ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בן המלך ✔גם "הינדיק" (תרנגול הודו) יכול להיות בן אדם! ✔סיפר רבי נחמן "פעם אחת, בן מלך אחד נפל לשיגעון [השתגע וחשב] שהוא עוף...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨גם "הינדיק" (תרנגול הודו) יכול להיות בן אדם!
סיפר רבי נחמן "פעם אחת, בן מלך אחד נפל לשיגעון [השתגע וחשב] שהוא עוף הנקרא הינדיק, דהיינו תרנגול הודו. ו [בעקבות כך חשב בן המלך כי הוא] צריך לישב ערום תחת השולחן ולגרור חתיכות לחם ועצמות כמו הינדיק. וכל הרופאים נואשו מלעזור לו ולרפאו מזה, והמלך היה בצער גדול, עד שבא חכם אחד ואמר: אני מקבל על עצמי לרפאו.

[מה עשה החכם? ] הפשיט גם כן את עצמו ערום, וישב תחת השולחן עם בן המלך הנ"ל, וגם כן גרר פרורים ועצמות. ושאלו בן המלך: מי אתה ומה אתה עושה פה? והשיב לו: ומה אתה עושה פה? אמר לו: אני הינדיק. אמר לו: אני גם כן הינדיק. וישבו שניהם יחד כך איזה זמן, עד שנעשו רגילים זה לזה.

אז רמז החכם והשליכו להם כתונת, ואמר החכם ההינדיק לבן המלך: אתה חושב שהינדיק אינו יכול לילך עם כתונת? יכולים להיות לבושים כתונת ואף על פי כן להיות הינדיק. ולבשו שניהם הכתונת. ואחר זמן מה רמז והשליכו להם מכנסיים, ואמר לו גם כן כנ"ל: אתה חושב שעם מכנסיים לא יכולים להיות הינדיק? ולבשו המכנסיים, וכן עם שאר הבגדים.

ואחרי כן רמז והשליכו להם מאכלי אדם מהשולחן, ואמר לו: אתה חושב שאם אוכלים מאכלים טובים כבר חדלים להיות הינדיק? אפשר לאכול וגם להיות הינדיק. ואכלו. ואחרי כן אמר לו: אתה חושב שהינדיק מוכרח להיות דווקא תחת השולחן? יכולים להיות הינדיק ולהיות אצל השולחן. וכן התנהג עמו עד שריפא אותו לגמרי. "

וכמובן שיש כאן המון מוסר השכל להמון תחומים שונים ובפרט לכל מה שקשור לנושאים של חינוך ילדים / הוראה. אך גם ברמה הפרטנית והאישית של האדם מול עצמו, גם כאן יש מוסר השכל. ומוסר ההשכל הוא, כי גם כאשר אדם מרגיש לפעמים שיש בו חלקים משוגעים של "הינדיק", עדיין באפשרותו לצאת מהשטויות שלו.

וזה אפשר לעשות על ידי זה שלא נלחמים ברע, אלא עושים אך ורק טוב בלבד. כי חושך מגרשים עם אור בלבד. כי כל אותם רופאים לא הצליחו לרפא את בן המלך, משום שהם ניסו להלחם בו. כל אותם רופאים ניסו להסביר לבן המלך בצורה ישירה שהוא אינו הינדיק. אבל מה לעשות שהוא השתגע?! אתה יכול עד מחר להסביר לבן המלך שהוא בן מלך ולא תרנגול הודו, אבל זה לא יעזור.

ואדרבה, ככל שמתווכחים עם בן המלך יותר ומנסים "להוכיח" לו שהוא לא הינדיק, כך הוא כדי להגן על העמדה שלו, משכנע את עצמו עוד יותר שהוא הינדיק. כי אם מנסים להוכיח לו שהוא טועה, אז הוא מנסה להתבצר בעמדה שלו, וכך הוא משכנע את עצמו עוד יותר שהוא באמת הינדיק. ולא משנה כמה מתווכחים איתו שהוא לא תרנגול הודו, כך הוא בטוח עוד יותר שהוא הינדיק.

והפתרון של החכם היה, להפסיק להתווכח עם בן המלך. החכם בשום שלב לא התווכח עם בן המלך. אין בעיה, מי אתה חושב שאתה? הינדיק?! אין בעיה, זה בסדר גמור שאתה הינדיק. אדרבה, גם אני הינדיק. אבל מה דעתך להישאר הינדיק ולאכול ליד השולחן?!

החכם השתמש ב פסיכולוגיה הפוכה אמיתית כדי לרפא את בן המלך. החכם לא צעק על בן המלך, החכם לא אמר לבן המלך שהוא משוגע, החכם קיבל אותו כפי שהוא. כי כל שאר הרופאים, בוודאי ניסו לצעוק על בן המלך ולהגיד לו שהוא השתגע ושהוא לא תרנגול הודו. כל אותם רופאים "חכמים", ניסו ללא הועיל להשתמש בכוח מול בן המלך. אך הם רק גרמו לו לנזק נוסף כנ"ל.

לעומת זאת, החכם לא השתמש בכוח אלא במוח. החכם התייחס לאותו משוגע שכולם התייאשו ממנו, החכם התייחס אליו בצורה מכובדת. הוא לא השפיל אותו, לא התווכח איתו ולא העיר לו שום הערה. החכם התייחס לאותו בן מלך בצורה מכובדת. אדרבה, הוא התנהג בצורת ההתנהגות החיצונית של בן המלך, דהיינו כיבד את מרחב השליטה של בן המלך, ונתן לו להרגיש שהוא משהו.

ומה היתה השיטה של החכם? השיטה שלו היתה ממש פשוטה (פסיכולוגיה הפוכה אמיתית). אין בעיה שתחשוב שאתה הינדיק, אבל תתנהג כמו בן אדם. דהיינו לא משנה מה עשית, מה עבר עליך, מה אתה חושב שעשית, כמה טעויות נדמה לך שעשית, כמה כישלונות נכשלת ואתה עדיין נכשל, הכל בסדר גמור, אל תילחץ מכך. כי הטעות הגדולה ביותר שאפשר לעשות, היא לצעוק ולריב עם הינדיק. דהיינו שהאדם מתחיל להאשים את החלק של ההינדיק שיש בו.

בכל אדם יש הינדיק וכל אדם כפי בחינתו הוא, כל אדם יש בו חלק שאינו פועל מהשכל, אלא מתנהג כמו הינדיק משוגע. דהיינו כל אותן פעולות קטנות שהאדם עושה במשך היום שאין להן שום קשר לשכל. כגון לדוגמה כעס, עצבים, פזיזות, חוסר מצב רוח, עצבות, חשיבה שלילית וכולי, כל הפעולות שהשכל אומר לא לעשות, אבל ההינדיק שיש באדם אומר לו כן לעשות. אז מה עושים?

אז יש רופאים שאומרים לאדם שהוא צריך לצעוק על עצמו, שמה פתאום הוא עושה כאלו טעויות וכולי, דהיינו להעביר בטעות ביקורת הרסנית, שלא רק שהיא לא עוזרת לאדם, אדרבה היא מזיקה לו. אך החכם האמיתי מלמד את האדם, שלא משנה מה קרה אל תשפוט את עצמך. מה כן לעשות?! כן תעשה פעולות חיוביות קטנות שאתה כן מבין שאתה יכול לעשות.

אל תילחם בהינדיק, אבל כן תנסה להתנהג כמו בן אדם במה שאתה כן יכול לעשות. ז"א אתה לא חייב לריב עם עצמך ובבת אחת להיות בן אדם. שלב ראשון תהיה רגוע ותדע שאין כאן מלחמה, המלחמה נגמרה, אף אחד לא רב איתך על ההינדיקיות שבך, אתה בסדר גמור. עכשיו אחרי שנרגעת, עכשיו תבדוק מה אתה כן יכול לעשות מהצד של החוכמה שבך.

בן המלך זה האדם עצמו. ההינדיק הוא בעצם הצד של השיגעונות שיש לאדם, כל אחד כפי מה שהוא יודע מעצמו, את כל צורות המחשבה השטויות שלו. והחכם האמיתי זה השכל האמיתי של האדם, שהוא אומר לאדם שעליו להפסיק להילחם בהינדיק, אבל במקום זה פשוט לחזק את הצד החיובי שבו. בדיוק כפי שהחכם חיזק את הצד החיובי שהיה בבן המלך. הוא לא נלחם ברע שבו, אבל הוא כן חיזק את הצד החיובי שבו.

בשורה התחתונה: גם אם גילית שאתה הינדיק (אם עוד לא גילית, אל תדאג, יום אחד עוד תגלה), אל תילחץ מכך. פשוט תחזק את הנקודות החיוביות שבך והשיגעון יעלם מעצמו, ואז האדם יוכל לחזור לחיות כמו בן מלך אמיתי. בהצלחה.


ציטוטים: רבי נחמן מברסלב

זאת לא חכמה להשפיל מישהו, זאת כן חוכמה לחזק מישהו!

"וְכִי מְלָאכָה הִיא לְהַפִּיל אָדָם?! מְלָאכָה הִיא לְהָרִים אָדָם! "

למה שלא תקשיב לשכל שלך?

"מִי שֶׁאֵינוֹ שׁוֹמֵעַ וּמְצַיֵּת לְדִבְרֵי חֲכָמִים אֲמִתִּיִּים הוּא יָכוֹל לְהִשְׁתַּגֵּעַ. כִּי עִקַּר שִׁגָּעוֹן שֶׁל כָּל הַמְשֻׁגָּעִים הוּא רַק מֵחֲמַת שֶׁהוּא אֵינוֹ מְצַיֵּת וְשׁוֹמֵעַ לְדִבְרֵי הַבַּעֲלֵי שֵׂכֶל. כִּי הַמְשֻׁגָּע אִם הָיָה שׁוֹמֵעַ וְצַיָּת לְדִבְרֵי אֲחֵרִים שֶׁהֵם הַבַּעֲלֵי שֵׂכֶל, בְּוַדַּאי לא הָיָה מְשֻׁגָּע כְּלָל. כִּי אַף עַל פִּי שֶׁלְּפִי רוּחַ שְׁטוּת וְשִׁגָּעוֹן שֶׁלּוֹ נִדְמֶה לוֹ בְּבֵרוּר גָּמוּר שֶׁהוּא צָרִיךְ לֵילֵךְ קָרוּעַ וּלְהִתְגַּלְגֵּל בָּאַשְׁפָּה וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה מִדַּרְכֵי הַשְּׁטוּת וְשִׁגָּעוֹן, אַף עַל פִּי כֵן מֵאַחַר שֶׁהַגָּדוֹל [החכם] מִמֶּנּוּ אוֹמֵר לוֹ שֶׁאֵינוֹ צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת כֵּן, אִם הָיָה מְבַטֵּל דַּעְתּוֹ נֶגֶד דַּעַת הַגָּדוֹל מִמֶּנּוּ בְּחָכְמָה, בְּוַדַּאי הָיָה מִתְבַּטֵּל כָּל הַשִּׁגָּעוֹן שֶׁלּוֹ. נִמְצָא שֶׁעִקַּר הַשִּׁגָּעוֹן הוּא רַק מֵחֲמַת שֶׁהוּא אֵינוֹ רוֹצֶה לִשְׁמעַ וּלְצַיֵּת לְדִבְרֵי חֲכָמִים וְהָבֵן הַדָּבָר הֵיטֵב"

אל תילחם ברע - כן תחזק את הטוב!

"דַּע כִּי צָרִיךְ לָדוּן אֶת כָּל אָדָם לְכַף זְכוּת, וַאֲפִלּוּ מִי שֶׁהוּא רָשָׁע גָּמוּר [מי ומה שנדמה לך כרגע לגמרי], צָרִיךְ לְחַפֵּשׂ וְלִמְצא בּוֹ אֵיזֶה מְעַט טוֹב, שֶׁבְּאוֹתוֹ הַמְּעַט אֵינוֹ רָשָׁע, וְעַל יְדֵי זֶה שֶׁמּוֹצֵא בּוֹ מְעַט טוֹב, וְדָן אוֹתוֹ לְכַף זְכוּת, עַל יְדֵי זֶה מַעֲלֶה אוֹתוֹ בֶּאֱמֶת לְכַף זְכוּת, וְיוּכַל לַהֲשִׁיבוֹ בִּתְשׁוּבָה [להשיבו לדרך הטוב] "

ביקורת בונה מעוררת ריח טוב בשומע, וביקורת שלילית מעוררת ריח רע

"לָאו כָּל אָדָם רָאוּי לְהוֹכִיחַ... כִּי כְּשֶׁהַמּוֹכִיחַ אֵינוֹ רָאוּי לְהוֹכִיחַ, אֲזַי לא דַּי שֶׁאֵינוֹ מוֹעִיל בְּתוֹכַחְתּוֹ, אַף גַּם הוּא מַבְאִישׁ רֵיחַ שֶׁל הַנְּשָׁמוֹת הַשּׁוֹמְעִים תּוֹכַחְתּוֹ. כִּי עַל יְדֵי תּוֹכַחְתּוֹ הוּא מְעוֹרֵר הָרֵיחַ רַע שֶׁל הַמַּעֲשִׂים רָעִים וּמִדּוֹת רָעוֹת שֶׁל הָאֲנָשִׁים שֶׁהוּא מוֹכִיחָם, כְּמוֹ כְּשֶׁמֻּנָּח אֵיזֶה דָּבָר שֶׁיֵּשׁ לוֹ רֵיחַ שֶׁאֵינוֹ טוֹב, כָּל זְמַן שֶׁאֵין מְזִיזִין אוֹתוֹ הַדָּבָר, אֵין מַרְגִּישִׁין הָרֵיחַ רַע, אֲבָל כְּשֶׁמַּתְחִילִין לְהָזִיז אוֹתוֹ הַדָּבָר, אֲזַי מְעוֹרְרִין הָרֵיחַ רַע.

כְּמוֹ כֵן עַל יְדֵי תּוֹכָחָה שֶׁל מִי שֶׁאֵינוֹ רָאוּי לְהוֹכִיחַ, עַל יְדֵי זֶה מְזִיזִין וּמְעוֹרְרִין הָרֵיחַ רַע שֶׁל הַמַּעֲשִׂים רָעִים וּמִדּוֹת רָעוֹת שֶׁל הָאֲנָשִׁים שֶׁמּוֹכִיחָם, וְעַל כֵּן הוּא מַבְאִישׁ רֵיחָם... [אבל תוכחה טובה דומה ל] מִסְמוּס, שֶׁמְּמַסְמְסִין בְּדָבָר שֶׁיֵּשׁ לוֹ רֵיחַ, כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה הָרֵיחַ נוֹדֵף"
מחשבות שליליות מוכרח שליטה ילדה טעויות הצלחה שיטה מחשבות אותו הדבר עצבים ביקורת הינדיק יכול להיות יכולת להיות בן אדם תרנגול תרנגול הודו
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
... הבן מלך מגורש מהארמון בגלל הספק הפנימי שלו. הוא אומר לעצמו: אם אני באמת בן המלך, לא מגיע לי לסבול כך, ואם אני לא בן המלך - אז בכלל לא מגיע לי לסבול. מתוך הבלבול והסבל הזה הוא מתייאש ופונה לשתייה ולבריחה מהמציאות. במונחים של ... לפחד לשאול את השאלות העמוקות ביותר (מי אני באמת?), הוא יכול לחזור להיות בן המלך, כלומר, להתחבר מחדש לאחדות המוחלטת. כל הסיפור של בן המלך ובן השפחה שהתחלפו הוא למעשה דיאלוג פנימי בתוך האדם. הוא מתאר כיצד האדם נאבק בכוחות פנימיים, כיצד הוא ... של עצמו. פירוש סיפורי מעשיות סיפורי רבי נחמן מברסלב חיפוש האמת הפנימית בן המלך ובן השפחה שהתחלפו כיצד לחפש את האושר האמיתי? מה ההבדל בין אפשרי למחויב? למה קשה לחפש את האמת? מה מסמלת המיילדת בסיפור בן המלך ובן השפחה? המיילדת מסמלת את התהליך שבו נפרדות נוצרת מתוך האחדות. היא מייצגת את הרגע שבו האדם מתחיל להאמין ... מתעלם מהשאלה. כיצד מתרחש המרד הפנימי באדם? כשיום אחד אחד האנשים מספר לבן המלך שהוא בעצם בן השפחה, מתעורר ספק. אך מיד משתיקים את הספק בכך שאומרים לו: אין זה מכבודך לחקור זאת, ואפילו אם ... כוחות שמנסים לגרום לו לשכוח מהחיפוש, להסיט את דעתו או לייאש אותו. מדוע הבן המלך מתייאש ולוקח את עצמו לשתייה? כאשר הבן המלך מגורש מהמדינה, הוא מתמלא בתחושת חוסר צדק. הוא אומר לעצמו: אם אני באמת בן המלך, למה מגרשים אותי? ואם אני בן השפחה, למה אני צריך לסבול?. מתוך הבלבול הזה, הוא מתייאש ומנסה לשכוח את ... של ייאוש. כיצד המלך המחולף שומר על שלטונו? המלך החדש - הבן השפחה שהתחלף בבן המלך - מפחד שיגלו את האמת. לכן הוא מעניש קשות את כל מי שמעלה את הספק. זהו רמז לכך שכאשר אדם חי בתוך שקר, הוא ... חילוף הבנים הקשר בין רצון לאמת כיצד למצוא את האמת הפנימית אליעד: מעשה בן המלך ובן השפחה שנתחלפו. אנחנו ממשיכים. והמיילדת הנל מחמת שנשים דעתן קלות, הלכה וגילתה הסוד לאחד, איך שהחליפה ... חברא חברא... עד שכולם יתחילו להחליף בין המחויב לאפשרי. אתה זוכר מה אמרנו? בן המלך הוא המחויב. בן השפחה הוא האפשרי. בן המלך פירושו שאתה רואה את הנפרדות בצורה של אחדות. בן השפחה פירושו שאתה רואה את הנפרדות כאילו היא האחדות ואתה ... אדם חושב שהוא בן שפחה ולא בן מלך. כאילו זה הבן אדם בעצם דופק את עצמו. בן המלך ובן השפחה שהתחלפו פירושו שהאדם חושב שהוא בן שפחה ולא בן מלך. ש: רגע, מאידך גיסא יש פה... כי היה תחלופה ... כן, נכון אמת. מה שאמת זה נכון. בסוף הסיפור מסופר, כתוב עתה אני מבין שאני בן המלך באמת ואתה בן השפחה באמת. אוקי. זה כאילו המחויב חוזר להיות מחויב והאפשרי חוזר להיות אפשרי. אבל מצד שני, ... איך אותו הדבר? זה הפוך! זה אותו הדבר, לא הפוך! בעיה. תקשיב, המלחמה פה בין בן המלך לבן השפחה זו מלחמה בין המחויב לאפשרי. יש מחויב שהוא המלך, שהוא הלך לגלות. הוא רק אפשרי. ואף אחד לא הכיר ... ויש בן השפחה שהוא אפשרי, אבל הוא המלך, הוא הכי חשוב. אתה מבין אותי? יש בן המלך, מי זה בן המלך? הכלום. כלום הוא בן מלך. בן מלך זה כלום. הוא הכי אפשרי בעולם, הוא הכי לא קיים, הוא הכי לא מפריע לאף אחד. ... משהו. אתה בעצם מרוכז בראש שלך במשהו ולא בכלום. בצורה ולא במהות. הפכת את בן המלך לבן השפחה. עכשיו, אם לא היה לך שכל לא היתה בזה בעיה. כי לא משנה לך מה אתה חושב. אבל אם יש לך שכל הוא ... עליו שהוא הבן מלך האמיתי כנל. כל זה דבר האיש שגילה הסוד לבן השפחה הנקרא בן המלך. מה מסופר פה בסיפור, מה שמסופר פה זה סיפור דומה למה שמסופר בכמה סיפורים נוספים, כמו בסיפור על הבן מלך ... אז למה סיפרת לי על זה? אם אתה אומר שבכל מקרה אני לא יכול לחקור אם אני בן המלך או בן השפחה, כי זה לא מכבודי, ואין אפשרות להגיע למסקנה, אז למה סיפרת לי על זה? אז הוא אומר לו, כי אולי ... הכל חוזר לקדמותו. כאילו משהו כזה. כל זה הוא דברי אותו האיש שגילה הסוד לבן המלך. מה זה בן המלך, הלא זה בן זה שנקרא בן מלך. בכל מקום שנזכר בבן המלך סתם הכוונה לנחלף, היינו שהוא בן השפחה, רק שנקרא בן המלך, כי נתגדל אצל המלך כנל. ואם אתה רוצה עכשיו לראות משהו יפה, הרי שהתחלנו את הסיפור וקראנו והלך אחד לעשות באזני בן המלך, אני פרשתי לך את זה שהוא סיפר את זה לבן המלך האמיתי. ש: כן אליעד: נכון. מה זה בעצם מראה לך? זה מראה לך שאת כל הסיפורים אפשר לפרש באותו פירוש. גם אם ... אתה הבנת מה אמרתי? ש: למעשה אליעד: אני שקראתי בהתחלה - גילה זאת באוזני בן המלך. קפץ לי לראש שסיפר את זה לבן המלך האמיתי. ש: נכון אליעד: ואז נתתי לך פירוש שגם נשמע הגיוני. מה שאני בעצם בא להגיד לך, שגם אם הסיפור היה ...
ברסלב, רבי נחמן מברסלב, בן המלך או המלך, סיפורי מעשיות, הינדיק, הבן של המלך
... רבי נחמן מברסלב, בן המלך או המלך, סיפורי מעשיות, הינדיק, הבן של המלך מדוע רבי נחמן מדבר תמיד על בן המלך ולא על המלך עצמו? אליעד כהן מסביר נקודה חשובה מתוך סיפורי רבי נחמן, במיוחד ביחס למושג בן המלך. בסיפורי רבי נחמן תמיד מופיע סיפורו של בן המלך שהשתגע, נפל, התבלבל והלך לאיבוד, ובסוף חוזר לעצמו. השאלה המתבקשת היא למה הסיפור מתמקד ... את המהות האחת והשלמה של המציאות, האחדות המוחלטת, שבה אין טוב ואין רע ואין בלבול כלל. מצד המלך עצמו, הכל שלם לחלוטין. אבל בן המלך מסמל את הפרספקטיבה של הנפרדות, של ההבדלים בין טוב לרע, בין הצלחה לכישלון. בן המלך זו ההשתקפות של המלך עצמו בתוך עולם הנפרדות. כלומר, בן המלך שהשתגע, הוא בעצם ביטוי לכך שאלוהים או המלך עצמו, מצד הנפרדות, כאילו איבד את עצמו. אליעד מסביר שבסיפורים של רבי נחמן לא מסופר מה קרה בסוף למלך, האם בן המלך פגש אותו או לא, אלא תמיד מתואר רק מה קרה לבן המלך. זאת משום שהסיפור האמיתי מתרחש ברמת התודעה הנפרדת של האדם (בן המלך), ולא ברמה המוחלטת של המציאות (המלך). מהי המשמעות של המלך שהשתגע לעומת בן המלך שהשתגע? מצד האמת המוחלטת, בעצם לא בן המלך הוא זה שהשתגע, אלא המלך עצמו הוא זה שהשתגע - כלומר, עצם המציאות עצמה השתגעה ונכנסה לתודעה של נפרדות, שבה היא רואה טוב ורע, ומתחילה לסבול ולהתבלבל. אבל רבי נחמן לא מציג את זה כהמלך השתגע אלא כבן המלך השתגע, כי מצד האמת המוחלטת לא יכול להיות שהמלך (האחדות המוחלטת) באמת השתגע. מצד המציאות כולה, הכל עדיין אחד ושלם. לכן הוא משתמש במשל של בן המלך כדי לתאר את החוויה האנושית שבה אנחנו מרגישים בלבול, חוסר ערך, וניתוק מהאחדות. בן המלך מסמל בעצם את האדם עצמו או את אלוהים מנקודת המבט של האדם, שנכנס לתוך עולם הנפרדות, שכח את ... שהלך לאיבוד - והוא גם זה שצריך לגלות מחדש את עצמו ולהיזכר באחדות האמיתית של המציאות. סיפורי רבי נחמן - מה משמעותם? מי זה בן המלך בסיפורי רבי נחמן? האם המלך השתגע או בן המלך השתגע? מה ההבדל בין אחדות לנפרדות? מה המשמעות של המלך והבן במשל של רבי נחמן? ...
שיגעון. על בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו. מהו ההיגיון שבשיגעון?
... על בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו. מהו ההיגיון שבשיגעון? סיפר רבי נחמן מברסלב (כאן) : פעם אחת, בן מלך אחד נפל לשיגעון (השתגע וחשב) שהוא עוף הנקרא הינדיק, דהיינו, תרנגול הודו. (בעקבות כך חשב בן המלך כי הוא) צריך לישב ערום תחת השולחן ולגרור חתיכות לחם ועצמות כמו הינדיק. וכל ... שבא חכם אחד ואמר: אני מקבל על עצמי לרפאו. (מה עשה החכם? ) הפשיט גם כן את עצמו ערום, וישב תחת השולחן עם בן המלך הנל, וגם כן גרר פרורים ועצמות. ושאלו בן המלך: מי אתה ומה אתה עושה פה? והשיב לו: ומה אתה עושה פה? אמר לו: אני הינדיק. אמר לו: ... וישבו שניהם יחד כך איזה זמן, עד שנעשו רגילים זה לזה. אז רמז החכם והשליכו להם כתונת, ואמר החכם ההינדיק לבן המלך: אתה חושב שהינדיק אינו יכול לילך עם כתונת? יכולים להיות לבושים כתונת ואף על פי ... שהיא מהווה חלק מהאמת השלמה. בהיגיון של ההינדיק ניתן למצוא נקודות רבות של חלקים של האמת. ההיגיון של בן המלך יכול לייצג את נקודת המבט שמצידה אין הבדל בין האדם לבעל חיים. כמו כן ניתן לומר כי בן המלך רצה להתחבר לצד של צורת החיים הפשוטה, שבה אפשר לחיות כמו בעל חיים בטבע ללא שום ... יותר הגיוני מאשר מלך אנושי. מי שימשיך לחקור, יראה כי ישנם המון צדדים של היגיון ושל אמת בצורת המחשבה של בן המלך. יחד עם זאת, צריך תמיד לראות את התמונה המלאה, כי לכל מטבע שני צדדים. ברמה המעשית ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
... סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2 מדוע בן המלך ובן השפחה התחלפו ומה המשמעות של ההחלפה? אליעד כהן מסביר בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו של רבי נחמן מברסלב, שהסיפור מספר על מיילדת שהחליפה את שני הילדים ... או לראות בו שלמות ואחדות, או לראות בו פגם וחיסרון. הצורה, אם מתייחסים אליה כנפרדת מהמהות, הופכת לצרה, לסבל, ומכאן נובע ההבדל בין בן המלך לבין בן השפחה. מה משמעות המושג היכלי התמורות שרבי נחמן מתאר? אליעד מדגיש את משמעות המושג היכלי התמורות ומסביר שמדובר בהמרה או בלבול בין הדברים המחויבים ... בין מה באמת חשוב בחיים לבין מה שלא חשוב. הם עובדים את העבד (הצורה) במקום את המלך (המהות). איך נוצרות הבעיות בחיי האדם לפי סיפור בן המלך ובן השפחה? אליעד מתאר כי בהתחלה, כשהילדים קטנים, אין בעיות מיוחדות. הילדים עצמם לא מודעים בכלל לכך שיש משהו שונה או בעייתי. רק כאשר מתחילים ללמד אותם זה טוב, ... עמוק בין מהות לבין צורה, בין המחויב לאפשרי. הילד שהתחנך כבן מלך בבית המלך, למרות שהוא בן השפחה באמת, גדל כאילו הוא מלך אמיתי, בעוד שבן המלך האמיתי מתגדל כעבד. כלומר, האדם לוקח דברים יחסיים וזמניים בחייו והופך אותם להכרחיים, חשובים ומוחלטים, בעוד שמהות אמיתית הופכת לאופציונלית בלבד. מדוע בן השפחה ... הפנימי בין המלך לעבד שבתוך האדם? אליעד מסביר שהקונפליקט הפנימי בין שתי הנטיות (עבד ומלך) בתוך האדם, נובע בעצם מכך ששניהם, גם בן המלך וגם בן השפחה, קיימים בתוך האדם. לכל אדם יש שני כוחות סותרים: כוח אחד שרוצה להשתעבד למוחלט ולשלמות, וכוח אחר שרוצה להיות בינוני ולהסתפק בדברים יחסיים וזמניים. מדוע לפעמים דווקא בן המלך רוצה להיות עבד ובן השפחה רוצה להיות מלך? אליעד מסביר שבמציאות הרוחנית יש גם הפוך על הפוך. לפעמים דווקא מי שהוא באמת מלך, יכול להרשות לעצמו להתנהג כמו עבד, ... שונים לאותו רצון בסיסי לחוות את המציאות באופן שלם. אם האדם יזהה זאת, הוא כבר לא יחוש קונפליקט פנימי ולא יהיה לו משנה כלל אם הוא בן המלך או בן השפחה. בנוסף, אליעד מסביר שאילו המיילדת לא הייתה מספרת שהילדים התחלפו, לא הייתה נוצרת כלל בעיה, כי לא היו יודעים מי באמת מלך ומי עבד. הבעיה מתחילה כשיש ... עצמו. מהו סם החיים וסם המוות? מהם היכלי התמורות? מה משמעות סיפור בן מלך ובן שפחה? איך להבחין בין מהות לצורה? מהי משמעות ההחלפה בין בן המלך לשפחה? איך לזהות את הרצון האמיתי שלי? אליעד: אז המיילדת החליפה את הוולדות. מה זה אומר החליפה את הוולדות? אז על פי הפשט יש לך פה שני ילדים שונים שאחד התחלף עם ... משהו אתה יכול להגיד - זה ביטוי שאני אלוהים ואני רוצה שזה יקרה. ואתה יכול להגיד: לא, זה ביטוי שאני עבד ואני לא רוצה שזה יקרה. והניחה בן המלך אצל השפחה ובן השפחה אצל המלכה. בקיצור עשתה פה את ההיפוך הזה. ורבי נחמן הרבה פעמים מסביר על נושא של היכלי התמורות, בחינת היכלי התמורות. מה זה אומר תמורות? ... לשבש לו את המנגנון ואחכ הוא יבלבל את המח. בהתחלה זה כאילו נראה בסדר, נו חלק מהחיים. אבל אחכ כשמתחילים לגדול, אחכ מתחילות הבעיות. ובן המלך היינו זה שנתגדל אצל המלך, כי היו סוברים שהוא בן המלך, היו מגדלים אותו ממעלה למעלה והיה... גדול. מה זה אומר? זה אומר שלקחו את האפשרי, מה זה אומר לקחו את האפשרי? לקחו את הדבר שהוא הכי לא מחויב, הכי לא מלך והתחיל ולהגיד - כן, אתה מחויב, אתה מחויב אתה מלך, אתה המלך. בהנחה שבתוכך, בכל פעם שאתה לוקח דבר אפשרי ואתה מתחיל היו סוברים שהוא בן המלך. כן, אתה המלך. ואז היו... בעצם זה נקרא להפוך את האפשרי למחויב. אפשרי זה נקרא עבד, ומלך זה מקרא מחויב. וגם אותו בן השפחה היינו בן המלך באמת, אך נתגדל אצל השפחה כנל התגדל בביתו. זאת אומרת שבעצם במי זלזלו? זלזלו בבן המלך. זאת אומרת לקחו את המחויב והפכו אותו לאפשרי. ושניהם היו לומדים יחד בחדר אחד. וזה הבן מלך האמיתי, הנקרא בן השפחה היה טיבו נמשך לנימוס למלכות. אף שהיה נתגדל ... רוצה להשיג אושר מחויב, אני רוצה לא לפחד, אבל שיהיה ביטחון שלא תלוי בדבר באופן מחויב. עכשיו, נתגדל בבית המלך ולהיפך, בן השפחה שנקרא בן המלך היה טבעו נמשך לנימוס אחר, שלא כנימוס המלך... זאת אומרת יש את בן השפחה שהוא הוא כאילו מושך את עצמו אחרי הצורות, לצורך העניין, ורק המליכו אותו למלך אבל הוא לא ... לעשות הפוך על הפוך, ההוא שהוא מלך הוא מרשה לעצמו להתנהג כמו עבד. ההוא שהוא עבד הוא רוצה להיות מלך. אתה יכול להגיד אתה יודע למה בן המלך רוצה להיות מלך? כי הוא שואף להיות מלך כי הוא לא מלך. אתה יכול שמלך יכול לכפור בזה שהוא מלך ולהתנהג כמו עבד. ש: לא, לא זה. אני מדבר שיש רעיון פה... אליעד: גם ... להגיד, שבסופו של דבר, הרצון להיות מלך או הרצון להיות מלך בשורש שלהם זה אותו הדבר. אבל אם אתה תבין את זה אז כבר לא יהיה שום הבדל בין בן המלך לבן העבד. כי תגיד, מה זה משנה מי היה בן המלך? מה זה משנה? אבל בסיפור עושים הפרדה - זה מלך וזה עבד והם התחלפו. תשים לב, גם זה לא שבן המלך היה רק התנהג כמו מלך ובן השפחה רק כמו עבד. הם כאילו, באופן חיצוני שניהם היה להם את שתי התכונות. דרך אגב, בהמשך הסיפור איך התחיל כל הבעיה בזה שהמיילדת סיפרה את זה ולא היו יכולים לדעת אם זו אמת או לא. זאת אומרת שהם היא לא היתה מספרת את זה אז לא היתה שום בעיה. היו אומרים שזה טבעי שבן המלך רוצה להיות קצת עבד ובן השפחה רוצה להיות קצת מלך. זאת אומרת שמצד האמת זה לא משנה בכלל, מה זה משנה? זאת אומרת שאם היית חושב שהנפרדות זה הכי חשוב בחיים לא היתה ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
... למה רבי נחמן מדגיש שהשפחה הייתה השפחה הנמוכה ביותר? רבי נחמן מדגיש במפורש שהשפחה הייתה ברמה הנמוכה ביותר, כדי להראות שההחלפה בין בן המלך לבן השפחה היא משמעותית מאוד. אילו ... יכול להתבלבל עד כדי כך, שהוא יראה את עצמו כשייך לשפלות ולאחדות השקרית, במקום לזהות את עצמו עם האחדות המוחלטת. מה פירוש ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה? רבי נחמן מסביר שעצם ... מחובר למלך, הוא לעולם לא יחשוב שהוא עבד. אך ברגע שהבן מתנתק ממקורו, הוא כבר יכול לפרש את עצמו כעבד - וכאן מתחילה הטעות. ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה מייצגת את הבחירה של האדם אם לראות את עצמו כביטוי של האחדות והאלוהות (בן המלך), או כביטוי של הנפרדות והנמיכות ... יש לאין, ומבחינה זו אין סיפור כלל. ובחינה שנייה, שממנה נוצרת הבחנה בין יש לאין, שממנה גם יוצאים הסיפורים והמאבקים וההחלפות, כגון בן המלך ובן השפחה. איך נוצרת הנפרדות והרע ... הטעות הוא רק מבחינת הבן. כלומר, מבחינת אחרי הבריאה יש לך בלבול בין הסם החיים שבנפרדות לבין... זאת אומרת יש את המלך הוא הבורא ויש את בן המלך שזה נקרא הנפרדות. אב ובן. הבן זה ... שיש בעולם היא לא באופן ישיר מהמלך. זה לא שהמלך משתמש בנפרדות. המלך מבחינתו לא צריך בכלל את השפחה. אלא מה, הבחינת מלכה אצלה יש את בן המלך ובן השפחה. יש את בחינת המלך שזה ... הבן זה כבר אליעד: יפה, אז הנה חזרנו לאותו הדבר. זה בדיוק אותו הדבר. גם זה סיפור. עצם ההפרדה בין המלך למלכה היא במהותה ההפרדה בין בן המלך לבן השפחה. בעצם זה שאתה חושב שהמלכה היא ישות שונה מהמלך זה עצמו נקרא שהמלכת את בן העבד. הבנת? מלך, מלכה, עצם זה שחשת שזה שתיים, זה עצמו כבר פיצול של בן המלך ובן השפחה. חשבת שלמלכה יש ישות ... הלכה ללדת אז זה בעצם באותו הרגע מוריד גם את בן השפחה. אליעד: נכון. ש: ברגע יש את כל המגרעות של זה. אליעד: נכון, כי מה האמת, שזה לא שבן המלך ובן השפחה התחלפו. מה האמת? שזה בן המלך חשב שהוא בן שפחה. הרי זה לא באמת שהיה פה שניים. זה אותו אחד. בן המלך חשב שהוא בן שפחה. הוא חשב שהוא ...
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
... טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מהו הסיפור על בן המלך שעשוי מאבנים טובות? הסיפור מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות של רבי נחמן מברסלב מתאר בן מלך מיוחד, בן של מלך אחד שהיה כולו עשוי מאבנים טובות. במבט ראשון, לא ברור ... כהן, מדובר במטפורה עמוקה המייצגת את העולם ואת המציאות שלנו. ישנו מלך המסמל את אלוהים, ישנו בן המלך המסמל את המציאות והעולם הנראה לעינינו, ועל פניו נראה הבן כאדם רגיל לחלוטין, אך בפנימיותו הוא כולו אבנים טובות. כלומר, פנימיות המציאות - אף שהיא נראית פשוטה ... הרואה את הטוב הפנימי והאמיתי של כל דבר, מעבר לחיצוניותו ולמראית העין. מדוע הבת מלכה קינאה בבן המלך? במציאות, נולד למלך בן שהיה יפה תואר וחכם ביותר, אך למראית עין הוא לא היה עשוי מאבנים טובות. כשהיה בן ארבע שנים, חתך עצים ובטעות נחתך באצבעו. כאשר הבת המלכה ... כיוון שראתה שהפנימיות שלה אינה כזו, ולכן עשתה עצמה חולה. מדוע הבת המלכה הטילה כישוף על בן המלך? הבת, מתוך קינאה גדולה, החליטה לפגוע בבן המלך, ופנתה למכשף כדי שיעשה לו כישוף שיגרום לו להיות מצורע. הכישוף הוטל על הבן, והוא אכן נהיה מצורע על פניו ועל שאר גופו, באופן שהסתיר את הטוב שבתוכו. הנפרדות השלילית ... ואז הבת נבהלה ורצתה להוציא את הכישוף מהמים אך לא הצליחה. היא בעצמה נפלה למים, והכישוף הוסר מהבן המלך. ברגע שהכישוף הוסר, כל עורו התקלף, ובפנימיותו הוא נראה לעין כבנוי כולו מאבנים טובות. אליעד מסביר זאת כך: לפעמים אדם רואה רק את הרע בחייו בגלל אמונות שליליות ... מה זה אומר זה בדיוק מה שדיברנו קודם כי יש מלך שזה אלוהים ויש את הבן מלך שזה העולם וכלפי חוץ שבן המלך נראה סתם בן אדם אבל אם תסתכל בפנימיות שלו אתה תראה שהוא עשוי מאבנים טובות. מעשה במלך אחד שלא היו לו בנים והלך ועסק בדאקטורים (רופאים), כדי שלא תהיה מלכותו נהפכת ... תפיסות של נפרדות, אחת זה תפיסת הבת מלכה שהיא מאוד חכמה אבל לא עשויה מאבנים טובות ויש תפיסת בן המלך שהפנימיות שלה היא אבנים טובות) ורצתה הבת מלכה לכרך את אצבעו וראתה שם אבן טוב ונתקנאה בו מאד ועשתה עצמה חולה ובאו כמה דאקטורים, ולא היו יכולים לעשות לה רפואה ... למים ואין תקנה להבן מלך כי אם שישליכו המכשף שעשה הכשוף למים (אליעד: בתוך כל בן אדם יש צדיק בן המלך בת במלכה, יש את הנפרדות שהיא מצורעת, יש את המלך שהוא שכל אחר בתוכו) אמר המלך: אני נותן לך כל המכשפים להשליכם למים כדי שיתרפא בני ונתיראה הבת מלכה ורצתה אל המים ...
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... לחוויית אחדות אמיתית. כיצד קשור הסיפור של רבי נחמן על בן המלך שהתחלף לפרדס? אליעד מביא כדוגמה את הסיפור של רבי נחמן מברסלב על בן מלך ובן שפחה שהתחלפו. בסיפור ... בין הבורא לבריאה מי ברא את אלוהים? הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה איך להגיע לחיבור רוחני אמיתי? מהי המשמעות של הארבעה שנכנסו לפרדס ומעשה מרכבה? הסיפור ... מחוברת ומגולמת באותו רצון אלוהי. הסיפור של רבי נחמן על בן המלך והבן שפחה מדגיש את ההבנה שהדרך לגילוי האמת הרוחנית היא לא בהבנת השאלות אלא בהבנה שהכל אחד, ושגם ... ההתעלות הרוחנית והשאלות הגדולות הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה הפעם אני רוצה לבאר את הסיפור, ארבעה נכנסו לפרדס. ישנו סיפור על ארבעה שנכנסו לפרדס תכף ... המלך, ואני יוסיף פה עוד דבר, כי בסיפור של רבי נחמן על בן המלך שהתחלף הוא בעצם לא סיפר מה קרה לאבא שלו, ומה שבעצם קורה, שהבן מלך והבן שפחה שהתחלפו, מה זה בכלל? ...
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
... שפחה שנתחלפו של רבי נחמן מברסלב מספר על החלפת זהויות שהתרחשה בין בן מלך לבין בן שפחה. המיילדת החליפה בין התינוקות, וכך בן המלך גדל ללא הכרה של מהותו האמיתית. כאשר התבגר, מצא עצמו ביער ושם פגש אדם המכונה איש היער, דמות המנותקת לחלוטין מן העולם המוכר לנו. איש היער היה מנותק מהציוויליזציה, חי במרחב מבודד, ולא היה כפוף למוסכמות החברתיות הרגילות. בן המלך מתיידד עם איש היער, שמעניק לו מתנה ייחודית - יכולת רוחנית גבוהה שנקראת להבין דבר מתוך דבר. זוהי יכולת שמאפשרת לאדם לראות ... להבין את המסר הפנימי של הסיפור ולהתעמק במשמעויות הסמליות שבו. החלפת הבנים - שאלת הזהות הסיפור מתחיל בהחלפת הבנים - בן המלך ובן השפחה. זהו משל למציאות שבה האדם לא תמיד חי לפי מהותו האמיתית. פעמים רבות אדם מוצא את עצמו חי חיים שאינם תואמים את האמת הפנימית שלו, והוא נדרש לעבור תהליך של גילוי עצמי כדי להבין מי הוא באמת. איש היער - הצדיק המנותק מהעולם בן המלך, שהוגלה מהארמון ואיבד את זהותו, מוצא את עצמו ביער, שם הוא פוגש איש יער. איש היער מסמל את הצדיק, מי שמנותק מחיי החברה ... הבן מלך מתחיל ללמוד על עצמו, על חייו ועל האמת שמאחורי הדברים. הבנת דבר מתוך דבר - הכוח להבין מעבר לנראה איש היער נותן לבן המלך מתנה מיוחדת - היכולת להבין דבר מתוך דבר. מדובר במעלה רוחנית גבוהה מאוד, שמאפשרת לאדם לקלוט את העומק של המציאות, לקרוא ... נסתרות בדברים. זו תובנה שמאפשרת לאדם לפרוץ מעבר למה שנראה לעין ולרדת לשורש הדברים. המדינה והמלך - מהות החכמה לאחר מכן בן המלך מגיע למדינה שבה היה מלך חכם, וכאשר מת, הוחלט לשנות את שם המדינה למדינה חכמה ומלך טיפש. כדי להחזיר את המצב לקדמותו, עליו ...
בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל
... מה מלמד סיפור רבי נחמן על החללית של בן 10? אליעד מקביל את הסיפור של בן שנכנס לחללית כדי למצוא את יוצר השעון לסיפור של רבי נחמן על בן המלך שחשב שהוא בן שפחה. בן המלך פגש את איש היער שחי מעל נחשים ועזר לו להגיע למקום גבוה ובטוח. החללית בסרט היא כמו המצב הזה - מצב מנותק המאפשר לך להתבונן על עצמך ועל העולם מבחוץ. ... החתימה שלו. אם חותמו של אלוהים הוא האמת, אז אם תחפש את האמת, תגיע לאלוהים. בן נכנס לחללית של טטרקס. זה מזכיר את הסיפור של רבי נחמן, על בן המלך ובן השפחה. היה בן מלך שחשב שהוא בן שפחה, הוא התבלבל. הוא היה ביער, כי הוא רדף אחרי הבהמות. אז הוא פגשו את איש היער, ואיש היער הציל אותו. מתחת לבית של איש היער היו הרבה נחשים, ואיש היער עצמו גר באוויר. אז איך אתה יכול לטפס לאוויר? אז בן המלך שחשב שהוא בן שפחה שאל את איש היער, איך אני יוכל להתמודד עם הנחשים? האם זה מה שאתה מוטרד, ואיך תגיע למעלה? ואז איש היער לקח אותו ושם אותו למעלה. ...
הספר להיות אלוהים - מבוא - על הספר להיות אלוהים, לחזור להיות אלוהים, אלוהים השתגע, השלמות של אלוהים
הספר להיות אלוהים - מבוא - על הספר להיות אלוהים, לחזור להיות אלוהים, אלוהים השתגע, השלמות של אלוהים
... שלם ואינסופי. מה הקשר בין הספר לסיפורי רבי נחמן על בן המלך? אליעד מתייחס לסיפורי רבי נחמן מברסלב, שמדבר על בן המלך שהשתגע. בסיפוריו של רבי נחמן לא מדובר רק בבן המלך אלא במלך עצמו, האדם הוא גם בן וגם אבא. מצד אחד, האדם הוא בן המלך שהלך לאיבוד בחוויית הנפרדות, ומצד שני הוא המלך עצמו שהשתגע. כלומר, האדם במצבו ... להיות המלך. בסיפורים של רבי נחמן, הוא תמיד אומר שבן המלך השתגע. אבל זה לא בן המלך אלא המלך הלך לאיבוד. הכוונה היא שמבחינת הבן של המלך הוא שהשתגע. מצד אחד יש אחדות ... שאלוהים השתגע, ועכשיו הוא מתקן את עצמו. לכן אומרים שבן המלך השתגע, אבל מצד האמת המלך השתגע. בגלל שמצד האמת הכל אחד, אז לא שייך להגיד שהמלך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גם "הינדיק" (תרנגול הודו) יכול להיות בן אדם!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בן המלך, למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בן המלך, איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רוחני, קואצינג, מאמן אישי לימודים בנושא בן המלך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0898 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 15:43:32 - wesi4