ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיכרון לטווח ארוך ✔פיתוח הפוטנציאל של מוח ימין ✔"העשורים האחרונים השתייכו לאנשים מסוג מסוים שחשבו באופן מסוים - מתכנתי מחשבים... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פיתוח הפוטנציאל של מוח ימין
"העשורים האחרונים השתייכו לאנשים מסוג מסוים שחשבו באופן מסוים - מתכנתי מחשבים שיכלו לפצח קודים, עורכי דין שיכלו לנסח חוזים במיומנות, בוגרי מנהל עסקים שאוהבים להתעסק במספרים. אולם מפתחות הממלכה עוברים לידיים אחרות. העתיד שייך לאנשים מסוג שונה לחלוטין, בעלי מחשבה שונה לחלוטין - אנשים המסוגלים ליצור, להביע אמפתיה, להבחין בדפוסים וליצור משמעות. אנשים אלו - אמנים, ממציאים מעצבים, מספרי סיפורים, מטפלים, מעודדים, כאלה שרואים את התמונה הכוללת... אנו עוברים מעידן האינפורמציה, יכולות לוגיות, ליניאריות לעבר העידן התפיסתי, שפירושו כלכלה וחברה המושתתות על המצאה, אמפתיה והיכולת לראות את התמונה הכוללת... " משפטים אלה פותחים את הספר "ראש אחר" שכתב דניאל ה' פינק

ש י נ ו י - זוהי מילת המפתח של הספר הזה, של מאמרים רבים ושל המציאות הנחוויית ממש מול עינינו.

לא ניתן יותר להתעלם משינויי המגמה ההולכים וגוברים מזה מספר שנים ואשר מגיעים לשיא בתקופה האחרונה שכפי הנראה ילכו ויתעצמו.

שינויים בחינוך, בכלכלה, בפוליטיקה, באקלים, אסונות טבע עצומים כל אלה מטלטלים את חיינו, מעירים ומאירים לנו את הנתיב החדש ההולך ונסלל תוך כדי שאנו לומדים אותו - אם נרצה ואם לא.

על הפיכת העולם לכפר גלובלי - מקרב ומאחד לעומת נפרדות, התבצרות בתוך התא המשפחתי, הכפר, המדינה שלי...

אפשר לכנות את השינוי הזה בשם: המעבר ממוח שמאל למוח ימין.

ועל מנת שנבין במה עסקינן, אתן סקירה קצרה על מהות האונה השמאלית ומהות האונה הימנית.

האונה השמאלית שלנו היא החלק הליניארי והלוגי, השולט על עיבוד מנטאלי ואנליטי. לימוד שפה, כתיבה, מתימתיקה, וכל חשיבה תבניתית, ליניארית, שינון וזיכרון לטווח קצר, ארגון וסדר נעשית דרך מוח שמאל.

אונה זו מעבדת נתונים בצורה טורית, נתון אחר נתון בזה אחר זה ויוצרת גבולות בין "אני" ו"אתה", אני והעולם, נעה בין זיכרונות עבר והרהורי עתיד שנשענים על העבר ומחשבה נעה אחר מחשבה ללא הרף. - יש לה תפיסה של התחלה וסוף!

תחרותיות, השוואתיות, סטרס, לחץ, הם פועל יוצא של אונה שמאלית המתפקדת ללא הרף וללא מנוחה. כללי מותר ואסור, צריך ולא צריך, הגנות, מעצורים, ביקורת ושיפוט הם כלי העבודה של מוח שמאל מפותח - העובד ללא הרף.

האונה הימנית שלנו אחראית על יצירתיות, אינטואיציות, רעיונות והמצאות, דמיון ויצירת מציאות, קליטה צילומית מהירה ומקבילה - כלומר קבלת מידע מהרבה מקורות במקביל באותו הזמן, חווה את הרגע, את ההווה וחשה אחדות עם הכל. יש לה תפיסה של הכל "כאן ועכשיו"! שמחה, שלווה, הרמוניה היא פועל יוצא של אונה ימנית מפותחת ומתפקדת.

בעולם שבו יש אינסוף מידע וידע המציף אותנו בכל רגע ורגע אין מקום יותר לעבודת שינון וזכירה ליניאריים, על מנת להשיג מידע - אנו ניגשים לאינטרנט שנמצא נגיש לנו בכל דרך וצורה - בבית, בניידים, בבתי קפה ודרכו מוצאים את המידע הרלוונטי לנו. ברמת ההתפתחות הגבוהה של מוח ימין - יש לנו אפשרות לשלוף דרכו מידע גם ללא חיבור פיסי לאינטרנט וזאת מאחר שביכולתנו להיות נגישים לידע ומידע דרך חיבור לחושים הפנימיים שלנו.

רמת החיבור והנגישות שלנו לידע, לאנשים, לתרבויות, לחדשות, לאירועים הופכת להיות גלובלית ("כפר גלובלי") - כלומר התחושה של קירבה, של חיבור משתנה ומתרחבת לעומת מה שהיה פעם - היכרות של העולם הקטן המקיף אותי - משפחה, חברים, אנשים בסביבה הקרובה לי.

כל אלו הם אפיונים של אונה ימנית שהולכת וקונה מקום דומיננטי יותר ויותר בעולמנו.

חשוב לי עם זאת לציין כי שתי האונות אינן פועלות כמתגים, שכאשר האחד נכבה האחר נדלק. לשני החצאים יש תפקיד כמעט בכל דבר שאנחנו עושים אולם לכל אחת תפקיד ותפקוד שונה וכל אחת פעילה יותר מהאחרת בפעילות הקשורה למיומנות שלה והאידיאל כמובן הוא שליטה, איזון וסנכרון בשתי האונות ויכולת כניסה ויציאה מכל אונה לפי בחירה ובאיזון.

בואו נתבונן לרגע על ילדים. אלו מבטאים את מה שעולה מתוכם באופן ספונטאני מבלי לחשוב איך ייראו ומה יחשבו עליהם. הם מונעים על ידי סקרנות וללא פחד ומחסומים חשיבתיים והם מלאי שמחה ואנרגיה. הם מאוד יצירתיים, האונה הימנית שלהם פתוחה ודומיננטית.

אולם, עם הזמן לומדים הילדים את כללי המותר והאסור וה"צריך".

הלימוד הזה אומנם חיוני עבורם כדי שיוכלו לעצור ולחשוב ולתכנן וללמוד להגן על עצמם מפני העולם שבחוץ. אולם, מעטפת ההגנות של ההיגיון והחשיבה הולכות ומתעבות בהדרגה עם השנים והופכות לרוב לחומות בצורות ואנחנו גדלים להיות מבוגרים החיים בתוך חומות והגנות אשר בדרך כלל מקשות עלינו מאוד לבטא את מי שאנחנו באמת, מרחיקות אותנו מעצמנו עד כדי כך שאנו שוכחים מה נכון לנו, מה אנו אוהבים, מתרחקים מקולנו הפנימי המדריך, מתרחקים מטבענו השמח מלא החיות, השלוו, ההרמוני והיצירתי וחיים את חיינו מתוך סטרס, לחץ, כעס, מתח, השוואתיות והמון פחד ומאמינים שזו האופציה היחידה - כלומר נתונים תחת שליטת האונה השמאלית.

ברצוני לספר לכם סיפור המדגים וממחיש מאוד ברור את ההבדלים בין מוח ימין למוח שמאל.

הסיפור הוא של דר' ג'יל טיילור, חוקרת מוח מאוניברסיטת הרוורד שהתמחתה והובילה מחקרים בתחום זה.

בשנת 1996 דר' טיילור חוותה שבץ מוחי לאחר שכלי דם באונה השמאלית שלה התפוצץ.

3 שבועות לאחר מכן היא עברה ניתוח ואחריו החלה בתהליך שיקום שנמשך 8 שנים במהלכם הייתה צריכה ללמוד מחדש לקרוא ולכתוב, לדבר, לזכור פרטים מעברה ולהחזיר לעצמה את הידע שאיבדה.

באותו בוקר גורלי כשהבינה שהיא חווה שבץ מוחי היא אמרה: "וואוו, מגניב, יש לי עכשיו הזדמנות ללמוד מה קורה במוח שחווה שבץ מניסיוני אני, לכמה חוקרי מוח יוצא לבדוק מה קורה בזמן שבץ תוך כדי החוויה עצמה? "

דר' ג'יל חשה שהמודעות שלה משתנה לפתע, הפטפוט הבלתי פוסק של האונה השמאלית נפסק, המחשבות שלה נפסקו לגמרי, הצלילים מהעולם החיצון נדמו וכל המודעות שלה הייתה מופנית פנימה והיא חוותה את הגוף שלה וכל החפצים בחדר כאנרגיה שאין לה גבולות והפרדה. לא היה גבול בין הגוף שלה לשאר החדר והיא הרגישה שהיא בגודל היקום כולו, הרגשת אחדות עם הכל, חוויה שהייתה עבורה נפלאה ומרגשת.

היא אומרת, בהומור: "תארו לעצמכם, מה זה להעלים בשנייה אחת 37 שנים של מטען רגשי... זו אופוריה... נירוונה... "

לעומת זאת כשלרגעים מוח שמאל חזר לפעולה היא פתאום חשה לחץ ודאגה שהיא חייבת לחזור לעבודה ומה יהיה? ושוב פטפוט אינסופי במוח...

החוויה שעברה ג'יל הייתה עבורה חוויה של התעוררות והובילה להבנה עמוקה יותר של תפקודי המוח השונים, דרכי עיבוד המידע ויתר על כן זו הייתה עבורה חוויה רוחנית שאפשרה לה להכיר את הצד הנסתר של המוח, את התודעה.

ג'יל מרגישה שליחות להפיץ את חווייתה לעולם ולהביא את המסר של חשיבות פיתוח מוח ימין שמאפשר תחושה של אושר, התרחבות, התעלות, נירוונה, חוויית ההווה והאחדות שקוראת בעקבות העובדה שהאונה הזו אינה מעבדת נתונים בצורה טורית אחד אחרי השני אלא במקביל, כאן ועכשיו - כך שהכל נראה ונחווה כאחד!!

ברצוני לספר לכם על טכניקה חדשה ומהפכנית לפיתוח מוח ימין, שפותחה ביפן ונלמדת על ידי ילדים ומבוגרים במשך כ - 15 שנה.

Quantum speed reading (QSR) או "פיתוח הפוטנציאל הקוונטי של מוח ימין" היא טכניקה המאפשרת לילדים ולמבוגרים להתחבר לחושים הפנימיים שלהם, ליכולת לשלוף מידע בצורה קוונטית מספר מבלי לקרוא שורה אחר שורה, לזיכרון צילומי, לריכוז, לאינטואיציה, טלפתיה, ריפוי, מאפשרת לחיות ממקום של שלווה, הרמוניה ומשחק ומחברת לתחושת ביטחון והצלחה.

החזון הוא שכל ילד ומבוגר בארץ ובעולם ירכוש את הכלי הפשוט הזה ויוכל לחוות חוויית למידה קלה, משעשעת, זורמת ומפתחת הן מבחינה פיזית, רגשית מנטאלית ורוחית.

רכישת כלי זה תאפשר תקשורת נטולת תחרות, השוואה ופחד ומלאת שמחה, פירגון ואהבה בין אדם לאדם.

על ידי גירוי מוח ימין נוצר קשר בין מוח ימין למוח שמאל, המגשר בין יכולת אנליטית ליניארית לבין יכולת יצירתית גבוהה. כך נוצר האיזון בין שמחה, הרמוניה יצירתיות וביטחון עצמי לבין היגיון והישגיות. איזון בין המוחות גורם לקליטה ועיבוד מהירים של החומר הנלמד בנפחים גבוהים.

כבר במהלך לימוד השיטה הלומדים חווים ומדווחים על הגברת היצירתיות, ביטוי כישרונות חבויים, שיפור הקואורדינציה וחיזוק הזיכרון לטווח ארוך ובאופן כללי פיתוח מוח ימין תורם לשיפור הבריאות, התפתחות יכולת פרה - קוגניטיבי, שיפור הזיכרון, פיתוח האינטואיציה, הגשמת משאלות, שיפור תזמונים, ריכוז, יכולת דמיון, שיפור במערכות יחסים והתחשבות באחרים, תחושת יציבות ושינוי בחיים.

מאחר והכלי מפתח את היכולת לקליטת חומר בצורה קוונטית - כלומר תפיסה מקבילה ולא ליניארית הרי שהוא מאפשר למשל לקרוא ספר מבלי לפתוח אותו אלא פשוט לרפרף בדפיו.

דבר זה מאפשר כמובן לקבל אינפורמציה מכל ספר, בכל שפה.

ניתן לתפוס ויברציה של מחשבה שנובעת מהספר ולתרגמם לאינפורמציה שמביאה להבנת החומר.

הויברציות מגיעות אלינו דרך ריח, טעם, ראייה, תחושה, צליל ומתורגמות בתוכנו לידיעה, שמאפשרת לנו לדעת תוכן, מחשבות של הסופר, דעתנו האישית ועוד...

כאשר מרפרפים בספר חשבון למשל, ניתן לקבל מידע מהם החומרים שהילד שולט בהם ובמה הוא מתקשה ועל ידי תרגול להעלות את המיומנות והבנת החומר כך שכאשר יחזור הילד ללמידה רגילה של מוח שמאל יחוש שיפור ניכר של הבנה וקליטת החומר, מה שיחסוך הרבה תסכול.

הדבר החשוב ביותר הוא שהלמידה בדרך זו הופכת להיות הנאה, משחק ומורידה את רמת הסטרס והתחרותיות בין הילדים.

יעילות השיטה אינה באה לידי ביטוי רק בתחום הלמידה אלא מועילה בכל תחומי החיים.

ההנאה הנגרמת מצורת לימוד זו, משפיעה על כל משתתפי התרגול. הנאה זו משפיעה בצורה ישירה על רמת הסטרס ההולכת ונעלמת, על שיתוף הפעולה בין המשתתפים ועל הפירגון ההדדי.

פוטנציאל המוח בא לידי ביטוי ללא מגבלות "הפחד לא להצליח" וללא תחרותיות.

מבחינת החזון, הרי שהשיטה מאפשרת חינוך והשכלה שיאפשר לילדים ולמבוגרים לחלוק שפה אחת קוונטית, שפה משותפת לכולם,. בשפה זו, הכל מחובר להכל, הכל קשור להכל, הכל אחד!! שפה לא מהווה כבר מכשול או גבול וכל העולם יוכל להבין זה את זה

אם כך, ניתן לסכם ולומר שהאונה הימנית שלנו היא איבר המיצג את הצד הרוחני שלנו המורכב מ"הוויה" שהיא כמו ה"אוקיינוס" והאונה השמאלית שלנו היא האיבר המשמש את המחשבה, הפעילות האקטיבית שהיא כמו הגל שעולה מן האוקיינוס הזה.

אנחנו זקוקים לשתיהן ובמיוחד לתיאום והרמוניה ביניהן כדי לחוות חיים שלמים ומאושרים באמת.


הכותבת: גלית שראל - QSR ריפוי קוואנטי ודמיון מודרך

לפרטים נוספים אודות שיטת QSR לפיתוח האונה הימנית

* www.newac.co.il/articles/640-פיתוח-הפוטנציאל-של-מוח-ימין-מאמר-גלית-שראל
סיפור תחרותיות מדינה למה להתפשר איך לשאול שאלות איך להיות בטוח בעצמך מבוגרים הרגשת התעוררות תחושת אחד חומר עורך דין המוח לפתח מוח פוטנציאל פוטנציאליות פיתוח
NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך לגרום למישהו להתעניין בפוליטיקה? איך לגרום למישהו להגיע למפגש עם אליעד כהן? איך משכנעים אנשים? איך להבין אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים?
NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך לגרום למישהו להתעניין בפוליטיקה? איך לגרום למישהו להגיע למפגש עם אליעד כהן? איך משכנעים אנשים? איך להבין אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים?
...למישהו להתעניין בפוליטיקה? איך לגרום למישהו להגיע למפגש עם אליעד כהן? איך משכנעים אנשים? איך להבין אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים? איך גורמים לאנשים לשנות את דעתם ולהתעניין בנושאים חדשים? במהלך הרצאתו, אליעד כהן עוסק בשאלות איך לשכנע אחרים, איך להבין את מניעיהם ואיך לגרום להם לפתח עניין בנושאים שהם אולי לא מתעניינים בהם כיום. אחת מהשאלות המרכזיות היא איך לגרום לאדם לשנות את עמדתו או לפתח עניין בנושא חדש, כמו למשל פוליטיקה או נושא שולי אחר. השלב הראשון בשכנוע, לפי אליעד, הוא להבין...
אהבה - רק אהבה, רק לאהוב, אהבה ללא תנאים, אהבה בלי תנאים, לאהוב בלי תנאים, לאהוב ללא תנאים
...רק לאהוב, אהבה ללא תנאים, אהבה בלי תנאים, לאהוב בלי תנאים, לאהוב ללא תנאים ובו יתבאר העניין של אהבה בשלמות ללא תנאים. ויתבאר, האם באמת יש דבר כזה אהבה ללא שום תנאים? והאם באמת אפשר לאהוב בלי שום תנאי? והאם אפשר להגיע למצב של רק אהבה בלבד, בלי שום שנאה כלל? ועוד. וכדי להבין האם אפשר לאהוב בלי תנאים או אי אפשר לאהוב בלי שום תנאים, לשם כך צריך כמובן להבין, כיצד נוצרת האהבה של האדם לדבר כלשהו, ובמה תלוי האם האדם אוהב דבר כלשהו או לא. כי ההבנה של רגש האהבה, מהיכן הוא נובע וכיצד הוא נוצר, ההבנה הזאת מובילה...
גזענות / אנטישמיות / שנאת זרים / בדלנות / שנאת חינם - מהן? וממה הן נובעות?
.../ שנאת חינם - מהן? וממה הן נובעות? גזענות, אנטישמיות, שנאת זרים, שנאת חינם, בדלנות וכל כיוב, מהותן היא אחת, מהותן היא שהאדם חושב שהוא ושבני מינו טובים יותר מאשר שאר בני האדם וכיוב. ולצורך העניין, כל גאווה שיש לאדם על חברו, גם היא סוג של בדלנות ושל גזענות וכולי. כי הגזענות פירושה שהאדם חושב שהגזע ושהמין שלו טוב יותר מאשר הגזע והמין של חברו. וגם כאשר האדם מתגאה על חברו, אפילו בליבו, דהיינו, כאשר האדם חושב שהוא טוב יותר מאחרים, הרי שבעצם גם הוא סוג של גזען. משום שהוא חושב שהגזע ושהאופי ושהמצב שלו,...
רצונות התת מודע, איזה רצון מניע אותך, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות נפשית, מודעות עצמית, למה יש רצון? מהו הרצון? מה רוצה התת מודע? שיעור באלגוריתם, תכנות מחשבים, הסיפור של אליעד
רצונות התת מודע, איזה רצון מניע אותך, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות נפשית, מודעות עצמית, למה יש רצון? מהו הרצון? מה רוצה התת מודע? שיעור באלגוריתם, תכנות מחשבים, הסיפור של אליעד
...אותך, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות נפשית, מודעות עצמית, למה יש רצון? מהו הרצון? מה רוצה התת מודע? שיעור באלגוריתם, תכנות מחשבים, הסיפור של אליעד מהו הרצון שמנהל אותך וכיצד הוא משפיע על החיים שלך? הרצון הוא הכוח המניע המרכזי בחיים שלנו, והוא יכול להיות לעיתים מקור לסבל או מקור לאושר. במפגש שהתקיים, סיפר אדם על חוויה אישית שבה הוא הרגיש שהרצון שולט בו לחלוטין. הוא תיאר תחושה של להיות עבד לרצונותיו - צורך לקום בבוקר, ללכת ללימודים, ולבצע מטלות שאינן אהובות עליו. הרצון, לדבריו, היה כמו...
ניהול זמן ומשימות, האם לתכנן או לזרום? הצבת מטרות, תכנון לוח זמנים יומי, תוכנית עבודה, תוכנית עסקית, הכנת לוחות זמנים, תכנון משימות, האם לתכנן משימות? מטרות תוכנית עסקית, איך לנהל את הזמן? האם להיצמד לתוכנית העסקית?
ניהול זמן ומשימות, האם לתכנן או לזרום? הצבת מטרות, תכנון לוח זמנים יומי, תוכנית עבודה, תוכנית עסקית, הכנת לוחות זמנים, תכנון משימות, האם לתכנן משימות? מטרות תוכנית עסקית, איך לנהל את הזמן? האם להיצמד לתוכנית העסקית?
...זמן ומשימות, האם לתכנן או לזרום? הצבת מטרות, תכנון לוח זמנים יומי, תוכנית עבודה, תוכנית עסקית, הכנת לוחות זמנים, תכנון משימות, האם לתכנן משימות? מטרות תוכנית עסקית, איך לנהל את הזמן? האם להיצמד לתוכנית העסקית? האם כדאי להציב מטרות ולתכנן לוח זמנים מפורט? אנשים רבים שואלים את עצמם האם כדאי לתכנן את היום שלהם, את השבוע שלהם, את החודש שלהם ואפילו את החיים שלהם בצורה מסודרת. השאלה שעולה שוב ושוב היא האם כדאי שיהיה לאדם לוח זמנים מדויק ומפורט, שבו הוא קובע מראש מה המשימות שלו, מה המטרות שהוא רוצה להשיג...
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 3
...- איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 3 ועוד נוסיף ונאמר, כי יש כאלו שנדמה להם שהסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא האין סיבה. כי הם מנסים להמציא כל מיני הסברים לסיבה הראשונה, ואז הם חושבים בדעתם שאולי אין סיבה זאת הסיבה הראשונה. אך גם זאת לא סיבת כל הסיבות. משום שאם נניח נאמר שהסיבה הראשונה היא אין סיבה, הרי שעדיין אפשר לשאול, האם האין סיבה הוא מוכרח? תשובה: לא. משום שיכול גם להיות מציאות של יש סיבה. ומאחר שאין סיבה זו לא מציאות מוכרחת, אכ גם אם נאמר שהאין סיבה הוא הסיבה של כל הסיבות, הרי...
שקר הקורונה והצלת חיי אדם, האם סגר הקורונה כדי להציל חיים? ביבי נתניהו והקורונה, אין כסף לתרופות, אין כסף לחולים, ועדת סל הבריאות, תקציב ועדת הסל, אין כסף לנכים, תאונות דרכים, מערכת הבריאות והקורונה, מדינת ישראל והקורונה
שקר הקורונה והצלת חיי אדם, האם סגר הקורונה כדי להציל חיים? ביבי נתניהו והקורונה, אין כסף לתרופות, אין כסף לחולים, ועדת סל הבריאות, תקציב ועדת הסל, אין כסף לנכים, תאונות דרכים, מערכת הבריאות והקורונה, מדינת ישראל והקורונה
...להציל חיים? ביבי נתניהו והקורונה, אין כסף לתרופות, אין כסף לחולים, ועדת סל הבריאות, תקציב ועדת הסל, אין כסף לנכים, תאונות דרכים, מערכת הבריאות והקורונה, מדינת ישראל והקורונה האם הסגר נעשה כדי להציל חיים או מתוך מניעים אחרים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מדבר על השקר שבסגרי הקורונה והשפעתם על הציבור. הוא מציין כי ברור שזו לא הייתה הדרך האמיתית להציל חיי אדם, אלא הייתה זו אמצעי לניהול המשבר עם מערכת הבריאות. הוא טוען כי ההחלטה להטיל סגר נובעת ממניעים של שיקולים פוליטיים וכלכליים, ולא מתוך רצון אמיתי לש...
התת מודע, איך להבין את עצמי? איך להבין את התת מודע? למה אני מתנהג בצורה מסוימת? למה אני עושה משהו מסוים? השפעת העבר על העתיד, התנהגות לא הגיונית, השפעת תת המודע, סודות התת מודע, הדחקה, שחזור אירוע מהעבר, טראומה מהילדות
התת מודע, איך להבין את עצמי? איך להבין את התת מודע? למה אני מתנהג בצורה מסוימת? למה אני עושה משהו מסוים? השפעת העבר על העתיד, התנהגות לא הגיונית, השפעת תת המודע, סודות התת מודע, הדחקה, שחזור אירוע מהעבר, טראומה מהילדות
...מודע, איך להבין את עצמי? איך להבין את התת מודע? למה אני מתנהג בצורה מסוימת? למה אני עושה משהו מסוים? השפעת העבר על העתיד, התנהגות לא הגיונית, השפעת תת המודע, סודות התת מודע, הדחקה, שחזור אירוע מהעבר, טראומה מהילדות איך להבין את עצמי ולמה אני מתנהג כמו שאני מתנהג? כדי להבין לעומק מדוע אנחנו מתנהגים בדרך מסוימת או מדוע יש לנו התנהגויות מוזרות או לא הגיוניות, אליעד כהן מסביר שחשוב להכיר את המנגנונים הבסיסיים שמנהלים אותנו בתת המודע. לפי אליעד כהן, האדם, מרגע לידתו, יודע באופן טבעי שהוא רוצה להרגיש...
קבלת החלטות, קושי להכיל את חוסר הידיעה ואת הספקות, העצה הטובה ביותר לכל בעיה, לדעת שהכל אחד
קבלת החלטות, קושי להכיל את חוסר הידיעה ואת הספקות, העצה הטובה ביותר לכל בעיה, לדעת שהכל אחד
...את חוסר הידיעה ואת הספקות, העצה הטובה ביותר לכל בעיה, לדעת שהכל אחד למה קשה לאנשים לקבל החלטות בחיים? כאשר אדם מתמודד עם החלטה קשה, כמו לעבור דירה או לא, להתחתן או לא, או אפילו דברים קיצוניים כמו לקפוץ מהגג או לא, נראה שהבעיה המרכזית היא חוסר היכולת שלו להתמודד עם עצם השאלה. אליעד כהן מדגיש כי אנשים אינם סובלים מההתלבטות עצמה, אלא מחוסר היכולת להכיל את העובדה שהם אינם יודעים מהי ההחלטה הנכונה. כאשר האדם נמצא במצב של התלבטות בין שתי אפשרויות או יותר, הוא חושב בטעות שיש אפשרות אחת טובה ואפשרות אחרת...
לעשות שלום, מהו גישור? איך עושים שלום? נוסחה לעשות שלום, שלום בית, מגשר משפחתי, מגשר זוגי, גישור משפחתי, גישור זוגי, זכות השיבה, התמודדות עם מריבות, אימון למציאת זוגיות
לעשות שלום, מהו גישור? איך עושים שלום? נוסחה לעשות שלום, שלום בית, מגשר משפחתי, מגשר זוגי, גישור משפחתי, גישור זוגי, זכות השיבה, התמודדות עם מריבות, אימון למציאת זוגיות
...גישור? איך עושים שלום? נוסחה לעשות שלום, שלום בית, מגשר משפחתי, מגשר זוגי, גישור משפחתי, גישור זוגי, זכות השיבה, התמודדות עם מריבות, אימון למציאת זוגיות איך עושים שלום ומהי הדרך להגיע לגישור אמיתי? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה היא כיצד עושים שלום אמיתי בין אנשים, בין קבוצות או בין מדינות. הבסיס המרכזי לשלום, על פי אליעד, נמצא בהבנה עמוקה של רצונות הצדדים המעורבים. המפתח לשלום הוא בהפיכת הצורה למהות - כלומר, להבין לעומק מדוע כל צד רוצה את מה שהוא רוצה, ואז למצוא את הדרך למלא את המהות של הרצונות...
האם צמחים מרגישים? יש להם נשמה?
...המאמר די שנויה במחלקות. אם לא היו ניסויים מדעיים שמגבים את דבריי - לא הייתי מתיימר לכתוב מאמר זה המוכיח שלכל כוח נע יש כוח שמניע אותו - לכל חומר שנע בעולם יש חומר רוחני שמחיה אותו ונותן לו חיות - גם צמחים וגם דומם - מה זה אומר עלינו כיצורים רוחניית? קליב בקסטר, מומחה לפוליגרף (מכונת אמת) החליט לחבר בשנת 1966 את האלקטרודות של המכשיר לצמחים ולא לבני אדם. כאשר השקה אותו מומחה את העציץ שבמשרדו הגיב הצמח כאילו אדם מתרגש מעט ונרגע. המומחה לא האמין למראה עיניו והחליט לשרוף את העלה כדי לראות אם תתקבל תג...
התמכרות \ כיצד להיגמל \ למה מתמכרים
...\ כיצד להיגמל \ למה מתמכרים בפוסט זה ארצה לתאר את הדרך שבה מתמכרים בני האדם לדברים - חומריים, רוחניים או אפילו לבני אדם אחרים, כמו כן ארצה להסביר מדוע מתרחש תהליך של התמכרות וכיצד ניתן לא רק להיגמל מהתמכרויות קיימות אלא גם להימנע מהתמכרות עתידית. הרעיון המרכזי בפוסט הוא לסייע לאנשים לפתח מודעות ולהיעזר בה בכדי להבין את עצמם ואת התהליכים המודעים והלא מודעים שמתקיימים בהם. התמכרות מהי \ \ מתי בפעם האחרונה קרה לכם שהיה בחייכם משהו מסוים שהתרגלתם אליו ולקחתם כמובן מאליו, והתחלתם להעריכו רק לאחד שאיבדתם...
האם וכיצד ניתן לשלוט במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים?
...לשלוט במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים? מחשבות. כיצד הן עובדות? האם ניתן לשלוט בהן? כיצד באפשרותו של אדם לבחור על מה לחשוב? דע כי באפשרותך לבחור על מה לחשוב ועל מה לא לחשוב בצורה ממש פשוטה. כאשר אין ברצונך לחשוב על משהו, פשוט אל תחשוב עליו לחלוטין על ידי זה שתחשוב על משהו אחר ופשוט תתעלם מאותה המחשבה הלא חיובית לחלוטין כאילו היא לא קיימת בכלל! המוח של האדם חושב כל הזמן כולל כאשר הוא ישן, מה שבעצם יוצר את החלומות. רק מאחר שלפעמים השינה עמוקה לכן לא זוכרים את המחשבות שהיו בשעת השינה...
מזל טוב נולד תינוק ו...
...נולד תינוק ו... כולם חזרו הביתה, אמא אבא ותינוק חדש שהצטרף למשפחה. לכאורה הכל בסדר, אבל רק לכאורה. רובכן מסתגלות משינויים קיצוניים במצב הרוח וברגשות. אבל כ - 70% מהנשים סובלות מתופעה של דכדוך ודיכאון קל שמתחיל בין היום השלישי לחמישי שלאחר הלידה. המאפיינים הם לרוב נטייה להתקפי בכי רבים ללא סיבה, מתח, קשיי שינה וקושי לתפקד. לפעמים הם חולפים לאחר מספר ימים, אך ישנן כאלו שסובלות ממנו במשך מספר שבועות עד לחודשים. אז מה את מרגישה אמא טרייה? מצב רוח קודר, ייאוש וחוסר אונים, עייפות רבה, ודימוי הגוף ירוד...
לבנון - סרט
...הצדקה למלחמת לבנון הרי שזו התוצרת הקולנועית שהביאה איתה. כמו שמלחמת וויטנאם באמריקה גרמה ליצירת גל סרטים מופלאים, החל מצייד הצבאים דרך אפוקליפסה עכשיו ועד קטר ובון וכל מה שבין לבין. לבנון ילדה שלושה סרטי מלחמה. כל אחד שונה. כל אחד מזווית אחרת. כולם עוסקים בשבר הנפשי שאחרי ותוך כדי המלחמה. שלושת הסרטים עוסקים בחייל הפרטי. בשבר שלו. ההתמודדות עם מה שהמלחמה מביאה לחייו ומה שהיא מנפצת. ב - ואלס עם בשיר הסרט רודף אחרי הזיכרון שנמחק כתוצאה מהלם קרב. ב - בופור בתוך ההתרחשות עצמה וגם בלבנון אנחנו בעיצומה...
תיקשור עם מדריכים רוחניים וישויות אור להכוונה רוחנית וריפוי
...וריפוי למרות שהמדריך הראשי מלווה אותנו לאורך כל חיינו הארציים, חלים שינויים בחשיבותם היחסית של המדריכים השונים לאורך חיינו, על פי הצרכים ההתפתחותיים שלנו. מסיבה זו קיימים גם מצבים בהם מדריכים מסוימים מתחלפים כאשר הצרכים שלנו משתנים. לצורך המחשה אביא מקרה מקורס תיקשור שהעברתי: אחת מתלמידותי סבלה מדיכוי ואף אלימות מצד בעלה. באחת מן המדיטציות שהנחיתי בקורס הופיעה לפניה מדריכה מקטגוריית נשמות הנפטרים, אותה לא הכירה עד אז. אותה מדריכה סיפרה לה שבתקופה בה חיתה בגוף פיסי סבלה מבעל אלים, שבסופו של דב
אתה אוהב אנשים שאתה מאמין שמועילים לך (לשרוד)
...שאתה מאמין שמועילים לך (לשרוד) אתה אוהב דברים שאתה מאמין שמועילים לך. אתה שונא אנשים שאתה מאמין שמזיקים לך. אתה שונא דברים שאתה מאמין שמזיקים לך. ככל שתאמין שX מועיל לך יותר, ככה אתה תאהב אותו יותר. ככל שתאמין שX מזיק לך יותר, ככה אתה תשנא אותו יותר. כאשר אהבה תפקידה לקרב ולאחד ושנאה תפקידה לדחות ולהיפרד. אם אתה שונא את עצמך, זה בגלל שאתה מאמין שאתה מזיק לעצמך. אם אתה שונא תכונות אופי שלך, מראה חיצוני שלך, זה בגלל שאתה מאמין שהם מזיקים לך. אם אתה שונא את עצמך, אתה בעצם דוחה ולא מקבל את עצמך. בשביל...
ממה צריך להזהר מי שעוסק באימון אישי וקואצינג של אנשים?
...אנשים? מי שעוסק בקואצינג ואימון אישי של אנשים צריך להיזהר מאוד שלא יהיה מושפע מהם לרעה אפילו בצורה בלתי מודעת. כאשר אתה מנסה לסייע לבן אדם אתה צריך להבין את הבעיה שלו לעומק כדי שתוכל לתת לו פתרון טוב. כאשר אתה שומע את הסיפור שלו וכאשר אתה לומד את המצב של המטופל זה יכול היכן שהוא להשפיע עליך, על ידי הפיכת המעשים שלו ללגיטימיים בעיניך. כאשר אתה רוצה לתת עצה למישהו אתה צריך להבין את מצבו, להיכנס לנעליו ולדמיין את עצמך חווה את המצב של אותו אדם, לראות מה אתה היית עושה במצבו ואז לייעץ לו לעשות את אותו...
הכרה פנימית בתפישת האדם
...והכרת הבריאה כמתנועעת היא בהכרת הנפש, אדם שמכיר את נפשו ברור לו באופן מוחלט שכל מציאות הנפש שלו מתנועעת, לא כתופעת לואוי אלה שזוהי עצם תכונה טיבה ומהותה של הנפש. יסוד הנפש היא תנועה, מציאות האדם היא תנועה, ואנו חיים בעולם שמתנועע ללא הרף ומכירים את הנפש מההכרה היום יומית שבה אנו חיים כבר עשרות שנים. אנו חווים תחושות בכל מיני הזדמנויות ומהן אנו מכירים את עצמינו פעם שמחים, פעם עצובים, אך זהו רק מהנסיון החיצוני מהרובד החיצוני, כלומר היות והאדם מכיר את עצמו ברובד החיצוני הוא לא למד {הנפש] ולכן הוא גם...
אשמה - מבוא
...רגש המרגיש אדם המאמין שהתנהג (כולל התנהגות פנימית - מחשבות, רגשות וכו) באופן לא מוסרי. בפסיכולוגיה ובשפה היום - יומית, אשמה היא מצב רגשי שבו אדם מצוי בקונפליקט פנימי בין התנהגותו לבין ערכים מוסריים שהוא מאמין בהם, המכונים גם מצפון. אשמה היא רגש שאינו חולף במהירות. הפסיכואנליטיקאי זיגמונד פרויד תיאר רגש זה כמאבק בין האגו לסופר אגו שהוטמע בילדות. אשמה וגורמיה, יתרונותיה וחסרונותיה היא נושא מחקר בתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה. דיכאון מלווה לרוב ברגשות אשמה. גורמי האשמה: היו הוגים שטענו כי רגש האשמה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זיכרון לטווח ארוך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: זיכרון לטווח ארוך, למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זיכרון לטווח ארוך, איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, מטפל רב תחומי, טיפול אישי בנושא זיכרון לטווח ארוך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2656 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 11:34:01 - wesi4