ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1 ✔השיחה הארוכה על הניבאנה הסופית שנתו האחרונה של הבודהה Mahparinibna Sutta... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
השיחה הארוכה על

הניבאנה הסופית

שנתו האחרונה של הבודהה

Mahparinibna Sutta

מַהָאפַּרִינִיבָּאנַה סוּטַה1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבּוּדְּהַה התגורר ברָאגַ'גַהַה על הר בשם פסגת הנשרים. [1] באותה עת מלך מַגַדְהַה, אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה, [2] רצה לתקוף את הוַגִּ'ינִים [3] והכריז: "אני אכה את הוַגִּ'ינִים החזקים והעוצמתיים, אני אשבור ואשמיד אותם, אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם!"

הברהמין וַסַּקָארַה

(vassakrabrhmao)

1.2 והמלך אַגָ'אטַסַטּוּ אמר לראש שריו, הברהמין וַסַּקָארַה: "ברהמין, לך אל הבודהה המכובד, ברך אותו בכבוד בשמי עם ראשך לרגליו, שאל אותו אם הוא חש בטוב ואינו חולה, אם הוא חי בנוחות, בנמרצות וברוגע, ואמור לו כך: "אדוני, מלך מַגַדְהַה, אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה, מעוניין לתקוף את הוַגִּ'ינִים ומכריז: 'אני אכה את הוַגִּ'ינִים החזקים והעוצמתיים, אני אשבור ואשמיד אותם, אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם! ' וכל מה שהבודהה ישיב, דווח לי בדיוק, מאחר וטטהאגטות לעולם אינם משקרים".

1.3 "מצויין, אדוני", אמר וַסַּקָארַה ולאחר שדאג לרתום את הכרכרה המלכותית, יצא ברכיבה מרָאגַ'גַהַה אל פסגת הנשרים, והגיע רחוק עד כמה שניתן ברכיבה, ואז המשיך ברגל אל המקום בו הבודהה היה נמצא. הוא החליף ברכות עם הבודהה, התיישב במקום ראוי, ואז מסר את הודעת המלך.

הגורמים המונעים את דעיכת המלכות

(rjparihniyadhamm)

1.4 באותה עת המכובד אָנַנְדַה עמד מאחורי הבודהה ונופף במניפה. והבודהה אמר: "אָנַנְדַה, האם שמעת אם הוַגִּ'ינִים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה?"

"אדוני, שמעתי שאכן הם עושים זאת."

"אָנַנְדַה, כל עוד הוַגִּ'ינִים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

אננדה, האם שמעת אם הוַגִּ'ינִים נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה, ועורכים את עיסוקיהם בהרמוניה?"

"אדוני, שמעתי שאכן הם עושים זאת."

"אָנַנְדַה, כל עוד הוַגִּ'ינִים נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה, ועורכים את עיסוקיהם בהרמוניה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

אננדה, האם שמעת אם הוַגִּ'ינִים לא מאשרים את שלא אושר קודם, ולא מבטלים את מה שאושר, אלא פועלים בהתאם למה שאושר במסורת הוותיקה שלהם?"

"אדוני, שמעתי שכך הדבר."...

"אננדה, האם שמעת אם הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את זקני העדה שלהם וקבלים אותם כבעלי דעה שיש להקשיב להם? האם שמעת אם הם לא חוטפים באלימות נשים ובנות של אחרים ומכריחים אותם לחיות איתם? האם שמעת אם הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את המקדשים הוַגִּ'ינִים באיזורם ומחוץ לאיזורם, מבלי להפסיק את התמיכה הראויה שניתנה קודם לכן? האם שמעת אם אספקה ראויה ניתנת לבטחונם של אַרַהַנְטִים, כך שאַרַהַנְטִים אלו יבואו בעתיד להתגורר כאן, ואלו שכבר מתגוררים כאן יחיו בנוחות?"

"אדוני, שמעתי שכך הדבר."

"אָנַנְדַה, כל עוד אספקה ראויה מעין זו... יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם."

1.5 לאחר מכן הבודהה אמר לברהמין וַסַּקָארַה: "ברהמין, פעם, כאשר הייתי במקדש סָארַנְדַדַה בוֵסָאלִי, לימדתי את הוַגִּ'ינִים את שבע העקרונות האלו למניעת דעיכתם, וכל עוד הם ישמרו על שבע העקרונות האלו, כל עוד יפעלו על פי העקרונות האלו, יש לצפות שהוַגִּ'ינִים ישגשגו ולא ידעכו." לשמע דבריו, ווַסַּקָארַה השיב: "גוֹטַמַה המכובד, אף אם הוַגִּ'ינִים ישמרו על אחד מהכללים הללו, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם - בטח ובטח על כל השבע. ללא ספק הוַגִּ'ינִים לעולם לא יכבשו על ידי המלך אַגָ'אטַסַטּוּ בכוח הזרוע אלא באמצעות תעמולה [4] והפנייתם אחד נגד השני. וכעת, גוֹטַמַה המכובד, עלי להפרד, אני עסוק ויש עלי מטלות רבות."

"ברהמין, עשה כראות עיניך."

אז וַסַּקָארַה, כשהוא שמח ומרוצה מדברי הבודהה, קם ממקומו ונפרד לשלום.

הגורמים המונעים את דעיכת מסדר הנזירים

(bhikkhuaparihniyadhamm)

1.6 זמן לא רב לאחר שוַסַּקָארַה הלך, הבודהה אמר: "אָנַנְדַה, לך אל הנזירים אשר נמצאים בסביבת רָאגַ'גַהַה וזמן אותם אל אולם האסיפות."

"טוב, אדוני", השיב אָנַנְדַה ועשה כך. לאחר מכן, הוא הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: "אדוני, מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי שהוא מוצא לנכון." והבודהה קם ממקומו, הלך אל אולם האסיפות, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ואמר: "נזירים, כעת אלמד אתכם שבעה דברים שיתרמו לשגשוגכם. [5] הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

" (1) כל עוד הנזירים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (2) כל עוד הם נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה, ועורכים את עיסוקיהם בהרמוניה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם, (3) כל עוד הם אינם מאשרים את שלא אושר קודם, ואינם מבטלים את מה שאושר, אלא פועלים בהתאם למה שאושר בכללי הלימוד יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (4) כל עוד הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את המבוגרים והוותיקים בנזירות, האבות והמנהיגים של המסדר יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (5) כל עוד הם אינם נגררים אחר תשוקות שעולות בהם אשר מובילות ללידה מחדש יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (6) כל עוד הם מקדישים עצמם למגורים ביער יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (7) כל עוד הם שומרים על הקשב האישי שלהם, כך שבעתיד עמיתיהם יבואו אליהם, ואלו שכבר נמצאים יחושו איתם בנוח יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.7 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

" (1) כל עוד הנזירים לא ישמחו, יתענגו וישקעו בעבודות [6]... (2) בפטפוטים... (3) בשינה... (4) בחברותא... (5) במאווים מושחתים... (6) בהתרועעות עם חברים מושחתים... (7) כל עוד לא יסתפקו בהישגים חלקיים [7]... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.8 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים יחיו (1) עם אמון... (2) עם ענווה... (3) עם מורא מעשיית רע... (4) עם למידה... (5) עם מרץ מרומם... (6) עם קשב מבוסס... (7) עם חוכמה... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.9 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים יפתחו את גורמי ההתעוררות (1) קשב... (2) חקירת התופעות... (3) אנרגיה... (4) שמחה... (5) שלווה... (6) ריכוז... (7) איזון נפשי... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.10 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים יפתחו את (1) תפיסת הארעיות... (2) חוסר עצמיות... (3) זיהום... (4) סכנה... (5) התגברות... (6) הנתקות... (7) חידלון... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.11 נזירים, כעת אלמד אתכם שישה דברים שתומכים לחיים משותפים. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים ברשות וברבים (1) מראים רצון טוב כלפי עמיתיהם במעשה, דיבור ומחשבה... (2) מתחלקים עם עמיתיהם המוסריים בכל מה שהם מקבלים כמתנה ראויה, כולל תוכן קערת הנדבות שלהם, שאינם שומרים רק לעצמם... (3) שומרים על כללי ההתנהגות בעקביות, מבלי לשבור אותם, מבלי לשנות אותם, כללים חסרי דופי, המובילים לשחרור, אותם החכם משבח, התומכים בריכוז... (4) ומתמידים כך עם עמיתיהם הן ברשות והן ברבים... (5) מתמידים בהשקפה האצילית הזו המובילה לשחרור, להשמדת הסבל... (6) שוהים בערנות זו עם עמיתיהם הן ברשות והן ברבים... כל עוד הנזירים שומרים על ששה דברים אלו ויראו שהם עושים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם."

1.12 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בפסגת הנשרים, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

1.13 ולאחר שהבודהה שהה ברָאגַ'גַהַה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל אַמְבַּלַטְּהִיקָא."

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים.

1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי באַמְבַּלַטְּהִיקָא, [8] ושם נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

1.15 ולאחר שהבודהה שהה באַמְבַּלַטְּהִיקָא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל נָאלַנְדָא", וכך עשו. ובנָאלַנְדָא הבודהה התגורר בחורשת המנגו של פָּאבָארִיקַה.

שאגת האריה של סָארִיפּוּטַּה

(sriputtashando)

1.16 אז הגיע המכובד סָארִיפּוּטַּה לראות את המכובד, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ראוי ואמר: "הדבר ברור לי, אדוני, שמעולם לא היה, לעולם לא יהיה או כעת נמצא פרוש או ברהמין אחר אשר טוב או ער יותר מהבודהה."

"דיברת בעזות מצח בקול של שור, סָארִיפּוּטַּה, שאגת את שאגת האריה של הוודאות! כיצד זאת? האם כל הבודהות האַרַהַנְטִים של העבר הופיעו בפניך, וכל התודעות שלהם היו פתוחות בפניך, כך שתוכל לדעת: 'המכובדים האלו היו בעלי מוסר כזה, כך הייתה תורתם, כך היתה חוכמתם, כך הייתה דרכם, כך היה שחרורם'?"

"לא, אדוני."

"והאם תפסת במחשבתך את כל הבודהות האַרַהַנְטִים אשר יופיעו בעתיד... ?"

"לא, אדוני."

"אם כך, סָארִיפּוּטַּה, אתה מכיר אותי כבודהה אַרַהַנְט, והאם אתה יודע: 'המכובד הוא בעל מוסר כזה, כך היא תורתו, כך היא חוכמתו, כך היא דרכו, כך הוא שחרורו'?"

"לא, אדוני."

"כך, סָארִיפּוּטַּה, אין לך ידיעה של תודעות הבודהות של העבר, העתיד וההווה. אם כך, סָארִיפּוּטַּה, האם לא דיברת בעזות מצח בקול של שור ושאגת את שאגת האריה של הוודאות עם הכרזתך?"

1.17 "אדוני, תודעות הבודהות של העבר, העתיד וההווה אינן פתוחות בפני. אך אני מכיר את זרם הדהמה. [9] אדוני, זה כפי שהייתה עיר גבול מלכותית, עם צריחי ענק וחומה הקפית אדירה, בה היה שער אחד, ובה מוצב שומר חכם, פיקח ומיומן, אשר מונע מזרים להכנס ומאפשר רק לאנשים מוכרים לו להיכנס. והוא מסייר בקביעות ועוקב אחר השביל, ובודק שאין סדקים בחיבורי הצריחים, אף לא כאלו בהם חתול יוכל לעבור. וכל חיה גדולה מזו הנכנסת או יוצאת מהעיר חייבת לעבור דרך שער זה. ונראה לי, אדוני, שנתיב הדהמה הוא זהה. כל הבודהות האַרַהַנְטִים של העבר הגשימו התעוררות שלמה בזניחת חמשת המכשולים, זיהומי התודעה המחלישים את ההבנה, לאחר שביססו ביציבות את הקשב בתודעתם מארבע בחינות, והבינו את שבעת גורמי ההתעוררות כפי שהם באמת. כל הבודהות האַרַהַנְטִים של העתיד יעשו בדיוק כך, ואתה, אדוני, אשר עכשיו האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, עשית בדיוק כך."

1.18 ובעת ששהה בנָאלַנְדָא, בחורשת המנגו של פָּאבָארִיקַה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '.

הסכנות באי - מוסריות

(dussladnav)

1.19 ולאחר שהבודהה שהה בנָאלַנְדָא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל פָּאטַלִיגָאמַה", וכך עשו.

1.20 בפָּאטַלִיגָאמַה נפוצה השמועה: 'הבודהה הגיע לכאן'. והחסידים מפָּאטַלִיגָאמַה הגיעו אל המכובד, ברכו אותו בכבוד, התיישבו במקום ראוי ואמרו: "אנא מהמכובד שיסכים לשהות במקום במשכן המנוחה", והבודהה הסכים בשתיקה.

1.21 משראו את הסכמתו, קמו ממקומם, ברכו אותו בכבוד ומשעברו לימינו הלכו אל משכן המנוחה וכיסו את הרצפה, הכינו מקומות ישיבה, מילאו את קערת המים ואת מנורת השמן. ולאחר מכן הלכו אל הבודהה, ברכו אותו בכבוד, עמדו במקום ראוי ואמרו: "הכל מוכן במשכן המנוחה, אדוני. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון."

1.22 אז הבודהה התלבש, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם הנזירים שלו אל משכן המנוחה, שם רחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה והתיישב כשפניו פונות מזרחה וכשגבו מול העמוד המרכזי. והנזירים, לאחר שרחצו את כפות רגליהם, נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המערבי ופניהם פונות מזרחה, כשהבודהה מולם. והחסידים של פָּאטַלִיגָאמַה, לאחר שרחצו את כפות רגליהם נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המזרחי ופניהם מופנות מערבה כשהבודהה מולם.

1.23 אז המכובד פנה אל החסידים של פָּאטַלִיגָאמַה: "בעלי - בית, ישנן חמש סכנות לאדם עם מוסר קלוקל, אשר נכשל במוסר. מה הן? (1) ראשית, הוא סובל מהפסד גדול של רכוש תוך הזנחה של ענייניו. (2) שנית, יוצא לו שם רע בשל אי מוסריותו והתנהגותו בלתי הולמת. (3) שלישית, לכל אסיפה אליה הוא פונה, בין אם של בני - לוחמים, ברהמינים, בעלי - בית או פרושים, הוא עושה זאת בחוסר ביטחון ובביישנות. (4) רביעית, הוא מת מבולבל. (5) חמישית, לאחר המוות, עם התפרקות גופו, הוא מופיע בעולם רע, ביעד נורא, בסבל ובגיהינום. אלו חמש הסכנות לאדם עם מוסר קלוקל.

ההטבות במוסריות

(slavanttanisas)

1.24 בעלי - בית, ישנן חמש הטבות לאדם עם מוסר טוב המצליח במוסר, מה הן? (1) ראשית, דרך ערנות נכונה לענייניו הוא משיג רכוש רב. (2) שנית, יוצא לו שם טוב בשל מוסריותו והתנהגותו ההולמת. (3) שלישית, לכל אסיפה שהוא פונה אליה, בין אם של בני - לוחמים, ברהמינים, בעלי - בית או פרושים, הוא עושה זאת עם ביטחון עצמי ותעוזה. (4) רביעית, הוא מת ללא בלבול. (5) חמישית, לאחר המוות, עם התפרקות גופו, הוא מופיע בעולם טוב, ביעד שמיימי. אלו חמש ההטבות לאדם עם מוסר טוב, המצליח במוסר."

1.25 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את חסידי פָּאטַלִיגָאמַה עם שיחת דהמה אל תוך הלילה. לאחר מכן הוא שחרר אותם אותם באומרו: "בעלי - בית, הלילה קרוב להסתיים. כעת עליכם לעשות כראות עיניכם."

"טוב, אדוני", הם אמרו וקמו ממקומותיהם, ברכוהו בכבוד, ועזבו תוך שהם שומרים את צד ימינם כלפיו. והמכובד בילה את שארית הלילה במשכן המנוחה שנותר ריק לאחר שעזבו.

הקמת המבצר בפָּאטַלִיגָאמַה

(paliputtanagarampana)

1.26 באותה עת סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה, שרי מַגַדְהַה, בנו מבצר בפָּאטַלִיגָאמַה כהגנה בפני הוַגִּ'ינִים. ובאותה עת אלפים רבים של יישויות שמיימיות שכנו בפָּאטַלִיגָאמַה. במקומות בהן ישויות שמיימות עוצמתיות התמקמו, הן גרמו לתודעתם של הפקידים המלכותיים החזקים לבחור את המקומות הללו כמקום מגוריהם, והיכן שישויות שמיימיות ממעמד בינוני נמוך יותר התמקמו, שם גם הם גרמו לתודעתם של הפקידים המלכותיים בעלי מעמד תואם לבחור את המקומות הללו כמקום מגוריהם.

1.27 והבודהה, עם העין השמיימית שלו, העולה ביכולתה על זו האנושית, ראה את אלפי הישיות השמיימיות ששכנו בפָּאטַלִיגָאמַה. ולאחר שקם עם עלות השחר, אמר למכובד אָנַנְדַה: "אָנַנְדַה, מי בונה את המבצר בפָּאטַלִיגָאמַה?"

"אדוני, סוּנִידְהַה ומַגַדְהַה, השרים של מַגַדְהַה, בונים את המבצר כנגד הוַגִּ'ינִים."

1.28 "אָנַנְדַה, כאילו הם התייעצו עם ישויות השלושים - ושלוש, סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה בונים את המבצר בפָּאטַלִיגָאמַה. ראיתי בעין השמיימית שלי כיצד אלפי ישויות שמיימיות השתכנו שם... אָנַנְדַה, עד כמה שממלכת האָרִיִים מגיעה, עד היכן שהמסחר מגיע, פָּאטַלִיגָאמַה תהיה העיר המרכזית, ותפיץ את זרעה למרחבים. ופָּאטַלִיגָאמַה תעמוד בשלוש סכנות: באש, במים ובעימותים פנימיים."

1.29 אז סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה קראו למכובד ולאחר שהחליפו ברכות נימוסין, עמדו במקום ראוי, ואמרו: "אנא מהמכובד גוֹטַמַה שיקבל מאיתנו ארוחה מחר עם קהל נזיריו!" והמכובד הסכים בשתיקה.

1.30 משראו את הסכמתו, סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה הלכו אל ביתם ודאגו שיכינו ארוחה ממזון מובחר קשה ורך. כאשר הכל היה מוכן, הם דיווחו למכובד: "אדון גוֹטַמַה, הארוחה מוכנה." לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנם של סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה, שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. וסוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה שרתו את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך, עד שהיו מרוצים. וכאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, הם התיישבו על מושבים נמוכים במקום ראוי.

1.31 לאחר שהתיישבו, הבודהה הודה להם במילים אלו:

"בכל מקום בו החכם עושה את ביתו

עליו להאכיל את המנהיגים הישרים של החיים הרוחניים.

כל הישויות השמיימיות אשר ידעו על מנחה זו

יכבדו ויעריכו אותו בשל כך.

הן ידאגו לו כמו אם לבנה

והוא אשר למענו הישויות ידאגו, יהיה תמיד מאושר."

לאחר מכן קם המכובד ממקומו והלך לדרכו.

1.32 סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה הלכו בעקבותיו של הבודהה, ואמרו: "השער בו יעבור היום הפרוש גוֹטַמַה יקרא שער גוֹטַמַה, והמקום בו הוא יחצה היום את הגנגס, יקרא מעבר גוֹטַמַה." וכך השער בו המכובד יצא דרכו נקרא שער גוֹטַמַה.

1.33 לאחר מכן הבודהה הגיע לנהר הגנגס. באותה עת הנהר היה מלא עד שעורב יכל לשתות ממנו. מספר אנשים חיפשו סירה, אחרים חיפשו רפסודה, וכמה קשרו יחד קני סוף ובנו רפסודה כדי להגיע אל הצד השני. אך הבודהה, בזריזות בה אדם חזק מותח או מקפל את זרועו, נעלם מצד אחד של הגנגס והופיע בגדה השניה עם קהל נזיריו.

1.34 והמכובד ראה את האנשים שחיפשו סירה, חיפשו רפסודה, ואת אלו שקשרו יחד קני סוף ובנו רפסודה כדי לעבור לצד השני. וכאשר ראה את כוונותיהם, אמר מייד את הדברים הבאים:

"כאשר אנשים מעוניינים לצלוח ים, אגם, או בריכה, הם בונים גשר או רפסודה - אותם החכם כבר עבר."

[סוף קטע דיקלום ראשון]

החלק על אמיתות האציליים

(ariyasaccakath)

2.1 והבודהה אמר לאָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל קוֹטִיגָאמַה".

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך אל קוֹטִיגָאמַה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים, ושם שהה.

2.2 לאחר מכן המכובד פנה אל הנזירים ואמר: "נזירים, מתוך חוסר הבנה, חוסר היכולת לחדור את ארבע אמיתות האציליים, אני ואתם במשך זמן רב נדדנו וחגנו במעגל הלידות והמיתות. ומה הן? מתוך חוסר הבנה של אמת הסבל, מתוך חוסר הבנה של אמת המקור לסבל, של אמת קץ הסבל, והדרך המובילה לקץ הסבל, נדדנו במעגל הלידות והמיתות. ומתוך חדירה של בדיוק אותה אמת הסבל, של אמת מקור הסבל, של אמת קץ הסבל, של הדרך המובילה לקץ הסבל, ההשתוקקות להתהוות נגדעה, התמיכה להתהוות הושמדה, ואין עוד התהוות מחדש."

2.3 כך המכובד אמר, כך הוא שהלך אמר, והמורה דיבר:

"מתוך חוסר ראיית ארבעת אמיתות האציליים כפי שהן

לאחר שנדדו זמן רב במעגל מחיים לחיים

יצורים אלו רואים את תמיכת ההתהוות נעקרת

שורש הצער נגדע, הלידה מחדש חדלה."

2.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בקוֹטִיגָאמַה, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

יעדם של הערים - לחלוטין והלא - חוזרים

(anvattidhammasambodhiparya)

2.5 ולאחר שהבודהה שהה בקוֹטִיגָאמַה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל נָאדִיקָא".

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך לנָאדִיקָא מלווה בקבוצה גדולה של נזירים, והתגורר שם בבית הלְבֵנִים. [10]

2.6 והמכובד אָנַנְדַה הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ראוי, ואמר: "אדוני, הנזיר סָאלְהַה והנזירה נַנְדָא נפטרו בנָאדִיקָא. מה הייתה לידתם לאחר מותם? החסיד סוּדַטַּה, והחסידה סוּגָ'אטָא, החסידים קַקוּדְהַה, קָאלִינְגַה, נִיקַטַה, קַטִיסַּבְּהַה, טוּטְּהַה, סַנְטוּטְּהַה, בְּהַדַּה, וסוּבְּהַדַּה כולם נפטרו בנָאדִיקָא. מה הייתה לידתם לאחר מותם?"

2.7 "אָנַנְדַה, הנזיר סָאלְהַה, בהשמדת הנגעים המנטליים, הגשים בחיים אלו ממש, באמצעות תבונת - העל האישית שלו, את שחרור התודעה חסרת הנגעים המנטליים, שחרור באמצעות חוכמה. הנזירה נַנְדָא, בהשמדת חמשת הכבלים הבסיסיים, נולדה ספונטנית, ותגשים ניבאנה ממצב זה מבלי לשוב לעולם הזה. החסיד סוּדַטַּה, בהשמדת שלושה כבלים, והפחתת חמדנות, שנאה ואשליה, הפך 'חוזר - פעם - אחת' אשר ישוב לעולם זה פעם אחת נוספת בלבד, ואז ישים קץ לסבל. והחסידה סוּגָ'אטָא, בהשמדת שלושה כבלים, הפכה ל'נכנסת לזרם', היא אינה יכולה ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת לה. החסיד קַקוּדְהַה, בהשמדת חמשת הכבלים הבסיסיים, נולד ספונטנית, ויגשים ניבאנה ממצב זה מבלי לשוב לעולם הזה. וכך גם קָאלִינְגַה, נִיקַטַה, קַטִיסַּבְּהַה, טוּטְּהַה, סַנְטוּטְּהַה, בְּהַדַּה, וסוּבְּהַדַּה. אָנַנְדַה, בנָאדִיקָא יותר מחמישים חסידים לאחר שהשמידו את חמשת הכבלים הבסיסיים, נולדו ספונטנית, ויגשימו ניבאנה ממצב זה מבלי לשוב לעולם הזה. יותר מתשעים אנשים, לאחר שהשמידו את שלושת הכבלים והפחיתו חמדנות, שנאה ואשליה, הם 'חוזרים - פעם - אחת' אשר ישובו לעולם זה פעם אחת נוספת בלבד ואז ישימו קץ לסבל. והרבה יותר מחמש מאות, לאחר שהשמידו את שלושת הכבלים, הם 'נכנסים לזרם', אשר אינם יכולים ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת להם.
שיפור ביטחון עצמי התמדה איזון נפשי הגדלת הביטחון העצמי איך לפתח ביטחון עצמי נאמנות לפתח ביטחון עצמי קשיים רוגע שקרנים איך להשיג ביטחון עצמי בודהיזם
טיפים לחקירה עצמית רגשית, איך להיות ממוקד? איך לא לעבור מנושא לנושא? איך להתרכז בנושא אחד? איך לא להתפזר? איך להתמודד עם פיזור מחשבתי? להשתמש בנייר, האם לעבור מנושא לנושא? למה אני לא רואה תוצאות? מודעות עצמית
טיפים לחקירה עצמית רגשית, איך להיות ממוקד? איך לא לעבור מנושא לנושא? איך להתרכז בנושא אחד? איך לא להתפזר? איך להתמודד עם פיזור מחשבתי? להשתמש בנייר, האם לעבור מנושא לנושא? למה אני לא רואה תוצאות? מודעות עצמית
...איך להיות ממוקד? איך לא לעבור מנושא לנושא? איך להתרכז בנושא אחד? איך לא להתפזר? איך להתמודד עם פיזור מחשבתי? להשתמש בנייר, האם לעבור מנושא לנושא? למה אני לא רואה תוצאות? מודעות עצמית למה חשוב לכתוב על נייר בזמן חקירה עצמית רגשית? אליעד כהן מסביר שבזמן חקירה עצמית רגשית, קיימת נטייה טבעית של המחשבה לקפוץ מנושא לנושא. אדם מתחיל לחקור נושא אחד, לדוגמה למה אני מפחד למות?, ומבלי לשים לב, הוא כבר עבר לשאלות אחרות כמו מה קורה אחרי המוות? או למה אמא שלי לא אהבה אותי?, וכך הוא מתרחק מהשאלה המקורית. הסיבה...
קושי לקבל החלטות, מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית
קושי לקבל החלטות, מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית
...אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית מדוע אנשים מתקשים לקבל החלטות? אליעד כהן מסביר שהקושי של בני אדם לקבל החלטות בחיי היום - יום נובע משורש עמוק ופילוסופי שקשור בשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. בכל פעם שאדם נמצא בספק או בהתלבטות, הוא מחפש תשובה שכלית שתכריע את ההתלבטות שלו. אבל אליעד מסביר שכל התשובות נמצאות למעשה בתוך השאלה עצמה, וכאשר אדם באמת מבין את השאלה שלו לעומק, הוא מגלה שהתשובה כבר כלולה בתוכה. לדוגמה, אם אדם מתלבט לגבי החלטה כלשהי כמו לעזוב דירה שהוא גר בה, מצד אחד יש לו סיבות לעזוב...
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
...משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר מהי משמעות החיים לפי אליעד כהן? אליעד כהן דן בשאלה מהי משמעות החיים? ומדגיש שזו שאלה נפוצה ומגוונת, הנשאלת על ידי אנשים שונים ומסיבות שונות: החל מאדם שרוצה להתאבד, דרך רב שרוצה להחזיר אנשים בתשובה, ועד לילדים ששואלים את ההורים שלהם מדוע הם צריכים לקום בבוקר. האם יש משמעות אחת נכונה לחיים? אליעד מסביר שאין...
קבלת החלטות מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, ספקות בחיים, כללי המשחק, תאום ציפיות, הפסקת החיפוש הרוחני
קבלת החלטות מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, ספקות בחיים, כללי המשחק, תאום ציפיות, הפסקת החיפוש הרוחני
...החלטות מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, ספקות בחיים, כללי המשחק, תאום ציפיות, הפסקת החיפוש הרוחני איך לקבל החלטות אם איבדת את הביטחון בהחלטה שלך? כאשר אדם עומד בפני החלטה, הוא נוטה לחפש תשובה מוחלטת וברורה, אך אליעד מסביר שזה לא אפשרי באמת מנקודת מבט של נפרדות. בנפרדות, כל החלטה היא יחסית ואין תשובה אחת מוחלטת, כיוון שהכל נתון לשינויים ולאינספור נקודות מבט. האדם תמיד פועל לפי רצונותיו, ולמעשה, בכל שלב של החיים הוא פועל לפי מה שהוא חושב ורוצה באותו רגע. לדוגמה, אם אתה רוצה לאכול - אתה אוכל, ואם אתה...
מכשירים או משקולות חופשיות, משקל חופשי או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון
מכשירים או משקולות חופשיות, משקל חופשי או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון
...או משקולות חופשיות, משקל חופשי או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון איך עדיף להתאמן, במשקולות חופשיות או במכונות ייעודיות? כאשר באים לבנות תוכנית אימונים, אנשים רבים מתלבטים בין אימון בעזרת משקולות חופשיות לבין שימוש במכונות ייעודיות. לפי אליעד כהן, התשובה לשאלה הזאת היא פשוטה וברורה - זה לא משנה. גם אם יש כאלה שטוענים שיש הבדל, עצם האמירה שלהם אינה הופכת את זה...
מבנה גוף האדם, מבנה השלד של גוף האדם, העצמות בגוף האדם, השרירים בגוף האדם, המפרקים בגוף האדם, איך המפרקים זזים? למה יש שרירים בגוף האדם? מה תפקידם של השרירים? מה זה מפרקים? מה זה שרירים? מה זה עצמות?
מבנה גוף האדם, מבנה השלד של גוף האדם, העצמות בגוף האדם, השרירים בגוף האדם, המפרקים בגוף האדם, איך המפרקים זזים? למה יש שרירים בגוף האדם? מה תפקידם של השרירים? מה זה מפרקים? מה זה שרירים? מה זה עצמות?
...האדם, השרירים בגוף האדם, המפרקים בגוף האדם, איך המפרקים זזים? למה יש שרירים בגוף האדם? מה תפקידם של השרירים? מה זה מפרקים? מה זה שרירים? מה זה עצמות? ממה מורכב גוף האדם? גוף האדם בנוי קודם כל משלד, שהוא למעשה מערכת של עצמות. למרות שאנחנו רואים מבחוץ רק את העור ואת צורת הגוף החיצונית, מתחת לכל אלה קיים השלד, שמורכב מעצמות קשיחות. עצמות אלו הן הבסיס לכל הגוף ומספקות לו תמיכה, אך הן אינן מסוגלות להתכופף או להיות גמישות. אם מנסים לכופף עצם, היא פשוט נשברת. העצמות גדלות עם הזמן, למשל כאשר ילד קטן גדל
התאבדות, למה לא להתאבד, בסוף הכל מתאזן, למה לחיות, למה לא למות, רוצה להתאבד, לא רוצה למות, רוצה לחיות
התאבדות, למה לא להתאבד, בסוף הכל מתאזן, למה לחיות, למה לא למות, רוצה להתאבד, לא רוצה למות, רוצה לחיות
...לחיות, למה לא למות, רוצה להתאבד, לא רוצה למות, רוצה לחיות האם המציאות באמת חצי טובה וחצי רעה? המציאות היא דבר שמכיל בתוכו, באופן עקרוני, בדיוק את אותה כמות של טוב ורע. אליעד מסביר שכשאנחנו מסתכלים על המציאות, אפשר לראות בה צדדים חיוביים ושליליים באופן שווה, ממש כמו מטבע שיש לו שני צדדים, כאשר כל צד שווה בגודלו לצד השני. כדי להמחיש זאת, אליעד מביא דוגמה מעץ שממנו מייצרים כיסאות ושולחן. אם חותכים עץ לחתיכות ומייצרים מהן מספר כיסאות ושולחן אחד, זה לא אומר שבעץ עצמו יש יותר כיסאות או יותר שולחנות, אלא...
קושי לקבל החלטה, לקבל החלטה בקלות, לא יודע מה להחליט, איך לדעת מה להחליט? דילמה בקבלת החלטות, ספקות בקבלת החלטות, חושש לקבל החלטה, מפחד לקבל החלטה, לדעת מה להחליט
קושי לקבל החלטה, לקבל החלטה בקלות, לא יודע מה להחליט, איך לדעת מה להחליט? דילמה בקבלת החלטות, ספקות בקבלת החלטות, חושש לקבל החלטה, מפחד לקבל החלטה, לדעת מה להחליט
...מה להחליט, איך לדעת מה להחליט? דילמה בקבלת החלטות, ספקות בקבלת החלטות, חושש לקבל החלטה, מפחד לקבל החלטה, לדעת מה להחליט למה קשה כל כך לקבל החלטות? קבלת החלטות היא פעולה שאנחנו עושים כל יום, כל הזמן. לעיתים החלטות פשוטות כמו מה לאכול, מה ללבוש או איפה לעבוד, הופכות להיות סיוט שמלווה בספקות, חששות ואינסוף שאלות. אליעד כהן מסביר בהרצאה מדוע אנשים מתקשים כל כך להחליט ואיך אפשר להתמודד עם קבלת החלטות בלי לסבול מהספקות שמגיעים איתן. מדוע אנשים מסתבכים עם החלטות פשוטות? אליעד מסביר כי שורש הבעיה הוא שהאדם...
איך לא לרצות כלום? איך להשתחרר מהרצון? איך לא לרצות כסף? למה אני רוצה משהו? למה יש לי רצונות? איך להגיע לאחדות? איך להגיע ללא משנה? איך להגיע לאין הבדל? כסף ואושר, לא רוצה כלום, נמאס מהכל, לא רוצה לחיות
איך לא לרצות כלום? איך להשתחרר מהרצון? איך לא לרצות כסף? למה אני רוצה משהו? למה יש לי רצונות? איך להגיע לאחדות? איך להגיע ללא משנה? איך להגיע לאין הבדל? כסף ואושר, לא רוצה כלום, נמאס מהכל, לא רוצה לחיות
...מהרצון? איך לא לרצות כסף? למה אני רוצה משהו? למה יש לי רצונות? איך להגיע לאחדות? איך להגיע ללא משנה? איך להגיע לאין הבדל? כסף ואושר, לא רוצה כלום, נמאס מהכל, לא רוצה לחיות איך להפסיק לרצות דברים ולהגיע למצב ללא רצון? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג בהרצאה הוא השאלה: איך לא לרצות שום דבר? כיצד אפשר להשתחרר מהרצונות שמטרידים אותנו, ובפרט הרצון בכסף ובטוב שבחיים? אליעד מסביר כי הרצון הוא הגורם המרכזי לסבל, מכיוון שכאשר הרצון לא מתמלא, האדם חווה תחושה שלילית, אך כאשר הוא מתמלא, האדם חווה תחושת סיפוק רגעית...
האם אפשר לא לרצות לשנות את המציאות? האם הרצון לשנות את המציאות מחויב או אפשרי? לשנות את הרצון, קיום זה חיסרון, אני זה חיסרון, רצון זה חיסרון, למה יש רצון? האם אפשר להפסיק את הרצון? תחושת הרצון
האם אפשר לא לרצות לשנות את המציאות? האם הרצון לשנות את המציאות מחויב או אפשרי? לשנות את הרצון, קיום זה חיסרון, אני זה חיסרון, רצון זה חיסרון, למה יש רצון? האם אפשר להפסיק את הרצון? תחושת הרצון
...הרצון לשנות את המציאות מחויב או אפשרי? לשנות את הרצון, קיום זה חיסרון, אני זה חיסרון, רצון זה חיסרון, למה יש רצון? האם אפשר להפסיק את הרצון? תחושת הרצון האם אפשר לא לרצות לשנות את המציאות? אליעד כהן מסביר שכשאדם קיים, הוא בהכרח מרגיש חסר משהו. תחושת הקיום של האדם מתבססת על העובדה שיש משהו שאינו הוא. לדוגמה, אם אדם מזהה את עצמו כאני, זה מיד מצביע על כך שקיים משהו מחוץ לאותו אני שלו. אליעד מסביר זאת בעזרת דוגמה של קופסה ותפוזים: כאשר מפרידים תפוז מתוך קופסה, יש עכשיו את התפוז ויש את הקופסה, אלו שני...
אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
...בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?. הפעם אענה על שאלה בנושא האושר, אדם שואל, אני מנסה להיות מאושר, ולא מצליח, אני הולך לסדנאות, חושב חיובי, קורא ספרים, ועושה הכל להיות מאושר וזה לא זה, אני עדיין לא מאושר, מה עושים? התשובה היא חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים, האדם לא באמת רוצה להיות מאושר. לדוגמה, מישהו הכעיס את האדם בעבודה או ברחוב, לרוב האדם יכעס, אבל נניח שהפעם לא כעס, אך האם האדם מרוצה באותה המידה, שלא היו מכעיסים אותו כאילו עשו לו משהו טוב? לא, הוא לא היה
אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?
...לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?. הפעם אני רוצה להוכיח באופן חד משמעי, שאין אלוהים, כולם מתווכחים כל הזמן אם יש או אין, ויש שאומרים שאפשר להוכיח שיש, ולהפך, ויש שאומרים שאי אפשר להוכיח שאין... ואני עכשיו רוצה להוכיח בצורה לוגית פשוטה שזה אפילו בושה שצריך לומר שצריך להוכיח את זה כי זה ברור מאליו שאין אלוהים, ואסביר...
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
...1 מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל חינוך טוב, אך הסביבה דהיינו חבריו...
מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה
...על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה מנטור מדבר על החוקים מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה מנטור מתאר את החוק האחרון זהו החוק האחרון מתוך שבעת החוקים שמנהלים את היקום. במילים פשוטות, הוא אומר שאנרגיה משנה צורות כל הזמן. היא נעה כל הזמן אל תוך צורות שונות ויוצאת מתוך צורות שונות. הבנת החוק הזה ואיך הוא עובד, היא הכרחית בשביל ליצור כל מה שרק תרצו. במאמר הזה, שהוא האחרון במהדורת המאמרים המיוחדת מנטור מדבר על החוקים, מנטור מסביר את החוק השביעי ואיך לרתום אותו לטובת ההצלחה שלנו בחיים....
שפע - מאיפה מתחילים?
...הזאת בכלל? האם זו מילה נרדפת לעושר? האמת היא שכל השאלות האלה הן שאלות מצוינות. אם ננסה לגשת להגדרה של המושג שפע, נמצא כי זהו המצב המהווה את ההיפך ממחסור, זה אומר מצב שבו יש כמות בלתי נדלית של דבר מה מסוים, יש המון, יש מספיק, אף פעם לא יחסר. שפע או באנגלית Abundance או Prosperity מתייחס לאו דווקא לעושר או לכסף. למרות שרובנו מייחסים לו את הנושא של כסף ו/או הון, השפה האנגלית מייחסת לו מספר משמעויות. אולי זה בגלל שהיא שפה עשירה יותר... גם המילה Wealth אגב אינה מדברת רק על עושר כספי, כאשר באנגלית אומרים...
למה כל ההתחלות קשות? למה חשוב לעשות כל הזמן התחלה חדשה?
...קשות? למה חשוב לעשות כל הזמן התחלה חדשה? הסיבה לכך שכל ההתחלות קשות היא משום שבנקודת ההתחלה אתה כאדם מתחיל לעשות הפוך ושונה ממה שהיית רגיל לעשות עד אותו הרגע. כשאתה מתמיד לעשות משהו שאתה כבר רגיל בו, זה פחות קשה כי אתה לא צריך לכפות על עצמך לעבור מצד אחד לצד השני, כי אתה עושה משהו שאתה כבר רגיל לעשות אותו. התחלה באה לידי ביטוי בכך שאתה מתחיל לעשות משהו שלא עשית אותו קודם לכן, אתה מתחיל לנהוג בצורה שונה מאשר נהגת עד אותו הרגע ולכן כל התחלה היא קשה, בגלל שאתה צריך לעבור מצד אחד לצד השני. בנוסף כפי...
שיטת VBA לטיפול בילדים אוטיסטים
...היא שיטה אפקטיבית ונעימה לטיפול בילדים אוטיסטים, ילדים עם קשיים שפתיים או איחור התפתחותי. שיטה זו פותחה עי דר מארק סונדבארג מארהב והיא נשענת על תוצאות מחקריו של ב. פ. סקינר לגבי שפה והתנהגות. מטפל VBA מיומן מתכנן ומבצע התערבות מוקדמת (ניתן ורצוי להתחיל טיפול בגיל מוקדם) בילד עם אוטיזם בכדי ללמד ולהשיג יכולות תקשורת. תכנית טיפול VBA מתרכזת ברכישת שפה ואבני דרך התפתחותיות של הילדות. אנו שואפים לרכישת שפה תקשורתית ולא דיבור פונקציונאלי בלבד. דוגמה לדיבור פונקציונאלי - תן לי, זוז, רוצה את זה וכו. דוגמה...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 14
...- סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 14 כ - מה סודך? האות כ האות ה - 11 רומזת לכף יד, לעשייה, וצורתה צורת כף יד קעורה. כאילו רואים את קוי המתאר של כף היד את האצבע והבוהן יחד. היא רומזת גם למקום שהוא מכוסה. היא רומזת לחיבור של המחשבה והחכמה אל צד המעשה. אפשר לראות את האות: כ כחיבור של 2 ידיים של י ועוד י אז נוצרה הבריכה של השפע, ונוצרה האות כ. אכן האות יוד ערכה 20 בדיוק כמו האות כ הנה המחשבה יוצאת אל הפועל. הכף היא גם הרחבה של האות: ב המסמלת: ברכה והברכה היא במעשי הידיים כפי...
מהו הפחד ומהי חרות?
...חג חרות שמח. כולם רוצים חרות. חרות מתקשרת לחופש, לשמחה ובעצם לאושר. בסופו של דבר כולנו שואפים להיות מאושרים. כשאנו מאחלים חרות, רובנו מתכוונים לחרות מכל מה שמונע מאיתנו להיות מאושרים. אם כך, מה מונע מאיתנו להיות מאושרים? לכל אחד מאיתנו התשובה קיימת בתוכו. אנחנו יודעים בדיוק מה עושה אותנו מאושרים. מה שבכל זאת מונע מאיתנו להיות מאושרים הוא הפחד. הפחד הוא זה אשר משעבד אותנו. אנו משועבדים לו. אנו עבדים של הפחד שלנו. אנו יודעים היטב מה אנחנו רוצים בחיינו, אולם פחד כלשהו מונע מאיתנו לנוע. הוא אשר יוצר...
EFT - מה זה EFT?
...Emotional Freedom Technique, ובתרגום חופשי, טכניקת החופש הרגשי או טכניקת השחרור הרגשי. מדובר בטכניקה מופלאה בפשטותה ומדהימה בעוצמתה, לשחרור חסימות אנרגטיות ולריפוי של מגוון בעיות גופניות ורגשיות כאחד. ניתן לתאר את ה - EFT כסוג של דיקור פסיכולוגי. אלא שאת המחטים מחליפים תיפופים על נקודות מסוימות בגוף - נקודות של המרידיאנים - המהווים את ערוצי האנרגיה לפי הרפואה הסינית. התיפוף מתבצע תוך כדי התמקדות של האדם בנושא בו ברצונו לטפל. EFT, בדומה לקינסיולוגיה ולגישות נוספות בעלות ראיה הוליסטית, מבוססת על ההנחה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלימות נשים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אלימות נשים, האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אלימות נשים, איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לשנות את המוצר לשדר זוגיות טובה שם פרטי חוויות חיוביות נילס התאמצות אני מפחד מזה שיטות לטיפול בפחד מבגידה לא מצליח לאהוב את עצמי העצמת ביטחון עצמי אני עדיין אוהבת אותו איך ללמוד לאהוב את עצמי? מדיטציה ואושר שמחה זוגיות בדמיון לזהות בגידה למה העובד לא רוצה להחליט? איך לקבל את ההחלטות הטובות ביותר? התמודדות עם בן זוג התמודדות עם רגשות כישלון איך להצליח בכל תחום? ממה נובעת חוסר הצלחה? למכור מוצר למרות העלות האלטרנטיבית שלו לגרום למישהו לשמוע להתמודד עם ניתוק קשר עם ילדים לגרום לילד לא לצעוק קיום בלי מודעות עצמית עולם רוחני שיגעון משיח איך לא להתייחס לסכיזופרן כמו למשוגע? להיות בקשר עם האקסית הלופ של האקסית עצימות האימון משקל גוף לדעת שיש אלוהים למה אלוהים ברא אותנו? להגיע להארה הארה רוחנית ושלמות מה מיוחד בספר להיות אלוהים? טוב להיות אלוהים להרוויח כסף מהשקעה כמה כסף יש ללקוחות שלך? האם ניתן להשיג את מטרת החיים? מה משמעות החיים של אלוהים? הנאה שקרית ליהנות מעבודה בחירה חופשית והתמכרויות למה אני בוחר משהו? למה העולם נוצר? למה אלוהים לא ברא עולם מושלם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזיה, אימון אישי ועסקי, מאמן אישי לחיים בתחום אלימות נשים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0940 שניות - עכשיו 25_12_2025 השעה 00:00:28 - wesi4