ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חשיבה רציונלית ✔עקרון המציאות - מבוא ✔בפסיכולוגיה פרוידיאנית ובפסיכואנליזה, עקרון המציאות הוא היכולת של הנפש להעריך... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨עקרון המציאות - מבוא
בפסיכולוגיה פרוידיאנית ובפסיכואנליזה, עקרון המציאות הוא היכולת של הנפש להעריך את מציאות העולם החיצוני, ולפעול לפיה בהתאם, וזאת בניגוד לפעולתה לפי עקרון העונג. תוך שהוא מאפשר לפרט לדחות סיפוקים, עקרון המציאות הוא העיקרון השולט על כל הפעולות שקורות באגו, אחרי ההתפתחות האיטית שלו מ "עונג - אגו" ל "מציאות - אגו": הדבר יכול להשתוות לניצחון השכל על התשוקה, לניצחון הראש על הלב, והחשיבה הרציונלית על החשיבה האמוציונאלית.

תוכן עניינים:

1 היסטוריה של המושג

2 התפתחות עיקרון המציאות

3 מרידה נוירוטית ופנטזיה

4 גיבושו של עקרון המציאות

5 עקרון המציאות נגד עקרון העונג

6 עקרון העונג

7 שליטה בדחפים

8 התפתחותו של עקרון המציאות

9 אגו מפוצל

10 חיזוק עקרון המציאות

היסטוריה של המושג:

פרויד טען כך: "אגו שחונך כך נעשה הגיוני: הוא אינו נותן לעצמו יותר להישלט על ידי עקרון העונג, אך מציית לעקרון המציאות, שהוא גם, בצורה יסודית, מחפש להשיג עונג, אך עונג, כשהוא מובטח תוך לקיחה בחשבון של המציאות, אף על פי שהוא עונג דחוי ומצומצם". בהרצאת המבוא שלו באוניברסיטת וינה בשנת 1915, פרויד הפיץ בפומבי את הקונספט של הלא - מודע כחלק הגדול ביותר והמשפיע ביותר של הנפש, לרבות הדחפים, האינסטינקטים והמניעים שבני אדם לעתים קרובות נאלצים להכחיש, חוץ מבצורה סמויה.

בהרצאתו ה - 23, פרויד דן בקונפליקט בין ממלכת הפנטזיה לבין עקרון המציאות. הוא השווה את הפנטזיה מסוג חלום בהקיץ לשמורת טבע:

"שמורת הטבע שומרת על אופייה המקורי, בכך שכל מה שבתוכה, כולל מה שהוא חסר תועלת ואף מה שמזיק, יכול לגדול ולהתרבות לפי רצונו".

הוא טען גם כי "ישנו שביל המוביל חזרה מן הפנטזיה אל המציאות - השביל, דהיינו, האמנות".

ג'ונתן ליר טען שהיה קיים למעשה ממד אתי לקונספט של עקרון המציאות של פרויד, בכך שהיה מנוגד להשקפת עולם נוירוטית מעוותת.

התפתחות עיקרון המציאות:

בינקות ובילדות המוקדמת, האיד שולט על ההתנהגות בעיקר על ידי ציות לעקרון העונג. הבגרות היא התהליך האיטי שבו אנו לומדים לסבול כאב הכרוך בדחיית סיפוקים, כפי שהמציאות דורשת זאת, ובזמן שהמציאות דורשת זאת - תהליך שלעידודו אחראיים החינוך והמחנכים, כך טען פרויד. תוצאתו של תהליך זה הוא היכולת של הנפש הבוגרת להימנע מסיפוקים מיידיים, לטובת שביעות רצון בטווח הארוך.

כדי לעשות זאת, עקרון המציאות אינו מתעלם מהאיד, אך במקום זאת הוא שואף למלא את תשוקותיו בדרכים מאוזנות וראויות חברתית, תוך מודעות אליו והתאמתו לדרישות הסביבה.

הדרך שבה הוא ממתן את עקרון העונג ומבטיח סיפוק של צרכים אינסטינקטיביים נעשית לפי שיקולי עלות מול תועלת של פעולה, לפני החלטה האם לפעול על - פי הדחף או האם להתעלם ממנו.

עקרון המציאות מאלף את הנפש לשקול את הסיכונים, הדרישות וההשלכות של החלטות שונות. האגו אינו שואף להשמיד דחפים, אך במקום זאת עוצר באופן זמני את פריקת האנרגיה של האיד עד שיימצאו הזמן והמקום המציאותיים, המתאימים והבטוחים ביותר.

התהליך ההכרחי הזה של ההשהיה, מושג על ידי מה שנקרא תהליך משני. דוגמה לעקרון המציאות בפעולה ניתן לראות באדם השרוי בדיאטת הרזייה, אך בוחר שלא להיכנע לתשוקת הרעב. הוא יודע שסיפוק התשוקה הבלתי - בריאה, ואגב כך סיפוק עקרון העונג, יגרום למילויו של צורך "ריק" בטווח הקצר בלבד, דבר שיסכל את מטרת הדיאטה שהוא עושה.

בשעה שחלק מרעיונותיו של פרויד עשויים להיות לוקים בחסר, וחלקם האחר אינם ברי - מבחן, פרויד שימש כמאבחן שאין שני לו בנוגע לייחודיות האדם ומצבו.

די במה שאליו התכוון פרויד, במיוחד בנוגע לעקרון המציאות, שמוכיח עצמו בחיי היומיום.

מרידה נוירוטית ופנטזיה:

מרידה כנגד אילוצי עקרון המציאות, לטובת אמונה באומניפוטנציה ילדותית, מופיע כמאפיין בכל התנהגות נוירוטית - דבר שאפשר לראותו באופן הגלוי ביותר בפעולתם של מהמרים.

פסיכוזה יכולה להיחשב כתוצר של דחיית עקרון המציאות, בעוד ששינה וחלימה מציעות דוגמה יומיומית נורמאלית של "יציאה" מעולם המציאות. למרות זאת, סוזן אייזיק טוענת שהחשיבה המציאותית למעשה תמכת בפנטזיה הבלתי - מודעת, יותר מאשר היא מתנגדת אליה. באותו האופן, מחזיק ז'אק לאקאן בדעה שהמציאות דורשת את תמיכתו של עולם הפנטזיה הדמיונית על - מנת שהיא תמשיך להתקיים. אפילו הפסיכולוגים של האגו הגיעו למסקנה שתפיסת המציאות פועלת במסווה גדול יותר או קטן יותר של פנטזיה ילדותית.

גיבושו של עקרון המציאות:

עקרון המציאות מגדיל את טווח קיומו עם התעוררות הבגרות המינית, תוך שהוא מרחיב את גבולות ובגרות הבחירות שהפרט לוקח על עצמו. מתבגרים אינם עוד ילדים שחייבים להיכנע לכל צורך, אלא הם בוגרים - צעירים פוטנציאליים שביכולתם לדחות סיפוקים לטובת נסיבות מתאימות יותר. מה שדומיננטי כעת בנפשם הוא אינו כבר רק מה שמענג, אלא גם ובעיקר מה שמציאותי, אפילו אם הוא יכול להיות בלתי - נעים. שינוי נוסף בעקרון המציאות בין גיל ההתבגרות לבגרות יכול להיות מעבר חד בהתגבשותו, אך ההשפעה של חוויות טראומטיות מסוימות יכולה להיות מוכחת כמזיקה מבפנים הבלתי - מודע. בעקרון המציאות החדש, הפרטים חייבים למצוא עצמם מיוצגים בנוכחות בולטת בגבולות נפשם, ולהחליט החלטות הגיוניות, במקום להיות סתם נראים לעין.

עקרון המציאות נגד עקרון העונג:

הן עקרון המציאות והן עקרון העונג הינם רודפי הנאות, אך ההבדל המהותי ביניהם מתבטא בכך שעקרון המציאות מרוכז יותר בטווח הארוך והוא יותר מונחה - מטרה, ואילו עקרון העונג מתעלם מהכל מלבד הסיפוק המיידי של תשוקותיו. הדבר בא לידי ביטוי בכמה אספקטים כלהלן:

עקרון העונג:

עקרון המציאות ועקרון העונג הם שני רעיונות מתחרים שנוסדו על ידי פרויד. עקרון העונג הוא הרעיון הפסיכואנליטי שמתבסס על הדחף לעונג של האיד שבסיסו התפיסה שאנשים נמשכים להנאה, ונמנעים מסבל, כדי למלא את צורכיהם הביולוגיים והפסיכולוגיים. ככל שאנשים מתבגרים, החיפוש המתמיד אחר העונג של האיד משתנה על ידי עקרון המציאות. כשעקרון המציאות מצליח בייסוד הדומיננטיות שלו כעקרון מפקח של האיד, החיפוש אחר שביעות הרצון אינו עולה על הדרכים הישירות ביותר, אך במקום זאת דוחה את ההגשמה של מטרתו בתיאום עם התנאים שנכפים על ידי העולם שבחוץ, או במילים אחרות, דוחה סיפוקים. שני הקונספטים האלו יכולים להשתקף במושגים או בתהליכים פסיכולוגיים.

שליטה בדחפים:

פרויד הגדיר דחפים כתוצרים של שני כוחות מתחרים: עקרון העונג ועקרון המציאות. שני הכוחות האלו מתנגשים, מכיוון שדחפים מעודדים פעולה ללא שום מחשבה מתוכננת מראש או דיון והתייחסות מעטה לתוצאות תוך התפשרות על התפקיד של עקרון המציאות. דחפים לעתים קרובות מקשים על הנפש להתגבר, כיוון שהם מכילים חוויות מענגות צפויות מראש. פרויד הדגיש את חשיבותה של התפתחות השליטה בדחפים כי היא הכרחית חברתית, והציוויליזציה האנושית תכשל בלעדיה. אם פרט הינו חסר שליטה בדחפיו במידה מספקת, הוא מייצג פגם של הדחקה, שעלול להוביל לבעיות נפשיות - חברתיות חמורות.

התפתחותו של עקרון המציאות:

היכולת לשלוט בדחפים ולדחות סיפוקים היא אחת מהאינדיקאטורים של האישיות הבוגרת, והתוצר של עקרון מציאות משגשג. בכל הילדות, ילדים לומדים כיצד לשלוט ביצריהם, וכיצד להתנהג בדרכים שהן מתאימות חברתית. חוקרים מצאו כי ילדים שיכולת דחיית הסיפוקים שלהם היא טובה יותר, עשויים להיות בעלי אגו מוגדר בצורה טובה יותר, כיוון שהם נוטים להיות יותר מעוניינים בדברים כגון שייכות חברתית ואחראיות. רוב הבוגרים השתיתו את הקיבולת לעקרון המציאות באגו שלהם. הם למדו לבטל את הדרישה המיידית והקבועה לסיפוקים עבור האיד. בהתפתחות האנושית, השינוי בדומיננטיות מעקרון העונג לעקרון המציאות הוא אחד מההתקדמויות החשובות ביותר בפיתוחו של האגו. השינוי הינו לעתים נדירות חלק, ויכול להוביל לקונפליקט בין - אישי ואמביוולנטיות. אם עקרון המציאות חדל להתפתח, דינמיות שונה לוקחת את מקומו. הסופר - אגו מפעיל את סמכותו על ידי כך שהוא מטיל אשמה על הפרטים כיוון שאין להם היכולת לפייס הן את ההיגיון והן את העונג. האגו הופך ללכוד בין ה "כדאי" של האיד לבין ה "לא - כדאי" של הסופר - אגו. אדם החי כעבד לתשוקותיו המיידיות, ובעקביות חש חרטה ואשמה על כך, לאחר מכן, יוביל עצמו לקיום עצמי עצוב ולא - ממומש באופן מתמיד. אין זה קשה למצוא דוגמאות למבוגרים שחיים באופן זה, כגון אלכוהוליסטים אשר שותים ולאחר מכן מרגישים אשמים בשל העובדה שעשו כך, ובכך הם ממשיכים להנציח את המעגל האכזר הזה.

אגו מפוצל:

בכישלונו של האגו לאמץ את תפקידו המתפתח בתוך עקרון המציאות, הוא נשאר תחת שליטתו של עקרון העונג. תוצאה זו היא באגו מפוצל, מצב בו שני העקרונות מתנגשים בצורה הרבה יותר חמורה מאשר תחת פיתוי של יצר. השליטה של עקרון העונג ממשיכה באותו חוזק בו היא פועלת, משום שכפי שהייצוג העצמי של ילד מתחיל להיבדל מייצוג האובייקט של האם, הוא מתחיל לחוות דיכאון בשל האובדן של מה שהאם סיפקה לו. למרות זאת, באותו הזמן האם ממשיכה לעודד התנהגות כגון זו בילד, במקום לאפשר לו להתבגר. התנהגות זו כופה היצמדות והכחשה שמקדמות את העיקשות של עקרון העונג בניסיון להימנע מהכאב של ההיפרדות או הדיכאון שמגיע אחריה. עקרון העונג מתכחש למציאות ההיפרדות מהאם או מהילד, בעוד שעקרון המציאות ממשיך לנסות לרדוף אחריו. דרך זו של התפתחות יוצרת שבר בין התחושות של הילד הגדל לבין המציאות של ההתנהגות שלו כשהם נכנסים לעולם האמיתי.

חיזוק עקרון המציאות:

מנקודת מבט פרוידיאנית, משמעות אחת של חיזוק עקרון המציאות בתוך האגו יכולה להיות השגת שליטה על האיד. דרך הבגרות וחוש עצמי יותר טוב, פרטים יכולים למצוא את הכוח להתפתחות הדרגתית של עקרון המציאות, וללמוד כיצד לדחות עונג על ידי קבלת החלטות יותר רציונלית ומבוקרת. במודל הפסיכואנליטי המסורתי, הדבר יכול לקחת שנים אחדות של ריסון, ואפילו אז, אנשים רבים יעשו את בחירותיהם להשגת סיפוקים מיידיים על - פני דחיית סיפוקים. על - מנת להחדיר בהדרגה לקחים של בגרות ושליטה עצמית בזמנים מוקדמים, חשוב וקריטי ללמד ילדים כיצד לחזק את עקרון המציאות שלהם. ניתן לעשות זאת על ידי סיפור מעשיות שלקחיהן מוסריים.
פעילות מינית להיכשל כישלונות פוטנציאליות הכחשה הפרעות פסיכיאטריות החלטות דיאטה איך לקבל החלטות להבדיל יצר המין עקרון המציאות עקרונות
אמונה באלוהים, להאמין באלוהים, חשיבה בוגרת, חשיבה ילדותית, חבר דמיוני, מפלצת הספגטי המעופפת, חשיבה רציונלית, מפלצת מתחת למיטה, אתאיזם, אגנוסטיקניות, אגנוסטיות, בחירה חופשית, אמונה בוגרת, אמונה ילדותית
אמונה באלוהים, להאמין באלוהים, חשיבה בוגרת, חשיבה ילדותית, חבר דמיוני, מפלצת הספגטי המעופפת, חשיבה רציונלית, מפלצת מתחת למיטה, אתאיזם, אגנוסטיקניות, אגנוסטיות, בחירה חופשית, אמונה בוגרת, אמונה ילדותית
אמונה באלוהים, להאמין באלוהים, חשיבה בוגרת, חשיבה ילדותית, חבר דמיוני, מפלצת הספגטי המעופפת, חשיבה רציונלית, מפלצת מתחת למיטה, אתאיזם, אגנוסטיקניות, אגנוסטיות, בחירה חופשית, אמונה בוגרת, אמונה ילדותית האם האמונה באלוהים היא חשיבה ילדותית או ... להבין שהמציאות מורכבת, ושהאדם לא יכול לשלוט על הכל. זו ההבנה העמוקה והאמיתית ביותר. האם האמונה באלוהים ילדותית? מהי חשיבה רציונלית? האם אתאיזם הוא חשיבה בוגרת? האם תפילה עובדת באמת? מה ההבדל בין אמונה בוגרת לילדותית? האם קיימת בחירה חופשית? ...
תורת הידיעה, אפיסטמולוגיה, תורת ההכרה, מעל השכל האנושי, גבולות הידיעה, רציונאליות, חשיבה לוגית, חשיבה לא לוגית, חשיבה לא רציונלית, חשיבה רציונלית, חשיבה לא קונבנציונלית, חשיבה לא קוהרנטית
תורת הידיעה, אפיסטמולוגיה, תורת ההכרה, מעל השכל האנושי, גבולות הידיעה, רציונאליות, חשיבה לוגית, חשיבה לא לוגית, חשיבה לא רציונלית, חשיבה רציונלית, חשיבה לא קונבנציונלית, חשיבה לא קוהרנטית מהם המושגים המרכזיים בתורת הידיעה והאפיסטמולוגיה? תורת הידיעה, או אפיסטמולוגיה, עוסקת בהבנת הדרך ...
מה האינטרס של אליעד כהן? איך להפוך את העולם לטוב יותר? איך אפשר לעזור לאנשים? הסיפור של אליעד כהן, איך לשנות את העולם? איך להפוך את העולם למקום טוב יותר? מי זה אליעד כהן? איך לעזור לאנשים? למה לשתף את התכנים של אליעד כהן?
מה האינטרס של אליעד כהן? איך להפוך את העולם לטוב יותר? איך אפשר לעזור לאנשים? הסיפור של אליעד כהן, איך לשנות את העולם? איך להפוך את העולם למקום טוב יותר? מי זה אליעד כהן? איך לעזור לאנשים? למה לשתף את התכנים של אליעד כהן?
... הם יבינו את הצד השני, או שהם יצליחו לשכנע את אחרים בצדקתם. הדרך היעילה ביותר לשיפור העולם היא לעודד חשיבה רציונלית אצל כמה שיותר אנשים. כיצד לגרום לאנשים לחשוב בהיגיון? הדרך לעודד אנשים לחשוב בהיגיון היא על ידי הפצת תכנים שמעודדים חשיבה רציונלית. כל אחד יכול לקחת חלק בזה, ולהפיץ ידע או תכנים שמפתחים חשיבה לוגית בכל תחום - בין אם מדובר ... תכנים שמעודדים חשיבה הגיונית בכל תחום אפשרי. לשים את השם שלנו על תכנים שמעודדים חשיבה בהיגיון ולהפיץ אותם. השפעת החשיבה הרציונלית על איכות החיים ככל שיותר אנשים בעולם יחשבו בהיגיון, איכות החיים תשתפר באופן כללי. חשיבה הגיונית תוביל למציאת פתרונות ... הרווחה הכללית של החברה. הקריאה לפעולה - להפיץ את החשיבה ההגיונית אליעד כהן קורא לכל אחד לקחת תכנים שמעודדים חשיבה רציונלית ולהפיץ אותם, בכל דרך אפשרית. כל פעולה שתגרום לאנשים לחשוב בהיגיון תוביל בהכרח לעולם טוב יותר. כל אחד יכול ... שיותר אנשים יפנו לחשוב בצורה הגיונית. לסיכום הדרך לשפר את העולם אינה בהכרח בשינוי הדעות של אחרים, אלא בהעברת החשיבה הרציונלית לכל תחום ותחום. ככל שיותר אנשים יפנימו את החשיבה הגיונית, תשתפר איכות החיים ויהיה יותר קל להגיע להסכמות ולהבין את המציאות בצורה אובייקטיבית ויעילה. איך לשפר את העולם? מהי חשיבה רציונלית? כיצד לעודד אנשים לחשוב בהיגיון? מהן דרכים לשיפור איכות החיים? איך להפיץ תכנים שמעודדים חשיבה? שיפור העולם על ידי ... תפיסתם. אם כולם היו חושבים לפי היגיון אחד משותף, הייתה מתקיימת פחות מחלוקת. גם תופעות כמו טרור נובעות מחוסר חשיבה רציונלית, משום שהאדם הטרוריסט מאמין שהוא פועל בשם אידיאולוגיה מוצדקת, בעוד שאחרים רואים בכך טמטום. הפתרון - לשנות את המציאות ... צודק, או שהם יוכלו לשכנע אחרים בצדקתם על סמך ניתוח לוגי נכון. לכן, הפתרון האמיתי לשיפור העולם הוא עידוד חשיבה רציונלית אצל כמה שיותר אנשים. כיצד לגרום לאנשים לחשוב בהיגיון? הדרך לעודד אנשים לחשוב בהיגיון היא על ידי הפצת תכנים שמעודדים חשיבה רציונלית. ניתן לעשות זאת במספר אופנים: לשתף מאמרים וסרטונים שמלמדים אנשים לחשוב בצורה יותר מסודרת. להפיץ ידע שיגרום לאנשים לפתח ... לחפש תשובות, ולנתח דברים בצורה אובייקטיבית. לקחת חומרים שמעודדים חשיבה בהיגיון, להפיץ אותם ואף לשים עליהם את שמנו. השפעת החשיבה הרציונלית על איכות החיים ככל שיותר אנשים בעולם יחשבו בהיגיון, כך האיכות הכללית של החיים תשתפר. אנשים חכמים יותר מייצרים ... להפעיל את השכל ולחשוב בצורה רציונלית תוביל לעולם טוב יותר. איך לחשוב בהיגיון שיפור איכות החשיבה התפתחות אישית דרך חשיבה רציונלית השפעת החשיבה ההגיונית על העולם איך לגרום לאנשים אחרים לחשוב נכון איך להציל את העולם? איך משנים את העולם? ...
בעיות לא הגיוניות, התמכרויות לא הגיוניות, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, פחדים לא הגיוניים, חרדות לא הגיוניות, כעסים לא הגיוניים, רגשות לא הגיוניים, OCD לא הגיוני, הפרעות נפשיות לא הגיוניות, טורדנות כפייתית לא הגיונית, פיתוח השכל
בעיות לא הגיוניות, התמכרויות לא הגיוניות, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, פחדים לא הגיוניים, חרדות לא הגיוניות, כעסים לא הגיוניים, רגשות לא הגיוניים, OCD לא הגיוני, הפרעות נפשיות לא הגיוניות, טורדנות כפייתית לא הגיונית, פיתוח השכל
... חייו. כל הבעיות הללו נובעות, בסופו של דבר, מחוסר היגיון ומחוסר הבנה מעמיקה של הסיבות שמובילות אליהם. איך לפתח חשיבה רציונלית ולשפר את ההיגיון איך להתמודד עם OCD ומחשבות טורדניות שיטות להתמודדות עם חרדות ופחדים לא הגיוניים מה גורם לנו ... החשיבה שלו, כך הוא מסוגל להשתחרר מהם ולהחזיר לעצמו שליטה על חייו. תחשבו על זה בהיגיון. בהצלחה. איך לפתח חשיבה רציונלית ולשפר את ההיגיון איך להתמודד עם OCD ומחשבות טורדניות שיטות להתמודדות עם חרדות ופחדים לא הגיוניים מה גורם לנו ...
תסמונת סטוקהולם, תסמונת שטוקהולם, הזדהות עם התוקפן, קרבה רגשית בשבי, הפרעות נפשיות, הזדהות עם השובה, הזדהות הקורבן עם התוקף, אישה מוכה, גבר מוכה, נשים מוכות, גברים מוכים, מנגנוני הגנה, תסמונת בני ערובה, Stockholm syndrome
תסמונת סטוקהולם, תסמונת שטוקהולם, הזדהות עם התוקפן, קרבה רגשית בשבי, הפרעות נפשיות, הזדהות עם השובה, הזדהות הקורבן עם התוקף, אישה מוכה, גבר מוכה, נשים מוכות, גברים מוכים, מנגנוני הגנה, תסמונת בני ערובה, Stockholm syndrome
... רגשיים כאלה נובעים פעמים רבות מהפחד להתמודד עם המציאות. תסמונת שטוקהולם מנגנוני הגנה רגשיים האם הכל לטובה? כיצד לפתח חשיבה רציונלית מערכות יחסים רעילות טראומת שבי מהי תסמונת שטוקהולם? תסמונת שטוקהולם היא תופעה שבה אדם שנחטף או נתון תחת כפייה ... כפי שהן לצד הפחתת הלחץ הרגשי שמוביל לעיוות בפרשנות. תסמונת שטוקהולם מנגנוני הגנה רגשיים האם הכל לטובה כיצד לפתח חשיבה רציונלית תסמונת שטוקהולם נשים מוכות, הזדהות רגשית, אינטרס רגשי, 2 סיבות למה מישהו חושב משהו, טיפול בטראומת אונס, הזדהות עם ...
חוכמת חז"ל, חכמינו זיכרונם לברכה, חכמת התורה, חוכמה אלוהית, יהדות, האם התורה אמת? חזרה בתשובה, נבואות התורה, שקר חז"ל, אמת אלוהית, רוח הקודש, למה אליעד כהן חושף את שקר האמונה הטמאה?
... ההבנה של חזל לא בהכרח נכונה, וניתן להבין את העניין גם אחרת. האם ניתן לשלב את חכמת חזל עם חשיבה רציונלית? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי חשוב לשלב את חכמת חזל עם הגישה הרציונלית. הוא לא שולל את כל מה ... מוחלטת. מהי חוכמת חזל? האם התורה אמת? מהו תפקיד השכל בהבנת התורה? האם ניתן לשלב את חכמת חזל עם החשיבה הרציונלית? מהי האמת המוחלטת? איך להבין את הטקסט הדתי?
חרדה, פחד, למה אני מפחד? למה אני חרד? למה אני בחרדה? פחד מדחייה בזוגיות, פחד מדחייה חברתית, פחד להיפגע, חוסר ערך עצמי, איך להתמודד עם פחד? איך להתמודד עם חרדה? חרדה חברתית
חרדה, פחד, למה אני מפחד? למה אני חרד? למה אני בחרדה? פחד מדחייה בזוגיות, פחד מדחייה חברתית, פחד להיפגע, חוסר ערך עצמי, איך להתמודד עם פחד? איך להתמודד עם חרדה? חרדה חברתית
... לעשות עבודה פנימית, שאלות עצמאיות של למה אני מפחד? ולמה אני רואה את זה כבעיה?. אליעד מציין כי באמצעות חשיבה רציונלית על הדברים, אנחנו יכולים לשנות את הפחד ולהפוך אותו למשהו פחות מאיים. כשאנחנו שואלים את עצמנו את השאלות הנכונות, ...
הדרך הנכונה אל האושר, לסבול כדי להיות מאושר, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, למצוא את עצמי, רוצה להיות מאושר, טיפ לאושר, טיפ להיות מאושר, קשה להיות מאושר, חיפוש האושר, מחפש את האושר
הדרך הנכונה אל האושר, לסבול כדי להיות מאושר, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, למצוא את עצמי, רוצה להיות מאושר, טיפ לאושר, טיפ להיות מאושר, קשה להיות מאושר, חיפוש האושר, מחפש את האושר
... עוזרות להם. אליעד מדגיש שמה שהוא מציע אינו מבוסס על אמונה או מיסטיקה, אלא על היגיון ברור: לתרגל מיומנות חשיבה רציונלית שתאפשר לאדם להפוך את המחויב לאפשרי. באופן זה, האדם לא צריך להאמין שהכל טוב, אלא יכול ממש לראות איך ...
ביטחון עצמי, אמונה עצמית, מה זה ביטחון עצמי? מה זה חוסר ביטחון עצמי? ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? איך לבנות ביטחון עצמי? מה רע בביטחון עצמי? שיטות לביטחון עצמי, טעויות של ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? פחד גישה
ביטחון עצמי, אמונה עצמית, מה זה ביטחון עצמי? מה זה חוסר ביטחון עצמי? ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? איך לבנות ביטחון עצמי? מה רע בביטחון עצמי? שיטות לביטחון עצמי, טעויות של ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? פחד גישה
... להיפגע יותר. למה תאמין בעצמך זו עצה גרועה? העצה הנפוצה תאמין בעצמך היא בעייתית מאוד, כי היא מדלגת על החשיבה הרציונלית. לדוגמה, אם ילד רוצה לעבור כביש ומפחד, לא נגיד לו תאמין בעצמך, כי זה יכול לגרום לתאונה. במקום זה, ... אדם כזה עלול לשלם מחירים נפשיים כבדים בעתיד, כמו דיכאון או חרדות, כי הביטחון העצמי שלו לא בנוי על חשיבה רציונלית, אלא על הדחקה והתעלמות מסכנות. איך מתמודדים בפועל עם פחדים וחוסר ביטחון? ההתמודדות הנכונה עם פחדים היא קודם כל ... באמת מסוכנים, כי אין לו מנגנון מחשבתי יציב שיבדוק: רגע, יש פה סכנה אמיתית או לא? ברגע שמסרבים לבדוק בחשיבה רציונלית גם את המצבים שבהם כן כדאי לפחד ולא כדאי לפחד, הכל מתערבב. מדוע אין טעם להגיד תאמין בעצמך? שאלה: ...
מוטיבציה וחוסר מוטיבציה, איך להשיג מוטיבציה? טיפול בדחיינות, למה אני דוחה דברים? למה אין לי חשק? למה אין לי מוטיבציה? מה לעשות כשאין חשק? מה לעשות כשאין מוטיבציה? איך לא לדחות דברים? סרטוני מוטיבציה, סוגים של מוטיבציה
מוטיבציה וחוסר מוטיבציה, איך להשיג מוטיבציה? טיפול בדחיינות, למה אני דוחה דברים? למה אין לי חשק? למה אין לי מוטיבציה? מה לעשות כשאין חשק? מה לעשות כשאין מוטיבציה? איך לא לדחות דברים? סרטוני מוטיבציה, סוגים של מוטיבציה
... הגדולה באמונה העיוורת היא שהיא לא מבוססת על היגיון. על פי אליעד, אם אתה מתנהג מתוך אמונה במקום מתוך חשיבה רציונלית, אתה עלול לשבש את התפיסה שלך ולהיתקל בקשיים נפשיים בעתיד. יש לבחור במוטיבציה שמבוססת על חשיבה הגיונית, ולא על ... במציאות כן אפשר לבצע את מה שניסית, אבל אם אתה מדלג על השכל ומסתמך על אמונה עיוורת, אתה פוגע בחשיבה הרציונלית שלך. אחר כך, כשיבוא מצב רגשי אחר שדורש היגיון, יכול להיות שכבר לא תוכל להסתמך על חשיבה ברורה. מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חשיבה רציונלית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חשיבה רציונלית, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חשיבה רציונלית, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, יועץ טיפולי, מטפל רגשי בנושאי חשיבה רציונלית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3281 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 11:36:44 - wesi4