ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האני ✔מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 3 ✔* לחץ כאן, לצפייה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 3
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי.

אני רוצה להסביר עוד נקודה. בליקוטי מוהר"ן רבי נחמן הסביר את זה, זה קצת מושגים בקבלה, יש דבר שנקרא התפשטות הגשמיות, שהאדם מתפשט מהגשמיות שלו, שהוא מתנתק מהגשמיות שלו, ביטול כל הרגשותיו וחומריותו, שהאדם לא מרגיש שוב דבר, הוא אפילו לא מרגיש שהוא קיים, אתה לא חווה, אתה לא קיים, ואז הוא אומר שכשאר אתה בנקודה הזאת הכל טוב והכל אחד אבל אתה לא באמת מרגיש טוב, למה? כי אין מי שירגיש טוב, אתה מרגיש טוב, אבל לא יודע שאתה מרגיש טוב, הבנת? אם אתה תתעמק בהבנה שהכל אחד, אתה תעלם, כבר לא תהיה קיים, אם אתה תסתכל על מה שיש לפני אני ולא אני, אז אתה לא תחווה את האני, אם למשל אדם רוצה להתאבד, רוצה להיעלם, זאת הנוסחה, נסה להבין מי אתה, אם תגלה מי אתה, אתה תעלם, התודעה שלך תעלם, לא הגוף, הגוף לא מעניין, אתה לא תחווה שאתה קיים, כי מצד שלפני האני, יש אני ויש לא אני, אם תסתכל מה יש לפני, תבין שאין הבדל בין אני ללא אני, ואם תתעמק בזה אז תתחיל לאבד את התחושה של אני, אני ולא אני מתחילים להיעלם לך. עכשיו מה שקורה שכשאתה בנקודה הזאת, זה נקרא מעל השכל, ביטול המוחין, נקרא רצו, אלו המושגים וכשאתה שם אז הכל טוב לך, אבל אין מי שייהנה מזה, ואז מה קורה, אז מהביטול של המוחין, המוח מתבטל שאתה לא יודע שאתה קיים, ואתה פתאום, עם דגש על המילה פתאום, אתה חוזר לעצמך, למה אני אמר פתאום? כי לא אתה מחזיר את עצמך, הרי אתה לא קיים, זה לא שאתה אומר בא נחזור, אני הרי לא קיים אז מי יחזור? מי יחזיר את מי לאיפה? ופתאום אתה מודע לעצמך, מתוך זה שלא ידעת שאתה קיים, פתאום אתה קיים, ואז יש מושג שנקרא רשימו, נשאר בך הרושם, כאילו סימן, רשימו הכוונה שנשאר זיכרון, אז כשהמוחין חוזרים מהביטול, זאת אומרת שאתה קיים כשתי ישויות, אתה גם קיים כישות נפרדת, אני ולא אני, ובו זמנית את גם קיים מחוץ לעצמך, מחוץ לאני ולא אני. יש מצב שבו התודעה שלך מתחברת לתוכו למעלה ואז הוא קיים אבל הוא לא יודע שהוא קיים, כי הוא קיים לפני האני שלו, אתה הופך להיות מה שהיית לפני מה שהיית. חוזר למצב הכי בסיסי שלך, שהוא לפני כל הגדרה. דרך אגב למה זה הדבר הכי גבוה שהאדם יכול להגיע אליו? למה זאת התחנה האחרונה? כי משם אי אפשר להתקדם? כי כשאתה שם אתה לא קיים בכלל, אז איך תתקדם? אתה לא יכול להתקדם כי אתה לא קיים. אין, איפה תתקדם, אתה לא קיים, לכן זה נקרא תכלית הידיעה שלא נדע, אתה מגיע לדרגה שאתה לא יודע שאתה קיים, אתה לא יודע שאתה יודע, אתה לא יודע שאתה לא יודע, אתה לא יודע כלום. זה אומר שהמוחין מתבטלים לגמרי, אתה יודע שאין לאן להתקדם כי אין שם מישהו שיתקדם. אין לך תודעה יותר, וזה נקרא הקצה האנושי של השכל, כשאני אומר תגיע עד לקצה האחרון, לשם אני מתכוון. לנקודה שאי אפשר יותר, כי אני נעלם, ברגע שאני נעלם איך אני יכול להתקדם? ואחר כך המוחין חוזרים לתודעה.

שאלה: זה תהליך שאין לך שליטה עליו, למעשה אתה מתאבד.

אליעד: אתה כאילו עושה self destruction לתודעה שלך, אתה לא יודע כלום, בכלל לא קיים, לא היית קיים, ולא תהיה קיים, אין לך שום תודעה.

שאלה: גם הזיכרון הרגשי שלך?

אליעד: אין לך זיכרון, אין לך חוויה, אין לך ישות, אין לך הוויה, אתה חוזר למצב שבו היית לפני שהיית. חוזר למצב ההתחלתי שלך לפני המפץ הגדול. מבחינתך שתהיה פה מלחמת עולם שמינית, זה לא קיים, אתה בכלל לא קיים, אז זה בכלל לא יטריד אותך

שאלה: אז אתה לא קם בבוקר.

אליעד: אין אתה, נגמר, יכול להיות שהגוף שלך ימשיך לזוז, אבל זה לא אתה כבר, זאת בעיה של השכן. למשל אתה רואה שהשכן גווע ברעב זאת כבר לא בעיה שלך.

שאלה: מה עם המחשבות?

אליעד: אתה לא קיים, אבל המחשבות קיימות, הרצון קיים, אתה לא קיים. זאת לא בעיה שלך יותר, זה לא עניינך, כי אתה לא קיים.

שאלה: אתה מתחבר לישות הפנימית, זאת שחווה את היש זכות בחירה ואין זכות בחירה?

אליעד: לא, זה הרביעי, זה הכי גבוה, יש כמה דרגות של בחירה חופשית. בהתחלה האדם אומר יש לי בחירה חופשית בחלק מהדברים וחלק אין לי בחירה חופשית, זאת הדרגה הראשונה. יש הדרגה השנייה שהאדם אומר אני מבין שיש משהו שגורם לי לבחור את הרצון שלי, שבו האדם אומר הכל בוחרים בשבילי, יש את המצב השלישי שבו האדם אומר אני בוחר הכל, ויש את המצב הרביעי שאין לך הבדל בין שום דבר כי אתה נעלם.

בא נחזור שוב פעם, התעמקות בנושא של מי אני..

שאלה: האם יש מצב שהאדם יוצר את הרצון של עצמו?

אליעד: זאת דרגה נמוכה, אני אסביר לך, למשל אני מייצר את הרצון של עצמי, אבל מי גורם לי לייצר את הרצון של עצמי? מי יוצר אצלי את הרצון ליצור את הרצון של עצמי? אתה נכנס ללופים פנימיים כאלה. אני יוצר את הרצון של עצמי אבל מי גורם לי ליצור את הרצון של עצמי? אני? או קי ומי גורם לי ליצור את זה שאוכל ליצור את הרצון של עצמי? אין לזה סוף, הסוף הוא שאתה נעלם. שאתה אומר שאין דבר כזה אני ורצון, אני ורצון זה בכלל ישות אחת, אין אני יוצר את הרצון של עצמי, זה בכלל אחד.

בין כך ובין כך, הנושא פשוט, השאלה למה אני רוצה את מה שאני רוצה מובילה לשאלה למה אני רוצה להרגיש טוב, אחר כך למה אני רוצה להרגיש טוב? כי יש לי רצון, מה זה רצון? זה ביטוי של אני, מה זה אני? זה חלק מהמציאות

שאלה: אני זה גם לא אני, אז איך אני ממשיך מכאן?

אליעד: מתמטיקה למדת פעם בבית הספר, או גדלת ביער?

שאלה: ביער

אליעד: גם ביער צריך לדעת מתמטיקה, לדעת כמה חיצים צריך כדי לירות בגדי. יש דבר שנקרא מכנה משותף, נכון? מה המכנה המשותף הרחב ביותר? יש לך פה אני ולא אני, מה המכנה המשותף של שניהם?

שאלה: שהם שניהם קיימים

אליעד: או קי, שהם שניהם קיימים, זאת אומרת ששניהם עשויים ממשהו, האם אתה מסכים איתי שגם אני עשוי ממשהו וגם אני לא עשוי ממשהו?

שאלה: מה זה עשוי?

אליעד: מה זה אני? משהו, מה זה לא אני? גם משהו, המשהו של האני והמשהו של הלא אני, האם הוא אותו אחד או לא אותו אחד? בא נבדוק, בא נגיד שהוא לא אותו אחד, מה ההבדל ביניהם? שזה לא אני וזה אני, אז מה זה המשהו הזה? תלך עוד ועוד פנימה עד שתגיע להבנה שאין הבדל ביניהם, שמתוך משהו אחד יש אני ויש לא אני, ומתוך אני יש רוצה ולא רוצה, ומתוך רוצה יש להרגיש, ומתוך להרגיש יש טוב. אתה אמור ממש במו עיניך, כמו שאתה רואה קיר למשל להבין שזה אחד. מה זאת אומרת להבין שזה אחד? להבין שכרגע, תנסה להסתכל על המציאות בעוד רמת עומק

שאלה: אפילו שאני אבין אבל אני לא אראה שהכל אחד?

אליעד: אתה החלטת שאתה לא באמת תראה, מאיפה אתה יודע? אולי כן תראה.

שאלה: אם אני אגיד?

אליעד: אם תגיד זה לא יעזור

שאלה: קשה לי להבין מי זה אני.

אליעד: אני רוצה להגיד לך משהו, אחת הסיבות שקשה לך זה כי אני עוזר לך, אני אומר לך את האמת, אם היית יושב בחדר ומסתגר, מקבל סחרחורות, עומד להשתגע, עומד להתחרפן בשאלה הזאת, אז היית מבין את זה על אמת, עכשיו אני אומר לך, אלו הם כללי המשחק, אתה יכול לסגור את עצמך בחדר ולהתחרפן? אני אומר לך תקשיב, אני חוסך לך את החירפון אבל תשקיע את המאמץ, אני אומר לך ברצינות, כי אם ממש היית כל כולך נכנס לתוך זה, אז היית מוצא את זה ואז גם חווה את זה, עכשיו כאילו נתנו לך, זה בסדר כזה, זה לא נאחז בך, כי אין לך רצון להיאחז בזה, השאלה יוצרת את האחיזה בתשובה, אבל בגלל שאין לך באמת שאלה, קצת שאלה, אז התשובה נתפסת בך קצת, אבל אם כל מה שהיית רוצה לדעת זה מי אני, כל מה שהיה מטריד את מנוחתך זה מי אתה

שאלה: האם אני יכול ליצור בעצמי רצון עז?

אליעד: רגע, אתה כל הזמן קופץ, אתה חווה את זה בדיוק לפי העוצמה שאתה רוצה להבין את זה. קיימת הבנה שאתה ולא אתה זה אחד, אתה חווה את זה באלפית המילימטר, למה? כי אתה באלפית המילימטר רוצה להבין אתה זה. תראה כדי להחזיק את ההבנה שאתה ולא אתה זה אחד, לשם כך צריך שאלה, איזה שאלה מובילה להבנה שאתה ולא אתה זה אחד? השאלה מה אני? השאלה מה אני, מובילה לאני ולא אני זה אחד. עכשיו אם השאלה מה אני מטרידה אותך בשני אחוז אז אתה חווה את התשובה בשתי אחוז, אבל אם השאלה מה אני? מטרידה אותך במאה אחוז, אז את התשובה של אני ואין אני שזה אחד אתה תחווה במאה אחוז, שתבין אתה מקבל בדיוק לפי מה שתבקש. אם החיים שלך יהיו רעים יותר, אני מאחל לך שיהיו טובים, אבל אם הם יהיו רעים יותר, אז עוד יותר תסתבך עם עצמך, עוד יותר תרצה להבין מי אתה, ואז עוד יותר תבין שזה אחד.

שאלה: האם אני ולא אני זה אותה שאלה של כן ולא, טוב ורע?

אליעד: תסביר

שאלה: שאתה אומר אני ולא אני, זה כמו אני רוצה ואני לא רוצה?

אליעד: כל שני דברים בעולם בקצה שלהם הם מתאחדים, לדוגמה, אדם אומר אני לא יודע אם להתגרש או להתחתן, מצד האמת זה לא משנה, עכשיו הוא אומר אני מבין שזה לא משנה, אבל אני לא מרגיש את זה

שאלה: מה זה מצד האמת?

אליעד: אם תפעיל את השכל

שאלה: מה זה להפעיל את השכל?

אליעד: כאשר השכל עובד

שאלה: מצד האמת זה לא תלוי, אז זה אומר שאתה חוקר את זה למטה למטה ורואה שזה לא תלוי? האם זה מצד האמת?

אליעד: נכון

שאלה: זה לא אתה, זה לא מהשכל שלך, זה מהשכל שנקרא האמת, האם לזה אתה מתכוון?

אליעד: כן, אבל אני רוצה לחדד את זה, למשל אני אומר לך שמצד האמת לא משנה אם האדם נשוי או גרוש, עכשיו אני אשאל אותך שאלה, תחשוב בהיגיון, האם למציאות חשוב אם אתה נשוי או גרוש?

שאלה: לא

אליעד: זאת אומרת שמבחינה אובייקטיבית זה לא משנה, נכון?

שאלה: האם זה אומר שאתה מתחבר לאובייקטיביות של המציאות?

אליעד: כן, עכשיו תשאל אותי ומי אומר אולי אנחנו לא מבינים את המציאות נכון? וכן חשוב לה שאני אהיה נשוי או גרוש, אולי השכל שלנו לא צודק?

שאלה: אם אתה חווה כל הזמן את הצד האובייקטיבית של המציאות אתה לא חווה נפרדות

אליעד: נכון בעיקרו.

שאלה: אז אם אתה חווה את הצד האובייקטיבי של לשאול שאלה, מצד האמת מה האמת? אז תמיד תגיע לשכל האובייקטיבי של האמת שזה משהו לא תלוי, אתה לא חווה נפרדות אף פעם, האם זה בעצם להגיע לאמת?

אליעד: כשאתה שם אתה לא חווה נפרדות, אני עכשיו לא שם, כי אם אני אהיה שם לא אוכל לדבר איתך. אם עכשיו תוך כדי זה שאני מדבר איתך אני אחשוב על זה שהכל אחד, אז אני לא יוכל לנהל איתך שיחה. תבין הנושא פשוט, השאלה הנשאלת היא, אולי אנחנו לא מבינים את המציאות, ואנשים לא מבינים את זה, כי זה עוד יותר מורכב מכל מה שאמרנו עד עכשיו, אם האדם מתחבר לשאלה של מי אומר שהשכל שלי חושב נכון? אז עוד יותר הוא חווה אחדות, כי כשאתה מטיל ספק בשכל של עצמך, אז תחושה הנפרדות שלך יותר נעלמת, בשכל אתה מבין שזה אחד, אבל אם אתה אומר בא נבדוק מצד האין שכל, אז בכלל איך אני יכול להניח להבנה שזה יותר טוב מזה, יש לי ספק, אז זה שווה, ויש כאן שוויון ובשוויון זה שוב אחד.

בכל מקרה האדם שואל שאלות, הוא מבין שזה אחד ולא חווה את זה, למה הוא לא חווה את זה, התשובה הוא חווה את זה לפי כמה שהוא מבין את זה, מה זאת אומרת אני מבין ולא חווה, כדי להחזיק את ההבנה, כדי שתהיה לך חוויה של מאה אחוז אתה צריך להבין מאה אחוז, שההבנה תמלא אותך, שכול המחשבה שלך תהיה נעולה על זה, כאילו בכל המחשבה אתה תראה רק את המחשבה הזאת, שתחשוב רק על דבר אחד, זה נקרא כמה אתה מצליח להחזיק את ההבנה.

שאלה: זה תלוי בי?

אליעד: במה זה תלוי? תלוי בכמה יש לך כלי להחזיק את ההבנה הזאת, אתה אומר שאתה רוצה לתפוס את ההבנה שלא תברח לי, לפעמים לאדם יש תובנה והוא שואל איך היא לא תברח לי. עכשיו מה מחזיק את ההבנה? השאלה, ככול שהשאלה יותר גדולה כך התשובה שלה יותר נאחזת בך, לכן הסברתי לך פעם שאם כל כולך תעמוד בשאלה האחרונה, אז כל כולך תחווה את התשובה האחרונה, אבל אם מטרידים אותך עניני העולם, יכול להיות שזה לא באשמתך

שאלה: אז אני צריך להכריח את עצמי לשאול?

אליעד: אתה לא צריך כלום, כי זה החוקיות של העולם, עכשיו תבחר אני יכול להכריח או לא להכריח, אני לא אומר לך להכריח, מבחינתי תגיד, לא בא לי לדעת את המציאות.

שאלה: אם אשאל רק בשתי אחוז?

אליעד: אז תחווה אותה בשתי אחוז, ותבין בשתי אחוז.

שאלה: אז כדי להבין, צריך לרצות במאה אחוז? ואני לא רוצה מאה אחוז?

אליעד: אז אתה סובל.

שאלה: אז מה לעשות?

אליעד: אז או שאתה רוצה להבין בלי לסבול, או שתחכה עד שתסבול ואחר כך תרצה.

שאלה: האם לרצות בכוח?

אליעד: לא, האם טוב לך?

שאלה: לא

אליעד: אז אני אומר לך זה הפיתרון, תרצה תאכל לא תרצה לא תאכל, האם אני צריך להכריח את עצמי לאכול? אתה לא חייב, תחכה עד שתהיה רעב עוד יותר, למשל מישהו אומר האוכל לא טעים לי, אז אל תאכל, מה אני חייב להכריח את עצמי לאכול? תחכה עד שתהיה רעב ואז תאכל. אני אומר, תקשיב יש פה אוכל, אתה יכול לאכול או לחכות שתהיה רעב ואז תאכל. יש לך בחירה, אני בסך הכל חסכתי לך שכשתהיה רעב תדע שיש פה אוכל, במקום שתחפש מה לעשות, איך להיות מאושר? מה להבין? איזה שיטה לעשות? אני אומר לך תבדוק כמה רע לך בחיים, אולי שני אחוז, תדע לך שהפיתרון זה שם, אז אתה בשני אחוז מבין שזה אחד. אבל אתה אומר זה לא מספיק לי אני רוצה יותר, אז אני אומר לך תתאמן בזה יותר, תאכל מזה עוד, וזהו. כל אחד חווה לפי כמה שהוא מבין, לפי כמה שהוא רוצה להבין.

אני שהתעסקתי בנושאים האלו, הדבר היחיד שעניין אותי זה להבין מי אני? מה אני? לא עניין אותי שום דבר אחר, כשאני אומר שום דבר אחר זה אומר שום דבר אחר, שום נושא אחר בעולם, אכלתי כי הייתי חייב לאכול, אבל זה לא עניין אותי, אכלתי כי הייתי חייב

שאלה: היית כל כולך בזה?

אליעד: כל כולי בזה, בערב, בבוקר, בצהרים, בשינה, בחלומות, לפני החלומות, אחרי החלומות, תוך כדי החלומות, באמצע החלומות, באמצע האכילה, כל הזמן, רק זה עניין אותי, ולכן קבלתי את התשובה וחווייתי אותה

שאלה: הכרחת את עצמך?

אליעד: לא הכרחתי את עצמי, תקשיב, אני אכלתי מספיק חצץ, משכו אותי הצוואר, לא היית לי בחירה, זה כמו שעמדו לי עם שוט על הראש. ומבחינתי אם הייתי אז יודע מה שיהיה היום, הייתי אומר תרביצו לי יותר מהר, אני לא צוחק, מה זאת אומרת תרביצו לי יותר מהר? האנשים לחוצים מכלום, אני מבחינתי ממה שיש לי היום, מההבנה הזאת, מבחינתי אם ניקח את כל הצרות של העולם האפשריות, תדחס אותם לרגע אחד ולמקום אחד ותכניס לי אותם אין לי בעיה, קח את כל הסבל האפשרי בעולם תדחס אותו לרגע אחד ולמקום אחד לבן אדם אחד, זה שווה בשביל להבין את מה שאני מבין, למה? כי אם אתה מבין את מה שאני מבין אז זה לא משנה בכלל, אין לזה שום משמעות. כאשר האדם נמצא הנפרדות, זה מציק לו, הוא מפחד שלא יהיה לו יותר רע, אבל זה כלום.
ספק טיפש מה לעשות למה אני לא מרגיש אובייקטיבי ספקות מה זה לא אני התעמקות נפרדות לבחור את הרצון שוויון אני אני או לא אני ביטול האני ביטול האני עצמי האני חיפוש עצמי לפני שהיית מה היית לפני שהיית מי אני ממה האני מורכב
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
... אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי מהי המטרה המרכזית בחקירה של ... כל ההנחות הללו, ולשאול: מהו טוב? מה זה אני? מה פירוש רוצה? האם באמת קיים קשר סיבתי? איך השאלה מהו רצון מובילה לחקירת האני? בתוך המשפט אני רוצה להרגיש טוב יש כמה חלקים: אני רוצה להרגיש טוב ... שיש אני שמבקש משהו. ללא אני, אין משמעות לרצון. מכאן המסקנה שחייבים לחקור קודם מהו אני. באותה מידה, אפשר לטעון שגם האני תלוי בקיומו של רצון - אך בפועל, הנקודה הכי קרובה לאדם היא תחושת האני. לכן קל יותר להתחיל לבחון את האני עצמו. מה קורה כשמתחילים לחקור מי אני? חקירת האני נעשית דרך פירוק לגורמים ובדיקת ההנחות הבסיסיות: האם האני הוא ישות ממשית או מושג נתון מראש? האם אני זהה לחוויית הרצון או שחוויית הרצון היא רק חלק בי? האם האני נפרד באמת מלא אני או שאולי שניהם צורות של מציאות אחת? בחקירה ... מבוססת על הנחה מוקדמת, ושמתחת לשניהם יש משהו אחד שכולל את הכל. איך העמקה מובילה להשגת הכל אחד? ככל שמעמיקים בשאלת האני, מגלים שיש אני ולא אני, ושניהם חלק מאותה מהות שמאחדת אותם. זה דומה ... עצמי מוחלט - הוא מאבד את ההפרדה בין אני ללא אני וממילא לא יודע דבר על עצמו. אין אני שמודע. זו נקודה שנקראת לפני האני. באותו שלב, האדם לא מרגיש כלום - לא טוב ולא רע - כי אין הפרדה ... התרגול דורש התמדה והתבוננות יומיומית, וככל שמתקדמים מגלים שנקודת האחדות הופכת בהירה יותר. כיצד חווים בפועל את מציאות האני והאלוהים? לפי ההסבר: יש רובד אחד שבו האדם מזדהה כישות נפרדת עם ... טוב? בסופו של דבר, הרצון להרגיש טוב מתברר כדחף שמוביל את האדם לחקירה הגדולה של המציאות. החקירה פותחת פתח להבנת האני, הקיום, והדרך שבה מתקיימת נפרדות לצד האחדות. כשהאדם מגלה שהכל באמת ... טוב במובן הנפרד מפנה את מקומו לחוויה רחבה יותר שבה טוב ורע מתמזגים לאותה מהות אחת. איך מתגברים על הפחד מפני אובדן האני? כיצד ניתן לפתח רצון חזק לחקירת האמת? מהן הדוגמאות של רבי נחמן על ... חווה רצון. רצון זה חוויה, רגש. שאלה: שאמרת שרצון זה תחושה של אני, האם זה חלק מהאני? אליעד: מה אמרתי? שתשאל מי הוא האני, האם אני ישות גדולה? האם אני ישות שניתן לחלק אותה? שאלה: אבל זה לא ... שאלה: האם יש כיוון אחר בלדעת מהו רצון? אליעד: האם אתה מבין שבלי אני אין רצון? שאלה: כן אליעד: אז גמרנו, תחקור מהו האני. בלי אני לא היה רצון, נכון? אז בא ננסה להבין מהו האני. גם אם תחקור מהו קיר תוכל להגיע למקור ולדעת שהכל אחד, אבל הבעיה ... דבר אחד בכל המציאות הזאת הוא יסתדר. מה הדבר שהכי קל לך להבין אותו, זה הדבר שהכי קרוב אליך, מה הדבר הכי קרוב אליך? האני שלך, שאתה אומר אני זה הדבר שאתה הכי מרגיש אותו. כשאתה אומר ... שרוב האנשים חושבים שהם לא יהיו קיימים, ואז אם נאמר שבלי אני לא יהיה רצון, אז צריך לחקור מה הוא אני, זה אתה מבין? כי האני הוא לפני הרצון. אפשרות נוספת שאולי בלי רצון אין אני, ולכן ... לבדוק בעצמך, תן לעצמך את הצאנס ותבדוק ותראה מה תגלה, בסוף בסוף בסוף אתה צריך להבין משהו אחד. הדרייב שלך לחקור הוא האני, הדבר הכי קל לחקור זה את האני, נקודת החיבור הכי קרובה שלך עם המציאות היא האני שלך, הדבר הכי בסיסי שלך זה האני שלך, יש לזה הרבה מאוד יתרונות, הדבר שתמיד קיים גם אם אתה רוצה זה האני שלך, לדוגמה, אני רוצה, אני חושב, אני שומע, אני ישן, האני תמיד נשאר, נכון? אין לך דבר שאין בו אני, בלי אני אין לך עניין ... להגיד שאני רוצה להרגיש טוב או להרגיש רע, ואז יש את המילה להרגיש, אני רוצה להרגיש או אני רוצה משהו אחר, ואז יש את האני רוצה, ונשאלת השאלה מה הוא רצון ומה הוא אני, ובסוף נשאר האני, למה? כי האני זה הדבר שאתה הכי בטוח בו, אולי אין דבר כזה רצון, אולי זה תעתוע, עזוב, בא נתעסק באני, האני קיים? כן, בא נבין מה זה. אתה לא חוקר מה קורה לסינים, מה אכפת לך מה ...
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני, חלק 1
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני, חלק 1
... להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני, חלק 1 איך נוצר האני של האדם ומהו שורש הרצון? ההרצאה עוסקת בשאלות פילוסופיות עמוקות על מהות האני, שורש הרצון והסיבות שבגללן האדם חווה סבל או אושר. אליעד כהן מסביר תחילה שהנושא המרכזי הוא כיצד נוצר האני, וכיצד נוצר הרצון של האדם. הוא מדגיש שהשאלה המרכזית בעצם מסתירה בתוכה שאלה עמוקה יותר: איך נוצרה הנפרדות, כלומר, למה בכלל קיימת הפרדה בין אני ... לאני כמשהו זר? אליעד מסביר שבשפה הפנימית אנחנו רגילים להתייחס לאני שלנו כמשהו זר (האני של האדם). הסיבה לכך היא שאנחנו לא רק האני שלנו, אלא גם חלק מהאחד הגדול יותר, שהוא בעצם אלוהים. לכן כשאנחנו אומרים האני של האדם, אנחנו בעצם מתייחסים לישות הנפרדת הזאת באופן חיצוני, כי יש גם משהו שהוא מעבר לאני הנפרד, והוא האחדות עצמה. מדוע האדם תמיד סובל? ... את תחושת העצמיות של האדם, ולכן האדם מעדיף להישאר בשאלות חיצוניות ופחות מאיימות, כמו למה אני רוצה דבר מסוים ולא אחר? האם האני הוא ישות פשוטה או מורכבת? לרוב נדמה לנו שהאני הוא ישות פשוטה ולא מורכבת, אבל למעשה האני הוא ישות מורכבת. הדרך לדעת האם ישות מורכבת היא לבדוק אם קיימת ישות אחרת השונה או מנוגדת לה. אם קיימת ישות אחרת, הדבר אומר שהישות הזאת מורכבת, משום שאם היא הייתה פשוטה לחלוטין, לא היה דבר מחוץ לה. כך גם עם האני. עצם העובדה שיש לא אני מוכיחה שהאני הוא מורכב, כי אם הוא היה באמת פשוט ואחדותי באופן מוחלט, לא היה יכול להיות קיים משהו מחוץ לו. האם האני הוא המחויב הראשון? אליעד טוען שאם היינו אומרים שהאני הוא ישות לא מורכבת (כלומר מחויבת באופן מוחלט), היינו חייבים להסכים שאין שום דבר מחוץ לו. מכיוון שאנחנו כן רואים שיש גם לא אני, ברור שהאני הוא לא הראשון, לא היחיד ולא המחויב המוחלט. המשמעות היא שיש משהו עמוק יותר, חומר בסיסי או מהות יסודית יותר, שממנו נוצרים גם האני וגם הלא אני. למה ההבנה הזאת קשה לאדם? אליעד טוען שהבנה מלאה של הרעיונות הללו, בעיקר העובדה שאין הבדל בין מחויב לאפשרי, משמעותה שהאדם ייעלם. האדם ... כך אפשר לראות שבחירות רבות שלנו הן לא הכרחיות אלא אפשריות בלבד, וכך להבין את עצמנו טוב יותר. סיכום הרעיונות המרכזיים: האני והרצון הם ישויות מורכבות. סיבת הסבל האנושי היא ההתנגדות למציאות. יש להבין לא רק למה רוצים טוב, אלא למה רוצים טוב בצורות מסוימות. צריך להבין מדוע יש רצון בכלל. האני הוא לא ישות מוחלטת אלא מורכבת, כי קיים גם לא אני. יש חומר יסודי יותר שממנו מורכב האני והלא אני. הבנה עמוקה של הרעיונות האלה יכולה להוביל להבנה שאין נפרדות אמיתית. איך נוצר האני? מהו שורש הרצון? למה האדם סובל? מה ההבדל בין מחויב לאפשרי? איך לפרק את הרצון? למה אני קיים? מהי נפרדות ואחדות? אנחנו קוראים בספר, להיות אלוהים, ... אליעד: כדי שתקראי בו יותר. ואם יש לכם שאלה, אינסטינקטיבית תחפשו בספר את התשובה. טוב אנחנו בעמוד 194, הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני. שזה כמובן לבוש של השאלה איך נוצרה הנפרדות? שימו לב שאנחנו מדברים על האני כגוף זר, מפרספקטיבה מסוימת זה נכון לדבר עליו כך, כי אתה לא רק האני שלך, אתה גם האחד. כשאת האחד, אז את גם אלוהים וגם האני הנפרד, ולכן אפשר לומר, איך נוצר האני? אם היית רק האני שלך , אז היו אומרים איך את נוצרת? אבל את לא רק האני שלך אלא את גם אלוהים. האדם סובל תמיד, כי הוא לא רוצה להרגיש רע. בגלל שהוא לא רוצה להרגיש רע, האדם סובל. הרע בכל מקרה קיים, כי אתה בנפרדות, ...
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות? האם אפשר לבטל את האני לחלוטין? אליעד כהן מסביר לעומק את סוגיית האני, תוך כדי ניסיון להבין האם וכיצד אפשר לבטל באופן מוחלט את תחושת הקיום העצמי של האדם. לדבריו, קיימות שיטות רוחניות רבות שמנסות להפחית או לבטל את תחושת האני, אך אליעד מדגיש כי אין שום שיטה בעולם שתוכל לעשות זאת בפועל, מלבד דרך אחת ויחידה: ידיעת השורש והמהות של האני. מדוע כל מחשבה מחזקת את קיום האני? אליעד מסביר בפירוט רב כי כל מחשבה וכל ידיעה שיש לאדם מחזקות ומאשרות את קיום האני שלו. לדוגמה, אם האדם כותב על דף את כל מה שהוא יודע - ... עצם הידיעה הזאת כבר מוכיחה שקיים אני שיודע שיש שולחן. אי אפשר לדעת שום דבר בלי לדעת קודם כל שהאני קיים, משום שכל ידיעה זקוקה למישהו שיודע אותה. גם כאשר אדם ... של האדם עצמו. האם אפשר לחשוב על כלום מוחלט? אליעד מעלה את הטענה כי לכאורה אפשר לנסות לבטל את האני על ידי מחשבה על כלום מוחלט - מצב חסר כל משמעות והיעדר מוחלט ... שהאדם מנסה לחשוב על כלום או להבין אותו, הוא כבר מעניק לו משמעות כלשהי, וכך מאשר שוב את קיום האני שלו. הכלום המוחלט הוא מצב שבו אפילו ההפך של יש אינו ... אומר שהוא יכול לחשוב על כלום, ברגע שייצבטו אותו או שיעירו אותו מחלום שהוא אינו זוכר, הוא יגלה שהאני שלו עדיין שם, קיים ומודע. כיצד אפשר בכל זאת להעלים את האני? הדרך היחידה שאליעד מציע כדי להגיע להיעדר מוחלט של האני, היא על ידי הבנה וידיעה של המהות שממנה האני והלא - אני עשויים. אליעד מסביר שישנו מצב קיומי בו האני והלא - אני מתחברים לישות אחת ויחידה, חסרת כל הבדל או הפרדה. הוא מדגיש כי האני הוא תחושה בלבד, והלא - אני הוא תחושה מנוגדת, אך שניהם ... שום הבדל בין אני ללא - אני. כדי להגיע למצב הזה, האדם צריך לשאול את עצמו שוב ושוב את השאלה: מהו האני? - לא כדי לענות בסיסמאות או במושגים מוכרים כמו מקום ריק, אלא מתוך חקירה פנימית עמוקה ואמיתית. דרך החקירה הזאת, אם האדם יעמיק מספיק, הוא יגיע להבנה שהאני והלא - אני אינם נפרדים באמת, אלא מחוברים למהות אחת שאין בה כל הפרדה. מה הקשר בין ביטול האני לבין בריאת העולם? אליעד מציין כבונוס מיוחד, שמי שיצליח להבין ולחוות לעומק את המהות שבה האני והלא - אני מחוברים לישות אחת, יגיע גם להבנה כיצד נברא העולם. הוא מסביר שהאני של האדם הוא בעצם העולם הראשון שנברא. כשאדם מצליח לחוות את העדר האני באופן מוחלט, ואז כשהאני חוזר אליו, הוא חווה על בשרו את תהליך בריאת העולם ואת הסיבות לכך שהעולם נברא. כלומר, ביטול האני לא רק מוביל לשקט פנימי או רוחני, אלא גם מעניק תובנה עמוקה על הבריאה עצמה. כיצד נראה מצב ההיעדר המוחלט של האני? במצב של העדר האני, האדם אינו מבדיל יותר בין זמן למקום, בין חי לצומח, בין יש ... שסביבו. הוא חדל להתקיים כאני נפרד ומגלה את האמת שבה אין נפרדות כלל. סיכום המהות והדרך לביטול האני לפי אליעד כהן לסיכום, לפי אליעד כהן, ביטול האני אפשרי רק באמצעות הבנה וידיעה עמוקה של המהות שמאחדת בין האני ללא - אני. אין טריקים, סיסמאות או שיטות פשוטות לעשות זאת, אלא רק חקירה מעמיקה ואמיתית של מהות הקיום והתחושה העצמית. המטרה הסופית של חקירה זו היא להבין שהאני והלא - אני, היש והאין, וכל ההפכים שבעולם הם למעשה ביטוי של ...
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
... להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2 איך נוצר הרצון ומה הוא האני? כדי להבין איך נוצר הרצון ומהו האני של האדם, יש תחילה להבין מהו בכלל רצון. כאשר אדם אומר אני רוצה לאכול תפוח, חשוב להבין מה גרם לו לרצות דווקא תפוח ולא משהו אחר. אליעד ... תחילה מי הוא אותו אני שרוצה, ומה המשמעות של האני הזה. ההבדל בין אפשרי למחויב המציאות? כדי להבין את האני, יש להבין את ההבדל בין אפשרי למחויב. דבר אפשרי הוא כל דבר שמורכב מחלקים, ולכן יכול להיות קיים ויכול לא להיות קיים. למשל, שולחן מורכב ... נקרא מחויב. האדם צריך לשאול את עצמו: האם האני שלי מורכב? אליעד מסביר שכן, האני מורכב, משום שהאני הוא ישות שנמצאת מול הלא אני. אם לא היה לא אני, לא היה ניתן לזהות אני. זה אומר שהאני איננו דבר אחד אלא ישות מורכבת, ולכן הוא אפשרי המציאות ולא מחויב. האם התודעה של האדם מחויבת או אפשרית? האני שאנו חווים כתודעה, הוא ישות מורכבת ולכן אפשרית. האדם, גופו, והמחשבות שלו יכולים להיות קיימים או לא קיימים, ולכן אינם מחויבים. אבל אם ... איך אפשר להבין את מהות האין? כדי להבין באמת את האני והרצון, אליעד אומר שצריך להבין גם את האין, שהוא ההוויה שממנה הכל עשוי. האדם שואל: מה יש לפני האני והלא אני? והתשובה היא - כלום מוחלט, העדר מוחלט של מקום וזמן. כאשר מפרקים את כל הצורות של העולם (כולל את המקום והזמן עצמם), נשאר רק כלום, ... הם למעשה דבר אחד מוחלט. איך נוצר הרצון? מהו האני? מהי מחויב המציאות? איך אפשר להבין את הכלום? מהי ההוויה? איך להיות אלוהים? נקרא בעמוד 194, אני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר האני של האדם. נעשה חזרה קצרה מהפעם הקודמת. הנושא כאן, הוא איך נוצר הרצון? כשאדם אומר אני רוצה לאכול תפוח, מה גרם לכך שתרצה לאכול תפוח? איך ... רוצה? למה יש לי רצון? השלב הבא, יש לפרק את האני רוצה, ופרקנו לאני ורוצה. כאן צריך להבין מי רוצה? אם תבין מי הוא זה שרוצה, אז אולי תבין למה הוא רוצה. אז אם אתה לא מבין מה הוא האני, אז איך תבין מה אתה רוצה. והסברנו שלכל דבר יש מחויב ואפשרי. למשל אני רוצה לאכול, לאכול זה אפשרי, והמחויב זה אני רוצה. ובמשפט, אני רוצה, האני זה המחויב והרוצה זה האפשרי. ואז נשאלת השאלה איך נבין מי זה האני. ואז אמרנו שיש מחויב המציאות ואפשרי המציאות. כל דבר שמורכב מכמה ישויות הוא אפשרי המציאות, יכול להיות קיים ולא קיים, כי הקיום שלו מורכב ... שהוא לא יהיה קיים. לכן אנו צריכים לבדוק האם האני או התודעה של האדם מורכב. וכדי לבדוק עלינו לראות, אם יש עוד דברים שהם לא האני. למה? כי אם יש עוד משהו שהוא לא האני, זה אומר שקיום האני לא מחויב. כשאנו לוקחים את המילה אני, מה זה האני? התודעה שחווה שהיא קיימת. כשהאדם אומר אני, הוא חווה למעשה שיש משהו שהוא לא אני. אם אדם לא היה יודע להבדיל בין אני ללא אני, לא הייתה משמעות למילה אני. ואם יש משהו שהוא לא אני, זה אומר שהאני של האדם מורכב, ולכן האני הוא אפשרי ולא מחויב. לכאורה האני נראה בסיסי וראשוני, אבל יש לא אני, ולכן האני הוא לא הראשון, האני הוא לא מחויב. כך שהאני לא יכול להוות את הלא אני. לא יכול להיות רק אני, כי הרי יש לא אני. אם יש אני ולא אני מקבילים, אז זה אומר שיש מכנה משותף לאני וללא אני. אם ...
הסוד של ה"אני" - איך להתחבר ל"אני" של המציאות עצמה? איך להכיר את ה"אני" של עצמך?
... של האני - איך להתחבר לאני של המציאות עצמה? איך להכיר את האני של עצמך? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה ... על כל מה שיש במציאות, מנקודת מבט עצמית. שזה אומר שעל האדם לדמיין את עצמו, כאילו הוא עצמו הדבר שאותו הוא רואה. כי המציאות שלנו מתחלקת לשלושה חלקים. והם: האני של האדם שחושב מחשבות. הדברים שהם אינם האני של האדם שעליהם האדם חושב. והמחשבה שהיא מחברת את האני של האדם, עם הדברים שאותם הוא חושב. ומי ... מודרך ולחשוב שהוא עצמו הישות שאותה הוא רואה מולו, ועל האדם לנסות להסתכל על המציאות כולה, מנקודת המבט של הישות האחרת שכלפיה האדם לא מרגיש אני. כי מצד האמת האני האמיתי של האדם הוא המציאות עצמה. ולכל אדם ולכל ישות יש שני אני. והאני הראשון של האדם, זה מה שהאדם קורא לו אני. אבל האני השני של האדם, הוא המציאות עצמה. כי האני האמיתי של האדם, הוא לא פחות מהמציאות עצמה, מאשר מה שהאדם קורא לו אני. והדבר דומה לאדם שנמצא בתוך חלום של עצמו. שבו בעצם יש לאדם שני אני. והאני האחד של האדם הוא האני העליון שנמצא מחוץ לחלום ושחולם את החלום. והאני השני של האדם, הוא האני שנמצא בתוך החלום, שחווה את כל החוויות של החלום. כי כאשר האדם ישן ונכנס למצב של חלום, האני של האדם מתפצל לכמה חלקים. ויש את האני שנמצא מחוץ לחלום, שאם תוך כדי שינה הוא ירגיש אש וכיוב או שמישהו יקרא בשמו של האדם תוך כדי חלום, הרי שהאני שנמצא מחוץ לחלום הוא יתעורר מהחלום. ויש גם את האני שנמצא בתוך החלום, שהוא זה שחווה את כל ... שיש בתוך החלום. ויש גם חלום בתוך חלום בתוך חלום וכולי. שבו האדם מתעורר אל תוך חלום. והאדם מרגיש שהוא התעורר, וכל זה קורה בתוך החלום עצמו. שבמצב כזה בעצם האני של האדם מתפצל לרמות עומק שונות. ובכל פעם שהאדם מתעורר מהחלום, האני של האדם מתחבר לאני החיצוני לו שגדול יותר ממנו. ומעל מה שנקרא אצל האדם אני, מעליו יש עוד אני אחר, שהיא המציאות עצמה. כי מצד האמת, מה שנקרא אצל האדם אני, זה רק חלק של האני שלו. כי האני הראשון של האדם, הוא המציאות עצמה. וכאשר האדם עושה איזו פעולה, הרי שמי שבאמת עושה את זה, זה האני העליון של האדם שהוא המציאות, שהיא באה לידי ביטוי באני התחתון של האדם, שהוא מה שנקרא אצל האדם אני. ומצד האמת, כאשר האדם רואה כל דבר שקורה בעולם, מצד האמת מי שעושה את זה, זה האדם עצמו. כי מצד האמת האני האמיתי של האדם, הוא הכוח שמניע את ... ומהמציאות עצמה. אבל גם בו זמנית הוא לחלוטין לא נפרד מהאני הגדול יותר שהוא המציאות עצמה. וכאשר מישהו אומר לאדם איזה משהו, מצד האמת זה האדם שמדבר לעצמו. כי האני העליון של האדם, הוא זה שמניע את כל מה שקורה בעולם כולל הכל. וכאשר מישהו פוגע באדם, הרי שמצד האמת זה האדם עצמו שפגע בעצמו. כי האני העליון של האדם שהוא המציאות עצמה, היא ... לפגוע באדם. וכאשר האדם נמצא בשעת חלום, כל אותן דמויות שהוא רואה בשעת החלום שלו, הן בעצם הוא עצמו ממש. כי כל המקום וכל הזמן של החלום, הם כולם נמצאים בתוך האני של האדם עצמו שחולם את החלום, שהוא נמצא מחוץ לחלום והוא מכיל בתוכו את החלום כולו. וכאשר האדם נמצא בתוך החלום של עצמו והוא רואה איזה אדם אחר, או איזה דבר כלשהו, מצד האמת האדם רואה את עצמו ממש. כי האני של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה. והאדם ... מגופו, הרי שמצד האמת לא באמת פגעו באדם עצמו. כי האדם עצמו יכול להמשיך להיות קיים, גם בלי אותו איבר. אבל האדם מרגיש אני כלפי אותה יד או רגל. למרות שמצד האמת האני של האדם הוא לא היד וגם לא הרגל. כי האדם יכול להמשיך להיות קיים בדיוק באותה המידה, גם בלי יד או רגל וכיוב. ומצד האמת, כל מה שקיים, זה הכל האני של האדם. כי יש אני אחד כללי של המציאות, ... שנמצאת מחוץ לחלום ולחולם, מנקודת המבט החיצונית לחלום, שם אין מקום כלל. כי כל המקום כולו שנמצא בתוך החלום, הוא נמצא כולו בשום מקום ממשי, אלא הוא רק בתוך האני של האדם שחולם את החלום. ומצד האמת, כל ... בטעות האדם חושב שהדבר הזה כבר קרה בעבר וכיוב. ובכל מקרה בכל רגע ורגע האדם חווה מציאות, שבה יש תחושת זמן ומקום. וגם הזמן כולו וגם המקום כולו, הם נמצאים בתוך האני העליון של האדם, שהיא המציאות עצמה. כי האני התחתון של האדם שנמצא בתוך החלום, הוא ... זמן. וכל מה שקיים, הכל קיים בתוך אני אחד גדול יותר, שהוא המציאות עצמה. ולכן, כל דבר שאותו רואה האדם, מצד האמת האדם רואה את עצמו ממש. כי מצד האמת, הכל זה האני של האדם. וכאשר האדם מבין איזה דבר ...
האני של האדם, כיצד מנסה האדם להגדיל את האני שלו, מיהו האני האמיתי של האדם
האני של האדם, כיצד מנסה האדם להגדיל את האני שלו, מיהו האני האמיתי של האדם
האני של האדם, כיצד מנסה האדם להגדיל את האני שלו, מיהו האני האמיתי של האדם מה הכוונה כשאומרים את המילה אני? כאשר אדם משתמש במילה אני, יש כמה ... שלו. הדרגה הבאה היא המחשבה שלו, ולאחר מכן הרצונות שלו. לאחר מכן, האדם מגדיר את האני שלו בתור המוח, הראש, הגוף, ואפילו מעבר לכך - הוא יכול להגדיר את הרכוש שלו, הרכב ... אומר משפטים כמו אני צריך לעבוד בשביל הילדים שלי, ובכך הוא בעצם מגדיל את תחושת האני שלו מעבר לגבולות הגוף הפיזי שלו בלבד. כלומר, האני שלו כולל לא רק את עצמו, אלא גם דברים נוספים שאינם פיזית הוא, כמו ילדיו ורכושו. למה האדם רוצה להגדיל את תחושת האני שלו? האדם עסוק כל חייו בהגדלת תחושת האני שלו. אליעד מסביר כי האדם רוצה לצבור רכוש ונכסים, להתרבות ולהביא ילדים לעולם, כיוון שזה גורם לו להרגיש שהאני שלו גדול יותר. לדוגמה, אדם שתורם כסף לבית חולים כדי שייקרא על שמו, עושה זאת כדי שהאני שלו יתפוס יותר מקום ויתרחב. האדם רוצה ליצור המשכיות לתחושת האני שלו, ולכן חשוב לו שגם לאחר מותו יישאר זכר כלשהו לאני שלו. אך אליעד כהן מוסיף הסבר ... שגם הילדים שלו וגם כל מה שהוא צובר סביבו זה עדיין חלק מהאני שלו. אם האדם היה מבין שהאני שלו הוא כבר גדול ואינסופי מצד האמת, הוא לא היה צריך להשקיע מאמץ כל כך גדול בהרחבתו בצורה מלאכותית. מהו האני האמיתי של האדם לפי אליעד כהן? אליעד כהן מדגיש כי מצד האמת, האני האמיתי של האדם הוא המציאות עצמה. כלומר, אם האדם היה מבין שהוא עצמו התודעה של ... שהאדם צובר הוא קטן מאוד ביחס למה שהאדם באמת מצד המציאות. האדם עסוק כל הזמן בהרחבת האני שלו דרך דברים חיצוניים כמו כסף, מעמד, רכוש וילדים, אך כל זה הוא כמו משחק ביחס ... שלך, ולכן אתה זה שבוחר הכל, גם אם אתה לא מודע לכך. כיצד ניתן באמת להגדיל את האני באופן הנכון? אליעד מסכם כי ההגדלה האמיתית של האני היא ההבנה שהאני הוא בעצם התודעה של המציאות. אם אדם מבין זאת, הוא לא צריך לצבור נכסים חיצוניים, ילדים, או תארים - מכיוון שבכך הוא רק מנסה להרחיב משהו שהוא כבר אינסופי באמת. הגדלת האני הנכונה היא התרחבות של ההבנה שהתודעה של האדם היא בלתי מוגבלת והיא בעצם המציאות ... כל הדברים. לסיכום, המטרה האמיתית של האדם, לפי אליעד כהן, היא ההכרה בכך שהוא כבר האני המוחלט - המציאות כולה - ולא רק הגוף, הראש, או הנכסים שהוא צובר במהלך חייו. הכרה זו היא ההישג הגבוה ביותר שאליו האדם יכול להגיע. מי הוא האני האמיתי שלי? איך להגדיל את תחושת האני? האם האני הוא הגוף שלי? למה אנשים רוצים להתרבות? איך האדם בוחר את המציאות שלו? מה זו תודעת ...
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני מהו אני? כיצד אנחנו חווים את עצמנו? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן מתמודד עם שאלות קיומיות עמוקות על מהות האדם והחוויה של האני. נושא זה עוסק במודעות העצמית, בשורש הנשמה ובחוויות תודעתיות. אליעד מציע לתהות על המושג אני - מה זה אומר להיות אני, מה יש מאחוריו, ואיך אנחנו תופסים את עצמנו. מהי תחושת האני ואיך נבנית התודעה שלנו? הוא פותח בשאלה על מהות האני: מהו האני וממה הוא עשוי? מהו מקור האני? האם אנחנו באמת מבינים את עצמנו, או שאנחנו חיים בתחושה מנותקת של עצמי? אליעד מציע שהתשובה אינה פשוטה, וההבנה שלנו על האני לא בהכרח משקפת את האמת העמוקה. במקום להסתכל על האני כמשהו נפרד וברור, הוא מזמין את הקהל לחשוב עליו כעל תחושת זדהות - חוויה שמתעוררת מתוך תודעה, ולא משהו מוחלט או קבוע. מהי התחושה של האני לפני שהייתי? אליעד נכנס לשאלה אחרת - מה היינו לפני שהיינו? לא רק כתחושת האני, אלא מהי החוויה של האני לפני שנולדנו או לפני שהתחלנו להיות מודעים לעצמנו? הוא מדבר על חוויות שמעבר לתודעה היומיומית, על רעיונות שמובילים אותנו להבין ... עם החוויה, אלא לנסות להפריד את עצמנו ממנה. אם אנחנו לומדים להסתכל על עצמנו מבעד לעיניים של צופה, נוכל להבין טוב יותר את האני שלנו . זהו שלב מתקדם בתודעה שבו אדם מתחיל להבין את עצמו כמתבונן, ולא כחלק מהחוויה עצמה. ברגע זה, השאלה החשובה היא: האם אנחנו יכולים להבין את עצמנו על פי תחושת האני או האם אנחנו צריכים להתעלות מעליה? מה זה אומר להיות לא אני? מהו ההבדל בין אני ללא אני? בהמשך, אליעד מציע דרך להבין את ההבדל בין אני ללא אני. הוא מציין כי תחושת האני לא קיימת בפני עצמה, היא קיימת רק בהקשר לעומת הלא אני. למעשה, האני נבנה מתוך הזדהות עם דבר מה, והוא לא קיים בצורה מוחלטת אלא רק בהשוואה למשהו אחר. כך, ברגע שאדם מבין שאין הבדל אמיתי בין האני ללא אני, הוא חודר לתודעה גבוהה יותר שבה הכל שווה, הכל מתמזג. האם יש מהות אחת או יותר? בהמשך השיחה, אליעד מתחיל להסתכל על ... מהתודעה הכללית. הוא מציין שברגע שאנחנו מתרחקים מההזדהות האישית, אנחנו יכולים להתחיל להבין את המהות האמיתית שלנו. מהות האני מודעות עצמית הצופה הבדל בין אני ללא אני תודעה רוחנית מהות החיים ...
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
... אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי האם יש בכלל משמעות לתפיסת הזמן והאני? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בבירור מעמיק של שאלת מהות הזמן, התודעה, והקשר בין האני האמיתי לבין הרגע הנוכחי. אליעד מציג שאלות יסוד כמו מי אני?, האם הזמן באמת ... הוא מסביר שבאותו רגע יחיד אין אפשרות שתהיה תחושת אני ואין גם תחושה של לא אני, מכיוון שתחושת האני תמיד קשורה לזיכרון (עבר) או לציפייה (עתיד). לכן ברגע אחד בלבד, אין תחושה מוגדרת של ... לחשוב על עצמו רק ברגע בודד אחד ללא זיכרון וללא מחשבה קדימה, הוא יגלה שאין אני מוגדר באותו רגע. האני הוא תמיד דימוי שנוצר כאשר התודעה מוסיפה לרגע הנוכחי מחשבה על עבר או עתיד. כיצד מתגבשת תחושת האני? אליעד מדגים שתפיסת האני נוצרת מתוך השילוב של זיכרון וציפייה. למשל, כשאדם חושב אני, הוא לעיתים מתכוון למה שהוא היה בעבר, לעיתים למה שהוא רוצה להיות בעתיד, ולעיתים למה שהוא כרגע. אך אף פעם תחושת האני אינה עומדת בפני עצמה, אלא תמיד קיימת ביחס למשהו אחר - לעבר או לעתיד. הוא מסביר ... חלף, שאיננו מתקיים עוד, ואילו העתיד הוא ציפייה או דמיון, שאינו קיים ברגע הזה. מכאן עולה שתפיסת האני כמשהו רציף או קבוע היא אשליה שנוצרת בתוך התודעה. מדוע העבר והעתיד הם דימויים בלבד? ... חיים רק את הרגע הזה, ללא שום מחשבה על העבר או על העתיד, לא היינו חווים תחושה של אני, מכיוון שהאני מוגדר תמיד ביחס למשהו שהיינו או נהיה. לכן, לחיות את הרגע באמת פירושו לאבד את תחושת ... כי תחושת הזהות תמיד נשענת על הזיכרון או הציפייה. מה קורה כאשר האדם מנסה להבין מהותית את האני? אליעד מדגיש שבחקירה עמוקה של מושג האני, האדם יגיע בסופו של דבר לשאלה בסיסית מאוד - מאין מגיע האני?. כשאדם מתחיל לפרק את ההבנה של עצמו, הוא מגלה שהאני שהוא חושב שהוא, הוא לא האני של הרגע הזה, אלא אוסף של דימויים וזיכרונות. ברגע שהאדם מבין שהאני שלו ברגע הזה אינו אותו אני שהיה בעבר, וגם לא זה שיהיה בעתיד, נוצרת הבנה עמוקה שהאני הוא בעצם מושג אשלייתי. אליעד מסביר שככל שנחפור יותר, נגלה שבסופו של דבר תמיד נחזור ... של אליעד כהן? הסיכום העמוק של אליעד הוא שהתודעה והזמן הן אשליות תודעתיות שיוצרות את תחושת האני. בסופו של דבר, כאשר האדם חוקר לעומק את תחושת האני והזמן, הוא מגיע להבנה ברורה שאין באמת אני קבוע ומוגדר מעבר לרגע הנוכחי, ושכל תפיסת ... שאינה קיימת באופן מוחלט, אלא כיצירה של המוח האנושי בלבד. מהו הרגע הזה? האם הזמן קיים באמת? האני האמיתי איך נוצר האני? האם העבר והעתיד קיימים באמת? לחיות את הרגע מהי תפיסת הזמן והאני ברגע הנוכחי? ההרצאה מתמקדת בכמה נושאים עקרוניים הקשורים לתודעה, הזמן ולתפיסת האני. נושא מרכזי בהרצאה הוא הדיון בהבנת האני בהקשר של הזמן: האם האני נמצא רק בהווה, או שגם בעבר ובעתיד? האם האני קיים רק בהווה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי הזמן לא באמת קיים כפי שאנחנו רגילים ... רק ברגע אחד, אז לא ניתן לחוות תחושה של אני. כאשר מחשבים את הזמן, אנחנו לא באמת חווים את האני ברגע זה, שכן זהו רק רגע חולף מבלי להיות חלק ממסגרת ארוכה יותר של זמן. מה קורה לעבר ולעתיד בתפיסת האני? אליעד מבקש להדגים איך האני שייך אך ורק לרגע הזה. הוא מסביר שבעצם כל הזמן הוא רק אשליה, גם העבר וגם העתיד הם דימויים. כל מחשבה על העבר או על העתיד לא בהכרח שייכת לנו בהיבט של האני. האני כפי שאנחנו תופסים אותו הוא לא אלא זיכרון או ציפייה לעתיד. כלומר, יש איזו חוויה של האני רק בתוך הרגע הנוכחי. האם יש משמעות לעבר ולעתיד? כשהשניים שואלים, אם האני לא באמת קיים מעבר לרגע הנוכחי, אז איפה נמצא
אני מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון לכלום, אחדות שקרית ומחלות נפש, הפרעה נפשית ואחדות שקרית
אני מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון לכלום, אחדות שקרית ומחלות נפש, הפרעה נפשית ואחדות שקרית
... מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק ... של מחיקת הזהות העצמית היא מצב חמור שבו האדם מרגיש שהאני שלו נמחק, הזהות שלו נעלמה, הרגשות והרצונות שלו אבדו, ... וזהות עצמית, מגדיר לעצמו מה טוב ומה רע, ומגבש את האני שלו. מה קורה כשאדם מאבד את הזהות העצמית שלו? ... עצמו גם מרגש וגם משכל. איך מתבטאת ההפרעה של מחיקת האני? אדם שסובל מהפרעת מחיקת האני חווה תסמינים כמו: תחושת ניתוק מעצמו - אין לו תחושה ... של הבעיה. מהי אחדות שקרית ואיך היא קשורה למחיקת האני? המושג אחדות שקרית מתאר מצב שבו האדם מאמין שאין הבדל ... ברור שהאחדות היא שקרית ולא אמיתית. האם באמת נמחק האני לחלוטין? לא באמת נמחק האני. מה שנמחק הוא האני הישן, הזהות הישנה, הרצונות הישנים. בפועל, האדם ... השתנו. כל עוד האדם מרגיש רע ורוצה לשנות את המצב - האני שלו קיים. מהו הפתרון למחיקת הזהות העצמית? יש ... טיפול שכלי: להתמודד עם התפיסות הפילוסופיות שמחקו את האני. כלומר, להבין שלכל טענה שאומרת שום דבר לא משנה יש גם ... לומד לשחזר רצונות חדשים או ישנים, ובונה מחדש את האני שלו. האם ניתן להגיע למצב טוב יותר לאחר ההפרעה? ... לפני ההפרעה. לסיכום, מה חשוב להבין לגבי הפרעת מחיקת האני? חשוב להבין שהבעיה אינה בלתי פתירה. יש לה פתרון, ... הפרעת אישיות נדירה ניתוק רגשי הבדל בין טוב לרע האני שלי נמחק טיפול בהפרעות נפשיות הפרעה נפשית של ... העצמית של האדם, כלומר, מצבים בהם אדם מאבד את תחושת האני שלו, את רצונותיו ואת ההבדלה בין טוב לרע. מדובר ... לתפיסות אלו, כך הזהות שלו נמחקת והוא מאבד את תחושת האני שלו. לרוב, שני הגורמים הללו פועלים יחד - אדם ... בין טוב ורע, בריא או חולה, חי או מת. האם באמת נמחק האני? האמת היא, שהאני לא באמת נמחק. מה שנמחק הוא האני הישן. מה שקורה זה שאדם מאבד את הרגשות והרצונות ... שהוא איבד את הזהות שלו. אבל בפועל, יש לו אני חדש - האני הזה כואב לו מהמצב החדש ורוצה לחזור למצב הישן. לכן, כל עוד יש לך רצון לשנות את המצב שלך, האני שלך קיים, פשוט במצב אחר. האם יש פתרון? כן, יש ... שכליות שמוחקות את הרצונות. כדי לצאת מזה, צריך להבין שהאני לא באמת נמחק - יש רק אני חדש שרוצה לחזור למצב הקודם. ... שלי, איבדתי את הרצון שלי, איבדתי את עצמי, איבדתי את האני של עצמי, הפרעת זהות מנותקת, טיפול במחלות נפש, ... של ניתוק מהמציאות, תחושה של ניתוק מהמציאות, מחיקת האני, האני שלי נמחק, אין לי אני, נמחק לי האני, אני לא יודע מי אני, איבדתי את האני שלי, מחיקת הזהות העצמית, הזהות שלי נמחקה, הזהות ...
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך , נשמה וגם שורש הנשמה למה מתייחסים לאני של האדם בגוף שלישי? כאשר מדברים על האני של האדם, הביטוי האני של האדם נאמר לעיתים קרובות בגוף שלישי, כאילו האדם מדבר על מישהו אחר ולא על עצמו. אליעד כהן מסביר זאת כך: הסיבה היא שהאדם איננו רק האני שלו, אלא גם משהו שהוא מעבר לאני שלו, משהו רחב יותר ומכיל יותר. כלומר, התודעה או ההוויה של האדם רחבה הרבה יותר מהתחושה המצומצמת של אני מסוים. מה הכוונה שאתה לא רק האני שלך? אליעד מדגיש שהאדם הוא לא רק האני שלו, כי אם הוא היה רק האני שלו, היה מספיק לדבר אליו בגוף שני ישיר (אתה), אך מאחר שהוא משהו מעבר לכך, אנו מדברים על האני שלו באופן מרוחק יותר, בגוף שלישי. למעשה, האדם הוא לא רק האני שהוא מכיר, אלא גם ישות רחבה יותר ומקיפה יותר - משהו אינסופי, כולל הכל, מה שניתן לכנות האחד. מה המשמעות של האחד ביחס לאני של האדם? המשמעות של האחד לפי אליעד ... ונפרד, הוא מאבד את הקשר לאחד הזה. אך כאשר הוא מכיר בכך שהוא גם האחד, הוא מבין שהאני שלו הוא רק חלק קטן מתוך משהו אינסופי שהוא בעצם גם הוא עצמו. כיצד נוצר האני של האדם מתוך האחד? אליעד מסביר שהאני המצומצם והאישי נוצר מתוך מצב של הפרדה - האחד הבלתי מוגבל מצמצם את עצמו לכדי אני מוגבל, נפרד, שיש לו זהות פרטית. האדם שואל איך נוצר האני שלי? מפני שהאני שלו אינו הזהות האמיתית והיחידה שלו, אלא הוא חלק ממשהו רחב יותר וגדול יותר. ההפרדה הזאת היא פעולה שהאחד עושה בעצמו, באופן המאפשר קיום של תחושת נפרדות, אינדיבידואליות ואישיות. האם הנשמה היא האני האמיתי של האדם? אליעד מתייחס לכך שהאני של האדם אינו זהה בהכרח לנשמה שלו. הנשמה עצמה היא סוג של ביטוי רוחני פנימי, חלק שעדיין שייך לתפיסת אני, אך מדובר ברמה גבוהה ועמוקה יותר של זהות, בהשוואה לתחושת האני הגשמית היומיומית של האדם. גם הנשמה עצמה אינה הסוף, אלא יש לה מקור גבוה יותר, מה שנקרא שורש הנשמה. מה זה שורש הנשמה? שורש הנשמה לפי ההסבר של אליעד כהן הוא המקור הרוחני העמוק והראשוני ביותר של הנשמה. כלומר, אם האני היום - יומי הוא רמה ראשונה של זהות, והנשמה היא רמה שנייה, אז שורש הנשמה הוא הרמה הגבוהה ביותר של זהות רוחנית, מקור ראשוני ממנו נובע כל ביטוי אחר של זהות ... שהוא עצמו ביטוי של אותו אחד, נוצרת הנשמה האינדיבידואלית של האדם, וממנה נובע האני היומיומי המוכר לנו. מדוע חשוב להכיר בכך שאתה גם האחד ולא רק האני שלך? ההכרה בכך שהאדם אינו רק האני האישי שלו, אלא גם האחד הכולל והאינסופי, חשובה מפני שהיא מאפשרת לאדם להרחיב את תפיסת העצמי שלו, מעבר לגבולות הצרים של הזהות האישית. אליעד מסביר כי בכך האדם ... את מהות המציאות ואת מקומו בה, ולחוות פחות סבל, קושי ומוגבלות, משום שהוא מבין שהאני שלו אינו מוגבל כפי שחשב, אלא הוא חלק בלתי נפרד מהמהות האינסופית של המציאות עצמה. למה האדם מרגיש נפרדות אם הוא חלק מהאחד? תחושת הנפרדות, לפי אליעד, נוצרת כתוצאה ... לחלק מצומצם של עצמו כדי ליצור חוויית חיים אישית. זאת אומרת, עצם ההפרדה בין האני לאחד אינה טעות אלא פעולה מכוונת של התודעה האינסופית כדי לחוות עצמה דרך הפרספקטיבה המצומצמת של האני. הנפרדות אינה באמת מוחלטת - היא חוויה זמנית בתוך האחדות הכוללת. מה זה שורש הנשמה? האם אני הוא הנשמה שלי? למה האדם מרגיש נפרד מהמציאות? איך נוצרת תחושת האני? האם האדם הוא יותר מהאני שלו? מה המשמעות של האחד? למה מדברים על האני בגוף שלישי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 3
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האני, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האני, איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, אימון אישי למתבגרים, אימון אישי ועסקי בתחום האני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 10:56:53 - wesi4