ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דחיינות - מבוא ✔דחיינות היא התנהגות המתאפיינת בדחייה או הימנעות של אדם מביצוע פעולה או מטלה ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית התחייבות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 דחיינות - מבוא

דחיינות היא התנהגות המתאפיינת בדחייה או הימנעות של אדם מביצוע פעולה או מטלה שהוא מעוניין או צריך לבצע.

דחיינות מקושרת לרוב לפרפקציוניזם, לדיכאון, להפרעת קשב וריכוז ובעיקר לחרדה חברתית.

תוכן עניינים:

1 הגורמים לדחיינות 1.1 גורמים פיזיולוגים

1.2 גורמים פסיכולוגים 1.2.1 פרפקציוניזם

2 השלכות 2.1 דחיינות קיצונית

3 דחיינות באקדמיה

4 סוגי דחיינים 4.1 דחיין רגוע

4.2 דחיין מתוח - מפוחד

5 דחיינות בלשון

הגורמים לדחיינות:

דחיינות כרונית עלולה להיות תסמין להפרעה פסיכולוגית או פיזיולוגית.

גורמים פיזיולוגים:

מחקרים בנוגע לשורשים הפיזיולוגים של דחיינות נוגעים לרוב בתפקידו של הקורטקס הפרה - פרונטלי. אזור זה במוח אחראי על תפקודים ניהוליים כגון תכנון, שליטה בדחפים וקשב, והוא מתפקד כמסנן על ידי הקטנת גירויים מפריעים באזורי מוח אחרים. פגיעה או נזק באזור זה עלולה לפגוע ביכולת האדם לסנן גירויים מפריעים, דבר הפוגע ביכולת ההתארגנות ובקשב וגורר התגברות הדחיינות. כך הדבר גם לגבי תפקוד האונה הפרה - פרונטלית בהפרעת קשב, שתת - עוררות נפוצה בה.

גורמים פסיכולוגים:

דחיינות - מחר תעשה את מה שרצית לעשות היום. האמנם?

קיים מגוון רב של גורמים פסיכולוגים לדחיינות, אך ככלל מדובר בסוגיות של חרדה, הערכה עצמית נמוכה, ומנטליות של תבוסתנות. במקרים אלו הדחיינות מאפשרת לתרץ את הסיבה לכישלון בחוסר השקעה במקום ביכולת נמוכה. מצבים אלו אופייניים כהשלכות משניות של מצבים כמו לקות למידה והפרעת קשב, אשר עלולים להפגיש את האדם עם חוויות שליליות באופן חוזר ונשנה. ההשפעה שלהם גוברת במיוחד במקרים בהם לא מתקבלת הבנה או תמיכה מתאימה מהסביבה.

גורם אחר לדחיינות עשוי להיות מרדנות - למשל ישנם ילדים אשר מפתחים התנהגות דחיינית (בנושאים כגון סידור חדרם או הכנת שיעורי בית), אל מול נוקשות ההורים, כחלק ממאבקי כוחות ושליטה, כאשר הדחיינות מקבלת משמעות של התרסה כלפי ההורים.

דייוויד אלן מתאר שתי קבוצות גורמים משמעותיים לדחיינות בעבודה ובחיים ככלל, הקשורים לחרדה ולא לעצלות. הקבוצה הראשונה היא דברים הקטנים מכדי לדאוג בגללם, מטלות שהן הפרעה מעצבנת של שטף העניינים ושניתן לעקפן בקלות; דוגמה לכך היא סידור חדר מבולגן. הקבוצה השנייה היא דברים הגדולים מדי לשליטה, מטלות מפחידות או כאלו שהשלכותיהן על החיים עלולות להיות רבות השפעה; דוגמה לכך היא הצורך של בן בוגר להחליט על סידורי המגורים המתאימים להורה קשיש שמצבו הדרדר.

מי שדחיינות הפכה עבורו לטבע, עלול להעריך בהערכת יתר או חסר את היקף המטלה.

פרפקציוניזם:

דחיינים נחשבים לבעלי מודעות עצמית גבוהה מהממוצע, המבוססת על שאיפות לשלמות והישגיות יותר מאשר על הערכה מציאותית של מחויבויותיהם וכישוריהם. בהתאם לכך, נהוג לקשר דחיינות עם פרפקציוניזם - נטייה של אנשים להעריך באופן שלילי את ביצועיהם ותוצאות מעשיהם, אנשים החווים פחד עז עד כדי הימנעות מהערכת הכישורים על ידי הזולת, מודעותם העצמית מוגברת והם סובלים מחרדה, מצב רוח רע החוזר ונשנה, ווורקהוליזם. לפי ממצאי סלייני (Slaney) (מ - 1966) פרפקציוניסטים סתגלתנים נטו פחות לדחיינות לעומת לא - פרפקציוניסטים. לעומת זאת לפרפקציוניסטים שראו בפרפקציוניזם שלהם בעיה, היו רמות גבוהות של דחיינות (וכן של חרדה).

השלכות:

רמה מסוימת של דחיינות היא נורמלית, אך היא הופכת לבעיה כאשר היא מסכלת את התפקוד הנורמלי. דחיינים עלולים לסבול מדחק, רגשי אשמה, גרימת משבר וגרימת אכזבה לזולת בשל אי עמידתם בהתחייבויותיהם. כמו כן, ככל שסטודנטים דוחים את המטלות האקדמאיות שלהם, אך פחות סביר שיצליחו להגיע למצב זרימה במהלך הלמידה.

דחיינות קיצונית:

דחיינות עלולה להיות הפרעה מתמשכת ומתישה ולגרום למוגבלות. היא עשויה לנבוע מבעיה נפשית כגון דיכאון או ADD. לעומת דחיינות שהיא מצב התנהגותי, בהפרעות אלו ניתן לטפל באופן תרופתי או באמצעות שיחות טיפוליות. תרופות עשויות לשפר את טווח הקשב (ב - ADHD) או לשפר את מצב הרוח הכללי (בדיכאון). טיפול בשיחות עשוי להוות כלי למידה למטופל לדרכי התנהגות חדשות, להתגברות על פחדים וחרדות, ולהשגת איכות חיים טובה יותר.

דחיינות באקדמיה:

דחיינות נחשבת לתופעה נפוצה במיוחד בסביבה אקדמית. הסביבה האקדמית דורשת מחד עמידה בלוחות זמנים של מבחנים והגשת עבודות, ומאידך מציעה שפע אירועים ופעילויות המתחרים על זמנם ותשומת לבם של הסטודנטים. הדחיינות קשורה לבעיות שבהם נתקלים סטודנטים רבים. במחקר שפורסם בשנת 1992, 52% מהסטודנטים שהשתתפו בסקר הצהירו כי הם זקוקים לרמה מתונה עד גבוהה של עזרה בשל דחיינות. המצב גרוע במיוחד בעת כתיבת עבודת גמר, אז התנאים מושלמים לדחיינות - עבודה מנטלית מופשטת בשילוב לוח זמנים גמיש ויעד עמום. לסטודנטים רבים מוכר המצב בו יעשו כל דבר אפשרי, מלבד לגשת לכתיבת העבודה.

סטודנטים חסרי מוטיבציה החשים חוסר שליטה על תהליך הלמידה שלהם נוטים יותר לדחיינות.

יש סטודנטים הסובלים מדחיינות בשל אי ניהול נכון של הזמן או חוסר כישורי למידה, מצב של דחק או כריעה תחת העומס. אחרים סובלים מבעיה רפואית (כמו ADD/ADHD) או מליקוי למידה כמו דיסלקסיה.

ישנן סיבות לדחיינות המוכרות על ידי מערכת החינוך, כמו ליקויי למידה, אשר מטופלות בתוך המערכת על ידי הוראה מתקנת ומתן התאמות לתלמידים (כמו הארכת זמן בחינה, בחינה בעל פה וכדומה).

סוגי דחיינים:

דחיין רגוע:

לדחיין רגוע תפישה שלילית של חובותיו והוא מפנה את האנרגיות שלו למטלות אחרות. דוגמה לכך הם תלמידים דחיינים, שמתעלמים משיעורי הבית אך ממשיכים לנהל חיי חברה מלאים. דחיינות כזו היא סוג של הכחשה. הדחיין נמנע ממצבים שאינם מהנים ומחליפם במעשים מהנים יותר. במונחים פרוידיאנים, אנשים אלו מסרבים לוותר על עקרון העונג ובמקום זאת מקריבים את עקרונותיהם המציאותיים. ייתכן שאינם נראים כמודאגים מהעבודה הממתינה ומלוח הזמנים הדוחק, אך זו רק התחמקות.

דחיין מתוח - מפוחד:

דחיין מתוח - מפוחד חש לרוב כורע תחת הלחץ, אינו מציאותי בהערכת הזמן, חסר ביטחון בהערכת המטרות וחווה רגשות שליליים רבים נוספים. כשדחיינים אלו חשים כי אין להם יכולת להתמקד או להשלים את מטלותיהם בהצלחה, הם אומרים לעצמם כי הם חייבים לסגת ולהרגע, כי מוטב להרפות לזמן מה, ולהתחיל מחדש למחרת, למשל, בכוחות מחודשים. ה"מנוחה" שלהם זמנית ואינה מועילה, ורק מובילה ללחץ נוסף ככל שהזמן אוזל ורגשי האשמה גוברים בעוד תחושת הכשירות פוחתת. התוכניות והמטלות מועברות ביומן ליום הבא ולשבוע הבא והתנהגות זו הופכת למעגל של כישלון ודחייה, שקשה לפרוץ אותו. זו התנהגות מתישה, בעלת השלכה על החיים ועל מערכות היחסים. כיוון שהם חסרי ביטחון לגבי מטרותיהם, אנשים אלו חשים פעמים רבות שלא בנוח בחברת אנשים הנראים בטוחים ומכווני - מטרה, עד כדי כך שתחושה זו עלולה להוביל לדיכאון. דחיינים מתוחים - מפוחדים נמנעים לעתים מחיי חברה, אפילו מקשר עם חברים קרובים.

דחיינות בלשון:

בתרבויות רבות מושג המחר עלול לשמש להבעת דחיינות. הדוגמה הידועה ביותר היא התרבות הספרדית, בה המילה "Maana" (מחר בספרדית, מבוטא "מַנֲיַאנָה") מציינת דחייה שעשויה להיות אינסופית.

בעברית ישראלית משמש הביטוי "אחרי החגים" לדחיית כל התחייבות למועד בלתי ידוע, שכן בכל עת מצוי באופק הקרוב חג כלשהו מחגי ישראל המרובים.

בערבית, קיים הביטוי "בוקרה פיל מישמיש" שתרגומו "מחר בעונת המישמיש" ככינוי למועד בלתי אפשרי.

לטפל במחלת רוח טיפול בערך עצמי צריך סבל 2 גורמים פרויד חשיבה מוקצנת חברים רגשי אשמה לתכנן ניהול דחיינות דחיינים
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
...מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן אני רוצה לשאול אותך שאלה ואם לא תדע את השאלה תפנה אותה אליו ואם הוא לא ידע את השאלה יפנה אותה אלי, סתם השאלה היא כזאת מה להבנתך בעצם לומדים פה ברמה הפרקטית כאילו מה זה נותן או מה הרעיון הוא נגיד שאפשר לומר שהשיטה היא להיצמד לאמת נניח זאת הטכניקה אבל מה, זאת אחת מהטכניקות או זאת המהות של הטכניקה נניח אבל מה בעצם לומדים פה זאת השאלה. מה אתה אומר...
סגר הקורונה ולהשתגע משעמום, איך לא להשתגע בגלל סגר הקורונה? איך לא להשתגע מלא לעשות כלום? מחלת הרצון לשנות את המציאות, למה שעמום קשה ממוות? למה קשה לא לעשות כלום? ללמוד לא לעשות כלום, למה אפשר להשתגע משעמום?
סגר הקורונה ולהשתגע משעמום, איך לא להשתגע בגלל סגר הקורונה? איך לא להשתגע מלא לעשות כלום? מחלת הרצון לשנות את המציאות, למה שעמום קשה ממוות? למה קשה לא לעשות כלום? ללמוד לא לעשות כלום, למה אפשר להשתגע משעמום?
...להשתגע בגלל סגר הקורונה? איך לא להשתגע מלא לעשות כלום? מחלת הרצון לשנות את המציאות, למה שעמום קשה ממוות? למה קשה לא לעשות כלום? ללמוד לא לעשות כלום, למה אפשר להשתגע משעמום? הרצאה על סגר הקורונה ולהשתגע משעמום, איך לא להשתגע בגלל סגר הקורונה? איך לא להשתגע מלא לעשות כלום? מחלת הרצון לשנות את המציאות, למה שעמום קשה ממוות? למה קשה לא לעשות כלום? ללמוד לא לעשות כלום, למה אפשר להשתגע משעמום? ועוד למה באמת אנשים הולכים לעבוד, מחלת הרצון לשינוי המציאות...
שמירת בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב, שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים
שמירת בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב, שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים
שמירת בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב, שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים הרצאה על שמירת בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב, שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתיאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים ועוד...
אחדות של שקר - חוסר יכולת להכיל את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר?
...את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר? ובו תתבאר אחת הטעויות של האדם, שחושב לעצמו שהוא לא מסוגל להתחבר אל השלמות והאחדות, ושהשלמות קשה לו מידי, ושהשלמות מצמצמת אותו מידי, כי היא מגבילה ומכריחה אותו לחשוב, שהכל מושלם ושאין הבדל וכולי. שזה גם זה עצמו, יוצר חסרונות וחוסר שלמות. והעניין הוא, כי יש שני סוגים של שלמות ושל אחדות, יש שלמות ואחדות של אמת ויש שלמות ואחדות של שקר. ואחדות של אמת היא החיבור של האחדות של שקר, עם הניגוד שלה. והעניין הוא, כי הנפרדות...
רגשות חיוביים / שמחת חיים - איך ליצור רגשות טובים של שמחה ואושר?
...ליצור רגשות טובים של שמחה ואושר? איך יוצרים רגשות טובים של שמחת חיים וכולי? תשובה: על ידי שהופכים את הרגשות לשכל. הסיבה היחידה שהאדם אינו מאושר, היא רק משום שהוא אינו מקשיב לשכל ולהיגיון של הרגשות שלו. הרגשות של האדם הם האינדיקציה הטובה ביותר לעד כמה האדם אכן משתמש בשכלו בצורה נכונה. אם הרגשות אינם טובים, הרי שהאדם אינו משתמש בפוטנציאל השכלי שלו. קשר זוגי טוב בין השכל לבין הרגש = אהבה של האדם את המציאות. על האדם לקחת את הרגשות שלו, ולנסות להבין אותם...
נומרולוגיה - במסתורי הנומרולוגיה - חלק 1
...הנומרולוגיה - חלק 1 על שטיח סלון הבית, בערב מפגש חברים, לאור נרות וקטורת, הנומרולוגית אסתי לזר מנתחת את צפונות חיינו. אנחנו רצינו לקחת הכל בעירבון מוגבל, אבל על פי הנומרולוגיה המספרים הם צילום רנטגן חד! ועל אסתי שום בן אדם לא יוכל לעבוד! גילינו כוכבת בהתהוות, ויצאנו עם טעם של עוד. בתחילה אנחנו מתלוננים, כשהמארחת היקירה שלנו מבקשת בנימוס, על פי בקשתה של המרצה, שנשב על השטיח במעגל. גם לחלוץ נעליים? זה כבר יותר מדי... "אבל נוח לנו על הספה הרכה", אנחנו...
למה נדמה לאדם שהדשא של השכן שלו ירוק יותר?
...אנשים בד"כ חושבים כי הדשא של השכן שלהם ירוק יותר. הבנו כבר שגם אם הדשא של השכן ירוק יותר, זה עדיין לא אמור לעניין אותנו, כי זה לא יעשה אותנו למאושרים יותר. אבל בכל זאת כדאי להבין למה לאנשים נדמה כי הדשא של השכן ירוק יותר ומאיפה בדיוק נובע הדמיון הזה? בחוש ניתן לראות, כי אם נעמוד בגינה שלנו על הדשא שלנו ונסתכל על הדשא של השכן שלנו בחצר שלו ליד הבית שלנו, בהנחה שהדשא של השכן ירוק באותה המידה כמו שלנו בדיוק, אנחנו עדיין נחשוב שהדשא שלו ירוק יותר. דבר...
השימוש בדמיון מודרך לזימון "חווית לידה מעצימה"
...בדמיון מודרך לזימון "חווית לידה מעצימה" נשים רבות, לפני לידה, חוות את הפחד מהלידה הצפויה, בין אם משום שעדיין לא חוו לידה, ובין אם משום שחוו לידה קשה בעבר. ישנה הרגשה שהכל לא ידוע, והכל לא בשליטתנו. לדעתי, למעשה אין זה לגמרי כך. אמנם, ישנם הרבה דברים במהלך הלידה שאינם בשליטתנו, אולם בידנו להשפיע בצורה משמעותית על חווית הלידה, באמצעות שימוש פשוט בתרגול הזמנת לידה באמצעות דמיון מודרך. כמי שמאמינה בכך, שמחשבותינו יוצרות את מציאות חיינו, וכמי שתרגלה בסיטואציות...
תיקשור - מהו תיקשור? מהי נשמה?
...על מנת לחוות חוויות וללמוד מהן לזה קוראים "תיקון". הנשמה או חלקיק הנשמה שמגיע לעולם מגיע בתוך בית שהינו גוף האדם לאותם חיים. לכל נשמה מתלווה מדריך אישי שמלווה אותו לאורך כל חייו, הוא עוזר לו, מנחה אותו. לא כל נשמה מודעת ומתקשרת עם אותו המדריך. נשמות גבוהות, בעלות רמת רוחניות גבוהה מסוגלות לתקשר עם המדריך, עם הנשמה האם שנמצאת בעולמות גבוהים, לקבל אינפורמציה הן על עצמה והן על אחרים, כמובן על פי תנאי אתיקה בסיסיים שבהם הנשמה "המטופלת" מבקשת את הריפוי...
על בגידה, הקושי להיפרד והנומרולוגיה שביניהם
...שאני אחבק ואוהב אותו. איך אני יכולה כאשר יודעת בברור שהוא בגד בי? על בגידה - קשה לסלוח! לא יודעת מה חוסם אותי. למה לא מצליחה לעזוב אותו? משהו עוצר בעדי מלעשות מעשה. למה. למה זה קורה לי?" היא מדברת על בגידה ואני מחפשת את התשובה ב: גלגול קודם כמובן... גלגול קודם של עקרת בית מרצה הפועלת מאחורי הקלעים. זיכרון נשמתי של אישה הפועלת ועושה הכל למען אחרים - רק לא למען עצמה! " וואו כמה שאת צודקת. כולם אומרים לי תמיד: תתחילי לדאוג לעצמך... מספיק להיות במטבח...
דע את ה' אלקיך - עד ה' אלקיך / דע את ה' אלקיך
...דע את ה' אלקיך בהפטרת הפרשה, בהיותה שבת שבין ראש השנה ויוה"כ, מכונה השבת שובה, על שם פתיחת ההפטרה, שובה, ישראל, עד, יהוה אלהיך: כי כשלת, בעונך. פסוק זה אינו מובן. די לו היה הנביא הושע או' שובה ישראל כי כשלת בעוונך. מה משמעות ההוספה עד, יהוה אלהיך. עד ה' אלקיך ענינו גם שובה וגם כשלת. עד ה' אלקיך הינו גם החטא והינו גם התשובה. בפרשה הקודמת אומרת התורה לא בשמים הוא לאמר מי יעלה - לנו השמימה ויקחה לנו וישמענו אתה ונעשנה. התורה, קיום התורה, הקשר אל הקב"ה...
בודהיזם - התהוות מותנית - מושגי יסוד בדהמה
...מותנית - מושגי יסוד בדהמה בבסיס תורתו של הבודהה נמצא עקרון התהוות מתוך תנאים. העקרון הזה מעמיד את הקיום עצמו כהתהוות מתמשכת של תהליכים שהקשר ביניהם הוא סיבתי. שרשרת ההתהוות או מה שמכונה "הופעה מותנית" או "התהוות מותנית" מציגה את תהליך הסיבות והתוצאות של הקיום: "נזירים, מה היא הופעה מותנית? עם בורות כתנאי, מופיעים דחפים לפעולה [ix] ; עם דחפים לפעולה כתנאי, מופיעה הכרה; עם הכרה כתנאי, מופיעות תופעות מנטליות - חומריות; עם תופעות מנטליות - חומריות כתנאי...
תולדות הסבל - האדם סובל מסיבה עיקרית שרצונו לא מתמלא
...מה יהיה והוא חי בחוסר וודאות. בגדול אפשר לומר כי האדם רוצה להיות מאושר ולאושר יש תנאים: 1.אושר=המציאות כרצוני. 2.כדי שהמציאות תהיה כרצוני חייב שיהיה לי רצון. 3.כדי שיהיה לי רצון חייב שיהיה לי חסרון. אלו הפרמטרים הנדרשים כדי להיות מאושר. כלומר מרכיב אחד של האושר הוא החיסרון. ללא החיסרון אין מה לדבר על להיות מאושר ואי אפשר לנתק את זה מהמשוואה. אחד הבסיסים שעליהם נשען האושר הוא החיסרון. ממה מורכב החיסרון? החיסרון הוא אי וודאות, / לא יודע / כלום. "...
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
..."טקסט". המונח 'סוטה' מעוגן בתרבות ההודית לטקסט אוראלי, ומיוחס בהקבלה לטקסטים שהיו אוראליים במקור והועלו על כתב. במונחים של השפה העברית נשתמש בעבודה הזו במונח 'טקסט' אשר יכול להיות אוראלי או כתוב [12]. המונח קאנון מציין אוסף כתבים שיש להם אופי של סמכות במסורת מסויימת. אוסף זה יכול להיות 'פתוח' או 'סגור' ובהתייחס לחומרים טקסטואלים יכול להתפרש בשתי דרכים: 1. במובן כללי שזהה ל'כתבים' (אוראליים או כתובים), במובן זה אין זה בהכרח רשימה סגורה של טקסטים אלא...
ספקנות מוסרית - מבוא
...באמונות מוסריות מוצדקות, או למצער איננו יכולים להחזיק בידע מוסרי. ניהיליסטים מוסריים, דוגמת ג'. ל. מקי, טוענים שאיננו מחזיקים בידע מוסרי משום שכל האמונות המוסריות הן בהכרח שגויות. אמוטיביסטים תומכים בספקנות מוסרית על ידי העלאת הטענה שטענות מוסריות הן למעשה ביטויים של רגשות, על אותו המישור של קריאת "איכס!". אחרים טוענים שההשפעות התרבותיות על החשיבה המוסרית שלנו הן כה חזקות עד שכל הסקה מוסרית מוכתמת באופן בלתי - נמנע בהטיה. מכאן שאין באפשרותנו להחז...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 125  👈2 ב 200  👈4 ב 250     📞 050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, מאמן אישי לימודים, אימון אישי לפרישה, ייעוץ אישי, ייעוץ נפשי מומלץ, אימון אישי בתל אביב, טיפול רגשי, ייעוץ נפשי, מאמן אישי פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0605 שניות - עכשיו 25_05_2020 השעה 05:46:55 - wesi4