ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יחסי אמון ✔הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4 ✔הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3. סיכום, ביקורת ומסקנות נוכחותם של מיומנויות... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3.

סיכום, ביקורת ומסקנות

נוכחותם של מיומנויות תקשורתיות יכולה להביא להבנה עמוקה יותר לסיבת הביקור האמיתית וליעילות תקשורתית מצד מספק השירות הרפואי (Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר שהן מאפשרות גישה להבנת החולה את מצב בריאותו ועוזרות לנותן השירות הרפואי לצמצם פערים בין הבנתו את מצב בריאותו של החולה לבין נקודת המבט של החולה. (Baarts, et al, 2000). שהן מספקות אינפורמציה לגבי היבטים פסיכולוגיים וסוציאליים ועוזרות לבנות יחסי אמון וקרבה ארוכי טווח (Galin, et al, 2008). כמו כן, שהן מביאות לשיפור בתוצאות הרפואיות ובתפקוד הקוגניטיבי, הסוציאלי, כפי שהוצג.

מצד שני, היעדרן יכול להביא לכך שדאגותיהם האמיתיות של החולים, יעברו ללא הבחנה כשמספק השירות הרפואי, מתמקד בהיבטים הרפואיים (Lang, et al, 2000). כמו כן, הערך המוסף המתבטא באמצעות התקשורת הבין אישית יהיה חסר וישנה אף אפשרות, לביטויים שליליים (Abdulhadi, et al, 2006, Ambady, et al, 2002). בנוסף, היעדרן של מיומנויות אלו, יכול להביא למגוון התנהגויות והשפעות על הרופא כגון, התעלמות או שלילה של רצונם של החולים בשיחה בעלת נושאים פסיכולוגיים לנוכח אי נוחות בהצגת נושאים מסוימים (Wissow, et al, 2005). כלומר, להשפעתם הבלתי נמנעת של תהליכים טרנספריאלים (Hughes & Kerr, 2000). לבסוף, גם לתנאי מסגרת העבודה, ישנה השפעה בהיעדר מיומנויות אלו (Mauksch, et al, 2008).

ספרות מחקרית זו, מהווה בסיס ויסוד התומכים בחשיבות התקשורת הבין אישית שבמסגרת מערכת היחסים הרפואית. יחד עם זאת, נטען שלמרות נקודת המבט ההוליסטית והממוקדת אדם המאפיינת את הרפואה הלא קונבנציונאלית, תחום מחקר זה הוזנח וההתמקדות הופנתה כלפי בחינת השפעתם של ההיבטים הביו רפואיים של הטיפול. כאמור, מכיוון שרוב המחקר בתחום זה מגיע מהרפואה הקונבנציונאלית (Institute of Medicine, 2001), בכדי לתמוך בהכללה של מחקרים אלו על הרפואה הלא קונבנציונאלית, הוצגו מספר הנחות יסוד המאפשרות השוואה זו. הנחות יסוד אלו, הביאו לביטוי את ההנחה שההיבטים השונים המאפיינים את השפעתה של התקשורת הבין אישית במסגרת מערכת היחסים הרפואית, יכולים להיות מוכללים גם על הרפואה הלא קונבנציונאלית.

לאחר כל זאת, חשוב לציין שמטרתה וכוונתה של השוואה זו ושהצגתה של הספרות המחקרית בנושא, לא היו בכדי לטעון שבטיפול הלא קונבנציונאלי התקשורת הבין אישית אינה קיימת, או שמסגרות הלימוד אינן מודעות לחשיבות התקשורת הבין אישית ושאינן מתייחסות לכך במסלולי הלימוד. לא הייתה הכוונה לטעון, שהמטפלים חסרים במיומנויות תקשורתיות ושהן לא באות לביטוי במפגש הרפואי, או שמטרות הטיפול אינן נענות ותוצאותיו שליליות. דיון זה אינו בה לתת ביקורת!

מטרתו, להצביע על היעדר תחום מחקר זה בענף הרפואה הלא קונבנציונאלית ולשקף פערים אלו בהתייחסות לענף המחקר הקיים בנושא זה ברפואה המערבית. מטרתו להציע כי פיתוחו של ענף מחקר המתייחס למערכת היחסים והתקשורת הבין אישית שבמפגש ייחודי זה, יאפשר הבנה טובה יותר של מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על המטופל והמטפל. מטרתו להציע שהשלכות מתובנות אלו יוכלו להשפיע על תוכניות הלימוד השונות ושתוצאותיהן יהיו בייעול הטיפול ובייעול התמודדותם של המטפלים עם התכנים הבלתי נמנעים שבמפגש זה ויותר מכל, מטרתו לתרום לאיכותה של הרפואה הלא קונבנציונאלית, באופן בו היא משתקפת בעולם המערבי.

ביבליוגרפיה

המרכז הרפואי תל - אביב על שם סוראסקי (2008). היחידה לרפואה משלימה. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.tasmc.org.il/304

מכבי שירותי בריאות (2008). רפואה משלימה הסבר כללי. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.maccabi - health. co. il / site / HE / macabi. asp? pi=139

מרכז רפואי הדסה עין כרם (2008). רפואה משלימה. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.hadassah.org.il/Hadassa/Heb_SubNavBar/Life+Services/Complete_medicine/

שירותי בריאות כללית (2008). המדריך המלא לכל הטיפולים. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.clalit20plus.co.il/Clalit/Young/Lifestyle/Articles/Alternative/mashlima.htm

Ambady, N., Koo, J., Rosenthal, R., & Winograd, C. H. (2002). Physical therapists' nonverbal communication predicts geriatric patients' health outcomes. Psychology and Aging, 17, 443 - 452.

Astin, J. A., Soeken, K., Sierpina, V. S. & Clarridge, B. R. (2006). Barriers to the Integration of Psychosocial Factors in Medicine: Results of a National Survey of Physicians. The Journal of the American Board of Family Medicine, 19, 557 - 565.

Austin, J. A. (1998). Why patients use alternative medicine. JAMA, 279, 1548 - 1553.

Baarts, C., Tulinius, C., & Reventlow, S. (2000). Reflexivitya - strategy for a patient - centred approach in general practice. Family Practice. 17, 430 - 434

Barrett, B., Marchand, L., Scheder, J., Plane, M -B., Maberry, R., Appelbaum, D., Rakel, D., & Rabago, D. (2003). Themes of holism, empowerment, access, and legitimacy define complementary, alternative, and integrative medicine in relation to conventional biomedicine. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 9, 937 - 947.

Barry, C. A. (2006). The role of evidence in alternative medicine: Contrasting biomedical and anthropological approaches. Social Science & Medicine, 62, 2646 - 2657.

Beck, R. S., Daughtridge, R., & Sloane, P. D. (2002). Physician - patient communication in the primary care office: a systematic review. The Journal of the American Board of Family Practice, 15, 25 - 38.

Bell, I. R., Caspi, O., Schwartz, G. E., Grant, K. L., Gaudet, T. W., Rychener, D., Maizes, V., & Weil, A. (2002). Integrative medicine and systemic outcomes research: issues in the emergence of a new model for primary health care. Archives of Internal Medicine, 162, 133 - 40.

Bensing, 1. M., Verhaak, P. F. M., van Dulmen, A. M., & Visser, A. P. (2000), Communication: The royal pathway to patient - centered medicine. Patient Education and Counseling, 39, 1 - 3.

Borrell - Carrio, F., Suchman, A. L. & Epstein, R. M. (2004). The Biopsychosocial Model 25 Years Later: Principles, Practice, and Scientific Inquiry. Annals of Family Medicine, 2, 576 - 582.

Bower, P. (1998). Understanding patients: implicit personality theory and the general practitioner. British Journal of Medical Psychology, 71, 153 - 163.

Castillo, R. J. (2001). Lessons from folk healing practices. In W -S. Tseng, & J. Streltzer. Culture and psychotherapy: a guide to clinical practice (pp. 81 - 102). Washington: American Psychiatric Press, Inc.

Constant, A., Castera, L., Quintard, B., Bernard, P. H., de Ledinghen, V., Couzigou, P. & Bruchon - Schweitzer, M. (2005). chronic hepatitis C: Relationship with information sources and attentional coping styles. Psychosomatics, 46, 25 - 33.

European Parliament, (1997). The Collins Report, resolution on the status of non - conventional medicine. European Parliament: Strasbourg.

Frymoyer, J. W., & Frymoyer, N. P. (2002). Physician - Patient Communication: A Lost Art? Journal of the American Academic of Orthopedic Surgeons. 10, 95 - 105.

Galin, C. E., Thorpe, C. & DiMatteo, R. M. (2008), Accessing the Patient's World: Patient - Physician Communication About Psychosocial Issues, in JA. L. Earp, E. A. French & M. B. Gilkey (Eds), Patient Advocacy for Health Care Quality: Strategies for Achieving Patient - Centered Care (pp. 185 - 214), Jones and Bartlett Publishers, Inc.

Greenfield, S., Kaplan, S. H., Ware, 1. E., Jr., Yano, E. M., & Frank, H. 1. (1988). Patients' participation in medical care: Effects of blood sugar control and quality of life in diabetes. Journal of General Internal Medicine, 3, 448 - 457.

Griffith, C., Wilson, 1. F., Langer, S., & Haist, S. A. (2003). House staff nonverbal communication skills and patient satisfaction. Journal of General Internal Medicine, 18, 170 - 174.

Hughes, P., & Kerr, I. (2000). Transference and countertransference in communication between doctor and patient. Advances in Psychiatric Treatment, 6, 57 - 64.

Institute of Medicine, (2001). Crossing the quality chasm: A new health system for the 21st century. National Academies Press.

Krones, T., Keller, H., Sonnichsen, A., Sadowski, E. M., Baum, E., Wegscheider, K., Rochon, J., & Donner - Banzhoff. N. (2008). Absolute cardiovascular disease risk and shared decision making in primary care: a randomized controlled trial. Annals of Family Medicine, 6, 218 - 227.

Lang, F., Floyd, M. R., & Beine, K. L. (2000). Clues to patients' explanations and concerns about their illnesses: A Call for active listening. Archives of Family Medicine, 9, 222 - 227.

Long, A. F. (2007). The Effects and experience of shiatsu: A Cross - European study. Leeds: University of Leeds, School of Healthcare.

MacPherson, H., Mercer, S. W., Scullion, T. & Thomas, K. J. (2003). Empathy, Enablement, and Outcome: An Exploratory Study on Acupuncture Patients' Perceptions. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 9, 869 - 876.

Maizes, V., & Caspio, O. (1999). The principles and challenges of alternative medicine, more than a combination of traditional and alternative therapies. Western Journal of Medicine, 171, 148 - 149.

Makoul, G. (2003). Communication Skills Education in Medical School and Beyond. JAMA, 289, 93.

Makoul, G., & Curry, R. H. (2007). The Value of Assessing and Addressing Communication Skills. JAMA, 298, 1057 - 1059.

Malterud, K., & Hollnagel, H. (2005). The Doctor Who Cried: A Qualitative Study About the Doctors Vulnerability. Annals of Family Medicine 3, 348 - 352.

Mauksch, L. B., Dugdale, D. C., Dodson, S. & Epstein, R. (2008). Relationship, communication, and efficiency in the medical encounter: Creating a clinical model from a literature review. Archives of Internal Medicine, 13, 1387 - 1395.

Mead, N. & Bower, P. (2000), Patient - centredness: A conceptual framework and review of empirical literature. Social Science and Medicine 51, 1087 - 1110.

Mercer, S. W., Reilly, D. & Watt, G. C. M. (2002), The importance of empathy in the enablement of patients attending the Glasgow Homoeopathic Hospital. British Journal of General Practice, 52, 901 - 905.

Morse, D. S., Edwardsen, E. A., & Gordon, H. S. (2008). Missed Opportunities for Interval Empathy in Lung Cancer Communication. Archives of Internal Medicine. 168, 1853 - 1858.

Nezu, A. M., Nezu, C. M., & Geller, P. A. (2003). Handbook of psychology: Volume 9. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Niskar, A. S., Peled - Leviatan, T., & Garty - Sandalon, N. (2007). Who Uses Complementary and Alternative Medicine in Israel? The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 13, 989 - 995.

O'kelly, G. (2001). Countertransference in the nurse - patient relationship: a review of the literature. Journal of Advanced Nursing, 28, 391 - 397.

Rees, L., & Weil, A. (2001). Integrated medicine: Imbues orthodox medicine with the values of complementary medicine. Bmj, 322, 119 - 120.

Reynolds, W. J. & Scott, B. (1999). Empathy: A crucial component of the helping relationship. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 6, 363 - 370.

Robinson, N., Donaldson, J., & Lorenc, A. (2006). Shiatsu: A review of the evidence. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 6.

Rogers, C. R. (1957), The Necessary and Sufficient Conditions of Therapeutic Personality Change. Journal of consulting and clinical psychology, 21, 95 - 103.

Rosenfield, P. J., & Jones, L. (2004). Striking a balance: training medical students to provide empathetic care. Medical Education, 38, 927 - 933.

Roter, D. (2000). The enduring and evolving nature of the patient - physician relationship.

Roter, D. (2000). The enduring and evolving nature of the patient - physician relationship. Patient Education and Counseling, 39, 5 - 15.

Roter, D. L., Frankel, R. M., Hall, 1. A., & Sluyter, D. (2006). The expression of emotions through nonverbal behavior in medical visits: Mechanisms and outcomes. Journal of General Internal Medicine, 21 (Suppl I), S28 - S34.

Royal College of Physicians and the Royal College of Psychiatrists (2003). The psychological care of medical patients: A practical guide (Ed2). Report of a joint working party of the Royal College of Physicians and the Royal College of Psychiatrists.

Sommers - Flanagan J. & Sommers - Flanagan R. (2004). Counseling and Psychotherapy theories in context and practice: Skills, Strategies and techniques. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Stewart, M. (1995). Effective physician - patient communication and health outcomes: A review. Canadian Medical Association Journal, 152, 1423 - 1433.

Stewart, M., Brown, J., Weston, W., McWhinney, I., McWilliam, C., & Freeman, T. (2003). Patient - centred medicine: transforming the clinical method (Ed2). Radcliffe Medical Press Ltd.

Stewart, M., Brown, J., Weston, W., McWhinney, I., McWilliam, C., & Freeman, T. (2003). Patient - centred medicine: transforming the clinical method (Ed2). Radcliffe Medical Press Ltd.

Wissow, L. S., Larson, S., Anderson, J., & Hadjiisky, E. (2005). Pediatric residents' responses that discourage discussion of psychosocial problems in primary care. Pediatric,. 115, 1569 - 1578.

Wissow, L. S., Roter, D., Larson, S. M., Wang, M. C., Hwang, W T., Johnson, R., & Luo, X. (2002). Mechanisms behind the failure of residents' longitudinal primary care to promote disclosure and discussion of psychosocial issues. Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, 156, 685 - 692.
ייחודיות נמנע מסקנה הבנה אמונה מודעות הבנה טובה הבנה עמוקה רפואה מערבית פיתוח טיפולים רפואה
אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
...שאליעד כהן מתייחס אליה היא: איך ייתכן שאדם טוען שהוא רוצה מאוד להיות מאושר, משקיע בכך מאמצים רבים כמו קריאת ספרים, השתתפות בסדנאות וחשיבה חיובית, ובכל זאת אינו מצליח להגיע לאושר? אליעד מסביר בצורה חד משמעית ופשוטה: הסיבה שהאדם לא מאושר, למרות הרצון לכאורה, היא שבמציאות האדם אינו באמת רוצה להיות מאושר. מה הקשר בין כעס לאושר? כדי להמחיש את הרעיון, אליעד מביא דוגמה מעולם היומיום: נניח שאדם הולך לעבודה או ברחוב, ומישהו מעצבן אותו או מכעיס אותו. בדרך...
אלוהים השתגע, אלוהים נרדם, המלך התחפש לעבד, להיות אלוהים, מלך או עבד
אלוהים השתגע, אלוהים נרדם, המלך התחפש לעבד, להיות אלוהים, מלך או עבד
...נרדם? אליעד כהן מסביר את רעיון אלוהים השתגע או אלוהים נרדם, באמצעות דימוי של מלך שמתחפש לעבד. לפי ההסבר, אלוהים, שהוא המהות האחת והיחידה של כל המציאות, בעצם משתגע, נרדם, או מתחפש, בכך שהוא שוכח שהוא עצמו האלוהים, המקור לכל. אליעד מציג מספר דרכים לתאר את אותו הרעיון: אפשר לומר שהמלך נרדם וחולם שהוא עבד, אפשר לומר שהמלך התחפש לעבד ושכח שהוא התחפש, ואפשר לומר שהמלך פשוט השתגע וחושב שהוא עבד. בכל המקרים האלה, המהות של המלך אינה משתנה - הוא עדיין נשאר...
השקרים הקטנים, שמסתירים את השקרים הגדולים ויוצרים סבל גדול - מהם?
...כי האדם מטעה את עצמו מכף רגל ועד ראש. והשקר הלא מודע הראשון והבסיסי ביותר של האדם, הוא חוויית האני הנפרד שלו. שלאדם זה נראה כאמת הקיום הנפרד שלו, למרות שבאמת האדם לא קיים כלל כישות עצמאית ונפרדת, אלא הקיום של האדם הוא ישות אחת ממש, עם העדר הקיום ועם היפוך והאין קיום שלו עצמו. והאדם מטעה את עצמו לחשוב, שהוא רחוק מהשלמות של המציאות, למרות שהוא באחדות איתה. ואחכ יש את חוויית הזמן והמקום השגויה של האדם. שגם היא נובעת מהשקר הלא מודע הבסיסי ביותר של האדם...
מבוא - מה נשתנה הספר הזה, מכל הספרים שבעולם? למה ללמוד את הספר הזה?
...יתבאר למה בעצם כדאי ללמוד את הספר הזה בעיון רב, עד להבנת שורש השכל שממנו נכתב הספר הזה? ומה ההבדל בין הספר הזה לבין כל שאר הספרים? ועוד. ונתחיל: הטועים, הולכים בדרך, בלי לדעת להיכן בדיוק היא מובילה. דהיינו, חיים את חייהם בלי להבין מהי מטרת החיים. וגם אלו שמטעים את עצמם שהם יודעים את מטרת החיים, כגון לדוגמה הטעות של גן העדן בעולם הבא, גם הם לא באמת יודעים להיכן בדיוק הם הולכים. וזה משום שאף אחד לא יודע מה בדיוק יש שם באותו גן עדן מיוחל, והאם באמת...
יצרים / יצר הטוב / יצר הרע - מהי מהותם של היצר הטוב ושל היצר הרע?
...של היצרים האלו? תשובה: יצר = יוצר = יצירה. יצרים = כוחות יצירה. יצר טוב = יוצר טוב. יצר רע = יוצר רע. היצר הטוב של האדם, הוא הכוח שבאדם שיוצר טוב. היצר הרע של האדם, הוא הכוח שבו שיוצר רע. מה באדם יוצר טוב רע? תשובה: המחשבה. המחשבה של האדם יוצרת טוב רע. תחושת הרע טוב של האדם תלויה אך ורק במחשבה שלו. אם האדם חושב על הטוב, הוא מרגיש טוב. אם האדם חושב על הרע, הוא מרגיש רע. יצר טוב = חשיבה חיובית = אופטימיות = ביקורת בונה = הערכה עצמית = אהבה עצמית =...
חרדות פחדים ופסיכולוגים - האם טיפול פסיכולוגי מועיל באמת?
חרדות פחדים ופסיכולוגים - האם טיפול פסיכולוגי מועיל באמת?
...מועיל באמת? האם טיפול פסיכולוגי יכול למנוע מהחרדות לחזור? אליעד כהן דן בנושא החרדות והפחדים, ומתמקד בשאלה חשובה: האם אדם שסבל מחרדות והצליח לצאת מהן באמצעות טיפול פסיכולוגי יכול להיות בטוח שהחרדות לא יחזרו אליו? אליעד מסביר שברגע שאדם שואל את עצמו אם החרדות יכולות לחזור, התשובה כבר ברורה - הן אכן יכולות לחזור. עצם קיום השאלה מעידה על חוסר ודאות, וחוסר הוודאות הזה הוא סימן מובהק לכך שהטיפול לא פתר את הבעיה באופן מוחלט. מדוע השאלה עצמה מעידה על חרדה...
תחרותיות, להיות תחרותי, אלוהים לא בתחרות, להיות אלוהים ולשתף אחרים, שיתוף, לשלוט על אחרים
תחרותיות, להיות תחרותי, אלוהים לא בתחרות, להיות אלוהים ולשתף אחרים, שיתוף, לשלוט על אחרים
...ולשתף אחרים, שיתוף, לשלוט על אחרים מה גורם לאדם להיות תחרותי? אנשים רבים חווים את עצמם כתחרותיים מאוד. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך שאדם נעשה תחרותי היא מפני שבתוך תוכו הוא שואף להיות אלוהים, כלומר, הוא רוצה להיות במעמד הגבוה ביותר האפשרי, להיות המנצח, השליט, החזק ביותר, זה שמנצח את כל האחרים. אליעד מסביר שהתחרותיות מבוססת על הצורך להיות המלך או האלוהים של המציאות של עצמך. האדם התחרותי רוצה לחוות את עצמו כבעל הכוח המוחלט, זה שכולם מסתכלים עליו מלמטה...
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
...לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים? איך לפתח את החשיבה אצל ילדים ואצל ילדים עם אוטיזם? כדי לפתח את החשיבה של ילד, בין אם מדובר בילד אוטיסט, ילד נורמלי, ילד שסובל מסכיזופרניה, או ילד עם הפרעת אישיות, צריך להבין תחילה שהשכל מתפתח על ידי מאמץ מחשבתי. אדם הופך לחכם יותר כאשר הוא מתאמץ לחשוב ולפתור בעיות...
יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשית, לא נמשכת מינית, חוסר משיכה מינית, חלק 1
יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשית, לא נמשכת מינית, חוסר משיכה מינית, חלק 1
...לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשית, לא נמשכת מינית, חוסר משיכה מינית, חלק 1 האם מתנות חומריות יכולות להרחיק בין בני זוג? אליעד כהן מסביר מצב נפוץ שבו נתינה חומרית מתוך אהבה עלולה דווקא ליצור ריחוק בין שני בני זוג. הוא מציג את הסיטואציה באמצעות דוגמה של הורים שקונים לילדם אופניים. הילד אוהב את האופניים ואין לו בעיה עם המתנה עצמה, אבל הנתינה הזו יכולה להוביל אותו למצב...
משמעות החיים, מחפש משמעות לחיים, אין משמעות לחיים, יש משמעות לחיים, מהי משמעות החיים, חוסר משמעות, לחפש משמעות
משמעות החיים, מחפש משמעות לחיים, אין משמעות לחיים, יש משמעות לחיים, מהי משמעות החיים, חוסר משמעות, לחפש משמעות
...לחפש משמעות מהי משמעות החיים, והאם בכלל יש משמעות? אנשים רבים עסוקים בשאלה מהי משמעות החיים. התשובה שאליעד נותן לשאלה זו בהרצאה היא שהשאלה עצמה בעייתית - היא מניחה מראש שקיימת או לא קיימת משמעות. כדי להבין את התשובה בצורה מלאה, חשוב להבחין בין שתי רמות עיקריות של משמעות שאליעד מציג בהרצאה: משמעות יחסית ומשמעות מוחלטת. מה ההבדל בין משמעות יחסית למשמעות מוחלטת? אליעד מסביר שמשמעות יחסית היא המשמעות שאנחנו מייחסים לדברים לפי המטרות והרצונות האישיים...
תקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים
...- הגבול הדק בין חפירה להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים קשיים בהשתלבות בחברה בגיל ההתבגרות, נוצרים עקב קשיים בתקשורת עם אחרים, בעיקר עם מבוגרים. כך עולה מממצאי המחקרים המקצועיים שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות. ממצאי המחקרים גם מצביעים באופן חד משמעי שככל שמתבגר מדווח על תקשורת קרובה ופתוחה יותר עם הוריו או עם דמות הורית משמעותית, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שהוא חושף את עצמו אליהן. אגב, תקשורת קרובה עם חברים לא נמצאה כמשפיעה. כמו...
הארה - מבוא
...הארה היא מושג דתי שמקורו בבודהיזם ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...בנושא: הרצאה על תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה ה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד עזוב, עכשיו אני לא רוצה לדעת תשובה לכל...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...כאשר אני יושבת כדי לתאר את חוויותיי כמתקשרת עלי לספר לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו...
מהות הקשר הזוגי / אמונות על זוגיות / טיפול זוגי - טיפול בזוגיות / בחירת בן זוג - בת זוג
...על זוגיות כולנו מטפחים במרוצת חיינו רעיונות לגבי מהי זוגיות בריאה, מהי הזוגיות שאנו רוצים להיות בה, מה ראוי שיהיה ומה לא בקשר זוגי ועוד. הדבר שבפועל מנהל אותנו בזוגיות, אלו אמונות רגשיות.. חותמות רגש. איתור אמונות אלו, והאופן בו הן מתנגשות (מול בן הזוג או מול המציאות) ומפעילות אותך, הוא המשימה הראשונה בתהליך שמטרתו שיקום זוגיות קיימת או יצירת זוגיות חדשה. השלב הבא יהיה הגמשתן, פירוקן, עד לשינוי - התאמת העוצמות הרגשיות לרצוי. מהות הקשר הזוגי לקשר...
שאלות ותשובות - התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות...
...מבוססת על שאלות ותשובות... הכל הכל סובב סביב השאלות שאנו שואלים. שאלות שאנו שואלים אחרים. ושאלות שאנו שואלים את עצמנו. תקשורת היא אומנות שאילת השאלות הן את עצמנו והן את הסביבה. לפי התשובות שאנו עונים לעצמנו כך נרגיש ונתנהל. לפי התשובות שאנו נקבל מהסביבה אנו נדע יותר על סוג הקשר שלנו עם הזולת. שאילת השאלות הנכונות יכולה לגרום לנו לחיים נפלאים מהנים ומספקים יותר. ככל שנאתגר את המוח שלנו בשאלות מקדמות, מעצימות ומפתחות כך איכות חיינו תעלה. אם המיקוד...
דילוגי אותיות התורה וצפונותיה
...הגיע למידת הקדושה שהיא המידה האחרונה המביאה לרוח הקודש כדברי המסילת ישרים ענוה מביאה לידי יראת חטא יראת חטא מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי רוח הקודש אל לא להתעסק במופלא ממנו, שמתוך שבא לתקן נמצא מקלקל. כסליו ה תשס לפג לולא שדבר זה התפרסם בציבור ואף התקבל על דעתם של אנשי סגולה (החכמים בעיניהם), כל שכן בהמון הנבער מדעת, לא היינו, דוברי דעת אמת, טורחים להפריכו. הרי כל מי שיש שכל ישר במוחו מבין מיד שעניין הדילוגים דברי הבלים גמורים, לכן רואים אנו...
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
...להיות מאושר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?. הרצאה על הסקפטיות של האדם להיות מאושר. איך לא להתייאש? ואיך הסקפטיות עוזרת לאדם? הפעם נדבר על הנושא של סקפטיות. אדם שהוא סקפטי יוצא קרח מכאן ומכאן. מהו אדם סקפטי? מצב שבו האדם אינו מאמין שיכול להיות טוב. אם נסתכל, נראה שהאדם רוצה להיות מאושר, אך התרגל לחיות בסבל שלו. הרעיון הוא שמי שרוצה להיות מאושר באמת עליו להפסיק להיות סקפטי. עליו לחפש את האושר...
חמישה מיתוסים מודרניים על חיי הנישואין
...רומנטיקה, אושר ועוד כמה הנחות יסוד שגויות. מאת אמונה ברוורמן המאמר מבוסס על מחקרים שנעשו עי הפרוייקט הלאומי של רוטגר לחיי הנישואין. מיתוס מספר 1: חיי הנישואין מועילים לגבר, הרבה יותר מאשר לאישה. הטעות ההרסנית הזו, גורמת לנשים רבות לראות את תפקידן במערכת הנישואין באור שלילי ביותר. הן נוטות להניח, שעליהן להיות קדושות מעונות מול צרכיהם של הגברים, גם כאשר לעיתים, הן חוות דווקא את ההפך הגמור מכך. מדהים לראות, עד כמה עצום כוחם של מיתוסים פופולריים, בנוגע...
בראש ובראשונה
...ובראשונה מקור הסבל הוא במחשבות שלנו לא לסבול. זה מה שאנחנו מחפשים. אז מה מקור הסבל בעצם? כאב? לא. כאב זה לגיטימי. אנחנו אנשים רגישים. רגישות היא תכונה נהדרת. כואב לי לראות דבר זה או אחר. כואב לי לראות סבל בעולם. כואב לי שעזבת אותי. עצב? לא. עצב זה טבעי. עצוב לי כשאני לא עושה את מה שבא לי לעשות. עצוב לי לפעמים סתם ככה. כעס? מה פתאום. לכל אחד יש כעס. לא הייתי מוותרת על הכעס שלי. מותר לי לכעוס על מי שעושה לי עוול. מקור הסבל הוא במחשבה שלי על מה שאני...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יחסי אמון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יחסי אמון, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יחסי אמון, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, קואצ'ר לזוגיות, קואצ'ינג אישי בתחום יחסי אמון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5156 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 21:31:36 - wesi4