🖨הארה ספונטנית מבחירה \ מודעות ושמחה שאינה תלויה בדברלכל אדם יש מידה מסוימת של שמחה שאינה תלויה בדבר בחייו, אצל ילדים המצב המנטלי והרגשי מאפשר להם לומר "אני מרגיש טוב כיוון שלא קרה לי שום דבר רע". אצל מבוגרים בדרך כלל המצב מתהפך והם אומרים "לא קרה לי שום דבר טוב אז אני עצוב". בפוסט זה אסביר מהו מנגנון השמחה הבלתי תלויה מנקודת מבטי וכיצד למעשה להתחבר אליה ולהגיע למה שהרבה מכנים "הארה" לבסוף.
נאמר על ידי אלאן וואטס, שבזה שאנו מוותרים על השליטה - אנו משיגים אותה, ובדוק את סוג השליטה שרצינו. זה כאילו יש לנו מערכת יחסים אוהבת עם היקום, אבל אנחנו לא מחליטים בשבילו, מה לעשות עבורנו. אנחנו מאפשרים לו להחליט. שימו לב שזו הדרך שבה הגוף שלכם עובד, אתם לא צריכים להחליט מה תאי העצב שלכם יעשו, אתם העברתם את הסמכות הזאת הלאה
במידה ואתם עושים הפרדה בין כל מה שהוא לא אני לכל מה שהוא אני, אתם צריכים להבין שהאקט, של לסמוך על כל מה שהוא לא אתם, לבסוף שווה לאקט של לסמוך לחלוטין על כל מה שאתם. כלומר - כאשר אתם סומכים לחלוטין על היקום, אתם סומכים לחלוטין גם על עצמכם, ואין דרך אחרת. הרי. אתם אינכם יודעים מהיכן הבחירות שלכם מגיעות.
אתם קוראים את הפוסט הזה כי בחרתם הבוקר להיכנס לפייסבוק, בחרתם להיכנס לפייסבוק כי רציתם דבר מה מסוים, כאשר יש לאדם רצון, על האדם
להבין שהרצון הזה מושתת על רשת של רצונות אחרים שבנויים בצורת פירמידה הפוכה. יש לאדם המון רצונות כשרובם הם רצונות שנמצאים בראש הפרימידה, כלומר - הם רצונות שנובעים מתוך רצונות אחרים - עמוקים יותר. הרצון של האדם שיאהבו אותו יכול לגרום לו לרצות בת זוג, הערצה בעבודה, הורים תומכים ועוד. אך במידה והרצון בפני עצמו תחושתית היה מתמלא, כל שאר הרצונות הנגזרים ממנו היו מבוטלים ולא היה צורך למלאם.
ככה למעשה נטען בקבלה שכל הרצונות נובעים לבסוף מרצון שורשי אחד של האדם, שהוא הרצון המוחלט של האדם (הרצון האין סופי). במידה והאדם ישאל את עצמו על כל רצון שיש לו, מאין רצון זה נובע, הוא בסופו של דבר יגיע דרך כל הרצונות לאותו רצון שורשי. במידה ורצון זה מתמלא נאמר - שהאדם מגיע לדרגת חוסר רצון. (דרגת אין שאלה). במצב זה האדם בו זמנית רוצה ולא רוצה, בו זמנית חושב ולא חושב וכו, ומתחבר לאחדות האמתית של המציאות (הארה).
חשוב להבין, בהקשר למחלקה הראשונה בפוסט, שדיברה על כך שכאשר אתם סומכים לחלוטין על היקום, אתם סומכים לחלוטין גם על עצמכם, הרי אתם אינכם יודעים מהיכן הבחירות שלכם מגיעות... שכל הבחירות שלכם מגיעות מתוך הרצון, וכל הרצונות נובעים מתוך אותו רצון ראשוני, ואותו רצון ראשוני הוא אינו בשליטת האני של האדם.
על האדם להבין שאושר שאינו תלוי בדבר, כשמו - אינו תלוי בדבר. אך במידה והאדם איננו חושב שהוא מרגיש אושר שאינו תלוי בדבר בחייו, עליו להשתמש בשיטת ההיפוכים ולשאול את עצמו - מדוע אני חווה בחי סבל אשר תלוי בדבר. ובכך לקחת את כל הדברים שהוא חושב שהוא סובל מהם ולפתור אותם בעזרת המודעות. ואפרט כיצד:
ילדים קטנים שמחים ללא תלות בדבר, אך כאשר קורה להם משהו רע, הם עדיין עלולים להיות עצובים או לכעוס. עלינו כעת לפרט מהי התחושה שאותה האדם מכנה "סבל" ומהי התחושה אשר האדם מכנה "אושר". ולמעשה - התחושה שנקראת אושר = שהאדם חושב שהמציאות כרצונו. והתחושה שנקראת "סבל" = שהאדם חושב שהמציאות לא כרצונו. נאמר שמידת האושר והסבל כנגד מידת הרצון. ככל שהאדם רוצה יותר דבר מה - במידה וישיג אותו הוא יהנה ממנו ובמידה ולא הוא יסבול ממנו. במידה והאדם רוצה משהו אבל בצורה מועטת, בהתאם גם מידת האושר והסבל כאשר ישיג או לא ישיג אותו. כלומר האושר והסבל הם למעשה מילות קיצור לדרך שבה האדם מתאר עד כמה הוא שבע רצון מהמציאות ביחס לרצון שלו.
וכעת עלינו להבין לעומק מהו רצון, ומדוע הוא מתקיים באתר. וכפי שנאמר - כל הרצונות של האדם נובעים לבסוף מרצון אחד שורשי, אשר נסתר מהאדם ברמת חיי היום - יום. ועל מנת שיוכל האדם להבין את אותו רצון, עליו ראשית להבין את הדבר הקרוב אליו ביותר - את עצמו.
וה"אני" של האדם למעשה = מודעות. ואפרט: כאשר האדם חווה את עצמו הוא חווה את העובדה שהוא מודע אליו. האדם שם את התגית "אני" על כל מה שהוא מודע אליו. אם אדם אומר דבר מה, ונשאל את האדם איך ידעת שאמרת את זה? הרי שהוא יענה בפשטות - שמעתי את מה שאמרתי. וכאשר נשאל את האדם כיצד אתה יודע ששמעת את זה? והאדם יענה שהוא מודע לכך שהוא שמע את זה. כלומר - הוא מודע לחוש השמיעה. בדיוק באותה דרך - מודע האדם לשאר החושים במידה מסוימת, ומובנת באדם - מעין מודעות סלקטיבית.
אנו הרגל שלי, היד שלי, הגוף שלי, המוח שלי, אך של מי כל אלו? מי הוא זה שכל אלו הם בבעלותו? למעשה - האני האמיתי של האדם הוא המודעות, בעוד שישנו אני נוסף, שאותו האדם חווה כ"אני" והוא למעשה מכונה בהמון שפות EGO אגו, או PERSONA פרסונה. אותה חוויית אני שקרית היא למעשה עשויה אך ורק מאוסף זיכרונות מחשבות דימויים ורצונות. אותה חוויית אני היא למעשה תופעה פסיכולוגית אשר מתרחשת אצל בני האדם בשלב מסוים בבגרותם. לעתים כאשר נביט בעיניו של ילד לא נמצא זכר לאגו \ עצמיות נפרדת.
אנו אומרים הלב שלי פועם, הקיבה שלי עובדת, אנו לא אומרים אני מפעים את ליבי, או משתמש בקיבה שלי. מנגד לכך, אנו אומרים: אני מזיז את הרגל שלי, אני מרים את היד. כלומר שימו לב שיש אספקטים מסוימים במערכת האורגנית שאנו מתייחסים אליהם ביחס למילה אני, וישנם כאלו שאנו מקבלים את התחושה שהם פועלים מאליהם.
ברמה החושית - אנו חווים את העין שלנו בתור מה שאנו רואים, אנו חווים את האוזן שלנו בתור מה שאנו שומעים ואת הלשון בתור מה שאנו טועמים. שימו לב שכל חוש עובד מבפנים כלפי חוץ, לא ניתן לראות את העין, לשמוע את האוזן או לטעום את הלשון. בדיוק באותו האופן - אנו חווים את חוויית האני שלנו כחוויה של העולם אשר מקיף אותנו.
ניתן להסתכל על העולם שאנו תופסים כחיצוני כפנימי, ועל העולם שאנו תופסים כפנימי כחיצוני, בדיוק באותו האופן שניתן לומר שהאין - ישנו. ושהיש - איננו.
בכדי להגביר את רמת השמחה שאיננה תלויה בדבר באדם - עליו ראשית לעבוד על המודעות שלו, ניקח משהו ספציפי נגיד רגש של דיכאון \ פחד בגוף. אנו כבר יודעים שהוא מורכב מ2 חלקים. מודעות לכך שאנו מרגישים אותו, והרגש עצמו. אלו 2 האלמנטים בתפיסה שמחויבים. למה אנשים שכועסים עושים שטויות? כי יש להם הרבה כעס ביחס למודעות לכעס. כלומר אין להם מודעות עצמית כשהם כועסים. למה מי ששותה עושה שטויות או שמח מאוד נגיד ושוכח מהצרות? כי הוא פחות מודע למודעות של עצמו ולכן יש פחות מודעות על המודעות העצמית לכך שהאדם בסבל.
תדמיינו קערה עם חצי שמן חצי מים. ככל שיש יותר שמן בקערה יש פחות מים בקערה ביחס לשמן. כלומר אנו פחות שמים לב לשמן, וההפך - אם היו יותר מים היינו שמים לב יותר למים, כלומר היו יותר מים בקערה משמן.
תדמיינו שכל אלמנט באני שלנו מורכב מ2 היביטים, מהדבר עצמו, ומכך שאנו מודעים לו. יש לנו מחשבות, ויש את זה שמודע למחשבות, יש את הרגשות ויש את החלק שמודע לרגשות. יש את הגוף ויש את המודעות לגוף. בלי המודעות "אתה \ את" לא שם. האני שלך לא שם.
במידה ויש לאדם סבל שתלוי בדבר עליו להגביר את המודעות שלו אל אותו הדבר, כי הסבל עובד בדומה לקרחון, כשהחלק המרכזי שממנו נובע הסבל - נסתר בתת המודע, ואנו חווים במודע רק "טפטופים" \ "זליגה" של תחושות הסבל מתת - המודע למודע. ככל שהאדם יגביר את המודעות שלו למה שהוא חווה הוא יבין אותו יותר, כי הוא יהיה מודע יותר במהלך המחקר שלו לאספקטים אשר הסתתרו בתת המודע, וכעת הם צפים ומוכנים להתמודדות, הכרה וריפוי.
שמח בחלקו - מהו *השקר* של העשיר ששמח בחלקו?שמח בחלקו - מהו *השקר* של העשיר ששמח בחלקו?שמח בחלקו - מהו השקר של העשיר ששמח בחלקו? האם באמת אפשר להיות שמח בחלקך? ישנו ביטוי נפוץ וידוע שאומר: איזהו עשיר? השמח בחלקו. לפי אליעד כהן, הביטוי הזה הוא אחד השקרים הנפוצים והעמוקים ביותר שהאדם מספר לעצמו. הוא מסביר בצורה מפורטת ועמוקה מדוע השמח בחלקו הוא למעשה אשליה בלתי אפשרית כמעט לחלוטין, ולמה ההצהרה הזאת לא באמת עוזרת לאדם להיות מאושר או שלם בחייו. למה הביטוי שמח בחלקו הוא שקר? לפי אליעד כהן, כשאומרים לאדם שהוא יכול לגרום לעצמו להיות שמח בחלקו, משקרים לו. אם האדם אכן היה מסוגל להיות שמח בחלקו לחלוטין, פירוש הדבר שהוא לא היה רוצה לשנות שום דבר במציאות שלו, גם לא את הדברים הרעים או ... הרצוי ביותר מבחינתו, ואין שום אפשרות, אפילו תאורטית, לשפר את הרגשתו. הוא מביא כדוגמה אדם חולה, שאומרים לו תהיה שמח בחלקך שאתה לפחות חי. אולם במציאות, אם האדם החולה מקבל הזדמנות להבריא ולקחת תרופה, הוא ישמח לשנות את המצב. אם הוא באמת היה שמח בחלקו באופן מוחלט, הוא היה מסרב לתרופה, כיוון שהוא היה רוצה בדיוק את המצב הנוכחי שלו - חולה. כיצד הדוגמה של האדם הרעב ממחישה את השקר? דוגמה נוספת שמובאת היא של אדם רעב. לכאורה, אדם ששמח בחלקו אמור להיות מאושר גם כאשר הוא רעב או צמא, ולמעשה לא היה לו צורך לאכול או לשתות. אך במציאות, כל אדם רעב או צמא יחפש מזון או מים, מה שמוכיח שלמעשה הוא לא באמת שמח במצבו הנוכחי. הוא עדיין מעוניין לשנות את מצבו. מדוע העשיר ששמח בחלקו הוא לא באמת עשיר? אליעד מסביר שגם אם אדם אומר שהוא שמח בחלקו, בפועל, תמיד ניתן לשמח אותו יותר. לדוגמה, אם לאדם יש כמות מסוימת של כסף והוא טוען שהוא שמח, אך כשמציעים לו יותר כסף הוא מיד שמח יותר, ברור שבמצב הקודם הוא לא היה לגמרי שמח. אם באמת היה שלם, שום תוספת לא הייתה משנה את רמת השמחה שלו. דוגמה נוספת שהוא מביא היא של אדם עיוור שלא אכפת לו מצבע החולצה שהוא לובש, כי הוא כלל ... בין צבעים. אם אותו אדם יקבל חולצה בצבע אחר, זה לא ישנה לו דבר. אך אם ירגיש שינוי כלשהו בשמחה שלו כשהחליפו לו את החולצה, זה מעיד שבפועל היה אכפת לו קודם לכן, והוא לא היה באמת שמח בחלקו. מדוע האדם לא מסוגל להגיע לשלמות של שמח בחלקו? האדם, מעצם טבעו, תמיד יחווה חוסר מסוים. גם אם יתנו לאדם את כל העולם, הוא תמיד ירגיש שחסר לו משהו. תמיד תהיה לו תחושה פנימית שמשהו לא שלם, שמשהו נוסף יכול היה להפוך אותו לשמח יותר. במצב כזה, האדם לעולם לא באמת יהיה שמח בחלקו. אם האדם באמת היה שמח באופן מוחלט, שום דבר לא היה חסר לו, והוא לא היה רוצה לשנות את מצבו לעולם. אדם כזה היה ... שהוא, בלי אפשרות לשינוי. אך האדם המצוי לא מסוגל להגיע למצב כזה בפועל. כיצד אפשר לדעת שאתה באמת לא שמח בחלקך? אליעד מסביר שאדם ששמח בחלקו צריך להיות מסוגל לשמוח גם כשהוא חווה רגשות שליליים כמו דיכאון, עצבות וכאב. אדם כזה אמור לרצות את המצב השלילי, לראות בו שלמות אמיתית. אם האדם לא רוצה להרגיש רע, אז הוא בעצם מודה שהוא לא באמת שמח במצב הזה, והוא רק משקר לעצמו כשהוא טוען שהוא שמח בחלקו. האדם תמיד שואף להרגיש טוב יותר, וזו ההוכחה לכך שהוא לא שלם. כל ניסיון לשכנע את עצמו שהוא שמח בחלקו כשהוא מרגיש רע רק מדגיש את העובדה שהוא בעצם לא שלם ולא באמת מרוצה ממצבו. מה הדרך האמיתית ... את השלמות שבכל דבר, גם ברע. רק מי שיבין זאת יגיע למצב בו הוא לא יצטרך יותר לנסות להיות שמח בחלקו באופן מלאכותי, כי הוא באמת יראה את השלמות בכל מצב. אליעד קורא לאדם להפסיק להשתמש בסיסמאות שווא כמו ... במקום זאת, האדם צריך להיות אמיתי, לחפש את האמת ולהגיע להבנה אמיתית של המציאות שבה הוא חי. איך להיות שמח בחלקי? מה השקר של השמח בחלקו? האם אפשר באמת להיות מאושר? מהו אושר אמיתי? למה אני לא מצליח להיות שמח בחלקי? האם אפשר לשמוח גם כשמרגישים רע? שמח בחלקו - מהו השקר של העשיר ששמח בחלקו? הפעם אני רוצה לדבר על אחד השקרים בעולם, והשקר הוא על השמח בחלקו. מה זאת אומרת? כפי שאמרנו, האדם סובל בחייו בגלל השקרים שהוא משקר את עצמו. ויש שקר נפוץ, שאומרים, איזהו עשיר השמח בחלקו וברור שאם אדם יהיה שמח במה שיש לו, בחלק שלו, ברור שהוא יהיה שמח ומאושר. ואיפה השקר. השקר ... להיות שמח יותר, כי אם בשלמות אתה שמח בחלקך אין שום אפשרות לרצות עוד כלום כדי שיגרום לך יותר שמחה. ומי שבאמת שמח, אמור להיות שמח גם שהוא בדיכאון ומרגיש רע אבל האדם לא רוצה להרגיש רע, או עצוב, ... רע? מהי המציאות? ומי שיבין את הדברים, יבין את השלמות יבין שאין צורך, או אין רצון כלשהו שיגרום ליותר שמחה וממילא יהיה שמח בחלקו.
למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאושלמי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאושלמי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב? אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח ... באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו האדם העצוב קונה באופן אימפולסיבי מתוך צורך רגשי חזק בנחמה או פתרון מיידי. כיצד השמחה של הלקוח משפיעה על המכירה? מצד שני, כשלקוח נמצא במצב רוח טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר למכור לו. אך גם כאן קיימת ... הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר. למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר? אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח בעצם אומר לעצמו שיש משהו שלא מתאים לו במציאות. לקוח שמח יכול להרשות לעצמו לחוות את החוויה הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון ... לשאול באופן מפורש: האם המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך אותו? לסיכום, למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או עצוב? אליעד מסכם שאין תשובה חד - משמעית לשאלה למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי במצב הנפשי של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. לקוח עצוב עשוי לראות חסרונות ולהימנע מקנייה, אך אם הוא מחפש נחמה או פתרון רגשי, הוא דווקא יקנה בקלות רבה יותר. לעומת זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא ... איך מצב רוח משפיע על שכנוע לקוחות? מהי קנייה רגשית ואיך נמנעים ממנה? למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב? השאלה המרכזית שנידונה היא למי יותר קל למכור - ללקוח שנמצא במצב רוח טוב, או ללקוח שנמצא במצב רוח רע? האם אנשים קונים יותר כשהם שמחים, או דווקא כשהם עצובים? התשובה היא שאין תשובה חד משמעית, משום שלפעמים קל יותר למכור ללקוח עצוב ולפעמים קל יותר למכור ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה מוצר כאשר הוא חושב שהמוצר ... על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין במוצרים שיכולים לשפר את מצבו. השפעת השמחה על תהליך הקנייה לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, החשיבה שלו נוטה להיות חיובית יותר. הוא רואה ... אך גם סכנה עבור הקונה, משום שהוא עלול לבצע רכישה אימפולסיבית מתוך צורך רגשי ולא מתוך החלטה רציונלית. כיצד שמחה יכולה דווקא להקשות על מכירה? מנגד, דווקא כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, הוא עשוי להיות פחות נלהב לקנות. ... לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך לתקן משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: רגע, האם אני באמת צריך את זה? האם זה ... המסקנה: הכל תלוי בגישה של הלקוח בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה האם קל יותר למכור ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי בגישה של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. אם הלקוח נמצא במצב של עצבות ... אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה. איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות? כדי להימנע מהחלטות רכישה המושפעות מעצב או משמחה בלבד, חשוב שהקונים יבדקו באופן אובייקטיבי האם המוצר באמת מתאים להם, במקום לקנות מתוך דחף רגשי. לעיתים אדם לא ... עשוי לראות חסרונות במוצר ולסרב לקנות, אך אם הוא מחפש דרך להרגיש טוב יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת ... הבאה למי יותר קל למכור, לאיזה סוג של לקוח יותר קל לגרום לו לקנות האם ללקוח עצוב או לקוח שמח, מתי יותק קל למכור לאנשים כשהם עצובים או כשהם שמחים? וכל אחד עכשיו שיחשוב בראש שלו מה הוא חושב האם יותר קל לשכנע לקנות לקוח עצוב או לקוח שמח ועכשיו אני אגיד מה אני חושב. אז התשובה היא כדלקמן לפעמים יותר קל לשכנע למכור ללקוח עצוב ולפעמים יותר קל למכור ללקוח שמח ואני אסביר במה זה תלוי ואיך זה עובד. אז התשובה היא פשוטה בשביל שלקוח יקנה את המוצר הוא צריך ... ירצה את המוצר והוא יאשים את המוצר, והוא יוציא את העצבים על המוצר וכו. אבל לעומת זאת לקוח כשהוא שמח אז הראש שלו מכוונן לראות את הדברים הטובים שיש בחיים לראות יותר יתרונות מחסרונות, לראות את הטוב שיש בכל דבר וכו כי הרי לכן הוא שמח ואז ממילא יש יותר סיכוי שהוא יקנה את המוצר כי גם אם המוצר לא כל כך טוב עדיין באופן ... הטוב וחושב חיובי מה שזה לא יהיה ולכן יש יותר סיכוי שנמכור מוצר ושנסגור עסקה דווקא עם לקוח כשהוא שמח. יחד עם זאת אותו דבר יכול להיות הפוך ולמה הפוך אני אסביר בצורה מאוד פשוטה יש מצבים שבהם לקוח ... משהו להיאחז בו כדי להיות מאושר ולכן הוא דווקא כן יקנה את המוצר. ולעומת זאת אם נגיד בן אדם שמח ונבוא למכור לו מוצר דווקא בגלל שהוא שמח והוא מרגיש יותר שלם עם עצמו לכן הוא דווקא יכול להיות שהוא יעביר יותר ביקורת על המוצר ויגיד רגע ... הזאת משהו שהוא לא טוב לי משהו שלא ממלא לי את החסרונות שלי. ומה שקורה זה שבן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו, זה תהליכים שקורים בתת מודע של הלקוח בן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו להעביר ביקורת על המוצר בלי להרגיש רע, כן המוצר הזה לא טוב לי לא מתאים ... כן המוצר הזה מתאים לי. ולכן בשורה התחתונה למי יותר קל למכור מוצר ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח? אז זה תלוי בלקוח מה הוא רוצה באותו רגע, אם הוא עצוב והוא במצב שהוא מאשים את כולם והוא ... רע לו אי אפשר למכור לו כי הוא עכשיו רוצה להזדהות יותר עם הרע שבתוכו. לעומת זאת בן אדם שמח הוא עכשיו בקטע טוב הוא רוצה לפרגן לעצמו, הוא החליט לשקר את עצמו או לא לשקר את עצמו ולראות רק את הטוב בוא נמכור לו מוצר הוא יקנה הכל יפה אתה שמח תעשה טוב לעצמך. לעומת זאת יש גם את המצב ההפוך שדווקא הבן אדם העצוב מרוב שהוא רוצה להיאחז במשהו ... לקנות גם מוצר שלא מתאים לו, למה? כי הוא רוצה להיאחז במשהו שייתן לו תקווה, לעומת זאת הבן אדם השמח אי אפשר לעבוד עליו. ולעומת כל אלה יש בן אדם שהוא נצמד לאמת וכשהוא נצמד לאמת אז אי אפשר ...
למי יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רעלמי יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רעלמי יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב ... מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רע מהי השפעת מצב הרוח של המוכר על הצלחת המכירה? המוכר, בין אם שמח ובין אם עצוב, מתמודד עם חוויות רגשיות שונות שיכולות להשפיע על תהליך המכירה. תהליך זה כולל שילוב של שמחה ועצב, שמשפיעים על המוטיבציה של המוכר והיכולת שלו לשכנע את הלקוח לקנות את המוצר. מהו תפקיד הרגש במכירה? לכל תהליך מכירה יש אלמנטים של שמחה ועצב. המוכר מוכר את המוצר כי הוא רואה בכך יתרון, אך גם מתוך תחושת חיסרון שהוא שואף למלא. המוכר לא היה מנסה למכור אם היה מרגיש שלם לחלוטין. מצב הרוח של המוכר משתנה בין רגעים של שמחה ועצב, כל אחד מהם ממלא תפקיד חיוני בתהליך. כאשר המוכר עוסק במכירה, הוא גם קצת עצוב, כי הוא מזהה את החיסרון שהוא שואף למלא, אבל גם שמח כי הוא מאמין שהמכירה תביא לו תועלת שתשפר את מצבו. האם למוכר שמח או למוכר עצוב קל יותר למכור? בהנחה שהמוכר לא מתפרץ על הלקוח, ניתן להבחין כי באופן כללי, מוכר שמח עשוי למצוא שקל יותר למכור. הסיבה לכך היא ששמחה נובעת מהתמקדות בטוב שיש בכל דבר, בעוד שעצב נובע מהתמקדות בחסרונות. מוכר שמח ימצא שקל יותר להתגבר על התנגדויות הלקוח ויראה את היתרונות בתהליך המכירה. לעומתו, מוכר עצוב עשוי להרגיש כל התנגדות ... תחושת הצורך במכירה עשויה להניע אותו להעמיק את המאמץ. מסקנה לסיכום, לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי אם מוכר שמח או עצוב מוכר טוב יותר. כל אחד מהם מציב אתגרים ויתרונות שונים בתהליך המכירה. מוכר שמח עשוי להתמודד עם התנגדויות בקלות רבה יותר, בעוד שמוכר עצוב עשוי להיות מוכן להשקיע יותר מאמץ במכירה מתוך תחושת צורך לשיפור מצבו. השפעת מצב רוח על מכירות מוטיבציה במכירה הקשר בין שמחה ועצב במכירות איך לשפר מכירות ולהתמודד עם התנגדויות מצב רוח במכירה השפעת מצב הרוח של המוכר על המכירה כאשר בוחנים את השאלה האם למוכר שמח או למוכר עצוב קל יותר למכור, חשוב להבין שלא מדובר על מצב שבו מוכר עצוב מתפרץ על הלקוח או שופך עליו מים בשל תסכולו. אלא ההנחה היא ששני המוכרים, בין אם הם שמחים או עצובים, מנסים למכור ללקוח בצורה נורמטיבית ומקצועית. השילוב בין שמחה לעצב בתהליך המכירה כל תהליך של מכירה, כמו כל פעולה אחרת, כולל בתוכו אלמנטים של שמחה ושל עצב. כל מוכר הוא גם קצת שמח וגם קצת עצוב, וזה נובע ממערכת הצרכים והתועלות שהוא מחפש להשיג דרך המכירה. המוכר לא היה מוכר את המוצר ... היה מנסה למכור, שכן הוא לא היה מאמין שהמכירה תביא לו תועלת. המשמעות היא שבכל מכירה יש שילוב בין שמחה לבין עצב - העצב מייצג את החיסרון שגורם למוכר לרצות למכור, והשמחה היא האמונה שהמכירה תביא לו משהו טוב. היכולת לשכנע לקוח תלויה במצב הרוח של המוכר על מנת שהמכירה תתבצע, ... תשתלם לו. ככל שהוא רואה במכירה מקור לתועלת רבה יותר, כך הוא יהיה מוכן להשקיע בה יותר מאמץ. מוכר שמח מול מוכר עצוב - מי מוכר טוב יותר? באופן כללי, מוכר שמח עשוי למצוא שקל יותר למכור. הסיבה לכך היא ששמחה נובעת מכך שאדם רואה את היתרונות שבמציאות, בעוד שעצב נובע מהתמקדות בחסרונות. מוכר שנמצא במצב רוח טוב יתמודד עם ... גישה חיובית יותר. לעומתו, מוכר שנמצא במצב רוח ירוד עשוי לראות כל קושי כתסבוכת ולהתייאש מהר יותר מהתהליך. כיצד שמחה משפיעה על יכולת ההתמודדות עם קשיים? כאשר מוכר נתקל בקושי במכירה, כמו התנגדות של לקוח, תגובתו תלויה בגישתו. מוכר ... משאבים ומאמץ בניסיון לשכנע את הלקוח, משום שבעיניו ההצלחה במכירה היא קריטית לשיפור המצב הרגשי או הכלכלי שלו. מוכר שמח עלול להיות אדיש למכירה לעומת זאת, מוכר שמח עשוי להרגיש שהוא לא חייב להתאמץ מדי. אם הכל טוב מבחינתו, הוא עשוי לחשוב: למה לי להתעקש? אני לא חייב את המכירה הזאת, מה שעלול להוביל לפחות השקעה במכירה. ישנם מוכרים שמחים שיגידו לעצמם שאין להם צורך לדחוף את הלקוח לכיוון הקנייה, ולכן עשויים למכור פחות. השוואה ללקוחות עצובים ושמחים נושא דומה ניתן לראות גם אצל לקוחות: לקוח עצוב יכול להיות כזה שיאמר אני לא צריך את המוצר הזה, ... שנאחזים במכירה כדי לנסות לשפר את מצבם. מסקנה אין תשובה חד משמעית לשאלה מי מוכר טוב יותר - מוכר שמח או מוכר עצוב. מצד אחד, מוכר שמח יתמודד טוב יותר עם קשיים וימצא שקל יותר להתגבר על התנגדויות של לקוחות. מצד שני, מוכר עצוב עשוי להיות ... של מכירות שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב לשאלה הבאה והיא למי יותר קל למכור למוכר עצוב או למוכר שמח או במילים אחרות איך משפיע מצב הרוח של המוכר על המכירה שלו ללקוח. אז ברור לצורך העניין שאם יש ... אז ברור שהמכירה כנראה לא תצא לפועל אז כמובן שלא מדובר על זה אבל בהנחה ששניהם ינסו למכור המוכר השמח והמוכר העצוב, יש לדוגמה מלא סטנדאפיסטים שהם עולים לבמה ומאוד שמחים אבל בתוך תוכם הם עצובים כי אי אפשר להיות שמח כל יום מחדש. בין כך ובין כך המוכר בהנחה שהוא יעמיד פנים כלפי חוץ הוא יהיה שמח או להפך איך מצב הרוח של המוכר משפיע על המכירה אז קודם כל בגדול צריך לדעת שכל תהליך של מכירה כמו כל פעולה אחרת יש בו תמיד גם שמחה וגם עצב, כל בן אדם שמוכר לכם מוצר הוא גם שמח וגם עצוב מחויב שהוא קצת שמח קצת עצוב. בא נסביר למה המוכר מוכר את המוצר ללקוח כי הוא חושב שהמכירה תעשה לו יותר טוב מרע, ... ימלא לו את החיסרון שלו. יחד עם זאת בכל תהליך של מכירה בעולם חייב להיות שהמוכר יהיה גם קצת שמח, למה חייב להיות שהמוכר גם קצת שמח? כי אם המוכר היה מיואש לגמרי מרגיש רע מיואש שבור מה שזה לא יהיה, כל כך רע עד כדי ... ככה מי יחשוב שיותר קל למכור ללקוח מוכר שמח או מוכר עצוב? התשובה היא שכנראה שמוכר שמח. למה? כי שמחה באופן כללי נובעת מכך שבן אדם רואה את הטוב שיש בכל דבר בן אדם רואה את היתרונות שיש בכל ...
שמחה, להיות שמח, שמחת חיים, חוסר שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחהשמחה, להיות שמח, שמחת חיים, חוסר שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחה ובו יתבאר עניין השמחה של האדם בחיים. ויתבאר, במה תלויה השמחה של האדם בחיים? ומה גורם לאדם להיות שמח? ואיך האדם יכול לגרום לעצמו להיות שמח? והאם אפשר להיות רק בשמחה? ולמה לפעמים האדם נכנס לדיכאון? וממה נובעת תחושת עצבות ותחושת ייאוש מהחיים? ולמה יש לאדם חרדות וחוסר שמחה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי כולם מנסים להיות שמחים כמה שיותר. ולאו דווקא שמחים ומחייכים, אלא כולם מנסים להרגיש כמה שיותר טוב, ולהתקרב כמה שיותר אל תחושה של שמחה, ולהתרחק כמה שיותר מתחושה של עצב ודיכאון. כי כאשר האדם מרגיש שמח, אז הוא מרגיש טוב משמחת החיים שלו. וכאשר האדם עצוב ובדיכאון, אז הוא מרגיש רע. והאדם מנסה כמובן להרגיש כמה שיותר טוב. ולכן האדם מנסה כל הזמן לעשות כמה שיותר דברים שמשמחים אותו, כדי להיות שמח וכולי. ומי שעוד יתבונן יראה, כי השמחה של האדם, כל הזמן חומקת ממנו. וגם אחרי שהאדם עושה המון מאמצים כדי להיות מאושר ושמח, וגם אחרי שהאדם כבר מצליח להיות שמח ומאושר, עדיין תמיד בדרך כלשהי, השמחה חומקת מהאדם, והאדם תמיד מסיבה כלשהי, מפסיק להרגיש שמחה ואושר. ובמקום אושר ושמחה, תמיד מופיעות פתאום מחשבות כלשהן של חוסר שביעות רצון מהמציאות כפי מה שהיא. שאם הן מתגברות, אז נוצרת גם תחושה של דיכאון ושל יאוש / מועקה / חרדות וכולי. והשאלה הנשאלת היא, במה באמת תלויה שמחת החיים של האדם? ומה באמת האדם צריך לעשות, כדי להיות שמח, וכמה שיותר שמח? וגם אם לא להיות שמח, אז לכל הפחות, כמה שיותר להיות שבע רצון מהמציאות, וכמה שפחות לחוות עצבות ותסכול מהמציאות? ומהי החוקיות של השמחה והעצב של האדם? והתשובה לשאלה הזאת היא, שמי שרוצה להיות שמח, עליו להתמקד קודם כל, בלהבין את המנגנון הרגשי ... כל הזמן אחרי דברים שאולי יעשו אותך שמח באופן רגעי, במקום זה תנסה בכלל להבין, את המנגנון, שאחראי על השמחה והדיכאון של האדם. דהיינו, יש להתמקד בהבנת המנגנון הרגשי של האדם, במקום להתמקד בכל מיני דרכים למצוא אושר רגעי ורגעים של אושר. כי הדבר החשוב ביותר כדי להיות בשמחה, הוא שהאדם בכלל יבין את המנגנון של השמחה. ומי שיעמיק בהבנת המנגנון הרגשי של השמחה והעצבות, יראה, כי הגורם היחיד שאחראי על מצב הרוח של האדם, זו רמת ההתאמה, שבין הרצון של האדם, לבין ... מסיבות כאלו ואחרות. וככל שרמת ההתאמה שבין המציאות של האדם, לבין הרצון שלו, ככל שרמת ההתאמה עולה, כך עולה השמחה והאושר של האדם. וככל שרמת ההתאמה יורדת, כך עולה רמת העצבות / דיכאון / כעס / חרדה / תסכול ... אף פעם לא רק שמח או רק עצוב. כי כדי להיות עצוב, לשם כך האדם צריך גם להבין מהי שמחה. וכדי להיות שמח, לשם כך האדם צריך להבין גם מהי עצבות. כי בלי שמחה אין עצבות ובלי עצבות אין שמחה. ולכן, בכל מקום שיש שמחה, יש גם עצבות כלשהי, ובכל מקום שיש עצבות, יש גם שמחה כלשהי. כי כאשר יש רק עצבות או רק שמחה, הרי שכבר אין שום משמעות לעצבות או לשמחה. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. ונמצא אם כן, כי כדי ליצור הרבה שמחה, לשם כך האדם צריך, לגרום לכך שתהיה התאמה גדולה יותר, בין הרצון שלו לבין המציאות. וכיצד יכול האדם להתאים ... חושב יותר על החסרונות שבדבר, כך האדם פחות רוצה אותו (עד חשיבה חיובית / חצי הכוס המלאה וכיוב). כך שהשמחה של האדם בחיים, היא בעצם תלויה, בכמה האדם רואה את היתרונות או את החסרונות שיש בכל דבר. והאדם רואה ... האלו, כבר ביארתי אותם לעומקם במקומות אחרים. ובסיכומו של דבר, מי שרוצה להיות שמח, עליו להבין את המנגנון של השמחה ושל העצבות. והמנגנון הזה תלוי ברצון של האדם. שהוא תלוי בהבנה של האדם. ועל האדם להתבונן היטב אל תוכו, ...
שמחה - לשמוח בחלקך, איזהו עשיר השמח בחלקו, להיות שמח בחלקך, איך להיות שמחשמחה - לשמוח בחלקך, איזהו עשיר השמח בחלקו, להיות שמח בחלקך, איך להיות שמח ובו יתבאר העניין של שמחה בחלקך והעניין של איזהו עשיר השמח בחלקו. ויתבאר, האם באמת עשיר הוא זה ששמח בחלקו? והאם באמת האדם יכול לשמוח בחלקו? ובמה תלויה השמחה של האדם? ועוד. והעניין הוא, כי שמחה היא, כאשר רצונו של האדם מתמלא. כי לאדם יש רצון עצמי, שהמציאות תהיה כך או אחרת. ולאדם יש גם את החלק שלו. דהיינו, את המציאות שלו. ואם האדם שמח בחלקו, דהיינו, רוצה את המציאות שלו, אז הוא נחשב לעשיר ולמאושר. ואם האדם לא שמח בחלקו, דהיינו, לא מרוצה מהמציאות שלו כפי מה שהיא, אז ממילא הוא עני, שאינו מאושר מחייו. ומי שיתבונן יראה, כי מצד האמת, מי שרק ישמח בחלקו בשלמות, הרי שממילא הוא גם לא ימשיך לשחק במשחק של החיים, וגם הוא ממילא יפסיק להיות שמח. ולמה? כי המשחק של החיים, הוא כאשר יש לאדם רצונות שונים, ושהאדם מתאמץ כדי למלא את הרצונות שלו, כדי להשיג את המטרות שלו. ומי שיהיה שמח בחלקו בשלמות אמיתית, דהיינו, שהוא לא ירגיש ששום דבר חסר בעולם שלו, בשום נושא ובשום עניין שהוא, זה בעצם ... אחר, לשנות את המציאות, ואז יש משחק חדש, של מרדף חדש, אחרי רצון חדש. והרעיון הוא, שמי שיצליח להיות שמח בחלקו בשלמות אמיתית, דהיינו, שהוא יהיה שבע רצון בשלמות מלאה מכל חלקו, דהיינו, מכל המציאות שלו. הרי שבאותו רגע, ... ושל אחדות מלאה עם המציאות. ולא שזה טוב או רע, אלא שזה המצב. והרעיון הוא, שמי שיצליח להיות עשיר ששמח בחלקו בשלמות, ממילא הוא כבר לא יחווה שום רצון כלשהו. ואז ממילא הוא גם כבר לא יוכל יותר להרגיש ... מי שלא יודע מהו אדם עני, הוא לא יכול לדעת גם לא שהוא אדם עשיר. ולהגיע למצב של עשיר ששמח בחלקו בשלמות, פירושו, שהאדם ככ שמח בחלקו, עד כדי כך שהוא אפילו לא מסוגל לחוות חוסר שמחה בחלקו. שהאדם ככ מרוצה מהמציאות, עד כדי כך שהוא לא יכול, אפילו לא לדמיין מצב של חוסר אושר ושל ... רצון מהמציאות. ואז הוא מפסיק להיות עשיר או עני, כי כבר אין לזה משמעות עבורו. והמסר הוא, שלהיות עשיר ששמח בחלקו, זה אומנם חוויה מאוד טובה, ביחס לאדם שמרגיש שהוא עני, כי הוא לא שמח בחלקו. אבל צריך לדעת, שכאשר לוקחים את החוויה הזאת לקצה האחרון שלה, אז היא מתבטלת, כי אין לה את הניגוד שלה. ומי שרוצה להיות עשיר ששמח בחלקו, באופן חלקי או בשלמות, כיצד הוא יכול לעשות זאת? תשובה: על ידי הבנת מנגנון השמחה. דהיינו, שהאדם מוכרח להבין, מה באמת אחראי לכך שהוא יהיה בשמחה או בעצבות, ומה אחראי לרמה של השמחה או של העצבות שלו. ועל ידי הבנת המנגנון של השמחה והעצבות, על ידי זה האדם יכול להגיע למצב שבו הוא שמח יותר או שמח פחות, לפי כמה שהוא נצמד לחוקיות של השמחה ושל העצבות.
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...