ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפישת העצמי ✔רגש - מבוא ✔רגש, הוא האופן בו מתבטא מצבו הנפשי של יצור חי מבחינת החוויה הסובייקטיבית שלו... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨רגש - מבוא
רגש, הוא האופן בו מתבטא מצבו הנפשי של יצור חי מבחינת החוויה הסובייקטיבית שלו. הרגש עשוי להתבטא בעוררות גופנית חיובית או שלילית, וכן באופן התנהגותי וחברתי. רגש מקושר למצב רוחו של האדם, נטיותיו, מזגו ואישיותו.

קיומו של רגש אחד אינו סותר את קיומם של רגשות אחרים. בהתאם לכך, מצבים מסוימים יכולים לעורר מספר רגשות בעצמות שונות, כך שאדם יכול לחוש שמחה ועצב בו זמנית.

הרגש בעולם החי

חוקרים שונים קבעו רשימות שונות של רגשות. שני הרגשות המופיעים בכל הרשימות ומאפיינים גם רגשות של בעלי חיים באופן כללי, הם כאב והנאה. שני רגשות אלו אינם נלמדים ומופיעים גם אצל בני אדם הסובלים מפיגור שכלי.

היבטים התנהגותיים

רגשות ומצב רוח יכולים להשפיע על ההתנהגות של האדם.

כאשר אדם חש רגש, הדבר ימצא לרוב ביטוי בהתנהגות, כגון שינוי בהבעת פנים, דמע, תקיפה, בריחה. ניתן לומר שרגש הוא תבנית המארגנת התנהגויות. לעתים אנו רוצים לחוות רגש כזה או אחר, כגון השגת תענוג או הימנעות מכאב. במקרים כאלה ניתן לומר כי הרגש מהווה מוטיבציה, אשר מביאה אותנו לתאם סדרה של תגובות והתנהגויות על - מנת להגיע אל הרגש המבוקש.

היבטים קוגניטיביים

קיים קשר בין רגשות וזיכרון, כך שהרגש יכול להשפיע על תהליך הקידוד והשליפה של מידע מהזיכרון.

בנוסף, קיים קשר הדדי בין הרגש לחשיבה. תגובות רגשיות יכולות להצביע על נזק או תועלת אפשריים לרווחתו של האדם ובכך משמשות לתיעדוף של פעולות ותהליכים קוגניטיביים מסוימים. הרגש יכול לשמש כרמז היוריסטי שממנו ניתן לפרש את התגובה לגירוי, אדם או אירוע מסוימים. משום שהתחושה של הרגש יכולה להיות מעורפלת ישנה נטייה לפרש את משמעותי על פי ההקשר. באופן זה עוררות רגשית בתגובה לנהג שנדחף למסלול יכולה להתפרש ככעס בעוד שעוררות רגשית בתגובה למפגש עם אדם מושך יכולה להתפרש כאהבה.

השפעה נוספת של החשיבה על הרגש יכולה לבוא לידי ביטוי בהפעלה של סכמה בעלת אופי רגשי. כגון סטריאוטיפ שיכול להוביל לדעה קדומה.

היבטים חברתיים

הבעות פנים הן אחת הדרכים הבלתי מילוליות שבאמצעותן ניתן להתרשם מרגשות הזולת. - רגש

האדם מנסה לגבש התרשמות מדויוקת אודות האנשים בסביבתו על ידי תהליכים שונים של תפיסה חברתית. כחלק מתהליך זה נעשה ניסיון תמידי להבין את רגשותיו של האחר. עם זאת במקרים רבים אנשים נמנעים מלחשוף את רגשותיהם. לא רק זאת, אלא שבמצבים מסוימים אנשים יבחרו לשדר רגשות מוגזמים או כוזבים כדי לשרת את מטרותיהם. ניתן לראות זאת בתהליכים חברתיים רבים כמו ניהול מסע ומתן או שיווק ומכירה.

משום ששאלה ישירה אודות רגשותיו של הזולת לא תמיד תניב תשובות המשקפות את מצבו האמתית, נוצר הצורך להיעזר ברמזים השייכים לתקשורת בלתי מילולית. רמזים אלו כוללים שפת גוף והבעת פנים.

מעבר לרגשות אותם חווה כל אדם באופן נפרד, רגש קבוצתי מתייחס לרגשות המשותפים לקבוצה חברתית.

מנגנונים פיזיולוגיים ועצביים

המרכיב הבולט ברגש הוא התחושה הסובייקטיבית שאותה אנו "חשים". תחושה זו היא סובייקטיבית וייתכן כי אותו רגש נחווה שונה אצל בני אדם שונים. המחקר הראה

כי לתחושה אישית זו נלוות גם עוררות פיזיולוגית, כלומר פעילות של איברים פנימיים כגון שינויים בלחץ הדם, בלחות העור ועוד. קיימת מחלוקת בין החוקרים בשאלה האם לכל רגש ישנו ביטוי פיזיולוגי נפרד.

בהתאם לכך, ניתן לתאר רגשות כגון אהבה, שנאה, אומץ, פחד, הנאה, עצב, גועל הן במונחים פיזיולוגיים והן במונחים פסיכולוגיים. למשל, רגש יכול להביא מבחינה פיזיולוגית לשינויים בקצב הלב, הזעה או התכווצות שרירים בפנים המביעים רגשות מסוימים. ואילו מבחינה פסיכולוגית, רגש יכול להביא להערכות מסוימות שהאדם עושה לגבי מצבו האישי, ולפעול לפי הערכות אלו, אפשר גם לזהות רגשות על - פי הזזת איברים כמו העינים הפה ואפילו הגבות.

בעוד שההמיספרה השמאלית של המוח הגדול היא הדומיננטית עבור תפקודי השפה בקרב כ - 90% מהאוכלוסייה, ההמיספרה הימנית מעורבת בשליטה על הפרוזודיה ובהבעה וזיהוי של רגשות בטון הדיבור.

תאוריות לגבי הפיזיולוגיה של הרגש

עוד ביוון הקדומה, העלה קלאודיוס גלנוס את תאוריית ארבע הליחות הטוענת כי לרגשות יש ביטויים פיזיולוגים. גלנוס איבחן כי לאדם ישנם 4 נוזלי גוף (מרות) בסיסיים. לכל מרה הוא ייחס תכונות משלה, כך שכאשר רמה של נוזל מסוים נמצאת בכמות גבוהה יחסית, הוא אמור לפי גלנוס לחוש רגשות מסוג מסוים, בהתאם לתכונות שיוחסו למרה הספציפית. למשל, אדם בעל מרה צהובה (רמה גבוהה של נוזל צהוב) יהיה אדם כועס. ביטוי שכיח שמקורו בתאוריה זו הוא "מרה שחורה" כביטוי לרגשות עצב, צער או דיכאון.

התאוריה ה"עממית" בנושא הרגש, טוענת כי לאחר שאנו "רואים" גירוי מפחיד, נעבור לתגובת הילחם - או - ברח, הכוללת בין השאר עלייה וירידה בדופק, שינויים במתח שרירים ובגמישות עור, שינויים בבטן. כלומר על האורגניזם שחש בסכנה להחליט האם לתקוף או לברוח. התגובה היא פיזיולוגית. חוקרים בתחומי הביולוגיה והפסיכולוגיה הציעו תאוריות אחרות.

צ'ארלס דרווין כתב כי לרגשות יש פונקציה של קיום, הם חלק מתהליך הברירה הטבעית. הרגשות נבחרו על ידי בעלי החיים ובני האדם במהלך האבולוציה כי סיפקו תשובות לבעיות ספציפיות. למשל - כשכלב מפחד הוא חושף שיניים. חשיפת שיניים זו משדרת לכלב העומד מולו על תוקפנות. מכאן שתוצאת הפחד היא אימוץ תוקפנות. תאוריה זו אומצה על ידי האתולוגים שונים שהמשיכו במחקרים בנושא.

החוקרים ג'יימס ולאנג הציעו מודל חדש להבנת התהליך (James-Lange theory of emotion), אשר זכה לשם התאוריה האינטואיטיבית: לפי מודל זה מסקנות מודעות לגבי מה שאנו "חשים", נוצרות בתגובה לשינויים פיזיולוגיים המתרחשים בגוף. האדם רואה גירוי מפחיד, בעקבותיו הוא תופס את הגירוי הזה. כלומר לפי תאוריה זו ראשית אנו "תופסים" את הסיטואציה, בעקבות תפיסה זו ישנה עוררות פיזיולוגית. רק בשלב האחרון אנו מפרשים את העוררות הפיזיולוגית וחווים רגש. לדוגמה במקרה של רעש מפחיד, קודם נשמע את הרעש, בעקבותיו תתרחשנה תגובות גופניות שונות כגון עליה בלחץ הדם, ופירושה של התגובה הפיזיולוגית יהיה הרגש המתאים. לפי מודל זה תגובה פיזיולוגית היא חיונית כדי לחוות רגש. ביום יום, אנו נוטים להגדיר רגש בצורה מציאותית (פרפרים בבטן). התחושות הללו נחוות לא מיד לאחר האירוע המפחיד, אלא רק לאחר התפיסה של המצב. משמע, הבנתו וראייתו כמפחיד או אחר ורק אז אנו מרגישים ופועלים בהתאם להערכתנו את המצב.

על פי תאוריה זו אנו יכולים להרכיב פרופיל של שינויים פיזיוליוגיים לפי רגשות שונים. כך, שישנם שינויים ספציפיים המתאימים לכל רגש. הגוף קורא את המצב ועל פי זה הוא מגיב בצורה סלקטיבית עם מאפיינים ביולוגיים שונים לכל רגש. ראיה מחקרית שהובאה כתומכת בתאוריה: כאשר פוגעים באזורים שונים בעמוד השדרה של בעלי חיים רואים שככל שהפגיעה גבוהה יותר יש פחות עוררות רגשית. ניתן לראות בדבר ראיה לכך שהרגש הוא דבר המתבטא לאחר התפיסה החושית של מה שקורה: בעקבות הפגיעה בעמוד השדרה החיה מקבלת פחות מסרים מבחוץ, ולכן יש פחות עוררות רגשית.

אולם בתאוריה זו נמצאו מספר בעיות, אחת מהן היא הממצא שאנו חשים במוח רגשות הרבה אחרי שהמרכיבים הפיזיולוגיים נגמרים.

תאוריה אחרת, Canon Bard model, הציעה גישה שונה: לפי תאוריה זו קיים פיצול של עוררות רגשית מהרגש. האדם רואה גירוי מפחיד ותופס את המצב כמסוכן ובו זמנית הוא חש עוררות פיזית וגם מרגיש פחד. לפי תפיסה זו המוח מפעיל בנפרד את התהליכים הגופניים ואת התהליכים הקוגניטיביים הקשורים לרגש.

התאוריה של Jerom and Singer משנות ה - 60 טוענת שבמקרה שלא נצליח לפרש ולתייג את העוררות הפיזיולוגית, לא נחוש רגש. גם מודל זה מציע שישנם שלבים בתהליך הרגש, כאשר בשלב הראשון האדם צופה באירוע מפחיד ותופס את המצב כמצב סכנה. בשלב השני מתבצעים שני דברים במקביל: עוררות פיזיולוגית ותיוג קוגניטיבי המייצרים ביחד את הרגש המתאים, ועד אשר נצליח להבין, להסביר ולתייג את העוררות הפיזיולוגית לא נוכל באמת להרגיש.

התאוריה של סטנלי שאכטר לגבי קיומה של פרשנות קוגניטיבית של גירויים ומצבים פיזולוגיים היוותה נקודת ציון חשובה במחקר הרגש, אשר גילה כי עוררות פיזיולוגית משפיעה על עוצמת הרגש ולא על סוגו. שאכטר הזריק לנבדקים שלו אדרנלין, חומר מעורר. לחלק מהנבדקים נאמר שזהו חומר מעורר ולכן קצב הלב שלהם צפוי לעלות. לחלק מהנבדקים הוזרק פלצבו. במהלך הניסוי שהה עם הנבדק בחדר "משתף - פעולה" אשר הפגין שמחה או כעס. המשתתפים אשר להם הוזרק פלצבו דיווחו על מצב רגשי גבוה בהסתברות נמוכה וללא קשר לצורת ההתנהגות של משתף - הפעולה, בהשוואה לנבדקים אשר הוזרק להם אדרנלין. הנבדקים התמימים אשר להם נאמר כי לחומר לא תהיה כל השפעה, דיווחו על תחושת כעס בהסתברות גבוהה בהרבה כאשר משתף - הפעולה הפגין התנהגות "כעוסה" ובצורה דומה דיווחו על תחושת "שמחה" כאשר משתף הפעולה הפגין התנהגות כזו. כמו קאנון ובארד, הציע סטנלי שאכטר (בשנת 1975) השערה כי אנשים מפרשים את העוררות הפיזיולוגית בהתאם לגירויים שעוררו אותה, בהתאם למצב הקוגניטיבי ובהתאם לניסיון העבר שלהם. תוצאות המחקר איששו את השערתו. ההסבר שנתנו שאכטר וזינגר לתוצאות הוא שממצאים אלו נוגדים את התאוריה של קאנון ובארד, אשר טענו כי הקורטקס (כלומר הקוגניציה) הוא שמפעיל בנפרד את התגובות הרגשיות והגופניות, וכן טענו כי יש כאן ממצא המתאים יותר לתאוריה של ג'ימס - לאנג, משום שהעוררות הפיזיולוגית "נחוותה" כרגש אצל נבדקים אשר לא הוזהרו מראש כי החומר גורם לעוררות. לפיכך נמצא כי חוויית הרגש היא תוצאה של יחסי - גומלין בין הקוגניציה ובין העוררות הפיזיולוגית. העוררות הפיזיולוגית משפיעה על עוצמת הרגש, אך לא על סוגו.

הביקורת על התאוריה של שאכטר מסתמכת על ממצאים המראים כי קיימים הבדלים כלשהם בין מצבי רגש שונים מבחינת העוררות במערכת העצבים האוטונומית. הבדל כזה ניתן למצוא גם במגוון הגדול של הבעות פנים אשר נמצאו מתאימות לסוגים מאוד מדויקים של רגש.

הפילוסוף האנגלי ג'רמי בנת'ם כתב "הטבע הציב את האדם תחת שני אדונים, כאב ועונג. רק הם יכולים להורות לנו מה עלינו לעשות, ומה נעשה בפועל. מצד אחד דגל הטוב והרע, ומהצד השני שרשרת הגרימה, מחוברים לכס מלכותם. הם מושלים בנו בכל אשר נעשה, נאמר ונחשוב..."

תחושות הכאב והעונג נמצאות אצלינו מלידה. הן אינן דורשות כל תובנות. הרתיעה מכאב והמרדף אחרי העונג מעצבים את עולמנו הרגשי החל מיום הוולדינו. גירויים המלווים בכאב יוצרים רגשות כגון: פחד, כעס ותיעוב. התענוג וההנאה הם המקור לרגשות שמחה אהבה וציפיה. תפישת העצמי המתגבשת ביחס לעולם הכאב והעונג, היא הקובעת את עולמנו הרגשי ואת תגובתינו לגירויים.

לדוגמה, חוויה טראומטית המלווה בכאב עז, כמו פציעה בתאונת דרכים, עלולה לגרום להרגשת פחד מנהיגה ברכב ואף מנסיעה בו כנוסע, לעתים עד כדי תגובות פיזיות של הגוף. במקרים רבים, פרטי הטראומה נקברים במעמקי התת - מודע - אך התגובה הפיזית פועלת בצורה אוטומטית - מבלי שאנו מודעים בדיוק לסיבה. הפחד הופך ל פוביה ומגיע לידי ביטוי בהימנעות מחשש לתגובות הפיזיות הקשות של הגוף. במקרים כאלה ניתן לטפל בשיטת טיפול קוגניטיבי התנהגותי Cognitive Behavioral Therapy - CBT שיטת טיפול נקודתית שנמצאה יעילה בהרבה המקרים.

הבחנה בין רגש למושגים אחרים

חוקרים רבים

מבחינים בין תחושות לרגשות, כאשר תחושות מתייחסות לניסיון הסובייקטיבי של הרגש. חלקם מאמינים שרגשות יכולים לקרות גם בצורה שאינה מודעת, ולכן רגש הוא תופעה יותר כללית מהביטוי הסובייקטיבי של התחושות. תחושות יכולות גם להתייחס באופן מצומצם יותר לחוויה של השינויים הגופניים.

אבחנה נוספת מתמקדת בהבדל שבין רגש והגורם לרגש. למשל, האם מחשבות על אדם אהוב הן הגורמות לרגש האהבה או שמחשבות אלה הן חלק מהרגש עצמו? דרך אחת לפתור נושא זה

היא לראות האם הרגש יכול לקרות באופן שאינו תלוי במחשבות אלה. לכן, מחשבות לגבי אדם או מצב מסוים יכולות שלא להיות חלק מרגש האהבה, היות שאדם יכול לחוות את אותו הרגש לגבי דברים רבים אחרים. אולם, האם ניתן לחוש אהבה ללא מחשבה כלשהי על מושא האהבה? אם התשובה לכך היא שלילית, נציין כי מחשבות על אובייקט נאהב הן חלק מהרגש עצמו. יש תאורטיקנים הטוענים שלפחות מספר רגשות יכולים להיגרם ללא כל מחשבה, או למעשה ללא פעילות קוגניטיבית כלל. הם מצביעים על תגובות מיידיות וגם על רגשות משוערים של תינוקות ובעלי חיים כהצדקה לטיעון זה. הוויכוח לגבי נקודה זו עדיין מתקיים והוא מייצג הבחנה מהותית בין מה שקרוי תאוריות "קוגניטיביות" של רגשות ותאוריות "שאינן קוגטיניביות" של רגשות, כאשר תאוריות שאינן קוגניטיביות של רגשות מתייחסות למרכיבים אחרים של רגשות, דוגמת תגובות גופניות, כמהותיות.

אבחנה נוספת וקשורה היא בין רגש ותוצאות הרגש, בעיקר התנהגויות וביטויים רגשיים. אנשים בדרך כלל מתנהגים בדרכים מסוימות כתוצאה ישירה של מצבם הרגשי, כמו בכי, רצון להילחם או לברוח. אך אם אדם יכול להרגיש רגש ללא ההתנהגות הנלווית, ניתן להתייחס להתנהגות כאל חלק שאינו מהותי ברגש עצמו. יש חוקרים

המאמינים בגישה פונקציונליסטית לרגשות והם מצביעים על כך שרגשות התפתחו לצורך תפקוד מסוים, כמו למשל לשמור על ביטחונו של האדם. אם ההתנהגויות המשויכות לרגש הן הגורם הקובע לעצם קיומו של הרגש, הרי שהתנהגות מוכוונת מטרה צריכה להיחשב כמהותית לרגש עצמו. אך משום שאנו מכירים בכך שההתנהגות אינה צריכה בהכרח לקרות, אנו יכולים להסיק שרגשות מערבים מה שאנו קוראים נטיות התנהגותיות. כך למשל, פחד מערב את הנטייה לברוח, והכוונה היא לכך שהסבירות לכך שאדם יברח ממצב מסוים גדלה כאשר הוא חווה פחד.

היבטים מחקריים

המחקר בנושא הרגש הציב בפני המדע בכלל ובפני הפסיכולוגיה בפרט קושי מיוחד, משום שקשה לצפות רגשות ולשלוט עליהם. קשה לנו להיכנס למצבים רגשיים מתי שאנו רוצים. אם כך, כיצד מודדים אמוציה (ריגוש)? אפשר למדוד קצב לב ומרכיבים פיזיולוגיים, אולם אין זה מספיק כדי להראות את המורכבות של הרעיון. ניתן אולי לשאול את האדם (את הנחקר במקרה של ניסוי מדעי) ולנתח את דיווחו לגבי מה שהוא חושב. אולם הבעיה היא האמינות של השאלון. בין היתר, כיוון שישנם אנשים החוששים לגלות את רגשותיהם, מדחיקים אותם או מפחדים מלדבר על רגשות כדי שרגשות אלו לא ישובו להטרידם.

חוקרים מסוימים ניסו גם לסווג אמוציות: לפי עוצמת הרגשות או עד כמה רגש גורם ליצירת התנהגות מסוימת. למשל, מהי מידת הרגש שתביא אדם לרצוח את רעהו. או להפך, רגשות אחרים ההופכים את האדם לחסר רצון לפעול בכלל, רגשות דיכאוניים יכולים להביא לכך שאדם לא ירצה אף לקום מן המיטה.

סיווג עוצמת רגש על פי הרצון להתקרב אל מושא אהבה, אף הוא בעייתי. כיוון שאהבה היא רגש בעל פנים רבות, אדם יכול לאהוב סלט חצילים עם מיונז, או לחלופין לאהוב אישה. כיצד אם כך עלינו למדוד רגש זה? לפי אותה סקאלת מדידה? היו שניסו לסווג רגש על פי רגשות שגורמים לחוסר סדר בתודעה או אחרים הגורמים לארגון ורצון לעשות פעולה בצורה מאוד ממוקדת.
מאמינים הרצון שרירים מנהיג הנפש זיהוי תחושת כעס תת המודע ארגון עוצמת רגשות דומיננטי
איך לא להיות מושפע מהסביבה? איך הסביבה משפיעה על האדם? מסרים תת הכרתיים, שתילת מחשבות, חשיבה חיובית, אנשים חיוביים, אנשים שליליים, ממי לקבל עצות? למי לתת עצות? טיפול באנשים, אנשים מוצלחים, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, השפעת הסביבה על האדם, ממי ללמוד?
...איך הסביבה משפיעה על האדם? מסרים תת הכרתיים, שתילת מחשבות, חשיבה חיובית, אנשים חיוביים, אנשים שליליים, ממי לקבל עצות? למי לתת עצות? טיפול באנשים, אנשים מוצלחים, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, השפעת הסביבה על האדם, ממי ללמוד? וכאן אבאר, איך האדם מושפע מהסביבה שלו, ואיך הסביבה משפיעה על הבן אדם באופן בלתי מודע, ואיך בן אדם הופך להיות כמו האנשים שאיתם הוא מסתובב, ואיך עליך להיזהר שלא ישתלו לך מחשבות שליליות, ואיך מועברים מסרים תת הכרתיים, גם באופן בלתי מודע, וממי לקבל עצות, ולמי לא לתת עצות, וממה...
חלומות, חלום בתוך חלום, הספר להיות אלוהים, עולם החלומות, שינה
חלומות, חלום בתוך חלום, הספר להיות אלוהים, עולם החלומות, שינה
...הספר להיות אלוהים, עולם החלומות, שינה מהו תהליך החלימה? איך אנחנו חווים את החלומות? במהלך ההרצאה, אליעד כהן נוגע בתהליך החלימה ובפרשנות של תופעת החלום. הוא מתחיל בהסבר על איך חולם, ובמה מתאפיינים החלומות שלנו. הוא מציין כי כאשר אנחנו חולמים, לא תמיד אנחנו מודעים לכך שמדובר בחלום, במיוחד כאשר נדמה לנו שהמציאות אמיתית. לפעמים, התודעה שלנו יכולה להיות כל כך משולבת במציאות החלום, עד שאנחנו מתקשים להבחין בין מה שקרה לבין מה שאנחנו חווים כמציאות. האם אנחנו תמיד מודעים לחלום שלנו? אליעד מדבר על המצב שבו...
בזבוז זמן - מהו בזבוז זמן אמיתי?
...זמן - מהו בזבוז זמן אמיתי? כי לפעמים האדם תוהה לעצמו, האם הוא לא מבזבז את הזמן שלו. ועל האדם לדעת את האמת, שבזבוז הזמן האמיתי, הוא המחשבה של האדם, שהוא מבזבז את הזמן שלו. כי המחשבה שהזמן הוא מבוזבז, היא בעצם מוציאה את החיות והסיבה, מתוך הזמן. כי בזבוז זמן פירושו, צורת מציאות חסרת סיבה. והמחשבה של האדם שהוא מבזבז את הזמן, היא עצמה בזבוז זמן. כי היא מקטינה את כמות הזמן שהאדם נהנה. ומצד האמת, הזמן עצמו, הוא עצמו בזבוז של האחדות. כי מצד האחדות, הכל אחד והכל טוב. ולא היה צריך לבזבז את האחדות, כדי ליצור...
להיות מפורסם, להיות סלבריטי, להתפרסם, האם כדאי להיות מפורסם? איך להשיג מעריצים? למה לא כדאי להיות מפורסם? איך להיות מפורסם? איך להתפרסם? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? שנאת מפורסמים, קנאה במפורסמים, איך לקבל הערצה ממעריצים?
להיות מפורסם, להיות סלבריטי, להתפרסם, האם כדאי להיות מפורסם? איך להשיג מעריצים? למה לא כדאי להיות מפורסם? איך להיות מפורסם? איך להתפרסם? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? שנאת מפורסמים, קנאה במפורסמים, איך לקבל הערצה ממעריצים?
...סלבריטי, להתפרסם, האם כדאי להיות מפורסם? איך להשיג מעריצים? למה לא כדאי להיות מפורסם? איך להיות מפורסם? איך להתפרסם? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? שנאת מפורסמים, קנאה במפורסמים, איך לקבל הערצה ממעריצים? מהן הסיבות לרצון להיות מפורסם? האם כדאי להיות מפורסם? הקיום של רצון להיות מפורסם נובע לרוב מתוך תחושת הצורך להיות נאהב ומוערך על ידי אחרים. רבים מאמינים כי כאשר הם יתפרסמו, הם יקבלו יותר אהבה מהסביבה, דבר שיגרום להם גם לאהוב את עצמם יותר. הרצון להיות מפורסם מבוסס על הציפייה שהפרסום ימלא צורך פנימי...
פוליגמיה, מונוגמיה, מהי זוגיות טובה? מערכות יחסים, להצליח בזוגיות, זוגיות, מערכת יחסים פתוחה, מערכת יחסים מונוגמית, זוגיות עם המציאות, בגידה בזוגיות, לגרום למישהו לרצות רק אותך, פוליאמוריה
פוליגמיה, מונוגמיה, מהי זוגיות טובה? מערכות יחסים, להצליח בזוגיות, זוגיות, מערכת יחסים פתוחה, מערכת יחסים מונוגמית, זוגיות עם המציאות, בגידה בזוגיות, לגרום למישהו לרצות רק אותך, פוליאמוריה
...טובה? מערכות יחסים, להצליח בזוגיות, זוגיות, מערכת יחסים פתוחה, מערכת יחסים מונוגמית, זוגיות עם המציאות, בגידה בזוגיות, לגרום למישהו לרצות רק אותך, פוליאמוריה מה היתרונות והחסרונות בפוליגמיה לעומת מונוגמיה? אליעד כהן מסביר לעומק את ההבדלים בין פוליגמיה למונוגמיה, ואת ההיבטים הפסיכולוגיים והפילוסופיים הכרוכים בכל אחת מהן. הוא מתחיל בדיון על היתרונות של פוליגמיה, שמאפשרת לאדם לחוות מגוון, חופש והיעדר מגבלות בזוגיות. פוליגמיה מתוארת כמצב בו האדם חופשי לאהוב ולהיות בקשר עם יותר מאדם אחד בו זמנית, ובכך...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...איך למצוא תשובות לכל השאלות בעולם? אליעד כהן מסביר שיש דרך ושיטה ברורה כיצד אפשר למצוא תשובות לכל השאלות בעולם. לדבריו, ישנה נוסחה מדויקת ופשוטה למצוא תשובות לכל שאלה, והסוד הוא להבין את הגורמים ואת הנחות היסוד שעליהן כל שאלה מבוססת. כל שאלה בעולם נשענת על מספר הנחות יסוד, ומי שרוצה לקבל תשובות מדויקות, צריך לפרק את השאלה למרכיביה, להבין על אילו הנחות יסוד היא עומדת, ולחקור אותן לעומק. מהם התנאים ההכרחיים לקיום שאלה? לפי אליעד כהן, כדי שתהיה שאלה חייבות להתקיים מספר אפשרויות. אם יש רק אפשרות אחת...
שאלות, שורש השאלות, אין שאלה, אין תשובה, שאלה אין סופית, תשובות לשאלות, תשובה מוחלטת, לא לדעת שום דבר
שאלות, שורש השאלות, אין שאלה, אין תשובה, שאלה אין סופית, תשובות לשאלות, תשובה מוחלטת, לא לדעת שום דבר
...תשובה, שאלה אין סופית, תשובות לשאלות, תשובה מוחלטת, לא לדעת שום דבר למה תמיד נשארות לנו שאלות נוספות? אנשים תמיד שואלים שאלות במטרה לקבל תשובות, אבל אליעד כהן מסביר שבכל תשובה שנקבל, תמיד תישאר שאלה חדשה. מדוע זה כך? כי כל שאלה בנויה על הנחת יסוד מסוימת, על משהו שאנחנו בטוחים בו. לדוגמה, כאשר אדם שואל מה זאת תודעה? הוא מניח שקיים משהו מוגדר שנקרא תודעה. אך גם אם ייתנו לו תשובה ויגידו לו, למשל, שתודעה היא חלק מאלוהים, תעלה מיד שאלה חדשה - מה זה אלוהים? וכך הלאה. כל תשובה חדשה רק מחליפה מילה אחת במילה...
איך לנצח בויכוח? למה זה טוב להתווכח? רטוריקה, דיבייטינג, סודות השכנוע, איך להתווכח נכון? מה לענות בויכוח? ויכוחים, ווכחנות, מה טוב בויכוחים? איך להתכונן לויכוח? השכל של המחלוקת
איך לנצח בויכוח? למה זה טוב להתווכח? רטוריקה, דיבייטינג, סודות השכנוע, איך להתווכח נכון? מה לענות בויכוח? ויכוחים, ווכחנות, מה טוב בויכוחים? איך להתכונן לויכוח? השכל של המחלוקת
...בויכוח? למה זה טוב להתווכח? רטוריקה, דיבייטינג, סודות השכנוע, איך להתווכח נכון? מה לענות בויכוח? ויכוחים, ווכחנות, מה טוב בויכוחים? איך להתכונן לויכוח? השכל של המחלוקת איך לנצח בוויכוח ואיך להתווכח בצורה נכונה? כאשר אדם נמצא בוויכוח עם מישהו, חשוב מאוד להקפיד על צורת החשיבה במהלך הוויכוח. אליעד מדגיש כי ויכוח הוא הזדמנות לצמיחה אישית, ודווקא בזמן הוויכוח האדם חייב להכריח את עצמו להסתכל על טענות הצד השני בצורה ביקורתית ולהפוך אותן. הרעיון הוא לא להיכנע מיד להאשמות של הצד השני, אלא לבדוק היטב האם...
נוהל חניבעל, שמחה לאיד, שמחה לאיד, בנפול אויבך אל תשמח, בנפול חברך אל תשמח, אין שמחה כמו שמחה לאיד, מתכבד בקלון חברו, צרות עין, מי שמרחם על אכזרים? מי שמרחם על רשעים?
נוהל חניבעל, שמחה לאיד, שמחה לאיד, בנפול אויבך אל תשמח, בנפול חברך אל תשמח, אין שמחה כמו שמחה לאיד, מתכבד בקלון חברו, צרות עין, מי שמרחם על אכזרים? מי שמרחם על רשעים?
...לאיד, שמחה לאיד, בנפול אויבך אל תשמח, בנפול חברך אל תשמח, אין שמחה כמו שמחה לאיד, מתכבד בקלון חברו, צרות עין, מי שמרחם על אכזרים? מי שמרחם על רשעים? מה המשמעות של הביטוי בנפול אויבך אל תשמח? הביטוי בנפול אויבך אל תשמח לקוח מספר משלי ומביע רעיון עמוק יותר מאשר נראה במבט ראשון. על פי ההסבר שנתן אליעד כהן, משמעות הביטוי אינה נובעת רק מערכים מוסריים פשוטים או מתוך חמלה על האויב. אלא שהביטוי אומר באופן מעשי שלא כדאי לך לשמוח כאשר האויב שלך נופל, כי אז ייתכן שאלוהים יראה זאת וירע בעיניו והשיב מעליו אפו...
לבחור את הרע, רע מבחירה, לבחור את הסבל, לבחור ממה להרגיש רע, לבחור איזה רע להרגיש, לשלוט בסבל שלך, לבחור ממה תסבול, אין טוב בלי רע, חייב להרגיש גם רע, להרגיש טוב בלי רע, לבחור ממה לסבול, לא למהר להרגיש טוב, לשלוט בסבל
לבחור את הרע, רע מבחירה, לבחור את הסבל, לבחור ממה להרגיש רע, לבחור איזה רע להרגיש, לשלוט בסבל שלך, לבחור ממה תסבול, אין טוב בלי רע, חייב להרגיש גם רע, להרגיש טוב בלי רע, לבחור ממה לסבול, לא למהר להרגיש טוב, לשלוט בסבל
...לבחור את הסבל, לבחור ממה להרגיש רע, לבחור איזה רע להרגיש, לשלוט בסבל שלך, לבחור ממה תסבול, אין טוב בלי רע, חייב להרגיש גם רע, להרגיש טוב בלי רע, לבחור ממה לסבול, לא למהר להרגיש טוב, לשלוט בסבל האם אפשר לבחור ממה לסבול בחיים? אליעד כהן מסביר שכל אדם חייב להרגיש בחייו גם טוב וגם רע. לפי ההסבר שלו, אי אפשר לחוות חיים מלאים אם לא קיימים בהם גם טוב וגם רע. אליעד מסביר שאם לא היה רע בכלל, גם לא היה טוב, וכך לא היו רגשות, ובסופו של דבר לא היה דבר. המסקנה הראשונה שלו היא שחייב להיות בחיים שילוב של טוב ורע...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה את כל הבלגן הזה? כי כשאתה מאמין באלוהים, ומאמין שיש אלוהים...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
...כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2 המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1. דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת? אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע. לעומת זאת לא כולם יודעים שניתן...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...עשרה בטבת יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית, תרבות זו התייחדה...
וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך
...נקרא עליך ויראו ממך כי - הנה אויביך, יהמיון, ומשנאיך, נשאו ראש. על - עמך, יערימו סוד, ויתיעצו, על - צפוניך. אמרו - לכו, ונכחידם מגוי, ולא - יזכר שם - ישראל עוד אומות העולם או דוד המלך, אויביך נשאו ראש, זאת כיוון שקיים בך צפוניך. אומות העולם מכירים בהיותינו העם הנבחר עם סגולה, האומות, אויביך יודעים את סגולת עם ישראל, סגולתינו, יותר משאנו מכירים בה. אומות העולם מחכים ומשתוקקים לגילוי שכינת הקבה בעולמו. גילוי השכינה בעולם מוטל על עם ישראל, עלינו. לאורך שנות ההיסטוריה, השנים בהם גלינו מעל ארצנו ונתרחקנו...
הפרעת אישיות נמנעת - מבוא
...היא הפרעת אישיות מאשכול ג. אנשים הסובלים מהפרעה זו מתאפיינים ברגישות קיצונית לדחייה שיכולה להובילם לחיי התבודדות. למרות שהם ביישנים מאוד, הם אינם בלתי חברותיים, ומראים רצון עז לחברה, אך נזקקים לערובות חזקות שלא ידחו. לעתים קרובות הם מתוארים כסובלים מתסביך נחיתות. על פי ה - DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) הפרעה זו מאופיינת על ידי: דפוס חוזר של הימנעות חברתית, רגשות של חוסר התאמה ורגישות להערכה שלילית המתחיל בבגרות המוקדמת ומתקיים במגוון הקשרים כפי שמתאפיין בארבעה...
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?
...לשום מקום? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?. להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום? הפעם אדבר על אחת האשליות הגדולות בעולם, וזאת אשליית ההתקדמות. וזה עבור מי שחושב שהוא צריך להתקדם, ועבור מי שבאשליה שהאדם בכלל מתקדם לאיזה מקום ועבור אלו שמלמדים אחרים שצריך להתקדם. ולמה זו אשליה, כי זה כמו לתת לאדם לטחון מים, והוא מתאמץ ומתאמץ, אבל לא קורה כלום הוא רץ במקום כי הוא טוחן מים ואין מה לטחון. חוץ ממאמץ וכילוי הכוחות בחינם...
אומץ להתמודד, איך משיגים את האומץ להתמודד?
...משיגים את האומץ להתמודד? כאשר האדם מקבל את עצמו ואת המציאות ללא תנאים, אז קל לו להתמודד עם כל מיני אתגרים כי זה האב של הדרך והאדם יכול להתמודד בדרך באופן הטוב ביותר שלו עם הדברים. וכאשר הוא אוהב את עצמו ללא תנאים ומבין שהוא שולט במצב בכל מצב, ויכול לשנות כל דבר שהוא רוצה, ולהשיג את כל מה שהוא רוצה בחיים, אז הוא לא פוחד מכלום. הוא מרגיש תחושת ביטחון הוא מבין שאין שום כוח שיעמוד בדרכו, והאדם יכול להנחות את עצמו בשיא הכוח למטרה. וכאשר האדם רגוע שהכל בסדר, אז המחשבה מובילה את האדם לסיטואציות שהכל בסדר...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1
...וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1 הקדמה ספר זה מתמקד בדרכי ההתערבות, השיקום והחינוך שדרכם יוכל הורה לעזור ולקדם את ילדו בעל עיכוב התפתחותי או שאובחן על הקשת האוטיסטית. הספר אינו מגדיר את האוטיזם או מביא את המחקרים והגישות השונות הגורסות כי מצאו את הגורם לאוטיזם. אנסה לפרוש את דרכי ההתערבות לקידום הילד וכיצד המטפלים, ובעיקר ההורים, יכולים לכוון ולעיתים לשנות את מסלול חייו של הילד על ידי התבוננות עמוקה בילד, לימוד שיטות טיפול שונות, חקר...
זוגיות בגיל המבוגר - לא רק אבל גם מין 1
...גם מין 1 זוגיות בגיל המבוגר - לא רק אבל גם מין מנחם ודבורה נראו כזוג מאוהב, חרף 40 השנים שבהן חיו ביחד. ידידיהם הסתגלו לגילויי החיבה שהרעיפו זה על זו גם בנוכחותם של חברים וידידים. הם נהגו להחזיק ידיים, להתבונן הדדית בעיניים, להעביר ליטוף קל, ולפעמים אפילו להתנשק. חבריהם הותיקים חשו תמיד בנוח נוכח גילויי החיבה הללו, כיוון שהסתגלו אליהם במשך השנים. עם זאת, עם ההתקדמות בגיל, ראו אחדים מהם את התופעה כצורמת וכבלתי ראוייה לאנשים בגיל השלישי. ואכן, מבלי משים ועם חלוף השנים, כולנו מקבלים את הנורמות החברתיות...
הפרעת פאניקה - מבוא
...הפרעת פאניקה היא הפרעה נפשית אשר מסווגת על ידי מדריך האבחנות הפסיכיאטרי DSM IV כהפרעה בקטגורית הפרעות חרדה. אדם הסובל מהתקפי חרדה שכיחים, אשר חש דאגה מהישנותם יאובחן כסובל מהפרעת פאניקה. התקף פאניקה הוא הופעה פתאומית וזמנית של תחושה עזה של חרדה או חשש, מעורבת בתחושת אימה, חשש מפני סכנה מאיימת, עליה בקצב פעימות הלב הזעה, קוצר נשימה, צמרמורות ותופעות נוספות. רבים הסובלים מהפרעת פאניקה עלולים שלא לחוש נוח במצבים חברתיים. אחת מדרכי ההתמודדות שאנשים כאלו יאמצו תהיה הימנעות ממצבים ומקומות כאלו. כתוצאה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תפישת העצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תפישת העצמי, האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תפישת העצמי, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
שסעת תרחיש קצה בן זוג שלא מוכן להיפרד ליצור מוטיבציה להרגיש פחות טוב הגעתי לשלמות ממה נוצר פחד ממחויבות? פחד להיכשל בעבודה עודף אמונה עצמית ביטחון עצמי משתנה לגרום לילד לאהוב ירקות למה אני אוהבת? חוקיות האושר האם אלוהים מאושר? גבר נחמד יותר לבחורה יפה רושם ראשוני על בחורה להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט תהליך קבלת החלטות בחיים התמודדות פסיכולוגית עם הפלה להתמודד עם טראומה מהעבר לא מצליח לתת אמון ראיונות עם אנשים מצליחים איך לא לדפוק לקוח? איך לגרום ללקוח להרגיש... עבור הילדים בעיית התנהגות של ילדים השפעת תת המודע של מישהו עליך שורש רוחני הפרעת זהות להפסיק כדורים נגד דיכאון זיכרון של אקסים התמכרות לאקסים בלימה של המשקל לבנות שריר ולשרוף שומן בו זמנית חופש הבחירה של אלוהים העצמי של אלוהים מהות ההארה מה קורה אחרי שמגיעים להארה? האם יכול להיות אלוהים? להיות אלוהים דרך כל רצון ופעולה להתאמץ כדי להרוויח כסף שקרים של מנטורים לכסף הסוד של תכלית החיים משמעות החיים לילדים אנרגיות חיוביות מאנשים ליהנות מתחושות רעות כולם רובוטים מה היא בחירה חופשית? עולם קדמון איך העולם קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי בטלפון, קואצינג בתחום תפישת העצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4063 שניות - עכשיו 25_11_2025 השעה 18:42:27 - wesi4