ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חומריות ✔חודש טבת - הכוח לשלוט במציאות הגשמית ✔רבקה הירש שמו של החודש הגיע מבבל ופירושו: ששוקעים בו. הכוונה ככל הנראה היא... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨חודש טבת - הכוח לשלוט במציאות הגשמית
רבקה הירש

שמו של החודש הגיע מבבל ופירושו: ששוקעים בו. הכוונה ככל הנראה היא לעיצומו של החורף. במדרש אגדה קדום נאמר כי "קור - זו תקופת טבת".

סיבות נוספות לשם: טבת - מלשון הטבה, תיקון, שיפור. ראש חודש טבת חל בסיום חג החנוכה והוא מקבל הארת נרות על כל ימי החודש, כי בראש תלוי כל החודש, כלומר בהטבת הנרות.

כחודש בן 29 יום, סיומו בכ"ט - ראשי תיבות: כל טוב.

טבת מלשון טובה, כי בחודש הזה הייתה טובה לישראל. "טבת גדלה בו הדסה". הדסה היא אסתר, שנלקחה בחודש זה לבית המלך אחשוורוש - ובכך צמחה טובה לעם ישראל, שכן השפיעה על ביטול גזרת המן.

חודש טבת זהו החודש החזק ביותר בלוח השנה, לקבל את הכוח לשלוט במציאות הגשמית. ממש כוח כזה, שיכול לעזור לנו, להשתחרר ממגבלת חמשת החושים. מאיר בו כוח הבחירה וההארה.

חודש טבת, החודש של החורף והגשם, מתחיל בשיאו של החורף, בו חל גם צום עשרה בטבת - ומציינים ביום זה אירועים מהקשים ביותר בתולדות העם היהודי.

טבעו של החודש הוא קור וחושך ועם זאת בו מדליקים את 2 הנרות האחרונים של חנוכה, כך שתחילתו של חודש טבת, היא בהארת חנוכה.

שני אירועים הסמוכים זה לזה - שיבה ובנייה, והתחלת הגלות, משקפים היטב את מהותו של חודש זה והעבודה הרוחנית שלו.

ט' בטבת

תשיעי בטבת - יום מותם של עזרא ונחמיה, מנהיגיה הרוחניים של שיבת ציון מגלות בבל. השיבה מציינת את תחילת התחייה היהודית. גלות בבל אירעה כשהיהודים הוגלו בכוח ממולדתם, לבבל. הם נשארו בבבל במשך שבעים שנה. על פני השטח נראה היה כי טראומת הכיבוש והנטייה הטבעית להיטמע בקרב העם הכובש, אשר מסמל הצלחה וניצחון, גורמים אלו יביאו לכך שהעם היהודי יהפוך להערה בדפי ההיסטוריה.

עזרא ונחמיה חוללו מפנה בתהליך הזה. הם החיו את תחושת הלאומיות שלנו. הם הצליחו מעל ומעבר לכל דמיון. בסיועו של כורש מלך פרס, חלום השיבה הפך למציאות, למרות שרוב העם לא עלה איתם ארצה. עם זאת, בתקופת בית השני הייה כרסום איטי בזהותנו. היו שם רגעים יפים ודמויות בלתי נשכחות. אולם, משהו היה חסר: הראיה הבהירה של החזון שלפנינו.

עשרה בטבת

היום שבו החל המצור של נבוכדנצר השני מלך בבל על ירושלים, שהסתיים בחורבן ממלכת יהודה, ירושלים וחורבן בית המקדש הראשון. הרבנות הראשית לישראל קבעה את יום עשרה בטבת, גם כיום הקדיש הכללי לזכר הנפטרים והנרצחים בשואה, שיום מותם לא נודע.

ציון של "התחלה חדשה" מפוקפקת ביותר, כזו שהטביעה חותם ניכר בזהותנו הלאומית. ביום הזה החלו לפעול הכוחות שהובילו לַגָלת, ואחריה לכל הגלויות.

באופן מוזר, יהודים רבים מגדירים את הקשר שלהם ליהדות כרצף האסונות ששיאו בשואה. (כמה פעמים אנחנו מגדירים את חיינו והווייתנו דרך ה"כישלונות" שלנו, את הקשר שלנו לעצמנו דרך דימוי נמוך, מסרים שליליים עצמיים, ביקורת משתקת? מוזר לא?)

הבבלים (שאליהם התייחסנו קודם לכן, כשדנו בט' בטבת) הקיפו את ירושלים, והחלו במצור שנמשך שלוש שנים. מצור זה הסתיים בחורבן בית המקדש, ובתחילתה של גלות 2000 שנה, שבחלקה נמשכת עוד היום.

התענית ביום הזה אמורה להיות זמן לבדיקה: האם אנו חיים כנוסעים פסיביים, המסתכלים על המתרחש בעולם, מבעד לחלון, בעוד אנחנו נלקחים לעבר מקומות לא ידועים, או שמה כדאי לנו וראוי, לעשות משהו, כדי לקבוע לאן פנינו מועדות.

להתחיל עם הנרות

רבי נחמן אומר כי: "הברכה והקללה נעשה אצל האדם, כפי הכלי שיש לו. כי מלפני הקדוש ברוך הוא יותר אור פשוט., היינו אותיות פשוטים. ולפי האדם נעשה הצירוף. אם הוא אדם טוב, נעשה צירוף של ברכה ואם לאו להפך." (ליקוטי מוהר"ן ל"ו).

אחד הדברים החזקים ביותר באימון, אשר בעבורם בחרתי לעסוק במקצוע הזה, הוא אחד המקומות העמוקים ביותר של האמונה. האמונה שיש שם ניצוץ אלוקי ויכולת בחירה, כי אנו יותר מסך הגנטיקה שלנו ונסיבות החיים.

יש לנו יכולות ליצור את הכלי.

יש פעמים שאנו עושים את הכלי בצורה שאנחנו מכירים. לא טוב לנו, קטן מידי, לא נוח... אבל אנחנו גם יכולים להחליט לבחור אחרת. זה אינו תהליך פשוט ובטח שלא קל, אולם הוא מאפשר לנו, להיות שותפים פעילים ביצירת הברכה של עצמנו. רבי נחמן אומר כאן דבר נוסף - שהאור האלוקי הפשוט - הינו אותיות. ואם נמשיך את הרעיון מכאן - הרי שאם האור הוא מילים, הבא נשתמש בהן ליצור את הכלי הנכון.

האם זה מחולל שינוי - לומר לעצמי אמירות מחזקות, לשנות את השפה... איפה פה העשייה? אני נשאלת לפעמים. היכן הפעולה?

ובכן זו הפעולה - זו היצירה. מחשבה - דיבור - מעשה.

רבי נתן מפרש כך את הכתוב במגילת איכה (ג' ל"ח): "מפי עליון לא תצא הרעות והטוב". האור העליון יורד באופן שווה לכל הנבראים. השפע והברכה נמצאים, אולם כפי תכונתו של האור הוא משתקף לפי טבע הכלי אותו הוא מאיר.

כאן מגיע התפקיד של האדם "לצייר" את האור לטובה, כפי שאומר רבי נחמן.

ליצור ברכה:

להיות קשוב לעצמך ולמעשייך.

להשתדל בכל דיבור ומעשה לפנות לטוב ולהתרחק מהרע., בכל דבר כפי הצריך.

החירות לבחור היא בידיך. חלק בלתי נפרד מן החירות היא האחריות - הדברים תלויים בך ובשימוש שלך בכוח הבחירה שלך. לא פשוט בכלל לוותר על האשמת האחר, הנסיבות... אולם, דווקא לקיחת האחריות, גם על החלקים הפחות טובים של החיי, על הבחירות וההחלטות, על החלק שלי במערכות היחסים... היא זו המחזקת ומניעה קדימה, היא המאפשרת לך לבנות את הכלי של החוזק, לצאת מהמקום החלש, למקום היוצר. "מאני לא מבינה מדוע אני פועלת כך", "אין לי שליטה", היא גרמה לי להיות ככה", הוא הרע ואני הטוב... ל: הבנה שכל אחד בוחר בהתנהגויות שלו, במערכות היחסים, איך להתמודד ולנהוג במקומות הכואבים... זו התבוננות ממקום לא מאשים, אלא מקבל ומבין, שאלו הן הבחירות שעשיתי, מתוך המקום בו נמצאתי אז, מההרגלים, מהידע שהיה לי.

כעת בעקבות ידיעה ותהליך יש יכולת לבחור אחרת, אפשר לשנות כי, לא עושים לי... אני עושה לעצמי.

להתעלות מעל המציאות:

החושך אין לו מציאות מצד עצמו. פעמים רבות אין לנו שליטה על המציאות או המאורעות, הבחירה שלי והעוצמה שלי, טמונים בתגובה שלי ובדרך התמודדות שלי.

אנחנו יכולים להביא אור, אור של ברכה לעצמנו לעשות: "צירופי אותיות" של ברכה.

זהו התהליך של המודעות, הגילוי העצמי, בניית הכלים אשר יכולים להכיל את האור והברכה, על מנת לחוש את המציאות הזו בחיים.

חודש טבת מתחיל בהארת נרות חנוכה. כך גם אנחנו גם ברגעים בהם אנו מתבוננים והכל חשוך, צריכים להתחיל, אפילו רק מזיכרון של חוויית האור.

במעשי: לומר לעצמי מילים של אור, אהבה, חיזוק עצמי, גם כשאני מרגישה אחרת לגמרי, ואזי אט אט לעצב את הכלי, להאיר. להיזכר, משום שאין אדם שלא זכה לאיזה רגע של אור במהלך חייו. להתעלות מעל המציאות זו אותה הכרה, שמגיעה, הארה מתוקה, לעיתים אחר מסע לא פשוט בכלל, שאפשר לבנות מחדש את הכלי המקבל באופן מכיל, מתאים, על מנת שלאור יהיה היכן "להצטייר" ואזי להביא לשינוי המקווה ולברכה.

לסיכום:

טבת הוא זמן ליבָה ולמציאת הגדרה מחודשת. הלוואי שנדע להיעזר בכוחו של חודש זה כדי לגלות מי אנו באמת ומי אנו רוצים להיות. זהו המפתח לגאולה אישית, שבבוא העת יהפוך לַמַפתח לִגְאולה.

במקום בו אני מוכן \ נה להבין, להתבונן, לקחת אחריות - משם מגיעה הצמיחה.

זו האמירה כאן. את\ה יכול\ה ליצור את הברכה או הקללה. זו אינה הבטחה שבחיים לא יהיו עוד ימים חשוכים וקרים ורק פריחות ואביב, אלא תהיה לך היכולת להדליק את האור.

נעלה את הרצון שלנו מעל המציאות, מעל ה"ככה זה בחיים", למקום שבו קיים אותו האור האלוקי והשפע האינסופי, למלא אותו ולהוריד אותו לכאן לחיים.

למעשה:

לומר לעצמכם אמירות חיוביות

שינוי השפה לחיובית ובונה יותר.

התבוננות.

דמיון מודרך של המציאות הרצויה. להרשות לעצמכם לחלום, להאמין, לקוות.

תרגיל קטן לסיום: לבחור נושא לשבוע או שבועיים, שבו אנו רוצים לפעול. בלילה לפני השינה לבקש את אותו הדבר. (מביאה כאן את הנוסח שלי, כל אחד יבחר את הנוסח שלו)

אני מבקשת מהקב"ה... ושיבוא הדבר בקלות ולטובת כל הנוגעים בדבר.

השנה לאחר השרפה הגדולה, שהפכה ירוק לשחור, הגשם המשמעותי בא בתחילתו של חודש טבת. הלוואי שמתוך השחור, אט אט יראו גבעולים קטנים, סימנים של ירוק וצמיחה.

מוקדש לזכר הרוגי השרפה בכרמל. מתוך תפילה להחלמה מהירה לפצועים ושיקום של האדם, הבית והטבע.

למאמרים של רבקה הירש


הכותבת: רבקה הירש - אימון הוליסטי ייחודי לנשים בגישה יהודית

(אימון אישי, עסקי וקבוצתי - הנחייה - סופרוויז'ן

* www.newac.co.il/articles1/648-טבת-הכוח-לשלוט-במציאות-הגשמית-מאמר-רבקה-הירש
יחסים לקבל החלטות רצון עבודה חלום ברסלב שואה מסרים שליליים רצח רעיונות ביקורת משתקת גשמיות הכוח לשלוט חודש טבת חומריות חומרנות לשלוט לשלוט במציאות לשלוט במציאות הגשמית מציאות
יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשית, לא נמשכת מינית, חוסר משיכה מינית, חלק 1
יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשית, לא נמשכת מינית, חוסר משיכה מינית, חלק 1
... זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשית, לא נמשכת מינית, חוסר משיכה מינית, חלק 1 האם מתנות חומריות יכולות להרחיק בין בני זוג? אליעד כהן מסביר מצב נפוץ שבו נתינה חומרית מתוך אהבה עלולה דווקא ליצור ריחוק בין שני בני זוג. הוא מציג את הסיטואציה באמצעות דוגמה של הורים ... כתחליף לאהבה או קשר רגשי אמיתי. הדבר יוצר תחושת זרות, מאחר שהבחורה עלולה להרגיש שהיא נמצאת בקשר איתו לא מתוך רגש אמיתי אלא בגלל התמורה החומרית. אליעד מסביר שאם הנתינה החומרית הופכת להיות מרכז הקשר, הבחורה עלולה להתחיל לחשוש שהקשר מבוסס רק על הדברים שהיא מקבלת ולא על מי שהיא באמת. מצב כזה עלול להוביל לאובדן המשיכה הרגשית והמינית, מכיוון שהקשר אינו נתפס כקשר אותנטי. האם נתינה רגשית עדיפה על נתינה חומרית במערכת זוגית? אליעד כהן מסביר שהפתרון לבעיית המתנות טמון בנתינה רגשית. בניגוד לנתינה חומרית, הנתינה הרגשית מבוססת על תמיכה, הקשבה, חום ואכפתיות אמיתית. במקרה כזה, בני הזוג חשים שהם אהובים ... רגשית, בוחרים לפצות על כך במתנות חומריות, אך מתנות אלו עשויות להיתפס כריקות מתוכן, ולהוביל לתוצאה ההפוכה של התרחקות במקום קרבה. למה נתינה חומרית יכולה להיות בעייתית גם בתוך המשפחה? אליעד מסביר באמצעות דוגמה של אב שנותן לילדו כסף או מתנות ... אמיתי. בסיכום, אליעד כהן מדגיש שהקשר הזוגי או המשפחתי אינו נמדד בכמות המתנות, אלא באופי הקשר ובתחושה הרגשית שעומדת מאחורי הנתינה. נתינה חומרית ללא בסיס רגשי מוצק יכולה להרחיק במקום לקרב, ולכן חשוב לבחון את המניעים לנתינה ואת ההשלכות שלה על הקשר הזוגי. ההשלכות של נתינה חומרית במערכות יחסים האם נתינה רגשית יכולה לחזק קשר זוגי? ההבדל בין נתינה חומרית ונתינה רגשית בקשר זוגי איך נתינה משפיעה על המחויבות הרגשית בין בני זוג? איך להימנע מלהפוך את המתנות לדרישה בקשרים זוגיים איך נתינה חומרית יכולה להרחיק זוגות? בשיחה שנערכת עם אליעד, דובר על המורכבות של נתינה חומרית במערכות יחסים, במיוחד כשמדובר במתנות שמעניקים מתוך אהבה. לפעמים, כאשר אדם מעניק לבן הזוג שלו ... רצון אלא מתוך ציפיות. תחושת מחויבות כזו יכולה לפעמים ליצור אנטי כלפי המתנה עצמה, וזה מה שיכול לגרום לאדם להימנע מלתת בתמורה. האם נתינה חומרית יכולה להשפיע על משיכת בני הזוג? אליעד מציע דוגמה שבה גבר קונה לבחורה מתנות, והיא מתרחקת ממנו ... לא נאהבת על בסיס רגשי, אלא רק כי הוא קונה לה דברים. זה למעשה מביא לחשש שהיא נמכרת במובן מסוים, ושהקשר לא נשען על אכפתיות אלא על דברים חומריים. במקרה כזה, המתנות לא רק שלא מחזקות את הקשר, אלא דווקא גורמות לה להרגיש שהיא נמצאת בקשר לא נכון, מתוך סיבה שגויה - כל זה יכול להוביל לריחוק רגשי. נתינה רגשית - פתרון אפשרי העניין המרכזי שעולה בשיחה הוא הצורך בשיוויון בין הנתינה החומרית לבין נתינה רגשית. אליעד מציע שכשיש קשר רגשי אמיתי, נתינה רגשית מבוססת על קשר חזק ובלתי תלוי בכסף ... אלא באופי הקשר. כל אדם צריך לשאול את עצמו מאיזה סיבה הוא רוצה להיות עם בן הזוג - האם זה בגלל הרגשות או בגלל המתנות? לעיתים, הנתינה החומרית יכולה ליצור תחושת חובת החזרה שמספקת רק זמנית את הצורך של מקבל המתנה, אבל לא את הצורך האמיתי בקשר משמעותי. למה אנשים מרגישים מחויבים להחזיר מתנות? אליעד מציין שכאשר אדם מקבל משהו, הוא עשוי להרגיש חייב להחזיר תמורה, בין אם זה מתנה חומרית או אחרת. הוא מציין שבמצבים כאלה, הדבר עשוי ליצור אנטי כלפי הנתינה, בדיוק משום שהאדם מרגיש שהוא לא יכול לקבל את המתנה ללא תנאים. כשהנתינה נתפסת כציפייה להחזר, היא עשויה להרתיע את מקבל המתנה. האם נתינה חומרית תמיד משפיעה על הקשר בצורה חיובית? שאלות נוספות שעלה מהשיחה הם האם כל נתינה חומרית תמיד תהיה חיובית, או שהיא עשויה להזיק גם כאשר היא ניתנת מתוך כוונה טובה. אליעד מסביר שמתי שמישהו ... בתוצאה הפוכה. המתנה עשויה להיתפס ככלי לשליטה או חובת החזרה, ולפעמים המטרה של הנתינה לא נתפסת על ידי מקבל המתנה ככנה. ההשלכות של נתינה חומרית במערכות יחסים האם נתינה רגשית יכולה לחזק קשר זוגי? ההבדל בין נתינה חומרית ונתינה רגשית בקשר זוגי איך נתינה משפיעה על המחויבות הרגשית בין בני זוג? איך להימנע מלהפוך את ...
שיחות הרן ד, כסף ורוחניות, אושר וכסף, עושר ואושר, הכסף של הצדיק, העושר של הצדיק, רבי נחמן מברסלב
שיחות הרן ד, כסף ורוחניות, אושר וכסף, עושר ואושר, הכסף של הצדיק, העושר של הצדיק, רבי נחמן מברסלב
... ולא מוערכים מספיק. הוא מדגיש כי באופן טבעי, אנשים נוטים להעריך את הצורות החיצוניות - כסף, כבוד, הצלחה חומרית - ולכן מי שמקדיש את חייו למהות פנימית עמוקה עלול למצוא את עצמו בודד, דחוי ולא מובן. זה מצב הפוך לתקופות אחרות בהיסטוריה שבהן אנשים דווקא העריכו את המהות והביאו ... מדי יום בין שתי אפשרויות: האם להשקיע את זמנו וכוחותיו בלרדוף אחר הצורות החיצוניות - כסף, בית, הצלחה חומרית, או האם להתמקד במהות פנימית, ברצון להיות מאושר ולהתחבר למציאות כפי שהיא. אי אפשר לרדוף אחר שניהם בו זמנית במלואם. אדם רגיל חייב לבחור מדי יום במה הוא ישקיע את ...
טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
... חומריות אינן תמיד מועילות, כי אנשים רבים יעדיפו הקשבה אמיתית והבנה מדויקת של דבריהם על פני כל מחווה חומרית . איך ניתוח שיחות מוקלטות משפר את ההקשבה וההבנה? אליעד כהן מציע תרגול פשוט לשיפור ההקשבה ... העיקרית - להקשיב למילים, לרעיונות, לרגשות. יש אנשים שישמחו יותר מתגובה אמיתית לשיחה, לעומת מחווה חומרית. ההתייחסות המדויקת למילים שנאמרות יכולה לייצר קרבה גדולה יותר, כי היא מראה על הבנה והזדהות ...
חלומות / רוחניות / גשמיות - האם אתה רוחני גם בשעת השינה ובתוך החלומות?
... רוחניות גשמיות - האם אתה רוחני גם בשעת השינה ובתוך החלומות? כידוע, כאשר האדם ישן, אז הכוח ... רצונות מודחקים וכיוב, הדברים האלו באים לידי ביטוי בחלומות של האדם כידוע. ואחת הבעיות של האנשים שמנסים להיות רוחניים, היא בכך שהמחשבות הגשמיות שלהם, רודפות אותם בתוך החלומות שלהם. כי אדם רוחני באמת, הוא זה שאין אצלו הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. כי מי שהוא רוחני באמת, הוא מפיק הנאה רוחנית שלמה ואין סופית, מכל דבר שיש בעולם. ואין אצלו הבדל בין רוחניות לבין גשמיות. וגם אדם גשמי באמת, הוא זה שהוא מפיק הנאה גשמית ושלמה, מכל דבר שיש בעולם, גם אם הוא לא ממשי וגשמי. כי גם מי שהוא לא רוחני, גם הוא מוגבל ביכולת שלו ליהנות מדברים לא חומריים ולא ממשיים. כי ככל שהאדם יותר גשמי, כך הוא צריך שהדברים יהיו יותר מוחשיים כדי שהוא יוכל להפיק מהם הנאה. והאדם החומרי, מוגבל ביכולת שלו ליהנות מדברים לא ממשיים. ואדם גשמי באמת, הוא זה שהוא מפיק הנאה ממשית ושלמה, מכל דבר שיש בעולם, גם אם הוא לא ממשי ... הבדל בין רוחניות לבין חומריות. וכפי שכבר ביארתי את כל העניין הזה במקום אחר. וכאשר האדם הרוחני ישן וחולם את חלומותיו, הרי שהמחשבות הגשמיות שאותן הוא מדחיק ושמהן הוא מנסה לברוח, הרי שהן רודפות אותו בתוך החלומות שלו. כי מי שהוא לא רוחני באמת, אז הוא רק מדחיק את הרצונות החומריים שלו. ולמרות שנדמה לפעמים לאדם שהוא רוחני ושאין לו רצונות גשמיים , הרי שבפועל הוא מלא ברצונות ובתאוות חומריות, אלא שהוא כרגע מדחיק אותן, בגלל ... נתפשת עבורם כבזבוז זמן. מאחר שבשינה שלהם הם לא רוחניים כמו כאשר הם במצב של ערנות. ויש כאלו רוחניים שממש חוששים לישון, כדי שהמחשבות הגשמיות שלהם, לא יציקו להם בשעת השינה. כי כאשר האדם ישן, אז מתגלה הפנימיות שלו. וכאשר ... מחשבות, שמבטאות את הרצון שלו להיות יותר רוחני. ולמרות שהאדם לא תמיד רואה את המחשבות האלו בצורה ברורה, הרי שהן שם. ולדוגמה: נניח אדם חומרני שכל היום רודף אחרי כסף וכיוב, שכאשר הוא ישן הוא יכול לחלום על כך שהוא נמצא ... רוחני וכיוב. ותמיד בתוך המחשבות של האדם, תמיד יהיה בהן את הדבר שחסר לאדם. ומי שהוא רודף אחרי רוחניות, תמיד המחשבות על ההנאה הממשית של הגשמיות, היא תמיד תרדוף אותו. ולהפך, מי שהוא רודף אחרי החומר, תמיד תרדוף אחריו המחשבה ...
רוחניות וגשמיות - מדוע שלמות הרוחניות והגשמיות, הן אותו הדבר?
... וגשמיות - מדוע שלמות הרוחניות והגשמיות, הן אותו הדבר? מי שיתבונן בעניין יראה, כי רוחניות וחומריות נתפשות כשני דברים שהפוכים זה לזה. הרוחניות ... הרי שהוא עוד לא הגיע אל השלמות. כי המציאות היא השלמות. והמציאות מכילה בתוכה גם את הרוחניות וגם את הגשמיות והחומריות. וכל זמן שהאדם לא מסוגל ליהנות מחומריות ומגשמיות באותה המידה בדיוק, הרי שהוא לא מספיק רוחני ולא מספיק גשמי. כי מי שהוא רוחני באמת, הוא זה שאצלו הכל רוחני. כי אם לא הכל רוחני אצל האדם, אז הוא כל הזמן מנסה לברוח מהגשמיות. אבל מי שהוא רוחני בשלמות, על ידי זה אצלו הכל רוחני. והוא מסוגל להפיק הנאה רוחנית צרופה, מפעולה גשמית חומרית וממשית בעולם הזה ממש. ומי שהוא רוחני באמת, אצלו הרוחניות היא לא איזה חזון רחוק לאיזה עולם הבא וכיוב, אלא הוא רואה את הרוחניות שיש בכל דבר וכולי. וגם מי שהוא מגדיר את עצמו כגשמי, הרי שכל זמן שהוא לא מסוגל להפיק הנאה מדברים שאינם ממשיים ממש, הרי שהוא לא מספיק גשמי . כי מי שהוא גשמי וחומרי בשלמות, הרי שהוא מגשים כל דבר והופך כל דבר לגשמי. ומי שהוא גשמי באמת, הוא יודע להפיק הנאה גשמית ממשית, מכל דבר ודבר שיש בעולם, גם אם אי אפשר לגעת בו באמצעות החושים. ומי שהוא גשמי באמת, עליו להיות מסוגל לראות את הגשמיות שיש בכל דבר, ולהפוך כל דבר לממשי. כי הרי יש רק גשמיות, וכל הדברים הם גשמיים . ועל האדם הזה להיות יכול להפיק הנאה מכל דבר שהוא לא ממשי, כאילו הוא היה ממשי ממש. ונמצא אם כן, כי כל זמן שיש אצל האדם חילוק בין גשמיות לבין רוחניות, הרי שהאדם הזה הוא לא גשמי ולא רוחני. כי השלמות, היא כאשר אין אצל האדם הבדל בין גשמיות לבין רוחניות, בדיוק כפי שהמציאות עצמה מכילה בתוכה את הכל, ללא הבדל כלשהו. ...
משחק החיים / רוחניות / גשמיות / חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?
... החיים רוחניות גשמיות חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ובו יתבאר העניין של משחק החיים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ועוד. ומי ... כי בעולם שלנו, יש אין סוף של הנאות שונות. ומי שהוא לא מייחס לחיים הגשמיים והרגילים כל משמעות, הרי שהוא לא מאפשר לעצמו להשתתף במשחק החיים וליהנות ממנו. ויש גם את הצד השני של המטבע, שבו האדם מייחס יותר מידי משמעות לדברים ... משמעות ממנו. וכאשר האדם הופך להיות רוחני, והוא מפסיק להתעניין בדברים הגשמיים, על ידי זה בכל פעם האדם מגלה משהו רוחני חדש גדול יותר, והרוחניות הקודמת שלו נראית לו כדבר מטופש וגשמי. וכך האדם מתקדם ומתקדם, עד שבסוף הוא מגיע לנקודה, שבעיניו הכל מטופש לגמרי, והוא כבר לא יכול יותר להפיק הנאה משום דבר. ואומנם הוא לא סובל משום דבר באופן ... אבל הוא סובל מכך שהוא לא יכול ליהנות משום דבר, מאחר שהכל נראה בעיניו כגשמי. כי כאשר האדם מתחיל להתקדם ברוחניות, אז בכל פעם הוא מוותר על הנאה גשמית כלשהי, אבל הוא מגלה הנאה רוחנית חדשה, שממנה הוא שואב את ההנאה שלו. אבל לתהליך הזה יש סוף. כי בסוף, הכל נראה כגשמי, ואין יותר הנאות רוחניות חדשות. וכאשר האדם מגיע למצב הזה, שבו הוא רואה את הכל כגשמי, והוא כבר לא מסוגל יותר, לגלות עניין בשום דבר שיש בעולם, מה שקורה אז, זה שאם האדם ממשיך להיות עוד קצת רוחני, יותר ממה שהוא, על ידי זה הוא פתאום מגלה, שכל הגשמיות שהוא התרחק ממנה, היא בכלל אין סוף של רוחניות. וכאשר אצל האדם בתוך התודעה שלו, הרוחניות והגשמיות מתחברות בשלמות, אז הוא יכול ליהנות מעולם המשחקים וממשחק החיים כמו שאפשר ליהנות ממנו. ויש גם את הצד ההפוך, שבו האדם רודף אחרי הגשמיות ומייחס יותר מידי משמעות לכל הדברים הגשמיים של החיים. וכאשר האדם מסתכל רק על החיצוניות של הדברים בלבד ומייחס לענייני החיים יותר מידי משמעות, על ידי זה האדם בכל פעם מגלה הנאות חדשות של החיים. כי כאשר האדם הולך אחרי התאוות הגשמיות שלו, על ידי זה בכל פעם הוא מגלה הנאות גשמיות חדשות, שמהן הוא יכול ליהנות, בדיוק כמו שהאדם הרוחני, מגלה בכל פעם הנאות רוחניות חדשות כנל. אבל גם לתהליך הזה יש סוף. כי בסוף האדם מגיע לנקודה שבה הוא ... היטב ויחפש היטב את הטוב שיש בכל דבר, כדי להיות מסוגל ליהנות מכל דבר גשמי שיש בחיים, על ידי זה בסופו של דבר האדם יגלה את אין סוף הרוחניות שנמצאת בתוך הגשמיות. דהיינו, שהאדם ימצא הנאה רוחנית אין סופית, בתוך כל דבר ודבר שיש בעולם. ואז האדם יוכל להתחיל ליהנות ממשחק החיים באמת. כך שבכל אחת מהדרכים שבה האדם הולך, ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
... של האדם להבין את המציאות טוב יותר, ועל ידי זה נוצרות כל ההנאות שיש בעולם. כי כאשר האדם נהנה מאיזו הנאה גשמית, בתת המודע של האדם מתרחש איזה תהליך שגורם לו להבין את המציאות טוב יותר, ועל ידי זה נוצרת אצל האדם ההנאה. ולכן גם ההנאות הגשמיות דועכות. כי לאדם נדמה שהדבר הגשמי יצר אצלו את ההנאה. ואז האדם רודף אחרי החיצוני הגשמי. אבל החיצוני הגשמי לא באמת יכול לייצר הנאה. כי ההנאה היא כולה רוחנית. וכאשר האדם רודף אחרי החיצוניות, על ידי זה כמות ההתחדשות הפנימית שלו, מהרדיפה הגשמית שלו, ההתחדשות הזאת דועכת. ולכן האדם מרגיש שהדבר הגשמי מפסיק לעניין אותו. כי האדם מפסיק למצוא עניין, דהיינו, שכל והתחדשות, באותה הפעולה הגשמית . ובכל מקרה, ההנאה היא תמיד כאשר מתחדשת לאדם הבנה כלשהי. וחשוב להבהיר, כי בכל הדעות שיש בעולם יש בהן מן האמת. וגם כמובן בבודהיזם ובכל ...
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
... קיים נשאר קבוע. גם אם נוציא את כל החפצים מחדר מסוים, המקום שבו הם היו לא משתנה. אם מתייחסים לעצם הוויית האדם כמקום ולא רק כיישות חומרית, עולה השאלה האם ניתן להבחין בין אני ללא אני באותו אופן שבו אנו תופסים חפצים בתוך מרחב. המקום והזמן הם שתי ישויות ...
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
... סתירה בין התפתחות רוחנית ועבודה יומיומית? אליעד כהן מדבר על כך שאנשים לעיתים חושבים שיש סתירה בין הפעולות הגשמיות שהם עושים בחיים, כמו ניקיון הבית או עבודה רגילה, לבין התפתחות רוחנית וחקירה עצמית. ... שום דבר? איך לעזור לילד שלא מצליח להתרכז בלימודים ושהלימודים לא מעניינים אותו? למה אין סתירה בין עבודה גשמית ומרדף אחרי מטרות גשמיות לבין מרדף אחרי שכל והתפתחות רוחנית? איך לעבוד בצורה נכונה בלי ליפול למלכודת גשמית שתרחיק אותך מההתפתחות השכלית שלך? איך ולמה לשאוף כל הזמן להיות כמה שיותר חכם בכל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חומריות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חומריות, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חומריות, איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, ייעוץ אישי מומלץ, מאמן אישי לימודים בנושאי חומריות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 19:25:33 - wesi4