ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חנופה ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12 ✔ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11. הקדשתי את הפרק הקודם... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12
ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11.

הקדשתי את הפרק הקודם לשתי המילים "הדברים האלה" שנזכרו בפסוק הפותח של פרשת העקדה. אברהם אבינו גילה את "הדברים האלה" וביקש להעבירם לילדיו לקרוביו, למכריו לאנשי עירו. הוא מצא בהם את "מסגרת החשיבה" האבודה, זו שהאדם התרחק ממנה ואיבד קשר עין עימה.

האדם ולמעשה איבד קשר עין עם "ההנאה" המקורית הבומבסטית, זו שנפשו דורשת, מבקשת... זו שאין לה מעצורים ואין לה גבולות, זו שנמשכת עד לאין סוף, זו שאין קו הפרדה מפריד בינה לבין יתר חלקיה הנמשכים עד לאין סוף, זו שנמשכת עד עולם ולא נעצרת לעולם. זו היא למעשה ההנאה המקורית המקיימת את הפועל התקני "ליהנות": אני נהנה כל עוד אני יודע שהנאתי לא תעצור. כלומר גם אם אקבל לידי את ההנאה הגדולה בעולם שעל אף גודלה מימדיה מוגדרים (כמות, גודל, זמן) - היא תהיה רחוקה מלענות על הפועל האנושי "ליהנות" כי אמורה היא להפסיק להתקיים בשלב מסויים, דבר שילך וינגוס מתחושת הנהנה ויעיב עליו... ויסוד ההנאה בהמשכיותה.

זכורה לכם מהפרק הקודם הדוגמה על ארבעת ימי החופשה בדיסני? ביום הרביעי האחרון מרגישים מועקה מסויימת בלב על כי החופשה עומדת להסתיים כבר היום ומטבע הדברים נהנים מהיום הזה פחות מקודמו השלישי, ובשלישי נהנים פחות מהשני עד שמגיעים ליום הראשון בו נהנים הכי הרבה על כי 4 ימי חופשה עוד לפנינו... אולם אפילו ביום הראשון לא מגיעים להנאה "התקנית" כי גם ביום הזה יודעים שהחופשה מוגבלת ועתידה להסתיים תוך ארבעה ימים לא יותר, והשאלה היא: איך נגיע איפוא להנאה התקנית בדיסני? אפילו 100 ימי חופשה מוגבלים הם...

- יש לגור אם כן בדיסני. באופן הזה ניתן להגיע להנאה התקנית מאזור השעשועים הזה, זו לכאורה התשובה אך עדיין היא לא תקנית, כי יש להוסיף לה גם את זאת:

יש לגור בדיסני לנצח בלי למות, כי עצם המודעות למוות מחבלת בגורם ההמשכיות... יש לבנות איפוא בית בדיסני ולקנות את סם החיים בשביל לחיות שם לעד, כך ניתן ליהנות מדיסני, זו התשובה התקנית. האם קיימת ישות אנושית עלי אדמות שיכולה להגיע למימדי ההנאה הזאת ולטעום ממנה?

כן! ילד בן אנוש מזהה את ההנאה התקנית הזאת וטועם הלכה למעשה ממנה, זאת כי אין הוא מודע לגורמים השונים המחבלים בגורם ההמשכיות שבשרשרת ההנאה. הילד זה יצור שחי באופוריה כי הוא אינו מזהה את האיומים עליו ולבטח אין הוא מודע לגורם החידלון, המוות - הגורם מס' אחד שמאיים על כל שרשרת הנאה והמשכיותה... הוא אינו מכיר את העיסוק בניטרול הדאגות... ילד זה יצור אנושי שחי בשלום אמיתי מושלם, לכן הוא נהנה הנאה תקנית מכל דבר גם מצעצוע פשוט, כי הוא רואה בהנאה מהצעצוע הזה כהנאה נצחית שלא תיגמר לעד. הוא צוחק מלוא פיו בקול רם, צחוק אמיתי, שום דבר באופק לא מעכב בעד הנשמה האין סופית שלו לקבל את מבוקשה.

אני מנסה לזהות ולהגדיר את ההנאה האנושית התקנית, המצרך הבלעדי של הנשמה האנושית. באופן הזה הגעתי עד הילד האנושי שהצליח הלכה למעשה להשיג לנשמתו את המוצר המושלם וליהנות ממנו, מכל דבר - צעצוע, טיול, מאכל...

למעשה לא המוצר הוא האחראי לתחושת ההנאה כי - אם תחושת ההמשכיות בהנאה ממנו היא הספקית לתחושת ההנאה, הוא יהנה כל עוד יודע שאף אחד לא יקח את הצעצוע מידו. עם זאת המוצר עצמו אינו אלא אמצעי הובלה לתחושת ההנאה, הראיה על זאת היא שכעבור פרק זמן הילד זורק את הצעצוע שבידו ומבקש צעצוע אחר, הוא משתעמם ממנו וכאילו פרק החיים של הצעצוע הסתיים. בבית הוא משתעמם ולכן הוא מבקש לצאת למרחב אחר, לרחוב... גם המאכל הכי טעים לא יוכל ליהנות ממנו עד אין סוף, במקודם או במאוחר יחוש שובע ולא ירצה עוד.

התחושה היא שישנה יד "שנייה" שמכוונת אותו לגיוון... היא מתקנת אותו וכאילו מעמידה אותו על מקור טעותו ומפצירה בו: ישנם עוד צעצועים, עוד שבילים, עוד אפיקים... אני קורא לזאת "כיד שנייה" כי אני מזהה בה את יד הטבע שאין לאדם אלא להתאקלם איתו ולקבל את מרותו... אין לנו מד שיכולים לשלוט בו ולכוון בו את השיעמום... אין לנו שליטה על תחושת השובע... גם הגוף האנושי שלנו - הוא חלק אינטגרלי מהטבע... גם הוא כפוף לטבע.

אם כן אני מזהה בזירת ההנאה התקנית שני גורמים: גורם אחד נמצא בשליטתינו, הוא הוא הרצון העצמי בהנאה מכל דבר, מכל צעצוע מכל מאכל... הילד מחזיק בצעצוע ומבחינתו שלא תיגמר הנאתו ממנו עדי עד, אבל כאן נכנסת לזירה "היד השניה" היא ידו של הטבע, ומכוונת אותו לכאורה להשתעמם מהצעצוע ולגוון... היד הזאת גם משביעה אותו ומפסיקה באחת את תחושת הנאתו מהאוכל... אנו מזהים את "היד"הזאת גם כמבוגרים, בהנאה מסקס למשל... גם מבוגר חש את תחושת השעמום האובייקטיבית שמכוונת את רצונו ואינה נשלטת על ידו.

אם כן, ואם נחזור לילד וצעצועיו, היד השניה הזאת וכאילו נוזפת בילד הזה ואומרת לו: מה לך לשחק עם הצעצוע הזה כל כך הרבה זמן, האינך רואה באופק צעצוע אחר - טיפש שכמותך! לך קדימה, גוון... מצא עוד צעצועים, עוד אופקים, נשמתך האין סופית ראויה לעוד, הגיוון יתאים לצורכה המקורי.

אני מזהה כאן התאמה סימטרית בין רצון האדם לטבע שבלעדי ידו המכוונת - הילד היה נשאר עם הצעצוע שבידו לנצח... התאמה זו מבורכת היא כי למרות טבעה הכופה - כפתה על האדם בסופו של יום לגלות הנאות מגוונות ואופקים שונים. אמור מעתה, האדם מוצא את יסוד הנאתו בתחושת ההמשכיות מהנאה מגוונת.

כלומר, לא אגיע לעולם אל ההנאה התקנית אם אדע שביכולתי להגיע רק לדיסני, ואפילו אבנה את ביתי שם... יסוד ההנאה שהיגענו אליו בפרק הקודם משנה איפוא כיוון, הגם ושומר על השלד המקורי שלו:

יסוד ההנאה בהמשכיותה. כלומר, הנאה שאין עוד סוג של הנאה אחריה - לא תגיע לפרקה.

עם הופעת היסוד המעודכן הזה, הילד מפסיד במשחק כי הוא מכיר רק צעצוע אחד, והכדור חוזר למגרשו של הבוגר, רק לו יש את האפשרות להגיע אל גורם הגיוון בזכות היידע והניסיון שצבר. אמור מעתה, יסוד ההנאה יכול רק להתפתח ולגדול עם הימים... המשך החיים הוא הערב היחיד לקיום היסוד הזה.

במילים אחרות, ללא "הנצחיות" אין קיום להנאה.

זהו הרובד הבסיסי ביותר אותו גילה אברהם אבינו דרך "מסגרת החשיבה" האבודה, זו שהאדם כה התרחק ממנה ודרך החזרה אליה כבר סבוכה ומפותלת. והוא צעק בקול רם "גיליתי! "...

הרובד הבסיסי של ערך "הנצחיות" הנגלה ע"י אברהם אבינו מתוך "מסגרת החשיבה" האבודה - מכוון לערך הפועל בעולם הזה, בעולם הגשמי שלנו זה שאנו חיים בו ומבקשים ליהנות ממנו, והרי אין הנאה תקנית שגורם הנצחיות נעדר ממנה.

מכאן ניתן להתבונן בנגזרת השיכלית העולה באופן ברור מהדברים: אין המדובר בנצחיות לחיי העולם הבא... המדובר בנצחיות בעולם הגשמי שלנו, בעולם הזה. "מסגרת החשיבה" שנגלית לעיני אברהם מכוונת לנצחיות בעולם הגשמי הזה. כלומר, במילים ברורות, וע"פ מסגרת החשיבה הזאת, הגוף האנושי אינו מתכלה, הוא מתקיים לעד. הגוף האנושי אינו מזדקן, אינו חולה, אינו מושפע מתחלואות העולם ולא מאסוני הטבע שלו. בראש הרשימה מככב הממצא הזה: אין לגורם "המוות" קיום במסגרת החשיבה הזו, יש המשך לחיים, המשך שאין לו סוף.

ממצאים אלה וללא ספק מנוגדים הם בתכלית הניגוד לכל מסגרת חשיבה אנושית, של כל המין האנושי מעודו ועד עצם היום הזה. וכשאני אומר מנוגדים "לכל המין האנושי" - אני מכליל בזאת גם את אדם וחוה הנזכרים בתורה בבראשית, הם לא קיבלו את מסגרת החשיבה הזאת והתנגדו לה, הטקסט התנכי מתעד את ההתנגדות הזו על כל שלביה.

אחריהם הופיעה עוד אישיות שהתנגדה למסגרת החשיבה הזאת וגם מאפייני ההתנגדות הזו תועדו בתורה. לאישיות הזאת קוראים "קין" ודווקא לאחר שהרג את אחיו הבל - נגלתה לעיניו הטענה שדוחה מכל וכל את המסגרת הקדומה: אם אני בחרון אפי היגעתי לפשע הזה בו הרגתי את אחי את הבל, מי יערוב לי להנצל ממישהו שבחרון אפו גם יהרגיני! כלומר עצם הפשע שלי מרוקן את מסגרת החשיבה הקדומה מתוכנה, בה הנצחיות מככבת ולמוות אין קיום... והרי להבל לא היה ערב!

התורה מתעדת לאחר מכאן אנשים שחייו שנים רבות בתוך מסגרת החשיבה הזו ועל פיה, אך מצאו בסופו של דבר את מותם גוועו ומתו, או בלשונינו - התנתקו ממסגרת החשיבה הנצחית, קרסו ומתו.

אחריהם מגיע האדם הראשון ששאף לשרטט את "התרשים" המקורי למסגרת החשיבה המדויק, דרכו חשב לחזור אליה. לתרשים הזה קוראים בימינו "תיאוריה", ולאיש הזה קראו נח.

לאחר דור המבול של נח, מתעדת התורה את דור הפלגה שביקש לבנות מסגרת חשיבה חלופי משלו.

בתוך זאת ובימים ההם מגיח איש אחד ושמו אברהם, ומגלה את מסגרת החשיבה האבודה, זו שהאדם יכול להגיע במסגרתה אל ההנאה התקנית שהנצחיות ערבה לקיומה... הוא מגלה את מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורתית, והפרק של "עקדת יצחק" מתעד את התנסותו עימה ברמה הפרקטית. (פרקטיקה: ניסיון מעשי, היינו כאשר מעמידים את התיאוריה למבחן המעשי).

על מנת לעמוד על המבחן המעשי הזה שפרק העקדה מתעד אותו, עלינו להקדים ולבחון שני עניינים שמקשרים אותנו עם הנושא הזה.

א. מהי מסגרת החשיבה התיאורטית הזו... זו שדחה אותה האדם מעודו ועד עכשיו, זו שלא יכל המין האנושי לחיות איתה \ להתמודד עימה \ לאמצה.

ב. ואם והצליחו מתי מעט להגיע אל מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורטית ולשרטט את תרשימה, מדוע הם קרסו ומתו בסופו של דבר? והרי טמון במסגרת הזו גורם הנצחיות, מדוע לא ניצלו את התיאוריה הזאת והפכו אותה לפרקטיקה, לא היה להם כדאי? מה מנע מהם ליהנות מהחיים ולחיות לנצח? מה עמד בין התיאוריה שהיתה בהשג ידם לבין המבחן המעשי שיכל כל כך להטיב עימם...

באחד האתרים שפרסמתי בהם את סדרת "עקדת יצחק" ובפרק האחרון יא נשלחה התגובה הבאה: "לא הבנתי איך כל זה קשור לעקדה".

על התגובה הענינית הזאת עניתי: "את עשרת הפרקים האחרונים כתבתי בשביל להכין את הרקע לביאור שתי המילים (הדברים האלה) מהפסוק הראשון של פרשת העקדה". כמעט חצי העבודה עשיתי...

א. מהי מסגרת החשיבה התיאורטית.

על (א) עניתי כבר ובאופן מלא על פני שלושה פרקים מלאים: השביעי השמיני והתשיעי. ובזאת מסתכמת "מסגרת החשיבה" ברמה התיאורטית:

לך בדרך שלך ותגיע למקום חפצך ללא עיכוב ומכשולים. לך בדרך שאתה הולך עליה ותגיע ללא עיכוב ומכשולים.

במסגרת החשיבה הזאת ניתן להבחין בקיצורי דרך "טבעיים" שמציעה התיאוריה הזאת. דהיינו לא צריך ואף לא כדאי לעשות קיצורי דרך "מלאכותיים" לדרך... במילים אחרות - מילים שלנו: אל לך לשקר או לגנוב או להתחנף או לרצוח... בשביל לקצר את הדרך לכאורה ולהגיע אל מחוז חפצך, אין זו הדרך.

זאת וגם זאת: קיצורי הדרך "המלאכותיים" והבלתי נאותים יובילו לדרך ללא מוצא וימנעו בעדך להגיע אל הדרך המקורית בה חפצת, אלה טבעם של הדברים.

לך בדרך ותגיע... לך ואל תשב, מסגרת החשיבה הזו מיועדת למי שנפשו שואפת הלאה - לא ליושב באפס מעשה.

ומה עם קיצורי הדרך המלאכותיים "והנאותים"... האם גם עליהם ניתן לוותר?

על התהיה הזאת עונה החלק הראשון שבמסגרת: כאן נעוצה הבחירה החופשית שלך, והבחירה היא בין הטוב ליותר טוב.

עד כאן החלק הראשון והמקובל שבמסגרת החשיבה, היינו זהו החלק המקובל כעיקרון על יד האדם.

החלק השני והבעייתי מבחינת האדם הוא שלפנינו, והתהייה הזאת תייצג אותו:

לך - ותגיע ללא עיכוב ומכשולים... ומה עם הגורל? ומה עם המכשולים הטבעיים? האקראיים? הבלתי צפויים? מה עם יד הטבע? מה עם אסונותיו? האם מצופה ממני להתעלם מכל אלה? האם מצופה ממני ללכת בגשם זלעפות אל מחוז חפצי?

לך - ותגיע ללא עיכוב ומכשולים... זה הטבע וזה דרכו. בדרך התקנית שלך אין מקום לגשם זלעפות. הרצון החופשי שלך יקבע באיזה מרחב תימצא, זו המציאות וכך היא עובדת.

כאן בנקודה הזאת קם קין וצעק: ומי יערוב לי להנצל ממישהו שבחרון אפו גם יהרגיני! ועל זאת נענה: רצונך החופשי יקבע באיזה מרחב תימצא אם ידידותי הוא או עויין.

בנקודה הזאת גם קם אדם וחוה וחוו את דעתם המלאה על מסגרת החשיבה העקרונית זו, שמשמעותה בעינם היתה להם לרועץ, היינו לניטרול החשיבה האנושית שלהם כבני אדם וניטרול שיקול דעתם! אנו רוצים לדעת ולבחור בין הטוב לבין הרע, ועל זאת נענו: קיימת במציאות בחירה אחת ויחידה בה רצונכם מעורב - היא בין הטוב לטוב ממנו, לרע כמהות אין ייצוג מלבד בדמיונכם הפרוע.

בנקודה הזו קם נח וביקש לטעום מפרי מסגרת החשיבה הזו. הוא ביקש מפת עזר שתעזור לו לפלס את דרכו אל המסגרת הזו, בתוך הדרכים העקלקלות שהסתבך בהם הוא ודורו... מסגרת החשיבה "הפותחת" של נח, קרובה היתה למסגרתו של קין, הוא ראה עין בעין איתו את הסכנות שבדרך ומי יערוב לו לצאת מהן... זהו מקור דרישתו למפה ברורה שתשרטט לו דרך נתונה בתוך סבך הדרכים. הוא ביקש לוותר על החשיבה העצמית כהיא זו לטובת הדרך הבטוחה אל ההנאה הצרופה, ובזאת הוא כשל.

משה רבינו התמודד עם מסגרת החשיבה הזאת בדרך ההתבודדות, היינו ביקש לבודד את עצמו מהמציאות הפרועה שאין לו שליטה עליה ועל ידי זה להגיע אל ההנאה הצרופה. הוא עשה זאת וננזף. זוהי פרשת המטה המפורסם שהתבקש להשליכו ארצה ולהחזיק בזנבו חזרה... בחיבורי האחרון עמדתי על הפרשה הזו והתבוננתי בה ארוכות.

ב. ואם והצליחו מתי מעט להגיע אל מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורטית ולשרטט את תרשימה, מדוע הם קרסו ומתו בסופו של דבר? והרי טמון במסגרת הזו גורם הנצחיות, מדוע לא ניצלו את התיאוריה הזאת והפכו אותה לפרקטיקה, לא היה להם כדאי? מה מנע מהם ליהנות מהחיים ולחיות לנצח? מה עמד בין התיאוריה שהיתה בהשג ידם לבין המבחן המעשי שיכל כל כך להטיב עימם...

אברהם אבינו היה אחד האנשים האלה שהגיעו אל מסגרת החשיבה הזו ברמה התיאורטית ואימצו אותה. אברהם אבינו גווע ומת, היינו לא הצליח לנצל את התיאוריה הזאת הטומנת בחובה את הנצחיות ולהביאה אל המבחן המעשי, הוא כשל ברמה הפרקטית, קרס ומת. וגם יצחק אבינו, ויעקב אבינו, ומשה רבינו, ואהרון הכהן, ויהשע בן - נון, ועוד מתי מעט... מדוע? הבה נרד לעומקם של הדברים, מה מונע מהאדם לקבל לידיו את ההנאה הצרופה מצרור החיים שכבר נמצאת בהשג ידו ולהביאה כפשוטה אל חיקו? מה מונע זאת מאינטלקטואל בעל קומה כמשה רבינו, כאברהם אבינו...

סימפטום העקדה, כך מכונה ע"י התורה, זוהי נקודת החיבור בין התיאוריה והמעשי, בנקודה זו מתגלם המניע הנגדי המונע מהאדם לפתוח את ידיו ולקבל אליהן את סם החיים. פרשת העקדה מנתחת באופן אנטומי מסודר את הסיפטום הזה ויורדת לפרטיו ושלביו.

סימפטום העקדה, סימפטום הידיים העקודות, הקשורות, הכבולות... לפנינו פרשה אנושית.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 13.
רגש מיני אובייקטיבי להתמודד גורל הרצון החופשי טענות בחירה חופשית לשלוט לגוון הרגשת הנאה התרגשות מינית עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
חנופה, חנפנות, להחניף לאנשים ולמציאות - למה כולם חנפנים? מי לא מחניף? איך לא להחניף? איך להיות איש אמת?
חנופה, חנפנות, להחניף לאנשים ולמציאות - למה כולם חנפנים? מי לא מחניף? איך לא להחניף? איך להיות איש אמת?
חנופה, חנפנות, להחניף לאנשים ולמציאות - למה כולם חנפנים? מי לא מחניף? איך לא להחניף? איך להיות איש אמת? למה כולם מחניפים? מהי המהות של חנופה? אליעד כהן מסביר שכל בני האדם, ללא יוצא מן הכלל, עוסקים בחנופה במידה כזו או אחרת. הוא מסביר שחנופה היא מצב שבו אדם משנה מעט את האמת, משקר או מעגל פינות כדי להשיג תועלת מסוימת ממישהו או ממשהו שנתפס בעיניו כחזק יותר ממנו. המניע המרכזי לחנופה, לדבריו, הוא הרצון להשיג משהו שאין באפשרות האדם לקבל ללא אותה חנופה. לדוגמה, אם אדם רוצה לקבל טובה או עזרה ממישהו אחר, הוא עשוי להחניף לו, להראות לו פנים שהוא לא באמת מרגיש כלפיו, ולפעול שלא בהתאם לאמת הפנימית שלו. החנופה נעשית בגלל שהאדם חושב שלא ניתן להשיג את התועלת מהצד השני בדרך ישירה וכנה, ולכן הוא נוקט בדרך עקיפה של חנופה ושקר קטן כדי להשיג את רצונו. איך כל פעולה יומיומית הופכת לחנופה למציאות? אליעד כהן נותן דוגמה פשוטה וברורה: כאשר אדם שותה כוס מים. נראה לכאורה שמדובר בפעולה פשוטה, אך בפועל זו חנופה למציאות. למה זו חנופה? כי האדם לא באמת מעוניין בפעולת השתייה עצמה, אלא רק בתוצאה שלה - הבריאות או ... מסוימת (לשתות מים), פעולה שהוא לא בהכרח רוצה לבצע. במקרה זה, האדם מחניף למציאות כדי לקבל ממנה את ההרגשה הטובה או ההקלה. הוא למעשה משתף פעולה עם ... פעולה עם חוקים ומנגנונים שהיא מציבה. מה ההבדל בין אדם למציאות בנושא החנופה? היחידה בעולם שאינה מחניפה היא המציאות עצמה, משום שהיא לא צריכה שום דבר מחוץ לה. המציאות היא הישות החזקה ביותר, הכל - יכולה, ולכן אין לה שום סיבה להחניף או להתאים את עצמה לדבר אחר. בעוד האדם מחפש כל הזמן להשיג משהו מהמציאות ולכן עליו להחניף, המציאות עצמה אינה פועלת למען שום דבר אחר אלא רק למען הפעולה עצמה. כלומר, ... להפסיק להיות חנפן ולהיות איש אמת? אליעד כהן אומר שהדרך היחידה להפסיק להחניף ולהפוך לאיש אמת היא להתחבר לאמת הפנימית של המציאות עצמה. להיות איש אמת ... בדיוק כפי שהמציאות פועלת ללא מטרה חיצונית. על ידי כך שהאדם מפסיק להחניף למציאות ומתחיל להיות נאמן לאמת הפנימית שלו, הוא חווה שלווה, חופש ואושר אמיתיים, משום שהוא כבר אינו תלוי בחנופה כדי להשיג משהו. מהי המשמעות העמוקה של חיבור לאמת? אליעד מסביר שהמשמעות ... לחיות את החיים ממקום של אמת פנימית מוחלטת, ללא שום מניפולציה, שקר או חנופה, מתוך חיבור ישיר ופשוט למציאות עצמה. במצב כזה, האדם אינו נדרש להחניף לאף אחד, כי הוא נמצא באחדות מלאה עם האמת של המציאות עצמה. אליעד מסכם ואומר שזו הדרך האמיתית לחיות חיים טובים ומאושרים, חיים נטולי סבל וחנופה, חיים של חופש ושלווה אמיתית. מהי חנופה? איך להפסיק להחניף? מה זה להיות איש אמת? איך לחיות בלי חנופה? האם כולם מ
הספר להיות אלוהים - כסף חנופה - הרחמנות הגדולה ביותר, על העניים הגדולים ביותר - בושה של כסף, מה חושבים עליך
הספר להיות אלוהים - כסף חנופה - הרחמנות הגדולה ביותר, על העניים הגדולים ביותר - בושה של כסף, מה חושבים עליך
... להיות אלוהים - כסף חנופה - הרחמנות הגדולה ביותר, על העניים הגדולים ביותר - בושה של כסף, מה חושבים עליך למה אנשים ... כל חייו. מהי המשמעות האמיתית של חנופה ואיך היא קשורה לעניות? הנושא השני שאליעד מסביר לעומק הוא מושג החנופה . אליעד מתאר שחנופה היא פעולה שאתה עושה רק בשביל לקבל משהו בתמורה. הדוגמה שהוא מביא היא פשוטה וברורה: אם אדם ... אחר כדי שאותו אדם יאהב אותו, זו חנופה. האדם שמחניף הוא בעצם עני, כי הוא מקבץ לחם רוחני או רגשי מאחרים. האדם שמחניף תלוי תמיד במה שאחרים חושבים עליו. הוא לא אומר את האמת שלו אלא מנסה למצוא חן בעיני אחרים ... פחד או מתוך רצון לקבל אהבה של שקר. חנופה לא מתרחשת רק בין אנשים. כל פעולה שהאדם עושה כדי להשיג תוצאה מסוימת - כמו ללכת לעבודה רק ... המציאות כדי שהיא תהיה כרצונו - היא חנופה כלפי המציאות. האדם בעצם חי מתוך עניות מתמדת, כי הוא תמיד תלוי בתוצאה אחרת שאינה הוא עצמו. ... מי הוא באמת. איך אדם יכול להשתחרר מהחנופה ומהתלות בדעות של אחרים? הדרך שאליעד מציע כדי להשתחרר מהתלות והחנופה היא לא לנסות לשנות את הפעולות החיצוניות, אלא רק להסתכל פנימה ולהבין למה באמת אתה עושה כל ... כפי שהיא באמת, ולחוות שאין שום צורך בחנופה או בתלות באחרים. כאשר האדם יבין באמת את המציאות, הוא יחווה את עצמו כאלוהים - כלומר, הוא ... חופש ולא מתוך תלות. איך להשתחרר מחנופה? מהי הרחמנות הגדולה ביותר? למה אנשים תלויים במה שאחרים חושבים? למה הכסף הוא הבושה הגדולה ...
מחמאות, איך להחמיא לאנשים? לייק בפייסבוק, להחניף לאנשים, חנופה, לזלזל באנשים, זלזול באנשים, לפרגן לאנשים, מה זה פירגון? מחמאה אמיתית, מחמאה שקרית, מערכות יחסים, מיומנויות חברתיות
מחמאות, איך להחמיא לאנשים? לייק בפייסבוק, להחניף לאנשים, חנופה, לזלזל באנשים, זלזול באנשים, לפרגן לאנשים, מה זה פירגון? מחמאה אמיתית, מחמאה שקרית, מערכות יחסים, מיומנויות חברתיות
... איך להחמיא לאנשים? לייק בפייסבוק, להחניף לאנשים, חנופה, לזלזל באנשים, זלזול באנשים, לפרגן לאנשים, מה זה ... אמיתית, מחמאה שקרית, מערכות יחסים, מיומנויות חברתיות מה זה מחמאה ואיך להחמיא לאנשים? הרצאה עוסקת בנושאים שונים שקשורים למחמאות, להחמיא לאנשים, זלזול בהם, חנופה ולמערכות יחסים. ישנם חוקים ודקויות רבות בתקשורת ... או לא אמיתי, אלא הוא מבוצע מתוך כוונה טובה לאדם השני כדי להעצים אותו. למשל, פירגון עשוי להתבטא בתמיכה באדם כאשר הוא משיג הישגים או מראה צדדים חיוביים. מהי חנופה ולמה לא כדאי להשתמש בה? חנופה נחשבת לכך שמשדרים לאדם מסר לא אמיתי רק כדי לשמח אותו. לפעמים, אם מחמיאים במידה מוגזמת או לא נכונה לאדם על משהו שאינו אמיתי, זה עלול להיחשב כחנופה, וזה בעייתי. הצופים יכולים לראות את ההבדל בין מחמאה אמיתית לחנופה, ויש הרגשה לא טובה כאשר אדם מרגיש שמחמיאים לו בצורה ... שתביא לתגובה חיובית מהאדם שאליו מופנית המחמאה. הוא מראה שאנשים לעיתים מבקשים מחמאות כדי להרגיש טוב עם עצמם, וזה חלק מהמשחק החברתי. איך להחמיא לאנשים? מהי חנופה? מה זה פירגון? מהי מחמאה אמיתית? לייקים בפייסבוק? ...
חנופה, איך לקרוא מחשבות? איך לדעת אם מישהו מנסה למצוא חן בעיניך? איך לדעת אם מישהו מתחנחן? איך לדעת אם מישהו מתחנף אליך? איך לדעת האם מישהו מתכוון למה שהוא אומר? איך לדעת אם מישהו משקר אותך? איך לדעת מה מישהו חושב עליך?
חנופה, איך לקרוא מחשבות? איך לדעת אם מישהו מנסה למצוא חן בעיניך? איך לדעת אם מישהו מתחנחן? איך לדעת אם מישהו מתחנף אליך? איך לדעת האם מישהו מתכוון למה שהוא אומר? איך לדעת אם מישהו משקר אותך? איך לדעת מה מישהו חושב עליך? איך אפשר ... פעולה זו היא כלי אפקטיבי שיאפשר לך לקרוא מחשבות, לזהות חנופה ולברר אם האדם באמת מתכוון לדבריו או סתם אומר דברים כדי למצוא חן בעיניך. איך לזהות חנופה? איך לקרוא מחשבות של אנשים? איך לדעת אם מחמאה היא כנה? איך לזהות שמישהו משקר לך? האם האדם שמולי באמת מתכוון למה ...
צביעות, העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר
צביעות, העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר
... העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה , אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר מהי צביעות ... בצביעות הוא לא רק בעבודת המוסר האישית שלנו אלא גם בהבנה עמוקה של איך העולם פועל. מהי צביעות? איך להימנע מצביעות? הקצנה דתית מהי קיצוניות צבועה? למה הצביעות מפריעה לנו? איך להתמודד עם חנופה?
מצליחנות ולקבל ביקורת, תכונות אופי של מצליחנים, לאהוב ביקורת, לא לייפות את המציאות, כל האמת בפנים, חנופה, לקקנות, לשמוע את כל האמת, לא ליפות את האמת, אמת בלי אינטרסים, האמת כל האמת ורק האמת, חשיבה חיובית רעה
מצליחנות ולקבל ביקורת, תכונות אופי של מצליחנים, לאהוב ביקורת, לא לייפות את המציאות, כל האמת בפנים, חנופה, לקקנות, לשמוע את כל האמת, לא ליפות את האמת, אמת בלי אינטרסים, האמת כל האמת ורק האמת, חשיבה חיובית רעה
... אופי של מצליחנים, לאהוב ביקורת, לא לייפות את המציאות, כל האמת בפנים, חנופה, לקקנות, לשמוע את כל האמת, לא ליפות את האמת, אמת בלי אינטרסים, ... שזו תכונה חיונית להצלחתו. המנהל מצליחן לא רוצה תשובות אופטימיות ומתחנפות, אלא את האמת בצורה ברורה וישירה. הוא מדבר גם על המאפיינים של ... שהם שומעים מה שהם רוצים לשמוע. בהקשר זה, אליעד מסביר שהחיפשנות אחרי חנופה ורצון להרגיש טוב עלולה להוביל לאיבוד הדרך ולהישאר במקום, במקום ... משום שזה מאפשר להם להתקדם ולהשתפר. לעומתם, הלוזרים, שמחפשים את השקרים והחנופה, נשארים במקום ולא מצליחים להתקדם. מצליחנות איך אנשים מצליחים ...
כסף / חנופה - הרחמנות הגדולה ביותר, על העניים הגדולים ביותר
... חנופה - הרחמנות הגדולה ביותר, על העניים הגדולים ביותר כי הטועים, הם מרחמים על ... שלהם רעבה ללחם וסובלת תמיד. ומי שיתבונן סביבו יראה, כי הנשמות של בני האדם, הן רעבות ללחם. כי כולם מחניפים תמיד לכולם. ואף אחד לא עושה אומר, בדיוק את מה שהוא חושב שזאת האמת, כפי מה שהיא ללא שום כחל ושרק, אלא כולם כל הזמן, מעקמים את האמת, ומחניפים אחד לשני, בדיבורים יפים, כדי למצוא חן של שקר, אחד בעיני השני. והכל, ... מבפנים, זה גורם לכך שהאדם נאחז בשקר, כאילו הוא לא יכול לאהוב את עצמו באמת מבפנים. וברגע שהאדם משקר ומחניף למישהו אחר, הוא בעצם מחזק אצל עצמו, את המחשבה שלו, שצריך שאחרים יאהבו ... עד שהוא לא חווה את המלך שהוא ואת זה שהכל מושלם תמיד באמת. ומי שיתבונן היטב יראה, כי העולם שלנו מלא בחנופה. וכולם מנסים למצוא חן בעיני אחרים, כל הזמן. וכל זמן שהאדם שופט את עצמו, לפי מה שחושבים עליו, הרי שהוא עצמו, מסכן אמיתי, שהוא תלוי במה שחושבים עליו. והדרך לצאת מחנופה, היא על ידי דעת אמיתית. שהאדם יודע את האמת שהכל מושלם, ואז הוא חווה שהוא אלוהים האמיתי, שאז הכל כרצונו תמיד, ואז הוא לא תלוי בשום דבר, ולא צריך להחניף לאף אחד. ואז המלך עצמו יכול לבחור, האם הוא רוצה למצוא חן בעיני יצירי ...
העמדת פנים, קושי להעמיד פנים, קושי להיות שחקן, קושי לשקר לאנשים, קושי להחניף לאנשים, המבחן של היוצא בשאלה, ברומא תהיה רומאי, לא מוכן להעמיד פנים, לא מוכן לשקר לעצמי, להיות נאמן לעצמך, להיות אותנטי, חנופה, חנפנות, הקצנה
... פנים, קושי להעמיד פנים, קושי להיות שחקן, קושי לשקר לאנשים, קושי להחניף לאנשים, המבחן של היוצא בשאלה, ברומא תהיה רומאי, לא מוכן להעמיד פנים, לא מוכן לשקר לעצמי, להיות נאמן לעצמך, להיות אותנטי, חנופה, חנפנות, הקצנה למה קשה לאנשים להעמיד פנים ולשחק את המשחק החברתי? אנשים רבים נתקלים במצבים שבהם עליהם להעמיד פנים או לשחק תפקיד מסוים כדי להשתלב בחברה או ... לך בעיה לשים כיפה כדי לשחק את המשחק שלהם. מה גורם לאדם להקצין ולהתנגד להעמדת פנים וחנופה? אליעד כהן מדגיש שהסיבה להקצנה ולחוסר נכונות של אדם להעמיד פנים או להחניף לאחרים נובעת מחוסר השלמות הפנימית שלו עם המציאות האישית שלו. ככל שאדם אינו שלם עם עצמו, כך הוא ירגיש צורך להתעקש ולהוכיח לאחרים ולעצמו שהוא אותנטי. לכן, ככל ... יודע שהמציאות שלו לא תלויה במה שאחרים חושבים. אליעד מסביר שהקושי להעמיד פנים או להחניף אינו נובע מערכים נעלים או מנאמנות עצמית אמיתית, אלא להפך: זהו סימפטום לכך שהאדם עדיין אינו שלם עם עצמו. דווקא מי שמציג את עצמו כאותנטי וכמי שאינו מוכן לשקר ...
לרדוף אחרי הכבוד, לרצות כבוד, לרצות שיכבדו אותך, לרצות שיאהבו אותך, לרצות לקבל כבוד, לרצות לקבל הערכה, לרצות שיחניפו לך, רצון בחנופה, התמכרות לכבוד, להיות יותר טוב מאחרים, רצונו של אדם זהו כבודו, גאווה, ענווה, צניעות, המרדף אחרי הכבוד
לרדוף אחרי הכבוד, לרצות כבוד, לרצות שיכבדו אותך, לרצות שיאהבו אותך, לרצות לקבל כבוד, לרצות לקבל הערכה, לרצות שיחניפו לך, רצון בחנופה, התמכרות לכבוד, להיות יותר טוב מאחרים, רצונו של אדם זהו כבודו, גאווה, ענווה, צניעות, המרדף אחרי הכבוד
... לרצות שיכבדו אותך, לרצות שיאהבו אותך, לרצות לקבל כבוד, לרצות לקבל הערכה, לרצות שיחניפו לך, רצון בחנופה, התמכרות לכבוד, להיות יותר טוב מאחרים, רצונו של אדם זהו כבודו, גאווה, ענווה, צניעות, ... של בני האדם. כל אחד רוצה שיכבדו אותו, שיאהבו אותו, שיעריכו אותו, ולפעמים אף ייחפש חנופה או תשומת לב חיובית. השאלה המרכזית היא אם כדאי לרדוף אחרי הכבוד, או שמא כדאי להימנע מכך. ... של בני האדם. כולנו רוצים שיכבדו אותנו, שיאהבו אותנו, שיעריכו אותנו, ולעיתים גם נחפש חנופה או שנחפש תשומת לב חיובית. השאלה היא, האם זה טוב לרדוף אחרי הכבוד, או שמא כדאי להימנע ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חנופה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חנופה, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חנופה, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, יועץ טיפולי, אימון אישי לימודים בנושא חנופה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1602 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:41:25 - wesi4