ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התבטאויות ✔משמעות - מבוא ✔משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג. דוגמה: שבתאי הוא כוכב... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨משמעות - מבוא
משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג.

דוגמה: שבתאי הוא כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. משמעות המילה "שבתאי" היא המידע שבהכרתו של המשתמש במילה או שבמילון, שהמילה "שבתאי" מייצגת את כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש.

דוגמה של משמעות בהקשר בלתי לשוני: צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון מפיק צליל, שמשמעותו שקולה למשמעות המשפט: "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק". גם הצליל וגם המשפט מבטאים באופנים שונים את הבקשה הזאת: המשפט "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק" מבטא את הבקשה באופן לשוני, צליל הפעמון מבטא את אותה הבקשה באופן אקוסטי בלתי לשוני. המשמעות של כל אחת מההתבטאויות הללו היא הקישור בין ההתבטאות לבקשה, כלומר, המידע שאומר לגבי כל אחת משתי ההתבטאויות הללו: "התבטאות מסוימת זו מייצגת את הבקשה המסוימת הזאת".

דבר שיש לו משמעות הוא לפיכך בהכרח דבר אשר מבטא או מסמל דבר אחר או מעיד עליו, כלומר דבר המשמש כסוג של סימן מייצג, ומשמעות מתקיימת תמיד בתוך מערכת של שלושה מרכיבים: 1. סימן (המרכיב אשר לו יש משמעות), 2. הדבר שסימן זה מייצג, 3. המידע באשר לקשר ייצוגי זה בין הסימן והדבר שהסימן הנתון מייצג.

משמעות יש לאלמנטים לשוניים (כגון מילים מדוברות, סימני כתב, סימנים של שפות סימנים וכו), ולאלמנטים שאינם לשוניים, כמו למשל לסמלים גרפיים (כגון תמרורים או סמלים אסטרונומיים), לאלמנטים של שפת הגוף (כגון הבעות פנים, מחוות ובנסיבות מסוימות גם תהליכים ביולוגיים כמו הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, אשר בהם קיים קשר סיבתי בין המייצג למיוצג), או לאלמנטים בהקשרים חברתיים מוגדרים (כגון הצליל המציין את סוף ההפסקה בתיאטרון או את תחילת השיעור או סופו בבית הספר, תנועות יד מסוימות של מנצח, או לאלמנטים טקסיים כמו לחיצת ידיים, הצדעה או קידה).

במקרים מסוימים ניתן ליישם את מערכת היחס המשולש ("מייצגמשמעותמיוצג") גם בתיאור הסוג המיוחד של מקרים שבהם האלמנט המייצג (בעל המשמעות) הוא אירוע, ואנו מייחסים סיבתיות לקשר שבינו לבין הדבר המיוצג, כמו במקרים שצוינו לעיל של הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, או אירועים מסוגים אחרים, לדוגמה: "כשהסנוניות עפות קרוב לקרקע, משמעות הדבר היא שעומד לרדת גשם". בקיום הקשר הסיבתי נבדלים מקרים כאלה מהמקרים הרגילים שבהם משמש המונח "משמעות" בפירוש "מקשר ייצוגי". עם זאת, במקרים אלה רווח שימוש אחר במונח "משמעות" המתכוון לומר "חשיבות", למשל: "למעופן הנמוך של הסנוניות יש משמעות (=חשיבות), שכן היא מיידעת אותנו לגבי בואו של הגשם" (ראו הערת שוליים זו להדגמה והבהרה של הבדל זה).

המונח משמעות בתולדות הפילוסופיה

פרידריך שליירמאכר (1768 - 1834) טען כי הבנת משמעותו של טקסט פירושה שיחזור הכוונה המקורית של המחבר. בין השאר מהווה גישה זו בסיס לניתוח הרמנויטי של ספרות או אומנות בכלל.

צ'ארלס פרס (1839 - 1914) הגדיר משמעות כיחס הלוגי המקשר בין סימן מייצג לאובייקט מיוצג, זאת מבלי לכלול בהגדרה בהכרח פרט בעל הכרה אשר יודע איזה דבר הסימן הנתון מייצג, בכך הוא אפשר לדון במונחים כמו "משמעות" ו"סימן מייצג" דיון מתמטי כללי שאינו מוגבל למערכות הכוללות גורם פסיכולוגי, תבוני או הכרתי.

גוֹטְלוֹבּ פְרֶגֶה (1848 - 1925) הבדיל במאמרו משנת 1892 "על מובן והוראה" בין שני סוגי משמעות: הוראה היא האובייקט המייוצג על ידי סימן מייצג, ומובן, שהוא המידע שהסימן המייצג נותן, או אופן ההצגה של האובייקט, אשר עשוי להתייחס לאובייקט מיוצג אך עשוי גם להתקיים באופן בלתי תלוי, אפילו אם כלל לא קיים אובייקט מיוצג. יכולים להיות שני ביטויים או יותר בשפה בעלי אותה הוראה, אך בעלי מובן שונה (דהיינו מלים נרדפות), למשל "כוכב הערב", "כוכב השחר" ו"נוגה" המורים על אותו גרם שמיים. פרגה טען שההוראה של משפטים שלמים היא ערך האמת שלהם (אמתי או שקרי).

פרדינן דה סוסיר (1857 - 1913) הפריד את "הסימן הלשוני" לשתי ישויות: "מסמן" (=מילה או משפט) ו"מסומן" (=המושג שמסמן כלשהו מעלה ברוחנו) והדגיש את ההבחנה בין המסומן לבין הרֶפֶרֶנְט: הראשון קיים רק בהכרתנו, בעוד השני הוא דבר ממשי בעולם. כמו כן קבע סוסיר שבשפה טבעית אי אפשר להסיק מהו המסומן רק מהכרת המסמן שכן קישורו של מסמן מסוים למסומן מסוים הוא שרירותי. יש המזהים את המסומן של מסמן כמשמעותו.

לודוויג ויטגנשטיין (1889 - 1951) טען בחיבורו "חקירות פילוסופיות" (פורסם ב - 1953) שמשמעות של דבר אינה נגזרת מן הקישור בין סימן מייצג לדבר מיוצג אלא מן השימוש המעשי בדבר בשפה (או בתקשורת כלשהי).

ג, ון אוסטין (1911 - 1960) טען בחיבורו "משמעותה של מילה" שאי אפשר לקבוע באופן פשוט ומוחלט מהי משמעותה של מילה נתונה בלי להתחשב בהקשר שבו משתמשים במילה.

רולאן בארת (1915 - 1980) בחיבורו "מות המחבר" (1968) טען כי למשמעות, שמחברו של טקטס נתון התכוון לבטא דרכו, אין תוקף או חשיבות רבים יותר מכל משמעות אחרת, שכל קורא עשוי לייחס לטקסט זה. משמעויות שונות עשויות להתקבל מקריאת אותו הטקסט על ידי קוראים שונים מכיוון שכל קורא מבין טקסט נתון בהקשר היסטורי, תרבותי, חברתי ואישי ייחודי. בהרחבה ניתן לומר שמשמעותו של כל סימן מייצג עשויה להשתנות לדידם של מפרשים שונים של הסימן, וכי למשמעות שאליה התכוון מי שהפיק את הסימן אין מעמד מועדף מבחינת תוקף או חשיבות.

משמעות באומנויות בלתי מילוליות

מוזיקה

בדרך כלל נהוג לראות במוזיקה דבר שהוא איננו בעל משמעות ייצוגית, כלומר אינו מייצג משהו. בתקופה הרומנטית (1820 - 1910) התפתחה אסכולת המוזיקה התוכניתית, אשר מלחיניה הלחינו מוזיקה אשר אמורה הייתה לשאת משמעות אובייקטיבית, כלומר לייצג תמונות, אירועים או רגשות קונקרטיים (שאינם משתנים ממאזין אחד למשנהו). המונח הדיכוטומי שנוצר כניגוד למוזיקה תוכניתית הוא מוזיקה אבסולוטית, המתאר מוזיקה חסרת משמעות ייצוגית. בין השאר טענו המוזיקאים אדוארד האנסליק ויאניס קסנאקיס שכל מוזיקה היא אבסולוטית:

"למוזיקה אין שום נושא מעבר לצירופי הצלילים שאנו שומעים, כי המוזיקה לא זו בלבד שהיא מדברת באמצעות צלילים, היא מדברת בצליל ואך ורק בצליל." / אדוארד האנסליק (1825 - 1904)

"מוזיקה היא לא שפה, מטרתה של המוזיקה אינה להביע תוכני משמעות כלשהם באמצעות צליליה. מוזיקה קיימת בזכות עצמה, היא אינה מייצגת משהו שהוא מעבר לה." / יאניס קסנאקיס (1922 - 2001)

אומנות פלסטית

עד להתפתחותה של האמנות המופשטת בתחילת המאה ה - 20 הייתה כלולה באמנות הפלסטית שאיפה ליצור חיקוי של המציאות, כך שאפשר להתייחס לאומנות פלסטית לא - מופשטת כמייצגת את הדברים שאותם היא מחקה ולפיכך כבעלת משמעות ייצוגית, בניגוד לאמנות מופשטת, שניתן להתייחס אליה כחסרת משמעות ייצוגית (בדומה למוזיקה אבסולוטית).

מייחסים לצייר האמריקני אדוארד הופר את הטענה, שאת משמעותה של יצירת אומנות פלסטית אי אפשר לתרגם למילים:

"אם היה אפשר להגיד את זה במילים, לא הייתה שום סיבה לצייר את זה." / אדוארד הופר (1882 - 1967)

מחול

גם במחול קיימות אסכולות שונות בנוגע לשאלה, האם על מחול להיות בעל משמעות ייצוגית או לא. אלה הרואים במחול ענף של התיאטרון (לדוגמה, לפי מסורת התיאטרון מחול הגרמני) מבקשים לראות בכל תנועת מחול משמעות תיאטראלית, בדומה למשמעות שנושא טקסט: הבעה של רגש, משמעות סמלית, אזכור של התנהגויות אנושיות וחברתיות. בשביל אחרים, הרואים במחול אמצעי ביטוי הפועל גם במישורי תקשורת בלתי תיאטרליים (לדוגמה מרס קנינגהם או נועה אשכול), תנועת מחול עשויה לעורר מגוון תגובות ואסוציאציות, כך שבמקום לומר שיש לה משמעות, יותר מדויק לתארה כבעלת תפקוד וחשיבות מחוליות: ויזואליות - אסתטיות, גופניות, מרחביות, קומפוזיטוריות.

לאיזדורה דנקן, מחלוצות המחול המודרני, מייחסים את הטענה, שאת משמעותה של יצירת מחול אי אפשר לתרגם למילים (בדומה לטענתו של אדוארד הופר בנוגע לאומנות פלסטית):

"אם הייתי יכולה להגיד לך מה המשמעות של זה, לא היה טעם לרקוד את זה."

תפיסה של משמעות אצל בעלי חיים

ניסוי של הפסיכולוג פרדריק סקינר (מחשובי הביהיביוריסטים) הדגים כי יונים המקבלות מזון באמצעות מנגנון אוטומטי ללא שום קשר להתנהגותן יאמצו בדרך כלל התנהגויות שעליהן הן חוזרות בהתמדה, כאילו במטרה לגרום להופעת המזון, לדוגמה: ביצוע הקפות בתוך הכלוב או טלטול הראש לכיוון אחת הפינות העליונות של הכלוב. היונים שתוגמלו באופן מקרי לחלוטין אימצו יותר התנהגויות מסוג זה מאשר יונים שבאמת תוגמלו על התנהגותן.

במקרה זה ניתן ליישם את המושג "משמעות" תוך שימוש במערכת היחס המשולש "מייצגמשמעותמיוצג" של צ'ארלס פרס באופן הבא:

פעולתה של היונה היא המייצג, כלומר האלמנט שהוא בעל משמעות, התוצאה שהיונה מנסה להשיג (קבלת מזון) היא הדבר המיוצג על ידי פעולה זו, והמשמעות היא המידע המקשר בין הפעולה לתוצאה הרצויה. למערכת "מייצגמשמעותמיוצג" שבדוגמה זו מבנה יחסים מקביל לזה שבדוגמה שניתנה לעיל של צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון: כפי שצליל הפעמון מייצג בקשה שיופיע פקיד קבלה, כך ניתן לומר כי פעולת היונה מייצגת ניסיון או רצון לגרום לכך שיינתן לה מזון, כלומר: היונה מבטאת לכאורה בקשה לקבל מזון.

הצורך הפסיכולוגי במתן משמעות

הפסיכולוג פרדריק בארטלט, אשר היה מראשוני חוקרי הזיכרון, טען שכדי לזכור דבר מה למשך זמן רב חייב האדם להקנות לו משמעות, גם אם אין לו משמעות כלל. בארטלט ערך ניסויים על הזיכרון והוכיח ששגיאות זיכרון נובעות מצורך זה. הוא הוכיח שהשגיאות הנפוצות ביותר באופן זכירתו של סיפור הן החלפת מילים וניסוחים למילים וניסוחים אחרים זהי משמעות וששגיאות נפוצות אחרות הן הפיכת הסיפור ל"הגיוני יותר" והשמטת פרטים שאינם תורמים להבנת הסיפור.

בארטלט הוכיח בניסויים גם ששגיאות בזכירת רישום נובעות מהפירוש שניתן לו. רישום שניתן להגדירו בדרכים שונות יטה להיזכר כדומה יותר להגדרות שניתנות לו מאשר למראהו המקורי.
קשרים חברתיים דיכוטומי ליצור אנושיות להביא הוכחות אובייקט תרבויות התפתחות להשתנות מושגים אסטרונומים
בחירה חופשית - איך היא נוצרת? אקראיות או סיבה מוכרחת?
בחירה חופשית - איך היא נוצרת? אקראיות או סיבה מוכרחת?
...חופשית - איך היא נוצרת? אקראיות או סיבה מוכרחת? האם קיימת בחירה חופשית אמיתית או שהכל נקבע מראש? אליעד כהן מציג בהרצאה זו נקודה למחשבה עמוקה ויסודית על מושג הבחירה החופשית, ומסביר באופן מפורט האם בכלל קיימת בחירה כזאת, ואם כן, מה משמעותה האמיתית. הוא מתאר את הבחירה החופשית כתהליך: כאשר אדם עושה פעולה כלשהי, לפניה הוא רוצה לבצע אותה, ולכאורה זה מעיד על כך שבחר בה. אלא שכאן מתחילה הבעיה - למה בכלל האדם רצה לעשות את אותה פעולה ולא פעולה אחרת? מה המשמעות של סיבה הכרחית וסיבה אפשרית? כדי להבין לעומק...
יצירת מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית
יצירת מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית
...יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית איך אפשר ליצור מוטיבציה גם כשאין רצון בכלל? הרבה פעמים אדם רוצה להשיג מטרה מסוימת, אך מבין שכדי להגיע אליה הוא חייב להתאמץ ולעבוד קשה. כדי לעמוד באתגרים ובמאמצים, האדם זקוק למוטיבציה חזקה ולרצון גדול. אבל מה קורה כאשר האדם מרגיש שאין לו מספיק רצון או מוטיבציה? במקום פשוט לוותר על המטרה, קיימת דרך אחרת. אליעד כהן מציג רעיון של...
בירור הרצון, שיהיה רצון אמיתי, כדי שהאדם ישיג אותו באמת
...כדי שהאדם ישיג אותו באמת כאשר אדם לא עושה, את כל מה שהוא כן יכול לעשות עבור המטרה שלו, זה אומר שהמטרה שלו, לא ממש ברורה לו. כי לפעמים האדם מתפלא למה הוא מתאמץ ולא מצליח להשיג את המטרה שלו, וזה רק משום שהוא לא עושה את כל מה שהוא כן יכול לעשות, עבור המטרה שלו. וזה, רק משום שהמטרה של האדם, לא ממש ברורה לו. ובכל פעם שהאדם רואה שיש אצלו ניגוד מטרות, שמצד אחד הוא רוצה דבר אחד ומצד שני הוא רוצה את ההפך, עליו לברר לעצמו את האמת, מה באמת הוא רוצה? ובעיקר, למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה? ועל ידי זה שהאדם מברר...
אין הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין
אין הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין
...יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין מה המשמעות של יש ואין? אליעד כהן מסביר בהרצאה את המושגים יש ואין, ועוסק בשאלה האם באמת יש הבדל בין המושגים האלה. הוא טוען שכאשר אדם אומר יש לי משהו ביד, הוא בעצם מסתמך על החושים ועל השכל שלו. לעומת זאת, כאשר הוא אומר אין לי משהו ביד, גם אז הוא מסתמך על השכל והחושים. לכן, לטענתו של אליעד, במובן העמוק והמהותי ביותר אין הבדל ממשי בין יש לאין, מכיוון...
הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן?
הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן?
...למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן? מה באמת קדם למה, הביצה או התרנגולת? השאלה מה קדם למה, הביצה או התרנגולת? היא אחת השאלות המפורסמות והמוכרות ביותר בעולם, ואליעד כהן מסביר בהרצאתו לעומק את מהות השאלה ואת התשובה האמיתית אליה. המהות של השאלה הזו היא להבין מהו הרצף הראשוני של סיבה ותוצאה שמוביל את כל האירועים במציאות. ישנה תחושה שכל דבר שקורה כרגע הוא תוצאה של אירוע קודם, וכך נוצר רצף אינסופי של סיבות ותוצאות. אך אליעד מסביר שהשאלה האמיתית כאן היא בעצם מה התחיל את הזמן עצמו...
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
...למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן מה היתרון בלרדת על אנשים ולקרוא להם מפגרים? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הגישה יוצאת הדופן שלו שלפעמים זה מועיל לקרוא לאדם מפגר, טיפש או מטומטם. תחילה, הוא מדגיש שהפעולה הזו נחשבת לרעה ולפסולה כי היא פוגעת באנשים, משפילה אותם, ועלולה לגרום להם לדיכאון ואף להרס הביטחון העצמי. לכאורה, לקרוא למישהו מפגר הוא דבר שלילי...
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
...של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ההרצאה עוסקת בהבנת ספרי רבי נחמן מברסלב, תוך התמקדות בניגון ובפנימיות של דבריו. אליעד כהן מדבר על איך לקרוא ולהבין את הספרים של רבי נחמן בצורה מעמיקה, מעבר לקריאה הפשוטה. הוא מבהיר שהגישה ההולמת ביותר היא לא להתמקד במשמעות המילולית בלבד, אלא לחפש את המשמעות העמוקה והפנימית שמאחורי הדברים....
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
...איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת איך להגיב נכון כאשר מעירים לך הערה? כאשר מישהו מעיר לך הערה או ביקורת, הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות הוא קודם כל לבדוק האם ההערה נכונה. זהו השלב הראשון והחשוב ביותר. לפי אליעד כהן, אין משמעות לשום דבר אחר לפני שאתה בודק האם מה שנאמר לך הוא נכון או לא נכון. אנשים נוטים להגיב מידית בצורה אוטומטית, לתקוף בחזרה,...
לא לרצות את השלמות זה טוב - אבל לשקר שאתה רוצה את השלמות, זה רע
...- אבל לשקר שאתה רוצה את השלמות, זה רע כי האדם מקבל תמיד בדיוק מושלם, את מה שהוא רוצה. והאדם רחוק מהשלמות, רק בגלל שהוא עצמו, רוצה בבחירה חופשית ומלאה, להיות רחוק מהשלמות, ולהיות בחוויה של נפרדות וחסר. ולא לרצות את השלמות, זה בעצמו מושלם. כי החכם האמיתי, הוא לדוגמה (כמו אלוהים / המציאות) לא רוצה להיות בשלמות, והוא רוצה דווקא את הנפרדות ואת החיסרון (והכל הוא מצד הנפרדות בלבד). אלא, שהוא יודע את האמת, שהנפרדות שלו, היא בבחירה חופשית ומלאה שלו. ואז הוא חווה את התגשמות רצונו, בכך שיש חוסר שלמות. אבל...
איך נכון להטיל ספק? לשאול אולי ההפך הוא הנכון, לנסות להוכיח שההפך הוא הנכון, להטיל ספק בצורה נכונה, איך לברר את האמת? איך לחפש את האמת? איך מטילים ספק? הוכחות האמת, בירור האמת
איך נכון להטיל ספק? לשאול אולי ההפך הוא הנכון, לנסות להוכיח שההפך הוא הנכון, להטיל ספק בצורה נכונה, איך לברר את האמת? איך לחפש את האמת? איך מטילים ספק? הוכחות האמת, בירור האמת
...ספק? לשאול אולי ההפך הוא הנכון, לנסות להוכיח שההפך הוא הנכון, להטיל ספק בצורה נכונה, איך לברר את האמת? איך לחפש את האמת? איך מטילים ספק? הוכחות האמת, בירור האמת איך נכון להטיל ספק ולברר את האמת? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו על הדרך הנכונה להטיל ספק וכיצד לבדוק מה האמת באופן יסודי ונטול אינטרסים. לפי ההסבר, להטיל ספק זה לשאול את עצמנו: אולי ההפך הוא הנכון? לא רק להעלות את האפשרות של ההפך, אלא גם ממש לנסות להוכיח שההפך הוא הנכון. מטרת ההטלה של ספק היא לא לקבל את ההפך מיד כאמת מוחלטת, אלא לבדוק ולחקור...
עיצוב אמונות - מקצוע חדש... האמנם?
...עמית לביא אני מעצב אמונות. Believe Design L.T.D. מה זה אומר? הכוונה פשוטה מאוד. אני טוען שכולנו מעצבים את האמונות שלנו במהלך חיינו. אבל אנו לעיתים פועלים כאוטומטים ולכן, פעמים רבות אנו נכשלים ולא מאושרים מספיק מחיינו ובחיינו. זה הכל תלוי באמונה. איזה אמונה מזינה אותנו? האם אמונה שאנו לא מסוגלים או אמונה שאנו לא מוצלחים? עלינו לזהות את האמונות שלא עוזרות לנו לגדול ולשנות אותן לאמונות גדולות צבעוניות ויפות שמפרגנות למי שאנחנו, ושמעודדות אותנו להגשים את עצמנו ולחוות יותר סיפוק, שמחה והצלחה. איך עושים...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
...את הדברים החשובים בחיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?. הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך אני אמור לזכור...
פרפרים הם חופשיים
...כולנו מפחדים מאובדן ומנטישה. אנחנו מנסים לתפוס כל דבר יפה וטוב, שעובר בחיינו, מתוך חשש שאם לא נאחז בו הוא יאבד. מתאמצים לאחוז בעבודה שלנו, במשפחה, בחברים, במכרים, במחשבות שלנו, בדרך שבה בחרנו ללכת, באמונות שלנו ואפילו בתחושות שלנו. אך האם אנו יכולים לאחוז בכל אלו? ואף יותר מכך, האם אנו באמת רוצים לשמור ולשלוט בכל אלו? חישבו רגע על פרפר מרהיב שחולף לידכם, פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו לפרפר? מה יקרה לאותם דברים שראיתם בו? פשוט, הפרפר...
להיות טבעי
...לכך שהאדם יעמוד על איזושהי עמדה ויתבצר בה. הכוונה היא שהוא יתחבר למהות הפנימית האמיתית שבו, ויזרום עם ההבנה של אותו הרגע לפי הבנתו את הדברים באמת. קיימים מצבים שבהם האדם מקבל איזשהו רעיון זר לו כי הוא קיבל אותו מסמכות כלשהי וחושב שהרעיון הזה הוא טוב תוך כדי ביטול שיקול דעתו שלו באותו הזמן. ואפשר לקרוא לקול הפנימי האני האמיתי לעומתו הדברים שהוא עושה כי אדם אחר אמר לו וכי הוא הושפע וביטל את דעתו מבלי להפעיל שיקול דעת ולקרוא להתנהגות זו האני המזוייף ובין האני האמיתי לבין האני המזוייף מתנהלת מלחמה....
טעויות. כיצד לטפל בהן? כיצד להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך?
...הצלחות או כישלונות כבחירתך? כיצד אמורים לטפל בטעויות? כיצד באפשרותך להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך? טעויות קורות לנו כל הזמן, מהסיבה הפשוטה שאנחנו לא מושלמים וגם לעולם לא נהיה מושלמים. כשם שחשוב לטעות כמה שפחות כך גם חשוב לדעת מה לעשות אחרי שהטעות כבר קרתה. בהמשך למה שהתבאר במאמר כיצד לטעות בצורה נכונה ובהצלחה? כיצד לטעות כמה שפחות? אוסיף ואומר כי גם הטיפול בטעויות חייב להיעשות אך ורק עם חשיבה חיובית בלבד. אם מטפלים בטעויות בצורה לא חיובית זה הופך את הביקורת שלנו על הטעות לביקורת...
חרדה - הגדרת חרדה - למה שאדם יחשוש שמשהו רע עומד לקרות?
...רע עומד לקרות? אפשר ללכת ברחוב, לשבת באירוע משפחתי או סתם להיות בבית ולפתע להרגיש חרדה בלתי נשלטת. להרגיש מאוים, לחוץ, מפוחד וחסר אונים. בנוסף לכל אלו יש גם ביטויים פיזיולוגיים וגופניים המעידים על מצוקה נפשית המתרחשת כעת. ממה זה נובע? מה עושים? ואיך נפטרים מהסבל הנורא הזה אחת ולתמיד? הגדרת חרדה חרדה היא מצב פסיכולוגי או פיזיולוגי בו האדם חש אי שקט פיזי ונפשי, בשל מחשבה שמשהו רע עומד לקרות. מחשבות מעוררות חרדה עשויות להיות מחשבות הן על איום וסכנה ממשיים והן על דמיוניים, ועשויות להופיע באופן מודע...
אמונות טפלות - אמונה טפלה - מבוא
...(או: אמונה תפלה, על מקור הביטוי ראו להלן) היא אמונה שאין לה יסוד, שאינה מסתמכת על עובדות מוכחות, אמונה בלתי רציונלית. מושג זה משמש גם כשם גנאי לאמונותיו של הזולת. ישנן אמונות טפלות מקובלות המכונות גם אמונות עממיות. חלקן, כגון הפחד מיום שישי ה - 13 או מחתול שחור ניתנות למעקב ולהסבר היסטורי. ישנן גם אמונות טפלות שאדם, או יצור חושב אחר, מגבש בעצמו בשל הסקה לא נכונה ממאורעות חייו. לדוגמה, בניסויים בתחום הפסיכולוגיה של הלמידה, בהם חיית מעבדה אמורה ללמוד בניסוי וטעייה ללחוץ על דוושה כדי לקבל מזון, יש...
פרשת "שְּׁמִינִי": זהירות, "אֵשׁ מְזָרָה"
...שמיני פותחת בויהי ביום השמיני קרא משה לאהרן ולבניו ולזקני ישראל [1]. מה קורה ביום השמיני? ביום זה יוצאים אהרון ובניו מאוהל מועד לאחר שנצטוו על שבעת ימי המילואים: ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים עד יום מלאת ימי מלאיכם כי שבעת ימים ימלא את ידכם [2]. בשבעה ימים אלה מוכשרים אהרון ובניו, והם זוכים בייפוי - כוח לשרת את ה בקודש, לאחר שהם עברו תהליך של כפרה [3]. במלים אחרות, היום השמיני הוא בבחינת יום ציון סיום ההכשרה לשירות בקודש. יום ששמחה צריכה לציין אותו, יום בו ראוי לברך על המוגמר. והנה בעצם היום...
חתירה למגע - להגיע לעימות עם מה שמטריד אותנו
...שמטריד אותנו לפני כמה ימים קיבלתי אימון טוב מידיד. הידיד הזה לא אוהב אימון ולא מאמין בו. הוא סקפטי לחלוטין לכל העיסוק שלי. אימון עסקי? אם יש לך מוצר טוב, תמכור. אם לא, לא. אימון להרזיה? הכל גנים. אימון אקדמי? אם אתה גאון, אתה מסיים מהר. אם לא, חבל על הזמן. וכך הלאה. דיבורים? זה רק לנשים, והם חסרי תועלת. ואכן הוא ידיד מאוד שתקן. הוא לא אוהב להשוויץ, ולא אוהב להתלונן, מה שמשאיר לו מעט מאוד לומר. אבל פה ושם יש לו משהו מעניין לומר. לפני כמה ימים נפגעתי ממשהו שאישה אמרה לי. היא האשימה אותי במשהו שלדעתי...
אפיסטמולוגיה / תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה - 1
.../ תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה - 1 אפיסטמולוגיה / תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה המחשבה היא החלק השחור והתודעה היא החלק הלבן כלומר האותיות השחורות זה המחשבות שמצוירות על גבי החלק הלבן שהוא התודעה ברור שאלו לא דברים נפרדים אחד מן השני למרות שאני כותב שתי דברים זה למעשה אותו מטבע רק שלשם ההסבר יש צורך בפירוק לגורמים של הרעיון. הלבן כולל את כל הצבעים כלומר הוא חלק מופשט ביותר שכולל את כל הספקטרום בעוד הצורה השחורה היא האישון שרואה רק את הצורה שלו הוא לא חש בצורות אחרות אבל בזכות ההרמוניה התודעה של...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התבטאויות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התבטאויות, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התבטאויות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להגיע לפשיטת רגל הרגשה רעה ניהול שיחות מכירה ברור מאליו מתקשה להתמיד ככה ולא אחרת הפרעות חרדה שונות להתמודד עם פחד מגירושים חרדה חברתית היא טובה למה לאהוב את עצמך בלי תנאים? האם להביע אהבה? למה אהבת חינם היא שנאת חינם? איך להיות מאושר עם מחלה כרונית? איך להיות מאושר ולהרגיש שלמות? ליצור זוגיות טובה לאורך זמן למה בחורה לא אוהבת גבר שרוצה אותה? לבחור החלטה החלטה מתוך אי וודאות איך להתמודד עם התנגדויות לקוח? איך להתמודד עם מחשבות אחרי בגידה? איך לא להיכשל בעסקים? להצליח עם נשים לדבר עם הלקוח בשפה של הלקוח לשכנע ילדים לאכול פירות וירקות רוצה שהילדים שלי יהיו מאושרים איך להרגיל את הילד לתת? אשליה רוחנית תת מודע ולא מודע לטפל במישהו ששומע קולות לטפל בסכיזופרניה האם לחזור לאקסית? לצאת עם האקס של חברה מהן קבוצות השרירים שיש בגוף? שומן או פחמימה העולם נברא על ידי אלוהים קורונה כמבחן אמונה באלוהים מואר להגיע להארה רוחנית אמיתית איך להפוך להיות אלוהים? האם אפשרי להיות אלוהים? לעשות כסף בלי תואר כסף מאומנות למה היא משמעות החיים שלי? ייעוד ומטרת החיים הטוב שברע זיכרונות שליליים מהאקס חסרי בחירה חופשית הגדרת בחירה קיומו של בורא עולם האם העולם נברא או תמיד היה קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי, קואצ'ינג לילדים, אימון אישי קריירה בנושא התבטאויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8125 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 18:30:32 - wesi4