ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה המערה של אפלטון ✔שיחות עם יצר הרע / עורך: אסא קידר ✔יצר הרע נולד עם הדת. רק דתיים מכירים אותו, סובלים ממנו ונלחמים בו מרות. לחילונים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שיחות עם יצר הרע / עורך: אסא קידר
יצר הרע נולד עם הדת. רק דתיים מכירים אותו, סובלים ממנו ונלחמים בו מרות. לחילונים יש גבולות. מה הם יעשו ומה לא, כמה יראה בעיניהם מקובל ומתי מעשה הופך ליותר מדי. אם לא חטאו בעיני החוק, לא יסבלו ממנו. אין שכר ואין עונש בתוך גבולות מקובלים. יש להם מוסר פנימי וערכים עליהם נבנית אישיותם.

אסא קידר, בוגר ישיבת עין צורים, ערך ספר שיחות, מאמרים וקטעי ספרות העוסקים ביצר הרע מתחילתו. הספר מחולק לשערים אחדים שכל אחד מתקיף את הנושא מנקודת מבט אחרת. דמות הכותבים מוכרים בחלקם ואחרים פחות. אסא קידר נתן מקום לכל צורת ההתבטאות.

יצר הרע כפי שהוא מוכר בימינו נסמך על המלה הראשונה בכותרת שלו. יצר. והכוונה בעיקר יצר מיני. אלא שאם בודקים את היווצרות יצר הרע אפשר אולי להגיד שהיצר הרע הראשוני היה לדעת. חוה בגן עדן רצתה לדעת ולכן פותתה ואחר כך פיתתה. יצר הדעת הוא יצר הרע הראשוני. ואולי לכן נענשה האישה בהמשך והודרה מלימוד ודעת. ויותר מכך, פרשנות מקטינה של הרצון לדעת מתרגם את המלה "דעת" למלה במובנו התנ"כי, הצורך המיני. וחוה היא המגלה והמפתה. ואדם, שמלכתחילה היה בעל החושים האסטטיים רצה רק ליהנות מיופיו של התפוח. והנה התהפכו היוצרות. אדם הפך להיות היצרי והדעתני וחוה ממונה על האסטטיקה. וגרוע מכך, סמל היצריות והמיניות, תחילת המחשבה האנטי נשית, הפטריארכאלית בצורה זו או אחרת.

צריך לחזור כמה פסוקים קודם לכן, באותו ספר באותו פרק מסופרת בריאה אחרת, מוקדמת יותר "ויברא אלוהים את האדם בצלמו בצלם אלוהים ברא אותו זכר ונקבה ברא אותם" בריאתו של אדם מתרחשת מחדש כמה פסוקים אחרי זה והפרשנות המקובלת היא לאחד את שתי הבריאות, כי "אין מוקדם ומאוחר" בתורה, אך בכל זאת השאלה איזה זוג קדמון הועלם ומדוע. לא שואלים כשם שלא שואלים איך נברא קודם האור, להבדיל בין חושך לאור ורק כמה ימים אחרי זה נוצרים השמש והירח. יש לנו סיפור בריאה נוסף ומובלע המרמז על סיפור אחר. אולי שם מקום גן העדן האבוד שלפני הבריאה השנייה. ואולי שם הוטמע סיפור מטריארכאלי יותר, לפני היות החטא והיצר הרע?

גם אם לא מזכירים זאת מאז, הדעת הרחבה יותר מהמותרת הפכה להיות הרע בעיני שומרי הדת. הרוע הבא היה רצח הבל. קנאה. יצר של אח באחיו. קנאה פסיכולוגית שמתחילה ביחסי המשפחה. "לפתח חטאת רובץ ואליך תשוקתו ואתה תמשול בו" חטא אכן, עדיין לא מיני. היצר המיני ככזה מופיע הרבה יותר מאוחר. מושג יצר הרע הלך והתרחב וכלל תחת כנפיו כיוונים שונים.

שולמית ולר, פרופסור לתלמוד, מנתחת במאמר הפותח את הספר מנקודת מבט תלמודית כמובן, מאמר המסתמך על חכמי התלמוד.

אומר אחד האמוראים: אילולי יצר הרע לא בנה האדם בית, ולא נשא אישה ולא הוליד בנים ולא נשא ונתן. יצר הרע הוא המניע את העולם. ואם נוריד המלה רע, נשאר עם יצר. יצר הקיום ויצרים סוערים אחרים.

אלוהים ברא את האדם ונתן בו גם את יצר הרע. מידת ההשתלטות עליו היא המבדילה בין המקיים לחוטא. היחס בין היצר הרע ובין היצר הטוב הוא היחס המתקיים לאורך כל שנות המחשבה בין הגוף והנפש. וגוף והנפש מחוברים באדם ככוליות. היצר הרע הוא מרכיב חיוני בקיומה של האנושות ומקבלת כהכרח את קיומה של השניות בחיי האדם.

אם בודקים את היווצרות יצר הרע אפשר אולי להגיד שהיצר הרע הראשוני היה לדעת. חוה בגן עדן רצתה לדעת ולכן פותתה ואחר כך פיתתה. יצר הדעת הוא יצר הרע הראשוני. ואולי לכן נענשה האישה בהמשך והודרה מלימוד ודעת. ציור מאת הוגו ואן דר גוס. 1470

מלחמת ההתגברות על היצר היא אחת העתיקות והמשפיעות ביותר במחשבה הדתית והפילוסופית. איזה הוא גיבור הכובש את יצרו אמר התנא בן זומא. שולמית ולר במאמרה הולכת בעזרת סיפורי התלמוד בעקבות המלחמה על כובשי היצר וחשיבות המלחמה הזאת.

אדמיאל קוסמן, משורר וחוקר תלמוד מספר סיפור תלמודי על מפגש בין החיים והמתים שמוליך אל המסקנה "אין יצר בעולם הבא" זהו טיב חיי העולם הבא. אברהם ושרה, הזוג המת שבסיפור מתחבק ופולה כינים זה מראשו של זה, כן שם בעולם הבא. האינטימיות נשמרת בטהרה אך היצר המיני נעלם, הכינים אותם פולים הם הסמל למיניות שנעלמה. הפרשנות מוליכה למסקנה שאלו שקיימו יחסי מין טהורים בחייהם מעבירים את האינטימיות הזוגית לעולם הבא, אל חיי הנצח.

אביגדור שנאן פרופסור לספרות וחוקר מדרשים ואגדות הולך בעקבות כמה מן סיפורים הכוללים בתוכם " מין וזימה" כמו שהיו נקראים בימינו. הוא מזכיר את שמו של אלעזר בן דורדיא "שלא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה" ומשם עוד סיפורים על רבנים ושלא כאלה שנכנעו ליצר גופם. ביאה אל זונה נכרית לא נתפסת במעשה מביש. לא לגאווה גדולה אך לא בושה. לכן נולדה ההלכה "ילך למקום שאין מכירין אותו ילבש שחורים ויתעטף שחורים ויעשה מה שלבו חפץ" ובעיני תמיד עלתה השאלה אם לא זאת אחת הסיבות ללבוש השחורים, שהרי איסור הלבנת פני אדם גם היא מצווה חשובה, ואם כולם בעיר לובשים שחורים לא יודעים מי הזר הבא אל זונה. אך לשם כמובן שנאן אינו מוליך את מסקנותיו.

אלכסנדר אבן חן מרצה למחשבת ישראל מוליך אותנו בשביל המאבק ביצר. הוא מביא מספר "חובות הלבבות" את עשרת הצעדים שהספר מונה כדי להגיע לאהבת אלוהים. הצעד התשיעי, הלפני אחרון מדבר על פרישות כדי להגיע לאהבת האל בצעד העשירי.

"שיהיו בעולם פרושים שלמים המנותקים מחיי העולם הזה" ממליץ רבן מאוחר יותר. פרושים מחיי מין וחיי עמל. אלא שהוא יודע שאין להכיל זאת על כל בני האדם. הפרושים השלמים צריכים לשמש דוגמה. אם היה נולד ביהדות מסדר נזירים שם היה מקום הולדתו.

מטרת אלוהים בבריאת האדם הייתה להכשיר את הנפש כדי שתזדכך ותגיע למעלת קדושים ומלאכים. אסא קידר, עורך הספר מוסיף מאמר משלו בו הוא מרחיב את ההסתכלות אל מעבר ליהדות. גם הוא בודק את משמעות הייצריות החל מסיפור גן עדן, אך הוא הולך ומרחיב אותו למקום חדש. משל המערה של אפלטון.

ארוס נוסף ליצר ויחד הם תשוקה ההופכת לכוח החיים, יצירה ובניין, הרס וחורבן. היצר המיני מקביל ליצר הסקרנות והדעת. לאו דווקא להכרת האמת והמציאות היכולה להתגלות רק בחלקה ופרטים חלקיים.

במשל המערה נמצאים אנשים באפילה, הם רואים צללים חלקיים. יש יציאה מהמערה, אל האור והשמש. הטיפוס לכיוון האור קשה. יש צורך לוותר על החשכה המוכרת ולטפס לכיוון האור. המאמץ צריך להגיע בסופו ביכולת להסתכל בשמש עצמה, לא רק באור. התשוקה להביט באמת בפנים. "אור האמת" המערה היא עולם של צללים ואשליות.

ב"משתה" של אפלטון סוקרטס מתייחס אל הארוס ככוח המוביל את האדם להיות אוהב החכמה וחושק באמת. בהכרה הצלולה. ארוס שם הוא כוח נפשי אינטלקטואלי הפועל להרחיקנו מהבלי העולם החומרי לכיוון הטוב המוחלט. ארוס הוא זה המוציא את האדם החושב מהמערה, מעולם התוהו אל העולם המואר של ההכרה.

בשני הסיפורים המקבילים הללו, גן עדן והמערה מדובר על יציאה מעולם אחד למשהו. באחד איסור מוחלט על הדעת, בשני שאיפה מתמדת אליה. שוש שפירא, גם היא מרצה למקרא, כמו חלק גדול מכותבי המאמרים בספר, הולכת במחקרה לכיוון המחשבה אותו העליתי אני בתחילת הסקירה. היא בודקת את סיפור הבריאה בצורה מילולית. בודקת כיצד הועלם חלקו של "עץ החיים" לטובת עץ הדעת. ומביאה פרשנות של רבי חנינא בריה האומר על סיפור הבריאה" כיון שנבראת (חוה) נברא השטן עמה. " לא צריך לרדת לעומק כדי להבין את הפחד מפני האישה מייצגת הדעת והיצר, והסיבה שנדרשה להפוך אותה ליצור מדוכא. אך החרדה מפני דעת שולטת באנשי הדת, כל הדתות, בכל הזמנים, והתפשטה גם לכיוון הגברים, אולי כי דעת מעלה יצר אחר ומוטב לו לאדם להתנתק בכלל מעולם היצר. יצר שכולו רע.

פיצול דמות האישה לזו "הלבנה" הקדושה היושבת בבית פנימה ובין זו "השחורה" היצרית והמפתה לא נולד בתנ"ך או ביהדות. גם מיתוסים אחרים מוקדמים, שומריים בבליים ויווניים. איך נוספה לקדושה הקדישה. איזו מלחמה עתיקה בין פולחנים שונים נרמזים בתוך השפה וכולם מסביב לדמות האישה.

שפירא מביאה במאמר דעות מכיוונים שונים, אלו המקשרים את האישה לשטן, לזונה, ומיני פרושים של רביים קדומים שמורא האישה עליהם, וממול דעות חדשות דרך קריאה של נשים מודרניות, חלקן פמיניסטיות וחלקן דתיות מתקדמות. והרי אותו ויכוח שהבאתי על דעת עצמי בפתיחת המאמר הולך ומקבל תוקף במאמר הזה.

גם מירי רוזמרין הולכת בעקבות רוב הנשים הכותבות בספר ומנסה להבין את החיבור בין יצר הרע והאישה. איך הפכה האישה להיות סמל כל רע. איך הפך היצר למגונה עד כדי כך ולכן מגנה את הנשים.

את השער "יצר ורוע" פותח מאמרו של מיכה אנקורי, פסיכולוג יונגיאני. לרוע אין הגדרה הוא אומר, הרוע הוא שלילת הטוב. שני ציטוטים הוא מביא כמוטו למאמרו. משפט אחד מסיפור של בורחס האומר "מי שאינו עושה את הרע חוטא בגאווה שטנית" וסיפור קטן השואל מהי הגדרת הרוע והוא מספר, " אם שכני בוגד בי עם אשתי הרי זה רע מאוד ואם אני בוגד בו עם אשתו הרי זה טוב" מכאן הדרך הקשה להגדרת רוע בפני עצמו.

בדתות הטוב הוא ציות למצוות האל והרוע כהפרת המצוות. בהגדרה אחרת מחיי יום יום "חירות ועצמאות ייחשבו כערכים חיוביים בעיני הנלחמים עבורן, ואילן בעיני מי שכבש את אדמתם ייחשבו לטרור". בעוד שיצר הרע, זה ההולך לפרשנות הייצרית - מינית הוא חד הבחנה לטוב ורע אין הבחנה מוגדרת והיא נתונה בידי הפרשן.

הרוע הוא הפרה של מה שהוגדר על ידי הקולקטיב כטוב. משם הדרך לסנקציות של אלו העומדים מחוץ להגדרת הטוב ובלי יכולת בחינה מה רע בהם בעצם. המסגרת הדתית רואה לימוד תורה כטוב מוחלט והבורים שאינם לומדים הם סמל לרוע.

כל פרשן מגיע למקום בו הוא בודק את מקור הקשר בין האישה לרוע. גם אנקורי. הוא אומר "התפתחו ביהדות מגמות השוללות את הגוף ואת פיתוייו.. ואלו שנוסחו בידי גברים ראו באישה בעיקר את מקור הפיתוי ואת נקודת של הרוע והפכו את הצנעת גופה לאידיאה נעלה" המעניין שכנראה בשום מקום לא מנוסחת איזו אמירה על היצר של הגבר עצמו. (מלבד אותו משפט המרשה לו ללבוש שחורים ולמצוא פורקן רחוק מהבית) חולשת דעת יש לו והוא המפותה התמידי. אחד המפגשים המרתקים בין שתי תפיסות עולם הייתה זו של הרב קוק. הוא הגיע מעולם סגור ביהדות מסוג אחד לארץ חדשה שם גילה להפתעתו יהודים חדשים, שאינם מקיימים מצוות ואף על פי כן מקיימים חיים מוסריים מאוד. הוא הבין שהוא מוכרח לשנות את השקפת עולמו ועבר תהליך שהשפיע לא רק עליו אלא על היחס בין מפעל ההתיישבות הציוני החילוני ועולם החסידות.

מכאן עובר אנקורי לפרש את מושג "הצל" בתורתו של יונג. הצל כסמל הרוע המלווה כל אחד כארכיטיפ לא מודע. האידיאולוגיה של תורות העידן החדש מכוונות כולן למחשבה חיובית לכיוון האור. יונג, מבלי להכיר את "העידן החדש" החדש אומר " הכוונת התודעה למושגים אידיאליים ולהימנעות מעימות עם הצילי ומוחשך מאפיינת את התיאוסופיה המערבית. אולם אדם לא נהיה מואר כאשר הוא נחשף לדימויים של אור אלא באמצעות הפיכת החשיכה למודעת"

הצל כסמל הרוע המלווה כל אחד כארכיטיפ לא מודע. מתוך "נוספרטו".

הרב סטיב גרינברג מביא את סיפור התמודדותו עם הדת ועם ההומוסקסואליות שלו והניסיון לחבר בין שני קצוות שאינם נראים כיכולים להתחבר. בקטע אחד מעניין מאוד הוא מספר שבמצוקתו הרבה הלך להתייעץ עם הרב אלישיב. " הרב, אני נמשך לגברים ולנשים, מה עלי לעשות" והרב השיב בניחותא " ידיד היקר, אם כן יש לך כוח אהבה כפול. השתמש בו בזהירות... האם זה הכל? זה הכל אין עוד מה לומר" האם זה אומר שרב גדול אינו נבהל ואינו חרד? אין צורך בפירוש עמוק. הממד הולך ומקיף את התגלות עצמו של גרינברג. סיפור אוטוביוגרפי מעניין ביותר.

שאלה שאין לה תשובה בתוך כל המחקרים הללו היא השאלה מה כל כך הפחיד את הקדמונים מהיצר האנושי. היום אחרי פרויד אנו יודעים כבר שמיניות היא החשובה בתהליכים האנושיים, ועדיים גם בימינו משהו בפוריטניות הכללית ממשיך ללחוץ לשפוט ולנסות לקבוע מיני איסורים.

כל החלק העוסק בניתוחי סיפורי התלמוד גורם להנאה גדולה לא רק בבחינת המשמעות שלהם על ידי החוקרים המביאים את מאמריהם אלא מעצם הפגשת קורא שאין לו גישה לסיפורי התלמוד וכאן מובאים כזרת מאותם סיפורים.

יש בספר מאמרים נוספים שלא כתבתי עליהם. מאמר יפה של המשוררת אגי משעול על היווצרותו של שיר לאחר שזיהתה בעצמה התייחסות שבאה " מיצר הרע" מהרוע עצמו. פרקי ספרות העוסקים ביצר וביצר הרע, של אילן שיינפלד, של חמוטל בר יוסף, של מיכל גוברין, ועוד לא הזכרתי שיר של יונה וולך המצוטט באחד המאמרים. ועוד מיני מטעמים שלא הזכרתי, מעט מכל טוב שבספר.
שאלון זהות מינית בני אדם משיכה מינית יורדת העדר תשוקה מינית פיתוח שובניסטיות א מיניות משפחה אינטלקטואל סיפורים האם לוותר יצר הרע
שכנוע עצמי / שכנוע אחרים - מדוע מנסה האדם לשכנע אחרים בצדקת דרכו?
...אחרים - מדוע מנסה האדם לשכנע אחרים בצדקת דרכו? מי שיתבונן בעניין יראה, כי כל מי שמנסה לשכנע אחרים בעולם בצדקת דרכו, הרי שהוא עושה זאת מאחת משתי סיבות בלבד. או כדי לשכנע את עצמו בצדקת דרכו שלו, או כדי לבדוק עם עצמו את צדקת דרכו שלו. כאשר בעצם זה אותו הדבר. כי כאשר האדם מנסה לשכנע אחרים בצדקת דרכו שלו, הרי שעל ידי זה הוא בודק את דרכו שלו, וממילא הוא מחזק אצל עצמו את צדקת דרכו. ושורש העניין הוא כי כל אדם חפץ שדעותיו יהיו האמת. משום שהאמת מספקת לאדם סוג של יציבות ושקט נפשי. וכאשר האדם נשען על רעיון...
קורונה והפקת לקחים, איך לצאת מחוזק ממשבר הקורונה? איך ללמוד לקח ממשבר הקורונה? איך להתמודד עם משבר הקורונה? מה לעשות בזמן משבר הקורונה? מוטיבציה למשבר הקורונה, ללמוד מטעויות משבר הקורונה, עסקים וקורונה
קורונה והפקת לקחים, איך לצאת מחוזק ממשבר הקורונה? איך ללמוד לקח ממשבר הקורונה? איך להתמודד עם משבר הקורונה? מה לעשות בזמן משבר הקורונה? מוטיבציה למשבר הקורונה, ללמוד מטעויות משבר הקורונה, עסקים וקורונה
...איך לצאת מחוזק ממשבר הקורונה? איך ללמוד לקח ממשבר הקורונה? איך להתמודד עם משבר הקורונה? מה לעשות בזמן משבר הקורונה? מוטיבציה למשבר הקורונה, ללמוד מטעויות משבר הקורונה, עסקים וקורונה איך להתמודד עם משבר הקורונה וללמוד לקח ממנו? אליעד כהן עוסק בהבנת האתגרים שהקורונה הציבה בפני האנשים, וכולל דיון רחב כיצד להתמודד עם משברים כאלו וללמוד מהם. במהלך ההרצאה, הוא מציע גישות שונות להתמודד עם בעיות אישיות, זוגיות, כלכליות, ובריאותיות, שצצו במהלך המשבר, ומדגיש את הצורך ללמוד לקח מהם. הקורונה לא יצרה את רוב...
איזון בשלמות - מהו וכיצד להשיג אותו?
...ובו יתבאר, הטעות של האיזון. שבני האדם חושבים, שהאיזון, הוא השלמות. ואצל בני האדם, איזון פירושו, כאשר אתה לא נמצא בשום קצה, אלא אתה בצורה מאוזנת, מחבר את שני הניגודים וההפכים. כגון לדוגמה, שהאדם לא יהיה עצלן לגמרי ושהאדם לא יהיה חרוץ לגמרי, אלא שהאדם יהיה גם וגם בצורה מאוזנת. וזוהי כמובן טעות, טעות שיוצרת עבור האדם, רק סבל. כי מצד האמת, איזון כמו חוסר איזון, שניהם סבל. משום שהסבל, הוא תחושת החיסרון, שהאדם חסר את מה שנפרד ממנו. וכאשר האדם חי בעולם של הצורות ושל הנפרדות, הוא תמיד חווה חסר. ולחיות באיזון...
רצון / כוח הרצון / אין דבר העומד בפני הרצון - האם אתה מספיק רוצה? מהו רצון מספיק?
...- האם אתה מספיק רוצה? מהו רצון מספיק? רצון. על האדם לדעת, כי אם הוא אינו משיג משהו, הרי שזה אך ורק בגלל שהוא אינו רוצה אותו מספיק. אם היה האדם רוצה מספיק כל דבר, יש בכוחו של האדם לשנות את המציאות כרצונו. השאלה היא, מהו רצון מספיק? תשובה: רצון מספיק = שאין שום רצון אחר נוסף מכל סוג שהוא. כל זמן שהאדם רוצה X ועוד משהו נוסף, הרי שאינו רוצה מספיק את ה X. לא משנה מהו הרצון הנוסף, כל זמן שיש רצון נוסף, הרי שהרצון אינו מספיק חזק. לרצות מספיק משהו = לא לרצות שום דבר אחר מבלעדיו. לרצות מספיק משהו = כאשר...
הדחקה וניתוק, ניתוק והדחקה, איך נוצר ניתוק? מה זה ניתוק? אני מרגיש מנותק, אני לא מחובר לעצמי, אני לא מחובר למציאות, אני מנותק מהמציאות, הפרעת ניתוק, תחושת ניתוק, תחושת ריחוף, חולם בהקיץ, למה לא להדחיק? איך לטפל בניתוק מהמציאות?
הדחקה וניתוק, ניתוק והדחקה, איך נוצר ניתוק? מה זה ניתוק? אני מרגיש מנותק, אני לא מחובר לעצמי, אני לא מחובר למציאות, אני מנותק מהמציאות, הפרעת ניתוק, תחושת ניתוק, תחושת ריחוף, חולם בהקיץ, למה לא להדחיק? איך לטפל בניתוק מהמציאות?
...והדחקה, איך נוצר ניתוק? מה זה ניתוק? אני מרגיש מנותק, אני לא מחובר לעצמי, אני לא מחובר למציאות, אני מנותק מהמציאות, הפרעת ניתוק, תחושת ניתוק, תחושת ריחוף, חולם בהקיץ, למה לא להדחיק? איך לטפל בניתוק מהמציאות? מהי תחושת ניתוק ומה הקשר שלה להדחקה? תחושת ניתוק היא מצב שבו אדם מרגיש שהוא נמצא פיזית במקום אחד, אך נפשית ומנטלית הוא במקום אחר לחלוטין. זה מתבטא בכך שהאדם מדבר עם אנשים, מבצע פעולות שונות כמו עבודה או נהיגה, אך הראש שלו נמצא במקום אחר. האדם חש שהוא מרחף, כאילו אינו נמצא לגמרי בתוך הסיטואציה...
איומים, איך לאיים נכון? איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה
איומים, איך לאיים נכון? איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה
...איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה למה איומים חוזרים אליך כמו בומרנג? כאשר אדם משתמש באיומים, הוא בעצם מנסה להפעיל לחץ על הצד השני כדי לגרום לו לפעול בצורה מסוימת. עם זאת, לפי אליעד כהן, חשוב להבין שהאיום שאתה משמיע יכול לחזור אליך בצורה שלילית, בדיוק ההפך ממה שתכננת להשיג. ברגע שאתה מאיים על אדם אחר, אתה למעשה מכניס לתודעה שלו אפשרות שלפעמים הוא כלל לא שקל קודם, ואז...
מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, הדרך של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, לבחור כמו אלוהים, הבחירה של אלוהים, לגלות שאתה אלוהים, להיות אלוהים, לדעת שאתה אלוהים, לבחור להיות קיים, לבחור לרצות
מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, הדרך של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, לבחור כמו אלוהים, הבחירה של אלוהים, לגלות שאתה אלוהים, להיות אלוהים, לדעת שאתה אלוהים, לבחור להיות קיים, לבחור לרצות
...של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, לבחור כמו אלוהים, הבחירה של אלוהים, לגלות שאתה אלוהים, להיות אלוהים, לדעת שאתה אלוהים, לבחור להיות קיים, לבחור לרצות מהי מטרת הלימוד אצל אליעד כהן? מטרת הלימוד אצל אליעד כהן איננה לגרום לאדם להאמין בדבר מסוים, או לשכנע אותו לעשות דבר כלשהו באופן ספציפי. אליעד מדגיש שוב ושוב שמטרת הלימוד שלו היא להגיע למצב שבו האדם יכול לבחור באופן חופשי ואמיתי, לחוות את עצמו כבוחר באמת ובתמים בכל דבר שהוא עושה, חושב או מרגיש. הלימוד מכוון לכך שהאדם יוכל להגיע למצב שבו הוא מסוגל לבחור...
איך לדעת לאיזה רופא להקשיב? איך לקבל החלטה בתנאי אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות
איך לדעת לאיזה רופא להקשיב? איך לקבל החלטה בתנאי אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות
...וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות איך לקבל החלטה נכונה כאשר מומחים חלוקים בדעתם? כאשר אדם עומד בפני מצב שבו עליו לקבל החלטה בנושאים בהם אינו מבין מספיק, לעיתים קרובות ימצא את עצמו מתמודד עם המלצות סותרות של מומחים. אליעד כהן מציג שאלה זו באמצעות דוגמה ברורה של אדם הפונה לשני רופאים מומחים, שכל אחד מהם אומר לו המלצה מנוגדת לחלוטין. הרופא הראשון אומר שחובה עליו ליטול תרופה מסוימת בכל שעה,...
טוב ורע בכל דבר, 3 סוגים של יתרונות וחסרונות בכל דבר, בכל דבר יש טוב, בכל דבר יש רע, בכל רע יש טוב, בכל טוב יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר
טוב ורע בכל דבר, 3 סוגים של יתרונות וחסרונות בכל דבר, בכל דבר יש טוב, בכל דבר יש רע, בכל רע יש טוב, בכל טוב יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר
...בכל דבר, בכל דבר יש טוב, בכל דבר יש רע, בכל רע יש טוב, בכל טוב יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר למה בכל דבר יש גם טוב וגם רע? אליעד כהן מסביר כי המציאות מורכבת תמיד מתערובת של טוב ורע, ואין מצב שבו קיים טוב מוחלט ללא רע או רע מוחלט ללא טוב. לפי אליעד, בכל מצב בחיים קיימים שלושה סוגים עיקריים של יתרונות וחסרונות: מצבים בהם היתרונות והחסרונות מאוזנים באופן יחסי. מצבים בהם היתרונות עולים על החסרונות, או להפך. מצבים שבהם בכל יתרון יש חיסרון מובנה, ולהפך, מצב שנראה...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
...- מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את כל הכוחות השונים בבת אחת. זא יש במציאות שלנו גם רבדים מסוימים של דברים שמשתנים כל הזמן, ויש גם רבדים של יציבות, ושל דברים שלא משתנים כל הזמן. והעולם שלנו שהוא השלמות, הוא השילוב של השינויים עם היציבות. וגן עדן נמצא כאן ולא בשום מקום אחר. וגן עדן שורשו ביכולת של האדם להכיל בתוכו את התופעות של המשתנות של העולם, ולא לברוח מהן. כי הבודהה שלא הבין את העולם, ושלא הבין למה המציאות היא כפי...
היכולת שלך לפתור בעיות תלויה ביכולת שלך לאבחן את מקורן.
...שלך לפתור בעיות תלויה ביכולת שלך לאבחן את מקורן. כאשר יש לך בעיה ואתה מבין שיש לך בעיה ואתה גם מבין את הפתרון לבעיה... אבל קשה ליישם את הפתרון בפועל או זה לוקח המון זמן ליישם וכו... זה אומר שלא הבנת את הבעיה מהשורש. ככל שתבין יותר את החוקיות של הדבר, ככה הפעולה המעשית תהיה קלה יותר. כאשר יש לך בעיה ואתה נלחם איתה כדי להגיע לפתרון, אתה עושה את זה לא נכון. במקום להשקיע את האנרגיות של בשביל להילחם בבעיה עד שתגיע לפתרון... תשקיע את האנרגיות שלך לחקור את שורש הבעיה. תנסה להבין את החוקיות מהיסוד. אחרי...
כרוניקה של כישלון נפלא וידוע מראש
...מראש / גלית שחם כישלון הוא עניין יומיומי. הוא חלק הכרחי בתהליך למידה. ילדים לומדים דרך תהליך זה כל יום. כל עשייה אצלם מתחילה בכישלון - לומדים לצעוד צעדים ראשונים ונופלים, לומדים לאכול והאוכל לא מגיע לפה, לומדים לכתוב ושוגים, לומדים לקרוא והאותיות מתבלבלות ילדים קטנים צוחקים כשהם נופלים, הם אינם מתרגשים כשכל הסביבה מתלכלכת בניסיון שלהם לאכול, כל שרבוט שלהם מרגש אותם. בעצם - מהרגע הראשון בו התחלנו לנסות ולעשות, התחלנו להיכשל. כמבוגרים אנו מנסים להימנע מכישלונות עד כדי סירוס כל עשייה שלנו. כישלון גורם...
כיצד קבלה עצמית תקדם אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית?
...לעצמך בצורה אובייקטיבית? ביקורת / קבלה עצמית / אובייקטיביות. מי שיתבונן יראה, כי לבן אדם קל הרבה יותר לייעץ בצורה טובה לאנשים אחרים, מאשר לתת עצה לעצמו. גם ביקורת, קל הרבה יותר להעביר על אדם אחר מאשר על עצמך. ולכאורה הדבר היה אמור להיות הפוך. כי הרי האינטרס שלך כאדם הוא קודם כל עבור עצמך, הרי ההצלחה שלך אמורה להיות חשובה לך יותר מהצלחתו של כל אדם אחר. ולכן על פניו, המצב היה אמור להיות הפוך, את העצות הטובות ביותר הינו אמורים לתת לעצמנו, וגם את הביקורת הטובה והמדויקת ביותר היינו אמורים להיות מסוגלים...
אימון אישי לנוער - האם אנו יודעים מספיק על ילדינו?
...ילדינו? לאור ההתרחשויות האחרונות בקרב בני הנוער, אנו צריכים לשאול את עצמנו כהורים, מה מקור הבעיה בחברה שלנו? מה קורה לילדינו? מה אנו כהורים צריכים לעשות כדי שהדברים ייראו אחרת? אנו מגדלים את דור העידן הטכנולוגי, ילדים שיושבים שעות מול המחשב, מתקשרים דרך המחשב וחשופים לסכנות, ילדים החשופים מגילאים מאד צעירים לשתיית אלכוהול, יודעים, שומעים, נחשפים כבר בגילאי 9 לנשיקות צרפתיות ולעולם המין... איך אנו כהורים יכולים לעצור את הטירוף וללמד את ילדינו לא לחצות גבולות בגילאים כה צעירים? האם זה גדול עלינו?...
איך ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר?
...כיצד אפשר לשנות את העבר? עבר. האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? האם ניתן לשנות את העבר? נחדד את השאלה: כאשר אדם חי בהווה בצורה שונה מאשר בעבר, אז למרות שמצד אחד ההווה ואולי אף העתיד שלו שונים מהעבר, עדיין את הנעשה על פניו אין להשיב ומה שקרה כבר קרה ולא יוכל להשתנות. אך האם בכל זאת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו לשנות את מה שכבר קרה לנו בעבר? האם ישנה דרך להשיב את אשר כבר נעשה בעבר? התשובה על כך היא כי אכן ניתן לשנות את מה שכבר קרה בעבר ולהחזיר את הגלגל אחורה מבחינה מסוימת כדלהלן. כדי שנבין טוב...
התחברות מחדש - נפלאות תדרי התחברות מחדש
...לשתף אתכם היום בשתים מתוך הסיפורים הרבים שאני נחשף אליהם ביום יום בעת עבודתי באמצעות תדרי התחברות מחדש הריפוי מגיע לפני המפגש הטיפולי לפני כמה ימים היתה לי שיחה עם שותפה עיסקית, לאחר כעשר דקות שיחה היא שואלת אותי בחצי צחוק, האם יכול להיות שבזמן שאנו מדברים עשית לי טיפול? כמי שמורגל בתגובות אלו, צחקתי גם ושאלתי אותה ספרי לי מה הרגשת? ואז היא מספרת לי שכבר עשרה ימים היא סובלת מגב תפוס וכאבים מאוד חזקים באזור הגב התחתון, ושהיא התכוונה בסוף השיחה ביננו לתאם תור לטיפול. תוך כדי השיחה, היא התחילה להרגיש...
בגלל מה אתה אוהב את עצמך? עד כמה אתה חזק *מבפנים*? ועוד! חלק 1
...ועוד! חלק 1 בגלל מה אתה אוהב את עצמך? עד כמה אתה חזק מבפנים? ועוד! כל אדם רוצה להרגיש חזק / עוצמתי / אהוב וכולי, כל אדם רוצה להרגיש טוב עם עצמו, שלם עם סביבתו וכולי. אלא שיש שתי דרכים להשיג את התחושה הזאת, האחת היא דרך פנימית והשניה היא דרך חיצונית (וכמובן גם שילוב של 2 הדרכים). ולמה הכוונה? כפי כבר התבאר האני של האדם דהיינו מה שנקרא אצל האדם אני, זאת כמובן התודעה והנפש של האדם. לדוגמה כאשר אדם אומר אני חושב / מרגיש / רוצה וכולי, כמובן שהכוונה היא לתודעה של האדם שרוצה, חושבת מרגישה וכולי. הגוף ש...
על יוגה וחופש
...אותנו מהו הערך העליון שלנו, כזה שאם יפגעו לנו בא נגיד עד כאן. המילה הראשונה שקפצה לי לראש, ונשארה שם גם כשהיה סבב שני שאיפשר להתחרט, הייתה: חופש. אני אוהבת לחיות בתחושה של חופש, כך אני חשה שאני חיה את חיי במלואם. ככזו, אני תוהה לעיתים מהם יחסיי עם היוגה, שיש בהם מן המשמעת, הסדר והריטואל. תהייה זו מובילה אותי לשאול עצמי מחדש: מהו בעצם החופש? להיות חופשיה ממה? שהרי חופש אין משמעו חופשה, חול ים, דקלים וקוקוס קר הם הנאה צרופה בלתי מבוטלת, אך גם שם אנו יכולים להיות כלואים בתוך מחשבות, ולפעול מתוך ת
זיכרון - הגוף זוכר
...קשות שבהם חווה מתח גבוה. המוח שלנו עובד על חשמל וכשאנו חווים מתח גבוה אנו צורכים כמות גדולה של חשמל שעובדת ופועלת על מערכת העצבים שלנו. הגוף וכך תא בגוף זוכר איך פעלה מערכת העצבים במתח גבוה ומה חווינו. הזיכרון פועל בתת מודע שלנו באופן אוטומטי ומגיב כמעט לכל דבר מהמנגנון ההשרדותי שקיים בנו של ברח או הילחם. אלה הם שאריות של מערכת העצבים שחוותה עוצמה אדירה של חשמל והגוף לא ידע איך להתמודד עם זה. ואיך לפרוק את זה? לכן לפעמים בעיתות משבר ולחץ הגוף קורס וחווה אי אלו תחושות קשות. כשאדם חי במתח גבוה מערכת...
כיצד להתחיל עכשיו?
...עכשיו? יש מצבים שהאדם חושב בהם, מתי כבר יסתיים היום ואוכל לעשות בו את מה שאני רוצה? וכאשר מגיע הזמן המודעות שלו תקועה במתי יסתיים הדבר הזה ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וזה ממשיך, מתי ייגמר הדבר הבא ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וכך האדם בעצם נשאב לקונפליקט לא הגיוני ובעצם המחשבה הזו שנראתה לכאורה הגיונית היא לא הגיונית בעליל. למה היא לא הגיונית? כי האדם נתקע במחשבה הזו של לסיים משהו ואז לעשות את מה שהוא רוצה. וזאת במקום לומר לעצמו אני עכשיו עושה את מה שאני רוצה. ואז הוא יכול לומר אחרי שהוא מסיים את הפעולות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על המערה של אפלטון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: המערה של אפלטון, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: המערה של אפלטון, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
עוצמת הרגשות אגו טוב או רע עשה לך רב וצא מן הספק אי הבנה הורמון עכבה באורגזמה פחד להיות ליד אנשים פחד להתחייב לבחורה להתמודד עם חרדת קהל שנאה עצמית תעשה לך טוב להפסיק לאהוב את האקס איך להפסיק לאהוב את האקס? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט הדרך לאושר כתהליך סופי אהבה זוגית בלי תנאים מה אפשרי לעשות כשלא טוב לי בזוגיות? הסיבתיות של הקושי להחליט לקבל החלטות טובות להתמודד עם שאלות להתמודד עם פחד לאבד שליטה ולפגוע באנשים להשיג מטרות בלי מוטיבציה איך אני יכול להצליח? כמה המוצר באמת שווה? לתת ללקוח להתנסות במוצר שיטה לחינוך ילדים ירושה לילדים לנקות את התת מודע איך תינוק מודע לעצמו? סכיזופרניה במשפחה חבר סובל מהפרעה נפשית לחזור לאקסית למה היא אוהבת אותו ולא אותי? שריר ההמסטרינג חיטוב ללא איבוד שריר אלוהים הוא הראשון לבטוח באלוהים איך לזהות מורה מואר? הדרך אל ההארה להיות אלוהים וישויות בחלום האם הבנת את הספר להיות אלוהים? עסקים לא מרווחים כסף דרכים לרדוף אחרי כסף האם ניתן להשיג את מטרת החיים? בעקבות אובדן משמעות החיים תגובות חיוביות סביבה שלילית פחד מחוסר בחירה חופשית חופש בחירה כמה זמן היקום קיים? סיבה לבריאת העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, אימון אישי רוחני, אימון אישי לבני נוער בנושאי המערה של אפלטון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1641 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 23:44:59 - wesi4