ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיות למידה ✔אור צליל וצבע ✔היא שיטה המהווה פריצת דרך ייחודית, בלתי אמצעית כאמצעי הבעה, יצירה ופענוח, הבא... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 אור צליל וצבע
היא שיטה המהווה פריצת דרך ייחודית, בלתי אמצעית כאמצעי הבעה, יצירה ופענוח, הבא לבטא את עולמו, קשייו, רצונותיו, ותחושותיו של הילד כאדם והאדם במהות הילד הפנימי שבתוכו.

שיטת אור צליל וצבע היא שיטה וגישה ייחודית למשמעות האור, אשר דרכו משתקפים תדרי הצלילים וגווניו המופלאים והשונים של צבעי הקשת. ייחודה של שיטת אור, צליל וצבע מאפשרים להרחיב אופקים ולגלות עולם חדש!

הצבעים הם שפה אשר הנפש / נשמה מדברת באמצעותם. "האותיות" שלה הן קשת הצבעים, ו"קריאה" באמצעותם, נותנת לאדם הזדמנות למצוא את בחירת הצבעים הטובים לו ולבחור בהם בכל הרבדים בחייו.

בדומה לטבע הסובב אותנו אשר בכל עונות השנה צבעיו משתנים, כך אנשים מחליפים את "מלבוש הצבעים" ומשתנים בהתאם לרמת התפתחות והמודעות.

הצבעים הם השפה המאפשרת לאדם לחבור אל עצמו ללא שפיטה, בדרך ישירה ופשוטה מתוך קבלה של גילוי ופתיחות מחודשת.

דרכם ניתנת האפשרות וההזדמנות - לראות, לשמוע, לחוש ולחוות את העולם האינסופי של חווית הצבעים.

לעולם הצבעוני סביבנו יש השפעה ישירה על התחושות, הרגשות והחוויות שלנו. כאשר אנו מכירים את שפת הצבעים ומובנים לנו האלמנטים והכיוונים הפזורים במרחב, ניתנת לנו האפשרות ליצור סביבה תומכת ומעצימה בין האדם לעצמו ובין האדם לזולתו.

היצירה ותנועת הצבעים ותדרי הצלילים באה במקום המילים.

השיטה תומכת באדם במסעו להתחבר ל"אני" המתבונן שבו ולהקשיב לו, והיכולת לראות את "האני" יותר בבהירות כדי לעזור לעצמו. מילת המפתח בשיטה הוא האיזון המאפשר שמירה על כל תחומי החיים - המחשבתי, הרגשי והגופני. זהו שביל האמצע לחיפוש, האיזון בין הרגש להיגיון, בין מאמץ להנאה ובין הניגודים הקיימים באדם.

התבוננות באור צליל וצבע כאמצעי הבעה יצירתי - אומנותי, מתאים ומתאפשר במיוחד לילדים שדרך הבעתם ישירה והבעה יצירתית עבורם משמש ככלי מגוון שיש בו הנאה, שחרור והמצאה. כך שצורת התבוננות יצירתית זו מתאימה לכל גיל ולכל אוכלוסייה.

זוהי דרך המאפשרת טיפוח וקבלת כלים לכל העוסקים במגוון מקצועות החינוך על כל גווניו, כדי לאפשר את היכולת להעביר הלאה ומכאן רווחתו של משרד החינוך לטיפוח והעצמה של מורים בעלי רגישות כדי להעצים את הישגיו של התלמיד על כל רבדיו.

היצירה היא עדות מוחשית לתהליכים המתרחשים בעולמו הפנימי של הילד. מרחב ההבעה היצירתית מהווה מיכל לרגשות ותחושות של חרדה, פחד, תסכול וכעס. דרך תהליך היצירה ניתנת לאדם / לילד הזדמנות להתנסות בחוויות של שליטה, בנייה צמיחה ושנוי, יש משמעות לדרך ביטוי ההבעה היצירתית, לבחירת החומרים, לצבע, לתנועה ולצורה כמבטאים את עולמו הפנימי של הילד, מאפיינים אישיותיים, כשרים חברתיים, הסתגלותיים וקוגניטיביים. מעשה ההבעה היצירתית הוא כלי להתבוננות ולהבנה את שמתרחש במצבו הנפשי של האדם.

מטרות ההדרכה והתמיכה של המורה:

הגישה באור צליל וצבע עם ילדים, נוער ומבוגרים מתמקדים בעיקר בתחום הרגשי - נפשי ובתחום ההתנהגותי - חברתי. בנוסף, מיקוד בנושאים הקשורים לתפיסה, לתחום הקוגניטיבי, לשפה ולתקשורת ולפיתוח דרכים ליכולות הלימודיות אצל ילדים, נוער ומבוגרים המתקשים בבעיות למידה בכל הרמות.

המטרות בעבודה פרטנית ובעבודה קבוצתית באור צליל וצבע:

1.כלי המאפשר דינאמיקה קבוצתית

כיצד מתפקדת קבוצה? מהם הכוחות המניעים אותה? מהו התפקיד שמקבל על עצמו כל אחד מחברי הקבוצה? איך האדם מראה את עצמו לאחרים ואיך אחרים קולטים אותו?

2.העמקת האינטראקציה בין חברי הקבוצה - בחירת המנדאלה ותהליך ההבעה היצירתית...

3.תמיכת הקבוצה ביחיד

4.הצבעים והתדרים שבהם מקדמים ספונטאניות, יוזמה ויצירתיות

5.הרגשת שייכות, השתתפות והישגיות

6.התגברות על התנגדות

המטרות בעבודה באור צליל וצבע מאפשרות:

1.סובלימציה של רגשות

2.לגיטימציה לבטא רגשות

3.השגת שליטה באמצעות אובייקטיביזציה של תכנים

4.חיבור בין היגיון ורגש, מילולי ולא מילולי, מציאות ודמיון

5.הרחבת יכולת הבעה רגשית באמצעות הצבע והצליל ללא הרגשת איום

6.ארגון וסדר

7.הצבעים ככלי אבחוני ייעוצי וטיפולי

המטרות להשתלבות בקבוצה באמצעות הצבעים

1.מראה לדינאמיקה הקבוצתית

2.העמקה של פעולת הגומלין בין חברי הקבוצה

3.תמיכת הקבוצה בפרט

4.כלי להזדמנות לפתח ספונטאניות, יוזמה ויצירתיות בקבוצה בצד משמעת ושליטה עצמית.

5.הרגשת שייכות, השתתפות ושחרור ממגבלות

6.התגברות על התנגדות וקושי לשינוי

השיטה והגישה שבאור צליל וצבע מתאימה למורים, הורים, תלמידים של החינוך הפורמאלי והחינוך המיוחד הלומדים בכיתות היסוד ובחטיבות הביניים.

מתאים לגננות, למורים, הורים, לתלמידים הלומדים בביה"ס היסודי, לחטיבות הביניים ולחטיבות עליונות.

מורה שיהיו בידיו כלים אלו יוכל לראות את תלמידיו בעיניים אחרות, לסייע להם ולקדמם תוך טיפוח הייחודיות והיכולות בתחומים השונים והמגוונים כתלמידים וכחלק מהמרקם החברתי.

ד"ר שולמית רונן - מפתחת שיטת "אור צליל וצבע"

ליצירת קשר: דר" שולמית רונן

פלאפון: 052-3371070

maayanr1@zahav.net.il www.alternativli.co.il/shulamit.htm

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=87650
תחושה של שליטה אפשרות ילדים ניגודים רצון הרגשת איום תנועה תחושות ורגשות הנשמה בעיה פיתוח צלילים
מצפון / שכל ורגש - איך להגיע להסכמה בין הרגש לבין השכל?
...להסכמה בין הרגש לבין השכל? הרגש והשכל, לא תמיד הם מסכימים ביניהם. ישנם מצבים, שבהם, השכל של האדם אומר לו דבר אחד, והרגש שלו אומר לו דבר אחר. והשאלה היא, למה יש חוסר הסכמה בין הרגש לבין השכל? ואיך אפשר להגיע להסכמה ביניהם? תשובה: הרגש הוא המצפן של השכל והשכל הוא המצפן של הרגש. כאשר השכל של האדם, לא רואה את הדברים כפי מה שהם באמת, במקרה כזה הרגש של האדם מרגיש את זה, ורומז לאדם שידע שהשכל שלו לא מדויק. ואיך הוא רומז לו? על ידי זה שהוא לא מסכים עם השכל...
האם לספר כשרע לך? האם לשתף שרע לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג חברים? האם לשתף בבעיות שלך? איך ליצור אווירה נעימה? איך לשדר קרבה? האם לספר על בעיות אישיות? תקשורת בין אישית, אומנות הפיתוי
האם לספר כשרע לך? האם לשתף שרע לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג חברים? האם לשתף בבעיות שלך? איך ליצור אווירה נעימה? איך לשדר קרבה? האם לספר על בעיות אישיות? תקשורת בין אישית, אומנות הפיתוי
...לשתף בבעיות שלך? איך ליצור אווירה נעימה? איך לשדר קרבה? האם לספר על בעיות אישיות? תקשורת בין אישית, אומנות הפיתוי האם כדאי לשתף אחרים כשרע לך? כשאדם רוצה לגרום לאחרים לאהוב אותו ולהרגיש קרובים אליו, לעיתים קרובות עולה השאלה האם לשתף אותם בדברים רעים שקורים לו. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם משתף אדם אחר בדבר רע שקרה לו, הצד השני חייב לדמיין שזה קורה גם לו כדי להבין את מה שנאמר. לכן, אם מישהו משתף שהוא חולה, הצד השני באופן אוטומטי ידמיין שהוא עצמו חולה...
האם זאת כל האמת? איך לבדוק תשובה? האם התשובה נכונה? האם זאת התשובה היחידה? איך לדעת מה התשובה? האם התשובה מחויבת? האם זאת האמת היחידה? תשובה אפשרית, החלל הפנוי, אמיתות של תשובה
האם זאת כל האמת? איך לבדוק תשובה? האם התשובה נכונה? האם זאת התשובה היחידה? איך לדעת מה התשובה? האם התשובה מחויבת? האם זאת האמת היחידה? תשובה אפשרית, החלל הפנוי, אמיתות של תשובה
...האמת? איך לבדוק תשובה? האם התשובה נכונה? האם זאת התשובה היחידה? איך לדעת מה התשובה? האם התשובה מחויבת? האם זאת האמת היחידה? תשובה אפשרית, החלל הפנוי, אמיתות של תשובה איך לדעת אם התשובה שקיבלנו נכונה? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט כיצד עלינו לבדוק כל תשובה שאנחנו מקבלים לשאלה כלשהי. לדבריו, כאשר אדם שואל שאלה ומקבל עליה תשובה, חשוב לא להסתפק בתשובה בלבד, אלא לבדוק אותה בכמה דרכים שונות. ראשית יש לבדוק האם התשובה שניתנה עונה באמת על השאלה שנשאלה...
רצון לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים
רצון לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים
...לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים מהו רצון לתת וכיצד הוא קשור לרצון לקבל? בהרצאה של אליעד כהן, עולה נושא מרכזי שקשור לרצון שלנו לתת. השאלה שואל האם כאשר אנחנו חושבים שאנחנו נותנים לאחרים, אנחנו לא בעצם רוצים לקבל משהו בתמורה? כלומר, האם הרצון שלנו לעזור ולתמוך בסובלים או באחרים הוא באמת פעולה של נתינה או שמא הוא נובע ממקום של רצון לקבל? אליעד מציע כי כל פעולה של נתינה, אם נבחן אותה לעומק...
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
...אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן חא קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב מה הקשר בין כבוד, גאווה וענווה? הרצאה זו מתמקדת במושגים של כבוד, גאווה, ענווה, אגו ופגיעות בכבוד, ומשלבת רעיונות מתוך התורה של רבי נחמן מברסלב, בעיקר ליקוטי מוהרן. אליעד מסביר את החשיבות והסכנות הקשורות לכבוד וכיצד אפשר להשתמש בכבוד בצורה נכונה כדי לשפר את החיים, אך גם להימנע מהסכנות שמגיעות עם חיפוש אחר כבוד מיותר. מהן הסכנות שבכבוד? אליעד מדבר על...
איך לדעת אם יש אלוהים? איך למצוא תשובה לשאלה האם יש אלוהים? להגדיר מה זה יש, להגדיר מה זה אין, להגדיר מה זה אלוהים, מה זה יש אלוהים? מה זה אין אלוהים? מה זה אלוהים? האם אלוהים הוא יש? האם אלוהים הוא אין? יש או אין אלוהים
איך לדעת אם יש אלוהים? איך למצוא תשובה לשאלה האם יש אלוהים? להגדיר מה זה יש, להגדיר מה זה אין, להגדיר מה זה אלוהים, מה זה יש אלוהים? מה זה אין אלוהים? מה זה אלוהים? האם אלוהים הוא יש? האם אלוהים הוא אין? יש או אין אלוהים
...האם יש אלוהים? להגדיר מה זה יש, להגדיר מה זה אין, להגדיר מה זה אלוהים, מה זה יש אלוהים? מה זה אין אלוהים? מה זה אלוהים? האם אלוהים הוא יש? האם אלוהים הוא אין? יש או אין אלוהים איך אפשר לדעת אם יש או אין אלוהים? השאלה האם יש או אין אלוהים? תלויה בשלוש הגדרות מרכזיות: מה זה יש?, מה זה אין?, ומה זה אלוהים?. אליעד כהן מדגיש שכדי לענות על השאלה הזאת, חייבים ראשית להבהיר מה משמעות המושגים האלה. אם המושגים לא ברורים, אי אפשר לענות על השאלה הזו באופן חד...
האם ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף? האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת? איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור?
...ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף? האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת? איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור? האם יהיה נכון לומר, שככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש...
מה כן ולא מה לא? תקיעות בחיים, למה אני מרגיש תקוע? למה אני לא מתקדם בחיים? חוסר התקדמות בחיים, לא מצליח להתקדם בחיים, לא מצליח להפסיק התמכרות, לא מצליח למצוא את עצמי, מרגיש אבוד, שום דבר לא כמו שאני רוצה, המציאות נגד רצוני, לא מצליח להפסיק להרגיש רע, מה אני כן רוצה שיהיה? מה אתה כן רוצה שיהיה? להתמקד במה כן ולא במה לא, לחשוב בצורה חיובית, לא לחשוב בצורה שלילית
...אני לא מתקדם בחיים? חוסר התקדמות בחיים, לא מצליח להתקדם בחיים, לא מצליח להפסיק התמכרות, לא מצליח למצוא את עצמי, מרגיש אבוד, שום דבר לא כמו שאני רוצה, המציאות נגד רצוני, לא מצליח להפסיק להרגיש רע, מה אני כן רוצה שיהיה? מה אתה כן רוצה שיהיה? להתמקד במה כן ולא במה לא, לחשוב בצורה חיובית, לא לחשוב בצורה שלילית לפעמים המציאות נגד רצונו של האדם והאדם מסובך בדברים שהוא לא רוצה, בגלל שהוא לא יודע להגדיר בצורה ברורה מה הוא כן רוצה שיהיה. דהיינו, לפעמים האדם...
חרדת נטישה, חרדת פרידה, חרדת בגידה, חרדה אחרי בגידה, להתגבר על בגידה, דיכאון אחרי בגידה, טיפול לאחר בגידה, פחד מנטישה, פחד מפרידה
חרדת נטישה, חרדת פרידה, חרדת בגידה, חרדה אחרי בגידה, להתגבר על בגידה, דיכאון אחרי בגידה, טיפול לאחר בגידה, פחד מנטישה, פחד מפרידה
...חרדת פרידה, חרדת בגידה, חרדה אחרי בגידה, להתגבר על בגידה, דיכאון אחרי בגידה, טיפול לאחר בגידה, פחד מנטישה, פחד מפרידה איך אפשר להתמודד עם חרדת נטישה וחרדת בגידה? התוכן עוסק בבעיה נפוצה של חרדת נטישה, חרדת פרידה וחרדת בגידה, ובמיוחד בתחושות שעולות לאחר שחווים בגידה. אליעד מסביר באופן מפורט כי הבעיה נובעת בעצם מכך שבתוך כל אדם קיימים שני רצונות מנוגדים. מצד אחד, קיים רצון חזק לקשר ולזוגיות, ומצד שני, קיים פחד גדול להיפגע ולהינטש. לדבריו, חרדת הנטישה...
קורונה, מה האמת מאחורי הקורונה? 3 סיבות למשבר הקורונה, 3 אפשרויות למה הקורונה הגיעה לארץ, למה הקורונה הגיעה למדינת ישראל? האם רצו שהקורונה תגיע לארץ? האם היה ניתן למנוע את הגעת הקורונה לארץ? איך ללמוד מטעויות? ביבי והקורונה
קורונה, מה האמת מאחורי הקורונה? 3 סיבות למשבר הקורונה, 3 אפשרויות למה הקורונה הגיעה לארץ, למה הקורונה הגיעה למדינת ישראל? האם רצו שהקורונה תגיע לארץ? האם היה ניתן למנוע את הגעת הקורונה לארץ? איך ללמוד מטעויות? ביבי והקורונה
...למשבר הקורונה, 3 אפשרויות למה הקורונה הגיעה לארץ, למה הקורונה הגיעה למדינת ישראל? האם רצו שהקורונה תגיע לארץ? האם היה ניתן למנוע את הגעת הקורונה לארץ? איך ללמוד מטעויות? ביבי והקורונה מה האמת מאחורי הקורונה? בהרצאה זו, אליעד כהן מנתח את המשבר העולמי של הקורונה ואת הדרכים בהן ניתן היה למנוע את התפשטות המגפה או לפחות למנוע את עוצמתה במדינת ישראל. הוא עוסק במגוון נושאים כמו איך ללמוד מכישלון, איך לנתח טעויות, והאם הייתה אפשרות למנוע את המשבר, וכיצד...
פרפרים הם חופשיים
...חשש שאם לא נאחז בו הוא יאבד. מתאמצים לאחוז בעבודה שלנו, במשפחה, בחברים, במכרים, במחשבות שלנו, בדרך שבה בחרנו ללכת, באמונות שלנו ואפילו בתחושות שלנו. אך האם אנו יכולים לאחוז בכל אלו? ואף יותר מכך, האם אנו באמת רוצים לשמור ולשלוט בכל אלו? חישבו רגע על פרפר מרהיב שחולף לידכם, פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו לפרפר? מה יקרה לאותם דברים שראיתם בו? פשוט, הפרפר יאבד מפרפריותו - הוא לא יהיה חופ
התמכרות \ כיצד להיגמל \ למה מתמכרים
...מתמכרים בפוסט זה ארצה לתאר את הדרך שבה מתמכרים בני האדם לדברים - חומריים, רוחניים או אפילו לבני אדם אחרים, כמו כן ארצה להסביר מדוע מתרחש תהליך של התמכרות וכיצד ניתן לא רק להיגמל מהתמכרויות קיימות אלא גם להימנע מהתמכרות עתידית. הרעיון המרכזי בפוסט הוא לסייע לאנשים לפתח מודעות ולהיעזר בה בכדי להבין את עצמם ואת התהליכים המודעים והלא מודעים שמתקיימים בהם. התמכרות מהי מתי בפעם האחרונה קרה לכם שהיה בחייכם משהו מסוים שהתרגלתם אליו ולקחתם כמובן מאליו, והתחלתם...
האם וכיצד ניתן לשלוט במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים?
...פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים? מחשבות. כיצד הן עובדות? האם ניתן לשלוט בהן? כיצד באפשרותו של אדם לבחור על מה לחשוב? דע כי באפשרותך לבחור על מה לחשוב ועל מה לא לחשוב בצורה ממש פשוטה. כאשר אין ברצונך לחשוב על משהו, פשוט אל תחשוב עליו לחלוטין על ידי זה שתחשוב על משהו אחר ופשוט תתעלם מאותה המחשבה הלא חיובית לחלוטין כאילו היא לא קיימת בכלל! המוח של האדם חושב כל הזמן כולל כאשר הוא ישן, מה שבעצם יוצר את החלומות. רק מאחר שלפעמים השינה עמוקה לכן לא...
אמון - מבוא
...- מבוא אמון הוא תודעה, המבטאת יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה...
גורו - מבוא
...- מבוא גורו (סנסקריט: מורה) הוא כינוי המשמש לתיאור מספר סוגים של מורים רוחניים או מנהיגים רוחניים: מנהיג דתי בהינדואיזם, בודהיזם, סיקהיזם וכן בתנועות דתיות חדשות רבות. מומחה המלמד תלמידים אומנויות הודיות מסורתיות במכללות בהודו. יוגי המלמד יוגה. כיום ניתן התואר הזה על ידי חסידים של זרמים שונים למוריהם, אין אמת מידה אחידה המבדילה בין מי שזכאי לתואר זה ומי שלא. הפרמטרים המקובלים על פי רוב להפיכתו של מורה רוחני לגורו הם הכרזתו שלו או הכרזת אלו הנמצאים...
על יוגה וחופש
...זמן מה השתתפתי בסדנה. המנחה שאלה אותנו מהו הערך העליון שלנו, כזה שאם יפגעו לנו בא נגיד עד כאן. המילה הראשונה שקפצה לי לראש, ונשארה שם גם כשהיה סבב שני שאיפשר להתחרט, הייתה: חופש. אני אוהבת לחיות בתחושה של חופש, כך אני חשה שאני חיה את חיי במלואם. ככזו, אני תוהה לעיתים מהם יחסיי עם היוגה, שיש בהם מן המשמעת, הסדר והריטואל. תהייה זו מובילה אותי לשאול עצמי מחדש: מהו בעצם החופש? להיות חופשיה ממה? שהרי חופש אין משמעו חופשה, חול ים, דקלים וקוקוס קר הם הנאה...
חלומות - מין ומיניות בחלום
...את ההשראה, כאשר אנו חולמים חלומות מיניים אנו נמצאים בתקופה של פתיחות רעיונית ויצירתית. החלום מאפשר לנו להביט פנימה והחוצה בעת ובעונה אחת - חלומות מיניים הינם דמות מראה של הנשמה שלנו, שעומדת בפני פוטנציאל של יצירה והגשמה בתחום מסויים בחיינו. מין הוא סמל של יצירה והגשמה רוחנית ומעשית בחלום. ברוב המקרים מין בחלום אינו סמל ישיר של מין במציאות, אלא מצביע על יצר, יצירה ויצירתיות של החולם. חלומות שבהם אנו מקיימים יחסי מין יצביעו על חדוות יצירה שפורצת מתוכנו...
חושך, אור והשגחה אלוהית
...רבים מאיתנו משתמשים בביטויים: חושך ואור כדי לתאר שני מצבים. חושך מתאר בדכ את הצדדים הפחות נעימים של החיים, הצדדים הרעים יותר למשל: עוני, חולי, מוות וכן רגשות שליליים, כמו: כעס, עצב, קנאה, תסכול, פחד, חרדה וכו. והאדם אומר לעצמו, אם אני עני, חולה ומרגיש עצב, פחד וכעס אז אני מצוי בחושך והאדם רוצה לצאת אל האור, שפירושו של דבר בעצם מבחינתו, להיות בריא, שמח, עשיר וכו. חושך ואור בבסיסם, מתארים את בהירות הראייה, כלומר כאשר קיים אור, אז אדם יכול לראות טוב...
מכל המקומות קיסריה, למה?
...לא רציונאלי ולא במקרה. חברה שלי רופאה בכירה באחד מבתי החולים המובילים בארץ, הביעה את דעתה בשיחה חולין לגבי החלטות על ביצוע מחקרים רפואיים וכך אמרה שהחלטה על ביצוע זה או אחר תלויה בגודל הביצים של ראש המחלקה, איך זה ישרת אותו, ולאחר מכן עוטפים החלטה זו בשיקולים רציונאליים רפואיים. למה? דן אריאלי בספרו לא רציונאלי ולא במקרה קובע שאנחנו הרבה פחות רציונאליים בהחלטות שלנו... ושהתנהגות הלא רציונאלית שאנו מפגינים איננה אקראית או חסרת היגיון. הטעויות שלנו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בעיות למידה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיות למידה, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיות למידה, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, קואצ'ר אישי, מאמן עסקי בנושאי בעיות למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5625 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 22:52:54 - wesi4