תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה קמצא ובר קמצא סיפור היסטורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת? על קמצא ובר - קמצא חרבה ירושלים ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

קמצא ובר קמצא סיפור היסטורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת?

על קמצא ובר - קמצא חרבה ירושלים

מספרת הגמ' במסכת גיטין נ"ה ע"ב:

על קמצא ובר - קמצא חרבה ירושלים.

היה אדם אחד שאהב את קמצא ושנא את בר - קמצא. עשה סעודה. אמר לשמשו: לך והזמן לסעודה את קמצא, שאותו אני אוהב. הלך השמש והביא בטעות את בר - קמצא השנוא.

מצא בעל הבית את בר - קמצא יושב ליד שולחנו. אמר לו: הרי אתה שונא אותי. מה אתה עושה כאן?!

השיב בר - קמצא: הואיל ובאתי הנח לי ואתן לך דמי האכילה והשתייה שלי.

אמר לו בעל הבית: לא! צא מכאן.

- אתן לך דמי חצי סעודתך.

- לא

- אתן לך דמי כל סעודתך.

- לא

נטלו בידו, העמידו והוציאו החוצה.

אמר בר - קמצא: הואיל וישבו שם חכמים ולא מיחו בידו כנראה שנוח להם בזה. אלך ואלשין עליהם לפני המלך.

ואכן, אמר וכך עשה. בר - קמצא הלך ואמר לקיסר: מרדו בך היהודים. ומשם היתה קצרה הדרך לחורבן הבית שהומט על ישראל.

*

מיד לאחר קריאת הסיפור, נשאלת השאלה, מדוע לא מוזכר שמו של בעל הבית? הרי אין ספק שחז"ל לא 'השמיטו' אותו במקרה.

ייתכן וחכמינו לא ציינו את שמו כדי לומר לנו שהאדם הזה פשוט יכול להיות כל אחד!

אני, אתה ואת, כל אחד ואחד מאיתנו.

הגמרא לא מתארת כאן סיפור פרה - היסטורי שנשלף ממרתפי המוזיאונים. מדובר במציאות שעלולה להיות אקטואלית עד כדי כאב, כאן ועכשיו. לא משהו שרק קרה, אלא שממשיך לקרות כל הזמן, ובגללו עדיין אין לנו בית מקדש אלפיים שנה אחרי.

האם שנאת חינם זה דבר שעבר זמנו?

האם אהבות ושנאות, סכסוכים ומניפולציות חלפו מן העולם?

האם אוזנינו לא שומעות מדי יום מילים שלא צריכות להיאמר ופינו לא משגר חיצים שבשוגג (או במזיד) ננעצים בליבו של מישהו אחר?

האם לא קורה שאנו שותקים ומעדיפים לעצום עיניים במקום בו צריך לקום ולעשות מעשה? שאנו מעדיפים 'לבטוח בה'' ולגלגל אחריות כלפי מעלה, בזמן שתפקידנו להשתדל ולעשות מעשים?

מצוי מאוד להיכשל בגאווה, אבל האם לא קורה גם שנכשלים בענווה שאינה במקומה?

פתגם ידוע אומר: מספיק טיפש אחד בשביל לשרוף יער שלם. זה ודאי נכון.

אך הגמרא שמספרת לנו על קמצא ובר - קמצא מלמדת אותנו דבר חשוב נוסף - צריך עוד הרבה אנשים מסביב שיניחו לזה לקרות.

"כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב", אמרו חז"ל. אך אולי דווקא היום הזה, יום החורבן, עשוי להיות זמן של חשבון נפש והתחלה חדשה. קודם כל, כל אחד בעצמו ובמעגלים הקרובים אליו, וכולנו יחד במהלך כללי שיוביל את כולנו לחדש ימינו כקדם ולראות בבניין בית המקדש, במהרה בימינו.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 2
...האותות ו - voמהירות הצופה. אפקט דופלר המקורי אומר כי התדירות שתתגלה לצופה, fo, תהיה: כאשר סימני החיבור והחיסור מציינים, בהתאמה, התקרבות או התרחקות (זכרו כי חזרנו לרגע לפיסיקה הקלסית, ו"תנועה" ו"מנוחה" הם מושגים מוחלטים). מהמשוואה הכללית לעיל נגזרת משוואה אחת לדחיסת האותות של נועה בעיני מנוחה ומשוואה אחרת לדחיסת האותות של מנוחה בעיני נועה: כפילות זו היא התוצא הבלתי - נסבל בעיני תורת היחסות, שתיקנה את נוסחת דופלר לגלי האור כך שלא ייראה כל הבדל בין תנועות המקור והצופה. דחיסת האותות נקבעת עתה רק על פי מהירות שתי המערכות זו ביחס לזו, המסומלת ב - u, בלי כל חשיבות לשאלה מי באמת נע וכמה: כאשר c היא מהירות האור. ושוב, כדי ששתי העלמות תצייתנה לאותה משוואה, חייבת דחיסת הזמן של מנוחה בעיני נועה להיות נמרצת יותר, וזו של נועה בעיני מנוחה מתונה יותר, ואפקט זה מושג ע"י הפיגור בשעונה של נועה, הגורם לה גם לראות דברים קורים מהר יותר וגם לפלוט אותות לאט יותר. וגם כאן, דיאגרמת מינקובסקי ממחישה יפה את ההבדלים... לחץ להמשך...

המנדלה ככלי הבעה יצירה ופענוח
...האינדיבידואליות, התגלה שילדים קטנים מציירים מנדלות באופן טבעי ללא הנחיית מבוגרים. המנדלות מגילאים אלה עשויות ביד חופשית ללא הכוונת מבוגר, מופיעות אצל כל ילד וילד ומשקפות את היסוד המארגן אשר קיים בטבע. בקורס נחווה יצירה וצמיחה אישית, העצמה והתבוננות פנימית. ההתנסות תסייע להבנת המנדלה ככלי לפענוח, ייעוץ והכוונה. זו שפה שימושית ומעשית, וברגע שהיא חזותית ויש בה התבוננות ותנועה דינאמית, היא מובנת ומסייעת להלך בנתיב בו אנו פוגשים את עוצמת השינויים. למי מומלצת סדנא זו? ומה התועלת שבריפוי על ידי הדמיה וציור המנדאלה? לבוגרים מבינינו החווים - תחושת עצב ובדידות הנחווים עקב "אובדנים", לתקופות של שינויים וצמתים במסע חיינו, לאותם החווים תחושה של כעס בתוכם, לאלה אשר תחושת המתח גורמת לחוסר יכולת להתרכז ולזיכרון חלש, לאותם אשר מסיבה כלשהי נפגע הדימוי העצמי וביטחונם העצמי, לאלה אשר מסיבות לא מובנות מרגישים "חלשים" וחסרי כוחות, ולכל אדם אשר מוכן ורוצה שמחה, אהבה ואור לחייו. לילדים ולאלה המוכנים לחזור ולו במעט... לחץ להמשך...

חרדה ודיכאון בראי הרפואה היפנית
...ואובדן. כיום מרבית הפסיכיאטרים ממליצים על תרופות הרגעה לפרקי זמן קצרים בלבד: יתר על כן, מספר כדורים מסוג הבנזודיאזפינים הפכו "לחביבים" על נרקומנים וניתן למצוא אותם בין היתר גם בתחנה המרכזית - כמו "קלונקס" למשל... עם זאת לא כל קבוצת הבנזודיאזפינים גורמת להתמכרות קשה כמו "קלונקס" (אותו ניתן להשיג גם בצחנה המרכזית בתל אביב) ואין לשלול את היתרון שלהן לחלוטין: השפעה מיידית. 5.שינויים הורמונאליים - במקרה זה עולה מספרן של הנשים על הגברים משום ההורמונים הקשורים במערכת המין הנשית ולכן מספר הנשים הסובלות מחרדה ודיכאון עולה על מספר הגברים. בעקר בולט ההבדל על רקע גיל המעבר בו ישנה ירידה כמעט מיידית של פעילות הורמונאלית ואיתה גם שינויים מיידים במצב הרוח. לירידה בספיגת הסידן יש תפקיד מרכזי בשינויים במצב הרוח. כמו כן ידוע שלפעילות בלוטת התריס יש השפעה על מצב הרוח., כמו גם לבלוטות הורמונאליות אחרות שיש להן השפעה למשל על הורמוני המין (לא רק אצל נשים).. 6.. שינויים מבניים - הרפואה היפנית המסורתית מייחסת חשיבות... לחץ להמשך...

פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
...שהבעיה לא בגב, אלא בהזדהות עם בגוף. את צריכה להגיע למצב, שתוך כדי שכואב לך הגב, ושואלים אותך, מה שלומך? ואת אומרת רע לי, ושואלים למה רע לך? את אומרת, זה בגלל שאני מזדהה עם הגוף. שאלה: במה זה יעזור לי שאני אדע שאני מזדהה עם הגוף? אליעד: יש פנימי וחיצוני. האדם אומר, כואב לי הגב, מה הוא מבין? שכואב לו הגב. הוא מאשים את הגב, את הכסא. אז האדם מתבונן פנימה ומבין שהבעיה לא בכסא, לא בגב, אלא הבעיה היא שהוא מזדהה עם הכאב של הגב. הוא מזדהה עם התחושה, וגם לא רוצה אותה. הבעיה היא לא שאת מזדהה עם הגוף, הבעיה היא שאת לא רוצה את התחושה של הכאב. זה פנימי, ואחרי זה יש עוד פנימי, ועוד פנימי, עד שמגיעים לסוף. אבל את צריכה כולך להיות בפנימי. רק אם מאה אחוז תחווי שהבעיה של הכאב גב, היא בגלל ההזדהות עם הגוף, רק אז תוכלי להבין שהבעיה היא שאת לא רוצה את ההזדהות עם הגוף. וזה יביא אותך להבנה יותר פנימית, עד שתביני שהכל אחד. ישנם שתי מציאויות שקורות בו זמנית, מציאות פנימית ומציאות חיצונית. למשל קבלת מכה ברגל, ואת... לחץ להמשך...

להיוולד מחדש - התחלה חדשה - פונקציות חשיבתיות
...הולך ברגל, חושב, מדבר וכו' כלום לא מובן מאליו. יש אנשים שאינם יכולים לבצע פעולות מסויימות, וחלקם חולה קשה מאוד. ולכן, יש להעריך כל רגע שניתן לאדם, כי כל רגע במהותו נולד מחדש, כי הרגע לפניו איננו וכעת נולד גם רגע חדש. ולכן האדם נולד עם הרגע הזה מחדש. הוא מתחיל בעצם כל רגע מחדש, וטוב שכך, כי כל הזמן הוא מתחיל טוב יותר. אבל למהות האושר שלו, אין קשר לזמן ולשום דבר חיצוני האדם מאושר ללא תלות בשום מציאות חיצונית, האושר שלו בא מהמהות הפנימית שלו. כאמור כל רגע הוא התחלה חדשה לשינוי הדברים, בעניין זה, כבר בואר שיש לחקור את הדברים מהשורש דהיינו מהמחשבה של האדם. יש לקבוע סדר עדיפויות למחשבה ולא לחקור באופן חיצוני את המעשים. כי השורש הוא במחשבה. שורש המעשים נובע מהמחשבה ולכן, יש לקבוע סדר עדיפויות במחשבה עצמה מה שיעשה סדר גם בשאר הדברים. ומהו סדר עדיפויות במחשבה? הדבר הראשון שאפשר להתחיל ממנו שהאדם יכול לבחור אם ירצה בכך, לאהוב את המציאות כפי שהיא ללא תנאים. ולהיות מאושר ללא תנאים אושר שלא תלוי בסיבה... לחץ להמשך...

משנתו של אפלטון
משנתו של אפלטון הרצאה לצפייה: דיון בפילוסופיה של אפלטון: משל המערה, אונטולוגיה, ואפיסטמולוגיה מנחה: ד"ר יאיר שליין קורס פילוסופיה יוונית - מתאלס עד אריסטו... לחץ להמשך...

אימון בתדרים
...ברורה בין ה"אני" לבין ה"אחר". כשמגיעים לעבודה בתדר המעגל השישי, ההבחנה הזו מיטשטשת והגבול אינו חלק וחד. אנו מזהים שיש קשר בינינו לבין האחרים, שבעצם לא תיתכן צמיחה שלנו ללא צמיחה של אחרים ושפגיעה באחרים היא פגיעה בנו. המעגל השישי מאפשר לנו לצאת מעבר לגבולות העצמי הצר ולזהות עצמי גדול יותר. הידע וההדרכה שהמעגל הזה מביא, מגיעים בצורה ספונטאנית בתוך התהליך. המסרים מגיעים ומתחדדים עד לרמה כזו שאי אפשר להתעלם מהם. היכולת לתקשר אינה שמורה ליחידי סגולה אלא היא כלי שכל אחד מאיתנו זכאי לו ויכול לעשות בו שימוש. התהליך הזה מראה שכל מי שמתמסר אליו מגיע בקלות לצורת תקשורת אישית וברורה עם המדריך שלו. לפני שאנו ממשיכים ומגיעים לתיאור המעגל האחרון, עלינו להרחיב את הדיבור על תכונות המעגלים הנמוכים. כשאנו אומרים "מעגלים נמוכים" אין בכך שיפוט כלשהו או הצהרה שמעגל מסוים טוב יותר מאחר. זה פשוט דרך לתאר את המעגלים, דרך התדר שלהם. כל מחשבה אחרת תהיה מקבילה למחשבה שלומר שהטענה שהצליל דו נמוך יותר מהצליל לה, היא... לחץ להמשך...

בעיית גוף נפש - הבעיה הפסיכופיזית - מבוא
...ששניהם ניתנים לרדוקציה לדבר שלישי שהוא חומר נייטרלי. הסטרוקטורליזם הצרפתי דוחה את ההבחנה בין גוף ונפש. הבעיה נוסחה לראשונה באופן זה על ידי רנה דקארט אולם גם הפילוסופיה הפרה - סוקראטית וגם הפילוסופיה המזרחית עסקו בכך. המדע המודרני לא זיהה נקודת מפגש בין נפש לא פיזיקלית ומימוש פיזיקלי שלה - דבר אשר יכל לאשר את העמדה הדואליסטית - ועל כן פילוסופים מודרניים רבים מחזיקים בעמדה שהנפש איננה דבר נפרד מהגוף. גישה זו רווחת כיום במדעי המוח. בפילוסופיה היוונית הפילוסוף היווני אפלטון טען, שבאותו אופן בו הגוף הוא חלק מהעולם החומרי, הנשמה היא חלק מעולם האידאות והיא נצחית. הוא האמין שהנשמה מאוחדת באופן זמני עם הגוף ושהם נפרדים במוות כאשר היא חוזרת לעולם הצורות. מאחר שהנשמה לא קיימת בזמן ובמרחב, כמו הגוף, יש לה גישה לאמיתות אוניברסליות. עבור אפלטון אידאות או צורות הן מציאות אמיתית ונחוות על ידי הנשמה. עבור אפלטון הגוף הוא ריק בכך שאין לו גישה למציאות המופשטת של העולם אלא רק לצלליו. הבעיה הפסיכופיזית ישעיהו... לחץ להמשך...

גם "הינדיק" (תרנגול הודו) יכול להיות בן אדם!
...היא להרים אדם! " למה שלא תקשיב לשכל שלך? "מי שאינו שומע ומצית לדברי חכמים אמתיים הוא יכול להשתגע. כי עקר שגעון של כל המשגעים הוא רק מחמת שהוא אינו מצית ושומע לדברי הבעלי שכל. כי המשגע אם היה שומע וצית לדברי אחרים שהם הבעלי שכל, בודאי לא היה משגע כלל. כי אף על פי שלפי רוח שטות ושגעון שלו נדמה לו בברור גמור שהוא צריך לילך קרוע ולהתגלגל באשפה וכיוצא בזה מדרכי השטות ושגעון, אף על פי כן מאחר שהגדול [החכם] ממנו אומר לו שאינו צריך לעשות כן, אם היה מבטל דעתו נגד דעת הגדול ממנו בחכמה, בודאי היה מתבטל כל השגעון שלו. נמצא שעקר השגעון הוא רק מחמת שהוא אינו רוצה לשמע ולצית לדברי חכמים והבן הדבר היטב" אל תילחם ברע - כן תחזק את הטוב! "דע כי צריך לדון את כל אדם לכף זכות, ואפלו מי שהוא רשע גמור [מי ומה שנדמה לך כרגע לגמרי], צריך לחפש ולמצא בו איזה מעט טוב, שבאותו המעט אינו רשע, ועל ידי זה שמוצא בו מעט טוב, ודן אותו לכף זכות, על ידי זה מעלה אותו באמת לכף זכות, ויוכל להשיבו בתשובה [להשיבו לדרך הטוב] " ביקורת... לחץ להמשך...

לחזור לאחור ולהיות קדימה בעתיד
...מיליארדי שנים. הדבר אשר נשאר לאדם הוא לחדד את ההבנות שלו, ולתת לדברים לזרום לפיהן. ויש אפשרות לאדם לחזור למצבו הטבעי, כי לעתים יש שאלה והיא, איך לחדד את המיומנות להיות ערני כדי להסתכל על הדברים כפי שהם. אז פשוט במקום להיכנס לדמיונות יש 3 כללים אשר מבהירים חד וחלק איך להביא כמו באקספוזיציה של סיפור טוב, מחשבה מקדמת לשאר המחשבות ואלו 3 כללי הברזל: 1. כאשר האדם רוצה להצליח בתחום מסויים עליו לברר מה ידוע לו בו. 2. לברר מה עוד לא מספיק ברור. 3. לנסות לגלות ולהבין את מה שעדיין לא ידוע. ובעצם כך, הדברים מתחדדים העירנות והחושים מתחדדים ובפוקוס גדול יותר. לעתים ישנם מצבים כאשר האדם נכנס ללחץ וזה מפני שהוא לא מסתכל על הדברים הידועים לו, וכאשר האדם מסתכל על הדברים הידועים לו, הוא מקצר לעצמו את הדרך ע"י כך שאינו מבזבז את זמנו על דברים מיותרים. וקיצור דרך הכוונה היא לקיצור אמיתי ולא בריחה מהתמודדות. כאשר האינסטינקטים שלובים ביחד עם השכל, האדם חוזר למצב הקודם בו הוא סמך על התובנות שלו וחוזר בעצם גם לעתיד... לחץ להמשך...

כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל!
...תחת רגליך רצפה שקופה שאתה יכול לדרוך עליה בבטחה. ובאמת האדם שעובר על גשר צר מאוד, להיכן בדיוק הוא עובר? ומה בדיוק יש בצד השני של הגשר? על זה יש לרבי נחמן משפט אחר שאומר משל, שמלך אחד הניח אוצר גדול במקום אחד, וסבב באחיזת עינים כמה וכמה חומות סביב האוצר וכשבאו בני אדם לאלו החומות, נדמה להם שהם חומות ממש, וקשה לשברם... עד שבא הבן מלך, אמר: אני יודע, שכל החומות הם רק באחיזת עינים, ובאמת אין שום חומה כלל, והלך לבטח עד שעבר על כלם. וגם יש לו את המשל הנוסף הבא אמר: מה לעשות כשעומד לפני האדם הר גדול של אש ומעבר השני של ההר מנח אוצר טוב ויקר ונחמד מאד מאד אבל אי אפשר לבוא אל האוצר כי אם כשעוברין דרך ההר של האש, וההכרח לבוא לאותו האוצר הנחמד והיקר וכו'? אחר איזה ימים שוב דבר מזה ושחק ואמר: כבר נודע לי הדבר הזה מה לעשות לזה כי באמת בצד השני של הגשר מחכה לך ההפתעה הגדולה ביותר שאתה רק יכול להעלות על הדעת, בצד השני של הגשר אתה תפגוש את עצמך! כי באמת דרך האדם היא לברוח מעצמו החוצה, אל כל מיני דברים שיבדרו... לחץ להמשך...

תורת חמש הפאזות בעולם הרפואה והפילוסופיה הסינית
...רעיונות מרכיבים משותפים רבים. הפילוסוף הסיני ניסה לתרגם מושגי מאקרו של העולם למושגי מיקרו של האדם ולהפך. היבטים אילו מאחדים את תופעות הטבע החיצוניות עם אילו המתרחשות בגופו של האדם. כך מתפתחת חמש הפאזות על ידי בתי ספר ופילוסופים שונים, לעתים במקביל להתפתחויות פילוסופיות ביוון. בשני מקומות אילו היה גם ניסיון ליישם את תורות האלמנטים בתחומי הרפואה. ה - Wu Xing היא תורת חמש הפאזות, או בתרגומים שונים חמש התנועות או חמשת האלמנטים. אילו מוזכרים לראשונה במאה ה - 5 לפני הספירה. תפיסה זו פותחה על ידי האסכולה הנטורליסטית, הידועה גם בשם "Yin Yang School' שנים רבות לאחר פיתוח תפיסת היין והיאנג. שתי התורות שולבו זו בזו ושימשו מסגרת להבנת תחומים שונים בעולם הטבע, החל מהאדם, אבריו ומחלותיו, דרך עונות השנה, ועד תופעות חברה וכלכלה. ב 2500 שנות קיום התפיסה היו עליות וירידות בפופולאריות שלה כשיטה רפואית - טיפולית. חמש הפאזות מתייחסות זו לזו באופנים שונים. השתנויות אלו מציגות מגוון התופעות והתהליכים שבין שמיים... לחץ להמשך...

שלמות ההבנה - האם הגעת?
...ואז אין שאלה. אם שני דברים הם נכונים באותה המידה, אז אין שום שאלה יותר. ונכון שיש את האחדות שבה הכל אבל הכל אחד, אין נפרדות בין הדברים ואין פרשנות לשום דבר, והכל מאותו השורש והכל אחד. ובו בזמן יש את האחדות שמכילה את הנפרדות שקיימת גם כן, זה לא זה או זה, זה שניהם ביחד. לדוגמא יש אדם שיגיד שיש כאן ועכשיו פיל, ואדם נוסף יגיד מה פתאום, אין כאן פיל, וגם זה, וגם זה נכונים, כיוון שבו בזמן גם המקום וגם הזמן וכל הדברים כולם נמצאים באותו המקום ואותו הזמן. ראה גם: הכל טוב / לדעת שהכל טוב - מה ידיעה מלאה ואמיתית שהכל טוב?. תכלית הידיעה - מהי תכלית הידיעה? מהי ידיעה שלמה? איך להגיע לתכלית הידיעה?. שלמות - מה קורה אחרי שמגיעים אל השלמות? מה מחכה בסוף הדרך?. אמת מוחלטת / אמת אובייקטיבית / אמת אבסולוטית - מהי? איך להגיע אליה?. הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה ? מהי מהותה של המציאות כולה ?. כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד ?. שכל אנושי - מהי הידיעה הגדולה ביותר שהשכל האנושי יכול לדעת אותה?. אמת / הוכחות... לחץ להמשך...

למה הזדקקות לכבוד היא עוני רגשי? ומה יוצר אותה?
...במקום שכאשר חסר לאדם מצב רוח, במקום שהוא ילך לקרוא איזה ספר / לעשות חשבון נפש ולהירגע, כי באמת הכל בסדר, במקום זה האדם מתחיל להתרגל לכך שכאשר הוא מרגיש חוסר מצב רוח, אז הדרך הזולה והמהירה ביותר להשיג את זה היא על ידי זה שהוא יקנה איזה משהו חדש לעצמו (שופינג), ודרך זה הוא בצורה מהירה יעשה מניפולציה על התת מודע שלו, דהיינו הוא יגרום לתת מודע שלו לחשוב שהכל בסדר על ידי פעולה חיצונית במקום פנימית. ועל כל זה נוסיף את חלקן של הפרסומות שהאדם רואה סביבו כל היום. שכל מטרתן של רוב ככל הפרסומות שיש סביבו של האדם היא אחת, והיא לקחת את הנפש של האדם ולהכניס אותה לתוך בית כלא. הדבר דומה לאדם שמבקשים ממנו להיכנס מרצונו לבית כלא ולאיזה צינוק קטן, כי הצינוק הזה נראה מאוד נחמד, והוא מסכים מרצונו החופשי להיכנס לבית הכלא. ולמה בית כלא? כי באמת ה"תועלת" הגדולה ביותר שנותנות הפרסומות לאדם, היא בכך שהוא מתחיל להיות תלוי רגשית בכל מיני דברים. האדם יושב בביתו והחיים שלו טובים. אבל מה פתאום שהם יהיו טובים אם אפשר... לחץ להמשך...

בודהיזם - ההצגה הקצרה על קמָה
...שהוא נולד הוא טיפש. זוהי הדרך, תלמיד, שמובילה לטיפשות, כלומר, אדם לא מבקר פרוש או ברהמין ושואל שאלות כאלו. אך הנה, תלמיד, איש כלשהו או אישה, מבקר פרוש או ברהמין ושואל: 'אדון נכבד, מה מועיל וטוב? מה מזיק ורע? מה ראוי לגינוי? מה חסר אשמה? מה צריך לפתח? מה לא צריך לפתח? אילו סוג של מעשים יובילו אותי לנזק וסבל לטווח הארוך? אילו סוג של מעשים יובילו אותי לרווחה ואושר לטווח ארוך? ' בשל ביצוע מעשים כאלו, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי. אך אם לאחר מותו הוא לא מופיע בעולם שמיימי, אלא חוזר למצב אנושי, היכן שהוא נולד הוא חכם. זוהי הדרך, תלמיד המובילה לחוכמה, כלומר, אדם מבקר פרוש או ברהמין שואל שאלות כאלו. כך, תלמיד, הדרך המובילה לחיים קצרים יוצרת אנשים קצרי - חיים, הדרך המובילה לחיים ארוכים יוצרת אנשים ארוכי - חיים; הדרך המובילה לחולניות יוצרת אנשים חולניים, הדרך המובילה לבריאות יוצרת אנשים בריאים; הדרך המובילה לכיעור יוצרת אנשים מכוערים, הדרך המובילה ליופי יוצרת אנשים יפים; הדרך... לחץ להמשך...

טנטרה - על אהבה ואחריות אישית
...הכרה, הערכה, אהבה, שלא לדבר על מראה חיצוני. נוצר ריחוק מהעולם הפנימי והאוצרות הטמונים בו באופן טבעי. כאשר אנו מגיעים לקשר זוגי מתוך "חוסר פנימי" ונותנים את אהבתנו ל"מקור" חיצוני שאינו משיב לנו את שאנו מעניקים, אנו מוצפים ברגשות של תסכול עצמי, כעס, עצב, יאוש ודיכאון ומתרוקנים מאנרגיות. קוראים לזה אהבה נכזבת. כבר נאמר: "עזה כמוות אהבה" אך אהבה אמיתית עזה כחיים עצמם. בכל אדם קיים חוסר פנימי שאותו הוא מבקש לכסות, למלא, ולשאוב מאדם חיצוני לו. אהבה - אינה ייסורי נפש של התאהבות. אהבה - אינה יחסי מין, יהיו הנפלאים והמענגים בכל החושים ככל שיהיו. אהבה - אין פירושה לכבול אדם אחר אל מושא תשוקותיך ולקחת בעלות עליו, על זמנו החופשי, על מחשבותיו העמוקות, על רצונו החופשי, על כל הווייתו! אהבה - אין פירושה יופי חיצוני (שהוא סממן של היותך "כשיר/ה לחפש ולמצוא אהבה"). אהבה. אנו ממש מתבלבלים בהגדרתה ומחפשים אותה בכל מקום ובכל אופן, בעיקר במערכות זוגיות. במערכת זוגית מבקשים לקחת בעלות מוחלטת על השותפים לקשר. השותפים... לחץ להמשך...

חנוכה. אור וחושך. ויבדל אלוהים בין האור ובין החושך
...תמוה שאיבד את דרכו. הכאב, ההרג, הרצח, הקנאה, השנאה והמוות משולות לחושך גם הבערות חוסר הידע. כאשר יש מלחמות המלוות בהתעללות בבערות, בהרג, אלה תקופות חשוכות מאד לאנושות. (ימי הבניים - כאשר אסור היה לעסוק במדע וללמוד אלה רק לעסוק בדת, תקופת האינקוויזיציה בספרד, שנות השואה במלחמת העולם השניה ועוד)... אלה הם שנות החשכה והנבערות. הניסיון להדברות ולשלום הוא ניסיון להכניס קצת אור ושמחה לחיינו. היום למדנו לומר שאנחנו משתמשים באנרגיה חיובית או באנרגיה שלילית. האנרגיה החיובית מקבילה לאור לאש ואילו האנרגיה השלילית ללילה לחושך לאותם אלה שבחרו לשרוף ספרים ולהקים מחנות ריכוז ולהשתמש באינקוויזיציה או לשלוח אנשים להתאבד כדי להרוג עוד כמה עשרות אחרים. אלה האנרגיות החשוכות ביותר של האנושות שמצויות בתחתית האנושיות. האנרגיות החיוביות - להעמיק ולחקור כדי להבין תהליכים ביקום, להמציא המצאות שיעזרו לאנושות לחיות טוב יותר ובריא יותר זאת האנרגיה החיובית. אך האנרגיה הגבוהה ביותר היא אותה אנרגיה שאנחנו מביאים איתנו... לחץ להמשך...

פנג שווי - של מי הבית הזה?
...רעלים תרתי משמע האם אני מרבה לאחוז בעברי או שאין לי בעיה לשחרר אחיזה, כל אחיזה. האם אני גאה ביכולת שלי לשלוט על עצמי? מה זה עושה לי? שירותם מפוארים מצביעים על אדם הנמצא בהכחשה מרתפים מרתפים מייצגים את התת מודע, או את העבר. מגורים במרתף מעיד על אדם מופנם ולעיתים דכאוני פסימי ו/או מופנם מרתף מפואר מעיד על אדם הגאה בשורשיו ובעברו. עליית גג עליות גג מייצגות את החלומות והשאיפות. את העתיד. מגורים בעלית גג מצביע על אדם הפועל מתוך השכל ו/או החולם והלא מעשי. לעיתים מצביע גם על אגו מפותח "להיות מעל כולם". העתיד שלי, על מה אני חולם למה אני שואף מבנה הבית מייצג את מבנה הגוף הפיסי האנטומי וההוליסטי: שלד המבנה - העצמות, השלד, עמוד השדרה, עד כמה יש לי את היכולת לשאת בעומסים, האם אני חזק וגמיש או נוטה להיסדק להישבר. יסודות המבנה - הרגליים, השורשים שלי, האם אני בא משושלת מסועפת ואיתנה או משורשים דקים וחלשים. רצפה - כפות הרגליים, המציאות שלי. האם יש לי את היכולת "לעמוד על הרגליים" קירות חיצוניים - עור, ריאות... לחץ להמשך...

תיקשור עם נשמות חיים בגוף ארצי פיסי
...לי מסרים עבור קרובי משפחתם ממקור של דאגה בשל היותם מבינים מה עומד להיות עם הקרוב אליהם ומבקשים לעזור לקרובי משפחה ולתת לי יעוץ עבורם למטרה טובה הדרך הרוחנית בתיקשור הקיים אצלי בפרט היא לעזור למען קרובי משפחתם שחולים או נמצאים בשיעור חיים אותם מצבים לא פשוטים, עכבה ישנם נשמות מדריכות גבוהות וישנם נשמות פחות גבוהות כשם שאנו בני האדם נמצאים שונים זה מזה. נשמה צעירה שאינה מנוסת ברוחניות הרוחניות בדרך הדת והתורה מחברת לצינור הבורא על ידי חוקים וקודים שנועדו לתת משמעות חיבור ויחוד לעם היהודי על ידי התורה אנו מבינים שכל אחד נמצא במהלכים כולנו נמצאים בנתינה והזדקקות הנשמה, ובהגנות בעזרת התפילה קודים וכוח לחיבור לאלוקות כל אות היא כוח השמות ואנרגיה, תדר נשמות מתגלגלות בכל פעם מחדש ונמצאות למטרה אחת צמיחה רוחנית מעבר לחומריות. העצמה נשמתית למידה תיקון שיעורי החיים על פי נתיב הנשמה המיועד עבורה מראש ובדרך זאת ניתן להגיע למקום החשוב עבורה ולקיים את היעוד הגבוה יסודות וחוקי החיים הם: אור - מקום חיובי... לחץ להמשך...

רייקי - חמשת עקרונות החיים של הרייקי
...במה שאנו מתמקדים מחשבתית לשם זורמת האנרגיה! אם מתמקדים במה שחסר, אז החוסר יגדל ויתעצם! אך אם מודעים לפוטנציאל האינסופי שמסביבנו וחיים בהודיה, אז השפע רק גדל ומתעצם. למעשה לא חסר כלום ביקום - זוהי רק תודעת הנפרדות של האדם אשר יצרה את האמונה שיש שפע מוגבל. אך בעצם יש כל הזמן זרימה של שפע אינסופי ונצחי דרך כל מי שמוכן לקלוט זרימה זו. מרגע שכוח החיים החיוני זורם בתוכך, יש עוצמה רבה למחשבות ולרגשות שזורמים בך! ולכן - כשתחשוב כל הזמן על שפע, הצלחה, עושר ואושר, כוח החיים ימגנט אליך את כל אלו במהירות! הצעד הבא כמובן הוא לעשות צעדים בונים במציאות הגשמית על מנת להשיג את מטרותיך! הצהרות חיוביות מתמידות וצעדים ממשיים בשילוב משמעת עצמית והתמדה יביאו שפע אינסופי! טיפול עצמי עקבי יעזור לנקות החוצה תבניות ודפוסים מחשבתיים החוסמים שפע והצלחה והגשמה. יש לראות עצמך זכאי לקבל את כל המתנות והשפע שהיקום מזרים אליך כל הזמן ולהבחין בזרימה המופלאה הזו. אנשים שחושבים שלא מגיע להם או שאינם ראויים למתנות הבורא, אפילו... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של מאמן אישי לנוער, גישור, הדרכה, פסיכותרפיסט, יועץ טיפולי, מאמן אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן אישי למנהלים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות
עכשיו 23_04_2014 השעה 12:12:35
wesi4