ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אדם מואר ✔בודהיזם - השיחה אודות דרך החניכות ✔השיחה אודות דרך החניכות Sekha Sutta Majjhima Nikya 53, Majjhimapasapi 3,... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - השיחה אודות דרך החניכות
השיחה אודות דרך החניכות

Sekha Sutta

Majjhima Nikya 53, Majjhimapasapi 3, (M I 353)

כך שמעתי:

בפעם אחת הבודהה שהה במנזר נִיגְרוֹדְהַרְמָה בקַפִּילַבַטְהוּ בארץ בני השַקְיָאן. באותה עת, היה שם אולם אסיפות של השקיאנים מקפילבטהו אשר נבנה לא מזמן אך עדיין לא היה בשימוש על ידי פרוש, ברהמין או כל אדם אחר. השקיאנים מקפילבטהו ניגשו אל הבהגווה, הביעו מחוות כבוד והתיישבו במקום ראוי, לאחר שהתיישבו, פנו אל הבהגווה בדברים אלו: "אדון נכבד! הנה אולם אסיפות חדש, אשר נבנה לא מזמן, השייך לשקיאנים מקפילבטהו אך עדיין לא היה בשימוש על ידי פרוש, ברהמין או כל אדם אחר. אנא, שהבהגווה יהיה הראשון להשתמש בו, ולאחר מכן השקיאנים מקפילבטהו יחלו להשתמש בו. אם הבהגווה ישתמש בו ראשון הדבר יעניק שגשוג ועושר לבני השקיאן מקפילבטהו לעתיד לבוא. "

הבהגווה הסכים בשתיקה. לאחר שראו את הסכמת הבהגווה לבקשתם, השקיאנים מקפילבטהו קמו ממקומותיהם, הביעו מחוות כבוד, ועזבו בצורה מכובדת. לאחר מכן, הם הלכו לאולם האסיפות החדש, כיסו את הרצפה, ארגנו מקומות ישיבה, הציבו קערת מים גדולה במקום והדליקו מנורות שמן במקומות הדרושים. לאחר שסיימו, הם ניגשו אל הבהגווה, הביעו מחוות כבוד ועמדו במקום ראוי. אז פנו השקיאנים מקפילבטהו אל הבהגווה בדברים האלו: "אדון נכבד, אולם האספות מכוסה כולו ומקומות הישיבה מוכנים, קערת מים גדולה הוצבה במקום ומנורת שמן הודלקה. אדון נכבד, שהבהגווה יגיע ברגע המתאים לו. "

אז הבהגווה סידר את גלימותיו בהתאם, לקח את קערת - הנדבות ואת גלימתו העליונה, ופנה אל אולם האסיפות יחד עם קבוצת הנזירים. משהגיע לשם הוא רחץ את כפות רגליו, נכנס לאולם האסיפות והתיישב מנגד לעמוד האמצעי כשפניו פונות למזרח.

כך גם הנזירים רחצו את כפות רגליהם, נכנסו לאולם האסיפות והתיישבו לאורך הקיר המערבי, כשפניהם למזרח, והבהגווה לפניהם.

וכך גם השקיאנים מקפילבטהו רחצו את כפות רגליהם, נכנסו לאולם האסיפות והתיישבו לאורך הקיר המזרחי, כשפניהם מופנים מערבה, והבהגווה מולם.

חלק גדול של הלילה הבהגווה לימד את הדהמה לשקיאנים מקפילבטהו, תוך שהוא מגלה את התועלת שבה, מעודד אותם לתרגל אותה בעצמם, מלהיב אותם ומשמח את ליבם. אז הוא אמר לאננדה: "אַנַנְדָה! אנא הסבר לשקיאנים מקפילבטהו על הכניסה לדרך החניכות. הגב שלי כואב, אני אמתח אותו. "

"בסדר גמור, אדון נכבד, " השיב המכובד אננדה לבהגווה. הבהגווה קיפל את גלימת הטלאים לארבע ונשכב על צידו הימני בתנוחת האריה, כאשר הוא מניח את כף רגלו השמאלית מעט הלאה על גבי הימנית, מודע לגמרי וערני, כשהוא מציין בתודעתו את הזמן לקום.

אז המכובד אננדה דיבר אל מַהָאנָאמַה, נסיך השקיאן, כך: "כאן מהָאנָאמַה, תלמיד נאצל הוא בעל שליטה מלאה במוסר, בעל דלתות חושים מוגנות, אוכל במידה, מסור לעירנות, הוא בעל שבע המעלות, ומשיג על פי רצונו, ללא קושי וללא בעיה, את ארבעת הגְ'הָאנות, שהן תוצרי טוהר נעלה של התודעה ואשר מביאות ברכה בחיים האלו. "

כיצד תלמיד נאצל הוא בעל מוסר? כאן, מהאנאמה, התלמיד הנאצל משפר את המוסר שלו, הוא שומר על משמעת על פי העקרונות העיקריים של הפָּאטִימוֹקְהָה, הוא שומר על התנהגות נאותה ומקום מגורים מותר, הוא רואה סכנה גם במעידה הקטנה ביותר, והוא שומר על הכללים. כך, מהאנאמה, התלמיד הנאצל הוא בעל מוסר.

כיצד תלמיד נאצל שומר את דלתות החושים מוגנות? כאן, מהאנאמה, בכל פעם שהתלמיד הנאצל רואה בעיניו עצם, הוא לא נאחז בתכונותיו או במאפייניו [i]. אם חוש הראיה נשאר בלתי מוגן, מצבי תודעה קלוקלים כגון חמדנות ודיכאון עלולים להשתלט עליו, לכן הוא מתרגל ריסון, שומר על חוש הראייה שלו, ומצליח לרסן את חוש הראיה שלו. כאשר הוא שומע קול באמצעות האוזן... כאשר הוא מריח ריח באמצעות האף... כאשר הוא חש טעם באמצעות הלשון... כאשר הוא חש תחושת מגע באמצעות הגוף... כאשר הוא תופס אובייקט מנטלי באמצעות התודעה, הוא לא נאחז בתכונותיו או במאפייניו. אם התודעה נשארת בלתי מוגנת, מצבי תודעה קלוקלים כגון חמדנות ודיכאון עלולים להשתלט עליו, לכן הוא מתרגל ריסון, שומר על חוש התודעה שלו ומצליח לרסן את התודעה שלו. מהאנאמה, בדרך זו התלמיד הנאצל שומר על דלתות חושיו מוגנות.

כיצד תלמיד נאצל אוכל במידה? כאן, מהאנאמה, תלמיד נאצל זהיר בכוונתו ואוכל את המזון לא לשם השעשוע, לא מתוך הנאה לא לשם התפארות (בכוחו), לא לשם שיפור המראה של הגוף, אלא רק לשם תמיכה בגוף הפיזי, כדי שיהיה לו תזונה מספקת להמשך החיים, כדי להפיג את הרעב ולשאת את התרגול הרוחני [ii]. [הוא מהרהר בדבר כך: ] 'אסיר הרגשות ישנות מבלי לעורר הרגשות חדשות [iii], אוכל רק כמות מזון מספקת להיות בריא, חסר אשמה ולחיות בנוחות. ' כך, מהאנאמה, התלמיד הנאצל אוכל במידה.

כיצד התלמיד הנאצל מסור לעירנות? כאן, מהאנאמה, התלמיד הנאצל, תוך הליכה וישיבה במשך היום, מטהר את תודעתו מגורמים מפריעים. תוך הליכה וישיבה במהלך האשמורת הראשונה של הלילה, הוא מטהר את תודעתו מגורמים מזיקים. באשמורת האמצעית של הלילה, הוא נשכב על צידו הימני, בתנוחת האריה, כשהוא מניח את כף רגלו השמאלית מעט הלאה על גבי הימנית, מודע לגמרי ועירני, כשהוא מציין ברוחו את הזמן לקום. באשמורת האחרונה של הלילה, לאחר שהוא קם, תוך הליכה וישיבה הוא מטהר את תודעתו מגורמים מזיקים. כך מהאנאמה, התלמיד הנאצל מסור לעירנות.

כיצד התלמיד הנאצל בעל שבע מעלות? כאן, מהאנאמה, התלמיד הנאצל הוא בעל אמון בהארה של הטטהאגטה כך: "כך אכן הוא הבהגווה, ראוי להערכה מיוחדת, ער לחלוטין, מושלם בידיעותיו ומעשיו, מבורך, יודע את העולמות, בלתי ניתן להשוואה ביכולתו לאמן את אלו הראויים לאימון, המורה של האלים והאדם, המואר, הנעלה ביותר. "

התלמיד הנאצל הוא בעל חוש בושה, הוא מתבייש לעשות רע, במעשה, בדיבור או במחשבה. הוא מתבייש להיות מעורב בפעולות זדוניות ומושחתות.

הוא נרתע, הוא נרתע מלעשות רע בפעולה, דיבור או מחשבה, הוא נרתע מלהיות מעורב בפעולות זדוניות ומושחתות.

הוא הקשיב הרבה [להוראות הלימוד], הוא זוכר את מה ששמע, הוראות לימוד אלו אשר הן טובות בתחילתן, טובות באמצען, וטובות בסופן, שלמות במשמעות ובניסוח, הוראות אלו מכוננות את החיים הרוחניים המושלמים בתכליתם והטהורים, הוא הקשיב הרבה להוראות הלימוד האלו, זוכר אותן, משנן אותן ברהיטות, מהרהר בהן ומבין אותן בשכלו.

הוא עושה מאמצים אדירים להיפטר ממצבי תודעה מזיקים ולהשיג מצבי תודעה ראויים, הוא מתמיד בנחישות, הוא עושה מאמצים גדולים, הוא לא זונח טיפוח מצבי תודעה ראויים.

הוא מודע, הוא בעל מודעות קורנת ומושלמת, הוא זוכר מה נעשה או נאמר לפני זמן רב ויכול להיזכר בכך שוב ושוב.

יש [לו] חכמה, הוא בעל חכמה המבינה את ההופעה והעלמות, אשר מובילה להכחדה מוחלטת של הסבל. כך, מהאנאמה, התלמיד הנאצל הוא בעל שבע המעלות.

וכיצד התלמיד הנאצל משיג על פי רצון, ללא קושי וללא בעיה, את ארבע הג'האנות שהן תוצרי טוהר נעלה של התודעה ואשר מביאות ברכה בחיים אלו? כאן, מהאנאמה, התלמיד הנאצל, מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, נכנס ושוהה בג'האנה הראשונה, בה יש חשיבה (vitakka) והרהור (vicra), הנולדת מניתוק, בה יש התעלות (pti) ושמחה (sukkha). ועם הדממת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הוא נכנס ושוהה בג'האנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, בה יש בתחושת התעלות ושמחה. ועם התפוגגות תחושות ההתעלות והתשוקות הוא שוהה באיזון נפשי, מודע וערני הוא חווה בגופו את השמחה אשר עליה מספרים הנאצלים: "מאושר הוא זה אשר חי באיזון נפשי ומודע", וכך הוא נכנס ושוהה בג'האנה השלישית. ולאחר שויתר על הנאה וכאב ועם העלמות שמחה ועצבות קודמת, הוא נכנס ושוהה בג'האנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי ומודעות. כך, מהאנאמה, התלמיד הנאצל משיג על פי רצון, ללא קושי וללא בעיה את ארבעת הג'האנות שהן תוצרי טוהר נעלה של תודעה ואשר מביאות ברכה בחיים אלו.

מהאנאמה, תלמיד נאצל שכך הוא בעל שליטה מלאה במוסר, בעל דלתות חושים מוגנות, אוכל במידה, מסור לעירנות, בעל שבע המעלות, אשר משיג על פי רצונו ללא קושי וללא בעיה את ארבעת הג'הנות שהן תוצרי טוהר נעלה של התודעה ואשר מביאות ברכה בחיים האלו - [עליו], מהאנאמה, נאמר שהוא תלמיד נאצל אשר נכנס לדרך החניכות (sekha). הוא אינו סרוח ומסוגל לבקוע [את קליפת הבורות]. יש בו את היכולת להתעוררות מושלמת, והוא מסוגל להשיג את הביטחון המושלם משיעבוד.

לדוגמה, מהאנאמה, תרנגולת מטילה שמונה או עשר ביצים, דוגרת עליהן היטב, מחממת אותן ומכסה אותן. גם מבלי שהתרנגולת תבקש משאלה: "הלוואי שהאפרוחים האלו ישברו את הקליפה בעזרת המקורים והציפורניים שלהם ויבקעו בבטחה" האפרוחים האלו לבטח יוכלו לבקוע בבטחה באמצעות שבירת הקליפה בעזרת המקורים והציפורניים שלהם. באותו אופן, מהאנאמה, תלמיד נאצל שכך הוא בעל שליטה מלאה במוסר, בעל דלתות חושים מוגנות, אוכל במידה, מסור לעירנות, בעל שבע המעלות, אשר משיג על פי רצונו ללא קושי וללא בעיה את ארבעת הג'הנות שהן תוצרי טוהר נעלה של התודעה ואשר מביאות ברכה בחיים האלו - [עליו], מהאנאמה, נאמר שהוא תלמיד נאצל אשר נכנס לדרך החניכות. הוא אינו סרוח ומסוגל לבקוע [את קליפת הבורות]. יש בו את היכולת להתעוררות מושלמת, והוא מסוגל להשיג את הביטחון המושלם משיעבוד.

מהאנאמה, באמצעות המודעות בעלת טוהר המבוסס על איזון נפשי, התלמיד הנאצל הזה יכול להיזכר במספר גדול של חיים קודמים שלו. ובמה הוא נזכר?

הוא נזכר בחיים קודמים, בחיים הקודמים להם... וכך הוא נזכר בחיים קודמים רבים ושונים שלו יחד עם האירועים, התנאים והעובדות השונות. וזו היא הבקיעה הראשונה שלו. כמו אפרוח ששובר את קליפת הביצה ויוצא ממנה.

באמצעות המודעות בעלת טוהר המבוסס על איזון נפשי, התלמיד הנאצל רואה באמצעות העין השמימית, הטהורה והעולה על העין האנושית את היצורים העוברים ממצב למצב (בתהליך מותם והיוולדם), יצורים נחותים ועליונים, יצורים יפים ומכוערים, יצורים ברי מזל וחסרי מזל. הוא מבין כיצד יצורים עוברים על פי הפעולות (קרמה) שלהם. זו היא הבקיעה השנייה שלו. כמו האפרוח השובר את קליפת הביצה ויוצא ממנה.

באמצעות המודעות בעלת טוהר המבוסס על איזון נפשי הזיהומים נהרסים, ועל ידי ידיעה עליונה כאן ועכשיו התלמיד הנאצל משיג בעצמו ושוהה בשחרור התודעה (cetovimmuti[iv] ) ובשחרור חוכמה (pavimmuti), הנקיים מזיהומים. זו היא הבקיעה השלישית, כמו האפרוח השובר את קליפת הביצה ויוצא ממנה.

מהאנאמה, כשתלמיד נאצל הוא בעל שליטה מלאה במוסר, זהו חלק מתהליך האימון שלו (caraa). כשתלמיד נאצל בעל דלתות חושים מוגנות, גם זה חלק מתהליך האימון שלו. כשתלמיד נאצל אוכל במידה, גם זה חלק מתהליך האימון שלו. כשתלמיד נאצל מסור לעירנות, גם זה חלק מתהליך האימון שלו. כשתלמיד נאצל הוא בעל שבע המעלות, גם זה חלק מתהליך האימון שלו. כשהתלמיד הנאצל משיג על פי רצונו, ללא קושי וללא בעיה, את ארבעת הג'האנות שהן תוצרי טוהר נעלה של התודעה ואשר מביאות ברכה בחיים האלו, גם זה חלק מתהליך האימון שלו.

התלמיד הנאצל נזכר בחיים קודמים רבים ושונים. הוא נזכר בחיים קודמים, ובחיים הקודמים להם... וכך הוא נזכר בחיים קודמים רבים ושונים שלו יחד עם המאורעות התנאים והעובדות השונות, גם זה חלק מהידיעה שלו.

מנאנאמה, כשתלמיד נאצל רואה באמצעות העין השמימית, הטהורה והעולה על העין האנושית את היצורים העוברים ממצב למצב, יצורים נחותים ועליונים, יצורים יפים ומכוערים, יצורים ברי מזל וחסרי מזל. הוא מבין כיצד יצורים עוברים על פי הפעולות (קרמה) שלהם - גם זה חלק מהידיעה שלו.

כאשר הזיהומים של תלמיד נאצל נהרסים, ועל ידי ידיעה עליונה כאן ועכשיו הוא משיג בעצמו ושוהה בשחרור התודעה ובשחרור באמצעות חוכמה שהם נקיים מזיהומים - גם זה חלק מהידיעה שלו.

מהאנאמה, על תלמיד נאצל כזה נאמר שהידיעה שלו מושלמת, שהתרגול שלו מושלם, שהן הידיעה והן התרגול שלו מושלמים.

מהאנאמה, הברהמה סַנַנְקוּמָארַה הוסיף ואמר את שורות השיר הבאות:

בין אלו המסתמכים על שושלת

מעמד השליטים הוא המצוין ביותר.

אך המושלם בידיעה ובתרגול

הוא המצוין ביותר בין בני אדם ואלים.

מהאנאמה, הברהמה סננקומארה ביטא את הפסקה כהלכה ובצורה הולמת. הוא אמר דבר נכון ולא בלתי נכון. הדברים בעלי משמעות ולא חסרי משמעות. והבהגווה מאשר זאת.

אז הבהגווה קם ואמר למכובד אננדה: "כל הכבוד, אננדה! כל הכבוד! הסברת היטב לשקיאנים מקפילבטהו על הכניסה לדרך החניכות. "

כך המכובד אננדה העביר את השיחה הזו, והמורה אישר אותה בכללותה. ובני השקיאן מקפילבטהו היו שמחים ומאושרים מדבריו של המכובד אננדה.

[i] 'תכונותיו' - לדוגמה, זכר או נקבה. 'מאפייניו' - לדוגמה, הבעה או צורת התנהגות.

[ii] התרגול הרוחני - brahmacariya.

[iii] הנזיר נפטר מחוסר הנוחות הקיים של הרעב ומונע הופעה של אי נוחות נוספת כתוצאה מאכילה מופרזת.

[iv] שחרור התודעה - cetovimutti: כלומר, אַרַהַטָה פְּהַלַה סַמָאדְהִי (arahatta phala samadhi) - ריכוז התודעה, חופשי מהשתוקקות, החודר לשלב הרביעי של 'פרי הידיעה'.
להתאמן יכולת השמנה נפש מראה קשיים הסבר חיים ירידה במשקל הוראות איזון בודהיזם
הארה רוחנית, למה אין שאלה, אדם מואר, להיות מואר, הוכחה שהכל אחד, יש שאלה אין סופית, ידיעה מחוייבת, נכון מצד עצמו
הארה רוחנית, למה אין שאלה, אדם מואר, להיות מואר, הוכחה שהכל אחד, יש שאלה אין סופית, ידיעה מחוייבת, נכון מצד עצמו
... רוחנית, למה אין שאלה, אדם מואר, להיות מואר, הוכחה שהכל אחד, יש שאלה אין סופית, ידיעה מחוייבת, נכון מצד עצמו מה המשמעות של אין שאלה בהארה רוחנית? כאשר אליעד ... סימן שהתשובה אינה שלמה ואמיתית. אדם מואר אמיתי מגיע למקום שבו הוא אינו שואל יותר, כי הוא מבין באופן מוחלט שהכל אחד ואין שום דבר מעבר לכך. מה ההבדל בין אדם מואר באמת לבין מי שמאמין שהוא מואר? אליעד מסביר שאדם מואר באמת אינו זקוק להסברים או תירוצים כדי לשמר את התובנה שלו שהכל אחד. הוא חי את האחדות באופן ישיר, בלי ספקות ובלי תהיות. לעומת ... שאין שאלה? הוכחה שהכל אחד איך לזהות אדם מואר באמת? מה זה אין שאלה? האם לכל תשובה יש שאלה נוספת? מה ההבדל בין אמונה להארה? ...
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
... רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני איך אפשר לדעת אם מורה רוחני באמת הגיע להארה? השאלה הראשונה שעולה היא כיצד אדם יכול לדעת אם המורה ... בבירור שהחשיבה של רבי נחמן זהה לשלו. מה המשמעות של להיות אדם מואר? אליעד מסביר את מושג ההארה הרוחנית בצורה ישירה: מואר פירושו אור, כלומר, הבנה עמוקה יותר. אבל השאלה המהותית היא: ...
תשובות מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל
תשובות מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל
... מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל מה המשמעות של תשובות מתוך אחדות מוחלטת? כאשר בן אדם שואל שאלה הנובעת מבעיה, התגובה הטבעית היא לתת ... חתול - הוא פשוט חתול. באותו האופן, אדם שחווה אחדות מוחלטת, אינו מנסה להיות באחדות, הוא פשוט נמצא בה באופן טבעי. למה אדם מואר אינו יכול להסביר כיצד להגיע להארה? אליעד מסביר שאדם שהגיע להארה או לאחדות מוחלטת אינו יכול באמת להסביר לאדם אחר כיצד להגיע למצב זה. הסיבה לכך היא שמי שכבר מצוי ... מאמץ? הרבה אנשים מנסים לשכנע את עצמם שהכל בסדר כדי להרגיש טוב יותר, אך לדברי אליעד זו עדיין צורה של אחיזה והכחשה. האדם המואר לא מנסה לחשוב שהכל בסדר - הוא פשוט נמצא במצב שבו הוא מבין לעומק שאין שום משמעות להגדרות של בסדר או לא בסדר. אין לו בעיה עם זה שיש בעיה, ואין לו בעיה עם זה שאין ... את עצמו יהיה מקובל עליו באופן מוחלט, ללא צורך לשנות או לשפר אותו. אליעד מדגיש שבמצב כזה, אפילו אם מישהו ינסה לעורר באדם המואר ספקות ויטען שהוא חי בהכחשה, לא תהיה לכך שום משמעות עבורו, כי מבחינתו כל תפיסה של המציאות כבר לגיטימית ושווה. למה כל פתרון מוגדר אינו יכול להיות הפתרון הסופי? אליעד ... אלא המצב הטבעי של כל דבר. קיר אינו מנסה להיות קיר, הוא פשוט קיר. חתול לא מנסה להיות חתול, הוא פשוט חתול. כך גם האדם המואר - הוא אינו מנסה להיות מואר, הוא פשוט מואר מעצם קיומו. ההבנה הזו היא התכלית האמיתית של התהליך הרוחני: להגיע למצב שבו האדם חי באופן טבעי לחלוטין, ללא מאמץ, ללא ...
איך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחוייב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית
איך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחוייב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית
... של הארה רוחנית ואת הדרך לזהותה, ונותן דוגמאות רבות והסברים מפורטים כדי לעזור להבין לעומק את הנושא. למה קשה לזהות אדם שהגיע להארה רוחנית? אליעד מסביר שקשה מאוד לזהות אדם מואר , משום שאדם שבאמת נמצא בהארה רוחנית מתייחס למציאות בצורה שאינה מקובעת ואינה מחויבת. צדיק או אדם מואר באמת, לפי ההסבר, אינו מזוהה על פי התנהגות חיצונית מסוימת. אם אדם באמת ייצמד אך ורק לאמת המוחלטת באופן מוחלט ומוחלט בלבד, הוא לא יוכל לפעול, כי פעולה בעולם מחייבת מידה של משחק ומידה של גמישות. לכן, אדם מואר חייב להשתתף במשחק החיים במידה מסוימת של העמדת פנים או משחק, וזו הסיבה שקשה לזהות אותו לפי פעולותיו החיצוניות בלבד. מהי השיטה הוודאית לזיהוי הארה רוחנית לפי אליעד? לפי אליעד, השיטה הטובה ביותר לזיהוי אדם מואר היא לבדוק עד כמה הוא יכול לחשוב בו - זמנית על דבר והיפוכו. הוא מדגיש שהיכולת הזו, של לחשוב על רעיון וגם על ההפך שלו, ... למדוד הארה רוחנית רק לפי פעולות חיצוניות? אליעד מבהיר שלא ניתן למדוד הארה רוחנית לפי ההתנהגות החיצונית של האדם, משום שהתנהגות חיצונית תמיד קשורה למשחק כלשהו בעולם. אדם מואר, אם ירצה לפעול בעולם, חייב לשחק משחק מסוים - אפילו אם הוא מודע לכך שמדובר במשחק. לכן, המדידה האמיתית והפנימית של ... אליעד כהן מדגיש שהיכולת לתפוס את החיים כמשחק ולא כמחויבות, והיכולת להביא היפוכים לרעיונות ולרצונות, היא האינדיקציה הטובה ביותר לזיהוי מורה רוחני מואר. איך לזהות אדם מואר? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהי גמישות מחשבתית? איך להפוך מחויב לאפשרי? מהי תורת ההיפוכים? איך לזהות מורה רוחני מואר באמת? השאלה המרכזית שבה עוסק אליעד כהן בהרצאה היא כיצד אפשר לזהות אם אדם מסוים באמת הגיע להארה רוחנית או לא. לפי אליעד, הדרך לזהות אדם מואר היא לבדוק עד כמה האדם הזה תופס את החיים כמשחק, ועד כמה הוא יכול להתייחס לדברים באופן גמיש ולא מחויב. מהי הארה רוחנית ... כמחויב. ההבדל בין אפשרי למחויב הוא מהותי בתורתו של אליעד, שכן רוב האנשים רואים את הדברים שקורים להם כמחויבים, כלומר, כמציאות אובייקטיבית שאין לה אלטרנטיבה. לעומתם, האדם המואר רואה הכל כמשחק אפשרי שניתן לשחק בו בכל רגע באופן אחר, ללא תלות או קיבעון מוחלט. איך ניתן לזהות אדם שחווה את החיים ... שלם ומאושר. אליעד מדגיש שהיכולת הזו להחזיק הפכים, ללא סתירה, היא המדד האולטימטיבי לגמישות מחשבתית ואינדיקציה חזקה לכך שהאדם אכן נמצא במצב של הארה. מדוע קשה לזהות אדם מואר לפי המעשים? לפי אליעד כהן, קשה מאוד לזהות אדם מואר על פי מעשיו החיצוניים בלבד. זאת משום שאדם מואר באמת, צדיק אמיתי במובן של אליעד, מסוגל לשחק את המשחק של החיים בדיוק כמו אדם רגיל - עם רצונות, שאיפות, הצלחות ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
... בתופעה חולפת כלשהי, על ידי זה האדם סובל כאשר התופעה משתנה. ואדם מואר עפ הבודהיזם, הוא מי שהצליח להשתחרר מכל תלות רגשית כלשהי לגבי תופעה משתנה כלשהי. וניתן למצוא עמקויות כלשהן בבודהיזם, לגבי זה שגם האני ... הגיע לסוף המרוץ. ולכן האדם שנמצא במרוץ, חושב שהבודהיסט הוא אדם מואר ומאושר. וכאשר האדם מתבונן על הבודהיסט והוא רואה מולו אדם רגוע, שמשדר כלפי חוץ תחושה של שלווה, שקט נפשי, רוגע, שמחה, שלוות נפש וכיוב, ... ושאין לו את כל הדברים האלו, אז נדמה לו שהבודהיסט הזה הוא אדם מואר ומאושר. ובפרט אם אותו הבודהה בא לאדם ומספר לאדם שהעולם הזה מלא בסבל, ושהסבל נובע מכך שהאדם רודף אחרי דברים שכל הזמן משתנים, והבודהה ממשיך ומסביר ואומר שהוא אדם מואר ומאושר, מחמת זה שהוא כבר לא רודף אחרי התופעות המשתנות של העולם הזה, אז גם זה גורם לאדם להיות עוד יותר בטוח שהנה הבודהה הזה הוא אדם מואר ומאושר באמת. ואז האדם גם הוא מנסה ללמוד את שיטת הבודהה ואת הבודהיזם. והאדם מנסה גם הוא להשתחרר מהסבל שיש בעולם. והאדם מתחיל להשתחרר ...
התאבדות, למה לא להתאבד, למה אנשים מתאבדים, התאבדות רוחנית, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדויות, קדושת החיים, לשמור על הבריאות, הארה רוחנית, חיים ומוות, ההתאבדות של אלוהים
... בעולם, לא יתאבד לעולם. הסיבה לכך היא שאדם מואר אמיתי חווה את המציאות כמושלמת, ... יותר. אבל אליעד מדגיש שזו לא הבחירה של האדם המואר באמת, אלא של האדם הרגיל, שסובל ... לאדם פרספקטיבה שונה על החיים והמוות. אדם מואר חי בתחושה עמוקה של שלמות, אהבה ... אנשים מתאבדים? מהי התאבדות רוחנית? האם אדם מואר יכול להתאבד? מהי ההתאבדות של ...
ה"אני", מי אני, מה אני, מהות התודעה העצמית, מהות הנשמה, מהות המציאות, מהי נשמה, דימוי דבר לדבר, לראות את עצמך
ה"אני", מי אני, מה אני, מהות התודעה העצמית, מהות הנשמה, מהות המציאות, מהי נשמה, דימוי דבר לדבר, לראות את עצמך
... שתי אפשרויות להתנהלות בעולם: מתוך שינה או מתוך התעוררות רוחנית. כשאדם חי מתוך שינה, הוא מאמין שיש הבדל אמיתי בין פעולה לאי - פעולה, למשל, שהוא הולך לעבודה כי הוא חושב שזה יביא לו תועלת. לעומת זאת, אדם מואר , שמתעורר מהאשליה, מבין שאין הבדל בין הפעולות ...
להתאבד, מורה רוחני מת מאושר, התאבדות רוחנית, איך להיות מאושר? אושר מוחלט, נזיר בודהיסטי, חיים אחרי המוות, הארה רוחנית, מדיטציה, מאה אחוז הצלחה, סבל ואושר, ארמדיל, בודהיזם
... קשה מאוד להישאר בו כל הזמן, כי המצב האנושי מכיל גם הזדהות עם הגוף ועם המציאות. האדם השני בשיחה טען כי אי אפשר באמת לחיות באושר מוחלט, ושגם אדם מואר לא חי במצב הזה כל הזמן. אליעד התעקש שאם המטרה הסופית היא לא לסבול בכלל, אז הדרך הכי ...
רגשות, לחוות רגשות, להתחבר לרגשות, להרגיש, להתרגש, להתאהב, לשנוא, להגיע לנפרדות, לחזור לנפרדות, להתאהב בחיים, להשתחרר מהאחדות
רגשות, לחוות רגשות, להתחבר לרגשות, להרגיש, להתרגש, להתאהב, לשנוא, להגיע לנפרדות, לחזור לנפרדות, להתאהב בחיים, להשתחרר מהאחדות
... אותם לאנשים שלא באמת מסוגלים להרגיש עוצמות של אהבה או שנאה, אלא רק מעין מצב נייטרלי וקרוב לחוויה של מוות רגשי. אליעד מבקר זאת ואומר שהמבחן האמיתי לאדם מואר הוא היכולת לנוע בין אחדות לנפרדות, ולחוות את שתיהן במלוא עוצמתן, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אדם מואר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אדם מואר, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אדם מואר, דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, אימון אישי בסקייפ, אימון אישי ועסקי בנושאי אדם מואר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7422 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 18:39:29 - wesi4