ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תכלית החיים ✔רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 3 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 3
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון.

אדם שלא רוצה לסבול צריך לבדוק את חוקי המציאות, אם המציאות היא אקראית ואתה חופר ושואל מדוע הדברים קרו לי, אז אתה סובל. בהנחה שהכל אקראי ואתה שואל, למה קרה לי? אז אתה טיפש. מה אכפת לך הרי זה אקראי. אתה סתם מבזבז משאבים, והרי אין לזה שום משמעות, שום סיבה, שום תכנון, שום שכל, אתה סתם מבלבל למה זה קרה.

בהנחה שכול דבר קורה עם סיבה, אתה לא חוקר, אז אתה גם טיפש, כי יש סיבה, רצו לרמוז לך משהו, לא סתם הדבר קרה. כשהלכת ברחוב וראית מולך עמוד, לא סתם ראית את העמוד. למשל תסתכלו לשם, יש שם השתקפות על המראה של תמונה, למה יש שם השתקפות? מה זה אומר? אני במקרה מבין את השכל של מה שזה אומר, תכף נעשה חידון מה זה אומר ההשתקפות של התמונה על המראה. אבל תבינו אם זה סיבתי יש בזה שכל.

מה זה אומר? זה אומר שיש תמונה שלא קיימת, יש תמונה או אין תמונה? יש תמונה וגם אין תמונה. אז יכול להיות שאת היא השתקפות של משהו שהוא שם בכלל. את בכלל נמצאת בחוץ, ואת רק משתקפת, כמו שיש כאלה שמצלמים עצמם מחזיקים את השמש, אבל למעשה הם לא מחזיקים את השמש, זה כאילו מחזיק את השמש, זה הנושא של ההשתקפות, אנחנו השתקפות של משהו אחר בכלל.

בכל מקרה הנושא פשוט, אם העולם אקראי ואתה הולך ברחוב ומישהו נכנס בך, ואתה שואל, למה הוא נכנס בי, מה עשיתי? אז אתה טיפש כי זה אקראי, למה אתה שואל בכלל? ואם כל דבר פה הוא סיבתי וכל דבר יש בו חוכמה ושכל, ואתה לא שואל, אז אתה גם טיפש, לכל דבר יש פה שכל, יש כאן אוצרות ומלא שכל, ואתה לא משתמש בו, אז אתה גם טיפש. ואם חלק יש שכל וחלק אין שכל ואתה חוקר את החלק האקראי אז אתה גם טיפש

שאלה: איך יודעים מה זה אקראי או לא אקראי?

אליעד: על ידי ששואלים ברמת האירוע הבודד, האם זה אקראי או סיבתי?

הפסקה

שאלה: האדם מחפש משמעות, דברנו על זה בעבר אבל עדיין זה לא התבהר. הוא מחפש באמצעות דברים חיצוניים, עבודה, ילדים... מבין שזה לא זה, ממשיך לחקור, הולך לקבלה הולך לקורסים.. ולפי מה שאתה אומר בעצם שברגע שאני מבינה שאני חלק מהשלם, חלק מהכל, אז הגעתי

אליעד: משהו כזה.

שאלה: אז איך אני מתחילה איזה שהוא תהליך, אני יושבת בגוף וממשיכה לחפור, אז איך אני יוצאת מהלופ? למשל בעבודה שכול כך רציתי את התפקיד, אני יושבת בעבודה וזה סתם.

אליעד: אני רוצה לחדד את השאלה שלה, היא אמרה שהאדם מחפש משמעות, אני אחדד, זה לא האדם מחפש משמעות, זה האדם שמחפש להרגיש טוב, והמשמעות גורמת לו להרגיש טוב. את לא מחפשת משמעות, הדבר האחרון שאכפת לך שיהיה לך משמעות, את פשוט רוצה להרגיש טוב

שאלה: יש חשיבות למה אני פה?

אליעד: לא, לא אכפת לך למה את פה, את מחפשת להרגיש טוב.

שאלה: ואם אני ארגיש טוב זה יספיק לי?

אליעד: כן, אם הייתי נותן לך זריקה שגורמת לך להרגיש תמיד טוב, אכפת היה לך מה המשמעות?

שאלה: לא.

אליעד: אז מה שאת מחפשת זה להרגיש טוב. האדם כדי להרגיש טוב מחפש מה המשמעות, הוא אומר אם זה משהו משמעותי זה עושה לי טוב.

שאלה: אם אדם מחפש משמעות זה סימן שלא טוב לו.

אליעד: נכון, האדם הוא אלוהים ולא אכפת לו מה היא המשמעות. כי אם אתה אלוהים האם אכפת לך מה המשמעות של מה שעשית? אם עשית, האם אתה מחפש מה רמזת לעצמך? אבל כן, אם אתה אלוהים אתה מחפש מה רמזת לעצמך, תסתכל על עצמך, מה השכל שלי אומר לי, לא משנה זה נושא אחר. בכל מקרה האדם מחפש משמעות ואז הוא מנסה להיאחז בדברים משמעותיים, עבודה, קריירה וכו' וזה לא עובד לו, אז הוא רץ מבור אחד לבור אחר, וגם זה לא עובד לו, מה אני מסביר, במקום לרוץ אחרי המשמעות, תנסה להבין את המשמעות, מה זה להבין את המשמעות? להבין מה היא המשמעות של העולם, לא מה אני עושה פה, מה העולם הזה עושה פה, למה יש עולם, למה יש מציאות? הבנת את הנקודה? במקום לחשוב אני, מה אני עושה? למה אני? תגידי אני חלק ממשהו אחר, למה המשהו הזה קיים בכלל? למה המציאות קיימת, למה הזמן קיים?

שאלה: כששאלתי מי אני הגעתי למסקנה שאני חלק ממשהו.

אליעד: אני זה צורה של משהו. אז מה זה המשהו שאני צורה שלו? נלך צעד אחד אחורה, ההבנה של המשמעות הכללית של העולם היא זו שתתן לך את המשמעות, היא המשמעות, אז אם הבנת מה המשמעות של העולם את לא צריכה לשאול מה המשמעות שלי. כי הבנת כבר מה המשמעות הכללית. אם הצלחת להבין את הכללי הבנת את הכל, וכבר קבלת את המשמעות.

זה לא משמעות החיים להביא ילדים, תביאי ואז תקבלי משמעות, זה לא זה, זה לא מה תשיגי, אם תביני מה המשמעות של העולם, לא תצטרכי עכשיו להתאמץ להשיג אותו. כי כבר יש לך אותה, ההבנה של משמעות העולם נותנת לך את הכל. ואיך לצאת מהלופ של המרדף הרגיל? על ידי שימוש בשכל, על ידי זה שהאדם אמיתי, למה האדם עושה טעויות כי הוא לא משתמש בשכל, כי הוא משקר את עצמו, הוא אומר נכון שהבנתי מה שאליעד אמר אבל אם אני יעשה את זה אולי לא יהיה לי טוב, הוא משקר את עצמו.

אדם שהוא איש אמת, מבין שהוא לא יוכל להבין מה משמעותו אם לא יבין מה משמעות החיים, נכון?

אז אם אתה מבין את זה אז לא שייך לחפש מה המשמעות של החיים אם אתה לא מבין מה המשמעות של העולם בכלל.

שאלה: אבל האנשים חושבים שאם הם יבינו את המשמעות הקטנה הם יבינו את המשמעות הגדולה.

אליעד: איך אתה יכול להבין, אתה למשל נכנס למקום עבודה ואין לך מושג מה העסק עושה בכלל, אין לך מושג מה עושים בחברה הזאת בכלל, אתה לא יודע מה עושים או מייצרים, האם תוכל לדעת מה התפקיד שלך? אין לך מושג מה עושים שם, אתה לא יודע כלום, אולי מוכרים שם חלליות, אולי זה בכלל מתקן לחיסול אנשים, אין לך בכלל מושג, האם אתה יכול לשאול מה התפקיד שלי? קודם תשאל מה עושים במפעל.

שאלה: אז זה מוביל לשאלה מה אנחנו עושים כאן.

אליעד: רגע, הרעיון הוא על ידי השאלה איך למצוא את התשובה, על ידי זה שאתה שואל את השאלות הנכונות. אם אדם קם בבוקר ושואל את עצמו איך אני יכול להיות מאושר, ואז הוא שואל למה העולם קיים? בסוף הוא ימצא את התשובה. אם הוא ימשיך לחפור מה אני צריך לעשות עכשיו, מה אני צריך לעשות עכשיו, הוא לא ימצא, כי הוא צריך להבין שכדי שאני אהיה מאושר אני צריך להבין מה זה העולם הזה בכלל

שאלה: שאלתי, אנשים שואלים את זה עשרות שנים, ולא מגיעים.

אליעד: לא שואלים, תראי לי אחד ששאל ולא הגיע. למעשה את לא יכולה לראות, האם את שאלת ולא הגעת? אמנם הרבה אנשים שואלים ולא מגיעים אבל הם לא שואלים רק את זה, אם אתה שואל את זה ועוד שאלה, אז לא הבנת מה השאלה.

שאלה: אז אני צריכה להתמקד רק בשאלה הזאת?

אליעד: לא, את צריכה להגיע להבנה שהיא תמקד אותך רק בשאלה הזאת. אם יש לך בעולם עוד שאלה שמציקה לך, למה העולם קיים? אז לא הבנת שזאת השאלה בכלל. אם האדם חצי יום ישאל האם העולם קיים וחצי יום ישאל איך להיות מאושר, אז הוא מזגזג, המוח לא מרוכז בו ולא בו, ואז הוא לא מוצא לא פה ולא פה.

לכן לפני שאתה שואל שאלה אתה צריך לשאול האם השאלה בכלל נכונה? יש שלוש אפשרויות, למשל אדם קם בבוקר ויש לו שתי שאלות, הראשונה זה איך להינות והשאלה השנייה למה העולם קיים. עכשיו יש לו שלוש אפשרויות לשאול, אפשרות אחת לשאול רק איך אני יכול להינות? אפשרות שנייה לשאול למה העולם קיים? ואפשרות שלישית לשאול חצי חצי, עכשיו לפני שאתה מתחיל לשאול את השאלות תשאל מה אני צריך לשאול, כי אם אתה צריך לשאול רק שאלה אחת ואתה מבזבז משאבים לשאול את החצי השני, אז אתה לא תמצא את התשובה.

אני טוען שאדם כדי שהוא יקבל תשובה עליו באמת לשאול את השאלה, כדי לקבל משהו אתה באמת צריך לרצות אותו, לשאול פירושו לרצות לקבל תשובה. אבל אם אתה אומר אני מאוד רוצה לדעת למה העולם קיים, אבל אני גם רוצה שיסדרו לי משהו, אז אתה לא באמת רוצה, אתה רוצה, אבל רוצה עוד משהו, אז אל תתפלא שאתה לא מקבל. זה דבר גדול המציאות הזאת, וזאת מתנה גדולה להבין את המציאות אבל אתה חייב באמת לרצות, זה התנאי. אתה לא יכול להגיד אני גם רוצה לרצות אותה וגם חשוב לי מה קורה. זה לא עובד.

עכשיו האם את מכירה אדם אחד בעולם שבאמת כל כולו רצה להבין ולא הבין? את לא מכירה, את גם לא יכולה לדעת, אבל על עצמך.

שאלה: אני יודע.

אליעד: אתה לא יודע אם הוא יודע את התשובה או לא, מאיפה אתה יודע?

שאלה: אתה

אליעד: ידעתי שתגיד אתה, אבל אתה לא יכול לדעת אם אני יודע, אולי אני לא יודע, אתה יכול להאמין לי שרציתי מאוד, אבל אתה לא יכול לדעת שאני יודע, אתה יודע מה אני יודע? אולי אני לא יודע.

שאלה: זה למעשה לא משנה לי

אליעד: אתה צריך לבדוק מנקודת המבט שלך, כל זמן שלא נתת מאה אחוז אתה לא יודע אם זה עובד או לא. הרבה אנשים אומרים לי שהשיטה שלי לא עובדת, אבל השיטה שלי היא שיטת המאה אחוז, לכן אני כותב מאה אחוז הצלחה, אבל זה רק עובד במאה אחוז

שאלה: מאה אחוז נתינה.

אליעד: אני לא יודע

שאלה: מאה אחוז רצון.

אליעד: אני אומר משהו אחר, השיטה שלי היא הדברים המוחלטים, הדברים שפעם עובדים ופעם לא עובדים יש הרבה כאלה, יש הרבה מורים רוחניים שפעם זה עובד ופעם לא עובד, פעם זה טוב ופעם רע, אני עובד במושגים מוחלטים, תיתן מאה אחוז תקבל מאה אחוז, עכשיו אם לא נתת מאה אחוז בכלל עוד לא התחלת את מה שאני הצעתי.

זה כמו אדם שקודח בקיר, אבל הוא צריך מקדח מסוים, ועד שהוא לא ישתמש במקדח הזה, הוא יכול להגיד שהוא קודח, אבל הוא לא קודח עם המקדח הנכון, המקדח הנכון הוא המקדח של המוחלטות, הנחישות.

אין אדם אחד בעולם שיכול להגיד שהוא בנחישות רצה משהו ולא קיבל אותו. באמת רצה, וכל כולו רצה, ולא רצה שום דבר אחר, ולא קבל אותו. אין דבר כזה. אם אתה כל כולך תרצה, המציאות תתהפך למה שתרצה. ולכן אם אדם אומר ניסיתי ולא הצלחתי זה אומר שניסית אבל לא בצורה הנכונה, זה כמו ניסית לקדוח בקיר במקדח הלא נכון, אתה צריך מקדח מסוג מסוים שהיא אפשר לזייף אותו, היא אפשר להשתמש בשלושה מקדחים שונים, יש מקדח מאוד ספציפי שקוראים לו אמת, תרצה באמת, תקבל. אתה רוצה לקבל משהו, אתה צריך לרצות אותו באמת, אין אפשרות להגיד אבל רציתי, אבל זה לא באמת.

שאלה: אז זה קשור לרצון?

אליעד: נכון.

שאלה: אז אם הרצון לא בשליטתי אז קצת נדפקתי.

אליעד: נכון, נדפקת קצת הרבה, אבל את מהצד שלך, זה שיש לך ספק את חייבת לבדוק את זה. יכול להיות שזה לא בשליטתך אבל את חייבת לבדוק את זה.

שאלה: ככול שסובלים יותר אז מוכנים ללכת יותר חזק.

אליעד: נכון, כי אין להם אלטרנטיבה אחרת.

אבל האם את הבנת את הנקודה. המקדח קוראים לו אמת, ואמת זה הדבר היחיד שאי אפשר לזייף אותו. אתה לא יכול להגיד, מאוד רציתי, אין מאוד, יש רציתי וקבלתי, אין מאוד רציתי, כמו שאמרת מקודם ככול שאתה יותר, זה לא כך או שאתה מבין או לא מבין.

שאלה: אבל יש הבנה חלקית, אתה אמרת לי.

אליעד: חלקי, זה עדיין לא שם.

שאלה: אולי הדבר שיוצר את הדבר שיוצר את הדבר שיוצר את הדבר לא רוצה שנדע.

אליעד: את מהצד שלך יש לך ספק אז את חייבת לבדוק. תראי מהצד שאין לך בחירה לא היית שואלת את השאלה, אם היית יודעת שאין לך בחירה לא היית שואלת אותי שאלה כי זה לא משנה מה אני אגיד, בכל מקרה את עושה את מה שרוצים שתעשי.

אבל את שאלת אותי שאלה, נכון? אם באמת היית חווה שכול מה שאת עושה זה מה שרוצים שאת תעשי, אז למה את שואלת בכלל? הרי זה לא משנה מה אני אגיד לך, הרי מישהו מחליט מחר מה תעשי, אז מה אכפת לך מה אני אומר. מישהו מחליט בכל רגע מה תעשי, מה זה משנה מה אמרתי ומה לא אמרתי, מה למדת או מה עשית, או מה תלמדי, בשביל מה ללמוד? הרי מישהו מחליט מה יקרה.

שאלה: השאלה אם זה נכון?

אליעד: בגלל שיש לך ספק, ובגלל זה את שואלת אותי, אז אני עונה לך שאם את רוצה לדעת בוודאות את חייבת לרצות באמת, זה התנאי, חברים אני מתנצל, מי שאשם במחדל זה כל אחד ואחד מכם, כי אלוהים החליט שאלה החוקים. החוקיות של המשחק אומרת, תרצה באמת תקבל את האמת, לא תרצה באמת לא תקבל אותה. אין מה לעשות, רבי נחמן אמר, יש אור אין סוף שהוא כל כך גדול שאתה לא יכול לקבל ממנו חלק, או שאתה מקבל אותו או שאתה לא מקבל אותו, או שהבנת או שלא הבנת, אי אפשר להבין חלקית, ואתה צריך כל כולך לרצות אותו, אם אתה באמת רוצה אותו אתה מקבל אותו.

שאלה: אומרים שדרך הרצון תוכל להגדיל את הכלי.

אליעד: למה המילה הגדלה לא נכונה כי זה לא פונקציה של הגדלה, זה לא הגדלת הכלי, זה ביטול הכלי, כי אם אתה רוצה בגודל מסוים, אז אתה לא מספיק רוצה, אתה צריך לרצות ללא כלי, לרצות עד הסוף לבטל את הכלי. שלא יהיה כלי של רצון, שתרצה רק דבר אחד.

אם כל הרצון שלך יהיה ממוקד רק על דבר אחד, אתה תקבל אותו.

שאלה: רציתי לספר משהו מצחיק, הייתי בבית מלון והיה לי זרם ברגליים שדגדג לי מאוד, לא יכולתי שנייה לשאת זאת, אמרתי אם רוצים להוציא ממני מידע שיעשו לי את זה, ואז אמרתי אני חייב לעשות ניסוי, התרכזתי ואמרתי אני לא רוצה להרגיש את זה, התהפך העולם אני לא רוצה להרגיש זאת, ופתאום הפסקתי להרגיש, מדהים, החלטתי וניתקתי את ההרגשה.

אליעד: אבל זה לא נכון, זה משהו אחר, אם נגיד משהו מדגדג לך בכפות הרגליים, ותוך כדי משהו צובט אותך ממש, אתה לא תרגיש את כפות הרגליים.

שאלה: נכון, אבל זה משהו אחר.

אליעד: זה לא משהו אחר, זה תלוי היכן המחשבה שלך נמצאת, אתה פשוט צריך לחשוב על דבר אחר

שאלה: אבל כאן הוא ביטל את המחשבה.

אליעד: הוא היה עדיין בעימות, אם יכאב לי או לא.

את הבנת את התשובה? את יודעת מה השאלה? תסבירי.

שאלה: מה שאמרת הוא שאם באמת יש לי רצון להבין את משמעות העולם למה הוא קיים, אני צריכה מספיק לשאול את זה ולרצות את זה.

אליעד: המילה מספיק לא נכונה, אנחנו מדברים במושגים מוחלטים, מה האמת? מספיק זה כמותי.

שאלה: אני צריכה באמת לשאול ואז אקבל את התשובה.

אליעד: אם תרצי באמת תקבלי.

שאלה: מה העניין שנאמר גם אם האדם לא ירצה אני אגרום לו לרצות?

אליעד: אני יכול לגרום לאדם לרצות

שאלה: להגדיל לאדם את הרצון?

אליעד: משהו כזה. העניין הוא איך לשלוט ברצון של האדם, יש משהו ששולט ברצון של האדם, מה שולט ברצון? מה אחראי על הרצון, השכל והידיעה, הידיעה יוצרת את הרצון, אתה רוצה לפי הידיעה, אם אתה יודע שזה טוב וזה רע, אז תרצה את זה ולא את זה, הבנת? זאת אומרת שיש מנגנון ששולט ברצון, אם אני גורם לך לדעת שזה טוב וזה רע אז אתה ממילא תרצה את זה, אתה לא יכול להתנגד לי.

על ידי הידיעה, על ידי ההבנה, האדם אומר אין לי מספיק רצון, אני מבין אבל לא מספיק רוצה את זה, מה לעשות? אם תבין זה יכפה את רצונך, לכן אני אומר רק תבין. אם באמת תבין הרצון שלך ינעל. אין אפשרות לברוח, זה כמו מנגנון שאין אפשרות להתחמק ממנו. ההבנה היא הדבר החזק ביותר, יותר חזק מהרצון. הרצון הוא תוצאה של הבנה. ואם האדם אומר אני מבין שאני צריך לרצות אבל אין לי מספיק רצון, הבנתי מה שאמרת אבל אין לי מספיק רצון, מה לעשות? עזוב אותך מהרצון, תנסה להבין את מה שאמרתי. תבין את השכל של הדבר, אם תבין שזה באמת ככה אז אתה באמת תרצה את זה. אם היית מבינה במאה אחוז שהאושר שלך נמצא שם וכדי להגיע לשם עליך במאה אחוז לרצות אותו, אז היית רוצה אותו במאה אחוז וגם היית מקבלת. אבל את אומרת אני מבינה את מה שהוא אומר אבל זה אולי לא בדיוק, אולי יש דרך קיצור, אולי אני לא צריכה מאה אחוז, אולי זה לא מחויב? אז הספקות הורסים לך את הרצון, אבל אם היית מבינה שכדי להיות מאושרת עליך לעשות X דברים היית עושה את זה.

לכן למשל הורה שיש לו בעיה עם הילדים, והילד לא מקשיב לו, מה היא הדרך, תתעסק עם ההבנה של הילד, אם הילד יבין הוא יתנהג בהתאם, אם הוא לא יבין לא יעזור לך שום דבר

זה הכל עניין של הבנה, ההבנה היא האחראית לרצון, כדי שהאדם יסבול הוא צריך לא להבין, לכן האדם סובל. ההבנה והידיעה היא הדבר העליון.

על ידי זה שאתה משתמש ברצון הקיים כדי להבין את מה שאתה יכול, זה בונה לך את הרצון הנוסף. מה הבנת?

שאלה: שההבנה היא החזקה ביותר, והתוצאה של ההבנה זה הרצון, ואמרת שעצם זה שאנחנו מפרידים בין טוב לרע, פה פספסתי משהו.

אליעד: לאדם יש הבנה חסרה, הוא לא מבין למה זה קורה וזה קורה, ואז הוא אומר זה טוב וזה רע, זה בגלל שהוא לא מבין, הבנה שגויה מביאה רצון שגוי

שאלה: ההבנה קודמת לרצון?

אליעד: רגש רע נוצר בגלל שהרצון שלו לא תקין, יש לו בעיה כי הוא לא רוצה את המציאות, למה הרצון שלך רע? מה זה רצון רע? רצון רע פירושו שאתה לא רוצה את המציאות. להרגיש רע זה לא לרצות את המציאות, מאיפה נוצר רצון רע? כשאתה לא מבין את המציאות או מבין אותה בצורה שגויה, למשל אתה חושב אולי זה הכל סיבתי ואולי זה הכל אקראי, כאשר את מבין את המציאות בצורה רעה נוצרים לך רצונות רעים ותחושות רעות. תבין את המציאות בצורה טובה יהיו לך רצונות טובים ותחושות טובות.

שאלה: השאלה שלי מה קדם הרצון להבנה או ההבנה לרצון? האם יש הבנה ללא רצון

אליעד: כן, אבל השאלה מה זה נקרא רצון, זה תמיד הולך ביחד, ההבנה והרצון תמיד ביחד, אתה שואל מי אחראי למה שהוא מבין, למשל ההבנה אחראית לרצון אבל מי אחראי שתבין, אתה יכול להגיד הרצון אחראי למה שאני אבין

שאלה: ברגע שאתה אומר שהרצון הוא תוצר של הבנה, האם זה כמו המקום והזמן?

אליעד: זה בו זמנית, כל הזמן יש לך רצון והבנה, והבנה לפי הרצון. אתה תמיד קיים, תמיד מבין, ותמיד רוצה.

ובנימה אופטימית זו נמשיך בפעם הבאה.
ממוקד ההבנה של איך להיות מאושר שכל יותר חזק עניין נתינה משמעות החיים לא מבין את המציאות בחירה מה לעשות אקראי אקראי או סיבתי אקראיות בחירה בחירה חופשית בחירת הרצון הבנה החיים הרצון הרצון החופשי חופש חופש הרצון חופש רצון חיים חיפוש עצמי מהות החיים מטרת החיים משמעות משמעות ה משמעות החיים סיבתי או אקראי סיבתיות רצון רצון חופשי תכלית החיים
תכלית החיים - איך לדעת מהי *לא* תכלית החיים?
תכלית החיים - איך לדעת מהי לא תכלית החיים? במאמר הזה נדבר על אחד מהשאלות שהכי מטרידות את האדם, והיא מהי תכלית החיים ומהי מטרת החיים. כי כאשר האדם הוא עדיין ילד קטן, אז הוא יודע ליהנות ... והדבר האחרון שמטריד ילד קטן שמקבל צעצוע חדש, זאת השאלה מהי מטרת החיים. אבל ככל שהאדם גודל, כך ההנאות של האדם, יותר ויותר ... רצות בראש מחשבות שונות עם אפשרויות שונות לגבי מה יכולה להיות תכלית החיים שלו. וכאשר רוצים למצוא את תכלית החיים, אז טוב לאדם שתהיה לו דרך מהירה לדעת, מהי לא תכלית החיים. וכאשר באות לאדם כל מיני מחשבות לראש לגבי מהי תכלית החיים שלו ומה הייעוד שלו, באפשרותו של האדם לבדוק בצורה מאוד פשוטה האם זו תכלית החיים או לא, על ידי זה שהאדם שואל את עצמו את השאלה הבאה: האם כאשר אני אשיג את התכלית הזאת ואת המטרה הזאת שנראה לי שאולי היא התכלית והייעוד שלי בחיים, האם אז השאלה מהי תכלית החיים תעלם לגמרי? ואם האדם יתבונן היטב, האדם יראה, כי כל המטרות שאותן הוא מציב לעצמו כתכלית החיים, הן כולם לא תכלית החיים. משום שאם האדם יתבונן היטב, הוא יראה ... הוא ישיג את כל המטרות שלו בשלמות , עדיין האדם ישאל את עצמו מהי תכלית החיים ומה הייעוד שלי בחיים. ואם האדם מבין שגם אחרי שהוא ישיג את המטרות שלו, הוא עדיין ישאל את עצמו מהי תכלית החיים, הרי שממילא זה אומר שהמטרות שאותן חושב האדם שהן תכלית החיים, הרי שהן לא תכלית החיים. כי תכלית החיים, היא הדבר שכאשר האדם ישיג אותו, אז הוא יפסיק לשאול מהי תכלית החיים. ומי שמחפש תכלית בחיים, אז תכלית החיים היא להגיע למצב שבו האדם לא ישאל את עצמו יותר מהי תכלית החיים. בדיוק כמו אדם רעב שמחפש מזון כדי ... אחרי שהוא משיג את כל המטרות שלו בשלמות, האם אז נעלמת השאלה מהי תכלית החיים, או שלא? ואם האדם קולט שעדיין השאלה תישאר, הרי שהאדם בעצם לא הבין עדיין את תכלית החיים! ותכלית החיים האמיתית, היא להגיע למצב תודעתי שבו האדם ירגיש ככ טוב, עד שלא תעניין אותו השאלה מהי תכלית החיים. כי השאלה מהי תכלית החיים, היא בסך הכל אמצעי עבור האדם להרגיש ... לא מרוצה מספיק מהחיים שלו ומהקיום שלו, אז הוא שואל את עצמו מהי תכלית החיים, כדי ליצור לעצמו משמעות בחיים שתעזור ...
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים? תכלית החיים משמעות החיים מהות החיים - האם לחיים יש תכלית? מהי תכלית החיים? מהי משמעות החיים? ואם יש תכלית לחיים, אז איך לגלות את תכלית החיים? ובמאמר כאן לא נשיב על השאלה מהי תכלית החיים, אבל כן נסביר את שורש השאלה מהי תכלית החיים. ונסביר כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בדכ כאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, בדכ כוונת האדם לשאול, מהי תכלית חייו. כי האדם צריך מטרה כלשהי בחייו, כדי להיות מאושר. כי אם אין לאדם שום מטרה בחיים, הוא יכול להשתעמם ולהשתגע ממש. ... כלשהי בחיים. והאדם שואל את עצמו מהי תכלית החיים שלו, כדי לנסות להבין לאיזו מטרה הוא צריך להתקדם. ובנוסף, כאשר האדם לא מאושר מהחיים שלו, האדם מנסה להבין את ... דבר אל האושר. כך שכאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, הרי שבדכ הכוונה של האדם היא, לשאול מהי התכלית שלשמה הוא חי? לאיזו מטרה עליו לנסות להגיע? להיכן החיים מובילים אותו? וכיוב. והדרך למצוא תשובות לכל השאלות האלו, היא על ידי זה שמבינים את שורש השאלה של מהי תכלית ומשמעות החיים. כי לכל שאלה יש שורש. כי כל שאלה מבוססת על חוסר הבנה כלשהו. וכאשר האדם שואל שאלה כלשהי, תמיד יש ... התשובות לכל השאלות. ושורש השאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא השאלה מהי תכלית קיומה של המציאות. ומהי התכלית והמטרה של כל האירועים שקורים. כי חייו של האדם, הם רק מקרה פרטי בתוך סך כל האירועים שמתרחשים. והשאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא תת שאלה של השאלה הכללית יותר, מהי תכלית הקיום של המציאות כולה. כי כל הזמן דברים קורים. וגם אם האדם לא היה קיים, הרי שעדיין המציאות הייתה ממשיכה להתקיים. וגם אם ... לא יהיה קיים, עדיין קיימת השאלה, מהי תכלית כל הדברים. דהיינו, מדוע הדברים קורים? למה המציאות קיימת? מהי תכלית קיומם של הדברים? ומי שמוצא תשובה לשאלה מהי תכלית קיומה של המציאות, הרי שממילא הוא מוצא תשובה גם לשאלה מהי תכלית חייו. והדבר דומה לאדם שנפל לידיו איזה מוצר. והאדם מתבונן על היכולות השונות של המוצר, והוא לא מצליח להבין למה המוצר ... כלשהי. דהיינו, האדם לא מבין, מהי התכלית שלשמה יש למוצר את הכפתורים השונים והיכולות השונות. והדרך של האדם להבין מהי התכלית שלשמה יש למוצר, את האפשרויות השונות, היא על ידי זה שהוא יבין טוב יותר, את
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות
תכלית החיים , העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, תכלית החיים היא להבין את המשמעות האמיתית של כל דבר ולהכיר את המטרה העמוקה ביותר של הבריאה, שהיא שעשוע העולם הבא. כל דבר בעולם יש לו מטרה, אך למטרה הזו יש תכלית גבוהה יותר, כך שכל תכלית היא רק שלב בדרך למטרה גבוהה יותר, עד שנגיע לתכלית הסופית שהיא שעשוע העולם הבא. המטרה של כל דבר היא לא מה שנראה לעין, אלא תמיד ישנה מטרה גבוהה יותר מאחוריו, שהיא מסתתרת מעבר לדברים הפיזיים והפשוטים. ... אך זו רק שלב בדרך למטרה האמיתית, שהיא שעשוע העולם הבא. רבי נחמן מסביר כי לא ניתן להבין באופן מוחלט את המשמעות האמיתית של תכלית זו, משום שהיא מעבר להבנה האנושית. רק אלוהים יודע את התכלית הסופית, כפי שמצוין בפסוק עין לא ראתה אלוהים זולתך. אף על פי כן, הצדיקים יכולים לקבל הבנה מסוימת על מהות התכלית הזו. מהי הדרך להשגת תכלית החיים? הדרך להשגת תכלית החיים, על פי רבי נחמן, היא חיבור אמיתי לצדיקים. כל אדם לפי שורשו וקרבתו לצדיקים יכול להבין את שעשוע העולם הבא. על מנת להתחבר לצדיקים ולקבל ... במערכת היחסים של אדם עם המציאות: כאשר משהו מכעיס אותו, הוא יכול לבחור להמיר את הכעס ברחמנות ואהבה כלפי אותו דבר. כיצד משיגים את תכלית החיים? על מנת להשיג את תכלית החיים , יש להבין ולהפנים את הרעיון שמדבר על המרת הכעס ברחמנות. כלומר, כאשר אדם חווה חוויה שלילית, הוא שואל את עצמו למה הוא שונא את הרגש הזה ... הרע, כלומר, לחשוב על דברים רעים ככאלה שיש בהם טוב נסתר, ולראות את כל המציאות בצורה חיובית. זהו מצב שבו אדם לא שואל יותר מהי תכלית החיים, כי כשלאדם טוב באמת, הוא לא שואל שאלות קיומיות. החיבור לצדיקים ותכלית החיים החיבור לצדיקים הוא הדרך להבין את תכלית החיים, אך רבי נחמן מדגיש כי כל אדם יכול להגיע להבנה מסוימת של שעשוע העולם הבא לפי מידת חיבורו לצדיקים. ככל שיותר אדם מחובר לצדיקים אמיתיים, כך הוא מקבל הבנה מעמיקה יותר של תכלית הבריאה והעולם הבא. סיכום לסיכום, רבי נחמן מברסלב מציע כי התכלית האמיתית של החיים היא להגיע למצב שבו אדם רואה את העולם בכללותו כטוב, ומסוגל לקחת את הדברים השליליים ולהפוך אותם לטובים. כאשר אדם מצליח להבין שאין רע אמיתי, הוא מתחיל לראות את כל העולם באור חיובי וחדל לשאול מהי תכלית החיים. השגת שעשוע העולם הבא היא ההבנה העמוקה שהעולם כולו, כולל כל הרגשות והחוויות, הן חלק מהשגת התכלית העליונה של הבריאה. מהי תכלית החיים? כיצד להתמודד עם רגשות שליליים? איך לראות את החיים כמשחק? כיצד להפוך סבל להנאה? מהי המשמעות של חיבור לצדיקים? התכלית של החיים על פי רבי נחמן מברסלב רבי נחמן מברסלב, בספרו ליקוטי מוהרן (חלק א, תורה יח), עוסק בשאלה מהי תכלית החיים ולשם מה נברא העולם. הוא מסביר שלכל דבר יש תכלית, אך גם לכל תכלית יש תכלית נוספת, גבוהה ממנה, עד שמגיעים לתכלית הסופית - שעשוע העולם הבא. כלומר, העולם הזה קיים לשם מטרה מסוימת, והמטרה עצמה היא רק שלב נוסף בדרך למטרה גבוהה יותר. המדרג של התכליות רבי נחמן מסביר כי כל דבר בעולמנו נועד למען מטרה מסוימת, אך למטרה עצמה יש תכלית גבוהה יותר. למשל, אדם בונה בית כדי שיהיה לו מקום לנוח, אבל המנוחה עצמה אינה תכלית סופית - היא נועדה לתת לו כוח לעבוד את השם. כלומר, המטרה האמיתית היא תמיד מעבר לדבר הנראה לעין, והיא זו שמעניקה לו את הערך האמיתי.
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים? האם יש תכלית לחיים, ומה משמעות החיים באמת? השאלה על תכלית החיים ועל מטרת החיים נחשבת לשאלה מהותית ומרכזית, אבל אליעד כהן מציג אותה מזווית אחרת לגמרי. הוא מסביר שזו אולי נראית השאלה הקשה ביותר, אך למעשה, ייתכן שזו בכלל לא שאלה. זאת משום שלכל מטרה אפשר למצוא מטרה גבוהה ממנה, וכך נוצר לופ אינסופי של מטרות ללא נקודת קצה ברורה. אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב, שאומר שלכל דבר בעולם יש תכלית, אך מוסיף מיד שלכל תכלית יש תכלית נוספת, גבוה מעל גבוה. זה יוצר מצב פרדוקסלי לכאורה, שבו אין תכלית סופית ומוחלטת, ולכן גם לא יכולה להיות תשובה מוחלטת לשאלה. אליעד מסביר, לדוגמה, את בניית הבית: אפשר לשאול מדוע אדם בונה בית, והתשובה תהיה כדי לנוח. אבל גם על זה ... נברא כדי לפרסם את אלוהים או כדי שאלוהים יתגלה, מיד עולה השאלה מה המטרה של המטרה עצמה. יוצא מכך שאי אפשר למצוא מטרה סופית או מוחלטת באמת. האם בכלל אפשר לענות לשאלת תכלית החיים? למרות זאת, אליעד מציע פתרון מעשי: במקום לחפש מטרה מוחלטת, הוא מציע לחפש מטרות יחסיות. מה המשמעות? הוא אומר שיש להתבונן במציאות ולבדוק אילו דברים ... לחשוב שאם העולם לא היה קיים, לא היינו יכולים לחוות הנאה או התפתחות, וכך להגדיר מטרות יחסיות שלשמן העולם קיים. כאשר אדם חווה מצב של הנאה או סיפוק, הוא אינו שואל על התכלית של החיים. האדם מתחיל לשאול על מטרת החיים רק כשלא טוב לו, כאשר הוא מרגיש שמשהו חסר לו. לדוגמה, אדם שקם בבוקר ומרגיש שהכל טוב, לא ישאל בשביל מה קמתי?, אבל אדם שקם עם תחושה של ריקנות או חוסר, מתחיל לשאול על מטרת החיים. איך עונים לאדם מיואש ששואל מה הטעם בחיים או שרוצה להתאבד? אליעד נותן דוגמה לאישה מיואשת שאינה מוצאת טעם בחיים. הדרך להתמודד עם אדם כזה היא להבין מה האדם מחשיב כטוב - למשל כסף, אהבה או הנאה. לאחר מכן, יש להראות לאדם שהמטרה של החיים שלו היא בדיוק להשיג את אותו הטוב שהוא מעריך. אם אדם חושב שמטרת החיים היא כסף, אפשר לומר לו שהמטרה של חייו היא להשיג כסף, ולפרט כיצד יוכל להשיג זאת. אליעד מציין שאם מציגים לאדם מטרה שנראית לו ברת - השגה, הוא יפסיק לשאול על מטרת החיים ויתחיל ליהנות מהחיים עצמם. לכן, המטרה היחסית של החיים היא למעשה לפתור את החיסרון שהאדם חווה, ולהפוך אותו ליתרון. לדוגמה, אם אדם סובל, מטרת חייו היא לפתח יכולת להתמודד עם הסבל ולהפוך אותו למשהו בעל משמעות חיובית. האם קיים סדר מוחלט במציאות? אליעד מדבר גם על נושא הסדר ביקום. הוא מסביר שיש הבדל בין סדר למטרה. גם אם אין תכלית מוחלטת לחיים, עדיין קיים סדר. הסדר הוא מערכת של חוקיות שמסבירה איך דברים מתנהלים ביקום. הוא נותן כדוגמה את חוקי הפיזיקה: למרות שאנחנו לא יודעים את התכלית הסופית שלהם, עדיין יש להם סדר ברור. הסדר יכול להיות כזה שגם אם אין מטרה מוחלטת ברורה, הוא בכל זאת מסודר בצורה שבה האדם לא יכול להגיע אף פעם לקצה או למסקנה סופית. ... שזה נורמלי שיש חוקים סותרים בתוך המציאות: מצד אחד רוצים שלמות מוחלטת, ומצד שני אף פעם לא משיגים אותה, וזה בדיוק הסדר של המציאות. מהי משמעות הרחמנות ואיך היא מתקשרת לתכלית? אליעד מתייחס למושג של רחמנות לפי רבי נחמן, שנותן פתרון לכעס ולסבל. אם מישהו פגע בך או עשה לך רע, במקום לכעוס עליו, רבי נחמן מציע לרחם עליו. המשמעות היא לראות כל ... את הפרדוקסיות במצב הזה: דווקא אדם שאומר לא אכפת לי מכלום מקבל הכל. אדם שרוצה משהו ספציפי מוגבל לתוצאה אחת, ואילו אדם שמוותר על הכל, זוכה בחופש מוחלט. לסיכום: מהי באמת תכלית החיים? לסיכום ההרצאה, אליעד מבהיר שייתכן שבאופן מוחלט לא קיימת תכלית לחיים, אך באופן יחסי, האדם תמיד יכול למצוא תכלית שתיתן לו משמעות. המטרה האמיתית היא להגיע למצב שבו האדם אינו מרגיש חוסר, ולכן אינו זקוק יותר לתכלית מוחלטת. ברגע שהאדם מסופק באופן מלא - שאלת התכלית נעלמת מעצמה. האם יש מטרה לחיים? איך לשכנע לא להתאבד? משמעות החיים לילדים האם יש סדר ביקום? למה יש סבל בעולם? מהי משמעות הרחמנות? מה עושים כשאין משמעות לחיים? ...
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? למה אף אחד לא יודע מהי תכלית החיים? אליעד כהן טוען באופן ברור ומוחלט שאף אדם בעולם אינו יכול לדעת מהי תכלית החיים. לדבריו, כאשר הוא אומר אף אחד, הוא מתכוון לכך בצורה אבסולוטית וללא יוצאים מן הכלל. הוא מסביר את טענתו בצורה מעמיקה ומפורטת, ומבהיר מדוע אי אפשר, מבחינה לוגית ומעשית, למצוא תשובה אמיתית ומספקת לשאלה זו. מדוע כל תכלית לחיים היא רק תת - תכלית של משהו גדול יותר? אליעד כהן מסביר שהבעיה הבסיסית עם חיפוש תכלית לחיים נעוצה בכך שכל תכלית שנמצא תהיה תמיד תכלית של דבר אחר רחב וגדול יותר. לדוגמה, כאשר אדם שואל את עצמו מה מטרת העבודה שלי?, התשובה צריכה להיגזר מהשאלה הרחבה יותר - מה מטרת החיים שלי בכלל?. אבל התשובה לשאלה זו, בתורה, תלויה בתשובה לשאלה גדולה יותר: מה התכלית של קיומי?. וכך ניתן להמשיך ולשאול, באופן אינסופי, מה התכלית של התכלית?, ללא נקודת סיום ברורה. לדוגמה, הוא נותן דימוי של עובד בחברה ששואל למה אני מתאמץ לפתח את החברה?, כאשר הוא בכלל לא יודע מהי התכלית הכללית של החברה. אולי ההנהלה מתכוונת בכלל לסגור את החברה, ולכן המאמץ שלו חסר משמעות לחלוטין. לכן חייבים לדעת את התכלית הגדולה לפני שמחפשים תכלית לתהליך הקטן. האם יש משמעות אם העולם אקראי לחלוטין? אליעד כהן מדגים מצב בו העולם הוא אקראי לחלוטין. אם אכן הכל הוא מקרי, ולכלום אין משמעות אמיתית או מוחלטת, אזי שום פעולה איננה באמת בעלת תכלית. הוא משווה זאת למשחק חסר חשיבות שבו השחקן אומר שתכליתו היא לנצח. אבל מכיוון שזה רק משחק, זו לא תכלית אמיתית, אלא רק המצאה של האדם עצמו. אם המציאות היא חסרת משמעות מוחלטת, אז כל פעולה שהאדם ... משמעות לחלוטין. מה אם למציאות עצמה יש סיבה? אליעד מתייחס למקרה ההפוך, בו למציאות אכן יש סיבה. אם קיימת סיבה ברורה ומוחלטת לכך שהמציאות קיימת, אז התכלית האישית של כל אדם נגזרת מאותה סיבה כללית. כלומר, אם המציאות קיימת כדי לממש מטרה מסוימת, האדם כחלק מהמציאות צריך להיות באינטראקציה עם אותה תכלית ולהשתלב בה. אך גם כאן עולה בעיה חדשה: מה הסיבה לקיומה של אותה תכלית עצמה? נניח שהתכלית היא לעשות טוב. אבל אז נשאל למה לעשות טוב? ולכך אין תשובה מוחלטת. תמיד אפשר לשאול עוד שאלה, ... מספקת באמת. מהו הפרדוקס של מציאות שקיימת תמיד? אליעד מצביע על פרדוקס נוסף: אם המציאות קיימת תמיד ואין רגע בו היא לא קיימת, אז לא הגיוני לדבר על תכלית. זאת משום שכאשר מדברים על תכלית, אנו מניחים מצב בו התכלית לא התממשה עדיין, ויש צורך לממש אותה. אבל אם המציאות קיימת לנצח, אין אפשרות להגיד שיש לה תכלית כי היא כבר תמיד קיימת. זה מצב פרדוקסלי נוסף המונע מלהגדיר לה תכלית חד - משמעית. איך להבין את תכלית החיים באמת? אליעד כהן מסכם את דבריו בטענה שמי שבאמת רוצה להבין מה תכלית חייו, חייב קודם כל להבין מהי הסיבה שבגללה המציאות עצמה קיימת. הוא מדגיש שוב שאם האדם ...
תכלית החיים - חכם רואה את הנולד? ומה קורה כאשר הנולד הולך למות?
תכלית החיים - חכם רואה את הנולד? ומה קורה כאשר הנולד הולך למות? במאמר הזה נדבר קצת על החיים ועל המוות. נדון קצת בשאלת מהי מהות החיים ומטרת החיים. ובסופו של דבר ניתן את הדרך להתמודד עם הבעיה. סוף מעשה במחשבה ... נצחיים. וכאשר האדם מתבונן על העניין הזה של המוות, ממילא השאלה המתבקשת היא, מהי תכלית החיים? כי מאחר שבסופו של דבר החיים מסתיימים בכל מקרה, אכ מה התכלית של כל החיים האלו? ומי שהוא חי חיים טובים באמת, דהיינו, מי שהחיים שלו מושלמים ושהוא נהנה מכל רגע של הקיום שלו, הוא אין לו את השאלה הזאת של מהי תכלית החיים. כי את תכלית החיים האדם מחפש רק כאשר לא מספיק טוב לו ברגע הזה. כי כאשר האדם מרגיש חוסר סיפוק מהרגע הזה, אז הוא מנסה להבין מהי התכלית של הדבר. כי התכלית של כל דבר, היא הטוב של הדבר. וכאשר האדם מסתכל על המטרה שאליה הוא רוצה להגיע, על ידי זה הוא מוצא נחמה ברגע הזה. אבל מי שטוב לו בשלמות ברגע הזה, הוא לא מוטרד משאלת התכלית , מאחר שהוא חי את הרגע הזה, בלי קשר לתכלית שלו. אבל כל זמן שהאדם עוד לא הגיע לנקודה הזאת, שבה שאלת תכלית החיים לא מעסיקה אותו, הרי שכאשר הוא מסתכל על המוות, ממילא השאלה המתבקשת היא, מאחר שסוף האדם למות, ממילא מהי תכלית החיים? ומאחר שהשאלה הזאת היא מציקה וטורדנית, לכן יש המון אנשים שחיים בהכחשה ... האדם בעולם חיים בהכחשה של המוות. משום שזיכרון יום המוות, גורם להם לתהות מהי תכלית החיים. ומאחר שאין להם תשובה לשאלה הזאת, אז הם בוחרים פשוט לשכוח את זה שלבסוף צריך האדם למות. והחכם האמיתי הוא זה שהוא מסתכל על התכלית של כל דבר. והחכם האמיתי מסתכל תמיד על הסוף של כל דבר. והחכם האמיתי מסתכל גם על המוות ... ואף על פי כן, החכם האמיתי חי חיים טובים באמת. וזה משום שהחכם האמיתי מסתכל על התכלית הסופית של כל הדברים בעולם. כי המוות הוא אומנם התכלית והסוף של האדם, אבל הוא לא התכלית של כל הדברים בעולם. כי גם לעולם כולו יש תכלית. והחיים של האדם, הם רק תהליך אחד בתוך כל התהליכים שמתרחשים בעולם. והחכם האמיתי הוא מסתכל על התהליך של החיים ושל המוות, מתוך נקודת מבט שמסתכלת על התכלית של התהליך הכללי שכולל בתוכו את כל התהליכים שיש בעולם. כי כל האירועים שיש בעולם, הם רק ... הקיום של המציאות כולה. ומי שהוא חכם אמיתי שרואה את הנולד, הוא מסתכל תמיד על התכלית של כל דבר, אבל הוא מסתכל לא רק על התכלית האישית שלו באופן אישי, דהיינו, על המוות האישי שלו, אלא הוא מסתכל על החיים ועל המוות ... הוא מתבונן עליו מתוך הסתכלות והבנת התהליך הכללי כולו, של כל המציאות כולה. והתכלית הסופית האמיתית, היא לא המוות של האדם, אלא התכלית של כל הדברים שקורים בעולם. כי התכלית האמיתית של החיים ושל המוות של האדם, היא התכלית של כל האירועים כולם כתהליך אחד. ומטרת חייו של האדם, היא לא המוות, אלא היא התוצאה הסופית של כל האירועים שמתרחשים בעולם. ומי שהוא חכם אמיתי והוא מתבונן על עניין התכלית הסופית של כל הדברים שיש בעולם, על ידי זה הוא מבין גם את התכלית האמיתית של החיים ושל המוות. כי יש כאלו שנדמה להם שהם מבינים את תכלית החיים. ולכל אחד יש הסברים אחרים מהי תכלית החיים שלו. אבל, כל זמן שהאדם לא מבין את התכלית של כל הדברים שיש בעולם, דהיינו, כל זמן שהאדם לא מבין מהי ה
הסוד של תכלית החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים?
... של תכלית החיים - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם ... וכאן נבאר את עניין תכלית החיים. והעניין הוא, כי כל אדם חי את ... לאדם לברר טוב יותר מהי תכלית החיים שלו. כי הטיפש עושה את מעשיו ללא תכלית. כי מה שהופך את המשוגע למשוגע, הוא שהוא עושה את מעשיו ללא מטרה וללא תכלית. ומי שעושה את מעשיו ללא תכלית, הוא משוגע. והאדם חי חיים שלמים, ועובד לפרנסתו, ... אבל אין לאדם מושג מהי התכלית של החיים שלו. דהיינו, אף אחד בעולם לא באמת ... להם שהם יודעים מהי תכלית החיים שלהם. וכל אחד ממציא לעצמו איזו תכלית. ויש כאלו שממציאים להם לדוגמא תכלית שנשמעת להם בעלת ערך כלשהו, כגון לדוגמא תכלית לעזור לבני אדם אחרים וכיוב. אבל אף אחד לא שם לכך, שהוא לא מבין מהי התכלית הסופית שלשמה הוא מנסה להשיג את התכלית שלו. כי כל תכלית שהאדם ממציא לעצמו, תמיד על האדם לנסות לשאול את עצמו ולהבין, מהי התכלית של התכלית עצמה. ונניח לדוגמא שהתכלית היא לעזור לבני אדם, אבל זה עצמו מה התכלית שלו? כי מה התכלית של לעזור לבני אדם? ואז האדם משיב לעצמו, שהתכלית היא שיהיה טוב בעולם. אבל גם זו לא תכלית, כי מהי התכלית של התכלית עצמה? זא על האדם לשאול את עצמו, האם זה באמת ... שאין להם מושג מהי התכלית של החיים שלהם, ושאין להם מושג למה הם חיים. ... שהאדם אין לו מושג מהי התכלית ומהי המטרה שלשמה הוא צריך לקום בבוקר לחיי היום ... אין לאדם מושג מהי התכלית של החיים שלו. אז האדם מעדיף פשוט להתהפך ... לברוח מהשאלה של מהי תכלית החיים. אבל יש כאלו שיש להם כל מיני ... יודעים ומבינים מהי התכלית של החיים שלהם ומהו היעוד שלהם. למרות שבאמת ... שתמיד אפשר לשאול מהי התכלית של התכלית עצמה. וכל דבר שהאדם חושב שהוא ה
על החיים ועל המוות / תכלית החיים / משמעות החיים / פחד מוות - מהי מהותם? חלק 1
... החיים ועל המוות תכלית החיים משמעות החיים פחד מוות - מהי מהותם? חלק 1 במאמר הזה נדבר על אחת מהתופעות הכי נפוצות בעולם, והיא תופעת פחד המוות, שהיא הפחד של האדם מפני ... מהעבודה היום יומית שלו, היא שהוא חי. כי מצד האמת אין לאף אחד בעולם שמץ של מושג למה הוא חי. וכל אחד ממציא לעצמו המצאות שונות, מהי תכלית החיים. ויש כאלו לדוגמא שחושבים שתכלית החיים היא הנאה. והם בעצם הופכים את האמצעי לתכלית. כי ההנאה היא האמצעי של האדם איך לשרוד את זה שהוא לא יודע מהי התכלית של החיים שלו. וכאשר האדם חושב שתכלית החיים היא ההנאה, עליו לשאול את עצמו, מה התכלית של ההנאה עצמה? זא מדוע בכלל זה חשוב ליהנות? כי האדם שאין לו מושג למה הוא בכלל חי, אז הוא מעביר את זמנו בלחפש הנאות. אבל ... האדם יודע ומבין שלכל ההנאות יש סוף, כי לחיים כאן יש סוף. ובפרט כאשר רגעי ההנאה מועטים והמאמץ להשיג אותם הוא גדול. כך שהנאה היא לא תכלית החיים. היא אולי פתרון, ואולי תוצאה של הבנת תכלית החיים, אך היא לא תכלית החיים. ומי שיתבונן עוד יותר לעומק יראה, כי מי שחושב שההנאה היא תכלית החיים, בכך בעצם הוא משיג את ההפך של המטרה שלו. כי אם האדם לא היה רוצה ליהנות בחיים, הרי שהוא עוד יותר היה נהנה ... כך שעל פי ההיגיון, מי שרוצה להרגיש טוב תמיד, עליו להיפטר מהרצון של עצמו להרגיש טוב. אבל זה כמובן לא אפשרי מהסיבות הנל. כך שבכל מקרה, תכלית החיים היא לא ההנאה. ואם היא ההנאה, אז כדי להשיג אותה צריך להיפטר מהרצון ליהנות, וזה עצמו לא אפשרי. ובכלל המחשבה שתכלית החיים היא ההנאה, בכלל זה יש את אלו שחושבים שתכלית החיים היא אהבה, או השמחה וכל כיוב. שהם בעצם חושבים בטעות, שהכדורים נגד כאבים שהם לוקחים, הם חושבים שהם תכלית החיים. ...
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי?
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי? מהי תכלית החיים? האם לחיים יש בכלל תכלית? ואם כן, מהי תכלית החיים? ואם לא, אז מה בכל זאת משמעות החיים? ומי שיתבונן בעניין יראה, שיש כאן רק שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא שיש לחיים תכלית, והאפשרות השנייה היא שאין לחיים תכלית. אך אם נתבונן היטב בעניין, נראה שיש כאן רק אפשרות אחת, ושאין כאן שום שאלה כלל. ולצורך העניין נצא מנקודת הנחה שיש תכלית לחיים. ועכשיו ננסה להבין מהי תכלית החיים. ובטרם ננסה להבין מהי תכלית החיים, ננסה להבין את המשמעות של נקודת ההנחה שיש משמעות לחיים. ואם נתבונן היטב בעניין נראה, כי אם נאמר שיש תכלית לחיים, המשמעות של כך היא, שלחיים יש מטרה מסוימת, דהיינו, שהאדם צריך להגיע למטרה כלשהי, ושהעולם צריך להגיע למטרה כלשהי, ושלכל מה שקורה יש מטרה כלשהי. ומי שהוא חכם ומסתכל על התכלית של כל דבר, כי חכם רואה את הנולד וסוף מעשה במחשבה תחילה, אז במקום לחפש מה צריך לעשות כדי להגיע אל התכלית, לפני כן צריך לנסות להבין את הנקודה הסופית שאליה האדם וכל הדברים מגיעים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש כאן שאלה מאוד חשובה, והיא, מהי התכלית של התכלית עצמה. זא נניח שהאדם מטרתו היא להגיע לנקודה כלשהי. השאלה היא, מהי התכלית ומהי המטרה שלשמה האדם מגיע למטרה הסופית? ונחדד את השאלה ונשאל, האם כאשר האדם מגיע אל המטרה שלו, האם גם אז הוא שואל את עצמו מה התכלית של החיים ושל הקיום? ונניח שכל העולם כולו יהיה מושלם ויגיע לתכלית כלשהי, ומה תהיה תכלית קיומו של העולם במצב כזה? וברגע שהאדם מגיע אל השלמות שלו, בהנחה שיש כזו, מה אז תכלית חייו? ולכאורה יש כאן שתי אפשרויות. והאפשרות הראשונה היא, שלתכלית אין סוף, זא תמיד יש תכלית אחרת להשיג, עד אין סוף וללא נקודת עצירה כלשהי. והאפשרות השנייה היא, שבכל מקרה, תמיד יש נקודת סוף כלשהי, ובנקודת הסוף הזו, שם, מסיבה כלשהי, לא שואלים יותר מה התכלית. ונזכיר, שאנחנו עדיין דנים לפי נקודת ההנחה שלכל דבר יש תכלית, ועוד לא דיברנו על האפשרות השנייה, שאולי אין תכלית לשום דבר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי אם נאמר שלחיים יש תכלית, אבל התכלית הזאת לעולם לא נגמרת, הרי שהמשמעות היא, שלחיים אין תכלית אמיתית. משום, שתכלית פירושו, שמגיעים למטרה כלשהי. ואם המטרה נמצאת בנקודת אין סוף, הרי שכל הנקודות רחוקות ממנה באופן שווה, וממילא כל הדברים טובים באותה המידה. ובנוסף, אם נאמר שה
תכלית החיים והמוות - מהו השקר של קדושת החיים והמוות?
תכלית החיים והמוות - מהו השקר של קדושת החיים והמוות?
תכלית החיים והמוות - מהו השקר של קדושת החיים והמוות? מהו השקר של תכלית החיים ומה הקשר לסבל האנושי? אליעד כהן מסביר שקיים שקר גדול במיוחד בחיים, והוא השקר של תכלית החיים. לדבריו, לאף אדם בעולם אין באמת מושג אמיתי מדוע הוא חי, או מדוע המציאות עצמה קיימת. כאשר מישהו נותן סיבה או הסבר לקיום, תמיד ניתן להמשיך ... וכן הלאה, ללא סוף. הדבר מוביל לכך שלמעשה אף אחד אינו יודע את התשובה האמיתית לשאלה מדוע הוא חי, מדוע יש חיים, או למה בכלל יש עולם וקיום. מכאן שאליעד מגדיר את עניין תכלית החיים כשקר משמעותי. מדוע בני אדם סובלים תמיד ומפחדים מהלא נודע? אליעד מסביר שהחוסר בתשובות אמיתיות לגבי הקיום, גורם לאדם לתחושת פחד מתמדת. לאדם אין מושג למה הוא חי, למה הוא סובל, ומה תכלית הקיום בכלל. זה גורם לכך שהאדם חווה סבל מתמיד - אפילו אנשים שמציגים חזות של אושר תמיד מפחדים לאבד את הטוב שיש להם, או מפחדים מכך שהמציאות תשתנה לרעה. כל אדם ... חווה דברים טובים או רעים. כלומר, עצם הקיום הוא זה שגורם לתחושת סבל - כי האדם מרגיש מנותק מהמציאות השלמה והאינסופית. איך מתבטא השקר של קדושת החיים ומה הבעיה עם החיים כתכלית? אליעד מתאר כיצד אנשים רבים מתמודדים עם חוסר הידיעה והסבל הזה בכך שהם מגדירים את החיים עצמם כתכלית - כלומר, הדבר החשוב ביותר בחיים הוא החיים עצמם. אבל כאן מתגלה סתירה: איך ייתכן שהחיים הם הדבר החשוב ביותר אם מלכתחילה ברור שיש להם סוף? לפי אליעד, ההיגיון ... בדימוי של דלי מים עם חור - האדם מתאמץ מאוד למלא דלי, בעודו יודע שהמים ממילא יברחו החוצה. זוהי הדוגמה לכך שההשקעה האינסופית והסבל הכרוך בה חסרי משמעות, אם החיים הם התכלית עצמה. כיצד אפשר להפסיק לסבול גם בלי לדעת את התכלית? אליעד מציע דרך מעשית להפסיק לסבול, גם אם אין לאדם מושג אמיתי לגבי תכלית החיים. הוא אומר שיש אפשרות להגיע למצב של הנאה כה גדולה, עד שבכלל לא יעניין אותך יותר לדעת מה התכלית האמיתית. כלומר, ככל שלבן אדם טוב יותר והוא מרגיש הנאה אמיתית, כך הוא פחות עסוק בשאלה למה אני חי? לעומת זאת, ככל שרע לאדם, הוא מתמלא בשאלות על תכלית החיים, כי הוא רוצה להבין למה רע לו ומה הפשר של הסבל הזה. לדוגמה, אליעד מציג מצב שבו אדם חוטף מכות. האדם לא ירצה לשמוע הבטחה שבעתיד יהיה לו טוב כתוצאה מהמכות. הוא יעדיף פשוט שלא ירביצו לו כלל. כלומר, הוא מבהיר שהרעיון של סבל היום תמורת אושר בעתיד אינו מנחם ואינו פותר את בעיית הסבל עכשיו. האם לחיים יש תכלית אמיתית מעבר לסבל והנאה? לפי אליעד, אמנם המטרה הבסיסית של החיים יכולה להיות הנאה והרגשה טובה, אך אין זו התכלית הסופית והאמיתית. יש משהו עמוק ופנימי יותר שהוא תכלית החיים האמיתית. הוא מציע לאדם לשאוף להנאה ולתחושת טוב בחייו, אבל גם להבין שלא בכך מסתכם העניין. אם האדם יגיע להנאה וירגיש שזה לא מספק אותו לחלוטין, הוא יתחיל לחפש את התכלית האמיתית, את האמת המוחלטת, עד שיגלה אותה. כיצד ניתן לגלות את תכלית החיים האמיתית? אליעד מדגיש כי לכל דבר במציאות יש סיבה אמיתית - מדוע אתה חי, מדוע אתה קיים, מדוע אתה סובל, מדוע יש בוקר ולילה, ומדוע החיים נגמרים במוות. כאשר אדם מתחיל להתמקד בשאלות האלו ברצינות ולחפש אחר האמת, בסופו של דבר הוא מגיע לתובנה עמוקה של התכלית האמיתית של החיים והמציאות בכלל. הגילוי הזה מוביל לחיים אמיתיים וטובים, בלי צורך בחיפוש אחר תכלית נוספת, כי התשובה כבר נמצאת בתוכו. לסיכום, אליעד כהן מדגיש שלמרות הסבל וחוסר התכלית לכאורה, יש דרך להבין את תכלית הקיום האמיתית, ומתוך כך להגיע לחיים שלמים וטובים באמת, ללא פחד וסבל מיותר. מהי תכלית החיים? מדוע אנשים מפחדים מהמוות? איך להפסיק לסבול? מה הסיבה לסבל האנושי? האם החיים הם התכלית? מה משמעות הקיום האנושי? איך למצוא את התכלית האמיתית של המציאות? הפעם אני אדבר על אחד השקרים הגדולים בעולם, ויש הרבה שקרים בעולם. אחד מהשקרים הוא השקר של תכלית החיים, וכפי שכבר אמרתי לאף אחד אין מושג למה הוא חי באמת? ואין תשובה או הסבר, וזאת מדוע? כיוון שאם ניתן סיבה יהיה ניתן לשאול, אז מה הסיבה של הסיבה? וכן הלאה והלאה. ואחד הדברים המפחידים בחיים את האדם, שאין מושג מה היא תכלית החיים. מה גם שתמיד יש פחד לבני האדם, תמיד כולם סובלים גם אם הם ישקרו שטוב להם תמיד יהיה פחד שיהיה פחות טוב, שמשהו יקרה. ולא מספיק שסובלים כל הזמן כי לא יודעים את תכלית הקיום בנוסף לצרה הזו האדם אפילו לא יודע למה הוא חי ועל אחת כמה וכמה, למה הוא סובל!!!! הסבל הוא לא בגלל שאתה חי, ולא משנה אם אתה בגוף או בתוך חלום כי גם בחלום אתה קיים, אבל ללא גוף. ומעצם הקיום, זה מה שגורם לך להרגיש רע. ומדוע? כי אתה בנפרדות! ולמה אתה בכלל קיים? מי שיסתכל בעין אמיתית, איך יוכל להגיד שהתכלית היא החיים עצמם? כי אתה יודע שיש לו סוף לדבר הזה שנחשב חיים, ואדם מתאמץ ומתאמץ עוד ועוד וסובל, וממלא דלי שיש בו חור, וכך במרדף ומאמץ ללא תכלית. אבל בשביל מה? ויש דרך, שתחיה כל כך טוב, שלא יעניין אותך מה תכלית החיים. וככל שיהיה לך יותר טוב, כך לא יעניין אותך מה ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 3
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תכלית החיים, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תכלית החיים, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, אימון אישי לפרישה, יועץ פילוסופי בנושאי תכלית החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1758 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 14:33:46 - wesi4