ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אהבה בוגרת ✔מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה? ✔מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה, אלפי ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה?
מהי אהבה?

הגדרות רבות לאהבה, אלפי ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה סוגים שונים של אהבה כמו אהבת אם לילדיה הנחשבת לחזקה ביותר, אהבת גבר - אשה ועוד. לאהבה מקום חשוב בהוויה האנושית, היא מעניקה לחיינו טעם וצבע, היא מרגשת אך לפעמים גם פוגעת ומייסרת: "עזה כמוות אהבה" (שיר השירים ח' ו').

ההגדרה הפשטנית של המילון למילה אהבה אומרת כי זהו רגש עמוק של משיכה לאדם או לדבר מסוים (ספר, אוכל וכו'). המילון מפרט סוגים שונים של אהבה כמו: -

אהבה אפלטונית - שאין עימה תאווה מינית

אהבה ממבט ראשון - התאהבות מהירה

אהבה עיוורת - הגורמת לאוהב שלא לראות חסרונות

אהבה עצמית - אנוכיות, אגואיזם

אהבה שאינה תלויה בדבר - אהבה שלא נועדה להפקת טובת הנאה

אהבת בצע - רדיפה אחר רווחים קלים

אהבת בשרים - תאוות בשרים

אהבת הבריות - אהבה וידידות לבני אדם

אז מהי אהבה?

אהבה היא קבוצת רגשות וחוויות הקשורות לתחושה של חיבה עמוקה כלפי אדם אחר, בעל - חיים או חפץ כלשהו (במקרה של אהבה לחפץ קיים עניין הבעלות). אהבה מאופיינת בגעגועים, דאגה לאהוב/ה וחיפוש קרבתו.

אהבה יכולה להיות גם מכאיבה, כאשר אינה ממומשת, ואפילו בעלת תוצאה טרגית.

פרופ' ויקטור פרנקל, דוקטור לפילוסופיה ומומחה לנוירולוגיה ופסיכיאטריה באוניברסיטת וינה בשנות הארבעים של המאה הקודמת, אשר שרד את השואה לאחר שהייה במחנות הריכוז אושוויץ, ראה באהבה פן של תופעה אנושית ייחודית והיא היכולת של האדם להתעלות מעבר לעצמו ולהתכוונן למשהו מחוצה לו.

מודלים של אהבה בפסיכולוגיה -

התיאוריה המקובלת בעולם הפסיכולוגיה הקוגניטיבית הוא שהתאהבות היא תוצאה של שני תהליכים המתרחשים בו - זמנית: עוררות גופנית (physical arousal) ותווית רגשית (emotional label).

רגש האהבה נחקר רבות בתחום הפסיכולוגיה. סולל הדרך למחקר בתחום היה הפסיכולוג רוברט ג' סטרנברג מבכירי הפסיכולוגים הקוגניטיביים בני זמננו ובעל קתדרה באוניברסיטת ייל אשר ניסה לפתור את שאלת המסתורין שמעסיקה את כולנו מאז ומעולם - מהי אהבה. הוא מדגיש את תפקידן של התשוקה, האינטימיות והמחויבות בקסם האהבה.

על פי התאוריה שפיתח הנקראת "משולש האהבה", לאהבה שלושה מרכיבים: -

אינטימיות - מידת הקרבה והקשר לאחר. הרצון להחשף לגמרי לפניו.

מחויבות - מידת הנאמנות לקשר. הרגשת החובה להיות בקשר ולהישאר נאמן.

תשוקה - מידת המשיכה הגופנית והפיזית אל האחר. מרכיב זה הוא שמתפתח בצורה המהירה ביותר, אך הוא גם זה שדועך הכי מהר.

בעזרת שלושה מרכיבים אלו ניתן לחלק את כל הקשרים הבין - אישיים לשמונה סוגי האהבה: -

העדר אהבה: יחסים שטחיים, חסרי אינטימיות מחויבות או תשוקה.

אהבה רומנטית: יחסים מלאי אינטימיות ותשוקה, ללא יכולת להתחייב.

חיבה: ישנה אינטימיות ויכולת להפתח, אך היחסים אינם מחייבים ואין בהם תשוקה.

אהבה אשלייתית: מהירה, מלאה תשוקה ומחויבות, הדעיכה מהירה גם היא, שכן בני הזוג אינם מסוגלים לפתח אינטימיות ופתיחות ביניהם.

אהבה עיוורת: אהבה בה המרכיב היחיד הוא תשוקה עזה. אין אינטימיות או מחויבות.

אהבת רעים: מאופיינת באינטימיות ובמחויבות ללא תשוקה. ניתן למצוא אותה בקשר בין חברים קרובים.

אהבה ריקה: מבוססת על מחויבות בלבד. בני הזוג ממשיכים לאהוב מתוך הכרח. אין אינטימיות או תשוקה.

אהבה מושלמת: אהבה המכילה את כל שלושת המרכיבים.

סטרנברג סבור, כי אהבה אינה הנדבך המרכזי בחייו של זוג מודרני. לאינטימיות, לתשוקה ולמחויבות, שמרכיבות את 'משולש האהבה' יש תפקיד מרכזי במערכת יחסים זוגית. תקשורת טובה בין שניים היא אחת מאבני היסוד של האינטימיות וכך גם רגשות חיבה, פירגון והזדהות. מחויבות היא נדבך נוסף שכן בהיעדרה מתערער הביטחון בזוגיות ותשוקה היא הנדבך האחרון משום שהיא משנה את עוצמתה במשך הזמן וללא מחויבות שום דבר לא יחזיק בני זוג יחד.

מודל נוסף הוא של אריך פרום (1900 - 1980), פסיכואנליטיקאי ופילוסוף יהודי, מחבר הספר "אמנות האהבה". לדעתו מרבית התסכולים שהאדם חש בשל היותו מחונן בכוח השכל, נובעים מהכרת בדידותו ובדילותו ולפיכך הדרך היחידה והעיקרית לפתרון בעיית בדילותו הקיומית של האדם הוא אהבת אמת (ולא אהבה סימביוטית) בהתאחדות בינאישית והתמזגות של נפש עם נפש שנייה. זוהי לדעתו השאיפה העזה ביותר של האדם, התשוקה הבסיסית ביותר, והכוח שמלכד את המין האנושי בכללותו ובקבוצותיו השונות. סממניה של אהבת אמת הן: אכפתיות, אחריות, כבוד, וידיעת מושא האהבה. מתוך ההתקשרות עם הזולת באהבת אמת המועקה הפנימית של תחושת הניכור והבדידות יכולה להיפתר. על פיו קיימים 3 סוגים של אהבה: -

אהבה מזוכיסטית, שבו האוהב מתבטל כלפי מושא אהבתו ומוכן לעשות הכל בשבילו. בהתבטלותו, האדם נפרד מקיומו העצמי המכאיב והופך להיות חלק מהוויה אחרת.

אהבה סדיסטית, שבו האוהב מבטל את מושא אהבתו כלפי עצמו. האוהב מעצים את אישיותו בכך שהוא "בולע" את הזולת ושולט עליו, מכיוון שהוא רואה בו מכשיר להעצמה אישית ולבריחה מהחדלון ושאלות הקיום שלו.

ואהבה בוגרת שהיא האידאלית, שבה שני בני אדם עומדים אחד מול השני במלוא אישיותם הלא מתבטלת, ומשלימים אחד את השני באופן הדדי, באופן שאינם מבטלים את עצמם אחד כלפי השני.

על פי תפיסתו האהבה איננה מתת אל שנופלת משמים על האדם או רגש שפתאום האדם מתוודע אליו, אלא מיומנות לא קלה שיש ללמוד אותה תיאורתית ולהתאמן בה מעשית, ממש כבכל אומנות אחרת. (הבאתי פה מודלים 'על קצה המזלג' אך ישנם נוספים כמובן).

אהבה על פי המדע

רק בשנים האחרונות, לאור המהפכה בתחום מחקר מדעי המוח והפסיכולוגיה הקוגניטיבית החל להגלות ידע מדעי על רגשות ואהבה. על פי המדע כימיקלים במוחנו אחראים להתאהבות. ההורמונים אסטרוגן וטסטוסטרון אחראים על המשיכה המינית, דופמין אחראי לתחושת "פרפרים בבטן", נוראפינפרין אחראי לפעימות הלב המואצות וההתרגשות. האפקט המשותף של הכימיקלים הללו ושינויים במעגלים עצביים במוח גורם לאופוריה, תאווה, אובססיביות, יתר מרץ, חוסר שינה, חוסר תיאבון ותשומת לב ממוקדת באדם הנאהב. הורמון האוקסיטוצין אחראי לרתימת מערכת היחסים בין הנאהבים, וכאשר הם מקיימים יחסי מין ההורמון מופרש ומגביר את הקשר הרגשי. אנדורפינים בשיתוף פעולה עם שאר ההורמונים שהוזכרו לעיל, אחראים להתמוגגות סממני האהבה הראשונים ולייסוד קשרים ארוכי טווח. השפעת הכימיקלים שהוזכרו מתעמעמת לאחר תקופת זמן מסוימת ואז בוחנים בני הזוג אחד את השני באופן רציונלי.

ב - 30 השנים האחרונות הצטבר ידע רב על הביולוגיה של הרגשות והמחשבות. ג'ון יולינגס ג'קסון, (1835 - 1911) אבי הנוירולוגיה המודרנית חילק את המוח ל - 3 חטיבות הפועלות באופן שונה בכל הקשור לאהבה:

1. המוח הזוחלי - החטיבה הקדומה ביותר של המוח האנושי אותה רכשנו מאבותינו הזוחלים. היא כוללת את גזע המוח, את ההיפותלמוס ואת גרעיני הבסיס שמעליו. חלק זה הוא ליבת המוח ונמצא עמוק בתוכו והוא כולל מרכזים השולטים על התפקידים הגופניים הבסיסיים כמו: נשימה, לחץ דם, קצב לב, תיאבון, שינה ועוד. הוא גם שולט על התפקידים הבסיסיים של המיניות.

2. המוח היונקי - החלק השני של המוח אשר התפתח כשהופיעו היונקים על פני האדמה והוא כולל את היכולת לחוות רגשות בכלל ורגשות אהבה בפרט. מקבץ החלקים הנכללים בחלק זה נקרא המערכת הלימבית. שני חלקי המוח לעיל משותפים לאדם ולחיות אחרות.

3. המוח החדש - הוא חדש מבחינה אבולוציונית ואינו מפותח ברוב היונקים (למעט קופים, לוויתנים ודולפינים). הוא בנוי מקליפת מוח חדשה ותופס 85% מכלל נפח מוח האדם. הוא כולל את היכולת לאהוב אך חשוב מכך - את היכולת לחשוב בהיגיון, להתמצא במרחב ובזמן. אם המוח היונקי אחראי ליצירת החוויה הרגשית, הרי שהמוח החדש אחראי להבנה של מצבים רגשיים. ניתן לסכם זאת כך: אהבה זוחלית - תשוקה מינית, אהבה יונקית - חוויה סובייקטיבית של הצפת רגשות, אהבה של מוח חדש - שקולה ומחושבת, בעלת יכולת לראות "תמונה רחבה".

האם ניתן להסיק שיש עדיפות לשיקול הגיוני על פני נטיה רגשית בכל הקשור לאהבה? לא בהכרח משום שלמוח החדש יש אמנם יכולות אינטלקטואליות מרשימות אך למוח היונקי יש חושים מחודדים יותר במערכת הלימבית המנחים אותנו בבחירותינו בדרך הנקראת אינטואיציה.

אז מה זאת אהבה?

אהבה היא רגש חזק המנווט את דרכנו בנפתולי החיים ועושה אותם להיות ראויים לחיותם. בשיר השירים פרק ח' נכתב עליה כי "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה", אנטואן דה סנט - אכזופרי אמר כי "אהבה איננה התבוננות זה בזה אלא התבוננות משותפת לאותו כיוון", שייקספיר אמר כי "אהבה אינה רואה בעיניים אלא בנפש" וחיים נחמן ביאליק תהה בשירו "הכניסיני תחת כנפך": -

וְעוֹד רָז אֶחָד לָךְ אֶתְוַדֶּה:

נַפְשִׁי נִשְׂרְפָה בְלַהֲבָהּ

אוֹמְרִים, אַהֲבָה יֵשׁ בָּעוֹלָם -

מַה - זֹּאת אַהֲבָה?

ואני בתובנות שלי מתחברת יותר מכל למשפט שאמר בלז פסקל (1623 - 1662), מתמטיקאי, פיזיקאי ותיאולוג צרפתי (שעל שמו נקראה שפת התכנות פסקל) אשר הגיע למסקנה שיש שאלות שבאמצעות השכל לא יוכל למצוא תשובות עליהן. לפיכך אמר על האהבה כי "ללב יש היגיון משלו, שעליו ההיגיון אינו יודע דבר".
בעל חיים תהליך תפקיד תקשורת בינאישית עוררות מינית לטפל בהפרעת אישיות לשפר את המוח איך לראות את התמונה משיכה מינית שיפור יכולת שכלית תקשורתיות אהבה הגדרות
גאון או משוגע, לחשוב הפוך מכולם, איך להבדיל בין גאון לבין משוגע? איך לזהות גאונות? איך לזהות שיגעון? לחשוב שונה מכולם, האם אתה גאון? האם אתה משוגע? מה הסיכוי שאתה צודק? מה הסיכוי שאתה טועה? מה הסיכוי שכולם טועים? מה הסיכוי שאתה טועה? משוגע או גאון, חוכמת ההמון, חוכמת ההמונים, פוק חזי מאי עמא דבר, אבולוציה, החזק שורד, להמציא את הגלגל, יזמות עסקית, יותר חכם מכולם, פרזנטציה למשקיע, להכיר את המתחרים, מה המתחרים עושים? מה חוכמת ההמון? מה מקובל לעשות?
...לחשוב הפוך מכולם, איך להבדיל בין גאון לבין משוגע? איך לזהות גאונות? איך לזהות שיגעון? לחשוב שונה מכולם, האם אתה גאון? האם אתה משוגע? מה הסיכוי שאתה צודק? מה הסיכוי שאתה טועה? מה הסיכוי שכולם טועים? מה הסיכוי שאתה טועה? משוגע או גאון, חוכמת ההמון, חוכמת ההמונים, פוק חזי מאי עמא דבר, אבולוציה, החזק שורד, להמציא את הגלגל, יזמות עסקית, יותר חכם מכולם, פרזנטציה למשקיע, להכיר את המתחרים, מה המתחרים עושים? מה חוכמת ההמון? מה מקובל לעשות? והפעם אסביר עוד נקודת מבט, לגבי כאשר מישהו חושב משהו הפוך ושונה מכולם...
גיהנום הוא כאן! איך לעבור דירה לגן עדן?
גיהנום הוא כאן! איך לעבור דירה לגן עדן?
...לגן עדן? איפה נמצא הגיהנום ואיך אפשר לעבור לגן עדן? הגיהנום, לפי ההסבר של אליעד כהן, הוא תחושה פנימית של רע וסבל, המתקיימת אך ורק בתוך האדם עצמו. האדם שחושב שהמציאות שלו אינה טובה מספיק, שהדברים צריכים להיות אחרת, ושהוא חייב לשנות את מה שיש, נמצא למעשה בגיהנום. גן העדן, לעומת זאת, הוא ההבנה והחוויה שהכל טוב כפי שהוא. גם גן העדן וגם הגיהנום אינם מקומות חיצוניים, אלא מצבים פנימיים שהאדם עצמו יוצר על ידי היחס שלו למציאות. מה גורם לאדם להרגיש גיהנום? הגורם העיקרי לתחושת הגיהנום הוא הרצון שהמציאות תהיה...
מתכון רוחני, לוותר על הכל, מה באמת אתה רוצה, מה המטרה שלך, השבת אבידה, ללכת לאיבוד, לבטל את הרצון, למצוא את עצמך
מתכון רוחני, לוותר על הכל, מה באמת אתה רוצה, מה המטרה שלך, השבת אבידה, ללכת לאיבוד, לבטל את הרצון, למצוא את עצמך
...הכל, מה באמת אתה רוצה, מה המטרה שלך, השבת אבידה, ללכת לאיבוד, לבטל את הרצון, למצוא את עצמך האם אפשר באמת לוותר על כל הרצונות שלך? אליעד מסביר בהרצאה שהשאיפה של אנשים רבים היא לוותר על הרצונות שלהם, במטרה להגיע לשקט פנימי ושלווה אמיתית. הוא מדגיש שכדי להבין האם אתה באמת רוצה לבטל את הרצונות שלך, עליך לבדוק האם אתה מוכן לוותר לחלוטין, ללא תנאי וללא סייג, על כל הדברים, כולל אלו הטובים ביותר בחייך. אליעד נותן דוגמה למישהי שאומרת שהיא רוצה לוותר על הכל, אך כשבודקים לעומק, מתברר שהיא מוכנה לוותר רק על...
חופש פנימי - צריך או רוצה, חייב או רוצה, מחויב או אפשרי, מלך או עבד - דיבור פנימי - שעבוד עצמי
...או אפשרי, מלך או עבד - דיבור פנימי - שעבוד עצמי ובו יתבאר, כיצד האדם משעבד את עצמו בשעבוד עצמי. דהיינו, כיצד האדם גורם לעצמו להרגיש שהוא עבד, במקום לגרום לעצמו להרגיש שהוא מלך. כי האדם יכול להרגיש שהוא מלך, והוא גם יכול לגרום לעצמו להרגיש שהוא עבד. והאדם, במו פיו, יוצר לעצמו שעבוד עצמי, וגורם לעצמו להרגיש שהוא עבד, במקום לגרום לעצמו להרגיש שהוא מלך. והדברים אמורים, כלפי זה שהאדם הופך את האפשרי למחויב. כי כל דבר שקיים, יש רק שתי אפשרויות, או שהוא מחויב המציאות, דהיינו, שהוא חייב להיות קיים. או שה...
אמת מתוקה ושקר מר, או שקר מתוק ואמת מרה
...או שקר מתוק ואמת מרה האמת המרה והרעה ביותר בעולם, היא מתוקה וטובה יותר, מהשקר המתוק והטוב ביותר בעולם. משום, שמהות האמת, היא הסכמה עם המציאות. ומהות השקר, היא התנגדות והתרחקות מהמציאות. כי האמת, היא תיאור המציאות כפי מה שהיא באמת, והשקר, הוא תיאור המציאות, בצורה רחוקה ממנה. ולכן, האמת מקרבת את האדם לחוויית האחדות והשלמות עם המציאות, ללא כל התנגדות שהיא, והשקר, הוא מרחיק את האדם, מההנאה של דבקות ואחדות עם המציאות. ואמת מרה, היא רק כאשר מעורב בה שקר. והמרירות שבאמת, היא רק משום שיש בה גם שקר, שהוא...
אושר וסבל, טוב ורע, להיות כמה שיותר מאושר, איך ליהנות כמה שיותר? איך לסבול כמה שפחות? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע? האם אפשר ליהנות יותר מאשר לסבול? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, חוקי האושר
אושר וסבל, טוב ורע, להיות כמה שיותר מאושר, איך ליהנות כמה שיותר? איך לסבול כמה שפחות? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע? האם אפשר ליהנות יותר מאשר לסבול? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, חוקי האושר
...ליהנות כמה שיותר? איך לסבול כמה שפחות? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע? האם אפשר ליהנות יותר מאשר לסבול? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, חוקי האושר האם אפשר ליהנות בלי לסבול, ולהרגיש רק טוב בלי רע? אנשים רוצים ליהנות ולהרגיש טוב ככל האפשר. אליעד כהן מסביר בהרצאה שהנאה וסבל הם שני צדדים של אותה מטבע. המשמעות של האמירה הזאת היא שאתה לא יכול ליהנות ממשהו, אלא אם כן סבלת קודם לכן מחיסרון או מחוסר באותו הדבר. כלומר, מידת ההנאה שלך תמיד תהיה תלויה במידת החיסרון שקדמה לה...
פחד להבין את הרצון, למה יש רצון כלשהו? מה הרצון רוצה? רצון מפחיד, פחד להבין את עצמך, פחד לראות את האמת, איך נוצר רצון? למה אני לא מבין את עצמי? למה אתה לא מבין את עצמך?
פחד להבין את הרצון, למה יש רצון כלשהו? מה הרצון רוצה? רצון מפחיד, פחד להבין את עצמך, פחד לראות את האמת, איך נוצר רצון? למה אני לא מבין את עצמי? למה אתה לא מבין את עצמך?
...רוצה? רצון מפחיד, פחד להבין את עצמך, פחד לראות את האמת, איך נוצר רצון? למה אני לא מבין את עצמי? למה אתה לא מבין את עצמך? למה האדם מתקשה לשאול את עצמו למה אני רוצה משהו? הסיבה המרכזית לכך שלאנשים קשה לשאול את עצמם את השאלה למה אני רוצה משהו? היא שהשאלה הזאת מובילה לחשיפה של אמת פנימית מורכבת יותר. אליעד כהן מסביר כי בני אדם לרוב שואלים שאלות שטחיות כמו למה אני רוצה להרגיש טוב? או למה אני רוצה להיות רגוע?, אבל הם לא שמים לב שהשאלה האמיתית שמסתתרת מתחת לפני השטח היא: למה בכלל אני רוצה?. כאשר אדם שו...
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
...לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים למה חשוב להציב גבולות ברורים לילדים? אליעד כהן הסביר כי הצבת גבולות ברורים לילדים היא אחת מהפעולות החשובות ביותר לשמירה על סמכות הורית אפקטיבית. גבולות ברורים מאפשרים לילדים להבין מה מצופה מהם, מונעים בלבול, ותורמים לכך שהילדים יכבדו את הסמכות ההורית לאורך זמן. מנגד, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים עלולה להוביל למצב שבו הילדים מזלזלים בגבולות...
אינטרסנטיות, זולתנות, אלטרואיזם, פילנתרופיה, אנוכיות, לחשוב רק על עצמך, אגואיסטיות, אגואיזם, נרקיסיזם, נרקיסיסטיות, תרגול היפוכים, הכל אינטרסים, הכל זה אינטרסים, אלטרואיסטיות, גמילות חסדים
אינטרסנטיות, זולתנות, אלטרואיזם, פילנתרופיה, אנוכיות, לחשוב רק על עצמך, אגואיסטיות, אגואיזם, נרקיסיזם, נרקיסיסטיות, תרגול היפוכים, הכל אינטרסים, הכל זה אינטרסים, אלטרואיסטיות, גמילות חסדים
...אנוכיות, לחשוב רק על עצמך, אגואיסטיות, אגואיזם, נרקיסיזם, נרקיסיסטיות, תרגול היפוכים, הכל אינטרסים, הכל זה אינטרסים, אלטרואיסטיות, גמילות חסדים מהו ההבדל בין אינטרסנטיות לזולתנות? ההרצאה מתמקדת בהבדלים המהותיים בין אינטרסנטיות לזולתנות, ומעלה את השאלה האם קיימת פעילות אנושית נטולת אינטרס. אליעד כהן מסביר שהתפיסה הרווחת היא שהאדם פועל מתוך אינטרס אישי, אפילו כאשר הוא טוען שהוא פועל למען אחרים. כל פעולה שאדם עושה נחשבת לכזו שמניעה אותו ממקום של רצון אישי. המרצה מציע כי כל דבר שאדם עושה, אפילו אם הוא...
מעגל של פירושים שליליים וחיוביים, טיפול במאניה דיפרסיה, איך לצאת ממאניה דיפרסיה? איך לטפל במאניה דיפרסיה? טיפול בהפרעה ביפולרית, טיפול בהפרעה דו קוטבית, איך לצאת מלופ? פירושים שליליים, פירושים חיוביים, עובדות ופירושים
מעגל של פירושים שליליים וחיוביים, טיפול במאניה דיפרסיה, איך לצאת ממאניה דיפרסיה? איך לטפל במאניה דיפרסיה? טיפול בהפרעה ביפולרית, טיפול בהפרעה דו קוטבית, איך לצאת מלופ? פירושים שליליים, פירושים חיוביים, עובדות ופירושים
...דיפרסיה, איך לצאת ממאניה דיפרסיה? איך לטפל במאניה דיפרסיה? טיפול בהפרעה ביפולרית, טיפול בהפרעה דו קוטבית, איך לצאת מלופ? פירושים שליליים, פירושים חיוביים, עובדות ופירושים מדוע האדם הרגיש כל כך רע למרות שהמציאות לא נוראית? הסיבה שהאדם הרגיש רע כל כך, לפי ההסבר של אליעד כהן, אינה שהמציאות אכן גרועה באופן אובייקטיבי, אלא שהוא התרגל לפרש כל אירוע וכל חוויה בצורה שלילית קיצונית ומוגזמת. בהתחלה האדם שאל את עצמו מדוע הוא סובל כל כך והאם חייו אכן קשים כל כך. לאחר בדיקה עצמית הוא הבין שהבעיה אינה בחיים ע...
ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
...ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת? האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת? האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך? האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך? האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו? האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך? האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים? האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים? האם...
תקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים
...עם מתבגרים - הגבול הדק בין חפירה להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים קשיים בהשתלבות בחברה בגיל ההתבגרות, נוצרים עקב קשיים בתקשורת עם אחרים, בעיקר עם מבוגרים. כך עולה מממצאי המחקרים המקצועיים שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות. ממצאי המחקרים גם מצביעים באופן חד משמעי שככל שמתבגר מדווח על תקשורת קרובה ופתוחה יותר עם הוריו או עם דמות הורית משמעותית, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שהוא חושף את עצמו אליהן. אגב, תקשורת קרובה עם חברים לא נמצאה כמשפיעה. כמו הרבה דברים אחרים, גם תקשורת נכונה אנחנו...
עצמאות - הסיפור של העצמאות
...אנו חוגגים את יום העצמאות רק 61 שנה, למרות הקיום שלנו כעם אלפי שנים, אז מתי מתחילה העצמאות האישית שלנו: ביום בו נולדנו או ביום... ? העצמאות, למעשה מתחילה ביום שהגענו להכרה שבחרנו בחיים ולא במוות, במלוא מובן המילה - עצמאות הנפש. עצמאות זו החלטה שיש לנו שליטה על החיים שלנו והתגברנו על כל מיני פחדים ואמונות מגבילות שלנו כמו לא מגיע לי ולא ניתן להשגה. עצמאות זו היכולת לקחת סיכונים, וללכת אחרי האמונה בעצמנו ובחלומות שלנו ולכן אל לנו לפחד לשתף אחרים בחלומות ובדרך שלנו, שמה אנחנו קטנים וחלשים מידי כדי...
אימון אישי לנוער - האם אנו יודעים מספיק על ילדינו?
...האם אנו יודעים מספיק על ילדינו? לאור ההתרחשויות האחרונות בקרב בני הנוער, אנו צריכים לשאול את עצמנו כהורים, מה מקור הבעיה בחברה שלנו? מה קורה לילדינו? מה אנו כהורים צריכים לעשות כדי שהדברים ייראו אחרת? אנו מגדלים את דור העידן הטכנולוגי, ילדים שיושבים שעות מול המחשב, מתקשרים דרך המחשב וחשופים לסכנות, ילדים החשופים מגילאים מאד צעירים לשתיית אלכוהול, יודעים, שומעים, נחשפים כבר בגילאי 9 לנשיקות צרפתיות ולעולם המין... איך אנו כהורים יכולים לעצור את הטירוף וללמד את ילדינו לא לחצות גבולות בגילאים כה צעירים...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת חומר כימי באש...
אמונות, דפוסים ומציאות
...ומציאות / גלית שראל אנחנו יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 14
...כאשר אדם אומר כי הוא רוצה לפתח את כוח הרצון שלו נשאלת השאלה מהיכן יש לו את הרצון לפתח את הכוח רצון יש מאין =משהו שהשכל לא יכול להבין כיצד נוצר או בכלל האם נוצר - כלומר לא יכול לזהות את החוקיות של איך הדבר הופיע... נניח יש את עולם הסיבות, ויש את עולם התוצאות. בעולם הסיבות מתקיימים התהליכים שמקבלים ביטוי בעולם התוצאות או עולם התופעות. אך עולם הסיבות לא גלוי לעין בעולם התופעות התופעות מופיעות באפס זמן כך שסיבתם לא נודעה ואז נראה הדבר כיש מאין. ונניח הגענו לעולם הסיבות, ונשאל על הסיבות למה הן קיימות
עצלנות או מוטיבציה נמוכה?
...קרה, שרצה לעשות משהו, אך בכל זאת לא ביצע זאת? תחושות אשמה מקננות בך עקב מחשבה שאת עצלנית, עקב אמונה שאתה פשוט חסר משמעת עצמית. האם זו האמת לאמיתה? האם בדקת את רמת המוטיבציה שלך לפעולה הנחשקת? זה מתחיל בדברים הקטנים וכלה בדברים הגדולים. יש תחושה שמשהו חוסם אותך. זה כל כך מתסכל, מאחר שאת יודעת שאת רוצה. אתה יודע שזה טוב לך. ובכל זאת - אינך פועל לביצוע הפעולה. החל מפעילות ספורטיבית בכלל או בתדירות גבוהה יותר, ניקיון בבית, כתיבת קורות חיים מעודכנים, טיפול בעניינים כספיים, בירורים כספיים, וכלה בדברים...
אושר. האם אושר היא תכונה מולדת? האם יש לך את ה DNA של האושר? חלק 4
...את ה DNA של האושר? חלק 4 המשך מכאן אושר. אושר. האם אושר היא תכונה מולדת ? האם יש לך את ה DNA של האושר ? חלק 3. מה עליך לעשות בפועל? תשובה, אתה לא צריך לעשות שום דבר חוץ מאשר להתחיל לחשוב טיפונת יותר נכון מאשר אתה חושב היום. מעט גם כן טוב. כל טיפה קטנה של אור מעלימה ללא מאמץ המון חושך. פשוט תתחיל מהיום, לעשות בכל יום התחלה חדשה. ובכל יום תחשוב כאילו הרגע הזה נולדת, כאילו הכל חדש. תחשוב בדעה צלולה. ואת הפתרונות וגם את האושר תמצא בוודאות. בהצלחה. ציטוטים: רבי נחמן מברסלב לחיות כמו תינוק שנולד היום...
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) 1
...רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) 1. שאלה: כאשר חשבתי על הסיבה הראשונה, הבנתי שלא יכולה להיות סיבה כל עוד אין מצב שיש תוצאה. אליעד: אתה צריך לחשוב על זה שאם אין שתי ישויות, ויש רק ישות אחת אז אי אפשר להגיד שיש תוצאה, כי אין שינוי. אם בהתחלה הכל אחד, אז לא שייך להגיד שיהיה ככה, אין ככה, אין תכליתיות. זה לא...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אהבה בוגרת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אהבה בוגרת, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אהבה בוגרת, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
פרזנטציה לאקסית אילו שרירים מבצעים כפיפת מרפקים? מוות של אמא להיגמל מינית לחיות לנצח מהות הנשמה פחד להיכשל פחד לפרסם חיזוק ביטחון עצמי חסר ביטחון עצמי להתחיל עם בחורה לאהוב את המוצר התאהבות זה אסון עצבות בלי סיבה אושר אפשרי איך לא לרצות זוגיות? לא לפחד לפתח שיחה עם בחורה לקבל החלטה תהליכים לפני קבלת החלטה להתמודד עם בושה איך להתמודד עם השמצות? איך לעשות לעצמך מוטיבציה? מוטיבציה להתמדה נכונה חייב לעשות איתור צרכי הלקוח איזה סוגי מוצרים להציע ללקוחות? ריפוי הילד הפנימי סרבנות ילדים מדריך רוחני קבוצה רוחנית לטפל בשמיעת קולות לרפא חולי נפש בלי כדורים האקסית מתגעגעת להתמודד עם געגוע לאקס השרירים של השכל כמה פעמים כדאי להתאמן בשבוע? להתרחק מאלוהים אלוהים סיבת כל הסיבות התעוררות והארה הארה אמיתית האם כדאי להפוך להיות אלוהים? מה זה להיות אלוהים? לקחת משכנתא לרכישת דירה איך לעשות כסף בסטארטאפ? בעקבות אובדן משמעות החיים האם מטרת החיים היא גן עדן? יצירת אוירה חיובית כתבות חיוביות בגוגל תחושת הבחירה האם אין בחירה חופשית? יש מאין נשמת היקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, מאמן אישי לילדים נוער והורים, ייעוץ אישי מומלץ בתחום אהבה בוגרת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 13:29:17 - wesi4