ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תעמולה ✔בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5 ✔6.11. אז המכובד אַנוּרוּדְּהַה אמר: "חברים מספיק עם הבכי והיבבות שלכם! האין... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5
6.11. אז המכובד אַנוּרוּדְּהַה אמר: "חברים מספיק עם הבכי והיבבות שלכם! האין המכובד כבר אמר לכם שכל הדברים הנעימים והמענגים נתונים לשינוי, נתונים לפרידה ותמורה? אז לשם מה כל זה, חברים? כל שנולד, מתהווה, מורכב נתון לדעיכה, לא יתכן שלא ידעך. חברים הישויות השמיימיות מתלוננות."

6.12. אז המכובד אַנוּרוּדְּהַה והמכובד אָנַנְדַה העבירו את המשך הלילה בשיחות על דהמה. והמכובד אַנוּרוּדְּהַה אמר: "ועכשיו החבר אָנַנְדַה, לך אל קוּסִינָארָא והודע לבני המַלַּה: 'בני וָאסֵטְּהַה, המכובד נפטר. כעת הזמן שתעשו מה שאתם מוצאים לנכון. '"

"כן אדוני", אמר אָנַנְדַה, ולאחר שהתלבש בבוקר ולקח את גלימתו וקערתו, הלך עם ליווי לקוּסִינָארָא. באותה העת בני המַלַּה של קוּסִינָארָא התאספו בחדר הפגישות בעניין מסויים. והמכובד אָנַנְדַה הגיע אליהם ומסר את הודעתו של המכובד אַנוּרוּדְּהַה. וכאשר שמעו את דבריו של המכובד אָנַנְדַה, בני המַלַּה על בניהם, נשות בניהם, ונשותיהם הוכו בצער ויגון, נפשם התמלאה בעצב והם כולם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: "הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם נעצמה!" אך אלו שהיו חופשיים מהשתוקקות עמדו בקשב ובהבנה מלאה, ואמרו: "כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם לכל זה?"

פולחנות גופתו של הבודהה

(buddhasarrapj)

6.13. אז בני המַלַּה הורו לאנשיהם להביא בשמים וזרים, וכינסו את כל המוזיקאים יחד. עם הבשמים, הזרים וכל המוזיקאים, ועם חמש מאות מערכות אריגים הלכו אל חורשת הסאל, היכן שגופתו של המכובד שכבה. ושם כיבדו, הוקירו, ביצעו פולחנות וברכו את גופתו של המכובד בריקוד, שירה ומוזיקה, בזרים ובשמים, הקימו סככות ואוהלים מעגליים במטרה לבלות שם את היום וחשבו לעצמם: 'מאוחר מידי לשרוף את גוויתו של המכובד היום. נעשה זאת מחר. ' וכך במתן הוקרה באותה דרך, הם המתינו יום, יומיים, שלושה, ארבעה, חמישה ושישה ימים נוספים.

6.14. וביום השביעי בני המַלַּה של קוּסִינָארָא חשבו: 'הענקנו מספיק הוקרה בשירה וריקוד... לגופתו של המכובד, כעת נשרוף את גופתו לאחר שנישא אותה החוצה דרך השער הדרומי. לאחר מכן שמונה מנהיגים מבני המַלַּה, לאחר שרחצו את ראשיהם ולבשו בגדים חדשים, הכריזו: "כעת, נישא את גופתו של המכובד", אך גילו שאינם מסוגלים לעשות זאת. הם הלכו אל המכובד אַנוּרוּדְּהַה וסיפרו לו מה שקרה: "מדוע איננו יכולים להרים את גופתו של המכובד?"

"וָאסֵטְּהַה, רצונכם הוא דבר אחד, אך רצונן של הישויות השמיימיות הוא אחר."

6.15. "אדוני, מהו רצונן של הישויות השמיימיות?"

"וָאסֵטְּהַה, רצונכם הוא, לאחר שהבעתם הוקרה לגופתו של המכובד בשירה וריקוד... לשרוף את גופתו לאחר שתשאו אותה החוצה דרך השער הדרומי. אך רצונן של הישויות השמיימיות הוא, לאחר שהביעו מספיק הוקרה בשירה וריקוד שמיימיים... לשאת אותו אל השער הצפוני של העיר, להביא אותו דרך השער הצפוני ולשאת אותו דרך אמצע העיר ומשם החוצה דרך השער המזרחי של מקדש מַקוּטַה - בַּנְדְהַנַה של בני המַלַּה ושם לשרוף את הגופה."

"אדוני, אם זהו רצונן של הישויות השמימיות, שיהיה כך!"

6.16. באותה עת אפילו בורי השופכין וערימות האשפה של קוּסִינָארָא היו מכוסים פרחי עץ - אלמוג עד גובה ברך. והישויות השמימיות כמו בני המַלַּה של קוּסִינָארָא כיבדו את גופתו של הבודהה בריקודים ושירה שמיימית ואנושית... ונשאו את הגופה אל צפון העיר, עברו איתה דרך השער הצפוני, דרך מרכז העיר, ודרך השער המזרחי אל מקדש המַלַּה של מַקוּטַה - בַּנְדְהַנַה, ושם הניחו את הגופה.

6.17. אז הם שאלו את המכובד אָנַנְדַה: "אדוני, כיצד עלינו לטפל בגופתו של הטַטְהָאגַטַה?"

"בני וָאסֵטְּהַה, עליכם לטפל בגופתו של הטַטְהָאגַטַה כפי שמטפלים בגופה של שליט מניע - גלגל."

"וכיצד מטפלים בה, אדוני?"

"בני וָאסֵטְּהַה, השרידים נעטפים בבד פשתן חדש. זאת עוטפים בצמר כותנה מסורק... לאחר שמכינים את מדורת ההלוויה עם כל הבשמים מכל הסוגים, שורפים את גווית המלך, ומקימים סְטוּפַּה בצומת דרכים..."

6.18. ובני המַלַּה הורו לאנשיהם להביא את צמר הכותנה המסורק. וטיפלו בגופתו של הטַטְהָאגַטַה בהתאם.

סיפורו של הנזיר הבכיר קַסַּפַּה הגדול

(mahkassapattheravatthu)

6.19. באותה עת המכובד קַסַּפַּה הגדול [86] היה בדרכו על הדרך הראשית מפָּאבָא לקוּסִינָארָא בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. ולאחר שירד מהדרך התיישב תחת עץ. וסגפן חסר - בית [87] מסויים הזדמן במקרה להיות על הדרך הראשית בכיוון פָּאבָא, וקטף פרח עץ - אלמוג בקוּסִינָארָא. המכובד קַסַּפַּה ראה אותו מגיע ממרחק, ואמר לו: "חבר, האם אתה מכיר את מורנו?"

"כן חבר, אני מכיר. הפרוש גוֹטַמַה נפטר לפני שבוע. קטפתי את פרח עץ - האלמוג שם."

והנזירים שעדיין לא התגברו על תשוקתיהם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: "הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם נעצמה!" אך הנזירים האלו שהיו חופשיים מהשתוקקות עמדו בקשב ובהבנה מלאה, ואמרו: "כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם לכל זה?"

6.20. ובין חברי הקבוצה היה סוּבְּהַדַּה, [88] אדם שיצא לפרישות בשלב מאוחר בחייו, והוא אמר לנזירים האלו: "די, חברים, הפסיקו לבכות ולילל! סוף סוף התפטרנו מהפרוש הגדול. תמיד היינו מוטרדים מדבריו: 'אין זה ראוי מצידכם לעשות כך, אין זה ראוי מצידכם לעשות כך! ' כעת נוכל לעשות מה שנרצה, ולא נצטרך לעשות מה שלא נרצה!"

אך המכובד קַסַּפַּה הגדול אמר לנזירים: "חברים, הפסיקו לבכות ולילל! האין הבודהה לא אמר לכם שכל הדברים הנעימים והמענגים משתנים, נתונים לפירוד ולתמורה? מה הטעם לכל זה, חברים? כל דבר שנולד, נוצר, מורכב הינו נתון לדעיכה ולא יתכן שלא ידעך."

6.21. בינתיים, ארבעה מנהיגים מבני המַלַּה, לאחר שרחצו את ראשם ולבשו בגדים חדשים, אמרו: "אנו נצית את מדורת ההלוויה של הבודהה", אך הם לא היו מסוגלים לעשות זאת. הם הלכו אל מכובד אַנוּרוּדְּהַה ושאלו אותו לפשר הדבר.

"בני וָאסֵטְּהַה, רצונכם הוא דבר אחד, ורצונן של הישויות השמימיות אחר."

"אם כך, אדוני, מהו רצונן של הישויות השמימיות?"

"בני וָאסֵטְּהַה, רצונן של הישויות השמימיות הוא זה - 'המכובד קַסַּפַּה הגדול נמצא בדרכו על הדרך הראשית מפָּאבָא אל קוּסִינָארָא בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. מדורת ההלוויה של הבודהה לא תדלק עד אשר המכובד קַסַּפַּה הגדול יברך בכבוד עם ראשו לכפות רגליו של הבודהה."

"אדוני, אם זהו רצונן של הישויות השמיימיות, שיהיה כך!"

6.22. אז המכובד קַסַּפַּה הגדול הלך אל מקדשם של בני המַלַּה מַקוּטַה - בַּנְדְהַנַה היכן שהיתה מדורת ההלוויה של הבודהה, ולאחר שכיסה כתף אחת בגלימתו, עם כפות ידיו זו אל זו בכבוד, הקיף את המדורה שלוש פעמים ולאחר שהסיר את הכיסוי מכפות רגליו של הבודהה, ברך אותם בכבוד עם ראשו, וכך גם עשו חמש מאות הנזירים. ולאחר שזה הסתיים, מדורת ההלוויה של הבודהה הוצתה מעצמה.

6.23. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, מה שהיה עור, תחת העור, בשר, גידים, נוזלי - מפרקים, כל אלו נעלמו ואף לא הותירו שאריות אפר או אבק, רק העצמות [89] נותרו. וכל חמש מאות האריגים, אפילו אלו הפנימיים ביותר והחיצוניים ביותר נשרפו כליל. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, החל מטר גשם אדיר מהשמים, ואחד נוסף שהגיע מעצי הסאל [90] אשר כיבו את מדורת ההלוויה. ובני המַלַּה של קוּסִינָארָא שפכו מים מבושמים עליה לשם אותה מטרה. לאחר מכן בני המַלַּה כיבדו את השרידים במשך שבוע באולם האסיפות שלהם, בעשיית סבכת חניתות וחומה מוקפת קשתות, בריקודים, שירה, זרי פרחים ומוזיקה.

החלוקה של שרידי הבודהה

(sarradhtuvibhjana)

6.24. והמלך אַגָ'אטַסַטוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה ממַגַדְהַה שמע שהבודהה נפטר בקוּסִינָארָא ושלח הודעה לבני המַלַּה מקוּסִינָארָא: 'הבודהה היה בן - לוחמים וגם אני בן - לוחמים. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה. אני אבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ' ובני הלִיצְּ'הַבִי מוֵסָאלִי שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: 'הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ' ובני השַקְיָאן מקַפִּילַבַטְּהוּ שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: 'הבודהה היה מנהיג השבט שלנו. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ובני הבּוּלַיַה מאַלַּקַפַּה ובני הקוֹלִיַה מרָאמַגָאמַה שלחו הודעות דומות. הברהמין של וֵטְהַדִיפַּה שמע שהבודהה נפטר ושלח את ההודעה: 'הבודהה היה בן - לוחמים, ואני ברהמין. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ואבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ' ובני המַלַּה של פָּאבָא שלחו את ההודעה: 'הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. '

6.25. כאשר שמעו כל זאת, בני המַלַּה מקוּסִינָארָא פנו אל הקהל ואמרו: "הבודהה נפטר בקהילתנו. לא ניתן אף חלק משרידיו של המכובד." לשמע זאת הברהמין דוֹנַה פנה אל הקהל בדברים הבאים:

"רבותיי, הקשיבו להצעתי.

סובלנות היא תורתו של הבודהה.

אין זה נכון שיתחיל עימות

מחלוקת על שרידיו של הטוב באנשים.

הבה נתאחד באחווה ושלווה

ובחברות נחלק שמונה חלקים:

שיוקמו סְטוּפּוֹת בכל מקום

שכולם יוכלו לראותן - וימצאו אמון!"

"אם כך ברהמין, חלק את שרידיו של המכובד בדרך ההוגנת והטובה ביותר!"

"בסדר גמור, חברים", אמר דוֹנַה. והוא הכין חלוקה טובה והוגנת של שמונה חלקים, ואז אמר לאסיפה: "רבותיי, אנא תנו לי את כד האפר ואקים סְטוּפַּה גדולו לכבודו." והם העניקו לדוֹנַה את כד האפר.

6.26. כאשר בני המוֹרִיַה מפִּיפְהַלַבַנַה שמעו על פטירתו של הבודהה, הם שלחו את ההודעה: 'הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. '

"לא נותר חלק משרידיו של המכובד, כולם כבר חולקו וניתנו. על כן תוכלו לקחת את הגחלים." וכך הם לקחו את הגחלים.

פולחן הקמת הסטופות לשרידים

(dhtuthpapj)

6.27. אז המלך אַגָ'אטַסַטּוּ ממַגַדְהַה בנה סְטוּפַּה גדולה לשרידיו של המכובד ברָאגַ'גַהַה. בני הלִיצְּ'הַבִי מוֵסָאלִי בנו אחת בוֵסָאלִי, בני השַקְיַה מקַפִּילַבַטְּהוּ בנו אחת בקַפִּילַבַטְּהוּ, בני הבּוּלַיַה מאַלַּקַפַּה בנו אחת באַלַּקַפַּה, בני הקוֹלִיַה מרָאמַגָאמַה בנו אחת ברָאמַגָאמַה, הברהמין מוֵטְהַדִיפַּה בנה אחת בוֵטְהַדִיפַּה, בני המַלַּה מפָּאבָא בנה אחת בפָּאבָא, בני המַלַּה מקוּסִינָארָא בנו סְטוּפַּה גדולה לשרידיו של המכובד בקוּסִינָארָא, הברהמין דוֹנַה בנה סְטוּפַּה גדולה לכד האפר, ובני המוריה מפִּיפְהַלַבַנַה בנו סְטוּפַּה גדולה לגחלים בפִּיפְהַלַבַנַה. כך, שמונה סְטוּפּוֹת נבנו לשרידים, תשיעית לכד האפר, ועשירית לגחלים. כך היה בימים ההם. [91]

6.28. שמונה חלקים של שרידים היו ממנו

הכל - רואה. מאלו, שבעה נותרו

בגַ'מְבּוּדִיפַּה בכבוד. השמיני

ברָאמַגָאמַה נשמר בידי מלכי נָאגַה.

שן אחת נשמרה בידי שלושים הישויות

אחת בידי מלכי הקַלִינְגַה, וגם בידי הנָאגוֹת.

הם הפיצו את תהילתם על הארץ הפוריה.

כך החכם מכובד על ידי המכובדים.

ישויות ונָאגוֹת, מלכים והאנשים האציליים ביותר

מביעים את הוקרתם בכפות ידיהם, כיוון שקשה

למצוא אחד כמותו לעידנים אין ספור. [92]


[1] פסגת הנשרים: גִיגְ'הַקוּטַה, Gijjhakuta. רמה נעימה מעל החום המחניק של רָאגַ'גַהַה. השם נילקח מכתבי המהאיאנה אשר לעיתים קרובות ממקמים את דרשותיו של הבודהה במקום זה.

[2] אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה: Ajtasattu Vedehiputta דמות היסטורית המוזכרת במספר מקורות. רייס דיוויס מציין שזה אינו שם פרטי אלא כינוי רשמי. המשמעות המילולית היא 'האויב שעדיין לא נולד' במשמעות 'הוא שנגדו אויב עדיין לא נולד', אולם לנוכח רצח האב שביצע המשמעות המתאימה יותר היא 'האויב של אביו שעדיין לא נולד' (כלומר בעודו ברחם) - הכולל גם סיפור רקע מורחב. במקורות הגַ'אִינִים הוא נקרא קוּנִיקַה או קוֹנִיקַה (Kika, Koika). 'וֵדֶהִיפּוּטַּה' משמעו 'בן של אישה מבני וֵדֶהַה'.

[3] הקונפדרציה של הוַגִ'ינִים, מצפון לארץ מַגַדְהַה לאורך נהר הגַנְגֶס, כללה את בני הלִיצְ'הַבִים של וֵסָאלִי ושל בני הוִידֵהַה, שבירתם היתה מִיטְהִילָא.

[4] תעמולה: Upalpana. רייס דייויס מפרש זאת כ'רמאות, נוכלות, הונאה, שידול, פיתוי, דיפלומטיה. '

[5] דברים שיתרמו לשגשוגכם: מילולית: גורמים שימנעו את דעיכתכם, אַפַּרִיהָאנִייָא דְהַמָּא, Aparihniy dhamm - גורמים לאי - דעיכה.

[6] עבודות: קַמָּארַמָא, Kammram חובב עשייה. כאן המילה קַמַּה היא לא במובן 'פעולה' הבודהיסטי ומפורשת כ'דברים שיש לעשות'.

[7] הישגים חלקיים: להפסיק לעשות מאמצים לפני השגת מטרת ההתעוררות, כלומר, 'לנוח על זרי הדפנה'.

[8] זהו המקום המוזכר בשיחה הראשונה של קובץ השיחות הארוכות, אך לא המקום המוזכר בשיחה החמישית של הקובץ.

[9] זרם הדהמה: דְהַמַּנְבַיַה, dhmmanvaya. 'הדרך בה הדהמה הולכת'.

[10] רוב המבנים באותה תקופה היו עשויים מעץ, ולכן מאחר והיה יוצא דופן הוא כונה 'בית הלבנים'.

[11] הפרשנות מציינת שבודהות יכולים לחוש תשישות פיזית אך לא תשישות מנטלית.

[12] מראת הדהמה: דְהַמָּאדָאסַה, dhammdsa. בה אדם יכול לבדוק את עצמו.

[13] 'בעל אמון בלתי ניתן לערעור' - באמצעות 'כניסה לזרם' התעלה מעבר לספק.

[14] השמונה הם מי שהשיג את המצב של 'נכנס - לזרם' ומי שהשיג את 'הפרי' שלו (נספרים בנפרד), ובדומה גם שלושת המצבים הגבוהים יותר: 'חוזר - פעם - אחת', 'לא - חוזר' ו - 'אַרַהַנְט'

[15] 'חוסר עקביות': וִינְיוּפּסַּטְהֵהִי viupassahehi. ללא הפרעה.

[16] שיחה 22 בקובץ השיחות הארוכות מוקדשת לנושא הקשב. הפרשנות אומרת שקשב מודגש כאן בשל המפגש המתקרב עם אַמְבַּפָּאלִי היפה.

[17] יצאנית: גַנִיקָא, gaik. היא היתה עשירה ותרבותית עם מיומנויות כשל גיישה.

[18] כחול: נִילַה, Nila: מתורגם באופנים שונים 'כחול כהה', 'כחול - ירוק' וכדומה. גברים התאפרו בצבעים שונים.

[19] הכנסות: סָאהָארַם, shra. מילולית: 'עם המזון שלה', כלומר הכנסותיה.

[20] יש כאן משחק מילים על המילה אַמְבַּה (amba, מנגו) ו'אַמְבַּקָא' (ambak, אישה). משמעות שמה היא 'שומרת - המנגו'.

[21] אמירה מפורסמת שמשמעותה שאין 'תורת נסתר' בבודהיזם, לפחות לא על פי מה שהמייסד לימד. ועדיין אין כאן סתירה עם המשל של עלי הסִימְסַפָּא (simsap) בקובץ SN 56.31.

[22] 'אקח אחריות': פַּרִיהַרַסָּאמִי, pariharissmi. 'אני אדאג לה'.

[23] קשורה ברצועות: וֵגְהַה - מִיסַּקֵנַה, vegha-missakena. המשמעות המדוייקת של הביטוי לא ידועה, אך עדיין הוא מהווה דימוי מאוד חזק.

[24] 'לא מכוון את תודעתו לאף סימן': סַבַּה - נִימִיטָּאנַם אַמַנַסִיקָארָא, sabba-nimittna amanasikr. או מכוון את תודעתו הרחק מסימנים חיצוניים.

[25] על פי הפרשנות הכוונה היא להרגשות ארציות.

[26] ריכוז אליו נכנסים בזמן מדיטציית ויפסנא אינטנסיבית.

[27] אי: דִיפַּה, dpa. סנסקריט: dvpa, אי לעומת סנסקריט: dpa, 'מנורה'. אך אנחנו לא יודעים בוודאות האם הבודהה ביטא את שתי המילים האלו באותו אופן. כך או כך הבודהה לימד שאדם צריך להיות אי (או מנורה) לעצמו ולא לימד על 'עצמי גדול' מכל סוג שהוא, כפי שמספר פרשנים ניסו להסביר.

[28] הנעלים מכל: טַמַטַגֶּה, tamatagge. למרות שהמשמעות המדוייקת של המונח לא ברורה לגמרי, המשמעות היא ה'גבוהים מכל', 'הטובים מכל' או 'הנעלים מכל'.

[29] סַטַּמְבַּקַה: מקדש 'שבעת המנגו'.

[30] בַּהוּפּוּטַה: מקדש 'הבנים הרבים', בו אנשים נהגו להתפלל אל עץ 'פיקוס קדוש' עתיק להולדת בנים זכרים.

[31] ארבעת הנתיבים לעוצמה: אִידְהִיפָּאדַא, iddhipd. ראה פסקה 22 בסוטה 18.

[32] 'יכול ללא ספק לחיות מאה שלמה או מה שנותר ממנה': kappa v tiheyya kappvasesa v. הפיסקה הזו שנויה במחלוקת. המשמעות השכיחה של קּפַּה (kappa) היא עידן, תקופה של התרחבות והתכווצות היקום. הפרשנות של קובץ השיחות הארוכות לעומת זאת מפרשת במקרה זה את המונח כ'תוחלת חיים מלאה' (בימיו של הבודהה גוטמה היא הייתה מאה שנה, ראה סוטה 14 פסקה 1.7). ומפרשת את המילה אַבַסֶסַה (avasesa) כ'עודף' (לעומת 'שארית'). כמו וולש, גם אני בחרתי לתרגם את המונחים כאן כ'מאה' ו - 'שארית' בהתאמה. 'שארית' המאה במקרה של הבודהה גוטמה היא עשרים שנה. האלטרנטיבה בה הבודהה ימשיך לחיות כאדם זקן מיליוני שנה נוספים עד קץ עידן היקום הנוכחי נראית לי אבסורדית הן מבחינה פזיולוגית והן מהבחינה של דעיכת הדהמה הצפויה והופעת בודהה נוסף כמובטח, שלא תיתכן ללא העלמות מוקדמת של הדהמה מהעולם.

[33] מָארַה: Mra. מילולית: מוות, הרשע. פרסוניפיקציה של הרוע, המפתה, בדומה לשטן התנכ"י. אך גם כאן כמו במקרה של בְּרַהְמָא, זוהי משרה זמנית ומתחלפת.

[34] 'הדהמה בעלת התוצאות המופלאות': sappihriya dhamma. אין הכוונה כאן לנס מופלא, אלא לשחרור המיוחל מהסבל כדבר מופלא.

[35] רשע: פָּאפִּימַנְט, ppimant. כינוי למָארַה. מתורגם גם 'המרושע'.

[36] הפרשנות מסבירה: 'כפי שהלוחם שובר את השריון שלו בתום הקרב. '

[37] וולש מציע שזהו מקרה בו ישות שמיימית עוצמתית חסרת איזון בכוחותיה.

[38] מגשים ניבאנה ללא שארית: anupdisesya nibbna-dhtuya parinibbyati. 'נכנס לאלמנט - הניבאנה ללא שאריות של המצרפים'. או במונחים ארציים 'מת'. (להרחבה ראה המונח 'ניבאנה' במילון המונחים הבודהיסטי).

[39] או אסיפות של מאות רבות של בני - לוחמים.

[40] דרגות של התמחות: אַבְּהִיבְּהָאיַטַנָאנִי, (abhibhu-ayatanni) abhibhyatanni. ראה סוטה 77 בקובץ השיחות הבינוניות.

[41] פרח קַנִּיקָארַה: פרח העץ pterospermum acerifolium. 'פטרוספרמון אדר', עץ זקוף בעל עלווה נאה במיוחד.

[42] כוכב הבוקר אוֹסַדְהִי: 'כוכב הריפוי', מזוהה עם ונוס (כוכב נוגה).

[43] שמונה החרויות מופיעות גם בסוטה 15, פסגה 35.

[44] תמורה במובן של להפוך מדבר אחד לדבר אחר.

[45] חמש היכולות הרוחניות הן: אמון (saddh), מאמץ (viriya), קשב (sati), ריכוז (samdhi), וחוכמה (pa). אמון צריך להיות מאוזן עם חוכמה ומאמץ צריך להיות מאוזן עם ריכוז, אך קשב מאוזן בעצמו. (ראה גם ויסודהימגה 4.45-49).

[46] השמות של הכוחות האלו זהים לאלו של חמש היכולות שהוזכרו קודם. ההבדל הוא שלאחר כניסה לזרם הם הופכים לכוחות בלתי ניתנים לערעור על ידי הניגודים שלהם.

[47] הקבוצה הזו של 37 פרטים מהווה את הבּוֹדְהִיפַּקְּהִייַה - דְהַמָא, bodhipakkhiya-Dhamm, דברים המשתייכים להתעוררות. (ראה קובץ השיחות הבינוניות, 77)

[48] מסתבר שבודהות, כמו פילים, מסובבים את כל גופם על מנת להביט אחורנית.

[49] השלישיה הרגילה הכוללת מוסר, ריכוז וחוכמה עם התוצאה שהיא שחרור.

[50] 'חזיר מעודן': סוּקַרַה - מַדַּבַה, sukara-maddava (skara - חזיר, maddava - עדין, רך). שם המאכל בעל משמעות מעורפלת, ניתן להבין זאת כחלקים העדינים של החזיר או 'מה שהחזיר נהנה ממנו'. הפרשנות מציעה שלושה פירושים: (1) בשר חזיר בר לא צעיר ולא מבוגר מידי שנמצא ללא שהרגו אותו. (2) אורז מבושל רך ומורתח עם 'חמש מוצרי הפרה'. (3) מאכל בעל תכונות מאריכות חיים (rasayna). פרשנים מודרניים העדיפו את הפירוש של 'כמהין' ואף נמצאו מספר ראיות לכך, אך יתכן שהרצון להציג דווקא מאכל צמחוני הוא שהוביל לכך. לגבי הסוגייה של צמחונות ובודהיזם ראה סוטה 55 בקובץ השיחות הבינוניות.

[51] פסקאות מעין אלו חוברו על ידי נזירים בכירים שהשתתפו באסיפת הדיקלום לאחר מות הבודהה, וכך גם פסקאות 38 ו - 41.

[52] אָלָארַה קָאלָאמַה היה מורו הרוחני הראשון של הבודהה טרם התעוררותו (ראה סוטה 26 מקובץ השיחות הבינוניות).

[53] הנהר אותו הזכיר אָנַנְדַה קודם לכן (פסקה 22).

[54] או 'אזור השעשועים (upavattana) השייך לבני המַלַּה'.

[55] הפרשנות מציינת שהישויות האלו היו 'לא - חוזרים' וחלקן אף 'אַרַהַנְטִים'.

[56] תתעורר תחושת דחיפות: סַמְבֵגַ'נִייָאנִי, savejanyni. 'תתעורר סַמְבֵגַה (savega, תחושת דחיפות) '.

[57] הבודהה נולד בלוּמְבִּינִי, Lumbini (כיום Rummindei בנפאל).

[58] הבודהה הגשים התעוררות באוּרוּבֵלָא, Uruvel (כיום בּוּדְה - גַיָא, Buddh-Gaya בבִּיהַר, Bihar).

[59] הבודהה נשא את הדרשה הראשונה על 'הנעת הגלגל' בפארק הצבאים באִיסִיפַּטַנַה, Isipatana (כיום סַרַנַטְ', Saranath) לא רחוק מהעיר וָארָאנַסִי (Vrasi, בֶּנַרֵס, Benares).

[60] הבודהה הגשים ניבאנה סופית ומת בקוּסִינָארָא, Kusinr (כיום קושִינָאגָאר, Kushingr)

[61] נראה שהפסקה הזו הוכנסה לכאן באופן שרירותי. (ראה קובץ השיחות המקובצות 35.127)

[62] 'לחתור למטרה העליונה', מילולית: 'לטובתכם', אך הפרשנות אומרת 'למטרה העליונה, כלומר אַרַהַנְטיות - שחרור סופי. '

[63] ברזל: אָיַסַה, yasa. מילולית: ברזל, אך הפרשנות של הקובץ לא הסתפקה בכך ופירשה זאת כ'זהב', ועל כך הדעות חלוקות.

[64] סטופה: stupa. מבנה מצבה שנבנה לכבוד אדם חשוב כגון בודהה, אַרַהַנְט או שליט מניע גלגל. בדרך כלל צורתו כשל חרוט.

[65] ככל הנראה משחה מעץ אלגום (סוג של עץ ריחני הגדל בהודו) או אוכרה (אדמה צהובה או חומה - אדומה המשמשת כפיגמנט).

[66] בודהה 'פרטי' אשר למרות התעוררותו אינו בעל יכולת ללמד ולהפיץ את התורה.

[67] המילה כאן היא וִיהָארַה (vihra), אשר בהקשר זה אינה יכולה להיות 'מנזר' והפרשנות מסבירה זאת כ'אולם כינוסים'.

[68] 'פתח הכניסה': קַפִּיסִיסַם, kapissa, מילולית: 'ראש קוף'. ומכאן 'משקוף עליון'. רייס דיוויס מציין שאָנַנְדַה היה אמור להיות מאוד גבוה כדי להשען עליו. הוא מציע על פי פרשנות אחרת שהכוונה כאן היא על בריח הדלת.

[69] אָנַנְדַה הפך לאַרַהַנְט בלילה לפני האסיפה הגדולה הראשונה, לאחר מות הבודהה.

[70] התכונה המדהימה הזו היא ביחס לכל אחת מארבע הקבוצות ולכן הן נספרות כארבע תכונות.

[71] אָלַקַמַנְדָא: עירו של קוּבֵרַה. לפרטים ראה סוטה 32 פסקה 7.40.

[72] פסקאות 17-18 חוזרות על עצמן כלשונן בסוטה 17.

[73] לחפש אחר הידיעה הגבוהה: אַנְיַה - פֵּקְהוֹ, a-pekho. מתורגם גם כ'מתוך רצון לידע'. אך המילה אַנְיַה (a) היא מונח שמיוחס לידיעה הגבוהה ביותר, כלומר התעוררות.

[74] הדרגות האלו הן: 'הנכנס - לזרם', 'חוזר - פעם - אחת', 'לא - חוזר', 'אַרַהַנְט'.

[75] המבוססים בתודעותיהם: המוסמכים לכך.

[76] על פי הפרשנות, המשפט האחרון נוסף באסיפה הגדולה על ידי הנזירים הבכירים.

[77] 'חבר' - אָבוּסוֹ, vuso.

[78] 'אדון נכבד': בְּהַנְטֵה, bhante. באנגלית השימוש המודרני הוא 'Venerable Sir'. יש להדגיש כאן שנטיית המילה היא של פְּנִייַה, ולא של כינוי גוף.

[79] 'המכובד': אָיַסְמָא, yasm. התואר השכיח כאשר מדובר בנזירים כמו איזכור 'המכובד אָנַנְדַה'.

[80] הסנגהה לא ניצלה את ההרשאה הזו מעולם מאחר ואָנַנְדַה לא שאל את הבודהה אילו כללים נחשבים כמשניים.

[81] עונש - הברהמה: בְּרַהְמַדַנְדַה, brahmadaa. מוזכר במובן שונה בסוטה 3 פסקה 1.23. צְ'הַנַּה היה הרכב של גוטמה טרום היתעוררותו ולאחר מכן הצטרף למסדר הנזירים, אך היה אדם עקשן. הטיפול בו על פי הוראת הבודהה גרם לו להתעשת.

[82] פּסָאדָא, pasd: 'בהירות ושלווה מנטלית'. על פי הפרשנות אָנַנְדַה היה בדרגת התעוררות הפחותה ביותר מבין הנזירים באסיפה.

[83] כל הדברים המותנים נתונים לחידלון - תרגלו בחריצות: vayadhamm sankhr appamdena sampdetha. האמירה הזו כבר הוזכרה בסוטה 16 פסקה 13.5. על פי גרסאות שונות נראה שהניסוח המקורי המדוייק כנראה השתבש במשך הזמן.

[84] אָנַנְדַה הצעיר יותר פונה אל אַנוּרוּדְּהַה כפי שהורה הבודהה ואַנוּרוּדְּהַה משיב לו באותה הלשון.

[85] anicc vata sankhr uppda-vaya-dhammino, uppajitv nirujjhanti, tesa vupasamo sukho. הכרזה חגיגית זו נאמרה בהזדמנויות שונות. במקרה אחד היא נאמרת בסיום סוטה 17.

[86] קַסַּפַּה הגדול: אחד התלמידים הבולטים ביותר של הבודהה. יש להבחין אותו מתלמידים רבים אחרים בשם קַסַּפַּה. היו לו כוחות על - טבעיים גדולים, ונאמר עליו שחי יותר ממאה ועשרים שנה. כמו כן, הוא ניהל את האסיפה הגדולה הראשונה.

[87] סגפן חסר - בית: אַגִ'יבַיקַה, agivaka.

[88] לא אותו סוּבְּהַדַּה שמוזכר בסוטה 5 פסקאות 23-30.

[89] עצמות: סַרִירַה, sarra. בתקופה מאוחרת יותר פורש כחומר שלא ניתן להרוס אותו הנמצא באפר שריפה של אַרַהַנְטִים.

[90] יש עצים שאומרים עליהם שיש להם את התכונה לכבות אש.

[91] כאן נראה שהיה הסיום המקורי של הסוטה.

[92] על פי בודהגוסה והפרשנות, הפיוט הזה נוסף על ידי הנזירים הבכירים מסרי לנקה.
תוחלת חיים מערכות מנטליות נזירים להסיר אחריות פולחן סיפור מיהו מנהיג לאכול בשר להציג מקוריות בודהיזם
אמון אחרי בגידה, לסלוח אחרי בגידה, איך להחזיר אהבה אחרי בגידה? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? החזרת אהבה אחרי בגידה, האם לחזור אחרי בגידה? איך להחזיר אקסית אחרי בגידה? זוגיות אחרי בגידה, לסלוח לך לאחר בגידה, לרצות אותך אחרי בגידה
אמון אחרי בגידה, לסלוח אחרי בגידה, איך להחזיר אהבה אחרי בגידה? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? החזרת אהבה אחרי בגידה, האם לחזור אחרי בגידה? איך להחזיר אקסית אחרי בגידה? זוגיות אחרי בגידה, לסלוח לך לאחר בגידה, לרצות אותך אחרי בגידה
...בגידה, לסלוח אחרי בגידה, איך להחזיר אהבה אחרי בגידה? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? החזרת אהבה אחרי בגידה, האם לחזור אחרי בגידה? איך להחזיר אקסית אחרי בגידה? זוגיות אחרי בגידה, לסלוח לך לאחר בגידה, לרצות אותך אחרי בגידה איך לגרום למישהו לתת בך אמון מחדש אחרי בגידה? כאשר אדם בוגד, משקר, או פוגע בצורה כלשהי באמון של אדם אחר, האתגר המרכזי הוא לגרום לצד שנפגע להאמין בו שוב. אליעד כהן מסביר שהדרך להחזיר אמון לאחר בגידה כוללת טיפול בשני היבטים עיקריים: הפחתת הסיכוי שהבגידה תתרחש שוב, והפחתת הסיכון שהאדם...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים - חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים - חלק 1
...בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים - חלק 1 איך להגיב לילד שמתנהג באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו? כאשר ילד פועל באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו, חשוב להבין תחילה מדוע הוא בחר בדרך זו. למשל, אם ילד רואה שמישהו מתכנן לפגוע בו, בחברו או אפילו בחיה שהוא אוהב, הוא עשוי לבחור באלימות מתוך אמונה שזה הפתרון הטוב ביותר לסיטואציה באותו רגע. אליעד מסביר כי ברגע האמת, הילד מגיב לפי הדחף האינסטינקטיבי...
איך לרפא הפרעות נפשיות? איך אפשרי לעזור למי שלא עוזר לעצמו? איך אפשר לרפא חולה נפש שלא רוצה לעזור לעצמו? איך אפשר לרפא מחלת נפש? טעויות בטיפול בהפרעות נפשיות, השפעת הסביבה על פגוע נפש, עזרה למשפחה של בעל הפרעת אישיות
איך לרפא הפרעות נפשיות? איך אפשרי לעזור למי שלא עוזר לעצמו? איך אפשר לרפא חולה נפש שלא רוצה לעזור לעצמו? איך אפשר לרפא מחלת נפש? טעויות בטיפול בהפרעות נפשיות, השפעת הסביבה על פגוע נפש, עזרה למשפחה של בעל הפרעת אישיות
...למי שלא עוזר לעצמו? איך אפשר לרפא חולה נפש שלא רוצה לעזור לעצמו? איך אפשר לרפא מחלת נפש? טעויות בטיפול בהפרעות נפשיות, השפעת הסביבה על פגוע נפש, עזרה למשפחה של בעל הפרעת אישיות איך אפשר לרפא הפרעות נפשיות, גם כשאנשים לא רוצים עזרה? האם אפשר לרפא אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות, גם אם הם לא רוצים עזרה? אליעד כהן טוען שכן, ואפילו טוען שזה אפשרי לרפא אנשים שלעיתים לא רק לא רוצים עזרה, אלא חושבים כי הם חסרי תקנה. בהרצאה הוא מציין כי יש אנשים שסובלים מהפרעות נפשיות, כמו סכיזופרניה, פרנויה, אישיות גבולית...
אושר, רוצה להיות מאושר תמיד, מצבי רוח משתנים, אושר נצחי, איך להיות מאושר באמת? הדרך אל האושר, הסוד של האושר, מהו אושר נצחי? איך אפשר להיות מאושר? סוד האושר, אושר בחיים
אושר, רוצה להיות מאושר תמיד, מצבי רוח משתנים, אושר נצחי, איך להיות מאושר באמת? הדרך אל האושר, הסוד של האושר, מהו אושר נצחי? איך אפשר להיות מאושר? סוד האושר, אושר בחיים
...רוצה להיות מאושר תמיד, מצבי רוח משתנים, אושר נצחי, איך להיות מאושר באמת? הדרך אל האושר, הסוד של האושר, מהו אושר נצחי? איך אפשר להיות מאושר? סוד האושר, אושר בחיים איך ניתן להיות מאושר תמיד, למרות שהמציאות משתנה? בהרצאה זו, אליעד כהן מציג את השאלה המרכזית: איך אפשר להיות מאושר כל הזמן, כאשר המציאות משתנה כל הזמן? הוא פותח בשיחה על הצורך לקבל את המציאות כפי שהיא, אך מציין שלעיתים, כאשר אדם מנסה לקבל את המציאות כפי שהיא, הדבר גורם לו להרגיש אפילו גרוע יותר. הוא מציע שהתשובה טמונה בהבנה עמוקה יותר של...
ניתוח NLP, דרכי שכנוע, שכנוע מוסווה, טכניקות שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע לשוניים, שכנוע תת סיפי, איך עושים סוגסטיה? טכניקות של nlp למתחילים, כתיבת טקסט שכנוע, אמצעי שכנוע בטקסט
ניתוח NLP, דרכי שכנוע, שכנוע מוסווה, טכניקות שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע לשוניים, שכנוע תת סיפי, איך עושים סוגסטיה? טכניקות של nlp למתחילים, כתיבת טקסט שכנוע, אמצעי שכנוע בטקסט
...NLP, דרכי שכנוע, שכנוע מוסווה, טכניקות שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע לשוניים, שכנוע תת סיפי, איך עושים סוגסטיה? טכניקות של nlp למתחילים, כתיבת טקסט שכנוע, אמצעי שכנוע בטקסט איך ניתן לשכנע אנשים בצורה יעילה באמצעות NLP? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציע טכניקות שכנוע שונות, בהן הוא משתמש בשפת NLP (Neuro-Linguistic Programming), שמטרתן לשכנע את הקהל או את הלקוחות באמצעים לשוניים. לדוגמה, אליעד מפרט את השימוש במילים שמכוונות את המוח של השומע למחשבות או רגשות מסוימות, ובכך להפעיל את תת - המודע של אותו אדם, ולטפח...
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
...תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות מהי חשיבה תכליתית ואיך היא משפיעה על חיינו? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג בשיחה הוא חשיבה תכליתית, והשאלה כיצד תכליתיות משפיעה על המוטיבציה והחוויה האנושית. על פי אליעד, אם אדם יבחר לבצע רק פעולות שיש להן תכלית ברורה, הוא למעשה לא יעשה שום דבר, כיוון שתמיד אפשר לערער על התכלית ולשאול לשם מה הפעולה נעשית. כל פעולה או רצון מתבססים על ההנחה שיש הבדל בין תוצאה מסוימת לבין מציאות אחרת, אך אם מתמקדים באמת האבסולוטית...
פרידות ומערכות יחסים, מי זרק את מי? מי נפרד ממי? למה היא זרקה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? למה הוא זרק אותי? למה היא לא רוצה אותי? למה היא בגדה בי? למה הוא בגד בי? למה הוא לא רוצה אותי? להחזיר את האקסים
פרידות ומערכות יחסים, מי זרק את מי? מי נפרד ממי? למה היא זרקה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? למה הוא זרק אותי? למה היא לא רוצה אותי? למה היא בגדה בי? למה הוא בגד בי? למה הוא לא רוצה אותי? להחזיר את האקסים
...למה היא זרקה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? למה הוא זרק אותי? למה היא לא רוצה אותי? למה היא בגדה בי? למה הוא בגד בי? למה הוא לא רוצה אותי? להחזיר את האקסים מי זרק את מי בפרידה? האם באמת נכון לומר שהצד שהחליט להיפרד, הוא זה שזרק את בן הזוג השני? לעיתים קרובות השאלה מי זרק את מי? עולה אחרי פרידה, ומעוררת תחושת אכזבה ותחושת חוסר אונים אצל הצד המורחק. אליעד כהן טוען שבפועל, ברוב המקרים (99.9% מהמקרים), מדובר בפרידה הדדית, כלומר, שני הצדדים זורקים אחד את השני. זה קורה משום שבסופו של דבר...
שיטת ההיפוכים, השיטה של אליעד כהן, הסיפור של אליעד כהן, איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר? איזון רגשי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, מודעות עצמית, רוחניות, סוד האושר, שלמות עצמית
שיטת ההיפוכים, השיטה של אליעד כהן, הסיפור של אליעד כהן, איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר? איזון רגשי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, מודעות עצמית, רוחניות, סוד האושר, שלמות עצמית
...השיטה של אליעד כהן, הסיפור של אליעד כהן, איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר? איזון רגשי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, מודעות עצמית, רוחניות, סוד האושר, שלמות עצמית מהי שיטת ההיפוכים של אליעד כהן? שיטת ההיפוכים של אליעד כהן עוסקת בעיקר בהבנה וביישום של דבר והיפוכו בו - זמנית. אליעד מסביר שבפועל, האדם תמיד שואף לשלמות, אך לא מצליח להרגיש אותה מכיוון שכל פעולה שיבחר בה כרוכה בחיסרון או בהפסד של משהו אחר. לדוגמה, אם אדם בוחר לעבוד, הוא יחווה חיסרון של מנוחה, ואם הוא בוחר לנוח, יחווה חיסרון של עבודה. אף...
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב - חלק 1
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב - חלק 1
...מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב - חלק 1 מהו סיפור מעשה מאבדת בת מלך של רבי נחמן מברסלב? סיפורו של רבי נחמן מברסלב, מעשה מאבדת בת מלך, הוא אחד מסיפורי המעשיות המפורסמים ביותר, המסמל באופן עמוק ומפורט את החיפוש האנושי אחר אושר, משמעות ותכלית. אליעד כהן מסביר כי זה סיפור שכל מי ששומע אותו, מתעוררים בו הרהורי תשובה - כלומר, רצון לחזור אל המקור, אל החלום, ואל הרצון העמוק ביותר שיש לאדם. מה מסמלים המלך...
איזון - למה יש כאלו שלא אוהבים איזון? איך להגיע לאיזון?
...איזון? איך להגיע לאיזון? מי שיתבונן בעניין יראה, כי יש בני אדם, שהם מטבעם, לא אוהבים להיות באיזון. ולמרות שלאיזון יש תועלות רבות, הרי שעדיין ישנם בני אדם, שמסיבות שונות, מעדיפים את חוסר האיזון על פני האיזון. וכל אדם ואדם, אוהב לפעמים לעשות דברים בצורה לא מאוזנת. והשאלה היא, ממנה נובעת הנטייה של האדם לחוסר איזון? וכיצד להגיע לאיזון? וכפי שכבר ביארתי, האדם אוהב להרגיש טוב. ואחד מהדברים שנצרכים כדי להרגיש טוב, זה שהאדם ירגיש שהוא חופשי. והרעיון של הצורך באיזון, למרות שהוא חיובי ויעיל, הרי שהוא סוג...
האם אנחנו שייכים למשפחת ה"אוגרים"?
...עם חברה, שוחחנו על חג הפסח המתקרב ובא, חג זה בשמו הלא רשמי חג הניקיון. שוחחנו על כמות הציוד העצומה שהיא מוציאה מהבית, שיחה זו העלתה בי מחשבות רבות בנושא האגירה. אנחנו אוגרים כל הזמן, ציוד, בגדים אוכל וגם פחדים, דפוסי התנהגות, דפוסי חשיבה, פרדיגמות, חוויות. זמן הפסח הוא זמן טוב, לעשות בדק בית ולנקות. כיצד נדע האם לפנות או להשאיר? נשאל את עצמנו את השאלה: האם הדבר מועיל לנו? האם אנו משתמשים בו בהווה? נסתמך על עובדות בלבד ולא על השערות, כי הרי לכל אחת בארון יש בגד שאולי תלבש בעתיד, אבל המציאות שונה...
דאגות חרדות ופחדים
...ופחדים ישנם המון סוגים והגדרות שונות לפחדים, חרדות ודאגות, הגדרות שמנסות לעשות סדר מצד אחד, מהצד שני הן יוצרות בלבול לאלו שאינם מתמצאים ממש במושגים. הפעם נדבר על המכנה המשותף בין חרדות, דאגות ופחדים. נתרכז בסיבות והמניעים להיווצרותם ונעלה מעט את רמת המודעות ותשומת הלב שלנו לעניין. ד. ח. פ יכולים להופיע במגוון צורות ומצבים, לדוגמה: פחד מפיטורים, חרדה מזה שיאשימו אותי במשהו שעשיתי, חרדה שיאשימו אותי במשהו שלא עשיתי, חרדת מבחנים, חרדת קהל ועוד המון צורות שונות. למרות כל ההגדרות השונות והמרובות, אפשר...
הכעס מהות ומשמעות
...מהות ומשמעות מאת דר יגאל גליקסמן ההיסטוריה האנושית מלאה בעובדות כי כעס לביטויו השונים מהווה חלק בלתי נפרד מהתנהגויותיו של האדם. משפטים כמו: האדם רע מנעוריו, האדם ניכר בכוסו, בכיסו ובכעסו, איזהו הגיבור הכובש את יצרו? אדם לאדם זאב מצביעים על קשר הדוק בין היצר לכעס. ניסיוני המקצועי מחזק יום יום את אמונתי ותפיסת עולמי כי יש ביכולתו של האדם לבחור את רגשותיו, מחשבותיו החלטותיו והתנהגויותיו. עלינו לזכור כי תחושות אינן רגשות המופיעים אצל כל אחד ואחת מאתנו, תחושות הן למעשה סוג של תגובות שאנו בוחרים ואכן...
חתירה למגע - להגיע לעימות עם מה שמטריד אותנו
...שמטריד אותנו לפני כמה ימים קיבלתי אימון טוב מידיד. הידיד הזה לא אוהב אימון ולא מאמין בו. הוא סקפטי לחלוטין לכל העיסוק שלי. אימון עסקי? אם יש לך מוצר טוב, תמכור. אם לא, לא. אימון להרזיה? הכל גנים. אימון אקדמי? אם אתה גאון, אתה מסיים מהר. אם לא, חבל על הזמן. וכך הלאה. דיבורים? זה רק לנשים, והם חסרי תועלת. ואכן הוא ידיד מאוד שתקן. הוא לא אוהב להשוויץ, ולא אוהב להתלונן, מה שמשאיר לו מעט מאוד לומר. אבל פה ושם יש לו משהו מעניין לומר. לפני כמה ימים נפגעתי ממשהו שאישה אמרה לי. היא האשימה אותי במשהו שלדעתי...
אימון אישי לנוער - האם אנו יודעים מספיק על ילדינו?
...לנוער - האם אנו יודעים מספיק על ילדינו? לאור ההתרחשויות האחרונות בקרב בני הנוער, אנו צריכים לשאול את עצמנו כהורים, מה מקור הבעיה בחברה שלנו? מה קורה לילדינו? מה אנו כהורים צריכים לעשות כדי שהדברים ייראו אחרת? אנו מגדלים את דור העידן הטכנולוגי, ילדים שיושבים שעות מול המחשב, מתקשרים דרך המחשב וחשופים לסכנות, ילדים החשופים מגילאים מאד צעירים לשתיית אלכוהול, יודעים, שומעים, נחשפים כבר בגילאי 9 לנשיקות צרפתיות ולעולם המין... איך אנו כהורים יכולים לעצור את הטירוף וללמד את ילדינו לא לחצות גבולות בגילאים...
בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?
...- מהו ואיך לצאת ממנו? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?. בית הכלא השמור בעולם שאין שום אפשרות בעולם לצאת ממנו, ובית הכלא הזה הוא הרצון העצמי של האדם. הרצון של האדם, זה שהאדם רוצה דברים זה הכלא הגדול בעולם. וזה בית הכלא השמור בעולם כי אי אפשר לצאת ממנו. המהות של כלא - מקום מוגבל - מקום שמחליטים לך, נותנים לך לעסוק עבודות פרך. מענים אותך ולא משלמים לך אם זה אכזרי יותר. בית הכלא זה הרצון העצמי של האדם, מאמלל אותו. הרצון העצמי מגביל את...
כוסמת - הכוסמת לשובע ולרזון
...לסווג עם משפחת הדגנים למרות שהיא אינה דגן, מוצאה ממשפחת הארכוביתיים, היא אינה מכילה גלוטן ומצויינת עבור חולי צליאק הרגישים לגלוטן החיטה. הכוסמת מכילה סיבים תזונתיים, חלבונים ומינרלים חיוניים כמו ברזל, מגנזיום, זרחן אשלגן, ואבץ. מינרלים המעורבים בתהליכים ביוכימיים שונים בגופינו ואחראים על תפקוד תקין של המערכת החיסונית. כמו כן הכוסמת מכילה חומצות אמינו חשובות ועוד ויטמינים החשובים לבריאותינו. בכוסמת נמצאים חומרים אנטי אוקסידנטים לדוג חומר בשם רוטין המונע דלקות, מגן על כלי הדם ועל התאים ובכך מונע ה...
רומנטיקה אהבה וזוגיות - ארבעת היסודות ברומנטיקה.
...- ארבעת היסודות ברומנטיקה. כפי שנהוג לחלק את הרפלקסולוגיה והאסטרולוגיה לארבעה יסודות של אדמה, מים, אש ואוויר, ניתן בהחלט לראות מאפיינים של המרכיבים בקווי האישיות של האדם ובוודאי כאשר זה בא לידי ביטוי במישור הרומנטי. כי אז אנו נעשים יותר מוחצנים ושיווקיים כלפי עצמנו וכלפי הפרטנר שלנו. אתחיל בטיפוס האדמה. האדמה מייצגת קרקע ביטחון, בסיס, וכל המשתמע מהמוכר והידוע. טיפוס אדמה זהו אדם החלטי, עפי רב בעל מבנה גוף מוצק, כתפיים רחבות, יעסוק בדכ במקצועות ארציים ופרקטיים כמו: פיננסיים, תיווך, נדלו, חקלאות,...
לקחת את הדברים בקלילות
...בונוס חשוב מאוד בחיים, וכן, לקחת את הדברים בקלילות זהו דבר חשוב מאוד, כי כאשר האדם לוקח את החיים קשה, גם קשה לו יותר, וגם הוא מחלה את עצמו סתם. הוא לא מרוויח כלום מזה, וחבל על הזמן הנוכחי, וחבל על השנים אחרי כן, זה רק מקשה את החיים. הקפדה על הבריאות חשובה מאוד, והיא כוללת בתוכה סדר יום בריא, ובין היתר לעשות דברים בשעות סדירות. אוכל בריא נותן ויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף. חלק מהדברים הבריאים הוא לעשות פעילות גופנית בריאה, ולפחות ללכת ברגל, חוץ מזה, אחד הדברים הבריאים הוא לעשות פעילויות שונות במ...
להתעורר מסיוט ברגע השיא. הסוף של הטיפשות והשקרים. ייאוש מוחלט שמוביל לאושר. בסוף הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1
...והשקרים. ייאוש מוחלט שמוביל לאושר. בסוף הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1 והעניין הוא כי האדם רוצה שלמות. ולמרות שלאדם לא בדיוק ברור מהי אותה שלמות שהוא רוצה אף על פי כן כל מעשיו / תיכנוניו / פועלו וכו, נעשים מתוך מטרה להגיע לשלמות. והנה, בהתחלה האדם חושב בטעות (באמת?) שאת השלמות הנל, הוא ישיג באמצעות דברים חיצוניים כלשהם כגון כסף רכוש וכו,. ואחכ עם הזמן / כשהאדם מקבל קצת יותר שכל הוא מגלה שכל הדברים האלו נותנים לי טוב רגעי אך בהחלט לא עוזרים לו להגיע...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תעמולה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תעמולה, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תעמולה, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
בוכה מכל דבר האם לקנות או לשכור דירה? למה היא רוצה לעשות סקס? עקרון הסיבתיות להרגיש את הגוף איזהו מכובד לסבול מחרדה חרדה מציקה ביטחון עצמי עם בחורה איך נוצר הרצון לאהוב את עצמי? לאהוב את מה שאין מי לא יכול לאהוב? מאושר באמת ובשלמות מאושר בלי להתעקש פחד להיפגע וחוסר רומנטיקה להתמודד עם בגידות בזוגיות האם אפשר לקבל החלטה בלי פחד? להחליט כשאין בחירה התמודדות עם תחרות להתמודד עם פוביות איך אנשים מצליחים חושבים? למה צריך מוטיבציה להשיג מטרות? איך להשיג לקוחות? איך לשכנע שיש סיבה? שיטות חינוך טיפול בפחדים אצל ילדים השפעת התת מודע על המודע בעיה של מורה רוחני איך נוצרת הפרעת אישיות? סכיזופרניה החלמה מלאה איך לא להראות שאתה מתגעגע לאקס? לגרום לאקס לתת בך אמון להגמיש שריר לעבוד על שריר החזה לדבר ישירות עם אלוהים הבטחה של אלוהים שריר מוארך קרוב להארה רוחנית להיות אלוהים בכוחות עצמך קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים להתעשר בחיים איך עושים כסף מכל דבר? תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב משמעות החיים על פי אליעד כהן דיכאון חיובי תזרים שלילי האם יש לנו רצון חופשי? סבל והעדר בחירה חופשית גיל היקום בורא חכם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, מאמן אישי בתל אביב, מאמן אישי להצלחה בנושא תעמולה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6250 שניות - עכשיו 19_11_2025 השעה 03:03:53 - wesi4