ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חלומות - על חלום שחלם פרויד לאור יחסו של רוטנברג לפסיכואנליזה - חלק 1 ✔בשם האב, הבן והרוח הרעה על חלום שחלם פרויד לאור יחסו של רוטנברג לפסיכואנליזה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 חלומות - על חלום שחלם פרויד לאור יחסו של רוטנברג לפסיכואנליזה - חלק 1
בשם האב, הבן והרוח הרעה

על חלום שחלם פרויד לאור יחסו של רוטנברג לפסיכואנליזה

מתוך: מדרש בנפש: עיונים בפסיכולוגיה ויהדות לכבוד מרדכי רוטנברג. עורכים: שחר ארזי, מיכל פכלר וברוך כהנא. מועצה מדעית: משה אידל, אבשלום אליצור, הרווי גולדברג, יהודה ליבס, אביעזר רביצקי וזאב קליין. הוצאת "ידיעות אחרונות, " 2003.

יהיה בכך משום החמצה אם, ביום חגו של מרדכי רוטנברג, נאמר עליו רק דברי שבח והסכמה. בכתיבתו של חתן השמחה מבצבץ לפרקים גם צד פולמוסי ושוחר מדנים, ודומני שאפילו הוא לא ירווה נחת אם נעבור בשתיקה על התגרויותיו אלה במוסכמות ידועות. על כן, לצד האיחולים הלבביים המתבקשים, ברצוני להתדיין עמו במאמר זה על אותה אמירה דיכוטומית - במתכוון שהשמיע פעם בטלוויזיה: "התורה מצווה: כבד את אביך ואת אמך, בעוד שהפסיכואנליזה אומרת: רצח את אביך ואת אמך. " נו, באמת!

אמת, אין פני רוטנברג לפסילה גורפת של הפסיכואנליזה. אדרבא, בכתביו ניכר המאמץ להידבר ללא - הרף עם המחשבה הפסיכואנליטית, ממנה הוא מנסה, לאורו של ר' מאיר, לאכול את התוך ולזרוק את הקליפה. ובכל זאת, יש אתגר בקביעתו הנחרצת:

להבדיל מחרבו האדיפלית של פרויד, המסרסת והמאיימת על הרציפות הבינדורית, יש להבין אם כן את המאכלת של אברהם כחרב דמוקלס מעוררת ומחסנת, אשר אמורה להבטיח את האמונה הדיאלוגית ברציפות ובקדמה המובטחת, למרות או בגלל ה"חרב החדה המונחת על הצוואר. " במילים אחרות, יש להבטיח את האמונה בקדמה וברציפות - לא רק כאשר רוטשילד הבן יורש אוטומטית את הממון של אביו, אלא גם כאשר רוטשילד או רוקפלר פושט את הרגל או מאיים להדיח את בנו מן הירושה.

כחילוני, שומה עלי לפקפק במתכון המוכָּר הזה, המבטיח שהיהדות כבר הציעה פתרונות טובים יותר לתחלואי ימינו במקום שתורות מודרניות נכשלו. ודומני שאין פתיחה טובה יותר לביקורת זו מאשר פרובוקציה נגדית, כה קיצונית לצד השני עד שהיא נראית כתשליל מדויק לטענתו של רוטנברג. מורי, שלמה גיורא שוהם, אף הוא אחד מקרואי מסיבה זו, קורא בתנ"ך דווקא את הצו "רצח את בנך. " בסיפור העקדה מוצא שוהם עדויות נחרצות לתסביך המהופך לתסביך אדיפוס, תסביך שעיקרו משאלת האב להרוג את בנו. שוהם, כרוטנברג, הוא אב שכול, ואת הדברים הוא אומר מנהמת לבו:

שואל המדרש "ויבן שם אברהם את המזבח - ויצחק היכן היה? " ומשיב המדרש משמו של ר' לוי: "נטלו והצניעו שלא יפול עליו אבן צור וייעשה בו מום וייפסל מן הקורבן. " קורבן עולה חייב להיות יפה, בריא ומושלם. האנלוגיה המקאברית היא שרק הבריאים, הטובים, השלמים בנפשם ובגופם נבחרים לטיס, לסיירות ולשאר היחידות הנבחרות של הצבא, הסובלות, בדרך - כלל, את מספר הנפגעים הגבוה ביותר בקרב. הקבלה נוספת היא במיתוס של הקרבת האל הצעיר, שהוא כה שכיח בספרות האנתרופולוגית. בהקשר שלנו ניתן לראות את האב מזדהה עם בנו המת, שהוא התגלמות דמותו הצעירה. במותו, מתאחד הבן עם הנצח, ועל ידיו גם האב, בהזדהות שילוחית, משיג איחוד עם השלמות... הפרדוקס הסופי הוא אפוא, שייתכן כי תסביך העקדה גורם את הקרבת הצעירים הטובים, היפים והמצוינים לא לשלמותו של האל אלא למולך הבינוניות.

ומכיוון ששני הכותבים מכוונים את התנגדויותיהם אל פרויד, רוצה אני לשוב אל פרויד, אליו ממש ואפילו אל חדר המיטות שלו אחרי ההתנצלות המתבקשת על האקט המציצני, ואל דרמה לא - מורגשת שאירעה שם. היא מוסיפה זווית מיוחדת לשאלת היחסים בין אבות ובנים. ואם ייסלח לי השימוש בתרגיל ספרותי נדוש, אפילו ארשה לעצמי לקחת אתכם, הקוראים, במכונת - זמן דמיונית אל הבית בו גדלה הפסיכואנליזה.

אמצע הלילה בעיר וינה בקיץ 1915, הימים ימי מלחמת העולם הראשונה. אנו נמצאים בתוך דירה רחבת - ידיים ברחוב ברג 19. בעודנו משוטטים חרש בדירה, שהיא בעצם שתי דירות בקומה השנייה שחוברו יחד, אנו עוברים על פני ספרים רבים בארונות שבחדרים השונים, מבחינים בספה המפורסמת בחדר הטיפולים ומשתאים למראה אוסף עתיקות המפאר כמעט כל חדר. חוסר הטעם של בעל האוסף מנקר עיניים: פסלים וחפצים מצרים, יווניים, רומאיים וסיניים פזורים בערבוביה על המדפים והשולחנות, ללא כל סדר הגיוני, משקפים רק תאוות - בולמוס של אספן פרטי. אבל פנינו מועדות אל אחד מחדרי השינה בבית הזה, שם ישנים גבר ואישה. אפילו באפלולית איננו מתקשים לזהות את האיש אפור - הזקן. לבד מאיינשטיין, זהו אולי קלסתר הפנים המפורסם ביותר בתולדות המחשבה המערבית. בהדרגה מתרגלות עינינו לחשכה. כעבור שעה קלה מבחינים אנו בעוד דבר: עפעפיו של האיש הישן רוטטים. כן, ניתן להבחין מבעדם כי האישונים מתרוצצים לכל הכיוונים. שנים לא - רבות קודם לכן גילה רופא פנימי נודע ומייסד הפסיכיאטרייה הגרמנית, וילהלם גרייזינגר, את משמעותן של תנועות העיניים הללו: הן מעידות על כך שהאדם הישן חולם. אחר כך נשכחה התגלית הזאת עד שבמאה העשרים חזרו קלייטמן ואסרינסקי ופרסמו אותה ברעש גדול בשם REM.

והנה - הס! - נפקחות העיניים. תחת הנשימה הקצובה מקודם נשמעת עתה התנשמות כבדה. האיש מתרומם מעט מעל משכבו, להציץ בשעון שליד המיטה. זיגמונד פרויד, מי שעשה את החלומות אבן - פינה בתורת - הנפש שלו, התעורר עתה מחלום לא - נעים. הוא שב ומניח את ראשו על הכר, עיניו נותרות פקוחות. בדמיונו חוזר הוא על מראות החלום, לקבע אותו בזיכרון כדי שיוכל להרהר בו למחרת. וכך, כשמבטו המוטרד נודד באפלת הלילה, אנו עוזבים אותו.

כמה שנים מאוחר יותר, ב - 1919, הוסיף פרויד את חלומו ואת הפירוש שנתן לו בהערת - שוליים ארוכה במהדורה החמישית של פירוש החלום. וכשיצאה המהדורה השמינית והאחרונה, ב - 1930, העלה את החלום ופשרו אל גוף הטקסט:

התחלה לא ברורה. אני אומר לאשתי, שיש לי חדשות בשבילה, משהו שישמח אותה מאוד, ומתחיל לספר לה שצוות הקצינים של בננו שלח סכום כסף (5000 כתר?)... משהו של אות הכרה... חלוקה... תוך כדי הדברים הלכתי אתה לחדר קטן, כעין מזווה, כדי לחפש שם דבר - מה. פתאום אני רואה את בני מופיע, הוא לא במדים, אלא בלבוש ספורט הדוק (כמו כלב - ים?), לראשו כיפה קטנה. הוא מטפס על סל הניצב בצד ארון, כאילו כדי להניח דבר - מה על הארון הזה. אני קורא אליו, אין תשובה. נדמה לי, שפניו או מצחו חבושים, הוא מתקין דבר - מה בפיו, תוחב דבר - מה פנימה. לשערו יש גם ברק אפור. אני חושב: האם הוא כל כך יגע? היש לו שיניים תותבות? לפני שאני יכול לשוב ולקרוא לו, אני מתעורר ללא תחושת חרדה, אך בדפיקות לב. שעון הלילה שלי מורה על השעה 2.

שיטתו של פרויד לפענח חלומות ידועה: כנגד כל יסוד בחלום הוא ירשום את הדבר הראשון שיעלה בדעתו, ומתוך שורת האסוציאציות החופשיות הללו יתגלה התוכן הלא - מודע שביסוד החלום. אבל לפני שנפנה אל הפשר, רוצה אני להעיר שתי הערות כלליות לגבי העובדה שהחלום הזה הסתיים, בניגוד למהלך הנורמאלי, ביקיצה באמצע הלילה:

א) לאותו פסיכיאטר שגילה את הקשר בין החלימה ותנועות העיניים, גרייזינגר, אנו חייבים גם הסתכלות פסיכולוגית מעמיקה: החלום, אמר גרייזינגר, דומה לפסיכוזה בכך שבשני המקרים רואים לפעמים מילוי משאלה. המשוגעת האומללה המחבקת תינוק דמיוני מפצה בכך על עריריותה, והאדם שהלך לישון רעב חולם שאכל. פרויד הכיר בחובו לגרייזינגר בפירוש החלום, שם ציטטו כמי שקדם לו בטענה שהחלום מבטא מילוי משאלה. בספרו האחרון עקרונות הפסיכואנליזה הכליל את האנלוגיה וטען שהחלום הוא פסיכוזה לכל דבר בשל עיוות המציאות המופיע בו. ברצוני עתה להרחיב את האנאלוגיה הזאת בעוד היבט. שימו לב לרגע בו התעורר פרויד מחלומו. היו לו, כפי שהוא מציין, דפיקות - לב, אבל הוא עצמו לא חש שום פחד, וגם בחלום עצמו אין שום דבר מפחיד. המצב הזה אינו שונה מאותו פיצול בין החשיבה והרגש המוכר לנו מהסכיזופרניה. סכיזופרן יכול לומר בקול אדיש "אבא ואימא שלי מתו הבוקר. אני חושב שאני הרגתי אותם. אולי כדאי שתצלצל למשטרה? " המילים הן איומות, אבל אין בהן שום ריגוש. ולעומת זאת, אותו חולה מסוגל לצרוח מאימה למראה מחזיק - מפתחות תמים או שעון. גם בחלומותינו יכולים אנו, למשל, לחתוך אדם לגזרים, וכשנתעורר נשתומם על האדישות שבה חלמנו על הדבר. גם החלום של פרויד מבטא פיצול כזה בין החשיבה והרגש: פרויד אינו חש חרדה מודעת, אבל גופו מעיר אותו באזעקה. זו תופעה מסקרנת, ואם יש ממש בפסיכואנליזה, היא צריכה להסביר אותה.

ב) מניסיוני התרשמתי כי חלום המסתיים באופן לא טבעי ביקיצה הוא, אם להשתמש באחד הדימויים הציוריים של פרויד, "אבן רוזטה" פסיכולוגית. הבה ניזכר באותה אבן מפורסמת, עליה נחקקה כתובת עתיקה ביוונית, במצרית דמוטית ובכתב הירוגליפים. האגיפטולוג הצרפתי שמפוליון, שידע מלכתחילה רק יוונית, הצליח לזהות את המילה הדמוטית שהקבילה לשמו של המלך תלמי ביוונית, ועל יסוד האותיות שהופיעו בזוג מילים זה פענח ביגיעה רבה את הטקסט כולו. כך גם החלום שלפנינו: הוא פותח בדימויים לא מובנים בשפת החלום ומסיים בתגובה מוחשית בעולם העירות. אם בכלל יש לחלומות משמעות נסתרת, הרי שסוף החלום צריך להעיד על תחילתו. במילים אחרות: התגובה הגלויה בעת ההתעוררות רומזת על מה שמסתתר בדברים שקרו בחלום. לפיכך יש חשיבות רבה לחלומות שהסתיימו ביקיצה: הם תמיד בעלי משמעות מעמיקה במיוחד, גם אם לא נעימה לחולם.

זה, אם כן, האתגר שפרויד מציב לעצמו: לגשר על הפער הזה בין החלום לחולם, בין תוכן החלום התמים לכאורה לבין התגובה הנסערת בסופו, הנראית בלתי - שייכת. עכשיו אנחנו גם מודעים לגודל המטרה שהציב פרויד לשאפתנותו: אם החלום כמוהו כפסיכוזה, אזי מי שיבין את שפת החלום יוכל להבין גם את שפת הפסיכוזה. לאו מילתא זוטרתא. מה, אם כן, בפי בעל החלומות הלזה?

הוא פותח במעין רטינה: "גם הפעם אי - אפשר לתת דיווח של אנליזה מלאה. אני מגביל עצמי להדגשת נקודות מכריעות אחדות. " הסתייגותו, אותה כבר הביע בעמודים קודמים בפירוש החלום, מתארת קונפליקט לא פשוט אליו נקלע בעת כתיבת פירוש החלום: הוא תבע ממטופליו גילוי - לב טוטאלי באסוציאציות החופשיות שלהם, תחת החיסיון האתי של חדר הטיפולים. אבל כשניתח בספרו חלומות של עצמו, צריך היה לתת דוגמה אישית כזאת בפומבי, על כל ההשלכות הלא - נעימות הנובעות מכך. ההסתייגות לעיל משמעה, אם כן, הוא זה: כבר חשפתי בספר זה די והותר פרטים אישיים על חיי שאתם, קוראים חטטנים, ניצלתם כדי לכתוב עלי דברים מרגיזים. הוא מסכים אם כן לגלות בפנינו רק את הפרטים שאינם אינטימיים מדי:

כמה ציפיות מציקות של היום הקודם סיפקו את העילה לחלום, זה יותר משבוע שוב לא הגיעו ידיעות מן הבן הנלחם בחזית. קל לראות, כי האמונה שהוא נפצע או נפל בקרב מתבטאת בתוכן - החלום. בהתחלת החלום ניתן להבחין במאמץ הנמרץ להחליף את המחשבות המענות בהיפוכן. יש עמי חדשות משמחות ביותר לדווח - משהו על משלוח כסף, אות הכרה, חלוקה (מקורו של סכום הכסף באירוע משמח מן הפרקטיקה הרפואית, כלומר אני מבקש להסיח את הדעת מן הנושא בכלל). אך מאמץ זה נכשל. אמו של הנער חוששת מפני דבר נורא וממאנת להקשיב לי. התחפושות גם הן קלושות ודקיקות מדי. בכל מקום מבצבץ דרכן הקשר אל הטעון דיכוי. אם הבן נפל, ישלחו חבריו את חפציו האישיים חזרה, יהיה עלי לחלק את מה שישאיר אחריו לאחיו ולאחיותיו ולאחרים, לא אחת מוענקים אותות הכרה לקצין אחרי שמת "מות גיבורים. " החלום יוצא אפוא לבטא במישרין את מה שביקש תחילה להכחיש, אף כי נטייתו למילוי המשאלה ניכרת עדיין בעיוותים. (את שינוי המקום בחלום יש להבין מן הסתם - בעקבות זילברר (1912) - כסמליות סף (השווה ע'... לעיל)). אך הבן אינו מופיע כמי ש"נופל, " אלא כמי ש"מטפס. " ואומנם הוא היה גם מטפס הרים נועז. הוא איננו במדים אלא בתלבושת ספורט, כלומר, במקום התאונה שאני חושש ממנה בהווה, באה אחת קודמת, שאירעה לו בשעת ספורט, כאשר נפל בעת סיור סקי ושבר את עצם הירך. אך האופן בו הוא לבוש, כך שהוא דומה לכלב - ים, מזכיר מיד מישהו צעיר יותר - את נכדנו הקטן, המצחיק, השיער האפור מזכיר את חתננו, אבי הנכד, שנפגע קשה במלחמה. מה פירושו של דבר? אך מספיק עם כל זה. המקום שהוא מזווה, הארון שממנו הוא רוצה לקחת דבר - מה (בחלום - להניח עליו דבר - מה), אלה הם רמזים שאין לטעות בהם לתאונה שהבאתי אני על עצמי, כאשר הייתי מעל גיל שנתיים אך עוד לא בן שלוש. טיפסתי על שרפרף במזווה, כדי לקחת לי מטעמים, שהיו על ארון או שולחן. השרפרף התהפך וקצהו פגע בי מתחת ללסת התחתונה. הוא עלול היה גם לשבור לי את כל השיניים. אתרעה מתלווה להבזק זיכרון זה: "מגיע לך, " והדבר הוא כמעין ריגוש עוין המופנה נגד הלוחם האמיץ. העמקה נוספת של האנליזה מאפשרת לי לבסוף למצוא את הריגוש החבוי, שעשוי היה לבוא על סיפוקו על ידי התאונה של הבן, שממנה אני מתיירא. זו הקנאה בנעורים, שהאדם המזדקן מאמין שחנק אותה לחלוטין, ואין כל ספק שדווקא עוצמתה של ההתרגשות הכואבת - לו היה אסון כזה מתרחש באמת - תרה ומצאה מילוי - משאלה מודחק כזה לשם שיכוך הכאב.

* חלומות - על חלום שחלם פרויד לאור יחסו של רוטנברג לפסיכואנליזה - חלק 2.
חלום עצמי להגזים חרדים ניסיון שיגעון סוד האותיות ספק הכסף מחלות נפש מודעות טיפול בחולי נפש אנליזה חלום חלומות פסיכואנליזה פרויד
עובדים ולקוחות, תפישת העובד כלקוח, למה העובדים שלך הם גם הלקוחות שלך? למכור את עצמך לעובדים שלך, תהליך מכירה מול עובדים, איך לנהל עובדים? איך להיות מנהל טוב? איך לדבר עם עובדים? איך למכור לעובדים שלך? אימון למנהלים, יעוץ ארגוני
עובדים ולקוחות, תפישת העובד כלקוח, למה העובדים שלך הם גם הלקוחות שלך? למכור את עצמך לעובדים שלך, תהליך מכירה מול עובדים, איך לנהל עובדים? איך להיות מנהל טוב? איך לדבר עם עובדים? איך למכור לעובדים שלך? אימון למנהלים, יעוץ ארגוני
...שלך הם גם הלקוחות שלך? למכור את עצמך לעובדים שלך, תהליך מכירה מול עובדים, איך לנהל עובדים? איך להיות מנהל טוב? איך לדבר עם עובדים? איך למכור לעובדים שלך? אימון למנהלים, יעוץ ארגוני למה כדאי להתייחס לעובדים שלך כמו אל לקוחות? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שצריך להתייחס לעובדים כמו אל לקוחות. רוב המנהלים חושבים שהעובדים שלהם הם אנשים שתפקידם פשוט למלא הוראות, אך הגישה הנכונה והיעילה יותר לניהול עובדים היא לראות בהם לקוחות שאתם כמנהלים אמורים למכור...
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
...מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת לאובדן מוטיבציה? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות נפוצות לגבי מושג האחדות. התפיסה הראשונה היא אחדות שקרית שבה אנשים חושבים שאם הכל אחד, אז אין שום צורך לעשות דבר - אין רצון, אין מחשבות, אין רגשות ואין תחושות. בתפיסה זו, האחדות נתפסת כהפך המוחלט מנפרדות. אנשים ששואפים לאחדות כזו עלולים לסבול, כי הם רואים בכל רצון או שאיפה סימן שהם עדיין לא באחדות אמיתית. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד תואר יכול להרגיש רע כי עצם הרצון...
שיטות להטיל ספק, להאמין לטוב, להטיל ספק ברע, תרגילים לפיתוח החשיבה, נטל ההוכחה, להרגיש רק טוב, להגיע לאמת המוחלטת, ניתוח סדר המילים במשפט, לברר את האמת, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי
שיטות להטיל ספק, להאמין לטוב, להטיל ספק ברע, תרגילים לפיתוח החשיבה, נטל ההוכחה, להרגיש רק טוב, להגיע לאמת המוחלטת, ניתוח סדר המילים במשפט, לברר את האמת, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי
...נטל ההוכחה, להרגיש רק טוב, להגיע לאמת המוחלטת, ניתוח סדר המילים במשפט, לברר את האמת, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי מהם שיטות הטלת הספק וההבנה של אמת מוחלטת? בהרצאה של אליעד כהן, נידונו מספר שיטות להטיל ספק במחשבות, להאמין בטוב, ולברר את האמת. נעסוק בניתוח המחשבות שלנו, ונתמודד עם השאלות הבסיסיות כמו האם יש אמת מוחלטת או רק אמת יחסית, כיצד אנו יכולים לבדוק את נכונותן של מחשבותינו, והאם יש דרך לוודא שהן נכונות. מהו התהליך להטלת ספק במחשבות? אליעד מדגיש...
האשמת הקורבן, עקרון המידתיות, האם הקורבן אשם? חוק דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם
האשמת הקורבן, עקרון המידתיות, האם הקורבן אשם? חוק דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם
...דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם האם אפשר להאשים את הקורבן כאשר מישהו פוגע בו? הנושא המרכזי שאליעד כהן מסביר בהרצאה הוא שאלת האשמת הקורבן - האם האדם שנפגע יכול להיות אשם בכך שפגעו בו, והאם הגיוני להאשים אותו במעשיו של מי שפגע בו? ראשית, אליעד נותן דוגמה קיצונית של אדם שנרצח ושואל אם אפשר להאשים את הנרצח בכך שרצחו אותו. באופן אינטואיטיבי...
שוחד עצמי בשאלה מי אני, רוצה להיות קיים או לא להיות קיים, אינטרס בחיפוש האמת
שוחד עצמי בשאלה מי אני, רוצה להיות קיים או לא להיות קיים, אינטרס בחיפוש האמת
...האמת מהו שוחד עצמי וכיצד הוא משפיע על חיפוש האמת? שוחד עצמי הוא מצב שבו אדם מחפש תשובה לשאלה מסוימת, אך כבר יש לו העדפה אישית לתוצאה מסוימת. כלומר, הוא לא באמת מחפש את האמת, אלא רוצה לאשר לעצמו אמונה קיימת. בהקשר של חיפוש האמת העצמית, אדם יכול להיות משוחד לשמור על תחושת הקיום שלו, או לחלופין, לרצות לגלות שהוא לא קיים, תלוי באינטרסים שלו. כיצד השוחד העצמי מתבטא בשאלה מי אני? כאשר אדם מחפש תשובה לשאלה מי אני?, יש לו נטייה להיות מושפע מראש מהעדפותיו...
שלום עם ההורים, בעיות במשפחה, קונפליקט במשפחה, רצונות מנוגדים, לבחור את הרצון, לדבר עם ההורים, שלום במשפחה, קונפליקט רגשי, חופש רגשי, שחרור רגשי, להיות אלוהים, להרגיש כמו אלוהים
שלום עם ההורים, בעיות במשפחה, קונפליקט במשפחה, רצונות מנוגדים, לבחור את הרצון, לדבר עם ההורים, שלום במשפחה, קונפליקט רגשי, חופש רגשי, שחרור רגשי, להיות אלוהים, להרגיש כמו אלוהים
...בעיות במשפחה, קונפליקט במשפחה, רצונות מנוגדים, לבחור את הרצון, לדבר עם ההורים, שלום במשפחה, קונפליקט רגשי, חופש רגשי, שחרור רגשי, להיות אלוהים, להרגיש כמו אלוהים איך לפתור קונפליקט רגשי במשפחה? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד להתמודד עם קונפליקטים משפחתיים ורגשיים, במיוחד במערכת היחסים מול ההורים. הוא מתאר מצב שבו יש לאדם רצונות מנוגדים: מצד אחד הוא רוצה להיות בשלום עם ההורים, מצד שני יש לו רצונות אחרים שסותרים את זה. הוא מסביר את הקושי בהתמודדות עם קונפליקט...
חוקי הכסף - היצע וביקוש, סיכוי וסיכון, האם בלי סיכון אין סיכוי? האם אין סיכוי בלי סיכון? האם יש סיכוי בלי סיכון? האם קיים כסף קל? מהי פרמיית סיכון? איך להתעשר? סודות העושר, כלכלת הכסף, מבוא לכלכלה, לימודי כסף, סודות האנשים העשירים, איך עושים כסף? שוק תחרותי, הגבלים עסקיים, מונופול עסקי, טרנדים עסקיים, יותר מזל משכל בעסקים, תחרות בעסקים, איך לשמור על רווחיות גבוהה? איך לעשות הרבה כסף בקלות? סיכון וסיכוי, ביקוש והיצע
...האם אין סיכוי בלי סיכון? האם יש סיכוי בלי סיכון? האם קיים כסף קל? מהי פרמיית סיכון? איך להתעשר? סודות העושר, כלכלת הכסף, מבוא לכלכלה, לימודי כסף, סודות האנשים העשירים, איך עושים כסף? שוק תחרותי, הגבלים עסקיים, מונופול עסקי, טרנדים עסקיים, יותר מזל משכל בעסקים, תחרות בעסקים, איך לשמור על רווחיות גבוהה? איך לעשות הרבה כסף בקלות? סיכון וסיכוי, ביקוש והיצע וכאן נסביר את אחד החוקים החשובים ביותר של הכסף, והוא החוק של בלי סיכון אין סיכוי או באנגלית בהקשר...
הספר להיות אלוהים, כסף לקנות את הספר להיות אלוהים, כסף לאכול או לקנות את הספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים, כסף לקנות את הספר להיות אלוהים, כסף לאכול או לקנות את הספר להיות אלוהים
...להיות אלוהים, כסף לאכול או לקנות את הספר להיות אלוהים מה החשיבות של הספר להיות אלוהים ולמה אנשים מתלבטים אם לקנות אותו? ההרצאה עוסקת במשמעות ובחשיבות של הספר להיות אלוהים, כאשר אליעד כהן מתייחס באופן מפורט לסוגיה של החלטה בין שימוש בכסף לקניית הספר לעומת שימוש בכסף לדברים בסיסיים כמו אוכל או אפילו לחיסכון למצבה. בתחילת ההרצאה, אליעד נותן דוגמה של אדם הטוען שאין לו מספיק כסף לרכוש את הספר, מפני שהוא צריך לחסוך למצבה שלו. האדם טוען שהוא חייב כסף למצבה...
ציטינג באימון כושר - מה זה ציטינג בתרגיל? איזה סוגים של ציטינג יש? מתי כדאי לעשות ציטינג בתרגילים? מתי עדיף לא לעשות ציטינג בתרגיל?
...כדאי לעשות ציטינג בתרגילים? מתי עדיף לא לעשות ציטינג בתרגיל? אז ציטינג פירושו רמאות מלשון cheating באנגלית. וציטינג בתרגיל בחדר כושר, יכול להיות במספר צורות. לדוגמה: נניח שאתה מנסה להרים משקל מסוים בתרגיל כפיפת מרפקים, כדי לאמן את שריר היד הקדמית שלך. ונניח שהמשקל כבד לך מידי ואתה לא יכול להרים אותו אך ורק באמצעות שריר היד הקדמית שלך. במקרה כזה לדוגמה, יש אנשים שפשוט יורידו את משקל העבודה שלהם ויעבדו עם פחות משקל עבודה, אבל יש אנשים שיעשו ציטינג...
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
...שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה איך לזכור דברים בצורה הטובה ביותר? כדי להבין איך לזכור דברים טוב יותר, חשוב קודם להבין מהו זיכרון. לפי אליעד כהן, זיכרון הוא למעשה סוג של דמיון. כאשר אתה זוכר משהו, אתה למעשה מדמיין דבר שקרה בעבר. אין באמת הבדל משמעותי בין זיכרון לבין דמיון, מאחר ששניהם אינם קיימים בהווה הפיזי כרגע, אלא רק במחשבה שלך. היכולת לזכור מבוססת בעיקרה על משמעות...
מכתב אישי המופנה לכל הסקפטים שקשה להם להאמין שהחיים נועדו להגשמה.
...אהלן המכתב הזה הוא בעיקר לעצמי לעשות לעצמי קצת סדר במה שנקרא לחיות. וכיוון שסוג הקושי - תסכול, שמתעורר בי כאני פוגשת אותך הוא מוכר וידוע לי גם ממפגשים אחרים, החלטתי בעצם להשתמש בך כדי לעזור לעצמי להבין כמה דברים. ברגע זה אני גם לא בטוחה שזה המכתב שתקרא, כי באמת אין לי מושג לאיזה כיוון זה יתפוס. לפני הכל, אין לכל מה שיכתב שום קשר אישי או הגנה על מישהו. אילו הם פשוט הרהורים שיש בתוכי כל פעם שאני פוגשת אדם עם מלא פוטנציאל להיות יצירתי שמח ומאושר, שיוצר...
כיצד תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית?
...שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית? עליך להתרגל לעשות יותר ממה שאתה יודע. עליך להיות תמיד במצב שחסר לך ידע ולא במצב שחסרה לך עשייה, כי כל הידע שקיים אצלך חייב להיות מעשי. אתה צריך לקחת את כל הדברים שאתה יודע שאתה צריך לעשות ולעשות אותם, לעשות אותם ככ טוב עד כדי כך שהם יהפכו לחלק ממך. אתה צריך לוודא שההתקדמות שלך תלויה אך ורק בידע שחסר לך ולא בעשייה שחסרה לך. שים לב שאתה לא עושה פחות ממה שאתה יודע, דהיינו שאתה לא במצב שאתה יודע המון דברים שאתה...
לצאת מהמטריקס - פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות
...- פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות לצאת מהמטריקס פירושו להבין בשלמות את המציאות. כל דבר אחר זה כמו לראות את הסרט. נחמד, משעשע, מעביר את הזמן. בו ברגע שמבינים את המציאות בשלמות, יוצאים ממנה. אני אוהב לראות סרטים על בריחה מבתי כלא. ככל שבית הכלא שמור יותר, כך יותר קשה לברוח ממנו. ברוב הסרטים אחד האלמנטים המרכזיים הוא לנסות להתחקות אחרי מבנה הכלא, אחרי השגרה, למצוא נקודות תורפה. להתמיד. והאמת היא שבית הכלא השמור...
פיתוח הפוטנציאל של מוח ימין
...מוח ימין העשורים האחרונים השתייכו לאנשים מסוג מסוים שחשבו באופן מסוים - מתכנתי מחשבים שיכלו לפצח קודים, עורכי דין שיכלו לנסח חוזים במיומנות, בוגרי מנהל עסקים שאוהבים להתעסק במספרים. אולם מפתחות הממלכה עוברים לידיים אחרות. העתיד שייך לאנשים מסוג שונה לחלוטין, בעלי מחשבה שונה לחלוטין - אנשים המסוגלים ליצור, להביע אמפתיה, להבחין בדפוסים וליצור משמעות. אנשים אלו - אמנים, ממציאים מעצבים, מספרי סיפורים, מטפלים, מעודדים, כאלה שרואים את התמונה הכוללת......
חתירה למגע - להגיע לעימות עם מה שמטריד אותנו
...עם מה שמטריד אותנו לפני כמה ימים קיבלתי אימון טוב מידיד. הידיד הזה לא אוהב אימון ולא מאמין בו. הוא סקפטי לחלוטין לכל העיסוק שלי. אימון עסקי? אם יש לך מוצר טוב, תמכור. אם לא, לא. אימון להרזיה? הכל גנים. אימון אקדמי? אם אתה גאון, אתה מסיים מהר. אם לא, חבל על הזמן. וכך הלאה. דיבורים? זה רק לנשים, והם חסרי תועלת. ואכן הוא ידיד מאוד שתקן. הוא לא אוהב להשוויץ, ולא אוהב להתלונן, מה שמשאיר לו מעט מאוד לומר. אבל פה ושם יש לו משהו מעניין לומר. לפני כמה ימים...
נתינה וקבלה
...חיים לנתינים שלה, כל העולם נותן אחד לשני. אולם הנתינה לא באה לבד. בצד הנתינה קיימת גם הקבלה. המילה קבלה באה מהשורש ק. ב. ל, אנחנו מקבלים חיים מאלוהים, הילדים מקבלים חיים מאמא, הנתינים מקבלים חיים מהמדינה כך שללא נתינה אין קבלה, וללא קבלה אין נתינה. בין הנתינה והקבלה ישנם יחסי גומלין. השוו זאת לנשימה. כאשר תינוק בא לעולם הקול הראשון שהוא משמיע זו צעקה. הצעקה באה בעקבות נשימתו הראשונה. הנשימה הראשונה היא שאיפה וקבלת אויר ואנרגיה מהיקום והנשיפה היא...
שכל ואושר - מה הקשר בין שכל לבין אושר?
...הרצאה על שכל ואושר - מה הקשר בין שכל לבין אושר?. הרצאה על הקשר שבין השכל לבין האושר. האם אין שכל אין דאגות? מהי האמת? ועוד. נדבר כאן על הקשר שיש בין שכל לבין אושר, מה הקשר שבין שכל לבין אושר? אחד המשפטים הגדולים בעולם, אין שכל אין דאגות ואחד השקרים הגדולים בעולם שיש בו מן האמת, שלמי שאין שכל אין לו דאגות. ויש קשר בין שכל ואושר. בדיוק כמו שיש קשר לבין אושר ואין שכל. ולא בזה תלוי האושר לא משנה אם יש או אין לך שכל, האושר תלוי בשילוב של השכל וחוסר השכל...
הצלחה - לחגוג הצלחה, לחגוג את החיים
...ושצריך לקום, להפיק את הלקח, ללמוד מהטעויות שלנו ולהמשיך הלאה. זה נכון, אבל המון פעמים מפספסים משהו לא פחות חשוב: מה לגבי ללמוד מ - הצלחה. מה לגבי ללמוד מהפעמים שכן חווית הצלחה, שכן זכית להצלחות. אין דבר כזה בן אדם שמעולם לא הצליח. הא פשוט בוחר שלא להתמקד בדבר הנכון, שלא להתמקד ב - הצלחה. אבל אם נלמד רק מהטעויות שלנו ו או מהטעויות של אחרים סביבנו, זה יראה לנו רק מה לא לעשות. אבל מה יקרה אם נלמד גם מההצלחות שלנו, ומההצלחות של אחרים. צר לי לבשר לך,...
מצב רוח - מבוא
...בהתאם לכך, בשפת הדיבור אנשים נוטים להגיד שיש להם מצב רוח טוב או רע. הפסיכולוג רוברט תאייר טוען כי ניתן לסווג מצבי רוח על פי שני ממדים: אנרגטיות ומתח נפשי. אדם יכול להיות מלא אנרגיות או חסר כוחות ועייף, וכן יכול להיות מתוח או רגוע. על פי תאייר, מצב הרוח הטוב ביותר נוצר כשהאדם אנרגטי וגם רגוע, ומצב רוח רע נוצר כשהאדם עייף ומתוח. תוכן עניינים: 1 יחס לרגש ואופי 2 השפעה על התפקוד 3 הבעת פנים 4 שיפור מצב הרוח יחס לרגש ואופי: ההבדל בין מצב רוח לרגש הוא...
הכרה פנימית בתפישת האדם
...כמתנועעת היא בהכרת הנפש, אדם שמכיר את נפשו ברור לו באופן מוחלט שכל מציאות הנפש שלו מתנועעת, לא כתופעת לואוי אלה שזוהי עצם תכונה טיבה ומהותה של הנפש. יסוד הנפש היא תנועה, מציאות האדם היא תנועה, ואנו חיים בעולם שמתנועע ללא הרף ומכירים את הנפש מההכרה היום יומית שבה אנו חיים כבר עשרות שנים. אנו חווים תחושות בכל מיני הזדמנויות ומהן אנו מכירים את עצמינו פעם שמחים, פעם עצובים, אך זהו רק מהנסיון החיצוני מהרובד החיצוני, כלומר היות והאדם מכיר את עצמו ברובד...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תסביך העקדה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תסביך העקדה, דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תסביך העקדה, איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, מאמן אישי לביטחון עצמי, מאמן אישי לילדים בנושא תסביך העקדה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1328 שניות - עכשיו 09_06_2025 השעה 20:58:14 - wesi4