ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרצון ✔רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 2 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 2
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון.

אז בשלב הראשון אנו אומרים, מסקנה, יש משהו אחר שגורם לנו לרצות, ואז אנו מגלגלים את השאלה עליו. בואי נראה מה הבנת?

אלו דברים שבחיים שלך לא חשבת עליהם.

שאלה: רק עכשיו אני מתחילה.

אליעד: אבל אלו שאלות הגיוניות

שאלה: כן.

אליעד: נגיד אני בוחרת את הרצון שלי, לא משנה למה אני בוחרת, האדם אומר לא יכול להיות שאני בוחר, הרבה אנשים אומרים לא יכול להיות שיש לי בחירה, כי אם הייתה לי בחירה לא הייתי בוחר לרצות את זה, הייתי בוחר לרצות אחרת, אבל זה לא נכון, כי אולי יש לך בחירה ובכל זאת אתה בוחר את זה מסיבה כלשהי, לכן לא מוכיחים דבר דרך שאלה, שאלה זו לא הוכחה לשום דבר, אתה אומר לא יכול להיות שיש לי בחירה, כי הייתי עושה אחרת, זאת לא הוכחה. אולי כן יש לך הוכחה ואתה מסיבה כל שהיא בוחר לרצות להרגיש טוב ורע.

אבל אני אמרתי משהו אחר, אם אני בוחר את הרצון שלי, האם אני בוחר אותו עם רצון או בלי רצון? אם אני בוחר אותו בלי רצון, אז זה לא נקרא שאני בוחרת, מה זה אומר בכלל? אז זה לא נקרא שאני בוחרת.

ואם אני בוחרת אותו עם רצון? אז מה יוצר את הרצון שלי שלפיו אני בוחרת את הרצון?

הרצון הראשון שלך, מי מחליט מה יהיה הרצון הראשון שלך? אם את המחליטה אז את חייבת לבחור אותו לפני שיש לך אותו, כי יש אותי שאין לי רצון ועכשיו אני בוחר שיהיה לי רצון.

למשל אומר שהאדם בוחר את הרצון שלו, למרות שזה לא הגיוני, למה? כי מדוע שאבחר רצון כזה, זאת שאלה אחרת, למה שהאדם יבחר להגיד זה טוב וזה רע? מה ההיגיון? אבל יכול להיות שהוא באמת בוחר את רצונו

שאלה: הוא צריך רצון כדי לבחור.

אליעד: צריך שתהיה תודעה שיש לה רצון ואז היא בוחרת את הרצון, והשאלה הנשאלת היא, שכאשר התודעה בלי רצון בוחרת שיהיה לה רצון האם לתהליך הזה נקרא לו בוחרת או לו?

כי אם היא בחרה בלי רצון, זה לא נקרא שהיא בחרה.

שאלה: זאת אומרת שלא היה לה רצון והיא בחרה אז זאת לא הבחירה שלה.

אליעד: נכון, אבל הדבר הזה נכון רק לגבי האדם ולא לגבי אלוהים. כי עליך אפשר להגיד או קי אם אני ללא רצון יצרתי את הרצון של עצמי, אז זה אומר שלפני זה לא היה לי רצון, אז אי אפשר להגיד שבחרתי.

שאלה: איך אפשר ליצור רצון בלי רצון?

אליעד: עובדה

שאלה: חייב להיות רצון כדי ליצור משהו.

אליעד: אל תניח הנחות

שאלה: למה שיהיה דבר?

אליעד: בלי סיבה, למה לא? אם אין רצון אז מה זה משנה אם זה לפה או לשם, אחרי שיש לך מנגנון של רצון אז אתה שואל מדוע שהוא יעשה משהו בלי רצון. אבל לפני שיש לך מנגנון של רצון, למה שלא יעשה משהו בלי רצון? עכשיו אחרי שאנחנו יודעים שיש רצון, אז אנו שואלים מדוע שיעשה דבר בלי רצון?

שאלה: כל עשייה היא עם רצון.

אליעד: אחרי שיש רצון אז אנו מניחים שישות פועלת כשהיא רוצה, אבל לפני שיש מושג כזה רצון, כשאנחנו אומרים שאין רצון, הכוונה לא שהוא לא רוצה, הכוונה שאין רצון.

שאלה: אבל יש פוטנציאל

אליעד: אם יש פוטנציאל, אז השאלה מי יצר את הפוטנציאל? אז מגיעים לנקודה שהפוטנציאל שיהיה לך רצון נוצר ממצב שבו אפילו אין פוטנציאל. פוטנציאל שיש רצון, פוטנציאל שאין רצון, ומי יצר את החילוק בין יש רצון לאין רצון.

אבל אני רוצה לדבר על נקודה אחרת. עם אלוהים לדוגמה אנחנו הולכים בלוגיקה שונה, אנחנו שואלים את אותה השאלה, איך הוא יצר את רצונו, וכשהוא יצר את רצונו הוא היה במצב בלי רצון, אז אולי הוא לא בחר, אבל אי אפשר להגיד את זה, למה? כי הוא הישות הראשונה. עליך אנחנו מגיעים למסקנה שזה לא את, שיש מישהו אחר שעושה, אבל אלוהים הוא הראשון, הוא היחיד שאי אפשר להגיד שמשהו הפעיל אותו, כי המישהו שהפעיל אותו זה הוא, עליך אפשר להגיד שהרצון נבע ממישהו שהפעיל את הרצון, אבל אלוהים הוא הראשון, ואותו ראשון עושה פעולות שנובעים מרצונו.

כשאנו חוקרים את הרצון, אצלו אנחנו לא יכולים להגיד שהוא פועל ללא בחירה, כי אצלו אי אפשר להגיד שמישהו אחר מפעיל אותו, כי הוא הראשון, האם הבנת את ההבדל?

אצלך יש משהו יותר גדול ממך, מה מפעיל אותך? משהו יותר גדול, אבל אצל אלוהים אין יותר גדול, הוא הראשון. אנחנו אומרים שהוא יצר ללא רצון, הוא יצר את רצונו מבלי שיהיה לו רצון, אבל אי אפשר שכפו את זה עליו, כי הוא זה שיצר, הוא באמת יצר, עליך אפשר לומר שזה לא את יצרת, המציאות יצרה את רצונך. אלוהים הוא הכוח הראשון.

שאלה: מה זה הכוח הראשון?

אליעד: המשהו הראשון, ה X הראשון, החומר הראשון, הסיבה הראשונה, ההוויה הראשונה, הדבר שתמיד קיים.

יש שולחן, הוא יכול להיות קיים ויכול לא להיות קיים, זה נקרא אפשרי המציאות, יש אליעד יכול להיות קיים ויכול להיות לא קיים, אני מדבר כך ויכול לדבר אחרת, כל דבר הוא אפשרי, יכול להיות ויכול לא להיות, אבל יש דבר שהוא מחויב, מה זה אומר מחויב? כל האפשריים האלה הם צורות שונות של משהו שתמיד נמצא שם. יש כאילו משהו שהוא תמיד שם והדברים השונים מתחלפים כל הזמן סביבו. כי משהו חייב להיות.

ואז ישאל השואל מי אמר שמשהו חייב להיות, אולי אין זמן, אין בעיה, אפילו אם אין זמן אז עדיין יש משהו, אז אין זמן, אבל יש אין מקום, יש משהו, אז איך מוצאים את המחויב? את המחויב מוצאים על ידי השלילה, על יש זה שאומרים, המחויב הוא לא זמן, לא מקום, לא רצון, לא אין רצון, לא תודעה, לא אין תודעה, הוא לא זה ולא זה, מה נשאר? דבר ללא שום הגדרה, הוא המחויב, שום דבר, כלום.

רבי נחמן אומר על ידי התבודדות, יושב עם עצמו, ומבין את עצמו, הוא נכלל במחויב המציאות, זה המושג נכלל במחויב המציאות, הוא הופך להיות המחויב, רוצה להפוך להיות אלוהים? תבין מה זה אלוהים. כי את טיפה בתוך הנהר, הסיבה שאת לא חווה את זה, כי את לא מבינה מה זה הנהר, אבל אם את מתחילה להבין מה יש מאחורי הכל? אז את מבינה שאת בכלל אחד איתו, ואז אתה גם חווה את זה. הבנו?

שאלה: ואז היא תבין שיש לה בחירה על הכל.

אליעד: נכון, אז היא תבין שיש לה בחירה על הכל, ואז כשתגידי את המילה אני, תלוי למי תתכווני, אם תתכווני אני הגוף, אז אין לך בחירה, ואם תתכווני אני אלוהים יש לך בחירה, תלוי למי תתכווני. לכן רבי נחמן אמר, לעתיד לבוא אם יהיה לך שכל תתבטל הבחירה, לא תהיה בחירה. למה יש לך בחירה כי אין לך שכל.

שאלה: למה?

אליעד: כי אם היה לך שכל היית רואה שהכל נוצר מאותו כוח, אז איך יש לך בחירה, אתה בורג במערכת, אז איך יש לך בחירה?

מנקודת ההתחלה יש לך בחירה, תלוי מאיפה מסתכלים. כי רבי נחמן אמר, לי יש בחירה, ולכם אין בחירה. מה זה אומר? שאני חי בתודעה שאני בוחר, לכולם יש בחירה השאלה היא באיזה תודעה אתה.

שאלה: או ככול שאתה מבין שאתה הכל או לא כלום, כך יש לך בחירה.

אליעד: לא, אמרת ככול שאתה מבין, אמרת משהו לא במוחלטות, ככול שאתה מבין זה כאילו דרגות, וכאן אין דרגות, או שהבנת שאתה כלום ויש לך בחירה מהצד של הכלום, או שלא הבנת שאתה כלום ואז אין לך בחירה. זה לא ככול שאתה יותר מבין, אין ככול, או שאתה עדיין הדמות הזאת שלך או שאתה הראשון.

שאלה: כשהאדם מבין את אפסותו..

אליעד: למה את אפסותו? למה לא את גדולתו? תקרא לזה בלשון האמת, האנשים חושבים שלהיות כלום זה ביזוי.

שאלה: כלום במובן הטוב.

אליעד: טוב, שאלה.

שאלה: דברנו בעבודה, האם צריך להביא ילדים לעולם.

אליעד: אני בעד, מה אתה חושב?

שאלה: אני שמעתי טיעונים שזה הטבע, וככה הטבע דוחף אותנו, וכך הטבע שומר על עצמו

אליעד: הטיעונים האלה אומרים שבעצם אין לך בחירה, אז למה לשאול אם להביא ילדים, אם יש שאלה פירושו שיש בחירה. תתרכז טוב, אותם אנשים שאומרים שזה הטבע

שאלה: אין להם בחירה.

אליעד: אבל הם שקרנים כי הם לא ממש יודעים שאין להם בחירה, מישהו באמת אומר שהטבע דוחף אותו להביא ילדים? הוא בוחר מתי, אם מי, למה, כמה? אם זה היה לפי הטבע? אתה כל הזמן היית מביא ילדים. זה לא נכון, זה לא הטבע, אתה עדיין שולט, ויש כאלה שבוחרים לא להביא ילדים, אז זה לא נכון שהטבע דוחף אותך.

בפשיטות, למה אנשים מביאים ילדים, למה אנשים אוכלים, למה אנשים עושים פעולות? כי זה גורם להם להרגיש יותר טוב

שאלה: זה מה שאמרתי, שזה נותן תחושה של משמעות.

אליעד: בפשיטות, אדם מביא ילד, האם זה גורם לו להרגיש יותר טוב? כן, לכן הוא מביא ילדים כדי להרגיש יותר טוב.

שאלה: אבל הם אומרים הטבע.

אליעד: תשאל אותו האם יש לו בחירה?

שאלה: אין לו.

אליעד: האם הוא באמת חושב שאין לו?

שאלה: לא.

אליעד: אז גמרנו, אם הוא אומר שאין לו בחירה, אז איך הטבע דוחף אותך? למה ביום כזה, למה בשעה מסוימת, למה בכתובת מסוימת? למשל בבעלי חיים אפשר להגיד שהטבע דוחף אותם והם מתרבים, אבל אצל בני אדם זה לא ככה, עובדתית. למה אנשים מביאים ילדים, הרבה סיבות.

שאלה: יש את הנושא הביולוגי

אליעד: כאן מדובר על בחירה. את למשל יכולה להיות רקדנית, האם את חייבת להיות רקדנית? לא.

שאלה: אנחנו מתנהגים כמו עדר, בגלל שכולם מביאים.

אליעד: אבל אתה בוחר, זה לא ביולוגי.

שאלה: אבל יש את המנגנון הזה.

שאלה: אני רוצה לשאול אותך למה זה חשוב להביא ילד?

שאלה: כי זה כבר לא אני רק הילה, ולא רק מושה, אלא כבר יש לי את הבת שלי שירית, ומיכל.

אליעד: נכון, אמרת את התשובה האמיתית, זה פשוט אגו יותר גדול, זה הכל. אולי גם לצורכי הישרדות, למה פעם הביאו ילדים? לצורך הישרדותי, כי הילד הוא כוח עבודה. בפשטות אפשר להביא ילדים כמו שעושים כל פעולה אחרת, אתה יכול להביא ילדים כמו שאתה מכין שניצל. זה לא שונה. אם אתה רוצה תביא ואם אתה לא רוצה אל תביא.

שאלה: זאת שאלה יותר משמעותית, ילדים זה לכל החיים ושניצל זה נגמר.

אליעד: גם ילד זה נגמר, ולכן יש לך בחירה.

שאלה: אני מבקשת שתחדד את הנושא על אינטואיציה, להקשיב לה או לא להקשיב לה.

אליעד: האם להקשיב לתחושות בטן כן אן לא?

שאלה: שחוזרות על עצמם שוב ושוב, ואחר האדם אומר לעצמו איזה טיפש הייתי שלא הקשבתי להם.

אליעד: או שהייתי טיפש שהקשבתי להם?

שאלה: גם וגם.

שאלה: לא הבנתי מה השאלה.

שאלה: האם להתייחס למה שקורה? למשל כל יום אתה רואה את השכנה, והשאלה היא האם לשים לב לזה?

אליעד: למשל אתה פוגש מישהו ברחוב, האם לבדוק אם זה אומר לך משהו? וכל שכן יש לו משהו בראש שאומר לו אולי יש כאן משהו. למשל אדם רוצה לנסוע לאיזה אירוע ויש לו תאונה. עכשיו יש כאן רק שתי אפשרויות, או שלאירועים יש משמעות או שאין להם משמעות, נכון? או שלחלק יש ולחלק אין, בא נלך מבחינה אובייקטיבית, אם לאירועים אין כל משמעות, אז לא צריך לבדוק שום דבר. למשל אדם מפסיד כסף בבורסה, הוא בודק למה הוא הפסיד? כן, אם אין משמעות למה שתבדוק?

שאלה: אז יש משמעות.

אליעד: אבל הוא לא בודק כל דבר. אם הוא יאבד שקל, האם הוא גם יעשה תחקיר? לא, אולי יש לזה משמעות, למה לא בדקת? השאלה היא אם יש משמעות לכל דבר, או שאין משמעות לשום דבר, או שלחלק יש ולחלק אין.

ברמה הלוגית אפשר להוכיח שזה או שיש או שאין, אבל לא נוכיח עכשיו.

בא נזרום על שלוש האפשרויות, אם אין משמעות מבחינה אובייקטיבית, אם הכל אקראי, אם כל המציאות הזאת זה רצף אקראי? אז אין שום טעם לבדוק. לא רק שאין טעם לבדוק, אלא שאם אתה בודק אתה דופק את עצמך, כי אתה משקר את עצמך, אתה מיחס משמעות לדברים לא משמעותיים. אתה חי במציאות אקראית ומייחס לה פרשנויות שהם מיותרות. עכשיו אם לכל דבר בעולם יש משמעות, ויש איזה כוח שמתכנן כל פרט ופרט ומחליט מה יעמוד ואיפה כל דבר? זה אומר שצריך לבדוק כל דבר, כל דבר, רבי נחמן אומר, צדיק אמיתי בודק הכל, למה לאריה יש מספר מסוים של אצבעות? ולמה הזבוב בצורה כזאת? בודק כל דבר. כל דבר בודק, למה האבן עומדת בצורה כזאת ולא בצורה אחרת? כל דבר ודבר בודק, לא רק בודק אם פרצה רעידת אדמה, הוא בודק כל דבר. הולך ברחוב רואה גרגיר, הוא שואל למה נפל הגרגיר מול העיניים? מה הסיבה?

שאלה: אני מדברת על משהו אחר, כאשר לאדם יש תחושה חזקה בנוגע למשהו ספציפי.

אליעד: אני עונה לך תשובה, התחושה לא מעניינת אף אחד, יש רק שתי אפשרויות או שלאירועים במציאות יש משמעות או אין משמעות. אם לאירועים אין משמעות, האם יש משמעות לתחושה?

שאלה: לא

אליעד: אם כל המציאות הזאת זה רצף אקראי של אירועים שמתרחשים באנדרלמוסיה מוחלטת, האם יש משמעות לתחושה חזקה?

שאלה: לא, כי התחושה היא גם סתם אירוע אקראי.

אליעד: ואם כל אירוע ואירוע בעולם יש לו שכל מתוכנן ומדויק וכו' וכו'? אז לא רק שצריך להקשיב לתחושה צריך תמיד לבדוק. הבנו? עכשיו יכול להיות שלחלק יש סיבה וחלק זה סתם אקראי, אז אנו עונים לשאלה? מה הייתה השאלה, האם להקשיב לתחושה או לא? נגיד שקרה משהו ויש לך תחושת בטן חזקה לבדוק אותו, האפשרות שאומרת שהכל אקראי אז אין כל משמעות לתחושת בטן. האפשרות שאומרת שהכל סיבתי, פירושו של דבר שהכל זה אותה חוכמה, אין משהו אחד יותר חכם מהשני, אם הכל סיבתי והכל מתוכנן, אז לכל דבר יש איזה שכל גדול, זה לא חלק יותר וחלק פחות. מהצד שהכל מתוכנן אז גם אין שום משמעות לתחושה, צריך לבדוק הכל, למעשה כשאת אומרת יש לי תחושה לבדוק, זה אומר שאת מתכוונת שיש למציאות חוכמה, נכון? יש משהו, זה לא סתם, אם נאמר זה לא אקראי, יש כאן שכל, אז אם יש כאן שכל אחד שמחליט את הכל, אז לכל דבר יש שכל וצריך לבדוק הכל, בלי קשר לתחושה.

אלא מה יכול להיות שיש דבר אקראי ויש דבר שיש לו שכל, עכשיו איך נדע? מאוד יכול להיות שיש לך תחושת בטן לבדוק דווקא את האירוע שהוא אקראי, לכן איך נדע האם לבדוק או לא לבדוק? ויכול להיות שמהצד השני הוא מרגיש שהוא לא צריך לבדוק וזה הדבר שהוא הכי צריך לבדוק. אז איך נדע? למעשה אנו מבינים שהשאלה היא לא תחושת הבטן, כי היא לא מעניינת אף אחד. אדם שיש לו אירוע, צריך לשאול את עצמו האם האירוע הזה הוא אירוע סיבתי או אקראי?

אני מדבר כאן על דרך החשיבה, יכול להיות שאי אפשר לגלות ונדפקת לי התשובה, אני מדבר כאן על דרך החשיבה, לכן כל דבר שקורה לאדם, האדם צריך לשאול על הכל, לא רק על הדברים שיש לו תחושת בטן, סתם עבר לידו פרפר, הוא צריך לשאול את עצמו, האם זה סיבתי או לא סיבתי? אם זה סיבתי צריך לבדוק אותו, ואם הוא לא סיבתי אז לא צריך לבדוק אותו, זה לא משנה אם יש תחושה או אין תחושה. הבנת, מה הבנת?

שאלה: הבנתי שאם הכל אקראי, אז גם התחושה החזקה היא אקראית ואין פה שאלה בכלל.

אליעד: וגם אם את בודקת זה אקראי ואם את לא בודקת זה אקראי, בהנחה שזה אקראי.

שאלה: אם לכל דבר יש סיבה, אז התחושה החזקה היא כמו תחושה חלשה ואז צריך לבדוק כל דבר.

אליעד: כל דבר זה כל דבר, למשל יש פה ספה ויש בה קמטים מאחור, לשאול למה יש את הקימוט הזה?

שאלה: זה בלתי אפשרי.

אליעד: האם אמרתי שזה אפשרי? אולי אם תעשה את זה תשתגע, אבל זאת לא השאלה. השאלה היא, אם הכל מתוכנן בחוכמה נפלאה, למשל אם היו כאן מלאכים שמדברים איתך? האם היית מתעניינת בהם? כן, את אומרת ברור, קרה פה אירוע שצריך לחקור אותו אבל גם את הקמט בספה צריך לחקור, כי מי שעשה את הקמט, הביא את המלאכים, מה ההבדל? כי זה בצורה כזאת וזה בצורה אחרת?

שאלה: זה עניין של גירוי חדש. מלאכים אני לא רואה כל רגע.

אליעד: אבל האם פעם אחת התבוננת בקימוטים שיש בספה?

שאלה: לא

אליעד: האם ניסית להבין מה זה אומר?

שאלה: ספות ראיתי הרבה.

אליעד: אם עכשיו היו באים חייזרים, והם לא דוברים למשל אנגלית כמו בסרטים, והם לא דוברים אף שפה, האנשים היו יושבים לחקור, מה זה אומר הדבר הזה? אז למה האנשים לא חוקרים מה הם הקימוטים בספה? הרי אותו כוח שמביא את החייזרים הוא זה שעושה שיהיה פה קימוט בספה.

שאלה: כי הספה הם חושבים שזה אקראי והחייזרים מכוון.

אליעד: אבל זה לא נכון, כי זה אותו כוח אחד, אם עכשיו היו פה חייזרים, אז היינו חוקרים אותם, אבל מי שהביא לכאן את החייזרים זה אותו אחד שעשה קימוטים בספה, זה אותו אחד. הוא עושה פה צורה אחת ופה צורה אחרת, אבל אנו אומרים זאת צורה חכמה וזאת צורה טיפשית. אם הוא חכם אז את הכל הוא עושה חכם, הוא הכל מתכנן, ואם הוא סתם טיפש אז סתם עשה לך פה חייזרים.

אלא מה אתה אומר אולי לפעמים הוא עושה דברים חכמים ולפעמים דברים שלא צריך לחקור אותם, בסדר, אבל צריך לחקור מה היא האמת.

אז תמשיכי מה שאמרנו

שאלה: ואם זה סיבתי, הרי כל הסיבות מאותו הכוח, וצריך לחקור את כל האירועים. כמו שאני רואה ישויות אור וזה מדהים, זה אותו דבר כמו שאני רואה עכשיו טלוויזיה ליד הקיר. עכשיו יתכן שיש דברים שאני כן צריכה לייחס להם משמעות ויש דברים שאולי פחות.

אליעד: יתכן שיש חלק כן וחלק לא, השאלה היא כאשר יש לי תחושה בטן האם היא מכווננת לדברים שצריך לבדוק? אולי תחושת הבטן מקולקלת ולא צריך לבדוק את זה.

שאלה: אז זה אקראי?

אליעד: נכון. ולכן במקום לבדוק מה זה אומר לי, צריך לבדוק האם זה אומר לי, נכון? כשיש לך תחושת בטן חזקה תשאל האם זה אומר לי? אולי זה סיבתי, אם תגיע למסקנה שזה סיבתי אז תשאל מה זה אומר לי? אם תגיע למסקנה שזה אקראי אז זה לא אומר לי כלום.

וכולם דרך אגב טועים בזה, כי כל אחד ואחד יש לו בחיים דברים שהוא בודק ודברים שהוא לא בודק, למשל אדם יוצא לדייט ולא הסכימו, אז לפעמים הוא בודק ולפעמים הוא אומר לא בא לי לבדוק, למשל הולך לראיון עבודה ולא קבלו אותו, אז לפעמים הוא יחקור, מה אמרתי? ולפעמים יגיד לא אכפת לי, כל אדם לפעמים בודק ולפעמים לא בודק, אבל רגע, אם הכל אקראי אז למה אתה בודק? מה אכפת לך? קיבלו או לא קיבלו זה לא עניינך. ואם זה לא אקראי אז כל דבר תבדוק, אולי זה מרמז לך על משהו.
הרצון החופשי כסף בבורסה אלהורות אנדרלמוסיה אקראי או סיבתי ברחוב האם הוא באמת התודעה חכמה הפוטנציאל אנשים חושבים אקראי אקראי או סיבתי אקראיות בחירה בחירה חופשית בחירת הרצון הבנה החיים הרצון הרצון החופשי חופש חופש הרצון חופש רצון חיים חיפוש עצמי מהות החיים מטרת החיים משמעות משמעות החיים סיבתי או אקראי סיבתיות רצון רצון חופשי תכלית החיים
רצון / רצונות / הרצון - הכל כולל הכל על רצון / רצונות / הרצון - רשימת כל הנושאים
... רצונות הרצון - הכל כולל הכל על רצון רצונות הרצון - רשימת כל הנושאים רצון רצון ... רע רצון להרגיש שלמות רצון להרע רצון להשיג שלמות רצון להשפיע רצון להשפיע או לקבל רצון להשתגע רצון להשתחרר מהרצון רצון להתאבד רצון להתאהב רצון ... עושה טוב רצון עושה רע רצון עם סיבה רצון עמוק רצון עצמי רצון עצמי לא עצמי רצון עצמי של האדם רצון עצמי שנובע מהרצון של המציאות רצון פירושו סבל ... רצון רוחני רצון שאינו מוגדר רצון של אמת רצון של אמת מתגשם תמיד רצון של בעל חיים רצון של המציאות רצון של כל הרצונות רצון של מורה רוחני רצון של ... רצונות סותרים רצונות עמוקים רצונות פנימיים רצונות של האדם רצונות שמנטרלים רצונות שמנטרלים אחד את השני הרצון הרצון האמיתי הרצון האמיתי שלי הרצון האמיתי שלך הרצון האנושי הרצון הגדול הרצון הגדול ביותר הרצון הוא השכל הרצון הוא צורה הרצון החופשי הרצון החזק ביותר הרצון הטוב ביותר הרצון העצמי הרצון העצמי של האני הרצון הפנימי הרצון הפנימי ביותר הרצון הפנימי של הרצון הפנימי של הלקוח הרצון הראשון הרצון לא שלי הרצון להיות הרצון להיות דומה הרצון להיות מאושר הרצון להצליח הרצון להרגיש הרצון להרגיש אהוב ונאהב
איך לנטרל את הרצון? למה יש רצון? איך נוצר רצון? התועלת של הרצון, נקודת התורפה של הרצון, סודות הרצון האנושי, מדיטציה לא עובדת, איך לבטל את הרצון? איך עובד הרצון? מה הרצון האמיתי? מהו שורש הרצון?
איך לנטרל את הרצון? למה יש רצון? איך נוצר רצון? התועלת של הרצון, נקודת התורפה של הרצון, סודות הרצון האנושי, מדיטציה לא עובדת, איך לבטל את הרצון? איך עובד הרצון? מה הרצון האמיתי? מהו שורש הרצון?
... לנטרל את הרצון? למה יש רצון? איך נוצר רצון? התועלת של הרצון, נקודת התורפה של הרצון, סודות הרצון האנושי, מדיטציה לא עובדת, איך לבטל את הרצון? איך עובד הרצון? מה הרצון האמיתי? מהו שורש הרצון? איך לנטרל את הרצון? ההרצאה עוסקת בניתוח מעמיק של הרצון האנושי, מהות הרצון, הדרך בה הוא פועל ואיך ניתן לנטרל אותו. אליעד מתאר את הרצון כתופעה שתוקפת את האדם ללא הפסקה, שגורמת לו לרצות דברים שייתכן שאין בהם צורך אמיתי. הוא מציין שהרצון עשוי לגרום לאדם לחיות בתחושת חוסר נחת, כיוון שהוא לא תמיד מביא לתוצאה רצויה. למה יש רצון? במהלך ההרצאה, אליעד עוסק בשאלה מדוע בכלל קיים הרצון. הוא מציין כי הרצון נובע מתוך תחושת חוסר, מתוך תחושת חסר לי. הרצון עצמו הוא מה שמניע את האדם להשיג מטרות שונות. לדוגמה, אם אדם רוצה להצליח בעבודה, זהו רצון שנובע מתוך תחושת חוסר קיום או צורך להרגיש טוב עם עצמו. הרצון הוא לא רק תוצאה של מצב נפשי או פיזי, אלא הוא גם מניע את האדם לעשות פעולות רבות. איך נוצר הרצון? אליעד מסביר כי הרצון נוצר כאשר האדם לא מצליח להשיג את מה שהוא רוצה, והוא מתחיל להרגיש את החוסר. החוסר הזה הוא שמוביל לרצון. לדוגמה, אם אדם מרגיש שאין לו חברים, הרצון להרגיש מוערך ונאהב יגביר את תחושת הצורך להשיג קשרים חברתיים. הרצון נולד מתוך תחושת חסר, והוא מה שדוחף את האדם לשנות את מצבו. מהו שורש הרצון? בהמשך, אליעד עוסק בשורש הרצון. הוא טוען שהשורש של הרצון הוא האמונה שהחיים לא מלאים ללא השגת משהו. לדוגמה, אם אדם מרגיש חסר או לא שלם, הוא יתחיל לרצות דברים על מנת להשלים את עצמו. הרצון נוצר מתוך תחושת חוסר ובילוי של זמן או פעולות שמבוססות על רצונות. הרצון, בתורו, הופך להיות שותף בכל תחום בחיים. האם הרצון מביא תועלת? אחת השאלות המרכזיות אליעד מציג בהרצאה היא האם הרצון באמת מביא תועלת לאדם. אליעד טוען שברוב המקרים, קיומו של הרצון לא מביא לאדם שום תועלת אמיתית. אחרי שהאדם משיג את מה שהוא רוצה, הוא לא תמיד מרגיש סיפוק אמיתי. לדוגמה, אם אדם רוצה להצליח בעבודה ומגיע להישג מסוים, הוא עשוי להרגיש שהרצון לא נתן לו את התוצאה הרצויה, משום שאין תוצאה מוחלטת ...
סוד האושר, סוד הרצון, הרצון של הרצון, מה הרצון רוצה? מהו הרצון העצמי? מודעות עצמית, מה אתה באמת רוצה? איך נוצר הרצון? חיפוש עצמי, למצוא את עצמי, המרדף אחרי הרצון, שעבוד לרצון העצמי
סוד האושר, סוד הרצון, הרצון של הרצון, מה הרצון רוצה? מהו הרצון העצמי? מודעות עצמית, מה אתה באמת רוצה? איך נוצר הרצון? חיפוש עצמי, למצוא את עצמי, המרדף אחרי הרצון, שעבוד לרצון העצמי
... האושר, סוד הרצון, הרצון של הרצון, מה הרצון רוצה? מהו הרצון העצמי? מודעות עצמית, מה אתה באמת רוצה? איך נוצר הרצון? חיפוש עצמי, למצוא את עצמי, המרדף אחרי הרצון, שעבוד לרצון העצמי מהו סוד האושר ומה באמת מניע את הרצון שלנו? הרצון של האדם, לפי אליעד כהן, הוא המנוע העיקרי של חייו. כל אדם, בכל רגע נתון, נמצא במרדף אחר מילוי הרצון. אבל מהו בדיוק הרצון הזה? ההרצאה דנה באופן מפורט בשאלות כגון: מה אני באמת רוצה?, איך נוצר הרצון?, ומדוע אני רוצה את מה שאני רוצה?. אליעד מסביר, דרך דוגמאות רבות, כי אנשים ... עצמם במרדף אינסופי, מבלבל וסותר אחרי הרצונות שלהם. למה אנחנו מאבדים עניין במה שחשבנו שאנחנו רוצים? כדי להבין מהו רצון ... אחר, כמו סלט או מאכל אחר. הסיבה לכך היא שהרצון לא היה באמת לאכול שניצל, אלא הרצון הוא ליהנות או לספק צורך פנימי מסוים. ברגע שהחוויה מאבדת את הניגודיות שלה, ההנאה פוחתת, והרצון מחפש משהו אחר שיספק אותו. מדוע הרצון של האדם תמיד מתחלף ומתנגש בעצמו? אליעד מסביר שהבעיה ברצון היא שהוא אף פעם ... רצון למלא. כלומר, האדם תמיד רוצה למלא את הרצון , ולא בהכרח את הדבר הספציפי עצמו. הוא ממשיל זאת לדוגמה נוספת של אדם שנמצא מול ... הזמן את אותו דבר בלי להשתגע. מה הקשר בין הרצון לאושר? אליעד מדגיש כי האדם אינו באמת רוצה את מה שהוא חושב שהוא רוצה. האדם רוצה רק למלא את הרצון שלו. הדוגמה הברורה לכך היא כסף: אנשים רוצים כסף לא בגלל הכסף עצמו, אלא כדי ... ללא כסף, הכסף לא היה מעניין אותו בכלל. הרצון הוא תמיד האמצעי ולא המטרה הסופית. כל אדם, לפי אליעד, רודף אחר מילוי הרצון בלבד ולא אחר הדברים החיצוניים עצמם. האם אפשר באמת להגיע למצב שבו לא רוצים ... ולכן תמיד יהיה בו רצון למשהו. חוויית הרצון עצמה יוצרת משמעות, אתגר ועניין בחיים. האם האדם יכול להיות באמת מרוצה לאורך ... להרגיש את החיסרון של לא לרצות שום דבר. הרצון הופך להיות הרצון של עצמו - האדם פשוט רוצה שיהיה לו רצון. הוא מנסה להמחיש את זה דרך הדוגמה של ... האם אפשר להשיג אושר מוחלט על ידי מילוי הרצון? אליעד טוען שהרעיון שאם נשיג משהו מסוים נהיה מאושרים לתמיד, הוא טעות נפוצה. ... צץ רצון חדש. הסיבה לכך היא שכל המהות של הרצון היא יצירת תנועה מתמדת. הרצון חייב להישאר לא ממומש לחלוטין כדי שיהיה עניין בחיים. אם לא יהיה מה לרצות, לא ... טעם בחיים. ולכן, לדבריו של אליעד, המשחק של הרצונות הוא אינסופי, כי ברגע שמשיגים את המטרה, מתעוררת מטרה חדשה. איך אפשר לפתור ... לא רק למה אני רוצה את זה?, אלא מה מניע את הרצון שלי מלכתחילה. כשאדם מתבונן באמת בסיבת הרצון, הוא יגלה שכל מה שהוא רוצה הוא פשוט להרגיש טוב, או להימנע מהרגשה רעה. אך ...
סוד האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר
סוד האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר
... האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר מהו סוד האושר לפי אליעד כהן? הנושא שאליעד כהן עוסק בו הוא סוד האושר, כיצד להיות מאושרים באמת, והבנת המהות האמיתית של הרצון האנושי. לפי אליעד, האושר אינו תלוי במציאות החיצונית, אלא תלוי באופן מוחלט ברצון שלנו. האושר אינו תלוי במה שקורה לנו, אלא בדרך שבה אנחנו ... אחרי רצון אחר. לכן, הפתרון לפי אליעד הוא לא להשיג את הרצון, אלא להבין אותו לעומק. האם ניתן לשלוט על הרצון? אליעד מסביר לעומק כי ניתן לשלוט על הרצון, אך לא בדרך של דיכוי או התכחשות לו, אלא בדרך של הבנתו. הרצון הוא למעשה הסיבה האמיתית לכל תחושת סבל או אושר שאנו חווים. אליעד נותן דוגמה של אדם שסובל מכאב פיזי. כאשר אדם מרגיש כאב פיזי, בדרך כלל הוא חושב ... שלו. לכן אליעד מדגיש שהסיבה לסבל אינה המצב עצמו, אלא הרצון של האדם ביחס למצב. מדוע חשוב להבין את הרצון ולא לשנות את המציאות? אליעד מדגיש שהבעיה המרכזית של האדם היא חוסר ההבנה שהאושר והסבל תלויים אך ורק ברצון, ולא במציאות החיצונית. האדם בדרך כלל ... כל הזמן בשינוי המציאות, עליו להבין לעומק את המנגנון של הרצון שלו. אם יגיע להבנה מדויקת וברורה לגבי למה הוא רוצה דברים מסוימים ולמה הוא לא רוצה דברים אחרים, רק אז הוא יוכל להפסיק לרוץ אחרי האשליה שהמציאות ... כי הוא מתנגד למשהו במציאות שלו. איך אפשר באמת להבין את הרצון לעומק? אליעד מדגיש שהשאלה המרכזית שאדם צריך לשאול את עצמו היא לא איך לשנות את המציאות, אלא למה אני בכלל רוצה לשנות את המציאות?. במקום לרדוף כל ... טוב ואחר רע, הוא יוכל להגיע לנקודה שבה אין הבדל, ואז הרצון לא יגרום לו סבל. האם ניתן להפסיק את המרדף אחרי הרצונות? לפי אליעד, בהחלט ניתן להגיע למצב בו האדם מפסיק את המרדף אחרי הרצון . המצב הזה מגיע כאשר האדם מבין את האמת: שכל ההבדל בין טוב לרע הוא אשליה הנוצרת מתפיסת הרצון. אליעד ממליץ לנסות לדמיין מצב שבו האדם השיג את כל מה שרצה, ואז יגלה שבכל זאת הוא לא מסופק. לכן, הפתרון הוא לא לקבל כל מה שרוצים, אלא להבין ... בסופו של דבר, סוד האושר לפי אליעד כהן הוא ההבנה המלאה של הרצון, הבנת הסיבה מדוע אנחנו רוצים דברים, ולמה אנחנו בוחרים לרדוף אחרי מציאות שונה ממה שיש לנו. כאשר אדם מבין באמת שאין הבדל בין טוב לרע, ושכל הרצונות שלו הם רק משחקים של המחשבה, הוא משתחרר סופית מהסבל ומהמרדף האינסופי אחר האושר. בנקודה זו הוא חווה את האושר האמיתי, שאינו תלוי בדבר. איך לשלוט ברצון? מהו סוד האושר? במי תלוי האושר? איך להשתחרר מהרצון? האם ניתן לשלוט על הרצון? מה הקשר בין רצון וסבל? למה אנשים סובלים מכאב? מהו סוד האושר ואיך הוא קשור לרצון? בהרצאה של אליעד, נדונה השאלה כיצד להגיע לאושר, מהו הרצון, וכיצד הרצון משפיע על תחושותינו והחלטותינו. אליעד מציין כי כל תחום של האושר והסבל קשור לרצון שלנו, וכיצד אנחנו מבינים אותו ומגיבים אליו. כאשר אדם מרגיש רע, לעיתים הוא מרגיש חסר, וזה נובע מהרצון שלו להשיג משהו שאינו בידו. הוא מציע, במקום לנסות לשנות את המציאות, לשנות את עצמנו ולהבין את הרצון שלנו. מהו הרצון? איך הוא משפיע עלינו? הרצון, לפי אליעד, הוא לא רק תחושה של חיסרון, אלא הוא מקור להרגשות שלנו. הרצון מתחיל להרגיש חיסרון משום שאנו חושבים שיש משהו מחוץ לנו שצריך להישג או להתרחש כדי שנרגיש טוב. הרצון במובנים רבים משעבד אותנו, אנחנו רודפים אחרי משהו שכאילו יקנה לנו אושר, אך בפועל כל המרדף הזה הוא סבל במידה מסוימת.
3 סוגים של ביטול הרצון, 3 רמות שונות של ביטול הרצון, לבטל את הרצון לחלוטין, איך לבטל את הרצון? איך להפסיק התמכרות? סוגים של הפסקת התמכרות, איך להפסיק לרצות משהו? איך להעלים רצון? איך להחליש רצון? הפוטנציאל של הרצון, היכולת לרצות, לחזור לרצות רצון, החלשת הרצון, הפסקת רצון, גמילה מהתמכרות, ביטול הפוטנציאל של הרצון, רצון פוטנציאלי
... סוגים של ביטול הרצון, 3 רמות שונות של ביטול הרצון, לבטל את הרצון לחלוטין, איך לבטל את הרצון? איך להפסיק התמכרות? סוגים של הפסקת התמכרות, איך להפסיק לרצות משהו? איך להעלים רצון? איך להחליש רצון? הפוטנציאל של הרצון, היכולת לרצות, לחזור לרצות רצון, החלשת הרצון, הפסקת רצון, גמילה מהתמכרות, ביטול הפוטנציאל של הרצון, רצון פוטנציאלי וכאן נסביר שיש 3 סוגים של ביטול רצון ו 3 רמות שונות של ביטול רצון. דהיינו, שלפעמים בן אדם רוצה לבטל את הרצון שלו. לדוגמה בן אדם שמעשן סיגריות והוא רוצה לבטל ולהפסיק את הרצון שלו כדי שהוא לא יעשן. או בן אדם שלדוגמה מכור לסקס וכיוב, שהוא רוצה לבטל את הרצון שלו ולהיגמל מההתמכרות שלו. וצריכים לדעת שיש 3 רמות שונות של ביטול הרצון. סוג 1 של ביטול הרצון, הוא לבטל את הרצון ברמה שלא תרצה להוציא את הרצון מכח אל הפועל. לדוגמה שתפסיק לרצות לעשן, מספיק, כדי שלא תלך לעשן בפועל. דהיינו, שאתה אולי תמשיך לרצות לעשן, אבל תחליש את הרצון, מספיק כדי לא לעשן בפועל. דהיינו, שהרצון נחלש, מרמה שאתה רוצה לעשן והולך לעשן לרמה שאתה רוצה לעשן ... אבל לא רוצים לעשן עד כדי רמה של לעשן בפועל. ברמה מספר 2 של ביטול הרצון, אתה גם לא רוצה לעשן עד כדי ללכת לעשן, אבל אתה גם לא רוצה לעשן בכלל או כמעט בכלל, דהיינו, שהרצון לעשן נעלם לך מהמוח שלך. אתה לא חושב יותר על הרצון שלך לעשן והרצון לעשן לא מופיע יותר במוח, העישון לא מושך אותך יותר. אבל גם ברמה הזאת שהרצון נחלש עד כדי כך שהבן אדם כבר לא חושב על הרצון שהוא רצה להיגמל ממנו, עדיין יש את האפשרות שמתישהו שיום אחד הוא אולי שוב ירצה את הרצון הזה. דהיינו, גם אם הפסקת לעשן ואתה לא חושב יותר על עישון, עדיין אולי פתאום מתישהו הרצון לעשן יצוץ שוב ויחזור שוב. דהיינו, לא ביטלת את האפשרות ... כלשהי שתרצה משהו. והאפשרות השלישית הזאת, של ביטול הפוטנציאל של הרצון, היא כמובן עניין אחר לגמרי. שבה צריכים לחקור את שורש הרצון. ובמה צריכים לחקור ולבטל את כל הרצונות. והיא עניין אחר לגמרי, שהסברתי אותו במקומות אחרים. אבל ברמת העיקרון צריכים להבין, שיש רמות שונות של ביטול הרצון. וגם כאשר מבטלים את הרצון ברמה כלשהי או אפילו לגמרי, עדיין הרצון יכול להופיע שוב. וכדי לבטל את
פרדוקס צורת הרצון, פרדוקס מהות הרצון, איך נוצר הרצון? למה הרצון קיים? איך הרצון קיים? למה אתה רוצה משהו? למה רוצה להרגיש טוב? למה יש רצון? מהי מהות הרצון? אחדות המהות והצורה
פרדוקס צורת הרצון, פרדוקס מהות הרצון, איך נוצר הרצון? למה הרצון קיים? איך הרצון קיים? למה אתה רוצה משהו? למה רוצה להרגיש טוב? למה יש רצון? מהי מהות הרצון? אחדות המהות והצורה
... צורת הרצון, פרדוקס מהות הרצון , איך נוצר הרצון? למה הרצון קיים? איך הרצון קיים? למה אתה רוצה משהו? למה רוצה להרגיש טוב? למה יש רצון? מהי מהות הרצון? אחדות המהות והצורה מהו פרדוקס צורת הרצון ומהות הרצון? ההרצאה מתחילה בניסיון להבהיר את אחד הפרדוקסים העמוקים ביותר: פרדוקס הרצון, ובמיוחד איך הוא מתבטא בצורתו ומהותו. המנחה מתחיל בשאלה פשוטה - למה אתה רוצה משהו? למה יש רצון? למה אדם תמיד ... פשוטה. בהמשך, נדונה הדינמיקה של הרצון. הרצון לא תמיד מוגדר בצורה ברורה, אלא הוא עשוי להיבנות מתוך תחושת חיסרון או חוסר. זו תופעה אשר יוצרת את התחושה של צורך במשהו או במישהו. הרצון מתקיים רק כאשר יש תחושת חיסרון - אם אין חיסרון, אין רצון. כל מהות הרצון, לפי ההרצאה, טמונה בצורתו של אותו חיסרון שגורם לרצון להתקיים. איך נוצר הרצון? ההרצאה מפרקת את הרצון לשניים: צורה ומהות. הרצון, לכאורה, מתקיים תמיד יחד עם תחושת חיסרון. לדוגמה, אם אדם רוצה אוכל, הוא למעשה מרגיש תחושת חיסרון כלשהי. השאלה היא מהו אותו חסר? הרצון הפיזי או הרגשי להרגיש מלא, לא נובע מתוך רצון טהור, אלא מתוך תחושת חסר - חסר הנובע מתוך המציאות בה אנו חיים. ... מה שהוא היה בוחר אם היה מודע למהות הרצון. למה הרצון קיים? הרצון קיים משום שהוא מניע אותנו לפעולה. זהו מנגנון שמחבר בין מה שאנחנו מרגישים שחסר לנו לבין מה שאנחנו חושבים שיכול ... אם אדם חש שהוא חסר בתשומת לב, הרצון למלא את החיסרון הזה יביא אותו לחפש את הצומת לב שהוא חסר לו. לסיכום, הרצון קיים כדי להניע אותנו להשגת דברים שממלאים את מה שחסר לנו, ובסופו של תהליך כל חווית הרצון היא חווית חיסרון. אלא ששאלת המהות של הרצון היא בעצם מהות החיסרון - אם לא היה חיסרון, לא היה רצון. מהות הרצון ומהות הצורה בהרצאה עולה שאלה נוספת: האם ניתן להפריד בין הרצון ובין הצורה שבה הוא בא לידי ביטוי? כל רצון חייב להיות מוגדר בצורתו, כלומר, כאשר אדם מרגיש שהוא חסר משהו, הוא לא ... במובן מסוים. הצורה היא האופן שבו הרצון מתממש בעולם - אם אדם רוצה דבר מה, הצורה היא כיצד הוא חווה את החיסרון וכיצד הוא רודף אחרי הדבר שיכול למלא אותו. ההבדל בין מהות הרצון וצורת הרצון מתבהר כאשר נבחנת השאלה: האם הרצון יכול להתקיים ללא תחושת חיסרון? המנחה מסביר שהחיסרון הוא למעשה שמחייב את קיום הרצון, כי אם לא היה חסר, לא היה מקום לרצון להתקיים. האם אפשר להפסיק לרצות? הרצאה עוסקת גם בשאלה האם אפשר להפסיק ...
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
... בהגדרתה הפשוטה, היא מצב שבו לאדם יש רצון, התלבטויות בין כמה אפשרויות, והוא בוחר מה לעשות בהתאם לרצונו. מדוע לאדם אין באמת בחירה חופשית על הרצון שלו? אליעד כהן מסביר בפירוט רב את הסיבה המרכזית לכך שלאדם אין בחירה חופשית אמיתית. האדם לא באמת שולט ברצונות שלו. כדי לפעול, אדם חייב קודם לרצות לבצע את הפעולה. אולם הרצון הזה מגיע מרצון פנימי יותר, הרצון הפנימי יותר מגיע מרצון פנימי עוד יותר, וכך הלאה עד הרצון הראשון, שאותו האדם לא בוחר כלל. אם האדם יסתכל פנימה, הוא יבחין שאין לו יכולת לבחור את הרצון הראשון שלו. במילים אחרות, הרצונות פשוט מתהווים בתוכו בלי שליטתו. האם לאלוהים באמת יש בחירה חופשית על הרצון שלו? אליעד מסביר שגם לאלוהים אין באמת בחירה חופשית, במיוחד כאשר מסתכלים על הרעיון מזווית של אחדות ... מוגבל לעשות רק את מה שהוא עושה בפועל. מהו רגע הבריאה האמיתי לפי אליעד כהן? רגע הבריאה האמיתי הוא לא הרגע שבו נברא העולם, אלא הרגע שבו הופיע הרצון הראשון של הבורא. עצם קיומו של רצון ראשוני כבר מהווה סוג של בריאה, כי ברגע שהבורא רצה משהו, הוא יצר הפרדה מעצמו, ובכך נוצרה כבר הנפרדות הראשונה. אם יש הפרדה, אז כבר אין אחדות מוחלטת. אליעד מציין שהרצון הראשון לא יכול היה להיווצר מתוך בחירה קודמת, מכיוון שלא היה שום רצון קודם. לכן הרצון הראשון נוצר מעצמו, בלי שאלוהים באמת בחר בו באופן מודע. ברגע שנוצר הרצון הראשון ללא בחירה, כל המשך התהליך גם הוא ללא בחירה. האם לאלוהים יש בחירה חופשית או שהוא מוגבל? ברגע ... ברא את העולם, בהכרח נוצרת הגבלה, כי יש הבדל בין אלוהים לבין העולם שיצר. אלוהים הופך לישות מוגבלת כי הוא כבר לא אחדות מוחלטת. לפני שנוצר הרצון הראשון לא היתה לאלוהים אפשרות בחירה, משום שלא היתה נפרדות ולא היה הבדל בין אפשרויות. מכאן שהרצון הראשון הופיע ללא בחירה. מדוע בכל זאת ישנה בחירה חופשית במובן גבוה יותר? למרות שאליעד כהן מסביר שלאלוהים ולאדם אין באמת בחירה חופשית במובן הרגיל, הוא מציג מושג עמוק יותר של בחירה חופשית אמיתית. הוא מתאר מצב שבו הרצון והמציאות הם אחד, מצב שבו הרצון תואם לחלוטין את מה שקיים. זו בחירה במובן הגבוה ביותר, משום שאין קונפליקט או התלבטות בין רצון למציאות. במקרה כזה, כאשר הרצון והמציאות הם אחד, האדם חווה תחושת הרמוניה ושלמות מוחלטת. אליעד מדגיש כי האדם יכול להגיע למצב הזה באמצעות הבנה עמוקה של המציאות ושל העיקרון שאין לו באמת שליטה על הרצון, ומתוך ההבנה הזו הוא יוכל לחוות את הבחירה החופשית במובנה העמוק ביותר, שהיא השלמה מוחלטת בין רצונו ... הוא הביטוי של רצונו של אלוהים, אך בו זמנית אלוהים לא באמת בחר לרצות את מה שהוא עושה. אמנם מה שקורה בעולם הוא ביטוי של רצונו של אלוהים, אבל הרצון עצמו לא היה נתון לבחירתו, כי לא היה לו רצון קודם. לכן, במובן זה, אלוהים הוא המהווה של כל מה שקורה אבל לא באמת בוחר את זה. אליעד מבהיר שבחירה חופשית אמיתית מתבטאת בכך שאין כלל הפרדה בין הרצון לבין המציאות. זהו מצב של אחדות מלאה, וזו המהות של בחירה חופשית אמיתית. האדם שמבין את העיקרון הזה ... שהכל אחד. מהי המסקנה הסופית על בחירה חופשית? המסקנה הסופית של אליעד כהן היא שלא קיימת בחירה חופשית במובן הרגיל, לא אצל האדם ולא אצל אלוהים. הרצונות של האדם מתהווים מעצמם, ללא שליטה וללא בחירה אמיתית שלו. גם הרצון הראשון של אלוהים הופיע ללא בחירה, ולכן גם אלוהים לא באמת בחר לברוא את העולם או לרצות משהו. אולם, ברמה הגבוהה יותר, אליעד מגדיר בחירה חופשית אמיתית כמצב שבו האדם והאלוהים נמצאים באחדות מוחלטת עם המציאות. במצב זה אין הבדל בין הרצון לבין מה שקיים, ולכן זוהי הבחירה האמיתית, השלמות של המציאות עצמה. בחירה חופשית והשלכותיה הבדל בין אחדות לנפרדות האם אלוהים באמת קיים? מהות הרצון הראשון תפיסת הזמן והמקום באחדות מדוע בכלל לדבר על בחירה חופשית של אלוהים? הרעיון מתחיל מכך שרבים ... מוגדרת כמצב שבו יש לאדם רצון, וכאשר הוא מתלבט בין כמה אפשרויות, הוא בוחר מה לעשות. אולם, כאשר בודקים זאת לעומק, מגלים שהאדם אינו בוחר את הרצון שלו עצמו. כדי שיבצע פעולה מסוימת, עליו לרצות אותה. הרצון הזה נובע מרצון פנימי יותר, וגם הרצון הפנימי יותר נובע מרצון פנימי עמוק עוד יותר, וכן הלאה. בסופו של דבר, לאדם אין שליטה על הרצון הראשון שלו, ולכן לא מתקיימת בחירה חופשית אמיתית. למה גם לאלוהים אין בחירה חופשית? מפרספקטיבה ... בחירה. נוסף על כך, כאשר מדברים על כך שאלוהים ברא את העולם או בחר לברוא אותו, נשאלת השאלה אם הייתה לו בחירה מלכתחילה לרצות לברוא את העולם. הרצון הזה נוצר מעצמו, כי לפני שנוצר רצון, לא ייתכן שהיה רצון קודם שיברא אותו. כך שגם ברצון הראשון של ... מוגבל יותר, משום שיש הבדל בינה לבין העולם, ולפני כן היא הייתה אחדות מוחלטת. הרגע שבו נוצר רצון הוא עצמו רגע הבריאה האמיתי, כי כבר בהופעת הרצון יש שניים: הרצון והמבצע. אם לרצון של הבורא אין רצון שקדם לו, סימן שהוא נוצר מעצמו, ללא בחירה. מהו
סודות הרצון העצמי, מהו הרצון העצמי? סוד הקיום האנושי, קיים או לא קיים, מהי התודעה? מהו הרצון? מהי הנשמה? במה תלוי הקיום, במה תלוי הרצון, איך לשלוט ברצון? מהות הרצון, קיום בלי רצון, השילוש הקדוש
סודות הרצון העצמי, מהו הרצון העצמי? סוד הקיום האנושי, קיים או לא קיים, מהי התודעה? מהו הרצון? מהי הנשמה? במה תלוי הקיום, במה תלוי הרצון, איך לשלוט ברצון? מהות הרצון, קיום בלי רצון, השילוש הקדוש
... הרצון העצמי, מהו הרצון העצמי? סוד הקיום האנושי, קיים או לא קיים, מהי התודעה? מהו הרצון? מהי הנשמה? במה תלוי הקיום, במה תלוי הרצון, איך לשלוט ברצון? מהות הרצון, קיום בלי רצון, השילוש הקדוש מהו הרצון העצמי ומה הקשרו לקיום האנושי? ההרצאה עוסקת בעומק בהבנת הרצון העצמי, תודעת הקיום האנושי והקשר שבין הרצון והקיום. אחת השאלות המרכזיות שמועלות בהרצאה היא האם הרצון הוא הבסיס לקיום האנושי, או שהקיום תלוי במשהו אחר. כל התהליכים הרוחניים והתודעתיים נבחנים דרך פריזמה של מהות ושל צורה, על מנת להבין את הדרך בה הרצון משפיע על כל תחום בחיים האנושיים. איך הרצון משפיע על הקיום האנושי? הרצון נתפס כהכוח המניע שמאפשר את קיום האדם, אך לא כל רצון בהכרח משקף את מהות האדם. ישנו עימות בין הרצון הפנימי - הרצון הבסיסי והקיום הנקי - לבין הרצון החיצוני, שהוא מגוון רצונות שטחיים ויומיומיים. כל רצון חיצוני, כמו רצון לשתות או לרצות משהו פיזי, נחשב כמשהו שנכנס לקיום שלנו, אך הוא אינו מייצג את הקיום המהותי שלנו, אלא רק את הצורה של הרצון. מהות הרצון ומהות האני ההרצאה מציינת שהרצון אינו מחויב. ישנה הבחנה בין הרצון כצורה לבין הרצון כמהות, כשנמצא הבדל בין הרצון שאני רוצה, לבין הרצון שהוא באמת אני. מדובר בקיומם של שתי ישויות שונות: אחת שזו הצורה - הרצון, והשנייה - זה אני, מי שאני באמת, ללא קשר לרצונות. בשלב מאוחר יותר בהרצאה, אליעד כהן מציין כי כאשר אדם מצליח להבין את מהות הרצון, הוא לא זקוק לשלוט בו, אלא פשוט מבין אותו. כל זמן שיכולת ההבנה לא קיימת, הרצון יכול להימשך בנפרד מהות האדם. האם יש דבר כזה קיום בלי רצון? אליעד כהן מציין כי קיום בלי רצון הוא אפשרי אך הוא לא נמשך לאורך זמן. הרצון, גם אם הוא לא תמיד נמצא, מהווה את מנוע הקיום שלנו. בניגוד לכך, כל רצון לא בהכרח קשור למהות העמוקה של האדם. כל דבר חיצוני שרצינו, אם לא התממש, לא בהכרח פוגע בקיום שלנו כיצורים קיימים. הרצון הבסיסי הוא רצון לשרוד ולהרגיש, ולזה לא ניתן להתחמק ממנו. מהו המודעות ומה הקשר שלה לרצון? אחת השאלות המרכזיות בהרצאה נוגעת למודעות ולמהות הקיום. כדי ... אך כל עוד אין הבדל בין האני לרצון, לא ניתן להבין את עצמנו בצורה מלאה. מהי הסיבה לרצון והאם הרצון משקף את המהות שלנו? אליעד כהן מדבר על כך שברגע שאדם מבין את מהות הרצון, הוא מבין שמה שהוא רוצה הוא בעצם עצמו. לא מדובר בסתם חפצים או תחושות זמניות. כל רצון, גם אם מדובר ברצון פיזי, בסופו של דבר מגלם בתוכו את אותו אדם הרוצה את עצמו. עם זאת, תהליך זה לא תמיד נראה ברור. הרצון, עם כל היותו יומיומי ושטחי, כל הזמן מעודד אותנו להרגיש שהמהות שלנו תלויה במה שאנחנו רוצים. למה חשוב להבין את המהות של
רצון, מה אני רוצה? מה הרצון שלי? למה אני רוצה משהו? האם הרצון שלי הוא שלי? מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? של מי הרצון שלי? חקר הרצון, רצון מולד, המרדף אחרי הרצון, מה באמת אני רוצה? האם זה מה שאני רוצה? רצון להרגיש טוב
רצון, מה אני רוצה? מה הרצון שלי? למה אני רוצה משהו? האם הרצון שלי הוא שלי? מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? של מי הרצון שלי? חקר הרצון, רצון מולד, המרדף אחרי הרצון, מה באמת אני רוצה? האם זה מה שאני רוצה? רצון להרגיש טוב
... מה אני רוצה? מה הרצון שלי? למה אני רוצה משהו? האם הרצון שלי הוא שלי? מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? של מי הרצון שלי? חקר הרצון, רצון מולד, המרדף אחרי הרצון, מה באמת אני רוצה? האם זה מה שאני רוצה? רצון להרגיש טוב מה אני באמת רוצה מהרגע הראשון בחיי? אליעד כהן פותח את הנושא בשאלה מהותית ועמוקה במיוחד: מה באמת רציתי מהרגע הראשון שבו הייתי מודע לעצמי? הוא מבקש מהמאזינים לנסות להיזכר ולבחון באופן מודע ומעמיק מהו הרצון האמיתי שלהם, ממש מהרגע הראשון של חייהם. אליעד חוזר ושואל שוב ושוב, כדי להדגיש את החשיבות העצומה של ההבנה הבסיסית הזו, שהיא המפתח להבנת כל יתר הרצונות וההחלטות שאנחנו מקבלים במהלך חיינו. הוא שואל את השאלות הבאות: מה רצית בשנייה הראשונה שהיית מודע לעצמך? האם אתה בכלל זוכר את הרגע הראשון שבו הפכת להיות מודע לעצמך? כשנולדת, מה היה הרצון הראשון שלך, עוד לפני שהסביבה הספיקה להשפיע עליך? הוא מציע לכל אדם לעשות את התרגיל הבא: לקחת רגע של שקט, לשבת לבד, ולהתחיל לשאול את עצמו ברצינות שאלות כמו: מה אני באמת רוצה? למה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם הרצון הזה הוא שלי באמת או שהסביבה שתלה לי אותו? איך התחיל אצלי הרצון הספציפי הזה? האם אי פעם יכולתי שלא לרצות את זה, ואם כן, למה בכל זאת בחרתי לרצות? איך נוצר הרצון שלי והאם הוא באמת שלי? אליעד כהן מדגיש נקודה קריטית נוספת: מרבית הרצונות של האדם, לדבריו, הם תוצאה של השפעה סביבתית. הוא טוען שאנשים רצים כל חייהם אחרי מטרות שנדמה להם שהם רוצים להשיג, אבל בפועל מדובר ברצונות שהחברה שתלה בהם. לדוגמה, הרצון להצליח, הרצון להרוויח כסף, הרצון להיות בריא, לחיות כמה שיותר, להרגיש טוב, או להיות אהוב - כל אלו הם רצונות שנשתלו באדם בצורה כזו או אחרת על ידי הסביבה. האדם מקבל אותם כדבר מובן מאליו בלי לבדוק לעומק אם הוא ... במדינה אחרת, האם עדיין היית רוצה את מה שאתה רוצה עכשיו? אם היית נולד במשפחה של חמאס, אולי היית רוצה להיות מחבל מתאבד - אז האם הרצון שלך לחיות ולהיות בריא הוא באמת שלך, או שהוא רק תוצאה של המקום שבו נולדת? אם היית נולד במדבר, או במשפחה של חוצנים, מה היית רוצה אז? דרך הדוגמאות הללו הוא מגיע למסקנה חד - משמעית: אם רצונך היה משתנה בהתאם לסביבה שבה היית נולד, סימן שהרצון הזה איננו באמת שלך אלא תוצר סביבתי בלבד. איך אפשר לחקור את הרצון שלי לעומק? כדי לחקור את הרצון, אליעד כהן ממליץ על מספר תרגילים מחשבתיים: הראשון, לשאול כל הזמן שאלות: למה אני רוצה את מה שאני רוצה? למה אני רוצה להרגיש טוב? למה אני לא רוצה לסבול? למה אני רוצה ליהנות? מה נותן לי הרצון הזה? וכך הלאה, עד שנוצרת הבנה עמוקה יותר על המקור של הרצון. השני, הוא התרגיל שהוזכר קודם - לדמיין סיטואציות היפותטיות של לידה במקום אחר או במשפחה אחרת, ולשאול האם הרצונות היו משתנים בהתאם. אם התשובה היא כן, אז ברור שמקור הרצון אינו פנימי אלא חיצוני. מה היתרונות של חקר הרצון? אליעד כהן מתחייב בפני המאזינים שאדם שיחקור לעומק את הרצונות שלו, יגלה בסופו של דבר דברים מופלאים ומרתקים על עצמו ועל המציאות. הוא מבטיח שאדם שיפעל לפי השיטה הזו ויחקור לעומק את מקור הרצון שלו, יגלה שהמציאות היא אפילו יותר מעניינת ומפתיעה ממה שהוא יכול לדמיין, והדברים שיגלה יהיו הרבה יותר יפים ומגניבים מכל דבר שהוא רודף אחריו כרגע. הוא מבהיר שהחקירה הזאת, על ... ושוב מה אני באמת רוצה? ובכך להגיע לתובנות עמוקות שישפרו את חייו בצורה מהותית ומשמעותית. איך לדעת מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? האם הרצון שלי הוא באמת שלי? למה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם הרצונות שלי מושפעים מהסביבה? מה אני באמת רוצה? איך לחקור את
חקר הרצון העצמי, להבין את הרצון, איך נוצר רצון? מסע להבנת הרצון, למה יש רצון? איך עובד רצון? מהי סיבת הרצון? חיפוש עצמי, מודעות עצמית, המרדף אחרי הרצון, בחירה חופשית, מנגנון הרצון, רצון חופשי
חקר הרצון העצמי, להבין את הרצון, איך נוצר רצון? מסע להבנת הרצון, למה יש רצון? איך עובד רצון? מהי סיבת הרצון? חיפוש עצמי, מודעות עצמית, המרדף אחרי הרצון, בחירה חופשית, מנגנון הרצון, רצון חופשי
... הרצון העצמי, להבין את הרצון , איך נוצר רצון? מסע להבנת הרצון, למה יש רצון? איך עובד רצון? מהי סיבת הרצון? חיפוש עצמי, מודעות עצמית, המרדף אחרי הרצון, בחירה חופשית, מנגנון הרצון, רצון חופשי מהי משמעות חקירת הרצון העצמי? אליעד כהן מסביר את מושג הרצון העצמי ואת משמעות החקירה הפנימית לגבי הרצונות שלנו. הוא מתחיל את ההסבר בשאלה הבסיסית מה זה בכלל לחקור רצון? ומבהיר שמטרת החקירה היא לגלות מדוע האדם רוצה משהו, ומה עומד מאחורי הרצון שלו. הוא מדגים זאת בעזרת שאלות כמו למה ... אפשרות אחת היא שהאדם לא בודק כלל את הסיבות לרצון שלו ופועל מיד. אפשרות שנייה היא שהוא בודק חלקית את הרצון, כלומר, מברר רק עד רמה מסוימת מדוע הוא רוצה את הדבר, אך לא ממשיך עד הסוף. אפשרות שלישית היא שהאדם בודק את הרצון עד הסוף, בצורה מלאה ומוחלטת, עד שהוא מגיע לשורש הכי עמוק של הרצון. מה קורה אם אדם אינו בודק את רצונותיו כלל? אליעד מסביר שלמעשה אין באמת מקרה שבו האדם פועל בלי לבדוק בכלל את הרצונות שלו. הוא נותן דוגמה פשוטה: אדם רוצה ... רוצה לאכול וזהו, כבר קיימת סיבה ברקע, לפחות בתת - המודע, שגורמת לו לפעול. אליעד כהן מסביר שלהגיד שהרצון מופיע בלי שום סיבה כלל זה כמו להגיד שהרצון הוא אקראי, וזה הופך את האדם לכזה שאין לו בחירה חופשית בכלל, ולכן זה בלתי אפשרי באופן מוחלט. למה בכלל חשוב לחקור את הרצון? אליעד כהן מסביר שחקירת הרצון חשובה בגלל ההשלכות שיש לרצון על חיי ... פנימי, ואז הבחירה שלו יכולה להשתנות והוא יימנע מהרגלים שמזיקים לו. האם אפשר להגיע לתשובה סופית לגבי הרצון? אליעד כהן מתייחס לנושא התוצאה הסופית של חקירת הרצון, ואומר שיש שתי אפשרויות עיקריות: אפשרות ... בפני עצמה, כי זו עדיין מסקנה שממנה האדם יכול ללמוד ולהסיק על החיים שלו. הוא אומר שחקירה אינסופית של הרצון, שלעולם אינה מגיעה לתשובה סופית, עלולה ... מספר תרחישים אפשריים לגבי האופן שבו החקירה משפיעה על התפקוד של האדם: החקירה יכולה לגרום לאדם לגלות שהרצונות שלו מיותרים לחלוטין, והוא יכול לוותר ... משמעותי על התפקוד, אם האדם מגלה שהתשובה לא באמת משנה לו בחיים. האם יש רצון ראשון שמניע את כל שאר הרצונות? בשלב מסוים, אליעד כהן מתייחס לשאלה האם קיים רצון ראשון מוחלט שמהווה בסיס לכל יתר הרצונות. הוא מסביר שלפי ההיגיון, כל רצון נובע מסיבה כלשהי. אם יש סיבה, זה אומר שיש עוד רצון לפניה, ולכן לא יכול להיות שזה הרצון הראשון. אם האדם יחקור לעומק, הוא עשוי ... סוף מוחלט לתהליך החקירה. הוא גם מעלה אפשרות נוספת והיא שכאשר אדם באמת בודק לעומק, הוא עשוי לגלות שכל הרצונות שלו הם אקראיים, חסרי בסיס, ושהוא פשוט ... לדעת מראש מה תהיה תוצאת החקירה? אליעד מסכם את הנושא בכך שאי אפשר לדעת מראש מה תהיה התוצאה של חקירת הרצון, כיוון שזה תלוי בהגדרת הרצון, בסוג התשובה שאותה האדם מחפש, ובמהות ... תרגיל מתמטי לא יכול לדעת מראש האם ימצא את הפתרון הנכון, אלא הוא צריך לנסות ולבדוק בעצמו, כך גם לגבי הרצון. לסיכום, אליעד מדגיש שחקירת הרצון היא כלי חשוב להעלאת מודעות עצמית, ולמרות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרצון, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרצון, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לפרישה, יועץ פילוסופי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בתחום הרצון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6016 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 13:42:28 - wesi4