ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם ✔בודהיזם - השושלת - 2 ✔מחשבותיו של הבודהיסטה (bodhisattbhiniveso) 2.17 אז, לאחר שפרש אל מקום מבודד... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השושלת - 2
מחשבותיו של הבודהיסטה

(bodhisattbhiniveso)

2.17 אז, לאחר שפרש אל מקום מבודד, עלתה בבודהיסטה וִיפַּסִּי המחשבה: 'אין זה ראוי שאחיה עם קהל גדול שכזה. עלי לחיות לבד, מרוחק מהקהל הזה. ' לכן לאחר זמן מה הוא עזב את הקהל ושהה לבדו. שמונים וארבעה אלף האנשים הלכו לכיוון אחד והבודהיסטה לאחר.

2.18 אז, כאשר נכנס הבודהיסטה למקום בו התגורר לבדו, במקום מבודד, הוא חשב: 'אבוי, העולם הזה במצב עגום: יש לידה ודעיכה, [27] יש מיתה ונפילה למצבים אחרים של לידה מחדש. ואף אחד אינו מכיר דרך להמלט מהסבל הזה, מההזדקנות והמוות. מתי תמצא גאולה מן הסבל, מההזדקנות והמוות הללו? '

אז נזירים, חשב הבודהיסטה: 'מה הדבר שבעקבותיו מתרחשים הזדקנות ומוות? מה התנאים להזדקנות ומוות? ' ואז נזירים, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות עמוקה, [28] עלתה בו ההבנה: 'בעקבות לידה מתרחשים הזדקנות ומוות, הלידה היא התנאי להזדקנות ומוות. ' [29]

אז הוא חשב: 'מהו התנאי ללידה? ' והופיעה בו ההבנה: 'התהוות [30] היא התנאי ללידה'... 'מה התנאי להתהוות? '... 'האחזות היא התנאי להתהוות'... 'השתוקקות היא התנאי להאחזות'... 'הרגשה היא התנאי להשתוקקות'... 'מגע הוא התנאי לתחושה'... 'ששת בסיסי החושים הם התנאי למגע'... 'מנטליות - חומריות היא התנאי לששת בסיסי החושים'... 'הכרה היא התנאי למנטליות - חומריות. ' [31] ואז חשב הבודהיסטה וִיפַּסִּי: 'מהו הדבר בעקבותיו מופיעה ההכרה. מהו התנאי להכרה? ' ואז, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות העמוקה, עלתה בו ההבנה: 'מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה. '

2.19 אז, נזירים, חשב הבודהיסטה וִיפַּסִּי: 'ההכרה הזו פונה בחזרה למנטליות - חומריות, היא איננה הולכת עוד הלאה. במידה זו יש לידה ודעיכה, יש מוות ונפילה למצבים אחרים של לידה מחדש, כלומר: מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה, וההכרה היא התנאי למנטליות - חומריות, מנטליות - חומריות היא התנאי לששת בסיסי החושים, ששת בסיסי החושים הם התנאי למגע, מגע הוא התנאי להרגשה, הרגשה היא התנאי להשתוקקות, השתוקקות היא התנאי להאחזות, האחזות היא התנאי להתהוות, התהוות היא התנאי ללידה, לידה היא התנאי להזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב, יגון ומצוקה. כך הוא המקור לכל מסת הסבל הזו. ועם המחשבה הזו 'המקור, המקור', הופיעו בבודהיסטה וִיפַּסִּי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם.

2.20 אז הוא חשב: 'כעת, מהו הדבר שבהעדרו הזדקנות ומוות אינם מתרחשים? מהו הדבר שעם חדלונו בא חדלון ההזדקנות והמוות? ' ואז, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות העמוקה, עלתה בו ההבנה: 'בהעדר לידה, הזדקנות ומוות אינם מתרחשים. עם חדלון הלידה, חדלים ההזדקנות והמוות'... 'מהו הדבר שעם חדלונו בא חדלון הלידה? '... 'עם חדלון ההתהוות בא חדלון הלידה'... 'עם חדלון ההאחזות בא חדלון ההתהוות'... 'עם חדלון ההשתוקקות בא חדלון ההאחזות'... 'עם חדלון ההרגשה בא חדלון ההשתוקקות'... 'עם חדלון המגע בא חדלון ההרגשה'... 'עם חדלון ששת בסיסי החושים בא חדלון המגע'... 'עם חדלון המנטליות - חומריות בא חדלון ששת בסיסי החושים'... 'עם חדלון ההכרה בא חדלון המנטליות - חומריות'... 'עם חדלון המנטליות - חומריות בא חדלון ההכרה. '

2.21 אז חשב הבודהיסטה וִיפַּסִּי: 'מצאתי את נתיב התובנה להתעוררות, כלומר: בחדלון המנטליות - חומריות חדלה ההכרה, בחדלון ההכרה חדלים המנטליות - חומריות, בחדלון המנטליות - חומריות חדלים ששת בסיסי החושים, בחדלון ששת בסיסי החושים חדל המגע, בחדלון המגע חדלה ההרגשה, בחדלון ההרגשה חדלה ההשתוקקות, בחדלון ההשתוקקות חדלה ההאחזות, בחדלון ההאחזות חדלה ההתהוות, בחדלון ההתהוות חדלה הלידה, בחדלון הלידה חדלים ההזדקנות והמוות, הצער, הקינה, הכאב, היגון והיאוש. וכך חדלה כל מסת הסבל הזו. ' ועם המחשבה הזו 'חדלון, חדלון' הופיעו בבודהיסטה וִיפַּסִּי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם.

2.22 אז, נזירים, בזמן אחר, שהה הבודהה בהרהור והתבוננות בהופעה וההעלמות של חמשת המצרפים של ההאחזות: 'כך הוא הגוף, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך היא ההרגשה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת, כך הוא הזיהוי, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך הן התגובות המנטליות, כך הן מופיעות, כך הן נעלמות, כך היא ההכרה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת. ' ובעודו שוהה בהתבוננות בהופעתם והעלמותם של חמשת מצרפי ההאחזות, תוך זמן לא רב, התודעה שלו הפכה חופשיה מהנגעים המנטליים ללא שארית. [32]

[סוף חלק שני]

החלק על בקשתו של ברהמא

(brahmaycanakath)

I.

3.1 אז, נזירים, האדון המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה וִיפַּסִּי הער בשלמות חשב: 'אולי עכשיו עלי ללמד את הדְהַמַּה? ' ואז חשב: 'הדְהַמַּה הזו שהשגתי הינה עמוקה, קשה לראייה וקשה להבנה, שלווה, נשגבת, בלתי מושגת באמצעות חשיבה בלבד, [33] מעודנת, נחוויית על ידי החכם. אך הדור הזה מתענג בהאחזות, [34] שמח בה, מתהולל בה, ולאלה שכה מתענגים, שמחים ומתהוללים בהאחזות יהיה קשה לראות אמת זו, כלומר, הטבע המותנה של הדברים, [35] או התהוות מותנית. [36] ובאותה מידה יהיה קשה לראות את ההדממה של כל התגובות המנטליות, [37] זניחת כל התשתיות של לידה חוזרת, [38] הרס ההשתוקקות, אי - תשוקה, חידלון וניבאנה. אם הייתי מלמד את הדְהַמַּה לאחרים, והם לא היו מבינים אותי, הדבר היה מטריח ומייגע אותי. '

3.2 ואז עלו ספונטנית בתודעתו של הבודהה וִיפַּסִּי הדברים הבאים אשר מעולם נשמעו באוזניו קודם לכן:

'הדבר שהשגתי, מדוע שאכריז עליו?

אלו המלאים בתשוקה ושנאה לעולם לא יצליחו להבינו

דְהַמַּה זו אשר הולכת במעלה הזרם, מעודנת, עמוקה

קשה לראיה, אף אדם עיוור מתשוקה לא יוכל לראותה. '

כאשר הרהר בכך הבודהה וִיפַּסִּי, תודעתו נטתה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדְהַמַּה. אז, נזירים, נודעו נימוקיו של הבודהה וִיפַּסִּי בתודעתו של הבְּרַהְמָא הגדול סַהַמְפַּטִי. [39] והוא חשב: 'אבוי, העולם יאובד, העולם יושמד מאחר ותודעתו של וִיפַּסִּי, האדון המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, נוטה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדְהַמַּה. '

3.3 אז, בדיוק במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלם הבְּרַהְמָא הגדול מעולם הבְּרַהְמָא והופיע מול הבודהה וִיפַּסִּי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת, כרע על ברכו הימנית, ברך את הבודהה וִיפַּסִּי עם כפות ידיו זו אל זו, ואמר: 'אדון נכבד, אנא מהמכובד שילמד את הדְהַמַּה, שהבודהה ילמד את הדְהַמַּה! ישנם אלו עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדְהַמַּה: הם יהיו אלו אשר יבינו את הדְהַמַּה! ' [40]

3.4 אז הסביר הבודהה וִיפַּסִּי (כמו 3.1-2 לעיל) מדוע הוא נוטה יותר שלא ללמד מאשר ללמד את הדְהַמַּה.

3.5 -6 והבְּרַהְמָא הגדול הפציר בפעם השניה ובפעם השלישית בבודהה וִיפַּסִּי וביקש שילמד... אז, מששמע הבודהה וִיפַּסִּי את הפצרותיו של הבְּרַהְמָא ומתוך חמלה כלפי היצורים החיים, סקר את העולם בעזרת עין הבודהה שלו. [41] הוא ראה את אלה שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את עיניהם, בעלי יכולות חדות וקהות, בעלי נטיות טובות ורעות, אלה שקל ללמדם ואלה שקשה ללמדם, ואחדים מהם אשר חיים בפחד מעבירות [42] ומהעולם הבא. וכפי שבאגם קטן של לוטוסים כחולים, אדומים או לבנים, חלק מהלוטוסים שנולדים וצומחים במים מצליחים לשרות במים מבלי לעלות מעל פניהם, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים נמצאים על פני המים, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, באותו אופן, נזירים, הבודהה וִיפַּסִּי, כאשר סקר את העולם בעין הבודהה שלו, ראה יצורים שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את עיניהם...

3.7 אז, ביודעו את מחשבתו של הבודהה וִיפַּסִּי, פנה אליו הבְּרַהְמָא במילים אלו:

'כפי שאדם העומד על פסגת הר

רואה מטה את כל האנשים סביב

כך החכם, [43] רואה כל, ממרום ארמון הדְהַמַּה!

חסר - הצער, ראה את אלה הטובעים ביגון

המוכרעים על ידי לידה והזדקנות.

התרומם, גיבור, מנצח הקרב, מנהיג השיירה, נדוד בעולם.

למד את הדְהַמַּה, אדון נכבד

יהיו אלו אשר יבינו. '

והבודהה וִיפַּסִּי השיב לבְּרַהְמָא הגדול במילים אלה:

'פתוחות בפניהם דלתות האלמוות!

בואו השומעים כעת והראו את אמונכם. [44]

היה זה החשש מטירחה בתחילה לא לימדתי

את בני האדם את הדְהַמַּה הנשגבת, בְּרַהְמָא! '

אז חשב לעצמו הבְּרַהְמָא הגדול: 'יצרתי את התנאים כדי שהבודהה וִיפַּסִּי ילמד את הדְהַמַּה. ' ולאחר שברך אותו בכבוד, תוך ששמר את פניו לימינו, עזב מיד.

התלמידים הראשונים במעלה

(aggasvakayuga)

3.8 והבודהה וִיפַּסִּי חשב: 'מי הראשון אותו כדאי ללמד את הדְהַמַּה? מי יבין את הדְהַמַּה הזו במהירות? ' אז עלה בדעתו: 'יש את קְהַנְדַה בנו של המלך [45] ואת טִיסַּה בנו של כהן הדת [46] אשר גרים בעיר הבירה בַּנְדְהוּמַטִי. הם נבונים, מלומדים ומנוסים, וזה זמן רב שיש מעט אבק בעיניהם. נניח ותחילה אלמד את הדְהַמַּה לקְהַנְדַה וטִיסַּה, הם ודאי יבינו אותה במהירות. ' וכך, בדיוק במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלם מיד הבודהה וִיפַּסִּי ממרגלות העץ תחתיו הגיע להתעוררות, והופיע בבירה המלכותית בַּנְדְהוּמַטִי, בפארק הצבאים של קְהֵמַה.

3.9 והבודהה וִיפַּסִּי אמר לשומר הפארק: "שומר, לך אל בַּנְדְהוּמַטִי ואמור לנסיך קְהַנְדַה ולבן כהן הדת טִיסַּה: 'אדוני, האדון המכובד וִיפַּסִּי, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, הגיע לבַּנְדְהוּמַטִי ושוהה בפארק הצבאים של קְהֵמַה. הוא מעוניין לראותכם."

"טוב, אדוני", אמר השומר והלך למסור את ההודעה.

3.10 אז קְהַנְדַה וטִיסַּה, לאחר שרתמו כמה כרכרות טובות, יצאו מבַּנְדְהוּמַטִי בדרך אל פארק הצבאים של קְהֵמַה. הם נסעו בכרכרות הרחק ככל שהיה ניתן ואז ירדו והמשיכו את דרכם ברגל עד שהגיעו אל הבודהה וִיפַּסִּי. כאשר הגיעו, קדו בפניו וישבו במקום ראוי. [47]

3.11 והבודהה וִיפַּסִּי נשא בפניהם דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסר ועל גן עדן, תוך שהוא מסביר את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות החושים ועל התועלת שבוויתור. כאשר ראה הבודהה וִיפַּסִּי שתודעותיהם של קְהַנְדַה וטִיסַּה מוכנות, גמישות, חופשיות ממכשולים, שמחות ושלוות הוא נשא את הדרשה המיוחדת של הבודהות בקצרה: על סבל, על מקור הסבל, על קץ הסבל ועל הדרך. וכפי שבד נקי ממנו הוסרו כל הכתמים מקבל צבע בצורה מושלמת, כך נעורה בנסיך קְהַנְדַה ובבן כהן הדת טִיסַּה ביושבם שם, עין הדְהַמַּה הטהורה ללא רבב והם ידעו: 'כל הדברים המותנים נתונים לחידלון. '

3.12 והם, לאחר שראו, השיגו, חוו, וחדרו אל הדְהַמַּה, לאחר שצלחו מעבר לספק, לאחר שרכשו ביטחון מוחלט בתורתו של המורה מבלי להסתמך על אחרים, אמרו: "מצויין, אדון, מצויין! זה כמו ליישר את מה שהפוך, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדְהַמַּה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדְהַמַּה. אנא מהבודהה שיקבל אותנו כנזירים, אנא ממנו שנתקבל לקהילת הנזירים!"

3.13 וכך, הנסיך קְהַנְדַה ובנו של כהן הדת טִיסַּה קיבלו את הנזירות מידי הבודהה וִיפַּסִּי והפכו לנזירים. אז העביר להם הבודהה וִיפַּסִּי דרשה על הדְהַמַּה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את הסכנה, הביזוי וההשחתה הנמצאת בכל הדברים המותנים ואת התועלת שבניבאנה. [48] ובשל ההשראה, ההתלהבות והשמחה מהדרשה, לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית.

היציאה לפרישות של ההמונים

(mahjanakyapabbajj)

3.14 וקהל גדול של שמונים וארבעה אלף איש מבַּנְדְהוּמַטִי שמע שהבודהה וִיפַּסִּי שוהה בפארק הצבאים של קְהֵמַה, ושקְהַנְדַה וטִיסַּה גילחו את שיער ראשיהם ואת זקניהם, לבשו גלימות צהובות ועזבו את חיי - הבית אל חיי חסרי - בית וחשבו: 'זו אינה תורה ודרך רגילה... שבעבורה יצאו הנסיך קְהַנְדַה ובן כהן הדת טִיסַּה אל חיי חסר - בית. אם הם יכולים לעשות זאת בנוכחות הבודהה וִיפַּסִּי, מדוע לא גם אנחנו? ' וכך הקהל הגדול הזה של שמונים וארבעה אלף עזב את בַּנְדְהוּמַטִי אל פארק הצבאים של קְהֵמַה היכן שהבודהה וִיפַּסִּי שהה. וכאשר הגיעו אליו התישבו במקום ראוי.

3.15 והבודהה וִיפַּסִּי נשא באזניהם דרשה על נדיבות, על מוסר ועל גן עדן, תוך שהוא מראה את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות החושים ואת התועלת שבוויתור. וכפי שבד נקי מקבל צבע בצורה מושלמת, כך נַעוֹרַה בשמונים וארבעה אלף האנשים ביושבם שם, עין הדְהַמַּה הטהורה ללא רבב והם ידעו: 'כל הדברים המותנים נתונים לחידלון. '

3.16 והם, לאחר שראו, השיגו, חוו, וחדרו אל הדְהַמַּה, לאחר שצלחו מעבר לספק, לאחר שרכשו ביטחון מוחלט בתורתו של המורה מבלי להסתמך על אחרים, אמרו: "מצויין, אדון, מצויין! זה כמו ליישר את מה שהפוך, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדְהַמַּה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדְהַמַּה. הלוואי ונקבל את הנזירות מידי הבודהה, התוואי ונהפוך לנזירים!"

3.17 וכך, שמונים וארבעה אלף האנשים קיבלו את הנזירות מידי הבודהה וִיפַּסִּי והפכו לנזירים. ואז השמיע להם הבודהה וִיפַּסִּי דרשה על הדְהַמַּה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה של כל הדברים המותנים ואת התועלת שבניבאנה. ובשל ההשראה, ההתלהבות והשמחה מהדרשה, לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית.

הפורשים הראשונים מגשימים את הדְהַמַּה

(purimapabbajitna dhammbhisamayo)

3.18 אז שמונים וארבע אלף האנשים הראשונים שיצאו לפרישות שמעו: 'הבודהה וִיפַּסִּי הגיע לבַּנְדְהוּמַטִי והוא שוהה בפארק הצבאים של קְהֵמַה, ומלמד דְהַמַּה. '

3.19 -21 והכל קרה כפי שקרה קודם... כך לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית.

היציאה אל הדרכים להפצת הלימוד

(crikanujnana)

3.22 באותה עת, בבירה המלכותית בַּנְדְהוּמָאטִי, נאסף קהל עצום של שישה מיליון ושמונה מאות אלף אלף נזירים. וכאשר הבודהה וִיפַּסִּי יצא להתבודדות הוא חשב: 'כרגע יש את האסיפה הגדולה הזו של נזירים בעיר הבירה. אולי אתן להם את ברכתי: 'צאו אל הדרכים, נזירים, לטובת הרבים, למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, [49] כי אם למדו את הדְהַמַּה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, והדגימו את החיים הרוחניים השלמים והמושלמים. ישנם יצורים עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדְהַמַּה: הם יהפכו ליודעי הדְהַמַּה. אך בתום שש שנים בדיוק עליכם לשוב ולהתקבץ בבירה בַּנְדְהוּמַטִי כדי לשנן את כללי המשמעת. '

3.23 ואז, הבְּרַהְמָא הגדול סַהַמְפַּטִי שמע באופן שמיימי את מחשבתו של הבודהה וִיפַּסִּי, ובמהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, הוא נעלם מעולם הבְּרַהְמוֹת והופיע בפני הבודהה וִיפַּסִּי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת וברך את הבודהה בכבוד עם כפות ידיו זו אל זו, ואמר: 'בדיוק כך, אדוני, בדיוק כך הוא שכך - הלך! שהבודהה יתיר לאסיפה גדולה זו לנדוד בדרכים לטובת הרבים למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. שלא ילכו בזוגות נזירים, כי אם ילמדו את הדְהַמַּה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, וידגימו את החיים הרוחניים השלמים והמושלמים. ישנם יצורים עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדְהַמַּה: הם יהפכו ליודעי הדְהַמַּה. וגם אנו נעשה כמו הנזירים: בתום שש שנים נשוב ונתקבץ בבירה בַּנְדְהוּמַטִי כדי לשנן את כללי המשמעת. '

לאחר שדיבר כך, ברך הבְּרַהְמָא את הבודהה בכבוד, ותוך ששמר את פניו לימינו, נעלם משם מיד.

3.24 -25 כך הבודהה וִיפַּסִּי לאחר שחזר ממקום שהותו בתקופת ההתבודדות, סיפר לנזירים את מה שקרה.

3.26 'נזירים, אני מתיר לכם לצאת אל הדרכים לטובת אנשים רבים, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, כי אם למדו את הדְהַמַּה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, והדגימו את החיים הרוחניים השלמים והמושלמים. ישנם יצורים עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדְהַמַּה: הם יהפכו ליודעי הדְהַמַּה. אך בתום שש שנים בדיוק עליכם לשוב ולהתקבץ בבירה בַּנְדְהוּמַטִי כדי לשנן את כללי המשמעת. ' ומרבית הנזירים הללו יצאו עוד באותו יום לנדוד ברחבי הארץ.

3.27 באותה עת חיו שמונים וארבעה אלף תושבים בגַ'מְבּוּדִיפַּה [50] שהיו חסידיו ובתום שנה אחת הישויות אמרו: 'רבותי, שנה אחת חלפה, חמש נותרו. בתום חמש שנים עליכם לשוב לבַּנְדְהוּמַטִי לשנן את כללי המשמעת', ובאותו אופן בתום שנתיים, שלוש, ארבע וחמש שנים. וכאשר חלפו שש שנים, הכריזו הישויות: "רבותי, שש שנים חלפו, כעת הגיע הזמן ללכת אל הבירה המלכותית בַּנְדְהוּמַטִי לשנן את כללי המשמעת!" והנזירים, חלקם בעזרת כוחותיהם העל - טבעיים וחלקם בעזרת כוחותיהם של הישויות, הגיעו כולם באותו יום לבַּנְדְהוּמַטִי כדי לשנן את כללי המשמעת.

3.28 אז נתן הבודהה וִיפַּסִּי לאסיפת הנזירים את כללי המשמעת הבאים:

סובלנות מתמדת היא הסגפנות הגבוהה ביותר.

הבודהות אומרים "ניבאנה היא נעלה".

מי שמזיק לאחרים אינו נזיר אמיתי

מי שפוגע באחרים אינו פרוש אמיתי.

הימנעות מעשיית רע

פיתוח טוּב

וטיהור התודעה -

זה הלימוד של הבודהות.

לא לגנות, לא לפגוע

להיות מרוסן בהתאם לכללי הנזירות

לאכול במתינות

לשהות בבדידות

לתרגל מדיטציה במסירות -

זהו הלימוד של הבודהות. [51]

הדיווח מאת הישויות

(devatrocana)

3.29 פעם, נזירים, התגוררתי באוּקַּטְּהָא, [52] בחורשתו של סוּבְּהַגַה למרגלות עץ - סאל גדול. ובעת ששהיתי שם בבדידות עלתה בי ההבנה: 'אין מקום משכן נגיש בקלות בו יש יצורים חיים, אשר נמנעתי מלהגיע אליו זמן כה רב יותר מאשר מקום משכנם של הישויות שבמשכנים הטהורים. [53] אולי אלך לבקרם כעת? ' ואז, במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלמתי מאוקטהא והופעתי בין ישויות האַבִיהַה. ואלפים רבים מהם באו אלי, קדו בפניי ונעמדו במקום ראוי. ואז הם אמרו: "אדוני, [54] עברו תשעים ואחד עידנים מאז שהבודהה וִיפַּסִּי הופיע בעולם. הבודהה וִיפַּסִּי נולד למעמד בני - לוחמים והופיע במשפחה מבני - לוחמים. הוא היה משבט הקוֹנְדַנְיַה. תוחלת חייו היתה שמונים אלף שנה. הוא הגשים את התעוררותו השלמה למרגלות עץ פרחי הביגוניה. היה לו זוג תלמידים אציליים קְהַנְדַה וטִיסַּה. הוא קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחד של שישה מיליון שמונה מאות אלף, אחד של מאה אלף ואחד של שמונים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. משרתו האישי הראשי היה הנזיר אַסוֹקַה. אביו היה המלך בַּנְדְהוּמָא, אמו היתה המלכה בַּנְדְהוּמַטִי. בירתו המלכותית של אביו היתה בַּנְדְהוּמַטִי. כך היתה עזיבתו של הבודהה וִיפַּסִּי, כך היתה יציאתו לפרישות, כך היו מאמציו, כך היתה התעוררותו השלמה, כך היתה הנעת הגלגל שלו. ואנו, אדוני, אשר חיינו את החיים הרוחניים תחת הבודהה וִיפַּסִּי לאחר ששיחררנו את עצמנו מתאוות החושים, הופענו כאן." [55]

3.30 באותו אופן הגיעו אלפים רבים של ישויות... (בהתייחס באופן דומה לבודהה סִיקְהִי ולבודהות אחרים כמו בפסקה 1.12) ואמרו: "אדוני, בעידן בר - מזל זה, כעת הבודהה המכובד הופיע בעולם. הוא נולד למעמד בני - לוחמים... הוא משבט הגוֹטַמַה, משך החיים בתקופתו הוא קצר, מוגבל וחולף במהירות, נדיר שמישהו יחיה מאה שנה. הוא הגשים את התעוררותו למרגלות עץ האַסַטְּהַה, יש לו זוג תלמידים אציליים סָארִיפּוּטַּה ומוֹגַּלָּאנַה, הוא קיים אסיפה אחת של תלמידים, אלף מאתיים וחמישים נזירים שכולם אַרַהַנְטִים, משרתו האישי הראשי הוא אָנַנְדַה, אביו הוא המלך סוּדְּהוֹדַנַה, אימו היתה המלכה מָאיָא, ובירתו המלכותית היא קַפִּילַבַטְּהוּ. כך היתה עזיבתו של המכובד, כך היתה יציאתו לפרישות, כך היו מאמציו, כך היתה התעוררותו השלמה, כך היתה הנעת הגלגל שלו. ואנו, אדוני, אשר חיינו את החיים הרוחניים תחת המכובד לאחר ששיחררנו את עצמנו מתאוות החושים, הופענו כאן."

3.31 -32 אז הלכתי עם ישויות האַבִיהַה לפגוש את ישויות האַטַפַּה, ועימם הלכתי לפגוש את ישויות הסוּדַסַּה, ועימם הלכתי לפגוש את ישויות הסוּדַסִּי, ועם כל אלה הלכתי לפגוש את ישויות האַקַנִיטְהַה. ושם באו אלי אלפים רבים של ישויות, קדו בפני, נעמדו במקום ראוי ואמרו: "אדוני, עברו תשעים ואחד עידנים מאז שהבודהה וִיפַּסִּי הופיע בעולם..." (כמו בפסקאות 29-30)

3.33 וכך, נזירים, בזכות חדירתו לתוך יסודות הדְהַמַּה, [56] הטַטְהָאגַטַה זוכר את הבודהות מהעבר שהגשימו ניבאנה סופית, הלכו מעבר לריבוי, [57] הותירו שובל בוהק, מיצו את הסבב, [58] וצלחו מעבר לכל הסבל. הוא זוכר את לידותיהם, את שמותיהם, את שבטיהם, את משך חייהם, את זוגות תלמידיהם, את אסיפות תלמידיהם: 'כך אדונים מכובדים אלו נולדו, כך נקראו, כך היה שבטם, כך היתה מוסריותם, כך היתה הדְהַמַּה שלהם, כך היתה חוכמתם, כך היו מגוריהם, כך היה שחרורם. '" [59]

כך אמר הבודהה והנזירים נהנו ושמחו מדבריו.


[1] שם השיחה היא מַהָאפַּדָאנַה (מַהָא - אַפַּדָאנַה). אַפַּדָאנַה: 'שושלת' או 'סיפור חיים'. במקרה זה סיפורי החיים של שבעת הבודהות האחרונים, ובהרחבה סיפורו של הבודהה וִיפַּסִּי.

[2] עידן בר - מזל הוא עידן בו מופיע בודהה אחד או יותר. העידן הנוכחי כולל חמישה בודהות, שארבעה מהם כבר הופיעו. הבודהה הבא מכונה בודהה מַטֵּיַּה (פאלי: Matteyya, סנסקריט: Maitreya).

[3] מעמד בני - לוחמים: קְהַטִּייַה, khattiya. מעמד או שבטי הלוחמים והשליטים של הודו באותה תקופה.

[4] עץ פיקוס הודי - פיקוס קדוש (לטינית: ficus religiosa). צאצאיו של העץ המקורי מוצגים בבּוֹדְה - גַיָאה שבהודו ואַנוּרַדְהַפּוּרַה שבסרי - לנקה.

[5] פַּרִינִיבָּאנַה: parinibba, ניבאנה סופית. מוות סופי של יצור אשר חווה התעוררות וכניסה אל אלמנט הניבאנה ללא שארית.

[6] בּוֹדְהִיסַטַּה: bodhisatta, סנסקריט: בּוֹדְהִיסַטְוַוה. זהו יצור הלוקח על עצמו יעוד או נדר להפוך לבודהה בעתיד דרך אינספור לידות. מטרתו של הבודהיסטה היא להגיע להתעוררות שלמה (סַמַסַמְבּוּדְהַה) כדי ללמד את הדהמה, תורת השחרור, ולהוביל כמה שיותר יצורים חיים אל קץ הסבל.

[7] Dhammat: על פי הדהמה כחוק אוניברסלי.

[8] כאן מדובר על אחד ממצבי הגיהנום.

[9] ארבעת המלכים הגדולים

[10] גם במקרה זה, ארבעת המלכים הגדולים

[11] קָאסִי שם נוסף לעיר וָארָאנַסִי (Vras, Banares)

[12] סימן של מַלְכוּת.

[13] על פי הפרשנות, כל אלו הם סמלים: עמידה על הארץ מיוחסת לארבעת הנתיבים לעוצמה (iddhipadni). הפנייה לכיוון צפון מיוחסת להמוני הנצחונות. שבעת הצעדים הם שבעת הגורמים להתעוררות (bojjhang). סככת הצל הלבנה מיוחסת לשחרור. התבוננות סביב מיוחסת להבנה חסרת חסמים. קול השור מיוחס להנעת הגלגל, וההכרזה על הלידה האחרונה היא "שאגת האריה" המיוחסת לאַרַהַנְטיות הצפויה.

[14] כך האור מופיע פעמיים, בעת ההתעברות ובעת הלידה של הבודהיסטה.

[15] עוד על הסימנים האלו בסוטה 30 של קובץ השיחות הארוכות.

[16] ציפור הקרביקה (karavka) - ציפור מיתולוגית בעלת קול מלודי.

[17] ליגה היא מידת מרחק של 5.5 קילומטרים.

[18] ישויות שמנהיגן הוא סַקַּה מעולם טָאבַטִימְסַה (tvatisa).

[19] בהתחשב בכך שתוחלת חייו של אדם באותם זמנים היתה לכאורה 80,000 שנה.

[20] ארמון: אַנְטֶפּוּרַם, antepuram: מילולית 'מגורי פנים', בדרך כלל הכוונה להרמון, ובהתאם לפיסקה 1.38 וִיפַּסִּי היה מוקף נשים בלבד. הפרשנות אומרת שהוא שילח אותן וישב לבדו בצערו 'כאילו חדר לליבו החץ הראשון. '

[21] ניתן לקרוא את המילה סִירוֹ (sro) - 'ראש', או על פי פרשנות נוספת נקראת המילה כסַרוֹ (saro), 'קול'.

[22] נראה שהאדם החולה הזה היה בשלבי גסיסה.

[23] פרוש: פַּבַּגִ'יטַה, Pabbajita: ניתן לומר שזה המקביל לנזיר בודהיסטי. בקובץ ה - Nidnakath (ההקדמה לסיפורי החיים של הבודהה, הגָ'אטַקַה), נאמר שארבעת הסימנים נשלחו על ידי ישויות שמימיות, הדבר מוסבר כך: 'למרות שבאותה עת לא היה בודהה בעולם, הרכב לא הכיר נזירים או את תכונותיהם הטובות, עדיין באמצעות כוחות הישויות השמימיות הוא קיבל השראה לומר: 'אדוני, זהו אדם שפרש מהעולם. '

[24] ניתן לפרש כאן 'דהמה' פשוט כחוק עולם, או במעט אנכרוניזם כתורה הבודהיסטית. 'סאדהו' (sdhu) - היטב ובאמת, יחד עם 'עושה פעולות טובות' (kusala-kiriy) נשמע די בודהיסטי.

[25] מינוח שכיח המייצג 'מספר גדול מאוד'.

[26] וִיפַּסִּי מכונה כאן בודהיסטה לראשונה לאחר שיצא לפרישות.

[27] יש כאן משחק מילים: jyati ca - יש לידה, jyati ca - יש דעיכה (הזדקנות), myati ca - יש מיתה. הצמד הראשון מקושרים בהישנות צלילים, והשני מקושר בחריזה.

[28] התבוננות עמוקה: יוֹנִיסוֹ מַנַסִיקָארַה (Yoniso manasikra): פרושה של המילה יוֹנִי (yoni) היא 'רחם', כלומר, 'מקור'. המשמעות של המשפט היא 'חזרה למקור הדבר' - כאן, עם הבנה חודרת מלאה.

[29] בהמשך מוזכרים רק שלבים 3-12 של השרשרת המלאה של התהליך.

[30] התהוות: בְּהַבַה, bhava: תהליך ההתהוות. בדומה לשני הקישורים שלא מוזכרים כאן, אשר מייצגים את תהליך ההתהוות בחיים קודמים.

[31] מנטליות - חומריות: נָאמַה - רוּפַּה, nmarpa. מתורגם גם כגוף - ותודעה (וגם באופן מוטעה כ'שם - וצורה') הפרשנות מסבירה שהסקירה של וִיפַּסִּי הלכה אחורה רק עד תחילת החיים הנוכחיים.

[32] נגעים מנטליים - אָסַוָוה (sava). חופשי מהם - משוחרר לגמרי, כלומר אַרַהַנְט.

[33] חשיבה בלבד: אַטַקָאבַצַ'רוֹ, Atakkvacaro: מעבר להסקה לוגית ולהמשגה. הדבר ניתן להבנה אך ורק באמצעות תובנה ולא באמצעות חשיבה מושגית בלבד.

[34] מתענג בהאחזות: אָלַיַיה - רָאמַה, laya-rma: התענגות בבסיס, כלומר דבר מה שניתר להיקשר אליו.

[35] הטבע המותנה של הדברים: אִידַה - פַּצַּ'יַטָא, Ida-paccayat: 'מותנה בזה', כלומר, העובדה שלכל דבר יש סיבה מסויימת.

[36] התהוות מותנית: פַּטִיצַּ'ה - סַמוּפָּאדַה, paicca-samuppda.

[37] תגובות - מנטליות: סַנְקְהָארַה, sakhr: מתורגם גם כ'דפוסי התודעה', 'דפוסים מנטליים', 'צורות התודעה', 'תצורות מנטליות', 'תופעות מנטליות', 'רגשות' ועוד.

[38] התשתיות ללידה חוזרת: אוּפַּדְהִי, upadhi. כל הגורמים התורמים להיקשרות, ומכאן ללידה מחדש.

[39] בְּרַהְמָא סַהַמְפַּטִי מזוהה עם הבְּרַהְמָא העליון.

[40] 'הם יהיו אלו אשר יבינו את הדהמה', bhavissanti dhamassa atro ti.

[41] עין הבודהה עולה על 'עין הדהמה' ועל 'עין החוכמה'.

[42] עבירות על כללי המוסר.

[43] החכם: סוּמֵדְהוֹ, sumedho: זה היה גם שמו של הברהמין אשר יצא לפרישות תחת הבודהה דִיפַּנְקַרַה (Dpankara), ויועד להפוך לבודהה גוטמה.

[44] הראו את אמונכם: Pamucantu saddha.

[45] חצי אח של וִיפַּסִּי.

[46] כהן דת או שר.

[47] 'ישבו במקום ראוי': אֵקַמַנְטַם נִיסִידִימְסוּ, ekamanta nisdisu. מילולית: 'ישבו בצד אחד'.

[48] האפשרות להגשמה של ניבאנה, 'האלמוות', כעת פתוחה בפני חסידי תורת הבודהה.

[49] אל תלכו בזוגות נזירים': שכל נזיר ילך בדרך שונה, כך שהלימוד יופץ לכמה שיותר מקומות ולכמה יותר אנשים.

[50] גַ'מְבּוּדִיפַּה - מילולית, ארץ תפוחי - המים (לטינית: Syzygium jambos, אנגלית: rose-apple) - נראה כמו אגס וטעמו כשל תפוח עסיסי. צבעיו ירוק בהיר, דרך ורוד ועד אדמדם.

[51] בתים אלו מופיעים בדהמפדה 184, 183, 185 בהתאמה.

[52] מוזכר בסוטה 3 של קובץ השיחות הארוכות.

[53] העולם בו נולדים האציליים 'הלא - חוזרים'.

[54] אדוני: מָארִיסַה, Mrisa: הם אינם מזהים אותו כ'המכובד'.

[55] כאלו 'שלא - חוזרים'.

[56] יסודות הדהמה: דְהַמַּה - דְהָאטוּ, Dhammadhtu.

[57] ריבוי: פַּפַּנְצַ'ה, papaca: משמעות המושג פַּפַּנְצַ'ה על פי המכובד נְיַאָנַנְדַה בספרו 'Concept and Reality' (BPS 1971) הוא 'הנטייה לריבוי בתחום החשיבה המושגית'. ניתן לפירוש גם כריבוי המשגה של המציאות, בעיקר בנטייה שלילית של הַמְשַגַה אשלייתית של מה שיש.

[58] מעגל הלידות והמיתות.

[59] כתבים בורמזיים ותאילנדים מציינים שדווח לבודהה על האירועים גם מפי יצורים שמימיים (דֶווֹת).
מוסר סבל בודהיזם מוסריות רוחניות שנאה סבלנות הסקה בודהה חיים רוחניים משמעת בודהיזם
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל? בודהיזם. הינדואיזם. בודהה. הארה. נירוואנה. נירוונה. דהרמה. אנאטמן. מדיטציה. בודהיזם טיבטי (דרך היהלום. הארה מלאה). זן בודהיזם. מאיה (אשליה). הדרך המתומנת האצילה. הודו. דתות דהרמיות. פילוסופיה סינית. במאמר זה נעסוק בנקודת האמת שיש בבודהיזם כמו שיש בכל דבר אחר. הרעיון של הבודהיזם הוא די פשוט. הסבל של האדם נוצר בגלל התלות הרגשית שלו בתופעות חולפות. האדם נקשר רגשית לדברים שונים שאינם אמתיים, ורק משום כך הוא סובל. הרעיון הבודהיסטי הוא, אל תיקשר רגשית לשום דבר וכך לא תסבול. ולזה יש המשך: גם לא להקשר רגשית זהו סוג של ... לגמרי מתלות רגשית כלשהי / משתחרר מהאגו לגמרי / משתחרר מהרצון לגמרי, באותו הרגע האדם מגיע להארה והופך להיות בודהה. הארה היינו מצב של נירוואנה ואושר תמידי. נירוונה היינו מצב שבו האדם אינו קשור רגשית לשום דבר, אך אוהב ... מה שיש בה באהבה עצמית אמיתית וללא תנאי כלשהו. מהי הדרך להגיע להארה? איך להגיע אל הנירוונה ולהפוך להיות בודהה? תשובה: בעיקר על ידי מדיטציה. מדיטציה היא התבוננות פנימית של האדם על האני שלו. היינו האדם מסתכל פנימה על ... שהיא גם המהות של כל מה שקיים. כאשר זה קורה, נוצרת אחדות של האדם עם המציאות = הארה = בודהה. אחת מהמדיטציות הידועות היא מדיטציית ויפאסנה. מדיטציית ויפאסאנה היא מדיטציה שעוסקת בעיקר בעניין של שתיקה והעדר דיבור. המעשים של ... ולחשוב. לשתוק = להתחבר לשורש של כל מה שקיים לפני שנוצר הדיבור. זוהי מהותה של מדיטציית ויפאסאנה. בנוסף קיימים בבודהיזם (זן בודהיזם) גם הקואנים. קואן = שאלת התבוננות שהאדם שואל את עצמו כדי לנסות ללמוד משהו על עצמו / המציאות. בבודהיזם וגם בהינדואיזם קיים גם הרעיון של המאיה האשליה של החושים. הרעיון הוא כי המציאות האמיתית היא אינה כפי מה שהאדם חווה ... שונים, למרות שכולם הם בכלל ישות אחת ודבר אחד ממש. אז מה באמת צריך לעשות כדי להגיע להארה ולהיות בודהה? תשובה: צריך לחפש את האמת. דהיינו, האדם צריך לראות שצורת המחשבה שלו היא אכן אמיתית ושהתפיסה שלו את המציאות ... רואה את כל המציאות כישות אחת ויחידה. כאשר זה קורה, האדם משתחרר מהסבל בשלמות, מגיע להארה אמיתית ובשלמות והופך לבודהה אמיתי שאינו רק בודהיסטי אלא הוא באחדות עם כל דבר.
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות ... בטוח אם מה שהוא עושה טוב או לא, ובסופו של דבר לא יכול ליהנות מהחיים. האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם מובילות לאושר אמיתי? נראה כי גם הגישות הרוחניות שמובילות לאי - היקשרות לדברים, כמו בודהיזם, יוצרות תחושת אושר, אך יש בזה צדדים נסתרים. יש אנשים שמצליחים לא להיות מחוברים לדברים ומרגישים טוב יותר בגלל ... מה זה אושר פילוסופי? האם לימודי פילוסופיה תורמים לאושר? מה הקשר בין ניתוח רגשות לאושר? האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם עוזרות להרגיש מאושר? כיצד ניתוחים רגשיים משפיעים על חיינו?
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
בודהיזם - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 1 במאמר הזה נדבר על תפישת העולם הבודהיסטית. נסביר את היתרון שלה, ונסביר גם את החיסרון שלה. וממילא נסביר גם מה בודהה לא ידע ולאיזו הארה בודהה לא הגיע. וכאשר מדברים על תפישת חיים כלשהי, בפרט כאשר באים לבאר את החסרונות שלה, אז יש לזכור כי ... שהוא שמע. אך עדיין יתכן שהחכם עצמו אמר דבר אחר והתכוון לדבר אחר. ולכן, בטרם נסביר את החיסרון של הבודהיזם, נגדיר את תפישת הבודהיזם שעליה אנחנו מדברים. כי ההתייחסות צריכה תמיד להיות לדבר מוגדר, דהיינו, לפירוש כלשהו של תפישת העולם הבודהיסטית. ואם מישהו תופס את הבודהיזם בצורה שונה, הרי שאין כאן התייחסות לכל תפיסות הבודהיזם השונות. וכאן במאמר נעמוד על מספר רעיונות בודהיסטים ונתייחס אליהם. והרעיון הבודהיסטי הראשון שאליו נתייחס, הוא אל תפישת החיים הבודהיסטית, שעל פיה הבודהיזם הוא הדרך לשחרור מסבל. כי עפ הבודהיזם העולם הזה הוא מלא בסבל. ושורש הסבל של האדם עפ הבודהיזם, הוא בכך שהאדם נאחז בתופעות משתנות. כי בעולם שלנו הכל משתנה כל הזמן. וכאשר האדם נאחז מבחינה רגשית בתופעה חולפת כלשהי, על ידי זה האדם סובל כאשר התופעה משתנה. ואדם מואר עפ הבודהיזם, הוא מי שהצליח להשתחרר מכל תלות רגשית כלשהי לגבי תופעה משתנה כלשהי. וניתן למצוא עמקויות כלשהן בבודהיזם, לגבי זה שגם האני של האדם הוא תופעה משתנה וכיוב, ועוד רעיונות שונים שאליהם לא נכנס כאן. וכאן נתמקד ... שנוצר על ידי היצמדות לתופעות משתנות. וההארה היא כאשר האדם משתחרר מהתלות הרגשית בתופעות המשתנות. ואם נתבונן על אנשים בודהיסטים, נראה כי כלפי חוץ לפחות חלקם נראים אנשים מאושרים ושמחים. כי כאשר לוקחים בן אדם שכל היום רודף אחרי ... עליו, רואים כמובן אדם לא מאושר, שהוא בעצם חי את חייו מתוך מרדף לא ברור. וכאשר שמים לידו את הבודהיסט, שהוא אולי בדיוק עושה באותו הרגע איזו מדיטציה שמרגיעה אותו וכיוב, אז האדם שנמצא בתוך מרוץ משוגע של החיים, כאשר הוא מסתכל על הבודהיסט הרגוע שנח לו מחוץ למרוץ, הוא בטוח שהבודהיסט הזה מאושר. כי הוא האדם הרגיל נמצא בתוך מרוץ, והבודהיסט נח מהמרוץ. ונראה כאילו שהבודהיסט כבר הגיע לסוף המרוץ. ולכן האדם שנמצא במרוץ, חושב שהבודהיסט הוא אדם מואר ומאושר. וכאשר האדם מתבונן על הבודהיסט והוא רואה מולו אדם רגוע, שמשדר כלפי חוץ תחושה של שלווה, שקט נפשי, רוגע, שמחה, שלוות נפש וכיוב, אז האדם שנמצא במרוץ ושאין לו את כל הדברים האלו, אז נדמה לו שהבודהיסט הזה הוא אדם מואר ומאושר. ובפרט אם אותו הבודהה בא לאדם ומספר לאדם שהעולם הזה מלא בסבל, ושהסבל נובע מכך שהאדם רודף אחרי דברים שכל הזמן משתנים, והבודהה ... בטוח שהנה הבודהה הזה הוא אדם מואר ומאושר באמת. ואז האדם גם הוא מנסה ללמוד את שיטת הבודהה ואת הבודהיזם. והאדם מנסה גם הוא להשתחרר מהסבל שיש בעולם. והאדם מתחיל להשתחרר מכל התלויות הרגשיות שיש לו. והאדם חושב מקווה ... לא ידע, אז נאמר שבודהה לא ידע ליהנות. כי כל מה שבודהה ניסה להסביר, זה שהעולם הזה מלא בסבל. ושהבודהיזם יראה לאדם את הדרך להשתחרר מהסבל, ושזאת הארה ופסגת חלומותיו של האדם שאליה רוצה להגיע האדם. וכפי שכבר ביארתי ... אז המקסימום שהוא יכול להתחייב עליו, זה לגרום לך לא לסבול כמו כולם. וכאשר האדם סובל, והוא רואה מולו בודהיסטי שדוגל בכך שהאדם צריך להשתחרר רגשית מכל מה שקיים, אז נדמה לאדם שהנה המפתח אל האושר. וכאשר האדם מתחיל לתרגל בודהיזם, והאדם מתחיל לעשות מדיטציות והתבוננות כלשהי, ומתחיל להשתחרר מהתלות הרגשית שלו בכל מיני דברים, אז האדם באמת מרגיש סוג ... התעלות רוחנית. ונדמה לאדם שמי שהוא לא תלוי רגשית בשום דבר, הרי שהוא מאושר. ומי שיתבונן היטב על הרעיון הבודהיסטי הנל, הוא יראה שיש חסרונות מאוד גדולים במה שלימד בודהה. וניתן כאן כמה נקודות להתבוננות על התורה הבודהיסטית. והדבר הראשון שצריך להדליק נורה אדומה אצל מי ששומע את התפישה הבודהיסטית, הוא שהבודהה מגדיר את עצמו באמצעות הסבל. פירושו שהבודהה מצהיר שהוא יעזור לאדם להשתחרר מהסבל. וכפי שהבודהיזם עצמו מוגדר הדרך לשחרור מסבל. וכאשר הגדרת הבודהיזם היא כדרך שמסבירה איך לא לסבול, ממילא ניתן להבין שהדבר הטוב ביותר שאותו יכול הבודהיזם להציע לאדם, זה איך לסבול פחות או אפילו איך לא לסבול בכלל. אבל הבודהיזם לא יכול להציע לאדם את הרגשות הטובים והיפים שיש בתשוקה, התאהבות והיקשרות רגשית, התמכרות, התמסרות לדברים שונים וכיוב. וכפי ... ככ סבל מהעולם, עד שהוא החליט לחשוב שהעולם לא קיים. כי גם הרעיון הזה ניתן להיתקל בו בצורות שונות בבודהיזם, שכאילו העולם שלנו הוא אשליה. למרות שמצד האמת העולם הזה הוא אמיתי לגמרי, ורק מי שסובל כאן, רק הוא ...
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
... כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים איך לבחור מורה רוחני מתאים לך? אליעד כהן מסביר איך לדעת אם מורה ... גם את השלמות וגם את חוסר השלמות בו - זמנית. מה הקשר של אליעד כהן לתורת רבי נחמן מברסלב ולבודהיזם? אליעד כהן מספר על עצמו שהוא עבר דרך שיטות רוחניות רבות מאוד, ביניהן בודהיזם, ויפאסנה, יוגה, וכן למד לעומק את תורת רבי נחמן מברסלב. הוא מסביר כי רבי נחמן השפיע עליו יותר מכל ... לא הבטיח הבטחות מוגדרות אלא דיבר על חיפוש של אמת שאין אחריה שום דופי. לדברי אליעד, הוא למד את הבודהיזם מתוך נקודת מבט של רבי נחמן, ובכך הייתה לו אפשרות לבדוק כל שיטה ביחס לרעיון השלמות המוחלטת. הוא מציין ... לבחור מורה רוחני? מהי שלמות מוחלטת? למה להיות אלוהים? האם אפשר להיות אלוהים באמת? מה הקשר בין רבי נחמן לבודהיזם? איך לזהות מורה רוחני אמיתי?
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
... רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות איך לדעת האם אתה הולך בדרך הרוחנית הנכונה? אליעד כהן מסביר בשיחה את הקושי העיקרי לדעת האם הדרך ... מסוימת ומרגיש בטוח שזו הדרך הנכונה, כנראה לא מספיק מתבונן בעצמו ובמציאות. אליעד מודה כי גם הוא עבר בדרך הבודהיזם, אבל לדבריו זו לא הייתה דרך מודעת או מסומנת מראש אלא חלק מניסיונות רבים שעשה. מדוע הדרך הרוחנית אינה ... לא הלך בדרך אחת ספציפית שהייתה ברורה לו מראש. במקום זאת, הוא ניסה כמעט את כל הדרכים האפשריות: מדיטציה, בודהיזם, וגישות שונות. הוא לא ידע מראש איזו דרך תוביל אותו למטרה. רק כשהוא הרגיש שהוא כבר לא מחפש יותר, ...
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
... רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות מהי הבעיה שנוצרת מלימודי רוחניות? אחת הבעיות המרכזיות שאליעד כהן מציג בנושא של לימודי רוחניות היא שהאדם מגיע ללמוד תחומים הקשורים לאושר, מודעות עצמית, מדיטציה (ויפאסנה) ועוד שיטות שונות כמו בודהיזם. בהתחלה, האדם שמתחיל ללמוד לימודים רוחניים חווה הצלחות ומגיע לרמות מסוימות של מודעות ואושר, אך לאחר שהוא עובר שלב ... אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות של אנשים שעושים מדיטציות, כמו ויפאסנה, או מתעסקים בנושאים כמו אהבה וחמלה, כמו בתורות בודהיסטיות. אנשים אלו מגיעים למודעות גבוהה שלפיה הכל זמני וחולף, אך ההכרה הזו יוצרת אצלם בעיה קשה - הם כבר ...
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת?
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת? במאמר הזה ניקח שתי גישות הפוכות, ששתיהן מתיימרות להוביל את האדם אל האושר, ונבדוק את האמת עליהן. ולצורך העניין ניקח את הבודהיזם אל מול ההדוניזם (הדוניזם = נהנתנות). הרעיון שעומד מאחורי הבודהיזם (ומאחורי פילוסופיות רבות נוספות), הוא כי הסבל של האדם נובע מכך שהוא תלוי רגשית בתופעות חולפות. העולם משתנה כל ... בשום דבר, ושהכל יהיה אצלו אחד... הרי שהוא יגיע אל ההארה ואל האושר. ומהצד השני ניתן להעמיד אל מול הבודהיזם ושכיוב, את התפישה של ההדוניזם ושל הנהנתנות, שאומרת שתכלית החיים היא להשיג כמה שיותר הנאות. ושמי שרוצה להיות מאושר, ... הדרכים האלו שהן הפוכות לחלוטין, שתיהן מובילות את האדם לאותה הנקודה בדיוק. ונסביר: אם ינסה האדם לברוח מהסבל באמצעות הבודהיזם, הרי שהוא רק יגדיל את הסבל שלו. ואם ינסה האדם לברוח מהסבל שלו באמצעות הנהנתנות, הרי שגם הוא רק ... שבעולם, הרי שחייו יהיו חסרי משמעות. וחיים חסרי משמעות, הם לחלוטין לא אושר, אלא רק סוג אחר של סבל. והבודהיסט, תמיד ירגיש שחסרה לו היכולת להתאהב והיכולת להתקשר רגשית והיכולת לבטא את הרגשות שלו בעוצמה חזקה, כי הוא תמיד צריך להיזהר לא להקשר רגשית כדי לא לסבול. כך שהבודהיזם חסר את ההדוניזם ואת הנהנתנות. ומהצד השני, גם הנהנתן, גם הוא בסופו של דבר ירגיש שחייו חסרי משמעות כלשהי. ... אז הוא מרגיש סוג של אושר. משום שהוא מתחיל להכיל בתוכו את מה שהיה חסר לו בדרך השנייה. וכאשר הבודהיסט מתחיל להתאהב, אז הוא מרגיש סוג של אושר. וכאשר ההדוניסט מפסיק להתאהב ומתחיל לשמור על ריחוק רגשי, גם הוא ...
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת!
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת! כפי שכבר ביארתי, זכותו המלאה של האדם לא לדעת את הכל. אך ...
בודהיזם / הינדואיזם / מאיה / אשליה - ועולם התופעות המשתנות.
בודהיזם / הינדואיזם / מאיה / אשליה - ועולם התופעות המשתנות. אחד הרעיונות המרכזיים בתורת הבודהיזם ובתורות שקרובות אליו, היא הרעיון שהעולם הזה הוא סוג של מאיה דהיינו, אשליה. ולרעיון הזה שהעולם הזה הוא אשליה בלבד, יש לו משמעויות שונות. והרעיון המרכזי של הבודהיזם וחבריו, הוא שכל התופעות שיש בעולם הזה, הן תופעות שמשתנות כל הזמן. ושום דבר בעולם הזה לא יציב. וכאשר ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
בודהיזם - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את כל הכוחות ... אחר. וגן עדן שורשו ביכולת של האדם להכיל בתוכו את התופעות של המשתנות של העולם, ולא לברוח מהן. כי הבודהה שלא הבין את העולם, ושלא הבין למה המציאות היא כפי מה שהיא, הוא מלמד את האדם איך לברוח מהמציאות. ... תמיד כאשר מתחדשת לאדם הבנה כלשהי. וחשוב להבהיר, כי בכל הדעות שיש בעולם יש בהן מן האמת. וגם כמובן בבודהיזם ובכל הרעיונות שלו, וגם בתפישה שאומרת ששורש הסבל הוא השכל, גם בזה יש מן האמת. אך הפתרון הוא לא ... שלו יתיישר לפי האמת, אז לא רק שהוא לא יסבול, אלא הוא גם ייהנה. וכאשר האדם מתחיל ללכת בדרך הבודהיסטית, הוא אכן מתחיל להרגיש יותר טוב. משום שגם בבודהיזם יש משהו טוב. כי גם בחשיבה הבודהיסטית של התנתקות רגשית, גם בה יש משהו נכון. שהוא היכולת שחסרה לאדם שסובל בגלל ההיקשרות הרגשית שלו. ולכן האדם מרגיש טוב אחרי שהוא מתחיל לתרגל מדיטציות וכיוב. אבל מצד האמת, הבודהיזם הוא סבל, בדיוק כמו שההפך של הבודהיזם (הדוניזם), גם הוא סבל. וגם הבודהיסט בתוך ליבו מקנא בהדוניסט. כי הבודהיסט אומנם לא סובל כמו ההדוניסט, אבל הוא גם לא נהנה כמו ההדוניסט. והבודהיסט בתוך ליבו משתוקק למצוא את הדרך ליהנות מהחיים, בלי לסבול מהם. אבל אין לו את הדרך הזאת. ולכן הוא ... אבל זו לא השלמות. כי השלמות כפי שכבר ביארתי, היא היכולת להכיל את ההפכים. דהיינו, שהאדם ידע להיות גם בודהיסט וגם הדוניסט בו זמנית. דהיינו, מצד אחד גם ליהנות מהחיים הרגילים של העולם הזה, וגם לאזן אותם עם האמת שנמצאת בבודהיזם. בין כך ובין כך נסכם ונאמר, כי ליהנות זאת מומחיות. ומצד האמת גם הבודהה משתוקק ליהנות. כי אם לבודהה לא היה חשוב ליהנות, ממילא הוא לא היה סובל. והסבל נוצר רק בגלל הרצון ליהנות. והבודהה לימד איך לא לסבול. אבל הוא לא לימד איך ליהנות. והבודהה הסביר לאדם איך לא להיפגע מהעולם, אבל הוא לא התמודד עם שורש הרצון של האדם ליהנות. וגם הבודהה עצמו רצה ליהנות. ומה לעשות שבמגרש המשחקים אפשר גם להיפגע? כי ההנאה נמצאת במגרש המשחקים. ומי שרוצה ליהנות, צריך לשחק את המשחק. ובודהה הסביר שמאחר שבמשחק אפשר להיפגע, אז ההמלצה שלו היא לא לשחק את המשחק. אבל זאת המלצה של מי שלא יודע לנצח במשחק, וגם להפסיד בכבוד אם צריך. כי הבודהה לא היה מסוגל ולא ידע איך להכיל בתוכו את הסבל. כי הסבל והרע הוא חלק מהמשחק. ומי שרוצה להשתחרר ... להכיל בתוכו את הסבל. דהיינו, להבין את חוקי המשחק באמת, ועל ידי זה לדעת גם להפסיד כאשר מפסידים. אבל הבודהה לא באמת השתחרר מהסבל. כי הוא כל הזמן ברח ממנו. כי מי שמסוגל להכיל בתוכו את הסבל, רק הוא השתחרר מהסבל. כי הסבל לא מאיים עליו. אבל הבודהה אולי לא סבל בפועל מענייני העולם, אבל הוא בהחלט לא השתחרר מהסבל בפנימיות שלו. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שהוא דגל בכך שעל האדם לא להזדהות רגשית לתופעות משתנות כדי לא לסבול. וזה בעצם אומר שהבודהה לא השתחרר מהסבל בפנימיות שלו, אלא רק בחיצוניות שלו. כי אילו הוא היה משתחרר מהסבל באמת, הוא היה יכול כן להתאהב, להשתוקק וכיוב, ועדיין לא לסבול. אבל הסבל עדיין היה בתוך הבודהה. ולכן הבודהה ברח מהעולם, כדי לא לסבול. כי הוא לא באמת השתחרר מהסבל. ומי שמשתחרר מהסבל באמת, זה בא לידי ביטוי ... משום שהוא מסוגל להכיל בתוכו את הסבל. ולהשתחרר מהסבל פירושו, לדעת להפיק הנאה גם ממצב של סבל. ואת זה הבודהה לא ידע איך לעשות. בכל מקרה, השלמות היא שהאדם יבין את המציאות, ואז האדם ימצא את הטוב שיש בכל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
גמגום חוזר איך לפנק את הגוף? שיטות לכסף לסייע לאדם אובדני דברים שרואים משם לא רואים מכאן איך להטמיע? פחד לא ברור ממה נובעת חרדה? שנאה עצמית והסרת אחריות להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי של ילדים רומן והתאהבות איך לאהוב למכור ללקוחות? איך להיות מאושר בשלמות? האם יש אושר בשלמות? מטרות בזוגיות איך להגיע לדייט השני? לקבל החלטות נכונות לקבל החלטות לפי הרגע הקודם להתמודד עם מועקות להתמודד עם חרדות להצליח בהכל בלי לעשות כלום מוטיבציה מוחלטת איך לא לטפל בהתנגדויות לקוח? לשכנע אנשים בכל דבר שיטות לחינוך ילדים מתבגרים הילד שלי מרביץ מודעות חיצונית מודעות עצמית ושינה איך לטפל בפרנויה? תרופות נגד הפרעות נפשיות קשה לחזור להיות עם אקסית רגשי געגועים לאקס תזונה איך לחטב את הגוף? איך לגרום למישהו להפסיק להאמין באלוהים? אלוהים יודע שהוא קיים לזהות הארה להגיע להארה רוחנית אמיתית האם כדאי להפוך להיות אלוהים? להבין את הספר להיות אלוהים הוצאות יותר מהכנסות להצליח ולהתעשר למה הוא משמעות החיים שלי? התכלית של החיים התמודדות עם רגשות שליליים מה גורם לבן אדם ליהנות? חופש הבחירה של עצמי פרדוקס הבחירה והידיעה ניתוח השאלה האם העולם נוצר האם העולם כל הזמן היה קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, מאמן מכירות, מטפל טוב בנושא בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 01:02:18 - wesi4