ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התפתחות ✔אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 3 ✔אני חסרת כל ערך, לכן לא מגיע לי לעמוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 3
אני חסרת כל ערך, לכן לא מגיע לי לעמוד על שלי.

אני חסרת כל ערך. קיצון - אני חסרת כל ערך עצמי. אין לי טיפת ערך עצמי. אני לא שווה כלום. קיצון 2 אני בעלת ערך עצמי מופרז גבוה יותר מכל אחד אחר שאני מכירה. אני שווה יותר מאחרים. אמצע - אני שוות ערך לאנשים אחרים. האם זו האמת ועד כמה? 1. כן, זו האמת. אני חסרת כל ערך עצמי, לא שווה כלום לחלוטין. נחותה מאחרים 2. אני בעלת ערך עצמי נמוך. שווה במידה נמוכה. עדיין נחותה מאחרים 3. אני שווה במידה בינונית, שווה לאחרים. 4. אני בעלת ערך עצמי גבוה מאחרים, שווה יותר מאחרים. נניח שזה נכון, אז מה? זה אומר שאין לי מנדט או יכולת או זכות בכלל לעמוד על שלי, להגיד את מה שאני חושבת, לעשות את מה שאני רוצה, הדעה שלי לא נחשבת, העמדות שלי מוטעות.

אני שונאת את עצמי. אני אוהבת את עצמי הכי בעולם. האם זו האמת ועד כמה. 1. כן זו האמת. אני שונאת את עצמי לחלוטין. אני רעה לחלוטין. 2. אני שונאת את עצמי באופן חלקי. יש דברים שאני גם אוהבת בעצמי. 3. אני אוהבת את עצמי לחלוטין, אין בי טיפת שנאה. 4. אני לא אוהבת את עצמי ולא שונאת את עצמי. נניח שזה נכון, מה זה משנה? זה משנה זה רע כי זה אומר שאני סובלת בחיים האלו. זה שאני סובל בחיים האלו לא אומר שזה רע. למה זה רע? כי סבל הוא לא נעים. סבל יכול להיות דבר נעים. למה זה רע? כי זה סבל וסבל זה דבר רע. סבל זה דבר טוב.

כי נולדתי להורים דפוקים. נולדתי להורים הכי מדהימים שיש. 1. נולדתי להורים הכי דפוקים שיש. 2. נולדתי להורים שיש בהם משהו דפוק אבל יש בהם גם משהו טוב. 3. נולדתי להורים שיש בהם רק משהו טוב. 4. נולדתי להורים שאין בהם טוב ואין בהם רע. נניח שזה נכון, אז מה? זה רע, כי ההורים שלי דפוקים. למה זה רע? כי הם לא מושלמים. למה זה רע? כי מי שלא מושלם יש לו חסרונות. למה זה רע? כי אם יש לו חסרונות אז הוא עושה טעויות. למה זה רע? כי אם הוא עושה טעויות אז העולם לא מושלם. למה זה רע? כי אם העולם לא מושלם אז יש בו רע וסבל. למה זה רע? כי אם יש בו רע וסבל אז אנשים לא נעים להם. למה זה רע שלא נעים לאנשים?

אני שונאת את עצמי. כי נולדתי להורים דפוקים. אני אוהבת את עצמי כי נולדתי להורים דפוקים. האם זו הסיבה היחידה לכך שאני שונאת את עצמי? 1. כן, רק כי נולדתי להורים דפוקים. 2. לא, יש עוד סיבות, אך זו גם סיבה. עוד סיבות זה שיש בי חסרונות. 3. אין סיבה לכך שאני שונאת את עצמי. 4. יש סיבות אחרות לכך שאני שונאת את עצמי ולא כי ההורים שלי דפוקים. נניח שזה נכון, למה זה רע? מה זה משנה? כי אין עוד סיבות לכך שאני שונאת את עצמי. זה רע כי זה אומר שאי אפשר לשנות את ההורים שלי. זה רע כי זה אומר שאני אמשיך לשנוא את עצמי. זה רע כי זה אומר שאני אסבול. זה רע כי זה לא נעים. זה רע כי... זה פשוט רע. כי אני ארצה למות. זה רע כי אני עשוייה למות או להתאבד. זה רע כי המשפחה שלי תסבול. זה רע כי סבל זה לא נעים. זה רע כי אמא שלי עשויה להתאבד. זה רע כי אנשים אחרים יסבלו. זה רע כי העולם יפסיד משהו טוב. זה רע כי העולם יהיה פחות טוב ויפה.

נולדתי להורים דפוקים לכן אני שונאת את עצמי. נולדתי להורים נפלאים, לכן אני שונאת את עצמי. האם זו התוצאה היחידה לכך שנולדתי להורים דפוקים? האם יש עוד תוצאות? 1. לא, זו התוצאה היחידה. 2. כן, זו תוצאה ויש עוד תוצאות שליליות אחרות. כמו שאני סובלת או לא נהנית מהחיים 3. זו תוצאה ויש עוד תוצאות חיוביות. 4. זו לא התוצאה ויש תוצאות אחרות לחלוטין, חיוביות ו. או שליליות. נניח שזה נכון, אז מה? למה זה רע?

יש סבל בעולם, זה דבר רע. מה רע בזה שיש סבל בעולם?

אני לא תמיד יודעת מה להגיד או לדבר

אני שונאת את עצמי כי לא תמיד יש לי על מה לדבר.

אני שונאת את עצמי. אני אוהבת את עצמי הכי בעולם!!!! 1. אני שונאת את עצמי לחלוטין, אין עוררין בכך. 2. אני שונאת את עצמי באופן חלקי. 3. אני שונאת את עצמי מעט אך גם אוהבת את עצמי מעט. 4. אני אוהבת את עצמי בלבד. 5. אני לא שונאת את עצמי ולא אוהבת את עצמי. נניח שזה נכון, מה רע בזה? זה רע כי זה יוביל אותי לסבל. זה רע כי הסבל יוביל אותי להתאבד. זה רע כי אם אני אתאבד אנשים סביבי יסבלו. זה רע כי אם אנשים סביבי יסבלו אז הם עשויים להזיק לעצמם. זה רע כי אם הם יזיקו לעצמם אז העולם יפסיד משהו טוב בו. אם העולם יפסיד משהו טוב בו אז הוא יהיה פחות טוב. אם הוא יהיה פחות טוב אז יהיה יותר סבל. אם יהיה יותר סבל אז אנשים יסבלו יותר. אם אנשים יסבלו יותר אז...

לא תמיד יש לי על מה לדבר. תמיד יש לי על מה לדבר! 1. לא תמיד יש לי על מה לדבר. 2. רוב הזמן יש לי על מה לדבר, לעיתים אין לי 3. רוב הזמן אין לי על מה לדבר, וביתר יש לי 4. תמיד יש לי על מה לדבר. מה רע בזה? אנשים סביבי משתעממים. מה רע בזה? אנשים לא רוצים להיות בחברתי. מה רע בזה? יהיה לי פחות כיף בחיים. מה רע בזה? אני אסבול בחיים. מה רע בזה? הסבל עשוי להיות כל כך גדול שאני ארצה למות. מה רע בזה? המשפחה שלי תסבול. מה רע בזה? אמא שלי לא תרצה לחיות. מה רע בהז? היא עשויה להזיק לעצמה. מה רע בזה? העולם יסבול יותר. מה רע בזה? זה פשוט רע. אני לא מצליחה למצוא הסבר למה זה רע. אמרו לנו מה טוב ומה רע.

לא תמיד יש לי על מה לדבר, לכן אני שונאת את עצמי. תמיד יש לי על מה לדבר, לכן אני שונאת את עצמי. האם יש עוד סיבות לכך שאני שונאת את עצמי? 1. אין עוד סיבות, רק בגלל שלא תמיד יש לי על מה לדבר. 2. זו אחת הסיבות ויש עוד סיבות. שלא קשורות לכך שאני מדברת יותר או פחות בשיחות, לדוגמה, המשקל שלי. 3. יש עוד סיבות אך לא קשור לכמות הדיבור שלי בשיחה. למה זה רע? זו הסיבה היחידה, אז זה אומר שאולי לא אוכל לשנות את זה. לכן אני שונאת את עצמי.

אני שונאת את עצמי כי לא תמיד יש לי על מה לדבר. האם יש עוד תוצאות לכך שלא תמיד יש לי על מה לדבר? אני אוהבת את עצמי בגלל שלא תמיד יש לי על מה לדבר. 1.אין עוד תוצאות. אני רק שונאת את עצמי. 2. יש עוד תוצאות, אני גם אוהבת את עצמי וגם שונאת את כצמי. 3. אני לא שונאת את עצמי ולא אוהבת את עצמי. 4. אני רק אוהבת את עצמי בגלל זה. למה זה רע? כי אני סובלת. למה זה רע? אני פחות תורמת לעולם. למה זה רע? כי יש יותר סבל בעולם. למה זה רע? כי סבל זה רע. למה סבל זה רע? כי ככה לימדו אותי. למה? כי זה מה שהם יודעים. למה? כי ככה לימדו אותם. למה? כי סבל זה לא נעים, זהגורם לתחושות שליליות. למה?

אני שונאת את עצמי כי אין לי שליטה על האכילה שלי.

אני שונאת את עצמי.

אין לי שליטה על האכילה שלי. יש לי שליטה מלאה על האכילה שלי. 1. זו האמת, אין לי שליטה כלל על האכילה שלי. 2. יש לי שליטה חלקית על האכילה שלי, ויש לי חוסר שליטה על האכילה שלי. 3. יש לי שליטה מלאה על האכילה שלי. 4. אין לי חוסר שליטה ואין לי שליטה על האכילה שלי. אני פשוט אוכלת. למה זה רע? כי אני אוכלת יותר ממה שאני צריכה. למה זה רע? אני משמינה. למה זה רע? כי אני לא רזה. למה זה רע? כי רזה זה יפה, ואם אני לא רזה אז אני מכוערת. למה זה רע? כי אנשים פחות אוהבים אץת זה. למה זה רע? כי פחות יאהבו אותי. למה זה רע? כי אם פחות אוהבים אותי אני פחות אוהבת את עצמי. למה זה רע? אני סובלת יותר. למה זה רע? כי פחות טוב לי, ואז קשה לי יותר לתפקד. למה זה רע? כי אם התפקוד שלי נמוך יותר אז התוצרים שלי נמוכים יותר. למה זה רע? כי אם התוצראים שלי נמוכים יותר אז הפונים שלי סובלים יותר. למה זה רע? כי אם הפונים שלי סובלים יותר אז זה לא נעים. למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי אין לי שליטה על האכילה שלי. אני שונאת את עצמי רק כי אין לי שליטה על האכילה שלי. אני שונאת את עצמי כי יש לי שליטה מלאה על האכילה שלי. האם זו הסיבה היחידה לכך שאני שונאת את עצמי? ועד כמה? 1. כן, רק כי אין לי שליטה על האכילה שלי אני שונאת את עצמי. 2. אני שונאת את עצמי בגלל זה ובגלל סיבות אחרות 3. אני שונאת את עצמי מסיבות אחרות לחלוטין. למה זה רע? כי אם אין לי שליטה על האכילה שלי אז זה אומר שאני חסרת שליטה לחלוטין. למה זה רע? כי אני עשויה להתפרע, למה זה רע? כי אני אזיק לעולם. למה זה רע? כי יהיה יותר סבל בעולם. למה זה רע?

אין לי שליטה על האכילה שלי לכן אני שונאת את עצמי. אין לי שליטה על האכילה שלי ולכן אני אוהבת את עצמי כל כך. האם זו האמת ועד כמה? 1. אין עוד תוצאות לחוסר השליטה שלי על האכילה שלי 2. זו תוצאה אך יש עוד תוצאה שאני אוהבת את עצמי. 3. אני לא שונאת את עצמי ולא אוהבת את עצמי בעקבות חוסר השליטה על האכילה שלי 4. אני אוהבת את עצמי בלבד עקב חוסר השליטה שלי על האכילה שלי.

אני שונאת את עצמי כי אני אוכלת יותר מידי

אני אוכלת יותר מידי. אני אוכלת כל הזמן. אני לא אוכלת בכלל. האם זו האמת ועד כמה? 1. כן אני באמת אוכלת יותר מידי. אני צריכה להמעיט באכילה. 2. אני אוכלת בצורה סבירה, חלק מהזמן אני לא אוכלת 3. אני לא אוכלת כלל. למה זה רע? כי אני אשמין. למה זה רע? כי זה לא בריא. למה? כי השמנה גורמת ליותר שומן וזה לא בריא ללב. למה זה רע? כי אני אהיה חולה. למה זה רע? כי זה יקצר לי את החיים. למה זה רע? כי אני אחיה פחות. למה זה רע? כי אם אני אחיה פחות אני אמות מוקדם יותר. למה זה רע? כי אם אני אמות מוקדם יותר אז אני לא ארגיש שום דבר. למה זה רע?

אני אוכלת יותר מידי לכן אני שונאת את עצמי. אני לא אוכלת כלום לכן אני שונאת את עצמי. האם זו הסיבה היחידה לכך שאני שונאת את עצמי? 1. כן זו הסיבה היחידה. 2. אני לא אוכלת כלום ולכן אני שונאת את עצמי 3. אני אוכלת בצורה סבירה ולכן אני שונאת את עצמי. 4. אני לא אוכלת ולא לא אוכלת ולכן אני שונאת את עצמי. למה זה רע? כי זה לא בריא לשנוא ולאכול יותר מידי. למה? כי זה מזיק לגוף ולנפש. למה זה רע? כי אני אסבול בזמן שאני בחיים ואחיה פחות. למה זה רע? כי זה לא טוב. למה זה רע? כי מה שלא טוב הוא רע. למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי אני לא מספיק מוכשרת בעבודה

אני לא מספיק מוכשרת בעבודה. אני לא מוכשרת בכלל בעבודה. אני יותר מידי מוכשרת בעבודה. אני כל כך מוכשרת. האם זו האמת ועד כמה? 1. כן אני לא מספיק מוכשרת. יכולתי להיות יותר מוכשרת. 2. אני מוכשרת מספיק. 3. אני לא לא מוכשרת מספיק. אני פשוט מוכשרת כמו שאני. נניח שזה נכון, למה זה רע? כי אני יכולתי להיות יותר מוכשרת. למה זה רע? כי אם הייתי מוכשרת אז יכולתי לעשות דברים יותר טובים. למה זה רע? אם אני לא אעשה דברים יותר טובים אז עשויים לפטר אותי. למה זה רע? כי אני אהיה ללא עבודה. למה זה רע? אני אחזור לעבוד עם ילדים. למה זה רע? כי אני לא רוצה את זה. למה זה רע? כי אני אסבול. למה זה רע? כי סבל זה רע. למה סבל זה רע? כי זה מרגיש לא טוב. למה זה רע?

האם זו התוצאה היחידה לכך שאני לא מספיק מוכשרת? 1. כן, זו התוצאה היחידה, שאני שונאת את עצמי. 2. אני שונאת את עצמי ואוהבת את עצמי בגלל שאני לא מספיק מוכשרת 3. אני לא שונאת את עצמי ולא אוהבת את עצמי בגלל שאני לא מספיק מוכשרת. 4. אני לא שונאת את עצמי אלא רק אוהבת את עצמי בגלל שאני לא מספיק מוכשרת.

האם זו הסיבה היחידה לכך שאני שונאת את עצמי? זו הסיבה היחידה. זו לא הסיבה כלל. 1. כן זו הסיבה היחידה לכך שאני שונאת את עצמי. 2. זו סיבה ויש עוד סיבות לכך שאני שונאת את עצמי 3. אני שונאת את עצמי מסיבות אחרות לגמרי

אני שונאת את עצמי כי אני לא מספיק אינטילגנטית

אני לא מספיק אינטליגנטית. אני לא אינטליגנטית בכלל. אני טיפשה לחלוטין. אני הכי אינטליגנטית בעולם. האם זו האמת ועד כמה? 1. זה נכון, אני ממש לא מספיק אינטליגנטית. יכולתי להיות יותר אינטליגנטית. 2. אני מספיק אינטליגנטית. 3. אני לא אינטליגנטית ואני לא לא אינטליגנטית. אני כמו שאני. 4. אני אינטליגנטית לחלוטין. מה רע בזה? זה רע כי יכולתי להיות יותר אינטליגנטית. למה זה רע? כי אם הייתי יותר אנטלגנטית הייתי נהנית יותר מהחיים וגם הייתי מסייעת יטותר לאנשים. נניח שזה נכון, מה רע בזה? אם הייתי נהנית יותר ומסייעת יותר העולם היה טוב יותר. נניח שזה נכון, מה רע בזה? העולם לא טוב יותר. נניח שזה נכון, מה רע בזה? שיש יותר סבל בעולם. נניח שזה נכון, מה רע בזה? סבל זה דבר רע. מה רע בזה?

אני שונאת את עצמי כי אין לי בן זוג.

אין לי בן זוג וזו הסיבה לכך שאני שונאת את עצמי. האם זה תוצאה מחייבת לסיבה זו? האם זו האמת ועד כמה? 1. כן זו תוצאה מחייבת. אם אין לי בן זוג אני חייבת לשנוא את עצמי. 2. יש תוצאות נוספות מלבד זאת, אני גם אוהבת את עצמי וגם שונאת את עצמי 3. אני לא אוהבת את עצמי ולא שונאת את עצמי כתוצאה מסיבה זו 4. אני אוהבת את עצמי בלבד כתוצאה מסיבה זו. נניח שזה נכון, מה רע בזה? אין לי בן זוג. מה רע בזה? שאני לבד. מה רע בזה? שאין לי אף אחד. מה רע בזה? זה לא טוב להיות לבד. זה אומר שאני חיה לבד, ואמות לבד. מה רע בזה? זה אומר שאני בודדה. מה רע בזה? אני אסבול. מה רע בזה?

אני שונאת את עצמי כי אני שמנה

אני שמנה, לכן אני שונאת את עצמי. האם זו התוצאה היחידה והמתחייבת או שיש עוד תוצאות? האם זו האמת ועד כמה? 1. כן זו האמת, זו התוצאה היחידה לכך שאני שמנה. אם אני שמנה אני חייבת לשנוא את עצמי. 2. אני יכולה גם לאהוב וגם לשנוא את עצמי על כך שאני שמנה. 3. אני יכולה לא לשנוא את עצמי ולא לאהוב את עצמי כי אני שמנה. 4. אני אוהבת את עצמי בלבד על כך שאני שמנה.

אני שמנה. היפוך: אני רזה. האם זו האמת ועד כמה? 1. אני שמנה באמת. הכי שמנה שיש! 2. אני לא שמנה ולא רזה 3. אני רזה. 4. אני מלאה - קצת שמנה וקצת רזה. למה זה רע? כי אם אני שמנה אז אנשים פחות יאהבו אותי. מה רע בזה? כי אני אהיה פחות עם אנשים. מה רע בזה? שאני אהיה יותר לבד. מה רע בזה? אם אני אהיה יותר לבד אהיה יותר עצובה. מה רע בזה? אני אסבול. מה רע בזה? יהיה יותר סבל בעולם. מה רע בזה?

אני שונאת את עצמי כי אנשים אחרים לא אוהבים אותי

אנשים אחרים לא אוהבים אותי. היפוך: אנשים אחרים וכולם אוהבים אותי. האם זו האמת ועד כמה? 1. אכן, אנשים אחרים ואף אחד לא אוהב אותי. 2. יש אנשים שאוהבים אותי ויש אנשים שלא אוהבים אותי. 3. אנשים אחרים לא אוהבים אותי ולא שונאים אותי 4. אנשים אחרים אוהבים אותי. כולם אוהבים אותי! מה רע בזה? זה רע כי אני רוצה שאחרים יאהבו אותי. מה רע בזה? אני לא מקבלת את מה שאני רוצה. מה רע בזה? אני סובלת. מה רע בזה? אני מרגישה לבד. מה רע בזה? אני לבד. מה רע בזה? שאני סובלת. ץ מה רע בזה? אני אמות לבד. מה רע בזה? מה רע בזה שאחרים לא אוהבים אותי? אני מרגישה לא אהובה. מה רע בזה? שאני לא אהובה. מה רע בזה? שאני מרגישה לבד. מה רע בזה? שאני סובלת. מה רע בזה?

אני שונאת את עצמי כי אני לא תמיד מספיק רגישה.

אני לא מספיק רגישה. אנילא רגישה בכלל! אני הכי רגישה בעולם. האם זו האמת ועד כמה? 1. אני לא מספיק רגישה, זה נכון. 2. אני לא רגישה בכלל 3. אני קצת רגישה וקצת לא רגישה 4. אני רגישה מאוד. אין בי חוסר רגישות. נניח שזה נכון, למה זה רע? כי אני לא תמיד רגישה לאנשים. למה זה רע? אנשים עשויים להפגע ממני. למה זה רע? כי אסור שאנישם יפגעו ממני. כי אם אנשים יפגעו ממני הם לא יאהבו אותי. למה זה רע? כי אם הם לא יאהבו אותי אז אני לא אצליח לתקשר איתם. הם לא ירצו לדבר איתי. למה זה רע? אשאר לבד. למה זה רע? אמות לבד. אזדקן לבד. למה זה רע? כי לא יהיה מי שידאג לי ואני אהיה לבד לחלוטין. למה זה רע? כי אני אסבול. למה זה רע? אהיה בדיכאון. למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי אני לא מספיק רגישה. האם זו התוצאה היחידה לכך שאני לא מספיק רגישה? 1. כן, זו התוצאה לכךש אני לא מספיק רגישה 2. לא. יש תוצאה נוספץ, שאני אוהבת את עצמי 3. אני לא אוהבת את עצמי ולא שונאת את עצמי. 4. אני רק אוהבת את עצמי. נניח שזה נכון, למה זה רע? כי אני שונאת את עצמי. למה זה רע? כי אני סובלת. למה זה רע? אני מתפקדת פחות טוב. למה זה רע? כי העולם פחות טוב. למה זה רע? כי אם העולם פחות טוב אז יש יותר סבל. למה זה רע?

אני לא מספיק רגישה לכן אני שונאת את עצמי.

אני שונאת את עצמי כי אין לי מספיק חברים

אין לי מספיק חברים. קיצון 1 - אין לי מספיק חברים בכלל. אין לי בכלל חברים. קיצון 2- יש לי רק חברים בעולם. האם ועד כמה זו האמת? 1. אין לי מספיק חברים, היו יכולים להיות לי יותר 2. יש לי מספיק חברים, לא צריך יותר 3. יש לי יותר מידי חברים 4. יש לי רק חברים. 5. אין יל חברים כלל. נניח שזה נכון, למה זה רע? כי אני יותר לבד. למה זה רע? כי אני בודדה. למה זה רע? כי אני לא מבלה עם אנשים. למה זה רע? כי אני סובלת. למה זה רע? כי

אני שונאת את עצמי כי אין לי מספיק חברים. קיצון 1 - אני שונאת את עצמי כי אין לי מספיק חברים 2. אני שונאת את עצמי כי יש לי רק חברים. האם זו האמת ועד כמה? 1. זו האמת. זו הסיבה היחידה לכך שאני שונאת את עצמי. 2. יש סיבות אחרות למה אני שונאת את עצמי. 3. אין סיבה לכך שאני שונאת את עצמי. 4. זו לא הסיבה למה אני שונאת את עצמי ויש סיבות אחרות לחלוטין. נניח שזה נכון, מה רע בזה? כי אני שונאת את עצמי מסיבה מסוימת. מה רע בזה? שאני לא אוהבת את עצמי בלי סיבה. מה רע בזה? שאני סובלת. מה רע בזה?

אין לי מספיק חברים לכן אני שונאת את עצמי. קיצון 1 - זו התוצאה היחידה לזה שאין לי מספיק חברים. קיצון 2 - אני אוהבת את עצמי כי אין לי מספיק חברים. האם זו האמת ועד כמה? 1. זו התוצאה היחידה לכך שאין לי מספיק חברים. עלי לשנוא את עצמי 2. יש תוצאות אחרות לכך שאין לי מספיק חברים וזה שאני אוהבת את עצמי 3. אני לא שונאת ולא אוהבת את עצמי בגלל שאין לי מספיק חברים 4. אני אוהבת את עצמי כי אין לי מספיק חברים. נניח שזה נכון, מה רע בזה? כי אני לא לא שונאת את עצמי. מה רע בזה? שאני סובלת. מה רע בזה? סבל זה דבר רע וזהו!

אני שונאת את עצמי כי אני לא תורמת מספיק לעולם.

אני שונאת את עצמי. קיצון 1- אני שונאת את עצמי הכי בעולם. 2. אני אוהבת את עצמי הכי בעולם. האם זו האמת ועד כמה? 1. אני שונאת את עצמי. 2. אני לא שונאת ולא אוהבת את עצמי 3. אני אוהבת את עצמי 4. אני גם אוהבת וגם שונאת את עצמי. למה זה רע? כי אני שונאת את עצמי למה זה רע - כי אני סובלת. אני לא נהנית מהחיים. למה זה רע? כי יש פחות טוב בעולם. אני מתפקדת פחות טוב. למה זה רע? כי יש ככה יותר סבל בעולם.

אני לא תורמת מספיק לעולם. קיצון 1- אני לא תורמת בכלל לעולם קיצון 2 - אני תורמת לעולם בלבד. האם זו האמת ועד כמה? 1. זו האמת, אני לא תורמת מספיק לעולם 2. אני גם תורמת וגם לא תורמת מספיק לעולם 3. אני לא תורמת מספיק לעולם ולא לא תורמת מספיק לעולם 4. אני תורמת מספיק לעולם! למה זה רע? כי אני רעה אם אני לא תורמת מספיק לעולם. למה זה רע? כי אנשים ישנאו אותי. למה זה רע? כי לא יאהבו אותי. למה זה רע? אני אהיה לבד. למה זה רע? כי אני אסבול אם אהיה לבד. למה זה רע? סבל זה דבר רע. למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי אני לא תורמת מספיק לעולם. קיצון 1 - אני שונאת את עצמי רק כי אני לא תורמת מספיק לעולם קיצון 2 - אני שונאת את עצמי כי אני תורמת יותר מידי לעולם. האם זו האמת ועד כמה? 1. זו הסיבה היחידה לזה שאני שונאת את עצמי. 2. אני שונאת את עצמי ללא סיבה 3. אני שונאת את עצמי כי אני תורמת מספיק לעולם 4. אני שונאת את עצמי כי אני גם תורמת וגם לא תורמת מספיק לעולם. למה זה רע? כי זה לא טוב שאני שונאת את עצמי בגלל שאני לא תורמת מספיק לעולם. למה זה רע? כי אני לא מושלמת. למה זה רע? אין לי שליטה על דברים. למה זה רע? כי אז העולם פחות טוב ממה שהוא היה יכול להיות. למה זה רע? כי יש יש יותר סבל. למה זה רע?

אני לא תורמת מספיק לעולם לכן אני שונאת את עצמי. האם זו התוצאה היחידה לכך שאני לא תורמת מספיק? קיצון 1 - זו התוצאה היחידה אני רק שונאת את עצמי קיצון 2 - אני רק אוהבת את עצמי בגלל שאני לא תורמת מספיק לעולם. האם ועד כמה זו האמץ? 1. זו האמת וזו התוצאה היחידה 2. אני גם אוהבת וגם שונאת את עצמי בגלל שאני לא תורמת מספיק לעולם 3. אני רק אוהבת את עצמי 4. אני לא אוהבת ולא שונאת את עצמי בגלל שאני לא תורמת מספיק לעולם. למה זה רע? כי אני שונאת את עצמי מסיבה טיפשית. להמ זה רע? כי אני סובלת. למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי אני לא עושה דבר על מנת למנוע סבל של אנשים אחרים

אני שונאת את עצמי. קיצון 1 אני שונאת את עצמי הכי בעולם. קיצון 2- אני אוהתב את עצמי הכי בעולם. האם זו האמת ועד כמה? 1. כן זו האמת. אני שונאת את עצמי. 2. אני אוהבת את עצמי 3. אני אוהבת ושונאת את עצמי 4. אני לא אוהבת ולא שונאת את עצמי. למה זה רע? כי אני לא נהנית או נהנית פחות מהחיים. למה זה רע? כי אני סובלת. למה זה רע?

אני לא עושה דבר על מנת למנוע סבל של אחרים. קיצון 1 - זה נכון, קיצון 2 - אני פועלת רק כדי למנוע סבל מאחרים. האם זו האמת ועד כמה 1. כן, אני לא עושה דבר 2. אני עושה הכל 3. אני לא עושה הכל ולא לא עושה כלום כדי למנוע סבל 4. אני גם עושה כדי למנוע וגם לא עושה כדי למנוע סבל מאחרים. למה זה רע? כי יש יותר סבל בעולם. למה זה רע? אנשים ישנאו אותי יותר. למה זה רע? כי אני אהיה לבד. למה זה רע? כי אני אסבול. למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי אני לא עושה דבר על מנת למנוע סבל של אנשים אחרים. קיצון 1 - זה נכון. קיצון 2 - יש סיבות אחרות ללמה אני שונאת את עצמי. האם זו האמת ועד כמה? 1. זו האמת, זו הסיבה היחידה 2. יש סיבות אחרות ללמה אני שונאת את עצמי 3. אני שונאת את עצמי גם בגלל שאני לא עושה דבר כדי למנוע סבל של אחרים וגם מסיבות אחרות 4. אני שונאת את עצמי ללא סיבה. למה זה רע? דבר אחד יש יותר סבל בעולם. למה זה רע? כי זו אשמתי. למה זה רע? כי אני עושה דברים רעים. למה זה רע? כי אני לא פותרת בעיות של אחרים. למה זה רע? כי זה אחריות שלי, ואם אני לא עושה את זה אז אני רעה. למה זה רע? כי אני שנואה על ידי אחרים. למה זה רע? כי אני לבד. למה זה רע? כי אני בודדה. למה זה רע? כי אני סובלת מרגשות קשים. למה זה רע? כי יש עוד אנשים שסובלים בעולם. למה זה רע? למה רע שסודנים סובלים? למה רע שסורים סובלים? למה רע שסעודיות סובלות? למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי יש סבל בעולם וזה בגללי.

אני שונאת את עצמי

יש סבל בעולם וזה בגללי

אני שונאת את עצמי כי יש סבל בעולם וזה בגללי

בגללי יש סבל בעולם לכן אני שונאת את עצמי.

ואם אני לא רזה אז אני מכוערת.

לא הלכתי למסיבה, אז אני חסרת ערך.

אני חסרת ערך. קיצון אחד - אני הכי חסרת ערך מכולם, אני הכי נחותה מכולם. קיצון שני - אני הכי בעלת ערך! הכי שווה מכולם. האם ועד כמה זו האמת? 1. זו האמת. אני חסרת ערך לחלוטין. 2. אני חסרת ערך באופן חלקי. 3. אני לא חסרת ערך ואני לא לא חסרת ערך. 4. אני בעלת ערך עצמי! נניח שזה נכון, למה זה רע? זה רע כי אני מרגישה אשמה. זה רע כי אני מרגישה רע עם עצמי. זה רע כי אני סובלת. זה רע כי אני לא מרגישה מאושרת. זה רע כי יש יותר סבל בעולם. זה רע כי

אני חסרת ערך כי לא הלכתי למסיבה. קיצון 1 - אני חסרת כל ערך עצמי לחלוטין כי לא הלכתי למסיבה. קיצון 2 - אני בעלת ערך עצמי גבוה מאוד כי לא הלכתי למסיבה. האם ועד כמה זו האמת? 1. אני חסרת כל ערך כי לא הלכתי למסיבה 2. אני חסרת ערך עצמי אבל גם עם ערך עצמי כי לא הלכתי למסיבה 3. אני לא בעלת ערך עצמי ולא חסרת ערך עצמי כי לא הלכתי למסיבה 4. אני בעלת ערך עצמי כי לא הלכתי למסיבה. 5. אין השפעה של אי הליכה למסיבה על הערך העצמי שלי. נניח שזה נכון, ואני חסרת כל ערך כי לא הלכתי למסיבה, מה רע בזה? פספסתי את המסיבה, אני לא אכיר אנשים. לא יהיה לי כיף עכשיו. מה רע בזה? זה אומר שאני מפסידה כיף. מה רע בזה. זה אומר שאני סובלת בבית. מה רע בזה? זה אומר שאני לבד. מה רע בזה? זה אומר שאני אשאר לבד. מה רע בזה? זה אומר שאני אסבול. מה רע בזה?

לא הלכתי למסיבה אז אני חסרת ערך. קיצון 1 - אני חסרת ערך בגלל ואך ורק בגלל שלא הלכתי למסביה. קיצון 2 - אני חסרת ערך בלי שום קשר למסיבה. האם ועד כמה זו האמת? 1.זו הסיבה לכך שאני חסרת ערך. 2. זו לא הסיבה לכך שאני חסרת ערך 3. זו הסיבה לכך שאני חסרת ערך ולא רק זו אלא יש עוד סיבות 4. אין סיבה לכך שאני חסרת ערך. נניח שזה נכון, למה זה רע? לא הלכתי למסיבה אז אני לא מכירה אנשים ולא נהנית. למה זה רע? כי אני סובלת. למה זה רע? כי אני לא מכירה אף אחד. למה זה רע? כי אני נשארת לבד. למה זה רע? כי זה אומר שאשאר לבד. למה זה רע? כי לא יעריכו אותי בחברה שאני לבד. למה זה רע? כי לא יהיה לי בן זוג. למה זה רע? כי לא יהיו לי ילדים. למה זה רע? כי כשאזדקן אהיה לבד. למה זה רע. כי לא יהיה אף אחד שידאג לי. למה זה רע? אעשה פיפי וקקי בתחתונים ואף אחד לא ידאג לי. למה זה רע? כי אני אהיה מסכנה. למה זה רע? כי אני ארצה למות. למה זה רע? כי אני אסבול.
למה אני לא מצליח טיפש אכילה לא לשנוא את עצמי חיסרון אכילה כפייתית בריא לא לשנוא הורה הליכה לא לאהוב אימון אימון אישי אימונים דוגמה לחקירה עצמית התפתחות התפתחות אישית חקירה עצמית חקירות להתאמן לשאול לשאול את עצמי לשאול את עצמך לשאול שאלות מה לשאול מה לשאול את עצמי מה לשאול את עצמך מודעות מודעות עצמית שאלה שאלות שאלות להתבוננות
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית למה התפתחות אישית חייבת להיות כרוכה בקושי? התפתחות אישית היא תהליך של שינוי שבו האדם עובר ממצב אחד למצב אחר, שנתפס בעיניו כטוב יותר. אליעד כהן מסביר שכדי שתהיה התפתחות, חייב להתקיים שינוי, וכדי ששינוי יתרחש חייב להיות קונפליקט כלשהו. הקונפליקט הזה מתבטא בקושי שחייבים להתמודד איתו. אם לא יהיה קושי, לא תהיה התפתחות. המשמעות של התפתחות היא מעבר ממצב נתון למצב חדש, וכדי להגיע למצב הזה, האדם חייב להרגיש שהמצב החדש עדיף וטוב יותר מהמצב הנוכחי שבו הוא נמצא. מהי משמעות הקושי בתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמה מעולם הספורט: אדם שמנסה להרים משקלים כבדים כדי לפתח שריר. אם האדם הזה לא יתאמץ ולא ירגיש קושי בעת האימון, הוא לא ... שהאדם ינסה להרים משקל כבד מדי, והמאמץ יגרום לו לקרוע שריר, ואז לא תהיה התפתחות, אלא דווקא הידרדרות במצבו. למה עצלנות מונעת התפתחות אישית? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליהם הוא שעצלנות וחוסר רצון להתמודד עם קשיים הם המכשולים הגדולים ביותר להתפתחות אישית. מי שמתעצל ולא מעוניין להתאמץ ולהתמודד עם קשיים, בעצם נשאר במקום. האדם נתקע, לא משתנה ולא מתקדם למקום טוב יותר. במילים אחרות, האדם נשאר באזור הנוחות שלו, וכאשר אין יציאה מאזור הנוחות, אין שום סיכוי להתפתחות אמיתית. כיצד ניתן למצוא את הקושי שיקדם התפתחות אישית? ההנחיה המעשית של אליעד כהן היא פשוטה: אם אדם רוצה התפתחות, הוא חייב לחפש משהו קשה שיאתגר אותו. האתגר חייב להיות משהו שדורש מאמץ משמעותי. רק כשיש התמודדות עם אתגר, האדם יכול להשתנות ולצמוח. אם אדם יחפש התפתחות אישית בלי אתגרים ובלי קושי, הוא פשוט יגלה שאין דבר כזה. המפתח הוא המוכנות להתמודד עם קשיים ולראות בהם הזדמנות לצמיחה. מה הקשר בין קונפליקט לבין התפתחות? כדי להבהיר את הרעיון, אליעד כהן חוזר על כך שכל שינוי כרוך בקונפליקט פנימי או חיצוני. ההתמודדות עם הקונפליקט היא זו שמייצרת את ההזדמנות לשינוי, והשינוי הוא הבסיס לכל התפתחות. הקונפליקט הזה יכול להיות רגשי, פיזי או מנטלי, אך הוא חייב להתקיים. ללא קונפליקט האדם פשוט לא יזוז מהמקום, לא יחפש דרכים לשפר את מצבו ולא ייצור את השינוי הדרוש להתפתחות. האם כל התמודדות עם קושי מובילה להתפתחות? אליעד כהן מציין שלא כל התמודדות עם קושי מובילה בהכרח לתוצאה חיובית או להתפתחות. לפעמים ההתמודדות מסתיימת דווקא בכישלון או בנזק, כמו בדוגמה של פציעת השריר. התמודדות עם קושי יכולה בהחלט להוביל לנסיגה או הידרדרות. ולכן, לא מספיק רק להתמודד עם קושי - חשוב גם להתמודד נכון ובאופן שקול, כדי שהמאמץ יוביל באמת להתפתחות חיובית ולא לתוצאה הפוכה. מה המסקנה המעשית לתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מסכם את דבריו בצורה ברורה מאוד: מי שמחפש התפתחות אישית חייב להבין שהדרך היחידה להגיע לכך היא באמצעות קושי. אם אדם לא רוצה קושי, הוא פשוט לא רוצה באמת להתפתח . הקושי הוא לא משהו שלילי, אלא להיפך - הוא ההזדמנות האמיתית לגדול, להשתפר ולהגיע למצב טוב יותר. למה חייב קושי ל
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם העולם מתקדם לכיוון שינוי תודעתי. התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה לעולם אינה משתנה. כלומר, השינוי מתרחש רק ברמת הצורה, בעוד שהמהות נשארת זהה. אליעד מדגיש כי בפועל, אנשים חושבים שהם פונים ... היא טובה, בעוד העבודה היא רעה. דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת של אחיזה לצורה אחרת. האדם לא באמת הולך לפנימיות מוחלטת, אלא פשוט משנה את צורת החשיבה החיצונית שלו. אליעד מדגיש שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר. האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת? השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי מערכת החינוך נמצאת בתהליך של התדרדרות. אליעד מסביר שלמעשה ההתדרדרות הזו עשויה להיות חיובית, משום ... הרבנים החכמים מאוד יוצרים מצב בו התלמידים נצמדים לחוכמת הרב במקום לפתח חשיבה עצמאית. כך החוכמה של הרב דווקא עוצרת את ההתפתחות של התלמיד. אליעד אומר שאם הרב היה פחות חכם, אולי זה היה מעודד את התלמידים לחשוב באופן עצמאי ולפתח רעיונות חדשים משל עצמם. לסיכום נקודה זו, אליעד ... נטול רצונות. כשאדם מממש את כל רצונותיו, הוא יכול להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד ... חיים רוחניים האם העולם מתקדם לעבר שינוי תודעתי? השואל מתעניין האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש בתודעה תמיד תנועה כפולה: מצד אחד היא משתנה, מצד שני היא נשארת תמיד אותה מהות. ברמה המעשית, יש אנשים הסבורים ... יכולה להיות יציאה החוצה לצורה אחרת של נפרדות, כמו אדם דתי שהופך לחילוני או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות מוחלטת, לא באמת קורה שינוי, אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות. האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות? השואל מציין שאנשים מאוכזבים מכך ששום דבר חיצוני לא ממלא אותם, ולכן פונים פנימה. אליעד מציין שבמקרים רבים הם לא באמת פונים ... מוחלט אלא לנפרדות חדשה: חילופי אמונות, או מעבר מצורה אחת לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כהתפתחות מסוג מסוים. מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות? אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם מתפתח בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו להתפתח, להתקדם, להשתפר, אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות. האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת? השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת או מתדרדרת. אליעד טוען שההתדרדרות עשויה להיות תהליך חיובי, כי ... - רצוי למהר ולהגשים אותם עד כמה שניתן, כדי להגיע למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד ... בן אדם דתי שכל חייו למד יום אחד נמאס לו להיות דתי יום אחד נמאס לו להיות דתי הוא הולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיע להבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאת גם אחיזה בצורה שתיהן זה צורות. יש מקום שבו אתה הולך רק פנימה אבל גם אז זה נקרא רק פנימה בסדר אבל בכל מקרה וגם כשאתה הולך פנימה בוא אני אתן לך דוגמה ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמה יש לי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבל זה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד. ש: אז מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום
מדד להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית
מדד להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית
... להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית מהו המדד להתקדמות רוחנית והתפתחות אישית? ההתקדמות הרוחנית או ההתפתחות האישית נמדדת לעיתים על פי תחושות פנימיות כמו אושר ... כהן מציע גישה שונה שבה המדד להתקדמות רוחנית הוא לא בהכרח תחושות של טוב או רע, אלא התפתחות השכל וההבנה שלנו. האם תחושות של טוב ורע הן ... נמצאים במצב של פרדוקס: לפעמים עלינו להרגיש רע על מנת להבין טוב יותר את עצמנו ולהתפתח. אליעד מציע שלפעמים הדרך לאושר או לשיפור רוחני עוברת דרך ... שהמדד האמיתי להתקדמות רוחנית הוא לא תחושת אושר, אלא השכל וההבנה שלנו. כשהשכל שלנו מתפתח, אנחנו מסוגלים להבין דברים בצורה יותר רחבה ומורכבת. תהליך ... שנה ומפרש אותה כיום בצורה שונה, מתוך הבנה עמוקה יותר של הסיטואציה. האם ניתן למדוד התפתחות רוחנית באופן מוחלט? האם ניתן לדעת באופן מוחלט אם ... באופן מיידי אם אנחנו מתקדמים, משום שהתהליך הרוחני הוא פנימי ומורכב. הרבה פעמים ההתפתחות אינה ניכרת מיידית, ולכן יש צורך בשכל להבין את השלב ... אותו בעבר? האם ניתן להתקדם רוחנית דרך היגיון ומחשבה? בהרצאה, אליעד מציע שמפתח ההתפתחות הרוחנית טמון בשכל. כל התהליך הרוחני, מבחינתו, הוא חיפוש אחרי הבנה עמוקה יותר של עצמנו ושל העולם סביבנו. ככל שהשכל שלנו מתפתח, כך אנחנו מבינים את העולם בצורה הרבה יותר רחבה, מסובכת ומורכבת. התפיסה שלנו משתנה, ואנחנו מתחילים לראות את הדברים מכמה זוויות שונות. התפתחות זו כוללת את היכולת לחשוב באופן מופשט, ולהבין את הקשרים העמוקים שמתחבאים מאחורי כל דבר. כיצד רמת החשיבה משפיעה על ההתפתחות האישית? לפי אליעד, ההתפתחות האישית תלויה באופן ישיר בשכל וביכולת להבין נושאים ... לא רק בהקשר של הסיפור עצמו, אלא גם בהקשרים שונים נוספים. איך ידע והשכלה קשורים להתפתחות האישית? ההבנה שאנחנו רוכשים מהחיים היא חלק בלתי נפרד מההתפתחות האישית. כל ידע חדש, כל חוויה ומעיין פרספקטיבה חדשה ... בסופו של דבר לאושר ולשלווה פנימית. כל חוויה רגשית יכולה להילקח כשלב נוסף בתהליך ההתפתחות האישית והסבל הזה, הוא סימן לצמיחה. מהו המדד ... האם תחושות של טוב ורע הן אינדיקציה להצלחה רוחנית? כיצד רמת החשיבה משפיעה על ההתפתחות האישית? ...
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
... המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה איך המוח יודע ... האם אפשר לדעת משהו חדש לגמרי? פרדוקסים בתהליך הלמידה התפתחות החשיבה אצל ילדים ...
שיפור עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית
שיפור עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית
... עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית מה עושים כשמרגישים ... ואמיתי, האדם היה חש אומללות מתמדת עד שהמטרה הייתה מושגת. מה הכוונה בלרוץ יותר מהר בדרך להתפתחות רוחנית? כדי להתקדם באמת, אליעד ממליץ לאנשים לבצע בדיקות ... ההבנה המדויקת של הבעיה הרוחנית היא קריטית להמשך הדרך. מה זה אומר לסגור קצוות בתהליך ההתפתחות הרוחנית? אליעד מביא את הדוגמה של תוכנית מאסטר שף, בה ... האחרון המתמודד מתחיל לסגור קצוות: לסדר צלחות, לנקות, לוודא שהכל מושלם. כך גם האדם שרוצה להתפתח רוחנית צריך לפעול: עליו למצוא מהן הפעולות שעדיין לא ביצע, ...
גאווה רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני
גאווה רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני
... רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני מהי גאווה רוחנית ולמה היא פוגעת ... כהן מסביר שלפעמים אנשים שעובדים על התפתחות רוחנית במשך תקופה ארוכה, חווים משבר גדול שמגיע דווקא אחרי תחושת הצלחה גדולה. האדם משוכנע שהוא כבר ... אליעד כהן מסביר שזו סכנה ממשית בדרך להתפתחות רוחנית אמיתית. האדם משכנע את עצמו שכיוון שהוא התאמץ, הגיע להישגים והתקדם, זה כנראה אומר שהוא כבר בסוף הדרך. זו טעות, כיוון שבפועל, הדרך להתפתחות רוחנית מלאה היא ארוכה ומורכבת הרבה יותר ממה שהאדם חושב. מה קורה כשאדם משלה את עצמו מבחינה רוחנית? ... חשוב להיזהר מהערכה עצמית מוגזמת במהלך התפתחות רוחנית? אליעד מדגיש שוב ושוב שהסכנה האמיתית היא לא בהתקדמות עצמה, אלא באופן שבו האדם מעריך אותה. ... חלק ממנה בהצלחה. מהי גאווה רוחנית? למה התפתחות רוחנית מובילה למשבר? איך לזהות אשליה רוחנית? האם הארה רוחנית היא אשליה? איך להעריך נכון התקדמות ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים ... כי לפעמים התרגול פשוט לא רלוונטי. תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי. מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית? המסקנה של אליעד היא שבכל תהליך של התפתחות אישית או רכישת מיומנות, יש לבדוק לעומק אם מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ... בעיה ולהחליט אם הפתרון הוא תרגול? כדי להחליט אם תרגול עוזר, צריך קודם לנתח את מקור הבעיה. זהו חלק חיוני בכל תהליך של פתרון בעיות או התפתחות אישית: מגדירים את הבעיה במדויק: מה בדיוק לא עובד? בודקים מדוע זה לא עובד: ... הבעיה (למשל, בעיה רפואית, בעיה מנטלית וכדומה), ואז ייתכן שתרגול יתמוך בתהליך אך לא יהיה העיקר. מה מסקנת הדברים לגבי פיתוח מיומנות והתפתחות אישית? המסקנה היא שבכל תחום של התפתחות אישית, העצמה אישית או רכישת מיומנות חדשה, חשוב לשאול האם באמת מה שחסר לי ...
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
... בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית האם חייבים להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? אליעד כהן מסביר שאחת השאלות המרכזיות בתהליך התפתחות אישית היא האם חייב להיות מאמץ, או שאפשר להתקדם בלי להכריח את עצמך להתאמץ. תחושת ההכרח היא סימן לקיומו של קונפליקט ... מסוימת, אם ירצה להמשיך להתפתח, יהיה חייב להעלות את רמת הקושי. הוא מדגים זאת באמצעות מתאמן בחדר כושר שמתחיל להרים משקל מסוים. בהתחלה זה קשה, אך אחרי ... הוא לא יתקדם. כלומר, ההתפתחות מחייבת להעלות את רמת הקושי בצורה מתמדת. למה חשוב לדייק עד אינסוף בתהליך החקירה? בהקשר של חקירה עצמית והתפתחות אישית, אליעד מסביר שהמאמץ והקושי נובעים גם מרמת הדיוק. ככל שהאדם חוקר יותר לעומק ומנסה להיות מדויק יותר, רמת ... שלילי. להפך, הוא סימן שאתה מתפתח. הקושי שאתה חש לא מעיד שלא התקדמת, אלא שאתה נמצא ברמת התפתחות גבוהה יותר, שבה נדרשת רמת דיוק ומאמץ גדולה יותר. האם חייב להיות קושי בהתפתחות אישית? איך להכריח את עצמי לחקור פחות? מהו קונפליקט פנימי? למה קשה לי לחקור את עצמי? איך להעלות את רמת הדיוק ... סוף, האם מחויב שיהיה קשה בהתפתחות אישית? רמת קושי בהתפתחות אישית, רמת דיוק, קושי מחויב, מרגיש שאני מכריח את עצמי, להכריח את עצמי לחקור, למה אני מרגיש מוכרח? ...
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
... של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם ... לחלוטין, כמו סיפור דמיוני. היכולת הזו של ילדים לתפוס את העולם בצורה כזו, שבה מה שהם לא רואים פשוט לא קיים עבורם, מייצגת את תחילת הדרך בה התפתחות הקוגניטיבית שלהם מתחילה להשתלשל. זהו ... של קיום של דבר שנמצא מחוץ לתחום הראיה שלו. הוא עשוי לחשוב שהכדור שנעלם לו מאחורי בד, פשוט לא קיים יותר. זהו תהליך שמראה כיצד הילד מתחיל להתפתח ממצב של תפיסת עולם מאוד מוחשית, חסרת זמן ... יותר, כשהם מתבגרים, הם צריכים להפעיל מאמצים קוגניטיביים על מנת להבין את מורכבות החיים. אם נעביר את המוח של ילד למבוגר, המחשבה על פעולתה, התפתחותה וההבנה שלה תהיה יותר מבוססת על השכל ... ולכן קשה יותר להטעות אותם. עם זאת, ילדים יאמינו בקלות יותר למה שמראה להם, מאחר שהם עדיין לא פיתחו את היכולת להטיל ספק במה שהם רואים. איך מתפתחת יכולת החשיבה המופשטת של ילדים? ההבנה של ילדים לגבי המציאות, גם אם היא נראית בהתחלה פשוטה ומוגבלת, מתפתחת בצורה מתמשכת. ככל שהם מתבגרים, הם מפתחים את ... למה שהם רואים, וזהו תהליך מאוד מורכב. למדוד את המציאות בצורה מדויקת ולחבר בין מה שהילד ראה לבין מה שקרה בפועל דורש מאמץ קוגניטיבי, שלב שהתפתחות קוגניטיבית תומכת בו ככל שהילד מתבגר. קוגניציה של ילדים תפיסת זמן ומרחב של ילדים התפתחות קוגניטיבית אצל ילדים ההבדלים בין ...
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
... העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית מהו תהליך ההתבוננות הפנימית שאליעד כהן מתאר? אליעד כהן מסביר על תהליך ... שהבסיס האחרון של הכל הוא ריקנות או כלום. איך להתבונן פנימה? מהי התפתחות רוחנית? איך להכיר את עצמך? מה המשמעות של כלום? איך להעלות מודעות עצמית? איך להבין מה אני באמת רוצה? מהי רוחניות מעשית? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 3
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: התפתחות, האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התפתחות, איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי מומלץ, אימון אישי לזוגיות, קואצ'ר מומלץ בתחום התפתחות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4902 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 09:01:58 - wesi4