ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יצר הרע ✔שיחות עם יצר הרע / עורך: אסא קידר ✔יצר הרע נולד עם הדת. רק דתיים מכירים אותו, סובלים ממנו ונלחמים בו מרות. לחילונים... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שיחות עם יצר הרע / עורך: אסא קידר
יצר הרע נולד עם הדת. רק דתיים מכירים אותו, סובלים ממנו ונלחמים בו מרות. לחילונים יש גבולות. מה הם יעשו ומה לא, כמה יראה בעיניהם מקובל ומתי מעשה הופך ליותר מדי. אם לא חטאו בעיני החוק, לא יסבלו ממנו. אין שכר ואין עונש בתוך גבולות מקובלים. יש להם מוסר פנימי וערכים עליהם נבנית אישיותם.

אסא קידר, בוגר ישיבת עין צורים, ערך ספר שיחות, מאמרים וקטעי ספרות העוסקים ביצר הרע מתחילתו. הספר מחולק לשערים אחדים שכל אחד מתקיף את הנושא מנקודת מבט אחרת. דמות הכותבים מוכרים בחלקם ואחרים פחות. אסא קידר נתן מקום לכל צורת ההתבטאות.

יצר הרע כפי שהוא מוכר בימינו נסמך על המלה הראשונה בכותרת שלו. יצר. והכוונה בעיקר יצר מיני. אלא שאם בודקים את היווצרות יצר הרע אפשר אולי להגיד שהיצר הרע הראשוני היה לדעת. חוה בגן עדן רצתה לדעת ולכן פותתה ואחר כך פיתתה. יצר הדעת הוא יצר הרע הראשוני. ואולי לכן נענשה האישה בהמשך והודרה מלימוד ודעת. ויותר מכך, פרשנות מקטינה של הרצון לדעת מתרגם את המלה "דעת" למלה במובנו התנ"כי, הצורך המיני. וחוה היא המגלה והמפתה. ואדם, שמלכתחילה היה בעל החושים האסטטיים רצה רק ליהנות מיופיו של התפוח. והנה התהפכו היוצרות. אדם הפך להיות היצרי והדעתני וחוה ממונה על האסטטיקה. וגרוע מכך, סמל היצריות והמיניות, תחילת המחשבה האנטי נשית, הפטריארכאלית בצורה זו או אחרת.

צריך לחזור כמה פסוקים קודם לכן, באותו ספר באותו פרק מסופרת בריאה אחרת, מוקדמת יותר "ויברא אלוהים את האדם בצלמו בצלם אלוהים ברא אותו זכר ונקבה ברא אותם" בריאתו של אדם מתרחשת מחדש כמה פסוקים אחרי זה והפרשנות המקובלת היא לאחד את שתי הבריאות, כי "אין מוקדם ומאוחר" בתורה, אך בכל זאת השאלה איזה זוג קדמון הועלם ומדוע. לא שואלים כשם שלא שואלים איך נברא קודם האור, להבדיל בין חושך לאור ורק כמה ימים אחרי זה נוצרים השמש והירח. יש לנו סיפור בריאה נוסף ומובלע המרמז על סיפור אחר. אולי שם מקום גן העדן האבוד שלפני הבריאה השנייה. ואולי שם הוטמע סיפור מטריארכאלי יותר, לפני היות החטא והיצר הרע?

גם אם לא מזכירים זאת מאז, הדעת הרחבה יותר מהמותרת הפכה להיות הרע בעיני שומרי הדת. הרוע הבא היה רצח הבל. קנאה. יצר של אח באחיו. קנאה פסיכולוגית שמתחילה ביחסי המשפחה. "לפתח חטאת רובץ ואליך תשוקתו ואתה תמשול בו" חטא אכן, עדיין לא מיני. היצר המיני ככזה מופיע הרבה יותר מאוחר. מושג יצר הרע הלך והתרחב וכלל תחת כנפיו כיוונים שונים.

שולמית ולר, פרופסור לתלמוד, מנתחת במאמר הפותח את הספר מנקודת מבט תלמודית כמובן, מאמר המסתמך על חכמי התלמוד.

אומר אחד האמוראים: אילולי יצר הרע לא בנה האדם בית, ולא נשא אישה ולא הוליד בנים ולא נשא ונתן. יצר הרע הוא המניע את העולם. ואם נוריד המלה רע, נשאר עם יצר. יצר הקיום ויצרים סוערים אחרים.

אלוהים ברא את האדם ונתן בו גם את יצר הרע. מידת ההשתלטות עליו היא המבדילה בין המקיים לחוטא. היחס בין היצר הרע ובין היצר הטוב הוא היחס המתקיים לאורך כל שנות המחשבה בין הגוף והנפש. וגוף והנפש מחוברים באדם ככוליות. היצר הרע הוא מרכיב חיוני בקיומה של האנושות ומקבלת כהכרח את קיומה של השניות בחיי האדם.

אם בודקים את היווצרות יצר הרע אפשר אולי להגיד שהיצר הרע הראשוני היה לדעת. חוה בגן עדן רצתה לדעת ולכן פותתה ואחר כך פיתתה. יצר הדעת הוא יצר הרע הראשוני. ואולי לכן נענשה האישה בהמשך והודרה מלימוד ודעת. ציור מאת הוגו ואן דר גוס. 1470

מלחמת ההתגברות על היצר היא אחת העתיקות והמשפיעות ביותר במחשבה הדתית והפילוסופית. איזה הוא גיבור הכובש את יצרו אמר התנא בן זומא. שולמית ולר במאמרה הולכת בעזרת סיפורי התלמוד בעקבות המלחמה על כובשי היצר וחשיבות המלחמה הזאת.

אדמיאל קוסמן, משורר וחוקר תלמוד מספר סיפור תלמודי על מפגש בין החיים והמתים שמוליך אל המסקנה "אין יצר בעולם הבא" זהו טיב חיי העולם הבא. אברהם ושרה, הזוג המת שבסיפור מתחבק ופולה כינים זה מראשו של זה, כן שם בעולם הבא. האינטימיות נשמרת בטהרה אך היצר המיני נעלם, הכינים אותם פולים הם הסמל למיניות שנעלמה. הפרשנות מוליכה למסקנה שאלו שקיימו יחסי מין טהורים בחייהם מעבירים את האינטימיות הזוגית לעולם הבא, אל חיי הנצח.

אביגדור שנאן פרופסור לספרות וחוקר מדרשים ואגדות הולך בעקבות כמה מן סיפורים הכוללים בתוכם " מין וזימה" כמו שהיו נקראים בימינו. הוא מזכיר את שמו של אלעזר בן דורדיא "שלא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה" ומשם עוד סיפורים על רבנים ושלא כאלה שנכנעו ליצר גופם. ביאה אל זונה נכרית לא נתפסת במעשה מביש. לא לגאווה גדולה אך לא בושה. לכן נולדה ההלכה "ילך למקום שאין מכירין אותו ילבש שחורים ויתעטף שחורים ויעשה מה שלבו חפץ" ובעיני תמיד עלתה השאלה אם לא זאת אחת הסיבות ללבוש השחורים, שהרי איסור הלבנת פני אדם גם היא מצווה חשובה, ואם כולם בעיר לובשים שחורים לא יודעים מי הזר הבא אל זונה. אך לשם כמובן שנאן אינו מוליך את מסקנותיו.

אלכסנדר אבן חן מרצה למחשבת ישראל מוליך אותנו בשביל המאבק ביצר. הוא מביא מספר "חובות הלבבות" את עשרת הצעדים שהספר מונה כדי להגיע לאהבת אלוהים. הצעד התשיעי, הלפני אחרון מדבר על פרישות כדי להגיע לאהבת האל בצעד העשירי.

"שיהיו בעולם פרושים שלמים המנותקים מחיי העולם הזה" ממליץ רבן מאוחר יותר. פרושים מחיי מין וחיי עמל. אלא שהוא יודע שאין להכיל זאת על כל בני האדם. הפרושים השלמים צריכים לשמש דוגמה. אם היה נולד ביהדות מסדר נזירים שם היה מקום הולדתו.

מטרת אלוהים בבריאת האדם הייתה להכשיר את הנפש כדי שתזדכך ותגיע למעלת קדושים ומלאכים. אסא קידר, עורך הספר מוסיף מאמר משלו בו הוא מרחיב את ההסתכלות אל מעבר ליהדות. גם הוא בודק את משמעות הייצריות החל מסיפור גן עדן, אך הוא הולך ומרחיב אותו למקום חדש. משל המערה של אפלטון.

ארוס נוסף ליצר ויחד הם תשוקה ההופכת לכוח החיים, יצירה ובניין, הרס וחורבן. היצר המיני מקביל ליצר הסקרנות והדעת. לאו דווקא להכרת האמת והמציאות היכולה להתגלות רק בחלקה ופרטים חלקיים.

במשל המערה נמצאים אנשים באפילה, הם רואים צללים חלקיים. יש יציאה מהמערה, אל האור והשמש. הטיפוס לכיוון האור קשה. יש צורך לוותר על החשכה המוכרת ולטפס לכיוון האור. המאמץ צריך להגיע בסופו ביכולת להסתכל בשמש עצמה, לא רק באור. התשוקה להביט באמת בפנים. "אור האמת" המערה היא עולם של צללים ואשליות.

ב"משתה" של אפלטון סוקרטס מתייחס אל הארוס ככוח המוביל את האדם להיות אוהב החכמה וחושק באמת. בהכרה הצלולה. ארוס שם הוא כוח נפשי אינטלקטואלי הפועל להרחיקנו מהבלי העולם החומרי לכיוון הטוב המוחלט. ארוס הוא זה המוציא את האדם החושב מהמערה, מעולם התוהו אל העולם המואר של ההכרה.

בשני הסיפורים המקבילים הללו, גן עדן והמערה מדובר על יציאה מעולם אחד למשהו. באחד איסור מוחלט על הדעת, בשני שאיפה מתמדת אליה. שוש שפירא, גם היא מרצה למקרא, כמו חלק גדול מכותבי המאמרים בספר, הולכת במחקרה לכיוון המחשבה אותו העליתי אני בתחילת הסקירה. היא בודקת את סיפור הבריאה בצורה מילולית. בודקת כיצד הועלם חלקו של "עץ החיים" לטובת עץ הדעת. ומביאה פרשנות של רבי חנינא בריה האומר על סיפור הבריאה" כיון שנבראת (חוה) נברא השטן עמה. " לא צריך לרדת לעומק כדי להבין את הפחד מפני האישה מייצגת הדעת והיצר, והסיבה שנדרשה להפוך אותה ליצור מדוכא. אך החרדה מפני דעת שולטת באנשי הדת, כל הדתות, בכל הזמנים, והתפשטה גם לכיוון הגברים, אולי כי דעת מעלה יצר אחר ומוטב לו לאדם להתנתק בכלל מעולם היצר. יצר שכולו רע.

פיצול דמות האישה לזו "הלבנה" הקדושה היושבת בבית פנימה ובין זו "השחורה" היצרית והמפתה לא נולד בתנ"ך או ביהדות. גם מיתוסים אחרים מוקדמים, שומריים בבליים ויווניים. איך נוספה לקדושה הקדישה. איזו מלחמה עתיקה בין פולחנים שונים נרמזים בתוך השפה וכולם מסביב לדמות האישה.

שפירא מביאה במאמר דעות מכיוונים שונים, אלו המקשרים את האישה לשטן, לזונה, ומיני פרושים של רביים קדומים שמורא האישה עליהם, וממול דעות חדשות דרך קריאה של נשים מודרניות, חלקן פמיניסטיות וחלקן דתיות מתקדמות. והרי אותו ויכוח שהבאתי על דעת עצמי בפתיחת המאמר הולך ומקבל תוקף במאמר הזה.

גם מירי רוזמרין הולכת בעקבות רוב הנשים הכותבות בספר ומנסה להבין את החיבור בין יצר הרע והאישה. איך הפכה האישה להיות סמל כל רע. איך הפך היצר למגונה עד כדי כך ולכן מגנה את הנשים.

את השער "יצר ורוע" פותח מאמרו של מיכה אנקורי, פסיכולוג יונגיאני. לרוע אין הגדרה הוא אומר, הרוע הוא שלילת הטוב. שני ציטוטים הוא מביא כמוטו למאמרו. משפט אחד מסיפור של בורחס האומר "מי שאינו עושה את הרע חוטא בגאווה שטנית" וסיפור קטן השואל מהי הגדרת הרוע והוא מספר, " אם שכני בוגד בי עם אשתי הרי זה רע מאוד ואם אני בוגד בו עם אשתו הרי זה טוב" מכאן הדרך הקשה להגדרת רוע בפני עצמו.

בדתות הטוב הוא ציות למצוות האל והרוע כהפרת המצוות. בהגדרה אחרת מחיי יום יום "חירות ועצמאות ייחשבו כערכים חיוביים בעיני הנלחמים עבורן, ואילן בעיני מי שכבש את אדמתם ייחשבו לטרור". בעוד שיצר הרע, זה ההולך לפרשנות הייצרית - מינית הוא חד הבחנה לטוב ורע אין הבחנה מוגדרת והיא נתונה בידי הפרשן.

הרוע הוא הפרה של מה שהוגדר על ידי הקולקטיב כטוב. משם הדרך לסנקציות של אלו העומדים מחוץ להגדרת הטוב ובלי יכולת בחינה מה רע בהם בעצם. המסגרת הדתית רואה לימוד תורה כטוב מוחלט והבורים שאינם לומדים הם סמל לרוע.

כל פרשן מגיע למקום בו הוא בודק את מקור הקשר בין האישה לרוע. גם אנקורי. הוא אומר "התפתחו ביהדות מגמות השוללות את הגוף ואת פיתוייו.. ואלו שנוסחו בידי גברים ראו באישה בעיקר את מקור הפיתוי ואת נקודת של הרוע והפכו את הצנעת גופה לאידיאה נעלה" המעניין שכנראה בשום מקום לא מנוסחת איזו אמירה על היצר של הגבר עצמו. (מלבד אותו משפט המרשה לו ללבוש שחורים ולמצוא פורקן רחוק מהבית) חולשת דעת יש לו והוא המפותה התמידי. אחד המפגשים המרתקים בין שתי תפיסות עולם הייתה זו של הרב קוק. הוא הגיע מעולם סגור ביהדות מסוג אחד לארץ חדשה שם גילה להפתעתו יהודים חדשים, שאינם מקיימים מצוות ואף על פי כן מקיימים חיים מוסריים מאוד. הוא הבין שהוא מוכרח לשנות את השקפת עולמו ועבר תהליך שהשפיע לא רק עליו אלא על היחס בין מפעל ההתיישבות הציוני החילוני ועולם החסידות.

מכאן עובר אנקורי לפרש את מושג "הצל" בתורתו של יונג. הצל כסמל הרוע המלווה כל אחד כארכיטיפ לא מודע. האידיאולוגיה של תורות העידן החדש מכוונות כולן למחשבה חיובית לכיוון האור. יונג, מבלי להכיר את "העידן החדש" החדש אומר " הכוונת התודעה למושגים אידיאליים ולהימנעות מעימות עם הצילי ומוחשך מאפיינת את התיאוסופיה המערבית. אולם אדם לא נהיה מואר כאשר הוא נחשף לדימויים של אור אלא באמצעות הפיכת החשיכה למודעת"

הצל כסמל הרוע המלווה כל אחד כארכיטיפ לא מודע. מתוך "נוספרטו".

הרב סטיב גרינברג מביא את סיפור התמודדותו עם הדת ועם ההומוסקסואליות שלו והניסיון לחבר בין שני קצוות שאינם נראים כיכולים להתחבר. בקטע אחד מעניין מאוד הוא מספר שבמצוקתו הרבה הלך להתייעץ עם הרב אלישיב. " הרב, אני נמשך לגברים ולנשים, מה עלי לעשות" והרב השיב בניחותא " ידיד היקר, אם כן יש לך כוח אהבה כפול. השתמש בו בזהירות... האם זה הכל? זה הכל אין עוד מה לומר" האם זה אומר שרב גדול אינו נבהל ואינו חרד? אין צורך בפירוש עמוק. הממד הולך ומקיף את התגלות עצמו של גרינברג. סיפור אוטוביוגרפי מעניין ביותר.

שאלה שאין לה תשובה בתוך כל המחקרים הללו היא השאלה מה כל כך הפחיד את הקדמונים מהיצר האנושי. היום אחרי פרויד אנו יודעים כבר שמיניות היא החשובה בתהליכים האנושיים, ועדיים גם בימינו משהו בפוריטניות הכללית ממשיך ללחוץ לשפוט ולנסות לקבוע מיני איסורים.

כל החלק העוסק בניתוחי סיפורי התלמוד גורם להנאה גדולה לא רק בבחינת המשמעות שלהם על ידי החוקרים המביאים את מאמריהם אלא מעצם הפגשת קורא שאין לו גישה לסיפורי התלמוד וכאן מובאים כזרת מאותם סיפורים.

יש בספר מאמרים נוספים שלא כתבתי עליהם. מאמר יפה של המשוררת אגי משעול על היווצרותו של שיר לאחר שזיהתה בעצמה התייחסות שבאה " מיצר הרע" מהרוע עצמו. פרקי ספרות העוסקים ביצר וביצר הרע, של אילן שיינפלד, של חמוטל בר יוסף, של מיכל גוברין, ועוד לא הזכרתי שיר של יונה וולך המצוטט באחד המאמרים. ועוד מיני מטעמים שלא הזכרתי, מעט מכל טוב שבספר.
אהבת האל התרגשות מינית תנך אלוהים תהליך הבדלים הימנעות מסקנה צורך היצר הטוב גבולות יצר הרע
כעס, נוקם ונוטר, עולם הבא, ספר המידות, יצר הרע הוא טוב (ברסלב)
כעס, נוקם ונוטר, עולם הבא, ספר המידות, יצר הרע הוא טוב (ברסלב)
... נוקם ונוטר, עולם הבא, ספר המידות, יצר הרע הוא טוב (ברסלב) איך יכול להיות ... ולכן עצם הבריאה מבוססת על כעס. כעס הוא הרצון לשנות את המצב הנוכחי, ואלוהים ברא את העולם מתוך רצון לשנות את המצב. לכן, קיום העולם מותנה בכעס. למה לפי רבי נחמן יצר הרע הוא טוב מאוד? לפי אליעד, רבי נחמן מברסלב אמר שיצר הרע הוא בעצם טוב מאוד, מכיוון שהוא ביטוי ישיר של אלוהים עצמו. יצר הרע הוא לא רק טוב, אלא טוב מאוד - משום שהוא מחובר לשורש של הבריאה, ולשורש של האחדות האלוהית. רבי נחמן אף אמר שיצר הרע של הצדיק הוא מלאך קדוש. מכאן שכל עבירה היא למעשה תהליך פנימי של האחדות, ולכן אם האדם מבין את הטוב שביצר הרע, הוא יכול להתגבר עליו באמת. ... את ההפכים ולראות את הכעס והרע כטוב מוחלט, וכך להגיע למצב פנימי של שעשוע עולם הבא. האם הכעס הוא טוב או רע? למה אלוהים כועס? כיצד להפוך את הכעס לרחמים? האם יצר הרע הוא טוב מאוד? מה השתנה בתורת רבי ...
יצרים / יצר הטוב / יצר הרע - מהי מהותם של היצר הטוב ושל היצר הרע?
... יצר הטוב יצר הרע - מהי מהותם של היצר הטוב ושל היצר הרע? מהי מהותם של היצרים האלו? תשובה: יצר = יוצר = יצירה. יצרים = כוחות יצירה. יצר טוב = יוצר טוב. יצר רע = יוצר רע. היצר הטוב של האדם, הוא הכוח שבאדם שיוצר טוב. היצר הרע של האדם, הוא הכוח שבו שיוצר רע. מה באדם יוצר טוב רע? תשובה: המחשבה. המחשבה של האדם ... אושר = שלמות = טוב אמיתי. לעומתו היצר הרע = חשיבה שלילית = פסימיות = ביקורת שלילית = חוסר הערכה עצמית = כעס עצמי = הלקאה עצמית = ... הטוב של האדם יוצר טוב עבור האדם. היצר הרע של האדם יוצר רע עבור האדם. מה אפשר לעשות כדי להינצל מהיצר הרע? תשובה: לחפש את השכל האמיתי. מדוע זו הדרך? היצר הרע שולט על האדם באמצעות כוח הדמיון שלו, היצר הטוב שולט על האדם באמצעות השכל שלו. דמיון = ... טוב ולחפש את האמת. האמת שורפת את היצר הרע. היצר הרע גורם לאדם לחשוב מחשבות דמיוניות ומפחידות. היצר הרע מסתיר מהאדם את האפשרויות שלו להתמודד. היצר הרע כל כוחו נובע מחוסר ידיעה של האדם כיצד להעלים את הרע. יצר הרע = חוסר ידיעה. לעומת זאת כאשר האדם מחפש את האמת, הוא מחזק את היצר הטוב שלו. חיפוש האמת ... שיש בכל דבר. חיפוש האמת מעלים את היצר הרע ומחזק את היצר הטוב. סיכום: היצרים של האדם = כוחות היצירה שלו. יצר הרע = יוצר רע = הדמיון של האדם = השקר. יצר הטוב = יוצר טוב = השכל של האדם = האמת. ...
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
... באמת, אלא להכיר בכך שכל סיפור הבחירה הוא למעשה חלק מהמשחק של המציאות עצמה. האם יש משמעות לשכר ועונש אם הכל מאלוהים? אליעד כהן מדבר גם על סתירת השכר והעונש. הדת אומרת שאלוהים ברא את יצר הרע כדי לתת לאדם אפשרות להתגבר עליו ולקבל שכר, ...
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
... יותר, אליעד כהן מתייחס לטיעון הדתי, לפיו אלוהים נתן לאדם ניסיון. לפי תפיסה זו, אלוהים ברא רע וטוב, כמו את החזיר שאסור לאכול, כדי ליצור מצב שבו האדם מתגבר על יצר הרע , וכתוצאה מכך מקבל שכר. אבל אליעד מבהיר שהרעיון של ניסיון הוא ניסיון עמוק יותר - אלוהים נתן את התורה כדי לחשוף מי באמת יודע את האמת ומי רק מאמין באופן שטחי. התורה היא בעצם ...
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
... מסלפים אפילו את דברי רבי נחמן. כשהם אומרים זה טוב וזה רע, הם מסלפים את האמת. כי הם לא מחפשים את מה שמחייה את כל הדברים, הם לא שואלים למה אלוהים עצמו קיים? הדתיים אומרים, שאם אתה רוצה לנסוע בשבת זה יצר הרע, ואם אתה רוצה להתפלל לאלוהים בשבת זה יצר הטוב. אבל רבי נחמן אומר, לא. הכוונה היא, האם אתה מחפש מה השורש של כל הדברים בעולם? ואז אתה מבין שהכל אחד, והכל טוב. או שאתה הולך אחרי היצר הרע, ואומר, אנחנו בצמצום, אי אפשר להבין הכל. הכסיל לא חפץ בחוכמה ובשכל. האלוהים של היהודים אומר להם, אל תנסו להבין אותי, לכן זה השטן שלא רוצה שאנשים ידעו את אלוהים. ורבי ...
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מעשה הסוס והפלומפ, מעשה הסוס והמשאבה, מעשה בסוס ובפלומפ, המרדף אחרי הרצון, המרדף אחרי האושר, הדרך אל האושר, המירוץ אל האושר, מרוץ החיים
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מעשה הסוס והפלומפ, מעשה הסוס והמשאבה, מעשה בסוס ובפלומפ, המרדף אחרי הרצון, המרדף אחרי האושר, הדרך אל האושר, המירוץ אל האושר, מרוץ החיים
... ושדים מהסיטרא אחרא (היצר הרע, הכוח השלילי), המטעים בני אדם ומוליכים אותם שולל. עד שלילה אחד, ניגש אליו לץ (שד) וקרא לו לצאת החוצה. הלץ הציג לפניו סוס מובחר וטוב מאוד, שהציע לו לקנות בארבעה אדומים ... את האופן שבו פועל היצר הרע (הסיטרא אחרא). הוא מפתה את האדם ומטעה אותו לחשוב שהתאוות, הרצונות וההישגים שהוא מחפש הם מציאות יקרות ערך. האדם תמיד משוכנע שאם רק יתאמץ קצת יותר, הוא ישיג את מה שהוא רוצה, ... לצים, כלומר, תעתוע של היצר הרע. כאשר האדם רודף אחריהם, הם תמיד חומקים מידיו. האושר, לפי רבי נחמן, אינו נמצא בהשגת המטרות החיצוניות והחומריות, שכן הן תמיד יובילו את האדם לסבל ולתחושת החמצה. במקום זאת, ... כיצד לזהות את תעתועי היצר הרע? כיצד מתחיל סיפור הסוס והפלומפ של רבי נחמן מברסלב? מסופר על אדם שנוסע שוב ושוב לחוץ לארץ, ובכל פעם הוא מתעכב שם זמן רב מפני שהוא משוכנע שעכשיו יבוא המהלך הגדול ורק אז ... מברסלב, כך בדיוק פועל היצר הרע (הסיטרא אחרא). הוא מפתה את האדם לחשוב שהתשוקות שלו הן מציאה גדולה, ושאם רק יתאמץ עוד קצת, ישיג משהו שווה הרבה יותר. בכל פעם שהאדם מתקרב אל התאווה, היא כאילו עומדת להתממש, ... והוא האדם הולך אחרי ה יצר הרע הזה ונדמה לו כל פעם שירוויח יותר וימלא תאוותו יותר ורץ אחריהם כמה עיתים ופתאום נתעלמו ובורחים ומסתלקים ממנו כל התאוות כאשר מזדמן לפעמים שהתאוות מסתלקין קצת וכאשר האדם רוצה ...
להשתחרר מהמטריקס, המחסום של האושר, לעשות את הבלתי אפשרי, הגבול של האושר, הדרך אל האושר, המסע אל האושר, להגיע לאושר המוחלט, חיפוש האושר, הגבול של התודעה, לצאת מהמטריקס
להשתחרר מהמטריקס, המחסום של האושר, לעשות את הבלתי אפשרי, הגבול של האושר, הדרך אל האושר, המסע אל האושר, להגיע לאושר המוחלט, חיפוש האושר, הגבול של התודעה, לצאת מהמטריקס
... מעצמך, להשתחרר לחלוטין מכל מחשבה ומכל ידיעה, ולהיות מסוגל לראות ולהבין את הדברים מחוץ לתפיסת העצמי שלך. אליעד מביא את הסיפור של רבי נחמן, שבו יצר הרע הציע לו לוותר על כל התאוות חוץ מאחת - האישה. בתגובה, רבי נחמן אמר שדווקא ...
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 1
... שכל ההגדרה שלו, הוא ככוח שעושה רע. הרי שאם הוא לא ינסה לעשות לאדם רע, הרי שממילא הוא לא יהיה קיים. ולכן הכוח הרע שיש באדם שאפשר לקרוא לו היצר הרע , דהיינו, הכוח שיוצר רע, הוא מתפקידו לייצר לאדם רע בחיים שלו. והיצר הרע הזה שיוצר רע בחיי האדם, הוא מנסה להרוס כל חלקה טובה בחיי האדם. כי הוא מנסה לקחת ... בסכסוך שיש בין האיראנים לבין מדינת ישראל. וכך גם בתוך האדם עצמו, יש כוחות שונים שהם שקטים ושהם לא באים לידי ביטוי במאבקים של האדם אל מול היצר הרע שלו, דהיינו, הכוח שמייצר לאדם כעס עצבות וכולי. והנה, בזמן אמת, אם תהיה מלחמה בין ...
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 2
... ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 2 וכדי לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית, לשם כך צריך איחוד כוחות כמה שיותר רחב. דהיינו, כדי שהאדם יצליח להתגבר על היצר הרע שלו, דהיינו, על הכוח בתוכו שגורם לו ... דהיינו, על האדם לנסות לגייס את כל היכולות שלו, ואת כל הפוטנציאל האישי שלו, ואת כל התכונות שלו, כדי שעם כל הכוח הזה הוא יוכל לתת מכת מחץ ליצר הרע , ולהשתיק אותו לנצח באופן סופי ושלא ... דברים כלשהם. האינטרס היחיד של הרצון האישי של האדם, זה להרגיש טוב. דהיינו, האדם הוא העולם. בעולם יש מדינות רבות ובאדם כוחות רבים. הכוח שמייצר רע בעולם הוא היצר הרע שמייצר רע אצל האדם. והכוח באדם שרוצה להרגיש טוב ... והמשמעות של זה היא, שעל האדם לנסות לשפר את היכולות האישיות שלו עד כמה שהוא יכול. כי כל היכולות האלו, יעזרו לו בבא הזמן, במלחמה האחרונה שלו ביצר הרע שמייצר לו תחושת רע בחיים. ובפועל על ... לנסות להשתמש בכל היכולות שלו, כדי לגרום לעצמו להרגיש יותר טוב בחיים ולהיות יותר מאושר. והדבר הזה הוא בעצם הכנות לקרב האחרון, אל מול הכוח שמייצר רע בחיים של האדם. ואם האדם יהיה מספיק חזק ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יצר הרע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יצר הרע, איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יצר הרע, איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, אימון אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי לימודים בנושאי יצר הרע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1992 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:52:55 - wesi4