ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תנועות עיניים ✔חוויית סף מוות - מוות קליני - מבוא ✔חוויית סף מוות (נכתבת לעתים בראשי התיבות NDE: near-death experience) היא חוויה... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨חוויית סף מוות - מוות קליני - מבוא
חוויית סף מוות (נכתבת לעתים בראשי התיבות NDE: near-death experience) היא חוויה שעליה מספר לעתים מי שחווה מוות קליני ושרד, בנוגע לתחושותיו בעת האירוע.

בעת המוות הקליני עדיין קיימים תפקודים של המוח, ולכן יכול האדם לעתים לחזור לתפקוד גופני וקוגניטיבי מלא, ולדווח את שחווה. קיימים דיווחים שונים, אצל אנשים שחוו מוות קליני וחזרו לחיים, על חוויה חוץ גופית, ראיית אור לבן, הימשכות למנהרה וראיית אנשים קרובים שנפטרו.

ממצאיו של ריימונד מודי

בשנת 1975 פרסם ד'"ר ריימונד מודי (Raymond Moody), רופא צעיר שהתמחה בפסיכיאטריה, את הספר "החיים שלאחר החיים". ספר זה, המבוסס על מחקר איכותני שערך, מביא 150 עדויות של אנשים אשר נפגעו קשות ומתו מוות קליני, ואחר כך חזרו להכרתם, רובם חולים קשים או פצועי תאונה - שהוכרזו מתים אך נשארו בחיים כנסים רפואיים. העדים הרבים שהביא עמדו מאחורי עדותם, גם לאחר בדיקות חוזרות, ומבחינתם דיווחו על אירועי אמת.

מודי, במחקרו, הביא עדויות בעלות מאפיינים דומים מרגעי הפטירה, וממה שלפי הטענה התרחש מיד אחר כך. בעדויות אלה חוזר התיאור של תחושת עזיבת הגוף הפיזי וריחוף, ראיית מנהרה ולעתים מעבר דרכה, אור חזק ובדרך - כלל לבן, וקיומה של ישות, שאינה בהכרח מוגדרת, השופעת אהבה ללא קץ, ששוחחה עמם והובנה על ידם, למרות שלא "דיברה" באופן מילולי.

כמה מהעדים במחקרו של מודי תיארו את האירועים שהתרחשו מיד לאחר קביעת המוות הקליני, כדוגמת פירוט שולחן הניתוחים שאליו הובאו, או אופן פינוים מהמכונית המרוסקת בה נפגעו, ועוד. היו שפרשו את ממצאיו של ריימונד מורי כעדות לחיים לאחר המוות ולנשמה הנוטשת את הגוף הפיזי. ד"ר אד שמר, אחד המבקרים החריפים של ממצאי ריימונד מודי, טען כי האשליה המשותפת, לכאורה, לכל הנפגעים שחזרו לחיים במחקרו של מודי, נסמכת על אמונות ועולם מושגים קודמים משותפים, שהיו להם, לפני שנפגעו ומתו מוות קליני. לפי שמר ואחרים, המבקרים את ממצאיו של מודי, ערפול החושים שבהם שהו הניצולים שחזרו לחיים, הביא אותם לחוויה של עולם הציפיות והאמונות שהיו קיימים אצלם, דבר שהביאם לפרש את הטראומה שחוו במונחים של "חיים לאחר המוות".

מחקר מדעי של חוויית סף מוות

סקר שנערך בבתי חולים בהולנד בשנת 2001, וכלל 344 חולים שעברו החייאה מוצלחת, העלה ש - 62 מתוכם (18%) דיווחו על חוויית סף מוות. ל - 21 מתוכם (6%) היה "זיכרון כלשהו" ול - 6 (2%) מהם היו חוויות near-death experience) NDE) עמוקות מאוד (היתר הוגדרו כדרגות ביניים).

אופי החוויה

אחוז המדווחים מכלל המדווחים על NDE

מודעות להיותו מת 50%

רגשות חיוביים 56%

"יציאה מהגוף" 24%

תנועה ב"מנהרה" 31%

תקשורת עם אור 23%

צפיה בצבעים 23%

צפיה בנופים "שמימיים" 29%

פגישה עם אנשים שמתו 32%

סקירה של החיים 13%

נוכחות גבול 8%

דוגמה אופיינית לדיווח על חוויה חוץ גופית

"במהלך משמרת לילה הביא אמבולנס גבר בן 44 מחוסר הכרה (בקומה) וכחול מחוסר חמצן (ציאנוטי). החלה החייאה ואז הוצאתי מפיו שיניים תותבות לצורך הנשמה ושמתי אותן בעגלה. לאחר כשעה וחצי התייצבו קצב הלב ולחץ הדם של החולה והוא הועבר חסר הכרה ומונשם ליחידה לטיפול נמרץ.

"לאחר יותר משבוע פגשתי שוב בחולה, ששב בינתיים להכרתו, כשחילקתי תרופות. ברגע שראה אותי הוא אמר 'האחות הזו יודעת איפה השיניים התותבות שלי'. הייתי מופתעת ואז הוא המשיך ואמר 'את היית שם כשהביאו אותי לבית החולים, את לקחת את השיניים התותבות שלי ושמת אותן בעגלה הזו: היו עליה בקבוקים ומתחתיהם מגירות ושם שמת את השיניים'.

"נדהמתי משום שכל זה התרחש כשהאיש בחוסר הכרה עמוק ומונשם. כשחקרתי אותו עוד הסתבר שהחולה ראה עצמו שוכב על המיטה וצפה מלמעלה באחיות וברופאים העסוקים בהחיאתו. הוא תיאר במדויק את המטפלים ואת החדר. לדבריו, הוא דאג שמא נתייאש ונפסיק את ההחיאה, ואכן היינו פסימיים לגבי סיכויו באותו זמן בשל המצב הירוד בו הגיע".

- עדות אחות ביחידה לטיפול נמרץ לב, "Near-death experience in survivors of cardiac arrest: A prospective study in the Netherlands" (2001). Lancet 358 (9298): 2041. doi:10.1016/S0140-6736(01) 07100-8. PMID 11755611.

על שכיחותה של החוויה מעיד סקר של מכון גלופ המדווח על כשמונה מיליון אמריקאים שטוענים שחוו חוויה שכזאת. היו שראו בתופעה תוצאה של הפרסומים הרבים בנושא: אנשים מתארים מה שהם חושבים שהיו אמורים לראות על סמך שפע העדויות ששמעו. מחקר שהשווה סיפורי חוויות סף מוות לפני ואחרי שנת 1975 (אז הביא הפרפסיכולוג ריימונד מודי את התופעה לתודעת הציבור הרחב), הפריך הסבר פשטני זה - פרט לעליה באחוז המדווחים על "מנהרת האור", הסיפורים ברובם אינם אופנה מתחלפת.

תופעות דומות

מולקולת קטמין, סם הזיה היוצר תחושות הדומות לחוויית סף מוות כולל "יציאה מהגוף" - חוויית סף מוות

תופעות הדומות לחוויית סף המוות נוצרות גם כשמזריקים לווריד 50-100 מ"ג סם הזיה הנקרא קטאמין (ketamine). הקטאמין חוסם קולטנים של גלוטמט שהוא מוליך עצבי חשוב בקליפת המח. במצב של חוסר חמצן פתאומי, נוצר שטף של גלוטמט שעלול להרעיל תאי עצב. השערה רווחת היא שלמוח מנגנון הגנה מפני נזקו של עודף גלוטמט על ידי חסימת הקולטנים שלו, כלומר על ידי יצירת מצב הדומה לפעולת סם הקטאמין.

מצבים אחרים בהם מתקבלות עדויות על מצבים NDE כולל יציאה מהגוף הם התקפי אפילפסיה (מחלת הנפילה) ולעתים מיגרנה.

קשר בין חוויית סף מוות ל "פריצת REM"

פריצת שנת רע"מ (REM intrusion) היא תסמונת בה נוצר מצב דמוי שנת REM (השלב בשינה המאופיין בתנועות עיניים מהירות וחלימה מוגברת) בזמן ערות. ההפרעה מאופיינת בתחושת ערות המלווה חוסר שליטה על הגפיים ובהזיות חזותיות ושמעתיות. המצב נלווה בדרך כלל להפרעות שינה. קווין נלסון Kevin R. Nelson (מהמחלקה לנוירולוגיה של אוניברסיטת קנטקי) טוען כי יש קשר בין חוויית סף המוות למצבי פריצת REM. טענתו מתבססת על דמיון במאפייני החוויה וההקשר בין הקלט העצבי ממערכת הלב - ריאה לתופעת התפרצות REM. מחקר שבדק 55 אנשים שדיווחו על חוויית סף מוות הראה שכיחות גבוהה של הפרעות שינה הקשורות בהזיות (60%) לעומת קבוצת ביקורת (במאפייני גיל ומין דומים).

תחושת יציאה מהגוף

אחת התופעות המדווחות במצבי סף מוות היא חוויית היציאה מהגוף (Out Of Body Experience OBE) וראית האדם את עצמו מהצד או "בהיטל על". המקור לתופעה הוא ככל הנראה שיבוש בקלט ובעיבוד של שני חושים המאפשרים לנו למקם את גופנו. הראשון נקרא פרופריוספציה והוא הנותן תחושת מיקום של חלקי הגוף זה ביחס לזה. הפרופריוספציה מאפשרת לנו כשהתעוררנו משינה לדעת בעינים עצומות מה תנוחת גופינו על המיטה ולכוון את רגלינו וידינו בזמן פעילות מבלי לראות אותן. מידע נוסף החיוני להתמצאות קשור למיקום הגוף במרחב, והוא מעובד על ידי המערכת הווסטיבולרית אליה שייכים אברי האיזון (התעלות ואברי החישה שבאוזן) - זה החוש ש"מתבלבל" במצב של סחרחורת או מחלת נסיעה. פעילות תקינה של מערכות אלו היא הממקמת את התודעה בגוף. כאשר משתבשת פעולת חלקי המוח האחראים לחושים אלו ואין התאמה בין האינפורמציה החזותית (גוף נייח על המיטה) לתחושה (גוף מרחף ונע כלפי מעלה), התודעה עשויה לפתור את הקונפליקט על ידי העתקת נקודת המבט אל מחוץ לגוף ולהציג את הגוף כאובייקט חיצוני.

בדיקת פעילות המוח של חולי אפילפסיה ומיגרנה שדיווחו על "יציאה מהגוף" הראתה פגיעה באותו אזור של אונות הרקה (ה"גשר" לאונת הקודקוד) החשוב בעיבוד מידע מהסוג הזה. ניתן אפילו לעורר הזיות ראיה, תנועה ומיקום על ידי גרוי חשמלי חיצוני של אזורי מוח אלו.

השפעת חוויית סף מוות

מחקרי מעקב אחר אנשים שדיווחו על חוויית סף מוות גילו כי בעקבות החווייה הם פוחדים פחות מהמוות, אמפתים יותר, סומכים יותר על אינטואיציה, פגיעים יותר מבחינה רגשית ומאמינים יותר בחיים שלאחר המוות. אנשים לאחר חוויית סף מוות נוטים להתחזק באמונתם הדתית בעקבות האירוע. לפי ליאונרד ל. מרטין צמיחה פסיכולוגית עשויה לנבוע מחוויית סף מוות משום שהמודעות לקרבת המוות עשויה להביא את החווה לבניה מחודשת של סדר העדיפויות בחייו. מתחדדת ההבחנה בין מטרות ויעדים שמקורן תרבותי ושאינן משקפות את ערכיו העצמיים של האדם ליעדים וערכים אותנטים. שינוי של סדר העדיפויות בעקבות טראומה מביא לעתים לחיים מספקים יותר. גארי גרות' מרנט השווה אמונות וגישות של אנשים שעברו אירוע מוות קליני המלווה בחוויית סף מוות לעומת אנשים שהמוות הקליני אצלם לא היה מלווה בחוויה. מחקר זה גילה הבדל מובהק בין הקבוצות, מי שדיווח על חוויית סף מוות עבר שינויים משמעותיים יותר בחייו ממי שהיה בסכנת חיים בלי לחוות את חוויית סף המוות. נוסף לדיווחים העצמיים השינויים דווחו גם על ידי בני ובנות זוגם של הנבדקים. השינויים כללו:

אכפתיות מוגברת לאחרים

החלשות הפחד מהמוות והתחזקות האמונה בחיים לאחר המוות

ירידת העניין בנכסים חומריים

עלייה בערך העצמי

הערכה גוברת לתופעות הטבע ומודעות גדולה לתופעות על - טבעיות

נמצא מתאם חיובי בין עצמת השינויים לעומקה של חוויית סף המוות שעבר הנחקר. מסקנת המחקר הייתה שחוויית סף המוות ולא עצם ההמצאות בסכנת חיים הם שהביאו לשינוי בתפישת העולם ובאישיות.

הקבלה למקורות ביהדות

ישנה הקבלה בין מקורות היהדות לפרטים המתוארים בעדויות על חוויית סף המוות:

"יציאה מהגוף" וריחוף על פני הגוף: תלמוד ירושלמי מסכת מועד קטן פ"ג ה"ב.

תנועה ב"מנהרה": כן הוא בספר הזוהר: "וכד נשמתא נפקת מהאי עלמא עאלת במערתא וכו" (תרגום: וכאשר הנשמה יוצאת מהעולם הזה, היא נכנסת לתוך מערה).

סקירה של החיים: רש"י על עמוס: "כל מעשיו פורטין לפניו בשעת מיתתו".

צפיה ב"אור" שנמשכת אליה הנשמה אחרי שנפרדת מן הגוף: זוהר פרשת ויחי (בלשון חז"ל ה"אור" המיוחד נקרא "שכינה", כמבואר במדרש). ובנוסף יש לציין מה שכתב בספר הישר: "העולם הבא הוא רחב, בלא קצוות, בלי אוהל, רק אורה גדולה, אשר לא תדמה לאור העולם הזה" ע"כ.

פגישה עם קרובי משפחה שמתו: זוהר.

מודעות על כל המתרחש סביבם גם בעת היתם מחוסרי הכרה: בתלמוד מסכת שבת נאמר: "כל שאומרים בפני המת, יודע, עד שיסתם הגולל".
מאמינים טיפול במחלת נפש מטפלים מרחב ראשי תיבות רגש חיובי פגישות הפרעות פסיכיאטריות להציג הישארות הנפש טיפול בהפרעות אישיות חוויות סף מוות חוויית סף מוות מוות מוות קליני קליני
טעויות בזוגיות, איך לא להיות מובן מאליו? לתת לבת הזוג שלך להתגעגע אליך, לאפשר לבן הזוג שלך להתגעגע אליך, איך לגרום למישהו לא לקחת אותך כדבר ברור מאליו? איך לתת לו לאהוב אותך? לאפשר לה לאהוב אותך
טעויות בזוגיות, איך לא להיות מובן מאליו? לתת לבת הזוג שלך להתגעגע אליך, לאפשר לבן הזוג שלך להתגעגע אליך, איך לגרום למישהו לא לקחת אותך כדבר ברור מאליו? איך לתת לו לאהוב אותך? לאפשר לה לאהוב אותך
...בזוגיות, איך לא להיות מובן מאליו? לתת לבת הזוג שלך להתגעגע אליך, לאפשר לבן הזוג שלך להתגעגע אליך, איך לגרום למישהו לא לקחת אותך כדבר ברור מאליו? איך לתת לו לאהוב אותך? לאפשר לה לאהוב אותך למה לפעמים כדאי להיות פחות זמין בזוגיות? אליעד כהן מסביר באמצעות סיפור על אדם שכמעט איבד את היד שלו, מדוע חשוב בזוגיות לשמור על איזון בין זמינות יתר לחיסרון מבוקר. הוא מתאר אדם שנמצא במצב בו היד שלו הייתה כבולה באזיק במהלך שריפה, וכמעט כרתו לו את היד כדי להצילו. בדיוק רגע לפני שהיד נכרתה, הגיע מישהו עם מפתח ושחרר...
הפרעות חרדה, איך להפסיק לפחד, פחד מטיסה, מטפל בחרדה, מפחד לטוס, מפחד לקבל התקף לב, פחד גבהים, פחד מנפילה, פחד מכאבים, סובל מכאבים, התמודדות עם כאב, טיפול בחרדה
הפרעות חרדה, איך להפסיק לפחד, פחד מטיסה, מטפל בחרדה, מפחד לטוס, מפחד לקבל התקף לב, פחד גבהים, פחד מנפילה, פחד מכאבים, סובל מכאבים, התמודדות עם כאב, טיפול בחרדה
...מפחד לטוס, מפחד לקבל התקף לב, פחד גבהים, פחד מנפילה, פחד מכאבים, סובל מכאבים, התמודדות עם כאב, טיפול בחרדה איך אפשר להפסיק לפחד לחלוטלין? אליעד מסביר כיצד אדם יכול להפסיק לפחד באופן מוחלט מכל דבר שמטריד אותו. ראשית, על האדם להבין בבירור מה בדיוק הוא רוצה. כאשר אדם אומר אני רוצה להפסיק לפחד, עליו להיות ספציפי: האם הוא רוצה להפסיק לפחד לחלוטין? האם רק במצבים מסוימים? אולי להפחית את הפחד בחלק מהמקרים בלבד? אליעד מציין כי חשוב להבין לעומק מה רוצים להשיג, כיוון שרק לאחר הבהרת הרצון המדויק, ניתן בא
התמודדות עם טראומה מהעבר, מחשבה טורדנית, רעש מהשכנים, הצד השני של המטבע, למה רע לך, למה אתה סובל, מוזיקה רעה, מוזיקה טובה, טראומות, זיכרון טראומטי
התמודדות עם טראומה מהעבר, מחשבה טורדנית, רעש מהשכנים, הצד השני של המטבע, למה רע לך, למה אתה סובל, מוזיקה רעה, מוזיקה טובה, טראומות, זיכרון טראומטי
...מחשבה טורדנית, רעש מהשכנים, הצד השני של המטבע, למה רע לך, למה אתה סובל, מוזיקה רעה, מוזיקה טובה, טראומות, זיכרון טראומטי למה רעש של השכנים מפריע לך באמת? כאשר השכן עושה מסיבה ומשמיע מוזיקה רועשת בשעות הלילה המאוחרות, נוטים לחשוב שהבעיה היא בעצם הרעש. אליעד מסביר שהעניין עמוק יותר מכך. כאשר אדם אומר לא נעים לי, הוא מציג רק צד אחד של המטבע - את התחושה האישית שלו. אך אם נשאל את השכן שעושה את המסיבה, הוא יטען ההפך בדיוק. גם לו יש תחושה לא נעימה, שכן הוא חש ביקורת, והוא רוצה לחגוג ולהרגיש טוב, אך יודע...
מבוי סתום / אי וודאות - מהו מבוי סתום מחשבתית? איך לצאת מכל מבוי סתום?
...לצאת מכל מבוי סתום? מבוי סתום = האדם מגיע לנקודה שאין לו מושג איך לצאת ממנה. מבוי סתום = האדם נמצא במצב שהוא אינו חפץ בו / רוצה לצאת ממנו, אך לכל כיוון שאליו הוא פונה, הוא לא מוצא דרך לצאת החוצה. לא משנה להיכן פונה האדם, הוא במבוי סתום ואין לו דרך לצאת החוצה. מי נמצא במבוי הסתום? תשובה: השכל / התודעה של האדם נמצאים בבית הכלא של המבוי הסתום. כאשר האדם אינו יודע מה לעשות = מבוי סתום. כאשר יש לאדם ספקות והוא אינו יודע את האמת ברמת וודאות מוחלטת שאין וודאות אחריה = מבוי סתום. כאשר האדם אינו מסוגל ל
איך לענות למוח? איך לענות לעצמך? ככה זו כן סיבה, למה ככה? לרצות משהו בלי סיבה, בחירה חופשית מלאה, איך לשלוט ברצון? הרצון החזק ביותר, הרצון של אלוהים, רצון ללא סיבה, התמודדות עם פחד
איך לענות למוח? איך לענות לעצמך? ככה זו כן סיבה, למה ככה? לרצות משהו בלי סיבה, בחירה חופשית מלאה, איך לשלוט ברצון? הרצון החזק ביותר, הרצון של אלוהים, רצון ללא סיבה, התמודדות עם פחד
...כן סיבה, למה ככה? לרצות משהו בלי סיבה, בחירה חופשית מלאה, איך לשלוט ברצון? הרצון החזק ביותר, הרצון של אלוהים, רצון ללא סיבה, התמודדות עם פחד איך להתמודד עם איום של המוח על עצמך? אליעד כהן מסביר שכאשר האדם מרגיש מאוים או מוטרד, הגורם האמיתי שמאיים עליו הוא תמיד הרצון הפנימי שלו. כשמישהו חווה איום, הוא למעשה מאוים על ידי רצון פנימי שאומר לו: אם לא תעשה משהו מסוים, יקרה לך משהו לא רצוי. למשל, אם אדם חושש שאם לא יקפיד לחצות את הכביש בזהירות, הוא יידרס, אפשר לראות את האזהרה הזו כאיום מטריד שמגביל אותו...
פראיירים, למה אני פראייר בעבודה? למה אני עובד כמו פראייר? למה אני עובד בחינם? למה אני עובד בלי לקבל משכורת? הזדהות יתר עם מקום העבודה, הזדהות עם מקום העבודה, איך לא לעבוד קשה? להזדהות עם העבודה, ניהול קריירה, למה אני עובד קשה?
פראיירים, למה אני פראייר בעבודה? למה אני עובד כמו פראייר? למה אני עובד בחינם? למה אני עובד בלי לקבל משכורת? הזדהות יתר עם מקום העבודה, הזדהות עם מקום העבודה, איך לא לעבוד קשה? להזדהות עם העבודה, ניהול קריירה, למה אני עובד קשה?
...בעבודה? למה אני עובד כמו פראייר? למה אני עובד בחינם? למה אני עובד בלי לקבל משכורת? הזדהות יתר עם מקום העבודה, הזדהות עם מקום העבודה, איך לא לעבוד קשה? להזדהות עם העבודה, ניהול קריירה, למה אני עובד קשה? למה אני עובד כמו פראייר בעבודה? כיצד להימנע מעבודה קשה? בהרצאה, אליעד כהן מציין את התופעה שבה אנשים עובדים בעבודות שלא מתגמלות אותם כראוי, למרות שהם יודעים מראש שאין ציפייה לתגמול. הוא מתאר את התסכול והתחושות של אנשים שמרגישים שהם עובדים קשה בלי לקבל תמורה הולמת. מה גורם לאנשים להשקיע בעבודה למרות...
צורך ורצון, צריך ורוצה, מה ההבדל בין צריך לרוצה? האם אני צריך? האם אני רוצה? מה אני צריך? מה אני רוצה? רצון או צורך, אני צריך את מה שאני רוצה, אני רוצה את מה שאני צריך, רצונות מנוגדים, צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך
צורך ורצון, צריך ורוצה, מה ההבדל בין צריך לרוצה? האם אני צריך? האם אני רוצה? מה אני צריך? מה אני רוצה? רצון או צורך, אני צריך את מה שאני רוצה, אני רוצה את מה שאני צריך, רצונות מנוגדים, צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך
...ורוצה, מה ההבדל בין צריך לרוצה? האם אני צריך? האם אני רוצה? מה אני צריך? מה אני רוצה? רצון או צורך, אני צריך את מה שאני רוצה, אני רוצה את מה שאני צריך, רצונות מנוגדים, צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך מה ההבדל בין צריך לרוצה? ההבדל בין צריך לרוצה הוא עניין של עוצמה ותשוקה. אליעד כהן מציין שברוב המקרים מדובר במילים שנראות שונות, אך למעשה הן מתארות את אותו התהליך, רק בעוצמות שונות. כאשר אדם רוצה משהו מאוד חזק, הוא מרגיש שהוא צריך את אותו הדבר. מצד שני, כאשר הרצון חלש יותר, הוא פשוט נשאר כרצון ולא...
טיפים לחקירה רגשית, איך להבין למה אני רוצה משהו, כאשר אני לא מוצא את הסיבה למה אני רוצה משהו וכאשר אני לא יודע למה אני רוצה משהו? איך לא להיכנס ללופ? מה לעשות אם אני לא יודע מה הסיבה? מודעות עצמית
טיפים לחקירה רגשית, איך להבין למה אני רוצה משהו, כאשר אני לא מוצא את הסיבה למה אני רוצה משהו וכאשר אני לא יודע למה אני רוצה משהו? איך לא להיכנס ללופ? מה לעשות אם אני לא יודע מה הסיבה? מודעות עצמית
...להבין למה אני רוצה משהו, כאשר אני לא מוצא את הסיבה למה אני רוצה משהו וכאשר אני לא יודע למה אני רוצה משהו? איך לא להיכנס ללופ? מה לעשות אם אני לא יודע מה הסיבה? מודעות עצמית מהו לופ רגשי ואיך לזהות אותו? אליעד כהן מסביר מהו לופ רגשי וכיצד לזהות אותו כאשר אנו חוקרים את הסיבות לרצונות שלנו. לופ רגשי הוא מצב שבו האדם שואל את עצמו מדוע הוא רוצה משהו ומגיע לתשובה מעגלית, שבה הסיבה והתוצאה הן זהות. למשל, אם אדם שואל את עצמו: למה אני רוצה את הבחורה? והוא עונה כי אני רוצה אותה, זאת תשובה שהיא לופ ברור, מכיוון...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
...קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. חוסר ריכוז = האדם לא מצליח לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. כאשר הרצון של האדם הוא לחשוב על X, והאדם אינו מצליח לחשוב על X = לאדם קשה להתרכז ב X. ממה נובע חוסר ריכוז? תשובה: חוסר ריכוז נובע מכך שבתוך האדם משהו מושך אותו לחשוב על דבר אחר ולא על הנושא הרצוי. חוסר שקט נפשי / חוסר רוגע = מחשבות מציקות = חוסר ריכוז. כאשר משהו מציק לאדם בתוכו, הדבר הזה יוצר אצלו חוסר ריכוז...
עצות - מהי עצה טובה? ממה היא נובעת? וכמה מאמץ דורשת עצה טובה?
...נובעת? וכמה מאמץ דורשת עצה טובה? את כל העצות שיש בעולם ניתן לחלק ל 2 סוגים. 1 - עצות שיוצרות אצל האדם מאבק פנימי. 2 - עצות שלא כרוכות בשום מאבק פנימי, אלא רק בחיזוק הנקודות החיוביות שיש לאדם. הדבר דומה לאדם שהלך לאיבוד בדרך, והוא צריך עצה איך להגיע ליעדו. עצה אחת יכולה להיות כרוכה בכך שהוא צריך ללכת עכשיו לכיוון ההפוך, ולחזור חזרה את כל הדרך לצד הנגדי, ומשם להגיע אל היעד הסופי. אך עצה אחרת יכולה להראות לבן אדם דרך קיצור, שמתוך המקום שבו הוא נמצא, הוא יכול בקלות להגיע אל היעד הסופי שלו. הדבר הזה...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...בעזרת קואצינג / Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים? האם יש לך תחביבים? האם יש מקום לרוחניות...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...החינוך - מבוא פילוסופיה של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות הברית...
הסוד לשינוי בחיים - כיצד תעשו את זה?
...זה? מה בן האדם מחפש? כל דפוסי הפעולה והחשיבה שלנו הם תוצר של כאב ועונג אשר חווינו בעבר. כל פעם שאנחנו חווים שעמום, כעס, חוסר אונים וכד אנחנו מחפשים דרך שתוציא אותנו מהמצב הרגשי הזה של כאב ותוביל אותנו למצב רגשי אחר של עונג. בן האדם מחפש משהו שיביא לו עונג ולו עונג רגעי בלבד. זו יכולה להיות פעילות חיובית כמו: עזרה לאנשים, עבודה על פרויקט מעניין, תחביב, סקס. או פעילות שלילית, שמזיקה בטווח הארוך כמו: אכילה, אלכוהול או אפילו התעללות במישהו אחר שלא בכוונה. מתי בן האדם רוצה ליצור שינוי? מתי אנחנו רוצים...
דיכאון - כתובנה והבנה לשינוי כאן ועכשיו
...כאן ועכשיו מ. הגיעה אלי מוטשת, קולה הרך והעדיין כמעט לא נישמע, כל גופה שידר כובד למרות רכות ועדינות אבריה, שידרה סקסיות מופנמת ובעיקר חדות מחשבה ותאור מדוייק של מאפייני מצבה הדיכאוני ועם רצון עז לגלות את שורש הבעיה וזאת למרות התעקשותה לשים את הדגש על ההקשר הזוגי בחייה. ישנם לפחות 5 פרמטרים לזיהוי המקור, לעתים כולן לעיתים חלקם. 1. זה הראשוני והקל לזיהוי - חסר ממשפחת ויטמין b על ניגזרותיו / סירוטינין / חוסר איזון במערכת הורמונאלית / וחסר בפעילות פיזית. 2. ברבדים עמוקים ורחבים יותר בתוך השדות האלקטרומגנטיים...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 2
...וחומר למחשבה - 2 מה שכחנו? הפוסט הזה ינסה להסביר לך מה אתה שכחת, על מה כל התורות המסובכות מדברות, בפשטות... תראה, מה שכתבתי עד עכשיו אני מניח שכל אחד מבין לפי דרכו, לא משנה כמה חכם יהיה מה שכתבתי, עדיין ללא השכל שלך לא היית מבין. התהליך הזה לא נפסק שאתה הולך לחכם הגדול ביותר וגם לטיפש הקטן ביותר, את התהליך הזה של הפעלת גלגלי השכל לא למדת מאף אחד, וביום שנולדת החלו לפעול גלגלי השכל ללא עזרה מבחוץ כי עד הרגע הראשון לא היה חוץ... זה שיאמא שלך אמרה לך מליון פעם את המילה אימא, זה לא מחייב שהיית מבין...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...תגרום לאהבה? אהבה, זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק לאהוב? איך תגרום למישהו לאהוב מישהו אחר? כיצד תדע האם באמת יש אהבה אמיתית בזוגיות...
פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
...ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות שני ילדים הגיעו אלי לטיפול. אחד בן 10 והשני בן 7, שניהם לכאורה, עם אותה בעיה שאותה האם מציגה: לא מרוכזים בשיעור, חסרי מנוחה ועודף מתח. בשיחה עימם כל ילד הוא עולם אחר וכל אחד מקבל תמצית עם הרכב שונה. קשיי ריכוז יכולים לנבוע מכמה סיבות ולעיתים הם נובעים מקשיים אחרים שבגללם לא בא להם בכלל להתרכז. במקרים אלו בטיפול, נטפל פנימה יותר, מה הביא אותו עד הלום. יש אפשרות שהילד מתוח כי עוברת עליו כעת תקופה מאוד מסוימת שעלייה צריך לדבר, ייתכן, שמשעמם לו והחומר...
"רפואה קוריאנית" = רפואת העתיד - היה אתה "המרפא" בביתך
...אתה המרפא בביתך שיטת אבחון וטיפול ב רפואה קוריאנית על גבי כף היד והאוזן היא רק נגזרת אחת מהפילוסופיה העתיקה הקוריאנית בת 2000 שנה הרעיון והחזון של הפילוסופיה הקוריאנית הינו שכל אדם וילד יוכל לטפל ולעזור לעצמו באופן מיידי - זמין - ובקלות עי איתור נקודות האקופונקטורה בכף היד / רגל תוך כדי לחיצות ועיסוי של אותה נקודת השתקפות האיבר הפיזי בכף היד ו/או הרגל. השיטה ברמה הבסיסית שלה היא כה פשוטה, זמינה וקלה לשימוש עצמי... עוצמתית במיוחד ומאפשרת תגובה והקלה מיידית הן על לחצים / מתחים ובעיות רגשיות והן על...
מותג לעסק - ללמוד לספר סיפור
...אנשים מתחברים לסיפורים. הסיפורי מלווים אותנו לאורך החיים. הגיבורים ממלאים את לבנו באהבה והערצה. לפעמים אנו מזדהים עם גיבור וחיים דרכו. הגיבור ממלא את משאלותינו ונלחם את מלחמתנו. איך הופכים את העסק לסיפור? איך הלקוחות יזדהו עם העסק ויהיו לקוחות נאמנים? איך בנוי סיפור? אנו חיים בסיפורים. הסיפורים מלווים אותנו מילדות ועד בגרות. אפילו בריאת העולם הוא סיפור. בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. והארץ היתה תהו ובהו, וחשך על - פני תהום, ורוח אלהים מרחפת על - פני המים. זה תחילת סיפור הבריאה. לעם או אומה...
סיפור החיים שלכם על הבמה השיווקית
...על הבמה השיווקית הבלוגים באינטרנט עשו לנו דבר נהדר. הם החזירו אותנו לתקופת האבן, התקופה בה הדברים החשובים הועברו בחברה באמצעות עדות אישית, באמצעות סיפורים שחוללו את הזהות שלנו, כדוגמת סיפורים על מלכים ושופטים שהפכו עם השנים לספר הנקרא היום ביותר בעולם - התנך. תחשבו על כמה סיפורים מכונני זהות שמערכת החינוך משווקת לנו כבר שנים רבות כדי להפוך אותנו לחיילים טובים יותר: הסיפור של טרומפלדור והמשפט האלמותי שלו טוב למות בעד ארצנו, משפט שעיצב אותנו כחברה לוחמת עד טיפת הדם האחרונה. על סיפור מצדה שהכתיב לנו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תנועות עיניים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תנועות עיניים, איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תנועות עיניים, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי בתל אביב, אימון אישי ועסקי בתחום תנועות עיניים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3203 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 23:43:14 - wesi4