🖨דימוי גוף - תרגילים לפיתוח דימוי הגוףילדים הסובלים מליקויי למידה, לוקים פעמים רבות בדימוי גוף פגום.
הליקוי מפריע לילד לזהות את עצמו בראי ובתמונות, להכיר את אברי גופו ותפקידם
וחוסר תחושה של הקבלת אברי הגוף הזוגיים.
הליקוי מסרבל את התנועות וגורם לתאונות כיון שהילד אינו מצליח לחוש את גופו ולדעת באיזה באיזה מרחב הוא מסוגל לעבור. דוגמה לכך היא ילד רחב מימדים שבטוח שהוא יכול לעבור בין שתי מכוניות שהמרחק ביניהם הוא קטן.
לתירגול בדימוי הגוף יש צורך בהגברת תחושת הגוף, ביחס לעצמו ולמרחב סביבו.
הפעילות בתרגילים ליציבה והתמצאות מרחבית מגבירים תחושת גוף.
רצוי לתרגל מגע ברמות שונות - דחיפות ומשיכות, מישוש באיברים שונים, תחושות - כובד, כמות, מידות חום, תכונות צבירה של חומרים ועוד.
כמו כן ללמד שמות האיברים ותפקידיהם, באמצעות ליווי מילולי.
תרגילים
הפעלת הגוף בתנוחות שונות בליווי מילולי: עמידה, ישיבה, שכיבה והליכה
הרכבת תמונות של גוף ופנים, השלמת וזיהוי החסר
פירוש הבעות פנים (התבוננות בראי, בתמונות
תיאור בגדים וחלקי לבוש לאיברים השונים.
מישוש בעיניים עצומות בפנים של אחרים.
זיהוי איברים ודמויות מול הראי
זיהוי איברים ודמויות בתמונות אנשים.
ציור הילד על הרצפה. זיהוי איברים ותפקידיהם.
השלמת החלקים החסרים בציור גוף ופנים.
זיהוי אברים עצמי ואחרים בעיניים עצומות.
זיהוי האיברים לבובה מכוסה בסדין באמצעות המישוש.
פנטומימה של נשיאת חפצים בגדלים ומשקלים שונים (מזוודה קלה, כבדה, ביצה טריה, כוס מלאה מים)
לימוד תנועות של הפעלת מכשירים שונים ללא המכשירים כגון: כתיבה בעפרון, לטאטא, עבודה בפטיש מחדד וכו'
שינוי מקום חפצים בסביבה יחד עם תיאור מילולי של תנועות הגוף הדרושות לפעולה.
שינוי מקום חפצים באמצעות רגל אחת, וציון שם הפעולה: אחיזה, דחיפה
פירוק מילולי של תנועות " מה עושות הידיים בשעת ריצה? " וכו'
מילוי פקודות מילוליות וחיפוש דרכים שונות למילוי ההוראה דוגמה: להחביא כפות ידיים אפשר מאחורי הגב, לכסות, לשבת עליהן, להכניס לכיסים.
תרגול מעשי של מושגים ביחס לגוף - דחיפה, מתיחה, משיכה, כיווץ שחרור.
תרגילי מישוש: זיהוי חפץ על פי מישוש, חיפוש חפץ על פי מישוש בקופסת מישוש, חפץ על פי מישוש על פי תיאורו (רך וגדול, רך ומחוספס)
צבעי אצבעות, ציור באצבעות הרגליים.
שאלות על תפקידי האיברים השונים לדוגמה: מה אפשר לעשות ברגליים?
(ללכת, לקפוץ, לדרוך במקום, לרוץ, לעמוד)
דימויים, אסוציאציות, איך עובד המוח האנושי? איך המוח חושב? כוח המדמה, הרצון הראשון, המחשבה הראשונה, הבחירה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה? איך נוצרים רצונות? איך נוצרות מחשבות?דימויים, אסוציאציות, איך עובד המוח האנושי? איך המוח חושב? כוח המדמה, הרצון הראשון, המחשבה הראשונה, הבחירה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה? איך נוצרים רצונות? איך נוצרות מחשבות?דימויים, אסוציאציות, איך עובד המוח האנושי? איך המוח חושב? כוח המדמה, הרצון הראשון, המחשבה הראשונה, הבחירה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה? איך נוצרים רצונות? איך נוצרות מחשבות? מהו הדימוי הראשון וכיצד הוא משפיע על המחשבות והרצונות שלנו? ההתחלה של הרצאה זו מתמקדת בשאלה כיצד הדימויים הראשונים משפיעים על הדרך שבה אנחנו תופסים את העולם, מה שאנחנו רוצים, ואיך אנחנו חושבים. אליעד כהן מציין שהדימוי הראשון, כמו גם המחשבות הראשונות, מעצבים את כל התהליכים המנטליים שלנו. כל דימוי שצץ בתודעתנו, מתפקד כיסוד למחשבות והחלטות עתידיות. כיצד הדימויים והאסוציאציות משפיעים על תפיסת המציאות שלנו? הדימוי הראשון שצץ בראשנו לא בהכרח משדר את המשמעות האמיתית של הדבר. למשל, כשאנחנו רואים שולחן, הדימוי הראשון שלנו הוא לא בהכרח השולחן כפי שהוא במציאות, אלא ייתכן שהוא יכלול את כל מה שקשור אליו - החפצים שעליו, המקום שבו הוא נמצא, או הזיכרון של מה שהיה עליו. אליעד מציין שחשוב להבין את העומק של הדימויים כדי להבין את התהליכים המנטליים של איך אנחנו חושבים ומה אנחנו רוצים. מהן האסוציאציות שמנחות את הרצון שלנו? כאשר ... מדוע הוא יפה, אלא זה נובע ממערכת אסוציאטיבית אישית. אליעד מסביר שמה שאנחנו אוהבים או רוצים לעיתים קרובות קשור לדימויים ישנים שנשארו בתודעתנו, או לתחושות חווייתיות שמחוברות למה שראינו או חווינו בעבר. האם יש קשר בין הדימויים למושגי טוב ורע? נראה שהדימויים הראשונים שלנו משחקים תפקיד מרכזי בהבנה של מה טוב ומה רע. לדימוי הראשון יש השפעה על איך אנחנו מבחינים בין טוב לרע, ואני / לא אני. אליעד מציין שברגע שיש לנו דימוי ראשוני, אנחנו יכולים להבין את כל ההבחנות שיבואו אחריו. אך, הוא גם שואל איך ניתן להסביר את ההבחנה בין ... האם כל המחשבות והרצונות מבוססות על כלום? אליעד מציג שאלה פילוסופית עמוקה - אם כל מחשבה ורצון מבוססים על דימויים ואסוציאציות פנימיות, והם לא בהכרח מבוססים על סיבות ברורות, אז איך אפשר להסביר את הביטחון שלנו במה שאנחנו חושבים ... אליהם. כל התהליכים האלה, הוא מסביר, מבוססים על מנגנון פנימי מאוד בסיסי, שבו כל דבר מתחיל מאיזשהו רעיון או דימוי ראשוני. האם הכל מתחיל מתוך כלום? השאלה הגדולה שעולה בסוף הרצאה זו היא אם הכל מתחיל מתוך כלום. אליעד מציין שהמחשבות והרצונות שלנו עשויים להיות מבוססים על כלום - כלומר, על דימויים או תחושות שאין להן מקור הגיוני או סיבה ישירה. אם אנחנו חוקרים את עצמנו עד הסוף, ייתכן שנגלה שכמה ... שלנו אינם מבוססים על סיבות ברורות, אלא על מנגנונים פנימיים שנוצרו מתוך תהליכים שלא תמיד ניתן להסביר אותם. מהו הדימוי הראשון? כיצד דימויים משפיעים על הרצון והמחשבה? מהם אסוציאציות במוח האנושי? איך נוצרות מחשבות ורצונות? האם כל מה שאנחנו רוצים מבוסס על ...
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1... נעלמת. המלך מצטער מאוד על כך, מתחיל לחפש אותה, אך אינו מוצא. לפי הסברו של אליעד כהן, המלך הוא דימוי לכוח פנימי באדם שאינו הולך בעצמו לחפש את בתו האבודה. הבת האבודה היא הנשמה, השמחה המוחלטת, האושר המוחלט, התכלית ... אדם לא הלך בה לפניו. מה המסר הכללי של הסיפור מעשה מאבדת בת מלך? אליעד מסביר שהסיפור כולו הוא דימוי למסע הרוחני שהאדם עובר בחייו כדי למצוא את האושר הפנימי והאולטימטיבי. בת המלך האבודה מייצגת את התכלית הנשגבת שהאדם ... זהב ומבצר של מרגליות, המקום שבו נמצאת התכלית והאושר המוחלט. סיפורי מעשיות של רבי נחמן המשמעות של חיפוש רוחני דימויים ומשלים בעבודת הנפש ההתמודדות עם פיתויים ומכשולים פנימיים החשיבות של געגוע והתמדה בהשגת מטרות איך למצוא אושר פנימי אמיתי? ... את צערו העמוק של המלך, ביקש לקבל משרת, סוס וכסף לדרך, ויצא לחפש את בת המלך. אליעד מסביר שזהו דימוי: בתוך האדם יש חלק שהוא המלך שאינו הולך בעצמו לחפש את הבת האבודה, ויש משנה למלך שהוא השכל היחסי ... הוא רואה מרחוק מבצר מוקף חיילים. הוא חושש שלא ייתנו לו להיכנס, אך מחליט לנסות ומשאיר את הסוס בחוץ (דימוי לכך שעל האדם לזנוח את החומריות או הרדיפה החיצונית). להפתעתו, החיילים אינם עוצרים אותו, והוא מתקדם פנימה מחדר לחדר ... המשרת מאחור ויוצא לבדו למצוא את המקום הבלתי אפשרי הזה, הר של זהב ומבצר של מרגליות. אליעד מסביר שזה דימוי למצב הכי מושלם ויקר ערך שאדם אינו מסוגל לדמיין בעולם הרגיל. המשנה למלך בקיא במפת העולם ויודע שבמקומות הרגילים ... ומבצר של מרגליות, כלומר, המקום המושלם והנסתר שחורג מהדמיון השגרתי. סיפורי מעשיות של רבי נחמן המשמעות של חיפוש רוחני דימויים ומשלים בעבודת הנפש ההתמודדות עם פיתויים ומכשולים פנימיים החשיבות של געגוע והתמדה בהשגת מטרות אליעד: סיפור של רבי נחמן ... איזו מפה התחיל לחפש - אמר בוא נחפש... ובמדבריות ובשדות וביערות והיה מבקשה זמן רב מאד. מה זה אומר בדימוי? שהוא לא חיפש אותה רק בעיר, חיפש אותה במדבריות, בשדות, ביערות, מה זה אומר בדימוי? מה לך זה אומר? אם אומרים לך מישהו הלך לחפש את בת המלך במדבריות, בשדות, ביערות, מה זה אומר? איזו חוויה רגשית קופצת לראש כשהוא שומע את הדימוי הזה? איזו חוויה קופצת לך? מה מייצג? ש: מקומות שמחוץ לחברה. אליעד: כל מיני רעיונות, מדבריות, מקומות שאתה יכול ... במקומות המפחידים. כמו אני אומר לך לכי תחפשי ביערות בגונגלים, בגונגלים תעברי אבן אבן תבדקי. והיה הולך במדבר. עכשיו בדימוי מה זה מדבר? תכף גם נראה פה בסיפור שבמדבר הכוונה האי במקום כאילו נטוש שאין שם אנשים, זאת אומרת ... פתאום שהוא בתוך המדבר הלך בשביל הלך הלך ופתאום הגיע לאיזה מבצר, מבצר לא פתוח שיש סביבו שומרים, אנשים. בדימוי, מה בדימוי? מה זה החיילים והשומרים. אתה כאילו רואה משהו כזה ואומר אולי בת המלך נמצאת שם אבל יש מסביב לזה ... חיילים. והמבצר היה נאה ומתוקן ומסודר מאד עם החיילות. זאת אומרת זה היה מבצר כזה משהו מה זה אומר בדימוי? שבן אדם יש בתוכו תהליכים שהם מסודרים, מדויקים אבל מסביב יש חיילים שאתה לא יכול להכנס פנימה להבין. יש ... כלל. לא רק שלא עיקבו אותו, אלא נתנו לו להכנס? למה? כי הוא החליט שהוא הולך להכנס. שימו לב לדימוי מעניין שרבי נחמן אמר: והשאיר הסוס. מה הכוונה השאיר הסוס? הכוונה אם אתה רוצה להכנס למבצר אתה צריך להשאיר ... ההבנה הזו אתה מבין עוד משהו ועוד משהו, כאילו מחדר לחדר. ש: רק שאלה, כל סיפורי המעשיות זה הכל דימויים? אליעד: כן. אנחנו דילגנו על ההקדמה, אם היינו קוראים את ההקדמה היינו קוראים שכל הסיפורים האלה הם רק דימויים. הכל זה דימויים ומשל ונמשל. ובבוא היום את תביני שכל העולם הזה הוא רק דימויים. לא רק הסיפורים הללו, גם כשאת קוראת עיתון זה רק דימויים. זה אל באמת. זה רק דימויים. אוקי. כמו שדיברנו על חומת מגן הזו, זה רק דימויים. דימוי כזה ודימוי כזה.. אוקי. ובא לפלטין אחד. בא לארמון וראה שיש שם מלך עם כתר וכמה חיילים שם וכמה משוררים וכלים ... שלהם, הוא לקח מהם משהו. מה שלמדנו (... מדין מן עיו). לקח מהם משהו, אכל, נהנה, אבל שימו לב לדימוי, הלך ושכב בזווית לראות מה נעשה שם. מה זאת אומרת? הוא אמר בוא נתבונן מבחוץ. עכשיו מי זה המלך ... ושכב בזווית לראות מה נעשה שם. הוא כאילו שכב בצד ואמר בא נראה מה קורה פה. מה זה אומר בדימוי, כאילו יצא החוצה, כאילו שאתה חי את החיים, צא החוצה רגע, תנסה לראות מבחוץ מה הולך פה. כשאתה בתוך ... וכלי זהב, ומעדנים וחיילים, לכאורה הכל טוב. אחר כך הציצה המלכה וראתה אחד ששוכב בזווית והכירה אותו. מהזה אומר בדימוי? מי זו המלכה הזו? בת המלך שפה היא המלכה הכוונה היא שבתוך האדם יש את המקום הפנימי שמחפש, הנשמה, ... לה: הן. אמר לה כן, אני מכיר אותך, כן אני מכיר אותך. את ההיא הבת מלך שנאבדה. זה כאילו בדימוי האדם אומר: כן, אני יודע אני מחפש אותך. עכשיו מה זאת אומרת מה זאת אומרת אני מחפש אותך? לכאורה, ... נראה שזה טוב, משרתים וכו וכו אמרה לו כאן המקום הזה הוא לא טוב. עכשיו מה רבי נחמן אומר בדימוי? אומר שכלפי חוץ באת המלך, מי זה בת המלך? הרצון של הבן אדם, כלפי חוץ יש לו מעדנים ומאכלים ... - המקום הזה הוא לא טוב. כאילו, נכון שאני נראית אצל מלך אבל בעצם אני נמצאת אצל השטן. זה בדימוי שיש שתי פלטין, שתי ארמונות, שבאחד יש מלך ובאחד יש עבד. וזה נראה אותו הדבר, אבל זה בכלל הארמון ... מרובה מאד זה כמה שנים, ואני הייתי מתפרנס מהפירות, אמר לו אני אכלתי ככה ממה שיש. מה זה נקרא בדימוי שהתת מודע אומר לך, אתה יודע, אני לא באמת נהנה. אני נהנה רק מהפירות, רק מהרשימו של הטוב שנשאר ... כאן מרכבה ושהיתה בת המלך באה אליו והיתה צועקת... בתוך כך הציץ וראה שהמטפחת מונחת אצלו. מה זה אומר בדימוי, שלפעמים בן אדם בחיים שלו יש כמו את המטפחת שבת המלך רשמה בה בדמעות שלה, זאת אומרת יש דברים ... את המטפחת, כאילו אם אתה לא תשאל לא תקבל את התשובה. לקחה והרים אותה נגד השמש. תסתכלו משהו יפה בדימוי, רבי נחמן אמר ככה, הוא לקחת את המטפחת על המטפחת היה כתוב משהו עם דמעות והוא הרים אותה כנגד השמש. הוא הסתכל עליה מול השמש, בדימוי שמש זה שכל הוא כאילו לקח והתחיל להפעיל את השכל. וקרא מה שכתוב שם כל קבלתה וצעקתה כנל ושכעת ... צריך לחפש הר של זהב ומבצר של מרגליות. עכשיו מה זה אומר הר של זהב ומבצר של מרגליות? אחד בדימוי זה כאילו דבר שהוא בלתי מושג, שתיים דבר שהוא מאד יקר, הר של זהב. עכשיו בדימוי זה כאילו שאומרים לך לחפש הר של זהב ומבצר של מרגליות אומרים לך תחפש משהו הכי יפה בעולם אבל ...
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2... המדמה וכיצד הוא משפיע על תפיסת המציאות? לפי אליעד כהן, כוח המדמה הוא היכולת של האדם להפיק תמונות או דימויים בראשו שאינם בהכרח משקפים את המציאות האמיתית. כוח זה לא רק משפיע על איך אנו תופסים את הדברים, אלא גם משפיע על איך אנו מייחסים משמעות לדברים. לפעמים, מה שאנו תופסים כמציאות, הוא למעשה דימוי שמצייר המוח שלנו, ולעיתים הוא אפילו יכול להיות שגוי או מנותק מהמציאות. דימויים אלו יכולים לגרום לנו לראות את המציאות בצורה מעוותת, ובכך להפוך את המידע שברשותנו ללא מדויק או שגוי. למשל, כשאנחנו שומעים על אדם או מצב, יכולים להיווצר בראשנו דימויים אוטומטיים שנראים לנו כמציאות, אך הם עשויים להיות רק תוצאה של דמיון ולא של הבנה אמיתית של המצב. אליעד ... על איך אנחנו מבטאים אותה. דיבור על נושא מסוים, במיוחד אם מדובר בלשון הרע או דיבה, יכול להעצים את הדימוי שיצרנו בראשנו ולהפוך אותו למציאות בלתי נכונה. כאשר אנו מוציאים דיבה על מישהו, אנו בעצם משתמשים בכוח המדמה כדי ... רעים על אחרים, הוא בעצם מבטל את המהות האמיתית של אותו אדם ומחליף אותה בתמונה שקרית שנוצרה על ידי הדימוי המדמיין. מהו חידוש וכיצד הוא קשור לכוח המדמה? חידוש הוא רעיון או מחשבה חדשה שלא קיימת קודם לכן. אליעד ... כלומר, האם יש לנו הוכחות או סמכות מאחוריו. פעמים רבות, חידושים אלו אינם בהכרח נכונים, אלא הם תוצאה של דימוי של המוח שלנו, שאולי לא משקף את המציאות כפי שהיא. כיצד ניתן להתמודד עם כוח המדמה? כדי להתמודד עם ... אמת פנימית יותר. עלינו לשאול את עצמנו כל הזמן מהו הדבר האמיתי?, ולוודא שההבנה שלנו אינה נתפסת על ידי דימויים או חידושים שגויים. דרך נוספת להתמודד עם כוח המדמה היא להיות מודעים למחשבות ולהבין איך כל מחשבה, אפילו אם היא נראית נכונה, יכולה להיות רק דימוי. כיצד כוח המדמה קשור לחוויות החיים והפרנסה? כוח המדמה לא משפיע רק על תפיסתנו את המציאות, אלא גם על חוויותינו בחיים. לדוגמה, אם אדם ממציא לעצמו חידושים או דימויים לגבי הדרך בה הוא מפרנס את עצמו, הוא עלול להתעכב או להיתקל בקשיים, כי הדימויים הללו לא בהכרח תואמים את המציאות. אליעד כהן מציין שכשיש יותר מדי חידושים ודימויים שגויים, הדבר יכול להוביל לבעיות פרנסה, שכן אדם עשוי להיאבק בחיים המקצועיים אם הוא לא מבסס את פעולתו על הבנת המציאות. מהו הקשר בין דימויים לבין התפילה והבקשות? כאשר אדם תפילה או מבקש משהו מהמציאות, הוא חייב להיות מחובר למהות האמיתית של הדברים. כל עוד יש לו דימויים שגויים, התפילה לא תוכל להתממש בצורה נכונה. אליעד מסביר שהחיבור בין האדם לבין מה שהוא מבקש תלוי בהבנה האמיתית של המהות, ולא בדימויים שהאדם יוצר סביב אותה מהות. אם הוא מתמקד בצורות החיצוניות של הדברים ולא במהות האמיתית, הוא לא יוכל לקבל ... אותם לעומק ובצורה נכונה. רק כשכל החלקים מתחברים יחד, יש לאדם את היכולת להבין את המציאות בצורה שלמה ובלי דימויים מעוותים. כוח המדמה ליקוטי מוהרן חידוש בתפיסת המציאות דימויים ושגיאות תפיסתית כוח המדמה בפרנסה הבנת המציאות האמיתית איך להתמודד עם כוח המדמה? מהם העקרונות וההסברים העמוקים של רבי ...
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?... את הטענה מיידית, הדבר מוביל לסתימת פיות ומונע אפשרות לחקור לעומק את מה שעומד מאחורי הטענה. כיצד להבין את הדימוי של יש לי חורים בראש? במקום לומר אתה מדמיין, צריך להיכנס לעולם המושגים של האדם, לקחת ברצינות את דבריו, ... היכולת לבצע את הפעולה, או שהוא יסביר פחדים וחששות נוספים שעדיין לא ביטא. מדוע אנשים מבטאים מצוקות רגשיות באמצעות דימויים קיצוניים? אנשים משתמשים בדימויים דרמטיים, כי לעיתים קשה להם לבטא במילים רגילות את החרדות או המצוקות הפנימיות שלהם. לדוגמה, אדם שאומר אני שקוף יכול להתכוון לכך שהוא מרגיש חסר פרטיות או שהוא מפחד שיגלו עליו דברים מסוימים. הדימוי של השקיפות מבטא פחד פנימי או חרדה אישית באופן סמלי, אך מי ששומע את הדימוי באופן שטחי יכול להתבלבל ולא להבין את המשמעות האמיתית. איך מטפלים באדם שטוען שהוא רואה דינוזאורים? כאשר אדם טוען ... רגשית או מחשבתית. ייתכן שבאמצעות החקירה הוא יגלה שבעצם מדובר בתחושה או פחד פנימי שמובע בצורה מוחשית. האם תמיד הדימויים האלה מסתירים מציאות אחרת? לפי אליעד כהן, התשובה היא כן. תמיד יש איזושהי אמת פנימית או חרדה עמוקה מאחורי דימויים כאלה. האדם פשוט אינו יודע כיצד לבטא את האמת הפנימית שלו באופן ישיר ולכן משתמש בדימויים מוזרים או קיצוניים. המטרה היא לעזור לאדם לגלות בעצמו את המשמעות האמיתית והעמוקה של תחושותיו. מה עושים אחרי שמגלים ... שמאפשרות לאדם לבטא בבירור את המצוקות העמוקות שלו, ללא כפיית פרשנויות חיצוניות. איך לנהל שיחות עומק עם אנשים בעלי דימויים חריגים? גישות לתחקור מחשבות ודימויים יוצאי דופן כיצד להפוך שיחה על בעיות רגשיות לשיחה מעשית? פחדים, חרדות והלבשתם בדימויים סמליים איך להבין משוגעים? יעוץ לפסיכולוגים ופסיכיאטרים לטיפול בחרדות איך לא לפסול אנשים שמביעים מחשבות מוזרות? למה חשוב לא ... שיחה מעמיקה. במקום זאת, כדאי להתייחס בכובד ראש לטענות ולנסות להבין מה מסתתר מאחוריהן. איך חוקרים את המשמעות של הדימוי יש לי חורים בראש? תחילה מתייחסים לדבריו של האדם כאילו הם נכונים, ושואלים אותו שאלות כמו מה זה אומר ... ולשאול למה זה מפריע לך לעבוד?, איך בדיוק החורים האלה משפיעים עליך?. לפעמים דרך השאלות הללו האדם בעצמו יבין שהדימוי לא מחייב אותו בפועל להימנע מפעולה מסוימת, או שהוא יפרט פחדים נוספים. למה הטענות יכולות לשקף בעיה רגשית עמוקה יותר? אנשים משתמשים לעתים בדימויים מוגזמים כדי לבטא מצוקה רגשית או חרדה פנימית. לדוגמה, אדם שאומר אני שקוף עשוי להתכוון לכך שהוא מרגיש שאין ... ושכל המחשבות שלו חשופות לעיני אחרים. לעתים הוא אינו יודע לבטא במילים ישירות את החשש הזה, ולכן הוא בוחר בדימוי קיצוני. איך מתייחסים לדוגמה של אני רואה דינוזאורים? כאשר מישהו אומר אני רואה דינוזאורים, אפשר לברר באיזה מובן אתה ... לבין מטאפורה רגשית. האם זה תמיד לבוש של מחשבה פנימית אחרת? כן. לרוב יש גרעין של אמת אישית מאחורי הדימויים הדרמטיים. האדם רוצה לבטא פחד, בלבול או חרדה, והדימויים הם הדרך שבה הוא מתאר זאת. כשחוקרים יחד איתו את שורש האמירה, מגלים את המניע הפנימי העמוק יותר. מה ... אמפתית עם יכולת לנסח שאלות שיעזרו לאדם לבטא את המצוקה האמיתית שלו. איך לנהל שיחות עומק עם אנשים בעלי דימויים חריגים גישות לתחקור מחשבות ודימויים יוצאי דופן כיצד להפוך שיחה על בעיות רגשיות לשיחה מעשית פחדים, חרדות והלבשתם בדימויים סמליים ש: השאלה כזאת מה השכל שבדבר כשמישהו שהוא נראה חושבים שהוא משוגע לגמרי אומר אני מרגיש שיש לי ... היא מבטאת המחשבה הזאת ואז חוקרים ומוצאים את נקודת האמת במה שהוא אמר ותמיד יש איזו נקודת אמת זה דימויים. כמישהו נגיד אומר היה לנו פה פעם מישהו נגיד שאומר נגיד עוקבים אחרי יש לי סימנים אז זה אומר ... או כאלה זהו. ש: זה תמיד לבוש? אליעד: תמיד זה לבוש יש איזה משהו של אמת כחוט השערה וזה דימוי על דימוי, מה שקורה לפעמים שהבן אדם מרוב דימויים הוא כבר שכח שזה דימויים והוא כבר חושב שזה באמת ככה אבל אם מתחילים לעשות איתו רגע זה באמת ככה איפה החור, אוקי אתה ...
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתימודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי... רק ברגע בודד אחד ללא זיכרון וללא מחשבה קדימה, הוא יגלה שאין אני מוגדר באותו רגע. האני הוא תמיד דימוי שנוצר כאשר התודעה מוסיפה לרגע הנוכחי מחשבה על עבר או עתיד. כיצד מתגבשת תחושת האני? אליעד מדגים שתפיסת האני ... אינה עומדת בפני עצמה, אלא תמיד קיימת ביחס למשהו אחר - לעבר או לעתיד. הוא מסביר שלמעשה העבר הוא דימוי, משהו שכבר חלף, שאיננו מתקיים עוד, ואילו העתיד הוא ציפייה או דמיון, שאינו קיים ברגע הזה. מכאן עולה שתפיסת האני כמשהו רציף או קבוע היא אשליה שנוצרת בתוך התודעה. מדוע העבר והעתיד הם דימויים בלבד? אליעד מסביר שהעבר והעתיד קיימים רק כתמונות או דימויים במוחו של האדם. לדוגמה, הזיכרונות שלנו מהעבר הם תמונות ומחשבות שנוצרות בהווה, ולכן העבר הוא בעצם רק מחשבה על ... את ההבנה של עצמו, הוא מגלה שהאני שהוא חושב שהוא, הוא לא האני של הרגע הזה, אלא אוסף של דימויים וזיכרונות. ברגע שהאדם מבין שהאני שלו ברגע הזה אינו אותו אני שהיה בעבר, וגם לא זה שיהיה בעתיד, נוצרת ... ההבחנות בין עבר, הווה ועתיד קיימות באמת? אליעד מדגיש שוב ושוב שכל מה שאנו תופסים כעבר או עתיד הוא דימוי בלבד, ובעצם המציאות היחידה שקיימת היא הרגע הזה, שאין בו עבר ועתיד. לפיכך, כל תחושת הזמן והאני שנוצרת בתודעתנו ... האני שייך אך ורק לרגע הזה. הוא מסביר שבעצם כל הזמן הוא רק אשליה, גם העבר וגם העתיד הם דימויים. כל מחשבה על העבר או על העתיד לא בהכרח שייכת לנו בהיבט של האני. האני כפי שאנחנו תופסים אותו ... איפה נמצא האני כל הזמן? אליעד עונה כי אנחנו בעצם יוצרים את התפיסה של הזמן, ומה שעובר הוא רק הדימוי שלנו את הזמן. לדבריו, האני האמיתי הוא זה שבולם את הזמן, כלומר, כל הרגעים - כל אותם רגעים שמרכיבים ... כיצד נוכל להבין את הרגע הזה - את הרגע שבו הכל מתהווה. לדעתו, כל רגע הוא רק אשליה, רק דימוי של זמן. האני שלנו, אם כן, משתנה כל הזמן, ואין אפשרות לדבוק בו לאורך זמן. אם נצליח להתבונן בעין ... בהרצאה, הוא שנחפש את המשמעות של החיים דווקא דרך הרגע הנוכחי. כל מה שקרה, כל מה שיקרה, זה רק הדימוי שלנו. אין זמן, אין אני קבוע. האני הוא פשוט תחושת זיכרון או ציפייה - כל אחד מהם מבוסס על ...
מאת:
ד"ר רינה מורדו PHD - מאבחנת ומטפלת ריגשית ומתמחה במערכות יחסים מעבירה הרצאות וסדנאות חויתיות ויצירתיות ברוח היהדות במגוון נושאים: גבולות וסמכות, חלקי האישיות סגנונות תקשורת, מודעות עצמית, העצמה אישית, אמונה ובטחון ,משברים ואתגרים בנישואין ובהורות, רפואה משלימה.אבחון בציורי ילדים, נר הופי, פלאם רפלקסולוגי תרפי, פרחי באך קוסמטיקה ורוקחות טיבעית, תרגילי מוח E.F.T לשיפור תיפקודים ולשחרור ריגשי .מתאים גם לכנסים ימי עיון ,קייטנות מוסדות ופרטיים.ובנוסף סדנא יחודית להכנת קרמים מחומרים טיבעיים
|
050-6535147 (לא בשבת)
www.rina-phd.com
/
rina_phd@walla.com
לחץ כאן לעוד
מאמרים של דר' רינה מורדו - PHD יוגה NLP ודמיון מודרך.
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...