ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה הזאב - דע את עצמך: הזאב הגיע בשלהי הסתיו. זה היה בלילה שבין שישי לשבת. אותו לילה לא ישנתי ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

הזאב - דע את עצמך

הזאב הגיע בשלהי הסתיו. זה היה בלילה שבין שישי לשבת. אותו לילה לא ישנתי בבית. ירדתי למדרשת שדה בוקר, המקום בו גדלתי, לסוף שבוע אצל אמא שלי. בתי שהייתה אז בת כמעט שנתיים ישנה לצידי. החדר היה חשוך אבל על הארון היו זרוקות נקודות של אור ירח שעבר דרך החורים של התריס הסגור. בערך בשעה אחת בלילה התחלתי לחוות תחושה של ערות בשנתי, ידעתי שאיני חולמת עוד חלומות רגילים. הייתי בממד אחר של נוכחות. הרגשתי שעוברים דרכי דברים שלא ידעתי בדיוק מה הם. הם נכנסו לתוכי ואז הרגשתי שאני יולדת אותם מתוכי והחוצה. הדבר האחרון שיצא מתוכי היה זאב. הוא נכנס כמו השאר דרך פתח שחשתי שיש מעל לראשי, ופסע מתוכי אל תוך יער לילי. התעוררתי לגלות שאני שוכבת בתנוחה של לידה. רגלי פשוקות ואת הזאב עדיין ראיתי הולך ומתרחק אל תוך היער, מסב מדי פעם את ראשו אלי לראות אם אני עוקבת אחריו. בראשי הדהד השיעור הראשון שהביא עמו אלי.

הזאב שזוכר את כל רצף האמהות ואת כל רצף האבות, הולך לבדו משום שאינו יכול להכריע ביניהם.

את יתר הלילה העברתי בשינון השיעור כדי שלא אשכח אותו. הרגשתי שהייתה לו צורה וצליל שלא יכולתי לשחזר ולכן הקפדתי לזכור את המילים.

כשהתעוררתי בבוקר חזרו אלי מראות ותחושות הלילה וגם המשפט. השינון במהלך הלילה כמו התמיע אותו בתוכי. הייתי ערנית ורעננה, ידעתי שקיבלתי מתנה יקרה שעלי ללמוד אותה כדי להבין את משמעויותיה והשלכותיה. הזאב במסורת האינדיאנית הוא המורה הגדול של השבט. הוא זה שיוצא לבדו לחקור את העולם ולגלות תגליות והוא זה שחוזר ללמד את היתר ומביא בכך ידע וברכה לכלל. הזאב מחזיק אנרגיה נשית אינטואיטיבת אך גם אנרגיה גברית. בדומה לבני אדם הוא חיי עם בת זוג קבועה לחיים, וכמו האדם הוא נע בין תקופות של חיים בקהילה לתקופות של התבודדות. הזאב יכול להופיע בחיינו כדמות של מורה שמלמד אותנו בבית הספר או אדם קרוב שמלמד אותנו דברים על החיים. הזאב הוא אנחנו כאשר אנו עוצרים להקשיב ולחקור ולגלות מי אנחנו ומה אנחנו יודעים, ואז משתפים את הסביבה שלנו בידע שחשפנו.

חזרתי בראשי שוב ושוב על המשפט והתחלתי לראות כיצד הוא תופס ומתלבש אל תוך מציאות וסיפור חיי. האפקט הראשון של המשפט שלח אותי לרובד השטח ולמערכות יחסים. תקופה ארוכה בחיי אני נמשכתי לגברים בעלי סמכות. גברים היו המדריכים שלי בעולם האקדמי, והם היו חברי הקרובים ביותר. כולם היו מבוגרים ממני לפחות בדור אחד. ההסבר הפסיכולוגי לזה היה מיידי ופשוט. חיפשתי דמות אב. אבי היקר לי מאוד היה בשנות ילדותי אב נעדר. הוא היה, כמו הזאב, נעלם לתקופות ארוכות, אי אפשר היה לדעת מתי אראה אותו, וכך הדבר עד היום. באותן שנים היה לי צרוך להשלים את האנרגיה האבהית שחסרה לי וכך גם המטפל שפניתי אליו באותה תקופה היה גבר מבוגר ממני.

במקביל הייתה זו בחיי גם תקופה של ראש ואגו. הייתי כולי שבוייה בעולם האקדמי של אינטלקט, ושל אנרגיית אגו וזהות הקשורות בבניית הצ'קרה השלישית על ברכותיה וצרותיה. באותו זמן היתה זו אנרגיה מבורכת עבורי משום שמידת הערך העצמי שאיתה הגעתי ללימודים הייתה ירודה ביותר. בעולם האקמי אפשר לי לבנות אגו על בסיס הצלחתי המזהירה בלימודים וכך באמצעות השימוש בראש התחלתי לבנות ערך עצמי. בסופה של אותה תקופה גיליתי שאין בי עוד כעס על אבי, השלמתי את האנרגיה שהייתה דרושה לי ושבעתי ממנה. הייתי רעבה לדבר חדש.

הדבר החדש שהגיע עם הפרידה מכתיבת הדוקטורט הייתה בתי. הפכתי לאמא, וכך התחילה התקופה של אנרגיה נשית בחיי. הכניסה להריון והלידה יצרו בי כמיהה חדשה לחבור לנשים. ההורות פתחה לי ערוץ חדש לאמי שעד אז הרחקתי ממני. שלא על פי תוכנית קבועה מראש היא נכחה בזמן הלידה של נכדתה, ופתאום מצאתי את עצמי כחוליה מקשרת בין שני דורות של נשים.

התקופה שבה הגיע הזאב הייתה תקופה של נשים עצמתיות בחיי, וזאת אחרי עשור ויותר של נוכחות גברית. זה לא נבנה באופן מכוון או מודע ורוב הנשים שהקיפו אותי היו מבוגרות ממני בדור אחד לפחות. הייתה זו תקופה שהתחלתי להכשיר את עצמי כמדריכה רוחנית ומרפאה, והנשים סביבי היו מרפאות. גם המטפלת שפניתי אליה אז לעזרה הייתה עובדת סוציאלית מבוגרת וחכמה. זקנת השבט בשבילי. אמא אדמה. הייתי מסתכלת בעיניה הטובות ובקמטים הדקים בפניה והרגשתי שאני יושבת בסמכות ונוכחותה של הצבה העתיקה בעולם. חכמה עד אין קץ ומכילה.

הייתה זו תקופה של ריפוי עצמי ללא אגו, ועם הרבה אמת. הייתה זו תקופה של רגש ולב, וניסיון להשליט קצת משמעת על הראש שתהליך הדרתו מן השלטון היה אתגר בפני עצמו. הייתה זו תקופה אינטנסיבית של ריפוי מול אמי, שייצגה עבורי את כל הדברים שלא אהבתי בעצמי. חוסר אמונה, חרדה, כעס וחוסר אונים. נוכחותה לימדה אותי לראות את הדברים הללו בעצמי ולעבוד. עבודה מייסרת ומטהרת. ובכך לשחרר את שתינו כל אחת לתהליך הפרטי שלה. בחינת עברי על רצפים אלו של גברים ונשים היה השיקוף הראשון שהביא איתו השיעור של הזאב.

שיעור עמוק יותר ופחות פסיכולוגי או פרטי היה קשור למהותו של הזיכרון. התחלתי לחקור מהי המשמעות של זיכרון ומהן ההשלכות של הזיכרון על מהלכיו של אדם בחייו. שאלתי את עצמי אם מסלול חייו של אדם הזוכר את המקורות שלו שונה מאדם ששכח. התחלתי להבין שאדם שיודע מה מקורו, מהיכן הגיע, ומהו הרצף של מהותו יוכל להשתחרר ולא יהיה עוד תלוי בעבר זה. חייו לא יהיו עוד שכפול של כאבי ילדותו או גלגוליו הקודמים משום שהוא חווה אותם באופן מודע כחלק מזיכרון מובן ולא כחלק מטראומה או רגש בלתי מעובד. הבנה של המקור האמיתי ליישות או המהות שלנו, היא תחנה חשובה בדרך לעצמאות.

איני חושבת שתפקידנו להשתעבד לזיכרון או לפעול בחיינו שעל מנת להנציח את העבר. אני הבנתי את הזיכרון כצעד בדרך לשיחרור. לזכור שעל מנת לא לשאת שום דבר מיותר שאינו זהה למוהתנו האמיתית בהווה. לא את תגובות הילדות שהותנו בנו, ולא את חוסר הביטחון שלמדנו מול אדם קשה או מציאות קשה. הזיכרון המודע הופך את ההווה למאגר של אפשרויות. אנחנו לא כבולים עוד לשרשרת של תגובות הרגליות ומכאן שיש לנו בחירה. הבחירה הזו היא ראשיתה של עצמאות. עצמאות זו היא שלב חשוב ביכולת לגדול ולמלא את הפוטנציאל היחיד והייחודי של מי שאנחנו. הזיכרון משחרר אותנו מן הספק שיש לנו על עצם קיומנו, מן הספק שאיננו חיים את החיים שנועדו לנו, זיכרון זה מאפשר לנו זכות בחירה חדשה ללכת בדרך שתוביל אותנו ביער החיים הבייתה.

ללמידה על משמעותו של הזיכרון היה צד נוסף שהיה קשור בתהליך הכשרתי כמדריכה רוחנית ומרפאה. תהליך שהיה כמעט כולו מסע להיזכרות. לא הרגשתי במהלך הכשרתי, שבודאי עוד תתמשך את שארית חיי אלו ורבים אחרים, שאני לומדת דברים חדשים, אלא שאני נזכרת בדברים מוכרים. מה שהיה עלי לעשות זה להיות יותר עצמאית מן הרצפים של עברי הפרטי על מנת שלזיכרון הזה יהיה מקום בתוכי. זיכרון זה של מרפאה שהיה חקוק עמוק בנשמתי היה השביל הייחודי שלי בדרך הביתה אחרי שנים ארוכות של טעייה ביער.

חלקו השני של המשפט הותיר בי אי נוחות. והרגשתי שאיני יורדת לסוף דעתו בכוחות עצמי. מדוע הזאב אינו יכול להכריע ומדוע נגזר עליו ללכת לבדו. חזרתי אל עברי וראיתי מחדש את מה שכבר ידעתי. את רוב חיי הלכתי לבדי. לא הייתי שייכת לבנות של הכיתה ולא לבנים. רוב הלמידה שלי בתיכון לא הייתה זו שבכיתה, אלא בבית בתרגול מוסיקאלי, פיסול ותפירה. בסוף יום ארוך של שיעורים מייגעים בבית הספר, ואחרי שהכיתה התרוקנה הייתי עולה על השולחן ועומדת עליו, מביטה בכיתה הריקה, רק כדי שהכיתה תראה קצת אחרת בעיני. היה לי עולם מושגים מנותק. בבית לא שמעו רדיו ולא קראו כל כך עיתונים והיה לי מעט מאוד מושג על העולם הרחב מחוץ למדרשת בן גוריון שהייתה אז ישוב קטןטן במדבר. כשבת דודה שלי מירושלים סיפרה לי שהיא צריכה להתלבש כדי לצאת לקניון לא הבנתי איך יהיה לה נוח ללכת על עקבים ועם מיני משום שבשבילי קניון היה קניון עובדת, ולשם עדיף לנעול נעלי ספורט.

האם עלי להמשיך ולחיות לבד ומחוץ לרצף, המחשבה הזו דיכאה אותי מאוד. לאחר מספר שבועות שיתפתי חבר קרוב שהציע לי לנסח מחדש את המשפט שלא על דרך השלילה וכך נוצר המשפט הבא

מי שאינו זוכר את כל רצף האמהות ואת כל רצף האבות אינו יכול ללכת לבדו משום שעליו להכריע ביניהם.

ניסוח זה הביא עמו רווחה ללבי, הוא מצא חן בעיני ותיאר את האמיתות שהסתתרו בתחושותי. אי היכולת להכריע הפך לשחרור מן הצורך להכריע. הפחד מלהיות ללא רצף הפך לסגולה. אני משוחררת מרצף אחד שמגביל אותי והזיכרון שיש לי והריפוי שעברתי ביחס לכל אחד מן הרצפים שיחרר אותי ללכת בדרכי שהיא ייחודית רק לי. הבדידות והניכור שחשתי ביחס להליכה זו לבד ביער של חיי עד לאותה עת הפך פתאום לאיכות מיוחדת שיש אותה רק לי. אני הזאב שיכול לעיתים להיות ביחד וצריך מאוד את הלבד משום שרק כך אני יכולה ללמוד באמת ושלא מתוך תפיסות עולם של אחרים. הבנתי שהלבד הוא כור מחצבתי ובריק הזה יש שפע של אור והבנה ויכולת להקשיב. ומשם תמיד אוכל לחיות וליצור ביחד עם אחרים.

עד היום כאשר אני מוצאת את עצמי נשאבת לעלילות של אחרים, אני יודעת שאני נשאבת לעלילות משנה של חיי. אלו תקופות שבהן אני חווה בלבול, חוסר אונים ושכחה. אני שוכחת מי אני ומכאן שאיני יכולה לפענח את מפת הדרכים של חיי ולשעת לאן לפנות. אני הופכת לאדם המגיב על מה שהחיים מגישים לו במקום להיות אדם יוצר. היכולת לצאת מתקופות כאלה, שהן בלתי נעימות, קשורה במשמעת עצמית, ובנכונות שלי להתכוונן מחדש לעצמי. רק אז אני צועדת על השביל שלי. שביל שכשאני עליו אני לא באיבוד, גם אם רובו שייך ללא נודע. שביל שבו אני יודעת שכל מה שאני רואה ושומעת שייך לי, נועד לי, ומימושו תביא רווחה וחדווה. שביל שכל צעד שאני צועדת עליו מקרב אותי הביתה. שביל שאם אני צועדת בו אני יכולה להיות הכל. גם אישה וגם מרפאה וגם אמא וגם אהובה.

זהו אתגר לא פשוט ברעשי הרקע של המציאות בה אנו חיים. מציאות שבה כל אדם שהרוויח מספיק כסף מרגיש שהוא מצא את השיטה לאושר ומנסה לשכנע אותך להצטרף לדרכו. מציאות שמכוונת לעבודה מהראש ולא מהלב, עולם שמציף אותנו בפתרונות שהם אינם שלנו ולא מכור מחצבתנו ולכן לא מרפאים אותנו. עולם שבו יש מדדי הצלחה שאינם מביאים אושר לנמדד. עולם שבנוי לתבנת את הפרט לסטרוקטורות דתיות או חברתיות, ולסדר מסויים שבו לכאורה אמורים חיינו להתנהל בתוכו. מציאות שבה אדם המחפש את הפתרון מחוץ לרצף נתפס כחריג ולא תמיד לטובה. לא פעם משום שפנייתו לדרך חדשה נתפסת כאיום על סדרי הכלל. ושינוי הוא תמיד דבר מאיים ומפחיד לחברה שחרטה על דגלה את המילה - יציבות.

לכל אדם יש שביל אישי שאם הוא ילך עליו הוא ימצא את הפתרונות והלימוד שמתאימים לשורש נשמתו ומכאן שיוכלו לרומם ולגדל אותו. השביל הזה אינו שייך לשיטה של מישהו אחר אלא להקשבה אמיתית לעצמי ולנשמה. זה שביל שאם לומדים ללכת עליו משמעו התחברות עמוקה וחזקה יותר לעולם ולקהילה משום שברור לנו אז מה המקום האמיתי שלנו בחיים. ומכאן ברור לנו שיש לנו מקום אמיתי בעולם, שאינו שייך לאף אחד אחר והוא קשור באיכות הייוחדית המיוחדת שלנו. איכות שאם נחבור אליה תייצר לנו שפע בחיינו שאינו יבוא על חשבון אף אחד משום שמקורו בנו, ושום חיקוי של אדם אחר את התנועה שלנו לא תוכל לקחת מאיתנו דבר. אנחנו הולכים לאיבוד כאשר אנו מרגישים שמי שאנחנו זה לא מספיק כדי להצליח או להיות ואז אנחנו מנסים להיות כמו מישהו שנתפס בתודעתנו כמצליח. הדרך הזו לעולם כרוכה באובדן ולכל היותר בסיפוק זמני.

הזאב שב וחוזר אלי בכל פעם שאני מתחילה לפזול לצדדים או אף מוצאת את עצמי על שביל לא לי שאינו מוביל לשום מקום מאשר לתסכול וייאוש. הוא מגיע בכל פעם שנדמה לי שאני בצומת ולא יודעת להיכן לפנות הלאה. הזאב הוא אני כאשר מעזה לגלות את העולם מצידו הלא נודע ולשתף אחרים בתגליותי.


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
קלפי טארוט - שלישיית גרמי השמיים בקלפי הארקנה הבכירה
...נשית. במיתולוגיות השונות מקבלת השמש דימוי של אל בעוד הירח - דימוי של אלה. השמש מסמלת את אנרגיית החיים הראשונית, אגו וביטחון עצמי. על פי האסטרולוגיה, המזל בו שהתה השמש ביום לידתנו, הוא המזל המייצג שלנו. השמש קובעת את השפעת דמות האב על חיינו, הדרך בה אנו נותנים ביטוי לאינדיבידואל שלנו. סביב השמש סובבים עשרת כוכבי הלכת ועל פיה מתנהלים החיים על פני כדור הארץ - בזריחת החמה מאיר היום ובשקיעתה יורד הליל. השמש נחשבת לשליטת מזל אריה - יסוד האש, כאשר התכונות המיוחסות לו הן - כושר מנהיגות, התבלטות בחברה, וכבוד עצמי. הירח לעומתה, מסמל תהליכים פסיכולוגיים פנימיים, הצד הפסיבי והשפעת דמות האם על חיינו. על פי האסטרולוגיה, הירח מסמל יכולת ספיגה וקליטה, תבניות התנהגות וצדדים בלתי מודעים. הירח נחשב לשליט מזל סרטן - יסוד המים, כאשר התכונות המיוחסות לו הן ביתיות, רגישות וקשרים משפחתיים. ניתן לראות כי הקשר בין השמש והירח הוא קשר של איזון בין צדדים זכריים לנקביים. קלף השמש נותן ביטוי לתהליכים מודעים המתרחשים לאור... לחץ להמשך...
נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית
...שהיו מנת חלקו של התינוק לפני שנסגר רגשית לעלות. לכן גם לא מתרחש תהליך של הבנה, השלמה וריפוי. המקסימום אליו ניתן להגיע הוא עיסוק בחוויות וחומרים משניים שריפויים יעזור לאדם להרחיק ולטשטש את השלכות הכאב הראשוני למשך תקופת זמן. ריפוי ע"י נשימה הולוטרופית אם ההנחה כי הצלחת הריפוי תלויה במגע עם חומרים הטמונים במקום אליו קשה להגיע צריך למצוא את הדרך להגיע לשם. הנשימה ההולוטרופית מאפשרת לנו לא רק להגיע למקומות החשוכים הללו אלא גם להבין את המשמעות ואת ההשפעה של אותה התנסות על חיי הבוגרים. אני, כדוגמא, נולדתי למשפחה שמאד מאד חיכתה ורצתה בי, אך החוויה הראשונית של חיי הייתה חוויה של דחייה, הכיצד? אימי שהייתה בת יחידה במשפחתה תמיד רצתה אחות קטנה. בזמנו לא הייתה אפשרות לדעת מראש את מין הנולד, לכן כאשר האחות מסרה אותי לאימי, רגע לפני השמחה על בואי לעולם צצה ועלתה האכזבה של אימי מכך שנולדתי בן ולא בת. חלק אחד בי קלט את האכזבה ו"הסיק" את המסקנה; "אם לא רוצים אותי בעולם אסתדר לבדי", ובאמת בחיי הבוגרים הייתי... לחץ להמשך...
חלום בלילה וחלום בהקיץ
...לחלוטין, גלי המוח משתנים, המודעות בעצם כמעט נעלמת - המודע נעלם ותת המודע קיים. (במאמר על תת המודע ומודע יש הסבר מדויק להבדל ביניהם). אם תנסו לעצום את עיניכם ברגע זה ולא לחשוב על כלום - פשוט כלום - תנסו כמה שתרצו ותיווכחו שזה כמעט בלתי אפשרי, אלא לאנשים שמתמחים במדיטציות ובדימיון מודרך. רק כאשר המודע נעלם ותת המודע יוצא אל השטח ניתן להתחבר למימד החלומות האמיתי. במדיטציות עמוקות ניתן להתחבר לתת המודע האמיתי שלנו, האני הפנימי שלנו ולהתנתק מכל כבלי והבלי עולם החומר בו אנו חיים ולהתחבר לעולם הרוחני בו שוכנת הנשמה שלנו - זהו אותו עולם בו אנו "חיים" כאשר אנו חולמים. הרי החלום מרגיש לנו כמציאות ממש ולעיתים כאשר ישנם חלומות מפחידים אנו קמים בהרגשה של: "מזל שזה היה רק חלום... ", או להיפך - בחלומות שהכל ורוד בהם: "חבל שזה היה רק חלום.. ". זהו המדד לחיבור למימד החלומות. היעדר תחושת זמן והיעדר מגבלות כלשהן. המתקשרים הם אלו שמצליחים להתחבר למימד החלומות בזמן עירות ואין הם צריכים לישון כדי להתחבר למימד... לחץ להמשך...
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 4
...זמן. כשאתה מתרגל זאזן יש לך יותר זמן מלכל אחד אחר בעולם. אם לא תזהר עוד תעשה מהומה גדולה רק בשביל להאכיל את עצמך. אתה כל הזמן ממהר, אבל למה? רק בשביל להאכיל את עצמך. תרנגולות גם ממהרות כשהן מנקרות אחר האוכל שלהן, אבל למה? רק בשביל להיאכל על - ידי בני - אדם. התפתחות התחבורה הפכה את העולם לקטן יותר. עכשיו אנחנו דוהרים במכונית, אבל לאן בעצם? לחנות למשחקי וידאו! אנחנו לוחצים על הגז, רק בשביל להרוג את הזמן. 19. לך שמתגלגל במורד סולם הקריירה כשתמות ותסתכל על חייך, תראה שלכל זה לא הייתה כל חשיבות. הסבל אינו יותר מן הסבל שאנו יוצרים לעצמנו. יש כאלה שממש מתאמצים להרכיב את הסבל שלהם. אתה סובל כיון שאינך רוצה להשלים עם מה שיש להשלים אתו. סטורי הוא להשלים בשקט עם שיש להשלים אתו. סטורי כביר הוא לראות צורך כצורך, כיון שצורך הוא חלק בלתי - נפרד מהיקום. אתה דואג באשר למוות? אל דאגה - אתה בטוח תמות. 20. לך שאוהב לשמוע סיפורי רוחות אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם קיימות רוחות - רפאים. אני קורא רוח - רפאים... לחץ להמשך...
היש ישנו והאין איננו
...תומו, שאם לא כן יהיה שם אין. מאחר והיש הוא עולם ומלואו ואין לו ריק או חלל בקרבו דום ניצב הוא במקומו לא ניד ולא ניע בו. וכיצד יתנער היש מרבצו - ועד אין סוף בעצמו הוא לחוץ? מכאן שפארמנידס מסיק כי אין כל תנועה ואין כל שינוי בעולם. זהו טיעון מקומם שכן אנו חווים ביום יום אין ספור שינויים: במחשבה, בתנועה, בטבע ובכל הסובב אותנו. האמנם כל זאת אשליה? לטענתו של פארמנידס, כאשר ההיגיון הצרוף מתנגש בתצפיות על פי חושים, יש להאמין להיגיון ולא לחושים שיכולים להטעות. דורות של פילוסופים התווכחו על טיעונים אילו. אלא שאם מקבלים את הטיעון הראשון כאקסיומה (היש ישנו והאין איננו) מגיעים באמת למסקנה מוזרה זו. מובן שהמסקנה סותרת את התפיסה הסינית המבוססת על צ'י. הצ'י הוא מקור התנועה. באין צ'י אין תנועה והעולם חדל להתקיים. מקומות בהם יש כמעט רק חומר אבסולוטי ללא צ'י יכולים להיות בתנאי אפס מעלות קלוין (נקודת הקיפאון המוחלטת) או בחור שחור, אולי (וגם שם קיימת תנועה מינימלית כיוון שהוא גדל ללא הרף). העולם כולו בנוי מחומר... לחץ להמשך...
פיזור זוויות נכון במחשבה
...דבר אחד כדאי לזכור, גם מי ששאפתן וגם מי שפחות: בדבר אחד לא צריך להתפשר, על הרצון להרגיש כמה שיותר טוב. על זה אין צורך להתפשר, זה הדבר הכי חשוב. ואפשר להמשיך לשאוף בדברים אחרים, בתור תוספת, ודווקא הדבר הזה שהוא לא להתפשר על האושר אפשר דווקא בנושא הזה "לדפוק את הראש בקיר" כלומר, להרגיש כמה שיותר טוב בכל מחיר. ובעצם הרעיון הזה של לא להתפשר על הרצון להרגיש הכי טוב, גורם לאדם להפסיק לרצות לפרוץ את האילוצים של המציאות כפי שהיא, ואדם במצב כזה, יכול להתפשר על דברים אחרים בחיים ולא "לדפוק את הראש בקיר" נניח לדוגמא אדם מסויים רוצה להיות פרופסור בתחום מסויים תוך X שנים, אבל הוא מלחיץ את עצמו - זה מוריד מהאיכות של הלימוד וכמה אירוני - גם יכול להיות שגם היה לוקח לו יותר מהר אם הוא לא היה מגדיר. ויותר הגיוני שגם יותר היה מצליח יותר להבין את החומר ולהבין אותו על בוריו, ולתת מעצמו את המקסימום האמיתי של היכולות האמיתיות שלו. וגם נניח אם האדם צריך לדוגמא ללמוד נושא 5 שנים כמו שצריך והוא בכוח מנסה לשנות אילוצים... לחץ להמשך...
התמודדות אובייקטיבית
...היא השתיקה בסיטואציה כזאת שהמחשבות של האדם "מטביעות" אותו, ואין לו תשובות לשאלות. כמובן במצב כזה, האדם צריך לשתוק ולהתבונן בשאלה ולא לנסות למצוא לה תשובה - כי כרגע צורת המחשבה הקיימת אצלו לא יכולה להכיל תשובה, והיא צריכה לעבור שלבי הבנה נוספים ע"מ להבין את העניין הזה. ולכן צעד - אחר - צעד הדברים יהיו ברורים יותר, ואין קיצורי דרך. קיצורי דרך הם טובים למחשב. אבל, קיצור דרך בעניין הזה דומה לאדם ששם קיצור דרך בשולחן העבודה במחשב שלו אבל מחק את התוכנית, המחשב שואל אותו האם למחוק את קיצור הדרך? או לחילופין לעתים, הוא דורש ממנו לנתב את קיצור הדרך למשהו לא קשור. כך או כך הדבר לא מניב תוצאה וזה במקרה הטוב. במקרה היותר גרוע, הוא סתם מסבך את עצמו עם דברים לא קשורים למציאות. זה כמו תרגיל מתמטי שאם לא יודעים לפתור אותו זה מהסיבה שלא קוראים את הנתונים שלו נכון, ובוודאי שלמספרים אין כל משמעות אלא לדרך שפותרים בה את התרגיל. ולכן, צריך להסתכל נכון על הנתונים ואם התשובה רחוקה מהבנת האדם כמה שלבים, הוא לא... לחץ להמשך...
כיצד להשתמש בשינה לצורך תקשור עם התת מודע?
כיצד להשתמש בשינה לצורך תקשור עם התת מודע? השינה היא מנוחת המוח. בעת השינה עולים כל הדברים שהתת מודע שלך חשב עליהם במשך היום. כשאתה הולך לישון אל תלך לישון עייף מידי, אלא לך לישון ולנוח כשאתה עדיין עירני מעט. על ידי זה השינה שלך תהי פחות עמוקה וכך תוכל לזכור טוב יותר לאחר השינה את הדברים שחשבת עליהם במהלך השינה. נסה לזכור על מה חלמת במהלך השינה, נסה להבין למה חלמת עליהם. אם היו לך חלומות לא כ"כ טובים, דע כי ישנם דברים שמציקים לך במשך היום, דברים שמציקים לתת מודע שלך ושהם באו להתפרצות במהלך השינה. בדוק מה הם, חשוב מה גרם לך לחלום עליהם וטפל בהם כשאתה ער. שינה מוצלחת.... לחץ להמשך...
איך הקשר עם אימא שלכם כשהייתם תינוקות משפיע היום על בחירת הבן זוג שלכם?
...בסיסה ניתן להבין את נפש האדם בהקשר של מצבים חברתיים, זוגיים. התיאוריה מתבססת על איך אנחנו מתייחסים לדמות המטפלת העיקרית שאנחנו חווים כשאנחנו ילדים. האם הרגשנו ממנה ביטחון? האם הרגשנו שכל הצרכים שלנו מולאו כמו שצריך? האם קיבלנו מענה בזמן לרגשות שלנו? האם קיבלנו יותר מידי מענה - (לדוגמא אימא שחרדה שהתינוק מפסיק לנשום וכל רגע מעירה אותו לראות שהכל בסדר) האם קיבלנו מענה סדיר ורציף? (לא פעם כן פעם לא)... עד כמה יכולנו כתינוקות לסמוך על הדמות המטפלת? (יכול להיות אימא / אבא / סבתא וכו, - הדמות עיקרית שטיפלה בנו כילדים) הניסוי שעליו מתבססת התיאוריה: בדקו את תגובות התינוק, בכל אחד מהמצבים נשארה בחדר אישה זרה שהתינוק לא מכיר. בחנו איך התינוק מגיב כשאימא שלו בחדר, ואיך הוא מגיב כשהיא יוצאת וחוזרת לחדר. האם ממשיך לשחק כרגיל ולא מתייחס לזה שהאם יצאה? האם בוכה כשהיא יוצאת? האם שמח כשהיא חוזרת? האם חוזר מיד לשחק? מצאו וסיווגו את התגובות של התינוקות ל - 3 דפוסי התנהגות שונים שהם סגנונות היקשרות: 1- היקשרות... לחץ להמשך...
רצון לשנות את המציאות, למה אתה רוצה לשנות את המציאות, למה באמת אתה סובל, למה אתה לא חווה שלמות
...למה באמת אתה סובל, למה אתה לא חווה שלמות לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: רצון לשנות את המציאות, למה אתה רוצה לשנות את המציאות, למה באמת אתה סובל, למה אתה לא חווה שלמות. אליעד: האם טוב לך בשלמות? לא, למה? מה קורה בתוכך שאתה לא חווה חופש אמיתי? שאלה: כי לא מחשיבים אותי בעבודה, ואז הרצון שלי לא מתממש. מפחיד אותי שמשהו שאני רוצה לא יהיה. שלא ארוויח את הסכום שאני רוצה. אליעד: אז לא תרוויח, אז מה הבעיה? שאלה: אני חושב שבשורש אני מפחד למות. אליעד: למה? שאלה: כי אני מניח שפה יותר טוב משם. אליעד: בא נניח שכאן בכדור הארץ טוב, ואחרי שתמות יהיה הכי רע. מה יכול להיות אחרי שתמות? תרגיש רע, אז מה? אתה מפחד שאחרי המוות תרגיש רע. אז מה ההבדל בין שתרגיש עכשיו רע לבין אחרי המוות. אז מה מפריע לך עכשיו? שאלה: שיהיה לי רע הרבה זמן. אליעד: נגיד שאתה מפחד שתסבול לנצח. אתה מפחד שתסבול לנצח כי מבחינתך הנצח זה הרבה זמן. מה יכול לקרות לך רע? האם אתה חושב שיש רע? שאלה: יש חווית רע. אליעד: אם במציאות אין טוב... לחץ להמשך...
שנאה - מבוא
...לגבי מהותה של השנאה. יש להדגיש שאצל שפינוזה כמעט כל הרגשות השליליים הן סוג של עצב, למשל: פחד הוא עצב לא יציב, הנולד מאידיאה הגורמת לנו עצב ושאיננו בטוחים האם תתגשם. הפסיכואנליטיקאי והפילוסוף אריך פרום מבדיל בין שני סוגים של שנאה: הראשונה שנאת תגובה רציונלית והשנייה שנאה הטבועה באופי. בשנאת תגובה זוהי תגובה של אדם לאיום על חירותו, על החיים, או על הרעיונות של עצמו או זולתו. לשנאה זו יש תפקיד ביולוגי חשוב, במטרתה להגן על החיים, או על אינטרסים חיוניים והיא עוברת בחלוף הסכנה. שנאה זו היא בת לויה של המשאלה לחיים. לעומתה שנאה הטבועה באופי, הינה נכונות מתמדת המקננת בנפשו של האדם העוין מטבעו. זוהי שנאה שאיננה רציונלית, שנאת חינם הנאחזת בכל תואנה שנותנת לה מקום להתבטא, ולהסתוות כשנאה רציונלית. בשנאה זו האדם שש לבטא את עוינותו, בתאווה להשמיד או להמית חיים, כאשר עיקרה נעוצה באופיו של האדם, ולמושא השנאה יש רק חשיבות משנית. ביהדות בספר בראשית נכתב "ויראו אחיו כי אתו אהב אביהם מכל אחיו וישנאו אתו ולא יכלו... לחץ להמשך...
הבעיה מתחילה כאשר אתה רוצה X והמציאות נותנת לך Y
הבעיה מתחילה כאשר אתה רוצה X והמציאות נותנת לך Y . הבעיה תיפטר #רק כאשר המציאות נותנת לך Y ואתה רוצה Y. בעיה היא בעצם תולדה של אי קבלת המציאות. אי קבלת המציאות היא תולדה של אי הבנת המציאות. אי הבנת המציאות גורמת לנו לרצות לשנות אותה במצב שלא ניתן. כאשר הרצון לשנות אותה בלתי אפשרי, נוצר פער בין מה שאני רוצה לבין מה שהמציאות כופה עלי. הפער שנוצר הוא בעצם תולדת הבעיה. כגודל הפער בין הרצונות שלי לבין מה שהמציאות כופה עלי, גודל הבעיות שלי. כגודל הבעיות שלי, גודל החרדות, דיכאונות, ייסורים וכו' שלי. - כאשר המציאות תואמת לרצון שלך - לא נוצרת בעיה. לכן, במקום שאתה יכול לשנות את המציאות שתתאים לרצון שלך - תשנה אותה. ובמקום שאתה לא יכול לשנות את המציאות שתתאים לרצון שלך... תשנה את הרצון שלך שיתאים למציאות. בשביל לשנות את הרצון שיתאים למציאות, אתה צריך להבין את המציאות תחילה. לכל דבר יש סיבה... ברגע שתבין את הסיבה, יתאפשר לך לקבל את המציאות.... לחץ להמשך...
אושר או סבל - הסבל שבאושר - השעבוד לאושר - חלק 1
...להרע לעצמך ולא לאחרים. הקשר בין המוח והלב הוא קשר שיוביל לנקודת החיים. מכיוון שהלב והראש לא מדברים באותה שפה, רק ברגעים מיוחדים אשר בהם הלב מבין את הראש ולהפך. אפשר לחוש את דרך הלב, ולהגיע לנקודת החיים. השעבוד לאושר ואמר, אעלה אתכם מעני מצרים, אל - ארץ הכנעני והחתי, והאמרי והפרזי והחוי והיבוסי - אל - ארץ זבת חלב, ודבש. (שמות פרק ג' פסוק ח') במסע ההתעוררות האישי אדם מתחיל לזהות שיש בו חלק או משהו בלתי מוגדר שנוכח אתו בכל רגע בחייו אהיה. החלק הזה הוא חסר גיל, נצחי בעל הפוטנציאל של יהוה אלהי אבתיכם אלהי אברהם אלהי יצחק ואלהי יעקב. כדי להוציא לפועל את הפוטנציאל יש קודם לעלות בדרגת הרוחניות לצאת ממצריים או להתגבר על היצרים. תהליך שהוא ממש קריעת ים סוף טרנספורמציה של היעוד האישי, התליית האושר בסובייקט ולא באובייקט, מצב כמעט בלתי רציונאלי לסופי שצריך לזהות את האין סופי, דבר שאינו בהישג מוגבלות החושים. ההבטחה של ארץ זבת חלב ודבש (חלב ודבש מסמלים נתינה ללא שום רצון לקבלה הם שם כי זה ייעודם האלוהי)... לחץ להמשך...
לילי בנטב - ידע, שכל, ומעל השכל (חלק 1)
לילי בנטב - ידע, שכל, ומעל השכל (חלק 1) הרצאה לצפייה: כמות הידע והאינפורמציה הגדולים שיש בזמנינו ועל ההשלכות של היחס שלנו לידע בכלל. מה תפקיד השכל בחיינו ומה יש מעבר לשכל.... לחץ להמשך...
מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? חלק ב'
...אירוע, הוא לא בן אדם. התוצאה היא לא מה שהופך אדם להיות הצלחה. איך בכל זאת זה אפשרי? אז איך בכל זאת זה אפשרי לשנות את האמונות המגבילות שלנו? איפה נמצא ה"קטש"? מהו הטריגר שיכול לגרום לנו להשתחרר מכבלי האמונה המגבילה ולאחר מכן לשתול אמונה חדשה ולבסס שורשים חזקים ויציבים שיולידו עלים יפהפיים ופירות רבים וטעימים? טריגר משמעותי לעבר הצלחה הטריגר נמצא ברווח שיש שלנו מאותה אמונה מגבילה. כן כן, קראתם נכון, אני יודע שייתכן מאוד שהאמונה המגבילה הזו בכלל לא שלכם, אבל בכל זאת יש לכם איזשהו רווח סמוי שגורם לכם להחזיק באמונה הזו... אחרת הייתם מוותרים עליה מזמן. מה הרווח שלי מלהחזיק באמונה הזו? זו השאלה העוצמתית שעליכם לשאול את עצמכם. לאחר שמניתם את רשימת הרווחים שיש לכם מלהחזיק באותה אמונה, יהיה עליכם לוותר על כל אחד מהרווחים האלה, ורק אז תוכלו להשתחרר מהאמונה הזו ולהכין את האדמה לנטיעת שורשים חדשים, שורשים שבונים הצלחה. כמו שאם תשללו למשקיע פוטנציאלי את כל האפשרויות להרוויח ממיזם מסוים, הוא יחליט לוותר... לחץ להמשך...
לקחת את הדברים בעירבון מוגבל
...לתלותי מקנה לאדם תחושה טובה יותר, כי הוא מחפש את האמת ולכן בודק את הדברים והולך עם האמת בלבד. הוא לא מקבל דברים שאומרים לו כי אמרו לו. הוא בודק את הדברים לעומק. וכך אותו הדבר עם המחשבה שלו, הוא בודק את כיוון החשיבה לעומק באמת מתוך מניע של לדעת את האמת, ולא מתוך מניע של פחדנות. כי מניעים של פחדות לא עוזרים לאדם להבין את המציאות טוב יותר, הם רק שמים חוצצים בינו לבין המציאות. האדם כך רק מכשיל את עצמו באופן כזה שצריך רק לחפש ולתקן את הדברים, ואין צורך לבזבז זמן על הדברים הללו. הדבר הנכון כדי ששאר הפעולות תצלחנה הוא להיות באושר הכי גדול שאפשר להיות, לראות את הדברים אחרת. אדם שמתמודד עם המציאות, לוקח אחריות על הדברים, לא מפחד להתמודד עם הדברים ישירות, בודק את הדברים ולא לוקח אותם כאמת כי אמרו לו אותם אנשים מסויימים. ולא לוקח דברים כ"אמת" מפחד ילדות. אינו תלותי באנשים באופן כזה שיזיק לו. מתמודד עם הדברים, ואוהב את עצמו ללא תנאים, והיות והוא לוקח את הדברים בעירבון מוגבל הוא לא מקבל דפוסים שאינם... לחץ להמשך...
כיצד קבלה עצמית תקדם אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית?
...לדעת לבקר את עצמך טוב יותר ולהתקדם מהר יותר למקומות טובים יותר. לקריאה נוספת: איזו ביקורת נובעת מחשיבה חיובית? ואיזו ביקורת הרסנית? קבלה עצמית. אם אני אקבל את עצמי למה בעצם שאני אשתפר? בחן את עצמך: מהם ההבדלים שבין ביקורת חיובית לביקורת שלילית? כיצד תצליח להעביר על עצמך ביקורת בצורה אובייקטיבית? כיצד זה שתאהב את עצמך, ישפר את יכולת הביקורת העצמית שלך? למה קשה לאנשים לייעץ לעצמם וקל יותר לייעץ לאחרים? איך האדם משחד את עצמו? כיצד שיקולי נוחות משפיעים על יכולת השיפוט שלנו? כיצד התת מודע שלנו מתערב ביכולת השיפוט שלנו? למה קשה לאדם לייעץ לעצמו בצורה אובייקטיבית ומה הפתרון לכך? למה זה קריטי שנוכל להעביר על עצמנו ביקורת אובייקטיבית? למה זה קריטי שנאהב את עצמנו כדי שנתקדם בחיים? כיצד אמורים להעביר ביקורת? מהן ההשלכות של ביקורת בונה ושל ביקורת שלילית? ציטוטים: רבי נחמן מברסלב "קל יותר [לו לאדם] לתן [לתת] עצה ל [אדם] אחר, מלעצמו [מאשר לתת עצה לעצמו]. כי כשהאדם בעצמו צריך לעצה, קשה לו מאד [לתת לעצמו... לחץ להמשך...
נישואין - 10 כללים לתקשורת יעילה בין בני זוג
...רגשותיה בדרך שמעוררת פחות עימותים. ערב אחד, לאחר ארוחת הערב, אמרה שרה לזאב, "אני רוצה לתת לילדינו קצת כסף, כדי לעזור להם עם ההוצאות לקראת החגים. בכל פעם שהעליתי את זה בעבר והתנגדת, הרגשתי מאוכזבת ממך. בשבילי, הנתינה לילדינו היא כמו נתינה לעצמי. הייתי רוצה להרגיש שבעלי לפחות מבין את העמדה הזו. " זאב לא הסכים, בתחילה, להצעת הנתינה של שרה. אבל הוא הקשיב מספיק זמן כדי לשמוע את דבריה עד סופם. הייתה זו הראשונה מתוך שיחות רבות שהם ניהלו על נושא זה. בסופו של דבר הם הגיעו לפשרה. הם סיכמו על נתינת סכומים קטנים יותר מכפי ששרה התכוונה בתחילה - אבל היא הייתה שבעת רצון מהתוצאה. 4. אל תגזימו. הגזמה היא אחת הדרכים שבה אנו פורקים את רגשותינו כשאנו מתוסכלים. הדבר יכול להקל על המתח הפנימי שאנו חשים, אבל הוא לא ממש מקדם את ההרמוניה בחיי הנישואין. ברגע שבן / בת הזוג שלכם שומעים הגזמה קלה בדבריכם, הם ירגישו שמוצדק לחלוטין לדחות את כל מה שאתם אומרים. לכן, מומלץ להימנע ממילים כגון "תמיד" ו"אף פעם". 5. אל תקראו... לחץ להמשך...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...ענף זה מתמקד גם במערכת יחסי הגומלין בין הפרט ובית הספר, ועוסק במצבם ובתחושותיהם הלימודיות, החברתיות והרגשיות של ילדים ובני נוער בסביבה הבית - ספרית. בנוסף, הפסיכולוגיה החינוכית עוסקת במגוון בעיות אצל הפרט, באמצעות עבודה ייעוצית ואבחונית מול הילד, הדרכת הורים וייעוץ לצוותים חינוכיים. לפסיכולוגיה החינוכית קשר הדוק עם הפילוסופיה של החינוך. פילוסופים רבים עסקו בשאלת ההשפעה הנפשית של החינוך על הילדים, ובקשרים בין התהליכים הנפשיים שעוברים על הילד לבין הביצועים והתהליכים הלימודיים שלו. פילוסופים חינוכיים רבים השפיעו והושפעו רבות מהפסיכולוגיה החינוכית. לדוגמה: ג'ון דיואי, מייסד החינוך הפרוגרסיבי, עבד בשיתוף פעולה עם הפסיכולוג ויליאם ג'יימס. השניים גיבשו יחד הן את הפרגמטיזם בפילוסופיה, והן את הפונקציונליזם בפסיכולוגיה. סוציולוגיה חינוכית: הסוציולוגיה החינוכית עוסקת בהשפעה ההדדית שבין החברה והמערכות השלטוניות לבין החינוך. גישות רבות בפילוסופיות של החינוך, כדוגמת הפדגוגיה הביקורתית, קשורות קשר הדוק... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן מכירות, אימון אישי לזוגיות, אימון אישי רוחני, אימון עסקי, מטפל רגשי, מאמן אישי בסקייפ, אימון אישי קריירה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות
עכשיו 15_10_2019 השעה 15:24:20
wesi4