ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תעמולה ✔בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5 ✔6.11. אז המכובד אַנוּרוּדְּהַה אמר: "חברים מספיק עם הבכי והיבבות שלכם! האין... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5
6.11. אז המכובד אַנוּרוּדְּהַה אמר: "חברים מספיק עם הבכי והיבבות שלכם! האין המכובד כבר אמר לכם שכל הדברים הנעימים והמענגים נתונים לשינוי, נתונים לפרידה ותמורה? אז לשם מה כל זה, חברים? כל שנולד, מתהווה, מורכב נתון לדעיכה, לא יתכן שלא ידעך. חברים הישויות השמיימיות מתלוננות."

6.12. אז המכובד אַנוּרוּדְּהַה והמכובד אָנַנְדַה העבירו את המשך הלילה בשיחות על דהמה. והמכובד אַנוּרוּדְּהַה אמר: "ועכשיו החבר אָנַנְדַה, לך אל קוּסִינָארָא והודע לבני המַלַּה: 'בני וָאסֵטְּהַה, המכובד נפטר. כעת הזמן שתעשו מה שאתם מוצאים לנכון. '"

"כן אדוני", אמר אָנַנְדַה, ולאחר שהתלבש בבוקר ולקח את גלימתו וקערתו, הלך עם ליווי לקוּסִינָארָא. באותה העת בני המַלַּה של קוּסִינָארָא התאספו בחדר הפגישות בעניין מסויים. והמכובד אָנַנְדַה הגיע אליהם ומסר את הודעתו של המכובד אַנוּרוּדְּהַה. וכאשר שמעו את דבריו של המכובד אָנַנְדַה, בני המַלַּה על בניהם, נשות בניהם, ונשותיהם הוכו בצער ויגון, נפשם התמלאה בעצב והם כולם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: "הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם נעצמה!" אך אלו שהיו חופשיים מהשתוקקות עמדו בקשב ובהבנה מלאה, ואמרו: "כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם לכל זה?"

פולחנות גופתו של הבודהה

(buddhasarrapj)

6.13. אז בני המַלַּה הורו לאנשיהם להביא בשמים וזרים, וכינסו את כל המוזיקאים יחד. עם הבשמים, הזרים וכל המוזיקאים, ועם חמש מאות מערכות אריגים הלכו אל חורשת הסאל, היכן שגופתו של המכובד שכבה. ושם כיבדו, הוקירו, ביצעו פולחנות וברכו את גופתו של המכובד בריקוד, שירה ומוזיקה, בזרים ובשמים, הקימו סככות ואוהלים מעגליים במטרה לבלות שם את היום וחשבו לעצמם: 'מאוחר מידי לשרוף את גוויתו של המכובד היום. נעשה זאת מחר. ' וכך במתן הוקרה באותה דרך, הם המתינו יום, יומיים, שלושה, ארבעה, חמישה ושישה ימים נוספים.

6.14. וביום השביעי בני המַלַּה של קוּסִינָארָא חשבו: 'הענקנו מספיק הוקרה בשירה וריקוד... לגופתו של המכובד, כעת נשרוף את גופתו לאחר שנישא אותה החוצה דרך השער הדרומי. לאחר מכן שמונה מנהיגים מבני המַלַּה, לאחר שרחצו את ראשיהם ולבשו בגדים חדשים, הכריזו: "כעת, נישא את גופתו של המכובד", אך גילו שאינם מסוגלים לעשות זאת. הם הלכו אל המכובד אַנוּרוּדְּהַה וסיפרו לו מה שקרה: "מדוע איננו יכולים להרים את גופתו של המכובד?"

"וָאסֵטְּהַה, רצונכם הוא דבר אחד, אך רצונן של הישויות השמיימיות הוא אחר."

6.15. "אדוני, מהו רצונן של הישויות השמיימיות?"

"וָאסֵטְּהַה, רצונכם הוא, לאחר שהבעתם הוקרה לגופתו של המכובד בשירה וריקוד... לשרוף את גופתו לאחר שתשאו אותה החוצה דרך השער הדרומי. אך רצונן של הישויות השמיימיות הוא, לאחר שהביעו מספיק הוקרה בשירה וריקוד שמיימיים... לשאת אותו אל השער הצפוני של העיר, להביא אותו דרך השער הצפוני ולשאת אותו דרך אמצע העיר ומשם החוצה דרך השער המזרחי של מקדש מַקוּטַה - בַּנְדְהַנַה של בני המַלַּה ושם לשרוף את הגופה."

"אדוני, אם זהו רצונן של הישויות השמימיות, שיהיה כך!"

6.16. באותה עת אפילו בורי השופכין וערימות האשפה של קוּסִינָארָא היו מכוסים פרחי עץ - אלמוג עד גובה ברך. והישויות השמימיות כמו בני המַלַּה של קוּסִינָארָא כיבדו את גופתו של הבודהה בריקודים ושירה שמיימית ואנושית... ונשאו את הגופה אל צפון העיר, עברו איתה דרך השער הצפוני, דרך מרכז העיר, ודרך השער המזרחי אל מקדש המַלַּה של מַקוּטַה - בַּנְדְהַנַה, ושם הניחו את הגופה.

6.17. אז הם שאלו את המכובד אָנַנְדַה: "אדוני, כיצד עלינו לטפל בגופתו של הטַטְהָאגַטַה?"

"בני וָאסֵטְּהַה, עליכם לטפל בגופתו של הטַטְהָאגַטַה כפי שמטפלים בגופה של שליט מניע - גלגל."

"וכיצד מטפלים בה, אדוני?"

"בני וָאסֵטְּהַה, השרידים נעטפים בבד פשתן חדש. זאת עוטפים בצמר כותנה מסורק... לאחר שמכינים את מדורת ההלוויה עם כל הבשמים מכל הסוגים, שורפים את גווית המלך, ומקימים סְטוּפַּה בצומת דרכים..."

6.18. ובני המַלַּה הורו לאנשיהם להביא את צמר הכותנה המסורק. וטיפלו בגופתו של הטַטְהָאגַטַה בהתאם.

סיפורו של הנזיר הבכיר קַסַּפַּה הגדול

(mahkassapattheravatthu)

6.19. באותה עת המכובד קַסַּפַּה הגדול [86] היה בדרכו על הדרך הראשית מפָּאבָא לקוּסִינָארָא בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. ולאחר שירד מהדרך התיישב תחת עץ. וסגפן חסר - בית [87] מסויים הזדמן במקרה להיות על הדרך הראשית בכיוון פָּאבָא, וקטף פרח עץ - אלמוג בקוּסִינָארָא. המכובד קַסַּפַּה ראה אותו מגיע ממרחק, ואמר לו: "חבר, האם אתה מכיר את מורנו?"

"כן חבר, אני מכיר. הפרוש גוֹטַמַה נפטר לפני שבוע. קטפתי את פרח עץ - האלמוג שם."

והנזירים שעדיין לא התגברו על תשוקתיהם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: "הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם נעצמה!" אך הנזירים האלו שהיו חופשיים מהשתוקקות עמדו בקשב ובהבנה מלאה, ואמרו: "כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם לכל זה?"

6.20. ובין חברי הקבוצה היה סוּבְּהַדַּה, [88] אדם שיצא לפרישות בשלב מאוחר בחייו, והוא אמר לנזירים האלו: "די, חברים, הפסיקו לבכות ולילל! סוף סוף התפטרנו מהפרוש הגדול. תמיד היינו מוטרדים מדבריו: 'אין זה ראוי מצידכם לעשות כך, אין זה ראוי מצידכם לעשות כך! ' כעת נוכל לעשות מה שנרצה, ולא נצטרך לעשות מה שלא נרצה!"

אך המכובד קַסַּפַּה הגדול אמר לנזירים: "חברים, הפסיקו לבכות ולילל! האין הבודהה לא אמר לכם שכל הדברים הנעימים והמענגים משתנים, נתונים לפירוד ולתמורה? מה הטעם לכל זה, חברים? כל דבר שנולד, נוצר, מורכב הינו נתון לדעיכה ולא יתכן שלא ידעך."

6.21. בינתיים, ארבעה מנהיגים מבני המַלַּה, לאחר שרחצו את ראשם ולבשו בגדים חדשים, אמרו: "אנו נצית את מדורת ההלוויה של הבודהה", אך הם לא היו מסוגלים לעשות זאת. הם הלכו אל מכובד אַנוּרוּדְּהַה ושאלו אותו לפשר הדבר.

"בני וָאסֵטְּהַה, רצונכם הוא דבר אחד, ורצונן של הישויות השמימיות אחר."

"אם כך, אדוני, מהו רצונן של הישויות השמימיות?"

"בני וָאסֵטְּהַה, רצונן של הישויות השמימיות הוא זה - 'המכובד קַסַּפַּה הגדול נמצא בדרכו על הדרך הראשית מפָּאבָא אל קוּסִינָארָא בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. מדורת ההלוויה של הבודהה לא תדלק עד אשר המכובד קַסַּפַּה הגדול יברך בכבוד עם ראשו לכפות רגליו של הבודהה."

"אדוני, אם זהו רצונן של הישויות השמיימיות, שיהיה כך!"

6.22. אז המכובד קַסַּפַּה הגדול הלך אל מקדשם של בני המַלַּה מַקוּטַה - בַּנְדְהַנַה היכן שהיתה מדורת ההלוויה של הבודהה, ולאחר שכיסה כתף אחת בגלימתו, עם כפות ידיו זו אל זו בכבוד, הקיף את המדורה שלוש פעמים ולאחר שהסיר את הכיסוי מכפות רגליו של הבודהה, ברך אותם בכבוד עם ראשו, וכך גם עשו חמש מאות הנזירים. ולאחר שזה הסתיים, מדורת ההלוויה של הבודהה הוצתה מעצמה.

6.23. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, מה שהיה עור, תחת העור, בשר, גידים, נוזלי - מפרקים, כל אלו נעלמו ואף לא הותירו שאריות אפר או אבק, רק העצמות [89] נותרו. וכל חמש מאות האריגים, אפילו אלו הפנימיים ביותר והחיצוניים ביותר נשרפו כליל. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, החל מטר גשם אדיר מהשמים, ואחד נוסף שהגיע מעצי הסאל [90] אשר כיבו את מדורת ההלוויה. ובני המַלַּה של קוּסִינָארָא שפכו מים מבושמים עליה לשם אותה מטרה. לאחר מכן בני המַלַּה כיבדו את השרידים במשך שבוע באולם האסיפות שלהם, בעשיית סבכת חניתות וחומה מוקפת קשתות, בריקודים, שירה, זרי פרחים ומוזיקה.

החלוקה של שרידי הבודהה

(sarradhtuvibhjana)

6.24. והמלך אַגָ'אטַסַטוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה ממַגַדְהַה שמע שהבודהה נפטר בקוּסִינָארָא ושלח הודעה לבני המַלַּה מקוּסִינָארָא: 'הבודהה היה בן - לוחמים וגם אני בן - לוחמים. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה. אני אבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ' ובני הלִיצְּ'הַבִי מוֵסָאלִי שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: 'הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ' ובני השַקְיָאן מקַפִּילַבַטְּהוּ שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: 'הבודהה היה מנהיג השבט שלנו. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ובני הבּוּלַיַה מאַלַּקַפַּה ובני הקוֹלִיַה מרָאמַגָאמַה שלחו הודעות דומות. הברהמין של וֵטְהַדִיפַּה שמע שהבודהה נפטר ושלח את ההודעה: 'הבודהה היה בן - לוחמים, ואני ברהמין. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ואבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ' ובני המַלַּה של פָּאבָא שלחו את ההודעה: 'הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. '

6.25. כאשר שמעו כל זאת, בני המַלַּה מקוּסִינָארָא פנו אל הקהל ואמרו: "הבודהה נפטר בקהילתנו. לא ניתן אף חלק משרידיו של המכובד." לשמע זאת הברהמין דוֹנַה פנה אל הקהל בדברים הבאים:

"רבותיי, הקשיבו להצעתי.

סובלנות היא תורתו של הבודהה.

אין זה נכון שיתחיל עימות

מחלוקת על שרידיו של הטוב באנשים.

הבה נתאחד באחווה ושלווה

ובחברות נחלק שמונה חלקים:

שיוקמו סְטוּפּוֹת בכל מקום

שכולם יוכלו לראותן - וימצאו אמון!"

"אם כך ברהמין, חלק את שרידיו של המכובד בדרך ההוגנת והטובה ביותר!"

"בסדר גמור, חברים", אמר דוֹנַה. והוא הכין חלוקה טובה והוגנת של שמונה חלקים, ואז אמר לאסיפה: "רבותיי, אנא תנו לי את כד האפר ואקים סְטוּפַּה גדולו לכבודו." והם העניקו לדוֹנַה את כד האפר.

6.26. כאשר בני המוֹרִיַה מפִּיפְהַלַבַנַה שמעו על פטירתו של הבודהה, הם שלחו את ההודעה: 'הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. '

"לא נותר חלק משרידיו של המכובד, כולם כבר חולקו וניתנו. על כן תוכלו לקחת את הגחלים." וכך הם לקחו את הגחלים.

פולחן הקמת הסטופות לשרידים

(dhtuthpapj)

6.27. אז המלך אַגָ'אטַסַטּוּ ממַגַדְהַה בנה סְטוּפַּה גדולה לשרידיו של המכובד ברָאגַ'גַהַה. בני הלִיצְּ'הַבִי מוֵסָאלִי בנו אחת בוֵסָאלִי, בני השַקְיַה מקַפִּילַבַטְּהוּ בנו אחת בקַפִּילַבַטְּהוּ, בני הבּוּלַיַה מאַלַּקַפַּה בנו אחת באַלַּקַפַּה, בני הקוֹלִיַה מרָאמַגָאמַה בנו אחת ברָאמַגָאמַה, הברהמין מוֵטְהַדִיפַּה בנה אחת בוֵטְהַדִיפַּה, בני המַלַּה מפָּאבָא בנה אחת בפָּאבָא, בני המַלַּה מקוּסִינָארָא בנו סְטוּפַּה גדולה לשרידיו של המכובד בקוּסִינָארָא, הברהמין דוֹנַה בנה סְטוּפַּה גדולה לכד האפר, ובני המוריה מפִּיפְהַלַבַנַה בנו סְטוּפַּה גדולה לגחלים בפִּיפְהַלַבַנַה. כך, שמונה סְטוּפּוֹת נבנו לשרידים, תשיעית לכד האפר, ועשירית לגחלים. כך היה בימים ההם. [91]

6.28. שמונה חלקים של שרידים היו ממנו

הכל - רואה. מאלו, שבעה נותרו

בגַ'מְבּוּדִיפַּה בכבוד. השמיני

ברָאמַגָאמַה נשמר בידי מלכי נָאגַה.

שן אחת נשמרה בידי שלושים הישויות

אחת בידי מלכי הקַלִינְגַה, וגם בידי הנָאגוֹת.

הם הפיצו את תהילתם על הארץ הפוריה.

כך החכם מכובד על ידי המכובדים.

ישויות ונָאגוֹת, מלכים והאנשים האציליים ביותר

מביעים את הוקרתם בכפות ידיהם, כיוון שקשה

למצוא אחד כמותו לעידנים אין ספור. [92]


[1] פסגת הנשרים: גִיגְ'הַקוּטַה, Gijjhakuta. רמה נעימה מעל החום המחניק של רָאגַ'גַהַה. השם נילקח מכתבי המהאיאנה אשר לעיתים קרובות ממקמים את דרשותיו של הבודהה במקום זה.

[2] אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה: Ajtasattu Vedehiputta דמות היסטורית המוזכרת במספר מקורות. רייס דיוויס מציין שזה אינו שם פרטי אלא כינוי רשמי. המשמעות המילולית היא 'האויב שעדיין לא נולד' במשמעות 'הוא שנגדו אויב עדיין לא נולד', אולם לנוכח רצח האב שביצע המשמעות המתאימה יותר היא 'האויב של אביו שעדיין לא נולד' (כלומר בעודו ברחם) - הכולל גם סיפור רקע מורחב. במקורות הגַ'אִינִים הוא נקרא קוּנִיקַה או קוֹנִיקַה (Kika, Koika). 'וֵדֶהִיפּוּטַּה' משמעו 'בן של אישה מבני וֵדֶהַה'.

[3] הקונפדרציה של הוַגִ'ינִים, מצפון לארץ מַגַדְהַה לאורך נהר הגַנְגֶס, כללה את בני הלִיצְ'הַבִים של וֵסָאלִי ושל בני הוִידֵהַה, שבירתם היתה מִיטְהִילָא.

[4] תעמולה: Upalpana. רייס דייויס מפרש זאת כ'רמאות, נוכלות, הונאה, שידול, פיתוי, דיפלומטיה. '

[5] דברים שיתרמו לשגשוגכם: מילולית: גורמים שימנעו את דעיכתכם, אַפַּרִיהָאנִייָא דְהַמָּא, Aparihniy dhamm - גורמים לאי - דעיכה.

[6] עבודות: קַמָּארַמָא, Kammram חובב עשייה. כאן המילה קַמַּה היא לא במובן 'פעולה' הבודהיסטי ומפורשת כ'דברים שיש לעשות'.

[7] הישגים חלקיים: להפסיק לעשות מאמצים לפני השגת מטרת ההתעוררות, כלומר, 'לנוח על זרי הדפנה'.

[8] זהו המקום המוזכר בשיחה הראשונה של קובץ השיחות הארוכות, אך לא המקום המוזכר בשיחה החמישית של הקובץ.

[9] זרם הדהמה: דְהַמַּנְבַיַה, dhmmanvaya. 'הדרך בה הדהמה הולכת'.

[10] רוב המבנים באותה תקופה היו עשויים מעץ, ולכן מאחר והיה יוצא דופן הוא כונה 'בית הלבנים'.

[11] הפרשנות מציינת שבודהות יכולים לחוש תשישות פיזית אך לא תשישות מנטלית.

[12] מראת הדהמה: דְהַמָּאדָאסַה, dhammdsa. בה אדם יכול לבדוק את עצמו.

[13] 'בעל אמון בלתי ניתן לערעור' - באמצעות 'כניסה לזרם' התעלה מעבר לספק.

[14] השמונה הם מי שהשיג את המצב של 'נכנס - לזרם' ומי שהשיג את 'הפרי' שלו (נספרים בנפרד), ובדומה גם שלושת המצבים הגבוהים יותר: 'חוזר - פעם - אחת', 'לא - חוזר' ו - 'אַרַהַנְט'

[15] 'חוסר עקביות': וִינְיוּפּסַּטְהֵהִי viupassahehi. ללא הפרעה.

[16] שיחה 22 בקובץ השיחות הארוכות מוקדשת לנושא הקשב. הפרשנות אומרת שקשב מודגש כאן בשל המפגש המתקרב עם אַמְבַּפָּאלִי היפה.

[17] יצאנית: גַנִיקָא, gaik. היא היתה עשירה ותרבותית עם מיומנויות כשל גיישה.

[18] כחול: נִילַה, Nila: מתורגם באופנים שונים 'כחול כהה', 'כחול - ירוק' וכדומה. גברים התאפרו בצבעים שונים.

[19] הכנסות: סָאהָארַם, shra. מילולית: 'עם המזון שלה', כלומר הכנסותיה.

[20] יש כאן משחק מילים על המילה אַמְבַּה (amba, מנגו) ו'אַמְבַּקָא' (ambak, אישה). משמעות שמה היא 'שומרת - המנגו'.

[21] אמירה מפורסמת שמשמעותה שאין 'תורת נסתר' בבודהיזם, לפחות לא על פי מה שהמייסד לימד. ועדיין אין כאן סתירה עם המשל של עלי הסִימְסַפָּא (simsap) בקובץ SN 56.31.

[22] 'אקח אחריות': פַּרִיהַרַסָּאמִי, pariharissmi. 'אני אדאג לה'.

[23] קשורה ברצועות: וֵגְהַה - מִיסַּקֵנַה, vegha-missakena. המשמעות המדוייקת של הביטוי לא ידועה, אך עדיין הוא מהווה דימוי מאוד חזק.

[24] 'לא מכוון את תודעתו לאף סימן': סַבַּה - נִימִיטָּאנַם אַמַנַסִיקָארָא, sabba-nimittna amanasikr. או מכוון את תודעתו הרחק מסימנים חיצוניים.

[25] על פי הפרשנות הכוונה היא להרגשות ארציות.

[26] ריכוז אליו נכנסים בזמן מדיטציית ויפסנא אינטנסיבית.

[27] אי: דִיפַּה, dpa. סנסקריט: dvpa, אי לעומת סנסקריט: dpa, 'מנורה'. אך אנחנו לא יודעים בוודאות האם הבודהה ביטא את שתי המילים האלו באותו אופן. כך או כך הבודהה לימד שאדם צריך להיות אי (או מנורה) לעצמו ולא לימד על 'עצמי גדול' מכל סוג שהוא, כפי שמספר פרשנים ניסו להסביר.

[28] הנעלים מכל: טַמַטַגֶּה, tamatagge. למרות שהמשמעות המדוייקת של המונח לא ברורה לגמרי, המשמעות היא ה'גבוהים מכל', 'הטובים מכל' או 'הנעלים מכל'.

[29] סַטַּמְבַּקַה: מקדש 'שבעת המנגו'.

[30] בַּהוּפּוּטַה: מקדש 'הבנים הרבים', בו אנשים נהגו להתפלל אל עץ 'פיקוס קדוש' עתיק להולדת בנים זכרים.

[31] ארבעת הנתיבים לעוצמה: אִידְהִיפָּאדַא, iddhipd. ראה פסקה 22 בסוטה 18.

[32] 'יכול ללא ספק לחיות מאה שלמה או מה שנותר ממנה': kappa v tiheyya kappvasesa v. הפיסקה הזו שנויה במחלוקת. המשמעות השכיחה של קּפַּה (kappa) היא עידן, תקופה של התרחבות והתכווצות היקום. הפרשנות של קובץ השיחות הארוכות לעומת זאת מפרשת במקרה זה את המונח כ'תוחלת חיים מלאה' (בימיו של הבודהה גוטמה היא הייתה מאה שנה, ראה סוטה 14 פסקה 1.7). ומפרשת את המילה אַבַסֶסַה (avasesa) כ'עודף' (לעומת 'שארית'). כמו וולש, גם אני בחרתי לתרגם את המונחים כאן כ'מאה' ו - 'שארית' בהתאמה. 'שארית' המאה במקרה של הבודהה גוטמה היא עשרים שנה. האלטרנטיבה בה הבודהה ימשיך לחיות כאדם זקן מיליוני שנה נוספים עד קץ עידן היקום הנוכחי נראית לי אבסורדית הן מבחינה פזיולוגית והן מהבחינה של דעיכת הדהמה הצפויה והופעת בודהה נוסף כמובטח, שלא תיתכן ללא העלמות מוקדמת של הדהמה מהעולם.

[33] מָארַה: Mra. מילולית: מוות, הרשע. פרסוניפיקציה של הרוע, המפתה, בדומה לשטן התנכ"י. אך גם כאן כמו במקרה של בְּרַהְמָא, זוהי משרה זמנית ומתחלפת.

[34] 'הדהמה בעלת התוצאות המופלאות': sappihriya dhamma. אין הכוונה כאן לנס מופלא, אלא לשחרור המיוחל מהסבל כדבר מופלא.

[35] רשע: פָּאפִּימַנְט, ppimant. כינוי למָארַה. מתורגם גם 'המרושע'.

[36] הפרשנות מסבירה: 'כפי שהלוחם שובר את השריון שלו בתום הקרב. '

[37] וולש מציע שזהו מקרה בו ישות שמיימית עוצמתית חסרת איזון בכוחותיה.

[38] מגשים ניבאנה ללא שארית: anupdisesya nibbna-dhtuya parinibbyati. 'נכנס לאלמנט - הניבאנה ללא שאריות של המצרפים'. או במונחים ארציים 'מת'. (להרחבה ראה המונח 'ניבאנה' במילון המונחים הבודהיסטי).

[39] או אסיפות של מאות רבות של בני - לוחמים.

[40] דרגות של התמחות: אַבְּהִיבְּהָאיַטַנָאנִי, (abhibhu-ayatanni) abhibhyatanni. ראה סוטה 77 בקובץ השיחות הבינוניות.

[41] פרח קַנִּיקָארַה: פרח העץ pterospermum acerifolium. 'פטרוספרמון אדר', עץ זקוף בעל עלווה נאה במיוחד.

[42] כוכב הבוקר אוֹסַדְהִי: 'כוכב הריפוי', מזוהה עם ונוס (כוכב נוגה).

[43] שמונה החרויות מופיעות גם בסוטה 15, פסגה 35.

[44] תמורה במובן של להפוך מדבר אחד לדבר אחר.

[45] חמש היכולות הרוחניות הן: אמון (saddh), מאמץ (viriya), קשב (sati), ריכוז (samdhi), וחוכמה (pa). אמון צריך להיות מאוזן עם חוכמה ומאמץ צריך להיות מאוזן עם ריכוז, אך קשב מאוזן בעצמו. (ראה גם ויסודהימגה 4.45-49).

[46] השמות של הכוחות האלו זהים לאלו של חמש היכולות שהוזכרו קודם. ההבדל הוא שלאחר כניסה לזרם הם הופכים לכוחות בלתי ניתנים לערעור על ידי הניגודים שלהם.

[47] הקבוצה הזו של 37 פרטים מהווה את הבּוֹדְהִיפַּקְּהִייַה - דְהַמָא, bodhipakkhiya-Dhamm, דברים המשתייכים להתעוררות. (ראה קובץ השיחות הבינוניות, 77)

[48] מסתבר שבודהות, כמו פילים, מסובבים את כל גופם על מנת להביט אחורנית.

[49] השלישיה הרגילה הכוללת מוסר, ריכוז וחוכמה עם התוצאה שהיא שחרור.

[50] 'חזיר מעודן': סוּקַרַה - מַדַּבַה, sukara-maddava (skara - חזיר, maddava - עדין, רך). שם המאכל בעל משמעות מעורפלת, ניתן להבין זאת כחלקים העדינים של החזיר או 'מה שהחזיר נהנה ממנו'. הפרשנות מציעה שלושה פירושים: (1) בשר חזיר בר לא צעיר ולא מבוגר מידי שנמצא ללא שהרגו אותו. (2) אורז מבושל רך ומורתח עם 'חמש מוצרי הפרה'. (3) מאכל בעל תכונות מאריכות חיים (rasayna). פרשנים מודרניים העדיפו את הפירוש של 'כמהין' ואף נמצאו מספר ראיות לכך, אך יתכן שהרצון להציג דווקא מאכל צמחוני הוא שהוביל לכך. לגבי הסוגייה של צמחונות ובודהיזם ראה סוטה 55 בקובץ השיחות הבינוניות.

[51] פסקאות מעין אלו חוברו על ידי נזירים בכירים שהשתתפו באסיפת הדיקלום לאחר מות הבודהה, וכך גם פסקאות 38 ו - 41.

[52] אָלָארַה קָאלָאמַה היה מורו הרוחני הראשון של הבודהה טרם התעוררותו (ראה סוטה 26 מקובץ השיחות הבינוניות).

[53] הנהר אותו הזכיר אָנַנְדַה קודם לכן (פסקה 22).

[54] או 'אזור השעשועים (upavattana) השייך לבני המַלַּה'.

[55] הפרשנות מציינת שהישויות האלו היו 'לא - חוזרים' וחלקן אף 'אַרַהַנְטִים'.

[56] תתעורר תחושת דחיפות: סַמְבֵגַ'נִייָאנִי, savejanyni. 'תתעורר סַמְבֵגַה (savega, תחושת דחיפות) '.

[57] הבודהה נולד בלוּמְבִּינִי, Lumbini (כיום Rummindei בנפאל).

[58] הבודהה הגשים התעוררות באוּרוּבֵלָא, Uruvel (כיום בּוּדְה - גַיָא, Buddh-Gaya בבִּיהַר, Bihar).

[59] הבודהה נשא את הדרשה הראשונה על 'הנעת הגלגל' בפארק הצבאים באִיסִיפַּטַנַה, Isipatana (כיום סַרַנַטְ', Saranath) לא רחוק מהעיר וָארָאנַסִי (Vrasi, בֶּנַרֵס, Benares).

[60] הבודהה הגשים ניבאנה סופית ומת בקוּסִינָארָא, Kusinr (כיום קושִינָאגָאר, Kushingr)

[61] נראה שהפסקה הזו הוכנסה לכאן באופן שרירותי. (ראה קובץ השיחות המקובצות 35.127)

[62] 'לחתור למטרה העליונה', מילולית: 'לטובתכם', אך הפרשנות אומרת 'למטרה העליונה, כלומר אַרַהַנְטיות - שחרור סופי. '

[63] ברזל: אָיַסַה, yasa. מילולית: ברזל, אך הפרשנות של הקובץ לא הסתפקה בכך ופירשה זאת כ'זהב', ועל כך הדעות חלוקות.

[64] סטופה: stupa. מבנה מצבה שנבנה לכבוד אדם חשוב כגון בודהה, אַרַהַנְט או שליט מניע גלגל. בדרך כלל צורתו כשל חרוט.

[65] ככל הנראה משחה מעץ אלגום (סוג של עץ ריחני הגדל בהודו) או אוכרה (אדמה צהובה או חומה - אדומה המשמשת כפיגמנט).

[66] בודהה 'פרטי' אשר למרות התעוררותו אינו בעל יכולת ללמד ולהפיץ את התורה.

[67] המילה כאן היא וִיהָארַה (vihra), אשר בהקשר זה אינה יכולה להיות 'מנזר' והפרשנות מסבירה זאת כ'אולם כינוסים'.

[68] 'פתח הכניסה': קַפִּיסִיסַם, kapissa, מילולית: 'ראש קוף'. ומכאן 'משקוף עליון'. רייס דיוויס מציין שאָנַנְדַה היה אמור להיות מאוד גבוה כדי להשען עליו. הוא מציע על פי פרשנות אחרת שהכוונה כאן היא על בריח הדלת.

[69] אָנַנְדַה הפך לאַרַהַנְט בלילה לפני האסיפה הגדולה הראשונה, לאחר מות הבודהה.

[70] התכונה המדהימה הזו היא ביחס לכל אחת מארבע הקבוצות ולכן הן נספרות כארבע תכונות.

[71] אָלַקַמַנְדָא: עירו של קוּבֵרַה. לפרטים ראה סוטה 32 פסקה 7.40.

[72] פסקאות 17-18 חוזרות על עצמן כלשונן בסוטה 17.

[73] לחפש אחר הידיעה הגבוהה: אַנְיַה - פֵּקְהוֹ, a-pekho. מתורגם גם כ'מתוך רצון לידע'. אך המילה אַנְיַה (a) היא מונח שמיוחס לידיעה הגבוהה ביותר, כלומר התעוררות.

[74] הדרגות האלו הן: 'הנכנס - לזרם', 'חוזר - פעם - אחת', 'לא - חוזר', 'אַרַהַנְט'.

[75] המבוססים בתודעותיהם: המוסמכים לכך.

[76] על פי הפרשנות, המשפט האחרון נוסף באסיפה הגדולה על ידי הנזירים הבכירים.

[77] 'חבר' - אָבוּסוֹ, vuso.

[78] 'אדון נכבד': בְּהַנְטֵה, bhante. באנגלית השימוש המודרני הוא 'Venerable Sir'. יש להדגיש כאן שנטיית המילה היא של פְּנִייַה, ולא של כינוי גוף.

[79] 'המכובד': אָיַסְמָא, yasm. התואר השכיח כאשר מדובר בנזירים כמו איזכור 'המכובד אָנַנְדַה'.

[80] הסנגהה לא ניצלה את ההרשאה הזו מעולם מאחר ואָנַנְדַה לא שאל את הבודהה אילו כללים נחשבים כמשניים.

[81] עונש - הברהמה: בְּרַהְמַדַנְדַה, brahmadaa. מוזכר במובן שונה בסוטה 3 פסקה 1.23. צְ'הַנַּה היה הרכב של גוטמה טרום היתעוררותו ולאחר מכן הצטרף למסדר הנזירים, אך היה אדם עקשן. הטיפול בו על פי הוראת הבודהה גרם לו להתעשת.

[82] פּסָאדָא, pasd: 'בהירות ושלווה מנטלית'. על פי הפרשנות אָנַנְדַה היה בדרגת התעוררות הפחותה ביותר מבין הנזירים באסיפה.

[83] כל הדברים המותנים נתונים לחידלון - תרגלו בחריצות: vayadhamm sankhr appamdena sampdetha. האמירה הזו כבר הוזכרה בסוטה 16 פסקה 13.5. על פי גרסאות שונות נראה שהניסוח המקורי המדוייק כנראה השתבש במשך הזמן.

[84] אָנַנְדַה הצעיר יותר פונה אל אַנוּרוּדְּהַה כפי שהורה הבודהה ואַנוּרוּדְּהַה משיב לו באותה הלשון.

[85] anicc vata sankhr uppda-vaya-dhammino, uppajitv nirujjhanti, tesa vupasamo sukho. הכרזה חגיגית זו נאמרה בהזדמנויות שונות. במקרה אחד היא נאמרת בסיום סוטה 17.

[86] קַסַּפַּה הגדול: אחד התלמידים הבולטים ביותר של הבודהה. יש להבחין אותו מתלמידים רבים אחרים בשם קַסַּפַּה. היו לו כוחות על - טבעיים גדולים, ונאמר עליו שחי יותר ממאה ועשרים שנה. כמו כן, הוא ניהל את האסיפה הגדולה הראשונה.

[87] סגפן חסר - בית: אַגִ'יבַיקַה, agivaka.

[88] לא אותו סוּבְּהַדַּה שמוזכר בסוטה 5 פסקאות 23-30.

[89] עצמות: סַרִירַה, sarra. בתקופה מאוחרת יותר פורש כחומר שלא ניתן להרוס אותו הנמצא באפר שריפה של אַרַהַנְטִים.

[90] יש עצים שאומרים עליהם שיש להם את התכונה לכבות אש.

[91] כאן נראה שהיה הסיום המקורי של הסוטה.

[92] על פי בודהגוסה והפרשנות, הפיוט הזה נוסף על ידי הנזירים הבכירים מסרי לנקה.
איך להסביר תמורה הקשבה למצוא את האחד חברויות נזירים מיהו מנהיג כפות הרגליים ראוי בגדים צער בודהיזם
מפחד להתחיל עם בחורה, כי - אני מתבייש ממנה @ למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, פחד להתחיל עם בנות, למה אני מפחד להתחיל עם מישהי? למה אני מפחד לפתח שיחה עם בחורה? למה אני מפחד לפנות אליה? למה אני מפחד לגשת לאישה? טיפול בפחד גישה לבנות, שבירת פחד גישה לנשים, להתגבר על פחד גישה לבחורות, פחד גישה פיקאפ, פחד לדבר עם נשים - חלק 8
...כי - אני מתבייש ממנה @ למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, פחד להתחיל עם בנות, למה אני מפחד להתחיל עם מישהי? למה אני מפחד לפתח שיחה עם בחורה? למה אני מפחד לפנות אליה? למה אני מפחד לגשת לאישה? טיפול בפחד גישה לבנות, שבירת פחד גישה לנשים, להתגבר על פחד גישה לבחורות, פחד גישה פיקאפ, פחד לדבר עם נשים - חלק 8 ולהלן אציג עוד דוגמה לאמונה מוטעית ולאמונה שגויה שנפוצה אצל גברים (וגם אצל נשים), שיוצרת אצל גברים פחד גישה לאישה ופחד גישה למישהי. שזה בעצם הפחד להתחיל עם מישהי, פחד לגשת לנשים, פחד...
געגוע מהו, איך נוצר געגוע? מתי מתגעגעים למישהו? האם אפשרי להפסיק להתגעגע? האם הוא מתגעגע אליך? האם היא מתגעגעת אלי? האם הוא חושב עלי? האם היא חושבת עלי? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? מנגנון הגעגוע, למה אני מתגעגעת? נוסטלגיה
געגוע מהו, איך נוצר געגוע? מתי מתגעגעים למישהו? האם אפשרי להפסיק להתגעגע? האם הוא מתגעגע אליך? האם היא מתגעגעת אלי? האם הוא חושב עלי? האם היא חושבת עלי? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? מנגנון הגעגוע, למה אני מתגעגעת? נוסטלגיה
...האם אפשרי להפסיק להתגעגע? האם הוא מתגעגע אליך? האם היא מתגעגעת אלי? האם הוא חושב עלי? האם היא חושבת עלי? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? מנגנון הגעגוע, למה אני מתגעגעת? נוסטלגיה למה פתאום מתגעגעים למישהו מסוים? געגוע הוא מצב שבו אדם חושב על משהו או מישהו שהעניק לו תחושה טובה בעבר. הסיבה המרכזית שבגללה מתגעגעים למישהו היא שהאדם הזה מילא אצלנו חיסרון מסוים. אליעד מסביר שאף אחד לא מתגעגע למשהו או למישהו שעשה לו רע, משום שהגעגוע מבוסס תמיד על רצון להחזיר תחושה טובה שחסרה כעת. במה תלוי אם נתגעגע למישה...
סוד האושר, סוד הרצון, הרצון של הרצון, מה הרצון רוצה? מהו הרצון העצמי? מודעות עצמית, מה אתה באמת רוצה? איך נוצר הרצון? חיפוש עצמי, למצוא את עצמי, המרדף אחרי הרצון, שעבוד לרצון העצמי
סוד האושר, סוד הרצון, הרצון של הרצון, מה הרצון רוצה? מהו הרצון העצמי? מודעות עצמית, מה אתה באמת רוצה? איך נוצר הרצון? חיפוש עצמי, למצוא את עצמי, המרדף אחרי הרצון, שעבוד לרצון העצמי
...מהו הרצון העצמי? מודעות עצמית, מה אתה באמת רוצה? איך נוצר הרצון? חיפוש עצמי, למצוא את עצמי, המרדף אחרי הרצון, שעבוד לרצון העצמי מהו סוד האושר ומה באמת מניע את הרצון שלנו? הרצון של האדם, לפי אליעד כהן, הוא המנוע העיקרי של חייו. כל אדם, בכל רגע נתון, נמצא במרדף אחר מילוי הרצון. אבל מהו בדיוק הרצון הזה? ההרצאה דנה באופן מפורט בשאלות כגון: מה אני באמת רוצה?, איך נוצר הרצון?, ומדוע אני רוצה את מה שאני רוצה?. אליעד מסביר, דרך דוגמאות רבות, כי אנשים אינם באמת יודעים מה הם רוצים ברמה העמוקה ביותר, ול
מחויבות זוגית, למה קשה להתחייב? הכלא של המחויבות הזוגית, האם להתחייב בזוגיות זה טבעי? פחד ממחויבות זוגית, פחד ממערכת יחסים מחייבת, זוגיות לא מחייבת, איך נוצרת משיכה מינית? איך נוצר חשק לסקס? בגדים וחשק מיני, פוליאמוריה
מחויבות זוגית, למה קשה להתחייב? הכלא של המחויבות הזוגית, האם להתחייב בזוגיות זה טבעי? פחד ממחויבות זוגית, פחד ממערכת יחסים מחייבת, זוגיות לא מחייבת, איך נוצרת משיכה מינית? איך נוצר חשק לסקס? בגדים וחשק מיני, פוליאמוריה
...קשה להתחייב? הכלא של המחויבות הזוגית, האם להתחייב בזוגיות זה טבעי? פחד ממחויבות זוגית, פחד ממערכת יחסים מחייבת, זוגיות לא מחייבת, איך נוצרת משיכה מינית? איך נוצר חשק לסקס? בגדים וחשק מיני, פוליאמוריה למה אנשים כל כך מפחדים להתחייב בזוגיות? כל אדם, באופן טבעי, מרגיש דחייה מהרעיון של התחייבות. אליעד כהן מסביר שהתחייבות נתפסת כמשהו מגביל, כסוג של כלא, ולא משנה עד כמה הדבר שהאדם מתחייב אליו הוא טוב או מפתה. למשל, אם אדם ישאל כמה כסף הוא היה רוצה להרוויח, הוא עשוי לענות מיליון דולר ביום. אם יציעו לו...
חוסר אונים, פחד מחוסר אונים, מפחד להיות חסר אונים, מפחד לאבד שליטה, מפחד מפני חוסר אונים, מפחד להיות תלוי באחרים, התמודדות עם חוסר אונים, טיפול בחוסר אונים, פחד ממחלה, פחד מזקנה, פחד מאובדן שליטה, חרדת חוסר אונים, איבוד שליטה
חוסר אונים, פחד מחוסר אונים, מפחד להיות חסר אונים, מפחד לאבד שליטה, מפחד מפני חוסר אונים, מפחד להיות תלוי באחרים, התמודדות עם חוסר אונים, טיפול בחוסר אונים, פחד ממחלה, פחד מזקנה, פחד מאובדן שליטה, חרדת חוסר אונים, איבוד שליטה
...מחוסר אונים, מפחד להיות חסר אונים, מפחד לאבד שליטה, מפחד מפני חוסר אונים, מפחד להיות תלוי באחרים, התמודדות עם חוסר אונים, טיפול בחוסר אונים, פחד ממחלה, פחד מזקנה, פחד מאובדן שליטה, חרדת חוסר אונים, איבוד שליטה איך להתמודד עם פחד מחוסר אונים ואובדן שליטה? פחד מחוסר אונים נוגע לחשש מהמקרים בהם אדם ירגיש חסר שליטה, תלוי באחרים, חולה או חסר אונים. אנשים פוחדים ממצבים בהם הם לא יכולים לשלוט בעצמם, כגון מחלה קשה, הזדקנות או אובדן יכולות פיזיות. השאלה המרכזית היא: איך להתמודד עם הפחד הזה? מהו חוסר אונים...
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
...ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת איך להגיב נכון כאשר מעירים לך הערה? כאשר מישהו מעיר לך הערה או ביקורת, הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות הוא קודם כל לבדוק האם ההערה נכונה. זהו השלב הראשון והחשוב ביותר. לפי אליעד כהן, אין משמעות לשום דבר אחר לפני שאתה בודק האם מה שנאמר לך הוא נכון או לא נכון. אנשים נוטים להגיב מידית בצורה אוטומטית, לתקוף בחזרה, להתגונן או...
איך למצוא את הדרך למצוא תשובה לשאלה? איך למצוא את הנוסחה לפתור שאלה? מה הדרך למצוא את הדרך לפתור את השאלה? איך למצוא נוסחה איך לפתור שאלה? ניתוח תשובה לשאלה, איך לפשט שאלה? איך להבין שאלה? איך להבין את המבנה של השאלה?
איך למצוא את הדרך למצוא תשובה לשאלה? איך למצוא את הנוסחה לפתור שאלה? מה הדרך למצוא את הדרך לפתור את השאלה? איך למצוא נוסחה איך לפתור שאלה? ניתוח תשובה לשאלה, איך לפשט שאלה? איך להבין שאלה? איך להבין את המבנה של השאלה?
...לשאלה? איך למצוא את הנוסחה לפתור שאלה? מה הדרך למצוא את הדרך לפתור את השאלה? איך למצוא נוסחה איך לפתור שאלה? ניתוח תשובה לשאלה, איך לפשט שאלה? איך להבין שאלה? איך להבין את המבנה של השאלה? איך למצוא את הדרך לפתור כל שאלה? אליעד כהן מסביר באריכות איך למצוא את הדרך להגיע לתשובה של כל שאלה שעולה בחיים. בהרצאה, הוא לוקח את הצופים למסע של הבנת המבנה הבסיסי של השאלות, ומדגים בצורה מפורטת כיצד לפשט ולהבין אותן. מהו תהליך הניתוח הנכון של כל שאלה? אליעד מתחיל בהסבר שברגע שיש לנו שאלה, הצעד הראשון הוא לוודא...
פירגון, קנאה, צרות עין, לשמוח בשמחת האחר, להחמיא מחמאה, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, לראות בעין טובה, לראות בעין רעה, לאהוד, לקבל באהדה, קומפלימנט, הערכת הזולת, להעריך אחרים, לפרגן
פירגון, קנאה, צרות עין, לשמוח בשמחת האחר, להחמיא מחמאה, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, לראות בעין טובה, לראות בעין רעה, לאהוד, לקבל באהדה, קומפלימנט, הערכת הזולת, להעריך אחרים, לפרגן
...בשמחת האחר, להחמיא מחמאה, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, לראות בעין טובה, לראות בעין רעה, לאהוד, לקבל באהדה, קומפלימנט, הערכת הזולת, להעריך אחרים, לפרגן מהו פירגון ואיך הוא משפיע עלינו? פירגון הוא נושא רחב ומורכב שכולל המון פרקטיקות ואספקטים. מדובר על הדרך שבה אנו מעריכים את ההצלחות של אחרים, ולעיתים, בצורה לא מודעת, גם מפרגנים לעצמנו. אליעד מתאר את הרעיון של פירגון כמעשה שמתחיל במחשבה חיובית ומוביל לביטוי מילולי של אותה מחשבה, בין אם מול האדם שהפירגון מיועד לו ובין אם לא. מהו פירגון ואיך נוכל להגדיר...
הדרכת מנהלי מכירות, איך לראיין איש מכירות? סימולציה לאיש מכירות? איך לראיין מנהל מכירות? ראיון עבודה לאיש מכירות? טיפול בהתנגדויות מכירה? בירור צרכי הלקוח, איתור צרכי הלקוח, מה לשאול בראיון עבודה? איך להתקבל לעבודה בתור איש מכירות? איך לעבוד במכירות? איך לראיין עובדים?
...סימולציה לאיש מכירות? איך לראיין מנהל מכירות? ראיון עבודה לאיש מכירות? טיפול בהתנגדויות מכירה? בירור צרכי הלקוח, איתור צרכי הלקוח, מה לשאול בראיון עבודה? איך להתקבל לעבודה בתור איש מכירות? איך לעבוד במכירות? איך לראיין עובדים? כאשר אנחנו רוצים לראיין איש מכירות, אנחנו נרצה לתהות על קנקנו ובין השאר להבין האם ועד כמה הוא יודע לעשות איתור צרכי הלקוח ולטפל בהתנגדויות. כי איש מכירות רע, ינסה למכור את המוצר בלי שהוא מבין את צרכי הלקוח. והוא ינסה לטפל בהתנגדות מכירה של הלקוח, בלי שהוא מבין לעומק את ההתנגדות...
מריבות בגידות ופרידות, למה היא נפרדה ממני? למה היא זרקה אותי? למה היא בגדה בי? למה היא לא רוצה אותי? למה היא לא אוהבת אותי? למה הוא נפרד ממני? למה הוא זרק אותי? למה הוא בגד בי? למה בוגדים? למה רבים? למה נפרדים? למה מתגרשים?
מריבות בגידות ופרידות, למה היא נפרדה ממני? למה היא זרקה אותי? למה היא בגדה בי? למה היא לא רוצה אותי? למה היא לא אוהבת אותי? למה הוא נפרד ממני? למה הוא זרק אותי? למה הוא בגד בי? למה בוגדים? למה רבים? למה נפרדים? למה מתגרשים?
...נפרדה ממני? למה היא זרקה אותי? למה היא בגדה בי? למה היא לא רוצה אותי? למה היא לא אוהבת אותי? למה הוא נפרד ממני? למה הוא זרק אותי? למה הוא בגד בי? למה בוגדים? למה רבים? למה נפרדים? למה מתגרשים? מהן הסיבות שבגללן אנשים בוגדים או נפרדים? במהלך הרצאתו, אליעד כהן מתאר את הדינמיקה שמובילה לבגידות ופרידות במערכות יחסים. הוא מתמקד בהבנה של מה שעומד מאחורי ההתנהגויות הללו, ובמיוחד בתשובות לשאלות כמו למה היא עזבה אותי? ו - למה הוא בגד בי? בשלב הראשון, אליעד מציין את הגורם המרכזי לבגידה או פרידה, שמסתכם בכך...
איך מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב?
...טוב? מהי יצירתיות? האם היא רק מגוון התהליכים המנטליים, המובילים את האדם לפתרונות, רעיונות, המשגה, צורות אמנותיות, תאוריות או תוצרים, שהינם מיוחדים או מקוריים, או שיש בה משהו נוסף, יצירתי, חריג, חדשני יותר? האם יצירתיות מסתכמת בגמישות מחשבתית, המובילה לרעיונות חדשים או לדרך חדשה ולהתמודדות עם סיטואציות קיימות, או שיש בה נגיעה גבוהה יותר, משהו מיסתורי, דבר נוסף, עלום מהעין? האם יצירתיות מושפעת רק ממגוון משתנים כמו - אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי ומוסכמות חברתיות, או שהיא נבדלת יותר מכל אלה ביחד...
הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD
...עם היפראקטיביות ADD\ADHD הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD מאת דר יגאל גליקסמן מכל ההפרעות השכיחות בתחומי הפסיכיאטריה והנוירולוגיה במיוחד של ילדים ומתבגרים, מדורגת כיום הפרעת הקשב והריכוז עם או בלי היפראקטיביות בין המקומות הגבוהים והשכיחים ביותר. מחקרים הוכיחו כי מדובר ב כ 10% מהילדים ו כ 6% מהמבוגרים. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שרוב הסובלים מהפרעה זו הם בנים בנות נמצאות ביחס של 5:1 מהבנים. ההפרעה גורמת לסובלים ממנה להשלכות ולקשיים רבים בתחומים האישיים, ההתנהגותיים, המשפחתיים, החברתיים...
משמעות - אדם מחפש משמעות
...מניע אותנו? למה אנחנו קמים בכל יום למציאות מורכבת ומתישה? למה אנחנו בוחרים לחיות? אברהם מאסלו תיאר זאת באמצעות פירמידת הצרכים שלו: שכל זמן שהצורך הנמוך יותר בפירמידה ממולא, כמו הצורך בהישרדות ובביטחון, יכול האדם להתפתח ולממש צרכים גבוהים יותר. לעומת זאת, ניתן גם לראות ציירים רעבים לפת לחם שעבורם הציור הוא ייעודם המרכזי. אבל, רב בני האדם משקיעים זמן וכוחות אינסופיים בכדי להשיג את מאווייהם: תפקיד בטלנובלה מצליחה, להיות טייס או לוחם בסיירת מובחרת ואפילו להביא ילד לעולם ובכך לפחות, לממש את ייעודם. הפילוסוף...
סרטן השד - לפי התגליות המפתיעות של הרפואה החדשה - חלק 2
...- חלק 2 סרטן השד - לפי התגליות המפתיעות של הרפואה החדשה - חלק 1. תהליך התפתחות הסרטן בצינורות החלב: כאשר קורית טראומה / קונפליקט של פרידה מתחיל תהליך של אובדן תאים בדפנות הפנימיים של צינורות החלב ותהליך זה נמשך כל עוד נמשכת השפעת הטראומה / קונפליקט. ההיגיון של הטבע העומד מאחורי תהליך זה הוא כנראה כזה, שנועד לפתור מצב בו כבר אין צורך בחלב עקב הפרידה. לכן מטרת התהליך היא להרחיב את צינורות החלב כדי לאפשר לחלב שנמצא בצינורות לצאת החוצה יותר מהר ולמנוע גודש בשד. המציאות מראה שתכנות זה פועל גם אצל נשי...
רגשות - כל מה שאנחנו רוצים זה רגשות
...רגשות מהו הדבר שאתם רוצים הכי בעולם? מהו הדבר שאתם רוצים הכי בעולם? כסף? לטייל? לעבוד במה שאתם אוהבים? בן או בת זוג מושלמים? אהבה? רומנטיקה? זוגיות בריאה? יותר זמן פנוי? חופש? שתצליחו בקריירה? שהעסק שלכם יצליח? מהו הדבר שאתם רוצים הכי בעולם? או קיי. ומה עוד? למה אתם רוצים את כל הדברים שאתם רוצים? אם היה לכם את כל הכסף שאתם רוצים, את הזמן, את החופש, את האהבה ועוד, מה זה היה נותן לכם? למה אתם כל כך רוצים את זה? מה זה היה מאפשר לכם בסופו של דבר? אם תחשבו על זה לעומק, קרוב לודאי שתגיעו למסקנה שכל מה...
בודהיזם - ארבעת מוקדי הקשב - סטיפטהנה
...ארבעת מוקדי הקשב Maha Satipatthana Sutta Digha Nikya, 22 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו. להם יש עיר מסחר בשם קמסדהמה ושם פנה הבודהה אל הנזירים: נזירים! , - אדוני, הם השיבו. והבודהה אמר: נזירים, קיימת דרך אחת זו לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמות כאב ועצב, להגיע אל הדרך הנכונה, להגשמת ניבאנה - וזו היא ארבעת היסודות למודעות. מהם הארבעה? הנה, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, במודעות ובהכרה בהירה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות במרץ...
ציניות זה רגש שהלך לאיבוד
...לאיבוד ציניות זה רגש שהלך לאיבוד קראתי את המשפט הזה וממש התחברתי! אני פוגשת עשרות מטופלים בקליניקה שמתקשים להגיד את מה שהם מרגישים. כך גם מחוץ לקליניקה - חברים ואנשים שסובבים אותי מרגישים לא נעים להגיד את מה שמרגישים, מה שהם חושבים... אני ברוך השם התברכתי בפה.. מה שנקרא אין לי עצם בלשון וכנות היא ערך לפעמים לא הכי מעודן אצלי. במרבית המקרים - מה שאני מרגישה אני אומרת וכשאני פוגשת אנשים שמפחדים להגיד, זה תמיד מעניין אותי להבין מה מניע אותם. לרוב לא אומרים כי מפחדים מה הצד השני יחשוב, חוששים לקבל דחייה...
טריכוטילומניה - מבוא
...הפרעה נפשית המאופיינת בדחף אובססיבי למרוט את השיער. בעקבות מריטה חוזרת ונשנית של השיער נוצרים איים גדולים והולכים של אזורים חסרי שיער, במיוחד באזור הקרקפת. אזורים אחרים אופייניים הם גבות, ריסים וזקן. אזורים שכיחים פחות הם שיער החזה והבושת. מריטת השיער מלווה לעתים בטקס של שזירת השיער או לעיסתו. ההפרעה מסווגת במדריך האבחנות הפסיכיאטרי ICD-10 בקבוצת ההפרעות הקשורות לשליטה בדחפים, יחד עם קלפטומניה, הימור פתולוגי ופירומאניה. כך היא גם סווגה במדריך האבחנות dsm 5-TR, אך בגרסה החדשה שלו, DSM-V, היא מסווגת...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 12
...7 - חלק 12 הדוגמה שאציין להלן היא האחרונה והקרובה ביותר, לעיונכם. ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. (בראשית ב, ו) בחלק הראשון של שבעת ימי הבריאה - 7 חזרתי פעמיים אל הביטוי הזה, ובכל פעם פגשתי מולי עולם אחר ושונה מהראשון - אותו בחנתי והיצגתי כמשפטו. ובעצם מצאתי גשר ברור שמחבר בין שני הביטויים אך ההבדל בין שני העולמות ניכר. ולמעשה אין המדובר בהשקפה אחרת על הביטוי אלא בתיזה מרכזית אחרת בעלת יסודות שונים. אל הביטוי הזה חזרתי גם בפרק הנוכחי שלעיל, ניתן להזיז את העכבר וללכת למעלה - לפגוש שוב...
בשביל לנטרל רגש שלילי, אתה חייב לפרק את האמונה שקיימת אצלך שבגללה אתה יוצר את הרגש בתת הכרה ואין לך שליטה עליו במודע
...אצלך שבגללה אתה יוצר את הרגש בתת הכרה ואין לך שליטה עליו במודע כל רגש שאתה חווה, אתה ורק אתה אחראי לו. אתה זה שרוצה בו ומאמין שהשימוש בו הוא הדבר המועיל ביותר עבורך. חרדה, דיכאון, עצב, כעס, חמידה, קנאה וכו... כל הנל הם רגשות שאתה (לרוב בתת הכרה) ורק אתה בחרת לייצר. חרדה - רגש שהאדם מייצר כאשר הוא מאמין שהמציאות מאיימת וקיימת סכנה לשלמות האני. החרדה היא רגש שאמור להכין את האיברים החיוניים בגוף למצב של מלחמה \ בריחה \ קפיאה. החרדה היא מקום הפלט של האדם כאשר הוא לא יכול להכיל את גודל האיום שהוא
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תעמולה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תעמולה, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תעמולה, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
בחורה בזוגיות מתיחות אחרי אימון צרכנות חכמה תשובה אמיתית בעיות של חוסר ביטחון בדיקת אמינות לטפל בפחד קהל לפחד ממה שיקרה אחרי המוות אהבה עצמית יוצרת שנאה עצמית לשפר דימוי עצמי למה אוהבים את ביבי? אוהב את מה שעושה לי טוב אמונה ואושר אושר אלוהי האם לשמור על קשר עם האקסים? טוב עם האקסית החלטה עתידית להחליט למי להקשיב להתמודד עם טראומה מפחד איך להתמודד עם כעס? להצליח בתהליך אני לא מצליח להשתנות שחיקה בעבודה במכירות לשכנע מישהו להיקשר הורים גורמים לילד אחריות ההורים על הסבל של הילדים מודעות עצמית גבוהה הדרך הרוחנית הפרעות קשורות לשימוש בסמים מחלת הרדיפה האקס מתגעגע הודעה מהאקס הרמה לא נכונה של משקל שריר היד הקדמית הקיום של אלוהים בחירה חופשית לאלוהים המבחן של ההארה הרוחנית להיות מואר השכל של הספר להיות אלוהים איך נכתב הספר להיות אלוהים? כמה כסף לבקש על מוצר? פרויקטים של נדלן ביטול הרצון ומשמעות החיים ללא רצון מטרת החיים היא ימות המשיח ביקורות שליליות ברשת חרדה חיובית אין בחירה חופשית סוד הבחירה החופשית האם העולם נוצר? קצה היקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, מורה רוחני, מטפל טוב בתחום תעמולה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5947 שניות - עכשיו 04_10_2025 השעה 02:50:18 - wesi4