ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תכלית החיים ✔רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 2 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 2
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון.

אז בשלב הראשון אנו אומרים, מסקנה, יש משהו אחר שגורם לנו לרצות, ואז אנו מגלגלים את השאלה עליו. בואי נראה מה הבנת?

אלו דברים שבחיים שלך לא חשבת עליהם.

שאלה: רק עכשיו אני מתחילה.

אליעד: אבל אלו שאלות הגיוניות

שאלה: כן.

אליעד: נגיד אני בוחרת את הרצון שלי, לא משנה למה אני בוחרת, האדם אומר לא יכול להיות שאני בוחר, הרבה אנשים אומרים לא יכול להיות שיש לי בחירה, כי אם הייתה לי בחירה לא הייתי בוחר לרצות את זה, הייתי בוחר לרצות אחרת, אבל זה לא נכון, כי אולי יש לך בחירה ובכל זאת אתה בוחר את זה מסיבה כלשהי, לכן לא מוכיחים דבר דרך שאלה, שאלה זו לא הוכחה לשום דבר, אתה אומר לא יכול להיות שיש לי בחירה, כי הייתי עושה אחרת, זאת לא הוכחה. אולי כן יש לך הוכחה ואתה מסיבה כל שהיא בוחר לרצות להרגיש טוב ורע.

אבל אני אמרתי משהו אחר, אם אני בוחר את הרצון שלי, האם אני בוחר אותו עם רצון או בלי רצון? אם אני בוחר אותו בלי רצון, אז זה לא נקרא שאני בוחרת, מה זה אומר בכלל? אז זה לא נקרא שאני בוחרת.

ואם אני בוחרת אותו עם רצון? אז מה יוצר את הרצון שלי שלפיו אני בוחרת את הרצון?

הרצון הראשון שלך, מי מחליט מה יהיה הרצון הראשון שלך? אם את המחליטה אז את חייבת לבחור אותו לפני שיש לך אותו, כי יש אותי שאין לי רצון ועכשיו אני בוחר שיהיה לי רצון.

למשל אומר שהאדם בוחר את הרצון שלו, למרות שזה לא הגיוני, למה? כי מדוע שאבחר רצון כזה, זאת שאלה אחרת, למה שהאדם יבחר להגיד זה טוב וזה רע? מה ההיגיון? אבל יכול להיות שהוא באמת בוחר את רצונו

שאלה: הוא צריך רצון כדי לבחור.

אליעד: צריך שתהיה תודעה שיש לה רצון ואז היא בוחרת את הרצון, והשאלה הנשאלת היא, שכאשר התודעה בלי רצון בוחרת שיהיה לה רצון האם לתהליך הזה נקרא לו בוחרת או לו?

כי אם היא בחרה בלי רצון, זה לא נקרא שהיא בחרה.

שאלה: זאת אומרת שלא היה לה רצון והיא בחרה אז זאת לא הבחירה שלה.

אליעד: נכון, אבל הדבר הזה נכון רק לגבי האדם ולא לגבי אלוהים. כי עליך אפשר להגיד או קי אם אני ללא רצון יצרתי את הרצון של עצמי, אז זה אומר שלפני זה לא היה לי רצון, אז אי אפשר להגיד שבחרתי.

שאלה: איך אפשר ליצור רצון בלי רצון?

אליעד: עובדה

שאלה: חייב להיות רצון כדי ליצור משהו.

אליעד: אל תניח הנחות

שאלה: למה שיהיה דבר?

אליעד: בלי סיבה, למה לא? אם אין רצון אז מה זה משנה אם זה לפה או לשם, אחרי שיש לך מנגנון של רצון אז אתה שואל מדוע שהוא יעשה משהו בלי רצון. אבל לפני שיש לך מנגנון של רצון, למה שלא יעשה משהו בלי רצון? עכשיו אחרי שאנחנו יודעים שיש רצון, אז אנו שואלים מדוע שיעשה דבר בלי רצון?

שאלה: כל עשייה היא עם רצון.

אליעד: אחרי שיש רצון אז אנו מניחים שישות פועלת כשהיא רוצה, אבל לפני שיש מושג כזה רצון, כשאנחנו אומרים שאין רצון, הכוונה לא שהוא לא רוצה, הכוונה שאין רצון.

שאלה: אבל יש פוטנציאל

אליעד: אם יש פוטנציאל, אז השאלה מי יצר את הפוטנציאל? אז מגיעים לנקודה שהפוטנציאל שיהיה לך רצון נוצר ממצב שבו אפילו אין פוטנציאל. פוטנציאל שיש רצון, פוטנציאל שאין רצון, ומי יצר את החילוק בין יש רצון לאין רצון.

אבל אני רוצה לדבר על נקודה אחרת. עם אלוהים לדוגמה אנחנו הולכים בלוגיקה שונה, אנחנו שואלים את אותה השאלה, איך הוא יצר את רצונו, וכשהוא יצר את רצונו הוא היה במצב בלי רצון, אז אולי הוא לא בחר, אבל אי אפשר להגיד את זה, למה? כי הוא הישות הראשונה. עליך אנחנו מגיעים למסקנה שזה לא את, שיש מישהו אחר שעושה, אבל אלוהים הוא הראשון, הוא היחיד שאי אפשר להגיד שמשהו הפעיל אותו, כי המישהו שהפעיל אותו זה הוא, עליך אפשר להגיד שהרצון נבע ממישהו שהפעיל את הרצון, אבל אלוהים הוא הראשון, ואותו ראשון עושה פעולות שנובעים מרצונו.

כשאנו חוקרים את הרצון, אצלו אנחנו לא יכולים להגיד שהוא פועל ללא בחירה, כי אצלו אי אפשר להגיד שמישהו אחר מפעיל אותו, כי הוא הראשון, האם הבנת את ההבדל?

אצלך יש משהו יותר גדול ממך, מה מפעיל אותך? משהו יותר גדול, אבל אצל אלוהים אין יותר גדול, הוא הראשון. אנחנו אומרים שהוא יצר ללא רצון, הוא יצר את רצונו מבלי שיהיה לו רצון, אבל אי אפשר שכפו את זה עליו, כי הוא זה שיצר, הוא באמת יצר, עליך אפשר לומר שזה לא את יצרת, המציאות יצרה את רצונך. אלוהים הוא הכוח הראשון.

שאלה: מה זה הכוח הראשון?

אליעד: המשהו הראשון, ה X הראשון, החומר הראשון, הסיבה הראשונה, ההוויה הראשונה, הדבר שתמיד קיים.

יש שולחן, הוא יכול להיות קיים ויכול לא להיות קיים, זה נקרא אפשרי המציאות, יש אליעד יכול להיות קיים ויכול להיות לא קיים, אני מדבר כך ויכול לדבר אחרת, כל דבר הוא אפשרי, יכול להיות ויכול לא להיות, אבל יש דבר שהוא מחויב, מה זה אומר מחויב? כל האפשריים האלה הם צורות שונות של משהו שתמיד נמצא שם. יש כאילו משהו שהוא תמיד שם והדברים השונים מתחלפים כל הזמן סביבו. כי משהו חייב להיות.

ואז ישאל השואל מי אמר שמשהו חייב להיות, אולי אין זמן, אין בעיה, אפילו אם אין זמן אז עדיין יש משהו, אז אין זמן, אבל יש אין מקום, יש משהו, אז איך מוצאים את המחויב? את המחויב מוצאים על ידי השלילה, על יש זה שאומרים, המחויב הוא לא זמן, לא מקום, לא רצון, לא אין רצון, לא תודעה, לא אין תודעה, הוא לא זה ולא זה, מה נשאר? דבר ללא שום הגדרה, הוא המחויב, שום דבר, כלום.

רבי נחמן אומר על ידי התבודדות, יושב עם עצמו, ומבין את עצמו, הוא נכלל במחויב המציאות, זה המושג נכלל במחויב המציאות, הוא הופך להיות המחויב, רוצה להפוך להיות אלוהים? תבין מה זה אלוהים. כי את טיפה בתוך הנהר, הסיבה שאת לא חווה את זה, כי את לא מבינה מה זה הנהר, אבל אם את מתחילה להבין מה יש מאחורי הכל? אז את מבינה שאת בכלל אחד איתו, ואז אתה גם חווה את זה. הבנו?

שאלה: ואז היא תבין שיש לה בחירה על הכל.

אליעד: נכון, אז היא תבין שיש לה בחירה על הכל, ואז כשתגידי את המילה אני, תלוי למי תתכווני, אם תתכווני אני הגוף, אז אין לך בחירה, ואם תתכווני אני אלוהים יש לך בחירה, תלוי למי תתכווני. לכן רבי נחמן אמר, לעתיד לבוא אם יהיה לך שכל תתבטל הבחירה, לא תהיה בחירה. למה יש לך בחירה כי אין לך שכל.

שאלה: למה?

אליעד: כי אם היה לך שכל היית רואה שהכל נוצר מאותו כוח, אז איך יש לך בחירה, אתה בורג במערכת, אז איך יש לך בחירה?

מנקודת ההתחלה יש לך בחירה, תלוי מאיפה מסתכלים. כי רבי נחמן אמר, לי יש בחירה, ולכם אין בחירה. מה זה אומר? שאני חי בתודעה שאני בוחר, לכולם יש בחירה השאלה היא באיזה תודעה אתה.

שאלה: או ככול שאתה מבין שאתה הכל או לא כלום, כך יש לך בחירה.

אליעד: לא, אמרת ככול שאתה מבין, אמרת משהו לא במוחלטות, ככול שאתה מבין זה כאילו דרגות, וכאן אין דרגות, או שהבנת שאתה כלום ויש לך בחירה מהצד של הכלום, או שלא הבנת שאתה כלום ואז אין לך בחירה. זה לא ככול שאתה יותר מבין, אין ככול, או שאתה עדיין הדמות הזאת שלך או שאתה הראשון.

שאלה: כשהאדם מבין את אפסותו..

אליעד: למה את אפסותו? למה לא את גדולתו? תקרא לזה בלשון האמת, האנשים חושבים שלהיות כלום זה ביזוי.

שאלה: כלום במובן הטוב.

אליעד: טוב, שאלה.

שאלה: דברנו בעבודה, האם צריך להביא ילדים לעולם.

אליעד: אני בעד, מה אתה חושב?

שאלה: אני שמעתי טיעונים שזה הטבע, וככה הטבע דוחף אותנו, וכך הטבע שומר על עצמו

אליעד: הטיעונים האלה אומרים שבעצם אין לך בחירה, אז למה לשאול אם להביא ילדים, אם יש שאלה פירושו שיש בחירה. תתרכז טוב, אותם אנשים שאומרים שזה הטבע

שאלה: אין להם בחירה.

אליעד: אבל הם שקרנים כי הם לא ממש יודעים שאין להם בחירה, מישהו באמת אומר שהטבע דוחף אותו להביא ילדים? הוא בוחר מתי, אם מי, למה, כמה? אם זה היה לפי הטבע? אתה כל הזמן היית מביא ילדים. זה לא נכון, זה לא הטבע, אתה עדיין שולט, ויש כאלה שבוחרים לא להביא ילדים, אז זה לא נכון שהטבע דוחף אותך.

בפשיטות, למה אנשים מביאים ילדים, למה אנשים אוכלים, למה אנשים עושים פעולות? כי זה גורם להם להרגיש יותר טוב

שאלה: זה מה שאמרתי, שזה נותן תחושה של משמעות.

אליעד: בפשיטות, אדם מביא ילד, האם זה גורם לו להרגיש יותר טוב? כן, לכן הוא מביא ילדים כדי להרגיש יותר טוב.

שאלה: אבל הם אומרים הטבע.

אליעד: תשאל אותו האם יש לו בחירה?

שאלה: אין לו.

אליעד: האם הוא באמת חושב שאין לו?

שאלה: לא.

אליעד: אז גמרנו, אם הוא אומר שאין לו בחירה, אז איך הטבע דוחף אותך? למה ביום כזה, למה בשעה מסוימת, למה בכתובת מסוימת? למשל בבעלי חיים אפשר להגיד שהטבע דוחף אותם והם מתרבים, אבל אצל בני אדם זה לא ככה, עובדתית. למה אנשים מביאים ילדים, הרבה סיבות.

שאלה: יש את הנושא הביולוגי

אליעד: כאן מדובר על בחירה. את למשל יכולה להיות רקדנית, האם את חייבת להיות רקדנית? לא.

שאלה: אנחנו מתנהגים כמו עדר, בגלל שכולם מביאים.

אליעד: אבל אתה בוחר, זה לא ביולוגי.

שאלה: אבל יש את המנגנון הזה.

שאלה: אני רוצה לשאול אותך למה זה חשוב להביא ילד?

שאלה: כי זה כבר לא אני רק הילה, ולא רק מושה, אלא כבר יש לי את הבת שלי שירית, ומיכל.

אליעד: נכון, אמרת את התשובה האמיתית, זה פשוט אגו יותר גדול, זה הכל. אולי גם לצורכי הישרדות, למה פעם הביאו ילדים? לצורך הישרדותי, כי הילד הוא כוח עבודה. בפשטות אפשר להביא ילדים כמו שעושים כל פעולה אחרת, אתה יכול להביא ילדים כמו שאתה מכין שניצל. זה לא שונה. אם אתה רוצה תביא ואם אתה לא רוצה אל תביא.

שאלה: זאת שאלה יותר משמעותית, ילדים זה לכל החיים ושניצל זה נגמר.

אליעד: גם ילד זה נגמר, ולכן יש לך בחירה.

שאלה: אני מבקשת שתחדד את הנושא על אינטואיציה, להקשיב לה או לא להקשיב לה.

אליעד: האם להקשיב לתחושות בטן כן אן לא?

שאלה: שחוזרות על עצמם שוב ושוב, ואחר האדם אומר לעצמו איזה טיפש הייתי שלא הקשבתי להם.

אליעד: או שהייתי טיפש שהקשבתי להם?

שאלה: גם וגם.

שאלה: לא הבנתי מה השאלה.

שאלה: האם להתייחס למה שקורה? למשל כל יום אתה רואה את השכנה, והשאלה היא האם לשים לב לזה?

אליעד: למשל אתה פוגש מישהו ברחוב, האם לבדוק אם זה אומר לך משהו? וכל שכן יש לו משהו בראש שאומר לו אולי יש כאן משהו. למשל אדם רוצה לנסוע לאיזה אירוע ויש לו תאונה. עכשיו יש כאן רק שתי אפשרויות, או שלאירועים יש משמעות או שאין להם משמעות, נכון? או שלחלק יש ולחלק אין, בא נלך מבחינה אובייקטיבית, אם לאירועים אין כל משמעות, אז לא צריך לבדוק שום דבר. למשל אדם מפסיד כסף בבורסה, הוא בודק למה הוא הפסיד? כן, אם אין משמעות למה שתבדוק?

שאלה: אז יש משמעות.

אליעד: אבל הוא לא בודק כל דבר. אם הוא יאבד שקל, האם הוא גם יעשה תחקיר? לא, אולי יש לזה משמעות, למה לא בדקת? השאלה היא אם יש משמעות לכל דבר, או שאין משמעות לשום דבר, או שלחלק יש ולחלק אין.

ברמה הלוגית אפשר להוכיח שזה או שיש או שאין, אבל לא נוכיח עכשיו.

בא נזרום על שלוש האפשרויות, אם אין משמעות מבחינה אובייקטיבית, אם הכל אקראי, אם כל המציאות הזאת זה רצף אקראי? אז אין שום טעם לבדוק. לא רק שאין טעם לבדוק, אלא שאם אתה בודק אתה דופק את עצמך, כי אתה משקר את עצמך, אתה מיחס משמעות לדברים לא משמעותיים. אתה חי במציאות אקראית ומייחס לה פרשנויות שהם מיותרות. עכשיו אם לכל דבר בעולם יש משמעות, ויש איזה כוח שמתכנן כל פרט ופרט ומחליט מה יעמוד ואיפה כל דבר? זה אומר שצריך לבדוק כל דבר, כל דבר, רבי נחמן אומר, צדיק אמיתי בודק הכל, למה לאריה יש מספר מסוים של אצבעות? ולמה הזבוב בצורה כזאת? בודק כל דבר. כל דבר בודק, למה האבן עומדת בצורה כזאת ולא בצורה אחרת? כל דבר ודבר בודק, לא רק בודק אם פרצה רעידת אדמה, הוא בודק כל דבר. הולך ברחוב רואה גרגיר, הוא שואל למה נפל הגרגיר מול העיניים? מה הסיבה?

שאלה: אני מדברת על משהו אחר, כאשר לאדם יש תחושה חזקה בנוגע למשהו ספציפי.

אליעד: אני עונה לך תשובה, התחושה לא מעניינת אף אחד, יש רק שתי אפשרויות או שלאירועים במציאות יש משמעות או אין משמעות. אם לאירועים אין משמעות, האם יש משמעות לתחושה?

שאלה: לא

אליעד: אם כל המציאות הזאת זה רצף אקראי של אירועים שמתרחשים באנדרלמוסיה מוחלטת, האם יש משמעות לתחושה חזקה?

שאלה: לא, כי התחושה היא גם סתם אירוע אקראי.

אליעד: ואם כל אירוע ואירוע בעולם יש לו שכל מתוכנן ומדויק וכו' וכו'? אז לא רק שצריך להקשיב לתחושה צריך תמיד לבדוק. הבנו? עכשיו יכול להיות שלחלק יש סיבה וחלק זה סתם אקראי, אז אנו עונים לשאלה? מה הייתה השאלה, האם להקשיב לתחושה או לא? נגיד שקרה משהו ויש לך תחושת בטן חזקה לבדוק אותו, האפשרות שאומרת שהכל אקראי אז אין כל משמעות לתחושת בטן. האפשרות שאומרת שהכל סיבתי, פירושו של דבר שהכל זה אותה חוכמה, אין משהו אחד יותר חכם מהשני, אם הכל סיבתי והכל מתוכנן, אז לכל דבר יש איזה שכל גדול, זה לא חלק יותר וחלק פחות. מהצד שהכל מתוכנן אז גם אין שום משמעות לתחושה, צריך לבדוק הכל, למעשה כשאת אומרת יש לי תחושה לבדוק, זה אומר שאת מתכוונת שיש למציאות חוכמה, נכון? יש משהו, זה לא סתם, אם נאמר זה לא אקראי, יש כאן שכל, אז אם יש כאן שכל אחד שמחליט את הכל, אז לכל דבר יש שכל וצריך לבדוק הכל, בלי קשר לתחושה.

אלא מה יכול להיות שיש דבר אקראי ויש דבר שיש לו שכל, עכשיו איך נדע? מאוד יכול להיות שיש לך תחושת בטן לבדוק דווקא את האירוע שהוא אקראי, לכן איך נדע האם לבדוק או לא לבדוק? ויכול להיות שמהצד השני הוא מרגיש שהוא לא צריך לבדוק וזה הדבר שהוא הכי צריך לבדוק. אז איך נדע? למעשה אנו מבינים שהשאלה היא לא תחושת הבטן, כי היא לא מעניינת אף אחד. אדם שיש לו אירוע, צריך לשאול את עצמו האם האירוע הזה הוא אירוע סיבתי או אקראי?

אני מדבר כאן על דרך החשיבה, יכול להיות שאי אפשר לגלות ונדפקת לי התשובה, אני מדבר כאן על דרך החשיבה, לכן כל דבר שקורה לאדם, האדם צריך לשאול על הכל, לא רק על הדברים שיש לו תחושת בטן, סתם עבר לידו פרפר, הוא צריך לשאול את עצמו, האם זה סיבתי או לא סיבתי? אם זה סיבתי צריך לבדוק אותו, ואם הוא לא סיבתי אז לא צריך לבדוק אותו, זה לא משנה אם יש תחושה או אין תחושה. הבנת, מה הבנת?

שאלה: הבנתי שאם הכל אקראי, אז גם התחושה החזקה היא אקראית ואין פה שאלה בכלל.

אליעד: וגם אם את בודקת זה אקראי ואם את לא בודקת זה אקראי, בהנחה שזה אקראי.

שאלה: אם לכל דבר יש סיבה, אז התחושה החזקה היא כמו תחושה חלשה ואז צריך לבדוק כל דבר.

אליעד: כל דבר זה כל דבר, למשל יש פה ספה ויש בה קמטים מאחור, לשאול למה יש את הקימוט הזה?

שאלה: זה בלתי אפשרי.

אליעד: האם אמרתי שזה אפשרי? אולי אם תעשה את זה תשתגע, אבל זאת לא השאלה. השאלה היא, אם הכל מתוכנן בחוכמה נפלאה, למשל אם היו כאן מלאכים שמדברים איתך? האם היית מתעניינת בהם? כן, את אומרת ברור, קרה פה אירוע שצריך לחקור אותו אבל גם את הקמט בספה צריך לחקור, כי מי שעשה את הקמט, הביא את המלאכים, מה ההבדל? כי זה בצורה כזאת וזה בצורה אחרת?

שאלה: זה עניין של גירוי חדש. מלאכים אני לא רואה כל רגע.

אליעד: אבל האם פעם אחת התבוננת בקימוטים שיש בספה?

שאלה: לא

אליעד: האם ניסית להבין מה זה אומר?

שאלה: ספות ראיתי הרבה.

אליעד: אם עכשיו היו באים חייזרים, והם לא דוברים למשל אנגלית כמו בסרטים, והם לא דוברים אף שפה, האנשים היו יושבים לחקור, מה זה אומר הדבר הזה? אז למה האנשים לא חוקרים מה הם הקימוטים בספה? הרי אותו כוח שמביא את החייזרים הוא זה שעושה שיהיה פה קימוט בספה.

שאלה: כי הספה הם חושבים שזה אקראי והחייזרים מכוון.

אליעד: אבל זה לא נכון, כי זה אותו כוח אחד, אם עכשיו היו פה חייזרים, אז היינו חוקרים אותם, אבל מי שהביא לכאן את החייזרים זה אותו אחד שעשה קימוטים בספה, זה אותו אחד. הוא עושה פה צורה אחת ופה צורה אחרת, אבל אנו אומרים זאת צורה חכמה וזאת צורה טיפשית. אם הוא חכם אז את הכל הוא עושה חכם, הוא הכל מתכנן, ואם הוא סתם טיפש אז סתם עשה לך פה חייזרים.

אלא מה אתה אומר אולי לפעמים הוא עושה דברים חכמים ולפעמים דברים שלא צריך לחקור אותם, בסדר, אבל צריך לחקור מה היא האמת.

אז תמשיכי מה שאמרנו

שאלה: ואם זה סיבתי, הרי כל הסיבות מאותו הכוח, וצריך לחקור את כל האירועים. כמו שאני רואה ישויות אור וזה מדהים, זה אותו דבר כמו שאני רואה עכשיו טלוויזיה ליד הקיר. עכשיו יתכן שיש דברים שאני כן צריכה לייחס להם משמעות ויש דברים שאולי פחות.

אליעד: יתכן שיש חלק כן וחלק לא, השאלה היא כאשר יש לי תחושה בטן האם היא מכווננת לדברים שצריך לבדוק? אולי תחושת הבטן מקולקלת ולא צריך לבדוק את זה.

שאלה: אז זה אקראי?

אליעד: נכון. ולכן במקום לבדוק מה זה אומר לי, צריך לבדוק האם זה אומר לי, נכון? כשיש לך תחושת בטן חזקה תשאל האם זה אומר לי? אולי זה סיבתי, אם תגיע למסקנה שזה סיבתי אז תשאל מה זה אומר לי? אם תגיע למסקנה שזה אקראי אז זה לא אומר לי כלום.

וכולם דרך אגב טועים בזה, כי כל אחד ואחד יש לו בחיים דברים שהוא בודק ודברים שהוא לא בודק, למשל אדם יוצא לדייט ולא הסכימו, אז לפעמים הוא בודק ולפעמים הוא אומר לא בא לי לבדוק, למשל הולך לראיון עבודה ולא קבלו אותו, אז לפעמים הוא יחקור, מה אמרתי? ולפעמים יגיד לא אכפת לי, כל אדם לפעמים בודק ולפעמים לא בודק, אבל רגע, אם הכל אקראי אז למה אתה בודק? מה אכפת לך? קיבלו או לא קיבלו זה לא עניינך. ואם זה לא אקראי אז כל דבר תבדוק, אולי זה מרמז לך על משהו.
בעל חיים גורמים כסף בשוק ההון להיות קיים לראיין עובדים לשרוד אנדרלמוסיה ילדה אפשרי טלוויזיה הבנה אקראי אקראי או סיבתי אקראיות בחירה בחירה חופשית בחירת הרצון הבנה הרצון הרצון החופשי חופש חופש הרצון חופש רצון חיים חיפוש עצמי מהות החיים מטרת החיים משמעות משמעות החיים סיבתי או אקראי סיבתיות רצון רצון חופשי תכלית החיים
תכלית החיים - איך לדעת מהי *לא* תכלית החיים?
תכלית החיים - איך לדעת מהי לא תכלית החיים? במאמר הזה נדבר על אחד מהשאלות שהכי מטרידות את האדם, והיא מהי תכלית החיים ומהי מטרת החיים. כי כאשר האדם הוא עדיין ילד קטן, אז הוא יודע ליהנות מהחיים בלי שום סיבה ובלי שום ... שמטריד ילד קטן שמקבל צעצוע חדש, זאת השאלה מהי מטרת החיים. אבל ככל שהאדם גודל, כך ההנאות של האדם, יותר ויותר תלויות בהשגת מטרות שונות. ואז ... שונות עם אפשרויות שונות לגבי מה יכולה להיות תכלית החיים שלו. וכאשר רוצים למצוא את תכלית החיים, אז טוב לאדם שתהיה לו דרך מהירה לדעת, מהי לא תכלית החיים. וכאשר באות לאדם כל מיני מחשבות לראש לגבי מהי תכלית החיים שלו ומה הייעוד שלו, באפשרותו של האדם לבדוק בצורה מאוד פשוטה האם זו תכלית החיים או לא, על ידי זה שהאדם שואל את עצמו את השאלה הבאה: האם כאשר אני אשיג את התכלית הזאת ואת המטרה הזאת שנראה לי שאולי היא התכלית והייעוד שלי בחיים, האם אז השאלה מהי תכלית החיים תעלם לגמרי? ואם האדם יתבונן היטב, האדם יראה, כי כל המטרות שאותן הוא מציב לעצמו כתכלית החיים, הן כולם לא תכלית החיים. משום שאם האדם יתבונן היטב, הוא יראה שגם אם הוא ישיג את כל המטרות שלו בשלמות, עדיין האדם ישאל את עצמו מהי תכלית החיים ומה הייעוד שלי בחיים. ואם האדם מבין שגם אחרי שהוא ישיג את המטרות שלו, הוא עדיין ישאל את עצמו מהי תכלית החיים, הרי שממילא זה אומר שהמטרות שאותן חושב האדם שהן תכלית החיים, הרי שהן לא תכלית החיים. כי תכלית החיים, היא הדבר שכאשר האדם ישיג אותו, אז הוא יפסיק לשאול מהי תכלית החיים. ומי שמחפש תכלית בחיים, אז תכלית החיים היא להגיע למצב שבו האדם לא ישאל את עצמו יותר מהי תכלית החיים. בדיוק כמו אדם רעב שמחפש מזון כדי לשבוע ולהפסיק להרגיש רעב. ואם ... את כל המטרות שלו בשלמות, האם אז נעלמת השאלה מהי תכלית החיים, או שלא? ואם האדם קולט שעדיין השאלה תישאר, הרי שהאדם בעצם לא הבין עדיין את תכלית החיים! ותכלית החיים האמיתית, היא להגיע למצב תודעתי שבו האדם ירגיש ככ טוב, עד שלא תעניין אותו השאלה מהי תכלית החיים. כי השאלה מהי תכלית החיים, היא בסך הכל אמצעי עבור האדם להרגיש טוב. כי כאשר האדם לא מרוצה ... מהחיים שלו ומהקיום שלו, אז הוא שואל את עצמו מהי תכלית החיים, כדי ליצור לעצמו משמעות בחיים שתעזור לו להרגיש טוב. וה
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים? תכלית החיים משמעות החיים מהות החיים - האם לחיים יש תכלית? מהי תכלית החיים? מהי משמעות החיים? ואם יש תכלית לחיים, אז איך לגלות את תכלית החיים? ובמאמר כאן לא נשיב על השאלה מהי תכלית החיים, אבל כן נסביר את שורש השאלה מהי תכלית החיים. ונסביר כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בדכ כאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, בדכ כוונת האדם לשאול, מהי תכלית חייו. כי האדם צריך מטרה כלשהי בחייו, כדי להיות מאושר. כי אם אין לאדם שום מטרה בחיים, הוא יכול להשתעמם ולהשתגע ממש. והאדם צריך שתהיה לו מטרה כלשהי בחיים. והאדם שואל את עצמו מהי תכלית החיים שלו, כדי לנסות להבין לאיזו מטרה הוא צריך להתקדם. ובנוסף, כאשר האדם לא מאושר מהחיים שלו, האדם מנסה להבין את הסיבות שבגללן החיים שלו לא מאושרים. ואז ... הוא יכול להיות בסדר, ומה הוא כן צריך לעשות. כאשר הוא מניח, שאם הוא יעשה את מה שהוא צריך לעשות, אז זה יביא אותו בסופו של דבר אל האושר. כך שכאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, הרי שבדכ הכוונה של האדם היא, לשאול מהי התכלית שלשמה הוא חי? לאיזו מטרה עליו לנסות להגיע? להיכן החיים מובילים אותו? וכיוב. והדרך למצוא תשובות לכל השאלות האלו, היא על ידי זה שמבינים את שורש השאלה של מהי תכלית ומשמעות החיים. כי לכל שאלה יש שורש. כי כל שאלה מבוססת על חוסר הבנה כלשהו. וכאשר האדם שואל שאלה כלשהי, תמיד יש איזו שאלה אחרת פנימית יותר, שבה האדם צריך ... כך הוא מתקרב בכל פעם לגלות את השאלה הראשונה של כל השאלות. ואז הוא מגיע לשאלה הראשונה, ומוצא לה תשובה, ואז הוא מקבל את התשובות לכל השאלות. ושורש השאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא השאלה מהי תכלית קיומה של המציאות. ומהי התכלית והמטרה של כל האירועים שקורים. כי חייו של האדם, הם רק מקרה פרטי בתוך סך כל האירועים שמתרחשים. והשאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא תת שאלה של השאלה הכללית יותר, מהי תכלית הקיום של המציאות כולה. כי כל הזמן דברים קורים. וגם אם האדם לא היה קיים, הרי שעדיין המציאות הייתה ממשיכה להתקיים. וגם אם האדם לא יהיה קיים, עדיין קיימת השאלה, מהי תכלית כל הדברים. דהיינו, מדוע הדברים קורים? למה המציאות קיימת? מהי תכלית קיומם של הדברים? ומי שמוצא תשובה לשאלה מהי תכלית קיומה של המציאות, הרי שממילא הוא מוצא תשובה גם לשאלה מהי תכלית חייו. והדבר דומה לאדם שנפל לידיו איזה מוצר. והאדם מתבונן על היכולות השונות של המוצר, והוא לא מצליח להבין למה המוצר בנוי בצורה כלשהי. דהיינו, האדם לא מבין, מהי התכלית שלשמה יש למוצר את הכפתורים השונים והיכולות השונות. והדרך של האדם להבין מהי התכלית שלשמה יש למוצר, את האפשרויות השונות, היא על ידי זה שהוא יבין טוב יותר, את
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, תכלית החיים היא להבין את המשמעות האמיתית של כל דבר ולהכיר את המטרה העמוקה ביותר של הבריאה, שהיא שעשוע העולם הבא. כל דבר בעולם יש לו מטרה, אך למטרה הזו יש תכלית גבוהה יותר, כך שכל תכלית היא רק שלב בדרך למטרה גבוהה יותר, עד שנגיע לתכלית הסופית שהיא שעשוע העולם הבא. המטרה של כל דבר היא לא מה שנראה לעין, אלא תמיד ישנה מטרה גבוהה יותר מאחוריו, שהיא מסתתרת מעבר לדברים הפיזיים והפשוטים. החיים ... למטרה מסוימת, אך זו רק שלב בדרך למטרה האמיתית, שהיא שעשוע העולם הבא. רבי נחמן מסביר כי לא ניתן להבין באופן מוחלט את המשמעות האמיתית של תכלית זו, משום שהיא מעבר להבנה האנושית. רק אלוהים יודע את התכלית הסופית, כפי שמצוין בפסוק עין לא ראתה אלוהים זולתך. אף על פי כן, הצדיקים יכולים לקבל הבנה מסוימת על מהות התכלית הזו. מהי הדרך להשגת תכלית החיים? הדרך להשגת תכלית החיים, על פי רבי נחמן, היא חיבור אמיתי לצדיקים. כל אדם לפי שורשו וקרבתו לצדיקים יכול להבין את שעשוע העולם הבא. על מנת להתחבר לצדיקים ולקבל מהם את ... כך גם במערכת היחסים של אדם עם המציאות: כאשר משהו מכעיס אותו, הוא יכול לבחור להמיר את הכעס ברחמנות ואהבה כלפי אותו דבר. כיצד משיגים את תכלית החיים? על מנת להשיג את תכלית החיים, יש להבין ולהפנים את הרעיון שמדבר על המרת הכעס ברחמנות. כלומר, כאשר אדם חווה חוויה שלילית, הוא שואל את עצמו למה הוא שונא את הרגש הזה ומה באמת ... הטוב בתוך הרע, כלומר, לחשוב על דברים רעים ככאלה שיש בהם טוב נסתר, ולראות את כל המציאות בצורה חיובית. זהו מצב שבו אדם לא שואל יותר מהי תכלית החיים, כי כשלאדם טוב באמת, הוא לא שואל שאלות קיומיות. החיבור לצדיקים ותכלית החיים החיבור לצדיקים הוא הדרך להבין את תכלית החיים, אך רבי נחמן מדגיש כי כל אדם יכול להגיע להבנה מסוימת של שעשוע העולם הבא לפי מידת חיבורו לצדיקים. ככל שיותר אדם מחובר לצדיקים אמיתיים, כך הוא מקבל הבנה מעמיקה יותר של תכלית הבריאה והעולם הבא. סיכום לסיכום, רבי נחמן מברסלב מציע כי התכלית האמיתית של החיים היא להגיע למצב שבו אדם רואה את העולם בכללותו כטוב, ומסוגל לקחת את הדברים השליליים ולהפוך אותם לטובים. כאשר אדם מצליח להבין שאין רע אמיתי, הוא מתחיל לראות את כל העולם באור חיובי וחדל לשאול מהי תכלית החיים. השגת שעשוע העולם הבא היא ההבנה העמוקה שהעולם כולו, כולל כל הרגשות והחוויות, הן חלק מהשגת התכלית העליונה של הבריאה. מהי תכלית החיים? כיצד להתמודד עם רגשות שליליים? איך לראות את החיים כמשחק? כיצד להפוך סבל להנאה? מהי המשמעות של חיבור לצדיקים? התכלית של החיים על פי רבי נחמן מברסלב רבי נחמן מברסלב, בספרו ליקוטי מוהרן (חלק א, תורה יח), עוסק בשאלה מהי תכלית החיים ולשם מה נברא העולם. הוא מסביר שלכל דבר יש תכלית, אך גם לכל תכלית יש תכלית נוספת, גבוהה ממנה, עד שמגיעים לתכלית הסופית - שעשוע העולם הבא. כלומר, העולם הזה קיים לשם מטרה מסוימת, והמטרה עצמה היא רק שלב נוסף בדרך למטרה גבוהה יותר. המדרג של התכליות רבי נחמן מסביר כי כל דבר בעולמנו נועד למען מטרה מסוימת, אך למטרה עצמה יש תכלית גבוהה יותר. למשל, אדם בונה בית כדי שיהיה לו מקום לנוח, אבל המנוחה עצמה אינה תכלית סופית - היא נועדה לתת לו כוח לעבוד את השם. כלומר, המטרה האמיתית היא תמיד מעבר לדבר הנראה לעין, והיא זו שמעניקה לו את הערך האמיתי.
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? למה אף אחד לא יודע מהי תכלית החיים? אליעד כהן טוען באופן ברור ומוחלט שאף אדם בעולם אינו יכול לדעת מהי תכלית החיים. לדבריו, כאשר הוא אומר אף אחד, הוא מתכוון לכך בצורה אבסולוטית וללא יוצאים מן הכלל. הוא מסביר את טענתו בצורה מעמיקה ומפורטת, ומבהיר מדוע אי אפשר, מבחינה לוגית ומעשית, למצוא תשובה אמיתית ומספקת לשאלה זו. מדוע כל תכלית לחיים היא רק תת - תכלית של משהו גדול יותר? אליעד כהן מסביר שהבעיה הבסיסית עם חיפוש תכלית לחיים נעוצה בכך שכל תכלית שנמצא תהיה תמיד תכלית של דבר אחר רחב וגדול יותר. לדוגמה, כאשר אדם שואל את עצמו מה מטרת העבודה שלי?, התשובה צריכה להיגזר מהשאלה הרחבה יותר - מה מטרת החיים שלי בכלל?. אבל התשובה לשאלה זו, בתורה, תלויה בתשובה לשאלה גדולה יותר: מה התכלית של קיומי?. וכך ניתן להמשיך ולשאול, באופן אינסופי, מה התכלית של התכלית?, ללא נקודת סיום ברורה. לדוגמה, הוא נותן דימוי של עובד בחברה ששואל למה אני מתאמץ לפתח את החברה?, כאשר הוא בכלל לא יודע מהי התכלית הכללית של החברה. אולי ההנהלה מתכוונת בכלל לסגור את החברה, ולכן המאמץ שלו חסר משמעות לחלוטין. לכן חייבים לדעת את התכלית הגדולה לפני שמחפשים תכלית לתהליך הקטן. האם יש משמעות אם העולם אקראי לחלוטין? אליעד כהן מדגים מצב בו העולם הוא אקראי לחלוטין. אם אכן הכל הוא מקרי, ולכלום אין משמעות אמיתית או מוחלטת, אזי שום פעולה איננה באמת בעלת תכלית. הוא משווה זאת למשחק חסר חשיבות שבו השחקן אומר שתכליתו היא לנצח. אבל מכיוון שזה רק משחק, זו לא תכלית אמיתית, אלא רק המצאה של האדם עצמו. אם המציאות היא חסרת משמעות מוחלטת, אז כל פעולה שהאדם יעשה תהיה חסרת משמעות באותה מידה, ולא ישנה אם יפעל בדרך אחת או אחרת. הוא ... אליעד מתייחס למקרה ההפוך, בו למציאות אכן יש סיבה. אם קיימת סיבה ברורה ומוחלטת לכך שהמציאות קיימת, אז התכלית האישית של כל אדם נגזרת מאותה סיבה כללית. כלומר, אם המציאות קיימת כדי לממש מטרה מסוימת, האדם כחלק מהמציאות צריך להיות באינטראקציה עם אותה תכלית ולהשתלב בה. אך גם כאן עולה בעיה חדשה: מה הסיבה לקיומה של אותה תכלית עצמה? נניח שהתכלית היא לעשות טוב. אבל אז נשאל למה לעשות טוב? ולכך אין תשובה מוחלטת. תמיד אפשר לשאול עוד שאלה, כמו האם זה מוכרח שהמציאות תהיה טובה?, או מה היה לפני הסיבה? מה יצר את ... אליעד מצביע על פרדוקס נוסף: אם המציאות קיימת תמיד ואין רגע בו היא לא קיימת, אז לא הגיוני לדבר על תכלית. זאת משום שכאשר מדברים על תכלית, אנו מניחים מצב בו התכלית לא התממשה עדיין, ויש צורך לממש אותה. אבל אם המציאות קיימת לנצח, אין אפשרות להגיד שיש לה תכלית כי היא כבר תמיד קיימת. זה מצב פרדוקסלי נוסף המונע מלהגדיר לה תכלית חד - משמעית. איך להבין את תכלית החיים באמת? אליעד כהן מסכם את דבריו בטענה שמי שבאמת רוצה להבין מה תכלית חייו, חייב קודם כל להבין מהי הסיבה שבגללה המציאות עצמה קיימת. הוא מדגיש שוב שאם האדם לא יודע למה המציאות קיימת, אין לו שום יכולת אמיתית לדעת מה
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים? האם יש תכלית לחיים, ומה משמעות החיים באמת? השאלה על תכלית החיים ועל מטרת החיים נחשבת לשאלה מהותית ומרכזית, ... אפשר למצוא מטרה גבוהה ממנה, וכך נוצר לופ אינסופי של מטרות ללא נקודת קצה ברורה. אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב, שאומר שלכל דבר בעולם יש תכלית, אך מוסיף מיד שלכל תכלית יש תכלית נוספת, גבוה מעל גבוה. זה יוצר מצב פרדוקסלי לכאורה, שבו אין תכלית סופית ומוחלטת, ולכן גם לא ... או כדי שאלוהים יתגלה, מיד עולה השאלה מה המטרה של המטרה עצמה. יוצא מכך שאי אפשר למצוא מטרה סופית או מוחלטת באמת. האם בכלל אפשר לענות לשאלת תכלית החיים? למרות זאת, ... קיים, לא היינו יכולים לחוות הנאה או התפתחות, וכך להגדיר מטרות יחסיות שלשמן העולם קיים. כאשר אדם חווה מצב של הנאה או סיפוק, הוא אינו שואל על התכלית של החיים. האדם מתחיל לשאול על מטרת החיים רק כשלא טוב לו, כאשר הוא מרגיש שמשהו חסר לו. לדוגמה, אדם שקם בבוקר ומרגיש שהכל טוב, לא ישאל בשביל מה קמתי?, אבל אדם שקם עם תחושה של ריקנות או חוסר, מתחיל לשאול על מטרת החיים. איך עונים לאדם מיואש ששואל ... האדם מחשיב כטוב - למשל כסף, אהבה או הנאה. לאחר מכן, יש להראות לאדם שהמטרה של החיים שלו היא בדיוק להשיג את אותו הטוב שהוא מעריך. אם אדם חושב שמטרת החיים היא כסף, אפשר לומר לו שהמטרה של חייו היא להשיג כסף, ולפרט כיצד יוכל להשיג זאת. אליעד מציין שאם מציגים לאדם מטרה שנראית לו ברת - השגה, הוא יפסיק לשאול על מטרת החיים ויתחיל ליהנות מהחיים עצמם. ... אותו למשהו בעל משמעות חיובית. האם קיים סדר מוחלט במציאות? אליעד מדבר גם על נושא הסדר ביקום. הוא מסביר שיש הבדל בין סדר למטרה. גם אם אין תכלית מוחלטת לחיים, עדיין קיים סדר. הסדר הוא מערכת של חוקיות שמסבירה איך דברים מתנהלים ביקום. הוא נותן כדוגמה את חוקי הפיזיקה: למרות שאנחנו לא יודעים את התכלית הסופית שלהם, עדיין יש להם סדר ... בתוך המציאות: מצד אחד רוצים שלמות מוחלטת, ומצד שני אף פעם לא משיגים אותה, וזה בדיוק הסדר של המציאות. מהי משמעות הרחמנות ואיך היא מתקשרת לתכלית? אליעד מתייחס למושג של רחמנות ... אדם שאומר לא אכפת לי מכלום מקבל הכל. אדם שרוצה משהו ספציפי מוגבל לתוצאה אחת, ואילו אדם שמוותר על הכל, זוכה בחופש מוחלט. לסיכום: מהי באמת תכלית החיים? לסיכום ההרצאה, אליעד מבהיר שייתכן שבאופן מוחלט לא קיימת תכלית לחיים, אך באופן יחסי, האדם תמיד יכול למצוא תכלית שתיתן לו משמעות. המטרה האמיתית היא להגיע למצב שבו האדם אינו מרגיש חוסר, ולכן אינו זקוק יותר לתכלית מוחלטת. ברגע שהאדם מסופק באופן מלא - שאלת התכלית נעלמת מעצמה. האם יש מטרה לחיים? איך לשכנע לא להתאבד? משמעות החיים לילדים האם יש סדר ביקום? למה ...
תכלית החיים והמוות - מהו השקר של קדושת החיים והמוות?
תכלית החיים והמוות - מהו השקר של קדושת החיים והמוות?
תכלית החיים והמוות - מהו השקר של קדושת החיים והמוות? מהו השקר של תכלית החיים ומה הקשר לסבל האנושי? אליעד כהן מסביר שקיים שקר גדול במיוחד בחיים, והוא השקר של תכלית החיים . לדבריו, לאף אדם בעולם אין באמת מושג אמיתי מדוע הוא חי, או מדוע המציאות עצמה קיימת. כאשר מישהו נותן סיבה או הסבר לקיום, תמיד ניתן להמשיך לשאול ומה הסיבה של ... חיים, או למה בכלל יש עולם וקיום. מכאן שאליעד מגדיר את עניין תכלית החיים כשקר משמעותי. מדוע בני אדם סובלים תמיד ומפחדים מהלא נודע? אליעד מסביר שהחוסר בתשובות אמיתיות לגבי הקיום, גורם לאדם לתחושת פחד מתמדת. לאדם אין מושג למה הוא חי, למה הוא סובל, ומה תכלית הקיום בכלל. זה גורם לכך שהאדם חווה סבל מתמיד - אפילו אנשים שמציגים חזות של אושר תמיד מפחדים לאבד את הטוב שיש להם, או מפחדים מכך שהמציאות תשתנה לרעה. כל אדם סובל, בין אם בגלוי ... והאינסופית. איך מתבטא השקר של קדושת החיים ומה הבעיה עם החיים כתכלית? אליעד מתאר כיצד אנשים רבים מתמודדים עם חוסר הידיעה והסבל הזה בכך שהם מגדירים את החיים עצמם כתכלית - כלומר, הדבר החשוב ביותר בחיים הוא החיים עצמם. אבל כאן מתגלה סתירה: איך ייתכן שהחיים הם הדבר החשוב ביותר אם מלכתחילה ברור שיש להם סוף? לפי אליעד, ההיגיון אינו מאפשר לחשוב ... שההשקעה האינסופית והסבל הכרוך בה חסרי משמעות, אם החיים הם התכלית עצמה. כיצד אפשר להפסיק לסבול גם בלי לדעת את התכלית? אליעד מציע דרך מעשית להפסיק לסבול, גם אם אין לאדם מושג אמיתי לגבי תכלית החיים. הוא אומר שיש אפשרות להגיע למצב של הנאה כה גדולה, עד שבכלל לא יעניין אותך יותר לדעת מה התכלית האמיתית. כלומר, ככל שלבן אדם טוב יותר והוא מרגיש הנאה אמיתית, כך הוא פחות עסוק בשאלה למה אני חי? לעומת זאת, ככל שרע לאדם, הוא מתמלא בשאלות על תכלית החיים, כי הוא רוצה להבין למה רע לו ומה הפשר של הסבל הזה. לדוגמה, אליעד מציג מצב שבו אדם חוטף מכות. האדם לא ירצה לשמוע הבטחה שבעתיד יהיה לו טוב כתוצאה מהמכות. הוא ... בעתיד אינו מנחם ואינו פותר את בעיית הסבל עכשיו. האם לחיים יש תכלית אמיתית מעבר לסבל והנאה? לפי אליעד, אמנם המטרה הבסיסית של החיים יכולה להיות הנאה והרגשה טובה, אך אין זו התכלית הסופית והאמיתית. יש משהו עמוק ופנימי יותר שהוא תכלית החיים האמיתית. הוא מציע לאדם לשאוף להנאה ולתחושת טוב בחייו, אבל גם להבין שלא בכך מסתכם העניין. אם האדם יגיע להנאה וירגיש שזה לא מספק אותו לחלוטין, הוא יתחיל לחפש את התכלית האמיתית, את האמת המוחלטת, עד שיגלה אותה. כיצד ניתן לגלות את תכלית החיים האמיתית? אליעד מדגיש כי לכל דבר במציאות יש סיבה אמיתית - מדוע אתה חי, מדוע אתה קיים, מדוע אתה סובל, מדוע יש בוקר ולילה, ומדוע החיים נגמרים במוות. כאשר אדם ... ולחפש אחר האמת, בסופו של דבר הוא מגיע לתובנה עמוקה של התכלית האמיתית של החיים והמציאות בכלל. הגילוי הזה מוביל לחיים אמיתיים וטובים, בלי צורך בחיפוש אחר תכלית נוספת, כי התשובה כבר נמצאת בתוכו. לסיכום, אליעד כהן מדגיש שלמרות הסבל וחוסר התכלית לכאורה, יש דרך להבין את תכלית הקיום האמיתית, ומתוך כך להגיע לחיים שלמים וטובים באמת, ללא פחד וסבל מיותר. מהי תכלית החיים? מדוע אנשים מפחדים מהמוות? איך להפסיק לסבול? מה הסיבה לסבל האנושי? האם החיים הם התכלית? מה משמעות הקיום האנושי? איך למצוא את התכלית האמיתית של המציאות? הפעם אני אדבר על אחד השקרים הגדולים בעולם, ויש הרבה שקרים בעולם. אחד מהשקרים הוא השקר של תכלית החיים, וכפי שכבר אמרתי לאף אחד אין מושג למה הוא חי באמת? ואין תשובה או הסבר, וזאת מדוע? כיוון שאם ניתן סיבה יהיה ניתן לשאול, אז מה הסיבה של הסיבה? וכן הלאה והלאה. ואחד הדברים המפחידים בחיים את האדם, שאין מושג מה היא תכלית החיים. מה גם שתמיד יש פחד לבני האדם, תמיד כולם סובלים גם אם הם ישקרו שטוב להם תמיד יהיה פחד שיהיה פחות טוב, שמשהו יקרה. ולא מספיק שסובלים כל הזמן כי לא יודעים את תכלית הקיום בנוסף לצרה הזו האדם אפילו לא יודע למה הוא חי ועל אחת כמה וכמה, למה הוא סובל!!!! הסבל הוא לא בגלל שאתה חי, ולא משנה אם אתה בגוף או בתוך חלום כי גם בחלום אתה קיים, אבל ללא ... ולמה אתה בכלל קיים? מי שיסתכל בעין אמיתית, איך יוכל להגיד שהתכלית היא החיים עצמם? כי אתה יודע שיש לו סוף לדבר הזה שנחשב חיים, ואדם מתאמץ ומתאמץ עוד ועוד וסובל, וממלא דלי שיש בו חור, וכך במרדף ומאמץ ללא תכלית. אבל בשביל מה? ויש דרך, שתחיה כל כך טוב, שלא יעניין אותך מה תכלית החיים. וככל שיהיה לך יותר טוב, כך לא יעניין אותך מה ה
תכלית החיים - חכם רואה את הנולד? ומה קורה כאשר הנולד הולך למות?
תכלית החיים - חכם רואה את הנולד? ומה קורה כאשר הנולד ... במאמר הזה נדבר קצת על החיים ועל המוות. נדון קצת בשאלת מהי מהות החיים ומטרת החיים. ובסופו של דבר ניתן את הדרך להתמודד עם ... מתבונן על העניין הזה של המוות, ממילא השאלה המתבקשת היא, מהי תכלית החיים? כי מאחר שבסופו של דבר החיים מסתיימים בכל מקרה, אכ מה התכלית של כל החיים האלו? ומי שהוא חי חיים טובים באמת, דהיינו, מי ... נהנה מכל רגע של הקיום שלו, הוא אין לו את השאלה הזאת של מהי תכלית החיים. כי את תכלית החיים האדם מחפש רק כאשר לא מספיק טוב לו ברגע הזה. כי כאשר האדם מרגיש חוסר סיפוק מהרגע הזה, אז הוא מנסה להבין מהי התכלית של הדבר. כי התכלית של כל דבר, היא הטוב של הדבר. וכאשר האדם מסתכל על המטרה שאליה ... ברגע הזה. אבל מי שטוב לו בשלמות ברגע הזה, הוא לא מוטרד משאלת התכלית, מאחר שהוא חי את הרגע הזה, בלי קשר לתכלית שלו. אבל כל זמן שהאדם עוד לא הגיע לנקודה הזאת, שבה שאלת תכלית החיים לא מעסיקה אותו, הרי שכאשר הוא מסתכל על המוות, ממילא השאלה המתבקשת היא, מאחר שסוף האדם למות, ממילא מהי תכלית החיים? ומאחר שהשאלה הזאת היא מציקה וטורדנית, לכן ... בהכחשה של המוות. משום שזיכרון יום המוות, גורם להם לתהות מהי תכלית החיים. ומאחר שאין להם תשובה לשאלה הזאת, אז הם ... זה שלבסוף צריך האדם למות. והחכם האמיתי הוא זה שהוא מסתכל על התכלית של כל דבר. והחכם האמיתי מסתכל תמיד על הסוף של כל דבר. והחכם ... האמיתי חי חיים טובים באמת. וזה משום שהחכם האמיתי מסתכל על התכלית הסופית של כל הדברים בעולם. כי המוות הוא אומנם התכלית והסוף של האדם, אבל הוא לא התכלית של כל הדברים בעולם. כי גם לעולם כולו יש תכלית. והחיים של האדם, הם רק תהליך אחד בתוך כל התהליכים שמתרחשים ... מסתכל על התהליך של החיים ושל המוות, מתוך נקודת מבט שמסתכלת על התכלית של התהליך הכללי שכולל בתוכו את כל התהליכים שיש בעולם. כי כל ... כולה. ומי שהוא חכם אמיתי שרואה את הנולד, הוא מסתכל תמיד על התכלית של כל דבר, אבל הוא מסתכל לא רק על התכלית האישית שלו באופן אישי, דהיינו, על המוות האישי שלו, אלא הוא ... מתוך הסתכלות והבנת התהליך הכללי כולו, של כל המציאות כולה. והתכלית הסופית האמיתית, היא לא המוות של האדם, אלא התכלית של כל הדברים שקורים בעולם. כי התכלית האמיתית של החיים ושל המוות של האדם, היא התכלית של כל האירועים כולם כתהליך אחד. ומטרת חייו של האדם, היא לא ... שמתרחשים בעולם. ומי שהוא חכם אמיתי והוא מתבונן על עניין התכלית הסופית של כל הדברים שיש בעולם, על ידי זה הוא מבין גם את התכלית האמיתית של החיים ושל המוות. כי יש כאלו שנדמה להם שהם מבינים את תכלית החיים. ולכל אחד יש הסברים אחרים מהי תכלית החיים שלו. אבל, כל זמן שהאדם לא מבין את התכלית של כל הדברים שיש בעולם, דהיינו, כל זמן שהאדם לא מבין מהי ...
הסוד של תכלית החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים?
... של תכלית החיים - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? וכאן נבאר את עניין תכלית החיים. והעניין הוא, כי כל אדם חי את חייו ועושה את מעשיו למען מטרה כלשהי. וככל שהאדם צריך יותר להתאמץ בחיים שלו, כך חשוב לאדם לברר טוב יותר מהי תכלית החיים שלו. כי הטיפש עושה את מעשיו ללא תכלית. כי מה שהופך את המשוגע למשוגע, הוא שהוא עושה את מעשיו ללא מטרה וללא תכלית. ומי שעושה את מעשיו ללא תכלית, הוא משוגע. והאדם חי חיים שלמים, ועובד לפרנסתו, ומתאמץ כדי לשרוד וגם כדי ליהנות מחייו. והאדם הורג את הזמן, תוך כדי שהזמן הורג אותו. אבל אין לאדם מושג מהי התכלית של החיים שלו. דהיינו, אף אחד בעולם לא באמת מבין מהי המטרה האמיתית שלשמה הוא חי ושלשמה הוא עושה את מעשיו. ויש כאלו שנדמה להם שהם יודעים מהי תכלית החיים שלהם. וכל אחד ממציא לעצמו איזו תכלית. ויש כאלו שממציאים להם לדוגמה תכלית שנשמעת להם בעלת ערך כלשהו, כגון לדוגמה תכלית לעזור לבני אדם אחרים וכיוב. אבל אף אחד לא שם לכך, שהוא לא מבין מהי התכלית הסופית שלשמה הוא מנסה להשיג את התכלית שלו. כי כל תכלית שהאדם ממציא לעצמו, תמיד על האדם לנסות לשאול את עצמו ולהבין, מהי התכלית של התכלית עצמה. ונניח לדוגמה שהתכלית היא לעזור לבני אדם, אבל זה עצמו מה התכלית שלו? כי מה התכלית של לעזור לבני אדם? ואז האדם משיב לעצמו, שהתכלית היא שיהיה טוב בעולם. אבל גם זו לא תכלית, כי מהי התכלית של התכלית עצמה? זא על האדם לשאול את עצמו, האם זה באמת משנה האם המטרה שלו תושג או לא? ויש כאלו שהם יודעים ומודים שאין להם מושג מהי התכלית של החיים שלהם, ושאין להם מושג למה הם חיים. שזה בדיוק סוג של דיכאון שמשאיר את האדם על המיטה בבוקר, שהאדם אין לו מושג מהי התכלית ומהי המטרה שלשמה הוא צריך לקום בבוקר לחיי היום יום. ובפרט כאשר האדם עוד לא יודע את הדרך ליהנות בחיים, שאז האדם קם אל חיים משעממים וקשים. וכאשר אין לאדם מושג מהי התכלית של החיים שלו. אז האדם מעדיף פשוט להתהפך מצד אל צד במיטה ולהמשיך לישון. כי השינה עוזרת לאדם לברוח מהשאלה של מהי תכלית החיים. אבל יש כאלו שיש להם כל מיני שיגעונות בראש, ונדמה להם שהם יודעים ומבינים מהי התכלית של החיים שלהם ומהו היעוד שלהם. למרות שבאמת הם לא מבינים דבר. כי את כל התכליות בעולם אפשר בשניה אחת להבין שהן כולן חסרות משמעות, משום שתמיד אפשר לשאול מהי התכלית של התכלית עצמה. וכל דבר שהאדם חושב שהוא ה
תכליתיות, להיות תכליתי, חשיבה תכליתית, סדר וארגון, סדר בחיים, סדר עדיפויות, לעשות סדר בחיים, תכלית החיים, חוסר תכלית
תכליתיות, להיות תכליתי, חשיבה תכליתית, סדר וארגון, סדר בחיים, סדר עדיפויות, לעשות סדר בחיים, תכלית החיים, חוסר תכלית
תכליתיות, להיות תכליתי, חשיבה תכליתית, סדר וארגון, סדר בחיים, סדר עדיפויות, לעשות סדר בחיים, תכלית החיים, חוסר תכלית איך להיות תכליתי ולמה חשוב להיות ממוקד מטרה? הרבה אנשים שואלים מה תכלית החיים, אך מעטים הם אלה שמבינים למה הם לא מצליחים להגיע לתשובה ברורה. אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית לכך היא שאנשים אינם תכליתיים מספיק. לדבריו, אדם ששואל שאלה חשובה כמו מה תכלית החיים? חייב להבין שהדרך לתשובה מתחילה בהתנהגות תכליתית וברורה בכל תחום של חייו, מהפעולות הקטנות ביותר ועד לפעולות הגדולות ביותר. מדוע אנשים מתקשים להבין מה תכלית החיים? אליעד נותן דוגמה לאדם ששאל אותו מדוע הוא אינו מצליח למצוא את המטרה של חייו. בתשובה, אליעד הסביר שהסיבה נעוצה בחוסר התכליתיות של אותו אדם. במקום לשאול שאלה ישירה וברורה, הוא מתחיל לספר סיפורים מסביב ולדבר על מה שאמרו לו אנשים אחרים. התוצאה היא שהשאלה הופכת למעורפלת ולא ממוקדת. אליעד ... סיבובים מסביב לכדור הארץ, ורק במקרה בסוף מגיע ליעדו. אליעד מדגיש כי זה לא מספיק להגיע בטעות או במקרה, כדי להגיע למטרה, צריך להיות תכליתי וממוקד מלכתחילה. איך חוסר תכליתיות בא לידי ביטוי ביום - יום? אליעד מביא דוגמאות רבות להמחשת חוסר התכליתיות בחיי היום - יום. הוא נותן דוגמה של מישהי שרצתה לשאול שאלה, אך במקום לשאול ישירות, התחילה לספר סיפורים על אמא שלה ועל דברים אחרים שאינם קשורים ישירות לשאלה. דוגמה נוספת היא כאשר אדם מספר שהוא קרא דברים שהוא לא מסכים איתם, אך למעשה זה מידע מיותר לחלוטין שאינו משרת שום תכלית. אדם תכליתי ישאל את עצמו לפני כל משפט או פעולה שהוא עושה: למה אני אומר את זה? למה אני עושה את זה? מה התכלית שלי עכשיו? מה הקשר בין סדר וארגון לתכליתיות? אליעד טוען שחוסר סדר בחיים משקף חוסר תכליתיות במחשבה. לדוגמה, שולחן עבודה מבולגן במחשב מצביע על כך שהאדם אינו חושב בצורה תכליתית על פעולות פשוטות ויום - יומיות. אם אדם לא מסוגל לסדר את הדסקטופ שלו במחשב, איך יצליח לסדר את המחשבות שלו לגבי השאלה מה תכלית החיים? לכן, אליעד מדגיש שחשוב להתחיל להיות תכליתי דווקא בדברים הקטנים, כמו סידור הבית, המחשב והבגדים. פעולה פשוטה כמו סידור הבית מחייבת את האדם לחשוב בצורה תכליתית ולשאול את עצמו כל הזמן למה הוא עושה כל פעולה ופעולה. למה חשוב לשאול על כל פעולה למה אני עושה את זה? אליעד מסביר שכדי להבין מהי התכלית של העולם או של אלוהים, חייבים קודם להבין את התכלית של הפעולות הבסיסיות והיומיומיות שלנו. למשל, אדם שמחזיק כוס ביד צריך לשאול את עצמו למה הוא עושה את הפעולה הזאת. התבוננות מודעת זו בפעולות הקטנות ביותר היא שתוביל בסופו של דבר להבנת הדברים הגדולים יותר, כמו התכלית של החיים עצמם. איך להיות תכליתי בפועל? אליעד מציע להתחיל את התהליך מהפעולות הפשוטות ביותר: אם אדם אוכל משהו, שישאל את עצמו למה אני אוכל את זה? האם כי אני רעב, האם כי זה בריא לי, או כי פשוט בא לי?. אליעד מדגיש שלא חייבים לשנות את ההרגלים, אלא להיות מודעים לתכלית שבפעולה. לא חייבים לאכול אוכל בריא, אבל חייבים לשאול למה אוכלים את מה שאוכלים. מודעות זאת מחזקת את החשיבה התכליתית באופן כללי. האם חייבים להבין הכל כדי לדעת מה
על החיים ועל המוות / תכלית החיים / משמעות החיים / פחד מוות - מהי מהותם? חלק 1
... החיים ועל המוות תכלית החיים משמעות החיים פחד מוות - מהי מהותם? חלק 1 במאמר הזה נדבר על אחת מהתופעות הכי ... היא שהוא חי. כי מצד האמת אין לאף אחד בעולם שמץ של מושג למה הוא חי. וכל אחד ממציא לעצמו המצאות שונות, מהי תכלית החיים. ויש כאלו לדוגמה שחושבים שתכלית החיים היא הנאה. והם בעצם הופכים את האמצעי לתכלית. כי ההנאה היא האמצעי של האדם איך לשרוד את זה שהוא לא יודע מהי התכלית של החיים שלו. וכאשר האדם חושב שתכלית החיים היא ההנאה, עליו לשאול את עצמו, מה התכלית של ההנאה עצמה? זא מדוע בכלל זה חשוב ליהנות? כי האדם שאין לו מושג ... יש סוף, כי לחיים כאן יש סוף. ובפרט כאשר רגעי ההנאה מועטים והמאמץ להשיג אותם הוא גדול. כך שהנאה היא לא תכלית החיים. היא אולי פתרון, ואולי תוצאה של הבנת תכלית החיים, אך היא לא תכלית החיים. ומי שיתבונן עוד יותר לעומק יראה, כי מי שחושב שההנאה היא תכלית החיים, בכך בעצם הוא משיג את ההפך של המטרה שלו. כי אם ... להרגיש טוב תמיד, עליו להיפטר מהרצון של עצמו להרגיש טוב. אבל זה כמובן לא אפשרי מהסיבות הנל. כך שבכל מקרה, תכלית החיים היא לא ההנאה. ואם היא ההנאה, אז כדי להשיג אותה צריך להיפטר מהרצון ליהנות, וזה עצמו לא אפשרי. ובכלל המחשבה שתכלית החיים היא ההנאה, בכלל זה יש את אלו שחושבים שתכלית החיים היא אהבה, או השמחה וכל כיוב. שהם בעצם חושבים בטעות, שהכדורים נגד כאבים שהם לוקחים, הם חושבים שהם תכלית החיים. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תכלית החיים, האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תכלית החיים, איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון עסקי, אימון אישי רוחני, אימון אישי לקריירה בנושאי תכלית החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4609 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:44:43 - wesi4