ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - השושלת - 1 ✔השיחה הארוכה על השושלת Mahpadna Sutta מַהָאפַּדָאנַה סוּטַּההחלק על סיפורי... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השושלת - 1
השיחה הארוכה על השושלת

Mahpadna Sutta

מַהָאפַּדָאנַה סוּטַּההחלק על סיפורי חיים קודמים (pubbenivsapaisayuttakath)

1.1 כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בסָאבַטְּהִי בחורשת גֶ'טַה, בפארק של אַנָאטְהַפִּינְדִיקַה, במחנה הבקתות של בני הקַרֵרִי. מספר נזירים נאספו יחד בתום הארוחה, לאחר סבב נדבות המזון, וביושבם בביתן שבין בקתות הקַרֵרִי ניהלו ביניהם דיון רציני על חיים קודמים באומרם: 'כך היה בחיים קודמים', או 'כך זה היה'.

1.2 והבודהה, באמצעות האוזן - השמיימית הטהורה שלו, העולה ביכולתה על זו האנושית, שמע את שיחתם. לאחר שקם ממקום מושבו, הלך אל ביתן הקַרֵרִי, התיישב על המושב המוכן ואמר: "נזירים, על מה שוחחתם כשישבתם יחד? לאיזה דיון הפרעתי?" והם סיפרו לו.

1.3 "ובכן נזירים, האם תרצו לשמוע דרשה נאותה על חיים קודמים?"

"אדוני, זה הזמן הנכון! הוא - אשר - הלך, זה הזמן המתאים! אם המכובד ישא דרשה נאותה על חיים קודמים, הנזירים יאזינו לה ויזכרו אותה!"

"אם כן, נזירים, האזינו, שימו לב היטב ואני אדבר."

"כן אדוני", השיבו הנזירים, והבודהה אמר:

1.4 "נזירים, לפני תשעים ואחד עידנים המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות וִיפַּסִּי הופיע בעולם. לפני שלושים ואחד עידנים הופיע הבודהה סִיקְהִי. באותו עידן, לפני שלושים ואחד עידנים, הופיע הבודהה וֵסַּבְּהוּ ובעידן בר - המזל [2] הנוכחי הופיעו בעולם הבודהות קַקוּסַנְדְהַה, קוֹנָאגַמַנַה וקַסַּפַּה. ונזירים, בעידן המבורך הנוכחי הופעתי גם אני בעולם כבודהה ער בשלמות.

1.5 הבודהה וִיפַּסִּי נולד למעמד בני - לוחמים [3] והופיע במשפחת בני - לוחמים, כך גם הבודהה סִיקְהִי, וכך גם הבודהה וֵסַּבְּהוּ. הבודהה קַקוּסַנְדְהַה נולד למעמד הברהמינים והופיע במשפחה מבני הברהמינים, כך גם הבודהה קוֹנָאגַמַנַה, וכך גם הבודהה קַסַּפַּה. ואני, נזירים, אשר כעת האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, נולדתי למעמד בני - לוחמים והופעתי במשפחת בני - לוחמים.

1.6 הבודהה וִיפַּסִּי היה משבט הקוֹנְדַנְיַיה, כך גם הבודהה סִיקְהִי, וכך גם הבודהה וֵסַּבְּהוּ. הבודהה קַקוּסַנְדְהַה היה משבט הקַסַּפַּה, כך גם הבודהה קוֹנָאגַמַנַה, וכך גם הבודהה קַסַּפַּה. ואני, האַרַהַנְט הבודהה הער בשלמות, שייך לשבט הגוֹטַמַה.

1.7 בתקופת הבודהה וִיפַּסִּי תוחלת החיים היתה שמונים אלף שנה, בתקופת הבודהה סִיקְהִי שיבעים אלף, בתקופת הבודהה וֵסַּבְּהוּ שישים אלף, בתקופת הבודהה קַקוּסַנְדְהַה ארבעים אלף, בתקופת הבודהה קוֹנָאגַמַנַה שלושים אלף, ובתקופת הבודהה קַסַּפַּה היא היתה עשרים אלף שנה. בתקופתי תוחלת החיים היא קצרה, מוגבלת וחולפת במהירות: נדיר שמישהו יגיע לגיל מאה.

1.8 הבודהה וִיפַּסִּי הגשים התעוררות שלמה למרגלות עץ פרחי הביגוניה, הבודהה סִיקְהִי תחת עץ מנגו לבן, הבודהה וֵסַּבְּהוּ תחת עץ סאל, הבודהה קַקוּסַנְדְהַה תחת עץ הקאיר, הבודהה קוֹנָאגַמַנַה תחת עץ תאנה, הבודהה קַסַּפַּה תחת עץ פיקוס הודי, ואני הגשמתי התעוררות שלמה למרגלות עץ פיקוס הודי. [4]

1.9 לבודהה המכובד וִיפַּסִּי היו שני התלמידים האציליים קְהַנְדַה וטִיסַּה, לבודהה המכובד סִיקְהִי היו אַבְּהִיבְּהוּ וסַמְבְּהַבַה, לבודהה המכובד וֵסַּבְּהוּ היו סוֹנַה ואוּטַּרַה, לבודהה המכובד קַקוּסַנְדְהַה היו וִידְהוּרַה וסַנְגִ'יבַה, לבודהה המכובד קוֹנָאגַמַנַה היו בְּהִיּוֹסַה ואוּטַּרַה, לבודהה המכובד קַסַּפַּה היו טִיסַּה ובְּהָארַדְבָאגַ'ה, לי יש כעת את צמד התלמידים האציליים סָארִיפּוּטַּה ומוֹגַּלָּאנַה.

1.10 הבודהה וִיפַּסִּי קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של שישה מיליון שמונה מאות אלף, אחת של מאה אלף ואחת של שמונים אלף נזירים, ובכל האסיפות הללו כולם היו אַרַהַנְטִים. הבודהה סִיקְהִי קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של מאה אלף, אחת של שמונים אלף ואחת של שיבעים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. הבודהה וֵסַּבְּהוּ קיים שלוש אסיפות: אחת של שמונים אלף, אחת של שיבעים אלף ואחת של שישים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. הבודהה קַקוּסַנְדְהַה קיים אסיפה אחת: ארבעים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. הבודהה קוֹנָאגַמַנַה קיים אסיפה אחת: שלושים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. הבודהה קַסַּפַּה קיים אסיפה אחת: עשרים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. ואני, נזירים, קיימתי אסיפה אחת של תלמידים, אלף מאתיים וחמישים נזירים, ובאסיפה יחידה זו כולם היו אַרַהַנְטִים.

1.11 המלווה האישי של הבודהה וִיפַּסִּי היה הנזיר אַסוֹקַה, של הבודהה סִיקְהִי היה קְהֶמַנְקַרַה, של הבודהה וֵסַּבְּהוּ היה אוּפַּסַנַּקַה, של הבודהה קַקוּסַנְדְהַה היה ווּדְּהִיגַ'ה, של הבודהה קוֹנָאגַמַנַה היה סוֹטְּהִיגַ'ה, של הבודהה קַסַּפַּה היה סַבַּמִיטַּה, והמלווה האישי שלי כעת הוא אָנַנְדַה.

1.12 אביו של הבודהה וִיפַּסִּי היה המלך בַּנְדְהוּמָא, אמו היתה המלכה בַּנְדְהוּמַטִי, ובירת ממלכתו של המלך בַּנְדְהוּמָא היתה בַּנְדְהוּמַטִי. אביו של הבודהה סִיקְהִי היה המלך אַרוּנַה, אמו היתה המלכה פַּבְּהָאבַטִי, בירתו של המלך אַרוּנַה היתה אַרוּנַבַטִי. אביו של הבודהה וֵסַּבְּהוּ היה המלך סוּפַּטִיטַה, אמו היתה המלכה יַסַבַטִי, בירתו של המלך סוּפַּטִיטַה היתה אַנוֹפַּמַה. אביו של הבודהה קַקוּסַנְדְהַה היה הברהמין אַגִּידַטַּה, אמו היתה אשת הברהמין וִיסָאקְהָא. שמו של המלך באותם זמנים היה קְהֵמַה, בירתו היתה קְהֵמַבַטִי. אביו של הבודהה קוֹנָאגַמַנַה היה הברהמין יַנְּיַדַטַּה, אמו היתה אשת הברהמין אוּטַּרָא. המלך באותם זמנים היה סוֹבְּהַה, בירתו היתה סוֹבְּהַבַטִי. אביו של הבודהה קַסַּפַּה היה הברהמין בְּרַהְמַדַטַּה, אמו היתה אשת הברהמין דְהַנַבַטִי. המלך באותם זמנים היה קִיקִי, בירתו היתה וָארָאנַסִי.

וכעת, נזירים, אבי היה המלך סוּדְּהוֹדַנַה, אמי היתה המלכה מָאיָא, ובירת הממלכה היא קַפִּילַבַטְּהוּ."

כך אמר הבודהה, ואז הוא - אשר - הלך קם ממושבו והלך אל מגוריו.

1.13 זמן קצר לאחר שהבודהה הלך, התעורר דיון חדש בין הנזירים: 'זה נפלא, חברים, זה מדהים, כוחו ויכולתו האדירים של הטַטְהָאגַטַה - הדרך בה הוא נזכר בבודהות הקודמים שהגשימו פַּרִינִיבָּאנַה, [5] הסירו את כל המכשולים, קטעו את נתיב ההשתוקקות, שמו קץ למחזור ההתהוות, והתגברו על כל הסבל. הוא זוכר את לידתם, את שמם, את שבטם, את אורך חייהם, ואת התלמידים והאסיפות הקשורים אליהם: 'בהוולדם כך, בודהות מכובדים אלה היו כך - וכך, כך היו שמותיהם, שבטיהם, תלמידיהם, לימוד הדְהַמַּה שלהם, חוכמתם, שיחרורם. ' ובכן, חברים, כיצד השיג הטַטְהָאגַטַה את הידע החודר בעזרתו הוא זוכר כל זאת...? האם יישות שמיימית כלשהי גילתה לו את הידע הזה? '

זו היתה השיחה של אותם נזירים אשר לאחר מכן הופרעה.

1.14 אז הבודהה, בצאתו מן ההתבודדות של זמן המנוחה, הלך אל ביתן הקַרֵרִי והתיישב על המושב המוכן. ואז אמר: "נזירים, על מה שוחחתם כשישבתם יחד? לאיזה דיון הפרעתי?" והנזירים סיפרו לו.

1.15 "הטַטְהָאגַטַה מבין את הדברים האלה... באמצעות הבנתו החודרת של עקרונות הדְהַמַּה, ובנוסף גם ישויות שמיימיות סיפרו לו. ובכן, נזירים, האם אתם מעוניינים לשמוע עוד על חיים קודמים?"

"אדוני, זה הזמן הנכון! הוא - אשר - הלך, זה הזמן המתאים לכך! אם המכובד ישא דרשה נאותה על חיים קודמים, הנזירים יאזינו לה ויזכרו אותה!"

"אם כן, נזירים, האזינו, שימו לב היטב ואני אדבר."

"כן אדוני", השיבו הנזירים, והבודהה אמר:

1.16 "נזירים, לפני תשעים ואחד עידנים המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות וִיפַּסִּי הופיע בעולם. הוא נולד למעמד בני - לוחמים והופיע במשפחה מבני - לוחמים. הוא היה משבט הקוֹנְדַנְיַיה. משך חייו היה שמונים אלף שנה. הוא הגשים את התעוררותו השלמה למרגלות עץ פרחי הביגוניה. היו לו זוג תלמידים אציליים קְהַנְדַה וטִיסַּה שהיו חסידיו העיקריים. הוא קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של ששה מיליון שמונה מאות אלף, אחת של מאה אלף ואחת של שמונים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. עוזרו האישי הראשי היה הנזיר אַסוֹקַה. אביו היה המלך בַּנְדְהוּמָא, אמו היתה המלכה בַּנְדְהוּמַטִי. בירתו של המלך היתה בַּנְדְהוּמַטִי.

כללי הבודהיסטה

(bodhisattadhammat)

1.17 וכך, נזירים, הבּוֹדְהִיסַטַּה [6] וִיפַּסִּי ירד מגן העדן טוּסִיטַה, בקשב והבנה מלאה, אל תוך רחם אמו. זהו הכלל, נזירים. [7]

זהו כלל, נזירים, שכאשר בודהיסטה יורד מגן העדן טוּסִיטַה אל תוך רחם אמו, ומופיע בעולם הזה - על כל הישויות השמיימיות שבו, השדים, הישויות הגבוהות, הפרושים שבו, הברהמינים, הנסיכים והאנשים - אור עצום ונפלא העולה בתהילתו על זה של הישויות השמיימיות החזקות ביותר וכל החללים האפלים השוכנים מעבר לקצה העולם, כאוטיים, חשוכים ושחורים, כאלה שלא מגיעים אליהם אפילו קרני שמש וירח החזקות ביותר, מוארים באותה עת על ידי האור העצום והנפלא הזה העולה בתהילתו אפילו על זה של הישויות השמיימיות החזקות ביותר. והיצורים האלו שנולדו מחדש שם [8] מזהים זה את זה באמצעות האור הזה והם יודעים: 'גם יצורים אחרים נולדו כאן! ' ומערכת עולמות זו בעלת עשרת אלפי הממדים רוטטת, רועדת ומזדעזעת. והאור הבלתי ניתן לשיעור הזה זוהר. זהו הכלל.

זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, ארבע ישויות [9] באות להגן עליו מארבעת הכיוונים, באומרן: 'שאף אדם ואף יצור שאינו אדם, ושום דבר אחר לא יפגע בבודהיסטה זה או באמו של הבודהיסטה! ' זהו הכלל.

1.18 זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, היא הופכת באופן טבעי למוסרית, נמנעת מלקיחת חיים, מלקיחת מה שלא ניתן, מהתנהגות מינית בלתי הולמת, מאמירת שקר, או ממשקאות משכרים וסמים הגורמים לטשטוש הדעת. זהו הכלל.

1.19 זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, אין לה מחשבות חושניות בנוגע לגבר, ואף גבר לא יוכל לגבור עליה בעזרת כוונות תאווה. זהו הכלל.

1.20 זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, היא נהנית מתענוגות חמשת החושים ומתענגת בהן, בהיותה אחוזה על ידם. זהו הכלל.

1.21 זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, אין בה חולי מכל סוג שהוא, היא נינוחה ואין עייפות בגופה, והיא יכולה לראות את הבודהיסטה בתוך רחמה, שלם על כל אבריו וחלקיו. נזירים, כפי שאבן יקרה, אבן חן, טהורה, מעולה, חתוכה היטב בשמונה פאות, בהירה, צלולה, נטולת פגמים, ומושלמת בכל מובן, היתה תלויה על מיתר כחול, צהוב, אדום, לבן או כתום. ואדם בעל ראיה טובה, היה נוטל אותה בידו והיה מתאר אותה ככזו. כך אמו של הבודהיסטה, ללא חולי, רואה אותו, שלם על כל אבריו וחלקיו. זהו הכלל.

1.22 זהו כלל שאמו של הבודהיסטה מתה שבעה ימים לאחר לידתו ונולדת מחדש בגן העדן טוּסִיטַה. זהו הכלל.

1.23 זהו כלל שבעוד שנשים אחרות נושאות את הילד ברחמן למשך תשעה או עשרה חודשים עד ללידה, לא כך הוא הדבר אצל אמו של הבודהיסטה, אשר נושאת אותו למשך עשרה חודשים בדיוק עד ללידה. זהו הכלל.

1.24 זהו כלל שבעוד שנשים אחרות יולדות בכריעה או בשכיבה, לא כך הוא הדבר אצל אמו של הבודהיסטה, אשר יולדת בעמידה. זהו הכלל.

1.25 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אמו, ישויות מקדמות את פניו קודם, ואחר כך בני אדם. זהו הכלל.

1.26 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אמו, הוא אינו נוגע באדמה. ארבע ישויות [10] מקבלות אותו ומניחות אותו לפני אמו, באומרן: 'שימחי, הוד מעלתך, בן דגול נולד לך! ' זהו הכלל.

1.27 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אמו, הוא יוצא החוצה ללא רבב, לא מוכתם במים, ריר או כל טומאה, טהור ונקי. בדיוק כמו שאבן חן המונחת על מלמלה מהעיר קָאסִי, [11] אבן החן לא מכתימה את המלמלה, או המלמלה את אבן החן. מדוע לא? בגלל הטוהר של שניהם. באותו אופן הבודהיסטה יוצא נקי... זהו הכלל.

1.28 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אימו, שני זרמי מים מופיעים מהשמים, אחד קר והשני חם, הרוחצים בטקסיות את הבודהיסטה ואימו. זהו הכלל.

1.29 זהו כלל שברגע שהבודהיסטה נולד הוא נעמד ביציבות על שתי רגליו כשפניו צפונה, ואז פוסע שבע פסיעות, ובעודו תחת סככת צל לבנה [12] הוא סורק את ארבעת הכיוונים ומכריז בקול כשל שור: 'אני מנהיג בעולם, עילאי בעולם, הבכור בעולם. זוהי לידתי האחרונה, לא תהיה יותר התהוות מחדש' [13]. זהו הכלל.

1.30 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אמו, מופיע בעולם הזה... אור עצום ונפלא... (כמו ב - 17). זהו הכלל. [14]

בחינת הסימנים של אדם דגול (dvattisamahpurisalakkha)

1.31 נזירים, כאשר נולד הנסיך וִיפַּסִּי, הראו אותו למלך בַּנְדְהוּמָא ואמרו: "הוד מעלתך, בן נולד לך. הואל נא, הוד מלכותו, להביט בו." המלך הביט בנסיך ואז אמר לברהמינים הבקיאים בסימנים: "אתם רבותי, בקיאים בסימנים, בחנו את הנסיך." הברהמינים בחנו את הנסיך ואמרו למלך בַּנְדְהוּמָא: "שמח, הוד מלכותו, כי בן אדיר נולד לך. זהו רווח עבורך, הוד מלכותו, זהו רווח גדול עבורך, הוד מלכותו, שבן כזה נולד למשפחתך. הוד מלכותו, נסיך זה ניחן בשלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. בפני אדם כזה פתוחות רק שתי אפשרויות. אם הוא יחיה חיי בעל - בית, הוא יהפוך לשליט, מלך מניע - גלגל צדיק והוגן בחוקיו, אדון ארבעת קצוות עולם, אשר מייסד את שלום ממלכתו, והוא בעל שבעת האוצרות. אלו הם: גלגל - האוצר, פיל - האוצר, סוס - האוצר, אבן - חן - האוצר, אשת - האוצר, בעל - בית - האוצר, והשביעי, יועץ - האוצר. יש לו למעלה מאלף בנים שכולם גיבורים, בעלי שיעור קומה של גיבורים, כובשי צבא האוייב. הוא חי על פי החוק, לאחר שכבש ללא מקל או חרב את האדמה הזו מוקפת הים. אך אם יבחר לעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית, אז יהפוך לאַרַהַנְט, בודהה ער בשלמות, זה אשר מסיר את המעטה מעל העולם.

1.32 ומהם, הוד מלכותו, שלושים ושניים הסימנים הללו...? [15]

(1) יש לו טביעת רגל שטוחה. (2) על סוליות כפות רגליו יש גלגלים בעלי אלף חישורים. (3) יש לו עקבים בולטים החוצה. (4) יש לו אצבעות ארוכות ברגליו ובידיו. (5) יש לו ידיים ורגליים רכות ועדינות. (6) ידיו ורגליו דמויות מקלעת. (7) יש לו קרסוליים מוגבהים. (8) רגליו הן כשל צבי. (9) בעומדו, ומבלי להתכופף, ביכולתו לגעת ולשפשף את ברכיו עם כל אחת מידיו. (10) אברי המין הגבריים שלו מכוסים במעטה. (11) צבע עורו בהיר, בגוון הזהב. (12) עורו עדין וכה חלק עד ששום גרגיר אבק אינו נצמד אליו. (13) שערות גופו מופרדות, אחת לכל נקבובית. (14) הן גדלות כלפי מעלה, כחולות - שחורות כמו אנטימון, גדלות בצורה טבעתית ימינה. (15) גופו ישר באופן שמימי. (16) הוא בעל שבעת המשטחים הקמורים. (17) חזית גופו היא כשל אריה. (18) בין כתפיו אין שקע. (19) יחסי המידות של גופו הם כשל עץ פיקוס הודי: גובהו שווה למוטת זרועותיו. (20) חזהו מעוגל בצורה שווה. (21) הוא בעל חוש טעם מושלם. (22) הוא בעל לסתות כשל אריה. (23) יש לו ארבעים שיניים. (24) שיניו ישרות ושוות בגודלן. (25) אין רווחים בין שיניו. (26) ניביו בהירים מאוד. (27) לשונו ארוכה מאוד. (28) קולו הוא כקולו של בְּרַהְמָא, כמו ציפור הקַרַבִיקַה. [16] (29) צבע עיניו כחול עמוק. (30) ריסיו הם כשל פרה. (31) השיער שבין גבותיו הוא לבן ורך כמו פלומת כותנה. (32) ראשו הוא כמו טורבן מלכותי.

1.33 הוד מלכותו, נסיך זה ניחן בשלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. בפני אדם כזה פתוחות רק שתי אפשרויות: אם הוא יחיה חיי בעל - בית, הוא יהפוך לשליט, מלך מניע גלגל צדיק והוגן בחוקיו... אך אם יבחר לעזוב את חיי - הבית אל חיי חוסר - בית, אז הוא יהפוך לאַרַהַנְט, בודהה ער בשלמות, זה אשר מסיר את המעטה מעל העולם."

מקור הכינוי וִיפַּסִּי

(vipasssama)

1.34 אז מינה המלך בַּנְדְהוּמָא אוֹמְנוֹת לנסיך וִיפַּסִּי. חלקן הניקו אותו, חלקן רחצו אותו, חלקן נשאו אותו, חלקן ערסלו אותו. שמשיה לבנה הוחזקה מעל ראשו ביום ובלילה, כדי שלא יפגע מקור או מחום או מעשב או מאבק. והנסיך וִיפַּסִּי היה אהוב על האנשים. בדיוק כמו שכולם אוהבים לוטוס כחול, צהוב או לבן, כך הם אהבו את הנסיך וִיפַּסִּי. כך הוא עבר מחיק אל חיק.

1.35 ולנסיך וִיפַּסִּי היה קול מתוק, קול יפה, מקסים ומענג. בדיוק כמו שבהרי ההימלאיה לציפור הקַרַבִיקַה יש קול מתוק יותר, יפה יותר, מקסים ומענג יותר מכל הציפורים האחרות, כך גם קולו של הנסיך וִיפַּסִּי היה המשובח מכולם.

1.36 וכתוצאה מפעולות העבר שלו, היתה לוִיפַּסִּי את יכולת העין השמיימית, בעזרתה היה מסוגל לראות למרחק לִיגָה [17] ביום ובלילה כאחד.

1.37 והנסיך וִיפַּסִּי היה ערני מבלי למצמץ, כמו ישויות השלושים - ושלוש. [18] וכיוון שנאמר שהיה ערני מבלי למצמץ, הוא קיבל את הכינוי 'וִיפַּסִּי'. כאשר המלך בַּנְדְהוּמָא היה דן בסוגיה כלשהי, הוא היה מניח את הנסיך וִיפַּסִּי על ברכו, ומלמד אותו את הסוגיה. לאחר מכן, אביו היה מוריד אותו מברכו, ומסביר לו את הנושא לעומק. ומסיבה זו התחזקה אף יותר משמעות הכינוי שניתן לוִיפַּסִּי.

המפגש עם אדם זקן

(jiapuriso)

1.38 אז בנה המלך בַּנְדְהוּמָא שלושה ארמונות עבור הנסיך וִיפַּסִּי, אחד לעונת הגשמים, אחד לעונה הקרה ואחד לעונה החמה, לספק את כל תענוגות חמשת החושים. והנסיך וִיפַּסִּי שהה בארמון העונה הגשומה למשך ארבעת חודשי העונה הגשומה, ללא משרתים זכרים, מוקף בנגניות, ומעולם לא יצא מהארמון."

[סוף חלק ראשון]

I.

2.1 "אז, נזירים, לאחר שנים רבות, לאחר שחלפו מאות ואלפי שנים רבות [19], אמר הנסיך וִיפַּסִּי לרכב שלו: 'רכב, רתום כמה כרכרות טובות! ניסע אל פארק השעשועים ונבדוק אותו. ' הרכב עשה כדבריו, ואז אמר לנסיך: 'הוד מעלתו, הכרכרות הטובות רתומות, זהו הזמן לעשות כבקשתך'. והנסיך וִיפַּסִּי עלה על הכרכרה ונסע בשיירה אל פארק השעשועים.

2.2 במהלך הנסיעה אל פארק השעשועים, ראה הנסיך וִיפַּסִּי אדם זקן, כפוף כמו קורה של גג, שבור, נשען על מקל, מתנודד, חולה, שנעוריו חלפו. כאשר ראה את האדם אמר לרכב: "רכב, מה הבעיה של האדם הזה? שערו אינו כמו של האנשים האחרים, גופו אינו כמו של האנשים האחרים."

"הנסיך, זה מה שנקרא אדם זקן."

"אך מדוע הוא נקרא אדם זקן?"

"הוא נקרא זקן, נסיך, מפני שלא נותר לו זמן רב לחיות. '"

"אך האם אני נועדתי להזדקן, ואינני פטור מזקנה?"

"גם אתה וגם אני, נועדנו להזדקן, ואיננו פטורים מזקנה."

"אם כן, רכב, מספיק להיום עם פארק השעשועים. חזור כעת אל הארמון."

"כן, נסיך" אמר הרכב, והביא את הנסיך וִיפַּסִּי בחזרה לארמון. [20]

בהגיעו לארמון היה הנסיך וִיפַּסִּי שקע ביגון ויאוש, וקרא: 'ארורה תהיה הלידה, מפני שזה שנולד, ודאי שתופיע אצלו הזקנה!"

2.3 אז קרא המלך בַּנְדְהוּמָא לרכב ואמר: "ובכן, האם הנסיך וִיפַּסִּי נהנה בפארק השעשועים? האם הוא היה שמח שם?"

"הוד מלכותו, הנסיך לא נהנה, הוא לא היה שמח שם."

"מה הוא ראה בדרך לשם?" ואז הרכב סיפר למלך כל מה שקרה.

המפגש עם אדם חולה

(bydhitapuriso)

2.4 והמלך בַּנְדְהוּמָא חשב: 'אסור שהנסיך וִיפַּסִּי יוותר על הכתר, אסור שיעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית - אסור שדברי הברהמינים הבקיאים בסימנים יתגשמו! '

לכן דאג המלך להגדיל את כמות הנאות חמשת החושים עבור הנסיך וִיפַּסִּי, על מנת שהוא ימשול בממלכה ולא יעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית... כך המשיך הנסיך לחיות מתענג ומכור לתענוגות חמשת החושים.

2.5 "אז, נזירים, לאחר שנים רבות, לאחר שחלפו מאות ואלפי שנים רבות, אמר הנסיך וִיפַּסִּי לרכב שלו: 'רכב, רתום כמה כרכרות טובות! ניסע אל פארק השעשועים ונבדוק אותו. ' הרכב עשה כדבריו, ואז אמר לנסיך: 'הוד מעלתו, הכרכרות הטובות רתומות, זהו הזמן לעשות כבקשתך'. והנסיך וִיפַּסִּי עלה על הכרכרה ונסע בשיירה אל פארק השעשועים.

2.6 במהלך הנסיעה אל פארק השעשועים, ראה הנסיך וִיפַּסִּי אדם גוסס, סובל, חולה מאוד, שקוע בשתן ובצואה של עצמו, ומספר אנשים מרימים אותו ואילו אחרים מניחים אותו במיטה. למראה הדבר אמר לרכב: "רכב, מה העניין עם האדם הזה? עיניו אינן כמו של האנשים האחרים, ראשו [21] אינו כמו של האנשים האחרים."

"הנסיך, זה מה שנקרא אדם חולה."

"אך מדוע הוא נקרא אדם חולה?"

"הוא נקרא כך, נסיך, מפני שהוא בקושי מסוגל להחלים ממחלתו." [22]

"אבל האם אני נועדתי לחלות, ואיני פטור ממחלה?"

"גם אתה וגם אני, נועדנו לחלות, ואיננו פטורים ממחלה."

"אם כן, רכב, חזור כעת אל הארמון."

בהגיעו לארמון הנסיך וִיפַּסִּי שקע ביגון ויאוש, וקרא: 'ארורה תהיה הלידה, מפני שזה שנולד, צפוי לחוות מחלה! '

2.7 המלך בַּנְדְהוּמָא קרא לרכב אשר סיפר לו את כל מה שקרה.

המפגש עם אדם מת

(bydhitapuriso)

2.8 והמלך בַּנְדְהוּמָא חשב: 'אסור שהנסיך וִיפַּסִּי יוותר על הכתר, אסור שיעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית - אסור שדברי הברהמינים הבקיאים בסימנים יתגשמו! '

לכן דאג המלך להגדיל את כמות הנאות חמשת החושים עבור הנסיך וִיפַּסִּי, על מנת שהוא ימשול בממלכה ולא יעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית... כך המשיך הנסיך לחיות מתענג ומכור לתענוגות חמשת החושים.

2.9 "אז, נזירים, לאחר שנים רבות, לאחר שחלפו מאות ואלפי שנים רבות, אמר הנסיך וִיפַּסִּי לרכב שלו: 'רכב, רתום כמה כרכרות טובות! ניסע אל פארק השעשועים ונבדוק אותו. ' הרכב עשה כדבריו, ואז אמר לנסיך: 'הוד מעלתו, הכרכרות הטובות רתומות, זהו הזמן לעשות כבקשתך'. והנסיך וִיפַּסִּי עלה על הכרכרה ונסע בשיירה אל פארק השעשועים.

2.10 במהלך הנסיעה אל פארק השעשועים, ראה הנסיך וִיפַּסִּי קהל גדול נאסף, עטוי בצבעים רבים, נושא אלונקה של גוויה. למראה הדבר אמר לרכב: "מדוע אנשים אלה נוהגים כך?"

"הנסיך, זה מה שנקרא אדם מת."

"קח אותי אל המקום בו נמצא האדם המת."

"כן הנסיך" אמר הרכב וכך עשה. הנסיך וִיפַּסִּי התבונן בגופה של האדם המת ואז אמר לרכב:

"מדוע הוא נקרא אדם מת?"

"הוא נקרא כך, נסיך, מפני שכעת הוריו ושאר קרוביו לא יראו אותו שוב, ולא הוא אותם."

"אבל האם אני נועדתי למות, ואיני פטור ממוות? '

"גם אתה וגם אני, נועדנו למות, ואיננו פטורים ממוות."

"אם כן, רכב, מספיק להיום בעניין פארק השעשועים. חזור כעת אל הארמון."...

בהגיעו אל הארמון הנסיך וִיפַּסִּי שקע ביגון ויאוש, וקרא: 'ארורה תהיה הלידה, מפני שזה שנולד, צפוי למות! '

2.11 אז קרא המלך בַּנְדְהוּמָא לרכב אשר סיפר לו את כל מה שקרה.

2.12 והמלך בַּנְדְהוּמָא חשב: 'אסור שהנסיך וִיפַּסִּי יוותר על הכתר, אסור שיעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית - אסור שדברי הברהמינים הבקיאים בסימנים יתגשמו! '

לכן דאג המלך להגדיל את כמות הנאות חמשת החושים עבור הנסיך וִיפַּסִּי, על מנת שהוא ימשול בממלכה ולא יעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית... כך המשיך הנסיך לחיות מתענג ומכור לתענוגות חמשת החושים.

המפגש עם אדם שיצא לפרישות

(pabbajito)

2.13 לאחר הרבה מאות אלפי שנים הורה הנסיך וִיפַּסִּי לרכב לנסוע אל פארק השעשועים.

2.14 במהלך הנסיעה אל פארק השעשועים, ראה הנסיך וִיפַּסִּי אדם שראשו מגולח, אשר עזב את חיי - הבית ויצא לפרישות, [23] לבוש בגלימה צהובה. ואמר לרכב: "רכב, מה העניין עם האדם הזה? ראשו אינו כמו של אנשים אחרים ובגדיו אינם כמו של אנשים אחרים."

"נסיך, הוא נקרא אדם שיצא לפרישות."

"אבל מדוע הוא נקרא אדם שיצא לפרישות?"

"נסיך, כאשר אומרים אדם שיצא לפרישות מתכוונים לאדם שהולך בדרך הדְהַמַּה [24] בכנות, שחי בשלווה אמיתית, עושה מעשים טובים, מבצע מעשי צדקה, אינו פוגע ויש בו חמלה אמיתית כלפי יצורים חיים."

"רכב, בצדק הוא נקרא אדם שיצא לפרישות... הבא את הכרכרה אל מקום בו הוא נמצא."

"בסדר גמור, נסיך." אמר הרכב וכך עשה. והנסיך וִיפַּסִּי חקר את האדם שעזב.

"נסיך, כמי שבאמת עזב, אני הולך בדרך הדְהַמַּה בכנות, אני חי בשלווה אמיתית, עושה מעשים טובים, מבצע מעשי צדקה, אינני פוגע ויש בי חמלה אמיתית כלפי יצורים חיים."

"בצדק הנך נקרא אדם שיצא לפרישות..."

היציאה לפרישות של הבודהיסטה

(bodhisattapabbajj)

2.15 אז אמר הנסיך וִיפַּסִּי לרכב: "קח את הכרכרה וסע בחזרה אל הארמון. ואילו אני אשאר כאן ואגלח את שער ראשי ואת זקני, אלבש גלימות צהובות, אעזוב את חיי בעל הבית ואצא אל חיי חסר - בית."

"בסדר גמור, נסיך", אמר הרכב וחזר אל הארמון. והנסיך וִיפַּסִּי, לאחר שגילח את שער ראשו וזקנו ולבש גלימות צהובות, יצא לפרישות מחיי בעל בית אל חיי חסר - בית.

היציאה לפרישות של ההמונים בעקבות הבודהיסטה

(mahjanakynupabbajj)

2.16 וקהל גדול מעיר הבירה בַּנְדְהוּמַטִי, שמונים וארבעה אלף איש, [25] שמע שהנסיך וִיפַּסִּי פרש אל חיי חסר - בית. והם חשבו: 'אין זה לימוד ומשמעת רגילים, אין זו פרישה רגילה, שעבורה גילח הנסיך וִיפַּסִּי את שער ראשו ואת זקנו, לבש גלימות צהובות ויצא לפרישות אל חיי חסר - בית. אם הנסיך עשה כך, מדוע שלא גם אנחנו? '

וכך, נזירים, קהל גדול של שמונים וארבעה אלף איש, גילחו את שער ראשם ואת זקניהם, לבשו גלימות צהובות, והלכו אחר הבּוֹדְהִיסַטַּה וִיפַּסִּי [26] אל חיי חסר - בית. ועם קהל חסידים זה הלך הבודהיסטה במסעותיו דרך כפרים, ערים וערי בירה.
התנהגות יועצים מתי לוותר יציבות כנות שלמות לחיות שקרים זקנה עדינות למות בודהיזם
להיות אלוהים, הוויה של התודעה, המצוי הראשון, הוויה של המציאות, מחויב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים
להיות אלוהים, הוויה של התודעה, המצוי הראשון, הוויה של המציאות, מחויב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים
...הראשון, הוויה של המציאות, מחויב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים מהו הקיום העצמי ומה הקשרו לאלוהים? אליעד כהן מציג בהרצאה את רעיונותיו על הקיום העצמי, שאלת המהות שלי, והקשר לכך לאלוהים. הוא פותח בשאלה למה אתה קיים? ומציע לבחון את השאלה הזו לעומק. אחת התובנות המרכזיות שהוא מציין היא שהקיום של האדם אינו מחויב או מובן מאליו. כלומר, אין הבטחה שהאדם ימשיך להתקיים ברגע הבא, ויתכן שהוא יפסק בפתאומיות. שאלת הקיום נוגעת להבנה כי יש משהו מחוץ לאדם שמחיה אותו ושמעצם קיומו, הוא לא מצוי ראשון. מהו המצוי הראשון...
הארה רוחנית - כיצד תדע האם ועד כמה אתה קרוב להארה? איך להגיע להארה רוחנית?
...ועד כמה אתה קרוב להארה? איך להגיע להארה רוחנית? מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכאורה האדם לא באמת יכול לדעת האם ועד כמה הוא קרוב להארה. ולו רק משום שאין לאדם מושג אמיתי על משמעותה של ההארה. ומי שנמצא בתוך מערה חשוכה ומנסה לצאת ממנה החוצה אל האור, אין לו מושג והוא לא יכול לדעת, האם ועד כמה הוא קרוב אל היציאה או לא. כי לפעמים נדמה לאדם שהוא ממש קרוב לצאת מהמערה החשוכה, אבל הוא רק מדמיין שהוא קרוב. כי הדבר שגורם לו לחשוב שהוא קרוב, הוא רק אשליה בלבד. ולמרות שנדמה לאדם שהוא קרוב, הרי שיכול להיות שהוא רחוק...
אהבה ללא סיבה - איך לאהוב את עצמך ואת המציאות - בלי תנאי? נטל ההוכחה
...- בלי תנאי? נטל ההוכחה ובו יתבאר כיצד לאהוב את עצמך ואת המציאות בלי סיבה? וכמובן שכולם רוצים להגיע למצב הזה, שבו הם אוהבים את המציאות בלי סיבה. והשאלה הנשאלת היא, איך להגיע למצב הזה? והסיבה שהאדם לא אוהב את המציאות כפי מה שהיא בלי סיבה, היא רק משום, שמצד אחד האדם רוצה להגיע למצב, שבו הוא יאהב את עצמו בלי סיבה, ומצד שני הוא מנסה למצוא סיבות, למה כן לאהוב את עצמו. וכמובן שזה לעולם לא יצליח, כי זה דבר והיפוכו. כי כל סיבה שהאדם ימצא למה לאהוב את עצמו, תמיד זו תהיה אהבה עם סיבה. והאדם הוא שואל את עצמו...
רצונות, איך לדעת מה אני רוצה יותר? איך לדעת מה אני יותר רוצה? איך לדעת מה חשוב לי יותר? איזה רצון הכי חשוב לי? איך לדעת מה הכי חשוב לי? איך לדרג רצונות? איך רצון להעדיף? איך לבחור בין רצונות? איך לקבל החלטה בין רצונות? העדפת רצונות
רצונות, איך לדעת מה אני רוצה יותר? איך לדעת מה אני יותר רוצה? איך לדעת מה חשוב לי יותר? איזה רצון הכי חשוב לי? איך לדעת מה הכי חשוב לי? איך לדרג רצונות? איך רצון להעדיף? איך לבחור בין רצונות? איך לקבל החלטה בין רצונות? העדפת רצונות
...רוצה יותר? איך לדעת מה אני יותר רוצה? איך לדעת מה חשוב לי יותר? איזה רצון הכי חשוב לי? איך לדעת מה הכי חשוב לי? איך לדרג רצונות? איך רצון להעדיף? איך לבחור בין רצונות? איך לקבל החלטה בין רצונות? העדפת רצונות איך לדעת מה אני באמת רוצה יותר? הרבה אנשים מוצאים את עצמם במצב של התלבטות בין רצונות שונים ולא בטוחים מה הם באמת רוצים יותר. אליעד כהן מסביר כיצד אדם יכול לדעת מה הרצון שהוא מעדיף באמת, בצורה פשוטה ומעשית. אם יש לאדם שני רצונות שונים, למשל, הרצון לאכול פיצה מול הרצון לאכול המבורגר, הוא יכול...
להתפתח רוחנית, התאמת החוויה להבנה, מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול
להתפתח רוחנית, התאמת החוויה להבנה, מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול
...להבנה, מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול האם אנחנו באמת רוצים להרגיש רק טוב? אליעד כהן מסביר לעומק את הרעיון שרוב האנשים מאמינים כי כל רצונם בחיים הוא להרגיש טוב בלבד, אך כאשר מתבוננים ברצון הזה באמת, מגלים שיש בתוכנו גם רצון לחוות רע. הוא טוען כי אנשים לא באמת מחפשים להרגיש טוב תמיד וללא תנאים, אלא רוצים להרגיש טוב תחת תנאים מסוימים בלבד. לדוגמה, אדם אומר אני רוצה תה, וכשמביאים לו מים במקום תה הוא מתעצבן או חש רע. האדם טוען שהוא ביקש...
האם להעמיד לדין את החיילים? שמירה על מדינה מתוקנת, שמירה על החוק, שמירה על זכויות המחבלים, שמירה על מדינת חוק, פריצה לבסיס שדה תימן, זכויות מחבלים בכלא, מהי מדינה מתוקנת? אסון השביעי לאוקטובר, שחרור החטופים, איך לשחרר את החטופים? עונש מוות למחבלים, התעללות במחבלים, חרבות ברזל, יפי נפש, מוסריות בזמן מלחמה, רחמים על האויב, למה שונאים אותנו? איך להילחם בטרור?
...מדינה מתוקנת, שמירה על החוק, שמירה על זכויות המחבלים, שמירה על מדינת חוק, פריצה לבסיס שדה תימן, זכויות מחבלים בכלא, מהי מדינה מתוקנת? אסון השביעי לאוקטובר, שחרור החטופים, איך לשחרר את החטופים? עונש מוות למחבלים, התעללות במחבלים, חרבות ברזל, יפי נפש, מוסריות בזמן מלחמה, רחמים על האויב, למה שונאים אותנו? איך להילחם בטרור? אז ברמת העיקרון אנחנו חיים במדינת חוק. ובמדינת חוק יש חוקים שצריכים לכבד אותם. ונכון שיש לפעמים אכיפה בררנית ונכון שלא אוכפים את החוק על כולם, אבל אנחנו במדינת חוק ובמדינת חוק כדאי...
נטל ההוכחה של הרצון העצמי, לעשות כרצונך החופשי, שימוש בנטל ההוכחה, להחליש רצון, לחזק רצון
נטל ההוכחה של הרצון העצמי, לעשות כרצונך החופשי, שימוש בנטל ההוכחה, להחליש רצון, לחזק רצון
...לעשות כרצונך החופשי, שימוש בנטל ההוכחה, להחליש רצון, לחזק רצון מה זה נטל ההוכחה ברצון העצמי, ואיך זה קשור לרצון החופשי? אליעד כהן מציג בהרצאה שלו את המושג נטל ההוכחה ומראה כיצד הוא יכול לשמש לא רק בדיונים בין אנשים אלא גם בדיאלוג פנימי של האדם עם עצמו, במיוחד בנוגע לרצונות שלו. אליעד מסביר שכאשר אדם רוצה משהו מסוים, פעמים רבות עולה בראשו השאלה למה בעצם הוא רוצה זאת. לעיתים המוח דורש הוכחה והסבר לרצון הזה, מה שמכונה נטל ההוכחה של הרצון. איך אפשר להשתמש בנטל ההוכחה להחליש רצון לא רצוי? כדי להסביר...
מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
...יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אדם בכל דבר? חכם אמיתי, על פי אליעד כהן, הוא אדם שמכיר את כל הסודות וכל הדרכים להשיג מטרותיו. אדם כזה לא רק יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא אף יכול לגרום לכל דבר שהוא רוצה להתרחש. כוח השכנוע הוא רק חלק קטן מתוך יכולת רחבה בהרבה של יצירת מציאות, שבה החכם יכול להביא לכך שכל דבר יקרה בדיוק לפי רצונו. עם זאת, בעולם המציאותי נראה...
מה יפה במציאות? האם המציאות יפה? האם המציאות טובה? כמה המציאות טובה? מה טוב במציאות? לצאת מהשכל, לא טוב ולא רע
מה יפה במציאות? האם המציאות יפה? האם המציאות טובה? כמה המציאות טובה? מה טוב במציאות? לצאת מהשכל, לא טוב ולא רע
...האם המציאות יפה? האם המציאות טובה? כמה המציאות טובה? מה טוב במציאות? לצאת מהשכל, לא טוב ולא רע האם המציאות יפה או לא יפה? השאלה שאליעד כהן מעלה היא האם המציאות יפה, ומה בדיוק עושה אותה יפה? כאשר אנשים אומרים שהמציאות יפה, הם בדרך כלל מתכוונים לחוויות או להיבטים מסוימים במציאות שנראים להם יפים או טובים. לדוגמה, אליעד נותן דוגמה של אדם עיוור שלא ראה מעולם את המציאות, כיצד אפשר להסביר לו מה יפה במציאות? אפשר לבקש ממנו לדמיין מראה, תאורה, פרחים, או פרספקטיבה מסוימת - אך האם הוא באמת יבין את היופי? למה...
מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת?
...רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת? כפי שכבר ביארתי, כל אדם בעולם הוא עצמו סוג של מנהיג. כי כל אדם מנהיג אחריו מישהו כלשהו. וגם אם האדם לא מנהיג אחריו אף אחד, הרי שהאדם מנהיג את עצמו. והאדם יש לו מנהיגות כלפי עצמו. והאדם הוא המלך שמנהל את עצמו וכולי. ואם נתבונן נראה, כי כל אדם הוא גם מונהג. כי לכל אדם יש מנהיג. וכל אדם מושפע מדעות של אחרים. שגם זה סוג של מנהיגות. שהאדם מונהג אחרי דעתם של בני אדם אחרים. וגם מי שהוא חי במקום בודד, גם הוא מונהג על ידי הדברים שהוא רואה ושומע. כי...
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3
...פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 2. האני והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה הראשונית. אם האם תאחר להאכיל את תינוקה, הוא ירגיש זנוח ומשם - סובל וכואב. תינוק שהיחס אליו טוב, יידע שבסופו של דבר תבוא הנחמה והגמול. האחר המפתח חוסר סובלנות לתסכול, מפתח אי אמון בטענה לפיה בסופו של דבר הטוב קיים. רבים אינם מצליחים...
עיצוב אמונות - מקצוע חדש... האמנם?
...- מקצוע חדש... האמנם? / עמית לביא אני מעצב אמונות. Believe Design L.T.D. מה זה אומר? הכוונה פשוטה מאוד. אני טוען שכולנו מעצבים את האמונות שלנו במהלך חיינו. אבל אנו לעיתים פועלים כאוטומטים ולכן, פעמים רבות אנו נכשלים ולא מאושרים מספיק מחיינו ובחיינו. זה הכל תלוי באמונה. איזה אמונה מזינה אותנו? האם אמונה שאנו לא מסוגלים או אמונה שאנו לא מוצלחים? עלינו לזהות את האמונות שלא עוזרות לנו לגדול ולשנות אותן לאמונות גדולות צבעוניות ויפות שמפרגנות למי שאנחנו, ושמעודדות אותנו להגשים את עצמנו ולחוות יותר סיפוק...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
...- איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?. הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך...
העלאת המוטיבציה - מהי מוטיבציה וכיצד ביכולתנו לשלוט במנגנון המוטיבציה הפנימי שלנו?
...לשלוט במנגנון המוטיבציה הפנימי שלנו? אם נעצור לרגע ונתבונן, נגלה שמוטיבציה היא מושג המתאר את מידת עוצמת הרצון שלנו לביצוע פעולה או להשגת מטרה כלשהי. וביחס למה נקבעת מידת העצמה של הרצון שלנו לפעולה או השגת מטרה? הרצון לביצוע פעולה נקבע ביחס לשיעור ההרגשה הטובה הצפויה שנקבל, ככל שאנחנו חושבים שהשגת מטרה מסוימת תגרום לנו להרגיש טוב יותר, כך מידת הנמרצות שלנו להשיג את המטרה הזו גדלה. ומהי הדרך לשכנע את עצמנו שהשגת מטרה מסוימת תעשה לנו טוב? כדי להבין זאת ניקח לדוגמה סיטואציה המוכרת לרובנו: אנחנו רוצים...
"רפואה קוריאנית" = רפואת העתיד - היה אתה "המרפא" בביתך
...העתיד - היה אתה המרפא בביתך שיטת אבחון וטיפול ב רפואה קוריאנית על גבי כף היד והאוזן היא רק נגזרת אחת מהפילוסופיה העתיקה הקוריאנית בת 2000 שנה הרעיון והחזון של הפילוסופיה הקוריאנית הינו שכל אדם וילד יוכל לטפל ולעזור לעצמו באופן מיידי - זמין - ובקלות עי איתור נקודות האקופונקטורה בכף היד / רגל תוך כדי לחיצות ועיסוי של אותה נקודת השתקפות האיבר הפיזי בכף היד ו/או הרגל. השיטה ברמה הבסיסית שלה היא כה פשוטה, זמינה וקלה לשימוש עצמי... עוצמתית במיוחד ומאפשרת תגובה והקלה מיידית הן על לחצים / מתחים ובעיות רגשיות...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...כאשר אני יושבת כדי לתאר את חוויותיי כמתקשרת עלי לספר לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו את בני משפחתי. למרות שאף רופא לא ניבא לי רפואה...
מנטורינג - גם לטייגר וודס יש מנטור
...פעם על טייגר וודס (Tiger Woods) ? אני מניח שאתה מכיר אותו, הוא נחשב לשחקן הגולף הטוב בעולם כיום. הוא בסהכ בן 35 והוא הגיע להישגים בלתי רגילים בחיים שלו. אני שואל את עצמי: איך יכול ילד בגיל 35 להגיע להישגים כאלה תוך זמן קצר, בעוד שמרבית האנשים היו צריכים כמה גלגולי חיים בשביל להגיע למה שהוא הגיע. לא רק שהוא היה השחקן הצעיר ביותר בעולם שהגיע ל - 50 ניצחונות גדולים (הוא היה אז רק בן 30!), אלא גם שהונו מוערך בסביבות המיליארד דולר. לא רע, אה... ? בעוד שאי אפשר לקחת ממנו את ההישגים המדהימים והבלתי רגילים...
אמנזיה דיסוציאטיבית - מבוא
...דיסוציאטיבית - מבוא אמנזיה דיסוציאטיבית (באנגלית: Dissociative Amnesia ), הנקראת גם אמנזיה פסיכוגנית (באנגלית: Psychogenic Amnesia) היא הפרעה נפשית השייכת לקבוצת ההפרעות הדיסוצאיטיביות. הביטוי הבולט של הפרעה זו הוא קושי להזכר באירועים חשובים וכן בפרטים מרכזיים הקשורים לאירועים טראומטיים או לזיכרון אוטוביוגרפי. דפוסי השכחה בהפרעה זו יכולים להיות נרחבים או ספציפיים מאד. מקרים חריפים במיוחד של ההפרעה מלווים בתופעת הפוגה הדיסוציאטיבית. תוכן עניינים 1 אבחנה 2 שכיחות ואפידמיולוגיה 2.1 גורמי סיכון פרוגנוסטיים...
מי שרוצה להרגיש טוב - שלא יפחד להרגיש רע
...שלא יפחד להרגיש רע לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על מי שרוצה להרגיש טוב - שלא יפחד להרגיש רע. הרצאה על מה צריך לעשות מי שרוצה להרגיש טוב? ואיך לא לפחד מהרע? בהרצאה זו נדבר על אחד הדברים החשובים ביותר בדרך אל האושר. על מנת להרגיש טוב באמת, לשם כך על האדם לא לפחד להרגיש רע, וכדי שכך יהיה, עליו ללכת לפי האמת. זה כמו אדם הנמצא בבית כלא, כבול, הוא בכלל היה פעם מלך גדול, או בן מלך. בשבי הוא כבר רגיל לעבודה הקשה, לסדר יום, אבל אף על פי כן בתוך תוכו הוא יודע את האמת, בתת מודע כשאדם נמצא...
pull over / פול אובר - על מה הוא עובד? איך לגרום לו לעבוד על הגב או על החזה או על הבטן או על היד האחורית? פול אובר בפולי עליון מול פול אובר בשכיבה, פול אובר גב, פול אובר חזה, פשיטת כתפיים על ספסל, על מה עובד פול אובר?
...לו לעבוד על הגב או על החזה או על הבטן או על היד האחורית? פול אובר בפולי עליון מול פול אובר בשכיבה, פול אובר גב, פול אובר חזה, פשיטת כתפיים על ספסל, על מה עובד פול אובר? הפעם אסביר על מה עובד התרגיל פול אובר בשכיבה (פשיטת כתף בשכיבה / pull over), האם הוא עובד יותר על שרירי הגב או שהוא עובד יותר על שרירי החזה? והשאלה היותר חשובה היא, איך לגרום לתרגיל הזה לעבוד יותר על שרירי הגב ואיך לגרום להם לעבוד יותר על שרירי החזה? אז כעיקרון, כל שריר שנמתח עם המשקל ושמתכווץ בהתנגדות למשקל, הרי שהוא עובד בתרגיל...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לקרוא מחשבה מה הסיכוי שניפרד? מודעות עצמית לגוף ולרגשות רוצה לחדד מצמוץ בעיניים לגרום למישהו להרגיש טוב חרדה משדים פחד מלקיחת סיכונים שיטות לביטחון עצמי קבלה עצמית בלי תנאים אוהב את מי שלא אוהב לגרום לבחור לאהוב אותי ארוכה היא הדרך אל האושר עצבות בגלל פרידה למצוא את הבחורה האחת אימון זוגי קבלת החלטות בזמן רכישה איך עובד ציבור מקבל החלטה? התמודדות עם בשורה רעה התמודדות עם בדידות למה צריך מוטיבציה להשיג מטרות? מוטיבציה למכירה מהן 3 המטרות של השיווק? למה הלקוח לא רוכש? אחריות ההורים על האושר של הילדים ילדה מתאבדת חשיבה רוחנית מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי טיפול בהפרעות הפרעת אישיות של אנשים חכמים לשתול לאקסית מחשבה על העתיד להפיץ שמועות על האקסים משקל עבודה קוביות בבטן לשכנע מישהו לא להאמין באלוהים למה מישהו חושב שהוא האלוהים שלך? סוגים של הארה רוחנית כמה הגיעו להארה רוחנית? להבין את הספר להיות אלוהים נכתב הספר להיות אלוהים חיים בלי כסף השקעה בעובדים בארגון מהות החיים מהי משמעות החיים? ליהנות מהדרך אל המטרה איך לשנות מחשבות שליליות? האם יש בחירה חופשית על הרצון? האם לאלוהים יש בחירה חופשית? גודל היקום האם העולם מחודש? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, יועץ פילוסופי, טיפול אישי מומלץ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 06_12_2025 השעה 08:34:07 - wesi4