ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הטרוסקסואליות ✔תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 2 ✔* תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1. מישל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 2
* תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1.

מישל פוקו

סוקרטס ממליץ לצעירים ללמוד מה שאדם הגון צריך לדעת. גיאומטריה, אסטרונומיה ואריתמטיקה. וכמו כן לטפל היטב בגופם. רשימת הדיאטות איננה מה שהיה נתפס בימינו כרפואה מונעת. המשטר הבריאותי ההוא דרך להפוך לסובייקט הדואג לגופו ומציידת אותו בהתנהגות נבונה.

ובאשר לאפרודיזיה, זו מומלצת להתנהג אליה בהתאם לעונות השנה ומצבו הבריאותי של האדם. להגביר יחסים בחורף, כדי להתחמם, ולהמעיט בקיץ כדי לא לאבד נוזלים, אל אלו החולים בעודף נוזלים מוטב להם שירבו במעשיהם גם בקיץ כדי לדלל את דמם.

הזהירות מפני המין צריכה לחול על אלו שהמעשה כופה עליו תענוג מעורב בסבל. כזה הגורם לגופו להתכווץ מעוות אותו עד קפיצות, כופה עליו את כל הצבעים, העוויות והתנשמויות גורם לריגוש יתר המביא לצעקות של אדם שנטרפה דעתו. היפוקרטס היה זה שטבע את המונח שהפורקן המיני דומה בצורתו לאפילפסיה קטנה.

ההמלצות להימנעות חלקית של יחסי מין לא נבעו אם כך ממקום של מוסריות. אם צריך אדם לשלוט ביצריו הרי זה לעמן בריאותו וכבודו הציבורי. מי שאינו שולט ביצריו יפגע בנשים ובעבדים שלו ובסופו של דבר ימנע ממנו יחס של כבוד ויקבל יחס של פחד בלבד.

דמוסתנס ניסח אמירה מפורסמת " בנשות החצר אני מחזיקים למען התענוג. בפילגשים למען צרכי היום יום וברעיות להעמדת צאצאים ושמירת הבית" קשה קצת להבין את קשרי הזוגיות אחרי ניסוח שכזה. הדוקטרינה הנוצרית אוסרת על חיפוש התענגות מחוץ לחיי הנישואים. ואפילו שם הדאגה המרכזית איננה התענוג אלא הרבייה.

נישואיו של אדם אינם כובלים אותו מבחינה מינית. אך סולון מציע לכל בעל לקיים לפחות שלוש פעמי בחודש יחסים עם אשתו. היחס לאונס ופיתוי נשים נשואות או לא שנה עד מאוד. בעוד שפיתוי נתפס כאקט נגד הבעל או האב שתחת חסותו נמצאת האישה. אונס הוא "רק" פגיעה בגופה. המפתים משחיתים את הנשמות וגורמים לכך שאין לדעת עוד של מי הצאצאים. היוונים לא הכירו ב קטגוריה מוסרית של נאמנות הדדית. אם אישה נאפה, הרי שזו סיבה לפרוק המשפחה. לגבר מותר לחפש את תענוגותיו בכל מקום ועם מי שירצה.

כפי שכבר אמרתי, היוונים לא הנגידו בין שני סוגי התנהגות שונים המדירים זה את זה. הם לא הכירו את המונח הומוסקסואליות. ולא הטרוסקסואליות. ההבדל היחידי החשוב היה בין אדם, גבר, המתמכר לתענוגותיו ובין זה השולט בהם. החלוקה הייתה בין אדם משוחרר, מאופק מתון ומכובד בתענוגותיו ובין זה הנשלט על ידי היצר. ולא חשוב כלל אם מושאי התשוקה הם נשים נערים או שניהם. הם גם לא היו ביסקסואלים. מונח שנולד עידנים אחרי. הם לא הכירו בשני דחפים שונים. יכול היה גבר לבחור באישה או בנער מתוך בחירה "ביפה" בעיניו באותו זמן. הייתה להם חלוקה בין אלו הנמשכים לזן הנמוך, מול אלו המקיימים את כל יחסיהם עם בני המעמד הגבוה והמשוחרר.

אהבת הנערים הייתה מוכרת על ידי המוסדות השונים. הן על ידי הצבא, הן המוסדות הפדגוגיים והן הדתיים. הספרות שרה לה שירי הלל ובהגות הגבוהה עמדו על נפלאותיה.

הם לא חשבו שיש מבנים נפשיים שונים בין אלו הנמשכים למין זה אחר. אך לא רק. הם הכירו גם באהבה ביון גברים, ולא רק בין מבוגרים לצעירים אלא גם בין צעירים לבין עצמם. סימני השאלה וההסתייגות היחידה שהייתה להם אם אדם מבוגר נחשב כפסיבי לפי המוכר בימינו. לנערים מותר וגם צריך, גבר מבוגר אמור להיות אקטיבי ולא רק במיטתו.

קו הגבול שבו הפסיק הצעיר להיות כזה הוא כשהופיעו לראשונה זיפי זקן בפניו. אות וסמל לבגרותו המתקרבת. אך הקסם המיני לא פג עם התבגרותו של הנער. כל הפסלים שנותרו מאותה תקופה מראים שהגברים המבוגרים והיפים המשיכו לשמש מקור משיכה מסוגים שונים.

בעוד שקשרי האהבה שבין הבוגר לצעיר היה מותנה מראש בזמן הרי שרבים לא ניתקו את הקשרים עם המאהב הצעיר המשיכו לקיים יחסים עם הצעיר כשהתבגר והפכו אותם לסוג אחר של חניכה מקובלת. במקביל קיימו הבוגרים יחסים עם נשים, התחתנו ונתנו לנשים את הפריבילגיה להיות אדונית הבית. כשהצעיר מתבגר מוקנית לו זכות להתנגד ליחסי מין עם הבוגר.

על המבוגר היה לשמור על כבודו של הנער. יחסים עם מבוגר לא עמדו בדרכו של הצעיר בהמשך דרכו. לא מבחינה חברתית פוליטית או ברית נישואים. כל זה בתנאי שהתנהג כראוי. צעירים רבים פרצו את מסגרת הנימוס המקובל ולא שמרו על כבוד המבוגר ולכן נחסמה אפשרות התקדמותם.

אייסכינס נגד טימרכוס / הוצאת מגנס. תרגום: דבורה גילולה

ובכל זאת הייתה הסתכלות פרשנית מסוימת שנולדה כתוצאה מהפרקטיקה המינית. הקשר המיני נתפס תמיד על ידי החלוקה אקטיבי =פסיבי. חודר = נחדר. יחסים כאלו שקבעו הבחנה בין נעלה ונחות, שולט ונשלט, מכפיף וכפוף. על רקע זה ניתן להבין מדוע יהיה אחד הנתפס מכובד ומרומם. שליט.

מעמדם של הפסיבים שונה. העבדים הם פסיביים, אך הם כבר עבדים ממילא. הם אובייקטים מיניים העומדים לרשות האדון. ובכל זאת בחוק העוסק באונס ילדים מוזכרים גם העבדים. איסכינס מסביר זאת כחוק נגד אלימות באופן כללי. סבילות האישה הרי היא מדרך הטבע. כך שלגביה הגדרת הנחיתות אינה תופסת.

עמדתו של נער, נער ממוצא חופשי, מבלבלת. אין לו עדיין זכויות משלו ואין לו מעמד. הוא איננו מקביל לעבד וכמובן שלא לאישה. אריסטו מסביר שהשליטה באישה היא הפעלת סמכות " פוליטית" שבה קיימים יחסים של אי שוויון קבוע. לעומת זאת הממשל על נערים הא ממשל " מלכותי" משום שהוא מבוסס על חיבה ועל עליונות הגיל. לאישה יש אמנם שיקול דעת, אך היא אינה מפעילה אותו. הנערים ייקחו חלק בממשל העתידי ולכן הם צריכים להיות מחונכים בהתאם. כך שאל הילד מתייחסים בהתאם למעמד העתידי שלו.

"נגד טימרכוס" - אייסכינס אינו תובע את טימרכוס על שהיה נער אהבים של אדם מסוים, כמקובל. אייסכינס טוען שטימארכוס אינו זכאי למשרה ציבורית בגלל שבנעוריו היה נער זונה שהעמיד את עצמו כאובייקט לתענוגם של רבים אחרים. לכן לא יוכל לשמש כמי שעליון על אזרחים אחרים בעיר. מסיבה זו גם דיוגנס התנגד לדמוסתנס שרצה להנהיג את אתונה. ואריסטופנס לגלג במחזותיו על גברים אלו שהם אובייקטים לתענוגותיהם של אחרים.

כך נוצר "פרדוקס הנער" הבלתי פתיר. כי מצד אחד הנער היה אובייקט מכובד אך עלומיו אמורים להוליך אותו למעמד של גבר, כך שאסור לו להזדהות עם תפקידו כנער האדון. כלומר, הכרת עצמו ככזה הייתה עמדת הקושי של הנערים שרצו להגיע בעתיד לעמדת אדם חופשי. נער צעיר לא היה אמור ליהנות מיחסי המין, כדי שלא ייפגע כבודו העתידי. יש עליו ציווי שלא לחוות את העונג. סוקרטס מסביר את השנאה הנולדת מאהבה שבין מבוגר לצעיר

"נער צעיר איננו משתתף, בדומה לאישה, בתאוות הבשרים של הגבר, אלא נותר כצופה מפוכח בלהטו החושני"

בין גבר לנער אסור שתהייה שותפות של הנאה. נער שהפגין את תענוגו ייחשב לחריג בהתנהגותו. מצד שני הנער אמור לחוש רגשי הערצה, חיבה והכרת תודה למבוגר ואלו גורמים לו לרצות לגרום עונג למבוגר. הנער "מסכים", "מעניק מחסדיו" אין התחלקות שווה בין השניים. הנער מעמיד תנאים ומקבל חסדים מהמבוגר. לא בכסף אלא בלימוד, בהכנה למקצוע, תמיכה חברתית וידידות מתמשכת.

אך בסופו ועיקרו של דבר הכירו הפילוסופים בעררה של אהבת אמת. הן ב"משתה" והן ב"פיידרוס" מגיעים המורים להכרה באהבת אמת וקובעים דרכי התנהלות נכונה לאוהבים.

עד כאן ניתוח "התענגות" היווני. ניתוח של עולם שבעינינו הוא חסר בושה. עולם שבו "לא טבעי" הוא רק מה שנוגד את החוק אך כל מה שנוצר בטבע מעצמו הוא טבעי ומותר. לא נותר אלא לחכות לכרכים הבאים של המחקר לראות איך וכיצד יסביר פוקו את השינוי שחל במיניות בעולם המוכר לנו יותר. העולם היהודי - נוצרי.
הנשמה אהבה משיכה מינית ראוי ניהול ידיד חברות חיבה ביסקסואל אמת להיגמל דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית התרגשות מינית חרמנות חשק מיני יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מין מיניות מישל פוקו משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס תולדות המיניות תשוקה מינית
כסף הוא רע ויוצר סבל וחוסר אושר - למה כסף רע?
כסף הוא רע ויוצר סבל וחוסר אושר - למה כסף רע?
...סבל וחוסר אושר - למה כסף רע? למה כסף נחשב לדבר רע למרות שהוא נייטרלי במהותו? אליעד כהן מסביר שההגדרה של כסף כטוב או רע אינה מדויקת מכיוון שכסף עצמו, כמו כל דבר בעולם, הוא נייטרלי. בדיוק כמו שלכנות הוא רע או מים הם רעים או שמים הם רעים - כך גם כסף יכול להיות רע או טוב, בהתאם לאופן שבו האדם מתייחס אליו. שום דבר בעולם אינו רע או טוב מצד עצמו, אלא האדם הוא זה שהופך את הדברים לטובים או לרעים, בהתאם לפרשנות שלו למציאות. עם זאת, למרות שכסף עצמו נייטרלי...
אהבה / זוגיות / אהבה עצמית / התאהבות - מהי אהבה? איך לאהוב? איך להתאהב? איך ליצור אהבה?
...לאהוב? איך להתאהב? איך ליצור אהבה? ובו יתבאר, העניין של האהבה באופן כללי. מהי אהבה? איך נוצרת אהבה? מה גורם לאדם, להתאהב ולאהוב דבר כזה או אחר? וממילא יתבאר גם, מהי שנאה? ומה גורם לאדם לשנוא ולא לאהוב דבר כזה או אחר? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך ליצור אהבה? איך לא לגרום לכך שלא תהיה אהבה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, שיש בעולם, שני סוגים של אהבה. והסוג הראשון, הוא אהבה עצמית של האדם לעצמו. והסוג השני של אהבה, הוא אהבה לזולת. דהיינו, שהאדם אוהב דבר...
איזה שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים?
איזה שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים?
...שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? מה עדיף: שכנוע מהיר או שכנוע איטי? אליעד כהן מסביר על סוגי שכנוע שונים ומתמקד בשאלה המרכזית: איזו אסטרטגיה של שכנוע עדיפה, האם שכנוע מהיר וחד או שכנוע איטי והדרגתי? הוא מסביר שהתשובה תלויה בהקשר ובמטרות הספציפיות של האדם המבקש לשכנע. הוא מדגיש כי ללא הבנה ברורה של המטרה שאותה רוצים להשיג, לא ניתן להחליט איזו שיטה היא הטובה ביותר. למה חשוב להגדיר את מטרת...
התמודדות / פחד מהתמודדות עם קשיים - איך לא לפחד מהתמודדות עם קשיים?
...לא לפחד מהתמודדות עם קשיים? כל אדם מתמודד בחייו עם קשיים כאלו ואחרים. והשאלה הנשאלת היא איך לא לפחד מהתמודדות עם קשיים? תשובה: באפשרותו של האדם לא לפחד מהתמודדות עם קשיים, על ידי היצמדות אל האמת. ככל שהאדם רואה את הדברים בצורה יותר אמיתית, כך הדברים מקבלים אצלו את היחס הראוי להם, בפרופורציה הנכונה כפי מה שהם באמת. ועל ידי זה, נחסכים מהאדם פחדים וחששות מיותרים. כאשר האדם צריך להתמודד עם איזה עניין, על האדם להשתדל לנסות ולראות, כי הוא אכן מסתכל על...
האונס של המציאות, איך המציאות אונסת אותך לאהוב אותה? איך אתה אונס את עצמך? למה אני חייב לאהוב את המציאות? האם אפשר לא לאהוב את המציאות? האם המציאות רעה? האם המציאות טובה? האונס של אלוהים, אלוהים אונס אותך לאהוב אותו
האונס של המציאות, איך המציאות אונסת אותך לאהוב אותה? איך אתה אונס את עצמך? למה אני חייב לאהוב את המציאות? האם אפשר לא לאהוב את המציאות? האם המציאות רעה? האם המציאות טובה? האונס של אלוהים, אלוהים אונס אותך לאהוב אותו
...למה אני חייב לאהוב את המציאות? האם אפשר לא לאהוב את המציאות? האם המציאות רעה? האם המציאות טובה? האונס של אלוהים, אלוהים אונס אותך לאהוב אותו האם המציאות אונסת אותך לאהוב אותה? בהרצאה זו, אליעד כהן משתמש בדוגמה קיצונית ומזעזעת של אונס וכפייה רגשית על מנת להמחיש את הקשר בין האדם למציאות. הוא מתאר סיטואציה שבה אדם כופה על מישהי לאהוב אותו בכוח, תוך איומים חמורים כגון פגיעה בה, במשפחתה או הרס מוחלט של חייה. נשאלת השאלה האם אפשר באמת לאהוב מישהו מתוך...
שינה ועייפות, שינה רגועה או שינה גרועה, איך לא להתעורר עייף? בעיות שינה, איך לישון טוב? למה אני לא מצליח להירדם? איך להירדם בקלות? למה אני קם עייף? למה אני קמה עייפה? בעיות להירדם בלילה, קושי להירדם, הפרעות שינה, נדודי שינה
שינה ועייפות, שינה רגועה או שינה גרועה, איך לא להתעורר עייף? בעיות שינה, איך לישון טוב? למה אני לא מצליח להירדם? איך להירדם בקלות? למה אני קם עייף? למה אני קמה עייפה? בעיות להירדם בלילה, קושי להירדם, הפרעות שינה, נדודי שינה
...עייף? בעיות שינה, איך לישון טוב? למה אני לא מצליח להירדם? איך להירדם בקלות? למה אני קם עייף? למה אני קמה עייפה? בעיות להירדם בלילה, קושי להירדם, הפרעות שינה, נדודי שינה למה אני לא מצליח להירדם למרות שאני עייף? אליעד כהן מסביר ששינה טובה תלויה בשני גורמים עיקריים: פיזיים ונפשיים. הגורמים הפיזיים המשפיעים על איכות השינה הם בין היתר תחושת רעב או שובע מוגזמת לפני השינה, טמפרטורה לא נוחה (קר מדי או חם מדי), מזרן לא נוח, וסביבת שינה לא נוחה באופן כללי...
להטיל ספק בשכל, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, שכל מעל השכל, מה זה אין הבדל בין יש לאין? למה אין הבדל בין יש לאין? המחויב הראשון, מה הכי בטוח? להטיל ספק בהכל, להשתחרר מהמטריקס
להטיל ספק בשכל, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, שכל מעל השכל, מה זה אין הבדל בין יש לאין? למה אין הבדל בין יש לאין? המחויב הראשון, מה הכי בטוח? להטיל ספק בהכל, להשתחרר מהמטריקס
...אין הבדל בין יש לאין? למה אין הבדל בין יש לאין? המחויב הראשון, מה הכי בטוח? להטיל ספק בהכל, להשתחרר מהמטריקס איך להטיל ספק בשכל ולצאת מהשכל באופן מוחלט? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד אפשר להטיל ספק בשכל עד לנקודה שבה משתחררים ממנו לחלוטין. לדבריו, האדם כלוא בתוך השכל שלו, ולכן כדי להשתחרר מהמטריקס הזה, עליו לשאול שאלות המערערות את הבסיס של כל מה שהוא חושב כנכון. מהי השאלה המהותית שיש לשאול כדי להטיל ספק באופן מוחלט? הדרך להטיל ספק באופן מוחלט בשכל...
חיזוי העתיד, מה יקרה לך בעתיד, בחירה חופשית, למה גם אלוהים לא יודע מה יקרה, הוכחה שאף אחד לא יודע מה יהיה
חיזוי העתיד, מה יקרה לך בעתיד, בחירה חופשית, למה גם אלוהים לא יודע מה יקרה, הוכחה שאף אחד לא יודע מה יהיה
...למה גם אלוהים לא יודע מה יקרה, הוכחה שאף אחד לא יודע מה יהיה האם מישהו יכול לחזות את העתיד במדויק? אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה את הנושא של חיזוי העתיד ומדוע למעשה אף אחד, כולל אלוהים או חוזי עתידות, אינו יכול לדעת במדויק מה יקרה בעתיד. הוא מציג זאת באמצעות דוגמאות והסברים מפורטים וממחיש זאת דרך שאלות והיגיון פשוט. מדוע אין לאף אחד אפשרות לדעת את העתיד? לדברי אליעד, העתיד לא קיים מראש בשום מקום, ולכן לאף אחד אין את היכולת לדעת אותו מראש, אפילו לא...
האם אני קיים, קיום, מה לשאול לפני השאלה האם אני קיים, יש ואין
האם אני קיים, קיום, מה לשאול לפני השאלה האם אני קיים, יש ואין
...קיים, יש ואין מה צריך לשאול לפני השאלה האם אני קיים? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה עמוקה וחשובה מאוד: האם אני קיים?, אך לפני שניגשים לענות על השאלה הזו, יש דבר יסודי וקריטי שיש לברר. אליעד מסביר שאדם ששואל את עצמו האם אני קיימת או לא קיימת? חייב תחילה לבדוק מה בכלל משמעות המושגים בהם הוא משתמש. כלומר, לפני שאפשר לענות על השאלה האם אני קיים או אני לא קיים, צריך לעצור ולברר לעומק את ההגדרות הבסיסיות ביותר. צריך לבדוק: מה הכוונה בכלל במילה אני? מה...
טיפים לחיים טובים, לזכור שהכל מושלם, לזכור שהחיים משחק, לזכור שהכל טוב, לזכור שזה גם לא משנה, לזכור שאתה מושלם, לזכור אהבה בלי תנאים, איך לחיות יותר טוב? זכר לחורבן בית המקדש, אני טוב איך שאני
טיפים לחיים טובים, לזכור שהכל מושלם, לזכור שהחיים משחק, לזכור שהכל טוב, לזכור שזה גם לא משנה, לזכור שאתה מושלם, לזכור אהבה בלי תנאים, איך לחיות יותר טוב? זכר לחורבן בית המקדש, אני טוב איך שאני
...שאתה מושלם, לזכור אהבה בלי תנאים, איך לחיות יותר טוב? זכר לחורבן בית המקדש, אני טוב איך שאני למה שוברים כוס בחתונה ומה אפשר ללמוד מזה לחיים? אליעד כהן מסביר שהמנהג של שבירת הכוס בחופה הוא למעשה לזכר חורבן בית המקדש. בחתונה, למרות שהרגע הוא רגע שמחה מושלם, שוברים כוס כדי להזכיר שהמציאות לא מושלמת לגמרי. הוא נותן דוגמה משעשעת על אישה שרצתה להתגרש כי בעלה לא הצליח לשבור את הכוס בטקס, ומדגים כך כמה חזק החיבור הרגשי של אנשים לסמל הזה. ההסבר של אליעד מ
פרחי באך למתעמלים
...ה - 20 טען שהסיבה לכל המחלות הפיזיות נעוצה בנפש האדם וגילה את כוחן של תמציות המופקות מפרחים כדרך לטפל בפן הנפשי - רגשי של בעיות פיזיות נפוצות. כיום אנו מודעים לקשר גוף - נפש יותר מבעבר ותמציות פרחי באך תופסות מקום נכבד בטיפולים ההומאופטים. דר באך מצא שלכל צמח יש תדר אנרגטי ודרך מחקר הוא למד איזו אנרגיה מייצג כל צמח. כך הוא יצר לדוגמה, מספר תמציות העוסקות בריפוי אנרגיית הפחד, כשרגש זה עמוק ולא מטופל הוא יוצר בעיות ברכיים, מערכת כליות חלשה ובעיות של...
תקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים
...הדק בין חפירה להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים קשיים בהשתלבות בחברה בגיל ההתבגרות, נוצרים עקב קשיים בתקשורת עם אחרים, בעיקר עם מבוגרים. כך עולה מממצאי המחקרים המקצועיים שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות. ממצאי המחקרים גם מצביעים באופן חד משמעי שככל שמתבגר מדווח על תקשורת קרובה ופתוחה יותר עם הוריו או עם דמות הורית משמעותית, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שהוא חושף את עצמו אליהן. אגב, תקשורת קרובה עם חברים לא נמצאה כמשפיעה. כמו הרבה...
פרפרים הם חופשיים
...כולנו מפחדים מאובדן ומנטישה. אנחנו מנסים לתפוס כל דבר יפה וטוב, שעובר בחיינו, מתוך חשש שאם לא נאחז בו הוא יאבד. מתאמצים לאחוז בעבודה שלנו, במשפחה, בחברים, במכרים, במחשבות שלנו, בדרך שבה בחרנו ללכת, באמונות שלנו ואפילו בתחושות שלנו. אך האם אנו יכולים לאחוז בכל אלו? ואף יותר מכך, האם אנו באמת רוצים לשמור ולשלוט בכל אלו? חישבו רגע על פרפר מרהיב שחולף לידכם, פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו...
חוויית מציאות חדשה
...זאת הבחינה היא מעין העולם הבא. את זה אמר רבי נחמן מברסלב, והדבר נכון לחיי היום יום. שכן, מתוך הבנה שהאדם רוצה לחיות חיים טובים יותר, הוא משיג אותם כי במקום שהאדם רוצה להיות שם הוא נמצא. וכך הדברים במציאות, רק שהסובייקטיביות מטעה את האדם ומוציאה דברים מהקשרם. וכך הדברים פועלים כפי שאמר לי אדם חכם, יש אנשים שהולכים בתלם, ולעומתם יש אנשים שכשאתה מתווכח איתם הם מוציאים כל הזמן דברים מהקשרם, הם מומחים בלהוציא כל הזמן דברים מהקשרם ולא מחפשים את האמת ומחפשים...
לחיות טוב
...משתנה בזה מקצה אל הקצה. כאשר אדם חושב על משהו שהוא חושב שעשה בטעות = לא דבר נכון = אי אפשר לעשות מזה כלום = אי אפשר לתקן = פחות חשק לעשות דבר חדש = דעיכה. לעומת זאת כאשר אדם חושב על הדברים הטובים שבכל דבר = הוא לומד מהדבר = הוא מבין שזה הצמיח לו תועלת = הוא מבין שבזכות הטעות הוא יכול להתקדם לאן שלא היה יכול אם לא היה טועה = הוא מבין שלא משנה מה הדרך שהוא יעשה הוא ילמד תמיד משהו שצריך ללמוד בדרך = כל דבר שהוא יעשה (ללא מטרה לפגוע) או יטעה במשהו הוא...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
...להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו. תקופת אפלטון בתחילת דרכה, בתקופת אפלטון, הלוגיקה עסקה בעיקר...
שמן עץ התה לשימוש במגוון רחב של בעיות
...את המערכת החיסונית. יעיל למניעת וריפוי מחלות, להתקררות, שיעול, שפעת. השמן מחטא, אנטי - ויראלי, אנטי - פטרייתי, משכך כאבים, ומשמש לטיפול במגוון בעיות של דרכי הנשימה כמו שיעול, נזלת, סינוסיטיס, דלקות בגרון. לבעיות עור כמו חתכים, כוויות, הכשות, עקיצות הרפס, פריחה, אקזמה, פסוריאזיס, פטריות עור וציפורניים, ציפורן חודרת, אקנה, תפרחת חיתולים, יבלות, טחורים חיצוניים, פיסורה, פטמות סדוקות ופרונקלים. משמש נגד זיהומים ופטריות בדרכי השתן. לשיער בריא נגד קשקשים...
דרך ארץ - פירוש המושג 'דרך ארץ'
...דרך ארץ קדמה לתורה. (תנא דבי אליהו רבה פא) גם נאמר בפרקי אבות: אם אין דרך ארץ אין תורה.. ועולה השאלה - מהו בדיוק דרך ארץ שמקדימים אותו לתורה?? רובנו מפרשים את המושג דרך ארץ כדבר חיובי ורצוי, אך עיון במקורות יוצר בנו מבוכה קלה, ומעלה שאלות לגבי מהות המושג - האם הוא חיובי, או שמא להיפך? מהי בדיוק חשיבותו? אם כן, יש לברר את המושג דרך ארץ מה הוא. לשם כך אציג תחילה מס מקורות בהן נתוודע לשימושים שונים במושג דרך ארץ, בחלקם הוא מתפרש כחיובי, ובאחרים כפחות...
דיכאון עונתי - מבוא
...עונתי או דיכאון חורף (ובלשון המקצועית SAD - ראשי תיבות באנגלית של הפרעה רגשית עונתית) הוא דיכאון המופיע בעיקר בעונת החורף. אנשים מוגדרים כלוקים בהפרעה זו, אם לקו בה במהלך השנתיים הקודמות לאירוע, ובתנאי שהדיכאונות חלפו בתקופת האביב ונשללו אירועי דיכאון שאינם עונתיים. מחקרים הראו כי קיים קשר בין אור לבין מצב הרוח, והוא מושפע לרעה משעות חושך ארוכות וחשיפה פחותה לאור השמש. ההפרעה נפוצה יותר אצל אנשים צעירים בשנות העשרים לחייהם. התופעה אינה שכיחה בישראל...
לחץ חברתי ומצבי סיכון בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה?
...בגיל ההתבגרות הופכים הילדים המתוקים שלנו, שעד אז העריצו אותנו, למבקרים הכי קשים של אישיותנו והתנהגותנו. בתקופה זו אנו הופכים בעיניהם מדמויות חיקוי אידיאליות לאנשים רבי מגרעות, מיושנים וחסרי תובנה לחיים האמיתיים. אז את מי הם מעריצים? מי האידיאל שלהם במקומנו? החברה! יותר מאשר בכל גיל אחר, המתבגר צריך את תחושת השייכות לקב השווים שלו. הוא מוכן לעשות הרבה מאוד כדי להשתייך ולהיות מקובל בחברה. בנוסף להכרה חברתית הם גם מחפשים ריגושים והשילוב יוצר סכנות רבות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הטרוסקסואליות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הטרוסקסואליות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הטרוסקסואליות, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי לחיים, מאמן משפחתי בנושא הטרוסקסואליות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 21:00:46 - wesi4