ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אשליות אופטיות ✔שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 4 ✔אם נחזור אל שני הכוכבים ("אלכס" במרחק 3 מליון שנה ממני "וירון" במרחק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 4
אם נחזור אל שני הכוכבים ("אלכס" במרחק 3 מליון שנה ממני "וירון" במרחק של 6 מליון שנה) אותם פרסתי על משטח אחד והשקפתי עליהם באותו רגע מלמעלה, הרי המשטח הזה והלכה למעשה איפשר לי לעבור את מכשול המרחק מבלי להזדקק למד הזמן, ובאופן זה ניתן לי להבחין במתרחש בו ברגע בשתי נקודות רחוקות זו מזו. אם כן וכאשר עמדתי על המשטח, לא העפתי מבט בירון הרחוק ממני בשש מליוני שנה וגם לא באלכס הרחוק שלוש מליוני שנה אלא העפתי מבט מקורי אל תוך הרגע של התרחשות הדברים ביקום כתוצאה מהכוחות הפועלים בו.

וכאן עלולה להתגלע נקודה שסותרת על פניה את דברי מהיסוד... ואם אעמוד על המשטח ואתמקד רק בנקודה אחת מסויימת באלכס - נגיד בנקודה שנראית לי כהר געש רדום, ואבקש לבחון מתי יפרוץ הר הגעש הזה. אם כן אצטרך לעמוד על המשטח ולנעוץ את מבטי בנקודה הזאת יום שלם או שניים ואולי כמה אלפי שנים עד שיואיל הר הגעש הזה לפרוץ... ואם כן הזמן הוא כלי חיוני למדידה גם במרחב הקבוצה השניה שידי לא בחשה בו... וזאת בניגוד לנאמר כי הכוחות הפועלים ביקום - פועלים בעצם ברגע אחד ולא שניים... הינה הצטרכתי כאן באותה הנקודה להמתין יותר מרגע קט אחד בשביל להבחין באפקט אחד מכוחות היקום.

ובכן וכאשר נתגלעה לה הנקודה הזו, נעלם מעינינו כי אותו כוכב אלכס שאני נועץ בו את עיני בנקודה מסויימת זה אלף שנה הוא לא כוכב דומם, ובעצם אין בכל היקום עצם אחד דומם ואפילו לא חלקיק אחד דומם. נעלם מעינינו כי כוכב אלכס למשל מסתובב סביב צירו במהירות של 2 ק"מ לשניה, נע סביב שמשה אחת במהירות של 40 ק"מ בשניה, בנוסף הוא נע סביב מרכז הגלקסיה שלו במהירות של 300 ק"מ לשניה וביחס לסביבה הגלקטית שלו במהירות של 40 ק"מ לשניה. ואם לא די בזאת גם הגלקסיה שלו שהוא עצם מעצמותיה נעה בסיבוב מסויים ובמהירות אדירה... הנתונים היבשים האלו מראים כי כאשר נעצתי את עיני בנקודה אחת לכאורה באלכס - נקודה זו לא היתה נייחת ולמעשה נעצתי את עיני במליארדי נקודות שונות שכל אחת רחוקה מהשניה מרחק רב... ולאמיתו של דבר הייתי זקוק כאן לעוד משטח לפרוס עליו את כל הנקודות האלה בשביל להבחין בו ברגע במתרחש בכל אחת מהן ולהתאפשר לי לעבור את מכשול המרחק ביניהן מבלי להזדקק למד הזמן.

ע"מ לסכם את הנושא החשוב הזה, הייתי רוצה שתנעצו את עיניכם בסדרת המספרים הבאה:

5978264897203601587169036540287103690174082587413

תארו לכם שכל אחד מהמספרים המופיעים בשרשרת הזו מייצג כוכב אחד מהכוכבים הפרוסים על פני היקום, והשרשרת במדגם אם כן היא רק חלק זעיר מהשרשרת האין סופית של היקום. אומנם חזרתי בחלק מהשרשרת על אותן הספרות כי עומדים לרשותי רק 10... אולם בפועל כל מספר שונה בהכרח מהשני כי כל ערך מייצג את מכלול האפקטים של הכוחות היסודיים בטבע שפעלו עליו ברצף והביאוהו למצב נתון.

ניקח לדוגמה את המספר הראשון שברשימה: 5 הוא כדור הארץ, 9 אלכס, 7 ירון, 8 נפטון, 2 השמש... לציין כי כל מספר הוא ראש בית אב שמייצג בתורו את כל העצמים שבתוכו הפועלים עליהם גם כוחות היסוד של היקום. ניקח לדוגמה את 9 הלא הוא אלכס. במתחמו של אלכס ניתן למצוא אבנים ומים וסלעים ואין סוף עצמים שעל כל חלקיק מהם פועלים כוחות היסוד של הטבע ומביאים אותם למצב נתון. להדגיש שכל חלקיק וחלקיק מייצג בכל חלקית של שניה אנושית מקום שונה על פני המפה של היקום, ובכל מקום מתרחש למעשה מאורע שונה מרעיהו, כך שהחלקיק שאנו בוחנים בשניה אחת אינו דומה לעצמו בשניה הבאה, כי בין שתי השניות הפריד מרחק פיזיקלי אדיר שיכול להיות בן מליוני קילומטרים.

כפי שהזכרתי, כל מספר בסדרת המספרים שלעיל מייצג כוכב או עצם שמימי שיכול להיות רחוק מזה שעל ידו מליוני השנים, כלומר שיקח לאדם מליוני השנים עד לעבור ממספר 5 ל - 9, דהיינו עד שיגיע מהנקודה שעמד עליה אל הנקודה השניה שיבקש לבחון בה את מה שהתרחש בעצם באותו הרגע. אולם המרחק העצום בין שתי הנקודות שמתבטא מבחינת האדם בזמן, אינו אומר שלהתרחשויות ישנו סדר כרונולוגי של עבר הווה ועתיד, זוהי הנקודה העיקרית ובשביל לבחון אותה מחדש אעתיק שוב את סדרת המספרים שלעיל שמבטא את הכוחות היסודיים שפעלו על העצמים שמייצגת הסדרה ואת המרחק ביניהם:

5978264897203601587169036540287103690174082587413

בשביל להמחיש את העדרות מימד הזמן ממפת היקום, בואו נניח שהסדרה הזאת מייצגת את מפת כוחות היקום כאשר פעלו ברגע אחד על כל עצמי היקום, ולמעשה מונחים לפנינו כאן כל עצמי היקום, אין עוד עצמים, היקום מוגבל. ואפילו כך לאדם יקח מליארדי השנים עד שיגיע אל אחרון העצמים ויבחן את אפקט הכוחות שפעלו עליו למרות שבעצם מדובר בסדרת כוחות שפעלה בכל השטח ברגע אחד.

והלכה למעשה... ואילו ההנחה המדגמית שלנו היתה נכונה והמפה הקוסמית היתה מוגבלת, מימד הזמן היה מתחיל לפעול ביקום מוגבל שכזה מהרגע שהאדם היה מגיע אל אחרון העצמים ביקום ובוחן את כוחות היסוד שפעלו עליו בשביב אחד, מרגע זה ואילך שעון הזמן היה מתחיל לתקתק, כי אני יכול לחזור מנקודת סיום היקום שהיגעתי אליה אל יתר הנקודות שקדמו לה, ולמעשה אמצא שם את אותם העצמים שום דבר לא ישתנה בהם כי כוחות הטבע כבר פעלו עליהם בשביב אחד של רגע ושינו אותם. אם כן השעון שלי המורה על שלושת הזמנים - עבר הווה ועתיד - יתחיל לפעול כאשר אני חוזר אל אותן הנקודות הממתינות לי ללא שינוי ומבלה בכל נקודה פרק זמן.

אולם במציאות, שביב הרגע הזה שכוחות הטבע פועלים במסגרתו אינו מסתיים לעד כי היקום שלנו אין סופי, וגם אם אגיע למרחקים ואבקש לחזור אל נקודה מסויימת שכבר עברתי דרכה - לא אמצא את אותה הנקודה ולא אזהה אותה כי היא כבר השתנתה במסגרת שביב הרגע האין סופי, היא אפילו לא עברה כתובת, היא לא אותה ישות משפטית, אשר על כן אין לי אפילו את האפשרות לחזור אל העבר ולהשתטח עליו כי אני מוצא את עצמי כל הזמן בתוך מרחב חדש שהרגע פועלים עליו כוחות הטבע. והרגע הזה אינו מסתיים לעולם כי תמיד הוא מופיע על פני שטחים אין סופיים... תמיד הוא מופיע, ולכן הוא אף פעם לא הופיע ואף פעם לא יופיע. מהסיבה הזו נעדר בטבע מימד הזמן.

יתרה מזאת: ואף אם לא אזוז מהשטח שאני עומד עליו ואשאר באותה נקודה בשביל למדוד את הזמן, הרי המציאות מורה שמצב הנייחות שבחרתי בו אינו אלא אשליה שמתעתעת בי, כי גם אני בעל כורחי זז בפועל ומשתנה ממקום למקום, וגם השטח שאני עומד עליו זז ללא ליאות במהירות אדירה ועובר אלפי הקילומטרים - כאשר כל נקודה שמגיע אליה מגלמת בעצמה את מופע כוחות הטבע המתרחש באותו שביב של רגע שלא מסתיים.

בפועל, השביב הזה שבמסגרתו פועלים כוחות הטבע על כל עצמי היקום בבת אחת - אינו מסתיים מבחינתנו לעולם, כי ליקום אין סוף.

זו הליבה שביקשתי לחתור אליה. שביב אחד. אחד ולא שניים. שביב אחד שכל כוחות הטבע פועלים במסגרתו על כל היקום באחת. באחת לא בשתיים. לא בשלבים ולא בהדרגה כי אם באחת. זו המציאות של היקום שלנו. זו הליבה שחתר אליה מחבר התורה וביקש לפרוס אותה לעינינו, להעמידה לשירותינו, לכן אמרתי לעיל שספר התורה הוא ספר מדעי לכל דבר שמחברו ביקש בפשטות לתרום יידע לאדם, יידע שבלעדיו האדם אבוד בעולם. ואנחנו, למגינת לב המחבר, ביקשנו לחתור אל ליבת המחבר ומהותו במקום לחתור אל הליבה שהצביע עליה. זו התגלמות הטרגדיה האנושית.

זה "האחד" המפורסם שנזכר שוב ושוב בתורה. שביב אחד ולא שניים שכוחות הטבע פועלים במסגרתו באחת על כל היקום וגם על האדם. זו תיאוריה שמסבירה את קיום העצמים בכל מצב פיזיקלי - דהיינו עומדת למבחן בכל מצב פיזיקלי ולכן היא הופכת למציאות. זו המציאות שבמסגרתה מתקיימים העצמים וגם אנחנו בני האדם מתקיימים, לכן הייתי רוצה להעמיק קצת בנושא הזה.

לפני שאני צולל בנושא העצום הזה הייתי רוצה להצביע כדת וכדין על זכויות היוצרים של הרעיונות והמילים האדירות אותם ציינתי או אציין להלן. ובכן כל ההגיגים והמילים וההירהורים והמחשבות שהובעו על ידי במישרין או בעקיפין שייכים במלואם לתורה ולמחברה, בפשטות ובבהירות. בהזדמנות זו אני רוצה לציין מחמאה שלא יכלתי כבר לכבוש... לכל ההגיגים והרעיונות שהתעמקתי בהם בתורה מצאתי מכנה משותף, מעין אב טיפוס שמאפיין את הכל: כל תוכן המופיע בתורה ללא יוצא מן הכלל, הוא ביטוי של הבחנה - לא של קביעה. זאת בניגוד לרושם המוטעה שהדבקנו לדורותינו בטקסט התורה.

נחזור אל המציאות שזה עתה נפרסה לפנינו ואני מבין ממנה את הדבר הבא: כשאני בוחן את החלקיק שכוחות הטבע פועלים עליו, אינני יכול לרשום לפני את השינוי שחל בו כתוצאה מפעולת הכוחות האלה עליו, וגם אינני יכול לציין את נקודת הציון השונה שלכאורה עבר אליה כתוצאה מאותם הכוחות. למעשה, החלקיק כשלעצמו גמר את תפקידו ואת קיומו לגבי ברגע שהבחנתי בו, ובו ברגע הופיע חלקיק אחר במקומו שדומה לו תכיפות בתכונותיו אך אין לו את אותה הזהות. זה מקור האשליה האופטית כאשר אני בוחן חלקיק או אפילו חפץ מסויים ושם לידי שעון מתקתק בשביל למדוד את בחינתי... כי הרי אינני בוחן בפועל את אותו החלקיק ולא את אותו החפץ, והשעון רק יכשיל את בחינתי. זהו מקור השימוש המוטעה במימד הזמן בכלל ובשעון המתקתק בחדר המעבדה בפרט. זהו גם מקור הבעיה הקוונטית שבגינה לא מייחסים לאלקטרונים מסלול הקפי קבוע וזאת כי לא ניתן לייחס להם מיקום ומסלול מדויק וקיימת רק הסתברות להימצאותם... והרי אף אחד לא הודיע לעוקבים אחר תנועת האלקטרון כי אינם בוחנים את אותו האטום.

אנא רשמו לפניכם כי הקטע האחרון הוא הגרסה הממצה ביותר לתיאור המציאות, ואני מתנצל אם לא הצלחתי לרדת לאותה הפשטות לפני כן או אף אם סתרתי אותה בגרסאות שלפניה. בכל אופן, מהמציאות הזו יוצא כי קיום המרחב מותנה בעצם בשינויו, היקום משתנה ללא הרף... אכן, הביטוי "משתנה" שאני משתמש בו אינו תקני והביטוי הנכון הוא "מתחלף" - עובר כל הזמן דפים, היקום מתחלף ללא הרף בעיניים האנושיות הבוחנות אותו, החל מרמת החלקיק ועד לרמת הגרמים השמימיים הגדולים ביותר. לפי המציאות הזו שאנו חשים אותה כל רגע, החומר שאין לו נטיה להשאר מקובע ונייח במקום והוא משתנה כל הזמן לנגד עינינו ומחליף פנים ללא הרף - היה צריך לנטות להתפזר, ואכן שמנו לב לנטיה הזאת ברמת המיקרו של האטום כאשר בתוך הגרעין שלו ובין הפרוטונים פועלים כוחות דחיה חשמליים ששואפים לפרק את הגרעין, וגם פועלים כוחות דחיה חשמליים בין האלקטרונים עצמם. עוד איתרנו באטום את הכוח הגרעני החלש האחראי על תופעת התפרקות הגרעין באטום ופליטת האלקטרונים החגים סביבו, זו ברמת המיקרו. ובמקביל גם ברמת המאקרו אותרה האנרגיה האפלה שמשפיעה על התפשטות היקום... כל זה יכול להסביר את הנטייה הטבעית של החומר שמתחלף כל הזמן ונוטה להתפרק, לחוג במרחב, להתפזר על פניו, להחליף את תמונתו המקורית ולהתרחק ממנה...

אולם לא מן הסתם ביקשתי למעלה להשתמש דווקא במונח "להשתנות" - במקום המונח התקני "להתחלף", זאת כי חשתי שהמונח להתחלף הוא כבד מדי ואינו מייצג את תחושתי במציאות, החומר שלידי אומנם משתנה אך קשה לי להגיד שהוא מתחלף, קשה לי להשלים עם הפועל "להתחלף" הגם והוא הפועל התקני של המציאות, זאת כי אני חש דווקא את נטיית החומר להתקבץ, להתלכד סביב עצמו, להתאסף, להיות לגוש בעל זהות, אני מרגיש יותר את כוח המשיכה מכוח הדחיה. וכן גם לתחושתי ישנם סימוכין בטבע ואף בשתי הרמות המיקרו והמאקרו. ידוע כי בתוך הגרעין ובין הפרוטונים פועלים כוחות משיכה גרעיניים חזקים וגם בין הפרוטונים לנייטרונים פועל כוח גרעיני חזק המחזיק אותם יחד בגרעין האטום, ולכן נשאר הגרעין יציב ולא מתבקע, ובנוסף פועלים כוחות משיכה חשמליים בין הגרעין לאלקטרונים, זו ברמת האטום, וגם ברמת המאקרו אותרו כוחות הפועלים בתוך הגלקסיות ומחברים אותם כמו החומר האפל שמחבר את רכיבי הגלקסיה ומלכד אותה, או כמו אלפי הגלקסיות המוחזקות ביחד ע"י כוח כבידה משותף, כך נוצרו צבירי הגלקסיות.
פיזיקה מסגרות מחמאה גלקסיות ניגודים הקוונטים לתרום טרגדיות ימי הבריאה מבחן שאיפות הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
זוגיות אחרי בגידה, משבר אמון בין בני זוג, איך סולחים על בגידה? האם להיפרד או להישאר? האם להתגרש? האם צריך להיפרד? האם כדאי להיפרד? האם להישאר בזוגיות? האם להישאר או לעזוב?
זוגיות אחרי בגידה, משבר אמון בין בני זוג, איך סולחים על בגידה? האם להיפרד או להישאר? האם להתגרש? האם צריך להיפרד? האם כדאי להיפרד? האם להישאר בזוגיות? האם להישאר או לעזוב?
...זוג, איך סולחים על בגידה? האם להיפרד או להישאר? האם להתגרש? האם צריך להיפרד? האם כדאי להיפרד? האם להישאר בזוגיות? האם להישאר או לעזוב? איך להתמודד עם בגידה בזוגיות? האם להישאר או להיפרד? הנושא המרכזי שנדון בהרצאה הוא השאלה האם להישאר בזוגיות אחרי בגידה, איך להתמודד עם משבר אמון, ומהן ההחלטות הנכונות במצבים כאלה. השאלות שצריכות להישאל הן האם להיפרד או להישאר, האם יש אפשרות לסלוח, והאם ניתן לשחזר את הקשר אחרי טראומה כזו. בהתחלה, הוצגה דוגמה קיצונית שבה אישה בוגדת בבעלה עם אביו, והשאלה שעולה היא אם...
כל דבר הוא הסיבה של עצמו, סיבתיות, תכלית הפעולות, מה התכלית של החיים, שיא השלמות, למה זה קורה
כל דבר הוא הסיבה של עצמו, סיבתיות, תכלית הפעולות, מה התכלית של החיים, שיא השלמות, למה זה קורה
...של עצמו, סיבתיות, תכלית הפעולות, מה התכלית של החיים, שיא השלמות, למה זה קורה למה כל דבר הוא הסיבה של עצמו? אליעד כהן מסביר בהרצאה שכל דבר הוא הסיבה של עצמו, ולכן אין צורך לחפש סיבה חיצונית לפעולות או לאירועים שקורים בחיים. בתחילת דבריו הוא מבהיר, שאם היית מבין באמת שלכל דבר יש סיבה, היית מגיע למסקנה העמוקה יותר - שכל דבר הוא הסיבה של עצמו. כלומר, הסיבתיות איננה תהליך שבו פעולה מובילה למשהו חיצוני לה, אלא שהפעולה עצמה מהווה את התכלית שלה. אליעד משתמש בדוגמה פשוטה: כשאתה עושה פעולה מסוימת, למשל עובד...
אהבה של ידיעה - מהי אהבה שנובעת מידיעה? ומהי עוצמת אהבה של ידיעה?
...עוצמת אהבה של ידיעה? רגש של אהבה, הוא רגש של שלמות. והאדם משתוקק בתוכו להרגיש אהבה ולהרגיש את התחושה הטובה של האהבה. כלפי עצמו, סביבתו, והמציאות כולה. והאהבה היא רגש האחדות שיש בין האדם לבין הדבר שאותו הוא אוהב. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל אהבה שיש בעולם, יש לה שורש כלשהו שממנו היא נובעת. וכאשר הדבר שאותו האדם אוהב, קרוב אל האדם, אז עוצמת האהבה שאותה מרגיש האדם גדולה יותר. וכאשר הדבר שאותו אוהב האדם, מתרחק ממנו, על ידי זה האדם מתגעגע יותר אל הדבר, ובסופו של דבר האהבה נחלשת. וכאשר יש לאדם קשר...
התבוננות פנימית, התבוננות עצמית, התבודדות, כתיבה רוחנית, ריכוז, חיפוש עצמי, מיקוד, חיפוש עצמי
התבוננות פנימית, התבוננות עצמית, התבודדות, כתיבה רוחנית, ריכוז, חיפוש עצמי, מיקוד, חיפוש עצמי
...כתיבה רוחנית, ריכוז, חיפוש עצמי, מיקוד, חיפוש עצמי למה קל יותר לפתור בעיות בשיחה עם אדם אחר מאשר לבד? אליעד כהן מסביר מדוע אנשים נוטים להרגיש שקל יותר להתמודד עם בעיות או מחשבות מורכבות כאשר הם משוחחים עם מישהו אחר, מאשר כאשר הם לבד עם עצמם. כאשר אדם מדבר עם אדם נוסף, הוא מחויב להתמקד בנושא ספציפי אחד בכל פעם. לדוגמה, אם יש למישהו כמה בעיות או מחשבות שמטרידות אותו, בשיחה עם אדם אחר הוא יצטרך לבחור בעיה אחת ולהסביר אותה בצורה מסודרת וברורה. כך למעשה נוצרת חוויה של צמצום חיובי, שבה האדם מסוגל להתרכז...
איזה תשובה לענות? מה הכי נכון לעשות? למה לא להתאבד? למה טוב לחיות? לשכנע מישהו לא להתאבד, מה רע בלהתאבד? איך לעזור למישהו?
איזה תשובה לענות? מה הכי נכון לעשות? למה לא להתאבד? למה טוב לחיות? לשכנע מישהו לא להתאבד, מה רע בלהתאבד? איך לעזור למישהו?
...למה טוב לחיות? לשכנע מישהו לא להתאבד, מה רע בלהתאבד? איך לעזור למישהו? איך יודעים איזו תשובה לענות לשאלה מסוימת? כששואלים אותך שאלה כלשהי, אליעד כהן מסביר שהמפתח להעניק תשובה נכונה נעוץ בראש ובראשונה בהבנת השואל ובמה שהוא באמת מחפש. לפעמים האדם ששואל את השאלה לא מעוניין באמת לקבל תשובה ישירה, אלא רוצה לשמוע תשובה ספציפית שתתאים לתפיסה שכבר יש לו. במקרה כזה, חשוב לזהות מה השואל רוצה לשמוע, ואז לתת לו את התשובה שתענה לצורך הרגשי שלו. לדוגמה, אם אדם שואל: האם לעשן זה טוב או רע?, התשובה המורכבת תה
האם להרוג מחבל? האם צהל הוא צבא מוסרי? צהל צבא מוסרי, צהל צבא לא מוסרי, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, להרוג מחבל מנוטרל, שאלות מוסריות, מוסריות צהל, צמחונים, הוצאה להורג של מחבל
האם להרוג מחבל? האם צהל הוא צבא מוסרי? צהל צבא מוסרי, צהל צבא לא מוסרי, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, להרוג מחבל מנוטרל, שאלות מוסריות, מוסריות צהל, צמחונים, הוצאה להורג של מחבל
...האם צהל הוא צבא מוסרי? צהל צבא מוסרי, צהל צבא לא מוסרי, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, להרוג מחבל מנוטרל, שאלות מוסריות, מוסריות צהל, צמחונים, הוצאה להורג של מחבל האם צהל הוא צבא מוסרי, ולמה בכלל זה חשוב? הסוגיה המרכזית שעליה מדבר אליעד כהן עוסקת בשאלת המוסר של צהל, ובפרט בסיטואציה בה הורגים מחבל שכבר מנוטרל. לדבריו, עצם הדיון על מוסריות של צבא בכלל ושל צהל בפרט נובע מהרצון של אנשים להרגיש טוב עם עצמם, להרגיש מוסריים, ולקבל לגיטימציה בינלאומית ופנימית. אליעד מסביר כי אנשים רוצים להאמין שהם מוסריים...
אמת או שקר, מהי האמת המוחלטת? מהי האמת האבסולוטית? מהי האמת האובייקטיבית? מהו שקר? אמת יחסית, חיפוש האמת, לחפש את האמת, למצוא את האמת, למצוא את אלוהים, מודעות עצמית
אמת או שקר, מהי האמת המוחלטת? מהי האמת האבסולוטית? מהי האמת האובייקטיבית? מהו שקר? אמת יחסית, חיפוש האמת, לחפש את האמת, למצוא את האמת, למצוא את אלוהים, מודעות עצמית
...המוחלטת? מהי האמת האבסולוטית? מהי האמת האובייקטיבית? מהו שקר? אמת יחסית, חיפוש האמת, לחפש את האמת, למצוא את האמת, למצוא את אלוהים, מודעות עצמית מהי האמת המוחלטת? הרצאה זו עוסקת בשאלה של האמת המוחלטת, האמת האבסולוטית, והאמת האובייקטיבית, תוך חקירה מעמיקה של משמעותה ושל הקשר שלה לשקר. אליעד מציע כי כל אמת היא יחסית למה שאנחנו תופסים ושהחיפוש אחר האמת דורש מודעות עצמית והתבוננות פנימית עמוקה. הוא מציע שדרך זו תעזור לנו להגיע לאמת המוחלטת, שהיא לא תלויה בהרגשות או בחוויות הסובייקטיביות שלנו. איך מזהים...
חרדה, פחד, למה אני מפחד? למה אני חרד? למה אני בחרדה? פחד מדחייה בזוגיות, פחד מדחייה חברתית, פחד להיפגע, חוסר ערך עצמי, איך להתמודד עם פחד? איך להתמודד עם חרדה? חרדה חברתית
חרדה, פחד, למה אני מפחד? למה אני חרד? למה אני בחרדה? פחד מדחייה בזוגיות, פחד מדחייה חברתית, פחד להיפגע, חוסר ערך עצמי, איך להתמודד עם פחד? איך להתמודד עם חרדה? חרדה חברתית
...למה אני מפחד? למה אני חרד? למה אני בחרדה? פחד מדחייה בזוגיות, פחד מדחייה חברתית, פחד להיפגע, חוסר ערך עצמי, איך להתמודד עם פחד? איך להתמודד עם חרדה? חרדה חברתית מהם הגורמים והדרכים להתמודד עם חרדה? ההרצאה מתמקדת בניתוח של חרדה ופחד, ומבוססת על תהליכים קוגניטיביים ורגשיים שמובילים להיווצרות פחדים שונים, כמו פחד מדחייה בזוגיות, פחד מדחייה חברתית ופחד להיפגע. אליעד מסביר את הרקע לפחדים אלה ומשתף תובנות חשובות לגבי אופן ההתמודדות עם חרדה באופן כללי. הוא מתאר את הפחדים לא רק כרגשות שליליים, אלא כתחושות...
ניתוח מחשבות, להבין מחשבות, ניתוח רגשות, להבין רגשות, להיות מודע לעצמך, מודעות עצמית, מבוא לניתוח טקסטים, למה לנתח טקסטים? להבין את עצמך, לנתח את המוח, איך המוח חושב?
ניתוח מחשבות, להבין מחשבות, ניתוח רגשות, להבין רגשות, להיות מודע לעצמך, מודעות עצמית, מבוא לניתוח טקסטים, למה לנתח טקסטים? להבין את עצמך, לנתח את המוח, איך המוח חושב?
...רגשות, להבין רגשות, להיות מודע לעצמך, מודעות עצמית, מבוא לניתוח טקסטים, למה לנתח טקסטים? להבין את עצמך, לנתח את המוח, איך המוח חושב? למה כדאי לנתח את המחשבות ואת הטקסטים שאנחנו אומרים? ניתוח טקסטים וניתוח מחשבות הם שני צדדים של אותו מטבע. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם מתחיל לנתח טקסטים שהוא אמר, או דברים שהוקלטו באופן ספונטני, הוא למעשה מתחיל להבין לעומק את תהליכי החשיבה והרגשות שלו. התהליך הזה כרוך בהקשבה לטקסטים מוקלטים ולשיחות שהאדם מנהל, ואז בהפסקת ההקלטה ובחינה מדוקדקת של כל משפט ומילה שנאמרו:...
אלוהים, מהו אלוהים, מיהו אלוהים, להיות אלוהים האמיתי, להיות הסיבה הראשונה, להיות המסובב הראשון, מהי הסיבה הראשונה
אלוהים, מהו אלוהים, מיהו אלוהים, להיות אלוהים האמיתי, להיות הסיבה הראשונה, להיות המסובב הראשון, מהי הסיבה הראשונה
...אלוהים, להיות אלוהים האמיתי, להיות הסיבה הראשונה, להיות המסובב הראשון, מהי הסיבה הראשונה מהו אלוהים לפי אליעד כהן? כאשר מדברים על המושג אלוהים, אליעד כהן מסביר כי לרוב אנשים תופסים את אלוהים כדמות חיצונית הנמצאת במקום מסוים, כגון בשמיים, ומנהלת את המציאות מבחוץ. בתפיסה המקובלת, אלוהים נתפס כישות שמביטה, מפקחת ומנהלת את העולם בצורה כזו או אחרת. אך לפי אליעד, תפיסה זו מוגבלת ומצמצמת את הרעיון האמיתי של אלוהים. אליעד מדגיש שהמשמעות של אלוהים יכולה להיתפס כההוויה של המציאות עצמה. כלומר, לא ישות שנמצאת...
פרשת ויצא - עמך גויים יירש
...השבת, רני עקרה לא ילדה מס ישעיה הינה החמישית בסדרת שבתות נחמה שלאחר ט באב. מהותה של נחמה איננה, בחינת רק צער על העבר, על שארע, מהותה של נחמה הינה הראיה העתידית. ראיה זו של האור בקצה המנהרה. ראיה שכזו מהווה יכולת בניה לעתיד נכון ומתוקן יותר. או הנביא הרחיבי מקום אהלך ויריעות משכנותיך כהכנה לימין ושמאל תפרצי וזרעך גוים יירש וערים נשמות יושיבו. כדי לזכות לזרעך גוים יירש, יש להרחיב מקום אהלך. דוד נשלח עי אביו ויאמר ישי לדוד בנו קח - נא לאחיך איפת הקליא הזה ועשרה לחם הזה והרץ המחנה לאחיך. יח ואת עשרת...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת חומר כימי באש...
אמונות, דפוסים ומציאות
...אנחנו יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו...
אקסהיביציוניזם - מבוא
...בו אדם משתוקק לחשוף את אבריו האינטימיים בפומבי, ומפיק הנאה (לרוב מינית) מכך. על פי ה - DSM, המגדיר המקובל של הפרעות הנפש, נחשב דפוס התנהגות זה לפאראפיליה, אם הוא נמשך מעל שישה חודשים ומהווה הפרעה משמעותית לתפקוד היומיומי התקין של האדם. אקסהיביציוניזם עשוי להתבטא בצורות שונות, חלקן באופן שנתפס כשלילי ואף כמאיים על האנשים מולם נעשה הדבר (למשל אוננות מול עוברי אורח), וחלקן באופן שלא נועד להיתפס כמאיים על האחרים (כגון חשיפה רגעית (flashing) של איברים אינטימיים מול קהל הנהוגה לעתים במסגרת חגיגות...
דטרמיניזם - מבוא
...היא השקפה פילוסופית לפיה כל מאורע בעולם, פעולות, החלטות או מחשבות אנושיות נקבעים באופן בלעדי על ידי אירועים קודמים. דטרמיניזם עולה בהקשרים רבים, ביניהם המדע, הדת ופילוסופיה של המוסר. תוכן עניינים: 1 ההיבט הלוגי 2 הפרספקטיבה הסיבתית 3 הפרספקטיבה התכליתית 4 הבחינה הדתית 5 הבחינה המדעית 5.1 ביקורת הסוציולוגים ההיבט הלוגי: אריסטו היה הראשון שניסח היבט זה ובחן אותו. לפי הלוגיקה, מתקיים חוק השלישי הנמנע, שלפיו כל טענה היא אמיתית או שקרית, ואין אפשרות שלישית. אריסטו בחן טענה זו על משפטים מן העתיד: טענה...
אפיסטמולוגיה / תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה - 1
...- על המחשבה והתודעה - 1 אפיסטמולוגיה / תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה המחשבה היא החלק השחור והתודעה היא החלק הלבן כלומר האותיות השחורות זה המחשבות שמצוירות על גבי החלק הלבן שהוא התודעה ברור שאלו לא דברים נפרדים אחד מן השני למרות שאני כותב שתי דברים זה למעשה אותו מטבע רק שלשם ההסבר יש צורך בפירוק לגורמים של הרעיון. הלבן כולל את כל הצבעים כלומר הוא חלק מופשט ביותר שכולל את כל הספקטרום בעוד הצורה השחורה היא האישון שרואה רק את הצורה שלו הוא לא חש בצורות אחרות אבל בזכות ההרמוניה התודעה של אותיות הופכת...
מאמן אישי - אני לא קואצ'ר, אני מאמן אישי
...אישי אתה יושב על הבר, מסתכל על הבחורה שנמצאת אי שם ממולך בין עשן של סיגריות, היא מוצאת חן בעיניך. אתה מתחיל לתכנן את צעדיך, אתה משחזר במוח מה תעשה, איך תלך, מה תגיד ואז אתה יוצר תוכנית קטנה ויוצא לדרך. אתם מחליפים כמה מילים ואז מגיע הרגע... הרגע שבו כל אחד מציג את עצמו והשאלה הגדולה עולה: אז מה אתה עושה בחיים? ואז אני עונה במילים הכי פשוטות שיש: אני מאמן אישי ועסקי ומרצה. ואז היא אומרת: אה... אתה קאוצר. גופי מתמלא שוב בחלחלה מהמילה השגויה שזה עתה נאמרה ולפעמים היא אף מוסיפה: אני לא כל כך אוהבת אתכם...
באושר עד עצם היום הזה - מה זה אושר? האם אושר זה משהו שחווים כל הזמן? חלק מהזמן? רגעים מסויימים? האם אפשר להיות "אדם מאושר"? איך נראה אדם "מאושר"?
...עצם היום הזה - מה זה אושר? האם אושר זה משהו שחווים כל הזמן? חלק מהזמן? רגעים מסויימים? האם אפשר להיות אדם מאושר? איך נראה אדם מאושר? אנחנו רצים אחרי האושר כל חיינו. קונים, מרזים, יוצאים, מתחתנים, מביאים ילדים, עושים ספורט ועושים הכל כדי לעכב את ההזדקנות שלנו, או עורכים מסע של התבוננות אישית. האם כל הדרכים מובילות לאושר? מה בעצם מוביל לאושר? אפשר לומר, כי רוב האנשים חווים חוויה כלשהי של אושר במהלך חייהם. האם הם נחשבים כאנשים מאושרים? נראה שלא. האם אנשים מאושרים הם באמת מאושרים כל הזמן? בנקודה הכי...
דמיון יצירתי ומחשבה יוצרת מציאות
...שראל הדמיה יצירתית זהו תהליך הרותם את כוח המחשבה תוך שימוש בדמיון על מנת להשיג מטרה. כולנו מצוידים בכלי הדמיון built in בתוכנו, כלי עוצמתי ואדיר אך לרוב איננו מודעים לכוחו, עוצמתו ויכולת יצירתו. אנו יוצרים בכל רגע בחיינו. תחילה אנו רואים בדמיון את מושא כמיהתנו, הדבר מעורר את חושינו ורגשותינו ומאפשר לנו ליצור ולהגשים. כך למשל נגר, היוצר את רהיטיו קודם כל בדמיונו ורק אחר כך ניגש לתכנן, לחתוך, לנסר ולהדביק עד שהוא מגשים את המוצר שדמיין במימד הפיסי. כשאנחנו חושבים על אוכל שאנחנו אוהבים אנו חשים מיד...
פסיכוזה - מבוא
...מונח מתחום הפסיכיאטריה, המתארת מצב קיצוני של אובדן חלקי או מלא של קשר עם המציאות המתבטא בפגיעה בבוחן מציאות. הפסיכוזה מאופיינת בהתנהגות הנחוויית כמוזרה או חריגה ובלתי מובנת, העלולה לעורר לעתים רגשות חרדה ודחייה מצד החברה. כגון הרחת ספרים טעימת ריחות וראיית צלילים. לפי הגדרה רחבה, חולה נפש הוא במצב פסיכוטי כאשר עקב העדר ביקורת מציאות הוא מתקשה לתפקד בחיי היום יום, מופיעות מחשבות שווא והזיות לפרק זמן של חודש לפחות, וקיימת הפרעה חמורה בתחומי החשיבה, התפיסה וההתנהגויות הדרושות לניהול אורח חיים תקין...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אשליות אופטיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אשליות אופטיות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אשליות אופטיות, איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
יתרונות וחסרונות של מעורבות הורים האם להמשיך ללמוד או לעבוד? טוב ורע כטעמים שונים פחד מהמוות dsm יחסי אנוש פחד מכאב פיזי פחד בחינות לבנות ביטחון עצמי אצל ילד התמודדות עם חרדה חברתית את מי אוהבים יותר... לאהוב משהו שעושה לך רע ילדים מאושרים מוכר שמח איך ליצור משיכה רגשית? בגידה קשה תהליכי קבלת החלטות מי החליט שזה טוב וזה רע? איך להתמודד עם מרדנות אצל ילדים? התמודדות עם אלימות התמכרות למוטיבציה מהירה גבר שנשים מרגישות הצלחה כשהן איתו לגרום ללקוח להתחבר איתך האפשרות הכי טובה של הלקוח נתינה לילדים בעיות התנהגות אצל ילדים רוחניות תגרום לך לדיכאון התמכרות רוחנית להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים לשגע משוגע לגרום לאקסית לרצות אותך להיות עם האקסית גירוי מקסימאלי של השריר האם סקוואט ודד ליפט בריאים או מזיקים? האם אלוהים כפוף למשמעות? אלוהים רע הגעתי להארה רוחנית איך מגיעים להארה רוחנית? איך לחזור להיות אלוהים? איך זה מרגיש להיות אלוהים? פרויקט דירה בהנחה במה תלוי הרצון לכסף? האם מטרת החיים היא גן עדן? משמעות החיים של הדתיים אין הנאה בלי סבל מחשבה שלילית לחיובית הוכחות שאין בחירה חסר בחירה חופשית למה יש חוסר היגיון בעולם? העולם נוצר יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, מאמן פרטי, אימון אישי לילדים בתחום אשליות אופטיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1885 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 03:39:22 - wesi4