ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוסר הגשמה עצמית ✔הרגלי תפיסה תוקעים ✔המוח מתפקד כמפקד העליון וכמערכת הבקרה של הגוף בכל הרבדים פיזיים ונפשיים. הוא... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרגלי תפיסה תוקעים
המוח מתפקד כמפקד העליון וכמערכת הבקרה של הגוף בכל הרבדים פיזיים ונפשיים. הוא אחראי על הפעילות של כל אבר ושל כל מערכת בגוף כמו גם על כל מעשה, תנועה, דבור ורגש. חלק מערכות מבוקרות בצורה בלתי מודעת לחלוטין כגון פיקוח על ויסות פעולת ההורמונים, האנזימים, קביעת חום הגוף וקצב פעולת הלב. גם החלטות שנראות לנו שנשלטות על ידנו באופן מודע כגון כיצד להגיב ברמת העשייה, והדבור מתקבלות בתהליכים כה מהירים עד כי איננו מודעים למורכבות הגדולה שלהם ולכלל השיקולים המניעים אותן.

הפעילות המוחית נעשית על בסיס מידע המגיע מהחושים ומתחושות הגוף. מידע זה זורם כל הזמן ומציף את המוח ללא הרף בצלילים, טעמים, מראות, ריחות ועוד. אם אדם יגיב לכל גירוי שהוא חווה: קול, מראה ריח וכו' תיראה לו הסביבה כמו "בלבול רועם ומזמזם" וכל התנסות תחווה כחדשה ותהמם אותו במהירות.

המוח מחולק למספר חלקים עיקריים. לכל חלק צורה אופיינית ותפקיד ייחודי. הפעילות המוחית בנויה על פעילותם של קשרים של כ - 100, 000 תאי עצב (נוירונים) בינם לבין עצמם. כל נוירון יוצר קשרים הנקראים סינפסות ל - 1, 000 עד 10, 000 תאי עצב אחרים, כשהמידע מועבר בין הנוירונים דרך הסינפסות באמצעות כ 100 מולקולות הנקראות שליחים עצביים (נוירוטרנסמיטורים). על פי חישוב תיאורטי מספר הקישורים האפשריים הינו באופן מעשי אינסופי לפיכך אפשר היה לצפות שלאדם תהיינה אין סוף אפשרויות תגובה. אולם למעשה כפי שנפרט בהמשך מגוון התגובות של האדם מצומצם בהרבה.

כל קלט חושי, פעולה פיזית, רגש, חוויה, תגובה ומחשבה יוצרים הפעלה של רשת הנוירונים. חזרה על פעלה מסוימת יוצרת מסלול תקשורת מסוים. ברשתות העצבים במוח. ככל שתגובה מסויימת חוזרת פעמים רבות יותר מתפתח נתיב אופייני שמקבל עדיפות יתר עבור האותות העצביים החשמליים השייכים לאותו תוכן שנלמד. כאשר המוח לומד משהו, נוצר מעין כוונון עדין ומדויק למסרים בעלי אופי מוגדר. תאי המוח ה"לומדים", מנהלים מעין "תקשורת סלקטיבית". התא שמקבל את המסר שומע או קולט רק מסרים אליהם הוא "מכוונן". ניתן לתאר זאת כביכול תאי העצב מתנהגים כמו בני אדם שמצויים באולם רועש ויוצרים חבורות חבורות שכדי לשוחח בינם לבין עצמן הן לומדות להתעלם מהרעש סביבם.

ככל שהאדם לומד יותר, כמות הקשרים במוח גדלה. ככל שכמות קשרים גדלה עולה יכולת החשיבה והתפיסה. תאי עצב במוח מחזקים את קשריהם עם תאי עצב מסוימים, ומחלישים את הקשר שלהם לתאי עצב אחרים. זהו תהליך דינאמי שבו המוח משתנה ומשנה את דפוסי הקישור שלו עם כל פעילות שלו.

כך נוצרות במוח מעין "מפות פנימיות" שמשמשות מסד נתונים להבנת המציאות. המיפוי הזה הוא כה משמעותי עד כי על פי הנוירולוג ד"ר אוליבר סאקס מידע שאין עבורו כתובת לעיבוד לא יטופל ואינפורמציה הקשורה בא תלך לאיבוד.

רוב התגובות שלנו מבוססות על "קריאה של מפות פנימיות" - תבניות אגורות בזיכרון של המרחבים בהם אנו נעים, פרצופים, דימוי הגוף שלנו, מחשבות, דפוסי רגש, דפוסי התנהגות, דפוסי אמונה, כללי התנהגות, נורמות וכדומה.

התגובה של האדם לאירוע מסויים נעשית במספר שלבים.

בשלב הראשון אינפורמציה הנקלטת ע"י החושים מהסביבה או מהגוף מגיעה אל בלוטת התלמוס, הממוקמת בחלקו האחורי של המוח. משם היא מועברת בשני מסלולים מקבילים מסלול אחד מעביר את האותות אל בלוטת השקד - האמיגדלה ((Amygdala והשני אל הניאו קורטקס.

בשלב השני נעשית הערכה של האינפורמציה. האמיגדלה אחראית על ההערכה של הפאן הרגשי של האינפורמציה. היא "מסמנת" את האותות העצביים בהתאם לעוצמת הרגש שנחווה באירוע. לסימון של האמיגדלה יש השפעה רבה היות וסימון זה מדרג את האירוע בסולם של חשיבות שקובע את רמת תשומת לב הניתנת לו בסקלה בין חוסר עניין, שמסיט מהם את הקשב, לבין התפעלות רבה שגוררת אחריה תשומת לב רבה וקשב פנימי. כמו כן קובע הדרוג הרגשי את רמת הלמידה והלקחים המופקים, על זמינות הזיכרון בעתיד ועל התוקף שיש למסקנות שהופקו בעקבותיו, אם זו אמונה, חשש או להיפך ציפייה לבאות.

במקביל במסלול שהוא יותר איטי נעשית הערכה של האינפורמציה במוח הקוגניטיבי - הניאו קורטקס על מרכזיו הרבים שמטפלים בניתוח הנתונים ותרגום של מה שנתפס בחושים. פה נעשים חישובים של יחסי סיכון - תועלת בין מספר תגובות אפשריות ובחירה בתגובה האופטימאלית ותכנון הפעולות לקראת השגת המטרה ובכלל זה גם מטרות רגשיות.

נעשית פעילות תת - ספית ענפה של שליפת זיכרונות, ומחשבות שאינן מגיעות בהכרח להכרה. האינפורמציה על האירוע מקבלת משמעות על סמך הקלט מהחושים וזיכרונות אגורים במוח. פעילות זו מביאה לכך שהתפיסה היא לא עיבוד טהור של הקלט מהחושים, המוח בונה את סיפור התמונה על סמך ניסיון ומידע שצבר בעבר. ישנם מסלולים של קלט שאינם מגיעים כלל למודעות, כפי שקרה לחולת אמנזיה (מחלת השכחה) שלאחר פגישה בה נדקרה ע"י סיכה שאחז הרופא היא סרבה ללחוץ את ידו במשך שנים. כל תקופת הטיפול לאחר פגישה זו הרופא ד"ר קלפורד היה צריך להציג את עצמו בפניה מחדש, ויחד עם זאת היא המשיכה בעקשנות לסרב ללחוץ את ידו בלי שהייתה יכלה להסביר את התנהגותה.

בשלב השלישי נעשית השוואה של האינפורמציה שהגיעה מהחושים עם זיכרונות מהעבר. האירוע מקבל פרשנות. על סמך פרשנות זו, מתקבלת החלטה מהן הפעולות הרצויות והמתאימות ביותר. למשל האם יש צורך לבלום את המכונית מידית או שמא רק להאט מעט את מהירותה בהתאם להבנה האם קרתה תאונת שרשרת במרחק קצר בהמשך הכביש או שמא נראתה רק מכונית הסוטה לכוון נתיב היציאה מהדרך המהירה.

בלוטת השקד (אמיגדלה) והאזור הסמוך לה משמשת כארכיון של הזיכרון הרגשי. היא מהווה מעין "שכל רגשי" שמארגן משמעות והשקפות משלו על הרגשות עצמם. החוקר לה - דו מצא כי השקד מגיב ביתר מהירות מהחלק הקוגניטיבי, ובעת הצפה רגשית בעיקר כעס, עונג רב או צפייה להצלחה גדולה, חלה השתלטות של המערכת הלימבית (הרגשית) המגיבה במהירות. ההשתלטות של המערכת הלימבית נגרמת היות והתהליכים של החשיבה הקוגניטיבית בניאו קורטקס בהיותם מורכבים ומבוססים על תהליכי זיהוי, שיפוט, הערכה ושקלול הם דורשים הרבה יותר זמן ואנרגיה וגם משום שיש הרבה יותר נוירונים המזרימים אינפורמציה מבלוטת השקד לניאו קורטקס מאשר בכוון ההפוך.

בנוסף לכך מאחר וזיכרונות של רגשות נשמרים באמיגדלה למעשה למשך כל החיים, כאשר עולה רגש חזק פעמים רבות הוא "מציף" את האדם באופן טוטאלי ולא מאפשר לו התבוננות שקולה במציאות. קיימת סכנה שקלט חושי תמים כגון צליל או מראה של חפץ מסוים, יפעיל "פעמון אזעקה" המסמל כביכול לאדם כי הוא נמצא בסכנה. למשל קול צעקה יכול לעורר באדם זיכרונות מילדותו מהתקופה בה אביו היה משפיל אותו וצועק עליו. לכן הוא יוצף מבחינה רגשית ברגשות של כעס או אימה ויגיב לאסוציאציה שמעורר הזיכרון ולא למציאות בה הוא נמצא.

דפוסי מחשבה ודפוסי התנהגות אוטומטיים שחוזרים על עצמם מנציחים ומגבירים את הכאב. ברוב המצבים אנו מגיבים באופן אוטומטי בהתבסס על דפוסים ישנים שלא משקפים את המציאות בהווה. ההבחנה בין מציאות לבין זיכרון נעשית מטושטשת, והיא פוגעת ביכולת שלנו לפעול ביתר הצלחה ולשפר את מציאות חיינו. מעגלי התגובה האוטומטיים בעקבות הצפה הרגשית, גורמים לאנשים רבים לסבול כאבים, לשקוע בדיכאונות ובהתמכרויות, ולהגיע לדרך ללא מוצא במערכות יחסיים ועוד. כי אינם מסוגלים לפעול בהתאם לצרכיהם בגלל שהם חווים.

פגישה טיפולית מיועדת לגעת בקשיים ובמצוקות. אם אלה כאבים פיזיים, מערכות יחסים בעייתיות, דיכאון, פחדים, חרדות, טראומות וחוסר ביטחון עצמי, לברר אותם ולשחררם.

בפגישה בשיטת מוח אחד, באמצעות בדיקת שריר המשמשת כעין סיסמוגרף המגיב לאמת של הגוף, מזהים תקופה ואפילו אירוע מסוים שעיצבו תבניות של אמונה, מחשבה או רגש שגורמים לחסימות לתסכול ולכאב.

שחרור חסימות ודפוסים מחשבה והתנהגות שחוזרים על עצמם מביא לראיה חדשה של האדם את עצמו תוך חבור וקבלה אמיתית של מלוא הקשת של הרגשות.

הרגשות שהאדם חש הם הדלק המזין את כוח הפעולה שלו, והם משפיעים מאוד על דרך התגובה שלו. גילוי וזיהוי מדויק של רגשות מודחקים באמצעות בדיקת שריר וסקאלת מובנית של רגשות, מאפשר לנו לעשות שינויים ברגשות שקפאו ולעבור לרגשות של מוטיבציה ופתיחות. בנוסף הפרספקטיבה מנקודת המבט העכשווית על העבר מגלה הכחשות פחדים וההימנעויות שיוצרים מבואות סתומים וחסימות בחיי הרגש. ובכך מאפשרת את גילוי המאווים הכמוסים והתקוות במטרה להתקדם ולהשתנות.

הפגישה היא מעין מסע פנימי של שינוי והעצמה הנבנה על בסיס התובנות שהמטופל מגיע אליהן. באמצעות התעוררות המודעות ובעזרת כלים נוספים כגון איזון אנרגטי, תמציות, סמלים, תרגילי תנועה של הגוף, דמיון מודרך ועוד, מגיעים לשחרור חסימות בכל הרבדים ושחרור ההסתכלות העצמית השגויה, ל"פרוק של ההיתוך" בין אירועים בעבר לתפיסת עולם שהתקבעה לעבר ביטחון עצמי מוטיבציה לשיפור ולעשייה בכוון של ריפוי ואיזון.

זו שיטה היכולה לשנות דרך חיים, לא שיטה של נסים. בחורה צעירה התלוננה על שהיא סובלת מכאבים שמונעים ממנה להמשיך בעבודה בה עסקה. בבדיקת שריר התברר שהבעיה הפיזית שלה מקורה באי מימוש וחוסר הגשמה עצמית. כדי להבריא היה עליה לשנות את התעסוקה שלה, לבטוח בכישוריה.

העבודה נעשית בצורה מובנית מחד וברמת דיוק גבוהה מאידך ומאפשרת להגיע לשורש הבעיה.

כתבה דר' עדנה ניסני

מקורות:

מדריך למשתמש במוח, ד"ר ג'. רייטי

המוח הרגשי, פרופ. ג'. לה דו www.hayadan.org.il/wp/when-memories-come-back-1003083 techedu.huji.ac.il/techedu/brain/structure.htm מאמר זה הינו עיבוד של מאמר שגרסה ראשונה שלו פורסמה באתרים www.hagshama.net/a.asp?p=15348 www.articles.co.il/article/31942 /

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=85475
לשחרר התקדמות פיתוח יכולת חשיבה חשיבה הגיונית פרספקטיבה להגיב הרגשת עצמי חשיבה מוח מצויינות לשדר ביטחון עצמי הרגל הרגלים
איך לאהוב את מה שיש? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה לאהוב? למה לא לשנוא?
איך לאהוב את מה שיש? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה לאהוב? למה לא לשנוא?
...איך לא לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה לאהוב? למה לא לשנוא? איך לאהוב את מה שיש? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? בהרצאה זו, אליעד עוסק בשאלות הנוגעות לאהבה עצמית ולתפיסת המציאות באופן שונה, תוך הדגמת טכניקות לשינוי התפיסה. הוא פותח בשאלה איך לצאת מדיכאון ואיך לאהוב את מה שיש, ומסביר כיצד שתי השאלות הללו למעשה חופפות אחת לשנייה. ההסבר מתחיל בכך שכשאדם שואל איך לצאת מדיכאון, אליעד מציע את התשובה הפשוטה - על ידי אהבה...
גיוס עובדים, איך לראיין עובד חדש? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין לעבודה? איזה שאלות לשאול בראיון עבודה? איך למצוא עובדים? ראיון עבודה נכון, חיפוש עובדים, האם העובד מתאים?
גיוס עובדים, איך לראיין עובד חדש? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין לעבודה? איזה שאלות לשאול בראיון עבודה? איך למצוא עובדים? ראיון עבודה נכון, חיפוש עובדים, האם העובד מתאים?
...מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין לעבודה? איזה שאלות לשאול בראיון עבודה? איך למצוא עובדים? ראיון עבודה נכון, חיפוש עובדים, האם העובד מתאים? איך לראיין מועמד לעבודה בצורה נכונה? כאשר אנחנו מדברים על גיוס עובדים, הדבר הראשון שיש להגדיר הוא מה אנחנו מחפשים במועמד. תהליך זה מתחיל בהגדרת התפקיד - להבין מה בדיוק צריך המועמד לעשות בעסק ומה הצרכים של החברה. צריך לאפיין את הדרישות בצורה מסודרת וברורה. אליעד כהן מדגיש את החשיבות של לקיחת רשימה של מה שצריך, ולאחר מכן דירוגה לפי חשיבות. כל עסק, כמו...
הספר להיות אלוהים - האם הוא ספר קדוש, מה קדוש, האם יש משהו קדוש
הספר להיות אלוהים - האם הוא ספר קדוש, מה קדוש, האם יש משהו קדוש
...האם יש משהו קדוש האם הספר להיות אלוהים הוא ספר קדוש? ההרצאה עוסקת בשאלה המרכזית של מהי קדושה, והאם הספר להיות אלוהים עצמו הוא ספר קדוש. אליעד מסביר שההגדרה של מה שנחשב קדוש משתנה בין אדם לאדם, לפי נקודת המבט האישית והחוויה הסובייקטיבית שלו. עבור אדם אחד יכול להיות שדבר מסוים ייחשב כקדוש, ועבור אדם אחר אין כלל דבר שנחשב קדוש. לדברי אליעד, אם אדם מגיע למסקנה ששום דבר אינו קדוש, זו אינה מסקנה ייחודית או מיוחדת. הוא מציין שאנשים רבים כבר הסיקו זאת בעבר, ולכן זו לא מחשבה מקורית או חדשה במיוחד. אבל גם...
גאווה, ענווה, ערך עצמי, אהבה עצמית, להעריך את עצמך, לכבד את עצמך, לרדוף אחרי כבוד, לברוח מהכבוד, לקבל כבוד, ליהנות מכבוד, הבורח מן הכבוד, הרודף אחרי הכבוד
גאווה, ענווה, ערך עצמי, אהבה עצמית, להעריך את עצמך, לכבד את עצמך, לרדוף אחרי כבוד, לברוח מהכבוד, לקבל כבוד, ליהנות מכבוד, הבורח מן הכבוד, הרודף אחרי הכבוד
...עצמך, לכבד את עצמך, לרדוף אחרי כבוד, לברוח מהכבוד, לקבל כבוד, ליהנות מכבוד, הבורח מן הכבוד, הרודף אחרי הכבוד מדוע אדם רוצה לברוח מהכבוד אבל עדיין רודף אחריו? אליעד כהן מסביר שיש אנשים שמרגישים רע כשהם מקבלים כבוד. באופן מוזר, דווקא תחושת הכבוד עצמה יוצרת אצלם אי נוחות, ולכן הם מחפשים דרך לברוח מהתחושה הזאת. לכאורה, נראה שאם הם יברחו מהכבוד, הם יהיו משוחררים מהרצון לקבל כבוד. אבל בפועל, מי שבורח מהכבוד עושה זאת כי הוא עדיין נותן לכבוד חשיבות גדולה מדי. האדם בורח מהכבוד רק כי בתוך תוכו הוא רודף אחריו...
להפוך את הטפל לעיקר - מה טוב בזה? ומה טוב יותר מזה?
...טוב יותר מזה? להפוך את הטפל לעיקר יכול להיות לא טוב. כאשר האדם מייחס חשיבות גדולה לדברים שאינם חשובים, ושוכח לפעמים את הדברים החשובים יותר, על ידי זה נוצרות טעויות ושגיאות וכולי. יחד עם זאת יש שורש חיובי גם להפיכת הטפל לעיקר. והוא כי מצד האמת לכל דבר בעולם יש חשיבות כלשהי. ומצד האמת גם למה שנדמה לאדם כטפל וכמיותר, גם לו יש חשיבות. ולפעמים ישנם דברים חשובים שנדמים לאדם כשוליים וכטפלים. אך זה רק משום שהאדם עצמו לא מבין את החשיבות שלהם. השורש החיובי של להפוך את הטפל לעיקר, הוא הביטוי של הרעיון שבכל...
שליטה בזווית הישום ביחס לטווח התנועה של השריר, איך לשלוט בזווית הישום בתוך טווח התנועה? איך לשנות את זווית הישום של הכוח להיכן שרוצים? איך לשחק עם זווית הישום של הכוח? יתרונות עבודה באמצעות כבלים, עבודה במנחי גוף שונים
שליטה בזווית הישום ביחס לטווח התנועה של השריר, איך לשלוט בזווית הישום בתוך טווח התנועה? איך לשנות את זווית הישום של הכוח להיכן שרוצים? איך לשחק עם זווית הישום של הכוח? יתרונות עבודה באמצעות כבלים, עבודה במנחי גוף שונים
...של השריר, איך לשלוט בזווית הישום בתוך טווח התנועה? איך לשנות את זווית הישום של הכוח להיכן שרוצים? איך לשחק עם זווית הישום של הכוח? יתרונות עבודה באמצעות כבלים, עבודה במנחי גוף שונים מהי זווית היישום של הכוח ואיך לשלוט בה בתוך טווח התנועה? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לשלוט בזווית היישום של הכוח ביחס לטווח התנועה של השריר. זווית היישום היא הנקודה שבה העומס על השריר הוא הגדול ביותר במהלך התנועה. לכל תנועה של השריר יש נקודה שבה הכוח מתבטא באופן המיטבי. כאשר מבצעים תנועה כמו הרחקת כתף לצדדים, הטווח מתחיל...
לשכוח את העבר, מחשבות על העבר, זיכרונות מהעבר, טראומה מהעבר, לחיות את הרגע, להשתחרר מהעבר, להתקדם קדימה, להתנתק מהעבר, זיכרון מהעבר, חרטה על העבר, געגועים לעבר
לשכוח את העבר, מחשבות על העבר, זיכרונות מהעבר, טראומה מהעבר, לחיות את הרגע, להשתחרר מהעבר, להתקדם קדימה, להתנתק מהעבר, זיכרון מהעבר, חרטה על העבר, געגועים לעבר
...מהעבר, טראומה מהעבר, לחיות את הרגע, להשתחרר מהעבר, להתקדם קדימה, להתנתק מהעבר, זיכרון מהעבר, חרטה על העבר, געגועים לעבר איך להשתחרר ממחשבות מטרידות על העבר? אנשים רבים נתקעים בלופים אינסופיים של מחשבות על העבר, מחשבות שחוזרות שוב ושוב ומונעות מהם ליהנות מהרגע הנוכחי ולחיות את ההווה במלואו. אליעד כהן מסביר את הדרך המעשית להשתחרר ממחשבות אלו, אך לפני שהוא נותן תשובות, הוא מעלה שאלות חשובות לגבי עצם הצורך לצאת מהלופים הללו. אליעד מציע לבחון כמה הנחות יסוד שמסתתרות בשאלה, כגון ההנחה שחובה לצאת מהלופים...
אימון לזוגיות, מאמן לזוגיות, בירור צרכי לקוח, איך למצוא זוגיות, לא מוצא זוגיות, חיפוש זוגיות, חסימה זוגיות, לא מצליח למצוא זוגיות, מאמן אישי לזוגיות, הכרויות, דייטים, להכיר בחורה
אימון לזוגיות, מאמן לזוגיות, בירור צרכי לקוח, איך למצוא זוגיות, לא מוצא זוגיות, חיפוש זוגיות, חסימה זוגיות, לא מצליח למצוא זוגיות, מאמן אישי לזוגיות, הכרויות, דייטים, להכיר בחורה
...מאמן לזוגיות, בירור צרכי לקוח, איך למצוא זוגיות, לא מוצא זוגיות, חיפוש זוגיות, חסימה זוגיות, לא מצליח למצוא זוגיות, מאמן אישי לזוגיות, הכרויות, דייטים, להכיר בחורה איך מגדירים בצורה מדויקת את המטרה של זוגיות? אליעד מסביר שבכדי להשיג זוגיות, תחילה יש להגדיר בבירור את המטרה עצמה. הוא מדגים את התהליך באמצעות אדם שאומר שהוא רוצה זוגיות, ומברר איתו מה בדיוק המשמעות של זוגיות עבורו. ההסבר מדגיש שזוגיות איננה הגדרה מופשטת, אלא מצב שבו אדם חי עם בן או בת זוג באותו מקום, תוך מחויבות הדדית ברמה הרגשית. אליעד...
אימון למציאת זוגיות, חיזוק הביטחון העצמי, העלאת ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה, פחד להתחיל עם בחורה, פחד מכישלון, חרדה חברתית, מחשבות מפחידות, דחייה חברתית, דימוי חברתי, אהבה עצמית
אימון למציאת זוגיות, חיזוק הביטחון העצמי, העלאת ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה, פחד להתחיל עם בחורה, פחד מכישלון, חרדה חברתית, מחשבות מפחידות, דחייה חברתית, דימוי חברתי, אהבה עצמית
...העצמי, העלאת ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה, פחד להתחיל עם בחורה, פחד מכישלון, חרדה חברתית, מחשבות מפחידות, דחייה חברתית, דימוי חברתי, אהבה עצמית למה קשה לך להביע את עצמך ליד אנשים? הסיבה העיקרית שבגללה קשה לך להביע את עצמך ליד אנשים קשורה לפחד מחשיפה של חסרונות שנתפסים בעיניך כשליליים. אליעד מסביר שבפועל, הקושי אינו ביכולת שלך להתבטא, אלא בפחד לחשוב או לחוש את הרגשות הקשים שיעלו בך אם יתברר שיש בך חסרונות אלו. הוא נותן דוגמה: אדם המאמין שהוא לא בסדר, פוחד להיתקל בסיטואציות חברתיות בהן יגלה לו שאכן הוא...
אימון fbw - באיזה סדר להתאמן? איזה שריר לאמן קודם?
...סדר להתאמן? איזה שריר לאמן קודם? אז תיאורטית, אם אתה עושה תרגילים מבודדים לכל שריר בפני עצמו, זה לא משנה באיזה סדר תתאמן. ואעפכ יש לקחת בחשבון, שלפעמים אתה מתכנן לעשות תרגילים שמערבים מספר קבוצות שרירים, ואז רצוי לשים לב, שלא תעייף יותר מידי בהתחלת האימון, שריר שמסייע במהלך ובהמשך האימון. וגם, אם אתה לדוגמה עושה רק תרגילים מבודדים, עדיין יתכן שיש שרירים אחרים שעוזרים בתור שרירים מייצבים. לדוגמה, בתרגיל סטיפ לג דדליפט, אתה משתמש בשרירים של הגב התחתון ושל השכמות, כשרירים מייצבים, בתרגיל שנחשב לתרגיל...
המדונה של הרוצחים / פרננדו ואייחו
...של הרוצחים / פרננדו ואייחו זאן זנה בא לביקור בקולומביה. לא באמת. לא ממש הוא. אבל השפעת כתביו הגיעה לשם. זאן זנה כתב את המדונה של הפרחים. ספר שכולו תערובת של מציאות חלום ופנטזיה כשהמשפטים נבלעים אחד בשני. רוצחים יפים. הומואים מזדקנים. ואייחו כותב הרבה יותר פשוט מזנה. כתיבתו ברורה שותפת אך איננה פשטנית לרגע. גם הוא מספר על רוצחים יפים, על הומואים מזדקנים. אבל הכתיבה שלו מלבד הטון המיוחד היא כמעט ריאליסטית. ריאליזם פואטי. אין בה כמעט פנטזיות, אלא אם כן הגזמה ספרותית להדגשת דברים היא פנטסטית. והגיבורה...
דפוסי חשיבה. איך לשנות בקלי קלות? האם אתה אוהב את עצמך מספיק? חלק 2
...אוהב את עצמך מספיק? חלק 2 המשך מכאן: כיצד ניתן לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות בקלי קלות ? האם אתה אוהב את עצמך מספיק ? חלק 1. איך כל זה קשור? כי אכן באפשרותך לגרום לעצמך לרצות להשתפר וזאת על ידי ביצוע של פעולות קטנות הפשוטות ביותר והבסיסיות ביותר שהן אומנם אכן פשוטות וקלות לביצוע. לא רק כמו לקחת כוס מים מהברז כמו שהזכרנו בהתחלה, אלא הן קלות לביצוע וליישום כמעט כמו לנשום אויר. ולהיכן אנחנו מגיעים מכאן? מכאן אנחנו חוזרים לפעולה הבסיסית ביותר שהכי קל לעשות אותה והיא לרצות, כי הרצון הוא פעולה שנראית מאוד...
נשים - ברוך שלא עשני אישה
...שוטרי מרחב דוד עיכבו הבוקר (18 / 11 / 09) לחקירה את נופרת פרנקל... שבמהלך תפילת ראש חודש ברחבת האתר התעטפה בטלית ואחזה בספר תורה ברחבה העליונה שבאתר [1]. ברוך אתה ה אלהינו מלך העולם, שלא עשני אשה אומר - קורא, ואולי בכנות גם מברך, יהודי המתפלל בתפילת השחרית, במסגרת ברכות השחר. על - מה חושב הקורא ברכה זו? איך מרגיש המתפלל המבטא פתיחת בוקר כזו? האם הוא מבטא בכך שמחת מילוי מצוות, שהרי אחד הנימוקים לאמירה זו הוא: שאין אשה חייבת בכל המצוות [2] ? מילוי מצוות בשמחה הוא דבר חשוב ביותר. אבל אולי שמחה זו מהולה...
מאמן אישי - על האימון כשפה - שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי
...האימון כשפה - שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי מאמן אישי: על האימון כשפה שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי המאמר הזה כמו רבים שנכתבו לפניו וייכתבו אחריו, הוא שיתוף מלא ואותנטי מחייו המקצועיים והאישיים של מאמן אישי. לאחרונה יצא לי להרהר ביתרון העצום ובחשיבות של לדעת מספר שפות. בדקתי עם עצמי כמה שפות אני יודע והגעתי לכמה מסקנות חשובות: אחת המסקנות הייתה שאני יודע שלוש שפות: עברית, אנגלית ואת השפה של מאמן אישי, שפת האימון. שפתו של מאמן אישי המסקנה השנייה שהגעתי אליה, הייתה ששפת האימון כמו כל...
אימון אישי לנוער - האם אנו יודעים מספיק על ילדינו?
...מספיק על ילדינו? לאור ההתרחשויות האחרונות בקרב בני הנוער, אנו צריכים לשאול את עצמנו כהורים, מה מקור הבעיה בחברה שלנו? מה קורה לילדינו? מה אנו כהורים צריכים לעשות כדי שהדברים ייראו אחרת? אנו מגדלים את דור העידן הטכנולוגי, ילדים שיושבים שעות מול המחשב, מתקשרים דרך המחשב וחשופים לסכנות, ילדים החשופים מגילאים מאד צעירים לשתיית אלכוהול, יודעים, שומעים, נחשפים כבר בגילאי 9 לנשיקות צרפתיות ולעולם המין... איך אנו כהורים יכולים לעצור את הטירוף וללמד את ילדינו לא לחצות גבולות בגילאים כה צעירים? האם זה גדול...
יום הכיפורים - יום הכיסופים
...הכיפורים, כהגדרת הכתוב, הינו שבת שבתון. היום היחידי בלוח העברי שהגדרתו שבת שבתון הינו יום הכיפורים. ניתן לחלק הימים בלוח העברי לארבע, האחד ימים רגילים. השני ימים טובים, חגים. השלישי יום השביעי, שבת. הרביעי הינו שבת שבתון, יום הכיפורים. כל יום ויום משמעותו עימו, כך גם לגבי החגים וכך לגבי השבת. ראש השנה, תחילת השנה, יום בו כל באי עולם עוברים לפניך, יום בו העולם כולו נידון מי לחיים מי למוות. יום, בו עם ישראל נידון בו לחיים טובים ולשלום. מהותו של יום ראש השנה הינו שמחה, שכן אין שמחה כהתרת הספקות. הכרעת...
טיפול בטריכוטילומניה
...טריקס=שיער טיל=משיכה - מריטה= מאניה= שיגעון מודל לטיפול קוגניטיבי התנהגותי + ביופידבק מאת: דר יגאל גליקסמן מילות מפתח: טריכוטילומניה. דחף בלתי רצוני. OCD התנהגות טורדנית כפייתית. CBT טיפול קוגניטיבי התנהגותי. ביופידבק. שליטה רצונית. תקציר: הטריכוטילומניה ידועה כהפרעה נפשית טורדנית כפייתית של תלישת שיער במיוחד באיזור הראש (קרקפת, גבות, שפם, זקן. היא קשורה ליכולת השליטה בדחפים ומלווה בדרך כלל בטקס של עיסוק בשיער שנתלש (שזירה, או לעיסה). המאפיין העיקרי הוא הדחף הבלתי נשלט לתלוש שיער. בדרך כלל קו
לא תקלל חרש - פרשת קדושים תהיו
...האדם, יתגברו קשייו. היינו כשאדם נחלש נפשית ו/או פיזית, יופיעו עוד ועוד קשיים. הדרך להתגבר, להתמודד, הינה עי התחזקות. מזהירה התורה, שלא לקלל. התורה נוקטת בלשון לא תקלל חרש, חרש דווקא. ידועים דברי רשי המביא בשם תורת כהנים, למה נא חרש? עונה רשי, מה חרש מיוחד שהוא בחיים אף כל שהוא בחיים, יצא המת שאינו בחיים. מה ענינה של הקללה, קללה שכל מהות ענינה על האדם החי. אין הקללה חלה על המת. או ר נתן, הקללה ענינה הפרדת החיות הנמשך מבחינת כסדר מבחינת מה ואזי הולך שלא כסדר וזה בחינת קללה. מהות האדם החי, הינה הלי...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית, תרבות זו התייחדה בראיתה...
וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך
...כל עמי הארץ כי שם ה נקרא עליך ויראו ממך כי - הנה אויביך, יהמיון, ומשנאיך, נשאו ראש. על - עמך, יערימו סוד, ויתיעצו, על - צפוניך. אמרו - לכו, ונכחידם מגוי, ולא - יזכר שם - ישראל עוד אומות העולם או דוד המלך, אויביך נשאו ראש, זאת כיוון שקיים בך צפוניך. אומות העולם מכירים בהיותינו העם הנבחר עם סגולה, האומות, אויביך יודעים את סגולת עם ישראל, סגולתינו, יותר משאנו מכירים בה. אומות העולם מחכים ומשתוקקים לגילוי שכינת הקבה בעולמו. גילוי השכינה בעולם מוטל על עם ישראל, עלינו. לאורך שנות ההיסטוריה, השנים בהם...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוסר הגשמה עצמית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוסר הגשמה עצמית, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוסר הגשמה עצמית, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מתכנת מחשבים העדר בחירה מיקום במשפט מחיר יקר מידי להתאמץ כמה שיותר שרירי הרגליים פחד לקבל סירוב מהאקס לטפל בדיכאון קשה איך לגרום לילד להאמין בעצמו? חרדה חברתית ההבנה שאני לא אוהב אותה לאהוב את המציאות בלי תנאי להצליח להיות מאושר אושר יחסי מין מלאים לדעת אם האקסית חושב עליך לקבל החלטות שגויות איך לקבל החלטות מתוך אחדות? איך מתמודדים עם געגוע קשה? להתמודד רגשית עם סכסוכי שכנים איך לא לפחד מכישלון? מחיר ההצלחה איך לא לאבד לקוחות בגלל העלאת המחיר? מנהל השיווק אשם הפרעת התנהגות אצל ילדים להפוך ילד למקובל חברתית שיטות רוחניות תיאוריה רוחנית מה ההיגיון במחלות נפש? הפרעות פסיכיאטריות יוצא עם מישהי אחרת הדחקה של האקס איך יורדים במשקל? סוגי עומסים באימון משקולות הוא לא אלוהים סוגים של אלוהים אני מואר רוחנית שימוש בסמים להגיע להארה רוחנית להיות אלוהים האמיתי להיות אלוהים בכוחות עצמך איך כסף משפיע על האושר? מה רע בלהרוויח כסף בלי להתאמץ? איך משהו הופך למשמעות החיים? פרדוקס מטרת החיים איך לנקות מוניטין שלילי? הפקת הנאה מינית מהתחככות באחר מי רוצה בחירה חופשית? האם יש בחירה? להציל את העולם בריאתנים עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, מטפל אישי, קואצ'ינג לילדים בנושאי חוסר הגשמה עצמית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2813 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 17:57:34 - wesi4