ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרשת "וַיִּגַּש": מַעֲנֶה רַךְ יָשִׁיב חֵמָה ✔פרשת "מִקֵּץ" מסתיימת במתח רב. יוסף אינו מפסיק, הוא ממשיך ל"טרטר" את...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 פרשת "וַיִּגַּש": מַעֲנֶה רַךְ יָשִׁיב חֵמָה
פרשת "מִקֵּץ" מסתיימת במתח רב.

יוסף אינו מפסיק, הוא ממשיך ל"טרטר" את אחיו.

"וְאֶת גְּבִיעִי גְּבִיעַ הַכֶּסֶף תָּשִׂים בְּפִי אַמְתַּחַת הַקָּטֹן וְאֵת כֶּסֶף שִׁבְרוֹ, וַיַּעַשׂ כִּדְבַר יוֹסֵף אֲשֶׁר דִּבֵּר".

האחים מתחילים לנוע לארץ כנען.

פקודת האח, הסמוי בשלב זה, יוסף, עוצרת אותם בטענה שהם גנבו גביע כסף.

בבדיקה מתגלה שהגביע באמתחת בנימין. יוסף מאיים להשאיר את בנימין כלוא במצרים.

מתח.

בנימין ייאסר ויישאר במצרים?

פרשת "מִקֵּץ" קצה בהמשך הסיפור וננעלת.

יוסף, יש להניח, שרוי במבוכה גדולה.

רצון הנקמה עדיין מניע אותו לעורר הרגשת תמיהה ואף חרדה בלב אחיו.

מצד שני, קשרי המשפחה מביאים אותו להחזיר להם את כספם ולקבלם בכבוד מלכים בתוך ארמונו.

נוסח פסוק הסיום של פרשת מקץ, מדגים מצב זה: "וַיֹּאמֶר חָלִילָה לִּי מֵעֲשׂוֹת זֹאת הָאִישׁ אֲשֶׁר נִמְצָא הַגָּבִיעַ בְּיָדוֹ הוּא יִהְיֶה לִּי עָבֶד וְאַתֶּם עֲלוּ לְשָׁלוֹם אֶל אֲבִיכֶם".

יוסף אמנם מאיים בהשארת בנימין, אבל, נוסח האמירה שלו משדר משמעות אחרת: בביטוי "וַיֹּאמֶר חָלִילָה" יש בה מסר של קירבה, של התחשבות ולא פקודה קרה של שליט.

כך גם חלקו האחרון של הפסוק: "עֲלוּ לְשָׁלוֹם אֶל אֲבִיכֶם", אמירה שמבטאת ברכת הדרך ולא שילוח עבריינים.

יוסף במבוכה רבה!

הוא, כנראה חש, שהוא הגדיל את הסאה.

אבל, מוצא אין לו.

יוסף שפותר בעיות עולם, אינו מצליח למצוא דרך מכובדת לפתור את המבוכה.

ובכל - זאת, מוצא יש.

"וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה וַיֹּאמֶר!"

"וַיִּגַּשׁ"?

הרי בסוף פרשת מקץ הם, יהודה ויוסף, החליפו ביניהם דברים!

כך שואל גם אור החיים: "למה הוצרך לומר 'וַיִּגַּשׁ' אחר שקרוב אליו היה ומדבר עמו עד עתה?"

אם - כך, איך ניתן להבין את משמעות הביטוי "וַיִּגַּשׁ"?

חזקוני מציע לראות בכך רצונו של יהודה שדבריו לא יגיעו לאוזני המצרים המצויים בקרבת יוסף.

לפני שנביע את דעתנו בנדון, נבחן את דברי יהודה.

דבריו אל יוסף ערוכים כנאום, "והוא נמנה עם הנאומים הגדולים שנתפרשו בספרנו... יהודה נוקט כאן סגנון של מלך ומושל הבוטח בצדקתו".

לאחר פתיחה שיש בה נימוס וכבוד לשליט: "וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה וַיֹּאמֶר: בִּי אֲדֹנִי יְדַבֶּר נָא עַבְדְּךָ דָבָר בְּאָזְנֵי אֲדֹנִי, וְאַל יִחַר אַפְּךָ בְּעַבְדֶּךָ כִּי כָמוֹךָ כְּפַרְעֹה".

יוסף אינו מגיב, יהודה ממשיך.

הוא פותח את דבריו באזכור השיחה שהתנהלה, כביכול, בין יוסף לאחים במפגש הראשון: "אֲדֹנִי שָׁאַל אֶת עֲבָדָיו לֵאמֹר הֲיֵשׁ לָכֶם אָב אוֹ אָח".

בדיקת הכתוב המתאר את השיחה הראשונה בין יוסף לאחיו מעלה שיוסף לא שאל אותם כך. הוא חזר והאשים אותם בריגול, והם ספרו על אביהם ועל האח בבית, ביזמתם.

פרשנים בודדים מתייחסים לפער הזה בין דברי יהודה לתיאור הנדון. יהודה קיל ער לכך: "בגוף סיפור המעשה, בבואם לראשונה מצריימה, סתם הכתוב ולא פרש שאלה זו", לדעתו

פער זה משקף "שמדרך המקראות לסתום במקומם ולפרש את דבריהם במקום אחר".

לטעמנו, שינוי זה משקף משמעות אחרת, תוצג בהמשך.

לאחר הפתיחה ממשיך יהודה ומפרט: "וַנֹּאמֶר אֶל אֲדֹנִי: יֶשׁ לָנוּ אָב זָקֵן וְיֶלֶד זְקֻנִים קָטָן וְאָחִיו מֵת וַיִּוָּתֵר הוּא לְבַדּוֹ לְאִמּוֹ וְאָבִיו אֲהֵבוֹ". שוב, אין דברי יהודה מתארים בדיוק את אשר סופר בשעת המעשה, שם נאמר: "כֻּלָּנוּ בְּנֵי אִישׁ אֶחָד נָחְנוּ כֵּנִים אֲנַחְנוּ לֹא הָיוּ עֲבָדֶיךָ מְרַגְּלִים: וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם לֹא כִּי עֶרְוַת הָאָרֶץ בָּאתֶם לִרְאוֹת. וַיֹּאמְרוּ שְׁנֵים עָשָׂר עֲבָדֶיךָ אַחִים אֲנַחְנוּ בְּנֵי אִישׁ אֶחָד בְּאֶרֶץ כְּנָעַן וְהִנֵּה הַקָּטֹן אֶת אָבִינוּ הַיּוֹם וְהָאֶחָד אֵינֶנּוּ".

ההבדלים הפעם הם: בסיפור המעשה מוגדר יעקב כ"אִישׁ אֶחָד" ואילו בדברי יהודה מכונה יעקב "אָב זָקֵן". "הַקָּטֹן אֶת אָבִינוּ הַיּוֹם וְהָאֶחָד אֵינֶנּוּ" כך מתוארים בנימין ויוסף בכתוב המספר את האירוע, בדברי יהודה מול יוסף הוא אומר: "וְיֶלֶד זְקֻנִים קָטָן וְאָחִיו מֵת וַיִּוָּתֵר הוּא לְבַדּוֹ לְאִמּוֹ וְאָבִיו אֲהֵבוֹ".

התוכן הכללי דומה, אבל בדברי יהודה, גם בשלב הקודם, בולט שימוש מודגש במלים מעוררות רגש רב אפילו חמלה, יותר מאשר טענה על יחס קשה או לפחות תמוה.

בשלב זה אומר יהודה: "וַתֹּאמֶר אֶל עֲבָדֶיךָ הוֹרִדֻהוּ אֵלָי וְאָשִׂימָה עֵינִי עָלָיו", אפשר לראות בכך סיכום העיקר, בנוסח רגשי יותר, מול תיאור התהליך במקור.

יהודה ממשיך ואומר שתי אמירות, שמדגישות את הפן הרגשי בתהליך, אך אין להם זכר בתיאור התהליך עצמו: "וַנֹּאמֶר אֶל אֲדֹנִי לֹא יוּכַל הַנַּעַר לַעֲזֹב אֶת אָבִיו וְעָזַב אֶת אָבִיו וָמֵת. וַתֹּאמֶר אֶל עֲבָדֶיךָ אִם לֹא יֵרֵד אֲחִיכֶם הַקָּטֹן אִתְּכֶם לֹא תֹסִפוּן לִרְאוֹת פָּנָי".

יהודה עובר כעת לספר על השיחה בין האחים עם האב יעקב, לאחר שובם בפעם הראשונה ממצרים, ללא שמעון שנותר אסור שם.

בהתייחסות יהודה לשיחה של האחים עם אביהם הוא מצמיד את ההגעה לבקשת יעקב לחזור ולקנות מזון, בסיפור המקורי קיים פער זמן בין ההגעה לבקשת יעקב.

שינוי שמעורר תחושה של דחיפות לקבלת מזון.

אמירתו של יהודה: "וַנֹּאמֶר לֹא נוּכַל לָרֶדֶת אִם יֵשׁ אָחִינוּ הַקָּטֹן אִתָּנוּ וְיָרַדְנוּ כִּי לֹא נוּכַל לִרְאוֹת פְּנֵי הָאִישׁ וְאָחִינוּ הַקָּטֹן אֵינֶנּוּ אִתָּנוּ", מתמקדת בקשר הקרוב בין יעקב לבנו הצעיר.

בשלב זה מספר יהודה על תשובת האב לדרישה שהושמעה על - ידי הבנים: "וַיֹּאמֶר עַבְדְּךָ אָבִי אֵלֵינוּ: אַתֶּם יְדַעְתֶּם כִּי שְׁנַיִם יָלְדָה לִּי אִשְׁתִּי. וַיֵּצֵא הָאֶחָד מֵאִתִּי וָאֹמַר אַךְ טָרֹף טֹרָף וְלֹא רְאִיתִיו עַד הֵנָּה. וּלְקַחְתֶּם גַּם אֶת זֶה מֵעִם פָּנַי וְקָרָהוּ אָסוֹן וְהוֹרַדְתֶּם אֶת שֵׂיבָתִי בְּרָעָה שְׁאֹלָה". דווח זה ניתן לאפיון כמעורר התרגשות וגם אמפתיה לאב הזקן שנותר בודד בכנען.

תיאור השיחה במקור כולל דיון שיש בו גם טרוניה בין האחים לאביהם: "וַיֹּאמֶר יִשְׂרָאֵל: לָמָה הֲרֵעֹתֶם לִי לְהַגִּיד לָאִישׁ הַעוֹד לָכֶם אָח? וַיֹּאמְרוּ: שָׁאוֹל שָׁאַל הָאִישׁ לָנוּ וּלְמוֹלַדְתֵּנוּ לֵאמֹר הַעוֹד אֲבִיכֶם חַי הֲיֵשׁ לָכֶם אָח, וַנַּגֶּד לוֹ עַל פִּי הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה הֲיָדוֹעַ נֵדַע כִּי יֹאמַר הוֹרִידוּ אֶת אֲחִיכֶם: וַיֹּאמֶר יְהוּדָה אֶל יִשְׂרָאֵל אָבִיו שִׁלְחָה הַנַּעַר אִתִּי וְנָקוּמָה וְנֵלֵכָה וְנִחְיֶה וְלֹא נָמוּת גַּם אֲנַחְנוּ גַם אַתָּה גַּם טַפֵּנוּ". כפי שאנו קוראים גם תפקודו של יהודה כדובר בתיאור השיחה אינו מופיע בדברי יהודה אל יוסף.

לקראת הסיום, יהודה מדגיש פן רגשי חזק, שיש בו אף ביטוי לחרדה, למצב האב אם הם יחזרו ללא בנימין: "וְעַתָּה כְּבֹאִי אֶל עַבְדְּךָ אָבִי וְהַנַּעַר אֵינֶנּוּ אִתָּנוּ וְנַפְשׁוֹ קְשׁוּרָה בְנַפְשׁוֹ. וְהָיָה כִּרְאוֹתוֹ כִּי אֵין הַנַּעַר וָמֵת וְהוֹרִידוּ עֲבָדֶיךָ אֶת שֵׂיבַת עַבְדְּךָ אָבִינוּ בְּיָגוֹן שְׁאֹלָה".

הדיון עד עתה מעלה שיהודה אינו משקף בדיוק מה שקרה ומה שנאמר.

יהודה בוחר בדרך אחרת.

ייתכן, שיהודה קלט ש"השליט הזר" אינו זר כל כך.

הדרך בה פנה אליהם במלים: "וַיֹּאמֶר חָלִילָה", "עֲלוּ לְשָׁלוֹם אֶל אֲבִיכֶם", משקפת, כאמור לעיל, קרבה אנושית מסוימת.

מבחינה זו יהודה מתפקד היטב.

קשה להאשים את יהודה בסילוף או בשקר. יהודה בוחר, לפי הכתוב, להגיד מה שחשוב למצב המסוים בו מתקיימת השיחה.

יהודה רוצה לעורר רגשות וריגושים באותו "שליט זר" (בשלב זה).

לפי הבנתי, ליהודה ברור שבטענות ובנימוקים תבוניים בלבד הוא לא יצליח למנוע את אסירת בנימין ש"נתפס בגניבת גביע" מלכותי. הפעלת "לחץ" ריגושי יכול אולי להשפיע. יהודה אינו מעביר את כל האמת אבל את המסר החשוב הוא מתאר היטב.

אבל, זה רק שלב ראשון בסיפור, והקדמה לעיקר.

בשלב השני, לאחר התיאור המפורט, באופן מגמתי, בא הסיכום: "כִּי עַבְדְּךָ עָרַב אֶת הַנַּעַר מֵעִם אָבִי לֵאמֹר אִם לֹא אֲבִיאֶנּוּ אֵלֶיךָ וְחָטָאתִי לְאָבִי כָּל הַיָּמִים. וְעַתָּה יֵשֶׁב נָא עַבְדְּךָ תַּחַת הַנַּעַר עֶבֶד לַאדֹנִי וְהַנַּעַר יַעַל עִם אֶחָיו. כִּי אֵיךְ אֶעֱלֶה אֶל אָבִי וְהַנַּעַר אֵינֶנּוּ אִתִּי פֶּן אֶרְאֶה בָרָע אֲשֶׁר יִמְצָא אֶת אָבִי".

יהודה לוקח אחריות אישית מלאה, ומוכן לשאת בתוצאות!

הוא אינו מתחמק בהסברים, הוא אינו מנסה להטיל אחריות על מישהו אחר.

יהודה נטל על עצמו אחריות מלאה, כך הוא הבטיח לאביו.

אכן, תפקוד מופתי של אדם גאה ואמיץ, כראוי גם לכל מנהיג, בכל עת!!!

יהודה משקף את האמירה הידועה: "מַעֲנֶה רַךְ יָשִׁיב חֵמָה וּדְבַר עֶצֶב יַעֲלֶה אָף".

כמו שאומר רבינו בחיי: "דבר ידוע כי הדבור יש לו כוח גדול הן לטוב הן להפכו, והוא עיקר הוית האדם... על האדם לגדל נפשו ולהרגיל טבעו ולשונו במענה רך, כי המענה הרך ישקיט ויניח כעס הכועס, והדברים המעציבים שהם בהפך מענה רך, הם יולידו הכעס והחמה.

קבלת אחריות

דיבור רך ושקט

היש מתכון ראוי מזה למנהיג וגם לכל אדם???
מוות רצון אמפתיות לפרש אמת איומים הסרת אחריות הכסף מקוריות על מישהו אחר ריגושים פרשת ויגש
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
...אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2 איך לשכנע ילד לא לפעול באלימות? כאשר ילד נוקט באלימות, הורים ומחנכים מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגר גדול - כיצד לגרום לילד להבין שהאלימות אינה פתרון מתאים. אליעד כהן מציג גישה מפורטת ויסודית שמתמקדת בשינוי תפיסת הילד לגבי היתרונות והחסרונות של התנהגות אלימה. הוא מציין כי כדי...
תשובות לשאלות - גם אם אין תשובה, עדיין יש שאלה - למה *כל* התשובות, הן *שקר*?
...כי לפעמים נדמה לאדם שאין תשובה, דהיינו, שאי אפשר להבין את המציאות בשום דרך, ושבכל מקרה תמיד תהיה עוד שאלה. ואז האדם בטעותו, חושב להשקיט בכך את הרצון שלו להבין את המציאות. ובפועל, זה לא עובד. משום, שזאת לא האמת. כי ראשית כל, במקרה לגמרי דווקא כן יש תשובה. כי כל השאלות, מובילות בסופו של דבר לשכל חדש, שבו אין שום שאלה כלל. וזה נכון שאין תשובה, אבל יש הבנה, שבה אין שום שאלה כלל. כי כל התשובות היחסיות, הן תשובות של שקר. והאדם לעולם לא מצא לא מוצא ולא...
מחשבה טורדנית על התאבדות, למה אני חושב על התאבדות? למרות שהחיים שלי טובים, איך נוצרות מחשבות על התאבדות? למה אני רוצה להתאבד למרות שטוב לי? אולי אני משתגע? הדחקה בתת מודע, מה אני מדחיק? סימפטומים של הדחקה
מחשבה טורדנית על התאבדות, למה אני חושב על התאבדות? למרות שהחיים שלי טובים, איך נוצרות מחשבות על התאבדות? למה אני רוצה להתאבד למרות שטוב לי? אולי אני משתגע? הדחקה בתת מודע, מה אני מדחיק? סימפטומים של הדחקה
...התאבדות? למרות שהחיים שלי טובים, איך נוצרות מחשבות על התאבדות? למה אני רוצה להתאבד למרות שטוב לי? אולי אני משתגע? הדחקה בתת מודע, מה אני מדחיק? סימפטומים של הדחקה למה אנשים חושבים על התאבדות למרות שהחיים שלהם טובים? אנשים רבים חווים לעיתים מחשבות על התאבדות, גם אם לכאורה החיים שלהם טובים, הם בריאים בנפשם, מרגישים שיש להם הכל, אוהבים את החיים, ואפילו לא סובלים באופן גלוי. למרות כל זה, יכולה לעלות בהם מחשבה מטרידה על התאבדות. מדוע זה קורה? הסיבה המרכזית...
לעבוד מכל מקום שתרצה, לעבוד מאיפה שבא לך, שקרים של מנטורים לכסף, שיטות להיות עשיר, ללמוד איך לעשות כסף, איך לא לעבוד קשה? איך לעשות יותר כסף? איך להרוויח יותר כסף? לעבוד מהבית, לעבוד מבית קפה, לעבוד מהים, שיטות להתעשרות
לעבוד מכל מקום שתרצה, לעבוד מאיפה שבא לך, שקרים של מנטורים לכסף, שיטות להיות עשיר, ללמוד איך לעשות כסף, איך לא לעבוד קשה? איך לעשות יותר כסף? איך להרוויח יותר כסף? לעבוד מהבית, לעבוד מבית קפה, לעבוד מהים, שיטות להתעשרות
...מקום שתרצה, לעבוד מאיפה שבא לך, שקרים של מנטורים לכסף, שיטות להיות עשיר, ללמוד איך לעשות כסף, איך לא לעבוד קשה? איך לעשות יותר כסף? איך להרוויח יותר כסף? לעבוד מהבית, לעבוד מבית קפה, לעבוד מהים, שיטות להתעשרות מה הקשר בין העבודה מכל מקום לבין הצלחה? הרצאה זו עוסקת בשקרים שהמנטורים לכסף מספרים, כאשר הם טוענים שתוכלו להרוויח כסף מבלי לעבוד קשה, תוך כדי עבודה מכל מקום. אליעד כהן פותח בהסבר על האסטרטגיה של המנטורים שמבטיחים לעזור לאנשים להרוויח כסף בקלות...
Pullover, פול אובר בשכיבה, איך לגרום לפול אובר לעבוד על שרירי הגב? איך לגרום לפול אובר לעבוד על שרירי החזה? האם פול אובר הוא תרגיל טוב לחזה? האם פול אובר הוא טוב לשרירי הגב? מה ההבדל בין פול אובר כנגד פולי עליון לבין פול אובר בשכיבה כנגד משקולות? פול אובר עם משקולת, פול אובר בשכיבה על ספסל, פול אובר בפולי עליון, פול אובר בשכיבה כנגד משקולות, פשיטת כתפיים
...שרירי הגב? איך לגרום לפול אובר לעבוד על שרירי החזה? האם פול אובר הוא תרגיל טוב לחזה? האם פול אובר הוא טוב לשרירי הגב? מה ההבדל בין פול אובר כנגד פולי עליון לבין פול אובר בשכיבה כנגד משקולות? פול אובר עם משקולת, פול אובר בשכיבה על ספסל, פול אובר בפולי עליון, פול אובר בשכיבה כנגד משקולות, פשיטת כתפיים אז נחלקו החכמים על התרגיל פול אובר בשכיבה, האם הוא עובד יותר על החזה או על הגב. אז ראשית יש להסביר כי לגבי פול אובר בעמידה מול כבלים? מסכימים כולם כי...
האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? אין משמעות לחיים, יש משמעות לחיים, איך לחפש את האמת? איך לצאת מהשכל? איך השכל חושב? איך השכל מבדיל? אין הבדל בין יש לאין
האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? אין משמעות לחיים, יש משמעות לחיים, איך לחפש את האמת? איך לצאת מהשכל? איך השכל חושב? איך השכל מבדיל? אין הבדל בין יש לאין
...איך לחפש את האמת? איך לצאת מהשכל? איך השכל חושב? איך השכל מבדיל? אין הבדל בין יש לאין האם יש משמעות לחיים, או שאין משמעות בכלל? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית האם לחיים יש משמעות, או שאין משמעות כלל, ואיך אפשר לגשת לשאלה הזאת בדרך שונה. הוא מסביר שאנשים שונים מחפשים תשובות בדרכים שונות - יש אנשים שמחפשים את האמת, יש אנשים שמחפשים אושר, ויש גם אנשים שמחפשים רק לשם החיפוש עצמו. אליעד מתאר את הדינמיקה הזו בעזרת דוגמאות ברורות. למשל, יש אנשים שרואים אחרים...
בריאת העולם - איך נברא העולם? מי באמת יודע ואיך לדעת?
...איך נברא העולם, היא, שהכל אחד ממש, ושאין שום הבדל בין לפני לבין אחרי בריאת העולם. כי הצורה והיש, הם באחדות מוחלט עם המהות והאין, ואז ממילא אין שום שאלה כלל. או במילים אחרות, אין תשובה, כי אין שאלה, כי השאלה עצמה לא נכונה מצד האמת האמיתית. ואעפכ מצד הנפרדות שלנו, יש הבדל בין הצורה לבין מהותה. והשאלה היא, כיצד מתהווה הצורה מתוך מהותה, להיות ישות נפרדת ממהותה, תוך כדי זה שהמהות חייבת להחיות גם את הצורה עצמה, אעפ שהיא נפרדת ממנה. ואין מי שיודע באמת כיצד...
הצלחה וכישלון, מחיר ההצלחה, פחד מכישלון, מה המחיר של ההצלחה? להצליח בלי לפחד להיכשל, איך נוצר פחד מכישלון? מוטיבציה להצלחה, האם כדאי להצליח בחיים? למה לא כדאי להצליח בחיים? להצליח או להיכשל, התפתחות אישית
הצלחה וכישלון, מחיר ההצלחה, פחד מכישלון, מה המחיר של ההצלחה? להצליח בלי לפחד להיכשל, איך נוצר פחד מכישלון? מוטיבציה להצלחה, האם כדאי להצליח בחיים? למה לא כדאי להצליח בחיים? להצליח או להיכשל, התפתחות אישית
...ההצלחה? להצליח בלי לפחד להיכשל, איך נוצר פחד מכישלון? מוטיבציה להצלחה, האם כדאי להצליח בחיים? למה לא כדאי להצליח בחיים? להצליח או להיכשל, התפתחות אישית מהו המחיר של ההצלחה ומה הקשר שלו לפחד מכישלון? אליעד כהן מסביר שההצלחה תמיד מגיעה עם מחיר, והמחיר המרכזי הוא פחד מכישלון. המשמעות היא שככל שאדם מצליח יותר, וככל שהוא נהנה יותר מהצלחתו, כך הוא מפחד יותר מכישלון. ההיגיון הוא פשוט: כאשר אדם חווה הצלחה משמעותית, הוא מתחיל לחשוש מכך שהוא יאבד את מה שהשיג...
שיטות לטיפול בטראומה, איך לטפל בטראומה? איך להתמודד עם טראומה? פוסט טראומה מתאונת דרכים, פוסט טראומה אחרי תאונת דרכים, פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים, זיכרון טראומטי, חוויה טראומטית
שיטות לטיפול בטראומה, איך לטפל בטראומה? איך להתמודד עם טראומה? פוסט טראומה מתאונת דרכים, פוסט טראומה אחרי תאונת דרכים, פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים, זיכרון טראומטי, חוויה טראומטית
...לטפל בטראומה? איך להתמודד עם טראומה? פוסט טראומה מתאונת דרכים, פוסט טראומה אחרי תאונת דרכים, פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים, זיכרון טראומטי, חוויה טראומטית איך להפחית את הסבל מטראומה? כאשר אדם חווה טראומה קשה כמו תאונת דרכים, הוא עלול להיכנס למצב שבו הוא מפחד באופן קיצוני מכל דבר שמזכיר לו את האירוע הטראומטי. לדוגמה, אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים וניצל ממנה, עלול לפתח תגובה של פחד או חרדה מכל מה שקשור לכבישים או לרכבים, ואפילו לשמע הצליל של רכב מתקרב...
שיטות לתגמול עובדים, בונוסים לעובדים, תמרוץ עובדים, למה לתת לעובד יותר ממה שמגיע לו? איך לתת בונוסים בצורה נכונה? איך לתת בונוס לעובד מצטיין? איך לתגמל עובד? איך לגרום לעובד לרצות להשתפר? איך לגרום לעובדים להשתפר? איך להעניק לעובדים?
שיטות לתגמול עובדים, בונוסים לעובדים, תמרוץ עובדים, למה לתת לעובד יותר ממה שמגיע לו? איך לתת בונוסים בצורה נכונה? איך לתת בונוס לעובד מצטיין? איך לתגמל עובד? איך לגרום לעובד לרצות להשתפר? איך לגרום לעובדים להשתפר? איך להעניק לעובדים?
...איך לתת בונוסים בצורה נכונה? איך לתת בונוס לעובד מצטיין? איך לתגמל עובד? איך לגרום לעובד לרצות להשתפר? איך לגרום לעובדים להשתפר? איך להעניק לעובדים? למה חשוב לתגמל עובד יותר ממה שהוא מצפה לקבל? כאשר אנחנו רוצים שעובד יבצע את תפקידו בצורה טובה יותר, חשוב להבין שהתייחסות אליו כאל בן אדם ולא כאל מכונה או פועל, משפיעה באופן משמעותי על הביצועים שלו. עובד הוא לא רובוט ולא עבד, אלא אדם עם רגשות, ולכן כדי לגרום לו להשתפר, יש לגרום לו להרגיש מוערך, אהוב ומכובד...
מכתב אישי המופנה לכל הסקפטים שקשה להם להאמין שהחיים נועדו להגשמה.
...הסקפטים שקשה להם להאמין שהחיים נועדו להגשמה. אהלן המכתב הזה הוא בעיקר לעצמי לעשות לעצמי קצת סדר במה שנקרא לחיות. וכיוון שסוג הקושי - תסכול, שמתעורר בי כאני פוגשת אותך הוא מוכר וידוע לי גם ממפגשים אחרים, החלטתי בעצם להשתמש בך כדי לעזור לעצמי להבין כמה דברים. ברגע זה אני גם לא בטוחה שזה המכתב שתקרא, כי באמת אין לי מושג לאיזה כיוון זה יתפוס. לפני הכל, אין לכל מה שיכתב שום קשר אישי או הגנה על מישהו. אילו הם פשוט הרהורים שיש בתוכי כל פעם שאני פוגשת אדם...
הכניסה לבית, עפ"י תורת הפנג שוי
...שוי הכניסה לבית הינה חשובה לא פחות מפנים הבית. כאשר יועץ פנג שוואי נכנס לביתך, הוא מביט ראשית על סביבת הבית וכניסתו, ורק לאחר מכן על פנים הבית. כניסת הבית חשובה ביותר בייעוץ פנג שואי היות והינה מסמלת את הצי הנכנס לביתך. מהו צי? צי הינו חומר אנרגטי אשר נמצא בכל מקום, חומר וגוף. בכל בית קיים צי אך קיימים שני סוגי צי - צי טוב וצי מאתגר, החשוב הוא שהצי הטוב יכנס לביתך, כך גודל ההזדמנויות יגדלו ויגיעו לביתך, הזדמנויות טובות עבור כל תחום חיים. כאשר הצי...
הו'אופונופונו - הדרך הקלה והפשוטה ביותר לנקות את החיים
...לנקות את החיים הדרך הקלה והפשוטה ביותר לנקות את החיים ממחשבות שליליות ומאירועים שליליים בחייכם, הדרך להגיע ולרפא את מקור האמונות הלא מודעות המושכות אירועים שליליים לחייכם - דר גו ויטלה מיוצרי הסרט הסוד. הואופונופונו היא שיטת ריפוי שמשתמשות בה הקהונות, המרפאות ההוואיות ומקורה במסורת השבטית העתיקה של הוואי. הואופונופונו היא שיטת ריפוי רוחנית. אי אפשר להבין אותה דרך הראש, באינטלקט שלנו, כי היא יוצאת מתוך נקודת הנחה שאנחנו לא מורגלים בה, היא יוצאת מתוך...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה? אהבה, זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...ולדורף בבית הספר התיכון ? בכתה ט לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיסיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים)...
בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?. בית הכלא השמור בעולם שאין שום אפשרות בעולם לצאת ממנו, ובית הכלא הזה הוא הרצון העצמי של האדם. הרצון של האדם, זה שהאדם רוצה דברים זה הכלא הגדול בעולם. וזה בית הכלא השמור בעולם כי אי אפשר לצאת ממנו. המהות של כלא - מקום מוגבל - מקום שמחליטים לך, נותנים לך לעסוק עבודות פרך. מענים אותך ולא משלמים לך אם זה אכזרי יותר. בית הכלא זה הרצון העצמי של האדם, מאמלל אותו...
יוסף בעל החלומות - מהיכן מגיעים החלומות של יוסף?
...מהיכן מגיעים החלומות של יוסף? תשובה. יוסף, הוא דמות שמוזכרת בתורה, שחלם חלומות. החלומות של יוסף, קיבלו פרשנויות רבות, מאז ועד היום. יוסף, ידע גם לפרש חלומות של אנשים אחרים. אבל, מהיכן מגיעים החלומות? כל עוד לא נדע, לא נבין. כדי, להבין מה זה חלום, צריך להבין איך פועלים ומתפקדים, התודעה והגוף הפיזי. לאחר שנדע, נוכל להבין שהחלומות הם פרוש שגוי שלנו, כתוצאה מחוסר ההבנה לזהותנו האמיתית ולמציאות האמיתית, והם אינם רלוואנטיים לחיינו. אנסה להסביר מהו חלום:...
התמכרות למזון - מבוא
...שבו חשים תשוקה לאכילת מאכלים מסוימים בעלי פוטנציאל ממכר, אשר גורמים לנו הנאה ותחושת סיפוק רגעית. התמכרות למזון הפכה בעידן השפע לבעיה נפוצה ומוכרת בקרב אוכלוסיית העולם המערבי. בעידן המודרני התמכרות למזון ברוב המקרים נובעת מאכילת מזונות המכילים חומרים מעוררים - סוכר מזוקק ופחמימות. דוגמאות בולטות לכך הם מאכלים כמו שוקולד, אשר גורם להפרשת הורמונים שמספקים תחושת הנאה, או קפאין, שגורם לתחושת עוררות ומרץ בגוף. בניגוד להתנהגויות רבות הנחשבות להתמכרות, כמו...
כוסמת - הכוסמת לשובע ולרזון
...משפחת הדגנים למרות שהיא אינה דגן, מוצאה ממשפחת הארכוביתיים, היא אינה מכילה גלוטן ומצויינת עבור חולי צליאק הרגישים לגלוטן החיטה. הכוסמת מכילה סיבים תזונתיים, חלבונים ומינרלים חיוניים כמו ברזל, מגנזיום, זרחן אשלגן, ואבץ. מינרלים המעורבים בתהליכים ביוכימיים שונים בגופינו ואחראים על תפקוד תקין של המערכת החיסונית. כמו כן הכוסמת מכילה חומצות אמינו חשובות ועוד ויטמינים החשובים לבריאותינו. בכוסמת נמצאים חומרים אנטי אוקסידנטים לדוג חומר בשם רוטין המונע דלקות...
בודהיזם - ארבעת מוקדי הקשב - סטיפטהנה
...הקשב - סטיפטהנה ארבעת מוקדי הקשב Maha Satipatthana Sutta Digha Nikya, 22 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו. להם יש עיר מסחר בשם קמסדהמה ושם פנה הבודהה אל הנזירים: נזירים! , - אדוני, הם השיבו. והבודהה אמר: נזירים, קיימת דרך אחת זו לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמות כאב ועצב, להגיע אל הדרך הנכונה, להגשמת ניבאנה - וזו היא ארבעת היסודות למודעות. מהם הארבעה? הנה, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, במודעות ובהכרה בהירה, לאחר...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תחושת תמיהה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תחושת תמיהה, איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושת תמיהה, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי, מאמן אישי למנהלים, טיפול נפשי בנושא תחושת תמיהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 30_05_2025 השעה 06:28:24 - wesi4