ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיפש ✔אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות.

שאלה: אני מסתכלת לתוכי ורואה כל מיני ישויות, אחד שמחליט, השני מבולבל, מה הקשר בין הישויות לביני.

אליעד: את למעשה שואלת, מי את? תבדקי מי את לא, ואז תגלי מי את כן. האם הקיום של הישויות שאת חווה תלוי אחד בשני?

יש אחד שיוצר רצונות, אבל הוא יוצר את הרצונות האלה למישהו. בלי שתהיי קיימת לא יכול להיות שיהיו לך רצונות.

בואי נדבר על זה שצופה באירועים, כאשר את אומרת שאת מזהה שיש מישהו שצופה, השאלה היא מי מחליט לו מה לראות? כמו שיש מישהו שזורק רצונות, כך יש מישהו שזורק מידע. למשל אדם עשה משהו ושכח, ופתאום זה נכנס לו לזיכרון, מישהו שלח לו זיכרון.

מה זה אומר? שאת לא אף אחד מהם, ואת כולם ביחד. מה זה אומר? את אחד מהדברים שקיימים, השולחן למשל, אפשר לשים עליו מפה, אפשר לחתוך אותו, אפשר לצבוע אותו. אותו דבר זה את, את קיימת, אפשר לתת לך רצונות. את למעשה הדבר הכי קטן שיכול להיות, ישות מאוד קטנה ולא חומרית, שמישהו משדר לך מחשבות, רצונות, רגשות וכו'. זה לא שאת הצופה, זה מישהו שגורם לך לצפות.

שאלה: אני לא הצופה?

אליעד: את הישות שרוצה, את הישות שצופה, אבל את לא שולטת בצפייה, את לא שולטת ברצון. את מחוץ לכל.

יש כמה פרספקטיבות. בואי נדבר על התודעה שלך, שאת קיימת. יש אותך, ויש כוחות סביבך שאחראים לכל מה שקורה סביבך. יש מציאות שהיא יוצרת אותך, היא גורמת לך להיות קיימת.

למשל את מדמיינת פיל, ומדמיינת שהוא שותה מים, שהוא הולך, למעשה את היא הפיל, ואת היא זאת שגורמת לכל הפעולות שלו. עכשיו אם תפסיקי לחשוב על הפיל, לא יהיה פיל, נכון? זאת אומרת, שיש משהו שגורם לך להיות קיימת, וגורם לך לרצות, לחשוב, להבין, לדעת וכו'.

זה שאת קיימת, זה מישהו גורם לכך שתהיי קיימת. כמו חלום, שיש דמויות בחלום, ושמפסיק החלום, הדמויות נעלמות, כך אנחנו, אין לנו קיום משלנו, אנחנו לא באמת קיימים. מישהו חושב אותנו.

שאלה: גם אנחנו חושבים על עולמות אחרים.

אליעד: לא, זה מישהו עכשיו גורם לך לחשוב.

אדם הולך ברחוב ואומר, אני עשיתי, אני הצלחתי, אני נכשלתי, הוא לא מבין שהוא רק דמות, אין לא הוויה, הוא בכלל לא קיים.

הישות הראשונה שנמצאת בשום מקום, יוצרת, בוראת מהווה את כל המקום, את כל הזמן, את כל האירועים. האדם בטוח שהוא משיג, מתכנן תוכניות, ובסך הכל מישהו חושב אותו.

למשל אתה יוצא מהבית, ואחרי כמה שעות חוזר, למה אתה חוזר? כי אתה חושב שזה הבית שלך. אבל זה לא נכון, מישהו באותו רגע שתל לך מחשבה שזה הבית שלך, באותו אופן הוא היה יכול לשתול לך מחשבה אחרת שאתה גר שם, ואתה לא יכול לדעת איפה גרת אתמול.

כול התודעה שלך וכל מה שאתה יודע, זה משהו עכשיו גורם לך לדעת את זה.

האדם בטוח שהוא קיים ויש לו ידיעות, אבל זה לא עובד ככה, כל מה שאת יודעת, למשל את רואה את הבן שלך, זה לא בגלל שאת הכרת אותו, זה בגלל שעכשיו יש משהו שגורם לך לזהות אותו.

שאלה: אז מי אני בסוף?

אליעד: את בדיוק כמו השולחן, את רובוט

שאלה: אז אני רובוט?

אליעד: מי שאת חושבת שאת, את רובוט. אך מצד האמת את משהו אחר בכלל. את אלוהים שאחראית כל כל מה שקורה פה.

אף אחד בעולם הוא לא אחראי למה שהוא חושב, למה שהוא עושה, למה שהוא יודע, אתה לא שולט במנגנון של הרגשות שלך, ושל הרצונות שלך, בשנייה אתה יכול לאבד את הזיכרון שלך, למעשה אתה לא שולט בכלום.

שאלה: אני זוכרת שיש רצף בזיכרון, ואתה אמרת שכול רגע מישהו יוצר אותי מחדש.

אליעד: זאת החוויה של הזמן, רבי נחמן אומר, למה אנשים חושבים שהם לא יכולים לעשות דברים? זה בגלל הזקנים שבדור. אנשים שמרגישים שהם זקנים בחשיבה שלהם, מרגישים שהם לא יכולים להתפתח, אבל אדם שחווה תמיד חדש, יש לו תודעה חדשה

מה הכוונה? יש לנו זמן, אני זוכר מה עשיתי אתמול ושלשום, יש לנו תחושת רצף של זמן, אבל מצד האמת, הזמן הוא בכל רגע אחד חדש. מה שהיה נדמה לאדם שזה היה אתמול, למעשה זה נוצר עכשיו.

למשל בחלום, אתה עובר מסיטואציה לסיטואציה. אבל בסיטואציה השנייה אתה לא זוכר מה היה בסיטואציה הראשונה. כך זה פה, אנחנו חושבים שאנחנו בחדר הזה כבר הרבה זמן, למשל אדם בן 30 שנה, חושב אני כבר כאן 30 שנה, הוא לא מבין שעכשיו מישהו יוצר לו את התודעה, הגוף, הרצונות, הזיכרון, משפחה, ילדים צרות וכו' וכו'.

מה זה אומר זקנים, אלו אנשים שחווים את תחושה הזמן. מי שחווה את הזמן, גם יש לו תסכול על מה שהיה, וגם יש לו פחדים על מה שיהיה. אם אדם היה מבין שכול רגע חדש, אז ממה הוא היה מפחד?

שאלה: איך מבינים את זה?

אליעד: שואלים אם זה נכון או לא נכון. אי אפשר להוכיח שזה לא כך.

מה שקרה אתמול, כרגע את זוכרת שזה קרה.

שאלה: מה זה זיכרון?

אליעד: זיכרון זה תחושה. אנשים חושבים שזיכרון זה תיעוד היסטורי של מה שהיה, אבל זה לא נכון. הזיכרון ממציא לך את מה שהיה. כדי שתוכלי לפעול בעולם, צריך לתת לך תחושה זמן

עכשיו השאלה היא איך אפשר לחוות זאת? על ידי חיפוש האמת. אם תרצי מאוד לדעת את האמת, באשר היא, תחקרי, ותגיעי להבנה, ואז תוכלי לחוות זאת.

הזמן והזיכרון הם לא מחויבי המציאות. הם יכולים להשתנות כל שנייה, ואתה אפילו לא יכול לדעת שזה השתנה. אם לא הייתה לנו תחושת זמן וזיכרון, לא היה לנו רצון, ובלי רצון אין תנועה ואין חוויה.

איך להבין את המציאות? על ידי נחישות. אם האדם ירצה להבין את המציאות הוא יגיע לשם, אבל הוא חייב ללכת עד הסוף.

שאלה: איך אני אמורה להמשיך בהתבוננות?

אליעד: לך יש מחשבות בראש, את צריכה לחבר את עצמך למכונת אמת אובייקטיבית, ולוודא שכול המחשבות שיש לך בראש הם אמיתיות.

שאלה: אבל המחשבות עולות לבד.

אליעד: את עכשיו שאלת אותי מה לעשות, אם היית חושבת שאין לך בחירה, לא היית שואלת אותי מה לעשות, נכון? אם באמת היית חווה שהמחשבות שלך לא בשליטתך, לא היית שואלת אותי מה לעשות. את צריכה לוודא שהמחשבות שלך אמיתיות. שהרצונות שלך אמיתיים. מה הכוונה שהרצונות אמיתיים? שאת באמת רוצה את הרצון. תשאלי, מה אני באמת רוצה?

האדם צריך לחבר עצמו לגלאי אמת, ולוודא שכול מה שהוא חושב ורוצה זה אמת. למשל יש פה קיר, מי אמר שזה אמת שיש פה קיר? מי אמר שאליעד מדבר? אם האדם ייצמד לאמת, בסוף הוא יחווה שאני מדבר ולא מדבר בו זמנית. ואם באמת תרצה להבין את זה, אתה בסוף תבין, אחרת תמשיך לסבול.

איך נגלה אם יש כאן קיר? נשאל מה זה קיר? זה מקום וזמן. מה זה זמן ומקום? זה אחד. מכאן שזה קיים ולא קיים.

אני אספר לך עלי, אני מיציתי את החיים, ורציתי יותר, ולכן ניסית המון שיטות, וכמובן שזה לא תפס, ואז אמרתי לעצמי, אני חייב להיות בטוח במשהו פה, אני חייב להגיע למשהו שאני יודע שהוא אמיתי. האדם חי ועובד 70 שנה ולא יודע מדוע הוא חי. עדיף שאדם ישאל את עצמו מיליון פעם, מדוע הוא חי? ואפילו שישתגע מאשר אדם שסתם חי ולא יודע מה קורה איתו. לדעתי אדם שחי ומתאמץ ולא יודע למה הוא חי, זה נקרא משוגע.

אז אני חשבתי, יש לי בחירה או אין לי בחירה? אני קיים או לא קיים? האם אני בתוך חלום של מישהו? אמרתי לעצמי, אני חייב להיות בטוח במשהו שממנו אני אוכל להבין את שאר הדברים. ואז התחלתי לשאול את עצמי, אולי זה לא נכון? מי אמר שזה נכון? אולי ההפך הוא הנכון? אולי אין קיר? וכך אתה ממשיך לשאול, יש או אין, יש או אין? עד שאתה מגיע למשהו מוחלט. וכשאתה מגיע למוחלט, אז יש לך שקט בלב.

האדם סתם מפחד, אי אפשר לפחד אם אין לך בראש תוכניות ורעיונות. אבל אם אתה לא בטוח בהם, אז אתה סתם סובל. למשל תעשה רשימה, ממה אתה מפחד, ותשאל מדוע אתה מפחד, ותראה שהידיעות האלו, אולי הם לא נכונות ואתה סתם מפחד.

שאלה: איך הגעת למוחלט?

אליעד: רבי נחמן אמר, אם היו יודעים את כל החסרונות והנמנעים של הדבר, היו יודעים אותו למרות שלא ראו אותו מעולם. מה הכוונה? אם ניקח דבר שאי אפשר לראות אותו, ונבדוק מה הוא לא, על ידי ההיפוך נגלה מה הוא כן. מצמצמים אפשרויות ושואלים אולי ההפך הוא הנכון. אולי מה שאנחנו רואים הוא כמו חלום, אולי מה שאנו רואים בכלל לא קיים, ואנחנו רק חושבים שהוא קיים. ואולי את לא קיימת בכלל ואת רק חושבת שאת קיימת.

שאלה: הכל יכול להיות אולי.

אליעד: האם את חווה את, אולי? לא. כדי לחוות את התשובה את צריכה לחוות את השאלה. השאלה היא האחיזה של התשובה. חוויה זה תוצאה של הבנה. והבנה זה תוצאה של מידע, של ידיעה. ואיך אתה יכול להחזיק את הידיעה בתוכך? על ידי השאלה. איך מגלים תשובה? על ידי השאלה.

אדם שרוצה להבין אם הוא קיים או לא קיים, אז הרצון שלו להבין את התשובה, הוא הצבת שמחזיק את התשובה של קיים ולא קיים בו זמנית, ואז הוא יחווה את זה.

שאלה: האם הרצון שלי לרצות, תלוי בי?

אליעד: תבררי את זה. אם לא היית בטוחה שהוא לא תלוי בך, לא היית שואלת שאלה. אז אם את שואלת, סימן שיש לך ספק.

למה בכל זאת צריך אותי, כי אני חוסך לאדם את החיפוש. אני למשל, שהיה לי רע, לא ידעתי איפה לחפש, רבי נחמן אמר, שתבין את כל מה שאתה יכול להבין, תבין שאתה לא מבין, זה מה שהוא אמר. אז אמרתי לעצמי, מה אני יכול להבין שאני לא מבין. יש מולי קיר, האם אני שונה ממנו? כך לבדוק דבר אחרי דבר. אבל רבי נחמן הזהיר מאוד על השקר.

שאלה: אתה אומר שבהבנה של האחד, האדם לא יסבול, ואני מבינה בשכל אבל לא מאושרת.

אליעד: אני אחדד, אם אדם חווה שהוא קיים ולא קיים, אז הוא נעלם. האם את מבינה איך כל הדברים מחוברים לכלום הזה? כאשר את יושבת בבית וחושבת על המקום והזמן, ואומרת אליעד הסביר עכשיו, שזה עשוי מאין מקום ואין זמן וזה אחד. אבל האם כשאת הולכת ורואה מולך קיר, האם את זוכרת שהקיר הוא כלום? לא תמיד.

אני טוען שאם החוויה הזאת ממלאת אותך, אז את לא תפחדי. אנו חיים כאן חיים שלמים, השאלה היא מה אתה מבין. אם אתה מבין שהחיים לא אמיתיים, אז אתה לא יכול באמת לפחד, אתה לא יכול באמת לסבול.

אז יבוא מישהו ויגיד, אתה לא יכול באמת ליהנות. נכון, אתה לא יכול ליהנות כמו שאת מכירים, אבל אתה יכול ליהנות מאיזה משחק יפה זה, לא ליהנות מהתקשרות, אתה נהנה מהחוויה של הפלא. אם היה לך שכל, והיית מבינה את הדבר הכי לא הגיוני, שהכל זה אחד, מה זה אחד? תדמייני אותך ותדמייני את הקיר, ותדמייני שאתם נמצאים באותו מקום וגם בכל המקומות בו זמנית. תחשבי שיש בכל העולם רק אותך, ואת לא נמצאת בשום מקום, ושכול ההפכים זה אחד, הכל אחד, ושלא יהיה לך הבדל בשום צורה.

אם היית מבינה שזה באמת ככה, שהמציאות שלנו עשויה מהדבר הזה, אז לא היית יכולה ברצינות לפחד ממשהו. זה מקום שאין בו הבדל בין חוויה להבנה. אם היית מבינה שכול הדברים הם אותו הדבר, אז החוויה שלך הייתה משתנה.

שאלה: איך אפשר לשמור על שפיות עם רצף השאלות?

אליעד: התשובה היא פשוטה, כעיקרון, כאשר רוצים מגיעים. אין פה פשרות, זה לא דמוקרטיה. או שאתה מבין או שאתה סובל. התשובה היא שאת חייבת לבחור, האם את מוכנה לאבד הכל, כולל הכל, תמורת הבנת המציאות או לא? אם לא, לא חשוב, ממשיכים לסבול. השאלה מה יותר חשוב לך, להבין או להישאר שפוי?

האם זה שפוי, שהאדם חי, ולא מבין מדוע הוא חי? בעיני לא.

ארבעה נכנסו לפרדס, אחד השתגע, אחד יצא בשלום, אחד מת, ואחד קפא. רבי נחמן אומר, גם מי שהשתגע וגם מי שמת, הם נקראים עובדי אלוהים. אפילו אם ניסית ולא הצלחת, לפחות ניסית, אבל זה יותר טוב מאחד שהוא סתם חי.

זו תשובה ראשונה, שהאדם צריך להיות נחוש ולא לפחד כלל. נניח שתשתגעי, מה יקרה לך? האם הפחד הזה אמיתי? אדם אומר שהוא מפחד להשתגע, יש רק שתי אפשרויות, או שתהיה מודע לעצמך או שלא תהיה מודע? אם אתה לא מודע לעצמך, אז מה אכפת לך? ואם את עדיין מודעת לעצמך, אז זה סימן שלא השתגעת.

אני למשל, לא ידעתי אם אני קיים, והתחלתי לשאול, קיים או לא קיים? ואז הגעתי לנקודה שהבנתי, שאם אני באמת ישאל את השאלה, אז אני באמת יכול להרגיש לא קיים, ואז אהיה ריק. כולם שואלים את השאלה הזאת, אבל אני הגעתי לכזאת דרגת שאלה, שהרגשתי שאם אני ממשיך לשאול, אני באמת לא ימשיך להיות קיים, כאילו עכשיו זה על אמת. ואז אמרתי לעצמי, הנה המבחן לבחון אם אתה קיים או לא.

כי אם אתה קיים, אז אתה תמיד תישאר קיים. כי משהו שהוא קיים, אי אפשר להעלים אותו. אמרתי לעצמי, עכשיו תנסה להעלים את עצמך, ואם תפסיק להיות קיים, זה אומר שלא באמת היית קיים. ואם תישאר אז אתה קיים.

מה שעשיתי זה, שהטלתי ספק בכל דבר ובמיוחד בקיום שלי, ואז עלה פחד, למה? כי יכול להיות שלא תהיה קיים בכלל. רבי נחמן אומר, שמי שלא חזר בתשובה שלמה, אז אין לו הוויה, הוא לא קיים בכלל.

שאלה: האם להטיל ספק, זה לשאול שאלות?

אליעד: כן, להטיל ספק אמיתי, אולי ההפך נכון? מי אמר, אולי הפוך? עד שתגיע להשתוות, שתראה שהכל אחד.

נעשה דוגמה, יש משהו בחיים שמציק לך?

שאלה: אני רוצה לדעת מי אני? מי אני באמת? יש לי רצון לדעת מי אני, יש רצון בתוכי שהוא לא בשליטתי.

אליעד: אם את רוצה להתחבר לחוויה שלי, תיזהרי מלשקר. אמרת, אני רוצה לדעת מי אני, זה בסדר, אבל אולי את רוצה משהו אחר, ולא לדעת מי את? אבל שיקרת, במה? בזה שאמרת שזה לא בשליטה שלי. האם את בטוחה בזה במוחלטות? יש כאן שתי פיסות מידע, האחת, יש לי רצון והשנייה, שזה לא בשליטה שלי. בשניהם צריך להטיל ספק.

יש לי רצון, זוהי עובדה, בשליטה שלי או לא בשליטה שלי, זאת לא עובדה, זה פירוש. אני אומר, תשאלי, האם באמת יש לך רצון? קודם תעשי הפרדה בין העובדות לבין הפירוש של העובדות.

לא בשליטה שלי, זה דבר שאת לא בטוחה בו. אני מסביר לך, כל קו החשיבה שלי הוא לא לשקר כחוט השערה. למרות שכשאמרת שזה לא בשליטה שלי, זה שקר מאוד גדול. איך את יודעת שהוא לא בשליטה שלך?

שאלה: אם הוא היה בשליטתי, אולי הייתי מפסיקה אותו.

אליעד: אולי את יכולה ולא רוצה? את חייבת להחליט שאת כופרת בכל אמונה בעולם. מה זה אומר, אני לא מאמינה בשום דבר בעולם. להגיד שזה לא בשליטה שלי, זה נקרא להאמין, כי את לא בטוחה בזה.

זה שאת עושה משהו, זה לא אומר שהיכולת היא שלך. מה שאני בא לומר, שצריך לזכך את המחשבות. למשל את חושבת, יש לי רצון, הוא לא בשליטה שלי. תתחילי לבדוק האם יש לך רצון, האם זה בשליטה שלך. ואם את לא יודעת מה האמת, התשובה היא, שאת לא יודעת. אם את לא יודעת, תגידי, אני לא יודעת.

אני מדבר עכשיו על הגישה שלך, את הגישה שלך את צריכה לשנות. אם תהיי אמיתית עם עצמך על כל דבר, את לבד תתקדמי קדימה, ואז לא תצטרכי לשאול אותי.

על כל מחשבה שיש לך בראש, תשאלי, האם היא נכונה, אולי לא,? כך מעצמו את תתקדמי קדימה, עד שתראי שהכל אחד. אל תשקרי לעצמך. את היית צריכה לשאול, האם באמת אני רוצה לדעת מי אני? למה אני רוצה לדעת מי אני? את צריכה לבדוק את הרצונות שלך.

לדוגמה יש משהו שאתה חושב עליו, שגורם לך להרגיש טוב?

שאלה: שהצלחתי בעסקים.

אליעד: זה שקר, למה זה שקר? אם הייתי אומר לך שהשכן הצליח בעסקים, זה היה גורם לך לתחושה טובה? לא. כי אתה אומר, זה הוא הצליח, מה זה קשור אלי. נשאל שוב, האם הצלחת בעסקים? כן. אבל האם לך מגיע הקרדיט על זה שהצלחת בעסקים? אולי אתה רובוט שמישהו גרם לך להצליח בעסקים? כמו שכאשר השכן שלך מצליח בעסקים ואתה לא אמור להרגיש גאווה מזה, כי השכן עשה. כך, אז למה שאתה מצליח בעסקים אתה כן מרגיש גאווה? אולי זה כן בגללך, ואולי לא, אתה לא בטוח.

יש הבדל בין מה שקרה, לבין איך אני מפרש את מה שקרה. בשלב האחרון אנחנו שואלים, האם זה באמת קרה? מה זה זמן, מה זה מקום?

אתה אלוהים, ואתה צריך לקחת קרדיט על הכל. אבל אם אתה מתגאה קצת, ואומר, לי אין גאווה, אני לא אלוהים, לי יש ענווה גדולה, אני לא אחראי לכל, אני אחראי רק לקצת דברים, אז תמשיך לסבול.

שאלה: לדוגמה היום קרה משהו שגורם לי להרגיש רע.

אליעד: הבעיה היא לא מה שקרה, אלא הבעיה היא בזה שאתה נזכר בזה, ואז אתה מרגיש רע. האם יכול להיות שזה לא קרה, ורק נדמה לך שזה קרה? אני אומר לך, שזה לא קרה, תוכיח לי שזה קרה.

שאלה: ראיתי את זה.

אליעד: תוכיח לי שזה קרה, איפה זה?

שאלה: זה בזיכרון שלי, ואין לי שליטה על הזיכרון שלי.

אליעד: אולי אתה זוכר, למרות שזה לא קרה?

שאלה: איך אני מבין שזה לא קרה?

אליעד: אני לא אמרתי שזה לא קרה. להגיד, איך אני מגיע לזה, שזה לא קרה, זה נקרא לשקר. יש אחד שמשקר שזה קרה, ויש אחד שמשקר שזה לא קרה, שניהם משקרים. אתה צריך לבדוק, האם זה קרה או לא קרה? מה האמת? איך בודקים? אם הייתי אומר לך שכרגע הכניסו לך את המחשבה הזאת, האם היית מוטרד מזה? סתם מישהו הכניס לך מחשבה עכשיו. אתה אדם חדש עכשיו.

אם האדם היה איש אמת, ולא נוכל, ושואל האם זה קרה או לא קרה? מאיפה בא לי הזיכרון הזה? מאיפה באה לי המחשבה הזאת? מה זה? מי זה?

שאלה: אבל אני לא חווה את זה.

אליעד: אתה יודע מי משתיל לך את המחשבות שגורמות לך לסבול? אתה. ולמה? כי אתה רוצה לסבול. ולמה אתה רוצה לסבול? הרי הכל אחד וזה לא משנה בכלל. כי כאשר הכל אחד אין שאלה.

אדם סובל בכדור הארץ, ובא אלי, ואני אומר לו, איך תפסיק לסבול? על ידי זה שתיצמד לאמת כפי יכולתך. זה לא נקרא לעשות משהו. אבל האמת היא משהו בתוכך, אתה צריך לבדוק שהמחשבות, הרצונות, הדעות שלך אמיתיים.

אני למשל יודע שאני בן שלושים, איך אני יודע את זה? כי סיפרו לי? כי זה מה שכתוב בתעודת זהות? איך אתה יודע? אז יגידו, איזה שאלות מטופשות. אבל לחיות בלי לדעת למה את חי, זה הרבה יותר חמור.

אז אדם ישאל, אז מה כולם טועים? השאלה היא, מה היא האמת? אם האמת לא חשובה לך, אז תמשיך הלאה. בסוף המציאות תכריח אותך להבין.

רבי נחמן אמר, שיש מחלת נפש שיותר חכמה מכולם, בכל זאת היא רוח שטות. כל האנשים בעולם חולי נפש. אפילו אני שאני מדבר עכשיו. כולם, כולל כולם משוגעים. ולמרות שכולם חושבים את זה, זה שיגעון. על אחד אומר שזה שניים. איך הטעו אותך? השכל מטעה את האדם, מה הפירוש של שכל, השכל לא תופס שדבר והיפוכו זה אחד. זה אחד? היה ולא היה זה אחד? זה לא יכול להיות.

המנגנון של האנשים דפוק, זה נקרא המנגנון של השכל. מה המכנה המשותף של כולם? שכולם מפחדים ממשהו, שכולם לא מאושרים. שכולם רוצים להיות יותר מאושרים, שלכולם יש שכל.

ומה אומר השכל, שזה לא אחד, ואם זה לא אחד, אתה סובל, ורוצה משהו אחר. אם היית מבין שזה אחד, לא היית רוצה משהו אחר, ולא היית מפחד ממשהו אחר, כי זה אחד.

ואיך תבדוק אם זה אחד, שתשאל. כאשר את רוצה לדעת מי אני, את מניחה שיש הבדל בין לדעת מי אני לבין לא לדעת מי אני. את אומרת אם אני אדע מי אני, זה טוב. ואם אני לא אדע מי אני, זה רע. את עושה הפרדה. את רוצה משהו אחד ולא רוצה משהו אחר. האם שאלת את עצמך, האם זה בכלל משנה? מה זה משנה?

אדם מפחד להיות חולה, למה? כי הוא לא שואל את עצמו, מה זה משנה?

אני משקר, במה? אני רוצה שיהיו לי רצונות באופן מודע. מצד האמת אין הבדל אם את מבינה או לא מבינה אותי, אבל אם הייתי בחוויה שזה לא משנה, אז לא הייתי מדבר איתך. ולכן אני משקר, ואומר שיש הבדל אם היא מבינה או לא מבינה אותי, למרות שאין הבדל. ובגלל שיש הבדל אני רוצה להסביר לך. אבל אני לפחות מבין שזה לא אמיתי. אני גם מבין שזה אחד, וגם משחק מישחק. אבל אם האדם באמת חווה רק את הנפרדות, הוא סובל.

כול זמן שהאדם חווה הפרדה בין משהו למשהו, הוא תמיד ירצה משהו אחר. בכל דבר בעולם יש יתרון ויש חיסרון. יש יתרון בלהיות בריא, ויש יתרון בלהיות חולה. מה זה אומר, שכול זמן שהאדם חווה הפרדה, שחושב שיש הבדל בין זה לזה, הוא תמיד יחווה שחסר לו משהו. אם הוא שם הוא ירצה להיות פה, אם הוא פה הוא ירצה להיות שם. אם הוא אלוהים הוא ירצה להיות אדם, ואם הוא אדם הוא ירצה להיות אלוהים. ולכן הוא תמיד יסבול.

יש רק פיתרון אחד, ומה הוא? להבין שהכל אחד. מה זה אומר? אם אתה אומר משהו וחושב שזה גם משהו הפוך, זה אחד. אז אתה תמיד באיזון, אף פעם לא חסר לך.

רבי נחמן אמר, שלמות יש רק לאלוהים, ובלעדיו כל הדברים חסרים. מה זה נקרא אלוהים? החיבור של ההפכים. רק אם אתה מבין שהכל אחד, רק אז יש לך שלמות. אם יש לך הבנה של השלמות, אתה משתחרר מהרצון לחוות את זה ולא את זה.

שאלה: למה אתה לא מדבר ברמה נמוכה, אלא אתה מסביר ברמה גבוהה?

אליעד: תשובה ראשונה, אני רוצה שהם יסבלו ולא יבינו אותי, כי ככה בא לי.

תשובה שנייה, מי שלא מצליח להבין אותי, שילך למורים אחרים, תבין אותם, ואחר כך תוכל להבין אותי. לא מעניין אותי לספר לאנשים סיפורים.

שאלה: מה כן מעניין אותך?

אליעד: זה ההתלבשות של השכל הגדול בשכל הקטן. מצד האמת הכל מעניין, השאלה היא כמה התחדשות יש שם. אבל בכל זאת, למשל המורה לפיסיקה גרעינית זה יהיה עונש עבורו אם הוא יצטרך ללמד כיתה א', אבל אני למשל מתעניין גם בכיתה א', יש שכל בכל דבר. ואני חווה התחדשות בכל דבר.

אם אני אסביר עכשיו את מה שמסבירים בכיתה א' אז מי היה מסביר את מה שאני מסביר עכשיו? גם הנושא של הזמן, שכול רגע הוא חדש, גם זה נושא של כיתה א', יש דברים הרבה יותר מפותחים.

ותשובה נוספת, שאני נותן תשובה לכל אחד לפי השאלה שלו. מי שטוען שאני מדבר בשפה גבוהה, שיבוא וישאל שאלה בצורה פשוטה, ואני יענה לו. ואם הוא לא מבין שישאל. אני מוכן ללמד גם כיתה א', אבל תגיד מה לא מובן ואני אסביר שוב.
חרדה מאיבוד שליטה כדור הארץ אתה מרגיש רע חרדה מפני איבוד שליטה אובייקטיבית זיכרון יש ואין רובוטים המקום והזמן חוויה טובה ילד אמת המציאות הרגשה של הזמן הרגשה של זמן הרגשת הזמן הרגשת זמן התחדשות זהות עצמית זיכרון זיכרונות חווית הזמן חווית זמן חוסר וודאות טיפש להשתגע מימד הזמן מכונת אמת מציאות מרחב הזמן ספק ספקות ציר הזמן שיגעון תחושה של הזמן תחושה של זמן תחושת הזמן תחושת זמן
חכם או טיפש, חכם חושב שהוא טיפש, טיפש חושב שהוא חכם, איך חכם חושב? איך טיפש חושב? האם אני חכם? האם אני טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? אופי של חכם, איך להיות חכם? איך להיות יותר חכם? להטיל ספק ולהיות חכם, הטלת ספק ולהיות חכם
חכם או טיפש, חכם חושב שהוא טיפש, טיפש חושב שהוא חכם, איך חכם חושב? איך טיפש חושב? האם אני חכם? האם אני טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? אופי של חכם, איך להיות חכם? איך להיות יותר חכם? להטיל ספק ולהיות חכם, הטלת ספק ולהיות חכם
... או טיפש, חכם חושב שהוא טיפש, טיפש חושב שהוא חכם, איך חכם חושב? איך טיפש חושב? האם אני חכם? האם אני טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? אופי של חכם, איך להיות חכם? איך להיות יותר חכם? להטיל ספק ולהיות חכם, הטלת ספק ולהיות חכם מה ההבדל בין חכם לטיפש? ההבחנה המרכזית בין אדם חכם לאדם טיפש קשורה בתפיסת עולמם לגבי הידע שלהם והספק שהם מטילים על עצמם. חכם הוא אדם שמטיל ספק בעצמו באופן קבוע, בעוד טיפש, למרות יכולותיו, בדרך כלל לא מפקפק ... ולבקש דעות שונות כדי לוודא שההבנה שלו נכונה. תהליך זה לא רק עוזר לו להימנע מטעויות, אלא גם מקדם אותו בהבנה מעמיקה יותר של המציאות. איך טיפש חושב? הטיפש הוא אדם שמרגיש שהוא יודע הכל, והוא ... לסיכום חכם הוא אדם שמטיל ספק בעצמו ובודק כל רעיון שהוא חושב. ככל שתהיה מוכן לשאול את עצמך האם אתה טועה, כך תוכל ללמוד ולהתפתח. לעומת זאת, טיפש הוא מי שמאמין שהוא צודק כל הזמן, ... בין ספק בריא לחוסר ביטחון? איך להיות אדם יותר חכם? כיצד לזהות טעויות בחשיבה? האם ביטחון עצמי גבוה הוא תמיד דבר חיובי? האם חכם חושב שהוא טיפש והטיפש חושב שהוא חכם? אחד ההבדלים המרכזיים בין אדם חכם לאדם טיפש הוא בגישה שלהם לידיעה ולספק. החכם הוא אדם שמטיל ספק בעצמו, ואילו הטיפש משוכנע שהוא כבר יודע הכל. החכם שואל את עצמו ללא הרף: אולי אני טועה?, אולי אני לא יודע מספיק?, אולי אני מפספס משהו?. לעומת זאת, הטיפש כמעט אף פעם לא מטיל ספק בעצמו. הוא ... לאשש את הרעיונות שלו בדרכים שונות. התהליך הזה מחזק את הביקורתיות שלו ומאפשר לו לדייק את מחשבותיו, מה שהופך אותו לחכם יותר עם הזמן. כיצד הטיפש נשאר טיפש? האדם הטיפש, לעומת זאת, לא מפקפק בעצמו כמעט אף ... וילמד יותר - ולכן יהפוך לחכם יותר. לעומת זאת, ככל שאדם בטוח מדי בחכמתו, כך קטן הסיכוי שהוא יבדוק את עצמו וילמד דברים חדשים - ולכן יישאר טיפש. אז בפעם הבאה שאתם חושבים משהו, נסו ... ספק בריא לחוסר ביטחון? איך להיות אדם יותר חכם? כיצד לזהות טעויות בחשיבה? האם ביטחון עצמי גבוה הוא תמיד דבר חיובי? אולי אני טועה? אולי אני טיפש? אולי אני משוגע? אופי של טיפש, למה לא להאמין בעצמך? ...
למה אתה טיפש? האם אתה חכם? לקבל את עצמך, טיפשות לשמה, לאהוב בלי תנאים, אתה משוגע, אתה חסר שכל, לאהוב את עצמך בלי תנאים, לאהוב את הטיפשות, כמה אתה טיפש, האם אתה טיפש?
למה אתה טיפש? האם אתה חכם? לקבל את עצמך, טיפשות לשמה, לאהוב בלי תנאים, אתה משוגע, אתה חסר שכל, לאהוב את עצמך בלי תנאים, לאהוב את הטיפשות, כמה אתה טיפש, האם אתה טיפש?
... אתה טיפש? האם אתה חכם? לקבל את עצמך, טיפשות לשמה, לאהוב בלי תנאים, אתה משוגע , אתה חסר שכל, לאהוב את עצמך בלי תנאים, לאהוב את הטיפשות , כמה אתה טיפש, האם אתה טיפש? למה חשוב לקבל את עצמך כטיפש? הרעיון המרכזי שאליעד מעביר הוא שהיכולת לאהוב ולקבל את עצמך בצורה מלאה, תלויה באופן שבו אתה מתמודד עם הטיפשות שלך. אליעד מסביר שהאדם חייב ללמוד לאהוב ולקבל את עצמו באופן מוחלט, כולל את הטיפשות שלו, אחרת לעולם לא יצליח להגיע לאהבה עצמית מוחלטת. מדוע? כי אם אתה לא יכול לאהוב את הדבר הכי רע או הכי טיפש בעולם, לא תוכל לקבל את עצמך ב - 100%, מאחר שגם בך קיימים הדברים הכי גרועים והכי טיפשיים. האם יש בך את הדבר הכי גרוע בעולם? לפי אליעד, האדם מורכב משני הקצוות - גם מהדברים הכי טובים וגם מהדברים ... הדבר הכי רע בעולם, משמעות הדבר שאתה לא מקבל את עצמך באופן מוחלט, ולכן תמיד תרגיש חוסר שלמות וחוסר סיפוק. לדוגמה, אם אתה מרגיש שאתה טיפש, ואתה דוחה את הטיפשות הזאת או לא מוכן לקבל אותה, אז לעולם לא תגיע לקבלה עצמית מוחלטת. אך אם תצליח לאהוב את הטיפשות שלך במלואה, בלי תנאים, תוכל להגיע לאהבה עצמית מוחלטת, כי למעשה כל חסרונות העולם נמצאים בתוכך. מה המשמעות של קבלת הטיפשות שלך? אליעד נותן דוגמה לאדם ששואל שאלות ומחפש תשובות, אך בפועל הוא רק יוצר לעצמו בעיות מדומות. האדם הזה הוא טיפש בעיני אליעד, כי הוא לא מבין שהשאלה עצמה נובעת מתוך טיפשות - שהכל כבר מושלם מראש, ורק הטיפש יוצר את הבעיה בכך שהוא חושב שיש משהו פגום. כלומר, השאלה היא רק מניפולציה של המוח, והתשובות הן רק אשליה שמנסות לפתור בעיה שלא קיימת. אליעד ממליץ לאדם לקבל באופן מלא את העובדה שהוא טיפש. אם האדם יבין ויקבל שהוא טיפש במאה אחוז, ייעלמו לו כל השאלות, כי הוא יבין שהכל דמיון ושאין שום בעיה לפתור. אם האדם מתנגד לכך שהוא טיפש ואומר לעצמו אני לא באמת טיפש, הוא יוצר עוד סבל, כי אז הוא לא מקבל את עצמו בצורה מלאה. למה אנשים לא מקבלים את הטיפשות שלהם? הסיבה שאנשים מתקשים לקבל את הטיפשות שלהם, לפי אליעד, היא בגלל שהטיפשות עצמה גורמת לאדם לחשוב שטיפשות זה רע. אך אליעד מסביר שדווקא קבלת הטיפשות יכולה להפוך את המצב לטוב יותר. הוא מציע שתי אפשרויות: לקבל באופן מלא שאתה טיפש, ולאהוב את זה. להודות שאתה טיפש ולא לדעת אם זה טוב או רע. שתי האפשרויות הללו הן דרכים להיפטר מהסבל שיוצרת ההתנגדות לטיפשות. האדם שלא מקבל את ה
חכם או טיפש, איך לדעת מי יותר חכם ממי? איך לדעת מי יותר טיפש ממי? מדד לחוכמה, מדד לטיפשות, ממי לקבל עצות? בחירת מטפל, בחירת יועץ, המלצות על יועץ, מהי חוכמה? מהי טיפשות? גאון או משוגע, מי הכי חכם? לזהות חכם, לזהות טיפש
חכם או טיפש, איך לדעת מי יותר חכם ממי? איך לדעת מי יותר טיפש ממי? מדד לחוכמה, מדד לטיפשות, ממי לקבל עצות? בחירת מטפל, בחירת יועץ, המלצות על יועץ, מהי חוכמה? מהי טיפשות? גאון או משוגע, מי הכי חכם? לזהות חכם, לזהות טיפש
... או טיפש, איך לדעת מי יותר חכם ממי? איך לדעת מי יותר טיפש ממי? מדד לחוכמה, מדד לטיפשות, ממי לקבל עצות? בחירת מטפל, בחירת יועץ, המלצות על יועץ, מהי חוכמה? מהי טיפשות? גאון או משוגע, מי הכי חכם? לזהות חכם, לזהות טיפש איך אפשר לדעת מי חכם ומי טיפש? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד להבחין בין אדם חכם לאדם טיפש, כיצד למדוד חוכמה וטיפשות, ואיך לבחור יועץ או מטפל נכון. הוא מתחיל עם ההבנה הבסיסית שאדם טיפש הוא מי שבוחר להתייעץ עם האדם הלא נכון. למשל, אדם שנכנס לו קוץ ברגל, ובמקום ללכת לאדם ... שנותן לו עצה גרועה ומכניס מסמר במקום הקוץ. דוגמה נוספת היא אדם שנכנסה לו זכוכית לגוף, ומתייעץ עם טיפש שממליץ להוציא את הזכוכית, מה שגורם לו למוות, בניגוד לעצת החכם שאמר להשאיר את הזכוכית כי היא עוצרת את הדימום. למה אנשים מעדיפים לקבל עצות מאנשים טיפשים? לפי אליעד כהן, רוב האנשים מעדיפים להתייעץ עם מי שמסכים איתם או מי שחושב דומה להם, ... לשאול את השאלות הנכונות ולהציג בפניך את הבעיה שלך באופן שלא היית מודע אליו. איך מדרגים חוכמה וטיפשות בפועל? אליעד כהן נותן דרך פרקטית לבחירת יועצים או מטפלים: לקחת מספר ספרים של אנשים ... מלכתחילה לא בהכרח חכם יותר, הוא פשוט דומה לך בחשיבה ולכן פחות יכול לקדם אותך. איך אפשר לזהות מי משוגע ומי גאון? אליעד כהן מדגים גם כיצד לזהות מי משוגע: ככל שמישהו אומר לך דבר שאתה יותר בטוח שהוא לא נכון, כך הוא יותר משוגע מבחינתך. למשל, אם מישהו אומר שיש בחדר חתול כשאין חתול, הוא נראה משוגע. אם מישהו יגיד שיש פילים בחדר, הוא נראה עוד יותר משוגע, כי זה יותר לא הגיוני עבורך. לעומת זאת, אם אדם יגיד לך משהו שנראה לך בהתחלה משוגע לגמרי אבל לאחר בדיקה יתברר כנכון, אז הוא בעצם גאון, כי הוא הבין משהו שאתה לא הבנת. מהי ... היא למעשה אמת. ככל שאדם נמצא קרוב יותר לאמת ומצליח להביא אחרים אליה, כך הוא נחשב לחכם יותר. הטיפשות היא ההתרחקות מהאמת והאמונה בשקרים שאנו מספרים לעצמנו או לאחרים. כדי להיות באמת חכם, ... שלנו בצורה חדשה, מדויקת ועמוקה. איך לזהות יועץ חכם? כיצד לבחור מטפל מתאים? מה ההבדל בין חכם לטיפש? איך מודדים חוכמה? איך לזהות מי באמת גאון? ממי כדאי לקבל עצות? מהי חוכמה אמיתית? ...
האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה?
האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה?
... אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה? איך אפשר לדעת אם אתה חכם או טיפש? אליעד כהן מסביר שיש דרך פשוטה ויעילה לדעת האם האדם הוא חכם או טיפש, והיא לבדוק את היחס שלו כלפי מאמץ שכלי. במהלך החיים, כל אדם ... בצורה טובה ומעמיקה יותר. אליעד מסביר שהאהבה הזאת למאמץ השכלי היא שמובילה את האדם להתפתח ולהפוך לחכם יותר ויותר. מה מאפיין את האדם הטיפש ביחס למאמץ שכלי? מנגד, אליעד מציין שאדם טיפש מתאפיין ביחס הפוך למאמץ השכלי. אדם כזה חווה קושי רב, עייפות, ... למדוד חוכמה לפי מבחני IQ בלבד? אליעד לא מתייחס ישירות למבחני IQ בהרצאה זו, אך הוא מצביע על כך שהדרך האמיתית לדעת האם אתה באמת חכם או טיפש היא לא במדדים סטנדרטיים כמו ציונים, תארים או הישגים חיצוניים, ... גם לא יוכל להגיע לחוכמה ממשית. סיכום הדברים בצורה מעשית וברורה בשורה התחתונה, אליעד מציע שיטה פשוטה ויעילה לבדוק אם אתה באמת חכם או טיפש: לבדוק האם אתה אוהב לחשוב, האם אתה מתרגש מאתגרים שכליים או ... להפוך לאדם חכם יותר, אתה חייב ללמוד לאהוב את המאמץ השכלי, להתעמק ולחשוב יותר, ולא לחפש קיצורי דרך שמונעים ממך להתפתח. האם אני חכם או טיפש? האם אני חכמה או טיפשה? פיתוח חשיבה אהבת חוכמה מאמץ שכלי איך לפתח את השכל איך ניתן לדעת אם אני חכם או טיפש? בכדי להבין אם אנחנו חכמים או טיפשים, אליעד מציע לבחון את היחס שלנו למאמץ השכלי. לכל אדם יש ... הנאה מהמאמץ השכלי. אדם חכם ירגיש סוג של תשוקה למאמץ זה, הוא ימצא את עצמו נהנה מהתהליך ומרגיש שהוא מתפתח מבחינה מחשבתית. לעומת זאת, אדם טיפש יימנע מהמאמץ השכלי, ירגיש עייפות או חוסר נוחות כאשר הוא צריך ... משימה שמחייבת מאמץ שכלי, האם אנחנו מרגישים את התשוקה להתמודד איתה או האם אנחנו מנסים להימנע ממנה? לסיכום, הדרך להבחין אם אנחנו חכמים או טיפשים היא בחשיבה על הדרך בה אנחנו מתייחסים למאמץ השכלי. אם אנחנו ... ונעשה מאמץ להתפתח ולהתבונן בצורה מעמיקה, כך נהפוך לחכמים יותר. פיתוח חשיבה חוכמה מאמץ שכלי אהבת חוכמה איך לפתח את השכל האם אני חכם או טיפש? האם אני חכמה או טיפשה?
חכמה, טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 1
חכמה, טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 1
... טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 1 איך לדעת אם אתה חכם או טיפש באמת? כל אדם חושב לפעמים שהוא חכם ואילו אחרים טיפשים, או להפך, שהוא טיפש וכולם סביבו חכמים ממנו. אליעד כהן מסביר כי השאלה אם האדם הוא חכם או טיפש היא שאלה של נקודת מבט ושל פרספקטיבה בלבד. קיימות למעשה כמה אפשרויות ביחס שבין האדם לסביבה: אפשרות ראשונה - האדם חושב שכולם טיפשים ורק הוא חכם. אפשרות שנייה - האדם חושב שכולם חכמים ורק הוא טיפש. אפשרות שלישית - האדם חושב שכולם טיפשים כולל הוא עצמו. אפשרות רביעית - האדם חושב שכולם חכמים כולל הוא עצמו. אפשרות נוספת ועמוקה יותר - האדם חושב שכל בני האדם הם גם חכמים וגם טיפשים בו זמנית, כולל הוא עצמו. אפשרות אחרונה - שאין בכלל דבר כזה טיפש או חכם. אליעד מסביר שהרוב בדרך כלל נוטים לחשוב שהם חכמים וכולם טועים. זהו מצב שבו האדם מאמין שהוא רואה את האמת טוב יותר מהסביבה. אך בהמשך, לפעמים אותו אדם מגיע למצב של ספק עצמי ומתחיל לחשוב שאולי דווקא הוא הטיפש וכולם חכמים. הוא מדגיש שגם אנשים שהיו בטוחים שהם הכי חכמים בעולם, לעיתים גילו מאוחר יותר שהם בעצם טעו. האם אפשר להיות טיפש וחכם בו זמנית? אליעד מוסיף שישנה אפשרות מיוחדת שבה האדם אינו מבדיל בין חוכמה לטיפשות, כלומר, הוא מצליח לראות שבכל דבר יש גם חוכמה וגם טיפשות, או שהוא רואה שבכל דבר יש אך ורק חוכמה. הוא מדגיש שהמצב האופטימלי שאליו האדם יכול להגיע הוא לראות שכל דבר קיים בעולם הוא רק חכם, בלי טיפשות בכלל. במצב כזה האדם לא אומר בכל דבר יש גם חוכמה וגם טיפשות, אלא ממש מזהה שכל דבר שקורה הוא חכם לחלוטין, בלי שום היבט טיפשי. האדם רואה שכל הטעויות, כל הדברים שלכאורה נתפסים כטיפשות, הם למעשה ביטוי של חוכמה נסתרת. מהי ההגדרה האמיתית של חוכמה וטיפשות? אליעד דן לעומק בשאלה מהי בכלל חוכמה ומהי טיפשות. בדרך כלל אנשים קובעים אם משהו הוא חכם או טיפשי לפי אמות המידה וההיגיון המקובלים בחברה. אך אליעד מבהיר שהגדרות אלה אינן מוחלטות. למשל, אדם יכול לחשוב שרעיון מסוים הוא טיפשי משום שהוא אינו מצליח להבין את ההיגיון שעומד מאחוריו, אך אדם אחר יראה בדיוק באותו רעיון חוכמה עמוקה ונסתרת. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו אדם מתעקש לצאת דרך הקיר במקום דרך הדלת. מבחוץ, אדם אחר יאמר לו אתה משוגע, אי אפשר לצאת דרך הקיר. אך אולי אותו משוגע דווקא מזהה משהו מעבר לשכל הרגיל, משהו שאינו גלוי לאדם הנורמלי, ולכן הוא מתעקש לצאת דרך הקיר. אולי אחרי שלושה ימים שבהם ינסה להתעקש, הוא באמת יצליח למצוא דרך שאיש אחר לא חשב עליה, דרך שתאפשר לו לצאת לכל מקום אחר ביקום, וכך למעשה יהפוך לחכם ביותר. מה באמת קובע אם רעיון הוא חכם או טיפשי? אליעד ממשיך ומסביר שהדרך שבה אנשים מעריכים רעיונות (האם הם חכמים או
הגיוני או לא הגיוני, חכם או טיפש, 2 סוגים של מידע, מידע הגיוני, מידע לא הגיוני, מידע שנראה הגיוני, מידע שנשמע הגיוני, חכם שנראה טיפש, טיפש שנראה חכם, האם המידע הגיוני? איך לדעת שמשהו נכון? למה לפתח את השכל? מה זה היגיון?
הגיוני או לא הגיוני, חכם או טיפש, 2 סוגים של מידע, מידע הגיוני, מידע לא הגיוני, מידע שנראה הגיוני, מידע שנשמע הגיוני, חכם שנראה טיפש, טיפש שנראה חכם, האם המידע הגיוני? איך לדעת שמשהו נכון? למה לפתח את השכל? מה זה היגיון?
... או לא הגיוני, חכם או טיפש , 2 סוגים של מידע, מידע הגיוני, מידע לא הגיוני, מידע שנראה הגיוני, מידע שנשמע הגיוני, חכם שנראה טיפש, טיפש שנראה חכם, האם המידע הגיוני? איך לדעת שמשהו נכון? למה לפתח את השכל? מה זה היגיון? מהו ההבדל בין ... שבבסיסם. לדוגמה, אדם שאומר משהו שנשמע משוגע או לא הגיוני, יכול להיות שמה שהוא אומר נכון, אך אנחנו פשוט לא מצליחים להבין את הלוגיקה או העומק שבדבריו. מה זה ...
איך להיות יותר חכם? לא רע להיות טיפש, האם טיפש זה רע? לא לדעת כלום, איך להבין יותר מהר? איך לפתח את השכל? איך לחשוב מהר? איך המוח חושב? כמה זמן יש בשנייה? איך להבין דברים? פיתוח החשיבה
איך להיות יותר חכם? לא רע להיות טיפש, האם טיפש זה רע? לא לדעת כלום, איך להבין יותר מהר? איך לפתח את השכל? איך לחשוב מהר? איך המוח חושב? כמה זמן יש בשנייה? איך להבין דברים? פיתוח החשיבה
... להיות יותר חכם? לא רע להיות טיפש, האם טיפש זה רע? לא לדעת כלום, איך להבין יותר מהר? איך לפתח את השכל? איך לחשוב מהר? איך המוח חושב? כמה זמן יש בשנייה? איך להבין דברים? פיתוח החשיבה למה אנשים מפחדים להיות טיפשים ואיך זה קשור לחוכמה? אליעד כהן מסביר שכדי להיות חכם יותר, האדם חייב ... הם חוששים שהודאה באי - ידיעה הופכת אותם לפחות טובים, ולכן הם נמנעים מלהטיל ספק בעצמם. דווקא היכולת להכיר בכך שאתה לא יודע או אפילו טיפש היא המפתח לפיתוח החשיבה ולהבנה מהירה ומעמיקה יותר של המציאות. אליעד ... רגע נתון. מכאן הוא מסיק שגם בני האדם יכולים לבצע הרבה פעולות מחשבתיות בזמן קצר, אם רק יהיו מוכנים להטיל ספק במחשבותיהם. איך ההסכמה להיות טיפש מובילה לחוכמה? הסכמה להיות טיפש היא למעשה דרך להגיע לחוכמה. אדם שמוכן להיות טיפש לא מפחד להודות באי - ידיעתו, ולכן הוא חופשי לבדוק מחדש את כל האמונות והמחשבות שלו. אליעד אומר שבמקום להירתע כאשר מישהו אומר לך אתה לא יודע, כדאי שתהיה מוכן לבדוק את הדברים מהתחלה ולומר לעצמך אני אכן טיפש, ובגלל שאני טיפש אני מוכן לבדוק הכל מחדש. דווקא מי שמודה שהוא טיפש, יכול להגיע להבנה עמוקה יותר של דברים, כי הוא לא מוגבל על ידי המחשבה ... את כל המושגים הבסיסיים בחיים (כסף, אושר, משמעות החיים). להטיל ספק תמידי בכל הנחת יסוד, בכל משפט ובכל מחשבה שעולה. לא לפחד להודות שאתה טיפש , כי זה הבסיס להפוך לחכם יותר. איך לחשוב מהר? איך לפתח את השכל? למה אנשים פוחדים לא לדעת? האם להיות טיפש זה רע? איך להבין דברים לעומק? ...
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
... על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, ... מפגרים? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הגישה יוצאת הדופן שלו שלפעמים זה מועיל לקרוא לאדם מפגר, טיפש או מטומטם. תחילה, הוא מדגיש שהפעולה הזו נחשבת לרעה ולפסולה כי היא פוגעת ... הראשון הוא שאדם שנפגע מזה שקראו לו מפגר, מניח בעצמו מספר הנחות נסתרות: שהוא אכן מפגר או טיפש. שלהיות טיפש זה דבר רע. שמי שקרא לו טיפש הוא חכם יותר. שהוא חייב להוכיח שהוא לא טיפש. עצם העובדה שאדם נפגע מזה, מעידה שהוא עצמו מאמין שיש משהו רע בלהיות טיפש. אליעד מסביר שהתגובה הזאת בעצמה היא טיפשית, כי אם האדם היה בטוח שהוא לא טיפש, הוא כלל לא היה נפגע מכך. הוא נותן דוגמה לכך שאם אדם חסר השכלה יאמר לך שאתה טיפש, לא תיפגע ממנו. אבל אם מישהו שאתה תופס כחכם יאמר זאת, זה יפגע בך עמוקות. ... מדגיש שזה לא רק תרגיל מניפולטיבי שנועד להשיג מטרה צדדית כלשהי, אלא שהחוויה עצמה של להרגיש טיפש ומושפל חשובה בפני עצמה. היא מאלצת את האדם לשאול את עצמו שאלות כמו האם אני באמת מפגר? ולמה בעצם זה רע להיות מפגר?. מדוע חשוב להבין שאתה טיפש ומפגר? אליעד מסביר באריכות שלפעמים הדרך היחידה להגיע לאמת מוחלטת היא להבין ... ערך לחלוטין. אם אדם מאמין שהוא חכם, הוא מפסיק לבדוק, לחקור ולהתפתח. לעומת זאת, מי שמבין שהוא טיפש יהיה פתוח יותר ללמוד, להשתנות ולהטיל ספק במה שהוא חושב שהוא יודע. הוא מביא ... להיות אלוהים לבין להבין שאתה מפגר? אליעד מסביר בהמשך שהמושג מפגר הוא יחסי בלבד. כולם בעצם טיפשים ומפגרים ביחס לאמת המוחלטת. אלוהים עצמו, שהוא המציאות כולה, הוא הכי טיפש כי הוא זה שיצר את כל הטיפשות והבלבול בעולם. לכן, כדי להיות אלוהים או להתחבר לשלמות אמיתית, האדם חייב להכיל גם את המחשבה שהוא הכי מפגר בעולם. להבין שאתה טיפש ומפגר זו המעלה הגבוהה ביותר, כי רק מי שיודע שאינו יודע כלום באמת יכול ... באמת ללמוד לבין אלו שבאים רק כדי לקבל חיזוקים. מי שלא מוכן להיפגע ולהתמודד עם ההרגשה שהוא טיפש, לא באמת מעוניין לחפש את האמת. איך להבין שאתה משוגע יכול לשחרר אותך? בסיום דבריו, אליעד מוסיף כי כדי להתמודד נכון עם המציאות, עליך להבין שגם אתה וגם המציאות משוגעים באותה מידה. ברגע שתבין שאתה דפוק ומשוגע כמו המציאות עצמה, תפסיק לסבול, כי לא תתנגד למה שקורה. הוא משווה זאת ... לקרוא למישהו מפגר? מדוע רבי נחמן התנשא על אחרים? איך להתפתח רוחנית מהשפלה? מה טוב בלהרגיש טיפש? איך להבין שאתה משוגע? האם להיות טיפש זה רע? לגרום למישהו להרגיש טיפש, לגרום למישהו לחשוב שהוא טיפש , לקרוא למישהו טיפש, לבזות מישהו, לקרוא למישהו בשמות גנאי, להשפיל מישהו ...
איך לחשוב קדימה? איך לראות את הנולד? איך לנהל משא ומתן? איך להצליח במשא ומתן? אומנות הויכוח, אומנות השכנוע, תורת המשחקים, אסטרטגיית ניהול משא ומתן, טיפול בהתנגדויות, חכם רואה את הנולד, לחשוב כמה צעדים קדימה, רטוריקה
... לחשוב על איך הוא כן יכול להמשיך להילחם בך. וברמה הרטורית זה אומר כך: נניח שאתה רוצה לטעון טענה שאומרת X הוא בן אדם טיפש. עכשיו, ברגע שתאמר את זה, האדם השני בהנחה שיש ניגוד אינטרסים ביניכם, יכול להשיב לך לדוגמה לא נכון, X הוא לא טיפש, אתה טיפש למה אתה אומר שX הוא בן אדם טיפש X הוא בן אדם חכם או כל מיני תגובות אחרות. עכשיו הרעיון הוא כך, אם אתה טיפש, אז אתה בעצם חושף את הקלף שלך, דהיינו, טוען את הטענה שלך, לאחר מכן אתה רואה את התגובה של היריב שלך, ורק לאחר מכן אתה מחליט חושב איך להגיב על מה שהוא אמר, כתגובה להתקפה שלך. אבל אם אתה לא טיפש אלא חכם, אז לפני שאתה חושף את הקלף שלך, דהיינו, לפני שאתה טוען את הטענה שלך, מראש אתה חושב על ... עוד לפני שהיא נטענה. וזאת על ידי שיפור הניסוח של הטענה המקורית שלך. או לדוגמה במקרה שלנו, נניח שאתה רוצה לומר ש X הוא טיפש ונניח שאתה חושב לדוגמה שהשומע ינסה להעביר אליך את נטל ההוכחה, שאתה תצטרך להוכיח ש X הוא טיפש, אז במקרה כזה, מראש תעביר את נטל ההוכחה אל השומע. דהיינו,, שהוא יצטרך להוכיח ש X הוא לא טיפש, במקום שאתה תצטרך להוכיח ש X הוא טיפש. לדוגמה: X הוא טיפש, למה נראה לך שלא?!. דהיינו, מראש ניסחת את המשפט בצורה שמראש ממקדת את השומע בכך שנטל ההוכחה האם X הוא טיפש או לא, נטל ההוכחה מוטל עליו. ואם אתה עוד יותר חכם, אז אתה אמור לדעת, שכאשר אתה מתחיל משפט בטענה כלשהי, כגון כאשר אתה אומר X הוא טיפש, אז אוטומטית בתת המודע של השומע, מתעוררת השאלה האם זה נכון או לא. דהיינו, אוטומטית, נטל ההוכחה מוטל עליך, ... שלו, שאלה, שבה נטל ההוכחה היה מוטל עליך. ולכן מראש עדיף שתאמר (אאכ זה לא אפשרי מסיבות שונות), למה נראה לך ש X הוא לא טיפש, X הוא טיפש. דהיינו, שמראש תמקד את השומע שיחשוב הוא שנטל ההוכחה עליו, ושהוא צריך להוכיח האם X טיפש או לא. ומאחר שאם אתה חכם, אז אתה יודע ש (יש היבט ויש גם יוצא מן הכלל וש) עדיין עדיף שלא תסיים את המשפט ... בטענה, שממילא זה יכול להחזיר את נטל ההוכחה אליך. לכן לדוגמה עדיף שמראש תנסח את המשפט בצורה של למה נראה לך ש X הוא לא טיפש?! X הוא טיפש, למה נראה לך שלא?! ואז גם אמרת את מה שרצית בצורה מפורשת, אבל גם תחמת את הרעיון שלך, בשני רעיונות נוספים, שבהם יש רעיון שאומר, שנטל הוכחה מוטל על הצד השני ושהוא צריך להוכיח אם X הוא טיפש או לא. ואם אתה עוד יותר חכם, אתה יודע לדוגמה שיש גם היבט (ויש גם יוצא מן הכלל), שאומר שברגע שאתה מעביר את נטל ההוכחה על מישהו ומבקש ממנו לדוגמה להוכיח ש X הוא לא טיפש, הרי שממילא הוא תמיד יוכל למצוא הוכחה יחסית כלשהי, לכך ש X הוא לא טיפש. ומאחר שאתה רוצה לנטרל מראש את ההוכחה שהוא יביא לך, לכן מראש עדיף שתאמר לדוגמה אתה באמת בטוח חושב ש X הוא לא טיפש . דהיינו, שתנסח את משפט השאלה שלך, בצורה שמראש תנטרל מהשומע את היכולת שלו לתת תשובה יחסית לשאלה שלך, וכפי שהסברתי את זה במקום אחר. ואם לדוגמה אתה יודע שהשומע יגיד לך, שאין שום הוכחות ש X הוא טיפש, אז מראש אתה בשאלה שלך ובטענה שלך, כבר יכול להוסיף את הרעיון שאומר, שאין שום הוכחות ש X הוא לא טיפש. או לדוגמה לומר, שיש המון ראיות יחסיות לכך ש X הוא טיפש. או לדוגמה לומר שיש הוכחות עמוקות ומורכבות, שמראות ש X הוא טיפש. או כל מיני טענות אחרות, שמראש שוללות את האפשרות שלו להתגונן ולטעון את הטענה שלו. ואם לדוגמה אתה יודע ... שX היה בעבר נחשב לאדם מאוד חכם. אז מראש לדוגמה באפשרותך לנסח את הרעיון שלך, שהוא בעצם אומר, ש X הוא בתקופה הנוכחית טיפש או הפך להיות טיפש. ואם לדוגמה יאמרו לך, שלא יכול להיות שאדם חכם הפך להיות טיפש, אז מראש באפשרותך לדוגמה לומר, שדברים משתנים וגם אנשים משתנים (וגם כאן כבר יש תשובה להתנגדות נוספת) ו X ... שאפשר כאן לתת עוד המון דוגמאות. אבל המסר הוא פשוט. ברגע שאתה טוען טענה כלשהי מעביר מסר כלשהו מוכר רעיון כלשהו, אם אתה טיפש שלא רואה את הנולד, אז מראש אתה תאמר את מה שיש לך לומר, ואחכ יגיבו לך ואחכ תגיב בהתאם וכולי. אבל אם אתה ...
קבלה עצמית, איך לקבל את זה שאתה טיפש? איך לקבל את זה שאתה מטומטם? איך לקבל את עצמך עושה טעויות? איך לא להאשים את עצמך על טעויות? הלקאה עצמית על טעויות, שנאה עצמית על טעויות, כעס עצמי על טעויות, איך לסלוח לעצמי על טעויות? סליחה עצמית, איך לסלוח לעצמך על טעויות? האשמה עצמית, התנהגות טיפשות, למה אני טיפש? למה אני מטומטם? איך לקבל את עצמך בכל מצב? איך לאהוב את עצמי בכל מצב? איך לקבל מחשבה טורדנית? איך לקבל התנהגות אובססיבית? איך לקבל התמכרות כפייתית?
... עצמית, איך לקבל את זה שאתה טיפש? איך לקבל את זה שאתה מטומטם? איך לקבל את עצמך עושה טעויות? איך לא להאשים את עצמך על טעויות? הלקאה עצמית על טעויות, שנאה עצמית על טעויות, כעס עצמי על טעויות, ... האשמה עצמית, התנהגות טיפשות, למה אני טיפש? למה אני מטומטם? איך לקבל את עצמך בכל מצב? איך לאהוב את עצמי בכל מצב? איך לקבל מחשבה טורדנית? איך לקבל התנהגות אובססיבית? איך לקבל התמכרות כפייתית? וכאן ... שהוא עצמו חושב שהוא מטומטם וטיפש. דהיינו, שהבן אדם פועל מתוך טמטום וטיפשות, אז בן אדם כועס על עצמו ומלקה את עצמו. וזה יכול לקרות בדברים הכי פשוטים של יום יום, כגון בן אדם שיש לו איזו התמכרות טיפשית שהבן אדם לא מצליח להתגבר עליה. או בן אדם שיש לו איזו מחשבה טורדנית או איזו התנהגות אובססיבית או איזו התמכרות כפייתית כלשהי שהוא מנסה להיפטר ממנה, אבל הבן ... את עצמו כאילו הוא מטומטם וטיפש, בגלל ההתנהגות הטיפשית שלו. שהוא עצמו מבין שהוא חושב כמו מטומטם ומתנהג כמו טיפש וכולי. והשאלה היא, איך בן אדם יכול לקבל את עצמו בלי תנאים ואיך לאהוב את עצמך בלי תנאים ואיך לא להאשים את עצמך בלי תנאים ואיך לא לכעוס על עצמך בלי תנאים ... מסוים הוא חכם ומשהו אחר הוא טיפשי, זאת עצמה מחשבה טיפשית. כי מי שהוא עוד יותר חכם, הוא מבין שמצד האמת הוא לא באמת טיפש. כי מצד האמת מי שיש לו שכל ויחקור כל דבר עד הסוף, הוא לא באמת ידע שמשהו מסוים יותר טוב ויותר נכון ויותר חכם, ממשהו אחר. ולכן המחשבה שאומרת לך, שאתה טיפש, היא עצמה טיפשית. דהיינו, למרות שהיא נכונה בכל מיני מובנים, דהיינו, למרות שהמחשבה שאומרת לך שאתה טיפש, למרות שהיא נכונה מנקודת מבט שאומרת שמה שאתה עושה זה טיפשי ושיותר חכם לעשות אחרת, הרי שמנקודת מבט מוחלטת, אי אפשר באמת להוכיח שמה שאתה עושה זה טיפשי. כי מנקודת מבט מוחלטת, הכל הגיוני באותה המידה. והגיוני לעשות ולרצות כך, כמו שהגיוני לעשות אחרת. במילים אחרות, המחשבה שאומרת לך שאתה טיפש, היא נכונה רק ביחס לנקודת מבט שאומרת שמה שאתה עושה זה טיפשי ולא ראוי וכולי. אבל אם תפתח את השכל שלך ותחקור את הדברים עד הסוף באמת, אתה לא באמת תוכל להוכיח שמשהו אחד יותר טוב ממשהו אחר וכולי. לסיכום: אחת הדרכים של ... את עצמו על כך שהוא פועל בטיפשות בעיני עצמו, היא באמצעות זה שהאדם לומד לפתח את השכל שלו עוד יותר ולהבין מה ההיגיון שיש במה שהוא עושה ולמה המחשבה שהוא חושב שהוא טיפש, למה היא עצמה לא בהכרח נכונה. ומי שהוא באמת חכם, הוא יודע שהוא בוחר לחשוב מה חוכמה ומה טיפשות . אבל מצד האמת, אין הבדל בין חוכמה לטיפשות וכולי. לסיכום, זה גם טיפשי לחשוב שאתה טיפש. ואם תהיה עוד יותר חכם, תקבל את זה שאתה פועל בטיפשות.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: טיפש, האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: טיפש, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג לילדים, מורה רוחני מומלץ, מאמן משפחתי בנושא טיפש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1367 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 15:23:03 - wesi4