תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה קמצא ובר קמצא סיפור היסטורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת? על קמצא ובר - קמצא חרבה ירושלים ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

קמצא ובר קמצא סיפור היסטורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת?

על קמצא ובר - קמצא חרבה ירושלים

מספרת הגמ' במסכת גיטין נ"ה ע"ב:

על קמצא ובר - קמצא חרבה ירושלים.

היה אדם אחד שאהב את קמצא ושנא את בר - קמצא. עשה סעודה. אמר לשמשו: לך והזמן לסעודה את קמצא, שאותו אני אוהב. הלך השמש והביא בטעות את בר - קמצא השנוא.

מצא בעל הבית את בר - קמצא יושב ליד שולחנו. אמר לו: הרי אתה שונא אותי. מה אתה עושה כאן?!

השיב בר - קמצא: הואיל ובאתי הנח לי ואתן לך דמי האכילה והשתייה שלי.

אמר לו בעל הבית: לא! צא מכאן.

- אתן לך דמי חצי סעודתך.

- לא

- אתן לך דמי כל סעודתך.

- לא

נטלו בידו, העמידו והוציאו החוצה.

אמר בר - קמצא: הואיל וישבו שם חכמים ולא מיחו בידו כנראה שנוח להם בזה. אלך ואלשין עליהם לפני המלך.

ואכן, אמר וכך עשה. בר - קמצא הלך ואמר לקיסר: מרדו בך היהודים. ומשם היתה קצרה הדרך לחורבן הבית שהומט על ישראל.

*

מיד לאחר קריאת הסיפור, נשאלת השאלה, מדוע לא מוזכר שמו של בעל הבית? הרי אין ספק שחז"ל לא 'השמיטו' אותו במקרה.

ייתכן וחכמינו לא ציינו את שמו כדי לומר לנו שהאדם הזה פשוט יכול להיות כל אחד!

אני, אתה ואת, כל אחד ואחד מאיתנו.

הגמרא לא מתארת כאן סיפור פרה - היסטורי שנשלף ממרתפי המוזיאונים. מדובר במציאות שעלולה להיות אקטואלית עד כדי כאב, כאן ועכשיו. לא משהו שרק קרה, אלא שממשיך לקרות כל הזמן, ובגללו עדיין אין לנו בית מקדש אלפיים שנה אחרי.

האם שנאת חינם זה דבר שעבר זמנו?

האם אהבות ושנאות, סכסוכים ומניפולציות חלפו מן העולם?

האם אוזנינו לא שומעות מדי יום מילים שלא צריכות להיאמר ופינו לא משגר חיצים שבשוגג (או במזיד) ננעצים בליבו של מישהו אחר?

האם לא קורה שאנו שותקים ומעדיפים לעצום עיניים במקום בו צריך לקום ולעשות מעשה? שאנו מעדיפים 'לבטוח בה'' ולגלגל אחריות כלפי מעלה, בזמן שתפקידנו להשתדל ולעשות מעשים?

מצוי מאוד להיכשל בגאווה, אבל האם לא קורה גם שנכשלים בענווה שאינה במקומה?

פתגם ידוע אומר: מספיק טיפש אחד בשביל לשרוף יער שלם. זה ודאי נכון.

אך הגמרא שמספרת לנו על קמצא ובר - קמצא מלמדת אותנו דבר חשוב נוסף - צריך עוד הרבה אנשים מסביב שיניחו לזה לקרות.

"כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב", אמרו חז"ל. אך אולי דווקא היום הזה, יום החורבן, עשוי להיות זמן של חשבון נפש והתחלה חדשה. קודם כל, כל אחד בעצמו ובמעגלים הקרובים אליו, וכולנו יחד במהלך כללי שיוביל את כולנו לחדש ימינו כקדם ולראות בבניין בית המקדש, במהרה בימינו.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

בודהיזם - סוטרת קַלַמָה
...אנו מבולבלים ויש בנו ספק באשר לדבריהם, אדוני. אילו מהנזירים המכובדים דיברו אמת ואילו שקר? " "אתם בהחלט יכולים להיות מבולבלים, בהחלט יכול להיות בכם ספק, כיוון שהספק שעלה בכם הוא בדיוק באשר לדבר שיש להטיל בו ספק. בואו אנשי קלמה, אל תסתפקו בשמועות או במסורת או באגדות ואמרות או במה שמצאתם בכתבים או בניחושים או בהנחות לא מבוססות או בהיקשים לוגיים או בראיות לא ברורות או בקבלת דיעה לאחר מחשבה בלבד או על פי יכולתו של אדם אחר או ברעיון 'האיש הזה הוא מורנו' כאשר אתם יודעים בעצמכם: הרעיונות האלו אינם טובים ומועילים, ברי - אשם, ראויים לגנאי על ידי החכם, קבלתם ופעולה על פיהם תוביל לפגיעה נזק וסבל, במקרה זה עליכם לזנוח אותם. כיצד אתם מבינים זאת, אנשי קלמה: כאשר תאווה [i] עולה באדם, האם הדבר לטובה או לרעה? "לרעה, אדוני. " הדבר קורה כאשר אדם מלא תאווה, מוצף בתאווה, כשתודעתו טבועה בתאווה, שהוא הורג יצורים חיים, לוקח דבר שלא ניתן לו, חוטא ביחסים, דובר שקר, וגורם לאחרים לפעול בצורה דומה, דבר שמביא לפגיעה בעצמו... לחץ להמשך...

אושר - אושר זה כאן ועכשיו
...שם בחורה עירומה כביום היוולדה. מושיטה את ידיה בתחינה לעזרה. מבקשת שיעבירו אותה את הנהר כי איננה יודעת לשחות והיא נסחפה עם הזרם בעוד בגדיה בגדה השנייה. אוסף אותה הנזיר על זרועותיו ומעבירה את הנהר. ממשיכים את הטיול היומי, מגיעים השניים חזרה למינזר והתלמיד בשתיקה רמה. שואל המורה לפשר השתיקה. עונה לו התלמיד במבוכה: אינני מבין. אתה מורה שלי. נזיר והנה בחורה עירומה ואתה מרים אותה בזרועותיך? עונה לו המורה: אני הנחתי אותה על גדת הנהר. אתה הוא זה שסחב אותה עד לכאן. אז האם אתם סוחבים את העבר שלכם איתכם בכובד או שהשלתם אותו מיכם? סלחתם לעצמכם? סלחתם לאחרים? עברתם הלאה? האם הכל בסדר בעברכם הרחוק? עבר קרוב - יום יומיים. ביומיים האחרונים קרו הרבה דברים אולי. חלק מהדברים, אנחנו מצטערים שעשינו או מצטערים שלא עשינו. יכולנו לעשות אחרת. כן, יכולנו. האם עשינו? ומה כן עשינו? מה למדנו? האם אנחנו טוחנים ולועסים שוב ושוב את העבר הקרוב שלנו? אולי אנחנו משלימים, לומדים, מסיקים מסקנות וממשיכים הלאה עם תובנות חדשות... לחץ להמשך...

בודהיזם - סוטת צ'נקי
...ועם משמעות ברורה. צ'נקי המכובד הוא מורה של רבים, מורה של מורים, מלמד את הוודות לשלושת מאות צעירים. צ'נקי המכובד הוא בעל כבוד והערכה, בעל שם, הוא מוערך ומקבל כבוד מפסנדי מלך קוסלה. צ'נקי המכובד הוא ראש הכפר אופסאדה אשר ניתן לו מידי פסנדי מלך קוסלה כשי מלכותי, כפר המאוכלס בצפיפות, שופע במקנה, בחציר, עצי הסקה, מים ותבואה. גם משום שצ'נקי המכובד הוא ראש אופסאדה, אשר ניתן לו מפסנדי מלך קוסלה כשי מלכותי, כפר המאוכלס בצפיפות, שופע במקנה, בחציר, עצי הסקה, מים ותבואה, אין זה ראוי לצ'נקי המכובד ללכת לראות את הפרוש גוטמה; מן הראוי רק שהפרוש גוטמה יבוא לראות את צ'נקי המכובד. " כאשר שמע זאת, הברהמין צ'נקי אמר לברהמינים, "חברים, אם כך, שמעו גם מה שיש לי לומר. מן ראוי רק שאנחנו נלך לראות את הפרוש גוטמה הזה; אין זה ראוי כלל וכלל שגוטמה המכובד הזה יבוא לראות אותנו. למען האמת, חברים, הפרוש גוטמה הוא מלידה מכובדת הן מצד האם והן מצד האב; הוא ממוצא טהור שבעה דורות אחורה; ללא רבב או דופי בנוגע לשושלת ולידה. כיוון... לחץ להמשך...

לפרגן כדי להיות אור לגויים - למה למילה "פרגון" אין מקבילות בשפות אחרות?
...העבודה שלנו אנשי הנדל"ן ויותר עסוקים בבדיקה כמה הכיס שלהם יקטן, ולא כמה עבודה נעשתה עבורם ע"י אותו איש נדלן כדי לקדם הסכמה לעסקה שטובה לשני הצדדים. הקולגות יעשו מאמצים להכשיל עסקאות ולו כדי שהקולגה לא יצליח, והרבה פעמים יראו את טובתם הם ולא את טובת הלקוחות של הקולגה. הרבה פעמים לא נכבד הצעות מחיר של בעלי מקצוע, במקום לבדוק הצעות אחרות או לעשות זאת בעצמנו, נבקר ונעשוק את בעלי המקצוע עד שכול הכבוד האנושי ישאב מהעסקה. ה"חפץ חיים" מלמד, שאסור לשבח אדם בנוכחות קבוצת אנשים, גם אם אינכם משבחים אותו בהפרזה ואינכם מודעים לכך שמישהו לא אוהב אותו. שכן, קרוב לוודאי שמישהו יאמר משהו משפיל על האדם שהוא מושא השבחים. לסיכום אנו יצורים חברתיים, יצורים שזקוקים לחיזוקי החברה למעשנו, התקדמותנו והשגנו. כולם רוצים להשאיר חותם, כולם מקבלי טונה של סיפוק מהנתינה לאחר, אולם מכיוון שנוצרנו עם הרצון לקבל, מאוד קשה לנו לפרגן על הצלחה של האחר. אם נבין שההצלחה שלנו מתחילה בהפיכת הרצון לקבל לרצון לקבל על מנת להשפיע, נבין... לחץ להמשך...

רוצה או מרצה - האם אני רוצה לעשות את זה? או שאני מרצה מישהו?
...שאני מרצה מישהו? רוצה או מרצה כשאנחנו עומדים מול האפשרות לעשות משהו עבור מישהו, עלינו לשאול שאלה מאוד חשובה והיא מדוע בעצם אנחנו רוצים לעשות את הדבר? האם מתוך רצון של לעשות למען האדם כי אנחנו אוהבים אותו ורוצים לשמח אותו ולעשות לו טוב, או האם מתוך רגשי אשמה בעקבות משהו רע שעשינו לאדם, ואז אנחנו בעצם מרצים אותו. רגשי אשמה יכולים לצוץ גם כאשר אנחנו רוצים להיות מקובלים בחברה והדרך היחידה שלנו לעשות זאת היא רק על ידי ריצוי אנשים אחרים. כאשר אני מרצה אנשים אחרים אני בעצם מבטלת את עצמי ואת אישיותי, אינני מחוברת לאינטואיציה שלי, ולעוצמה שלי, אני בעצם תלויה באחר ובתגובותיו. אם הוא יגיב טוב ויגיד לי שאני נהדרת כל הכבוד, אני ארגיש נפלא, ואם לא אני ארגיש נורא ואיום. כך שבעצם אני תלויה באישור חיצוני. אני תלויה בתגובה של האדם שאותו אני מרצה. האדם בעצם אינו אוהב אותי אפילו שהוא אומר כך, הוא מזלזל, הוא מתייחס אלי כאל אדם נחות ומושפל, ואני בסופו של דבר מרגישה מרוקנת אנרגטית. לעומת זאת כאשר אני עושה למען... לחץ להמשך...

זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 1
...אל סורי. האם ייתכן שהתפלה המוכרת לנו היום הייתה פעם "שמע ישראל אתון (אדוני) אלוהינו אל יחיד". הדת היהודית אסרה על תיאור האל בתמונה ונוטשת את השמש כאל. הדת היהודית לא רצתה לדעת על העולם הבא. החיים אחרי המוות. בדת המצרית רבת האלילים אוזיריס היה אל המתים. הקרבה בין הדת היהודית לדת אתון היא סימן נוסף. משה נתן לעמו גם את מנהג המילה. אמנם בתורה יש סיפור מוקדם יותר לברית. הרודוטוס מספר כי המילה הייתה קיימת במצרים. ישנם תיאורים על כותלי קברים. בשום עם אחר במזרח התיכון לא היה מוכר המנהג. ניתן להניח שהיהודים קיבלו את המנהג ממשה. בעיני רוב העמים המילה הייתה מנהג מוזר, אם לא מגונה. אלו שעברו את הטקס הרגישו נעלים יותר. הכינוי ערל לב משמש כביטול האחר עד היום. לא ייתכן שמנהיג יהודי ששאף להביא קיום לאומי עצמאי יביא אתו מנהג שייעשה אותם מצרים בדרך מסוימת. שאיפתו הייתה לנתק אותם מהמצרים האלילית. משה לא היה יהודי אלא מצרי מדת אתון. זו ההסתברות הסבירה ביותר. אם משנים את התקופה ומזיזים אותה לתקופת אחינתון הרבה... לחץ להמשך...

כיצד להקשיב לשכל הפנימי שלך? כיצד לשנות הרגלים?
...דבר, למרות שאתה רגיל לצורת חשיבה ודפוס התנהגות מסוים מזה זמן רב, בכל זאת נסה לפעול אחרת כפי שהשכל האמיתי שלך אומר לך שעליך לפעול. נסה להכריח את עצמך להתנהג בצורה הנכונה, לחשוב בצורה חיובית, להאמין בעצמך, להיות רגוע וכולי, גם אם זה נראה לך לא הגיוני, לא ריאלי, לא מעשי, לא מציאותי. תאחז בחשיבה הנכונה גם אם לא נראה לך שזה יעזור, גם אם נראה לך שזו טעות לחשוב בצורה חיובית, גם אם אתה לא מבין כיצד זה יקדם אותך, גם אם ה"היגיון" שלך אומר לך אחרת. זרוק את ה"שכל" שלך ותנהג ע"פ הדברים שאתה "באמת" מבין בתת מודע שלך שהם נכונים יותר. למרות שלא ברור לך כיצד הדברים נכונים ברמה הפרטנית במקרה הספציפי שלך, למרות זאת אתה מבין בשכל הפנימי שלך שזה הדבר הנכון יותר לעשות, כגון להיות חיובי למרות הכל וכיו"ב. התת מודע שלך, והשכל הישר שבך יודע בדיוק מה כדאי לך לעשות. נקודת האמת שבך יודעת שכדי להצליח אתה חייב להיות חיובי יהיה אשר יהיה. לכן, תקשיב לשכל הפנימי שלך ולא להרגלי ההתנהגות הפחות חיוביים שלך. ככל שתצליח יותר... לחץ להמשך...

החיזור הזוגי מהות ומשמעות
...כזו עלולה לקלקל להם את " החלום הזוהר". קיים כאן פרדוקס מדהים, למרות הרצון והכמיהה לקשר, עבור הרבה פנויים ופנויות כל קשר רגשי עם בני במין השני מהווה מעיין איום. כל צעד המקרב אותם לאותה אינטימיות שכה חסרה להם מפחיד אותם. הם הופכים לזהירים יותר " בוחנים את צג הרדאר שלהם" עומדים דרוכים על המשמר ונמנעים מכל הצהרה שיש בה התחייבות כל שהיא למיסוד הקשר. לדעת רבים מהם הצהרות כאלו חושפות אותם כמועמדים לנישואין. הם מתקשים להיכנס לתחום של קשר רגשי אינטימי מחייב. תהליך החיזור מלא באשליות ומסתיר את המציאות האוטנטית של הפרט בתוך הזוגיות. בשלבי החיזור המוקדמים קיימת הנטייה של כל אחד מבני הזוג לבדוק את הפוטנציאל לזוגיות מחייבת הקיים אצל השני. זו עובדה כי כל דבר היכול לגרום לקשיים בחיזור, מוסתר על ידי האשליה וכולל הרבה מאד וויתורים מלאכותיים והקלות רבות. בתחום הרגשי ישנה מעיין " הליכה על שכבת ביצים אמוציונאליות" תחת מטריה מוסרית. המחזר מתחיל את תהליך החיזור על ידי יצירת פסאדה שלדעתו תמשוך את המחוזר. במידה... לחץ להמשך...

הפרעות אכילה - מבוא כללי המתאר שלוש מהתסמונות הנפוצות: אנורקסיה נברוזה, בולמיה נברוזה (בולמוס אכילה) והשמנת יתר
...זו קיימת תפיסה מעוותת של הגוף, האדם חווה עצמו כשמן על אף משקלו הנורמלי או הרזון. כמו כן בקרב הבנות תהיה הפסקה של הוסת. הנזק הבריאותי נובע מהירידה במשקל ובמקרים קיצוניים עלול להוביל למוות. כ - 95% מבין הסובלים מהתסמונת הינן נערות. אך התסמונת קיימת גם בקרב בנים ובקרב האוכלוסייה הבוגרת יותר. ההפרעה מתפתחת כאשר נערה (או נער) מחליטה יום אחד, לעיתים בעקבות אירוע סביבתי אשר פוגע בתדמיתה, להתחיל בדיאטת הרזיה. בתחילת הדיאטה היא משקיעה מאמצים בהורדת המשקל ונאבקת גם בתיאבון הטבעי, אולם בהמשך נעלם התיאבון. בולימיה נברוזה (בולמוס אכילה): תסמונת זו מתאפיינת בהתקפי זלילה חוזרים ונשנים, אשר מיד לאחריהן תבוא דרך קיצונית לאזן את אכילת היתר באמצעות הקאות, לקיחת חומרים משלשלים או פעילות ספורטיבית קשה להורדת הקלוריות. גם בהפרעה זו קיים העיסוק האובססיבי בניסיון לשלוט במשקל הגוף, אם כי בד"כ קשה לזהות את הבעיה כיוון שמשקל הגוף נותר תקין. כמו כן פעילות האכילה מתבצעת בסתר בשל הבושה המתלווה לכך, ולרוב תהיה הכחשה של... לחץ להמשך...

סוגי היעוצים בעזרת תיקשור
...הניהול שלך אמור להיות יציב תכליתי סמכותי שאינו משתמע לשני פנים ובמבלבל את העובד. המוצרים והשירותים בעסק צריכים להיות ברורים שימושיים בעלי ביקוש לשוק והמחירים צריכים להיות סבירים לכיס הלקוח שאליו אתה פונה. האם אתה יודע בדיוק למי אתה פונה ואל תענה לעצמך לכלם למרות שזה נכון חשבת מה מיוחד בך במוצר שלך או בעסק שלך למול בעלי המקצוע שמתחרים שלך? חשבת מה הסיפור שמאחורי האגדה שלך? לכל רעיון יש סיפור מאחוריו ואם מספרים אותו נכון אז גם המסר מועבר נכון והרעיון נמכר. מתוך הסיפור שמאוחרי הרעיון תוכל למצוא מוצרים שירותים ייחודיות שלך מול המתחרם קהלי יעד ותמחור 70% ממה שמעלה את מחיר המוצר לאחר ההוצאות הבסיסיות של המוצר זה הסיפור שמאחורי הרעיון. המניעים שגורמים ליישומן של מטרות העסק שלך והצלחת העסק זה התפתחות מתמדת יצירתיות שידרוג הנעה ויכולת התחדשות של העסק ממש כמונו בני האדם ברגע שאדם לא מתפתח מתחדש ומתקדם הוא נהיה חולה הוא תקוע הוא נשאר מאחור הוא לא מעניין יותר ונעלם מהמפה. אם העסק נמצא בקשיים ואם העסק... לחץ להמשך...

מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 4
...הישות הבסיסית ביותר? יש משהו שקיים שיכול להיות אני או לא אני ובמקרה הוא אני. אז בא נבדוק מה הוא זה שקיים אז עכשיו נבדוק מה קיים בלי קשר לאני, מה אנחנו יודעים עליו? הבנת מה עשינו? הישות של האני היא פריקה, אפשר לפרק אותה, היא לא מחויבת המציאות, יכול להיות אני ויכול להיות לא אני, אז בא נלך לפני האני, אני זה צורה של משהו, שיכול להיות אני ולא אני. איך אנחנו מתקדמים מכאן? מה אנחנו יודעים על הישות הזאת? שאין בה אני ולא אני, כי לפני האני היא יכולה להיות אני ויכולה להיות לא אני, זאת אומרת שהיא עצמה משהו שהוא לפני האני והלא אני, זאת אומרת שמי אני באמת? אני עשוי ממשהו שלא שונה מלא אני. תבין, אתה מבין את זה לפי כמות המשאבים שאתה מנסה להבין, אם היית מקדיש לזה יותר זמן היית מבין את זה. זה מאוד פשוט, כמה פעמים בחיים שלך ניסית להבין את המשפט הזה, חמש דקות, שעה? תחליט שכול כולך, אתה לא צריך שנה, אתה צריך לרצות מאוד, אם תגיד אני חייב עכשיו להבין מה זה אני, חייב, לא מוכן להמשיך לחיות בלי להבין מה זה אני. שאלה:... לחץ להמשך...

תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - ב
...שום תחנה במנהרה הגדולה ומת, התפגר... אולם גם לאחר מותו הפגר שלו המשיך לדהור ולקחת חלק פעיל במנהרה הכללית; יעיד עליו חוק שימור האנרגיה, יעידו עליו הציפורים והזבובים והתולעים... ואף יעיד עליו הנוסע שעשה ממנו שישליק. לסיכום, ראובן דהר במנהרה ועלה במרחבה מתחנה לתחנה, הוא עשה את המציאות שלו בכל עליה ועליה; בכל תחנה. גם העז דהר עם הרכבת ואף עלה איתה בכל תחנה ותחנה, כי הרי נתקל במספר תחנות עם שטח ירוק למרעה... ואף לאחר מותו המשיך לדהור ולעלות בתוך המנהרה. פארק המתים גם בית הקברות מלמדים אותנו שגם האדם ולאחר מותו עולה עם העז על אותן המדרגות ומשתלב כמוהו בעשיית המציאות של המנהרה. הנסיון מלמד שאף בחייו עלול האדם לשבת עם העז באותו הקרון ולדהור עימו במנהרה באותה המהירות, הוא יגיע אל הרמה הירודה של העז ויחלוק עימו את הקרון. המציאות דוהרת וכולנו דוהרים איתה ומתקדמים ועולים ועולים ללא הרף, חיים אנו או מתים. ויאמר קח - נא את - בנך את - יחידך אשר - אהבת את - יצחק, ולך - לך אל - ארץ המריה, והעלהו שם לעלה:... לחץ להמשך...

לחצי האימהוּת שוחקים אותי!
...כדי החגיגה, אתן אוכלות ארוחת ערב (הן מקשטות את השולחן, מגישות ומפנות אחר כך!), ועושות הכל, אבל "אחרת"! ו. את הבעיות שיש בביה"ס עליך להעביר בחזרה אל המורה. היא זו האחראית שביתך תלמד, ולא את. אם את רואה שהבת סובלת - מורה פרטית (תלמידת תיכון או סטודנטית) יכולה לתגבר אותה ולתת לה בטחון עצמי. זה נכון שהבנות זקוקות לאוזן הקשבת שלך, אבל כשאת רגוזה, עייפה ועצבנית, הן לא מקבלות - על פי דברייך - את האימא שהן צריכות. הרעיונות שנתתי לך למעלה באים לשפר את מצב הרוח שלך ולעזור לך להיות שחוקה פחות. לדעתי, צריכה להיות לך מדיניות שרק מי שמתנהגת יפה מקבלת תשומת לב מאמא. מי שמתפרצת, צועקת, משתוללת או לא הכינה שיעורים, וכד' - לא מקבלת. את יכולה לעשות תור בכל ערב: מי שעשתה את השיעורים, עזרה לך והתנהגה יפה, תהיה בראש התור, ומי שלא - בסופו. אם תהיי אסרטיבית ותעשי זאת כמשחק (כמו שהגננות עושות בגן, דרך אגב), תוכלי להתחיל ליצור מסורת משפחתית נחמדה וקלילה שיש בה הומור, משחק וכיף! אני מקווה שחלק מן הרעיונות הנ"ל יעזרו... לחץ להמשך...

מוטיבציה - מנוע ענק של הצלחה
...היא אחד המרכיבים הקריטיים ביותר של הצלחה. מוטיבציה זה הדלק שלכם, חשוב שתדעו מאיפה אתם מקבלים אנרגיה, כי אם רק תוציאו כל הזמן אתם תיסעו על הקו האדום, כאשר בכל רגע אתם עלולים להיתקע באמצע הכביש המהיר. לא מומלץ, או קיי... לכן אני ממליץ על תרגיל מאוד מאוד פשוט: תזהו את המקומות, האירועים, הפעילויות, האנשים שנותנים לכם מוטיבציה ואנרגיה והקפידו לעשות אותם באופן קבוע. ממש הכניסו אותם ליומן, התייחסו לכך כמשהו שהוא חובה בדיוק כמו שברוב המקרים לא תגידו לבוס שלכם - תשמע היום לא בא לי לבוא, אז למה שלעצמכם יגיע היחס הזה, למה הזלזול הזה בבן אדם הכי חשוב בחייכם, בנכס הכי יקר - זה אתם! תחשבו מה היה קורה אילו היינו מתייחסים לדברים שאנו רוצים לעשות ולדברים שנותנים לנו כוח לעשות דברים אחרים, כחובה, כמחויבות שלנו - שם מסתתר ההבדל! אנחנו לא רגילים לשינוי הזה כי חובה מצטיירת עבורנו כדבר שלילי בד"כ, שאנחנו חייבים למלא, מה אם היינו הופכים את החלומות שלנו ואת המטרות שלנו לחובה, למשהו שחייב לקרות, לא אולי, לא היה... לחץ להמשך...

מחלות - מדוע הן קורות? בריאות מזווית אחרת
...כיצד הגוף מדבר אלינו וכיצד התייחסות למסריו יכולה לשנות את המצב. גב תפוס לפני מספר חודשים שוחחתי עם חברה. דיברנו על נושא משמעותי ולאחר שסיימתי את השיחה, התחלתי להרגיש אשמה ואי נוחות. הלכתי לישון ולמחרת בבוקר, התכוננתי כרגיל להביא את בתי לגן וללכת לעבודה. בדרך לאוטו היו לי הרבה תיקים ושקיות לסחוב. ירדתי לאוטו כשאני מחזיקה על זרועותיי את בתי ואת שאר הדברים שהיה עליי לשאת. כשהגענו לאוטו, הורדתי אותה והכנסתי את התיקים לתוך האוטו. אחר כך הרמתי אותה שוב וברגע שהתכופפתי כדי להכניסה לכיסא הבטיחות - נתפס לי הגב. גבי נתפס בצורה כה חזקה וכואבת, שבקושי רב הצלחתי להתיישב במושב שליד הנהג. העניין הוא, שהייתה לי תחושה חזקה שהדבר קשור לרגשות האשם שהיו לי בערב הקודם. הרגשתי כאילו איכשהו, הענשתי את עצמי על הדברים שאמרתי וחשבתי באותה שיחה. זו הייתה תקופת הלימודים בקינסיולוגיה וכששאלתי את המורה שלי מה מייצג אותו אזור בגבי שנתפס, אמרה (מבלי לדעת מה הרגשתי) שאזור זה מייצג נושא של אשמה! למרות שאני לא חדשה בתחום... לחץ להמשך...

מערכות יחסים - נתינה - כמה יש לתת?
...הינה נתינה ללא תנאים וסייגים האומרת שברגע שנתתי סיימתי את שלי ואיך הצד השני שלי יגיב לא מענייני בכלל, אני את שלי עשיתי אך מה קורה ועם זה שהענקתי מעצמי הצד השני מפגין זילזול כלפיי האם יהא עלי להתחרט על הנתינה מצידי? נכון שהדבר מביא לתסכול וחוסר הערכה אך זה לא צריך לשנות את מהותינו כלל וכלל, אלא להמשיך לדבוק בשאיפתינו לעזור ולהעניק, כי הרי איננו מצפים לתמורה הכל בבחינת "לא תצפה לא תתאכזב" כי עצם הציפיה להכרת התודה שאינה ניתנת הינה מאכזבת רק ההבחנה היא עד כמה יש לתת יש לתת כפי יכולתי ולא מעבר לכך, שלא יהיה במחיר פגיעה בעצמי, משפחתי אחרת "ייצא שכרי בהפסדי" כמו כן לא " לחנוק" את הצד השני כדי לא להביאו לידי כך שהתוצאה שתתקבל תהיה הפוכה לעיתים הצד השני אינו יודע לקבל, ובשל כך הוא אינו מעניק אהבה, ובכך חסרונו אך לא חסרוננו אין לנו אפשרות לשנות את רגשות הצד השני אולם הנני מאמינה שמעשינו הינם לטובה הרי איננו עושים למען הכרת התודה אלא למען המעשה הטוב כשלעצמו אולם אל לנו לשכוח לא להפריז במתן הנתינה... לחץ להמשך...

ויפסנה - מדיטציה - תרגילים מעשיים למדיטצית ויפסנא
...בלבד - 'צעד ימין, צעד שמאל' כאשר הולכים מהר ו - 'הרמה, הורדה' כאשר הולכים לאט. אם בזמן שאתה הולך עולה בך רצון לשבת, ציין זאת כ - 'רצון לשבת, רצון לשבת'. כאשר אתה ממש מתיישב, התבונן בתשומת לב בירידה 'הכבדה' של גופך. כאשר אתה יושב, התבונן וציין את התנועות המלוות בארגון רגליך וזרועותיך. כאשר אין תנועות מעין אלו, התבונן וציין את העלייה והירידה של הבטן. אם בזמן שאתה עושה זאת, עולות תחושות נוקשות או חום בחלק כלשהו של גופך, ציין אותן. מייד לאחר מכן חזור ל'עלייה, ירידה'. אם עולה רצון לשכב לנוח, ציין אותו ואת התנועות השונות של רגליך וזרועותיך בזמן שאתה נשכב. ההרמה של הזרוע, ההנעה שלה, ההנחה של המרפק על גבי הרצפה, התנודה של הגוף, המתיחה של הרגליים, ההרפיה של הגוף כאשר אתה מתכונן לשכב לאיטך - כל התנועות הללו צריכות להיות מצוינות. זה עניין חשוב לציין באופן זה כאשר אתה נשכב. בזמן התנועה הזו (של השכיבה), אתה יכול להשיג תובנה מובחנת (כלומר, ידיעת הדרך והפרי שלה). כאשר ריכוז ותובנה חזקים דיים, תובנה מובחנת... לחץ להמשך...

שבעת ימי הבריאה - יום 3
...הפועל... אלה הם צירופי חוליות המידע שהיו קיימים ומוכנים ומונחים מעל לרקיע ושעמדנו עליהם ביום השני, וברגע חפינת החופן הראשון מתוך הערימה הכללית - נוצרה הזיקה של התודעה אל החוליות האלו - הגם והקשר הישיר אליהם עודינו מתמהמה, כי התודעה עוד לא יכלה לזהות את הצירוף בו מתחברות החוליות הללו מעל הרקיע, היינו מעל לחופן שיצרה בערימת המידע שנקרא "רקיע". כך נותרו החוליות הבלתי מזוהות הללו מעל לרקיע, עד הרגע בו זיהתה התודעה את צירופן האנלוגי, או אז: ותוצא הארץ... החוליות יצאו מהמקום בו מונחים (מעל הרקיע) וירדו אל מקומם המיועד - אל מתחת לרקיע, אל הטבע ואל המציאות, אל מקומה הטבעי של התודעה. עשב מזריע זרע למינהו: נא לזכור שהמחבר חוזר אל התודעה האנושית - אל הרגע בו זיהתה את הארץ, ומתאר לבקשתי את התהוות הטבע ביחס אליה - כל צעד והזום שלו... וכך אנו מגיעים אל הזום הראשון, כאשר אני מתקרב עם העדשה שלי אל התודעה ובוחן את רצונה בדשא הירקרק הרב שימושי... או אז אני מגלה למעשה עשב ירוק ושמו דשא, שהמאפיין המובהק שלו... לחץ להמשך...

לקרוא אנשים. כיצד אנחנו מנתחים אנשים? איך לקבל החלטות טובות יותר? חלק 2
...פי "גורם המציאות" האירוע קרה בכלל שלא בגללך. לכן עליך לנסות לפרש את עצמך ולהסיק מסקנות גם לגבי עצמך ע"פ הכללים הנ"ל. נקודה נוספת למחשבה, בעת משא ומתן עסקי או בכל קשר אישי שלך עם X כאשר ברצונך להבין את הראש של X באפשרותך לנתח את הגורם שמולך על פי הצורה שבה הוא מפרש את הפעולות שלך או של אחרים. נניח שאתה אומר / עושה פעולה X כלשהי בתמימות מתוך כוונה חיובית, אך זה שמולך תוקף אותך כאילו היתה לך כוונה רעה. עליך לבדוק את 3 הגורמים הנ"ל ולראות עד כמה הפרשנות של היריב שלך אותך (או אדם אחר) נבעה מכל אחד מהגורמים. על פי "גורם המציאות" בדוק האם באמת משהו בדבריך גרם לפירוש שבו הם התפרשו. אם כן תקן את עצמך, אך אם לא (וגם אן כן) בדוק האם ועד כמה הפרשנות של האדם שמולך אותך נבעה אולי מ"גורם ההשתקפות". מאוד יתכן שבגלל ש X מנסה לרמות אותך לכן הוא חושש שאתה מרמה אותו. שים לב לכך שלמרות שאולי משהו בדבריך יכול היה להתפרש בצורה שלילית ואם כן על פניו נראה כאילו התגובה שלו נובעת מ"גורם המציאות", זכור כי הוא בחר לפרש... לחץ להמשך...

אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כח (28) האותיות - חלק 14
...האלף בית, גבוהה ומתנשאת ובכך היא מסמלת את מלך מלכי המלכים, השליט העליון. מימינה האות כ' המייצגת את כסא הכבוד. ומשמאלה האות מ' המייצגת את המלכות. ביחד מרכיבות האותיות את המילה 'מלך'. צורתה של ה - ל' היא כ' ועל גביה ו' כמלך היושב על כסא מלכותו. הגימטריה של שתי האותיות היא 26 כמו השם המפורש. האות 'ל' רומזת גם ללב השוכן במרכז הגוף, לכן גם הלב נקרא מגדל הפורח באויר. יש בכח השאיפה של התלמיד להתפשט בשכלו, ולזכות במסר פנימי. יש 300 הלכות הקשורות למגדל הפורח באויר בסוד כתיבת האות 'ל'. הכוח ללמוד. לבנות וליצור מעצמו תלמיד חכם המחבר שמיים וארץ. יכולת הלמידה הדבר החשוב ביותר היא יכולת הלמידה. המיוחד באדם שהוא לומד ומתקדם. הוא מתפתח הודות ללימוד. מסופר על מישהו שראה חמור שנולד, ובאותו יום שנולד החמור, כבר עמד על רגליו... השתאה האדם והתפעל. אמר: הנה רק נולד וכבר עומד על רגליו והאדם לעומתו נולד תינוק וכמה ימים שבועות וחודשים עד שהוא עומד על רגליו... השיב לו החכם: נכון, החמור ביומו הראשון כבר עומד, אבל... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של קואצ'ר לזוגיות, קואצ'ינג לילדים, קואצינג, מטפל טוב, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי לזוגיות, מאמן אישי, מאמן אישי בטלפון ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות
עכשיו 29_07_2014 השעה 11:39:05
wesi4