שתף
אל תתקמצן על עצמך!
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה פרשת תולדות: "וימלאו ימיה ללדת והנה תומים בבטנה ויצא הראשון אדמוני כולו כאדרת שער ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

פרשת תולדות

"וימלאו ימיה ללדת והנה תומים בבטנה ויצא הראשון אדמוני כולו כאדרת שער ואחרי כן יצא אחיו וידו אוחזת בעקב עשו ויקרא שמו יעקב".

ויצא הראשון אדמוני, גם על דוד המלך נאמר "דוד אדמוני עם יפה עיניים". [

עשו הינו אדמוני, דוד המלך הינו אדמוני אבל "עם יפה עיניים".

האדמוניות הינה תכונה של עזות, עזות הנובעת מהתגברות הדמים.

לעזות שני פנים, פן דקדושא ופן דסיטרא אחרא. עשו היתה בו התגברות עזות דסיטרא אחרא, בכך טעה יצחק בחושבו שעזותו של עשו הינה עזות דקדושא.

דוד המלך היה אדמוני, היתה בו עזות אך היתה בו גם יפה עיניים היינו היתה בו היכולת לראות ולהבחין בין עזות דקדושא לעזות דסטרא אחרא.

שמואל בהישלחו להמליך מלך מבני ישי, בציווי הקב"ה, שוגה ומתבונן בחיצוניות של האדם, הקב"ה או' לו אל תביט אל גובהו. בראות שאול את דוד, בראותו את אדמוניותו של דוד טעה לחשוב שזוהי אדמוניות דסיטרא אחרא, כדברי המדרש, שראה שמואל את דוד נתיירא ואמר, אף זה שופך דמים כעשו, אמר לו הקב"ה עם יפה עיניים. עשו מדעת עצמו הורג מה שאין כן אצל דוד.

"וידו אוחזת בעקב עשו"

יעקב אוחז בעקבו של עשו, העקב מהיותו שורש ובסיס למהות האדם. בחטא האדם הראשון נא' על הנחש "הוא ישופך עקב" היינו ה"נחש" במהותו ובמשמעותו הרעיונית מכיש את האדם כאשר ישנו פגם במהותו, בשורשו של האדם.

מהותו של עשו הינה אדמוניותו, הינה שפיכות דמים. יעקב אוחז בעקבו. נאמר על דן בנו של יעקב "יהי דן נחש עלי דרך", היינו הנהגתו של הנחש הינה הנהגה הנצרכת ע"מ לשרש הרע. יעקב אוחז בעקב עשו, אוחז באדמוניותו, בשפיכות הדמים שבו.

התורה מלמדת אותנו, כדי להתגבר על הסטרא אחרא יש לאחוז בעקבו. כל סטרא אחרא והעקב שלה, כל דור ודור כל אדם ואדם והסטרא אחרא שלו, מצווים אנו לאחוז בעקבו, היינו לזהות את שורש ענינו של הסטרא אחרא לנטרלו.

ובא לציון גואל.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 3
...חזרה לאורך המנוחה שלה. במקרה זה לא יחולו בחללית עיוותים. במילים אחרות, גם הפעלת בלמים רבים לא תמיד תציל את החללית מנזקים. שימו לב שהפעם אנו מדברים על אפקטים פיסיקליים של ממש: אין זו ההתקצרות הנצפית כמו ביחסות הפרטית, שבה כל צופה רואה את חברו מתקצר לעומתו. כאן מדובר במעיכה אמיתית של החפץ שנעצר. ניתן רק למזער נזקים אלה אם יהיה גוף החללית אלסטי מאוד וההאטה הדרגתית מאוד, כך שהחללית הגמישה תוכל להחזיר לעצמה את צורתה. האפקטים עצמם רק יוחלשו אך לא ניתן למנעם. ז. תגלית על דרך הסימטריה בשלב הזה הבחנו במשהו שגרם לנו להתרגש: אם החללית תסבול ממעיכה / מתיחה במעבר מתנועה למנוחה, היא צריכה לסבול מאותם אפקטים, בסדר הפוך, במעבר ממנוחה לתנועה! כי כפי שראינו, על - פי היחסות, מנוע בודד לא יניע את כל גוף החללית באותו רגע, ולכן גם במקרה זה יש להפעיל כמה מנועים לאורך גוף החללית כדי למנוע ממנה נזקים, וגם הפעם לא נימלט מנזקים אלה בכל המקרים, כי הגדרת הבו - זמניות היא תלוית מערכת - ייחוס. לכן: א. אם יופעלו כל מנועי... לחץ להמשך...

קלפים טיפוליים (קלפי מודעות).
...(אינטואיטיבי) והפיגורטיבי (העונה הימנית של המוח). לכל ערכת קלפים טיפוליים מצורפות הצעות והוראות שימוש, אבל מניסיוני למדתי שאין טוב יותר מלפתח גישת עבודה אישית. ניתן להיעזר בקלפים כאשר מסריהם גלויים או להפך, כאשר הם מסודרים כך שהמסר נסתר מהעין. בכתבה זאת אתייחס לאופן שבו אני נעזרת בקלפים טיפוליים בפן המקצועי כמאמנת אישית אלטרנטיבית. לצורך זה אתאר מפגש עבודה שהתרחש לפני מספר ימים עם הילה (שם בדוי) - בחורה בת 25 שסיימה לפני כמה חודשים את לימודי התעודה בהם עסקה במאמץ רב וללא הנאה במשך שנתיים. יש לציין שבחירת המקצוע העתידי נעשה על ידה מתוך תחושה של "לא משנה מה ללמוד". הילה רואה את עצמה כלא מוכשרת ללימודים מאז שהיא זוכרת את עצמה. בסיום שנת הלימודים עברה להתגורר בבית הוריה שעזבה עם גיוסה. היא מציינת שטוב לה בבית אך חוששת שאמה לא מרוצה מכך שהיא לא מוצאת עבודה ושאין לה חבר. זה מכביד עליה ומעצים את תחושתה - חוסר תקווה שבמאמציה למצוא עבודה שתספק אותה ולא עבודה מזדמנת שעל פי ניסיונה הקודם תהיה מתסכלת... לחץ להמשך...

חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...יפסיקו להרגיש ולעשות משהו רק אם נפגענו בעצמנו עמוק כל כך עד שאיננו מסוגלים לשמוע ולראות את הדרך שבה הם בוחרים לבטא את עצמם; כי דרך הביטוי הזאת מזכירה לנו בדיוק כואב את הרגשות שפעם היינו חייבים לדכא. (סאמי וידאל - הול) איננו יכולים לדעת את ההשלכות של החנקת פעולה ספונטאנית בתקופה שהילד רק מתחיל להיות עצמאי: ייתכן שאנו מחניקים את החיים עצמם. (מריה מונטסורי) לצעוק על ילדים כדי לגרום להם לציית זה כמו לצפור כדי לנהוג במכונית, וגם התוצאה דומה. המחנך צריך לשים לב שהילד לא יזהה טוב עם בטלה ורע עם פעילות. (מריה מונטסורי) ילדיכם הם לא הילדים שלכם. הם בני ובנות החיים המשתוקקים לעצמם. הם באים דרככם אבל לא ממכם, ולמרות שהם עמכם, הם לא שייכים לכם. אתם יכולים לתת להם את אהבתכם, אבל לא את מחשבותיכם. כי יש להם מחשבות משל עצמם. אתם יכולים לשכן את גופיהם אבל לא את נפשותיהם, כי נשמותיהם שוכנות בבית העתיד, בו לא תוכלו לבקר, אף לא בחלום. אולי תשאפו להיות כמוהם, אבל אל תנסו לעשותם כמוכם. כי החיים לא זורמים לאחור... לחץ להמשך...

ראיון עבודה / מרכז הערכה - איך מתנהגים ומה לעשות?
...ההתנהגות שלכם ושל שאר חברי הקבוצה, כגון: דפוס קבלת החלטות, שיתוף פעולה, הקשבה, האצלת סמכויות, יכולת עבודה בצוות, שירותיות, יכולת שכנוע, יכולת ניהולית, מנהיגות והובלה ועוד תכונות הרלוונטיות לפרופיל התפקיד שאליו אתם נבחנים. לפיכך, חשוב שתהיו אתם - עצמכם. בד בבד, הבליטו תכונות דומיננטיות הרלוונטיות לתפקיד שאליו זומנתם. שלב 1 - הצגה עצמית המנחה יבקש מהמשתתפים להציג עצמם. אם לפי סדר הישיבה, דברו בתורכם. ואולם, אם תתבקשו להציג את עצמכם בסדר חופשי, אל תדברו ראשונים ולא אחרונים. השתדלו להיות בין השני לרביעי בסדר הדוברים. זאת משום שהראשון שיציג את עצמו, יציב רף מסוים, וכל הבאים אחריו יספרו אותם הפרטים או ינסו ליצור רושם מעניין יותר מאלו שדיברו לפניהם, ומן הראשון בפרט. עד שיגיע תורם של הדוברים האחרונים, המנחה כבר "עייף" וחושב על ההקדמות הבאה. אל תספרו אותם הפרטים כמו כל שאר המועמדים כדי להיתפס כ"ילדים טובים". הציגו את עצמכם כ"ילדים רעים". למה הכוונה? "ילד טוב" אינו מבטא את צרכיו והאחרים אינם מביאים... לחץ להמשך...

צחוק, הומור, בדיחות, חוש הומור, רצינות, בדיחות הדעת, ישוב הדעת, שחרור רגשי, הומור עצמי
...הוא צוחק. למשל קורה לך משהו, וההיגיון שלך אומר שאתה אמור להרגיש רגש מסוים, אבל בתוכך יש היגיון שאומר לך שאתה צריך להרגיש עוד משהו, והשכל שלך אומר לך, אבל אתה לא יכול להרגיש את זה, כי זה לא הגיוני, ואתה כן רוצה להרגיש את זה, ולכן אתה צוחק. הרצינות היא סוג של צמצום, שאם היית רק רציני, לא היית יכול להרגיש את מה שהרגשת, והצחוק מאפשר לך להרגיש את מה שהרגשת. למה אדם בלי חוש הומור לא צוחק? כי יש היגיון מסוים שאומר שאתה לא אמור לחשוב על זה. לכן אומרים שאין לו חוש הומור, הוא לא יכול לחשוב בצורה לא שגרתית. האדם למשל לא יכול בשכל הרגיל לצחוק על מישהו שנופל, ולכן הוא אומר שזה בצחוק. למשל הסטנדאפיסט אומר משהו מטופש, וההיגיון אומר שזה מטופש, אבל אתה בכל זאת רוצה להכיל את מה שנאמר ולכן אתה צוחק. בסוף הצחוק הוא המקום שבו אתה יכול להיות לא הגיוני. מה יותר עמוק מזה? ביהדות במירכאות הקליפות נקראות צחוק או ליצנות, אבל הקליפות גם נחשבות לאמונה, כל העולם הזה למעשה הוא סוג של צחוק, אם הכל היה רציני, אז איך אתה... לחץ להמשך...

כסף - האמנות של יצירת כסף
...או חשיבה כפייתית שמתרחש אצל רובנו בחיי היומיום, בו אלפי מחשבות שוטפות את מוחנו בכל רגע ורגע בצורה פזרנית, לא מבוקרת ולא נקייה. 5. אנרגיה. כסף הוא אנרגיה בגלל שהכל זה אנרגיה. כל דבר בעולם הוא אנרגיה, ובשביל ליצור כסף אתה צריך להעלות את רמות האנרגיה שלך ולדעת להמירן למחשבות, שיביאו לפעולות, שיביאו לכסף. 6. משהו חכם ממך. בתהליך של יצירת כסף, אתה נעזר במשהו חכם הרבה יותר מהמוח המודע, מהחלק הרציונאלי שבך, מהמוח המוגבל שלך. אתה נעזר באינטליגנציה רוחנית שהיא אינסופית ומכילה את כל הידע שאי פעם היה ושאי פעם יהיה והיא זמינה לך בכל רגע ובכל מקום. הנגישות לאותה אינטליגנציה היא אמנות בפני עצמה ואפשר לכתוב 100 מאמרים רק על האמנות הזו... 7. כשאין לך כסף, עליך להבין שמדובר במצב זמני ולא קבוע. בשביל להבין זאת באמת, אתה חייב להאמין ביכולתך ליצור כסף וחשוב מכך להאמין שאתה ראוי לחיות בשפע של כסף. דבר נוסף, אתה חייב להיות מסוגלת לנתק את עצמך רגשית ממצבך הכלכלי ולא לתת למציאות הכלכלית להשפיע על המוח שלך, על המחשבות... לחץ להמשך...

פילוסופיה - מבוא
...(לוגיקה) - עוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה ולא נכונה. מטאפיזיקה או אונטולוגיה (תורת ההוויה, תורת היש) - עוסקת בסיפוק תיאור כולל למאפיינים הכלליים ביותר של המציאות כמכלול ובשאלה איך לספק תיאור כזה. תורת ההכרה (אפיסטמולוגיה) - חוקרת את אפשרות הקיום, המקורות, המהות והיקפו של מאגר הידע האנושי. תורת המידות (אתיקה) - או הפילוסופיה של המוסר - עוסקת במהות המוסריות ובביצוע הערכות מוסריות. מהו טוב ורע? מטאפילוסופיה - עוסקת במהות הפילוסופיה עצמה, בתכליתה ומטרותיה של הפילוסופיה ובשיטות בהן משתמשת הפילוסופיה. שני ענפים חשובים נוספים שלגביהם אין הסכמה אם יש לכלול אותם בין הענפים הראשיים הם: אסתטיקה - תורה העוסקת באמנות ובמושג היופי. בפילוסופיה ישנו עיסוק רב ביופיו של הטבע בנקודות בהן הוא מגיע לשלמות המעוררת רוממות רוח ופליאה באדם, ובאומנות כאשר היא מנסה להתקרב אל אותן נקודות. ישנם פילוסופים המעדיפים לסווג את תחומי העיסוק של האסתטיקה כחלק מהאפיסטמולוגיה ומהאתיקה. פוליטיקה או מחשבה מדינית - תורה העוסקת באתיקה... לחץ להמשך...

למה ככל שתתקדם יותר, ככה קצב ההתקדמות שלך יגדל?
...החיוביות והנכונות בדרך להצלחה ככה קצב ההתקדמות שלך יגדל יותר. ז"א לא רק שתמשיך להתקדם, אלא שגם הקצב של ההתקדמות יעלה. למה? כי עצם ההתקדמות שלך ושיפור דפוסי ההתנהגות שלך, לא רק שהם חיוביים בפני עצמם ומשפרים את איכות חייך בהווה, הם משמשים גם כאפשרויות הצלחה נוספות לדברים חדשים. ככל שטוב לך יותר, ככה אתה חושב יותר טוב, מגיע למסקנות טובות יותר, מצליח יותר, טוב לך יותר, חושב טוב יותר. וחוזר חלילה. כאשר אתה מתאמץ ומתקדם אתה מרוויח לא רק את עצם ההתקדמות אלא אתה מגדיל גם את הפוטנציאל והאפשרויות שלך. גם בחוש רואים שככל שיש לך יותר כסף, ככה התשואה על הכסף גדלה יותר החל מהשקל הראשון. כך גם ככל תתגבר על יותר מכשולים, ככה תעלה רמת האמון שלך בעצמך, מה שיגדיל את היכולות שלך, את היצירתיות שלך, את הביטחון העצמי שלך, מה שיגרום לכך שתצליח יותר בקצב מהיר יותר וחוזר חלילה כנ"ל. לכן כאשר אתה מתחיל התחלה חדשה, זכור כי כל ההתחלות קשות, אבל אלו רק ההתחלות. בעתיד יהיה לך קל יותר. אם יהיה לך קשה יותר זה בגלל שאתה... לחץ להמשך...

חרדות. איך להתגבר ולצאת מחרדות? חלק 2
...כל בעיה היא היכולת להישאר רגוע ולהתמודד עם הבעיה בהיגיון קר ובקור רוח. כך שאדרבה אחרי שתתעסק בדברים חיוביים אז במידה ואכן עדיין קיימים הגורמים שיצרו את החרדות, הרי שעכשיו תוכל להיות מודע אליהם טוב יותר ולהבין אותם טוב יותר וכמובן למצוא להם פתרון טוב יותר. וכאן כמובן שנשאלת השאלה, אך איך מוצאים משהו חיובי להתעסק איתו? איך מעבירים נושא למשהו חיובי? איפה מוצאים את המשהו החיובי לעסוק בו? ועל כך עוד מעט בהמשך. כדי להבהיר עוד טיפה את העניין הנ"ל ניקח דוגמא מהעניין של "חול טובעני". "חול טובעני" הוא חול שככל שאתה נאבק בו לצאת ממנו כך אתה טובע בו יותר, ככל שתלחם בו יותר כך סופך קרוב יותר. זה כמובן בדיוק כמו החרדות, כי ככל שתתעסק בהן יותר כך הן יתחזקו יותר. לצורך האנלוגיה ניקח גם את הפתרון של בעיית החולות הטובעניים כפתרון לבעיית החרדות. כאשר אדם נקלע לחולות טובעניים, אז כמובן שעליו להישאר רגוע ולא להלחם בחולות כי הרי הוא יטבע יותר ובדיוק כפי שהוזכר כנ"ל כי הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להישאר רגוע. אך... לחץ להמשך...

מי שלא נאנס אף פעם בחייו, שיקום!
...שלו. לפעמים הם מתנגשים זה בזה. בעצם בד"כ הם מתנגשים. זהו תפקידו של הרצון הקטן, להתנגד לרצון הגדול. זוהי תכליתו. וכשהם מתנגשים זה בזה, אז האדם מרגיש רע מאוד... ובצדק. ולמה הוא מרגיש רע? כי הוא הבעלים של הרצון הקטן בלבד והוא מרגיש שיש רצון כלשהו שפועל בניגוד לרצון שלו. הוא מרגיש אומלל מאוד וכועס, ועצבני ומפוחד. כך האדם חווה בעצם שהוא נאנס ע"י המציאות. האדם חווה אונס לאור היום ומרגיש קטן, מושפל, עלוב ומחולל. לכן הוא עושה כל שביכולתו על מנת להימנע מתחושת האונס הזו. ולמה הדבר אשר הכי מפחיד את האדם הוא אונס? כי המשמעות היא שהאדם מאבד את השליטה בממלכתו. אם האדם אינו שולט עוד בממלכתו, כלומר הוא נאנס ע"י רצון אחר, חזק יותר, הרי שהוא כבר לא השליט יותר. וזה הדבר שהכי מפחיד את בן האדם. והאדם רוצה בכל מאודו להיות השליט, והוא נאחז בקרנות המזבח של ממלכתו ומספר לעצמו אלפי סיפורים, למה הוא כן השליט, ואיך הוא בעצם כן המלך והוא משקיע אנרגיה אדירה, זמן, רעיונות, עשייה וכסף בלשכנע את הסביבה ואת עצמו שהוא אכן... לחץ להמשך...

בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
...". הוא לקח מים בקערתו הביא אותם למכובד, סיפר לו את מחשבותיו, ואמר: "אנא מהמכובד שישתה מהמים, שהוא - אשר - הלך ישתה!", והמכובד שתה את המים. סיפורו של פוקוסה בן שבט המלה (pukkusamallaputtavatthu) 4.26 באותו רגע פוקוסה בן שבט המלה, תלמידו של אלארה קאלאמה, [52] היה בדרכו על הדרך הראשית מקוסינארא אל פאבא. בראותו את הבודהה יושב תחת עץ, ניגש אליו, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. אז אמר: "כמה נפלא, כמה מדהים, אדוני, עד כמה הנוודים האלו רגועים!" 4.27 "אדוני, פעם אחת, אלארה קאלאמה היה בדרכו בדרך הראשית ולאחר שפנה לצד הדרך, הלך והתיישב תחת עץ בקרבת מקום למנוחת הצהריים שלו. וחמש מאות כרכרות חלפו ברעש גדול בקרבתו. אדם אשר הלך איתן מאחור ניגש אל אלארה קאלאמה ואמר: 'אדוני, האם לא ראית את חמש מאות הכרכרות עוברות כאן? ' 'לא חבר, לא ראיתי. ' 'אך, אדוני, האם לא שמעת אותם? ' 'לא חבר, לא שמעתי. ' 'אם כך, אדוני, האם ישנת? ' 'לא חבר, לא ישנתי. ' 'אם כך, אדוני, האם היית בהכרה? ' 'כן, חבר. ' 'אם כך, אדוני, בהיותך... לחץ להמשך...

אישיות - מהי מהותה, על פי הגישה ההוליסטית?
...אישיות אין בנמצא הגדרה פסיכולוגית למושג "אישיות" המספקת את כל העוסקים במקצוע זה. מסיבה זו לא אנסה להגדיר מהי אישיות אלא רק להסביר את מהותה, על פי הגישה ההוליסטית. הקדמה האישיות משתקפת בחיי האדם בשלוש דרכים: השכל, הרגש והגוף הפיזי. מכיוון שאי אפשר להפריד בין חלקים שאינם מסוגלים לתפקד באופן עצמאי ללא השפעה האחד על השני, זוהי הפרדה מלאכותית שעוזרת לנו להבין את המבנה, אך פוגעת באחדות המושג ובמהותו. זהו אחד מעקרונות הבסיס החשובים ביותר בגישה הוליסטית. כל ניסיון לטפל באופן עצמאי בחלק זה או אחר נועד לכישלון. לצורך ההסבר על מבנה האישיות אאלץ להפריד בין שלוש הרמות, אולם בל נטעה ונסתפק בהבנת כל חלק בנפרד - הפרט החשוב ביותר נמצא באמצע, ביניהם. זהו הגורם המאחד את שלושתם לפעילות סדירה והרמונית. ניתן לומר שהאישיות מורכבת משכל, רגש, הגוף הפיזי ומה שמאחד אותם. האדם כמרכבה חכמי המזרח נהגו להשוות את האדם למרכבה: האדון הוא הנשמה, המגדירה את היעד. הנהג צריך לשלוט על המערכת ולכן הוא מושווה לרמה השכלית. הסוסים... לחץ להמשך...

חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב?
...והאדם יכול להגיד, כן, אבל אני רוצה את זה, וצריך את זה בכל נושא שהוא בכדי להיות מאושר, ומתעקש, אבל עליו להבין שלא משנה מה שום דבר חיצוני, או הישג כלשהו, לא ישנו את האושר הפנימי שלו, האושר הפנימי שלו הוא ההבנה של המציאות כפי מה שהיא. ואדם שואל, אבל איך אני ישתחרר מהרצונות שלי? והתשובה שחוזרת כמו בהרצאות נוספות, שבכדי להשתחרר מהרצונות להשיג עוד דברים שיגרמו לאדם להיות מאושר כביכול, עליו לשאול את עצמו, למה אני רוצה מה שאני רוצה? למה אני חושב שזה יעשה אותי יותר מאושר? מה הסיבה? ועל האדם להבין לדוגמא, שנגיד הוא חולה ורוצה להיות בריא, כי הוא בטוח שאם יהיה בריא אז יהיה מאושר בשלמות, אבל אם יתבונן יראה שזה לא נכון, אלא שהרצון להיות בריא הוא הבעיה ולא המחלה עצמה. עצם העובדה שהוא לא רוצה את המחלה ורוצה בריאות כאן נוצרת הבעיה. כי אם ניקח לדוגמא ילדים שהם חולים, לפעמים הם כל כך שמחים שיש להם חופש מבית הספר, ואומרים איזה כייף שאני חולה. גם חייל יכול לפעמים לשמוח ממחלה מסוימת אם קיבל פטור וגימלים, זה תלוי... לחץ להמשך...

העם היהודי הוא העם הנבחר
...אליו ולא תחוס עינך עליו... וכתב רש"י: 'לא תאהבנו, לפי שנאמר ואהבת לרעך כמוך את זה לא תאהב... ' ואין ספק שעל מסיתים ומדיחים כגון אלו אמר נעים זמירות ישראל בספר תהילותיו, הלא משנאיך ה' אשנא ובמתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי'. וכי מה יעשה אדם הגון וישר, כאשר נחשים צפעונים חודרים אל ביתו וחרבם שלופה בידם, ומאיימים על נפשות ביתו, האם עליו לקבל זאת בשוויון נפש, או שעליו לעמוד על נפשו ונפשות ביתו? ולכן אלו שהגיבו (אנשי חב"ד) כפי שהגיבו, אינם חמומי מוח, ואין בהתנהגותם לא אלימות ולא פזיזות, אלא תגובה בריאה של אדם כאשר נוגעים בבת עינו ומתעללים בקדוש והיקר לו..." (שבועון חסידי חב"ד גליון 870 )]. ובאופן מפורט יותר מסביר הרמב"ם שתכלית האדם שבשבילו נברא העולם הוא ללמוד חכמה שהיא התורה וההלכה ושאר האנשים שאינם עוסקים בתורה תכליתם לדאוג לרווחת אותם חכמים. ואלה דבריו בפירוש המשניות - הקדמת הרמב"ם לפירוש המשניות: "אך על דרך כלל יש לדעת, שכל הנמצאים שתחת גלגל הירח נמצאו בשביל האדם לבדו...... לחץ להמשך...

פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
...במהלך הטיפול הילד יוצא למסע קצר בו הוא מצייר, צובע, עונה על שאלון - השיחה והאבחון מובילים לתמצית שמתאימה לו. כעת, לגבי ההורים, כפי שכתבתי בכתבה "מסרים מילדים" הגישה שלי היא להקשיב ולכבד את ילדינו, הורים שמצפים לילד מושלם מפעילים עליו לחצים באופן עקיף כך ש - או שהוא מתוח או שהוא עייף כי נמאס לו לרצות. כמו שאנו כבני אדם צריכים לקבל את עצמנו כלא מושלמים, אנא, קבלו את הילד שלכם כלא מושלם. שלחו אותו לבית הספר ולחיים עם המסר שהוא לא צריך להיות מושלם. אם קיימת בעיה מסוימת חריגה ניתן לפנות לריפוי בעיסוק או גורם מטפל אחר אך לא תמיד היא קיימת אצל הילד כמו שהיא קיימת אצל ההורה ההישגי. שחררו אותם מ - "מה שצריך", היו על הדופק, כמובן, אבל סמכו עליהם. הטיפול בבאך עוזר ל"פקס" את הילד ולמקד אותו, עוזר לו בבטחון עצמי, משחרר אותו ממחשבות יתר אם יש כאלה, מקרקע אותו אם הוא מרחף, מוריד ממנו מתחים ופחדים ומאזן אותו כך שיש מקום לכל התכונות החיוביות שלו לעלות. לא תמיד, אבל מומלץ, בטיפול עם ילדים לטפל ביחד עם ההורים... לחץ להמשך...

קלפי טארוט - פריסת גוף האדם (פריסת כוכב שלמה)
...(ריפוי גוף, רוח ונפש) והתחברה אליה כדרך טיפול באנשים. חן שאלה: האם כדאי לי ללמוד קינסיולוגיה על מנת לעבוד כמטפלת? הקלפים שיצאו בפריסה: ראש: אביר המטות יד ימין: 5 מטות רגל ימין: 9 חרבות לב: 7 חרבות יד שמאל: יום הדין רגל שמאל: מלכת הגביעים ניכר בפריסה חוסר ביסוד המטבעות שמעיד על מחסור בכסף ו/או מחסור בקרקע מוצקה מתחת הרגליים - דברים עליהם חן הייתה יכולה לסמוך בבואה ללמוד קינסיולוגיה. נראה שחן נוהגת "להמר על כל הקופה" ונסחפת במחשבות שלה הרחק לעבר העתיד, גם כאשר אין לה על מה להתבסס (אביר המטות, תשע חרבות). לא נראה שחן יצרה לעצמה כיוון מסויים בחיים, אלא עברה מהתלבטות אחת לאחרת ועדיין לא התקבעה על "מה תרצה לעשות כשתהיה גדולה" (חמישה מטות). קיימת נטייה להיסחף אחר ריגושים, גם על חשבון מערכות יחסים עם הסובבים אותה, נטייה לויכוחים ושריפת גשרים. ניכר כי חן לא הצליחה להשיג הישגים משמעותיים בתחום הטיפול באנשים, כאשר חוסר הצלחותיה בעבר גורם לחן לפקפק ביכולותיה לטפל באנשים בעתיד (תשע חרבות). חוסר הבטחון... לחץ להמשך...

אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
...יצליח לחוות שהכל אחד, דהיינו מצב ניטראלי כל חייו ישתנו, וממילא אין לו שום בעיה בשום נושא בעולם אם זה טוב או לא זה כבר עניין אחר, זה נושא חדש לדיון. אבל הרעיון הוא שכל שאלה שיש לבן אדם, נאמר אדם שואל האם יש לי בחירה חופשית? האם אני יכול לשנות את המצב שלי, כל ספק שיש לבן אדם, כל רצון, נגיד שיש רצון, זה בגלל שרע לבן אדם. ואם אדם יבין שהכל אחד, אז בעצם הוא סיים את העניין, אלא מה? שבפועל המרחק בין ההבנה שהכל אחד לבין החוויה שהכל אחד, הוא מרחק מאד גדול, יש הרבה שיסבירו שהכל אחד, אבל באמת הוא לא חווה את זה כמו אדם, יפטרו אותו, הוא לא יחווה שהכל אחד ולא משנה אם פוטר או לא. ומה צריך לעשות כדי לחזק את חוויית האחדות? בשביל זה צריך לחזק את השכל, את ההבנה, ואז החוויה תגדל. כי אם רק מאמינים, זה בסדר, אבל זה לא חזק מספיק. זה כמו אדם שמשלם מטבע של שקל בחנות, ויש לו שני שקלים ביד, זה לא אכפת לו איזה מטבע של שקל הוא יתן, כי זה אותו דבר. זה כמו שילד ישאל, "אבא, למה החלטת לשלם עם המטבע שביד ימין ולא עם המטבע... לחץ להמשך...

הפרדיגמה של צורת החשיבה במוחנו
...מן הכלל לפרוץ ולשחרר חוויה זו של העבר מזיכרון התא. ובהמשך תאפשר למוח לבנות זיכרון חדש חיובי ובכך ההתנהלות תשתנה. מהווייתו המלאה של האדם. כמובן, כי הפתרון משתנה מאדם לאדם. היות וכל אדם בנוי מזיכרון תא אחר במוחו, מפחדים אחרים, ממערך אמונות שונה, מבחירות שונות ומ - DNA שונה, שמשתנה מאדם לאדם ובסביבת החיים ואיכות החיים של כל אדם. לכן הפתרון אינו אחיד לכל אדם. על מנת ששני אנשים יהיו באותה נקודה בגרף לכל אחד מהם דרך שונה ייחודית לו. את הדרך הייחודית אין אנו רשאים לבחור עבור האדם. כי רק האדם עצמו יבחר מתוך תודעתו הגבוהה ביותר.. על פי הרמב"ם הנשמה שוכנת בין האונה הימנית במוח לאונה השמאלית בדיוק היכן שנמצא מאגר הזיכרונות של המוח. התהליך עצמו אינו קסם - היות וכידוע אין קסמים. אך התהליך משנה את זווית ראיה של האדם ונותן לאדם להתחבר למלוא עוצמתו והווייתו להאמין בכל יכולתו וכתוצאה מכך השינוי שחל בבן אדם הוא מתוך הווייתו הגבוהה ביותר. התהליך משתנה בקצב של כל אדם בנפרד בין אם זה ימים עד חודשים. אך ככל שאדם... לחץ להמשך...







באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של אימון אישי בתל אביב, קואצ'ר, מורה רוחני מומלץ, קואצ'ר אישי, אימון אישי להפרעות קשב, מטפל רגשי, אימון אישי לילדים נוער והורים, ספרים על אימון אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 3.1563 שניות
עכשיו 24_05_2015 השעה 11:58:04
wesi4