ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1 ✔השיחה הארוכה על הניבאנה הסופית שנתו האחרונה של הבודהה Mahparinibna Sutta... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
השיחה הארוכה על

הניבאנה הסופית

שנתו האחרונה של הבודהה

Mahparinibna Sutta

מַהָאפַּרִינִיבָּאנַה סוּטַה1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבּוּדְּהַה התגורר ברָאגַ'גַהַה על הר בשם פסגת הנשרים. [1] באותה עת מלך מַגַדְהַה, אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה, [2] רצה לתקוף את הוַגִּ'ינִים [3] והכריז: "אני אכה את הוַגִּ'ינִים החזקים והעוצמתיים, אני אשבור ואשמיד אותם, אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם!"

הברהמין וַסַּקָארַה

(vassakrabrhmao)

1.2 והמלך אַגָ'אטַסַטּוּ אמר לראש שריו, הברהמין וַסַּקָארַה: "ברהמין, לך אל הבודהה המכובד, ברך אותו בכבוד בשמי עם ראשך לרגליו, שאל אותו אם הוא חש בטוב ואינו חולה, אם הוא חי בנוחות, בנמרצות וברוגע, ואמור לו כך: "אדוני, מלך מַגַדְהַה, אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה, מעוניין לתקוף את הוַגִּ'ינִים ומכריז: 'אני אכה את הוַגִּ'ינִים החזקים והעוצמתיים, אני אשבור ואשמיד אותם, אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם! ' וכל מה שהבודהה ישיב, דווח לי בדיוק, מאחר וטטהאגטות לעולם אינם משקרים".

1.3 "מצויין, אדוני", אמר וַסַּקָארַה ולאחר שדאג לרתום את הכרכרה המלכותית, יצא ברכיבה מרָאגַ'גַהַה אל פסגת הנשרים, והגיע רחוק עד כמה שניתן ברכיבה, ואז המשיך ברגל אל המקום בו הבודהה היה נמצא. הוא החליף ברכות עם הבודהה, התיישב במקום ראוי, ואז מסר את הודעת המלך.

הגורמים המונעים את דעיכת המלכות

(rjparihniyadhamm)

1.4 באותה עת המכובד אָנַנְדַה עמד מאחורי הבודהה ונופף במניפה. והבודהה אמר: "אָנַנְדַה, האם שמעת אם הוַגִּ'ינִים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה?"

"אדוני, שמעתי שאכן הם עושים זאת."

"אָנַנְדַה, כל עוד הוַגִּ'ינִים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

אננדה, האם שמעת אם הוַגִּ'ינִים נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה, ועורכים את עיסוקיהם בהרמוניה?"

"אדוני, שמעתי שאכן הם עושים זאת."

"אָנַנְדַה, כל עוד הוַגִּ'ינִים נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה, ועורכים את עיסוקיהם בהרמוניה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

אננדה, האם שמעת אם הוַגִּ'ינִים לא מאשרים את שלא אושר קודם, ולא מבטלים את מה שאושר, אלא פועלים בהתאם למה שאושר במסורת הוותיקה שלהם?"

"אדוני, שמעתי שכך הדבר."...

"אננדה, האם שמעת אם הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את זקני העדה שלהם וקבלים אותם כבעלי דעה שיש להקשיב להם? האם שמעת אם הם לא חוטפים באלימות נשים ובנות של אחרים ומכריחים אותם לחיות איתם? האם שמעת אם הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את המקדשים הוַגִּ'ינִים באיזורם ומחוץ לאיזורם, מבלי להפסיק את התמיכה הראויה שניתנה קודם לכן? האם שמעת אם אספקה ראויה ניתנת לבטחונם של אַרַהַנְטִים, כך שאַרַהַנְטִים אלו יבואו בעתיד להתגורר כאן, ואלו שכבר מתגוררים כאן יחיו בנוחות?"

"אדוני, שמעתי שכך הדבר."

"אָנַנְדַה, כל עוד אספקה ראויה מעין זו... יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם."

1.5 לאחר מכן הבודהה אמר לברהמין וַסַּקָארַה: "ברהמין, פעם, כאשר הייתי במקדש סָארַנְדַדַה בוֵסָאלִי, לימדתי את הוַגִּ'ינִים את שבע העקרונות האלו למניעת דעיכתם, וכל עוד הם ישמרו על שבע העקרונות האלו, כל עוד יפעלו על פי העקרונות האלו, יש לצפות שהוַגִּ'ינִים ישגשגו ולא ידעכו." לשמע דבריו, ווַסַּקָארַה השיב: "גוֹטַמַה המכובד, אף אם הוַגִּ'ינִים ישמרו על אחד מהכללים הללו, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם - בטח ובטח על כל השבע. ללא ספק הוַגִּ'ינִים לעולם לא יכבשו על ידי המלך אַגָ'אטַסַטּוּ בכוח הזרוע אלא באמצעות תעמולה [4] והפנייתם אחד נגד השני. וכעת, גוֹטַמַה המכובד, עלי להפרד, אני עסוק ויש עלי מטלות רבות."

"ברהמין, עשה כראות עיניך."

אז וַסַּקָארַה, כשהוא שמח ומרוצה מדברי הבודהה, קם ממקומו ונפרד לשלום.

הגורמים המונעים את דעיכת מסדר הנזירים

(bhikkhuaparihniyadhamm)

1.6 זמן לא רב לאחר שוַסַּקָארַה הלך, הבודהה אמר: "אָנַנְדַה, לך אל הנזירים אשר נמצאים בסביבת רָאגַ'גַהַה וזמן אותם אל אולם האסיפות."

"טוב, אדוני", השיב אָנַנְדַה ועשה כך. לאחר מכן, הוא הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: "אדוני, מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי שהוא מוצא לנכון." והבודהה קם ממקומו, הלך אל אולם האסיפות, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ואמר: "נזירים, כעת אלמד אתכם שבעה דברים שיתרמו לשגשוגכם. [5] הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

" (1) כל עוד הנזירים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (2) כל עוד הם נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה, ועורכים את עיסוקיהם בהרמוניה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם, (3) כל עוד הם אינם מאשרים את שלא אושר קודם, ואינם מבטלים את מה שאושר, אלא פועלים בהתאם למה שאושר בכללי הלימוד יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (4) כל עוד הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את המבוגרים והוותיקים בנזירות, האבות והמנהיגים של המסדר יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (5) כל עוד הם אינם נגררים אחר תשוקות שעולות בהם אשר מובילות ללידה מחדש יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (6) כל עוד הם מקדישים עצמם למגורים ביער יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (7) כל עוד הם שומרים על הקשב האישי שלהם, כך שבעתיד עמיתיהם יבואו אליהם, ואלו שכבר נמצאים יחושו איתם בנוח יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.7 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

" (1) כל עוד הנזירים לא ישמחו, יתענגו וישקעו בעבודות [6]... (2) בפטפוטים... (3) בשינה... (4) בחברותא... (5) במאווים מושחתים... (6) בהתרועעות עם חברים מושחתים... (7) כל עוד לא יסתפקו בהישגים חלקיים [7]... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.8 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים יחיו (1) עם אמון... (2) עם ענווה... (3) עם מורא מעשיית רע... (4) עם למידה... (5) עם מרץ מרומם... (6) עם קשב מבוסס... (7) עם חוכמה... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.9 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים יפתחו את גורמי ההתעוררות (1) קשב... (2) חקירת התופעות... (3) אנרגיה... (4) שמחה... (5) שלווה... (6) ריכוז... (7) איזון נפשי... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.10 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים יפתחו את (1) תפיסת הארעיות... (2) חוסר עצמיות... (3) זיהום... (4) סכנה... (5) התגברות... (6) הנתקות... (7) חידלון... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.11 נזירים, כעת אלמד אתכם שישה דברים שתומכים לחיים משותפים. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים ברשות וברבים (1) מראים רצון טוב כלפי עמיתיהם במעשה, דיבור ומחשבה... (2) מתחלקים עם עמיתיהם המוסריים בכל מה שהם מקבלים כמתנה ראויה, כולל תוכן קערת הנדבות שלהם, שאינם שומרים רק לעצמם... (3) שומרים על כללי ההתנהגות בעקביות, מבלי לשבור אותם, מבלי לשנות אותם, כללים חסרי דופי, המובילים לשחרור, אותם החכם משבח, התומכים בריכוז... (4) ומתמידים כך עם עמיתיהם הן ברשות והן ברבים... (5) מתמידים בהשקפה האצילית הזו המובילה לשחרור, להשמדת הסבל... (6) שוהים בערנות זו עם עמיתיהם הן ברשות והן ברבים... כל עוד הנזירים שומרים על ששה דברים אלו ויראו שהם עושים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם."

1.12 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בפסגת הנשרים, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

1.13 ולאחר שהבודהה שהה ברָאגַ'גַהַה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל אַמְבַּלַטְּהִיקָא."

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים.

1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי באַמְבַּלַטְּהִיקָא, [8] ושם נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

1.15 ולאחר שהבודהה שהה באַמְבַּלַטְּהִיקָא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל נָאלַנְדָא", וכך עשו. ובנָאלַנְדָא הבודהה התגורר בחורשת המנגו של פָּאבָארִיקַה.

שאגת האריה של סָארִיפּוּטַּה

(sriputtashando)

1.16 אז הגיע המכובד סָארִיפּוּטַּה לראות את המכובד, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ראוי ואמר: "הדבר ברור לי, אדוני, שמעולם לא היה, לעולם לא יהיה או כעת נמצא פרוש או ברהמין אחר אשר טוב או ער יותר מהבודהה."

"דיברת בעזות מצח בקול של שור, סָארִיפּוּטַּה, שאגת את שאגת האריה של הוודאות! כיצד זאת? האם כל הבודהות האַרַהַנְטִים של העבר הופיעו בפניך, וכל התודעות שלהם היו פתוחות בפניך, כך שתוכל לדעת: 'המכובדים האלו היו בעלי מוסר כזה, כך הייתה תורתם, כך היתה חוכמתם, כך הייתה דרכם, כך היה שחרורם'?"

"לא, אדוני."

"והאם תפסת במחשבתך את כל הבודהות האַרַהַנְטִים אשר יופיעו בעתיד... ?"

"לא, אדוני."

"אם כך, סָארִיפּוּטַּה, אתה מכיר אותי כבודהה אַרַהַנְט, והאם אתה יודע: 'המכובד הוא בעל מוסר כזה, כך היא תורתו, כך היא חוכמתו, כך היא דרכו, כך הוא שחרורו'?"

"לא, אדוני."

"כך, סָארִיפּוּטַּה, אין לך ידיעה של תודעות הבודהות של העבר, העתיד וההווה. אם כך, סָארִיפּוּטַּה, האם לא דיברת בעזות מצח בקול של שור ושאגת את שאגת האריה של הוודאות עם הכרזתך?"

1.17 "אדוני, תודעות הבודהות של העבר, העתיד וההווה אינן פתוחות בפני. אך אני מכיר את זרם הדהמה. [9] אדוני, זה כפי שהייתה עיר גבול מלכותית, עם צריחי ענק וחומה הקפית אדירה, בה היה שער אחד, ובה מוצב שומר חכם, פיקח ומיומן, אשר מונע מזרים להכנס ומאפשר רק לאנשים מוכרים לו להיכנס. והוא מסייר בקביעות ועוקב אחר השביל, ובודק שאין סדקים בחיבורי הצריחים, אף לא כאלו בהם חתול יוכל לעבור. וכל חיה גדולה מזו הנכנסת או יוצאת מהעיר חייבת לעבור דרך שער זה. ונראה לי, אדוני, שנתיב הדהמה הוא זהה. כל הבודהות האַרַהַנְטִים של העבר הגשימו התעוררות שלמה בזניחת חמשת המכשולים, זיהומי התודעה המחלישים את ההבנה, לאחר שביססו ביציבות את הקשב בתודעתם מארבע בחינות, והבינו את שבעת גורמי ההתעוררות כפי שהם באמת. כל הבודהות האַרַהַנְטִים של העתיד יעשו בדיוק כך, ואתה, אדוני, אשר עכשיו האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, עשית בדיוק כך."

1.18 ובעת ששהה בנָאלַנְדָא, בחורשת המנגו של פָּאבָארִיקַה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '.

הסכנות באי - מוסריות

(dussladnav)

1.19 ולאחר שהבודהה שהה בנָאלַנְדָא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל פָּאטַלִיגָאמַה", וכך עשו.

1.20 בפָּאטַלִיגָאמַה נפוצה השמועה: 'הבודהה הגיע לכאן'. והחסידים מפָּאטַלִיגָאמַה הגיעו אל המכובד, ברכו אותו בכבוד, התיישבו במקום ראוי ואמרו: "אנא מהמכובד שיסכים לשהות במקום במשכן המנוחה", והבודהה הסכים בשתיקה.

1.21 משראו את הסכמתו, קמו ממקומם, ברכו אותו בכבוד ומשעברו לימינו הלכו אל משכן המנוחה וכיסו את הרצפה, הכינו מקומות ישיבה, מילאו את קערת המים ואת מנורת השמן. ולאחר מכן הלכו אל הבודהה, ברכו אותו בכבוד, עמדו במקום ראוי ואמרו: "הכל מוכן במשכן המנוחה, אדוני. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון."

1.22 אז הבודהה התלבש, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם הנזירים שלו אל משכן המנוחה, שם רחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה והתיישב כשפניו פונות מזרחה וכשגבו מול העמוד המרכזי. והנזירים, לאחר שרחצו את כפות רגליהם, נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המערבי ופניהם פונות מזרחה, כשהבודהה מולם. והחסידים של פָּאטַלִיגָאמַה, לאחר שרחצו את כפות רגליהם נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המזרחי ופניהם מופנות מערבה כשהבודהה מולם.

1.23 אז המכובד פנה אל החסידים של פָּאטַלִיגָאמַה: "בעלי - בית, ישנן חמש סכנות לאדם עם מוסר קלוקל, אשר נכשל במוסר. מה הן? (1) ראשית, הוא סובל מהפסד גדול של רכוש תוך הזנחה של ענייניו. (2) שנית, יוצא לו שם רע בשל אי מוסריותו והתנהגותו בלתי הולמת. (3) שלישית, לכל אסיפה אליה הוא פונה, בין אם של בני - לוחמים, ברהמינים, בעלי - בית או פרושים, הוא עושה זאת בחוסר ביטחון ובביישנות. (4) רביעית, הוא מת מבולבל. (5) חמישית, לאחר המוות, עם התפרקות גופו, הוא מופיע בעולם רע, ביעד נורא, בסבל ובגיהינום. אלו חמש הסכנות לאדם עם מוסר קלוקל.

ההטבות במוסריות

(slavanttanisas)

1.24 בעלי - בית, ישנן חמש הטבות לאדם עם מוסר טוב המצליח במוסר, מה הן? (1) ראשית, דרך ערנות נכונה לענייניו הוא משיג רכוש רב. (2) שנית, יוצא לו שם טוב בשל מוסריותו והתנהגותו ההולמת. (3) שלישית, לכל אסיפה שהוא פונה אליה, בין אם של בני - לוחמים, ברהמינים, בעלי - בית או פרושים, הוא עושה זאת עם ביטחון עצמי ותעוזה. (4) רביעית, הוא מת ללא בלבול. (5) חמישית, לאחר המוות, עם התפרקות גופו, הוא מופיע בעולם טוב, ביעד שמיימי. אלו חמש ההטבות לאדם עם מוסר טוב, המצליח במוסר."

1.25 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את חסידי פָּאטַלִיגָאמַה עם שיחת דהמה אל תוך הלילה. לאחר מכן הוא שחרר אותם אותם באומרו: "בעלי - בית, הלילה קרוב להסתיים. כעת עליכם לעשות כראות עיניכם."

"טוב, אדוני", הם אמרו וקמו ממקומותיהם, ברכוהו בכבוד, ועזבו תוך שהם שומרים את צד ימינם כלפיו. והמכובד בילה את שארית הלילה במשכן המנוחה שנותר ריק לאחר שעזבו.

הקמת המבצר בפָּאטַלִיגָאמַה

(paliputtanagarampana)

1.26 באותה עת סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה, שרי מַגַדְהַה, בנו מבצר בפָּאטַלִיגָאמַה כהגנה בפני הוַגִּ'ינִים. ובאותה עת אלפים רבים של יישויות שמיימיות שכנו בפָּאטַלִיגָאמַה. במקומות בהן ישויות שמיימות עוצמתיות התמקמו, הן גרמו לתודעתם של הפקידים המלכותיים החזקים לבחור את המקומות הללו כמקום מגוריהם, והיכן שישויות שמיימיות ממעמד בינוני נמוך יותר התמקמו, שם גם הם גרמו לתודעתם של הפקידים המלכותיים בעלי מעמד תואם לבחור את המקומות הללו כמקום מגוריהם.

1.27 והבודהה, עם העין השמיימית שלו, העולה ביכולתה על זו האנושית, ראה את אלפי הישיות השמיימיות ששכנו בפָּאטַלִיגָאמַה. ולאחר שקם עם עלות השחר, אמר למכובד אָנַנְדַה: "אָנַנְדַה, מי בונה את המבצר בפָּאטַלִיגָאמַה?"

"אדוני, סוּנִידְהַה ומַגַדְהַה, השרים של מַגַדְהַה, בונים את המבצר כנגד הוַגִּ'ינִים."

1.28 "אָנַנְדַה, כאילו הם התייעצו עם ישויות השלושים - ושלוש, סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה בונים את המבצר בפָּאטַלִיגָאמַה. ראיתי בעין השמיימית שלי כיצד אלפי ישויות שמיימיות השתכנו שם... אָנַנְדַה, עד כמה שממלכת האָרִיִים מגיעה, עד היכן שהמסחר מגיע, פָּאטַלִיגָאמַה תהיה העיר המרכזית, ותפיץ את זרעה למרחבים. ופָּאטַלִיגָאמַה תעמוד בשלוש סכנות: באש, במים ובעימותים פנימיים."

1.29 אז סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה קראו למכובד ולאחר שהחליפו ברכות נימוסין, עמדו במקום ראוי, ואמרו: "אנא מהמכובד גוֹטַמַה שיקבל מאיתנו ארוחה מחר עם קהל נזיריו!" והמכובד הסכים בשתיקה.

1.30 משראו את הסכמתו, סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה הלכו אל ביתם ודאגו שיכינו ארוחה ממזון מובחר קשה ורך. כאשר הכל היה מוכן, הם דיווחו למכובד: "אדון גוֹטַמַה, הארוחה מוכנה." לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנם של סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה, שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. וסוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה שרתו את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך, עד שהיו מרוצים. וכאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, הם התיישבו על מושבים נמוכים במקום ראוי.

1.31 לאחר שהתיישבו, הבודהה הודה להם במילים אלו:

"בכל מקום בו החכם עושה את ביתו

עליו להאכיל את המנהיגים הישרים של החיים הרוחניים.

כל הישויות השמיימיות אשר ידעו על מנחה זו

יכבדו ויעריכו אותו בשל כך.

הן ידאגו לו כמו אם לבנה

והוא אשר למענו הישויות ידאגו, יהיה תמיד מאושר."

לאחר מכן קם המכובד ממקומו והלך לדרכו.

1.32 סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה הלכו בעקבותיו של הבודהה, ואמרו: "השער בו יעבור היום הפרוש גוֹטַמַה יקרא שער גוֹטַמַה, והמקום בו הוא יחצה היום את הגנגס, יקרא מעבר גוֹטַמַה." וכך השער בו המכובד יצא דרכו נקרא שער גוֹטַמַה.

1.33 לאחר מכן הבודהה הגיע לנהר הגנגס. באותה עת הנהר היה מלא עד שעורב יכל לשתות ממנו. מספר אנשים חיפשו סירה, אחרים חיפשו רפסודה, וכמה קשרו יחד קני סוף ובנו רפסודה כדי להגיע אל הצד השני. אך הבודהה, בזריזות בה אדם חזק מותח או מקפל את זרועו, נעלם מצד אחד של הגנגס והופיע בגדה השניה עם קהל נזיריו.

1.34 והמכובד ראה את האנשים שחיפשו סירה, חיפשו רפסודה, ואת אלו שקשרו יחד קני סוף ובנו רפסודה כדי לעבור לצד השני. וכאשר ראה את כוונותיהם, אמר מייד את הדברים הבאים:

"כאשר אנשים מעוניינים לצלוח ים, אגם, או בריכה, הם בונים גשר או רפסודה - אותם החכם כבר עבר."

[סוף קטע דיקלום ראשון]

החלק על אמיתות האציליים

(ariyasaccakath)

2.1 והבודהה אמר לאָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל קוֹטִיגָאמַה".

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך אל קוֹטִיגָאמַה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים, ושם שהה.

2.2 לאחר מכן המכובד פנה אל הנזירים ואמר: "נזירים, מתוך חוסר הבנה, חוסר היכולת לחדור את ארבע אמיתות האציליים, אני ואתם במשך זמן רב נדדנו וחגנו במעגל הלידות והמיתות. ומה הן? מתוך חוסר הבנה של אמת הסבל, מתוך חוסר הבנה של אמת המקור לסבל, של אמת קץ הסבל, והדרך המובילה לקץ הסבל, נדדנו במעגל הלידות והמיתות. ומתוך חדירה של בדיוק אותה אמת הסבל, של אמת מקור הסבל, של אמת קץ הסבל, של הדרך המובילה לקץ הסבל, ההשתוקקות להתהוות נגדעה, התמיכה להתהוות הושמדה, ואין עוד התהוות מחדש."

2.3 כך המכובד אמר, כך הוא שהלך אמר, והמורה דיבר:

"מתוך חוסר ראיית ארבעת אמיתות האציליים כפי שהן

לאחר שנדדו זמן רב במעגל מחיים לחיים

יצורים אלו רואים את תמיכת ההתהוות נעקרת

שורש הצער נגדע, הלידה מחדש חדלה."

2.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בקוֹטִיגָאמַה, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

יעדם של הערים - לחלוטין והלא - חוזרים

(anvattidhammasambodhiparya)

2.5 ולאחר שהבודהה שהה בקוֹטִיגָאמַה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל נָאדִיקָא".

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך לנָאדִיקָא מלווה בקבוצה גדולה של נזירים, והתגורר שם בבית הלְבֵנִים. [10]

2.6 והמכובד אָנַנְדַה הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ראוי, ואמר: "אדוני, הנזיר סָאלְהַה והנזירה נַנְדָא נפטרו בנָאדִיקָא. מה הייתה לידתם לאחר מותם? החסיד סוּדַטַּה, והחסידה סוּגָ'אטָא, החסידים קַקוּדְהַה, קָאלִינְגַה, נִיקַטַה, קַטִיסַּבְּהַה, טוּטְּהַה, סַנְטוּטְּהַה, בְּהַדַּה, וסוּבְּהַדַּה כולם נפטרו בנָאדִיקָא. מה הייתה לידתם לאחר מותם?"

2.7 "אָנַנְדַה, הנזיר סָאלְהַה, בהשמדת הנגעים המנטליים, הגשים בחיים אלו ממש, באמצעות תבונת - העל האישית שלו, את שחרור התודעה חסרת הנגעים המנטליים, שחרור באמצעות חוכמה. הנזירה נַנְדָא, בהשמדת חמשת הכבלים הבסיסיים, נולדה ספונטנית, ותגשים ניבאנה ממצב זה מבלי לשוב לעולם הזה. החסיד סוּדַטַּה, בהשמדת שלושה כבלים, והפחתת חמדנות, שנאה ואשליה, הפך 'חוזר - פעם - אחת' אשר ישוב לעולם זה פעם אחת נוספת בלבד, ואז ישים קץ לסבל. והחסידה סוּגָ'אטָא, בהשמדת שלושה כבלים, הפכה ל'נכנסת לזרם', היא אינה יכולה ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת לה. החסיד קַקוּדְהַה, בהשמדת חמשת הכבלים הבסיסיים, נולד ספונטנית, ויגשים ניבאנה ממצב זה מבלי לשוב לעולם הזה. וכך גם קָאלִינְגַה, נִיקַטַה, קַטִיסַּבְּהַה, טוּטְּהַה, סַנְטוּטְּהַה, בְּהַדַּה, וסוּבְּהַדַּה. אָנַנְדַה, בנָאדִיקָא יותר מחמישים חסידים לאחר שהשמידו את חמשת הכבלים הבסיסיים, נולדו ספונטנית, ויגשימו ניבאנה ממצב זה מבלי לשוב לעולם הזה. יותר מתשעים אנשים, לאחר שהשמידו את שלושת הכבלים והפחיתו חמדנות, שנאה ואשליה, הם 'חוזרים - פעם - אחת' אשר ישובו לעולם זה פעם אחת נוספת בלבד ואז ישימו קץ לסבל. והרבה יותר מחמש מאות, לאחר שהשמידו את שלושת הכבלים, הם 'נכנסים לזרם', אשר אינם יכולים ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת להם.
טעות מתנה הישג למה נפרדים שנאה חברים להחזיר את הביטחון העצמי להעלות את הביטחון העצמי גהינום להרגיש ביטחון עצמי ברכות בודהיזם
האם אפשר לרצות להרגיש רע? איך אפשר לרצות להרגיש רע? לרצות לסבול, ניגוד רצונות, רצון פרדוקסאלי, רצון מנוגד, רצונות מנוגדים, רצון נגד רצון, פיצול אישיות, רצון פנימי, רצון חיצוני, מה אתה רוצה?
האם אפשר לרצות להרגיש רע? איך אפשר לרצות להרגיש רע? לרצות לסבול, ניגוד רצונות, רצון פרדוקסאלי, רצון מנוגד, רצונות מנוגדים, רצון נגד רצון, פיצול אישיות, רצון פנימי, רצון חיצוני, מה אתה רוצה?
...להרגיש רע? לרצות לסבול, ניגוד רצונות, רצון פרדוקסאלי, רצון מנוגד, רצונות מנוגדים, רצון נגד רצון, פיצול אישיות, רצון פנימי, רצון חיצוני, מה אתה רוצה? האם אפשר לרצות להרגיש רע? אליעד כהן מסביר על הנושא הפרדוקסלי של לרצות להרגיש רע. השאלה המרכזית היא איך אדם יכול בכלל לרצות להרגיש רע? הרי אם הוא רוצה את זה, אז בעצם התחושה כבר לא באמת רעה, כי הוא רוצה בה. זה יוצר לכאורה סתירה פנימית. אליעד מבהיר שהפרדוקס הזה אמנם נשמע נכון, אך בפועל ניתן לרצות להרגיש רע מכיוון שהאדם אינו יחידה אחת פשוטה. בתוך כל אדם...
איך לא להרגיש אשם? איך לא להאשים אחרים? תלות רגשית, להרגיש טוב בלי תנאים, ההורים תמיד אשמים, ילדים מאשימים את ההורים, אשמה בין בני זוג, אשמה בין בני משפחה, לקיחת אחריות והסרת אחריות, תלותיות רגשית, אדם הראשון
איך לא להרגיש אשם? איך לא להאשים אחרים? תלות רגשית, להרגיש טוב בלי תנאים, ההורים תמיד אשמים, ילדים מאשימים את ההורים, אשמה בין בני זוג, אשמה בין בני משפחה, לקיחת אחריות והסרת אחריות, תלותיות רגשית, אדם הראשון
...אחרים? תלות רגשית, להרגיש טוב בלי תנאים, ההורים תמיד אשמים, ילדים מאשימים את ההורים, אשמה בין בני זוג, אשמה בין בני משפחה, לקיחת אחריות והסרת אחריות, תלותיות רגשית, אדם הראשון איך לא להרגיש אשם? כיצד להתמודד עם האשמות? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בתופעה נפוצה בה אנשים מאשימים אחרים בכך שרע להם, גם כאשר לא מדובר במעשה רע מכוון של האחר. הוא מציע הבנה מעמיקה של מנגנונים פסיכולוגיים שמובילים להאשמות, ומסביר כיצד להתמודד עם מצב שבו אנשים משאירים לך את האשמה על מצבים רגשיים שליליים שהם חווים. מהי התופעה...
טיפים למערכות יחסים, למה אתה לא שומר שבת? איך לפתור קונפליקטים? איך לענות נכון? איך להקטין חיכוך? ליצור אוירה נעימה, טיפים לדו שיח, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה נעימה
טיפים למערכות יחסים, למה אתה לא שומר שבת? איך לפתור קונפליקטים? איך לענות נכון? איך להקטין חיכוך? ליצור אוירה נעימה, טיפים לדו שיח, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה נעימה
...יחסים, למה אתה לא שומר שבת? איך לפתור קונפליקטים? איך לענות נכון? איך להקטין חיכוך? ליצור אוירה נעימה, טיפים לדו שיח, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה נעימה איך עונים כששואלים למה אתה לא שומר שבת? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן דיבר על מצבים שבהם אנשים שואלים שאלות אישיות ומעוררות התנגדות, ובמיוחד על השאלה למה אתה לא שומר שבת?. הוא מציע גישות שונות להתמודדות עם שאלות כאלה, במיוחד כאשר מדובר בשיחות בין אנשים שיכולים להרגיש חיכוך או עימות בעקבות התשובה. הסיטואציה המובאת היא כאשר מישהו שואל אותך למה אתה לא...
איך נוצר העולם? איך נוצר הרצון? להרגיש טוב, איך העולם קיים? מהות בלי צורה, צורה בלי מהות, איך נוצרה הנפרדות? לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית, פרדוקס המהות והצורה, נוצר יש מאין
איך נוצר העולם? איך נוצר הרצון? להרגיש טוב, איך העולם קיים? מהות בלי צורה, צורה בלי מהות, איך נוצרה הנפרדות? לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית, פרדוקס המהות והצורה, נוצר יש מאין
...הרצון? להרגיש טוב, איך העולם קיים? מהות בלי צורה, צורה בלי מהות, איך נוצרה הנפרדות? לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית, פרדוקס המהות והצורה, נוצר יש מאין איך נוצר העולם מתוך מהות וצורה? כדי להבין איך העולם נוצר, אליעד כהן מציג הסבר מפורט על היחסים בין מהות וצורה, ועל הפרדוקס שנמצא ביניהן. לדבריו, המציאות כולה מורכבת משני מרכיבים עיקריים: מהות וצורה. המהות היא משהו בלתי מוגדר, חסר צורה, מופשט לחלוטין, בעוד שהצורה היא ביטוי מוחשי, מוגדר, ובעלת מאפיינים ברורים. אליעד מדגיש שלא יכולה להתקיים צורה ללא מהות...
לקוחות קשים, לקוחות רעים, לקוחות בעייתיים, לקוחות טובים, איך לבחור את הלקוחות שלך? לפטר לקוחות, לקוחות לא טובים, לפטר את הלקוחות, לשווק את עצמי, לקוח קשה, לקוח רע, לקוח בעייתי, לקוח טוב, לקוח לא טוב, התמודדות עסקית, מנטור עסקי
לקוחות קשים, לקוחות רעים, לקוחות בעייתיים, לקוחות טובים, איך לבחור את הלקוחות שלך? לפטר לקוחות, לקוחות לא טובים, לפטר את הלקוחות, לשווק את עצמי, לקוח קשה, לקוח רע, לקוח בעייתי, לקוח טוב, לקוח לא טוב, התמודדות עסקית, מנטור עסקי
...קשים, לקוחות רעים, לקוחות בעייתיים, לקוחות טובים, איך לבחור את הלקוחות שלך? לפטר לקוחות, לקוחות לא טובים, לפטר את הלקוחות, לשווק את עצמי, לקוח קשה, לקוח רע, לקוח בעייתי, לקוח טוב, לקוח לא טוב, התמודדות עסקית, מנטור עסקי איך להתמודד עם לקוחות בעייתיים ורעים בעסק? בעלי עסקים רבים נתקלים לעיתים במצבים שבהם יש להם לקוחות שהם פשוט לא רוצים לעבוד איתם. מדובר בלקוחות בעייתיים, לקוחות רעים, או כאלו שמקשים על העבודה, פוגעים באיכות החיים ובשביעות הרצון הכללית. אז איך נכון לפעול במצב כזה? האם צריך פשוט לפטר...
קריירה, קידום בעבודה, שינוי תעסוקתי, הכנה לראיון עבודה, ניגוד אינטרסים במקום עבודה, להתקדם בעבודה
קריירה, קידום בעבודה, שינוי תעסוקתי, הכנה לראיון עבודה, ניגוד אינטרסים במקום עבודה, להתקדם בעבודה
...שינוי תעסוקתי, הכנה לראיון עבודה, ניגוד אינטרסים במקום עבודה, להתקדם בעבודה איך להתנהל נכון מול דילמות בקידום או שינוי תפקיד בעבודה? בהרצאה זו אליעד כהן מתייחס לעומק לדילמה נפוצה: עובד חדש שמרגיש שהתפקיד אליו התקבל אינו מתאים לכישוריו, ושוקל מעבר לתפקיד אחר בארגון תוך זמן קצר. דרך דוגמה מפורטת של עובדת שהתחילה תפקיד חדש לאחרונה ומתלבטת אם לבקש מעבר לתפקיד אחר בארגון, אליעד מראה איך לנתח מצבים של שינוי וקידום בעבודה, וכיצד להתמודד עם קונפליקטים פנימיים וחיצוניים שמתעוררים במצב כזה. ההרצאה מתארת בפרטי...
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
...תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית האם התפתחות רוחנית תלויה בך או לא תלויה בך? אליעד כהן מסביר את סוגיית ההתפתחות הרוחנית והשאלה המהותית, האם ההתקדמות תלויה באדם עצמו או שהיא לא תלויה בו בכלל. הדיון המרכזי הוא סביב השאלה: האם עלי להשקיע יותר מאמץ, או שהמאמץ שלי כלל אינו משנה?. עצם השאלה הזו, לפי אליעד, היא בעלת משמעות עמוקה בפני עצמה, והיא עצמה מהווה סוג של מנוע שמקדם את האדם מבחינה רוחנית. אליעד מדגיש כי עצם התהייה הזו - האם אני צריך להתאמץ או לא - היא הצורה הפנימית...
למכור לעצמך, למכור ללקוחות, למכור ללקוח ולא לעצמך, השתקפות עצמית בתהליך מכירה, אתה לא הלקוח של עצמך, הלקוח הוא לא אתה, בירור צרכי הלקוח, להאמין במוצר, טעויות של איש מכירות
...למכור ללקוח ולא לעצמך, השתקפות עצמית בתהליך מכירה, אתה לא הלקוח של עצמך, הלקוח הוא לא אתה, בירור צרכי הלקוח, להאמין במוצר, טעויות של איש מכירות אחת הטעויות של אנשי מכירות, היא שהם מנסים למכור ללקוח את המוצר, בצורה שבה הם היו מוכרים את המוצר לעצמם. והם לא מבינים, שהלקוח, הוא לא המוכר. ויתכן שהלקוח חושב שונה לחלוטין מהמוכר, דהיינו, שצריך למכור את המוצר בצורה שונה לחלוטין מאשר היה המוכר מוכר ללקוח, אם הלקוח היה הוא עצמו. ואני אסביר, כאשר איש המכירות בא למכור ללקוח, הוא מנסה לשכנע את הלקוח לקנות. ואפילו...
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3
...איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3 ונמשיך, שאחרי שמזהים את הצרכים של הלקוח, עכשיו יש גם תהליך של: זיהוי התנגדויות לקוח. שבו, צריך לזהות את הסיבות ואת ההתנגדויות, שבגללן הלקוח לא רוצה ולא ירצה לקנות את המוצר. דהיינו, לא מספיק לגלות מה הילד רוצה, והאם מה שמבקשים ממנו, זה משרת את הרצון של הילד. אלא צריך לחדד גם את הנקודה של: למה הילד לא רוצה, ולמה לילד רצון להתנגד להקשיב, למה שאומרים לו. וגם כאן, כפי שכבר אמרנו, יש...
לחוות התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים / אסור להיות זקן!
...התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים / אסור להיות זקן! כי האדם, חי בתחושת שעמום ובית הקברות, של העולם הזה של הנפרדות. כי מהות הדברים, לא משתנה לעולם. ורק הצורות והלבושים משתנים כל הזמן. וכל זמן שהאדם קיים כישות נפרדת, הרי שהוא חי בתחושת בית הקברות הגדול ביותר, שהוא עולם הנפרדות, שהוא עולם מת. שבו, לפעמים הלבושים מתחלפים, אך המהות נשארת אותו הדבר. ואז האדם חווה סוג של שעמום / מוות וסבל נצחי, ללא שום התחדשות כלל. משום שהדברים במהותם, לא משתנים לעולם. ומי שרוצה לחוות התחדשות, אסור לו להיות זקן. כי הסבל של...
כרוניקה של כישלון נפלא וידוע מראש
...נפלא וידוע מראש / גלית שחם כישלון הוא עניין יומיומי. הוא חלק הכרחי בתהליך למידה. ילדים לומדים דרך תהליך זה כל יום. כל עשייה אצלם מתחילה בכישלון - לומדים לצעוד צעדים ראשונים ונופלים, לומדים לאכול והאוכל לא מגיע לפה, לומדים לכתוב ושוגים, לומדים לקרוא והאותיות מתבלבלות ילדים קטנים צוחקים כשהם נופלים, הם אינם מתרגשים כשכל הסביבה מתלכלכת בניסיון שלהם לאכול, כל שרבוט שלהם מרגש אותם. בעצם - מהרגע הראשון בו התחלנו לנסות ולעשות, התחלנו להיכשל. כמבוגרים אנו מנסים להימנע מכישלונות עד כדי סירוס כל עשייה שלנו...
כיצד קבלה עצמית תקדם אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית?
...תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית? ביקורת / קבלה עצמית / אובייקטיביות. מי שיתבונן יראה, כי לבן אדם קל הרבה יותר לייעץ בצורה טובה לאנשים אחרים, מאשר לתת עצה לעצמו. גם ביקורת, קל הרבה יותר להעביר על אדם אחר מאשר על עצמך. ולכאורה הדבר היה אמור להיות הפוך. כי הרי האינטרס שלך כאדם הוא קודם כל עבור עצמך, הרי ההצלחה שלך אמורה להיות חשובה לך יותר מהצלחתו של כל אדם אחר. ולכן על פניו, המצב היה אמור להיות הפוך, את העצות הטובות ביותר הינו אמורים לתת לעצמנו, וגם את הביקורת הטובה והמדויקת ביותר היינו אמורים להיות...
במה כדאי להשתפר קודם? מתי מומלץ להתמודד עם קשיים ומתי לא?
...כדאי להשתפר קודם? מתי מומלץ להתמודד עם קשיים ומתי לא? כבר התבאר כי כדאי להתחיל להתקדם בכל תחום ובכל דבר, לא משנה מאיפה להתחיל העיקר להתחיל. אך בכל זאת אומר, שהמקום שבו הכי כדאי להתחיל הוא דווקא המקום הכי קשה, התכונה שאותה הכי קשה לך לשנות, הדבר שהכי חוסם אותך מלהתקדם בחיים, הדבר שאותו אתה הכי לא מאמין שתצליח לשנות. דווקא ממנו תתחיל. במקום שבו הקושי הגדול ביותר שלך, שם כנראה נמצאת גם ההזדמנות הגדולה ביותר שלך. התכונה הפחות חיובית הכי דומיננטית שבך, דווקא היא זו שאם וכאשר תצליח לשנות אותה, דווקא השיפור...
השיטה הטובה היא לא להגדיר
...ההשראה של האדם זה דבר חשוב, אם ההשראה טובה, אז יש חשק לעשות דברים שאדם אוהב לעשות. ואביא הנה כמה טיעונים: אם ההשראה של האדם היא טובה, אז למה היא לפעמים הופכת להיות רעה? יש דעה שסוברת אם האדם יהיה שאנן ויגיד הכל בסדר, הוא לא ייתקדם לאן שהוא צריך ואז בגלל השאננות באופן פראדוקסלי הוא יגיע ללחץ. ויש דעה שסוברת שלחץ זה דבר לא בריא, ויש דעה שסוברת שלחץ בקנה מידה סביר הוא בריא ואף טוב. יש דעה שסוברת שבגלל לחץ האדם מתקדם, הדבר דוחף אותו קדימה. אז אשאל שאלה פשוטה, זה באמת כייף להילחץ באופן תמידי מדברים רק...
איך לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? חלק 1
...מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? חלק 1 איך לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? מינוס בבנק. במאמר הזה נדבר על מה הם דפוסי החשיבה שגורמים לאדם שיהיה לו מינוס בבנק ומהם דפוסי החשיבה שיכולים לעזור לו לצאת מהמינוס שבבנק. המאמר יעסוק בדפוסי החשיבה שגורמים ליצירת המינוס שבבנק ולחובות בכלל. כי הדגש הראשון של האדם צריך להיות על שינוי דפוס החשיבה, כי בלי זה אין שום דרך מעשית לצאת מהמינוס שבבנק ו/או מחובות בכלל. מינוס בבנק הוא קודם כל מינוס בראש של הבן אדם. זא שמי שיש לו מינוס בבנק...
חלומות - מרדף בחלום
...ביטוי סמל המרדף, כאשר בדרך כלל מדובר בחולם הבורח ממשהו המאיים על חייו: חיה, אדם או אירוע שמותירים בו תחושת איום ופחד. הבריחה בחלום תתאר בריחה מדבר מה איתו החולם מתקשה להתמודד במציאות שמחוץ לחלום, כאשר ברוב המקרים המלצת החלום היא להפסיק לברוח ולהתמודד עם הבעיה פנים אל פנים במקום להפנות אליה את הגב. על פי רוב, הדמויות המופיעות בחלום מתארות צדדים שונים בנפשו של החולם הבאים ליידי ביטוי בחלום: חיה ממנה בורח החולם תתאר צדדים נמוכים איתם מתקשה החולם להתמודד, הדבר תלוי כמובן בהקשר של החלום ובאופיה של החיה...
חשיבה בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים
...הדרך בה הולכים המאמר עוסק בהבנת האלטרנטיבות, כדי לבחון את הדרך בה הולכים ולשפר את הנוסחאות הקיימות שהאדם משתמש בהן בחיי היום יום, עמ לקבל את הטוב ביותר. חשיבה בריאה מגנה על האדם מפני דברים שליליים מעין מחסום בפניהם בדרך בחיי היום יום. וכאשר מדובר על חשיבה בריאה, אין הכוונה רק לא לאכול דברים לא בריאים שכמובן מזיקים לאדם. בנוסף לכך, הכוונה היא שהאדם יחשוב דברים שמקדמים אותו ויתעלם במקרים מסויימים לפי שיקול דעת אמיתי מכל מה שמוריד אותו למטה. ויש מצבים שהאדם לא צריך להתעלם מדברים מסויימים וכאמור לטפל...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא...
אמונות, דפוסים ומציאות
...ומציאות / גלית שראל אנחנו יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית, תרבות זו התייחדה בראיתה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלימות נשים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אלימות נשים, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אלימות נשים, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
רצון לתת ורצון לקבל במערכות יחסים מרגיש שאני לא בסדר כיצד לחזק את כוח הרצון? מיומנות חברתית למה אנשים נהנים ממין? טונציה ממה נובעים חרדות? חרדה בגלל העבר איך לאהוב את עצמי עם תנאים? סובל משנאה עצמית איך לא להביע אהבה? איך לדעת שהוא אוהב? פשוט להיות מאושר להיות לא מאושר למה האקסית חסמה אותי? בגידה נובעת מאהבה לקוח קיבל החלטה שגויה איך לקבל החלטה מתוך אי וודאות? התמודדות עם מוות של אמא התמודדות עם תגובות שליליות בגוגל למה מוטיבציה לא עובדת? להציב יעדים נכונים מה הצורך של הלקוח הפוטנציאלי? תכנים שיווקיים מקצועיים לגרום לילד לא לפחד מהמורה שלו חינוך להורים מתקשרים רוחניים רמת המודעות האישית הפרעת מצב רוח שמיעת קולות אצל ילדים זיכרונות שליליים מהאקסית פחד לקבל סירוב מהאקס מומלץ להתאמן יום אחרי יום איך לפתח קשר שריר מחשבה? מגלה את אלוהים בורא חכם לא הגיע להארה הדרך להארה רוחנית להיות אלוהים בכוחות עצמך הספר להיות אלוהים כסף בשוק המניות איך לייצר הכנסה פסיבית? מטרת החיים היא ימות המשיח ביטול הרצון ומשמעות החיים ללא רצון להתמודד עם מוניטין שלילי בגוגל איך מישהו יוצר זיכרון שלילי? מי אני אם אין בחירה חופשית? ידיעה ובחירה בריאתנות או אבולוציה יש מיש או יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, מאמן אישי לתזונה נכונה, מטפל אישי בתחום אלימות נשים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 18_09_2025 השעה 20:20:42 - wesi4