ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התפתחות נפשית ✔השתמשות של הורים בילדים ✔בתוך מערכות יחסים בין הורים וילדים ניתן לאתר מניעים לא מודעים. נכנה אותם, אינטרסים... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨השתמשות של הורים בילדים
בתוך מערכות יחסים בין הורים וילדים ניתן לאתר מניעים לא מודעים. נכנה אותם, אינטרסים נפשיים. מאמר זה מציע כי מעבר לקשר הפורמאלי הקיים במישור הגלוי בין הורים לילדים, קיימים גם מניעים נפשיים, מודעים או לא, התומכים ומחזקים את הקשר והופכים אותו למשמעותי ביותר. הבנת מניעים אלו ומקומם המרכזי בעולמו הרגשי של ההורה מפריכה את האמונה כי קשרים מסוג זה מייצגים דוגמה ל"אהבה ללא תנאי". אהבה ללא תנאי אפשרית, אך ברוב המקרים, כדי להשיגה יש הכרח לפתח מודעות אצל ההורה לעולמו הנפשי. פרק זה מביא מספר רווחים נפשיים המתקבלים בתוך יחסים בין הורים וילדים:

הורים נוטים לצפות כי הילד שיוולד להם, ידמה להם, ולא רק מבחינה חיצונית. אינטרס נפשי ראשון שיכול להיות קיים ביחסים בין הורה וילדו, הוא האנטרס להרחיב את עצמי על ידי 'שכפול העצמי'.

אישור עצמי ע"י שכפול עצמי

המחשבה יכולה להיות מנוסחת כך: "אני אוהב את עצמי, אני ביחס לאחרים הכי טוב שאני מכיר, ולכן טוב לי וטוב לעולם שיהיו עוד כמוני". חשיבות עצמית שמבוטאת כך, עשויה לחסום ילד להיות מי שהוא. ילד שרואה בעיני אביו / אמו את החיפוש אחר הדומה שבניהם עשוי להשתדל ולספק להם סיבות לסיפוק עצמי בכך שיוותר על תכונות, נטיות, מחשבות, רצונות וכיוונים ייחודיים, שפחות מקובלים על הוריו. הורים שמצפים שילדם יהיה משהו שהם מכירים מעצמם, מקבלים סיפוק רב מהאפשרות למצוא בתוך ילדם סימנים וביטויים של עצמם. "הוא כמוני בזה ובזה.. ", "אני והבת שלי חושבות אותו דבר.. " בכל פעם שמתגלה זהות כזו, דומה הדבר לתאומות, לזיהוי של עצמי באחר, שגורם לתחושה של שותפות, הזדהות, "אנו דומים". בדומה לצורך הבסיסי ב Miroring. אנטרס נפשי זה דואג לכך שהילד ירחיב את 'האני' של ההורה. שכפולו של ההורה עוזר לו לראות שיקופים של עצמו סביבו "הנה עוד כמוני" והוא מקבל מכך אישור / חיזוק לקיומו שלו.

אחת הסיבות לכך שהורה 'אוהב' יותר ילד מסוים, יכולה להיות קשורה בזה. מול ילד אחד יש להם תחושת תאומות כזו, ומול אחר לא. הורה שמחפש 'תאומות' יכול להיות מאוכזב, מול ילד שכאילו לא שייך אליו.. בשל שונותו. ילד עם אופי אחר, טמפרמנט, תחומי עניין, בחירות שונות, עשוי לזכות בהצבעת 'אי אמון' מצד הורה מאוכזב. אכזבה זו מלווה בשכנוע להיות אחר ממה שהנך, אז נשמע תלונות כמו "למה אתה פשוט לא יכול להיות כמו... לוותר על.. לעשות את.. למה שלא.. ". אם גם אחרי 20 שנה, עדיין מחזיק ההורה בציפיות שילדו יהיה משהו עבורו שהוא לא, יורגש מרחק רב וניכור ביחסים. הורה בעל חשיבות עצמית במקרים קיצוניים יתנכר ויתנתק מילדו שכל פשעו בכך שבחר להיות מי שהוא באמת.

יחסים בין הורים וילדים נמשכים תקופת חיים שלימה, מניעיהם הנפשיים של הורים בתוך הקשר עשויים להשתנות עם הזמן, ולהתאים את עצמם לפחדים לא מודעים שעולים ביתר שאת ככל שעוברות השנים.

הרגעת הפחד מפני המוות

מעבר לרעיון המשכיות הקיום של היחיד שמושגת ב'הקמת זרע', מופיע עם הזמן הצורך לוודא כי כשנזדקן, יהיה מי שיטפל בי וידאג לי. הציפיה מהילדים, כי יטפלו במסירות ובאהבה בהוריהם קשורה גם בפחד להיות תלוי באחרים.

ככל שאדם חש עצמו מתבגר, ככל שסימני הזמן ניכרים בפניו, הוא מבין שגם דרכו יום אחד תגיע אל קיצה, כנגד הפחד מהזדקנות, פחד מאי המשכיות = מהמוות, יש נחמה: להיות עם ילדים קטנים. ללוות ילד ברכיבה הראשונה על אופניו, להתלוות למסיבת חנוכה בגן, לחגוג יומולדת 3 וכד'. פעולות אלו מחברות ישירות לחוויות מתחילת החיים, לתחושה של צמיחה, להבטחה שיש לך עוד הרבה זמן כאן, ל "התחלה מחדש" שהילד מייצג. הילד יכול לשמש אם כך, מרגיע, וחוליית קישור לדבר בו אדם מבוגר חושק יותר מכל, חיבור לצעירוּת. כמו קמע הוא עשוי לשאת את הנכד סביב צווארו ולנשק לו בכל פעם שאימת הגיל תכביד על הכרתו.

הרבה פעולות עושה האדם החרד הממוצע בניסיון להבטיח לעצמו התמודדות טובה מול העתיד הלא נודע. הוא קונה לעצמו תעודות ביטוח שונות, או משקיע בתפילות לאלוהים, אך הדבר המוחשי הקיים ביותר עליו ניתן לסמוך כשמדובר בעתיד, הוא דבר חי, כלומר, ילדים. עניין אחר באותו עניין, היא הציפיות שמעוררות את המוטיבציה שלנו להשקיע ולגדל את הילדים לכל אורך הדרך: לכל הורה מן היישוב, הציפייה לקבל בבוא היום מילדיו השקעה בדומה להשקעתו שלו בגידולם. בפועל, התמודדות ילדים בגילאי 50-60 עם סוגיית הוריהם המזדקנים, לא תמיד תואמת ציפיות אלו. הרבה פרמטרים משפיעים על התוצאה, ולא יכולים להילקח מראש בחשבון.. פרמטרים הקשורים 'באהבה'? אולי.

בעוד שאהבת אם לילדיה נתפסת כ"אהבה ללא תנאי" אהבת ילדים להוריהם נתפסת כבעלת אנטרס. למה שילדים בגילאי 60 יאהבו מתוך אנטרס את הוריהם מולידיהם ויאהבו אחרת לגמרי את ילדיהם שלהם? עמדתי היא, כי אדם מנהל יחסים מתוך אותה מודעות שיש ברשותו. ואם יחסיו עם העולם מושתתים על אנטרס, יהיו כל יחסיו או רובם נובעים מאותו בסיס נפשי. לפי עמדה זו, הורים שמגדלים ילדים מתוך אנטרס, יהיו באותו זמן בהכרח ילדים שמטפלים בהוריהם שלהם מתוך אנטרס.

אשליית 'אהבת האם' במקרים מסוימים של קשישים המאושפזים היום בבתי אבות, מתגלית במלא הדרה. מעניין יהיה לבדוק, כמה מהקשישים מרוצים מאופן טיפול ילדיהם בם בזקנתם? זה זמן טוב לבצע סקר שביעות רצון.. ולשאול הורים אם היו עושים אחרת.. אם בהינתן אחרית שכזו, עדיין היו בוחרים להביא את אותם ילדים לעולם (או לפנות זמן ומשאבים לעצמם ולדאגה אחראית לאחריתם).

ניתן גם לשאול, האם באמת אפשר לצפות כי ממרחק כה גדול של זמן, ילדים או אנשים אחרים, ימלאו אחר התחייבות כזו ויטפלו בהוריהם? האם המניע "אני נתתי ולכן עלי לקבל בתמורה" תקף? יתכן ומשום שהחוזה הלא כתוב הזה נחתם בידיעת צד אחד בלבד, וללא הסכמה מודעת ומפורשת מהצד השני.. הוא לא תקף. נכון שזה פייר לקבל חזרה באותה מידה, אך האם ניתן לצפות ממרחק של 60 שנה ויותר עם כל מה שקורה בדרך, שכך אכן יקרה? הציפיה המוכרת לקבל חזרה מפלוני לפחות אותו הסכום שהושקע על ידי אלמוני בצ'ק לחתונתו, מראה לנו משהו על מניעים נסתרים לפעולות שאנו עושים. על אופן התנהלותנו בהסכמים לא כתובים מסוג זה.

בעוד שהפחד מהמוות עולה ומראה את עצמו לרוב בשלבים מאוחרים יותר של החיים (אולי לקראת גיל 40), פחד בסיסי לא פחות מלווה אותנו מגיל צעיר הרבה יותר ומהווה מניע נסתר להרבה מהיחסים שאנו מתנהלים בתוכם. מול חברים ובמיוחד מול בני זוג:

הרגעת הפחד להיות לבד

טיעון מקובל של הורים לילדיהם הרווקים: "למה שלא תעשי/ה ילד, עדיף לך להזדקן לבד? עדיף להיות ערירי / ת? " אנשים רבים נכנסים לתוך מערכות יחסים מחייבות יותר או פחות, מתוך פחד להישאר לבד. לערב הזה, למשך החורף הקרוב, או בהמשך החיים. גם כאן, מדובר באקט שמטרתו הלא מודעת היא הימנעות מתחושה רעה, הפעם תהיה זו תחושת הבדידות. רבים נכנסים לזוגיות בשל חרדה מפני הלבד. יש שעוברים מיד מקשר אחד למשנהו, שמיד 'מתאהבים' בבן זוג חדש ועוברים לגור יחד. האמונה "אם לא מתחתנים נשארים גלמודים" או האשליה "אם אתה בזוג אתה ביחד", גוברת. לא כל מי שבזוג או נשוי, מרגיש ביחד בתוך המערכת המשפחתית או הזוגית. לא כל מי שחי כיחיד, חי לבד, או מרגיש לבד. אנשים מצדיקים את עמדתם החרדתית גם בעזרת הרעיון שאדם יחיד, הוא חסר אונים מול החיים. גם זה, רק רעיון.

טיעון המשכיותו של המין האנושי

נראה סביר על פניו, שצריך לעסוק בהולדה מהטעם הזה: כשם שהשקיעו בי וילדו אותי, כשם שנתנו לי חיים, עלי להעביר את זה הלאה, לתת חיים לאחרים. להמשיך את השרשרת האנושית. או בניסוח אחר: "אם אף אחד לא ילד ילדים, לא יהיה פה כלום תוך 100 שנה.. " טיעון זה מזכיר במהותו את "אם אף אחד לא יתגייס לצבא, לא יהיה פה מדינה".. או "אם אף אחד לא ישלם מיסים" וכד'. מאחורי טיעון זה המחשבה שדבר נכון אם נכון שכולם יעשו אותו, ולא נכון אם אינו נכון עבור כולם. טיעון זה לא לוקח בחשבון אנשים שונים עם יכולות או צרכים שונים. המציאות מראה, כי כשכל אדם מחויב לאמת שלו, הכלל לא רק שלא יוצא נפסד אלא גם מרוויח. אנשים רבים משקיעים מאמצים רבים בהנצחת זכר קיומם, או זכר יקיריהם אם במצבות, הקמת אגפים בבתי חולים ומוסדות שונים, הוצאת ספרים וכל דבר בר קימא. כל כך הרבה דברים ישארו אחרי לכתנו, והתחושה כי קיומנו כה ארעי בעולם הולמת בעוצמה בתודעה. כבר דובר בכך בפרק המבוא למאמר, כי הבאת ילדים תורמת להרגעת החשש כי לא ישאר מאיתנו דבר לאחר לכתנו. שארים אלו, ממלאים צורך פרטי בהמשכת קיומנו ולא באים מתוך דאגה לאנושות. טובת הכלל יכולה לאפשר את הבחירה להביא פחות ילדים כדי לתרום לפתרון בעיית צפיפות האוכלוסין לשטחי המחיה שהולכים ומצטמצמים על הפלנטה וכד'.

שימושים פונקציואנלים בילד

הורים לפעמים מתוודים בהזדמנויות שונות בהרהורים שתרמו להחלטתם להביא ילד:

"חשבתי שעוד ילד יעשה לה טוב, ייתן לה משהו להתעסק איתו".. "חשבתי שאם יוולד לנו עוד ילד, זה יגרום לו להיות יותר בבית.. ", "חשבתי שילד יגרום לו להתחבר לתפקיד האבהי והוא יפסיק לחפש סיפוקים בחוץ"..

סוג כזה של שיקולים אינם נדירים במיוחד. הדינאמיקה של החיים מובילה אנשים המצויים בכל מני מצבים, לעשות ילדים מכל מני סיבות. מראש, עוד לפני שנולד, מעמיסים הורים אלו ציפיות ותפקידים על הילד, שמורגשים על ידו מתחילת חייו כעומס נפשי. בעיות נפשיות במקרים מסוימים מתפתחות לכדי מחלות גופניות (אסטמה, סכרת, התקפי חרדה ועוד) שכולן קשורות בהעמסות יתר רגשיות מסוג זה. ילדים מלוהקים כפתרון לבעיות בזוגיות לבעיות תקשורת של הוריהם ועל הדרך גם אמורים לספק להורים אלו מבנה יציב של משפחה ובית בישראל - ששם אותם בקבוצת האנשים ה'רגילים' שחיים חיים 'נורמאלים'. היינו כולנו רוצים לראות את הדור הבא של האנושות צומח מתוך הורות אחרת: אוהבת, מודעת ובעלת פניות, אך המרחק לשם עדיין רב.

עמידה בסטנדרטים

(סינדרום הדשא של השכן, I'll have what she has, או "למה את/ה לא כמו כולם")

לעמוד בסטנדרטים חברתיים, להיות מה שנורמאלי להיות, למדוד את עצמי ביחס לאחרים, זה דבר בסיסי הנטוע עמוק בתרבותנו. משפחה + ילדים זה חלק ממה שמקובל להיות. השוואה בין אדם לאדם נעשית באופן אוטמטי בכל עניין ודבר ובעקבותיה מופעלים שיפוט וביקורת. לכן מאמצים רבים מושקעים בהמנעות מחריגות. למשל דרך בדיקות ההריון. הצורך לוודא שהכל תקין, מזמין אותנו לבדוק: האם ההורה מקיים מעין חוזה לא כתוב שבו הוא מתנה את המשך התהליך בתנאי ש? האם הוא מוכן רק למאמץ מסוים בלבד כהורה? האם בכך הוא מכריז: אקבל על עצמי רק את החבילה הסטנדרטית של התנאים. אחרת אני מזדכה על הציוד, יוצא מהפרוייקט. המנעות מליטול חלק פעיל בפרוייקט קיימת גם בהמשך החיים: תמיד יש ברקע את "מה יגידו השכנים" או "למה את/ה לא כמו כולם? למה את/ה לא כמו הבת / הבן של.. ". הורה שעומד בפני ילד שבעיניו דורש ממנו יותר ממה שהתכוון לספק, יכול להצביע ברגלים ולצאת מהפרוייקט המשותף בדרכים רבות. אפשר לקרוא לזה "הפלה רגשית". כשאב בוחר להיות עסוק, לעשות שעות נוספות, ולא להקדיש תשומת לב לילדיו, הוא עשוי להיות אב שעבר "הפלה רגשית" שמאס ברעיון ההורות משלב בו התחוור לו כי זה דורש ממנו השקעה שלא התכוון לתת. קשר הורה - ילד שקיים רק למראית עין, קשר מנותק רגשית, מנותק מהשקעה אמיתית, קשר שמלא ביותר התלוננות וביקורת מאשר בקבלה ואישור, הוא הדרך של הורים לוותר על הפרוייקט לאחר שלב ההריון.

מצווה דתית

קיימת מצוות הולדה בהלכה היהודית המכונה "פרו ורבו". בפסוק כח' בפרק א' בבראשית נכתב: "ויאמר להם אלהים פרו ורבו ומלאו את - הארץ וכבשה ורדו בדגת הים ובעוף השמים ובכל - חיה הרומשת על - הארץ". הנחיה זו ניתנה מיד לאחר צאתם של נוח ומשפחתו מהתיבה אחרי המבול. אחרי שלא נותר אדם חי לכאורה על פני האדמה. באותו פסוק יש מספר הנחיות שונות, שמטרתן הישרדות לאחר ארוע הכחדת המין האנושי. ההקשר בא נאמרו הציוויים מסבירה את הנחיצות של הדייג והצייד לצד הרבייה. אך נתעלם לרגע מה'עובדות'. נתעלם מההקשר ומהאבסורד שבהדגשת ציווי זה.

מיליוני מאמינים בעולם (יהודים ובני דתות אחרות) עושים ילדים כדי למצוא חן בעיני האל. כלומר, מתוך עשיית רצון ישות חיצונית שלאמונתם מקיימת אותם / אחראית על קיומם. לצד המצווה, אנשים אלו מחזיקים באמונה בתהליך 'צבירת נקודות' שאם הן טובות - יחזק ויאשר הדבר את העצמי. הצורך לחזק ולאשר את קיומי מופיע כאן בהקשר דתי: אני אהיה טוב מספיק, ראוי, נכון, כי אקבל אישור - חיזוק לקיומי מהאל, כשאעשה את רצונו. ילדים שכל קיומם בא מתוך קיום רצון האל, יהיו על תקן 'זבח לאל' (כמו יצחק שנעקד על ידי אביו במצוות האל). אין פה ולא כלום עם בחירה בהורות, ובטח לא עם אהבה ללא תנאי. התנאי הוא קבלת אהבת האל בתמורה.

במאמר מוסגר, היינו מצפים מהורים המאמינים שכל ילד הוא התגשמות הרצון האלוהי, שנברא בצלם, וכד', שיתייחסו ביראת כבוד לכל ילד באשר הוא, כי כל ילד הוא רצון אלוהים, גם אם מומש ע"י 2 הורים אחרים.. (היות ואלוהים אחראי על כל מה שקורה, הרי שגם ילד להורים בני דת או מוצא או גזע אחר.. הוא ילד של אלוהים)... המציאות מראה כי הורים המאמינים ב "אדם נברא בצלם אלוהים" לא מתנהגים כך בפועל. מדוע?

קיים עניין בסיסי, שגם הוא מניע נפשי לא מודע, הגובר על הרעיון האחדותי הנפלא הזה, והוא: הדומה לי, מאשר אותי והשונה ממני מאיים עלי (מחליש אותי). אני 'אוהב' את הדומה לי כי דומה זה מחזק את קיומי שלי. וצורך נפשי זה הוא המכריע. הוא המייצר את רוב הפלגנות הקיימת בין קבוצות באנושות. הדרך היחידה לאפשר לאחר ולשונה להתקיים ולקבל ממני אהבה למרות השוני, תתפתח, ככל שיוכלו בני אדם להרגיש ביטחון בקיומם. ככל שינטרלו יותר פחד.

לשם כך דרושה התפתחות נפשית, עלינו ללמוד כיצד להעניק ביטחון קיומי לעצמנו באופן שלא תלוי באחרים.. כיוון שזה לא חלק מתוכנית הלימודים של משרד החינוך.. יש לבחור בכך כבוגרים.. כמה מעט אנשים משקיעים בתהליך כזה, וכמה הרבה צורך יש בו ליצירת איכות חיים, שלום ולהרגעת סכסוכים.

הגשמה עצמית

תחת הגשמה עצמית אפשר לכלול את הטיעון, שבזכות הילדים אני מתפתח ולומד את עצמי, יותר מ באמצעות כל דבר אחר. אציע, כי אדם שמעוניין בהתפתחות, מפתח ערנות בתוכו שמאפשרת לו להתפתח דרך כל קשר משמעותי. כולל הקשר עם הוריו, עם אחיו, עם תלמידיו, מעסיקיו, לקוחותיו, וכל גורם אחר הנמצא עמו במגע.

בד"כ הורים משתמשים בהדחקות, הכחשות ושאר הגנות, נוכח המראות שמראים להם ילדיהם, מראות שהם כהורים אינם רוצים לראות, שמנקודת מבט רוחנית, אלו שיעורים שאינם רוצים ללמוד. אם רוב ההורים היו מעוניינים ללמוד ולהתפתח דרך ילדיהם, לא היינו זקוקים למכון אדלר, לסופר נני, למערכת בתי המשפט לעבריינות נוער, ול 70% מנפח פעילות בתי החולים.. כתוצאה מכך שהורים היו מקשיבים למסרים מהילדים בשלבים מוקדמים של הדרך ולא היה צורך להגיע לסוף שפעמים הוא מר. הורים מודעים, הם הורים מתפתחים. הורים שלומדים את עצמם לא רק דרך ילדיהם. ומתוך שזו דרך חייהם, גם ילדיהם מרוויחים וצועדים יחד במסע התפתחות משותף. רוב האנשים לא רוצים לדעת, לחשוב.. וקוראים לזה "לחפור" או שם נגאי אחר. רוב ההורים, לא מעוניינים להתפתח, ומשליכים על הקשר עם ילדיהם הרבה מאוד ציפיות משאלות חלומות.. שעל הילדים להגשים עבורם, ציפיות שכשהן נותרות לא ממומשות מייצרות כעס אכזבה וריחוק בין הצדדים.

אפשר להמשיך ולפרט סיבות שונות נוספות אך אותו העקרון יחזור בכולן. הסיבות המוצהרות להבאת ילדים מקורן בפנטזיה או דמיון מסוים שיצר את המוטיבציה לתהליך: "מה, לא בא לך איזה תינוק קטן? ". היחסים הנוצרים בפועל, מראים למתבונן הער, אלו מניעים נפשיים של ההורים מתממשים בקשר מול ילדם (או מול אחרים משמעותיים סביבם). ברוב המקרים נמצא כי הקשר עם הילד נועד לחזק ולאשר את קיומו של ההורה. וכמו אקמול לכאב שיניים - יש עניינים שהטיפול הנכון בהם מתחיל מהשורש.
מחשבה איך להפסיק לחפש תלמיד שביעות רצון הבטחות להביא ילד עקרונות בין הורים לילדים למה להביא ילד הרצון משקיע הורה הורות הורים ילד ילדה ילדים
שינה וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא
שינה וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא
...התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא איך אפשר להתקדם רוחנית בזמן השינה? אליעד כהן מסביר לעומק האם ואיך ניתן להתקדם מבחינה רוחנית במהלך השינה, על ידי כך שהחלומות יהפכו לזמן של עבודה רוחנית אמיתית. אליעד מתחיל מהסבר הבסיס, ומבהיר שהתפתחות רוחנית אינה קשורה רק לפעולות שאדם מבצע בזמן הערות שלו, אלא בראש ובראשונה לאופן החשיבה שלו. כדי להתקדם רוחנית תוך כדי שינה, על האדם להתאמן במשך היום בהתבוננות...
הקלדה עיוורת - עד כמה אתה מסוגל להיות מאושר, בעיניים עצומות וללא מאמץ?
...עצומות וללא מאמץ? מי שיתבונן בעניין יראה, כי כאשר האדם צריך לנווט ולמצוא את דרכו באיזה מקום חדש, במקרה כזה האדם חייב להיות עירני כדי לראות את דרכו, וכדי לא להיתקל בטעות בכל מיני מכשולים שונים. אבל, אחרי שהאדם הולך באותה הדרך פעם אחרי פעם במשך עשרות ומאות פעמים, על ידי זה האדם מסוגל ללכת באותה הדרך כמעט בעיניים עצומות. ומי שמכיר את הדרך שלו היטב ובשלמות, הוא יכול ללכת בה בעיניים עצומות לגמרי. והכל באופן אינסטינקטיבי בלבד. והדבר דומה להקלדה עיוורת במחשב, שככל שהאדם מיומן יותר בלהקליד על המקלדת,
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
...טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן איך להתמודד נכון עם התנגדויות בשכנוע? אחת השאלות המהותיות בכל תהליך של שכנוע או מכירה היא כיצד מתמודדים עם התנגדויות של האדם שאנחנו מנסים לשכנע. לפי אליעד כהן, המפתח להתמודדות אפקטיבית עם התנגדויות טמון בזיהוי מוקדם שלהן ובתגובה אסטרטגית מתאימה עוד לפני שהן בכלל עולות. בסיכום מפורט זה אציג את כל השיטות, הדוגמאות והטכניקות שאליעד הסביר, כדי שתוכלו להשתמש...
להחזיר את הגלגל לאחור / עבר - האם ואיך אפשר להחזיר את הגלגל אחורה?
.../ עבר - האם ואיך אפשר להחזיר את הגלגל אחורה? ישנם מצבים שבהם האדם מתחרט על משהו שהוא עשה בעבר. ולפעמים האדם היה שמח, אילו הוא היה יכול להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו, לחזור אל העבר, ולבחור אחרת בעבר, כדי לשנות את המציאות בהווה. והשאלה היא, האם ואיך אפשר להחזיר את הגלגל אחורה? והתשובה היא, כי את הגלגל לא ניתן להחזיר אחורה, אבל כן ניתן להגיע אל מצב שהוא טוב יותר. ונסביר: מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכאורה לא ברור מדוע האדם רוצה לשנות את העבר. הרי העבר כבר עבר, ומה זה משנה מה שקרה בעבר. הרי העבר אינו...
מכחישי קורונה, אויבי העם, חוקי הקורונה, מחדלי הקורונה, הכחשת הקורונה חייבת להיפסק, מסכות הקורונה, סגר הקורונה, מי אשם בקורונה? האם הקורונה היא קונספירציה? ביבי נתניהו והקורונה, כלכלה וקורונה, מענקי קורונה, מלחמת אחים, דיקטטורה
מכחישי קורונה, אויבי העם, חוקי הקורונה, מחדלי הקורונה, הכחשת הקורונה חייבת להיפסק, מסכות הקורונה, סגר הקורונה, מי אשם בקורונה? האם הקורונה היא קונספירציה? ביבי נתניהו והקורונה, כלכלה וקורונה, מענקי קורונה, מלחמת אחים, דיקטטורה
...אויבי העם, חוקי הקורונה, מחדלי הקורונה, הכחשת הקורונה חייבת להיפסק, מסכות הקורונה, סגר הקורונה, מי אשם בקורונה? האם הקורונה היא קונספירציה? ביבי נתניהו והקורונה, כלכלה וקורונה, מענקי קורונה, מלחמת אחים, דיקטטורה מי הם אויבי העם החדשים בתקופת הקורונה? אויבי העם החדשים, על פי אליעד כהן, הם האנשים המכונים מכחישי קורונה. הוא מסביר כי מכחישי קורונה הם אלה שלפי טענת המדינה והממשלה, גורמים באופן ישיר לקטסטרופה הכלכלית ולמצב הקשה שבו נמצאת המדינה. המצב הכלכלי הולך ומידרדר, ויש כבר יותר ממיליון מובטלים,...
טיפול בהתנגדות לקוח, טיפול בהתנגדות מכירה, לא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי, חיסרון אובייקטיבי, חיסרון סובייקטיבי, המוצר לא מתאים ללקוח, המוצר מתאים ללקוח, התאמת המוצר ללקוח
טיפול בהתנגדות לקוח, טיפול בהתנגדות מכירה, לא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי, חיסרון אובייקטיבי, חיסרון סובייקטיבי, המוצר לא מתאים ללקוח, המוצר מתאים ללקוח, התאמת המוצר ללקוח
...בהתנגדות מכירה, לא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי, חיסרון אובייקטיבי, חיסרון סובייקטיבי, המוצר לא מתאים ללקוח, המוצר מתאים ללקוח, התאמת המוצר ללקוח איך להפוך חיסרון של מוצר מאובייקטיבי לסובייקטיבי במכירה? כאשר לקוח מביע התנגדות במכירה ומציין חסרונות של מוצר, קיימת גישה נפוצה האומרת שצריך להפוך את ההתנגדות של הלקוח מאובייקטיבית לסובייקטיבית. אליעד כהן מסביר שההבדל בין אובייקטיבי לסובייקטיבי הוא שאובייקטיבי מתייחס לדבר נכון ותקף לכלל, ואילו סובייקטיבי הוא דבר הנתפס כנכון רק מנקודת מבטו של אדם מסוים...
לשנוא את הטוב, לאהוב את הרע, הנאה יוצרת סבל, סבל יוצר הנאה, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך לא להרגיש רע? איך להרגיש טוב? לוותר על הטוב, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, התמודדות עם חרדה
לשנוא את הטוב, לאהוב את הרע, הנאה יוצרת סבל, סבל יוצר הנאה, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך לא להרגיש רע? איך להרגיש טוב? לוותר על הטוב, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, התמודדות עם חרדה
...את הטוב, לאהוב את הרע, הנאה יוצרת סבל, סבל יוצר הנאה, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך לא להרגיש רע? איך להרגיש טוב? לוותר על הטוב, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, התמודדות עם חרדה למה הנאה יוצרת סבל וסבל יוצר הנאה? כל אחד רוצה להרגיש טוב ולהימנע מהרגשה רעה, אך לפי אליעד כהן, קיים קשר עמוק בין טוב לרע, בין הנאה לסבל. אין מצב של טוב מוחלט או רע מוחלט, והנאה תמיד מביאה איתה את הסבל. בכל פעם שבן אדם נהנה ממשהו, הוא יוצר לעצמו סבל פוטנציאלי בעתיד, מכיוון שההנאה גורמת לפחד לאבד את הטוב ולהרגיש רע כאשר הוא...
להיות אלוהים, להיות נערץ כמו אלוהים, רוצה שיכבדו אותי כמו אלוהים, רוצה להרגיש אלוהים, רוצה לקבל כבוד כמו אלוהים, רוצה כבוד אלוהים, רוצה להיות מפורסם, להיות נאהב, רוצה שיאהבו אותי כמו אלוהים, לקבל אהבה כמו אלוהים, מעריצים, גורו
להיות אלוהים, להיות נערץ כמו אלוהים, רוצה שיכבדו אותי כמו אלוהים, רוצה להרגיש אלוהים, רוצה לקבל כבוד כמו אלוהים, רוצה כבוד אלוהים, רוצה להיות מפורסם, להיות נאהב, רוצה שיאהבו אותי כמו אלוהים, לקבל אהבה כמו אלוהים, מעריצים, גורו
...שיכבדו אותי כמו אלוהים, רוצה להרגיש אלוהים, רוצה לקבל כבוד כמו אלוהים, רוצה כבוד אלוהים, רוצה להיות מפורסם, להיות נאהב, רוצה שיאהבו אותי כמו אלוהים, לקבל אהבה כמו אלוהים, מעריצים, גורו למה אנשים רוצים שיכבדו אותם כמו אלוהים? אליעד כהן מסביר שקיים רצון נפוץ אצל אנשים להרגיש אלוהים, להיות נערצים, ולקבל יחס של כבוד והערצה מוחלטת כפי שמקבל אלוהים. אנשים רבים חולמים על כך שאחרים יתייחסו אליהם ויעריצו אותם כמו אלוהים, מתוך מחשבה שאלוהים הוא הדמות הכי נערצת בעולם. ואכן, אם נסתכל סביבנו, נגלה שבני האדם...
מודעות עצמית, מי אני, אני זה הכל, אני זה הגוף, הזדהות עצמית, השתקפות עצמית, משמעות החיים, משמעות המציאות, מה המשמעות של החיים, תודעה
מודעות עצמית, מי אני, אני זה הכל, אני זה הגוף, הזדהות עצמית, השתקפות עצמית, משמעות החיים, משמעות המציאות, מה המשמעות של החיים, תודעה
...הזדהות עצמית, השתקפות עצמית, משמעות החיים, משמעות המציאות, מה המשמעות של החיים, תודעה מה המשמעות של האני במציאות שלנו? אליעד כהן מסביר כי התפיסה שלנו לגבי מי שאנחנו, האני, תלויה מאוד בנקודת המבט. אפשר לראות את עצמנו כגוף, ואז הגבולות שלנו ברורים וחדים, ואפשר לראות את עצמנו כמכלול של כל מה שקיים במציאות. אם אדם מתייחס לעצמו כגוף בלבד, אז כשהוא מסתכל על העולם, הוא יחשוב שיש דברים שהם לא הוא, למשל, שולחן או אדם אחר. לעומת זאת, אם הוא מזדהה עם התודעה הכללית, אז מבחינתו כל העולם כולו זה הוא עצמו. לדו...
גבר מבוגר עם בחורה צעירה, היא רוצה את הכסף שלו, למה היא רוצה אותו? זוגיות עם בחורה צעירה, למה אנשים חושבים שהיא גולדיגרית? היא רוצה אותו בגלל הכסף, בחורה צעירה עם גבר מבוגר, זוגיות עם הפרשי גיל, פער גילאים בזוגיות, מה היא מוצאת בו?
גבר מבוגר עם בחורה צעירה, היא רוצה את הכסף שלו, למה היא רוצה אותו? זוגיות עם בחורה צעירה, למה אנשים חושבים שהיא גולדיגרית? היא רוצה אותו בגלל הכסף, בחורה צעירה עם גבר מבוגר, זוגיות עם הפרשי גיל, פער גילאים בזוגיות, מה היא מוצאת בו?
...את הכסף שלו, למה היא רוצה אותו? זוגיות עם בחורה צעירה, למה אנשים חושבים שהיא גולדיגרית? היא רוצה אותו בגלל הכסף, בחורה צעירה עם גבר מבוגר, זוגיות עם הפרשי גיל, פער גילאים בזוגיות, מה היא מוצאת בו? מדוע אנשים חושבים שבחורה צעירה רוצה גבר מבוגר רק בגלל הכסף שלו? כאשר בחורה צעירה יוצאת עם גבר מבוגר, הדעה הרווחת היא שהיא מעוניינת בו בגלל כספו בלבד. אליעד כהן מסביר שתפיסה זו מגיעה מכמה סיבות, אך בעיקר מהסיבה שגברים רבים היו רוצים שבת זוגם תהיה יפה, וסטטיסטית, בחורות צעירות נתפסות כיפות יותר מנשים מבוגרות...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...קיימת הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים על...
מנטורינג - כוכב נולד ושמו מנטורינג
...כוכב נולד ושמו מנטורינג יש כוכב חדש בשכונה, כוכב חדש נולד ולא הוא לא זמר והוא גם לא עבר אודישנים אצל צביקה אדר ומרגול. למעשה, הוא זה שאחראי ללידתם של יותר ויותר כוכבים ברחבי העולם, מאשר כל דבר אחר. קוראים לו מנטורינג (Mentoring) והוא עונה על הצורך הטבעי ביותר של כל אדם בעולם, ללא הבדל דת, גזע, מין או מיקום גיאוגרפי - מנטורינג עונה על הצורך בהצלחה! אותו זרע פנימי שנמצא בתוכנו ורוצה לצמוח, לגדול, להגשים, להיות, לעשות ולהשיג. מנטורינג, מה שהיה זמין עד לא מזמן רק לאנשי עסקים, מנהלים וקרייריסטים בארהב...
אקסטזה - מבוא
...אישית סובייקטיבית. מקור המונח יווני, והוא מתורגם לשתי המילים מחוץ לגוף, או יציאה מהגוף, ומשמעותו להיות מחוץ לעצמך. זהו מצב שבו האדם נמצא כביכול מחוץ לגופו. מצב שבו התחושה היא התעלות או שמחה מוקצנת. מקורה של האקסטזה יכול להגיע מתפיסה מיסטית או אירוע שכזה, זיכרון חזק, או תנאים מתאימים לכך. במהלך האקסטזה, האדם מנתק קשר עם חייו הרגילים ואינו מסוגל לתקשר עם אחרים או לבצע פעולות רגילות. החוויה האקסטטית עשויה להיות קצרה (רגע חולף) או ארוכה (מספר שעות או ימים ואף יותר). במהלך האקסטזה, התחושה האישית של הזמן...
מהי האמת? להיות נגישה לכל אדם באשר הוא
...האמת? האמת צריכה להיות נגישה לכל אדם באשר הוא מרגע שהוא עומד על דעתו. אפילו ילד בן שנה. כמו כן האמת צריכה להיות נגישה לכל אדם. בכל דרך שהוא יבחר ללכת בה. ובתנאי שלא יעשה שקר בנפשו. אך עם כל זאת במידה והאדם עשה מעשים נפשעים בעברו. עדיין האמת תהיה נגישה עבורו. בתנאי ששיפר דרכיו. דבר המעיד שאינו מתחבר לצד השלילי שבו. השליליות לצד היותה חלק מהאמת. הינה השקר העיקרי שהאדם עושה בנפשו. שכן האדם שואף לטוב והשליליות מביעה עימה רע. כמו כן האמת צריכה להיות כזאת שמשהיא נאמרה, לא יהיה ניתן לערער עליה בשום אופן...
קשר משפחתי / קשר זוגי - מהי זוגיות?
...קשר משפחתי בכלל, וקשר זוגי בפרט, הם היסודות לקיום המין האנושי כולו. מכאן, כי איכות הקשר הזוגי וממנו איכות התא המשפחתי, הבית בו אנו שוהים, הם הרובד שיקבע איזו חברה אנו בונים, ומה נשאיר אחרינו. זוג אשר רואה ביכולת שלו ליצור יש מאין, מתוך חיבור שני עולמות ידע, תחושות, צרכים ותשוקות לעולם חדש אחד, הוא זוג הרואה מהות ליכולת שלו לחיות יחדיו מתוך מקום של אמון כבוד הדדי, כבסיס ליצירה. אין זוג בעולם שלא חווה, חווה ויחווה משברים בחייו המשותפים, ההבדל בין זוג כזה לזוג אחר, היא בדרך שבה יפתור או לא יפתור את...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 3
...סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 3. הספר להיות אלוהים, פרק א עמוד 66 ההיגיון הפשוט אומר שחייב שיהיה משהו שממנו מרכיבים את הכל. אז השאלה היא מה הם אותן משמעויות בסיסיות שמהם מורכב הכל? ואם תחקור תגלה שאין דבר כזה. כי שום דבר הוא לא בפני עצמו. אז אם לשום דבר אין משמעות בפני עצמו, אז מה זה אומר? שהכלום הוא הדבר...
כסף רוחני. מהו כסף רוחני? כמה כסף רוחני יש לך?
...כמה כסף רוחני יש לך? כסף. כדי לקנות משהו צריך כסף. גם כדי לקנות אושר צריך כסף. אבל לא כסף רגיל אלא כסף רוחני. ומהו כסף רוחני? אז לשם כך יש להבין מדוע בכלל קוראים לכסף כסף? תשובה: כסף פירושו רוצה. אני נכסף להשיג X, נכספה נפשי ל X, אני מלא כיסופים ל X. הסיבה שהכסף נקרא כך, היא משום שאנשים נכספים אליו. כסף פירושו רצון. את הדברים החשובים באמת אי אפשר לקנות בכסף פיזי, אלא רק בכסף רוחני. כסף רוחני נקרא כיסופים דהיינו רצונות. ככל שאתה נכסף יותר למשהו, ככל שאתה רוצה יותר משהו כך תשיג אותו יותר. אושר / שמחת...
ממה נובע כוחן של פעולות קטנות חיוביות ושליליות?
...של פעולות קטנות חיוביות ושליליות? דע, כי לכל פעולה אפילו הקטנה ביותר שהאדם עושה יש משמעות גדולה. טעות קטנה למרות שהיא קטנה ולמרות שאולי לא רואים איזה נזק היא גורמת, דע כי היא גורמת נזק מאוד גדול. וכן להפך מעשה חיובי קטן, פעולה חיובית בודדת אפילו הקטנה ביותר, אפילו חד פעמית, אפילו רצון חיובי, אפילו רצון לרצות להיות חיובי ולא להתייאש, לכל פעולה קטנה יש לה כוח גדול למרות שהיא נראית אולי כקטנה. הסיבה לך נובעת משום שטבע האדם הוא שפעולה אחת שלו גוררת פעולה אחרת דומה לה. לכן כאשר אתה עושה מעשה חיובי, חושב...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 6
...האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 6 לשון הקודש שמות האצבעות: המכסות את העיניים בקריאת שמע, או אצבעות הכהנים בברכת כוהנים).. בהן + אצבע + אמה + קמיצה + זרת = 1118 חלקי פסוקים וביטויים נוספים שערכם 1118 חלקי פסוקים כפי שכתובים בתנך הרבה ארבה את זרעך (בראשית טז י) והפריתי אתו (בראשית יז כ) לחת האבן והתורה (שמות כד יב) שתי אבני שהם (שמות כוח ט) בתוך בני ישראל אני הויה (ויקרא כב לב) וידבר משה את מעדי הויה ויקרא כג מד) ואשבר מטת עלכם... (ויקרא כו יג) .. ושבעים תמרים (במדבר לג מ) .....
מחג האורים הזה אור גדול מאיר אותנו ויוצא אל העולם
...אל העולם כל מה שקורה לנו משקף לנו את מצבנו הפנימי. הן מה שקורה בחיינו הפרטיים והן מה שמתרחש בחיינו כקולקטיב, כמדינת ישראל, כעם היהודי, כבני אנוש על פני כדור הארץ. כולנו רואים גם את החיובי וגם את השלילי ואני לא מדבר על טוב ורע אלא על שני קטבים. לצורך העניין נקרא לחיובי אור ולשלילי חושך, ושוב אין מדובר בטוב ורע, אלא בשתי איכויות, שני קטבים. ההבדלים בינינו הם במינונים. יש בינינו אנשים אופטימיים, מאמינים, שמחים, מובילים, חיוביים. ויש בינינו מתוסכלים, רוטנים, ממורמרים, כועסים, שליליים. שני קטבים. גם...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות נפשית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התפתחות נפשית, איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התפתחות נפשית, איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
רוחניות ורצון להתאבד איך לסיים מערכת יחסים בלי מריבות? לבחור איש מכירות הכל סובייקטיבי כסף טוב לממש את עצמך מה לעשות כדי למנוע דיכאון? כמה זמן לוקח לטפל בחרדה? לאהוב את עצמך כמו שאתה... טיפול בחוסר ביטחון עצמי אני אוהב סקס מה זה לאהוב? מאושר בלי כלום האם עושר קונה אושר? איך לגרום למישהו לאהוב זוגיות? לכתוב הודעה לבחורה איך לגרום לעובד לקבל החלטות? קבלת החלטות מתוך אי וודאות התמודדות עם קשיים בחיים איך להתמודד עם הפצת תמונות אינטימיות שלך? מוטיבציה ועידוד אני לא מצליח להיזכר מוצר איך לגרום למישהו לחשוב עליך? ילד ששומע קולות איך לא לשכוח ילד באוטו? גישות רוחניות שימוש בסמים ואושר רוחני לדבר עם משוגע בהיגיון אולי אני סכיזופרן? לחזור לאקס לחזור אחרי פרידה לבנות תוכנית למתחיל דיאטה דלת פחמימות איך לראות את אלוהים? מערכת יחסים עם אלוהים האם הגעת להארה רוחנית? מואר רוחנית הספר להיות אלוהים הוא הספר הכי חכם בעולם מה מיוחד בספר להיות אלוהים? תכונות אופי להתעשר מה זה כסף? מה התכלית של החיים? מטרת החיים היא גן עדן איך נוצרת הנאה מינית? איך לבשר בשורות שליליות? יכולת הבחירה אלוהים לא בוחר את רצונו נברא העולם מי ברא את אלוהים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, מאמן אישי לזוגיות, מאמן אישי לבני נוער בתחום התפתחות נפשית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2324 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 07:59:59 - wesi4