ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תלמיד אמיתי ✔בודהיזם - שאלותיו של סַקַּה ✔ישות שמיימית מתייעצת עם הבודהה Sakkapaha Sutta סַקַּפַּנְהַה סוּטַּה1.1.... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - שאלותיו של סַקַּה
ישות שמיימית מתייעצת עם הבודהה

Sakkapaha Sutta

סַקַּפַּנְהַה סוּטַּה1.1. כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר במַגַדְהַה, ממזרח לרָאגַ'גַהַה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אַמְבַּסַנְדָא, על הר וֶדִייָא, במערת אִינְדַסָאלַה. באותה עת עלה בסַקַּה, אדון הישויות השמיימיות, [1] רצון עז לראות את הבודהה והוא חשב לעצמו: 'היכן האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות, מתגורר כעת? ' אז, לאחר שקלט היכן נמצא הבודהה, אמר סַקַּה לישויות השלושים - ושלוש: "רבותיי, האדון המכובד מתגורר במַגַדְהַה, ממזרח לרָאגַ'גַהַה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אַמְבַּסַנְדָא, על הר וֶדִייָא, במערת אִינְדַסָאלַה. מה דעתכם שנלך לבקר את המכובד?"

"טוב, אדוני, ושתצלח דרכך", השיבו ישויות השלושים - ושלוש.

1.2. לאחר מכן אמר סַקַּה לפַּנְצַ'סִיקְהַה מהגַנְדְהַבּוֹת: 'האדון המכובד מתגורר במַגַדְהַה, ממזרח לרָאגַ'גַהַה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אַמְבַּסַנְדָא, על הר וֶדִייָא, במערת אִינְדַסָאלַה. אני מציע ללכת לבקרו."

"טוב, אדוני", אמר פַּנְצַ'סִיקְהַה, ולאחר שלקח את הוִינָא [2] שלו העשוי עץ בֶּלוּבַה צהוב, הלך בעקבות סַקַּה כבן לוויתו. ובאותה זריזות בה אדם חזק מותח את ידו או מכופף אותה שוב, סַקַּה, מוקף בישויות השלושים - ושלוש ומלווה בפַּנְצַ'סִיקְהַה, נעלם מהעולם השמיימי של השלושים - ושלוש והופיע במַגַדְהַה, ממזרח לרָאגַ'גַהַה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אַמְבַּסַנְדָא, על הר וֶדִייָא.

1.3. ברגע זה אור עצום הופץ בהר וֶדִייָא, אשר האיר את כפר אַמְבַּסַנְדָא. כה גדול היה כוחם של הישויות, כך שבכפרים הסובבים אמרו: 'ראו, הר וֶדִייָא בוער היום, הוא עולה באש, הוא עולה בלהבות! מה העניין שהר וֶדִייָא ואַמְבַּסַנְדָא מוארים כך? ' והם היו כה מפוחדים עד ששערותיהם עמדו בקצותיהן.

1.4. אז אמר סַקַּה: "פַּנְצַ'סִיקְהַה, קשה לנו להתקרב אל טַטְהָאגַטוֹת בזמן שהם נהנים מבירכת המדיטציה, [3] ועל כן עלינו לשמור מרחק. אך אם אתה פַּנְצַ'סִיקְהַה תמשוך [4] תחילה את תשומת אוזנו של האדון המכובד, יתכן ונוכל לאחר מכן לגשת ולראות את האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות."

שירתו של פַּנְצַ'סִיקְהַה

(pacasikhagtagth)

"טוב, אדוני", אמר פַּנְצַ'סִיקְהַה ולאחר שלקח את הוִינָא שלו העשוי עץ בֶּלוּבַה צהוב, ניגש אל מערת אִינְדַסָאלַה, בחושבו: 'אלך לעמוד במקום לא רחוק מידי ולא קרוב מידי אל המכובד, כך שהוא ישמע את קולי' והוא נעמד במקום ראוי. אז, לצלילי הוִינָא שלו, הוא שר את הפיוטים הבאים בשבח הבודהה, הדהמה, האַרַהַנְטִים והאהבה: [5]

1.5. 'גברתי, את אביך טִימְבַּרוּ אני מברך

הו סוּרִייַבַצַּ'סָא, [6] ומביע את הוקרתי

על כך שהוליד עלמה נאה שכמוך

מקור כל תענוגות ליבי.

נעימה כמשב רוח למזיע

או משב קריר לצמא

יופייך הקורן יקר לי

כפי שהדְהַמַה לאַרַהַנְטִים.

כתרופה לחולה

או מזון לגווע ברעב

הבי לי, עלמה חיננית, מנוח מתוק

של מים צוננים על להבותי המכלות.

הפיל, המיוסר מחום הקיץ

תר אחר בריכת - לוטוסים בה צפים

עלי כותרת ואבקני פרחים

כך אל חיקך המתוק אצלול.

כפי שפיל המדורבן על ידי המַלְמֶד

מתעלם מדקירות חנית ורומח

כך גם אני, מבלי לשים לב, לא יודע את מעשיי

שיכור מדמותך היפה.

בקרבתך ליבי אחוז היטב בכבלים

כל מחשבותיי משתנות כליל, ואיני

יכול למצוא עוד את נתיבי הקודם:

אני כמו דג שנתפס בקרס עם פיתיון.

בואי, אמצי אותי, נערה טובת ירכיים

תפסי ואחזי בי בעינייך הנפלאות

קחי אותי בזרועותייך, זה כל שאבקש!

תשוקתי הייתה זעומה בתחילה, הו עלמת

תלתלים מתנופפים, אך היא מתעצמת במהירות

כפי שגדלות המתנות אותן אַרַהַנְטִים מקבלים.

כל סגולה שאזכה לה בהענקת מתנות

לאלו האציליים, הלוואי וגמולי

כאשר יבשיל, יהיה אהבתך, הנאווה ביותר!

כפי שבן השַקְיַיה ספוג בגְ'הָאנַה

ממוקד וקשוב, תר אחר מטרת האלמוות

כך ממוקד אני תר אחר אהבתך, שמש שלי!

כפי שהחכם ישמח, אם הוא

יגשים התעוררות נעלה

כך אשמח להיות אחד עימך.

אם סַקַּה, אדון ישויות השלושים - ושלוש

היה מציע להעניק לי ברכה

תהיה זו את אליך התאוותי, כה חזקה אהבתי אליך.

אביך, עלמה, כה חכם, אותו אני מוקיר

כמו עץ סאל הפורח במלואו

למען שלום צאצאתו אייחל, כה מתוקה וחסרת דופי.

1.6. כאשר שמע זאת, אמר הבודהה: "פַּנְצַ'סִיקְהַה, קול מיתריך מתמזג כה טוב עם שירתך, ושירתך עם צלילי מיתריך, כך שאף אחד מאלו לא מאפיל על האחר. [7] מתי חיברת את הפיוטים הללו אודות הבודהה, הדהמה, האַרַהַנְטִים והאהבה?"

"אדוני, היה זה כאשר האדון המכובד, התגורר על גדת הנהר נֶרַנְגַ'רָא, תחת עץ הפיקוס הקדוש טרום התעוררותו. [8] באותה עת התאהבתי בעלמה בְּהַדָּא, בהירה כשמש, ביתו של מלך הגַנְדְהַבּוֹת טִימְבַּרוּ. אך העלמה הייתה מאוהבת במישהו אחר. זה היה סִיקְהַדִּי, בנו של מָאטַלִי הרכב, אותו היא העדיפה. וכאשר הבנתי שלא אוכל לזכות בליבה של העלמה בשום צורה או אמצעי, לקחתי את הוִינָא שלי העשוי עץ בֶּלוּבַה צהוב והלכתי אל ביתו של מלך הגַנְדְהַבּוֹת טִימְבַּרוּ, ושם שרתי את הפיוטים הללו:

1.7. 'גברתי, את אביך טִימְבַּרוּ אני מברך... '

הו סוּרִייַבַצַּ'סָא [9], ומביע את הוקרתי

... (המשך השיר כמו בפסקה 5)

ואדוני, לאחר ששמעה את הפיוטים הללו העלמה בְּהַדָּא סוּרִייַבַצַּ'סָא אמרה לי: 'אני אישית לא ראיתי את האדון המכובד, למרות ששמעתי אודותיו כאשר הלכתי לרקוד באולם סוּדְהַמָּא של שלושים ושלוש - הישויות, ומאחר ואתה מהלל כה גבוהות את האדון המכובד, הבה ניפגש היום." וכך, אדוני, פגשתי את העלמה אחרי זמן לא רב."

פנייתו של סַקַּה

(sakkpasakama)

1.8. סַקַּה חשב: 'פַּנְצַ'סִיקְהַה והבודהה מנהלים שיחה ידידותית. ' וקרא לו: "פַּנְצַ'סִיקְהַה יקירי, ברך את הבודהה לכבוד בשמי, ואמור: 'אדוני, סַקַּה, מלך הישויות השמיימיות, יחד עם שריו וחסידיו, מביעים את הוקרתם לכפות רגליו של האדון המכובד. '"

"טוב, אדוני", אמר פַּנְצַ'סִיקְהַה וכך עשה.

"פַּנְצַ'סִיקְהַה, הלוואי וסַקַּה, מלך הישויות השמיימיות, שריו וחסידיו יהיו מאושרים, כי כולם חפצים באושר: דֶווֹת, בני - אנוש, אַסוּרוֹת, נָאגוֹת, גַנְדְהַבּוֹת וכל קבוצת יצורים אחרת שהיא!" כיוון שזוהי הדרך בה הבודהה מברך יצורים אדירים שכאלו. לאחר הברכה הזו, סַקַּה נכנס אל מערת אִינְדַסָאלַה, קד בפני המכובד, ונעמד במקום ראוי, וישויות השלושים - ושלוש יחד עם פַּנְצַ'סִיקְהַה עשו כמותו.

1.9. אז במערת אִינְדַסָאלַה דרכי המעבר המחוספסים הפכו חלקים, והאזורים הצרים הפכו רחבים, והרחבה האפלה הפכה מוארת, בזכות עוצמתם של הישויות השמיימיות. והבודהה אמר לסַקַּה: 'זה מדהים, זה נפלא, שקוֹסִייַה הנכבד, [10] עם כל המטלות הרבות שיש עליו, מגיע לכאן!"

"אדוני, זה זמן רב שחפצתי לבקר את האדון המכובד, אך כל הזמן הייתי עסוק בענייני השלושים - ושלוש שלא יכולתי להגיע. [11] פעם הבודהה התגורר בסָאבַטְּהִי בביקתת סַלַלַה, והלכתי אל סָאבַטְּהִי לראות את המכובד.

1.10. באותה עת הבודהה ישב במדיטצייה מסוג מסויים, ואישתו של המלך וֶסַּבַנַה, בְּהוּנְגַ'טִי המתינה לו, כשהיא מברכת אותו בכפות ידיים צמודות.

אמרתי לה: 'גברתי, אנא קודי בכבוד בפני האדון המכובד בשמי ואימרי: 'סַקַּה, מלך הישויות השמימיות, עם שריו וחסידיו, מברך בהוקרה לכפות רגלי הבודהה'.

אך היא אמרה: 'אדוני, אין זה הזמן הנכון לראות את המכובד, הוא בהתבודדות. '

'אם כך גברתי, כאשר הבודהה המכובד יקום מהמדיטציה, אנא אימרי לו את מה שאמרתי. ' אדוני, האם הגברת קדה בפניך בכבוד בשמי, והאם המכובד זוכר מה היא אמרה?"

היא אכן קדה בפני, מלך הישויות, ואני זוכר מה היא אמרה. אני גם זוכר שהיו אלו קולות גלגלי מרכבותיו של הוד רוממותך שהקימו אותי מהמדיטציה."

1.11. "אדוני, הישויות האלו שנולדו בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש לפני סיפרו והבטיחו לי שבכל פעם שטַטְהָאגַטַה, בודהה אַרַהַנְט ער בשלמות מופיע בעולם, מעמדם של הדֶווֹת מתחזק, וזה של האַסוּרַה נחלש. [12] למעשה, הייתי עד לכך בעצמי.

סיפורו של גוֹפַּקַה

(gopakavatthu)

אדוני, היתה ממש כאן בקַפִּילַבַטְּהוּ בחורה מבני השקייאן בשם גוֹפִּיקָא ששמה את מבטחה בבודהה, בדהמה ובסנגהה, וששמרה על כללי ההתנהגות המוסריים באדיקות. היא דחתה את מצבה כאישה ופיתחה את המחשבה להיות זכר. אז, לאחר מותה, לאחר התפרקות גופה, היא הגיעה לעולם טוב, ונולדה בעולם שמיימי בין ישויות השלושים - ושלוש, כאחד מבנינו, אשר היה ידוע בשם גוֹפַּקַה בן - הדֶווֹת. [13] כמו כן, היו שלושה נזירים, אשר הובילו חיים רוחניים תחת המכובד ונולדו במצב הנחות כגַּנְדְהַבּות. שם הם חיו בהתענגות בחמשת החושים, כמשרתנו ובני - לוויתנו. ובהתייחס לכך גוֹפַּקַה גער בהם: 'מה חשבתם לעצמכם, רבותיי, שלא הקשבתם לתורתו של הבודהה המכובד? אני הייתי אישה ששמה את מבטחה בבודהה... דחיתי את המצב של אישה... וכך נולדתי בין ישויות השלושים - ושלוש ואני ידוע כגוֹפַּקַה בן הדֶווֹת. אך אתם, לאחר שהובלתם את החיים הרוחניים תחת הבודהה, נולדתם במצב הנחות כגַנְדְהַבּוֹת! זה מראה עצוב בשבילנו לראות את ידידנו בדהמה נולדים במצב הנחות של גַנְדְהַבּוֹת! ' וכך בעוד גוערים בהם, שתים משלוש הדֶווֹת פיתחו קשב מייד, וכך הגיעו לעולמם של פמליתו של בְּרַהְמָא. אך אחת מהן נותרה מכורה להנאות חושים.

1.12. [גוֹפַּקַה אמר: ]

"פעם כתלמידו של זה - הרואה

השם אותו נשאתי היה גופִּיקָא.

בבודהה ובדהמה שמתי את מבטחי איתן

ושירתתי את הסגהה בשימחה.

על שרותי הנאמן שעשיתי עבורו

ראה אותי כעת, בן - סַקַּה

אדיר, בעולם השמיימי מדרגה שלישית, [14]

קורן, גוֹפַּקַה הוא שמי.

אז ראיתי נזירים לשעבר, אשר הגיעו

לא גבוה מדרגת גַנְדְהַבּוֹת

אשר קודם לכן נולדו כבני אדם

והובילו את החיים אותם לימד הבודהה.

סיפקנו להם מזון ומשקה

והמתנו להם בבתינו. [15]

האם אין אוזניים להם, שכך בורכו

ועדיין לא יכלו לתפוס את תורתו של הבודהה?

כל אחד חייב להבין בעצמו

את הדהמה המלומדת ומוצגת היטב

על ידי הוא - שרואה. אני, ששירתתי אתכם

שמעתי את מילותיהם הטובות של האציליים

וכך נולדתי כבן - סַקַּה

אדיר, בעולם השמיימי מדרגה שלישית

והנני קורן, בעוד אתם

על אף ששירתתם את נסיך בני האדם

והובלתם את החיים שאין כמותם אותם לימד

הופעתם במצב צנוע

ולא השגתם את מעמדכם הראוי

מראה שעצוב לראותו

ידידי - הדהמה של אדם שקעו כה נמוך

שרוחות - גַנְדְהַבַּה אתם

אך הפכתם למשרתם של הישויות השמיימיות

בעוד שעבורי - אני השתניתי!

מחיי בעל - בית ונקבה

כעת נולדתי כזכר, יישות שמיימית גבוהה

מתענג בברכה נשגבת! '

כאשר גוֹפַּקַה גער בהם כך

תלמיד אמיתי של גוֹטַמַה

במצוקה וכאב הם השיבו:

'אבוי, הבה נלך, ונעשה מאמץ רציני

כך לא נהיה עוד עבדים של אחרים! '

ומהשלוש, שתיים התאמצו מאוד

ושמרו במחשבתם את דברי המורה.

הן טיהרו את ליבן מתאווה

וראו את הסכנה בתשוקות

וכמו הפיל שפורץ

את כל כבלי הריסון, הן שברו

את כבלי וקשרי התאווה

הכבלים האלו של הרשע

אשר כה קשה להתגבר עליהם - וכך

הישויות השמיימיות הללו, השלושים - ושלוש

עם אִינְדְרַה ופַּגָ'אפַּטִי

אשר ישבו כמלכים באולם המועצה

נעקפו על ידי שתי גיבורות אלו, המטוהרות מתשוקה

ונותרו הרחק מאחור.

בראותו את הדבר, נחרד וָאסַבַה, [16]

מנהיג בקרב קהל הישויות

וקרא: 'ראו כיצד אלו במעמד נמוך יותר

עוקפות את ישויות השלושים - ושלוש! '

אז בשמעו את פחדיו של שליטו

גוֹפַּקַה אמר לוָאסַבַה:

'אדון אִינְדְרַה, בעולם בני האדם

בודהה, הנקרא סַקְיַמוּנִי, [17]

השיג את השליטה בתאווה

ותלמידיו אלו, אשר נכשלו

בקשב כאשר נקראו על ידי המוות

כעת השיגו אותו מחדש בעזרתי.

למרות שאחת מהן נותרה מאחור

ועדין חיה בקרב הגַנְדְהַבּוֹת

שתיים אלו, כיוונו עצמן אל החוכמה הגדולה ביותר

בהיבלעות עמוקה דוחות בשאט נפש את הישויות!

אל תיתן אף פעם לתלמיד להטיל ספק

שניתן להגשים את האמת

על ידי אלו שחיים בעולמות האלו. [18]

לו אשר חצה את השיטפון ושם

קץ לספקות, הוקרתנו נתונה

לבודהה, המנצח, האדון.

אפילו כאן הן הגשימו את האמת, וכך

חלפו מעבר אל מעמד רם אף יותר.

אלו השיגו מקום גבוה מזה

בעולמות פמליתו של בְּרַהְמָא. ואנו

הגענו, אדוני, בתקווה שנגשים

את האמת הזו, ואם האדון יאפשר לנו

נעלה את שאלותינו בפני הבודהה המכובד."

1.13. והבודהה חשב: 'סַקַּה חי חיים טהורים זה זמן רב. אי אילו שאלות שהוא ישאל לבטח יהיו לעניין ולא חסרות - דעת, והוא יבין את תשובותי במהירות. ' אז המכובד השיב לסַקַּה בדברים הבאים:

"שאל אותי, סַקַּה, כל שחפץ ליבך!

על מה שתישאל אתן מנוח לדעתך."

[סוף קטע דיקלום ראשון]

I.

2.1. כאשר כך הוזמן, סַקַּה שליט הישויות, העלה את שאלתו הראשונה בפני הבודהה: "באילו כבלים, אדון, [19] יצורים חיים כבולים - ישויות שמיימיות, בני אדם, אַסוּרוֹת, נָאגוֹת, גַנְדְהַבּוֹת וכל יצורים אחרים באשר הם - מאחר ובעוד הם חפצים לחיות בשלום, ללא שנאה, פגיעה, עוינות או זדון, הם חיים בשנאה, פוגעים זה בזה, עוינים וזדוניים?" זו היתה שאלתו הראשונה של סַקַּה לבודהה, והמכובד השיב:

"שליט הישויות, אלו כבלי הקנאה ותאוות הבצע [20] אשר כובלים יצורים כך שבעוד הם חפצים לחיות בשלום, ללא שנאה פגיעה, עוינות או זדון, הם חיים בשנאה, פוגעים זה בזה, עוינים וזדוניים." זו הייתה תשובתו של הבודהה, וסַקַּה קרא באושר:

"אכן כך הדבר, אדוני, כך הדבר, הוא אשר - כך - הלך! באמצעות תשובתו של המכובד גברתי על ספקותי ונפטרתי מחוסר ודאות!"

2.2. אז לאחר שסַקַּה הביע את הערכתו, הוא שאל שאלה נוספת: "אך אדוני מה גורם ליצירת קנאה ותאוות בצע, מה מקורן, כיצד הן נולדות, כיצד הן מופיעות? כתוצאה מקיום של איזה דבר הן מופיעות, כתוצאה מחוסר של איזה דבר הן אינן מופיעות?"

"קנאה ותאוות בצע, שליט הישויות, נוצרות ממציאת - חן ואי - מציאת - חן, [21] זהו מקורן, כך הן נולדות, כך הן מופיעות. כאשר אלו קיימות, הן מופיעות, כאשר אלו חסרות, הן לא מופיעות."

"אך אדוני, מה גורם להופעת מציאת - חן ואי - מציאת - חן, מה מקורן, כיצד הן נולדות, כיצד הן מופיעות? כתוצאה מקיום של איזה דבר הן מופיעות, כתוצאה מחוסר של איזה דבר הן אינן מופיעות?"

"הן מופיעות, שליט הישויות, מתוך משאלת - לב [22] זהו מקורן, כך הן נולדות, כך הן מופיעות. כתוצאה מקיום של משאלת - לב הן מופיעות, כתוצאה מחוסר קיום של משאלת - לב הן אינן מופיעות."

"אך אדוני, מה גורם להופעת משאלת - לב, מה מקורה, כיצד היא נולדת, כיצד היא מופיעה? כתוצאה מקיום של איזה דבר היא מופיעה, כתוצאה מחוסר של איזה דבר היא אינה מופיעה?"

"משאלת - לב, שליט הישויות, מופיעה מתוך חשיבה [23] זהו מקורה, כך היא נולדת, כך היא מופיעה. כאשר התודעה חושבת על משהו, עולה תשוקה. כאשר התודעה אינה חושבת על דבר, תשוקה לא עולה."

"אך אדוני, מה גורם להופעת חשיבה? מה מקורה, כיצד היא נולדת, כיצד היא מופיעה? כתוצאה מקיום של איזה דבר היא מופיעה, כתוצאה מחוסר של איזה דבר היא אינה מופיעה?"

"חשיבה, שליט הישויות, מופיעה מתוך נטייה להִתְרַבּוּת [24] זהו מקורה, כך היא נולדת, כך היא מופיעה. כאשר הנטייה הזו קיימת, מופיעה חשיבה, כאשר היא חסרה, חשיבה אינה מופיעה."

2.3. "ובכן, אדוני, איזה תרגול הנזיר עבר, שהגיע אל הדרך הנכונה אשר נחוצה ומובילה לקץ הנטייה להתרבות?"

הרגשות כאובייקט מדיטציה

(vedankammahna)

"שליט הישויות, אני מכריז שיש שני סוגים של שמחה: [25] סוג אחד שיש לשאוף אליו, וסוג אחד שיש להמנע ממנו. ובדיוק כך גם בהקשר לעצב [26] ואיזון נפשי. [27] מדוע הכרזתי כך בהקשר לשמחה? זוהי הדרך בה הבנתי שמחה: כאשר הבחנתי שבחיפוש אחר שמחה כזו גורמים מזיקים גדלים וגורמים מועילים פוחתים, אז יש להמנע משמחה שכזו. וכאשר הבחנתי שבחיפוש אחר שמחה כזו גורמים מזיקים פוחתים וגורמים מועילים גדלים, אז יש לחפש אחר שמחה שכזו. כעת, שמחה כזו המלווה בחשיבה והרהור, [28] וכזו שאינה מלווה בהם, השניה נעלה יותר. בדיוק כך גם בהקשר לעצב ואיזון נפשי. וזהו, שליט הישויות, התרגול אותו נזיר עבר אשר הגיע אל הדרך הנכונה אשר נחוצה ומובילה לקץ הנטייה להתרבות." וסַקַּה הביע את שמחתו מתשובתו של הבודהה.

ריסון על פי הכללים

(ptimokkhasavaro)

2.4. לאחר שסַקַּה הביע את הערכתו, הוא שאל שאלה נוספת: "ובכן, אדוני איזה תרגול עבר הנזיר שהשיג את הריסון הנדרש על פי הכללים?" [29]

"שליט הישויות, אני מכריז שיש שני סוגים של התנהגות בגוף: הסוג שיש לשאוף אליו והסוג שיש להמנע ממנו. בדיוק כך גם בהקשר להתנהגות בדיבור ולשאיפה אחר מטרות. מדוע הכרזתי כך בהקשר להתנהגות בגוף? כך הבנתי התנהגות בגוף: כאשר הבחנתי שבביצוע פעולות מסויימות גורמים מזיקים מסויימים גדלים וגורמים מועילים פוחתים, אז זהו סוג של התנהגות בגוף שיש להמנע ממנו. וכאשר הבחנתי שבביצוע פעולות מסויימות גורמים מזיקים פוחתים וגורמים מועילים גדלים, אז יש לחתור אחר פעולות גופניות כאלו. זוהי הסיבה שאני עושה את ההבחנה הזו. בדיוק כך בהקשר להתנהגות בדיבור והשאיפה אחר מטרות. וזהו, שליט הישויות, התרגול אותו עבר הנזיר, אשר השיג את הריסון הנדרש על ידי הכללים." וסַקַּה הביע את שמחתו לשמע תשובתו של הבודהה.

ריסון החושים

(indriyasavaro)

2.5. לאחר מכן שאל סַקַּה שאלה נוספת: "ובכן, אדוני, איזה תרגול עבר הנזיר הזה אשר השיג שליטה על יכולות חושיו?"

"שליט הישויות, אני מכריז שדברים הנתפסים על ידי העין הם משני סוגים: הסוג שיש לשאוף אליו, והסוג שיש להמנע ממנו. בדיוק כך גם בהקשר לדברים הנתפסים על ידי האוזן, האף, הלשון, הגוף והתודעה."

לשמע הדבר סַקַּה אמר:

"אדוני, אני מבין את המשמעות האמיתית במלואה של מה שאדון המכובד הסביר בקצרה. אדוני, כל מושא שהוא הנתפס בעין, אם השאיפה אליו מובילה לגדילה של גורמים מזיקים והפחתה של גורמים מועילים, אחר מושא שכזה אין לשאוף. אם השאיפה אליו מובילה להפחתה של גורמים מזיקים וגדילה של גורמים מועילים, אחר מושא שכזה יש לשאוף. וכך גם בהקשר לדברים הנתפסים על ידי האוזן, האף, הלשון, הגוף והתודעה. כך אני מבין את המשמעות האמיתית במלואה של מה שהאדון המכובד הסביר בקצרה, וכך באמצעות תשובתו של המכובד התגברתי על ספקותי ונפטרתי מחוסר וודאות."

2.6. אז סַקַּה שאל שאלה נוספת: "אדוני, האם כל הפרושים והברהמינים מלמדים את אותו לימוד, מתרגלים את אותה משמעת, רוצים את אותו דבר [30] וחותרים לאותה מטרה?"

"לא, שליט הישויות, הם אינם."

"אך מדוע, אדוני, אין הם עושים זאת?"

"העולם, שליט הישויות, מורכב מאלמנטים רבים ושונים. ומאחר וכך המצב, יצורים דבקים לאחד או אחר מהדברים השונים הללו, וכל מה שהם דבקים בו הם הופכים מכורים אליו בעוצמה ומכריזים: 'זו לדידה היא האמת, כל השאר הוא טעות! ' לכן לא כולם מלמדים את אותו לימוד, מתרגלים את אותה משמעת, רוצים את אותו דבר וחותרים אל אותה מטרה."

"אדוני, האם כל הפרושים והברהמינים מומחים לחלוטין, חופשיים מכבלים, השלימו את החיים הרוחניים, האם השיגו את המטרה בשלמות?"

"לא, שליט הישויות."

"מדוע זה כך, אדוני?"

"רק אלו, שליט הישויות, אשר השתחררו באמצעות הרס ההשתוקקות הינם מומחים לחלוטין, חופשיים מכבלים, השלימו את החיים הרוחניים, והשיגו את המטרה בשלמות." וסַקַּה היה מאושר לשמע התשובה כמקודם.

2.7. אז אמר סַקַּה: "תשוקה עזה, [31] אדוני, הינה מחלה, פצע, חץ. היא מפתה אדם ומושכת אותו אל תוך מצב קיום זה או אחר, כך שהוא נולד במצבים גבוהים או נמוכים. בעוד פרושים וברהמינים אחרים בעלי השקפות מגוונות לא איפשרו לי כלל לשאול את השאלות הללו, המכובד הנחה אותי באריכות, וכך הסיר את חץ הספק וחוסר הוודאות ממני."

"שליט הישויות, האם אתה מודה ששאלת את השאלה הזו פרושים וברהמינים אחרים?"

"כן אדוני."

"אז אם זה בסדר מבחינתך, אמור לי מה הם אמרו."

"זה בסדר מבחינתי לספר על כך לאדון המכובד או אחד כמותו." [32]

"אם כך אמור לי שליט הישויות."

"אדוני, הלכתי אל אלו אותם אני מחשיב כפרושים וברהמינים בשל חיי הבדידות אותם הם מובילים ביערות, והצבתי בפניהם את השאלות האלו. אך במקום לתת לי תשובה מתאימה, [33] הם שאלו אותי בחזרה: 'מי אתה, אדון מכובד? ' והשבתי שאני סַקַּה, שליט הישויות, והם שאלו אותי מה הביא אותי לשם. אז לימדתי אותם את הדהמה עד היכן ששמעתי ותירגלתי אותה. אך הם כבר היו מסופקים ממה שארע, ואמרו: 'ראינו את סַקַּה, שליט הישויות, והוא השיב לשאלות שהצבנו בפניו! ' כך הם הפכו לתלמידי במקום שאני אהפוך לשלהם. אך אני, אדוני, הנני תלמידו של האדון המכובד, נכנס - לזרם, לא נתון ללידה בעולמות היגון, מבוסס ואיתן ומיועד להתעוררות מלאה."

החלק על השגת שמחה

(somanassapailbhakath)

"שליט הישויות, האם אתה מודה שאי פעם חוויית שמחה כזו כפי שאתה חווה עכשיו?"

"כן, אדוני."

"ועל מה זה היה?"

"בעבר, אדוני, פרצה מלחמה בין הישויות השמיימיות והאַסוּרוֹת, והישויות הביסו את האַסוּרוֹת. ואחרי הקרב, כמנצח חשבתי לעצמי: 'כל מה שהוא מזון הישויות, [34] ומה שהוא מזון האַסוּרוֹת, מעתה ואילך נהנה משניהם. ' אך, אדוני, אושר וסיפוק כאלו שמקורם בחבטות ופציעות, אינם תורמים לאי - תשוקה, להינתקות, לחידלון, לשלווה, לידיעה גבוהה, להתעוררות, לניבאנה. אך השמחה והסיפוק האלו אשר משיגים משמיעת הדהמה מאת האדון המכובד, אשר מקורם אינו בחבטות ופציעות, תורמים לאי - תשוקה, להינתקות, לחידלון, לשלווה, לידיעה גבוהה, להתעוררות, לניבאנה."

2.8. "ושליט הישויות, אילו דברים עולים בדעתך כאשר אתה מודה שחוויית שמחה וסיפוק כאלו?"

"אדוני, ברגע כזה, שישה דברים עולים בדעתי בגינם אני שמח:

'אני אשר לא קיים יותר מאשר כישות שמיימית, זכיתי

לאפשרות, באמצעות קרמה, לחיי ארץ נוספים. ' [35]

זהו, אדוני, הדבר הראשון שעולה בדעתי.

'בעוזבי אחרי את העולם הלא - אנושי של ישויות שמיימיות

מבלי לטעות אחפש את הרחם אותו אני חפץ למצוא. '

זהו, אדוני, הדבר השני שעולה בדעתי.

'בעיותי פתורות, בשמחה אחייה על פי חוק הבודהה

בשליטה עצמית וקשב, וכולי הבנה מלאה.

זהו, אדוני, הדבר השלישי שעולה בדעתי.

'ובשל כך תופיע בי התעוררות

כאחד - שיודע אחיה, וכך אמתין לסופי. '

זהו, אדוני, הדבר הרביעי שעולה בדעתי.

'אז כאשר שוב אעזוב את העולם האנושי, אהיה

פעם נוספת ישות שמיימית ובדרגה הגבוהה ביותר. '

זהו, אדוני, הדבר החמישי שעולה בדעתי.

'בעלות תהילה גדולה יותר מדֶווֹת הן הישויות השמיימיות הגבוהות שאין כמותן, [36]

כשבקירבן אעשה את ביתי האחרון. '

אדוני, זהו הדבר השישי שעולה בדעתי, ואלו ששת הדברים בגינם אני שמח.

2.9. זמן רב נדדתי, חסר מימוש, עם ספק

בחיפוש אחר הטַטְהָאגַטַה. חשבתי לעצמי

'סגפנים החיים בבדידות ובפשטות

לבטח התעוררו: אחפש אותם. '

'מה עלי לעשות כדי לזכות להצלחה, ואיזו

דרך מובילה לכישלון? ' - כך שאלתי

אך הם לא יכלו לומר לי כיצד לצעוד בשביל.

במקום זאת, כאשר גילו שאני מלך

הישויות השמיימיות, שאלו אותי מדוע באתי אליהם

והיה זה אני שלימדתי אותם את שידעתי

בדהמה, כאשר שמעו זאת הם היו מאושרים

וקראו: 'זהו וָאסַבַה, האדון, אותו ראינו! '

אך כעת - ראיתי את הבודהה, וספקותיי

כולן התפוגגו, פחדיי שככו

וכעת אליו הער הנני מביע את

הוקרתי, אליו אשר שלף את חץ

ההשתוקקות, אל הבודהה, האדון שאין כמותו

הגיבור האדיר, בן השמש! [37]

בדיוק כפי שהישויות השמיימיות סוגדות לבְּרַהְמָא

כך בדומה, היום אנו סוגדים לך

הוא שהתעורר, ומורה שאין כמותו

שאף אחד לא יכול להשתוות אליו בעולם האנושי

או בעולמות השמיימיים, משכנם של הישויות הגבוהות!"

2.10. אז סַקַּה, שליט הישויות, אמר לפַּנְצַ'סִיקְהַה מהגַנְדְהַבּוֹת: "פַּנְצַ'סִיקְהַה יקירי, היית לי לעזר רב כדי לזכות באוזנו של האדון המכובד. מאחר והיה זה באמצעות משיכת תשומת ליבו שהגענו לנוכחותו של האדון המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות. אני אהיה לך אב, אתה תהיה מלך הגַנְדְהַבּוֹת, ואתן לך את בְּהַדָּא סוּרִייַבַצַּ'סָא, בה חשקת."

ואז סַקַּה, שליט הישויות, נגע באדמה בכף ידו וקרא שלוש פעמים:

כבוד למכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות בזכות עצמו!

כבוד למכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות בזכות עצמו!

כבוד למכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות בזכות עצמו!

ובזמן שדיבר בשיחה זו, [38] עין - הדְהַמַּה הטהורה וחסרת הרבב הופיעה בסַקַּה, שליט הישויות והוא ידע: 'כל הדברים שנוצרים חייבים להגיע לחידלון. ' ואותו דבר קרה לשמונים אלף דֶווֹת.

אלו היו השאלות אותן סַקַּה, שליט הישויות, ביקש לשאול, ולהן השיב הבודהה. על כן השיחה הזו נקראת 'שאלותיו של סַקַּה'.


[1] סַקַּה הוא שליט ישויות השלושים - ושלוש, בעולם שמיימי השייך לממלכת תשוקות - החושים (km-vacara), הנמצאת מעל זו של ארבעת המלכים הגדולים אך הרחק מתחת לממלכתו של בְּרַהְמָא, נמוך יחסית על פי הקוסמולוגיה הבודהיסטית.

[2] כלי הנגינה וִינָא (vn) הדומה לקתרוס, כלי מיתר מעין נבל, ידוע כיום במערב יותר בשמו ההודי. בחלק מהתרגומים מפרשים את המילה כ'חליל' אך לבטח זה יהיה קשה לפַּנְצַסִיקְהַה ללוות את שירתו בנגינת חליל.

[3] ג'האנה על פי סַקַּה. אך קשה להאמין שהוא ידע איזה סוג מדיטציה הבודהה תרגל.

[4] פַּסָאדַיָאסִי, pasdeyysi: 'תבקש, תמשוך, תקסים'. שימוש לא ממש הולם, אך תואם לכשרונו של פַּנְצַסִיקְהַה.

[5] רייס דיוויס מציין שדברים דומים קיימים במַהָאבְּהָארַטַה (Mahbhrata) ומקומות אחרים בספרות ההודית אך אין ספק שהופעת השיר הזה כאן היא דבר מאוד מוזר.

[6] משמעות שמה של סוּרִייַבַצַּ'סָא היא 'זריחה בהירה'.

[7] הבודהה נמנע מלנזוף בפַּנְצַסִיקְהַה על שירו הלא ממש הולם, ואף מחמיא לו!

[8] פַּנְצַסִיקְהַה טוען שחיבר את השיר טרום התעוררותו של גוטמה, אך הדבר לא מתיישב עם איזכור של אַרַהַנְטִים בתוכן השיר!

[9] משמעות שמה של סוּרִייַבַצַּ'סָא היא 'זריחה בהירה'.

[10] כינוי לשם כבוד באחד השמות של אִינְדְרַה, בדומה לסוטה 16 פסקה 5.19

[11] על פי הפרשנות סַקַּה צפה ביריאה בסימני סוף תקופת מלכותו כמלך הישויות ולכן הלך לפגוש את הבודהה.

[12] לחילופין, מספרן של הדוות גדל ומספרן של האסורות הצטמטם.

[13] בן - הדֶווֹת: דֵוַופּוּטַּה, devaputta. הפירוש הוא דווה ממין זכר או ראש קבוצת דֶווֹת.

[14] שם נוסף לעולם השמיימי של ישויות השלושים - ושלוש.

[15] וולש מציין שיש הסכם בלתי כתוב בין הנזירים לקהילה התומכת על פיו בתמורה לתמיכה של הקהילה במזון, לבוש ותרופות, הנזירים אמורים לעשות ככל שביכולתם על מנם להגשים התעוררות. לא לעשות זאת הוא סוג של הונאה.

[16] וָאסַבַה (Vsava) הוא שם נוסף של סַקַּה.

[17] סַקְיַמוּנִי, (סנסקריט: שַקְיַמוּנִי): Sakyamuni. החכם מבני השקייאן או חכם השקייאנים. שם שכיח של הבודהה בכתבי המהאיאנה אך נדיר בכתבי הפאלי.

[18] בדרך כלל זה נחשב כמעט בלתי אפשרי לתושבי העולמות השמיימיים להגשים התעוררות, אך כאן נראה שנרמז שזה אפשרי בהחלט.

[19] 'אדון': מָארִיסַה, mrisa. פניה פחות מכובדת מהמקובל, לאחר מכן סַקַּה עובר לפניה המכובדת יותר.

[20] קנאה ותאוות בצע: אִיסַּה - מַצְּ'הַרִייַה, issa-macchariya.

[21] מציאת - חן ואי - מציאת - חן: פִּייַה - אַפִּייַה, piya-appiya. יקר ולא - יקר, אהוב ולא - אהוב.

[22] משאלת - לב: צְ'הַנְדַה, chanda. הבעת משאלה או בקשה, רצון, תשוקה. הפרשנות מזהה אותה עם השתוקקות (טַנְהַה, tah).

[23] חשיבה: וִיטַקַּה, vitakka. חשיבה במובנה הפשוט ביותר של מחשבות בתודעה.

[24] הִתְרַבּוּת: פַּפַּנְצַ'ה, papaca. בעיקר מחשבות ותכני תודעה אחרים המופיעים אחד בעקבות השני. באנגלית מתורגם כ - proliferation, diversification.

[25] שמחה: סוֹמַנַסַּה, somanassa.

[26] עצב: דוֹמַנַסַּה, domanassa. סוֹמַנַסַּה ודוֹמַנַסַּה מתורגמים גם כ'שמחה ועצב' או 'אושר ואומללות'.

[27] איזון נפשי: אוּפֵּקְּהַה, upekkh.

[28] חשיבה והרהור: וִיטַקַּה - וִיצָ'ארַה, vitakka-vicra. חוסר חשיבה והרהור מיוחסים לגְ'הָאנַה השנייה.

[29] הכללים, כללי ההתנהגות של הנזיר: פָּאטִימוֹקְהַה, ptimokkha.

[30] אותה שאלה שמעלה סוּבְּהַדַּה בסוטה 16 פסקה 5.26.

[31] תשוקה עזה: אֵגָ'א, ej. הפרשנות מסבירה את המונח כצַ'לַמַטְּהֵנַה טַנְהָא (calamhena tah) אשר מפורש כ'רועד מתשוקה' (במובן מלא מתשוקה, מתפוצץ מתשוקה). מאחר ואין מונח מספיק עוצמתי הסתפקתי ב'תשוקה עזה'.

[32] בדומה לסוטה 2 פסקה 15.

[33] לתת לי תשובה מתאימה - na sampyanti. רייס דיוויס תרגם זאת כ'לא נסוגו'.

[34] מזון הישויות: אוֹגָ'א, oj.

[35] הרעיון שישות שמיימית חייבת לחזור לחיים אנושיים על מנת להגשים התעוררות מופיע גם כאן, אפילו אם סַקַה הוא 'נכנס - לזרם' לכאורה.

[36] אַקַנִיטְהָא, akanih. הישויות בגן העדן הגבוה מכל.

[37] השבט של גוטמה היה אמור להיות נצר לשמש.

[38] לא ממש ברור האם סַקַּה הפך ל'נכנס - לזרם' בנקודה הזו או קודם לכן כאשר יצא בהצהרה. יתכן שהבודהה ידע שהדבר עומד לקרות בכל אופן.
למחוק את האקס מהראש עצוב להחמיא חרדות גמילה מהתמכרות מה זה קיום לשאול שאלות שמחה וסיפוק מחיר של מוצר יצורים חיים כישלון בודהיזם
אמת כואבת - מה לעשות כשהאמת כואבת?
אמת כואבת - מה לעשות כשהאמת כואבת?
...מה לעשות כשהאמת כואבת? השאלה שאליעד כהן מתמודד איתה בהרצאה היא: מה עושים כשהאמת כואבת, כאשר האדם מגלה דברים לא נעימים על עצמו או על המציאות, דברים שהוא לא רוצה לדעת, אך הוא נאלץ להתמודד איתם כחלק מהחיפוש אחר האמת. לפי אליעד, כאשר האדם מתחיל לגלות את האמת, הוא לפעמים מרגיש רע, כי הוא מגלה שהמציאות לא כפי שרצה שתהיה. לדוגמה, אדם שאינו אהוב על ידי אחרים עשוי לגלות שהוא משקר לעצמו שאוהבים אותו. הגילוי של האמת הזאת, שאינו אהוב, עלול לגרום לו להרגיש כאב. מה באמת גורם לסבל של האדם? לפי אליעד, מה שגורם...
פרסום / שיווק / מכירות - מהו שיווק / פרסום נכון? ומהי משמעותו הרוחנית?
...ומהי משמעותו הרוחנית? כפי שכבר ביארתי, לכל דבר בעולם, יש לו גם משמעות רוחנית. ובמאמר הזה נבאר מהו שיווק ופרסום נכון בעולם העסקים. ולאחר מכן נבאר את המשמעות הרוחנית של השיווק הנכון. ואם נתבונן על עניין השיווק, נראה כי השיווק הוא ההקדמה של המכירות. כי המטרה של השיווק, היא לצורך המכירה. והתכלית של השיווק, היא המכירה. והשיווק נועד כדי לגרום ללקוח לקנות בתהליך המכירה. וגם תהליך המכירה עצמו, גם הוא משרת מטרה אחרת, והוא את טובת הלקוח. כי הלקוח קונה את המוצר, כדי להשיג תועלת כלשהי. וכאשר הלקוח מבצע את ת...
מה יש מעבר לשכל? מה יש מעבר למוח? להרגיש הכי רע, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, אין הבדל בין יש לאין, הארה רוחנית, האמת המוחלטת, להשתחרר מהמטריקס, העולם שמעבר, מעל השכל האנושי
מה יש מעבר לשכל? מה יש מעבר למוח? להרגיש הכי רע, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, אין הבדל בין יש לאין, הארה רוחנית, האמת המוחלטת, להשתחרר מהמטריקס, העולם שמעבר, מעל השכל האנושי
...למוח? להרגיש הכי רע, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, אין הבדל בין יש לאין, הארה רוחנית, האמת המוחלטת, להשתחרר מהמטריקס, העולם שמעבר, מעל השכל האנושי מה המשמעות של לצאת מעבר לשכל האנושי? אליעד כהן עוסק בהרצאה זו בנושא מורכב ועמוק מאוד - השאלה מה יש מעבר לשכל? מה יש מעבר למוח? הוא מסביר כיצד אדם יכול להגיע למצב שבו הוא מפסיק להאמין או להניח שיש הבדל בין דברים שבעיני רוב האנשים נראים כמובנים מאליהם, כמו ההבדל בין רוצה לבין לא רוצה, בין יש לבין אין, ובין אני לבין לא אני. לאורך כל ההרצאה, אליעד חוזר על דוגמאות...
הפכים מתאחדים - איך ההפכים הם אחד - האם ואיך זה אפשרי?
הפכים מתאחדים - איך ההפכים הם אחד - האם ואיך זה אפשרי?
...- איך ההפכים הם אחד - האם ואיך זה אפשרי? איך יכול להיות שכל ההפכים הם אחד? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן מתייחס אליהם הוא הרעיון של אחדות ההפכים. לדבריו, כאשר האדם מתבונן לעומק על המציאות, הוא מגלה שכל ההפכים השונים זה מזה במהותם, הם למעשה אחד. אבל נשאלת השאלה כיצד ייתכן הדבר? כיצד אפשרי שכל ההפכים הם אחד אם אנחנו רואים בעיניים שלנו בבירור הבדלים וניגודים? אליעד מסביר שהשאלה הזו היא תוצאה של המגבלה השכלית שלנו. השאלה איך יכול להיות שכל ההפכים אחד? היא בעצם שאלה סובייקטיבית ולא אובייקטיבית, משום...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
...זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה? סליחה. ויתור. סלחנות. לסלוח = לאפשר לעצמך להרגיש טוב בשביל עצמך. לסלוח = לעצמך / לסביבתך / למציאות. לסלוח לעצמך = על טעויות שעשית. במקום רגשות אשמה, הלקאה עצמית, כעס עצמי וכולי, במקום כל אלו להרגיש אהבה עצמית וקבלה עצמית = לאהוב את עצמך = לסלוח לעצמך. לסלוח לסביבתך = על מה שפגעו בך. במקום רגשות כעס, שנאה, נקמה, מחלוקת, מריבה וכולי, במקום כל אלו להרגיש אהבה אמיתית גם כלפי זה שפגע בך. לאהוב את כולם בלי תלות במעשיהם. גם אם מעשיהם היו נגדך. לסלוח למציאות = על הדברים שנגד...
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
...אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם? מדוע אנשים מתלוננים על אלוהים ועל המציאות? אנשים רבים מתלוננים על אלוהים, או לחלופין על המציאות, ושואלים מדוע הדברים מתרחשים כפי שהם מתרחשים. אנשים המאמינים באלוהים ישאלו למה אלוהים עשה את זה?, ואילו אנשים שאינם מאמינים באלוהים ישאלו למה המציאות כזאת?. אליעד כהן מסביר שחשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על אלוהים או על המציאות היא למעשה תלונה של האדם על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני האמיתי של האדם אינו נפרד מהמציאות עצמה. אליעד משתמש בדוגמה של אדם שחולם...
לקבל העלאה במשכורת / לבקש העלאה בשכר / לנהל משא ומתן על שכר עבודה / רוצה לקבל העלאה במשכורת - לבוס אין מספיק כסף - שכנוע / מכירות / NLP / שינוי עמדות / לשכנע
.../ לבקש העלאה בשכר / לנהל משא ומתן על שכר עבודה / רוצה לקבל העלאה במשכורת - לבוס אין מספיק כסף - שכנוע / מכירות / NLP / שינוי עמדות / לשכנע וכאן אתן דוגמה של אסטרטגיה לניהול משא ומתן על שכר עבודה. אסטרטגיה שמשולבת עם שיטות שכנוע שונות. וכמובן שהדוגמה הבאה, היא רק דוגמה בלבד, ובכל משא ומתן על שכר עבודה, בכל מצב תמיד יש לעשות התאמה אישית לאותו המצב. והמקרה לדוגמה הוא: אדם שרוצה לקבל העלאה במשכורת, והמעסיק שלו אומר לו, שאין לו כרגע אפשרות להעלות לו את המשכורת, כי אין לו כרגע מספיק כסף / הוא נמצא בקשיים...
יש מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי
יש מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי
...מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי איך אפשר להסביר יצירת יש מתוך אין מוחלט? ההרצאה של אליעד כהן דנה בנושא הפילוסופי העמוק של יצירת יש מאין, כיצד עשייה יכולה לנבוע מתוך מצב של אי - עשייה מוחלטת, ומה המשמעות של כלום מוחלט וכלום יחסי. התוכן מתחיל בניתוח שאלה בסיסית שעולה בתהליך הרוחני: אם אדם מגיע למצב שבו הוא כלום מוחלט, ללא שום רצון, הבנה או מודעות, איך הוא יוכל לאחר מכן לבצע פעולה כלשהי? אליעד מסביר שהשאלה נובעת מתפיסה הגיונית ושכלית, שבה לפני כל פעולה יש תהליך של מחשבה...
אימון למנהלים, איך לנהל מנהלים? איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, עקיפת סמכות בעבודה, עקיפת סמכויות, האצלת סמכויות, טעויות בניהול עובדים, להאציל סמכויות, נתינת אחריות, הכשרת מנהלים, טיפים לניהול עובדים
אימון למנהלים, איך לנהל מנהלים? איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, עקיפת סמכות בעבודה, עקיפת סמכויות, האצלת סמכויות, טעויות בניהול עובדים, להאציל סמכויות, נתינת אחריות, הכשרת מנהלים, טיפים לניהול עובדים
...איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, עקיפת סמכות בעבודה, עקיפת סמכויות, האצלת סמכויות, טעויות בניהול עובדים, להאציל סמכויות, נתינת אחריות, הכשרת מנהלים, טיפים לניהול עובדים מה קורה כשמנהלים עוקפים את הסמכויות של מנהלים אחרים? אליעד כהן מסביר שישנן טעויות נפוצות בארגונים, שבהן מנהלים בכירים או בעלי עסקים עוקפים סמכויות של המנהלים הזוטרים או האחראים הישירים לעובדים. אליעד מתאר מצב שבו מנהל בכיר, לדוגמה, מנהל מחלקה או מנכל, מדבר ישירות עם עובד תחתיו, למרות שקיים מנהל אמצעי שהעובד כפוף לו ישירות. הוא מציג...
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
...מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות מהי נוסחה וכיצד ניתן למצוא אחת לפתרון בעיות? העוסקים בחיפוש פתרונות לבעיות נתקל לעיתים בבעיה שחוזרת על עצמה, אך בצורות שונות. השאיפה כאן היא למצוא נוסחה - פתרון כללי שיאפשר להתמודד עם מצבים דומים בצורה אוטומטית, מבלי להמציא פתרון כל פעם מחדש. אליעד כהן מסביר כי נוסחה היא לא סתם פתרון במקרה בודד, אלא משהו שחוזר על עצמו ומסבי...
אל תפיל את המליון! איך להישאר בגן עדן ולחיות חיים טובים באמת?
...להישאר בגן עדן ולחיות חיים טובים באמת? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אל תפיל את המליון! איך להישאר בגן עדן ולחיות חיים טובים באמת?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על תוכנית טלויזיה ששמה בישראל זה אל תפיל את המיליון. ומה הולך שם. בתכנית מביאים לך מיליון שקל - שואלים אותך שאלות, ואם ענית נכון על השאלות, לאחר מספר סבבים, אם נשאר לך כסף, קיבלת את המיליון. כמובן שבכל דבר בעולם יש שכל מסוים, וגם בתכנית הזו יש שכל. השאלות והתשובות ששואלים שם זה לא שכל, והאדם יכול להגיד כן זה שאלות של ידע, שכל...
פגיעה מינית והתמכרות - הקשר ביניהן והאתגר הטיפולי
...הטיפולי מחקרים רבים מצאו כי אחוז נפגעי התעללות מינית בקרב המכורים לסמים (כולל אלכוהול), נשים וגברים, נמצא כפול משיעור הפגיעה המינית בקרב האוכלוסייה הכללית. מחקר שנעשה בארץ ב2008 בקרב אסירות שמכורות לסמים ועוסקות בזנות מצא ש 90% מהן חוו התעללות מינית בילדותן. התעללות מינית בילדות מהווה פרדיספוזיציה (נטיית קדם) להתמכרויות בעקבות חוויה טראומטית, כגון התעללות מינית חד - פעמית או מתמשכת, חל זעזוע בשיווי המשקל הנפשי של הנפש ומתפתחים תסמינים כגון: חלומות חוזרים, היזכרויות תכופות באירוע, תחושות שהאירוע...
דיאטה זאת לא שיטת הרזיה!
...להראות טוב ולהיות בריאים, הרבה מאוד אנשים נמצאים שנים רבות מחייהם בניסיונות של שיטות דיאטה שונות ומגוונות. ברוב המקרים גם אם יורדים במשקל לאחר זמן לא רב חוזרים אליו ולעיתים אף עולים מעבר למשקל הקודם. למה? איך זה קורה? אנו אומרים לעצמנו: אם כבר אז כבר... , סבלנו ככ הרבה אז לפחות עכשיו נהנה, נפצה את עצמינו על הסבל שעברנו.. כמו ילד שאומרים לו לא והוא עושה דווקא. דיאטה אינה הדרך לרזות כי, הדיאטה לא משרתת את הצורך של האדם! למה הכוונה? הדיאטה מבוססת על אמונה כי לאדם אין את היכולת לבטוח בעצמו וביכולות...
לצאת מהמטריקס - פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות
...מהמטריקס - פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות לצאת מהמטריקס פירושו להבין בשלמות את המציאות. כל דבר אחר זה כמו לראות את הסרט. נחמד, משעשע, מעביר את הזמן. בו ברגע שמבינים את המציאות בשלמות, יוצאים ממנה. אני אוהב לראות סרטים על בריחה מבתי כלא. ככל שבית הכלא שמור יותר, כך יותר קשה לברוח ממנו. ברוב הסרטים אחד האלמנטים המרכזיים הוא לנסות להתחקות אחרי מבנה הכלא, אחרי השגרה, למצוא נקודות תורפה. להתמיד. והאמת היא שבית הכלא השמור ביותר הוא העולם הזה. אפילו מוות לא משחרר...
פיתוח הפוטנציאל של מוח ימין
...העשורים האחרונים השתייכו לאנשים מסוג מסוים שחשבו באופן מסוים - מתכנתי מחשבים שיכלו לפצח קודים, עורכי דין שיכלו לנסח חוזים במיומנות, בוגרי מנהל עסקים שאוהבים להתעסק במספרים. אולם מפתחות הממלכה עוברים לידיים אחרות. העתיד שייך לאנשים מסוג שונה לחלוטין, בעלי מחשבה שונה לחלוטין - אנשים המסוגלים ליצור, להביע אמפתיה, להבחין בדפוסים וליצור משמעות. אנשים אלו - אמנים, ממציאים מעצבים, מספרי סיפורים, מטפלים, מעודדים, כאלה שרואים את התמונה הכוללת... אנו עוברים מעידן האינפורמציה, יכולות לוגיות, ליניאריות לעבר...
"עולם קטן" - "אדם גדול"
...הולדתו ה 131 של אדם גדול האיש שחיבר בין הגשמיות לרוחניות אלברט איינשטיין תיאוריית מכניקת הקוונטים אומרת הרבה, אך אינה מקרבת אותנו בעצם אל סודו של הזקן (אלוקים). השבוע השתתפתי בהרצאה של הרב יובל הכהן אשרוב על נושא החברה האלטרואיסטית, שם ציין הרב יובל שלפי הקבלה הכל נבנה לפי אותו מבנה, האדם, האדם נקרא בקבלה עולם קטן ו העולם נקרא אדם גדול, מה שבא לשקף לנו שהמבנה העמוק שלנו פועל באופן מלא לפי חוקי הקבלה. נניח שניקח תא מהלב, כמה מהעבודה שלו מוקדשת לו עצמו? אחוזים בודדים, גם תא בכבד, ותא ריאות, תא לבלב...
אימון עסקי - לחשוב ממקום אחר
...עסקי - לחשוב ממקום אחר אתם מכירים את זה שיש לכם מחשבה שגוררת מחשבה וזו גוררת עוד אחת ולאט לאט נרקמת לכם תמונה מעניינת ואז עולה חיוך על השפתיים, חיוך של הרהור... אתם אומרים לעצמכם... אמ... זה מעניין. אלו הם הרגעים שהאסימונים נופלים, אלו הם הרגעים שרעיונות בהם מתגבשים, אלו הדקות של התובנות הכי טובות. זה קרה לי השבוע, אבל הפעם זה קרה לכיוון העבר, זה הזכיר לי משהו, זה לא הוליד רעיון חדש, זה הזכיר לי סיפור יפה שפעם קראתי ואשר מכיל רעיון פשוט וכל כך טוב! ואני לא זוכר איפה זה. הפכתי את כל הבית בניסיון...
חשיבה בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים
...בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים המאמר עוסק בהבנת האלטרנטיבות, כדי לבחון את הדרך בה הולכים ולשפר את הנוסחאות הקיימות שהאדם משתמש בהן בחיי היום יום, עמ לקבל את הטוב ביותר. חשיבה בריאה מגנה על האדם מפני דברים שליליים מעין מחסום בפניהם בדרך בחיי היום יום. וכאשר מדובר על חשיבה בריאה, אין הכוונה רק לא לאכול דברים לא בריאים שכמובן מזיקים לאדם. בנוסף לכך, הכוונה היא שהאדם יחשוב דברים שמקדמים אותו ויתעלם במקרים מסויימים לפי שיקול דעת אמיתי מכל מה שמוריד אותו למטה. ויש מצבים שהאדם לא צריך להתעלם מדברים מסויימים...
דמיון מודרך - היפנוזה או חלום?
...- היפנוזה או או סוג של חלום? דמיון מודרך היא סצינה בה המטפל גורם למטופל להיכנס אל עולם תת המודע שלו. על ידי סוג של פנייה לתת מהודע אחרי רגיעה ומדיטציה רגעית מגיע המטופל אל מקומות מאוד נסתרים בנפשו - שם נמצאות כל התשובות לבעיותיו. דמיון מודרך נקרא כך כיוון שזהו דמיון של המטופל בלבד אך עם הדרכה של המטפל. בחלום אנו מגיעים לעולמות אחרים ללא מגבלות כלל כאשר במציאות זו ישנם המון מסרים בכל מיני צורות וצבעים - כך גם בדמיון מודרך. אנחנו בעצם מדמיינים דמיונות שמגיעים מתוך תת המודע שלנו - והם בעצם האמת לאמיתה...
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
...ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו הפרעות קשב וריכוז...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תלמיד אמיתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תלמיד אמיתי, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תלמיד אמיתי, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
יותר ביקוש ופחות היצע שנאה עצמית טובה עלות מוצר התנהלות כאב טוב שיא ההצלחה איך לא להגיע לדיכאון? טיפול בפחדים וחרדות אצל ילדים למה לאהוב את עצמך בלי תנאים? לשנוא את עצמך על טעויות להתאהב בבחורה לקבל אהבה לא הגיונית הדרך אל האושר דרך גיהנום האם אפשרי להיות מאושר בשלמות? זוגיות כמו עבודה סקס לא לפחד לקבל החלטה שחרור מרצון באמצעות החלטה איך להתמודד עם רגשות אשמה? להתמודד עם דחייה של לקוח מוטיבציה לחוסר יעילות מטרות בזוגיות משא ומתן למנהלים בכירים תחושת ריחוק מול לקוח סכיזופרניה אצל ילדים ילד ברכב אימון התת מודע מטפל רוחני אירוע טראומטי אבחון מחלת נפש להתמודד עם געגועים לאקסית איך להתחיל עם בחורה שיש לה חבר? כאבי שרירי מאוחרים איך להגדיל מסת שריר? למה אלוהים הוא השטן? אלוהים משוגע מתפלל לעצמו איך לזהות הארה? מה מגלים בהארה רוחנית? להיות אלוהים זה טוב או רע מה מיוחד בספר להיות אלוהים? איך לבחור מאמן לכסף? להשקיע בבורסה בארץ אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים איך לדעת מהי מטרת החיים? להשיג את ההנאה איך לגרום לילד ליהנות? למה יש בחירה חופשית? האם לאדם יש בחירה חופשית? איך הצורה של העולם נוצרה? העולם קדמון עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, אימון אישי למציאת זוגיות, מטפל אישי מומלץ בתחום תלמיד אמיתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9375 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 03:45:40 - wesi4