תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה קמצא ובר קמצא סיפור היסטורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת? על קמצא ובר - קמצא חרבה ירושלים ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

קמצא ובר קמצא סיפור היסטורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת?

על קמצא ובר - קמצא חרבה ירושלים

מספרת הגמ' במסכת גיטין נ"ה ע"ב:

על קמצא ובר - קמצא חרבה ירושלים.

היה אדם אחד שאהב את קמצא ושנא את בר - קמצא. עשה סעודה. אמר לשמשו: לך והזמן לסעודה את קמצא, שאותו אני אוהב. הלך השמש והביא בטעות את בר - קמצא השנוא.

מצא בעל הבית את בר - קמצא יושב ליד שולחנו. אמר לו: הרי אתה שונא אותי. מה אתה עושה כאן?!

השיב בר - קמצא: הואיל ובאתי הנח לי ואתן לך דמי האכילה והשתייה שלי.

אמר לו בעל הבית: לא! צא מכאן.

- אתן לך דמי חצי סעודתך.

- לא

- אתן לך דמי כל סעודתך.

- לא

נטלו בידו, העמידו והוציאו החוצה.

אמר בר - קמצא: הואיל וישבו שם חכמים ולא מיחו בידו כנראה שנוח להם בזה. אלך ואלשין עליהם לפני המלך.

ואכן, אמר וכך עשה. בר - קמצא הלך ואמר לקיסר: מרדו בך היהודים. ומשם היתה קצרה הדרך לחורבן הבית שהומט על ישראל.

*

מיד לאחר קריאת הסיפור, נשאלת השאלה, מדוע לא מוזכר שמו של בעל הבית? הרי אין ספק שחז"ל לא 'השמיטו' אותו במקרה.

ייתכן וחכמינו לא ציינו את שמו כדי לומר לנו שהאדם הזה פשוט יכול להיות כל אחד!

אני, אתה ואת, כל אחד ואחד מאיתנו.

הגמרא לא מתארת כאן סיפור פרה - היסטורי שנשלף ממרתפי המוזיאונים. מדובר במציאות שעלולה להיות אקטואלית עד כדי כאב, כאן ועכשיו. לא משהו שרק קרה, אלא שממשיך לקרות כל הזמן, ובגללו עדיין אין לנו בית מקדש אלפיים שנה אחרי.

האם שנאת חינם זה דבר שעבר זמנו?

האם אהבות ושנאות, סכסוכים ומניפולציות חלפו מן העולם?

האם אוזנינו לא שומעות מדי יום מילים שלא צריכות להיאמר ופינו לא משגר חיצים שבשוגג (או במזיד) ננעצים בליבו של מישהו אחר?

האם לא קורה שאנו שותקים ומעדיפים לעצום עיניים במקום בו צריך לקום ולעשות מעשה? שאנו מעדיפים 'לבטוח בה'' ולגלגל אחריות כלפי מעלה, בזמן שתפקידנו להשתדל ולעשות מעשים?

מצוי מאוד להיכשל בגאווה, אבל האם לא קורה גם שנכשלים בענווה שאינה במקומה?

פתגם ידוע אומר: מספיק טיפש אחד בשביל לשרוף יער שלם. זה ודאי נכון.

אך הגמרא שמספרת לנו על קמצא ובר - קמצא מלמדת אותנו דבר חשוב נוסף - צריך עוד הרבה אנשים מסביב שיניחו לזה לקרות.

"כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב", אמרו חז"ל. אך אולי דווקא היום הזה, יום החורבן, עשוי להיות זמן של חשבון נפש והתחלה חדשה. קודם כל, כל אחד בעצמו ובמעגלים הקרובים אליו, וכולנו יחד במהלך כללי שיוביל את כולנו לחדש ימינו כקדם ולראות בבניין בית המקדש, במהרה בימינו.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

לקיחת אחריות
לקיחת אחריות כשאדם מבין שניתנה לו היכולת לבחור בין טוב לרע, כלומר בין להסתכל על הטוב או הרע שבדברים וזה הדבר שמניע אותו להחלטות נכונות או שגויות, אז הוא מבין שהוא צריך לבחור בפונקציה של לראות את הטוב שיש בכל דבר. כי כאשר האדם בוחר במחשבה לראות את הטוב שיש בכל דבר המחשבה הזו מובילה אותו לטוב. וכאשר האדם עושה דברים בשלמות בתחום שלו, אז הוא זוכה לאושר שלם דהיינו, אושר בשלמות. כאשר אדם עושה דבר עד הסוף ובמחשבה שלו הוא יודע שהוא קיבל להיות שלם מהמציאות האינסופית, והמחשבה שלו שהוא שלם גורמת לו לעבוד בשלמות על מה שהוא רוצה לעשות. ואם מבחינה חיצונית הוא צריך ידע מספרים, אנשים וכו' הרי שזוהי עזרה חיצונית כדי לעזור לאדם להגיע לשלמות. וכל צעד הוא בריא, בונה וחשוב. כי כאשר אדם חושב באמת לעשות דבר עד הסוף אז הוא עושה אותו בשלמות. וכל שכן, לעניין האושר עליו אמר רבי נחמן מברסלב "כשאדם יודע שכל מאורעותיו הן לטובתו זו הבחינה היא מעין עולם הבא".... לחץ להמשך...

אלוהים טוב או רע? העולם טוב או רע? עושה טוב או עושה רע?
...להיות כמה אפשרויות, אבל אם הרע יוצא ממשהו אז גם השורש צריך להיות רע כי גם השורש נפרד ממה שיצא ממנו, וגם מחויב המציאות, הוא אפשרי המציאות כי הופכים אותו מכלום לישנו, והאיננו לא מחויב אם כן כי אפשר להפוך אותו. ואפשר להגיד שזה רק רע, כי הכל נפרד, והשורש נפרד ממה שיצא ממנו המסובב הוא לא התוצאה, הוא הסיבה. ועכשיו ניתן את נקודת המבט ההפוכה שהכל טוב, ומי שיתבונן מנקודת מבט מסוימת הכל אחד, כל הביטויים של ההוויה נכללים בבריאה, ואם הבריאה והבורא הם אחד ומאוחדים אז הכל טוב מוחלט, והכח שמניע את הכל טוב דרכו להיטיב, אבל גם מעצם כך שהוא עושה פעולה, הוא רע, כי צמצמנו אותו, כל הגדרה היא רעה, ההטבה היא רעה, כי הוא נפרד ומתי זה נכון טוב דרכו להיטיב, כי הכל אחד, אין טוב ורע, טוב דרכו לעשות רע וגם טוב ולאחדות של הטוב והרע הם אחד, ואין רע, ודרכה להיטיב, כי בוראת בריאות נפרדות שכולן מיטיבות. ואם נתכוון להגיד טוב דרכו להיטיב כי יש רע, אז זה לא נכון אבל מהפרספקטיבה שאין טוב ורע, לכן טוב דרכו להיטיב, כי הוא לא עושה... לחץ להמשך...

חינוך ילדים - על חינוך ילדים, סיפורים ואתגרים
...יותר. דרך הסיפור הילד מקבל את המסר באופן עקיף ולכן גם אינו מתנגד לו. אם נאמר לילד: "אתה חייב לסדר את החדר" סביר להניח שהמסר יצור התנגדות, לעומת זאת אם נספר לו למשל סיפור כמו "מלאך הסדר" (מתוך מהספר "עולמו של דניאל") המספר על ילד שלא רצה לסדר את הצעצועים בחדר ואימו סיפרה לו על מלאך הסדר שמגיע בלילה, אוסף את הצעצועים שלא מסודרים ונותן אותם לילדים שאין להם צעצועים, האם בסיפור משאירה לילד את הבחירה אם לאסוף את הצעצועים שלו או לוותר עליהם והא בוחר לאסוף אותם, אך משאיר צעצוע אחד למלאך הסדר שייקח לילדים שאין להם צעצועים, סביר להניח שהמסר יתקבל אצל הילד ללא התנגדות ובנוסף לכך, הילד ילמד את משמעות הנתינה לאנשים שאין להם. רצוי שהסיפורים יהיו קצרים עם מסר ממוקד, כך הילד לא יוצף בפרטים וסביר להניח שיזכור את המסר טוב יותר. אסכם ואומר כי יש לסיפור כוח אדיר בהקניית ערכים, בחיזוק הביטחון של הילד וברכישת שפה ומיומנויות חברתיות. הסיפור מגשר בין עולם המבוגרים לעולם הילדים ולכן גם יוצר חיבור הפותח דיאלוג וערוצי... לחץ להמשך...

איך להתחיל התחלה חדשה כל פעם מחדש?
...רגע התחלה חדשה. תתייחס לכל יחידת זמן בודדת בצורה נפרדת. אל תאמר בגלל שכבר נכשלתי אני אמשיך להיכשל, אמור לעצמך בכל רגע, אני מתחיל התחלה חדשה מחדש. וזכור זה לא משנה מאיפה מתחילים העיקר שמתחילים. רק אם תאמץ לעצמך את היכולת להתחיל התחלה חדשה בכל פעם ללא התייחסות לעבר יהיה אשר יהיה, רק אם תהיה מסוגל להתחיל התחלה חדשה בכל פעם מחדש, רק כך תוכל להצליח. כי תהיה המטרה אשר הצבת לעצמך אשר תהיה, אתה כנראה תתקל בהמון מכשולים בדרך להשיג אותה. חלק מהדרך להצלחה כרוכה בהכרח בכישלונות בגלל הרגלים רעים שיש לך. אם לא תדע להתחיל התחלות חדשות בכל מצב, אתה עלול להישבר במוקדם או במאוחר. כי ברגע שאתה תכשל פעם או פעמיים אתה תשבר ולא תוכל להמשיך הלאה. לכן תרגיל את עצמך שלא משנה מה עברת, מה היה, מה קרה בעבר, לא משנה מה המצב, אתה מתחיל התחלה חדשה. שייך את העבר למקומו הראוי לו בעבר. גם אם זה קרה לפני פחות מרגע, זה עדיין משהו שכבר קרה, משהו שלא ניתן לשלוט בו, משהו ששייך לעבר. אתה מסתכל רק קדימה. לכן בכל רגע תתחיל התחלה... לחץ להמשך...

כסף / עושר - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על כסף / עושר
...אינך יכול לעשות שימוש יעיל בחמשת החושים האחרים. (סומרסט מוהם) הכסף יענה את הכל (קהלת י' יט') מי שהניח לו אביו מעות הרבה ורוצה לאבדן ילבש בגדי פשתן וישתמש בכלי זכוכית וישכור פועלים ואל ישב עמהן (רבי יוחנן, תלמוד בבלי, מסכת בבא מציעא, דף כט, עמוד ב). הכסף הוא לא הכל בחיים! הוא רק 99% מהם... (דיימון ראניון) אוהב כסף לא ישבע כסף. (קהלת ה' ט') אין איש יכול לעבד שני אדונים, שכן או ישנא אחד ויאהב את השני, או יהיה מסור לאחד ויזלזל בשני. אינכם יכולים לעבד את האלהים ואת הממון. (ישו, הבשורה לפי מתי, 6:24) להתכופף בשביל כסף זה בסדר, אבל לא להשתחוות. (אבנר שטראוס) בצרפת הצער על הכסף נמשך זמן רב יותר מכאב הלב, ומדור לדור הוא עובר. (מרסל איימה) משחק מזל הוא בנה של הקמצנות, אחיה של הדאגה ואביו של הרוע. (ג'ורג' וושינגטון) לבם של אנשים רבים מתכווץ במידה שארנקיהם מתנפחים. (אמיל בנינג) חיים דלים הם אלה שאין להם מטרה אחרת אלא לצבור כסף. (אנדרו קרנגי) בצעירותי סבור הייתי כי אין חשיבות נודעת אלא לכסף. עתה, לכשזקנתי... לחץ להמשך...

ראש השנה הסינית
...ולשטחיות. הם מתאימים לעבוד כעורכי דין או דיפלומטים. דרקון 1928, 1940, 1952, 1964, 1976, 1988, 2000 דרקונים נוטים להיות מקובלים בציבור, תמיד מלאי חיים והתלהבות. הם מתאימים להיות כמרים, אמנים או פוליטיקאים. נחש 1929, 1941, 1953, 1965, 1977, 1989, 2001 נחשים נוטים להיות רומנטיים והוגי מחשבות, חכמים ומקסימים. עם זאת הם נוטים לעזוב אחרים בקלות והם קשורים מדי לכסף. הם מתאימים להיות מורים או פסיכיאטרים. סוס 1930, 1942, 1954, 1966, 1978, 1990, 2002 סוסים נוטים לעבוד קשה ולהיות עצמאיים, אינטליגנטים וידידותיים, אך לפעמים גם אנוכיים. הם מתאימים להיות משוררים או מדענים. כבשה 1931, 1943, 1955, 1967, 1979, 1991, 2003 כבשים נוטים להיות מקסימים, אלגנטיים עם נשמה אמנותית אשר אוהבים חיי מותרות. יחד עם זאת הם נוטים להתלונן ויכולים להיות לוחמים בעת מצוקה. הם מתאימים להיות שחקנים או גננים. קוף 1932, 1944, 1956, 1968, 1980, 1992, 2004 קופים נוטים להיות אינטליגנטים, אהובים על הכלל ומצליחים בכל תחום שיבחרו. יש... לחץ להמשך...

מחשבות - מהי המחשבה ומהו תפקידה?
...עצמי אבל אני יכול להביט במראה ולקבל תמונה של עצמי. התמונה היא לא אני אלא דמותי, אבל בלעדיה לא הייתי מודע לעצמי אלא פשוט הייתי. ואני חושב שיש רק דבר אחד נפלא יותר מאשר פשוט להיות, וזה פשוט להיות ולהיות מודע לזה. ואני יכול להיות מודע לזה רק דרך מראת המחשבה. זה קצת מזכיר לי את התחושה שלמוזיקה יש ערך רק אם מישהו מקשיב לה, רק אם יש קהל ורק אם הוא מקשיב, אפילו אם אני הוא הקהל. והעולם הזה כולו הוא מוזיקה והוא חסר ערך אם אין מי שיקשיב לו... ומצד שני, המקשיב הינו חסר ערך אם אין לו מוזיקה להקשיב לה. והם נותנים ערך האחד לשני... כל כך יפה... כל הערך והמשמעות קיימים בדואליות ולא בהעדרה! כל עניין הנון דואליות (העדר השניות, העדר הנפרדות) הזה הוא קישקוש אחד גדול. כי העדר הדואליות הייתה חסרת ערך אילולה היה מי שיקשיב לה. ולכן, תפקידה של המחשבה הוא להוות את המקשיב הדואלי של ההוויה הלא דואלית. הערך קיים בעצם העובדה שברגע זה אני מסוגל לחשוב על כל זה, להיות מודע לכל זה לשקף את כל זה. לשקף את עצמי לעצמי, לשקף... לחץ להמשך...

זה עם הפנים אלינו / רונית מטלון
...אישה שברחה לצרפת. הדוד התחתן עם האלמנה הצעירה וקיבל בנדוניה גם את ארואן, הבן המוכן כבר. למשפחה בישראל לא הודיע, לא שלח תמונה אלא אחרי חמש שנים. לא צריך לכתוב הוא אומר לאשתו. רואים שזו חתונה. מה רואים שם, תרנגולות? לדודתה יש אינטליגנציה של תשבצים, היא חושבת לעצמה. אחר כך מגיעים פרקים שהתמונות חסרות. מטלון מתארת אותן ודרכם את אנשי המשפחה. את כל הכבשים. האפורות והשחורות. כל דיר והכבשים שלו. הלבנים באפריקה נעשים לבנים יותר. מודעים ללבניותם, השחורים מתפצלים. החלק הגלוי לעין זה הנמצא בסיג ושיח עם הלבנים, והחלק הסודי, בעל המשמעות הפנימית השמור להם רק למען עצמם. לכן הם נראים נכלוליים, רבי משמעות. הגלוי והנסתר. והלבנים אינם מבינים. הם צריכים להתרגל לזמן האפריקני, שאפילו המחר הלבנטיני לא מכין אותם להתמודד עם הזמן השחור. הדודה מרי אנז' לא מבינה ואינה יכולה לסבול שלנערה המגהצת קוראים גם מרי אנז'. מי נתן לה את השם. היא תקרא לה מדלן. למה לא לשנות? גם היא לא נולדה בשם מרי אנז' אלא שינתה את שמה כשהייתה... לחץ להמשך...

לזרום עם ההבנה של הרגע הזה
...כך ואיך לא חשבתי על אופציה טובה יותר? אלו דברים שבשגרה. הנקודה החשובה כאן שאי אפשר לתקוע את ההתקדמות כל הזמן בלנסות לפענח תובנה חדשה, ויחד עם זאת צריך להתקדם מתוך מודעות לדברים. יש לזכור שההבנה של אותם הדברים היו שייכים לנחלת העבר והיו ההבנה של אותו הרגע. ובעצם יש כאן נקודה חשובה יותר מההטמעות עצמן אפילו למרות שלהטמעות יש תפקיד משחק חשוב אך, יחד עם זאת, יש לקחת אותן בעירבון מוגבל. כי מה שחשוב יותר ממהטמעות היא המודעות לדברים והתחברות של המודעות אל האמת. מה שנכון עכשיו יכול להיות לא מתאים לרגע האחר, ולכן הרעיון כאן הוא לזרום לפי ההבנה של אותו הרגע. לזרום לפי ההבנה של אותו הרגע, פירושו גם להיות יותר פתוחים לשינויים, וכאשר פתוחים לשינויים פחות מקובעים על דרך מסויימת כפי שאמר ברוס לי: אין לי דרך. כלומר התובנות שאליהן הגיעו אנשים הם לא "קיר הברזל" וכל רגע לגופו. כאשר האדם נועל את עצמו לדרך מסויימת הוא נעול בפני דרכים חדשות. ובעצם הוא לא מסתכל על הדברים באותה ההבנה של אותו הרגע. הוא מסתכל עכשיו... לחץ להמשך...

פילוסופיה / פיזיקה - אסימטריה פורקת עול - על ציר הזמן - חלק 2
...מאמר זה מתחילתו מוסברת, אם כן, כאשליה גרידא הנובעת מסידור הזיכרונות לאורך הזמן, כפי שהסברנו לעיל. הכל טוב ויפה, והתמונה הזאת באמת עקבית ולא ניתן לסתור אותה, ובכל זאת היא משאירה אותנו עם תחושה לא נוחה שמישהו פה לא מבין משהו. נכון, תורת היחסות הראתה שהזמן הוא אחד מארבעת ממדי היקום, יחד עם ממדי המרחב. ובכל זאת יש הבדל עקרוני בין ממדי המרחב והזמן: במרחב יכול אדם לעמוד במקומו או לנוע קדימה ואחורה, בעוד שאין דרך לעמוד בזמן ובוודאי שלא ללכת אחורנית (חוץ מאשר בנבכי חור שחור, אך על כך בהזדמנות אחרת). אם הזמן הוא רק ממד, מדוע אנחנו חווים אותו בצורה כה שונה משאר הממדים? ואכן, היחסות מבדילה את הזמן משאר הממדים בכך שקווי העולם מתמשכים תמיד לאורך הזמן (אם כי הם יכולים להתפתל ולהתעקם עד גבול מסוים) ולעולם לא לאורך אחד מממדי המרחב. למעשה, היחסות יצרה הבדל עמוק אף יותר בין הזמן לבין שאר הממדים: משפט פיתגורס, כידוע, מורה איך למצוא את המרחק בין שתי נקודות במרחב התלת - ממדי: נמדוד את הבדלי האורך, הרוחב והגובה... לחץ להמשך...

בודהיזם - אמירות קצרות
בודהיזם - אמירות קצרות אמירות קצרות Anguttara Nikya, Ekaka Nipta נזירים, בדיוק כפי שאף לכמות קטנה של צואה יש ריח רע, כך גם אני לא משבח אפילו זמן קצר של קיום, אף לא למשך רגע קצר כמו של נקישת אצבע באגודל. נזירים, בדיוק כפי שאפילו לכמות קטנה של שתן יש ריח רע; אפילו לכמות קטנה של רוק יש ריח רע; אפילו לכמות קטנה של מוגלה יש ריח רע; אפילו לכמות קטנה של דם יש ריח רע, כך גם אני לא משבח אפילו זמן קצר של קיום, אף לא למשך רגע קצר כמו של נקישת אצבע באגודל.... לחץ להמשך...

מעברים שונים במהלך חיינו - מהות ומשמעות
...משמעותיים במיוחד ב4 תחומים: 1.תחום התחושה הפנימית של "אני" שלנו לעומת אחרים. 2.תחום מידת החסינות ויכולת ההתמודדות שלנו לגבי מצבי חיים מלחיצים, קשים ואפילו מסוכנים אליהם אנו נחשפים. 3.תחום תחושת הזמן שלנו. המשמעות שאנו מייחסים להווה, כיצד אנו מתפקדים בו במהלך היום. 4.תחום תחושת המיצוי והשלמות עם תהליך קבלת ההחלטות לפיהם אנו בוחרים לפעול. עלינו לזכור כי תהליך ההתפתחות של אישיותנו אינו חדל מלהתפתח. קיימת דינמיקה פעילה וזורמת במעברים שלנו משלב אחד בחיינו לשלב אחר. האדם לא נולד עם כישורים ומיומנויות לצורך פילוס דרכו במבוך המורכב של השלבים השונים בחייו הוא לומד זאת ומפתח חוסן אישי לצורך התמודדות עצמאית עם מצבי החיים השונים. במה תלויה המסוגלות להתמודד עם מעברים? האם אפשר ללמוד כיצד לשפר ביצועים תפקודיים? אצל כל אדם קיימים 3 "מצבי אני" עיקריים: 1.הילד - המישור הרגשי (מה אני מרגיש, מה אני רוצה או לא רוצה וכד')... 2.הבוגר - המישור השכלי. (מה אני חושב, האם כדאי לי או לא וכד') 3.ההורה - המישור הערכי... לחץ להמשך...

זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 6
...הגיעה העת לדפוק את המסמר לא מצא את הסימן. סן - נו - ריקיו בחן מחדש את העמוד ולבסוף קרא, "הנה! הנה נקודה טובה. " כשבחנו את העמוד מקרוב התברר שהיה זה בדיוק אותו מקום אותו סימן הנגר קודם לכן. במרכז היעדר - הצורה ישנו כיוון מוחלט. כשם שיש הבעת - פנים מוחלטת בין כל הבעות - הפנים של אדם. מה שנקרא, "להיות בעל כוחות על - טבעיים" אינו אלא להיות בעל הבעת - פנים שאינה מטושטשת. אנחנו חושבים שאנחנו מולכים - שולל על - ידי התחושות השגויות שלנו ושאין מה לעשות בנידון. אנחנו חושבים שיש איזה מן משחק משיכה - דחיפה בין תורת - הבודהה לתחושות המטופשות שלנו. אבל זה עקום. תורת - הבודהה אומרת שאנחנו כלל לא שונים מבודהה. כל הדברים מוכיחים את האמת. מה שאתה לומד בתורת - הבודהה הם יסודות התרגול. תרגול פירושו לשאול בכל ישותך, "מה אני יכול לעשות עכשיו למען דרך הבודהה? " אפילו במקרה של הנחת כוס תה, יש הבדל גדול בין פשוט לתת לה ליפול לבין להוריד אותה בזהירות בידך. הבסיס לכל פעולה הוא להשלים אותה במלואה. אם התודעה שלך פזורה... לחץ להמשך...

100% אנרגיה 0% מאמץ
...ולהגיע בו להבנה מקסימלית וכדי להיות מומחה במחשבים בהמשך. המטרה להשיג את המקסימום בקורס המתמטיקה הנוכחי ולהיות מומחה במחשבים. אני יכול להשיג את המטרות שלי בצורה יעילה יותר? בכך שלא אלחץ על עצמי שאני צריך לעשות את זה בזמן X, Y, Z ודווקא בתחום הזמן A-F ולא B-G כלומר לנסות להגדיר הגדרות זמן מיותרות שרק דופקות את החיים. וגם המושג צריך מיותר, כי אני עושה דברים כי אני אוהב ולא כי אני צריך. איך אני יכול לשפר את מה שאני עושה? ע"י התבוננות בעיקר והזנחת הטפל, ע"י חיפוש שיטות יותר מהירות ומדוייקות לחישוב דברים במקום לעשות פעולות מיותרות שרק מבזבזות זמן, וכך אני משיג עבודה יעילה יותר ומהירה יותר ואיכותית וכמותית יותר. איך אני יכול לעשות את מה שאני עושה, בצורה טובה ביותר? יש מטרה וכדי לקדם אותה, אפשר פשוט מאוד ללכת לאוניברסיטאות / מכללות, ולבדוק: מה הדרישות שלהם? איזה תארים יש להם להציע בתחום שלי? לאן כדאי יותר ללכת? והאם זה מתאים? ומה הכי מתאים? כל השאלות הללו מובילות לפתרון אופטימלי כך אדע מה המקום... לחץ להמשך...

תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - א
...הקורבן לאדם? האם הדת היהודית מסתכמת בפולחן של הקרבת קורבן? והעלהו שם... לעולה. בזאת אנו חוזרים אל אברהם אבינו ואל "הדברים" שעלה אליהם ונגלו לעיניו... אברהם אבינו הבחין שיכול להשפיע על הטבע באמצעות תודעתו, המציאות מתהווה באמצעות האותות המשודרים מהתודעה האנושית; האדם אינו חי את המציאות - הוא עושה אותה. כל המילים והסיסמאות האלו יפים הם ונחמדים בתנאי שמנוסחים היטב בטעם טוב - אך לא מעבר לזאת. התודעה לא משדרת והמציאות לא קולטת... אין מי שיודע להגדיר את התודעה בשביל להצביע על מרכז השידור שממנו יוצאים האותות, גם אין מי שיגדיר את המציאות ויצביע על רגע קליטת האותות המשודרים מהתודעה ועל תהליך עיבוד האותות בטבע ובניין המציאות באמצעותם. זהו סלט ציורי ותו לא; אין בסלט זה דבר שיכול לקשר את החומרים שלו עם המציאות... אין בסלט זה דבר מלבד ביטויים ציוריים שמנוסחים היטב. הבה נקרא שוב את הסיסמה הזו המנוסחת היטב ונבין את תוכנה: המציאות מתהווה באמצעות האותות המשודרים מהתודעה האנושית; אברהם אבינו יכול להשפיע על... לחץ להמשך...

האם אתה טיפוס של עבר הווה או עתיד?
...עבודה (קריירה), זוגיות, משפחה, חברים, התפתחות אישית, כסף, ובריאות. מה התוצאה? ככל שהתיקייה של העבר גדולה יותר, לאדם יש נוקשות מחשבתית, כעס, אמונות שכבר לא משרתות את המציאות עדיין מניעות אותו, האשמה כלפי הסביבה, קושי בשינויים ובתכנון לטווח הארוך, שמחת חיים ותחושת חיות נמוכה, פחד משינוי, דבקות במודלים מסורתיים. ככל שהתיקייה של ההווה גדולה יותר, כך האדם מתעסק במה שקיים, פתוח, גמיש, מתכונן לבאות, דמיון ויצירתיות מפותחים, מצב בריאותי טוב יותר, ערנות, תשוקה, קבלת החלטות פחות אמוציונאלית, משלבת היגיון ואינטואיציה, חשיבה דינמית, מסוגל לעורר מוטיבציה אצל העובדים / לקוחות, פתוח מוצרים ועשייה פורצי דרך, אופטימיזם. ככל שהתיקייה של העתיד גדולה יותר, האדםנמצא במרוץ, יש פספוס הזדמוניות בדרך, קושי בעיבוד תהליכים, לחץ, חרדה, קביעת מטרות רחוקות והתרוקנות המשאבים, התמקדות במוצרים / שירותים לטווח ארוך, אי יצירת רווחים בטווח הקצר בגלל חוסר זיהוי יתרונות תחרותיים זמניים, הדחקה / הכחשה, התנהלות אוטומטית, פרפקציוניזם... לחץ להמשך...

זן בודהיזם / זאזן - מתוך הספר "לפתוח את האגרוף הקמוץ של המחשבה" / קושו אוצ'יאמה
...שיחשיב עצמו "איש מכירות" ביחס "ללקוחות" שלו, "כמתחרה" בייחס לאחרים באותו תחום עיסוק, "עני" ביחס "לעשיר", כזה שאינו יכול יכול לקנות משהו שהוא מדמיין כרצוי, "מפסידן" בניגוד "למצליחן", "חסר אונים" אל מול החברה, וכן הלאה ללא סוף. יהיה זה מפליא אם אדם שתפיסת העצמי שלו מבוססת על השוואות כגון אלו לא יכרע תחת תחושות קשות של נחיתות. קל לדמיין אדם, שהצליח להימנע מלהימחץ תחת תסביך הנחיתות, נאכל במרדף אחר מה שהוא תופס כחסר לו. מאידך, אדם עם הרבה כסף או כוח ייתכן שירגיש עליון מאחרים סביבו, טוב יותר וחשוב יותר מכל אחד אחר. בפועל כל האנשים האלה נמצאים באותו מצב. הם כולם תופסים את "האני" כמשהו שמוגדר מן החוץ, כמשהו שמוגדר בהנגדה לאנשים ודברים אחרים. אין כל הבדל מהותי ביניהם. לא קיים ספק שבדרך כלל אנחנו חיים כך, שאנחנו מודעים "לעצמי" שלנו כמשהו שנקבע מן החוץ ובהנגדה לאחרים. אבל, אם אנחנו חושבים שרק זהו "העצמי" שלנו, ואנחנו חיים רק בניסיון לאזן את "העצמי" הזה, משווים את "העצמי" הזה עם אנשים ודברים אחרים,... לחץ להמשך...

למה לחיות באשליה? למה שלא תחייה את המציאות הטובה באמת! חלק 2
...ושלום הוא רק מחמת שלוקחין מהאדם הדעת [השכל], עד שאין יכול להסתכל על התכלית, שהוא כלו טוב, ואז מרגיש צער וכאב היסורין כי כשיש לו דעת, ומסתכל על התכלית, אינו מרגיש כלל הצער של היסורין" שים לב שאינך מרמה את עצמך! "כל אחד משטה את אחד [כל אחד בעולם מטעה מישהו אחד] והאחד הוא עצמו. הינו שהוא [האדם] טועה ומשטה את עצמו... כי כל אדם מטעה את עצמו... " כל הרע מגיע מדמיון בלבד. ולכן הפתרון הוא השכל! "אמר אז: צריכין לקרא לו [ליצר הרע] ולכנות לו שם אחר. הינו להיצר הרע צריכין לקרות אותו בשם אחר, דהינו שלא לקרותו עוד בשם יצר הרע רק בשם כח המדמה [כוח הדמיון] " "אספר לכם איך היו שמחים... שתחיו חיים טובים כמוני... ואתם סוברים שאני חרש? אין אני חרש כלל! רק שכל העולם כלו אינו עולה אצלי לכלום, שאשמע החסרון שלהם. כי כל הקולות כלם [כל הקולות שיש בעולם], הם [כולם נובעים] מן חסרונות, כי כל אחד ואחד צועק על חסרונו [כולם כל הזמן מדברים על מה שאין להם, חסר להם, הם צריכים וכולי]. ואפלו כל השמחות שבעולם [אפילו אלו שמספרים... לחץ להמשך...

החיים הרעים של העשירים ששמחים בחלקם - מהם?
...- מהם? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על החיים הרעים של העשירים ששמחים בחלקם - מהם?. הפעם אני רוצה לדבר על החיים הטובים של "העשירים" במרכאות, ולזאת למה? כי הם אומללים בגלל שיש להם! ותכף נסביר. והכוונה לכל אדם שחושב שהוא עשיר במשהו. עשיר שמח בחלקו יש לו חיים "טובים" במרכאות. וכולם רוצים להרגיש טוב, ומי מאושר ומי נחשב מצליח, מי שמרגיש יותר טוב ואם נשאל אדם אחד מה גורם לו להרגיש טוב והוא יתן 3 סיבות להרגשתו הטובה ואם ניקח אדם נוסף והוא יתן 10 סיבות למה הוא מרגיש טוב, הוא כביכול יותר מאושר, יש לו 10 סיבות, היאכטה, הרכב, ועוד. וככל שיש יותר סיבות זה בית הכלא של האדם, כי האדם צריך להרגיש ולדעת שהכל טוב לו באותה המידה, אדם כל מה שהוא יאכל יהיה לו טוב, ואם הוא אומר אני רוצה את זה ואת זה לא הוא אומלל, זה יותר טוב מדבר אחר, ואדם רוצה דברים, מקבל את רצונותיו, ומשדרג את בית הכלא, סך הכל האדם עובר מבית כלא לבית כלא, והאדם טיפש, כי הוא עוד מתאמץ כדי להישאר בבית כלא, אדם מתאמץ ומתאמץ,... לחץ להמשך...

אימון אישי - על הסוגים השונים של אימון אישי
...הלאה, במקום הישענות על העבר. בשונה מטיפול פסיכולוגי שלרוב מתאפיין בתהליך ארוך ומתמשך, מדובר פה בהליך אשר מוביל לתוצאות בפרק זמן יחסית קצר. אימון אישי מתאים לאנשים המרגישים כי קיימות בהם יכולות שאינן באות לידי ביטוי, בין אם בחיים האישיים ובין אם בסביבה העסקית. ישנם מגוון רחב של תחומים בהם ניתן לקבל חיזוק ולהגיע להגשמה באמצעות אימון אישי. התחומים המרכזיים בהם ניתן לקבל אימון אישי הם: אימון אישי לצמיחה כללית - אימון המאפשר להשתחרר מכבלי מחשבה, שינוי תבניות חשיבה ותבניות התנהגות על מנת להגיע לתחושה של מיצוי מלוא הפוטנציאל העצמי. אימון אישי להצלחה זוגית - אימון המתמקד על בחינה מחודשת של התנהגות וצורות חשיבה במערכת היחסים ואף בשלב ההיכרויות. מטרת האימון הוא ליצור תפיסת מציאות המאפשרת לאדם לראות את עצמו בתוך מערכות יחסים באור חיובי ולהבין מה הצרכים שלו כבן / בת הזוג. אימון עסקי - אימון שמטרתו קידום בעולם העסקי על ידי זיהוי העיסוק המתאים ביותר, ובחירת הקריירה הנכונה. כחלק מהאימון האדם יזהה, את נטיות... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של אימון אישי לזוגיות, מטפל טוב, אימון אישי בתל אביב, טיפול רגשי, תמיכה נפשית, מאמן עסקי, אימון אישי טלפוני, מאמן אישי קואצ'ינג ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות
עכשיו 01_10_2014 השעה 13:12:12
wesi4