🖨מעלתם הרוחנית של חולי הנפש - מציאת תרופה למחלהסכיזופרניה ו/או פיצול אישיות -
כיום המחלה שמוגדרת כמחלה הכי קשה ללא תרופה היא מחלת הנפש ובעיקרה מחלת הסכיזורפניה (בעברית - שסעת). זאת כיוון שבמחלה הזו החולה מאבד את זהותו והוא נע בין עולמות דמיוניים כאשר הקשר בין דמיון למציאות מטשטש ונעלם לחלוטין. הוא כלל אינו מבין שהוא חולה ורק מטלטלת בין עולמות או בין מגבלות שהציב לעצמו.
החולה איננו יודע האם מה שעיניו רואות אכן אמיתי, הקולות המדברים איתו מושכים אותו להזיות דמיוניות ולמציאות מבולבלת עד כדי אובדן.
מחזור המכירות של התרופות למחלה זו נעות סביב ה - 40 - 50 מיליארד בעולם כולו בשנה. ובכל תרופות אלו אין כלל מענה אמיתי למחלה אלא רק הקלה והרגעה.
מהי מחלת הנפש הזו וכיצד ניתן להגדיר אותה מבחינה רוחנית?
ובכן מחלה זו פורצת בעיקרה בגילאים 15 - 25 והיא איננה נעלמת לחלוטין. חלק מהחולים במחלה זו לומדים כיצד לחיות עם המחלה בעזרת כדורי הרגעה וכדומה.
ובכן איך מסבירה הרוחניות מחלה זו ובמה שונה נשמתם של החולים לנשמתם של אנשים בריאים נפשית?
על פי חוכמת הקבלה הנשמה נמצאת במוח. כאשר האדם מתעלה לדרגות רוחניות גבוהות הוא מבין שהעולם בו הוא חי הוא אחד משלל עולמות שקיימים. שבתוך נשמתו ישנן את כל סודות הבריאה וסודות ייעודו ובעצם שם טמונה הסיבה לבריאתו. הוא מבין שחלק רוחני בשם נשמה הוא זה שמרכיב אותו ולכל אחד מאיתנו יש מדריך רוחני כזה או אחר שמוביל אותנו בחיינו.
אדם כזה מסוגל להתעלות רוחנית מעבר לגופו ומוחו הפיזיים שמגבילים אותו ולהגיע להשגות שלבני אדם רגילים קשה להשיג. אדם כזה מסוגל לחוות הארה רוחנית אדירה והאנרגיות שנכנסות לתוך גופו גורמות לו לראות, לשמוע ולהבין דברים שלא היה יכול כאשר היה כבול במגבלות החומר. הוא ביטל עצמו עד כדי כך שהתעלה מעל לגופו ובעצם תקשר עם עולמות עליוניים - בדיוק כפי שחוו צדיקים גדולים רגעי הארה ואת דבריהם שכתבו באותם רגעים אלו אנו מפענחים עד היום הזה (ספר הזוהר).
על מנת להבין מהי כוחה של הנשמה עלינו להתבונן בשיטת "תקשורת בתמיכה" של פגועי מוח שהתגלתה באוסטרליה לפני כמה עשרות שנים והגיעה עם הזמן גם לארה"ב ולישראל. שיטה זו נקראת בשם:
f. c. - facilitated communication - "תקשורת בתמיכה" - על ידי לוחות סימנים ואותיות מתקשרים אוטיסטים ופגועי מוח בצורה יוצאת דופן - במשך התקשור הן מעבירות מסר לגבי חיינו כאן בעולם זה, מסבירות מדוע הגיעו לגוף פגום לפי מראיתנו, מהו תפקידן כאן, וכו'. המקרה המפורסם בארץ הוא של ילדת הפלא גליה - ילדה שנולדה פגועה בשיתוק מוחין ובאמצעות שיטה זו תקשרה עם אמה ועל כך העבירה אמה הרצאות בכל רחבי הארץ.
התקשורת נעשית על ידי תמיכה של המטפל בידו של פגוע המוח כיוון שלפגוע המוח כמעט ואין שליטה בגפיו.
פגוע המוח אינו זקוק לראות את האותיות אלא רק להקיש עליהן עם אצבעו. לעיתם הוא מקיש על לוחות האותיות גם כאשר פניו מופנות לצד אחר לגמרי.
תביעה גדולה נערכה בתחום בטענה שהמטפל הוא שמוביל את ידיו של פגוע המוח והוא כלל איננו מבין מה קורה, ובעצם המטפל מחליט מה תהיינה התשובות של המטופל והוא זה שמחליט בשבילו.
באחד המקרים כאשר הגיעה מטפלת מארה"ב לישראל אמו של פגוע המוח כתבה שאלות בביתה על מנת שתשאל את בנה אם יצליחו לתקשר איתו. המטפלת כמובן לא מכירה את המשפחה וכלל לא ידעה את מי היא עומדת לפגוש. לאחר כמה ניסיונות הצליחו לתקשר עם פגוע המוח בעזרת לוח האותיות.
האם ששכחה את הפתק עם השאלות בביתה קיבלה תשובות מבנה לפי סדר השאלות המדויק שכתבה בפתק שנותר בבית! וזאת מבלי לשאול כלל את בנה. בנה סיפר בדיוק מפתיע מה שיש לאימו בתיק ומה שמם של סבא וסבתא של אימו שכלל לא הכיר בחייו וכן נתן פרטים מדויקים במקרה אחר על המטפלת עצמה ועל משפחתה. כך שאין ספק שהמטפלת לא יכולה להשפיע על פגוע המוח שידע דברים שלה כלל אין מושג בהם. התביעה כמובן נדחתה בעקבות הוכחות רבות כאלו.
מכאן אנו מסיקים שרק הגוף פגום ולא הנשמה - הנשמה היא שלמה ולא יכולה להיפגם כלל. הנשמה היא שאוצרת בתוכה את כל חוכמות החיים גם אם הגוף פגום. הנשמה היא שרואה ולא העיניים... לכן פגוע המוח כלל לא זקוק להביט בלוח האותיות...
אם כך לאותם פגועי מוח ואוטיסטים ישנה רמה רוחנית גבוהה משל כל אדם וזאת עקב כך שמוחם פגום.
לנשמה שנמצאת "מאחורי" המוח יש מגבלה להשתמש בכל חוכמתה שכן האדם הרי מנצל רק 10% במקרה הטוב משכלו (כלומר מנשמתו שם מצויה החוכמה באמת). אצל אותם פגועי מוח המוח הרי פגום והוא לא מתפקד כרגיל - משמע הוא איננו מסתיר לנשמה ולכן פגועי המוח רואים דברים שאנו כבני אדם רגילים לא מסוגלים לראות. המוח שלנו מתפקד כרגיל ועל ידי כך הוא בעצם מסתיר לנשמה שיושבת בסמוך אליו. אם המוח לא יסתיר כל מעלתה הרוחנית של הנשמה שהיא כל כולה רוחנית תתפקד במלוא הדרה.
לכן פגועי המוח שמוחם מתפקד לא כראוי גורם לכך שהנשמה תתפקד בעוצמה יותר גדולה. דמיינו לעצמם וילון (שהוא המוח) שמסתיר לנשמה וכאשר הוילון זז הוא אומנם נפגע אך כך הנשמה מקבלת ביטוי גדול יותר.
אמר הרב דסלר: "תפקיד המוח הוא להיות מסך והסתרה לנפש האדם, להבטיח שלא תגעינה לו ידיעות אלא לפי מגבלות הגוף והזמן והמקום ולפי פעולותיו ומאמציו של האדם בעצמו בעולם הבחירה והמעשה... ".
וכפי שמגבה את דבריו ילדה פגועת מוח שבזמן תקשור אמרה: "אני אינני צריכה להסתכל בעיניים כדי לראות כמוכם - המוח מפריע לכם לראות... ".
זאת גם הסיבה לכך שמדענים מפורסמים מאוד בעולם היו בחלקם פגועים פיזית - לדוגמה המדען הנודע סטיבן הוקינג.
הוא מנצל את שכלו טוב יותר מאיתנו, כלומר את החוכמה של נשמתו שניתנה לו כיוון שמוחו לא "מסתיר" לנשמה כפי שקיים אצל בני אדם רגילים והוא יכול להגיע להבנות שלנו קשה להגיע אליהם.
מעלתם הרוחנית של חולי הנפש החולים בעיקר בסכיזופרניה היא די דומה.
אותם חולים טוענים שהם שומעים קולות, רואים דמויות, ומרגישים בזהות נוספת שיש להם לעיתים.
ומה עם אותם מתקשרים שגם רואים דמויות בעת התקשור, שומעים קולות ומרגישים ביישויות, לעיתים גם מתקשרים עם נפטרים? מה ההבדל בינם לבין אותם חולי נפש?
ההבדל הדק והגורלי כל כך הוא שאותם מתקשרים מסוגלים לשלוט באנרגיה שחודרת אליהם בזמן התקשור בעוד שחולי הנפש לא מבינים כלל מה קורה איתם עקב חוסר שליטה ולעיתים ישנה אף הקשבה עד כדי ציוט לאותם קולות שבעצם מהווים כמדריכים שלהם והם פוקדים עליהם פקודות! הם אינם מחליטים מתי לראות או מתי להרגיש בניגוד למתקשרים שיודעים כיצד לזמן לגופם סוג כזה של אנרגיה מהעולם שמעבר וגם זה מאוד מסכון. (על כך כתבתי במאמרי "מהו הסיכון בתקשור? ").
מעלתם הרוחנית של אותם חולים היא גבוהה לאין שיעור ואין להשוותה כלל לאותם מתקשרים. מבחינה רוחנית הם הרבה יותר גבוהים ושורש נשמתם מגיע ממקום רוחני הרבה יותר גבוה והם אכן שמעו וראו - זוהי לא בדיה - אך כיוון שמוחם הפיזי לא הצליח לעכל את מה שעבר עליהם ואת מה שראו עיניהם ומה ששמעו אוזניהם - בניגוד לאותם מתקשרים - הם איבדו כל קשר עם המציאות. ומכאן הדרך לסכיזופרניה או פיצול אישיות היא קצרה מאוד.
אותם חולים באמת ראו והרגישו ביישויות שבאמת היו קיימות, אך העוצמה בה האירועים קרו ללא שליטה שלהם בנעשה גררה אותם לאובדן שפיות ותחושה שהם חיים לעיתים בעולם שונה לגמרי.
ייתכן שהקולות והחזיונות שהם רואים גם בתקופת מחלתם באמת אמיתיים - אך להם כבר אין שליטה בכך ומוחם בעצם מפרש את הדברים בניגוד גמור למציאות.
הם אינם שולטים כלל באנרגיה העוצמתית שנכנסת לגופם והם מטלטלים בין עולמות דמיוניים.
גם למתקשרים עצמם יש סיכון רב בפירוש האנרגיות בהם הם מרגישים וטעות קלה יכולה להוביל אותם להפרעה מצד אותן אנרגיות או יישויות.
בדיוק כפי שבסיאנס מגיעה נשמה לתקשר ועורכי הסיאנס אינם יודעים כיצד להחזיר את הנשמה מהיכן שבאה ואותה נשמה בעצם רודפת אותם גם לאחר סיום הסיאנס. האנרגיה היא עוצמתית ומסוכנת וכאן טמונה הסיבה לכל מקרי הסיאנס המסוכנים.
כל התשובה והסוד במציאת תרופה למחלה זו טמונה ביכולת להיכנס לאותם מקומות שנמצאים החולים ו"לדבר" עם אותן יישויות כדי להבין מדוע זה קרה וכיצד ניתן מכאן לתקן את הנשמה שדרושה תיקון ולכן זה שקיבל את אותה נשמה נאלץ להיות חולה במחלה נפשית כזו.
לכל המעוניין ורוצה להביע את דעתו ובכך אולי לעזור במציאת תרופה אמיתית למחלה אשמח לשמוע רעיונות ודעות שונות לצורך המחקר המתמשך שלי למציאת תרופה למחלה.
פיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיותפיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיותפיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות איך לפתח את השכל לטיפול בהפרעות נפשיות? ההרצאה עוסקת בהתמודדות עם הפרעות נפשיות שונות, כגון התמכרויות, דיכאון, חרדה, מחשבות אורדניות, נטיות אובדניות והפרעות אישיות. אליעד כהן מתאר את המאבק של אנשים אלו, שניסו המון שיטות טיפול ולא הצליחו להיפטר מהבעיה הנפשית שלהם. השאלה המרכזית שעולה היא: מה עוד ניתן לעשות כששום טיפול לא עובד? ההמלצה של אליעד היא לפתח את השכל, ולהתמקד בשכל כגורם מרכזי שיכול לעזור להתמודד עם כל בעיה נפשית. הוא מציין כי מדובר בשריר שצריך לאמן אותו, וכל אדם יכול לפתח את השכל כדי להקל על עצמו בהתגברות על בעיות נפשיות. מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד מדגיש שהפיתוח של השכל הוא תהליך שמצריך פעילויות שמאתגרות את המחשבה בצורה ... בש המשחקים הללו דורשים חשיבה אסטרטגית ומאמץ שכלי, ואליעד טוען כי ככל שנאמן את השכל, הוא יתחזק ויעזור לפתור בעיות נפשיות בצורה טובה יותר. הוא מציין גם שש - בש כמשחק שדורש לא רק מזל, אלא גם תכנון אסטרטגי ויכולת חישוב, ולכן הוא מהווה כלי טוב לפיתוח השכל. למה לפתח את השכל עוזר לפתרון בעיות נפשיות? אליעד מסביר כי ככל שלאנשים יש יותר שכל, הם יכולים להתמודד עם בעיות בצורה יותר יעילה. פיתוח השכל עוזר להבין את הרגשות בצורה בהירה יותר ולפתור את הבעיות הנפשיות בצורה מושכלת. השכל מסייע להבין את הרגשות ולשלוט בהם, מה שמוביל לפתרון בעיות רגשיות ונפשיות בצורה מעמיקה יותר. איך זה עובד? הפתרון לפעמים עשוי להיות שכלי. אליעד מציין כי בעיה נפשית קשה יכולה להתפרש ולפתור על ידי חיזוק השכל, מה שמוביל להבנה טובה יותר של הרגש. הוא לא נכנס לוויכוחים ... נפרדים, והם משפיעים אחד על השני. ההמלצה של אליעד היא שחיזוק השכל יכול להקל על פתרון כל בעיה, כולל בעיות נפשיות ורגשיות. גם אם יש לאדם התמכרות, דיכאון או חרדה - פיתוח השכל יכול לעזור להילחם בהן בצורה אפקטיבית. מה ... פעילויות אלו עשויות לשפר את כושר החשיבה ולהקל על ההתמודדות עם מצבים רגשיים ונפשיים קשים. פיתוח השכל משחקי חשיבה הפרעות נפשיות טיפול בהפרעת אישיות איך להתמודד עם חרדה? איך לפתח את השכל לטיפול בהפרעות נפשיות? במהלך ההרצאה אליעד מדבר על אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות מסוגים שונים, כמו התמכרויות, מחשבות אורדניות, נטיות אובדניות, דיכאון, חרדה, הפרעת אישיות ועוד. הוא מתאר את המאבק של אנשים אלו שניסו אין ספור שיטות טיפול, אך עדיין לא הצליחו להיפטר מהבעיה הנפשית שלהם. השאלה שעולה היא: מה עוד ניתן לעשות כששום טיפול לא עובד? ההמלצה שלו היא לפתח את השכל, תוך הדגשה שיש דבר אחד שיכול לעזור להתמודד עם כל בעיה נפשית - לפתח את השכל. אליעד מסביר שמדובר בשריר שצריך לאמן, ובעצם כל אדם יכול לפתח אותו כדי להקל על עצמו בהתגברות על בעיות נפשיות. מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד מציין שפעילויות כמו לימוד שפות חדשות או צפייה בטלוויזיה לא תורמות לפיתוח ... המשחקים הללו דורשים מאמץ שכלי, ואליעד טוען כי ככל שנאמן את השכל, הוא יהיה חד יותר ויכול לעזור בפתרון בעיות נפשיות. מדובר לא רק במשחקי חשיבה מובהקים, אלא גם בכל פעילות שמאתגרת את החשיבה, אפילו משחקים כמו שש - בש שדורשים אסטרטגיה ויכולת חישוב. למה לפתח את השכל עוזר לפתרון בעיות נפשיות? הסיבה לכך שחשוב לפתח את השכל היא שהשכל משפיע ישירות על היכולת לפתור בעיות, כולל בעיות נפשיות ורגשיות. ככל שיש לאדם יותר שכל, הוא יכול להתמודד עם בעיות בצורה יותר יעילה. אליעד מדגיש שמי שיש לו יותר שכל, יש לו גם יכולת להבין את רגשותיו בצורה בהירה יותר, ולפתור את הבעיות הנפשיות בצורה מושכלת. איך זה עובד? הפתרון יכול להיות שכלי. כלומר, לפעמים בעיה נפשית קשה נפתרת על ידי פיתוח השכל, שמוביל להבנה טובה יותר של הרגש, ושל הדרך שבה ניתן לשלוט בו. אליעד ... ההמלצה הבסיסית של אליעד היא שברגע שתחזק את השכל שלך, יהיה לך הרבה יותר קל לפתור כל בעיה, כולל בעיות נפשיות ורגשיות. גם אם יש לך התמכרות, דיכאון או חרדה - פיתוח השכל יכול להיות הדרך להילחם בהן. מה עושים ... הללו עשויות לשפר את התפיסה השכלית שלך ולהקל עליך להילחם במצבים רגשיים או נפשיים קשים. פיתוח השכל משחקי חשיבה הפרעות נפשיות טיפול בהפרעת אישיות איך להתמודד עם חרדה
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדיםטיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדיםטיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים איך להפוך ילד קטן או אדם עם הפרעות נפשיות לבוגר ואחראי? אחת ההמלצות המרכזיות שאליעד כהן מציג בהרצאה זו עוסקת בשאלה כיצד ניתן לקחת ילד קטן, או אפילו אדם מבוגר עם הפרעות נפשיות, ולגרום להם להתנהג בצורה בוגרת, שקולה ואחראית יותר. לדבריו, ילד קטן דומה למעשה לאדם מבוגר הסובל מבעיות נפשיות, משום שההתנהגות הילדותית, אם הייתה מוצגת על ידי אדם בוגר, הייתה נתפסת כשיגעון או כחוסר שפיות. ההבדל העיקרי הוא ... או טבעית, בעוד שאותה התנהגות אצל מבוגר נתפסת כבעייתית. אליעד מסביר שלמעשה ההתנהגות הילדותית או ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית הן תוצר ישיר של ההתייחסות של הסביבה אליו. ככל שהסביבה מתייחסת לאדם כאל משוגע או כאל ילד קטן חסר ... או חסר יכולות, יאבד את המוטיבציה להתפתח וימשיך להתנהג באותו האופן. מה הטעות העיקרית בגישה החינוכית לילדים ולאנשים עם בעיות נפשיות? הטעות המרכזית שאליעד מזהיר מפניה היא היחס המקובל שבו מתייחסים לילדים קטנים בשפה ובגישה ילדותית. לדוגמה, כשמבוגרים משתמשים בביטויים ... בוגר, כי הוא למעשה מקבל אישור חברתי להישאר באותה נקודה שבה הוא נמצא. כך בדיוק גם ביחס לאדם הסובל מבעיות נפשיות. אם מתייחסים אליו כאל משוגע ומאשרים לו בהתייחסות הזו את מצבו הנוכחי, האדם נשאר לכוד במצבו ואינו מצליח להיחלץ ... את ההפרעה ואת תחושת חוסר הערך העצמי, ומונע מהאדם להתפתח ולהשתפר. מהי הגישה הנכונה שתעזור לילד או לאדם עם בעיות נפשיות להתקדם? הגישה המומלצת ביותר לפי אליעד היא להתייחס לאדם, בין אם הוא ילד קטן או מבוגר עם בעיות נפשיות, באופן שבו היינו מתייחסים לאדם נורמטיבי, בוגר וחכם. הגישה הזו כוללת מספר עקרונות בסיסיים: שימוש בשפה בוגרת ומכבדת, ללא ... שאתה מרגיש ככה. לנהל שיחות בגובה העיניים, שבהן המבוגר מנסה להבין את נקודת המבט של הילד או האדם בעל הפרעה נפשית, גם אם הוא לא מסכים איתה. לא להדביק תוויות של משוגע או ילד קטן, כי התוויות האלה גורמות לילד ... של אליעד הוא שההתייחסות חייבת להיות מבוססת על היגיון וכבוד הדדי, והיא צריכה להיות עקבית. אם תתייחסו לאדם בעל הפרעה נפשית או לילד קטן כאדם בוגר, רציני ובעל יכולת, יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהוא יתחיל להתנהג בהתאם לאופן שבו אתם תופסים אותו. מה לעשות כשלא מבינים את ההיגיון של הילד או האדם עם הפרעה נפשית? אליעד מודה שיש מצבים שבהם אנחנו לא מבינים את ההיגיון של האדם השני. ייתכן שהוא טוען משהו שנראה לנו ... יפנים את המסר שהוא בוגר, מסוגל ואחראי, וכך יתחיל להתנהג בהתאם. לסיכום, ההתייחסות הרצינית והמכבדת לילד או לאדם עם הפרעות נפשיות, בשפה בוגרת ועם הרבה סבלנות והבנה, יכולה להוביל אותם לפיתוח התנהגות בוגרת, שקולה ובריאה יותר. טיפול בהפרעות נפשיות טיפול במשוגעים איך לחנך ילדים בוגרים איך לגרום לילד להיות בוגר טעויות בחינוך ילדים איך לגרום לילד קטן להתנהג ... אותו כבוגר, תוך שמירה על היגיון של המבוגר. אליעד מסביר גם כיצד יש לתקשר עם ילדים או אנשים עם הפרעות נפשיות - אם ילד או אדם משוגע טוען שמשהו בלתי הגיוני קורה, יש לנסות להבין את עולמו ולדבר איתו בהיגיון. ... מבוססת על כבוד הדדי, שמבוססת על היגיון ולא על גישה של אתה לא בסדר. מהו המפתח בחינוך ילדים ובטיפול בהפרעות נפשיות? ההמלצה היא להיות עקביים בהתייחסות לבן אדם עם בעיות נפשיות כמו לנורמלי, ולהימנע מלכנות אותו כמשוגע. אם מתייחסים אליו כאל משוגע, זה מגביר את הסיכוי שהוא יישאר במצבו הנוכחי. ... כאל אדם בוגר, הם מעודדים אותו להתנהג בצורה בוגרת. התייחסות כזו נותנת סיכוי הרבה יותר גבוה להתפתחות בריאה. טיפול בהפרעות נפשיות טיפול במשוגעים איך לחנך ילדים בוגרים איך לגרום לילד להיות בוגר טעויות בחינוך ילדים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בעיות נפשיות
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331
שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים
-
הספר על: בעיות נפשיות, למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
-
הספר על: בעיות נפשיות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...
שקט נפשי אמיתי
-
הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...