🖨משקל התלונה - על דיאטה / ירידה במשקלהעיניין עם בעיות משקל כמו גם עם בעיות אחרות שהן תופסות את כל תשומת ליבנו. אנחנו סוחבים איתנו את המשקל לאורך כל היום וגם בלילה, בעיקר בלילה. תשומת הלב המופרזת היא זו שלא מאפשרת לבעיה להעלם ואף גורמת להעצמה.
הארון שלנו מזכיר לנו עד כמה אנחנו לא מרוצים מהמצב הנוכחי. הוא מלא בגדים במידות קטנות כי הרי עוד מעט נחזור למשקל האידיאלי. הבגדים שאנחנו באמת משתמשים מאולתרים וזולים, כי לא נשקיע במשהו זמני. למעשה הארון מקבע את הייאוש, התסכול והמרמור שלנו מהמצב הנוכחי.
המראה, אוי המראה. בימים טובים אני אתן מבט חטוף במראה, כדי לא לקלקל את התחושה, בימים פחות טובים או סתם כשיבוא לי לסבול - אני אעמוד מול המראה ואתבונן לעומק בנבכי גופי. אני אשאל את כל השאלות שיובילו אותי ישר לרצון לטבוע באמבטיה ולהתגלגל מחדש - הפעם רזה.
אוכל, אוף אוכל. למה זה צריך להיות כל כך מורכב? לא משנה איזו דיאטה עשיתי, מה אכלתי או לא שום דבר לא קידם אותו למטרה שלי, לפחות לא באופן קבוע. מה יש בו באוכל שמשמין אותי כ"כ אבל מעצב את הישבן של החברה שלי? או למה נדפקתי עם גנים של בצק שמרים.
יצא לך פעם להיות במה שאת מכנה "המשקל האידיאלי"? אם כן, איך הרגשת? במידה והתחושה הייתה מצוינת, מה מנע ממך להשאר במקום הזה? במידה והתחושה הייתה לא כל כך טובה, שאלי את עצמך למה ומה ישתנה כשתגיעי לשם שוב?
לפעמים אנחנו יורים לאויר את השאיפות שלנו, כמו להסיר 17 ק"ג מבלי להתחשב במי שאנחנו. האם אני אוכל להתמודד עם גוף סקסי שגורר אחריו מבטים? האם בעקבות הגוף הזה אני אאבד את שמחת החיים שאני כה מתפארת בה? האם האופי שלי והאיכויות שעבדתי קשה כדי להשיג - יתאדו בצילו של הגוף החדש? האם אני באמת מוכנה להוריד מעליי את הקילוגרמים הללו?
הקדישי לצורך כך כמה דקות. עצמי עיניים במקום ללא הסחות דעת, נשמי עמוק שלוש פעמים ודמייני את עצמך בתוך שנה מהיום אחרי שהורדת את ה17 ק"ג. דמייני אותך מול המראה, עושה סקס, מנקה את הבית, הולכת לעבודה, מסתובבת בקניון. תראי את עצמך בשגרה שלך. זה חייב להרגיש לך טוב, לרגש אותך ולגרום לך לרצות להיות שם. אם התחושה היא לא שלמה, תחזרי לבדוק את מהות השאיפה שלך - אולי יהיה כדאי להתרכז בדבר אחר לפני כן.
במידה והתרגשת לראות את עצמך בשגרה חדשה שבה את מתהלכת לך קלילה ומלאת חיים המשיכי לקרוא כי ימצא חן בעינייך מאוד ההמשך שמראה לך איך להפנות את המשאבים שלך לצורך שופינג במקום עוד פגישה עם דיאטנית, עם כדורים וטבלאות אוכל או איך שאני מכנה אותן טבלאות ייאוש.
משקל עודף בשפה רוחנית <וגם בשאר השפות> מעיד על חוסר איזון. החוסר הזה יכול לבוא לידי ביטוי ישירות בנושא המשקל וההערכה העצמית הנמוכה המתלווה. ויכול להיות קשור ביחסים לא מאוזנים עם אמא, בעל, חברה טובה. המקור יכול להיות מקושר לקריירה, לאמהות ועוד הרבה דברים שאנחנו לא שלמים איתם ובכ"ז נותנים להם להתקיים בחיים שלנו. אפשר לפתור את בעיית המשקל ע"י טיפול ישיר בגורם המפריע ואפשר פשוט לרדת במשקל ולשים לב איך אנחנו מתחילים להתאזן בכל מקום בחיים שלנו ולעשות שינויים מדהימים.
את ניגשת לארון שלך ומרוקנת אותו, זו עבודה רצינית שמוכיחה לעצמך עד כמה את דרוכה למען המטרה שלך. בודקת מה יש שם ומשאירה רק בגדים שעושים לך טוב, שנראים עלייך מצויין! את כל הבגדים האיכותיים שלך שקטנים עלייך כמו שמלות ערב, חצאיות ומכנסיים שהשקעת בהם הרבה כסף ונראים עלייך מצויין פחות הק"ג שעלייך את מעבירה למדף אחר או לארגז ומתעלמת. בודקת מה נשאר לך במדף השימושי. האם יש לך מספיק מזה להראות טוב? ללכת לאירוע, לצאת לקפה עם חברות, דייט עם בן זוג, טיול רגלי, עבודה, ארוחה משפחתית. רושמת לעצמך אלו פריטים חסרים לך כדי ליהנות מבגדים נוחים ומחמיאים במצב הנוכחי. ו... יוצאת לשופינג! לא מחכה למשקל שירד, לא מחכה עד שתעמדי מול הארון מתוסכלת.
פה אני חייבת להשחיל המלצה. כשאני התחלתי את התהליך שלי, נסעתי לcotton. לא רציתי להוציא את כל ממוני על "בגדי מעבר" אבל זה היה נדרש. Cotton עושים בגדים לנשים מבדים איכותיים וגזרות מחמיאות ואפילו עם אג'נדה סביבתית שתורמת לחוויה. ליד המפעל שלהם במושב כפר הרי"ף יש חנות עודפים מקסימה. כל השאריות מהקולקציות הקודמות שלהם במחירים שווים, ממה שאני זוכרת בין 79 - 250 ש"ח. רכשתי לי שלוש זוגות מכנסיים, חצאית, שרוולון ושתי חולצות בפחות מ700 ש"ח. שווה! באותה מידה, כל חנות שמיועדת לנשים מלאות ומעריכה את הצורך בנוחות ובמראה.
דאגי בדחיפות למלאי של ארונך <וותרי על תירוצים כלכליים או שוותרי על התהליך בכלל> ותתחילי ליהנות מלהתלבש ולהראות. תדגישי את הבגדים החדשים עם תכשיטים יפים ותדאגי באופן כללי להראות זוהרת. אם את מקבלת מחמאות כבר בשלב הזה, זכרי להגיד "תודה" ולחייך <במקום: אה, זה כלום.. קניתי בעודפים.. לא רזיתי.. במקרה אני נראית.. >
בגדים זה הרבה והם בהחלט צעד ענק למימוש שאיפותינו שכן, אנחנו ניראות טוב ומזמנות לעצמינו עוד מזה. אבל זה רק מתחיל פה. את התחושה הטובה שקיבלנו מהצעד הזה אנחנו צריכות לרתום להמשך.
כשאנחנו עסוקות כל היום בארון, במקרר, בתזונה הארורה שלנו ובוחרות לקבע את הרע אנחנו לא מאפשרות לשינוי להתרחש. אנחנו צריכות להפסיק עם המודעות למה שנכנס לנו לפה ולהתחיל לאכול לפי מה שבא לנו וטוב לנו באותו רגע. אחרי שתיישמי את השלב הבא את תראי שמה שאת רוצה ומה שעושה לך טוב משתנה לבד מבצקים כבדים לפשטידות מזינות, אני זוכרת את הבורקס שנפלט מפי בגועל והוחלף בסלט - כי ככה רציתי, בלי שום תפריט.
לקבל שתי החלטות ולהצהיר עליהן. בחרי פעולה אחת קטנה מתחום התזונה שלפי דעתך תעשה שינוי. דוגמאות: אני מפסיקה לאכול לחם <לעומת אני מפסיקה לאכול פחמימות> אני מפסיקה לאכול שוקולד <לעומת אני מפסיקה לאכול מתוק> ופעולה נוספת מתחום ההתעמלות. דוגמאות: אני הולכת למכולת \ להורים \ לחברה רק ברגל. כל זמן שאני יושבת מול המחשב אני עושה תרגיל קטן שלא מפריע לי לעבוד וכו' ההחלטה צריכה להיות קטנה, ריאלית, מנוסחת בלשון חיובית <לעומת אני לא אוכלת... > והכי חשוב, החלטה שיכולה להכנס לשגרה שלכן בקלות. שלב ההצהרה הוא משמעותי ונותן לכן מוטיבציה להשאר בהחלטות שלכן. הצהירו למשפחה, בן זוג, חברים, ילדים על ההחלטות שלכם <מבלי לבקש שישמרו עליכן, רק ברמת השיתוף>.
תאפשרי לתהליך להתחיל. מרגע ההחלטה ועוד לפני שמצאתם מישהו להצהיר בפניו ההחלטות שלך הן חלק ממך. השגרה החדשה שלך מעוררת את סקרנותם של אחרים לגבייך אם זה במראה ואם זה בגישה. יש משהו בבנאדם שלוקח את עצמו בידיים שמקרין החוצה ומאיר את הסביבה שלו, ככה את פותחת לך דלתות ופותרת לך עוד כמה בעיות על הדרך. את דרוכה בנושא אחד ומתחילה להיות ערנית לכל מה שמיותר בחיים שלך ולחילופין, פתאום את רואה בבהירות את כל מה שטוב ומזמנת עוד מזה.
השלב הבא הוא שלך. ככל שתחיי בהרמוניה גדולה יותר עם המצב החדש ותרשי לעצמך לחיות כרגיל ללא רגשות אשם עם השגרה החדשה, ככה את תגיעי ליעד שלך מהר יותר.
בהצלחה ובהרבה אהבה!
הטרדות מיניות, סטטיסטיקה, תלונות שווא על הטרדה מינית, תלונות שווא תקיפה מינית, תלונות שווא נגד גברים, תלונות שווא של נשים, תלונות שווא במשטרה, משה איבגי, ינון מגל, אחרי רבים להטותהטרדות מיניות, סטטיסטיקה, תלונות שווא על הטרדה מינית, תלונות שווא תקיפה מינית, תלונות שווא נגד גברים, תלונות שווא של נשים, תלונות שווא במשטרה, משה איבגי, ינון מגל, אחרי רבים להטותהטרדות מיניות, סטטיסטיקה, תלונות שווא על הטרדה מינית, תלונות שווא תקיפה מינית, תלונות שווא נגד גברים, תלונות שווא של נשים, תלונות שווא במשטרה, משה איבגי, ינון מגל, אחרי רבים להטות האם כמות המתלוננות משפיעה על סיכוי האמיתות של התלונה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד כמות המתלוננות משפיעה על הסיכוי לאמיתות של התלונה. הוא מציין את הדעה הרווחת לפיה ככל שיש יותר נשים שמתלוננות על אותו אדם, כך יש יותר סיכוי שהתלונה תהיה נכונה. עם זאת, הוא מעלה את השאלה אם זו הנחה נכונה. האם באמת כשיש יותר מתלוננות, יש יותר ... שמו של אדם על ידי קבוצת נשים שעשויות להמציא סיפור שקרי? אליעד מציין שבני אדם באופן כללי נוטים להאמין שהתלונה נכונה אם יש יותר נשים שמתלוננות, וזאת משום שהתפיסה האנושית מבוססת על האמונה שאם עשר נשים התלוננו, כנראה שזה אמיתי. הוא גם שואל את השאלה כיצד עלינו להבין את המציאות כשיש מספר גדול של מתלוננים. האם כל תלונה נוספת אכן משמעה שיותר סביר שההטרדה התרחשה, או שאולי יש כאן ניסיון ממוקד לפגוע במישהו מסוים? מהם השיקולים המנחים את המוח שלנו בקביעת סיכוי אמיתות של תלונה? בהמשך, אליעד עובר לדון כיצד המוח שלנו פועל במקרים כאלה. הוא מציין שהמוח שלנו נוטה להניח שיותר תלונות מעידות על כך שהן אמיתיות, אך מציין שייתכן שההנחה הזאת אינה נכונה. כלומר, כשיש הרבה מתלוננים, ייתכן שזו לא ... המקרה, אלא דווקא ניסיון לפגוע באדם מסוים. הוא מביא את דוגמתו של משה איבגי, בה השחקן נמצא במרכז שורת תלונות על הטרדה מינית, ומדבר על כך שבמקרים של ידוענים, מספר התלונות עשוי להיגרם גם מתוך מניעים של רצון להרעיל את שמו של אדם או להכניס אותו למתקפה ציבורית. האם כמות המתלוננים היא מדד אמיתי לאמיתות התלונה? בהמשך, אליעד שואל אם כמות המתלוננים באמת משקפת את סיכוי האמיתות של התלונה. הוא טוען שלפעמים, אם יש יותר מתלוננים, זה לא בהכרח מעיד על כך שהתלונה אמיתית. לפעמים דווקא כשיש יותר נשים שמתלוננות, יש סיכוי שהן עשויות להיות חלק ממזימה לפגוע באדם מסוים. הוא מסביר שחשוב לבחון גם את סוג הקשר של המתלוננים עם הנילון כדי להבין את מידת האמיתות של התלונה. אליעד מציין כי לא כל תלונה היא בהכרח נכונה, גם אם היא מגיעה מכמה נשים שונות. ייתכן שהן חוו חוויות שיכולות להיראות כהטרדה מינית, אך לא בהכרח עומדות בסטנדרטים המשפטיים של מה שמוגדר כהטרדה מינית. האם יש סיכוי שהתלונות לא יהיו אמיתיות כשיש יותר נשים שמתלוננות? בסופו של דבר, אליעד מציין כי המוח שלנו נוטה להניח שאם יש יותר נשים שמתלוננות, הן כנראה לא משקרות. אבל הוא טוען שייתכן שהמציאות שונה, ויותר תלונות לא בהכרח מצביעות על אמיתות התלונה. הוא מעלה את השאלה האם המוח שלנו יכול להניח שדווקא כשיש הרבה מתלוננים, מדובר בניסיון לפגוע באדם מסוים, ולא ... לשאלה הזו. לפעמים אנחנו נוטים להימנע מהשאלה הקשה - האם מדובר בטעות או במניפולציה מכוונת, וכך נעים לדבוק בהנחה שהתלונה נכונה, רק משום שקל לנו יותר להאמין לכך. תלונות שווא על הטרדה מינית הטרדות מיניות כמות התלונות כמדד לאמיתות תלונות שווא של נשים תלונות שווא במשטרה הטרדה מינית במשפט האם כל תלונה אמיתית? האם כמות המתלוננות משפיעה על סיכוי האמיתות של התלונה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין את הנושא של תלונות שווא בהקשר להטרדות מיניות, תוך בחינת השפעת כמות המתלוננים על סיכוי האמיתות של התלונה. הוא מתחיל בכך ששחקן מסוים נמצא במרכז שורת תלונות על הטרדה מינית, ומעלה את השאלה כיצד כמות המתלוננים משפיעה על קבלת התלונה כאמיתית. השאלה המרכזית היא האם ככל שיש יותר נשים שמתלוננות, יש סיכוי גבוה יותר שהתלונות יהיו נכונות. אליעד מציין ... שגורסת שאם עשר נשים מתלוננות, אז כנראה משהו קרה. הוא שואל את השאלה: האם זו הנחה נכונה? האם כל תלונה נוספת באמת מעידה על אמיתות המקרה, או שאולי זה דווקא מעיד על כך שיש אנשים שמנסים להרעיל את שמו של אדם? הדיון עוסק בשאלה האם היגיון המוח שלנו נוטה להניח שהתלונה נכונה כשיש יותר נשים שמתלוננות. אליעד מסביר שבני אדם נוטים להניח כי אם יש יותר תלונות, יש יותר סיכוי ... מנסות לפגוע במישהו, ולא בהכרח שהן אומרות את האמת. מהם השיקולים המנחים את המוח שלנו בקביעת סיכוי אמיתות של תלונה? לאחר מכן, אליעד עובר לדון כיצד המוח שלנו חושב ומהם השיקולים שמנחים את ההבנה שלנו לגבי אמיתות התלונה. המוח שלנו נוטה לחשוב שאם יותר נשים מתלוננות, כנראה זה נכון, אך הוא מציין שייתכן שזו טעות. אליעד מציין שייתכן שיש יותר סיכוי שהתלונה שקרית כשיש הרבה נשים שמתלוננות, כיוון שיש סיכוי שמנסים לפגוע באדם מסוים ולא בהכרח מדובר באירוע אמיתי. הוא מציין ... כך שיש רצון לפגוע באדם מסוים או להוציא את השם שלו רע. האם כמות מתלוננים היא מדד אמיתי לאמיתות התלונה? ההמשך של השיחה עוסק בהבהרת השאלה אם כמות המתלוננים באמת משקפת את סיכוי האמיתות של התלונה. אליעד מסביר שייתכן מאוד שבמצבים מסוימים, הכמות לא בהכרח משמעה יותר אמיתות, ושעלינו להסתכל גם על סוג הקשר של ... בטוח שההנחה הזאת נכונה. הוא מבהיר שבעצם קיימת אפשרות שהמציאות שונה, וייתכן שיותר תלונות לא בהכרח מצביעות על אמיתות התלונה. המוח שלנו שואל את עצמו איך ייתכן שיותר נשים יתלוננו על אדם מסוים, ומגיע למסקנה שמא שקרניות אלה נובעות ...
תלונות והמלצות, כמה ממליצים עליך? כמה מתלוננים עליך? תלונות על מישהו, המלצות על מישהו, מה אומרת כמות המתלוננים? מה אומרת כמות הממליצים? לקוחות ממליצים, לקוחות לא מרוצים, תלונות של לקוחות, המלצות של לקוחות, לקוחות מתלונניםתלונות והמלצות, כמה ממליצים עליך? כמה מתלוננים עליך? תלונות על מישהו, המלצות על מישהו, מה אומרת כמות המתלוננים? מה אומרת כמות הממליצים? לקוחות ממליצים, לקוחות לא מרוצים, תלונות של לקוחות, המלצות של לקוחות, לקוחות מתלונניםתלונות והמלצות, כמה ממליצים עליך? כמה מתלוננים עליך? תלונות על מישהו, המלצות על מישהו, מה אומרת כמות המתלוננים? מה אומרת כמות הממליצים? לקוחות ממליצים, לקוחות לא מרוצים, תלונות של לקוחות, המלצות של לקוחות, לקוחות מתלוננים האם כמות הממליצים או המתלוננים מעידה עליך באמת? הרבה אנשים מתרשמים מכמות ... ומדוע צריך להתייחס לכמות הממליצים או המתלוננים בזהירות רבה ובאופן יחסי בלבד. מה הבעיה בהסתמכות על כמות ההמלצות או התלונות? אליעד נותן דוגמה מובהקת הממחישה מדוע לא כדאי להתרשם באופן אוטומטי מכמות ההמלצות או התלונות. לדוגמה, מותג כמו דאעש נחשב למותג שלילי, אבל בפועל, אפשר למצוא מאות ואלפי אנשים שממליצים עליו וטוענים שדאעש שינה ... גרוע והמוצר מאכזב. אפילו המותגים הכי טובים ומצליחים בעולם, כאלה שנחשבים לסמל איכות, צוברים עם השנים אלפי ועשרות אלפי תלונות שחוזרות על עצמן, אך זה לא פוגע בדימוי החיובי שלהם באופן ממשי. דוגמה נוספת: גם היטלר, דמות שנתפסת שלילית ... אותו לאדם טוב? ודאי שלא. לכן המספר עצמו לא אומר כמעט כלום. איך כמות הלקוחות משפיעה על ההמלצות או התלונות? אליעד מסביר שככל שתשרת יותר לקוחות, כך גם כמות הממליצים וגם כמות המתלוננים תגדל. לכן חשוב להסתכל על האחוזים ולא על המספרים האבסולוטיים. לדוגמה, אם יש לך אלף תלונות, אבל סיפקת שירות למיליון אנשים, זה פחות מאחוז אחד של תלונות. לעומת זאת, אם יש לך אלף תלונות מתוך אלפיים לקוחות בלבד, זו בעיה חמורה מאוד. באותו האופן, אם 60% מהלקוחות שלך מרוצים, זה יכול להיות מעולה ... אך אם הממוצע בענף הוא 80%, אז 60% לקוחות מרוצים אצלך זה סימן רע. האם הסטטיסטיקה של ההמלצות או התלונות תמיד אמינה? אליעד נותן דוגמה ברורה של רב מחשף. אם הוא מברך שלוש נשים בכל יום שייכנסו להיריון ושלושתן ... ההמלצות האלה לא באמת משקפות איכות. באותה מידה, אם אנשים שמתלוננים עליך הם ממורמרים, כועסים ומתוסכלים באופן טבעי, אז תלונותיהם פחות משמעותיות. אם האוכלוסייה שמגיעה אליך היא מראש בעייתית, סביר להניח שהרבה מהם יתלוננו בלי קשר לשירות עצמו. האם ... או המתלוננים לא אומרת דבר ללא הקשר. תמיד יש לבדוק: מה אחוז הממליצים מתוך כלל הלקוחות שלך? מה אחוז התלונות מתוך כלל הלקוחות שלך? מה הממוצע המקובל בענף שלך ביחס למספרים האלה? מי הם האנשים שממליצים או מתלוננים עליך? רק כאשר בוחנים את כל ההיבטים האלו, אפשר לקבל תמונה מדויקת יותר לגבי המשמעות של ההמלצות או התלונות שמקבלים. לסיכום, האם המספרים באמת קובעים את האמת? אליעד מסכם ואומר שגם אם כל העולם ימליץ עליך או כל העולם יתלונן עליך, זה עדיין לא אומר שזה נכון. המספרים לבדם אינם קובעים את האמת. תמיד יש להפעיל חשיבה עצמאית, להסתכל ... אל תסמכו על מספרים בלבד, אלא תפעילו את השכל שלכם ותבדקו בעצמכם מה האמת באמת אומרת. איך להתמודד עם תלונות? כמה המלצות יש עליך? כמה תלונות יש עליך? מעריצים ושונאים של מפורסמים תלונות על אליעד כהן התמודדות עם מתלוננים המלצות על אנשים מפורסמים כמות הממליצים והמתלוננים - מה היא אומרת? שלום חברים, ... זה אומר שאתה באמת טוב יותר? כמובן, אנחנו מדברים על ממליצים אותנטיים - אנשים אמיתיים ולא ביקורות מזויפות. כמות התלונות - האם היא משקפת מציאות? ומה לגבי תלונות? אם מתלונן עליך לקוח אחד, שניים או אפילו מאה, מה זה אומר עליך? האם העובדה שאנשים מתלוננים עליך בכמות מסוימת אומרת ... האלה באמת קובעים את ערכו? כשמספרים מצטברים - האם זה אומר שהאמת ברורה? לכאורה, אם אדם אחד ממליץ או מתלונן עליך, זה יכול להיות מקרה בודד. אבל אם יש כבר שניים, שלושה, ארבעה, חמישה אנשים שאומרים את אותו הדבר, ... זה כנראה נכון. אך כאן נכנס טוויסט מעניין - האם זה באמת תמיד נכון? מותגים אהובים - ועדיין מלאי תלונות חשבו על מותג שאתם תופסים כטוב או רע. לדוגמה, דאעש - מותג רע, ומרצדס - מותג טוב. אם תעשו חיפוש, תגלו שיש מאות ואלפי אנשים שממליצים על דאעש וטוענים שהוא שינה להם את החיים לטובה. במקביל, תמצאו אלפי תלונות על מרצדס - שהרכב היה מקולקל, שהשירות היה נורא, ועוד. אפילו החברות הטובות בעולם צוברות תלונות רבות, ובכל זאת נחשבות לטובות. מצד שני, יש אנשים שהעריצו את היטלר - אבל זה לא הופך אותו לאדם ... ירוויחו, חלקם בוודאי ירוויחו. האם זה אומר שהוא באמת חזה את העתיד? או שמדובר בהסתברות טבעית? האם כמות הממליצים והתלונות באמת משנה? כשמדברים על מותגים או אנשי מקצוע, חשוב לבדוק את היחס בין הממליצים למתלוננים ולא רק את הכמות ... 40% מהלקוחות שלך ממליצים, אך בממוצע בענף שלך רק 30% ממליצים - אתה במצב טוב יחסית. גם במקרה של תלונות, צריך לבדוק את היחס: אם יש לך אלף תלונות, אך העסק שלך שירת מיליון אנשים - זה פחות מאחוז אחד של תלונות, מה שאולי מעיד דווקא על רמת שירות טובה. לעומת זאת, אם יש לך אלף תלונות מתוך 2,000 לקוחות - זה בעייתי. מי ממליץ ומי מתלונן? עוד היבט חשוב הוא הפרופיל של האנשים שממליצים או מתלוננים. האם מדובר באנשים בעלי ידע, אינטליגנציה וביקורתיות, או באנשים ... לרמות אותם? אם מי שממליץ עליך הם בעיקר אנשים שקל להשפיע עליהם, ההמלצה שלהם שווה פחות. אותו הדבר עם תלונות - אם רוב המתלוננים הם אנשים ממורמרים שמתלוננים על כל דבר, זה לא בהכרח מעיד על בעיה אמיתית. הקשר ... לכמות התגובות עוד נקודה מעניינת: ככל שאדם מפורסם יותר, כך יגדל מספר האנשים שאוהבים אותו, אך גם מספר השונאים והתלונות נגדו. ראשי ממשלות, נשיאים, סלבריטאים - כולם זוכים להערצה עצומה וגם לביקורת קשה. לכן, עצם העובדה שלמישהו יש הרבה ממליצים או הרבה תלונות, לא אומרת בהכרח דבר על טיבו. מסקנה: הכל עניין של פרופורציות בסופו של דבר, אל תתלהבו ממישהו שיש לו הרבה ממליצים, ואל תיבהלו ממישהו שיש עליו הרבה תלונות. הכל שאלה של יחסים, הקשר והפרופורציות. מספרים הם דבר מתעתע, וצריך תמיד להפעיל את השכל ולבדוק את התמונה הרחבה. למידע נוסף, היכנסו לאתר האינטרנט EIP.co.il, שם תוכלו למצוא מאמרים בנושא ביקורות, תלונות, המלצות על אנשי מקצוע, ואיך לנתח חוות דעת בצורה נכונה. התמודדות עם תלונות, התמודדות עם מתלוננים, התמודדות עם מתלוננות, ניסים של צדיקים, שקר הקורונה באיטליה, שקר סגר הקורונה, נפגעי כתות, תלונות על אליעד כהן, המלצות על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, תלונות על מפורסמים, ביקורת על מפורסמים, מעריצים של מפורסמים, שונאים של מפורסמים, להיות מפורסם, מעריצים ומתלוננים, כמה תלונות יש עליך? כמה המלצות יש עליך? מעשי ניסים, סיפורי ניסים, שקרים של ניסים, שקרים של שרלטנים, שקרים של גורואים, ...
אכלו לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפראכלו לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפראכלו לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפר מה ההבדל בין תלונה של לוזרים לבין תלונה של ווינרים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על תלונות וההבדל בין לוזרים למצליחנים בהקשר של איך הם מתמודדים עם בעיות בחיים. התלונה עצמה, כמו אכלו לי, שתו לי, אינה בהכרח תכונה של לוזר או וינר. השאלה האמיתית היא מה המטרה מאחורי התלונה: האם היא משמשת כתירוץ כדי לא לפעול, או שהיא נועדה לשפר ולהתמודד עם בעיה. למה לוזרים משתמשים בתלונות? לוזרים, כשהם מתלוננים, עושים זאת כתירוץ להסביר למה הם לא פועלים בצורה אקטיבית או ממצים את המקסימום שלהם. הם ... היא כאשר מנהיגים פוליטיים מתלוננים על המצב הכלכלי או המצב הפוליטי במקום לנקוט בפעולות לשיפור המצב. מהו המניע מאחורי תלונה של ווינר? לעומת זאת, ווינר מתלונן מתוך מטרה לשפר את המצב. הוא לא מסיר אחריות מעצמו, אלא מתלונן כדי ... לא נעצר בגלל שמישהו אכל לו ושתה לו. הוא עדיין פועל במלוא המרץ כדי לשפר את מצבו. הוא רואה בתלונה כלי לעורר שינוי ולתכנן פתרונות למצב בעייתי. מה קורה למי שלא מתלונן בכלל? כמובן, יש גם את סוג האנשים ... בבית כלא ולא מנסה לברוח ממנו, אלא פשוט אומר ברוך השם שאני נושם, מבלי לנסות לשפר את המצב. האם תלונה יכולה להיות מניפולציה? נוכלים ועסקנים מניפולטיביים עלולים לנצל את הרעיון של למה אתה מתלונן כל הזמן? כדי להמעיט בתלונות ולמנוע מאנשים לתבוע את זכויותיהם. הם עשויים להציג את התלונה כהתנהגות של לוזרים, ובכך לשלול את הלגיטימיות של התלונה ולמנוע מהקורבן לפעול לשיפור המצב. איך להבחין אם התלונה בונה או הורסת? המבחן הוא האם התלונה מגיעה ממקום של שיפור או ממקום של קבלה. אם אדם מתלונן אך עדיין עושה את כל מה שהוא יכול לעשות כדי להצליח, אז מדובר בתלונה בונה. אם הוא פשוט מתלונן ומאשים את הסביבה כדי להסביר את כישלונו, אז מדובר בתלונת לוזר. מבחן נוסף הוא ... את עצמך כשאתה מתלונן? ההמלצה של אליעד כהן היא לחשוב היטב כשאתה מתלונן ולבחון את עצמך. האם אתה משתמש בתלונה כתירוץ כדי לא לעשות את המאה אחוז שלך? או שאתה מתלונן כדי לשפר את המצב ולמצוא פתרונות לבעיות? אם ... פועל בכל הכוח, גם אם יש מכשולים, וממשיך להיאבק על השיפור, אז תלונתך היא חיובית. אכלו לי שתו לי תלונות ותירוצים לוזרים מול ווינרים שיפור המצב לעומת הסרת אחריות גישת ברוך השם מול חתירה לפתרון מניפולציות של נוכלים אחריות אישית מול גורמים חיצוניים האם להתלונן זו תכונה של לוזרים או ווינרים? התלונה עצמה, כמו אמירות בסגנון אכלו לי, שתו לי, אינה שייכת בהכרח לקבוצת הלוזרים או לקבוצת הווינרים. השאלה האמיתית היא מה המטרה של התלונה. האם היא משמשת תירוץ כדי לא לפעול ולהישאר במצב הנוכחי, או שהיא דרך לבטא רצון לשפר את המצב ולשנות אותו לטובה? מה ההבדל בין תלונה של לוזרים לבין תלונה של ווינרים? לוזרים משתמשים בתלונה כתירוץ כדי להסביר מדוע הם לא מתאמצים להשיג את מטרותיהם עד הסוף. כששואלים אותם למה הם לא פועלים בכל ... מעבירים את האשמה החוצה, במקום להודות שהם לא עשו מאה אחוז כדי לייצר שינוי מהותי. אצל ווינרים, לעומת זאת, התלונה היא עדיין קיימת, אבל היא נועדה לקדם שיפור במצב. אדם מצליחן שמתלונן, עושה את זה מתוך כוונה לתקן משהו. ... ניסיון אמיתי לשפר את המצב. הם מקבלים על עצמם כל עוול, אומרים ברוך השם שאני נושם ומנסים להשתיק כל תלונה. הגישה הזו מזכירה אדם שנמצא בבית כלא, אבל במקום לנסות לצאת משם ולהשתחרר, הוא אומר תפסיק להתלונן, פשוט תחייך ... מניפולטיביים משתמשים בהאשמה של למה אתה מתלונן כל הזמן? כדי למנוע מאנשים לתבוע את זכויותיהם. הם מזהים שבמקרים מסוימים תלונה היא אכן תירוץ ללוזריות, ולכן הם מערבבים בין תלונה בונה (שמטרתה לפתור בעיות) לתלונה תבוסתנית (שמטרתה לא לעשות כלום). נוכל עלול לגנוב משהו ממך, וכשתגיע בטענה נגדו, הוא יאמר: מה אתה מקטר כל ... תפסיק להגיד אכלו לי, שתו לי, תהיה חיובי. בצורה הזו הוא הופך אותך ללא לגיטימי בעיני עצמך, כאילו עצם התלונה היא פסולה, ובכך מונע ממך להילחם על מה שנלקח ממך. איך יודעים אם התלונה בונה או הורסת? המבחן הוא האם אדם עושה את כל מה שהוא יכול, למרות הקשיים, ובמקביל מתלונן כדי לשפר את המצב. אם אתה משתמש בתלונה רק כדי להסביר למה אתה לא עושה כלום, זו תלונת לוזרים. אבל אם אתה פועל בכל הכוח ובכל זאת מתעקש להשמיע תלונה במקום שיש עוול, זו תלונת ווינר. כך גם בנושא אכלו לי, שתו לי. ווינר מתלונן כדי לשפר את המצב: ... בורח מאחריות. אבל אם אתה ממשיך לפעול, נלחם ומשקיע מאמץ, ועדיין מצביע על עוולות שאתה רוצה לתקן, אז זו תלונה חיובית, תכונה של אדם מצליח שרוצה להעלות את רמת החיים וההישגים שלו. אכלו לי שתו לי תלונות ותירוצים לוזרים מול ווינרים שיפור המצב לעומת הסרת אחריות גישת ברוך השם מול חתירה לפתרון מניפולציות של נוכלים אחריות ...
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם? מדוע אנשים מתלוננים על אלוהים ועל ... אלוהים עשה את זה?, ואילו אנשים שאינם מאמינים באלוהים ישאלו למה המציאות כזאת?. אליעד כהן מסביר שחשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על אלוהים או על המציאות היא למעשה תלונה של האדם על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני האמיתי של האדם אינו נפרד מהמציאות עצמה. אליעד משתמש בדוגמה של ... שרצה ויצר את החלום. כך גם בחיים - כאשר אדם חווה אירוע רע, כמו אובדן, אסון או סבל, והוא מתלונן על כך, הוא בעצם מתלונן על עצמו, כי הוא הישות שיוצרת את הכל. הוא האחראי הישיר למה שקורה לו, גם אם הוא לא מודע ... בכך שהם לא חווים את האחדות שבין הבורא לנברא. האדם הממוצע חווה רק את עצמו כישות נפרדת מהמציאות, ולכן מתלונן על דברים שקורים לו. לעומת זאת, אדם מודע יותר יכול לחוות בו - זמנית שלוש פרספקטיבות שונות: פרספקטיבה נמוכה, ... והנברא, ואין שום הפרדה. מי שאינו מבין זאת חווה פיצול בין אני לאלוהים או מציאות. כך יוצא שכאשר אדם מתלונן על המציאות, הוא בעצם שונא את עצמו, כי הוא והמציאות אחד הם. איך דוגמת היד והגוף ממחישה את האחדות? אליעד כהן נותן את דוגמת היד והגוף: אם היד תחווה עצמה כנפרדת מהגוף, היא עלולה להתלונן ולכעוס על הגוף שגורם לה לכאב. אך אם היא תבין שהיא חלק מהגוף, אין לה שום סיבה לתלונות. בצורה דומה, האדם הוא חלק מהמציאות, ולכן כל תלונה על המציאות היא בעצם תלונה של האדם על עצמו. הדרך להתגבר על תלונות וסבל היא להבין שאתה והמציאות - ישות אחת. כיצד ניתן להגיע לאחדות מלאה ולהפסיק לסבול? אליעד כהן מסביר שהדרך ... מגיע לפרספקטיבה הגבוהה ביותר, שבה אין עוד שאלות, מכיוון שהכל אחד ואין שום הפרדה. מה המסר העיקרי לגבי אחריות ותלונות? המסר המרכזי של אליעד כהן הוא שכל תלונה של האדם על אלוהים או המציאות היא תלונה על עצמו. כל דבר שקורה לאדם קורה בגלל רצונו העמוק ביותר. לכן, האדם נדרש לקחת אחריות מלאה, להכיר בכך ... חיים טובים באמת, מתוך אחדות אמיתית ושלמה בין הבורא לנברא, בין החלום לחולם, ובין האדם למציאות. אחריות אישית מול תלונות על המציאות משמעות פיצול האישיות מנקודת מבט רוחנית הקשר בין בורא לנברא בחוויית האחדות כיצד חוויית החלום מלמדת על המצב האמיתי של האדם גילוי שורש הרצון ושחרור מסבל מדוע אנשים מתלוננים על אלוהים ועל המציאות? אנשים מביעים תלונות על אלוהים, או על המציאות, כשבעצם כל אחד תוהה מדוע הדברים קורים כפי שהם קורים. מי שמאמין באלוהים מתלונן על למה אלוהים עושה כך?, ומי שלא מאמין באלוהים מתלונן פשוט על המציאות: למה היא כזו ולא אחרת?. אך לפי ההסבר, חשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על מה שקורה לו, היא בעצם תלונה על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני האמיתי של האדם חופף למציאות עצמה. אפשר לקרוא לכוח שמניע את הדברים אלוהים, ... וגם שהכל אחד. אבל רוב האנשים מפרידים את עצמם מהפרספקטיבות הללו, וחווים רק את הנפרדות. כך יוצא שאדם יכול להתלונן על אלוהים או על המציאות, בלי לקלוט שהוא מתלונן בעצם על עצמו. לדוגמה, אם לאדם קרה אסון כלשהו, והוא אומר למה אלוהים עשה לי את זה?, הוא למעשה ... משם הוא גם תופס את הפרספקטיבה שקדמה לאלוהים, שבה הכל אחד ואין שום שאלה או הפרדה. לכן, כאשר אדם מתלונן על משהו רע שקרה לו, המסר הוא פשוט: כל תלונה על המציאות היא תלונה על עצמך. האחריות מוטלת עליך, כי אתה עצמך הכוח שפועל בתוך המציאות הזו. ראייה זו מרפאת את פיצול האישיות, ... מנוכר אליהם. אפשר לראות את הדוגמה של היד והגוף: אם היד חשה עצמה כישות נפרדת, היא עלולה לכעוס או להתלונן על הגוף שגורם לה כאב, אבל כשהיא חווה עצמה כחלק מהגוף, אין שום סכסוך או תלונה. בסופו של דבר, החקירה הפנימית של האדם מובילה אותו להעמיק בשורש הרצונות שלו, ומשם להתבונן ולשאול: למה אני רוצה ... הכל?. דרך השרשרת הזו הוא מגלה שהכל קשור לאותו שורש אחד, ושכולנו חלק מאותה מציאות אחת. אחריות אישית מול תלונות על המציאות משמעות פיצול האישיות מנקודת מבט רוחנית הקשר בין בורא לנברא בחוויית האחדות כיצד חוויית החלום מלמדת על המצב האמיתי של האדם גילוי שורש הרצון ושחרור מסבל הפעם אני רוצה לדבר על תלונות לאלוהים, אנשים מתלוננים, למה אלוהים עושה ככה, למה ככה? ומי שאינו מכיר בקיומו של אלוהים, מתלונן על המציאות, למה המציאות היא כזו, למה היא לא אחרת? וכל אחד מתלונן תלונות אחרות. וכרגע אני אסביר ואתן נקודה למחשבה, בנושא של לקית אחריות, ומה זה אומר? כל מה שאני מדבר עשיו ... וזה יכול להיקרא אלוהים / גורל / עולם... אדם צריך להבין שכל תלומה שיש לו על המציאות, הוא בעצם מתלונן על עצמו!!! מה זא? נאמר שאדם רצחו לו את הילדים, והוא מתלונן, רצחו לי את הילדים! על מי הוא מתלונן? על עצמו הוא מתלונן, למה? נלמד עכשיו מה זה לקחת אחריות אמיתית, מי שיתבונן פנימה, יגלה בעצם שהאני האמיתי שלו, זו בעצם המציאות! ... שקורה לאדם משהו רע, הוא צריך להבין שהוא האחראי האמיתי למה שקורה, האני האמיתי הוא שאחראי. עכשיו, כאשר אדם מתלונן על אלוהים ואומר תראו איזה אלוהים רשע זה איזו מציאות רעה, האדם צריך לדעת שהוא שונא את עצמו. אני ... או לא שאדם שונא את עצמו, יכול להיות שהוא צריך לשנוא את עצמו, לא בזה מדובר, אלא שיבין שהוא מתלונן על עצמו. כי האני האמיתי של האדם היא המציאות עצמה, משל למה הדבר דומה, למשל היד הזו, נגיד שהיד ... ברא וכולי וכולי, וזה עניין אחר כבר מה היא אותה פרספקטיבה. שורה תחתונה המסר הוא פשוט, דע לך, שכל תלונה ותלונה שיש לך על המציאות או על אלוהים אתה בעצם מתלונן על עצמך, כל דבר שקורה בעולם זה בגללך! קח ...
ניהול מוניטין, מיתוג באינטרנט, איך להתמודד עם פרסום שלילי? מוניטין שלילי, תגובות שליליות, כתבות שליליות, דירוג שלילי, ביקורת שלילית, השמצות באינטרנט, לקוחות משמיצים, תלונות של לקוחות, גוגל, פייסבוק, פידבק שלילי, חוות דעת שליליתניהול מוניטין, מיתוג באינטרנט, איך להתמודד עם פרסום שלילי? מוניטין שלילי, תגובות שליליות, כתבות שליליות, דירוג שלילי, ביקורת שלילית, השמצות באינטרנט, לקוחות משמיצים, תלונות של לקוחות, גוגל, פייסבוק, פידבק שלילי, חוות דעת שלילית... איך להתמודד עם פרסום שלילי? מוניטין שלילי, תגובות שליליות, כתבות שליליות, דירוג שלילי, ביקורת שלילית, השמצות באינטרנט, לקוחות משמיצים, תלונות של לקוחות, גוגל, פייסבוק, פידבק שלילי, חוות דעת שלילית איך להתמודד עם מוניטין שלילי באינטרנט? מוניטין שלילי באינטרנט יכול ... אישית גרועה שלא מייצגת את כלל הלקוחות. הם עשויים להיות מתחרים מנסים לפגוע במוניטין שלך. הם טיפוסים שליליים שנהנים להתלונן. הם לא קיבלו בדיוק את מה שציפו. הם טעו בבחירת המוצר או השירות והוא לא התאים להם. איך זה ... שליליות. מדוע אנשים כותבים תגובות שליליות? התגובות השליליות לא תמיד קשורות לאיכות שלך או של המוצר שלך. לפעמים אנשים מתלוננים כי: הם עברו חוויה אישית גרועה (שלא מייצגת את כלל הלקוחות). הם מתחרים שלך שמנסים לפגוע בך. הם פשוט טיפוסים שליליים שנהנים להתלונן. הם לא קיבלו בדיוק את מה שציפו. הם טעו בבחירת המוצר או השירות, והוא לא התאים להם. איך זה ... השטן, איך ליצור מוניטין חיובי באינטרנט? איך להתמודד עם מוניטין שלילי באינטרנט? לקוחות ממליצים באינטרנט, איך להתמודד עם לקוחות מתלוננים באינטרנט? איך להתמודד עם תלונות של לקוחות באינטרנט? המלצות של לקוחות באינטרנט, ביקורות חיוביות של לקוחות באינטרנט, איך להתמודד עם ביקורות שליליות של לקוחות ... לשכנע לקוחות, למכור ללקוחות, איך לנהל מוניטין שלילי? איך לנהל מוניטין חיובי? ביבי נתניהו, להיות מפורסם, מה לעשות אם מתלוננים עליך? מה לעשות אם משמיצים אותך? איך להתמודד אם משמיצים אותי? איך להתמודד אם מתלוננים עלי? איך להתמודד אם מכפישים אותי? מה לעשות אם מכפישים אותך? איך להתמודד עם הוצאת דיבה? איך להתמודד עם ... ברשת? איך להתמודד עם לשון הרע באינטרנט? איך להתמודד עם מוניטין שלילי בגוגל? לקוחות ממליצים בגוגל, התמודדות עם לקוחות מתלוננים בגוגל, התמודדות עם תלונות של לקוחות בגוגל, המלצות של לקוחות בגוגל, פרסום חיובי בפייסבוק, מיתוג שלילי בפייסבוק, מיתוג חיובי בפייסבוק, מיתוג בפייסבוק, בניית ... איך להתמודד עם דירוג שלילי בגוגל? איך להתמודד עם ביקורת שלילית בגוגל? התמודדות עם השמצות בגוגל, לקוחות משמיצים בגוגל, תלונות של לקוחות בגוגל, מיתוג עסקי בגוגל, כתבות חיוביות בגוגל, איך לנהל מוניטין שלילי בגוגל? להתמודד עם הוצאת דיבה בגוגל, ... שם רע בגוגל, איך להתמודד עם הסרת פרסום שלילי בגוגל? המלצות בגוגל, לקוחות ממליצים בפייסבוק, איך להתמודד עם לקוחות מתלוננים בפייסבוק? תלונות של לקוחות בפייסבוק, המלצות של לקוחות בפייסבוק, ביקורות חיוביות של לקוחות בפייסבוק, איך להתמודד עם ביקורות שליליות של לקוחות בפייסבוק? ביקורת שלילית בפייסבוק, השמצות בפייסבוק, התמודדות עם לקוחות משמיצים בפייסבוק, התמודדות עם תלונות של לקוחות בפייסבוק, מיתוג עסקי בפייסבוק, כתבות חיוביות בפייסבוק, איך לנהל מוניטין שלילי בפייסבוק? להתמודד עם הוצאת דיבה בפייסבוק, ...
להתגונן מביקורת, התגוננות מביקורת, התנגדויות לקוח, התמודדות עם ביקורת, התמודדות עם האשמות, התמודדות עם תלונות, להגיב לביקורת, להגיב לתלונות, להגיב להאשמות, להתגונן מהאשמות, לשכנע אנשיםלהתגונן מביקורת, התגוננות מביקורת, התנגדויות לקוח, התמודדות עם ביקורת, התמודדות עם האשמות, התמודדות עם תלונות, להגיב לביקורת, להגיב לתלונות, להגיב להאשמות, להתגונן מהאשמות, לשכנע אנשיםלהתגונן מביקורת, התגוננות מביקורת, התנגדויות לקוח, התמודדות עם ביקורת, התמודדות עם האשמות, התמודדות עם תלונות, להגיב לביקורת, להגיב לתלונות, להגיב להאשמות, להתגונן מהאשמות, לשכנע אנשים איך להגיב נכון כשמעבירים עליך ביקורת? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת כיצד להתמודד עם ביקורת, האשמות, תלונות והתנגדויות של אנשים אחרים כלפיך. כשהוא מדבר על ביקורת, הוא מדגים בתחילה שימוש במונח ביקורת במשמעות של בדיקת חשבון, ... עיקריים: לבדוק את העובדות - האם הדברים שנאמרו באמת התרחשו או לא? לבדוק את המניע - למה האדם שמולך מתלונן בכלל? מה המטרה האמיתית שלו מאחורי ההאשמה? אליעד מדגיש שבמקרים רבים אנשים אינם מעוניינים באמת לבדוק את העובדות, אלא רוצים שתקשיב להם, שתכיר בכך שהם צודקים, או שהם מחפשים תשומת לב ותחושת ערך. לפעמים מי שמתלונן רוצה רק להרגיש חשוב או מוערך, ולכן חשוב לברר את המהות הפנימית של התלונה, ולא רק את העובדות החיצוניות. האם להגיב מיד או לחכות לסוף התלונה? בהמשך, אליעד מציין כמה אפשרויות כיצד להגיב לטענות שמופנות אליך: לתת לצד השני לדבר עד הסוף, כדי לאסוף את ... למלא חוסר מסוים שהוא חש - כמו הערכה, כבוד, או תשומת לב. לדוגמה, הוא מספר על אדם שהבוס שלו מתלונן עליו מדוע הוא לא שטף כלים. אותו עובד יכול להתגונן ולתרץ מדוע לא שטף כלים, אבל זה לא יפתור את המהות של התלונה. אם המהות של התלונה היא רצון שיהיה סדר, אז במקום לתרץ על הכלים, עדיף להראות לבוס שהשקעת זמן ביצירת סדר במקום אחר. כך ... את הרצון האמיתי של האדם שמולך, גם אם לא באופן שבו הוא ביקש זאת מלכתחילה. איך להתמודד עם לקוח שמתלונן או מתנגד להצעות שלך? אליעד מתייחס גם להתמודדות עם לקוחות שיש להם תלונות או דרישות ספציפיות שאין ביכולתך למלא. הוא מציע לבדוק קודם למה הלקוח רוצה דווקא אפשרויות מסוימות: האם אפשר לענות ... בכלל. אולי הוא פשוט מעוניין בערך או תועלת ספציפית שאפשר לתת לו באמצעות אפשרויות אחרות שיש לך. מה לעשות כשהתלונה מבוססת ואתה באמת טעית? אם הטענות של הצד השני מבוססות, ואתה באמת טעית, אליעד מציע שתי גישות: להודות בטעות ... אחרים חינם. כך אתה מודה בעובדה אך משנה את נקודת המבט שלו על הסיטואציה. איך אפשר לגרום לאדם לשכוח מהתלונות שלו? אליעד מציין דרך נוספת לגרום לאנשים להפסיק להתלונן - על ידי מילוי הרצון הפנימי שלהם בדרכים חלופיות. למשל, אם הבוס שלך מתלונן שהעסק אינו מפורסם מספיק, והוא רוצה תדמית טובה לעסק - אולי הסיבה האמיתית היא שהוא רוצה להרגיש חשוב ובעל ... תדמית העסק. למה אנשים מסתבכים במריבות וויכוחים מיותרים? לדעת אליעד, מרבית המריבות נובעות מחוסר בירור של המהות האמיתית של התלונה. אנשים מתמקדים בתגובה ישירה לטענות, בלי לשאול את עצמם מה באמת מפריע לצד השני?, מה באמת הוא מנסה להשיג כאן?. לכן מומלץ תמיד לבדוק את המהות האמיתית של התלונה לפני שמגיבים באופן רגשי או מיידי. סיכום והמלצות מעשיות לתגובה נכונה לביקורת ולהאשמות לסיכום, אליעד ממליץ תמיד לשאול את ... הצורך של הצד השני בצורה חיובית ויעילה? התהליך הזה יאפשר לך להפוך ביקורת להזדמנות, ולהתגונן בצורה נכונה מפני האשמות, תלונות והתנגדויות. איך להתמודד עם ביקורת? מה עושים כשמאשימים אותך? איך לענות להתנגדויות לקוח? איך להבין מה הצד השני רוצה? כיצד להגיב נכון לתלונות? מה הדרך הנכונה להתגונן מהאשמות? איך לשכנע אנשים?
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...