🖨אימון אישי - מאמן אישי אומר: בלי תירוציםאם יש תכונה אחת מופלאה שמשותפת כמעט לכולנו, היא הכישרון היצירתי להמציא תירוצים. מעצם היותי מאמן אישי, אני מכיר את הכישרון, או אם תרצו "התופעה" הנפוצה. אני שומע כל היום תירוצים, תירוצים מכל מיני סוגים, בכל מיני צבעים, מסתבר שרובנו אלופים בלמצוא את כל הסיבות שבעולם למה אנחנו לא יכולים להיות, לעשות ולהשיג את מבוקשנו, כשכל מה שאנחנו צריכים בשביל להתחיל, זו רק סיבה אחת למה אנחנו כן יכולים.
הפחד שלנו גורם לנו להיות כל כך מלאים בתירוצים וחלקם אף ממש יצירתיים, לפעמים אף מפתיעים. היות ואני מחויב להיות מאמן אישי הכי טוב שאני יכול להיות, אני מאומן היטב בסינון התירוצים של המתאמנים, החל מהתירוצים הקטנים, המשעממים והרגילים ביותר ועד היצירתיים שביותר. אני רוצה לשאול אתכם שאלה חשובה: מה אם תנתבו את היצירתיות הזו כדי למצוא את הסיבות איך אתם כן יכולים לקום, להיות, לעשות ולהשיג את האהבות ואת התשוקות שבלבכם. אני בטוח ללא צל של ספק שזה יועיל לכם הרבה יותר.
אני מבוגר מדי, אני חלש מדי, אני לא חכם מספיק, אני לא טוב מספיק, אני לא יפה מספיק, אני לא מוכן עדיין, אני לא במשקל הנכון, זה לא הזמן המתאים, אין לי מספיק כסף, אין לי מספיק זמן, אני לא מתאים, אני לא... אני לא... אני לא... כל מאמן אישי שומע את התירוצים האלה ועוד הרבה אחרים בשגרת יומו.
מה יש בצעד הראשון שכל כך מפחיד ומה יקרה אם ניפול. אם חס וחלילה ניפול בפעם הראשונה שננסה, אז מה לעזאזל כבר יכול לקרות אני שואל. ומה יקרה אם תצליחו? ומה יקרה אם תיפלו, אבל בו בזמן תלמדו שיעור לכל החיים? ומה אם אני אספר לכם עשרות סיפורים על אנשים שנפלו וקמו ונפלו וקמו ושוב ושוב, עד שהצליחו? הרבה מהם עשו היסטוריה...
תומס אלווה אדיסון חווה כישלון במשך לפחות 999 פעמים בניסיון להמציא את נורת החשמל. כששאלו אותו איך הצליח להתמודד עם כל כך הרבה כישלונות ולהמשיך, הוא ענה: אני מעולם לא נכשלתי, אני מצאתי 999 דרכים שבהן זה לא עובד.
קולונל סנדרס הקים את KFC כשהיה בן 63 וזאת לאחר שחווה 1009 סירובים בניסיון למכור את המתכון שלו עד שמישהו בסופו של דבר הסכים. קולונל סנדרס לא אמר לעצמו: "אני מבוגר מדי"... הוא לא נכנע לתירוצים ותראו מה קרה בעקבות זאת, כיום הוא חולש על אימפריה שמגלגלת מאות מיליוני דולרים בשנה.
ומה עם הבחור שהציע 102 פעמים נישואין לדיילת עד שהסכימה בפעם ה - 103 להינשא לו. אני בעצמי, עוד הרבה לפני שהייתי מאמן אישי, זוכר ששלחתי את קורות החיים שלי לעבודה שבזמנו מאוד רציתי, למעלה מ - 20 פעמים, עד שהחלטתי פשוט לגשת למקום ההוא פיזית ובסוף התקבלתי. ומה עם האישה שפוטרה מעבודתה בגלל שהייתה מבוגרת מדי, ולאחר מספר שנים חזרה וקנתה את החברה. מה תגידו עליה?
מאמן אישי אומר: ליפול זה לא נקרא להיכשל, אלא אם כן אתה לא קם בחזרה. כישלון הוא מקרה ולא בן אדם. כישלון הוא כזה בגלל שאתם מגדירים אותו ככזה. אז מה יקרה אם תיפלו? התשובה היא הרבה יותר אופטימית ממה שחשבתם: אתם תקבלו הזדמנות נהדרת ללמוד, להשתפר, להתאמן ולקום מחדש כשאתם חזקים, חכמים ומנוסים הרבה יותר.
הכישלון הוא שום דבר אחר מלבד ניסיון. אם אני מחויב להיות מאמן אישי מקצועי ככל שניתן, אני מחויב גם לומר לכם: אמצו כלל ברזל בחיים - "לא לוותר אף פעם! ". לקפוץ למים, פשוט לעשות את הצעד הראשון, ואז פשוט להמשיך, לתקן ולהמשיך, ללמוד ולהמשיך, לזרום הלאה.
האם המחיר הוא רק תירוץ? הדרכת אנשי מכירות, מכירות לאנשי מכירות, NLP למכירות, ללמוד NLP, קורס NLP, מניפולציה של אנשי NLP, קורס לאנשי מכירות, טיפול בהתנגדות לקוח, למכור מוצר יקר ללקוחהאם המחיר הוא רק תירוץ? הדרכת אנשי מכירות, מכירות לאנשי מכירות, NLP למכירות, ללמוד NLP, קורס NLP, מניפולציה של אנשי NLP, קורס לאנשי מכירות, טיפול בהתנגדות לקוח, למכור מוצר יקר ללקוחהאם המחיר הוא רק תירוץ? הדרכת אנשי מכירות, מכירות לאנשי מכירות, NLP למכירות, ללמוד NLP, קורס NLP, מניפולציה של אנשי NLP, קורס לאנשי מכירות, טיפול בהתנגדות לקוח, למכור מוצר יקר ללקוח האם המחיר הוא רק תירוץ או שההתנגדות של הלקוח אמיתית? במכירות יש משפט נפוץ בקרב אנשי מכירות שטוען שכאשר לקוח אומר שהמוצר יקר לי או אין לי כסף לזה, הוא בעצם משתמש בזה כתירוץ בלבד, וזאת אף פעם לא הסיבה האמיתית לכך שהוא לא קונה. אליעד כהן בודק את ההיגיון מאחורי התפיסה הזו ומנתח לעומק האם באמת התנגדות הקשורה למחיר היא תמיד רק תירוץ או שיש לה יסוד אמיתי. מי באמת המציא את הרעיון שהמחיר הוא רק תירוץ? אליעד מסביר שאם נבחן לעומק מי יצר את הרעיון הזה שהמחיר הוא רק תירוץ, נמצא שלא מדובר באנשי המכירות עצמם. אנשי המכירות לא קמו יום אחד והחליטו לומר שהלקוח משקר להם כשהוא אומר שהמוצר יקר. מי שיצר את המשפט המחיר הוא רק תירוץ הוא דווקא מי שרוצה למכור קורסים וסדנאות לאנשי מכירות עצמם, כמו קורס NLP או הדרכות בתחום המכירות. מדוע דווקא ... הגדולה ביותר של אנשי מכירות היא ההתנגדות השכיחה ביותר - התנגדות המחיר. אם איש המכירות ישתכנע שהמחיר הוא רק תירוץ, הוא יאמין שקיימת טכניקה או שיטה סודית שאם רק ילמד אותה, הוא יוכל להתגבר על התנגדות המחיר. ואז יהיה ... לקורס מכירות או לסדנת NLP שתבטיח לו לגלות את הסוד לטיפול בהתנגדויות של לקוחות. האם המחיר הוא באמת רק תירוץ? אליעד מדגיש שהמציאות מורכבת יותר. מצד אחד, לפעמים המחיר הוא באמת הגורם המרכזי שבגללו לקוח לא קונה מוצר. לדוגמה, ... פשוט לא יכול להרשות לעצמו את המוצר במחיר הנתון. מצד שני, יש היבט נוסף לפיו המחיר יכול להיות רק תירוץ. במצב כזה, כשלקוח אומר המוצר יקר לי, הוא בעצם מתכוון לומר: לא השתכנעתי שהמוצר שווה את הסכום הזה. כלומר, ... מנקודת מבט זו, הבעיה היא בערך הנתפס של המוצר ולא במחיר עצמו. האם נכון לומר שמחיר הוא תמיד רק תירוץ? לפי אליעד, לא נכון להכליל באופן גורף. אף על פי שהרבה פעמים הלקוח משתמש במחיר כתירוץ כדי לא להודות שהוא פשוט לא מוצא מספיק ערך במוצר, עדיין קיימים מקרים שבהם הלקוח באמת מוגבל כלכלית או לא רואה כיצד הערך של המוצר מצדיק השקעה כספית נוספת. לכן, אמנם יש אמת מסוימת באמירה שהמחיר יכול לשמש כתירוץ, אבל זו רק אמת חלקית. אליעד מוסיף ומחדד שהרעיון המחיר הוא רק תירוץ הוא בעצמו טכניקת מניפולציה פסיכולוגית שבה משתמשים אנשים שמעוניינים למכור קורסים של NLP או קורסים של מכירות. הם מציגים ... אמיתית של יכולת כלכלית. כלומר, המציאות היא תמיד מורכבת ואי אפשר להכליל. איך להשתמש נכון ברעיון המחיר הוא רק תירוץ במכירות? אליעד מציע שכדי להשתמש נכון ברעיון שהמחיר הוא רק תירוץ, איש המכירות צריך להבין שישנם מצבים שבהם המחיר אכן מהווה מחסום אמיתי, ומצבים אחרים שבהם המחיר הוא רק ביטוי ... אלטרנטיביים, כגון פריסת תשלומים, הנחות מיוחדות או מוצרים חלופיים שמתאימים לתקציב. אליעד מסכם שצריך להשתמש באמירה המחיר הוא רק תירוץ לא כעובדה מוחלטת אלא ככלי אבחון כדי להבין את הסיבה האמיתית להתנגדויות, וכך לטפל נכון יותר בהתנגדויות של לקוחות ... מניפולציות במכירות NLP איך לשכנע לקוח לקנות מוצר יקר? האם קורס NLP עוזר במכירות? האם ההתנגדות למחיר היא רק תירוץ? טכניקות טיפול בהתנגדויות מכירה עכשיו יש משפט שאומר אצל אנשי מכירות שאומר ככה התירוץ של המחיר הוא רק תירוץ זה אף פעם לא הכסף, בן אדם בא למכור מוצר ולפעמים הלקוח אומר לו זה יקר לי אין לי ... לזה, עכשיו יש תפיסה שאומרת שכשלקוח אומר לך אין לי כסף לזה או זה יקר לי זה תמיד רק תירוץ אף פעם זאת לא הסיבה האמיתית. ש: מה השאלה? אליעד: קודם כל יש תפיסה כזאת עכשיו השאלה אם התפיסה ... שלה מה החוסר היגיון שלה האם באמת זה נכון שהתנגדות של לקוח שאומרת אין לי מספיק כסף זה רק תירוץ האם זאת האמת, כאילו אף פעם זה לא באמת הכסף. ש: אז זה לא תמיד נכון יכול להיות שיש ... משהו אחר. אז קודם כל בא נלך על משהו אחר למי מחויב למי יש אינטרס לומר שכסף זה רק תירוץ? ש: למוכר. אליעד: לא נכון מה קשור עכשיו, מה האינטרס של המוכר להגיד כסף זה לא באמת ההתנגדות האמיתית זה רק תירוץ? ש: האינטרס שלו זה שהוא ימצא לעצמו אולי שיטה איך לשכנע אותו לקנות. אליעד: כן אבל אם זה לא ... זה לא נכון, מה האינטרס שלו לשקר את עצמו אז הוא יכול להגיד כל מה שלקוח אומר לי זה תירוצים אני חייב להיות מסוגל למכור זהו. ש: אוקי יכול להיות שהוא יגיד את המשפט הזה כדי להכריח את עצמו. ... אתה בעצם טוען שמוכר קם בבוקר ואמר לעצמו אוקי בא נגיד שכשלקוח אומר לי שאין לו כסף זה רק תירוץ כאילו מוכר המציא את המשפט הזה, אני טוען שמי שהמציא את המשפט הזה זה היה מישהו שניסה למכור משהו ... למה אתה הכי לא מוכר? כי אומרים לך זה כסף אז הוא עושה לך בכלל הפוך כסף זה רק תירוץ זה אף פעם לא הכסף. כי אם אתה תאמין בזה זה יגדיל לך את החיסרון מזה שהלקוח אמר לך שאין לו כסף ואז תגיד מה זה רק תירוץ מה זאת אומרת כל פעם כשלקוח אומר לי שאין לו כסף זה רק תירוץ זאת לא האמת ואם אני אדע איזה אמת אני אצליח למכור לו? כן, טוב איך אני מגלה את הנוסחה הזאת. זאת אומרת הוא ניסה למכור לך קורס מכירות ולכן הוא מכר לך שכסף זה רק תירוץ אבל מה האמת. ש: שכסף זה גם סוג של תירוץ. אליעד: שכסף זה אחד מהשיכולים לפעמים אין באמת מספיק כסף וכו. עכשיו מאיזה היבט זה כן נכון מאיזה היבט כסף זה רק תירוץ? מההיבט שאם הלקוח היה חושב שהוא מקבל מספיק תועלת על המוצר ששווה לו את הכסף, כשלקוח אומר לך זה ... שיש למוצר הזה מספיק יתרונות זאת האמת. כן זאת האמת אבל עדיין כאילו ואז מההיבט הזה כסף זה רק תירוץ כי כשהוא אומר זה יקר לי זה כמו להגיד אני לא רואה פה מספיק יתרונות עבורי אבל אף על ... באמת עובדה הוכחה תוריד את המחיר תראה שהוא יקנה אבל אף על פי כן המשפט שאומר כסף הוא רק תירוץ זה טריק של אנשים שמנסים למכור קורסים של מכירות. הבנו?
החלטות, ההחלטה הטובה ביותר, ההחלטה הכי פחות גרועה, גישות ניהוליות, תירוצים של פוליטיקאים, שקרים של לוזרים, יכול להיות יותר גרוע, קבלת החלטות, הבחירה הטובה ביותר, הבחירה הכי פחות גרועה, הרע במיעוטו, מצליחנות, ראש לשועליםהחלטות, ההחלטה הטובה ביותר, ההחלטה הכי פחות גרועה, גישות ניהוליות, תירוצים של פוליטיקאים, שקרים של לוזרים, יכול להיות יותר גרוע, קבלת החלטות, הבחירה הטובה ביותר, הבחירה הכי פחות גרועה, הרע במיעוטו, מצליחנות, ראש לשועליםהחלטות, ההחלטה הטובה ביותר, ההחלטה הכי פחות גרועה, גישות ניהוליות, תירוצים של פוליטיקאים, שקרים של לוזרים, יכול להיות יותר גרוע, קבלת החלטות, הבחירה הטובה ביותר, הבחירה הכי פחות גרועה, הרע ... שמסבירים את פעולתם אחרי הבחירות בכך שאם לא הייתי עושה כך, המצב היה הרבה יותר גרוע. הוא טוען שזהו תירוץ שמזוהה עם אנשי שלטון ואנשים בתפקידים אחרים, שמסרבים לשפר את המצב ושומרים על המצב הקיים מתוך פחד מהחמרה. הוא ... כשיש אפשרות טובה יותר הבעיה מתעוררת כאשר יש אופציה טובה יותר, אך האדם בוחר את האפשרות הגרועה יותר ומשתמש בתירוץ של יכול להיות יותר גרוע. זהו למעשה תירוץ לשמרנות ולפחד משינוי. לדוגמה, אם פוליטיקאי בוחר להגדיל את מספר השרים בממשלה בטענה שהייתה עלולה להיות עוד מערכת בחירות, אך היה ניתן למצוא פתרון אחר, כמו ממשלת אחדות עם פחות שרים, אז התירוץ שלו לא עומד במבחן. אם קיימת אופציה טובה יותר, אז המענה של יכול להיות יותר גרוע אינו לגיטימי. ההבדל ... שואפים להפיק את המקסימום מהמצב הקיים. לעומתם, הלוזרים מסתפקים במינימום ומפחדים להחמיר את המצב. הלקח המרכזי הלקח המרכזי הוא שהתירוץ של יכל להיות יותר גרוע הוא תירוץ לגיטימי רק כאשר אין אפשרות טובה יותר. אם באמת לא הייתה אפשרות טובה יותר, אז הבחירה שאתה עושה היא הבחירה הכי טובה מתוך האפשרויות הגרועות. אולם, כאשר יש אפשרות טובה יותר ולא בחרת בה, אז זהו תירוץ חסר ערך, ואותו אדם הוא שקרן או לוזר. כדי להימנע מהמצב הזה, עליך תמיד לשאול את עצמך איך אפשר ... וניצול על ידי אחרים, ואילו השנייה היא הגישה של המצליחנים, האנשים שחושבים קדימה ולא נכנעים לפחד מהחמרה. השימוש הרווח בתירוץ יכול להיות יותר גרוע דוגמה קלאסית לגישה של יכול להיות יותר גרוע מופיעה כאשר פוליטיקאי נשאל מדוע הבטיח משהו ... כלומר, הוא לא מנסה להצדיק את מעשיו בכך שהם הטובים ביותר, אלא בכך שהם מנעו הרעה גדולה יותר. זהו תירוץ שמופיע לא רק אצל פוליטיקאים אלא גם אצל עובדים בעבודה, ילדים בבית, ומגוון רחב של אנשים המנסים להצדיק החלטות ... שלילי. איפה מתחילה הבעיה? הבעיה מתרחשת כאשר קיימת אפשרות טובה יותר, אך האדם עדיין בוחר באפשרות הגרועה יותר ומשתמש בתירוץ של רק ניסיתי למנוע מצב גרוע יותר. אם אפשר היה לבחור משהו מוצלח יותר, אך במקום זאת נבחרה אפשרות בינונית, התירוץ הזה הופך להיות שקרי. לדוגמה, אם פוליטיקאי מחליט להגדיל את מספר השרים בממשלה בטענה שאם לא הייתי עושה זאת, הייתה עוד מערכת בחירות וזה היה עולה יותר כסף, זהו תירוץ בעייתי. מדוע? כי הייתה גם אפשרות של הקמת ממשלת אחדות עם פחות שרים, כך שניתן היה גם להימנע מבחירות וגם להימנע מממשלה מנופחת. במילים אחרות, אם אין אלטרנטיבה טובה יותר, אז התירוץ של יכול להיות יותר גרוע הוא מוצדק. אך אם קיימת אופציה טובה יותר שלא נבחרה, אז התירוץ הזה הוא דרך להימנע מלקחת אחריות על בחירה לקויה. ההבדל בין אנשים מצליחים לאנשים כושלים האדם הלוזר תמיד חושב ... הוא לא מסתפק בקיים, הוא תמיד מחפש את האפשרות הכי טובה ולא רק את זו שפחות גרועה. הלקח המרכזי התירוץ יכל להיות יותר גרוע הוא לגיטימי רק אם באמת לא הייתה אופציה טובה יותר. אם לא הייתה שום ברירה ... אבל אם הייתה אופציה טובה יותר ולא בחרת בה - אז אתה או שקרן או לוזר. ואם אתה מאמין לתירוצים כאלה של אחרים - אז כנראה שגם אתה שקרן לעצמך. דוגמה מהחיים: אפקט הצפרדע המתבשלת נניח שמחממים צפרדע בסיר ... בסוף הם מוצאים את עצמם במצב גרוע בהרבה. לסיכום 1. הגישה של יכול להיות יותר גרוע היא פעמים רבות תירוץ להסתפקות, פחד ולוזריות. 2. תירוץ זה תקף רק אם באמת אין אופציה טובה יותר. 3. אנשים מצליחים מחפשים תמיד איך לשפר, לא רק איך ... בטרור, קרפדה על האש, איך מבשלים קרפדה? זנב לאריות, תתעודד יכול להיות יותר גרוע, המלחמה בחמאס, גישות בקבלת החלטה, תירוצים של עובדים, תירוצים של מנהלים, תירוצים של שקרנים, תירוצים טובים, תירוצים רעים, תירוצים של לוזרים
מקרה טיפולי, מנגנון הדחקה רגשית, למה לא אוהבים אותי? למה שמישהו ירצה להיות שמן? רוצה להיות שמן, מנגנון הכחשה עצמית, מודעות עצמית, ירידה במשקל, דימוי עצמי, הערכה עצמית, דיאטה, ביטחון עצמימקרה טיפולי, מנגנון הדחקה רגשית, למה לא אוהבים אותי? למה שמישהו ירצה להיות שמן? רוצה להיות שמן, מנגנון הכחשה עצמית, מודעות עצמית, ירידה במשקל, דימוי עצמי, הערכה עצמית, דיאטה, ביטחון עצמי... שמן, מנגנון הכחשה עצמית, מודעות עצמית, ירידה במשקל, דימוי עצמי, הערכה עצמית, דיאטה, ביטחון עצמי למה אנשים מספרים לעצמם תירוצים ולא מתמודדים עם האמת? אנשים נוטים לספר לעצמם תירוצים שונים כדי להסתיר כאב או קושי פנימי עמוק יותר שהם לא רוצים להתמודד איתו. אליעד כהן מדגים מנגנון פסיכולוגי ... שלא. כלומר, הוא יודע שעצם היותו שמן הוא לא מה שבאמת מפריע לו, אבל הוא עדיין מתעקש להשתמש בזה כתירוץ. הסיבה שבכל זאת ירצה להישאר שמן היא שכך הוא יכול להאמין שדוחים אותו בגלל המשקל ולא מסיבה פנימית קשה ... או מחשבה שהוא לא מספיק חכם או לא מספיק טוב. כשהוא יורד במשקל, מתגלה לו שאין לו עוד את התירוץ של לא אוהבים אותי כי אני שמן, והבעיה האמיתית עולה על פני השטח, מה שמביא לו יותר סבל וכאב. לכן, הוא חוזר להיות שמן כדי לחזור ולהחזיק בתירוץ שהבעיה שלו היא חיצונית (משקל) ולא פנימית. מה ההיגיון מאחורי מנגנון ההדחקה הרגשית? ההיגיון הוא שהאדם בוחר באופן לא ... בלוטו ומגלה שהאנשים עדיין לא מתקרבים אליו, הוא חווה משבר. ברגע זה האדם מרגיש רע יותר, כי איבד את התירוץ, ולכן הוא עשוי לאבד את כספו בכוונה, כדי לחזור ולהאמין שאנשים לא אוהבים אותו רק בגלל שהוא עני ולא ... יש קשר ישיר בין סיבה לתוצאה (מפריע לי שהוא מסתכל בטלפון כי אני צריך לחזור על דבריי). כאן מדובר בתירוץ שבו אין קשר אמיתי בין הבעיה המוצהרת לבעיה האמיתית. איך לזהות האם אני משתמש בסיפורי כיסוי לעצמי? אליעד כהן מסביר שהדרך לזהות אם אדם משתמש בתירוץ או בסיפור כיסוי היא על ידי שאילת שאלות פנימיות, כמו למשל: האם זה באמת מה שמפריע לי? אם הבעיה הזו תיעלם, האם באמת אהיה מאושר? האם ייתכן שאני משתמש בזה כתירוץ להימנע מהתמודדות עם בעיה עמוקה יותר? לדוגמה, אדם יכול לחשוב שמפריע לו שצועקים לידו כי זה מפריע לו לישון, ... נכון. ישנם רצונות שהם תוצאה של גורמים הגיוניים או מחוברים לרצונות אחרים. לעומת זאת, במנגנון שתואר בהרצאה מדובר על תירוץ שאין לו קשר ישיר לאמת, תירוץ שבו האדם מדמיין בעיה חיצונית רק כדי לא להתמודד עם כאב פנימי אמיתי. הבדל זה הוא קריטי להבנת המנגנון ... יכול להפסיק לשקר לעצמו ולהתחיל להתמודד באמת עם המצוקות והכאב שלו. הדחקת רגשות והסיבות האמיתיות מאחורי סבל איך לזהות תירוצים שאנחנו מספרים לעצמנו? פסיכולוגיה של דימוי עצמי ודחייה למה אנשים מתעקשים להאמין בשקרים שמשרתים אותם? איך להשתחרר מהסיפורים שאנחנו ... את עצמו כי הוא שמן. כשחוקרים אותו יותר לעומק, מתגלה שלא באמת מפריע לו להיות שמן, אלא שזה רק תירוץ שהוא מספר לעצמו. השאלה שמובילה לגילוי הזה היא: אם מישהי אומרת לך שהיא לא רוצה אותך כי אתה שמן ... שהבעיה עמוקה יותר, זה היה קשה מדי עבורו להתמודד עם זה, ולכן הוא חזר להשמין כדי להחזיר לעצמו את התירוץ של הדחייה. זו תופעה נפוצה שבה אנשים יוצרים לעצמם תירוצים למה דברים קורים להם כדי לא להתמודד עם הסיבות האמיתיות. לדוגמה, אדם שחושב שאם יהיה עשיר אנשים יאהבו אותו, ואז הוא זוכה בלוטו ורואה שזה לא שינה כלום. פתאום הוא מרגיש אבוד כי אין לו יותר את התירוץ. ייתכן שאז הוא ירצה לאבד את הכסף, כדי שיוכל לחזור ולהאמין שהסיבה שאנשים לא אוהבים אותו היא שהוא עני, ... באמת מפריע לי?, אם הבעיה הזו הייתה נעלמת - האם באמת הייתי מאושר?, האם יכול להיות שאני משתמש בזה כתירוץ כדי להסתיר בעיה עמוקה יותר?. ברגע שחוקרים את השאלות האלה, אפשר לגלות שכל מיני בעיות שאנחנו חושבים שמטרידות אותנו הן בעצם רק כיסוי למשהו אחר. הדחקת רגשות והסיבות האמיתיות מאחורי סבל איך לזהות תירוצים שאנחנו מספרים לעצמנו פסיכולוגיה של דימוי עצמי ודחייה למה אנשים מתעקשים להאמין בשקרים שמשרתים אותם איך להשתחרר מהסיפורים שאנחנו ... כאילו אני אשתמש בזה אני אוכל להגיד טוב לי שלא אוהבים אותי כי אני שמן הוא כאילו מעדיף למצוא תירוץ ללמה לא אוהבים אותו. ש: אבל כל הרצונות ככה. אליעד: מה זה עכשיו קשור? ש: בן אדם לא רוצה ... אכפת לך מזה? בגלל זה אבל משהו מוביל למשהו יש איזה קשר פה אין קשר זה סתם זה כאילו תירוץ שהוא לא קשור אין קשר כאילו אין קשר בין הדברים, אתה מבין מה אני אומר מה הבנת אותי? ש: ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...