ראה גם: * זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 2.
11. לך שרוצה לחזק את ההרה שלך באמצעות זאזן
"באמצעות זאזן אתה מחזק את ההרה1 שלך. "
לדעת שהרה אינה שווה כלום זוהי הרה אמיתית וזאזן אמיתי.
זאזן שהוא אישי ולו במקצת אינו זאזן נקי וטהור. עלינו לתרגל זאזן טהור ומקורי, מבלי לערב התעמלות, סטורי או כל - דבר אחר. כאשר אנחנו מערבים את דעותינו הפרטיות - שוב אין מדובר בתורת - הבודהה.
בודהיזם במילה אחת הוא לא - עצמי [מוגא (muga - ) ]. לא - עצמי פירושו ש"אני" אינו סובייקט נפרד, על כן אני ממלא את כל היקום. אני ממלא את כל היקום זהה במשמעותו ל "כל הדברים מגשימים את האמת".
בדהרמה אמיתית אין מה להשיג. בדהרמה שקרית יש להשיג דבר - מה.
דרך הבודהה פירושה שאין מה לחפש, אין מה למצוא [מושוגו, מושוטוקו (mushogu, mushotoku - ) ],. אם יש מה למצוא אזי לא משנה כמה נתרגל, אין לזה קשר לתורת הבודהה. אם אין מה למצוא [מושוטוקו] אזי זוהי תורת - הבודהה.
12. לך שתוהה האם הזאזן שלך מועיל במשהו
מה התועלת בזאזן? שום כלום. הזאזן הזה, ש"אין בו תועלת לדבר", צריך לשקוע בבשר ובעצמות שלך עד שבאמת ובתמים תתרגל את מה שאין בו תועלת לדבר. עד שתעשה כן בזאזן שלך באמת אין תועלת.
אתה אומר שברצונך להיות אדם טוב יותר באמצעות הזאזן. הזאזן לא נועד ללמד כיצד להיות אדם. זאזן הוא להפסיק להיות אדם.
זאזן אינו מספק. אינו מספק למי? לאדם הרגיל. בני - אדם לעולם אינן מסופקים.
האם אין זה מובן מאליו? כיצד ייתכן שהנצחי והאינסופי יספק תשוקות אנושיות?
לא - מספק: פשוט לתרגל זאזן.
לא מספק: באמצעות הגוף הזה להיווכח בזאזן.
לא מספק: לספוג את הזאזן אל תוך הבשר והדם שלך.
להיות נצפה על - ידי זאזן, מקולל על - ידי זאזן, חסום על - ידי זאזן, להיסחב על - ידי זאזן, לבכות יום - יום בדמעות של דם - האין זו דרך החיים המאושרת ביותר שתוכל לדמיין?
אם אתה אומר, "כשאני מתרגל זאזן אני נתקף מחשבות מטרידות! " זה מטופש! העובדה היא שרק בזאזן אתה בכלל מודע למחשבות המטרידות. כשאתה מרקד לך עם המחשבות המטרידות, אתה אינך מבחין בהן כלל. כשיתוש עוקץ אותך בזאזן אתה מבחין בכך מיד. כשאתה מרקד ויתוש עוקץ אותך בביצים אתה בכלל לא שם לב.
אל תיילל. אל תבהה בחלל. פשוט שב.
13. לך שטוען שהשגת מצב תודעה טוב יותר באמצעות זאזן
זאזן אינו כמו מדחום בו החום עולה אט אט: "רק עוד קצת כן ככה בדיוק! עכשיו יש לי סטורי! " זאזן לעולם לא הופך למשהו מיוחד, לא משנה כמה זמן תתרגל. אם הוא הופך למשהו מיוחד אז יש לך בורג רופף איפשהו.
אם לא נזהר עוד נתחיל להאמין, שתורת - הבודהה היא כמו לטפס במדרגות. אבל אין זה כך כלל וכלל. המדרגה הזו ממש היא התרגול היחיד שכולל את כל התרגולים, וכל התרגולים מוכלים בתרגול הזה.
אם אתה עושה מעשה טוב, אינך יכול לשכוח שעשית מעשה טוב. עם חווית סטורי, אתה נתקע במודעות של חווית הסטורי. לכן מוטב לך למשוך ידיך ממעשים טובים ומסטורי. עליך להיות לחלוטין פתוח וחופשי. על תנוח על זרי הדפנה.
על - אף שאני אומר כל זאת על דרך הבודהה, אנשים רגילים ימשיכו לנסות ולהשתמש בתורת - הבודהה על מנת להגדיל את ערכם כבני - אדם.
14. לך שעושה כל שביכולתך להשיג סטורי
אנחנו לא מתרגלים על - מנת להשיג סטורי. סטורי הוא זה שמושך את התרגול שלנו. אנחנו נסחבים על - ידי סטורי.
אתה אינך מחפש אחר הדרך. הדרך מחפשת אחריך.
אתה אומר שאתה מחפש את הדרך, אבל מה זה אומר אם אתה מחפש אחר הדרך רק על - מנת לספק את עצמך?
אתה רוצה להיות לבודהה? אין שום סיבה להיות לבודהה. עכשיו הוא פשוט עכשיו. אתה פשוט אתה. כיון שאתה רוצה לעזוב את המקום בו אתה נמצא, אמור לי, לאן בעצם אתה רוצה ללכת?
זאזן פירושו רק לשבת מבלי אפילו לחשוב על להיות לבודהה.
אנחנו איננו משיגים סטורי באמצעות התרגול - התרגול הוא סטורי. כל שלב ושלב הוא המטרה.
15. לך שמשוויץ בסטורי שלך
כשאתה יודע שאתה עושה משהו רע, זה לא כל - כך נורא. אבל אנשים שמפטפטים על הסטורי שלהם אפילו לא יודעים שהם עושים משהו רע. לכן הם כאלה מקרים אבודים.
אין אשליה שקשה יותר לרפא מסטורי.
אל תתגאה בתרגול שלך. ברור שכל סטורי שאתה מתגאה בו הוא שקר.
אם אתה מדבר על שלבים בתרגול, הרי שהבנת הכל הפוך. תרגול הוא סטורי.
סטורי הוא כמו גנב הפורץ לבית ריק. אין מה לגנוב. אין סיבה לברוח. אין מי שרודף אחריו. על - כן גם אין מה שיספק אותו.
16. לך שמתרשם מהתקדמות מדעית ותרבותית
אסור לנו לשכוח שהמדע והתרבות של היום התפתחו אך ורק משלבי המודעות הנמוכים ביותר.
כולם מדברים על תרבות, אך האין זה אלא עידון האשליות שלנו? מנקודת מבט בודהיסטית, כמה שלא נגהץ את המניעים שלנו, אין לזה קשר לקדמה או תרבות. כולם מדברים בימינו על קידמה, אבל אני תוהה לאן בדיוק אנחנו מתקדמים.
גם בעבר אנשים היו אידיוטים. הם בזבזו הון בזהב וכוח - אדם על בניית טירות. ולמה? בשביל להתקוטט אלו עם אלו. היום אנשים הם אפילו יותר מטומטמים. הם בונים פצצות אטום ומימן כך שבלחיצת כפתור אחת תמחק האנושות.
איך זה שהאנושות, שלא כמו המדע שלה, לא התקדמה כלל?
אידיוט יושב ליד המחשב, טמבל בתא הטייס ומשוגע ליד שולחן הבקרה של הטילים האטומיים - זו הבעיה הנוכחית.
אולי נוכל להציל את ידידינו עם פצצות אטום ומימן - אך לא את אויבינו. רק זאזן יכול להציל ידידים כמו גם אויבים.
ראה גם: * זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 4. www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/סאווקי-קודו/ל%d6%b0ך%d6%b8/
11. לך שרוצה לחזק את ההרה שלך באמצעות זאזן
"באמצעות זאזן אתה מחזק את ההרה1 שלך. "
לדעת שהרה אינה שווה כלום זוהי הרה אמיתית וזאזן אמיתי.
זאזן שהוא אישי ולו במקצת אינו זאזן נקי וטהור. עלינו לתרגל זאזן טהור ומקורי, מבלי לערב התעמלות, סטורי או כל - דבר אחר. כאשר אנחנו מערבים את דעותינו הפרטיות - שוב אין מדובר בתורת - הבודהה.
בודהיזם במילה אחת הוא לא - עצמי [מוגא (muga - ) ]. לא - עצמי פירושו ש"אני" אינו סובייקט נפרד, על כן אני ממלא את כל היקום. אני ממלא את כל היקום זהה במשמעותו ל "כל הדברים מגשימים את האמת".
בדהרמה אמיתית אין מה להשיג. בדהרמה שקרית יש להשיג דבר - מה.
דרך הבודהה פירושה שאין מה לחפש, אין מה למצוא [מושוגו, מושוטוקו (mushogu, mushotoku - ) ],. אם יש מה למצוא אזי לא משנה כמה נתרגל, אין לזה קשר לתורת הבודהה. אם אין מה למצוא [מושוטוקו] אזי זוהי תורת - הבודהה.
12. לך שתוהה האם הזאזן שלך מועיל במשהו
מה התועלת בזאזן? שום כלום. הזאזן הזה, ש"אין בו תועלת לדבר", צריך לשקוע בבשר ובעצמות שלך עד שבאמת ובתמים תתרגל את מה שאין בו תועלת לדבר. עד שתעשה כן בזאזן שלך באמת אין תועלת.
אתה אומר שברצונך להיות אדם טוב יותר באמצעות הזאזן. הזאזן לא נועד ללמד כיצד להיות אדם. זאזן הוא להפסיק להיות אדם.
זאזן אינו מספק. אינו מספק למי? לאדם הרגיל. בני - אדם לעולם אינן מסופקים.
האם אין זה מובן מאליו? כיצד ייתכן שהנצחי והאינסופי יספק תשוקות אנושיות?
לא - מספק: פשוט לתרגל זאזן.
לא מספק: באמצעות הגוף הזה להיווכח בזאזן.
לא מספק: לספוג את הזאזן אל תוך הבשר והדם שלך.
להיות נצפה על - ידי זאזן, מקולל על - ידי זאזן, חסום על - ידי זאזן, להיסחב על - ידי זאזן, לבכות יום - יום בדמעות של דם - האין זו דרך החיים המאושרת ביותר שתוכל לדמיין?
אם אתה אומר, "כשאני מתרגל זאזן אני נתקף מחשבות מטרידות! " זה מטופש! העובדה היא שרק בזאזן אתה בכלל מודע למחשבות המטרידות. כשאתה מרקד לך עם המחשבות המטרידות, אתה אינך מבחין בהן כלל. כשיתוש עוקץ אותך בזאזן אתה מבחין בכך מיד. כשאתה מרקד ויתוש עוקץ אותך בביצים אתה בכלל לא שם לב.
אל תיילל. אל תבהה בחלל. פשוט שב.
13. לך שטוען שהשגת מצב תודעה טוב יותר באמצעות זאזן
זאזן אינו כמו מדחום בו החום עולה אט אט: "רק עוד קצת כן ככה בדיוק! עכשיו יש לי סטורי! " זאזן לעולם לא הופך למשהו מיוחד, לא משנה כמה זמן תתרגל. אם הוא הופך למשהו מיוחד אז יש לך בורג רופף איפשהו.
אם לא נזהר עוד נתחיל להאמין, שתורת - הבודהה היא כמו לטפס במדרגות. אבל אין זה כך כלל וכלל. המדרגה הזו ממש היא התרגול היחיד שכולל את כל התרגולים, וכל התרגולים מוכלים בתרגול הזה.
אם אתה עושה מעשה טוב, אינך יכול לשכוח שעשית מעשה טוב. עם חווית סטורי, אתה נתקע במודעות של חווית הסטורי. לכן מוטב לך למשוך ידיך ממעשים טובים ומסטורי. עליך להיות לחלוטין פתוח וחופשי. על תנוח על זרי הדפנה.
על - אף שאני אומר כל זאת על דרך הבודהה, אנשים רגילים ימשיכו לנסות ולהשתמש בתורת - הבודהה על מנת להגדיל את ערכם כבני - אדם.
14. לך שעושה כל שביכולתך להשיג סטורי
אנחנו לא מתרגלים על - מנת להשיג סטורי. סטורי הוא זה שמושך את התרגול שלנו. אנחנו נסחבים על - ידי סטורי.
אתה אינך מחפש אחר הדרך. הדרך מחפשת אחריך.
אתה אומר שאתה מחפש את הדרך, אבל מה זה אומר אם אתה מחפש אחר הדרך רק על - מנת לספק את עצמך?
אתה רוצה להיות לבודהה? אין שום סיבה להיות לבודהה. עכשיו הוא פשוט עכשיו. אתה פשוט אתה. כיון שאתה רוצה לעזוב את המקום בו אתה נמצא, אמור לי, לאן בעצם אתה רוצה ללכת?
זאזן פירושו רק לשבת מבלי אפילו לחשוב על להיות לבודהה.
אנחנו איננו משיגים סטורי באמצעות התרגול - התרגול הוא סטורי. כל שלב ושלב הוא המטרה.
15. לך שמשוויץ בסטורי שלך
כשאתה יודע שאתה עושה משהו רע, זה לא כל - כך נורא. אבל אנשים שמפטפטים על הסטורי שלהם אפילו לא יודעים שהם עושים משהו רע. לכן הם כאלה מקרים אבודים.
אין אשליה שקשה יותר לרפא מסטורי.
אל תתגאה בתרגול שלך. ברור שכל סטורי שאתה מתגאה בו הוא שקר.
אם אתה מדבר על שלבים בתרגול, הרי שהבנת הכל הפוך. תרגול הוא סטורי.
סטורי הוא כמו גנב הפורץ לבית ריק. אין מה לגנוב. אין סיבה לברוח. אין מי שרודף אחריו. על - כן גם אין מה שיספק אותו.
16. לך שמתרשם מהתקדמות מדעית ותרבותית
אסור לנו לשכוח שהמדע והתרבות של היום התפתחו אך ורק משלבי המודעות הנמוכים ביותר.
כולם מדברים על תרבות, אך האין זה אלא עידון האשליות שלנו? מנקודת מבט בודהיסטית, כמה שלא נגהץ את המניעים שלנו, אין לזה קשר לקדמה או תרבות. כולם מדברים בימינו על קידמה, אבל אני תוהה לאן בדיוק אנחנו מתקדמים.
גם בעבר אנשים היו אידיוטים. הם בזבזו הון בזהב וכוח - אדם על בניית טירות. ולמה? בשביל להתקוטט אלו עם אלו. היום אנשים הם אפילו יותר מטומטמים. הם בונים פצצות אטום ומימן כך שבלחיצת כפתור אחת תמחק האנושות.
איך זה שהאנושות, שלא כמו המדע שלה, לא התקדמה כלל?
אידיוט יושב ליד המחשב, טמבל בתא הטייס ומשוגע ליד שולחן הבקרה של הטילים האטומיים - זו הבעיה הנוכחית.
אולי נוכל להציל את ידידינו עם פצצות אטום ומימן - אך לא את אויבינו. רק זאזן יכול להציל ידידים כמו גם אויבים.
ראה גם: * זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 4. www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/סאווקי-קודו/ל%d6%b0ך%d6%b8/