ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גרמניה הנאצית ✔התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 8 ✔* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 8
* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 7.

ז. "אֲנִי הֹלֵךְ אֵלָיו וְהוּא לֹא יָשׁוּב אֵלָי" (שמואל - ב י"ב 23) : האבל על מות צאצא

ומה באשר לאבדן בן או בת? אסון זה הוא קשה מכל אובדן אחר, ולמעשה זהו אֶבל שמעצם טיבו אינו יכול להיות תקין. וכמו במקרה של מות ההורה, פטירות ילדים כאלה היו שכיחות הרבה יותר בעבר. על כן יכולים אנו לצפות שגם השכול יבקש - ויקבל - מענה בחווייה הדתית.

כאן נוגעים אנו בחולשה בסיסית של הפסיכואנליזה הקלאסית. פרויד וקליין, ששמו את הדגש על האינסטינקטים הראשוניים, ראו ביצריות הילדותית גורם ראשוני בדינמיקה המשפחתית ולכן ייחסו את המשאלות היצריות הראשוניות רק לפעוט, בלי להביא בחשבון את תרומתם של ההורים. בפסיכואנליזה המודרנית חד - צדדיות כזאת לא תעלה על הדעת: גם ההורה המושא לתשוקת גילוי העריות של הפעוט מפתח יחס אירוטי כלשהו, מעודן במצב הנורמלי או קונקרטי במצב הפתולוגי, וגם ההורה שאליו מפנה הפעוט את דחפיו העוינים חש עוינות כלפי בן - מינו החדש, אפילו טרם לידתו. ואכן, ההיסטוריה והאנתרופולוגיה חוזרות ומזכירות לנו כי רצח ילדים הכתים כמעט כל תרבות, ואם לא די באלה באה הכרוניקה הפלילית ומזכירה לנו כי גם בימינו שכיחה זוועה זו יותר מכפי שהיינו רוצים להאמין.

לכן, מות הבן או הבת, לבד מהיותו פורע סדרי עולם, ושההתאוששות ממנו קשה מאוד, עלול גם ליפול קרבן לאותם סיבוכים המחמירים את סוגי האבל האחרים: רגשות עוינים שהיו בהורה כלפי הצאצא בעודו בחיים הופכים עתה לרגש אשמה קשה מנשוא.

איזה אובייקט תחליף מציעה הדת תחת בן או בת שנפטרו? האל הקדום מיתרא ירד לעולם בדמות תינוק חסר הורים, כדי להושיע את האנושות, ועלה לשמים בגיל צעיר. בין ממשיכיו מזדקר האדם - אל בגדולה שבדתות, ישוע, הבן שהוקרב לכפר על חטאי האנושות. בן - מוקרב קצת פחות מסביר פנים, התובע קורבנות רבים משלו, הוא האימאם חוסיין, הקדוש המעונה של האיסלאם השיעי.

ביהדות, אחת הדמויות בעלות העוצמה הגדולה ביותר הוא דווקא אנטי - גיבור נטול - עוצמה, יצחק. אמנם הוא אינו ממלא תפקיד של אובייקט לסגידה אך דמותו מאפשרת הזדהות רבת - עוצמה בכל דור ביהדות בו נופלים יהודים קורבנות לרדיפות ולמלחמות. לא במקרה נעשה יצחק מוטיב עיקרי במרד של היהדות החילונית.

האגדה התלמודית (ירושלמי ברכות ב 4) על חייו הקצרים של המשיח היא כה שובת - לב שכדאי לקָראה תחילה בלשון המקור.

עובדָא הוֵה בחד יהודאי דהוה קָאִים רַדִי. גַעַת תוֹרתֵיה קוּמוֹי. עבר חד ערביי ושמע קַלָה. אמר ליה: בר יודאי! בר יודאי! שרֵי תורך ושרי קנקנך, דהא חריב בית מקדשא. גַעַת זמן תניינוּת. אמר ליה: בר יודאי! בר יודאי! קטור תוריך וקטור קנקניך, דהא יָלֵיד מלכא משיחא. אמר ליה: מה שמיה? מנחם. אמר ליה: ומה שמיה דאבוי? אמר ליה: חזקיה. אמר ליה: מִן הֵן הוא? אמר ליה: מן בירת מלכא דבית לחם יהודה. אזל זַבִּין תורוֹי וזבין קנקנוי, ואיתעבֵיד זַבִּין לבֵדין למיינוּקא, והַוֵה עַיֵיל קרִייה ונפּקא קרייה עד דעַל לההוא קרתא. והַויִין כָּל נַשיָיא זַבָּנָן ואימָה דמנחם לא זבנה. שמע קַלָן דנשייא אמרין: אִימֵיה דמנחם, אִימֵיה דמנחם, אַיתִיי זוּבּנִין לִבְרֵך. אמרה: בָּעיָיא אנָא מִיחַנקוּנֵיה סַנאֵיהוֹן דישראל, דִביוֹמָא דְאִיתיָלִיד אִיחרוּב בית מוּקָדשָא! אמר לֵיה: רחִיצַיא אַנָן דִברַגלֵיה חַרֵיב וברגליה מתבָּנֵיי. אמרה ליה: לֵית לי פּרִיטִין. אמר ליה: והוא מה איכפת ליה? אַיתֵיי זוּבּנִין ליה, אִין לֵית קוּמֵך יומא דִין בָּתר יומִין אנא אַתֵי ונֵסֵיב. בתר יומין עָאל לההיא קרתא. אמר לה מהו מִיְינוּקא עָבִיד? אמרה ליה: מִן שָעתָא דְחַמיתנַי אתוּן רוּחין ועִלעוּלֵי וחַטפִינֵיה מן יָדָיי.

מעשה היה ביהודי אחד שהיה חורש. געתה פרתו לפניו. עבר ערבי אחד ושמע קולה. אמר לו: יהודי! יהודי! התר פרתך והתר מחרשתך, שהנה חרב בית המקדש. געתה שנית. אמר לו הערבי: יהודי! יהודי! קשור פרתך וקשור מחרשתך, שהנה שנולד מלך המשיח. אמר לו: מה שמו? [אמר לו: ] מנחם. אמר לו: ומה שם אביו? אמר לו: חזקיה. אמר לו: מהיכן הוא? אמר לו: מעיר המלך ש [ב] בית - לחם יהודה. הלך ומכר פרתו ומכר מחרשתו, ונעשה מוכר בגדים לילדים. והיה נכנס ליישוב ויוצא מיישוב עד שהגיע לאותה עיר. והיו כל הנשים קונות ואמו של מנחם לא קנתה. שמע את קול הנשים אומרות: אמו של מנחם! אמו של מנחם! בואי קני לבנך. אמרה: רוצה אני [הלוואי] שייחנקו שונאי ישראל, שביום שנולד חרב בית המקדש! אמר לה: בטוח אני שביומו [יום לידתו] נחרב וביומו [יום לידתו] ייבנה. אמרה לו: אין לי כסף. אמר לה: והוא [אני] מה איכפת לו [לי] ? בואי קני לו, אם אין לפנייך [לך] היום, בעוד [כמה] ימים אבוא ואקח. כעבור ימים נכנס לאותה עיר. אמר לה: מה עשה [קרה עם] התינוק? אמרה לו: מאותה שעה שראיתני באו רוחות וסערות וחטפוהו מידיי.

המשיח הוא פעוט הסובל מהזנחה, אם לא מהתעללות ממש. אביו נעדר מהסיפור, והכינוי "אמו של מנחם" רומז כי אמו, שאפילו שמה אינו נמסר, היא אלמנה ולכן אינה קרויה כנהוג "אשת חזקיה. " היא זועפת, אולי שרויה בדיכאון, ואינה אוהבת את בנה: "הלוואי שייחנקו שונאי ישראל" הוא לשון נקייה המוכרת עד היום בעדות רבות בישראל, כשאם כועסת מטיחה בבנה גידוף המועתק אל הגויים במקום לומר ישירות "הלוואי שתמות! " היא מאשימה אותו בעקיפין בחורבן בית המקדש, ואולי במות אביו, בדמיון מפליא לאמונה העממית בה פגשנו בפרק ב. מיהו האיש הבא מרחוק לראות את המשיח? שלא כמו האמגושים המלומדים באגדה הנוצרית, הוא איכר אלמוני ששמע במקרה על אסון עמו ועל התקווה החדשה שהפציעה, וזאת דווקא מפי גוי, שפיענח אותה מקריאת בהמה - תיאור מאוד לא מחמיא של היהודים באותה עת! נגד ההאשמה הקשה שתולה האם בבנה מנסה האיש לשכנעה שההיפך הוא הנכון, שהילד בא כמענה לאסון. היא מתרצה לקנות לו בגדים, אבל כעבור זמן קצר מתקיימת קללתה והרוחות חוטפות אותו. כאן מסתיימת האגדה בפתאומיות. עם ישראל אינו יודע על הדרמה הקצרה של לידת המשיח ומותו, ולולא הערבי לא היה יודע עליה איש. אפילו גיבור הסיפור, ששמע את הבשורה, מתבלט בפסיביות שלו. הוא לא ראה את הילד מעולם, לא שיחק אתו ולא ניסה לעשות למענו יותר מאשר לנדב לו בגדים, ואפילו איננו רואים את תגובתו על מות הילד. וכך, ילד לא - רצוי נושא את תקוות העם לשובו של האב הגדול.

נוכל לסכם ולומר כי השכול, כמו היתמות, הוא אחד המשברים הנפשיים שהיוו תמיד קרקע פורייה לחוויה הדתית כמו גם לדרך לתעל את הכאב לאפיקים לאומיים.

ח. "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ" (שמות ט"ו 2) : ה"עצמי" הינקותי ואידיאל הסגידה הדתית

אם בפרקים הקודמים דנו ברובד הבין - אישי של ההתגלות הדתית, ובעיקר ביחסי ילד - הורה, הנה קיים רובד ינקותי עמוק יותר בנפש האדם - יחסיו עם עצמו - המעצב במהלך החיים הן תופעות פתולוגיות והן חוויות דתיות.

מפרויד, מקליין ומקוהוט למדנו כי הנרקיסיזם, האהבה העצמית, הוא האהבה הראשונה המופיעה בחיי התינוק, ורק בהמשך הוא מתגלגל בהשקעות בוגרות באובייקטים חיצוניים. כך מתפתחות האהבה והיכולת להשקיע אנרגיה יצרית בעבודה, בחברה ובתרבות. קשת רחבה של הפרעות נפשיות נובעת מהתקלות השונות האורבות לתהליך זה.

והנה, במאמרו של פרויד "הצגת הנרקיסיזם, " בתוך פסקה ארוכה על האהבה שמעוררת בגבר אשה נרקיסיסטית, "חבוי" קטע שמפאת חשיבותו ראוי היה שיובא כפסקה נפרדת. יש בו תובנה חודרת מאוד לגבי הדינמיקה בין הנרקיסיסט לבין זה הסובל מההפרעה ההפוכה, אהבה עצמית מועטה מדי:

ניתן לזהות בבירור כי נרקיסיזם מעורר משיכה רבה אצל אחרים אשר ויתרו לחלוטין על הנרקיסיזם שלהם, ותרים אחרי אהבה אובייקטלית. הקסם הילדותי מבוסס בחלקו הגדול על הנרקיסיזם של הילד, על הסתפקותו ב, עצמו ועל מסוגרותו המונעת גישה אליו, וכך גם קסמן של חיות מסוימות, שהרושם שהן יוצרות הוא שאין הן מטרידות את עצמו בגיננו - כמו החתולים וחיות הטרף הגדולות, אכן כן, אפילו הפושע הגדול וההומוריסט המתוארים בספרות מעוררים את ענייננו על ידי העקביות הנרקיסיסטית שבה הם מיטיבים להרחיק מן האני שלהם כל דבר העלול להקטין אותו. דומה שאנו מתקנאים בהם על כך שהשתמר אצלם מצב נפשי עילאי, עמדת ליבידו חסינה מפני כל התקפה, שאנו עצמנו ויתרנו עליה זה מכבר (90, ע' 53 - 4).

מכאן, בתוך אותה פסקה, שב פרויד לדון באשה הנרקיסיסטית וכך כמעט הולכת לאיבוד התובנה הכללית שבניתוח זה. רק בהמשך נראה שפרויד מכיר בכך שלדבריו יש תוקף רחב יותר, שאינו תלוי במגדר. והוא מסכם:

סקירה קצרה של הדרכים לבחירת האובייקט יכולה לחתום את ההערות האחרונות בנושא, אשר טופל כאן ברמיזה. ניתן לאהוב -

1) לפי הדגם הנרקיסיסטי:

1. מה שהאדם הנו בעצמו (את עצמו)

2. מה שהאדם עצמו היה

3. מה שהאדם עצמו היה רוצה להיות

4. אדם שהיה חלק מן העצמי שלו.

2) לפי הדגם ההישענותי:

1. את האשה המזינה

2. את הגבר המגן.

ואת תחליפיהם, המהווים סדרה הנובעת מדמויותיהם (ע' 55 - 6).

למה, אם כן, לא המשיך פרויד, בעבודותיו על הדת, ליישם רעיון זה על אהבת המאמין לאלוהים? האם לא הבחין כי דמות האלוהים עצמה היא דמות נרקיסיסטית מוקצנת, שההערצה שהיא מושכת מתאימה למודל שהציע?

התמיהה מתחזקת בנוגע לתאורטיקאי העיקרי של הנרקיסיזם, קוהוט, 92, שטבע את המונח החשוב "עצמי" הנבדל מה"אני" הלא - אישי בפסיכואנליזה הקלסית. בנוסף טבע קוהוט את המונח הייחודי "זולתעצמי" (selfobject) לתאר את הדרך בה חווים אנו את האחר כחלק מה"עצמי" שלנו. קוהוט, כפרויד, חקר את הרכיב הנרקיסיסטי במערכות - יחסים שונות כהתאהבות, הערצה, אהבת - הורה או, במסגרת הטיפול, ההעברה. כך, למשל, העברת האידיאליזציה מבוססת על היחס "אתה מושלם ואני חלק ממך. " גם כאן, זה המחפש קשר סימביוטי עם המושא הנרקיסיסטי הוא אדם הבז לעצמו, וליתר דיוק: שהנרקיסיזם שלו דוכא באכזריות. בולט הדבר בצורה מוקצנת בטוטליטאריות ובפאשיזם לסוגיהם:

המבנים הנרקיסיסטיים המדוכאים, אך הבלתי - משתנים, מתחזקים ככל שהדרך לביטויים חסומה, הם... יולידו באופן פתאומי, ולא רק אצל יחידים, אלא בקרב קבוצות שלמות, רדיפה נטולת - מעצורים אחר מטרות מגלומניות... כדי להדגים רעיוני זה, די באזכור שאיפותיה חסרות - הרחמים של גרמניה הנאצית וכניעתו הטוטלית של העם לרצונו של הפיהרר (93, ע' 74 - 5).

והנה, אף קוהוט לא קישר מעולם בין הנרקיסיזם לבין היחס לאלוהים או לדמות האלוהים עצמו. למה, למשל, לא העיר קוהוט על דמות האל כ"זולתעצמי"? מן הסתם לעובדה שלקוהוט עצמו היה רגש דתי היה חלק בהימנעות תמוהה זו.

מי שלקח על עצמו לחקור נתיב זה היה פרופסור למדעי הדתות ולאנגלית, ג'ק מיילס, בספרו "אלוהים: הביוגרפיה. " בתארו את אלוהים כדמות ספרותית, התעכב בפרוטרוט על מאפייניו הנרקיסיסטיים. המשך ה"ביוגרפיה" תיאר את תהליך התבגרותו של האל ממאפייניו אלה, ממש כמו בני - האדם, אל היכולת לאהוב את הזולת. גם שני יוצרים ישראליים שתיארו דינמיקה זו אינם פסיכולוגים. "בא אל הקודש" מאת ארי אלון הוא ספר שתרומתו המחקרית הלמדנית מעורבת בדרשנות אישית וחופשית. המחזה "אוי אלוהים" של ענת גוב, שעניינו פסיכולוגית שאלוהים בא אליה לטיפול, עושה שימוש נרחב הן במקורות היהדות והן בתובנות פסיכולוגיות. למה דווקא אנשים שאינם פסיכולוגים שמו לב לתכונותיה הנרקיסיסטיות של דמות האל? איני יודע. הניתוח להלן מראה שתובנותיהם מעוגנות היטב בחשיבה הפסיכואנליטית.

נשוב אם כן אל מערכת - היחסים שתיאר פרויד לעיל, שאחד השותפים בה הוא אינו נרקיסיסט אלא, להיפך, אדם שה"עצמי" שלו נחווה כבלתי - שלם ומרוקן. לאנשים הנתונים במצוקה כזאת, הסימביוזה עם אדם אחר משיבה את הדימוי העצמי החיובי ואת הביטחון שאבדו להם. ומעניין שאותו תחליף - אני, שעמו הם מבקשים ליצור את הקשר הסימביוטי, הוא בעל מאפיינים הפוכים: לא רק דמות בעלת כוחות יוצאים מגדר הרגיל, אלא גם שטופה באהבה - עצמית ומפגינה שחצנות בולטת. בולט הדבר במיתוס היווני על נרקיסוס, האוהב רק את עצמו: הוא מעורר את האהבה הנואשת ביותר דווקא מצד אקו, הנימפה החסרה קול משל עצמה. לא קשה לגלות באובייקט הסגידה, בין ממשי ובין הזוי, את עקבות ה"עצמי" הינקותי, הגרנדיוזי, שלא הצליח להתפתח לאישיות בוגרת המכירה במגבלות המציאות. אני נזכר בהקשר זה בדברים המאלפים ששמע קוהוט הצעיר מפי האנליטיקאי שלו, אייכהורן: "היינץ, אני מקווה שאוכל להזריק לך מעט נסיוב של עבריינים" (93, ע' 20).

הצעד הבא נראה אם כן ממש מתבקש: מושאי הסגידה הדתית, בעיקר בכתות האזוטריות, הן דמויות המצטיינות ברושם אומניפוטנטי, ברברבנות ובנקמנות חסרת - פרופורציה האופייניות לזעם הנרקיסיסטי. נקמנותו של אלוהי המקרא היא דוגמה בולטת לכך, וכן חמת - הזעם על מעשים של חילול - קודש המופיעה לפעמים גם אצל אנשים נוחי - מזג. במקרים אלה, כנראה, משמר האובייקט הדתי משהו מה"עצמי" הינקותי, הנקמני ללא - פשרות. גם ההדגשה המונותיאיסטית על היות האלוהים אחד ויחיד מסגירה אולי על דרך ההיפוך ליקוי ב"עצמי" של המאמין, החווה את עצמו כמפוצל ומסוכסך. אולמן, 52 מייזנר53 וספירו הראו כי בחוויה הדתית מתגלית סימביוזה זו בין הסוגד לבין מושא הסגידה בצורות רבות: לעתים המנהיג הדתי משמש "עצמי" הזייתי למאמיניו ולעתים הקהילה הדתית כולה נתפסת כמקור ההרמוניה והאחדות.

תחליף - ה"עצמי" הבולט והשכיח מסוג זה הוא דמות האל, שהסגידה אליו היא שריד לאהבה העצמית של ה"עצמי" הינקותי. האלוהים כתחליף - עצמי משרת צורך קיומי עמוק: הצורך בהכחשת המוות ע"י ה"אני. " שפלות - הרוח והוויתור על סיפוקים יצריים ושאיפות חומריות, המאפיינים כה רבים מקרב מקבלי - האמונה, אינם צריכים להטעות: המעטת ה"עצמי" מוצאת פיצוי באובייקט אחר - האל, המנהיג, המדינה - שהוא נרקיסיסטי וגרנדיוזי ביחס ישיר לצמצום ה"עצמי" של המאמין. הנה, למשל, בפרשת "האזינו" (דברים ל"ב 39 - 42) מודיע האלוהים לבני ישראל:

רְאוּ עַתָּה כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא וְאֵין אֱלֹהִים עִמָּדִי.

אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא.

וְאֵין מִיָּדִי מַצִּיל.

כִּי אֶשָּׂא אֶל שָׁמַיִם יָדִי וְאָמַרְתִּי: חַי אָנֹכִי לְעֹלָם.

אִם שַׁנּוֹתִי בְּרַק חַרְבִּי וְתֹאחֵז בְּמִשְׁפָּט יָדִי.

אָשִׁיב נָקָם לְצָרָי וְלִמְשַׂנְאַי אֲשַׁלֵּם.

אַשְׁכִּיר חִצַּי מִדָּם וְחַרְבִּי תֹּאכַל בָּשָׂר.

מִדַּם חָלָל וְשִׁבְיָה מֵרֹאשׁ פַּרְעוֹת אוֹיֵב.

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 9.
משפחה דימוי עצמי חיובי האם לוותר הנאצים קושי אנגלית קורבן דמיונות חרדים נוקמת התמודדות עם קנאה אמונה אמונה דתית אמונה הדתית אמונות דת דתות החרדים התבוננויות פסיכודינמיות התבוננות חוויות התגלות חוויית התגלות חרדים פסיכודינמי פסיכודינמיות
ניתוח רגשי של פחד מפני אלימות, ניתוח פחד להיפגע פיזית, פחד לקפוא בסיטואציות, פחד להיות משותק בסיטואציה, פחד מפני השפלה, תגובת הילחם ברח או קפא, למה אני מפחד מפגיעה פיזית? למה אני מפחד שיפגעו בי פיזית? ניתוח רגשי של פחד לא הגיוני
...אלימות, ניתוח פחד להיפגע פיזית, פחד לקפוא בסיטואציות, פחד להיות משותק בסיטואציה, פחד מפני השפלה, תגובת הילחם ברח או קפא, למה אני מפחד מפגיעה פיזית? למה אני מפחד שיפגעו בי פיזית? ניתוח רגשי של פחד לא הגיוני מה עומד מאחורי הפחד מאלימות פיזית? השיחה מתחילה כשהאדם מתאר פחד גדול שיש לו, בעיקר ממצבים שבהם הוא עלול להיפגע פיזית. אליעד כהן מתחיל להוביל את האדם לבחון את הפחד הזה לעומק, על ידי כך שהוא שואל שאלות ממוקדות כמו מה אתה באמת מפחד שיקרה?, מה יקרה אם יתנו לך מכה?, ומה הפירוש שאתה נותן לאירוע הזה...
לבקש הנחה מהמוכר, להתווכח על המחיר, לא רוצה למכור, הנאצי של המרק, הסופ נאצי, איך לפנות למוכר? איך לבקש הנחה? איך לדבר עם מוכר? איך לדבר בכבוד?
לבקש הנחה מהמוכר, להתווכח על המחיר, לא רוצה למכור, הנאצי של המרק, הסופ נאצי, איך לפנות למוכר? איך לבקש הנחה? איך לדבר עם מוכר? איך לדבר בכבוד?
...להתווכח על המחיר, לא רוצה למכור, הנאצי של המרק, הסופ נאצי, איך לפנות למוכר? איך לבקש הנחה? איך לדבר עם מוכר? איך לדבר בכבוד? איך נכון לפנות למוכר כשמבקשים הנחה? כאשר אדם רוצה לקנות מוצר ומבקש הנחה, ישנן שתי דרכים עיקריות בהן הוא יכול לגשת לנושא, כאשר לכל אחת מהן השפעה שונה לחלוטין על המוכר ועל תהליך המשא ומתן. הדרך הראשונה היא שהקונה מגיע למוכר ואומר לו במפורש: אני רוצה את המוצר שלך, כמה הוא עולה? ואז, לאחר שקיבל מחיר, הוא מתחיל להתמקח ומבקש הנחה. באופן זה, הקונה מכיר בערכו של המוצר, ומסביר שהסיבה...
מוסכמות חברתיות, אולי אתה שטן משוגע, אלוהים רק רע, להיות אלוהים, אימון אישי, מאמן אישי, לא להאמין לעצמך כלל
מוסכמות חברתיות, אולי אתה שטן משוגע, אלוהים רק רע, להיות אלוהים, אימון אישי, מאמן אישי, לא להאמין לעצמך כלל
...חברתיות, אולי אתה שטן משוגע, אלוהים רק רע, להיות אלוהים, אימון אישי, מאמן אישי, לא להאמין לעצמך כלל מהן מוסכמות חברתיות, והאם הן נכונות? אליעד מתחיל בשאלה מהי בכלל מוסכמה חברתית. הוא מסביר שישנם דברים שנראים לנו כמובנים מאליהם - מושכל ראשון, כמו האש שורפת, ואלו דברים שאיננו מטילים בהם ספק. אבל הוא מדגיש שההנחה שהאש תמיד שורפת מבוססת רק על ניסיון מוגבל. אולי במקום אחר ביקום זה לא כך. באותה מידה, ההבחנה הכי בסיסית בין יש לאין גם היא מוסכמה חברתית או אקסיומה, שאנחנו מקבלים בלי לבדוק. אליעד מבהיר שגם...
הורטון שומע מישהו 2, רע להכעיס, סיבת הרע, מסירות נפש, נחישות, התמדה, עקשנות, ללכת עד הסוף, מצח הנחש, מצח הרצון
הורטון שומע מישהו 2, רע להכעיס, סיבת הרע, מסירות נפש, נחישות, התמדה, עקשנות, ללכת עד הסוף, מצח הנחש, מצח הרצון
...שומע מישהו 2, רע להכעיס, סיבת הרע, מסירות נפש, נחישות, התמדה, עקשנות, ללכת עד הסוף, מצח הנחש, מצח הרצון למה האדם מזיק לעצמו בלי סיבה? אליעד מסביר בהרצאה מדוע אנשים עושים פעולות שפוגעות בהם, אפילו שאין לפעולות הללו שום תועלת או סיבה הגיונית. האדם לעיתים יוצר לעצמו סבל בלי סיבה הגיונית, וזה נובע מהעיקרון המכונה מצח הנחש - מצב שבו האדם מתעקש לעשות משהו דווקא בגלל שזה רע, דווקא כדי להכעיס. אליעד מדגים זאת באמצעות אדם שזורק חפצים בלי סיבה, רק כדי לפגוע באחר או בעצמו, לא בשביל שום תועלת או רווח אישי....
איך לאהוב מישהו בלי תנאים? איך לא להיפגע? איך לגרום למישהו לסלוח לך על בגידה? איך לגרום למישהו לסלוח לך על משהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אמון אחרי בגידה? איך לעשות למישהו טוב? איך להחזיר אהבה?
איך לאהוב מישהו בלי תנאים? איך לא להיפגע? איך לגרום למישהו לסלוח לך על בגידה? איך לגרום למישהו לסלוח לך על משהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אמון אחרי בגידה? איך לעשות למישהו טוב? איך להחזיר אהבה?
...להיפגע? איך לגרום למישהו לסלוח לך על בגידה? איך לגרום למישהו לסלוח לך על משהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אמון אחרי בגידה? איך לעשות למישהו טוב? איך להחזיר אהבה? איך לגרום למישהו לסלוח לך אחרי שפגעת בו? כשמישהו עושה רע לאחר, למשל אישה שבגדה בבעלה ורוצה שבעלה יסלח לה, הוא עומד בפני קושי ברור: האדם שפגעת בו פגוע ואינו מעוניין לסלוח. אליעד כהן מסביר שהדרך האמיתית והיחידה לגרום למישהו לסלוח לך, היא להעניק לו אהבה בלי תנאים. אבל מה זו בדיוק אהבה בלי תנאים? אהבה בלי תנאים פירושה לאהוב אדם...
הפרעות נפשיות כתוצאה מגמילה מהתמכרות, הפרעה נפשית כתוצאה מגמילה מעישון סמים, תסמיני גמילה מהתמכרות, מכוני גמילה, איך להיגמל ולהפסיק התמכרות? הפסקת שימוש בכדורים פסיכיאטריים, מחלת נפש כתוצאה מהפסקת שימוש בסמים
הפרעות נפשיות כתוצאה מגמילה מהתמכרות, הפרעה נפשית כתוצאה מגמילה מעישון סמים, תסמיני גמילה מהתמכרות, מכוני גמילה, איך להיגמל ולהפסיק התמכרות? הפסקת שימוש בכדורים פסיכיאטריים, מחלת נפש כתוצאה מהפסקת שימוש בסמים
...כתוצאה מגמילה מעישון סמים, תסמיני גמילה מהתמכרות, מכוני גמילה, איך להיגמל ולהפסיק התמכרות? הפסקת שימוש בכדורים פסיכיאטריים, מחלת נפש כתוצאה מהפסקת שימוש בסמים כיצד גמילה מכל סוג של התמכרות יכולה לגרום להפרעות נפשיות? הגמילה מכל סוג של התמכרות, בין אם מדובר בגמילה מסמים, זוגיות, הימורים, או גמילה מכדורים פסיכיאטריים, יכולה להוביל להפרעות נפשיות רבות. גמילה לא רק מפסיקה את השימוש בחומרים ממכרים, אלא גם חושפת את האדם לבעיה הרגשית העמוקה שבגללה התחיל להשתמש בהם מלכתחילה. לדוגמה, התמכרות לסמים יכולה...
לא רוצה אבל עושה, חופש הבחירה, ללא בחירה חופשית, לעשות דברים נגד רצונך, לעשות בלי לרצות, רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, התנהגות כפייתית, לבחור מה לעשות, לעשות את מה שאתה רוצה
לא רוצה אבל עושה, חופש הבחירה, ללא בחירה חופשית, לעשות דברים נגד רצונך, לעשות בלי לרצות, רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, התנהגות כפייתית, לבחור מה לעשות, לעשות את מה שאתה רוצה
...לעשות דברים נגד רצונך, לעשות בלי לרצות, רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, התנהגות כפייתית, לבחור מה לעשות, לעשות את מה שאתה רוצה האם אפשר לעשות משהו נגד רצונך או שתמיד יש רצון נסתר? הרבה פעמים אנשים מוצאים את עצמם עושים פעולות שהם בטוחים לחלוטין שאינם רוצים לעשות. הם טוענים שהם פועלים נגד רצונם ומביעים פליאה או אכזבה מהעובדה הזאת, ואף שואלים מדוע הם עושים זאת בכל זאת. אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם עושה משהו שהוא חושב שהוא אינו רוצה לעשות, קיימות לכך כמה אפשרויות והסברים אפשריים. האם ייתכן שאדם הוא רוב...
רצון עצמי, פירוק הרצון העצמי, מהות הרצון, צורת הרצון, הרצון הוא צורה
רצון עצמי, פירוק הרצון העצמי, מהות הרצון, צורת הרצון, הרצון הוא צורה
...צורת הרצון, הרצון הוא צורה מהי המהות של הרצון העצמי? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת לעומק בשאלת הרצון העצמי, פירוק הרצון, המהות של הרצון וצורת הרצון. אליעד מסביר שרצונו של האדם הוא בעצם דבר מורכב, שמורכב מהאני של האדם בשילוב הצורה שבה מתגלה רצונו של אותו אדם. במילים אחרות, כדי להבין לעומק מה זה רצון, חובה תחילה להבין מה זה אני, כי הרצון תלוי לגמרי באותו אני. האם קיים אני ללא רצון? אליעד כהן מדגיש שכדי להבין את הרצון לעומקו, קודם כל צריך להבין את מהות האני עצמו. הוא מסביר כי באופן תיאורטי, ייתכן מצב שבו...
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע
...יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע איך להפסיק לחקות התנהגות של אחרים? הרבה אנשים נוטים לחקות את ההתנהגות של אחרים בלי שהם שמים לב לכך. אליעד כהן מסביר שהתופעה הזו מתרחשת בדרך כלל בשני אופנים עיקריים. המקרה הראשון הוא שאדם מוצא את עצמו מתנהג כמו אנשים מסוימים באופן אוטומטי. לדוגמה, הוא פתאום קולט שהוא מתנהג בצורה דומה להורים שלו, לאחים שלו או אפילו לבוס שלו, פשוט כי הוא התרגל...
מחקר מדעי, מה גברים אוהבים? איזה יופי אידיאלי? הוכחה מדעית, הוכחה סטטיסטית, אידיאל היופי, דוגמניות, מחקרים סטטיסטיים, הוכחה לוגית, חוקי הפיזיקה, תצפית סטטיסטית
מחקר מדעי, מה גברים אוהבים? איזה יופי אידיאלי? הוכחה מדעית, הוכחה סטטיסטית, אידיאל היופי, דוגמניות, מחקרים סטטיסטיים, הוכחה לוגית, חוקי הפיזיקה, תצפית סטטיסטית
...מדעי, מה גברים אוהבים? איזה יופי אידיאלי? הוכחה מדעית, הוכחה סטטיסטית, אידיאל היופי, דוגמניות, מחקרים סטטיסטיים, הוכחה לוגית, חוקי הפיזיקה, תצפית סטטיסטית מה גברים אוהבים? האם קיים אידיאל יופי מדעי? הסיכום הבא מתבסס על תוכן מפורט מהרצאה של אליעד כהן, שעוסקת בשאלת אידיאל היופי, מה גברים מעדיפים בנשים, והאם אפשר להוכיח או לבדוק את זה מדעית וסטטיסטית. האם ניתן לקבוע מדעית מהו אידיאל היופי? אליעד פותח בדיון על מחקר מסוים שהוצג כביכול בתוכנית טלוויזיה. לטענת מי שהציג את המחקר, לקחו תמונות של נשים, ביצעו...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...- מיתוס ההרפייה מתפיסות קיימת הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...- סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על...
נס חנוכה - האם אתם "דלוקים על החיים.. ודואגים לחולל בהם ניסים"?
.... ודואגים לחולל בהם ניסים? כולנו מחכים לניסים ונס פח השמן הוא דוגמה ואיתות לכך שניסים אכן קורים, אבל בדרך כלל הם קורים בסיפורים ובאגדות. חלק מאיתנו מתפללים לנסים בעקר בזמני מצוקה ותחושת חוסר אונים. אך מי שמעוניין לקחת אחריות על עצמו ועל מהלך חייו ולהגשים מטרות מוטב שלא ימתין לנס אלה יתנהל באופן פרו אקטיבי. התנהלות פרואקטיבית הוא מונח מקובל בעולם הניהול והאימון ומשמעותו: לקיחת יוזמה והכרה באחריותנו לגרום לדברים להתרחש. סטיבן קובי מגדיר פרואקטיביות בספר שבעה ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד - גילוי...
עצמאות - הסיפור של העצמאות
...- הסיפור של העצמאות אנו חוגגים את יום העצמאות רק 61 שנה, למרות הקיום שלנו כעם אלפי שנים, אז מתי מתחילה העצמאות האישית שלנו: ביום בו נולדנו או ביום... ? העצמאות, למעשה מתחילה ביום שהגענו להכרה שבחרנו בחיים ולא במוות, במלוא מובן המילה - עצמאות הנפש. עצמאות זו החלטה שיש לנו שליטה על החיים שלנו והתגברנו על כל מיני פחדים ואמונות מגבילות שלנו כמו לא מגיע לי ולא ניתן להשגה. עצמאות זו היכולת לקחת סיכונים, וללכת אחרי האמונה בעצמנו ובחלומות שלנו ולכן אל לנו לפחד לשתף אחרים בחלומות ובדרך שלנו, שמה אנחנו קטנים...
שכל ואושר - מה הקשר בין שכל לבין אושר?
...לבין אושר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על שכל ואושר - מה הקשר בין שכל לבין אושר?. הרצאה על הקשר שבין השכל לבין האושר. האם אין שכל אין דאגות? מהי האמת? ועוד. נדבר כאן על הקשר שיש בין שכל לבין אושר, מה הקשר שבין שכל לבין אושר? אחד המשפטים הגדולים בעולם, אין שכל אין דאגות ואחד השקרים הגדולים בעולם שיש בו מן האמת, שלמי שאין שכל אין לו דאגות. ויש קשר בין שכל ואושר. בדיוק כמו שיש קשר לבין אושר ואין שכל. ולא בזה תלוי האושר לא משנה אם יש או אין לך שכל, האושר תלוי בשילוב של השכל וחוסר...
הצלחה - לחגוג הצלחה, לחגוג את החיים
...פעמים אומרים לנו שאין דבר כזה כישלון, שזה נקרא ניסיון ושצריך לקום, להפיק את הלקח, ללמוד מהטעויות שלנו ולהמשיך הלאה. זה נכון, אבל המון פעמים מפספסים משהו לא פחות חשוב: מה לגבי ללמוד מ - הצלחה. מה לגבי ללמוד מהפעמים שכן חוויית הצלחה, שכן זכית להצלחות. אין דבר כזה בן אדם שמעולם לא הצליח. הא פשוט בוחר שלא להתמקד בדבר הנכון, שלא להתמקד ב - הצלחה. אבל אם נלמד רק מהטעויות שלנו ו/או מהטעויות של אחרים סביבנו, זה יראה לנו רק מה לא לעשות. אבל מה יקרה אם נלמד גם מההצלחות שלנו, ומההצלחות של אחרים. צר לי לבשר...
הכרה פנימית בתפישת האדם
...כמתנועעת היא בהכרת הנפש, אדם שמכיר את נפשו ברור לו באופן מוחלט שכל מציאות הנפש שלו מתנועעת, לא כתופעת לואוי אלה שזוהי עצם תכונה טיבה ומהותה של הנפש. יסוד הנפש היא תנועה, מציאות האדם היא תנועה, ואנו חיים בעולם שמתנועע ללא הרף ומכירים את הנפש מההכרה היום יומית שבה אנו חיים כבר עשרות שנים. אנו חווים תחושות בכל מיני הזדמנויות ומהן אנו מכירים את עצמינו פעם שמחים, פעם עצובים, אך זהו רק מהנסיון החיצוני מהרובד החיצוני, כלומר היות והאדם מכיר את עצמו ברובד החיצוני הוא לא למד {הנפש] ולכן הוא גם לא יכול להבחין...
להסכים למות
...הסכמתי למות. לא, זה לא שיש לי נטיות אובדניות, לא השתגעתי וגם לא קרה לי שום דבר רע או נורא. להיפך, זה היה דבר טוב. כי הבנתי, שכל עוד אני לא מסכימה למות, אני לא באמת מסכימה לחיות. אחזור על זה שוב והפעם עם הדגשה, כי זה ממש חשוב: כל עוד אני לא מסכימה למות, אני לא באמת מסכימה לחיות. זו לא הייתה רק תובנה ברמה השכלית, אלא הבנה עמוקה ברמת החוויה. הרגשתי את זה. לפתע ראיתי שאני מתנהלת בחיים מתוך עמדה של פחד והתגוננות, מתוך צורך עז לשרוד ולהיאחז בחיים. ראיתי שכשזו העמדה שלי, כל דבר בחיי נתפס כאיום אפשרי על...
סיפור של מחשבה יוצרת מציאות
...מציאות / פנינה שפירא המשפטים שאנו שומעים פעמים רבות, כמו: מחשבה יוצרת מציאות, חשיבה חיובית, אתה בורא את מציאותך במו ידיך, יש לך את אפשרות הבחירה לתגובותיך וכו, נראים לנו בדכ משפטים רוחניקים, משונים, מנותקים... האם יש בהם מן האמת? האם אנו באמת יוצרים את המציאות שלנו במו ידינו? אני רוצה לשתף אתכם בחוויות שעברתי במשך 4.5 חודשים בלבד בחיי, לפני כ - 5 שנים. החלטתי להחליף משקפיים, לפרגן לעצמי משהו עדכני יותר. שמחתי להרכיב את המשקפיים החדשים. חיכיתי לראות את העולם חד יותר, בהיר יותר, מדוייק יותר. מה רבה...
חרדה - שגיאות נפוצות בהתמודדות עם חרדה וכיצד להתגבר עליהן
...- שגיאות נפוצות בהתמודדות עם חרדה וכיצד להתגבר עליהן מהי חרדה? חרדה היא תחושה הדומה לפחד ולא פעם יש לה גם תסמינים גופניים דומים: הלב פועם בקצב מוגבר, יש קושי לנשום, הזעה בידיים או באזורים נוספים בגוף, השרירים מתכווצים וכו. לעתים בזמן החרדה יש גם תחושה של קהות חושים ואטימות, סוג של תחושת ניתוק הנקראת בשפה המקצועית דיסוציאציה. במצב זה, האדם החש את החרדה חש מנותק מהסביבה ולעתים גם מעצמו, חש שהוא לא הוא. הסימפטומים הגופניים של החרדה עלולים להיות בעלי עוצמה רבה ואנשים שזו להם הפעם הראשונה לחוות את הדבר...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גרמניה הנאצית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: גרמניה הנאצית, איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: גרמניה הנאצית, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
כל המקרים האפשריים שיכולים לקרות מיתוג חיובי בפייסבוק איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים? נכנסים לחובות עניין של שכנוע טיפול בהפרעות קשב וריכוז של ילדים לא לפחד ממתחרים פחד מעין רעה חרדה חברתית היא טובה לאהוב את עצמי בלי תנאים אהבה בלב שלם אהבה זה עם תנאים להיות במצב של אושר איך להשיג אושר? להחליש התמכרות זוגית בן זוג חולה נפש החלטה בבת אחת להרגיש טוב עם החלטה להתמודד עם ייאוש להתמודד עם קונפליקט איך לרצות להצליח בחיים? רצון להצליח בזוגיות למה הלקוח עוזב את המתחרים? לגרום ללקוחות חדשים ילד שעובר התעללות איך מתמודדים עם ילד מעשן סמים? כולם רוחניים להבין את התת מודע האם אתה חכם יותר ממשוגע? הפרעות נפשיות והתנהגותיות האם לשכוח את האקס? חברה של האקסית כאב במהלך האימון שרירי חזה יש או אין אלוהים אלוהים הוא הרצון קרוב להארה הדרך להארה רוחנית לא מספיק להיות אלוהים האם הספר להיות אלוהים? הכנסה או רווח למצוא דירה טובה משמעות החיים לילדים למה היא משמעות החיים שלי? הנאה ממה צריך ליהנות? בחירה מלאה אולי אין בחירה חופשית? נצחיות העולם נוצר יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, טיפול אישי מומלץ, אימון אישי להרזיה בנושאי גרמניה הנאצית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2646 שניות - עכשיו 21_11_2025 השעה 03:42:18 - wesi4