שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה פרשת תולדות: "וימלאו ימיה ללדת והנה תומים בבטנה ויצא הראשון אדמוני כולו כאדרת שער ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

פרשת תולדות

"וימלאו ימיה ללדת והנה תומים בבטנה ויצא הראשון אדמוני כולו כאדרת שער ואחרי כן יצא אחיו וידו אוחזת בעקב עשו ויקרא שמו יעקב".

ויצא הראשון אדמוני, גם על דוד המלך נאמר "דוד אדמוני עם יפה עיניים". [

עשו הינו אדמוני, דוד המלך הינו אדמוני אבל "עם יפה עיניים".

האדמוניות הינה תכונה של עזות, עזות הנובעת מהתגברות הדמים.

לעזות שני פנים, פן דקדושא ופן דסיטרא אחרא. עשו היתה בו התגברות עזות דסיטרא אחרא, בכך טעה יצחק בחושבו שעזותו של עשו הינה עזות דקדושא.

דוד המלך היה אדמוני, היתה בו עזות אך היתה בו גם יפה עיניים היינו היתה בו היכולת לראות ולהבחין בין עזות דקדושא לעזות דסטרא אחרא.

שמואל בהישלחו להמליך מלך מבני ישי, בציווי הקב"ה, שוגה ומתבונן בחיצוניות של האדם, הקב"ה או' לו אל תביט אל גובהו. בראות שאול את דוד, בראותו את אדמוניותו של דוד טעה לחשוב שזוהי אדמוניות דסיטרא אחרא, כדברי המדרש, שראה שמואל את דוד נתיירא ואמר, אף זה שופך דמים כעשו, אמר לו הקב"ה עם יפה עיניים. עשו מדעת עצמו הורג מה שאין כן אצל דוד.

"וידו אוחזת בעקב עשו"

יעקב אוחז בעקבו של עשו, העקב מהיותו שורש ובסיס למהות האדם. בחטא האדם הראשון נא' על הנחש "הוא ישופך עקב" היינו ה"נחש" במהותו ובמשמעותו הרעיונית מכיש את האדם כאשר ישנו פגם במהותו, בשורשו של האדם.

מהותו של עשו הינה אדמוניותו, הינה שפיכות דמים. יעקב אוחז בעקבו. נאמר על דן בנו של יעקב "יהי דן נחש עלי דרך", היינו הנהגתו של הנחש הינה הנהגה הנצרכת ע"מ לשרש הרע. יעקב אוחז בעקב עשו, אוחז באדמוניותו, בשפיכות הדמים שבו.

התורה מלמדת אותנו, כדי להתגבר על הסטרא אחרא יש לאחוז בעקבו. כל סטרא אחרא והעקב שלה, כל דור ודור כל אדם ואדם והסטרא אחרא שלו, מצווים אנו לאחוז בעקבו, היינו לזהות את שורש ענינו של הסטרא אחרא לנטרלו.

ובא לציון גואל.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...




תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

העידוד מזון לנפש
...חוויות מייאשות, לא מתוך רוע חלילה אלא מחוסר מודעות, גדלנו עם חווית תרבות של חוסר עידוד ולכן כמבוגרים קשה לנו לעודד. ההורים המסורים מתוך דאגה אמיתית חששו שניפול, נשבור.. והזהירו "הזהר, אתה לא יכול, זה מסוכן" וכשאכן משהו נשבר, הם אמרו "אמרתי לך". לאט לאט מתוך רצף של חוויות מייאשות למדנו פחות לסמוך על עצמנו, להימנע מלקחת סיכונים והערך העצמי שלנו התערער. היום אנחנו בוחרים לעודד את ילדינו מתוך מודעות, כי איננו רוצים שילדינו יהיו בעלי דימוי עצמי נמוך, שבן הזוג שלנו יהיה חסר בטחון פנימי וכו' אבל איך עושים את זה? איך מעודדים ומגבירים בטחון. שורש המילה עידוד הוא עוד, לגרום לכך שהאדם ירצה וישאף לבצע דבר מה שוב, עוד פעם. כלומר האינדיקציה שלנו האם עודדנו או ערערנו אמון ביכולות תקבע על פי התוצאה. האם נטענו בילדינו אמונה ביכולתו, בכוחותיו, או ההיפך.. הילד צייר אנחנו רוצים לעודד אותו נתייחס לציור כפי שאנו רואים אותו לא נאמר "איזה צייר מעולה אתה" כי הוא בוחן את עצמו בהשוואה לציורים של השווים לו, אלא נתייחס... לחץ להמשך...

שפע החיים - הכוח להצליח
...ותגובה הרי לא הואילה ולא הביאה אף פעם לשינוי. זהו למעשה מצב פסיבי שנועד לכישלון מראש. שינוי הינו ברצון. ובעשיה. שינוי מגיע מתוך הרצון האמיתי והחזק בתוכי להפרד מהחושך, להפרד מהדכאון, להפרד מהקושי, להפרד מתחושת התקיעות שאופפת אותי ואני לא מבין/ה למה אני חי בתוכה והתחושה הזאת למעשה משרתת אותי. מדוע זה קורה לי? מדוע אני לא יכול לצאת ממנה להשתחרר לחופשי? מה מעכב אותי בחיים שלי מלהמשיך הלאה? שינוי אינו באמירה. "מרגע זה אני משנה את הכיוון בחיים שלי". ולחכות שמשהו יזוז. שום דבר לא יזוז אם לא תעשה משהו בכיוון. שינוי הינו קודם כל ברצון לשינוי. שינוי הינו בעשיה. שינוי בהרגלי החיים. שינוי בדפוסי ההתנהגות. יוצרים פתיחות נשמתית מתוך שחרור האגו והרצון לקבל טיפול כדי לדעת ולהבין מה מפריע לי בחיים. להבין מה תוקע אותי מלהתקדם הלאה מתוך הקלות. להבין מה משבש לי את ההבנה ויוצר בי ובחיים שלי קושי. זהו למעשה "שפע החיים". לחוות את הקלות. אז מי מפחד מ"שפע החיים"? שפע החיים הינו למעשה כאשר אנו יוצרים בחיינו הבנה... לחץ להמשך...

איך להפוך מחשבה למעשה?
איך להפוך מחשבה למעשה? הפוך את המחשבות שלך למעשים. הפוך את המחשבות שלך לדברים מוחשיים, גם דברים קטנים העיקר שיהיו מוחשיים. בסופו של דבר הרצונות שלך יהפכו למציאות שלך שאליה אתה רוצה להגיע. אם אתה רוצה משהו וחושב על משהו, אל תסתפק בכך, הפוך אותו למוחשי, אפילו בדבר הקטן ביותר. רשום אותו לעצמך, דבר עליו, חשוב עליו יותר, פרק אותו לגורמים ונסה לעשות כל חלק קטן ממנו, קרא עליו מידע נוסף, דבר עליו עם אחרים, קבע לך זמן קבוע במשך היום שבו אתה עוסק באותו רצון. אפילו דקה בודדת, אפילו תוך כדי משהו אחר. העיקר שתהפוך את המחשבה למעשה. מעשה אחד קטן גורר אחריו הצלחה גדולה. כל פעולה חיובית הכי קטנה שתצליח לעשות תקדם אותך אל המטרות הגדולות שהצבת לעצמך, העיקר שתעשה אותן. הפוך את מחשבותיך למעשים, אפילו הקטנים ביותר, העיקר שהמחשבה והרצון יהפוך למעשה עד שתגשים את הרצון במלואו.... לחץ להמשך...

השימוש בדמיון מודרך לזימון "חווית לידה מעצימה"
...האחרון, ליישם כלל זה גם על הלידה הצפויה לי. מדי יום, הקדשתי מספר דקות לדמיין את הלידה הצפויה בכמה שיותר פרטים. עבורי, חווית לידה מעצימה, הייתה לידה באווירה תומכת, עם צוות מטפל הקשוב לצרכי, ובכלל תחושה של זרימה עם התהליך וקבלה שלו. דמיינתי את המוזיקה שאשמע בלידה, את האווירה בחדר הלידה. את השמחה שלי ושל בן זוגי בסיומה, ואת עצמי, מניקה את תינוקי בטבעיות תוך חיבור אמיתי איתו. לעיתים הייתי מדמיינת את עצמי יולדת מתחת מפל מים זורמים בטבע, או אפילו במקלחת. כמובן שלא התכוונתי ללדת כך, אלא להביא את תחושת הזרימה והטבעיות אל חדר הלידה. רציתי בלידה טביעת וזורמת ולשם כיוונתי את דמיוני. הלידה אותה חוויתי כעבור כמה חודשי תרגול, עלתה על כל ציפיותיי ואף מעבר לכך. כמובן, שלא כל אישה רואה את הלידה הרצויה לה, באותו אופן, בעיקר מבחינת הפרטים הטכניים. יחד עם זאת המשותף לכולנו כנשים ובנות אדם הוא הרצון להרגיש מובנות ומוכלות, במיוחד בזמן בו אנו חוות קושי. התרגול המצורף מתמקד בחוויה הרגשית מן הלידה, שהיא בסופו של... לחץ להמשך...

לילי בנטב - התערבות בחיי אחר וגידול ילדים (חלק 1)
לילי בנטב - התערבות בחיי אחר וגידול ילדים (חלק 1) הרצאה לצפייה: על התערבות בחיי אחר, גידול ילדים, התייחסות לאחר ולעצמנו... לחץ להמשך...

שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
...ההתפתחות שנצפתה בעולם החי, משפחת העצבים שהתפתחה פיזיולוגית ובמגמה זהה להתפתחות הגוף האנושי - היתה אמורה להפרד מהעשבים הרעים שנבטו בלהקתה ולהשאר עם החברים הטובים שתרמו לכלל החברים בלהקה. היינו אמורים לפגוש היום גוף אנושי מפותח שמח אופטימי עליז מאושר... כי הרי אחרת הגוף האנושי לא יכל להתפתח ולהגיע למימדיו האדירים בצל המכשולים החשמליים והכימיים של הכעס, האכזבה, העצלות, המרירות... מיכשולים פיזיולוגים אלה הם סטיה פיזיולוגית מערכתית שהמערכת ההתפתחותית של גוף האדם היתה אמורה לנפותם מחצרה. האדם התחבט מעודו בסוגיה הזאת; האם הוא מזהה אגב המערכת הרגשית שלו שחולשת על ליבו ואבריו - נוכחותה של מערכת זרה הפועלת בתוכו אך אין לה קיום פיזי בגופו? ואם כן מי הוא אני האמיתי במשחק הזה ומהו חלקו של הגוף הנשלט שליטה מוחלטת ע"י המערכת הזרה לו... ואף האדם שהצביע לאחרונה על הכתובת הפיזית של המערכת הזו - התחבט באותה הסוגיה ונותר עם אותה הנשמה והתודעה והנפש הזרות לגופו עד לכדי ניכור... עד כדי להזיק לו ולהציבו תדירות... לחץ להמשך...

תכליתיות, פרקטיות, מיקוד במטרה, מה באמת אתה רוצה? איך לראות את אלוהים?
...לפני הרצון של האדם, וכאשר האדם מתמקד ברצן הראשון שלו, הוא יגיע לרצון הראשון. ואדם עושה במשך היום פעולות פרקטיות, שפועלים מתוך הרגל, האנשים לא שואלים למה הם עושים את מה שהם עושים. והם לא שואלים, רגע, מה מניע אותי, למה אני עושה מה שאני עושה. והרבה פעמים אנשים ממוקדים במה שהם לא רוצים שיקרה, ואז הם מרחיקים את עצמם מהתכלית. והתכלית הסופית שיהיה מה שאתה רוצה, א למה אתה מתמקד במה שאתה לא רוצה. ואנשים רבים כועסים בעבודה, והפעולה לעבוד מונעת מלהרגיש טוב, שיהיה כסף, לקנות דברים, אז למה הכעס. וברגע שהאדם שקרן ואומר שהוא רוצה כסף, רוצה שהילדים / האישה יהיו בריאים, זה שקר כי האמת שהוא חווה שהוא רוצה להרגיש טוב, שיבדוק את האמת, ועל האדם לשאול את עצמו מה האמת, מה מניע אותי, גם אם תחשב אגואיסט, תהיה אמיתי ותעשה את מה שאתה רוצה לעשות, תפסיק לשקר את הרצון הפנימי שלך. ועל ידי שהאדם יפעל לפי מה שמניע אותו באמת, הוא יגיע לרצון הרצון שזה אלוהים ישנה חוויה מהפרספקטיבה של לפני הרצון. והשאלה מי ברא את אלוהים, קשה... לחץ להמשך...

איך ללכת עד הסוף?
...עם הרעיון של לנסות להבין את הדברים בשלמות. למה אני רוצה ללמוד? כדי לרכוש ידע. למה לרכוש ידע? כדי להתקבל לעבודות מכובדות. למה להתקבל לעבודות מכובדות? כדי לעשות כסף במה שאני אוהב. למה לעשות כסף במה שאני אוהב? כי זה גורם לי להרגיש אושר. ואולי ההיפך הוא הנכון? לפעמים צריך להתענות בשביל זה. אבל בשביל הנאה גדולה יותר אני מוותר תמורת ההנאות הקטנות יותר. בשביל מה אני צריך כסף? בשביל לבנות בית ומשפחה ולרכוש דברים שאני אוהב בחיים. למה לבנות בית ומשפחה? כדי לממש את הפוטנציאל שבי, למה לממש אותו? כדי שאחוש התפתחות ואנצל לטובה את היישומים שבי, אם ניתן לך משהו תשתמש בו. ואולי אין צורך להשתמש? אולי, אבל הרצון הוא הגורם לי לרצות אני רוצה מהסיבה הפשוטה שהסיבה היא התוצאה אני רוצה כי - אני רוצה. לכן יש לרצות את הדבר עד הסוף כדי לחוש שלמות. אני מנסה לעשות היקשים לעניין רצון להבנת המציאות מתוך הנקודה של ההבנה עכשיו. אני רוצה זאת הסיבה = אני רוצה זאת התוצאה הסיבה והתוצאה אחד הם. למה אני רוצה להבין את המציאות?... לחץ להמשך...

רפוי במגע - הטיפול מתאים לכל מי שמרגיש מתח לחץ, ועייפות כרונית
...את האנרגיה שלנו. לדוגמא: כשאמא מחבקת את ילדה הסובל, היא מעניקה לו תחושה מחודשת של חיוניות והוא חש יותר טוב, רגוע, ואהוב כתוצאה מכך. בדרך כלל מרפאים בעיסוי או בצורות טיפול אחרות, מעניקים תוך כדי הטיפול אנרגיה ללקוח. ריפוי שכזה מחדש גם את המרפא, וגם את הלקוח. אבל כאשר המרפא חסר אנרגיה וחיות ואינו יכול להעניק למטופלים אנרגיה הדרושה לצורך הטיפול, הוא עלול להרגיש חסר כוחות וחלש, ובריאותו עלולה להיפגע והוא זקוק לזמן לעצמו למילוי המצברים. המרפא בעזרת מגע ימריץ ויוסיף לזרימת האנרגיה לתאים, ואז יתרחש ריפוי מהכוח והאנרגיה שיתקבו. המרפא מספק אנרגיה והלקוח משתמש באנרגיה זאת כדי לרפא את גופו, כי רק בתוך הלקוח עצמו קיים ידע אמיתי לגבי חוסר האיזון שלו. ממחקרים רבים שנעשו, התברר שהמגע הוא צורך חיוני להתפתחות בטחון נפשי, ביטחון עצמי, קבלה ושחרור ממועקה נפשית. אלה הן תכונות מאוד חשובות, החיוניות לצמיחה מאוזנת. אם רק נביט מסביב, ונצפה בתגובות של אנשים לליטוף, לחיבוק, לאחיזת יד חזקה, נבין כמה חיוניות חוויות... לחץ להמשך...

הסופיסטים
הסופיסטים הרצאה לצפייה: דיון במשנתותיהם של הסופיסטים, בעיקר פרוטגוראס וגורגיאס, במושאי חקירתם ובמושגים היסודיים שעמדו בבסיס השקפת עולמם מנחה: ד"ר יאיר שליין קורס פילוסופיה יוונית - מתאלס עד אריסטו... לחץ להמשך...

אימון אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 20
...לשאול על הקיום שהוא "לא אשליה". כמו למה האשליה קיימת? ולמה אני תקוע בתוך האשליה הזו? ומהי המציאות האמתית? ואולי גם המציאות האמתית היא אשליה? אז אין בעיה, הקיום הוא רק אשליה וגם הסבל, נראה למי זה יעזור... כל המציאות אלו תמונות שיש לאדם במחשבה, שכדי שהמשחק של החיים יתקיים לחלק מהן הוא קורא "רע" ולחלק מהן הוא קורא "טוב". כי אם הכל טוב או שהכל רע באותה המידה, אין טעם לעשות שום דבר, כל המשחק מתבסס על הדמיון שדבר אחד יותר טוב מדבר אחר... כל רחמנות כלפי צורה אחת של מציאות, היא התאכזרות להפך שלה. ברגע שאתה אוכל, אתה מרחם על גופך אבל מתאכזר לרעב ומשמיד אותו, ברגע שאתה נותן צדקה לאדם עני אתה מתאכזר לצורת מציאות שנקרא - עוני וכו'. השקר שבו כולם משקרים את כולם בכדור הארץ הוא... השקר של ה"טוב" כולם בטוחים שיש איזה דבר כלשהו שאם הם ישיגו אותו, הם יהיו מאושרים, שאם רק... אז.. מחר.. יהיה טוב יותר... ופה בכדור כולם סובלים תמיד, כי כולם מדברים רק על מה שהם רוצים שיהיה להם וחסר להם, או על מה שיש להם וכמה האושר... לחץ להמשך...

שקר ואמת
...לכך שאדם רואה בצבעים, ובעלי חיים מסויימים רואים צבעים אחרים, וכל אחד רואה צבע אחר, אבל הם רואים את אותו הדבר. זה כמו שאדם רואה אחד גבוה ממנו הוא יראה לו גבוה אחד אחר אותו אדם יראה לו נמוך ושניהם צדקו. אבל נשאלת השאלה, יש דברים שכל כך סותרים שאי אפשר להבין שהם אחד. אדם אחד חושב שיש חיים לאחר המוות והשני חושב שאין חיים לאחר המוות. איך מציאות כזו אחת? כל אחד יכול לפרש אחרת אבל הדברים שונים בתכלית אחד מהשני, גם אם הם יפרשו כל אחד בדרכו עדיין הדעה תהיה מנוגדת לשניה. אחד מאמין בכוח עליון, והשני פוסל אלים לחלוטין הוא לא קורא לשום דבר בשם אל אפילו לא לשום דבר ביקום גם לא ליקום עצמו. זה עדיין נראה מנוגד לחלוטין. איך שתי מציאויות כאלה יכולות להיות אחת? גם אם נגיד שהמושג כוח עליון הוא מושג שהוא הכל, זה לדעתו של המאמין אבל הלא מאמין יגיד שהוא בכלל לא התכוון לזה, הוא התכוון שאין שום דבר ביקום ולא היקום עצמו ולא מחוץ לו שנקרא כוח עליון. עדיין יש שאלות ואם נגיד שהכל נכון, איך זה מסתדר? איך דעות כאלה מסתדרות... לחץ להמשך...

אלוהים - מבוא
...אף כי המילה "אללה" עצמה היא בלשון יחיד. מושגים ותפיסות רעיון האלוהות מלווה את התרבות האנושית במשך אלפי שנים. בתקופות שונות קיבל האלוהים מובנים שונים, הנבדלים אלו מאלו במידה רבה, עד שנראה כי יהא זה קשה לכלול את כולם בהגדרה אחת. נראה שמושגי האלוהות השונים נקשרים אלה לאלה בשם, אך לא בהגדרה. מגמות בעת העתיקה לא ידוע היכן ומתי התפתחה לראשונה האמונה בישויות השולטות בגורל היקום. ככל הנראה, מדובר ברעיון שהתפתח במקביל במקומות שונים וראשיתו באנימיזם, תפישה לפיה לכל דבר קיים יש נפש חיה. לחלק מהנפשות נקשרו, ככל הנראה, כוחות גדולים יותר מאחרות, ואלו נעבדו כאלים. עם התפתחות המחשבה, עברו גם מושגים מופשטים יותר תהליך של האנשה. מרבית אלי המיתולוגיה היוונית, למשל, משלבים פרסוניפיקציה של תופעות טבע (זאוס והברק, פוסידון והים), ואף מייצגי ערכים ורעיונות (אתנה והחוכמה, אפרודיטה או ארוס והאהבה). דמויות אלו שולבו במיתוסים של חברות קדומות, ובמנהגי פולחן. האופן שבו התייחסו לדמויות אלו השתנה מחברה לחברה ומתקופה לתקופה... לחץ להמשך...

שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 8
...ובעצם מותר לי להגיד שהתכונה הזאת להפרות את החומר וללכד אותו היתה טמועה באד מאז שהיה בתוך החומר, ולמעשה הוא השתחרר מהחומר על מנת להגיע בסופו של יום אל החומר וללכדו או להפרותו. לתכונה הזו אנו קוראים "מחזוריות" וצופים בה בפועל בסביבה שלנו: מחזוריות אין סוף של התאיידות וטל וגשם וצמחיה ותפוזים וקמח... בעוד מחבר התורה מבחין במחזוריות הזו בכל היקום, כי בכל היקום יש גושים שמתלכדים כל הזמן, ולמעשה, אני הבוחן מזהה ביקום רק גושים, כוכבים, כוכבי לכת, ירחים שמשות גלקסיות, ציברי גלקסיות ערפיליות... ואפילו אבן קטנה שאני מגלגל ברגל היא גוש מלוכד וחייב להיות אד או אדים שמפרים אותה ללא הרף ומביאים להימצאותה, וגם מהאבן הזאת עולים ללא הרף אדים בשביל לחזור ולהפרותה, או אולי להפרות גוש אחר... וכאן אני נתקל בתהייה שמקשה עלי לקחת את הביטוי לחקי... אני כאן האדם הבוחן שניצב על פני כדור הארץ, יכול להבין היטב את השימוש במונחים שהרכיבו את הביטוי של דינמיקת החיים: אד, אדמה, השקיה... ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני... לחץ להמשך...

אושר בשלמות ללא מאמץ - האם זה אפשרי?
...הדבר, הדבר הוא שעל האדם סך הכל להיות אמיתי עם עצמו, אבל אמיתי לחלוטין בפנימיות שלך. והשינוי העצמי הפנימי, יביא לשינוי חיצוני, האדם שאמיתי עם עצמו, ומנסה בכנות להבין מה קורה עם החיים שלו, להיות באמת בהבנה פנימית, וזה לא תלוי במקום או בזמן כלשהו. החיים יכולים להמשך, עם אתה עובד, אם אתה איש משפחה, אם אתה שוכב כל היום במיטה, הכל טוב באותה המידה, אבל, אך ורק להיות אמיתי עם עצמך בשלמות. בעצם לחפש בכל דבר ודבר איך להיות אמיתי, בהכל, בלי לזייף בכלום. ומי שיהיה אמיתי עם עצמו, כמו לדוגמא: אדם עושה דיאטה, ותוך כדי הדיאטה, רוצה לאכול עוגה ועכשיו מתחילה מלחמה, אני אוכל, לא, אני לא אוכל, וכו', ומתעסק רק עם העוגה והעוגה היא לא באמת העניין, זה לא משנה אם יאכל אותה או לא, מה שמשנה זה ההתבוננות, למה אני בכלל רוצה כל כך את העוגה, למה בכלל החלטתי לעשות דיאטה, ומה גורם לי כעת לרצות כל כך לאכול את העוגה? ולענות בכנות, ולהבין מה קורה בפנימיות, זה לא חשוב אם תאכל את העוגה או לא. אם תבין מה הסיבה שאתה רוצה את הרצונות... לחץ להמשך...

NLP כמנוף לביצוע שינויים עמוקים במי שאנחנו
...מודע למידע זה. ברור לחלוטין שלא הייתי יכול להמציא מידע זה. לאחר ההגעה להסכמה, התבצע תהליך השינוי. בת זוגתי מתארת שינויים פיזיים שחלו בגופי ובפניי כתוצאה מהשינוי. אין ספק ברמה הפנימית חשתי שינוי עמוק. אולם זה היה רק הסיפתח לקראת השינוי הגדול שהתבצע למחרת היום. שינוי אמונת בסיס. אמונת בסיס היא אמונה הקשורה לזהות שלנו, למי שאנחנו. זוהי אמונה עמוקה, אשר מייצרת בתוכה אמונות חדשות המפעילות אותנו. שינוי אמונה כזאת מחולל שינוי עמוק, כמו נפילה של אבני דומינו. ברגע שאמונת הבסיס שונתה, כל האמונות אשר יושבות עליה ישתנו גם הן. גם כאן התגלה יוסי במיטבו, במשך פחות משעה, הוא עבר אחד אחד בין חברי הקבוצה המונה 17 משתתפים, וזיהה באמצעות שאלות פשוטות את אמונות הבסיס. בשקט, בסבלנות, במקצועיות, כרב אומן, הצליח יוסי להביא כל אחד מאיתנו להיכנס עמוק פנימה, ולהוציא את אמונת הבסיס שלו. גם כאשר התחלנו בנקודה מסויימת, פתאום הסתבר שהאמונה היא שונה לחלוטין, ולא מעט מאיתנו הופתעו לגלות מה הפעיל אותם כל השנים. אם לא הייתי... לחץ להמשך...

הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
...רק לתחום האקדמי, ולא בהכרח תוביל לקשיים בלמידה. בתחילת המאה ה - 21 הדרישות של המערכת החינוכית רבות יותר מבעבר והלחץ המופעל על התלמידים גדל בהתאמה. אחד הביטויים לכך הוא היווצרותן של עמותות כמו המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. ההשכלה הגבוהה נתפסת כמשאב חברתי משמעותי משום שהיא גוררת אחריה הזדמנויות רבות יותר לתגמולי שכר ואיכות חיים גבוהה יותר. המסר שהדרך להצלחה בחיים עוברת דרך המסננת האקדמית יחד עם השאיפה למצוינות, גורמים למצב דחק כרוני בקרב ילדים ללא קשיים כלל ובוודאי שלילדים עם הפרעת קשב. הפרעת קשב נמצאת בין המצבים הכרוניים הנפוצים ביותר המשפיעים על תפקודם של תלמידים ומרבית התלמידים עם הפרעת קשב מאותרים על ידי גורמים חינוכיים. טווח ריכוז קצר וקשיים בארגון ובקרה פוגמים ביכולת של התלמיד לפתח אסטרטגיות למידה. בנוסף, יכולת הזיכרון החיונית ללמידה נשענת על תהליכים רבים כמו קידוד, ארגון ואחסון מידע חדש, שליפה של ידע קיים, או בכל שילוב ביניהם. משום שבמקרים רבים הפרעת קשב פוגעת בתהליכים אלו היא יכולה... לחץ להמשך...

מציאות מדומה - האם אנחנו וירטואליים?
...שלנו ולפעמים אף נידמה לי שזו המציאות עצמה. לפני מספר שנים נפל לי האסימון בעניין זה, בעת שצפיתי בבני גיא משחק במשחק זה. מיכאל אנג'לו אמר פעם: "אדם מצייר במוחו ולא בידיו", כמעט כל מערכת שקיימת בעולם המכאני או הממוחשב בנויה על אותו הקונספט האנושי של גוף, לב, מוח וכו', ממש כמו במחשב או במכונית. כולנו נושאים את אותו ה - DNA, אותה תוכנת בסיס ולכן תמיד כל מה שנבנה ונתכנן ידמה במבנה לקונספט האנושי שאנו מכירים בתודעה שלנו, לא ניצור לעולם דברים שלא קיימים בנו. " אי אפשר ללמד אדם דבר, ניתן לעזור לו לגלות זאת מתוך עצמו", אמר גלילאו גליליי. אנחנו נוצרים בגוף מסוים, לקבוצה מסוימת, באיזור מסוים ומשם רצים קדימה לחיים, שלכאורה לא זימנו לעצמנו ולא ניתנה לנו האפשרות לבחור, אבל כמו שנאמר בפתגם סיני עתיק: " למרות שאף אחד לא יכול ליצור לעצמו התחלה חדשה, כל אחד יכול, להתחיל עכשיו, ליצור לעצמו סוף חדש". אז למה אנחנו רוצים להתקדם ומה מניע אותנו? איך נוצר הקשר שלנו לסביבה, ואיך הסביבה עוזרת לנו להתקדם? העולם של World... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של מאמן אישי לקשב וריכוז, מאמן אישי קריירה, פסיכותרפיה הוליסטית, קואצר לזוגיות, אימון אישי רוחני, אימון אישי לפרישה, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מאמן אישי לחיים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות
עכשיו 25_10_2014 השעה 02:50:35
wesi4