ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שליטה בנשימה ✔בודהיזם - ביסוס הקשב - 4 ✔[1] בעיני רבים הסוטה הזו נחשבת לחשובה מכל בקנון. היא מופיעה פעם נוספת בגרסתה... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - ביסוס הקשב - 4
[1] בעיני רבים הסוטה הזו נחשבת לחשובה מכל בקנון. היא מופיעה פעם נוספת בגרסתה הקצרה (ללא פסקאות 18-22) בקובץ השיחות הבינוניות, סוטה 10 ותורגמה על ידי נזירים ומלומדים רבים.

[2] הדרך האחת: אֵקָאיוֹ מַגּוֹ, ekyano maggo. לעיתים מתורגם 'הדרך האחת והיחידה'. אפילו הפרשנות מציעה כמה אפשרויות ונראה שהמשמעות לא ידועה לגמרי. המילה אֵקָאיַנַה (ekyana) יכול להתפרש כ'כיוון אחד', ולכן הנזיר נְיָאנַמוֹלִי מתרגם זאת 'הדרך ההולכת בכיוון אחד'.

[3] הנכונה: נְיָאיַה, ya. מובילה, מורה, ולעיתים גם 'היגיון'. במקרה זה 'הדרך הנכונה'.

[4] סַטִיפַּטְּהָאנָא, satipahn: כנראה צירוף של סַטִי + אוּפַּטְהָאנָא (מילולית: להניח קרוב), בגרסת הסנסקריט smrty-upasthna stra. על אף שנעשה שימוש רווח בתרגום אוּפַּטְהָאנָא כ - 'בסיסים' (באנגלית: foundations), זה תרגום חליפי למונח המקורי. בכל מקרה, אומר וולש, המשמעות מובנת מתוך ההוראות לאורך הדרשה. סַטִי (sati) במקור משמעותו 'זיכרון'. התרגום 'קשב' (אנגלית: mindfulness) שנעשה על ידי רייס דיוויס היה מבריק והפך לשימוש הרווח ביותר. גואנקה מסביר שמשמעות המונח אוּפַּטְהָאנָא היא שהמתרגל צריך לעבוד בנחישות והתמדה על מנת לכונן ולבסס קשב ומודעות בעצמו.

[5] נזיר: בהיקהו, bhikkhu. אך על פי הפרשנות, כל מי עושה את התרגול הזה.

[6] מתבונן בגוף כגוף: קָאיַה קָאיָאנוּפַּסִּי וִיהַרַטִי, kye kynupass viharati, מילולית 'עורך התבוננות של הגוף בגוף' וכך גם לגבי הנוסחים האחרים בשלושת הבסיסים האחרים. הפרשנות מסבירה שהחזרה על ה'גוף' פעמיים היא כדי להגדיר את האובייקט ולבודד אותו והנזיר נְיָאנַמוֹלִי מוסיף שבעת מדיטציה יש לשים לב לא לבלבל גוף עם הרגשה, תודעה וכו' בגוף יש להתבונן רק כגוף, בהרגשות רק כהרגשות וכו'. גואנקה מסביר זאת כהכוונה להתבונן בדבר עצמו ולא בדמיון, בחשיבה או הרהור על האובייקט.

[7] הבנה מלאה: סַמְפַּגַ'נְּיַה, sampajaa. גואנקה מדגיש את ההבדל בינה לבין 'קשב' ומסביר זאת כהבנה מלאה, יסודית ומעמיקה של הארעיות מתוך התבוננות רציפה. למידע נוסף ראה את פרשנותו לסוטה זו הכוללת הערות מאירות עיניים רבות.

[8] תשוקה וסלידה: וולש מתרגם זאת כ - 'hankering and fretting', כלומר, 'ערגה ודאגה'. אך גואנקה רואה באלו שני ניגודים ביחס לדברים בעולם, דברים אהובים ודברים שנואים אשר יש להניח למשיכות ודחיות אלו כאשר ניגשים לתרגול. אני העדפתי כאן דווקא את ההסבר של גואנקה.

[9] הרגשות: וֵדַנָא, vedan. על פי גרסתו של וולש ורבים אחרים הכוונה להרגשות ממקור מנטלי או פיזי נעימות, לא נעימות ונייטרליות. גואנקה טוען בנחישות שהכוונה במונח זה היא לתחושות פיזיות המתחוללות בגוף בלבד ולא הרגשות מנטליות נעימות או לא נעימות. בחרתי להיות נייטרלי כלפי העמדה הזו ולהמשיך להשתמש ב'הרגשות' באופן בלתי מתחייב לאף אחד מהפירושים האלו.

[10] תודעה: צִ'יטַּה, citta. האלמנט המנטלי, לעיתים גם מופיע בתרגום 'לב' באופן מטאפורי. התרגום השכיח באנגלית הוא mind ומסיבה מסתורית יש רבים שמתעקשים שאין למילה הזו פירוש בשפה העברית. אם לא מעוניינים לפרש מונח מאנגלית לעברית עדיף להשאר כבר עם המקור בפאלית ולומר צִ'יטַּה', למרות שלטעמי המילה 'תודעה' מתאימה לגמרי.

[11] תכני - תודעה: דהמא, dhamm. צורת רבים של 'דבר', במקרה זה הכוונה היא לכל אלמנט מנטלי בתודעה בכלל זה רגשות, מחשבות, משאלות וכו'.

[12] מקום שומם: לחילופין קרחת יער, אולם שומם, או חדר שומם.

[13] שומר על מודעות ערנית.

[14] המונחים המקוריים הינם אַסַּסַטִי ופַּסַּסַטִי (assasati, passasati). הנזיר נְיָאנַמוֹלִי מציין שהתרגיל המתואר הוא בהתבוננות מנטלית ולא פיתוח גופני או שליטה בנשימה כמו הַטְהַה - יוגה.

[15] מבין היטב: פַּגָ'אנָאטִי, pajnti. ידיעה מעמיקה באמצעות חוכמה. זוהי צורת פועל מועצמת של 'ידיעה' (הוא יודע, jnti).

[16] זהו התרגול המילולי, וולש מתרגם: 'הוא יודע שהוא שואף שאיפה ארוכה. '

[17] וולש מציין מתוך הפרשנות והסברו של הנזיר סוֹמַה טְהֵרַה שהכוונה היא 'כל גוף השאיפה', כלומר מודעות לכל התהליך 'מתחילת השאיפה, אמצע מהלך השאיפה וסוף השאיפה'.

[18] קָאיַה - סַנְקְהָארַה, kya-sankhra. תהליך ההרגעות הזה יכול להוביל לפיתוח ג'האנה, אך אין זה האובייקט המרכזי במקרה זה.

[19] פנימית וחיצונית: על פי וולש, ב'פנימית' הכוונה 'גופו של המתרגל' וחיצונית משמעו 'גוף של מישהו אחר'. גואנקה מסביר פנימית כ'פנים גופו של המתרגל' וחיצונית (בְּהִידְּהָא, bhiddh) כ'שכבה החיצונית של גופו של המתרגל' (כלומר, שכבת העור) מאחר והתרגול הוא אישי ופעמים רבות נעשה בבדידות. התרגול ביחס לגוף נפרד וחיצוני יכול להעשות בדרגות גבוהות בלבד.

[20] תופעת ההופעה: סַמוּדַיַה - דְהַמָא, samudaya-dhamm. סַמוּדַיַה היא המילה בה משתמשים ל'מקור' הסבל באמת האציליים השניה. הכוונה היא מודעות להיווצרות התופעה של גוף, הרגשות, תודעה ותכני - תודעה.

[21] תופעת ההעלמות: וַיַה - דְהַמָא, vaya-dhamm. מודעות להעלמות או הפסקת התופעה של גוף, הרגשות, תודעה, ותכני - תודעה.

[22] 'זהו גוף': אַטְּהִי קָאיוֹ, atthi kyo. מציין על פי גואנקה את ההבנה הברורה של המתרגל את הטבע האמיתי של הגוף על מאפיניו והשתנותו המתמדת. כך המתרגל לא מזהה את גופו כזכר או נקבה, כצעיר או זקן, כיפה או מכוער ואין לו היקשרות אליו כ'אני', 'עצמי' או 'שלי'. כך הדבר גם לגבי 'הרגשות', 'תודעה' ו'תכני התודעה'.

[23] מודעות ללא חשיבה, הרהור, ניתוח, נדידת התודעה וכדומה.

[24] עושה זאת עם הבנה מלאה: סַמְפַּגָ'אנַה - קָארִי הוֹטִי, sampajna-kr hoti. פועל בצורה מודעת לחלוטין ובהבנה מלאה. גואנקה מוסיף על כך - הוא מתבונן בהבנה עמוקה ורציפה בהופעת והעלמות התחושות בגוף (בהתאם לתרגול ויפסנא בטכניקה של המסורת המסויימת אותה הוא מלמד).

[25] סוקר: פַּצַּ'בֵקְּהַטִי, paccavekkhati. אותו שורש של הפועל נמצא בשימוש גם בידיעת - הסקירה (paccavekkhaa-a) המופיעה לאחר ידיעת - הדרך (magga-a) ופרי - הדרך (phala-a).

[26] הרשימה הזו של 32 חלקי הגוף בתוספת 'מוח' מהווים מושא - מדיטציה, ראה וִיסוּדְהִימַגַה 8.42. החמישה הראשונים ניתנים כמדיטציה לנזירים מתלמדים.

[27] שעועית מאש המכונה גם שעועית זהובה: קטנית שזרעיה משמשים למאכל ולגידול נבטים), אנגלית: mung beans. לטינית: phaseolus mungo.

[28] שטח קבורה בו מושלכים גוויות הנרקבות ונאכלות שם על ידי בעלי חיים שונים. זה רחוק להיות 'בית קברות' כפי שאנחנו מכירים.

[29] הרגשה נעימה: סוּקְהַם וֵדַנַם, sukha vedana. שוב, בגרסתו של וולש ועל פי חלק גדול מהמסורת הכוונה כאן היא להרגשה טובה, גופנית או מנטלית. גואנקה עושה הפרדה ומפרש זאת כתחושה נעימה בגוף בלבד.

[30] הרגשה לא - נעימה: דוּקְּהַם וֵדַנַם, dukkha vedana. גם כאן על פי גרסא אחת מדובר בהרגשה לא - נעימה גופנית או מנטלית לעומת גרסא שניה בה מדובר בתחושה לא נעימה בגוף.

[31] הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה: אַדוּקְהַמַסוּקְהַם וֵדַנַם, adukkhamasukha vedana. על פי גרסת וולש מדובר בהרגשה מנטלית בלבד ובכך שפשוט מודעים להמצאות ההרגשה המסויימת באותו רגע בו היא מתרחשת. על פי גרסת גואנקה מדובר שוב בתחושה גופנית נייטרלית אליה יש להיות מודעים.

[32] חווה הרגשה חושית נעימה: סָאמִיסַם סוּקְהַם וֵדַנַם, smisa sukham vedana (smisa = sa+amisa) מילולית: 'עם בשר', בדומה למילה 'בשרית', 'גופנית' או 'גשמית'. גואנקה מוסיף שניתן לפרש אותה גם כ'לא - טהורה', 'חומרית' או שקשורה לעולם החושים בניגוד להרגשה הנובעת מדרגות מדיטציה גבוהות..

[33] הרגשה לא - חושית נעימה: נִירָאמִיסַם סוּקְהַם וֵדַנַם, nirmisa sukha vedana - לא - בשרית, לא - גופנית, לא - גשמית. בקובץ השיחות הבינוניות, סוטה 137 המונחים smisa ו - nirmisa מיוחסים לחיי - בעל - בית וחיי - פרישות בהתאמה. גואנקה מפרש את המונחים אותם בהקשר המסויים הזה כ'הרגשה עם הקשרות' ו - 'הרגשה בלי הקשרות'.

[34] וולש מפרש זאת על בסיס אחת גרסאות הפרשנות באופן הבא: המתרגל מבין, או קולט באופן אל - חושי - טלפטי את הרגשותיהם של אחרים ואז מודט על הרגשותיו ועל אלו של אחרים לחילופין.

[35] תודעה: צִ'יטַּה, citta. באנגלית: mind, thought ובמקרה זה גם consciousness. הכוונה היא מגוןן מצבי תודעה או בשפה פשוטה 'מצבי - רוח'. בהיבט הזה של ההתבוננות המתרגל מודע להמצאות או חוסר המצאותם של מצבי תודעה או מצבי - רוח שונים בתודעתו.

[36] תודעה אסופה: סַנְקְהִיטַם צִ'יטַם, sankhitta citta (מהשורש sankhipati, כמו במילה sankhittena - 'בקצרה'): תודעה 'מכווצת' מעייפות - ועצלות וכדומה. גואנקה מסביר שזוהי תודעה ללא חמשת המכשולים והתוצרים שלהם.

[37] תודעה מפוזרת: וִיקְהִיטַּם צִ'יטַּם, vikhitta citta: תודעה מוסחת מדאגות, חרטות וחוסר מנוחה. גואנקה מסביר שזוהי תודעה הסובלת מחמשת המכשולים והתוצרים שלהם.

[38] תודעה מורחבת: מַהַגַּטַם, mahaggata. 'הפכה גדולה' באמצעות הג'האנות הנמוכות או הגבוהות.

[39] תודעה לא מורחבת: 'לא הפכה גדולה', תודעה שלא פיתחו אותה באמצעות הג'האנות.

[40] תודעה נעלית: סַה - אוּטַּרַם, sa-uttara. שמצבים מנטליים אחרים 'נעלים עליה', וולש מפרש זאת כתיאור נרדף ל - 'תודעה לא - מפותחת', 'תודעה לא - מורחבת. '

[41] תודעה לא נעלית: אַנְ - אוּטַּרַם, an-uttara. תודעה שאין מצבים מנטליים אחרים 'הנעלים עליה'. נראה כאילו יש כאן התייחסות להכרה על - ארצית (טרנסדנטלית) אך הפרשנות מיחסת אותה להכרה של מצבים ארציים, לכן שווה משמעות עם תודעה 'מפותחת' או 'מורחבת'. גם לוולש שיוויון המשמעויות בין שלושת המושגים לכאורה נראה מפוקפק.

[42] תודעה מרוכזת: סַמָאהִיטַם, samhita. מי שהשיג סַמָאדְהִי, כלומר היבלעות ג'האנית (אַפַּאנָא סַמָאדְהִי, appan samdhi).

[43] תודעה לא - מרוכזת: מי שלא השיג הבלעות ג'האנית אך יתכן שהשיג מצב קרוב להבלעות המכונה של אוּפַּצָ'ארַה (מילולית: בשְכֵנוּת) סַמָאדְהִי, upcra samdhi.

[44] תודעה משוחררת: וִימוּטַּם, vimutta. על פי הפרשנות לא מדובר כאן בהתעוררות אלא בשיחרור זמני בין אם באמצעות תובנה או באמצעות ג'האנה הדוחקת את זיהומי התודעה. זהו כמובן איננו שחרור אמיתי וסופי. זהו אינו המקרה של שחרור באמצעות קטיעה, או הדממה סופית (פַּטִי - פַּסַּדְּהִי, pai-passaddhi) ומפלט סופי (נִיסַּרַנַה, nissaraa).

[45] תכני - תודעה: דהמא, dhamm. במקרה זה הכוונה היא ל'דברים מנטליים' ולהבדיל מסַנְקְהָארַה (sankhra). בחרתי ללכת עם התרגום של גואנקה. הפרשנות מסבירה את ההתאמה של ארבעת בסיסי הקשב לחמשת המצרפים: התבוננות בגוף מקושרת למצרף החומריות (רוּפַקְּהַנְדַה, rpa-kkhanda), התבוננות בהרגשות מקושרת למצרף ההרגשות. (וֵדַנָאקְּהִנְדְהַה, vedan-kkhandha) התבוננות בתודעה מקושרת למצרף ההכרה (וִינְּיָאנַה - קְּהִנְדְהַה, via-kkhandha). והתבוננות בתכני - תודעה מקושרת למצרף הזיהוי (תפיסה, הזכרות) ולמצרף התגובות - המנטליות (sa-kkhandha, sankhra-kkhandha).

[46] הפרעות - נִיבַרַנַה, nivarana, באנגלית: hindrances. מכשולים מנטליים.

[47] תאווה חושית: קָאמַה - צְּ'הַנְדַה, kma cchanda. זהו מונח שונה מזה שבפסקה 12 ביחס לתודעה אחוזת תשוקה (sarga citta), אך דומה מאוד במשמעות. שניהם מיוחסים לתשוקות חושיות הכוללות גם תשוקות מיניות אך לא רק. על פי הפרשנות הן מופיעות כתוצאה משימת - לב או חשיבה מוטעה ביחס לאובייקט המוצא - חן בעיני החושים. בפסקה 12 התרגול היה פשוט לשים לב להמצאות מצב מנטלי כזה, אך כאן יש גם לחקור כיצד המצב המנטלי הזה הופיע וכיצד ניתן להיפטר ממנו.

[48] הפרשנות מציגה שש דרכים להפטר מתאוות חושים: (1) 'תשומת לב או חשיבה נכונה' על הדוחה (אַסוּבְּהַה, asubha). (2) פיתוח ג'האנה, בה המכשולים נדחקים או מושהים (3) שמירה על החושים (4) מתינות באכילה (5) תמיכה של 'חברים טובים לדרך' (קַלְיָאנַה - מִיטַּטָא, kalya-mittat) (6) שיחות תומכות (סַפָּאיַקַטְהָא, sappyakath)

[49] סלידה: וְיָאפָּאדַה, vypda, כולל גם זדון, שנאה וכעס.

[50] עייפות ועצלות: טְהִינַה - מִידְהַה, thna-midha.

[51] דאגה - וחוסר - מנוחה: אוּדְּהַצַּ'ה קוּקּוּצַּ'ה, uddhacca-kukkucca. גם חרטה ועצבנות.

[52] ספק: וִיצִ'יקִיצְּ'הָא, vicikicch. זה כולל ספק ביחס לבודהה, לדהמה ולסנגהה וכן חוסר היכולת להבחין בין טוב לרע, היסוס, קושי להחליט.

[53] הגורמים של המכשולים והעלמותם.

[54] חמשת מצרפי ההיקשרות: פַּנְצַ' - אוּפָּאדָאנַה - קְּהַנְדְהָא, Pacupdna-kkhandh. מתורגם גם כ'חמשת מרכיבי האחיזה', או 'חמשת מצרפי ההיאחזות'. אלו חמשת ההיבטים בהם הבודהה סיכם את כל התופעות הפיזיו - מנטליות של יצור חי, אשר נראים לאדם הבור כעצמי שלו, האישיות שלו או האגו שלו.

[55] חומר: רוּפַּה, rpa. מוגדר כארבעת היסודות הגדולים והאלמנטים החומריים התלויים בהם (ראה גם SN 22.56).

[56] זיהוי: סַנְּיָא, sa. מתורגם גם כתפיסה והיזכרות (אנגלית: perception, recognition, recollection). מוגדר כהבחנה בדבר על פי מאפיניו. (SN 22.79)

[57] תגובות - מנטליות: סַנְקְהָארַה - קְּהַנְדְהָא, sankhra-kkhandha. מתורגמות גם כתופעות מנטליות, התניות מנטליות, תצורות מנטליות (אנגלית: mental formation). למונח סנקהארה יש משמעויות ותרגומים רבים ושונים, במקרה זה ההתייחסות היא לקבוצת התגובות המנטליות. מקובל להתייחס ל - 50 גורמים מסוג זה שרובם מכונים בשפה פשוטה 'רגשות' והם תגובות קרמתיות לפעולות בין אם טובות או רעות.

[58] הכרה: וִינְּיָאנַה, via. מחולקת לשש סוגים בהתאם לכל אחד מהחושים: הכרת - ראייה, הכרת - שמיעה, הכרת - ריח, הכרת - טעם, הכרת - תחושה, הכרת - חשיבה.

[59] בסיסי החושים הפנימיים והחיצוניים: אָיַטַנַה, yatana. החושים והמושאים שלהם: העין ומראות, האוזן וצלילים, האף וריחות, הלשון וטעמים, הגוף ותחושות, התודעה ומחשבות.

[60] צורות נראות: רוּפֶּה, rpe. צורת רבים של רוּפַּה - חומר, במקרה זה דברים נראים, מה שנצפה בעין.

[61] כבילה: סַמְיוֹגַ'נַה, Samyojana. מה שכובל אדם או כל יצור חי אחר לסַמְסָארַה, מפורטים 10 כבלים כאלו: (1) השתוקקות להנאות חושים - קַמַרָאגַה, kamarga (2) כעס - פַּטִיגְהַה, paigha (3) גאווה או יוהרה - מָאנַה, mna (4) השקפה - דִיטְּהִי, dihi (5) ספק - וִיצִ'יקִיצְּ'הָא, vicikicch (6) השתוקקות להיוולד שוב - בְּהַבַרָאגַה, bhavarga (7) היקשרות לאמונות ופולחנות - סִילַבַּטַה - פַּרָאמָאסַה, slabbata-parmsa, אמונה שיש פרקטיקות אחרות היכולות להוביל לנִיבָּאנַה מלבד הדרך בעלת שמונה האיברים (8) קנאה - אִיסַּה, issa (9) תאוות בצע וקמצנות - מִצְ'הַרִיַיה, macchariya (10) בּוּרוּת - אַבִיגַּ'ה, avijja, אי הבנת ארבע אמיתות האציליים.

[62] גוף: קאיה, kya. במקרה זה השימוש במונח 'גוף' הוא כבסיס לתחושות הגופניות.

[63] גורמי ההתעוררות: בּוֹגְּ'הַנְגַה, bojjhanga. מפורט בהרחבה בקובץ השיחות הבינוניות, סוטה 118.

[64] חקר - מצבים: דְהַמַּה - וִיצַ'יַה, dhamma-vicaya. לעיתים יכול להתפרש גם כחקר לימוד הדהמה, אך במקרה זה הכוונה היא לחקר התופעות החומריות - גופניות והמנטליות.

[65] מאמץ: וִירִייַה, viriya. מונח זהה ל'מאמץ נכון' בדרך בעלת שמונה האיברים.

[66] תחושת התעלות: פִּיטִי, pti.

[67] שלווה: פַּסַּדְּהִי, passaddhi.

[68] פסקאות 18-21 לא נמצאות בגרסה המקבילה בקובץ השיחות הבינוניות, סוטה 10.

[69] סבל כאמת האציליים: דוּקְּהַה אַרִייַה סַצַּ'ה, dukkha ariya sacca. אמת במובן העובדה או המציאות של הסבל כפי שהאציליים חווים אותה ומבינים אותה.

[70] בסיסי החושים: אַיַטַנָאנַם פַּטִילָאבְּהוֹ, aytanna pailbho. על פי נוסחת ההתהוות המותנית, ששת בסיסי - חושים אלו מופיעים בתלות במנטליות - חומריות.

[71] עצב: דוֹמַנַסַּה, domanassa. גואנקה מציין שכאן ניתן לראות את ההבדל באופן ברור בין דוּקְּהַה ודוֹמַנַסַּה, דוּקְּהַה ככאב המיוחס לגוף בעוד דוֹמַנַסַּה מיוחס לתודעה.

[72] יאוש: אוּפָּאיָאסַה, upysa. הכוונה ב - 'יאוש' הוא וויתור על כל תיקווה.

[73] מחלה: וְיָאדְהִי, vydhi. למרות שמחלה היא גורם ברור לסבל, מסיבות לא ברורות היא נשמטה מחלק רשימות הגורמים לסבל באיזכורים שונים בכתבים.

[74] כמיהה: טַנְהָא, tah. מילולית: 'צמא'.

[75] המובילה ללידה מחדש: פּוֹנוֹבְּהַבִיקָא, ponobhavik. מילולית: 'גורמת להתהוות נוספת. '

[76] שלושת סוגי הכמיהה: (1) קַמַה - טַנְהָא, kama-tah, (2) בְּהַבַה - טַנְהָא, bhava-tah (3) וִיבְּהַבַה - טַנְהָא, vibhava-tah. המשמעות של וִיבְּהַבַה היא 'הפסקת הקיום', כלומר חידלון. אך אין כאן הכוונה לחידלון של הניבאנה אלא החידלון המטריאליסטי - ההשקפה על פיה הקיום נפסק עם המוות.

[77] עולם: לוֹקֶה, loke. למילה הזו יש מגוון רחב של משמעויות: 'יקום', 'עולם', 'אזור', 'עם', 'אדם'. בהקשר הנוכחי השימוש הוא ביחס לכל דבר הנחווה בששת החושים, ותהליך המגע בין החושים למושאיהם.

[78] מגע - עין: צַ'קְּהוּ - סַמְפְּהַסַּה, cakkhu-samphassa. יצירת הקשר בין העין לבין האובייקט שלה (דבר או צורה נראית).

[79] זיהוי כאמור מתורגם גם כ'תפיסה' או 'היזכרות'.

[80] חשיבה: וִיטּקַּה, vitakka.

[81] הרהור: ויצ'ארה, vicra.

[82] הכוונה כאן היא לניבאנה. וולש ואני תמהים על הסיבה שהדבר לא נאמר במפורש אלא מוסבר על פי הפרשנות.

[83] הבנה נכונה: סַמָּא - דִיטְּהִי, samm-dihi. המילה 'דִיטְּהִי' כאן היא בגוף יחיד ומיוחסת ל'ראיית הדברים כפי שהם'. לעומת זאת, המילה 'דִיטְּהִי' ללא המילה 'נכונה' בסמוך אליה וכאשר היא בגוף רבים מתורגמת כ'השקפות' ומיוחסת להשקפות מוטעות, השערות או השקפות ספקולטיביות. המונח ההופכי ל'הבנה נכונה' הוא 'הבנה שגויה' או 'השקפות שגויות' (מִיצְּ'הָא - דִיטְּהִי, micch-dihi), ונמצא בשימוש ביחס לדעות מרושעות וזדוניות במיוחד.

[84] חשיבה נכונה: סַמָּא סַנְקּפַּה, samm sankappa. מתורגם גם 'כוונה נכונה'. חשיבה במובן של כוונות, ראיית עולם, כיוונון הפעילות המנטלית.

[85] דרך חיים נכונה: סַמָּא אָגִ'יבַה, samm jiva. מתורגם גם 'אורח חיים נכון' ו - 'פרנסה נכונה'. דרך חיים בהתייחס לאמצעים ההתנהלות בחיים, תעסוקה, דרכי פרנסה, ופעילויות נוספות.

[86] חוכמה גבוהה במקרה זה הכוונה היא למצב של אַרַהַנְט, שחרור סופי.
קינאה מסירות קיום הערה עצבנות חוויות טובות טעויות להתמודד עם קנאה התעוררות הרגשה מנטלית למידה בודהיזם הקשבה
יעוץ פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא להעביר מסרים? דיבור בצורה חד משמעית
יעוץ פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא להעביר מסרים? דיבור בצורה חד משמעית
...פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא להעביר מסרים? דיבור בצורה חד משמעית איך לנסח מסר פוליטי בצורה אפקטיבית? אליעד כהן מנתח מסר פוליטי ספציפי שהשתמשה בו מפלגת המחנה הציוני בקמפיין נגד בנימין נתניהו, המסר: תשע שנים של כלום. המשפט הזה לכאורה טוען שנתניהו לא עשה דבר במהלך תשע שנות כהונתו, אך לאמיתו של דבר, המסר הזה מכיל בתוכו מספר בעיות שעלולות לגרום לו לפעול נגד כוונת הקמפיין. אליעד מסביר שכל מסר מורכב משני...
שיטות שכנוע למתקדמים, חוקי ההזדהות, כימיה בין אישית, ראפור, ליצור הזדהות, יצירת כימיה, הבעת אמפתיה, יצירת הזדהות, יצירת קרבה, מסרים תת הכרתיים, ליצור קרבה, לשתול מחשבה
שיטות שכנוע למתקדמים, חוקי ההזדהות, כימיה בין אישית, ראפור, ליצור הזדהות, יצירת כימיה, הבעת אמפתיה, יצירת הזדהות, יצירת קרבה, מסרים תת הכרתיים, ליצור קרבה, לשתול מחשבה
...ראפור, ליצור הזדהות, יצירת כימיה, הבעת אמפתיה, יצירת הזדהות, יצירת קרבה, מסרים תת הכרתיים, ליצור קרבה, לשתול מחשבה איך ליצור הזדהות עם אנשים ולרכוש את אמונם? העקרון המרכזי בהשפעה על אנשים הוא יצירת הזדהות עמם. כאשר אנו מצליחים לשדר לאדם אחר שאנחנו דומים לו, יש סיכוי גדול יותר שהוא יסכים איתנו וימשיך איתנו בתהליך מכירה או שיחה. אם הלקוח ירגיש שהמוכר הוא חלק ממנו, הוא יתנהג כפי שהוא מתנהג כלפי עצמו ויקבל את ההמלצה של המוכר כאילו הוא אמר אותה בעצמו. מהם החוקים ליצירת הזדהות חזקה? הדרך ליצור הזדה
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע?
...האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע? שאלה: השכל האנושי, האם הוא מוגבל ביכולת שלו להבין את כל המציאות? האם יש דברים במציאות שאי אפשר להבין אותם בשכל אנושי? תשובה: לא נשיב כאן על השאלה הנל, אך כן ניתן כאן את נקודת המחשבה הבאה, שתאפשר לאדם להבין כיצד אפשר לגלות את התשובה לשאלה הנל באופן וודאי. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל זמן שהאדם לא יודע את כל מה שהוא כן יכול לדעת, הרי שהוא לא באמת יכול לדעת בוודאות, האם יש משהו שהשכל מוגבל להבין אותו או שלא. מצד אחד, קיימת האפשרות כי ניתן להבין כל דבר. וזה שהאדם...
חופש / שחרור - מהי מהות החופש? איך להגיע לחופש אמיתי?
...שחרור - מהי מהות החופש? איך להגיע לחופש אמיתי? מהי מהותו של החופש ואיך להגיע אליו? חופש = אין גבול, אין הגבלות, אין צורך לבחור בין אפשרויות שונות אלא אפשר לקבל את הכל. חופש = אין חסר, אין דבר שאותו חסר האדם, אין רצון בלתי ממומש. חופש = אין גבול / אין סוף. המהות העיקרית של החופש היא השלמות הרגשית של האדם. רגש של אהבה ושמחה ללא גבול כלשהו. ישנם מצבים שונים של בית כלא ובית סוהר רגשי אצל האדם. המצב הנפוץ ביותר הוא, כאשר אין לאדם את מה שהוא רוצה. במקרה כזה האדם מרגיש חסר = יש גבול לאושר של האדם = יש...
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
...מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני איך אפשר לדעת אם מורה רוחני באמת הגיע להארה? השאלה הראשונה שעולה היא כיצד אדם יכול לדעת אם המורה הרוחני שלו, או גורו מסוים, הגיע באמת להארה. אליעד מסביר באופן ישיר כי לא ניתן לדעת באופן מוחלט אם אדם אחר הגיע להארה או לא. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה מאוד: רק כאשר אתה יודע בעצמך את הפתרון של משוואה מסוימת, אתה יכול לזהות האם התשובה שמישהו אחר נותן היא נכונה או לא. עד שלא מצאת את התשובה בעצמך, אין...
תרופת הפלאים / יעוץ - איזה עצות הן של תרופת הפלאים?
...של תרופת הפלאים? אם נתבונן על עניין העצות, נראה שיש שני סוגים שונים של עצות. כי כאשר יש לאדם איזו שאלה באיזה עניין, והוא מבקש עצה כלשהי, הרי שהעצה מטרתה היא לגרום לאדם להשיג את התוצאה שהוא רוצה להגיע אליה. וכלפי חוץ, עצה טובה היא כזו שהיא עוזרת לאדם להשיג את המטרה שהוא רוצה להשיג, ושבגללה הוא ביקש את העצה. ורוב העצות שבעולם, בהנחה שהן אכן טובות. הרי שהן עוזרות ואמורות לעזור לאדם, להשיג את הדבר שאותו מתיימרת העצה לעזור לאדם להשיג. ועצות כאלו, הן עצות שהתכלית שלהן היא השגת התוצאה הרצויה בלבד. ויש...
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות
...משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות מי הוא המשוגע שחושב שהמציאות משוגעת? אדם שחושב שהמציאות משוגעת, למעשה מעיד על עצמו שהוא משוגע. הסיבה פשוטה: כל אדם שטוען שהמציאות לא הגיונית או לא מובנת לו, חושף את העובדה שהוא עצמו אינו מבין אותה. אליעד כהן מסביר שאם אדם היה מבין באמת את המציאות, הוא לא היה מתלונן או חושב שמשהו לא הגיוני בה. אדם שאומר משפט כמו המציאות משוגעת, הוא למעשה אומר: אני לא מבין מה קורה פה, וזו בדיוק ההגדרה של אדם משוגע - מי שאינו מסוגל להבין את המציאות. למה לחשוב שהמציאות משוגעת...
איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו? איך לשכוח את האקסית? איך לא להתגעגע לאקסית? איך לשכוח אותה? איך לשכוח אותו? איך להוציא בנאדם מהראש? איך להוציא בחורה מהראש? טיפול בהתמכרויות, OCD
איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו? איך לשכוח את האקסית? איך לא להתגעגע לאקסית? איך לשכוח אותה? איך לשכוח אותו? איך להוציא בנאדם מהראש? איך להוציא בחורה מהראש? טיפול בהתמכרויות, OCD
...להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו? איך לשכוח את האקסית? איך לא להתגעגע לאקסית? איך לשכוח אותה? איך לשכוח אותו? איך להוציא בנאדם מהראש? איך להוציא בחורה מהראש? טיפול בהתמכרויות, OCD איך לשכוח מישהו ולהוציא אותו מהראש באופן מוחלט? כאשר אדם מתקשה להוציא מישהו מהראש, למשל לאחר פרידה, או כאשר האקסית או האקס אינם מעוניינים בו יותר, קיימות מספר דרכים ושיטות מוכרות להתמודד עם המצב. אך לא כל השיטות יעילות באותה מידה. האם מחשבות שליליות באמת עוזרות לשכוח? השיטה הראשונה והבנאלית אומרת שכדי לשכוח מישהו, על...
ללמוד מאליעד כהן, למה המשיח לא בא? אינטרס של מורה רוחני, מחלוקת על הצדיק, מחלוקת על רבי נחמן, ביאת המשיח, האינטרס של אליעד כהן, להתקרב לצדיק, התקרבות לצדיק
ללמוד מאליעד כהן, למה המשיח לא בא? אינטרס של מורה רוחני, מחלוקת על הצדיק, מחלוקת על רבי נחמן, ביאת המשיח, האינטרס של אליעד כהן, להתקרב לצדיק, התקרבות לצדיק
...מורה רוחני, מחלוקת על הצדיק, מחלוקת על רבי נחמן, ביאת המשיח, האינטרס של אליעד כהן, להתקרב לצדיק, התקרבות לצדיק למה המשיח עדיין לא בא לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה מדוע המשיח עדיין לא הגיע, למרות שהעולם, לכאורה, מצפה לכך, ומדוע קיים אינטרס מסוים של מורים רוחניים וצדיקים דווקא להימנע להביא את המשיח בפועל. מהו אינטרס נסתר של מורים רוחניים? הסיבה המרכזית לכך שהמשיח לא בא, לפי אליעד כהן, נעוצה באינטרס הנסתר שיש לאדם, או לצדיק, שמלמד רוחניות. אליעד מסביר את הנושא דרך דוגמה פשוטה: נניח שאתה מוכר...
לשלוט לאנשים במוח, שקרים של אליעד כהן, לשתול מחשבות, האם אליעד כהן שקרן? למה אליעד כהן מלמד לשקר? ללמוד איך לרמות אנשים, ללמוד איך לשקר לאנשים, ללמוד איך לרמות אנשים, ללמוד לעשות מניפולציות, ללמוד לשכנע אנשים, שתילת מחשבות
לשלוט לאנשים במוח, שקרים של אליעד כהן, לשתול מחשבות, האם אליעד כהן שקרן? למה אליעד כהן מלמד לשקר? ללמוד איך לרמות אנשים, ללמוד איך לשקר לאנשים, ללמוד איך לרמות אנשים, ללמוד לעשות מניפולציות, ללמוד לשכנע אנשים, שתילת מחשבות
...אליעד כהן, לשתול מחשבות, האם אליעד כהן שקרן? למה אליעד כהן מלמד לשקר? ללמוד איך לרמות אנשים, ללמוד איך לשקר לאנשים, ללמוד איך לרמות אנשים, ללמוד לעשות מניפולציות, ללמוד לשכנע אנשים, שתילת מחשבות מה אליעד כהן מלמד על שקרים ורמאות? הרצאה של אליעד כהן נוגעת בנושא השקר והרמאות, ובמהות הלימוד של הכלים השונים לשקר בצורה מקצועית. אליעד מציין שמה שהוא מלמד אינו הצעה לשקר או לרמות, אלא הוראה טכנית על איך לעשות זאת, אם מישהו בוחר בכך. הוא מדגיש כי המטרה היא לא להמליץ על השקר כדרך חיים, אלא להציג את הכלים...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...- סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על...
מכתב אישי המופנה לכל הסקפטים שקשה להם להאמין שהחיים נועדו להגשמה.
...להאמין שהחיים נועדו להגשמה. אהלן המכתב הזה הוא בעיקר לעצמי לעשות לעצמי קצת סדר במה שנקרא לחיות. וכיוון שסוג הקושי - תסכול, שמתעורר בי כאני פוגשת אותך הוא מוכר וידוע לי גם ממפגשים אחרים, החלטתי בעצם להשתמש בך כדי לעזור לעצמי להבין כמה דברים. ברגע זה אני גם לא בטוחה שזה המכתב שתקרא, כי באמת אין לי מושג לאיזה כיוון זה יתפוס. לפני הכל, אין לכל מה שיכתב שום קשר אישי או הגנה על מישהו. אילו הם פשוט הרהורים שיש בתוכי כל פעם שאני פוגשת אדם עם מלא פוטנציאל להיות יצירתי שמח ומאושר, שיוצר לעצמו קשיים דאגות...
לזרום עם ההבנה של הרגע הזה
...עם ההבנה של הרגע הזה לא עכשיו, יש דחוף יותר או למה עשיתי כך ואיך לא חשבתי על אופציה טובה יותר? אלו דברים שבשגרה. הנקודה החשובה כאן שאי אפשר לתקוע את ההתקדמות כל הזמן בלנסות לפענח תובנה חדשה, ויחד עם זאת צריך להתקדם מתוך מודעות לדברים. יש לזכור שההבנה של אותם הדברים היו שייכים לנחלת העבר והיו ההבנה של אותו הרגע. ובעצם יש כאן נקודה חשובה יותר מההטמעות עצמן אפילו למרות שלהטמעות יש תפקיד משחק חשוב אך, יחד עם זאת, יש לקחת אותן בעירבון מוגבל. כי מה שחשוב יותר ממהטמעות היא המודעות לדברים והתחברות של המודעות...
התמכרות להימורים - מאפיינים, סיבות והשלכות
...והשלכות התמכרות להימורים מתארת התנהגות של הימורים חוזרים ונשנים בעקביות ובכפייתיות. זוהי הפרעה בשליטה בדחפים (באימפולסים) אשר שולטת בחיי האדם, מכתיבה את ערכיו ופוגעת בהתחייבויותיו בתחום המשפחתי, החברתי והתעסוקתי. הבט משמעותי בהתמכרות זו הינו ההסתבכות הכלכלית מתוך העיסוק הגובר והולך בהימורים, בסכומים גדלים והולכים. מבחינה רגשית לאדם תשוקה ודחף להמר, ללא יכולת לשלוט בכך ולרסן את התנהגותו. לרב ההימור מהווה מפלט ובריחה מבעיות ומתחושות של שעמום, דיכאון, חוסר אונים, מצוקה, חרדה ואשמה. גם לאחר שהמהמר מבין...
בגדים - הלבוש הנכון לגברים - כיצד לבנות מלתחה מודולרית למנהלים ואנשי עסקים?
...- הלבוש הנכון לגברים - כיצד לבנות מלתחה מודולרית למנהלים ואנשי עסקים? כאשר בוחרים בגד יש לקחת בחשבון את העובדה שהבגד מעביר מסרים, לכן, בבחירת הבגד הנכון יש לשקול בנוסף לטעם האישי גם את הצורך המקצועי. בארץ הולכת ורווחת יותר ויותר התופעה של שימוש בחליפות לעסקים. מכיוון שכמעט בכל מקום יש מיזוג אוויר אין סיבה שלא לאמץ הופעה מכובדת זו. בתהליך תכנון המלתחה יש לשים לב ולקחת בחשבון את הנתונים האישיים. צריך לדעת מהי העונה האישית והצבעים ההולמים אותנו (ראה כתבה הצבע כן קובע) ולהיות מודעים למבנה הגוף ולפרופורציות...
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
...אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף. הפעם אני רוצה לדבר על הנושא, האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד? ודנו בנושא רבות, ונתנו את התשובה הידועה, שלא יכול להיות שני אלוהים. וזו הטענה הידועה של הדתיים, שלא יכול להיות שני אלוהים, ומה ההוכחה שלא יכול להיות? מהו השכל הגדול והמתוחכם של הדתיים? הם טוענים טיעון...
אפיסטמולוגיה / תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה - 1
.../ תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה - 1 אפיסטמולוגיה / תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה המחשבה היא החלק השחור והתודעה היא החלק הלבן כלומר האותיות השחורות זה המחשבות שמצוירות על גבי החלק הלבן שהוא התודעה ברור שאלו לא דברים נפרדים אחד מן השני למרות שאני כותב שתי דברים זה למעשה אותו מטבע רק שלשם ההסבר יש צורך בפירוק לגורמים של הרעיון. הלבן כולל את כל הצבעים כלומר הוא חלק מופשט ביותר שכולל את כל הספקטרום בעוד הצורה השחורה היא האישון שרואה רק את הצורה שלו הוא לא חש בצורות אחרות אבל בזכות ההרמוניה התודעה של...
מאמן אישי - אני לא קואצ'ר, אני מאמן אישי
...מאמן אישי אתה יושב על הבר, מסתכל על הבחורה שנמצאת אי שם ממולך בין עשן של סיגריות, היא מוצאת חן בעיניך. אתה מתחיל לתכנן את צעדיך, אתה משחזר במוח מה תעשה, איך תלך, מה תגיד ואז אתה יוצר תוכנית קטנה ויוצא לדרך. אתם מחליפים כמה מילים ואז מגיע הרגע... הרגע שבו כל אחד מציג את עצמו והשאלה הגדולה עולה: אז מה אתה עושה בחיים? ואז אני עונה במילים הכי פשוטות שיש: אני מאמן אישי ועסקי ומרצה. ואז היא אומרת: אה... אתה קאוצר. גופי מתמלא שוב בחלחלה מהמילה השגויה שזה עתה נאמרה ולפעמים היא אף מוסיפה: אני לא כל כך אוהבת...
בודהיזם - שוֹנוֹת
...290 אם כתוצאה מעזיבת אושר קטן אדם יוכל להשיג אושר גדול יותר על החכם לעזוב את האושר הקטן בחפשו אחר אושר גדול יותר. 291 מי שמחפש את אושרו בגרימת כאב לאחרים הינו כבול בכבלי השנאה ולא ישתחרר ממנה. 292 היהירים והרשלנים אשר דוחים את שעליהם לעשות ועושים את שאין לעשות - זיהומיהם רק גדלים. 293 המודעים והערניים אשר מתמידים לתרגל מודעות של הגוף ולא מחפשים מפלט במה שאין לעשות מודעים ובעלי הבנה בהירה - זיהומיהם מגיעים לקיצם. 294 לאחר שהרג אם (השתוקקות), אב (תפישת עצמיות) שני מלכים לוחמים (ההשקפות הקיצוניות)...
טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?
...בחיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?. טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, מה טוב בחיים האלו? והשאלה שהאדם צריך לשאול את עצמו, זה בעצם מה הדבר הטוב בחיים האלו מה ההנאות שיש בחיים האלו. כי כל הנאה והנאה שיש בחיים, יהיה לה חסר שונה. דוגמה: אדם אוכל במסעדה, הוא כבר חושב מה הוא יאכל אחר כך. אדם במסיבה, כבר חושב על המסיבה הבאה, וכן הלאה. ויש הנאה של שלמות בחיים, וזה אומר שהאדם חווה הרמוניה, חווה אחדות,...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שליטה בנשימה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שליטה בנשימה, איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שליטה בנשימה, איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להפסיק לסבול תוכנית מציאות עובדים אך לא עבדים בכל פעם קצת להיות מוסרי תורת החסידות חרדות מיסטיות רמות של חרדה לשנוא את עצמי לסבול מחוסר ביטחון עצמי להתאהב באחת והיחידה עודף אהבה עצמית מבחן האושר אושר דתי איך יודעים אם יש לה מישהו? זוגיות כמו כיסא גלגלים להחליט לאכול בריא לזהות רצונות בקבלת החלטה התמודדות עם פרפקציוניזם להתמודד עם לקוח שצריך לחשוב על זה... האם להציב מטרות בחיים? הגדרת מטרות להציג את המוצר ללקוח לשכנע מישהו לא לעשות משהו ילד שמכור למריחואנה ילד כעסן תת מודע ולא מודע סנכרון בין המודע לתת מודע חוסר תעסוקה והפרעות נפשיות משוגע בבית משוגעים לגרום לאקס לדבר איתך למה שונאים אקסים? תנועה נגדית בניית תוכנית אימונים למתחילים הוכחה שאלוהים לא קיים הוכחות שאלוהים לא קיים מה קורה אחרי שמגיעים להארה? חיפוש מורה רוחני מואר האם כדאי להפוך להיות אלוהים? האם יכול להיות אלוהים? כסף ומאמץ דירה בהנחה משמעות החיים של החילונים מה התכלית של החיים אחרי החיים? זיכרון שלילי תראה חיובי למה אני בוחר כך ולא אחרת? האם יש לנו בחירה חופשית? אלוהים ובריאת העולם התהוות יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לחיים, מאמן עסקי, מטפל הוליסטי בתחום שליטה בנשימה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 27_12_2025 השעה 13:19:41 - wesi4