ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התנאים הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי - חלק 2 ✔* התנאים הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי - חלק 1. תנאי ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 התנאים הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי - חלק 2

* התנאים הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי - חלק 1.

תנאי חמישי הינו, תחושת אמפטיה אותה חווה המטפל ושאותה הוא מעביר כלפי המטופל. אין הכוונה לתחושת חמלה או רחמים כלפי המטופל, או הבנה כלפי מצבו כפי שהוא אינו מודע לו. אלא הכוונה, לתחושת הבנה מדויקת עד כמה שאפשר לגבי הדרך בה תופס המטופל את התנסויותיו העצמיים במודעותו הערה. הכוונה, להבנה של עולמו הפרטי כאילו היה זה של המטפל, אך מבלי לאבד את הכאילו. היכולת, לחוש את רגשותיו כעסיו, פחדיו ושמחותיו, כאילו היו שלו אולם, מבלי לתת לכעסו, פחדיו או שמחותיו שלו, להיקשר ולהסתבך בהם.

דרך נוספת למימוש תנאי זה הינה, באמצעות "אמפטיה גופנית". כאשר, גופו של המטופל ברמה החושית חווה, כי המטפל קשוב לו והוא מזהה את מצוקותיו ומתייחס אליהם, הוא נרגע ומרפה אחיזה ומתח כך, שהדבר מאפשר שחרור רגשות וגלישה לרמה טיפולית עמוקה יותר. מצב זה, אינו תלוי במודעותו הערה של המטופל ואפקט זה, יכול להיות מושג גם כאשר ברמה המודעת חווה המטופל את הטיפול כלא נעים, כואב או כמצריך התמודדות. יתר על כן, כאשר המטופל חווה שחרור, רגיעה, הבנה או רפיון ברמת המודעות הערה אולם, בהתנסותו החושית גופו אינו חווה זאת, תנאי זה אינו ממומש והשפעתו של הטיפול תחווה כחיצונית וגופנית בלבד.

כאשר המטפל מסוגל לנוע בחופשיות בתוך עולמו של המטופל וזה ברור לו, אז יכול המטפל לתקשר את הבנתו לגבי תכניו של המטופל ולתת משמעות להתנסויותיו. לדוגמא, הגיע מטופל לאחר ריב עם זוגתו וכשהוא נסער וללא שליטה החל לשחרר את העומס הרגשי מעל ליבו כך, שלא היה ער לתחושותיו. תגובתו של המטפל במשפט "אני חש כי אתה כועס", הפנתה את תשומת ליבו בכדי לארגן ולבחון מחדש את תחושותיו. אם רגש זה אפיין את שחווה המטופל, הצליח המטפל להעביר את הבנתו. יתר על כן, אם רגש זה לא אפיין את שחווה, עצם העובדה שהמטופל ארגן את מחשבותיו, בחן את רגשותיו ונתן להם שם, השיגה את המטרה.

דוגמא לאמפטיה גופנית ניתן לראות במקרה, בו טופל בעיסוי פעוט בן ארבעה חודשים. במהלך העיסוי, הבחין המטפל שהתינוק אינו רגוע, לא מוצא את מקומו ונמצא על סף בכי. לפי תפיסתו של המטפל היה הפעוט יצור עדין, שברירי ורגיש ולכן הוא עיסה אותו בעדינות ובזהירות. כך שלמעשה, היה קשוב לעצמו ולדרך בה ניראה לו שהטיפול אמור להתבצע והתינוק, שחש כי לא קשובים לצרכיו, הגיב. כשהבין זאת המטפל, הוא שינה את גישתו והחל לבצע את העיסוי בדרך אשר לפי תפיסת עולמו אינה מתאימה לפעוטות. אולם, הוא היה קשוב לגופו ולתגובותיו של הפעוט, שעתה חש כי קשובים לו ולצרכיו, הוא נרגע, נעשה נינוח והתמסר לטיפול. אותו התהליך מתרחש גם כאשר הטיפול נעשה עם בוגר.

התנאי השישי מושג, כאשר המטפל נתפס ע"י המטופל, גם אם בדרגה המינימאלית, כבעל תכונות אמפאטיות והתייחסותו כקבלה בלתי מותנית. אולם, תכונות אלו אינן נתפסות באופן ישיר ככאלו, אלא נחוות באמצעות התנהגותו, מילותיו ובמידה והטיפול מערב מגע, באמצעות מגעו של המטפל. כך, שחווית המטופל את התנסותו של המטפל כמקבל, מבין ואמפאטי, מאפשרת לו להיפתח ולשתף את תכניו העמוקים ביותר ובעקבות כך, לקבל את עצמו, את חוויותיו החיוביות והשליליות, בדיוק כפי שהוא חש שהמטפל מקבל אותו.

אולם, מכיוון שתנאי זה וכמו כן, שני התנאים הקודמים לו, מושגים בעיקר ע"י תקשורת וורבאלית במערכת היחסים הטיפולית, נוצר קונפליקט. זאת, מכיוון שרובם של מטפלי "המגע" לא הוכשרו והוסמכו לטיפול פסיכו תרפויטי ברמה המקצועית אלא, כמטפלי מגע. ואף על פי כן, נטען כי מספיק, שתנאים אלו ימומשו ברמה מינימאלית ולכן, גם ללא הכשרה מיוחדת ובעזרת כלים פשוטים כגון שיקוף רגש, שיקוף תוכן וניסוח מחודש של תכני המטופל, יכולים תנאים אלו להיות מושגים וזאת, גם כאשר רוב הטיפול אינו מתבצע בשיחה.

יחד עם זאת, על המטפל להיזהר, היות וגם בזמן שיחה קצרה ואף, במשפט אחד יכולה להתקבל התוצאה ההפוכה וכך, יאבד המטופל את תחושת החיבור וההבנה ואת האמון, אותם מנסה המטפל להעביר. דוגמא לכך, ניתן לראות במשפט כגון "כמובן שאתה מוכשר וגם מוצלח" שנאמר ע"י המטפל כתשובה למשפט של המטופל "אני מרגיש לא מוצלח ולא מוכשר". באותו הרגע, המטופל אינו חש מוצלח ומוכשר ותשובתו של המטפל יכולה להתפרש על ידו "כהוא אינו מבין אותי" או "אינו קשוב לי". תשובה המשדרת הזדהות או הבנה יכולה להיות "אני חש שאתה מאוכזב" או "יש לי הרגשה כי אתה זקוק לאוזן קשבת ולחיבוק אמיתי". כמו כן, יכול המטפל לתת תשובה אמפאטית גם כאשר מטרת הטיפול רפואית. לדוגמא המשפט "היית רוצה להיות בכושר ולהרגיש טוב עם עצמך? " כתשובה למשפט כגון "אני מרגיש מנוון ואני שונא תחושה זו".

עד עתה ציינתי את ששת התנאים הבסיסיים ליצירת שינוי מובנה. לכל אחד מהם משקל שווה וכל אחד מהם יכול לבוא לביטוי בדרגה שונה בהתאם למטופל ולתכונות המטפל. כאשר תנאים אלו מתקיימים, שינוי מובנה יתרחש. אולם, מנגד, יכולים לטעון כי, ישנם תנאים אחרים אשר הכרחיים לטיפול ושמשיגים את אותה המטרה. ואף על פי כן, תנאים אלו משותפים ומאפיינים את כל שיטות הטיפול והם מתקיימים גם כשאלו אינם נוכחים ומתאימים לכל סוגי המטופלים והבעיות. זאת, להבדיל מכלים טיפוליים המאפיינים גישה טיפולית ספציפית אשר מתאימה למגוון בעיות ספציפי כגון, טיפול בנוירוטיות, בעיות רפואיות למיניהן, או מצבים פסיכוטיים.

כמו כן, תהליך יצירת השינוי יכול להתרחש גם כאשר כלים טיפוליים או תנאים אחרים נוכחים. הם, מעין צינורות, דרכם באים לביטוי התנאים הבסיסיים, אשר מחזקים, מוסיפים השפעה ומהווים תנאים מקדימים לכלים הטיפוליים הקיימים ובהעדרם, אף מספקים ליצירת השינוי. יתר על כן, תנאים מקדימים אלו, אינם מאפיינים מערכת יחסים ספציפית והם באים לביטוי לרגעים בכל סוג של מערכת יחסים. אם זו תרפויטית, חברית, במסגרת משפחתית או מקצועית. אולם, בדרך כלל, במערכות יחסים אחרות, חסרה העקביות ולעיתים ישנו היפוך תפקידים או שחסרים אחד או יותר מהתנאים וכל עוד אין תנאים אלו ממומשים לאורך זמן, לא ייווצר שינוי קבוע ויציב.

בנוסף, יישום תנאים אלו, אינו מצריך ידע מקצועי פסיכו תרפויטי או רפואי. תנאים אלו הינם איכויות של התנסות, הנרכשות עצם החוויה ולא בעקבות העברת מידע אינטלקטואלי בתהליך לימודי. כמו כן, אין הדבר הכרחי, שהמטפל יבצע אבחון אשר במקרים רבים משרה תחושת בטחון (וכי איך יתכן לטפל מבלי דיאגנוזה, מבלי לדעת מה הגורם ומה בעייתו של המטופל) כשברמה הנתפסת, מפת דרכים זו, היא הבסיס המאפשר למטפל להיות באינטגרציה טיפולית. אולם, מלבד מטרה זו, האבחון אינו הכרחי למימוש השינוי המובנה ויצירת מערכת היחסים בה באים לביטוי ששת התנאים הללו.

פרסתי לפניכם את ששת התנאים אשר כיום מקובל להחשיבם כתנאים המקדימים לאינטראקציה הטיפולית בייעוץ הפסיכו תרפויטי, התנאים הבסיסיים ההכרחיים והמספקים ליצירת שינוי מובנה. באופן כללי, ניתן להגיד, שתנאים אלו נחלקים לשני מאפיינים עיקריים. הראשון הינו, מודעות המטפל להתנסות שלו במהלך הטיפול והשני הינו, יצירת תקשורת אמפאטית וקבלה בלתי מותנית. כמו כן, הדגמתי שניתן להשליכם על מערכת היחסים בטיפול הגופני ההוליסטי, ואף הדגשתי שיישומם נחוץ במערכת טיפולית מסוג זה בכדי ליצור שינוי מובנה וזאת, בנפרד משיטת הטיפול המאפיינת כל מטפל ומטפל.

כיום, אני מאמין, שיישום תנאים אלו, מהווה את חלקו החשוב של הטיפול ההוליסטי וכי ישנה חשיבות ליישומם אם ברמה הגופנית, או ברמת התקשורת הוורבאלית. כך, שלצורך יצירת שינוי מובנה, השפעה או הקלה על בעיותיו הרגשיות או הגופניות של המטופל, מספיקים הקשבה, הבנה וקבלה ויתר על כן, אף כשאלו, באים לביטוי ברמת המגע הגופני בלבד.

ביבליוגרפיה

קלינגמן א' ואייזן ר', (1990), ייעוץ פסיכולוגי: עקרונות, גישות ושיטות התערבות, הוצאת רמות, אוניברסיטת ת"א.

Rogers, C. R. (1957), The Necessary and Sufficient Conditions of Therapeutic Personality Change, Journal of consulting and clinical psychology, Vol. 21, 95 - 103.

Mcleod, J. (2003), an Introduction to Counseling, Open University Press, 3th Edition.

Eysenck, M. (1998), Psychology an Integrated Approach. Hralow, Longmna.

Palmer, S. (2000), Introduction to Counseling and Psychotherapy: The Essential Guide, Sage Publications.

העצמי התנסות מסגרות לקבל את עצמו תינוק פסיכולוג היפוך להבנה אמת הרגשת ביטחון נאמנות הוליסטי חיים טיפול טיפולים יצירת שינוי יצירת שינוי מובנה יצירת שינויים מטופל מטפל שינוי שינוי מובנה שינויים
מהו השקר של העסקים הגדולים? האם באמת עסקים גדולים מעסיקים המון עובדים? למי המדינה צריכה לדאוג? עסקים קטנים, שולמנים, ביטוח לאומי לעצמאים, זכויות עצמאים בביטוח לאומי, פיצוי לעסקים קטנים, פיצוי לעסקים גדולים, עידוד תחרות במשק
מהו השקר של העסקים הגדולים? האם באמת עסקים גדולים מעסיקים המון עובדים? למי המדינה צריכה לדאוג? עסקים קטנים, שולמנים, ביטוח לאומי לעצמאים, זכויות עצמאים בביטוח לאומי, פיצוי לעסקים קטנים, פיצוי לעסקים גדולים, עידוד תחרות במשק
...עסקים גדולים מעסיקים המון עובדים? למי המדינה צריכה לדאוג? עסקים קטנים, שולמנים, ביטוח לאומי לעצמאים, זכויות עצמאים בביטוח לאומי, פיצוי לעסקים קטנים, פיצוי לעסקים גדולים, עידוד תחרות במשק הרצאה על מהו השקר של העסקים הגדולים? האם באמת עסקים גדולים מעסיקים המון עובדים? למי המדינה צריכה לדאוג? עסקים קטנים, שולמנים, ביטוח לאומי לעצמאים, זכויות עצמאים בביטוח לאומי, פיצוי לעסקים קטנים, פיצוי לעסקים גדולים, עידוד תחרות במשק ועוד עידוד עסקים קטנים, עזרה לעסקים...
מה לומר לבחורה? איך פונים לבחורה? איך להתחיל שיחה עם בחורה? איך לפנות לבחורה? איך לגשת לבחורה? איך להציע לבחורה לצאת? איך להראות לבחורה שאתה מעוניין? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? פחד גישה, חלק 2
מה לומר לבחורה? איך פונים לבחורה? איך להתחיל שיחה עם בחורה? איך לפנות לבחורה? איך לגשת לבחורה? איך להציע לבחורה לצאת? איך להראות לבחורה שאתה מעוניין? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? פחד גישה, חלק 2
...לפנות לבחורה? איך לגשת לבחורה? איך להציע לבחורה לצאת? איך להראות לבחורה שאתה מעוניין? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? פחד גישה, חלק 2 - פרומו הרצאה על מה לומר לבחורה? איך פונים לבחורה? איך להתחיל שיחה עם בחורה? איך לפנות לבחורה? איך לגשת לבחורה? איך להציע לבחורה לצאת? איך להראות לבחורה שאתה מעוניין? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? פחד גישה, חלק 2 - פרומו ועוד הדרכת מטפלים, האם לטפל בסיכוי או לטפל בסיכון...
פחד גישה, למה אני מפחד להתחיל איתה? איך לא לפחד להתחיל איתה? איך לא לפחד לגשת לבחורה? ניתוח רגשי, רוצה ערך חברתי, חסר ביטחון עצמי להתחיל עם בחורה, מפחד לגשת אליה, אומנות הפיתוי, הצלחה עם נשים, ערך עצמי
פחד גישה, למה אני מפחד להתחיל איתה? איך לא לפחד להתחיל איתה? איך לא לפחד לגשת לבחורה? ניתוח רגשי, רוצה ערך חברתי, חסר ביטחון עצמי להתחיל עם בחורה, מפחד לגשת אליה, אומנות הפיתוי, הצלחה עם נשים, ערך עצמי
...למה אני מפחד להתחיל איתה? איך לא לפחד להתחיל איתה? איך לא לפחד לגשת לבחורה? ניתוח רגשי, רוצה ערך חברתי, חסר ביטחון עצמי להתחיל עם בחורה, מפחד לגשת אליה, אומנות הפיתוי, הצלחה עם נשים, ערך עצמי - פרומו הרצאה על פחד גישה, למה אני מפחד להתחיל איתה? איך לא לפחד להתחיל איתה? איך לא לפחד לגשת לבחורה? ניתוח רגשי, רוצה ערך חברתי, חסר ביטחון עצמי להתחיל עם בחורה, מפחד לגשת אליה, אומנות הפיתוי, הצלחה עם נשים, ערך עצמי - פרומו ועוד שבו איש תחתיו, אל יצא איש...
בדידות מאושרת, מאושר בלי כלום, מאושר בלי משפחה, מאושר בלי חברים, מאושר בלי זוגיות, מאושר בלי ילדים, משפחתיות, ניכור משפחתי, איך להרגיש טוב בלי זוגיות? להרגיש טוב בלי משפחה, לחיות לבד, להתמודד עם הלבד, איך להרגיש טוב בלי כלום?
בדידות מאושרת, מאושר בלי כלום, מאושר בלי משפחה, מאושר בלי חברים, מאושר בלי זוגיות, מאושר בלי ילדים, משפחתיות, ניכור משפחתי, איך להרגיש טוב בלי זוגיות? להרגיש טוב בלי משפחה, לחיות לבד, להתמודד עם הלבד, איך להרגיש טוב בלי כלום?
...בלי כלום, מאושר בלי משפחה, מאושר בלי חברים, מאושר בלי זוגיות, מאושר בלי ילדים, משפחתיות, ניכור משפחתי, איך להרגיש טוב בלי זוגיות? להרגיש טוב בלי משפחה, לחיות לבד, להתמודד עם הלבד, איך להרגיש טוב בלי כלום? הרצאה על בדידות מאושרת, מאושר בלי כלום, מאושר בלי משפחה, מאושר בלי חברים, מאושר בלי זוגיות, מאושר בלי ילדים, משפחתיות, ניכור משפחתי, איך להרגיש טוב בלי זוגיות? להרגיש טוב בלי משפחה, לחיות לבד, להתמודד עם הלבד, איך להרגיש טוב בלי כלום? ועוד למה אני...
מהי יעילות? מהי התייעלות? איך להתייעל? איך לעשות דברים בצורה יעילה? איך לחשוב בצורה יעילה? מהי חשיבה יעילה? איך להרגיל את עצמך לחשוב ביעילות? יעילות זמן ריצה / יעילות אלגוריתמית, אוטומציה, איך להפוך דברים לאוטומטים?
...איך לעשות דברים בצורה יעילה? איך לחשוב בצורה יעילה? מהי חשיבה יעילה? איך להרגיל את עצמך לחשוב ביעילות? יעילות זמן ריצה / יעילות אלגוריתמית, אוטומציה, איך להפוך דברים לאוטומטים? וכאן אבאר את עניין ההתייעלות באופן כללי ואיך להתייעל בכל תחום ואיך לעשות דברים ביעילות ובצורה יעילה. ואיך להרגיל את עצמך לחשוב בצורה יעילה? אז ראשית נגדיר מהי יעילות ומהי דרך יעילה? ויעילות פירושה, הדרך עם הכי פחות עלות, להשגת מטרה מוגדרת כלשהי. דהיינו, יש לנו מטרה כלשהי....
אימון אישי / טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים / מפלצת מתחת למיטה
...שונות ומנוגדות, לטיפול ואימון אישי בחרדות ופחדים. והגישה הראשונה אומרת, שאסור להזדהות עם רגשות הפחד והחרדה של המטופל, כי הם מחזקים אצל המטופל את הפחד והחרדה שלו. והגישה השנייה אומרת, שהמאמן האישי, דווקא כן צריך להזדהות עם הפחד והחרדה של המטופל, כי רק כך הוא יכול לעזור לו. כגון לדוגמא, ילד שמפחד ממפלצת שיש מתחת למיטה שלו. שהאפשרות הראשונה היא, שההורה לא יזדהה עם הפחד של הילד. וישלול מכל וכל את קיומה של המפלצת מתחת למיטה של הילד. וינסה לגרום לילד להבין...
אלוהים - חלק 7 - טוב דרכו להיטיב למקבלי הטבה ולכן נברא העולם?!
...- חלק 7 - טוב דרכו להיטיב למקבלי הטבה ולכן נברא העולם?! טיעון: שאלה: מדוע אלוהים ברא את העולם? תשובה: אלוהים הוא טוב ומשום כך הוא ברא את העולם כדי לעשות טוב. הסבר: אלוהים הוא טוב. טוב דרכו להיטיב. כדי להיטיב צריך מקבלי הטבה. ולשם כך אלוהים ברא את העולם, כדי שיהיו מקבלי הטבה, כדי שהוא יוכל לעשות גם להם טוב. סוף טיעון. נקבל את ההנחה שאלוהים הוא טוב. אך נשאל: מי החליט שטוב דרכו להיטיב? קיימות גם אפשרויות נוספות: 1 - טוב, דרכו להרע. 2 - טוב, לא עושה...
משמעות החיים היא פשוט לחיות? האומנם?
...זו שטות? לא ייתכן שמשמעותו של משהו היא המשהו בעצמו. משמעות של עצם מסויים חייבת להיות יותר מהעצם עצמו. לא יכול להיות שהפלאפון שברשותך משמעותו היא להיות ברזל עם שבבים, אלא מכשיר הגורם לאנשים לתקשר זה עם זה. עמוד החשמל בפינת הרחוב משמעותו היא לא להיות עמוד ברזל, אלא להיות עמוד שגורם לאור שהוא מקרין לעזור לבני האדם להתהלך ברחובות. המקלדת שכרגע הקשת עליה לא יכולה להיות אוסף של כפתורים - אלא כלי ביטוי עבורך, דרך להבתטא מעל צג המחשב. משמעותה של המקלדת היא...
דמיון מודרך, המודע ותת המודע
...נפש האדם מכילה את המודע ותת המודע. בין שני חלקים עיקריים אלה מתקיימים קשרי גומלין. אחד מתפקידנו החשובים בחיים הוא ללמוד על קשר גומלין זה, כך נוכל לשנות את חיינו להתחבר למרכז שלנו, שבנו ולחיות את החיים המתאימים לנו ביותר. תת המודע אוגר בתוכו את כל הזיכרונות. האישיים, המשפחתיים והקולקטיביים כמו גם, רגשות, מחשבות וחוויות מן העבר. במהלך חיינו נקלטים ומוטמעים בנו אין ספור זיכרונות, חוויות, תחושות ומצבים. חלקם אנו זוכרים לזמן קצר, חלקם לזמן ארוך, או לכל...
השואה - הכחשת מציאות הבורא, או אימות מציאותו?!
...להשתמש בשואה ככלי ניגוח למציאות הבורא, בטענה כי אם יש בורא לעולם, היאך ייתכן שהוא איפשר לאכזריות כזו להתחרש בעולם, ובפרט כלפי בני עמו? והיאך בין כל מיליוני האנשים שנרצחו, לא ניפקד גם מקומם של צדיקים גמורים? המתבונן הישר רואה, כי גם במקרה זה אין כל קשר בין השאלות הנל, לדחייה כלשהי לראיות שהובאו לעיל בעניין מציאות הבורא. ומה שמנסים אותם שואלים הוא לנצל בצורה צינית את הטרגדיה של השואה, ולהפוך שאלות (שהן לגיטימיות לכשעצמן כדי לנסות ולהבין את הנהגת הבורא...
אימון אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 1
...1 כשאתה מערער למישהו את תפיסת עולמו מהשורש והוא נחרד מכך, זה לא בגלל שבאמת אכפת לו מכבודו של אותו רעיון, אלא בגלל שפגמת במשמעות חייו... יש משוגעים שנדמה להם שהם ניקו את עצמם מתאוות לגמרי, אבל זה רק בגלל שיש להם תאוות אחרות, גדולות יותר, על חשבון התאוות שמהם הם התנקו... גם הרצון להגיע לגן עדן בעולם הבא הוא תאווה, בדיוק כמו כל תאווה אחרת... כדי שהמשפט כמו "אוהב את האהבה=אוהב את זה שאני אוהב" יהיה חוקי, צריך שיהיו קיימות כמה ישויות: 1.אני שקיים מחוץ...
אבוליה - מבוא
...האקדמיה ללשון העברית: רפיון הרצון; בלועזית: Abulia או Aboulia; ביוונית: - אי רצון), הוא מונח המתאר מצב נוירופסיכיאטרי פתולוגי של שיתוק כוח הרצון, איבוד המוטיבציה, ואיבוד היכולת ליזום פעולות מונחות מטרה, לקבוע מטרות ולהחליט החלטות. המונח היפרבוליה (Hyperbulia) מציין את המצב ההפוך של אבוליה. תוכן עניינים: 1 היסטוריה של המונח 2 טיפול היסטוריה של המונח: המונח הופיע לראשונה בספרות הפסיכיאטרית ב - 1847 לערך, אז הוגדר כ"היעדר של רצון, סוג של אי - שפיות...
שכל, רגש ומה שביניהם - איך מסתדרים כשהרגש מבלבל?
...ומה שביניהם - איך מסתדרים כשהרגש מבלבל? האדם בחייו מנסה להגיע ליעדים שונים, מציב לעצמו מטרות שונות, אבל לפעמים מה לעשות, גם השכל בשלב כלשהו מפסיד לרגש. האדם מתכנן הכל לפרטי פרטים במחשבה שלו, הוא כבר מריץ בפנים את התוכנית, אבל כשזה מגיע לשלב המעשי, משהו משתבש. הוא אמנם מבצע דברים אבל, לא כפי שהוא באמת רצה ולא באמת כפי שיכל מבחינה יכולת פוטנציאלית. והאדם נשאר מתוסכל עם הדברים לבד. וחוץ מזה, שהוא הגיע להבנה שזאת הייתה ההבנה באותו הרגע, הוא רוצה יותר...
אור - וירא אלוהים את האור כי טוב
...טוב ויבדל בין החושך לבין האור יש סדקים בכל דבר ודבר אין דבר שאין בו סדק המקום שלנו להאיר את המקומות החשוכים כולנו פועלים בדרך של נתינה ואהבה לזולת כל אחד מאיתנו כפנס מאיר לכל שלום אמת ואור שלום הדרך לעשות שלום עם אנשים שנמצאים במקום של פחד מעצמם, תלות וכל מקום של חוסר ביטחון והערכה עצמית שלום מגיע מבפנים, שלום עם חיי, שלום עם עצמי וקבלת אהבה עצמית אמת לחיות עם האמת שלך למעשה להסכים לקבל את עצמך ואת חייך וליהנות מכל דרך אפשרית בזכות הקיים ולא בזכות...
אושר או סבל - הסבל שבאושר - השעבוד לאושר - חלק 2
...לאושר - חלק 2 האושר שבלימוד. והגית בו יומם ולילה (יהושוע א' ח') קיימות רמות שונות של למידה למידה עצמית, קריאת ספרים. למידה מפי מורים למידה מהניסיון למידה מחכמים (הלמידה החשובה ביותר) ולמידה מהכל (מכל מלמדי השכלתי) למידה מהמקור למידה של חומר חדש לגמרי כאשר למידה מהמקור מתרחשת באזור ללא מילים, שלא ניתן לתיאור מילולי. המידע זורם מהאינטליגנציה האין סופית לעברו של הפרט בצורת אור (וירא, והנה הסנה בער באש, והסנה, איננו אכל) (שמות ג' א'). דבר חדש, איננו...
כאב - למה זה כואב לנו...
...והתנהגותיים, ולא רק מנזק שנגרם לרקמות. בעידן המודרני נתפש הכאב כשילוב של חוויה תחושתית ורגשית המזהירה מפני נזק ברקמה. למרות שבעשורים האחרונים, נחקר הכאב יותר מאי פעם, עדיין רובו נותר בגדר תעלומה. אחד מהמאפיינים המיוחדים לכאב הוא אופיו הסובייקטיבי - לא ניתן למדוד כאב באופן אובייקטיבי (כפי שניתן למדוד לחץ דם, דופק או רמות סוכר). הכאב משתנה מאדם לאדם ושונה בין תרבויות שונות. אותו גירוי כאב, באותה העוצמה, ייתפס באופן שונה אצל אנשים שונים. האחד יחוש אותו...
מצב רוח - מבוא
...מצבי רוח הם חיוביים או שליליים. בהתאם לכך, בשפת הדיבור אנשים נוטים להגיד שיש להם מצב רוח "טוב" או "רע". הפסיכולוג רוברט ת'אייר טוען כי ניתן לסווג מצבי רוח על פי שני ממדים: אנרגטיות ומתח נפשי. אדם יכול להיות מלא אנרגיות או חסר כוחות ועייף, וכן יכול להיות מתוח או רגוע. על פי ת'אייר, מצב הרוח הטוב ביותר נוצר כשהאדם אנרגטי וגם רגוע, ומצב רוח רע נוצר כשהאדם עייף ומתוח. תוכן עניינים: 1 יחס לרגש ואופי 2 השפעה על התפקוד 3 הבעת פנים 4 שיפור מצב הרוח יחס לרגש...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 350     📞 050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לזוגיות, מאמן מנטלי, מטפל רגשי פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1172 שניות - עכשיו 23_10_2020 השעה 02:54:45 - wesi4