ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בתהליכי קבלת החלטות ✔הקשבה ותקשורת ארגונית מעצימה ✔תקשורת מעצימה משמעה דפוסי דיבור והקשבה התומכים ומחזקים את הדובר והמקשיב כאחד... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הקשבה ותקשורת ארגונית מעצימה
תקשורת מעצימה משמעה דפוסי דיבור והקשבה התומכים ומחזקים את הדובר והמקשיב כאחד. במאמר זה אני מבקש להצביע על הכיוון אל תקשורת כזו בארגונים, ומניסיוני כמנחה תהליכי שינוי ארגוני בעזרת אמנות ההקשבה, ניתן לשפר ולחזק דפוסי תקשורת מעצימה במערכות יחסים בתוך צוותי עבודה, אנשי מכירות, מנהלי משאבי אנוש, אנשי הדרכה - כמו גם בישיבות צוות וניהול ובכל מפגש מקצועי ואישי.

על מנת לבנות דפוסי תקשורת מעצימה בארגון עלינו לאמץ כמה ערכי ליבה:

1. בחירה בפרדיגמה של "אנחנו" - רצון ותמיכה בשיתופי פעולה, שילוב כוחות וכשרונות למטרה משותפת, הבנה ש"חכמה משותפת" היא סינרגטית ועוצמתית כשמאפשרים לה לבוא לביטוי.

2. ראיית התמונה הגדולה - הסתכלות על בעיה כהזדמנות, הקשבה לנקודות מבט שונות המנוגדות לשלי ואומץ לבחון באופן תמידי את הנחות היסוד שלי.

3. הכרה בכמיהה הבסיסית להיות חלק מקבוצה ולתרום לה - חיפוש דרך לגיוס אנשים למען מטרה משותפת, מתן משמעות לכל דעה ואדם, עידוד תרומה ושיתוף בתהליכי קבלת החלטות.

4. ניטרול שיפוטיות / ביקורתיות - חוסמות התפתחות ופריצת דרך מכל סוג. אימוץ גישת "גם וגם" במקום "או או".

5. העדפה -

לומר את האמת במקום להיות צודק.

אמון במקום פקפוק.

סקרנות במקום דעה קדומה.

הבנת הזולת במקום להגן על דעותיי.

6. מעורבות מובילה לאחריות - כשנותנים לאנשים בארגון מקום ואחריות והם מרגישים שקולם נשמע - הם מעורבים יותר ובעלי מוטיבציה ואחריות מוגברת.

הבסיס של תקשורת מעצימה הוא הקשבה. הקשבה כזו המאפשרת לדובר לבטא עצמו באופן מלא, ולהרגיש "מוקשב". הקשבה מלאה למילים, ובעיקר למה שבניהם.

הקשבה שכזו יש ללמוד ובעיקר לתרגל, והיא כרוכה בהעלאת המודעות העצמית וזיהוי אמיץ של דפוסי הקשבה מעכבים כגון:

קוצר רוח - השלמת המשפט לדובר...

שיפוטיות וביקורת

הסחת דעת - בריחה לאסוציאציות אישיות

"חזרות פנימיות" - המקשיב עסוק במה הוא יגיד עוד מעט...

דעות קדומות / מוקדמות על הנושא או הדובר.

גם בדיבור, עלינו לאמן עצמנו להימנע מ:

פילוג - השמצה רכילות, הסתה והשפלה.

"ייעצת" - מתן עצות מבלי שהתבקשנו.

דיבור סרק - ללא תכלית מיקוד ומטרה.

"וכחנות" - הצורך להיות תמיד צודק.

תקשורת ארגונית היא בסופו של דבר תקשורת בין אנשים. ישיבות צוות וניהול, מתן שרות ללקוחות, מכירת מוצרים והדרכת עובדים - כולם אפקטיביים במידה שדפוסי התקשורת מעצימים ומשרתים את שני הצדדים.

על מנת לפתח ולשמר בארגון תקשורת מעצימה ראוי לשמור על כמה כללים:

התייחס תמיד ברצינות לדובר - גם כשהוא משעמם או בדעה מנוגדת לשלך.

שמור על קשר עין והיה נוכח באופן מלא.

השקט ככל האפשר את ה"פטפוט הפנימי" בעת ההקשבה.

אמור דעתך רק כשמבקשים אותה.

חפש נקודות משותפות והפגן עניין בדובר ובדברים.

נסה תחילה להבין ורק אח"כ להיות מובן.

הקשבה מעצימה אינה מיומנות טכנית גרידא, אלא שינוי טרנספורמטיבי בדפוסי תקשורת שאנו סוחבים איתנו שנים רבות. נדרשות כאן תכונות כאומץ, יושרה, מוכנות להשתנות, אותנטיות וגמישות. זהו תהליך מתמשך שראוי לו שיתחיל בהנהלה ויחלחל לכל הדרגים מתחתם.

החדשות הטובות הן שכאשר ארגון מתחיל בתהליך של תקשורת מעצימה - התהליך "מדבק" ומהדהד לאנשים נוספים בארגון ומחוצה לו, ובנוסף מביאים האנשים דפוסים מעצימים של תקשורת למערכות היחסים שלהם בבית, במשפחה ועם חברים. תחושת הגיבוש והשייכות לארגון גדלה, האנשים יצירתיים ובעלי מוטיבציה גדולה יותר, מתחים פנים - אירגוניים מתפוגגים ובסופו של דבר התפוקה והיעילות עולים.

תקשורת מעצימה מתפתחת טוב יותר כאשר היא מלווה בקשר אישי יותר בין בעלי התפקידים, הפחתת ההירארכיה הנוקשה ומתן מקום שווה לכל הקולות בישיבות עבודה וניהול. תהליכי קבלת החלטות בדרך זו יעילים יותר, באווירה נינוחה יותר וההחלטות שמתקבלות מחזיקות זמן רב יותר מכיוון שלאנשים יש תחושה שהיו שותפים אמיתיים בהחלטות - שהקשיבו להם.

כל ארגון הוא מעין גוף אחד בעל אברים שונים העובדים יחדיו. יכולתם לעבוד בסינרגיה והעצמה הדדית תלויה בעיקר ביכולתם להקשיב זה לזה - עלינו רק להיזכר בעובדה זו.
החלטות להחליט לקבל החלטה תהליך אמת הדרכת נאמנות יחסים תמונות עובדים לקוחות ארגון הקשבה תקשורת תקשורת ארגונית תקשורתיות
כיצד להחליט החלטה נכונה
... להחליט החלטה נכונה בתהליכי קבלת החלטות, במיוחד אם התהליכים נעשים ... מחפשים הנמקות וצידוקים לרגשותינו. הרגשות הן חלק חשוב של החשיבה. הן בעלות ערך כל עוד מסווגים אותן ככאלו. מתי משתמשים בכובע זה? כאשר יש לנו ניסיון אישי בנושא. בתהליכי קבלת החלטות בין אנשי עסקים תוכלו לעתים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בתהליכי קבלת החלטות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בתהליכי קבלת החלטות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בתהליכי קבלת החלטות, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, מאמן עסקי, מורה רוחני בנושאי בתהליכי קבלת החלטות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 24_07_2025 השעה 04:49:39 - wesi4