ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיעור ראשון ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8 ✔ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 7. בפרק השביעי דיברתי על... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8
ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 7.

בפרק השביעי דיברתי על "מסר" המועבר לאדם באשר הוא באמצעות התורה. כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר הזה ומנסה להעביר לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים, היינו מנסה להתאים אותו לכתובתו, והרי ישנן הרבה כתובות, כל אדם וכתובתו, כל תרבות וכתובתה, כל דור וכתובתו...

המסר בפני עצמו הוא פשוט: לך אדם אל המקום בו אתה חפץ, יהא רחוק אשר יהא - אתה תגיע אליו. כלומר הכל תלוי ברצון האדם.

ומדוע יש להעביר "מסר" כזה לאדם? משימת העברת המסר הזה נראית פילוסופית על פניה, כי הרי גמור ומנוי עימנו כי כל אחד מסוגל להגיע למחוז חפצו הקרוב או הרחוק, תלוי במאמץ שישקיע בנידון... הרופא משקיע 7 שנות לימוד ומקבל בסופם את תואר הדוקטורט הנכסף, המהנדס מקעקע את התחת ארבע שנים שלמות בשביל לשבת במשרד ממוזג ולהנדס בניינים, העו"ד הפוליטיקאי וגם הסוחר האמיד שהתחיל מאפס והגיע למעצמה בזכות רצונו ועקשנותו... כל אחד מהמצליחנים האלה יכול לכתוב ספר של ממש על תוכן המסר הזה, ואף הנחלשים והנכשלים שבחברה מכירים בתוכן המסר הזה, כי מודעים בתת המודע שלהם למניע הישיר או העקיף שהביא לכישלונם, הם פשוט לא רצו להגיע רחוק, ובמקום זאת בחרו לתלות את כישלונם במזל ובגורל, פשוט התעצלו מלרצות...

מה הביג דיל במסר הזה! היתכן איפוא שהתורה מדברת על מסר אחר? על תוכן אחר?

לא, התורה אינה מדברת על מסר אחר, התורה מדברת על אותו המסר המוכר לנו משכבר, זה שביל גייטס יכול לכתוב עליו ספר, אולם תוכן המסר הזה עבר התפתחות ארוכה ומפותלת על פני הדורות עד שהגיע אל ביל גייטס ולמעגלו הנוכחי, ולא במקרה השתמשתי בביטוי "ארוכה ומפותלת", כי ברצוני להגיד שהמונח "התפתחות" לא בהכרח מצביע על התקדמות, לפעמים מצביע על נסיגה.

המסר "לך - תגיע" היה פעם הרבה יותר מופשט, רוצה להגיד הרבה יותר מתוחכם דווקא. הוא הלך ואיבד מתוכנו ומעוצמתו במשך אלפי השנים ועל פני הדורות עד שהגיע אל דורינו, הוא הלך והצטמק ונחלש עד שהגיע אלינו הלום בניסוחו של ביל גייטס בעל המעצמה הפיננסית. היום אנחנו מדברים על מסר שיש להתבונן בו וללמוד לקח ממנו, אולם המסר הזה במקור היה (ועודו) "חוק", אחד מחוקי הטבע. אין הכוונה לאחד מחוקי הטבע "המוסריים", כי אין ולא קיים מונח כזה, אין חוקים מוסריים בטבע, אין חיה כזו... המדובר בחוק פיזיקלי לכל דבר הפועל בטבע.

לך - תגיע, מה חסר לנו מהחוק הזה? ובלשונינו - מה חסר לנו מהמסר הזה? מה הוא איבד בדרך? מה נפל ממנו בדרך הארוכה על פני הדורות?

התשובה נמצאת בגוף השאלה... חלקים כה רבים ממנו נפלו בדרך, עד שהפך בתודעתינו מחוק למסר, ולכן קשה לנו היום להבין את העיקרון המופשט שלו, קשה לנו לעכל אותו, קשה לנו לקרוא את הנוסח המקורי המופשט שלו: לך - תגיע.

ולמרות שהינני מגייס את מיטבי בשביל להצביע על חוק הטבע המקורי ולתארו, אותו החוק שהלך לנו לאיבוד והפך בימינו למסר בעלמא... ועם זאת יודע שהינני כמצחקק לפניכם ואינני מצליח לרדת אל עומק הדברים... הסיכוי היחיד להצליח בדבר הוא להשתמש בכלים של התורה עצמה ששרדה את הדברים בשלבים, כל שלב וכליו המתאים לו שיכול לרדת דרכם אל עומק הדברים, שיכול להבין מתוכם את מהות חוק הטבע הזה ולעשות בו שימוש פעיל.

הפרק הראשון של בראשית פתח ופנה אל אדם הראשון, ולאו דווקא... כלומר הוא פונה אף אל "אדם" בדורינו שיש ביכולתו להשתמש בכלים האלו... זהו אדם רם המעלה שמתמזג עם חיק הטבע ועם חוקו זה בלשונו המופשט ביותר: לך - תגיע. אדם זה יכל להשתמש בכלים שעמדו לרשותו בפרק "לימודי" זה ולברוא דרכם יצירות, אולי עולמות... כתבתי "אולי" כי קטונתי מלעמוד על מכלול הדברים ולרדת אליהם... היגעתי - באופן כללי ביותר עד השלב השלישי של פרק א' וגם השגתי בזאת עדיין חלקית.

השלב השביעי אגב של השיעור הראשון מסכם מטבעו את כל השיעור... לא עמדתי עליו כי לא היגעתי אליו, אולם יכלתי לעמוד על מהותו כ - "שיעור מסכם" מתוך שיעורים יותר מאוחרים, כאשר נתקלים בציווי שמירת שבת ומהותו המקובלת עלינו היום: לנוח, לא לעבוד ביום השביעי, לא לעשות שום דבר... אין צורך, זהו חוק הטבע: לך - תגיע... אין צורך בלעשות דברים נוספים בשביל להשלים את הדבר בו רצית.

בשלב הבא האדם יורד קצת מנכסיו ומגלה נטיה מוזרה להתרחק מיוזמתו החופשית מחוק טבע זה. הוא קורא תיגר על חוק הטבע! אני מטיל ספק בכח הרצון שלי! לא אגיע לכל מקום כי ישנן עכבות בדרך שאינן בשליטתי. זו היתה אמונה טפלה כי לא היה לה ביסוס במציאות, זהו החטא...

כה מהר מדלל האדם את נכסיו, וכבר בשלב הבא מגיח קין... ודווקא לאחר שהורג את אחיו מגיע למסקנה הזאת: אם היגעתי להרוג את אחי, אזי המסקנה המתבקשת היא שכל אחד מועמד למות מגחמת אחר... היינו שכל אחד יכול לכופף את הרצון שלי...

השלב הבא הוא של נח כאשר האנושות היתה בתחתית... מידע מנוגד וסותר מציף את האנושות מכל כיוון אפשרי, ובלשון התורה: מבול... ונח מתקשה ומקשה "איך ניתן להוציא את רצוני מהכוח אל הפועל בשדה מלא מוקשים, בתוך המבול...

לא אחתור יותר והיריעה קצרה... את הסקירה הקצרה הבאתי במטרה לעמוד על משמעות "התפתחות" החוק הטבעי שהפך במרוצת אלפי השנים למסר... השאלה איפוא אינה אם איבד החוק הזה מכוחו כי הטבע לא מאבד מכוחו, אלא איך איבד האדם מכוחו הוא - עד כדי לאבד קשר עין עם חוק של הטבע! עד כדי שאין באפשרותינו אף לעכל את מהות החוק הזה, את מימדיו...

הבה נחזור אל השפה שלנו אל הגיונינו: מה אומר (ע"פ התורה) חוק הטבע הזה?

- לך אל המקום בו חפץ - אתה תגיע.

- הצחקתני... יש עכבות, מכשולים, רצונות שונים ומנוגדים, איך אגיע? איך עובד החוק הזה?

- למכשולים האלו אין קיום בטבע אילו היית מודע לקיום חוקי הטבע.

- אבל אני רואה את המכשולים לנגד עיני...

- אינך רואה את המכשולים - אתה צופה את קיומם, כי אם היית רואה אותם לא היה מקום לשאלה הזאת.

- אם כן, קיום החוק הזה מונע ממני את שיקול הדעת...

- ואפשר שעוזר לשיקול הדעת... תלוי היכן אתה מפעיל שיקול דעת.

נניח ובהמשך לתשובה האחרונה, ברצונך להגיע מנקודה א' אל נקודה ב', ואינך מכיר את הדרך ולא את תלאותיה... במקרה כזה תצטרך אכן להפעיל את שיקול דעתך ואולי תחליט לנקוט במספר צעדי - מנע בשביל לנטרל אי אילו עכבות שעלולים להפריע בדרך, ואולי אף תבטל את מסעך אל נקודה ב'.

מאידך, ואם אתה מכיר בוודאות את הדרך לנקודה ב' ושולט במידע הזה, אזי אתה יכול להפנות את שיקול דעתך למחוזות אחרים שאין להם קשר עם נקודה ב', כי לא מטרידה אותך יותר הנקודה הזאת, היא בכיסך...

בפרק התשיעי נחתור עוד יותר אל מעמקי המסר בהדרכתה ובאדיבותה של התורה.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9.
מהי אמונה טפלה טבע התאמצות איך ללמוד התורה החלטה מקוריות אמונות טפלות תרבויות ממי ללמוד התפתחות עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
...רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל? למה אנשים תלויים במורה רוחני במקום לפתח עצמאות? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו בהרצאה זו הוא ההבדל בין אדם שבוחר להיות תלוי במורה רוחני ובין אדם ששואף לפתח את היכולת להשיג את ההבנות ואת הידע בעצמו. אליעד נותן דוגמה מעולם האוכל: קיימים שני סוגי אנשים, אלו שאוהבים לאכול בחוץ ואלו שמעדיפים לבשל בעצמם בבית. האדם שאוהב לאכול בחוץ הולך למסעדה, מזמין את המנה מוכנה ומשלם...
שכל / חוכמה. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? מהו שכל אין סופי?
.../ חוכמה. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? מהו שכל אין סופי? פילוסופיה. לוגיקה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. שכל. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? קיימים 2 סוגים של שכל. שכל מוגבל וסופי ושכל אין סופי. השכל של האדם האנושי הוא השכל הסופי. השכל של המציאות ושל האמת האובייקטיבית, הוא השכל האין סופי. מה ההבדל ביניהם? עיקר מהותו של השכל המוגבל, היא חוסר היכולת שלו לראות 2 דברים שונים כדבר אחד. שכל מוגבל רואה בשני הצדדים של המטבע שני ניגודים, במקום לראות בהם מהות אחת. כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, מצד מהותה...
חינוך ילדים, יחסי הורים וילדים, אהבת הורים לילדים, אהבת ילדים, לא לאהוב ילדים, שמירת מצוות, למה שומרים מצוות? למה מקיימים מצוות? אמיתות התורה, שמירת מצוות, לשמור מצוות, תפילה לאלוהים
חינוך ילדים, יחסי הורים וילדים, אהבת הורים לילדים, אהבת ילדים, לא לאהוב ילדים, שמירת מצוות, למה שומרים מצוות? למה מקיימים מצוות? אמיתות התורה, שמירת מצוות, לשמור מצוות, תפילה לאלוהים
...הורים וילדים, אהבת הורים לילדים, אהבת ילדים, לא לאהוב ילדים, שמירת מצוות, למה שומרים מצוות? למה מקיימים מצוות? אמיתות התורה, שמירת מצוות, לשמור מצוות, תפילה לאלוהים למה הורים אוהבים את הילדים שלהם? אנשים רבים חושבים שהאהבה שלהם לילדים היא האהבה הכי חזקה שיש, והם רואים בה ביטוי של דאגה עמוקה, לפעמים אפילו יותר מאשר הם דואגים לעצמם. אבל אליעד כהן מסביר שבסופו של דבר, אהבת ההורים לילדיהם היא ביטוי של אהבה עצמית. הוא מסביר שבעומק הדברים, הילד הוא חלק מעצמך, ולכן באופן טבעי אתה דואג לו יותר מאשר לאחרים...
אד הומינם, כשל לוגי, לגופו של אדם, לגופו של עניין, קבל את האמת ממי שאמרה, לוגיקה, רטוריקה, למי להאמין? לגופו של טיעון, לגופו של טוען, טול קורה מבין עיניך, שיח טיעוני, כשלים לוגיים, כשלים רטוריים
אד הומינם, כשל לוגי, לגופו של אדם, לגופו של עניין, קבל את האמת ממי שאמרה, לוגיקה, רטוריקה, למי להאמין? לגופו של טיעון, לגופו של טוען, טול קורה מבין עיניך, שיח טיעוני, כשלים לוגיים, כשלים רטוריים
...קבל את האמת ממי שאמרה, לוגיקה, רטוריקה, למי להאמין? לגופו של טיעון, לגופו של טוען, טול קורה מבין עיניך, שיח טיעוני, כשלים לוגיים, כשלים רטוריים מהו כשל אד הומינם וכיצד לזהות אותו בשיח טיעוני? כשל לוגי נפוץ בשיח טיעוני הוא אד הומינם (Ad hominem), או לגופו של אדם. אליעד כהן מסביר בהרחבה כי הכשל הזה מתרחש כאשר במקום להתמודד עם הטיעון עצמו, אנשים מתייחסים לתכונות או להתנהגות של האדם שהעלה את הטיעון. המטרה של השימוש בכשל כזה היא להחליש או לבטל את הטענה באמצעות החלשת הדובר, במקום להפריך את הטענה לגופ
איך להיות סטנדאפיסט? ללמוד להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית
איך להיות סטנדאפיסט? ללמוד להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית
...לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית איך להיות סטנדאפיסט ולהצחיק אנשים? סטנדאפ הוא אומנות מיוחדת שדורשת ממך בראש ובראשונה לגרום לאנשים לצחוק. המהות של סטנדאפ היא לעורר באחרים צחוק, ולכן כדי להיות סטנדאפיסט טוב עליך להבין מה מצחיק אנשים. על מנת להצליח בכך, אתה צריך לשאול את עצמך מה מצחיק אנשים?, ולפעול בהתאם לתשובה שתמצא. מדוע חשוב למצוא מה מצחיק אותך באופן אישי? כדי להיות סטנדאפיסט מוצלח, חשוב...
ניתוח התנהגות, לתת שלא על מנת לקבל, נהנה להעניק, לאהוב ללא תנאים
ניתוח התנהגות, לתת שלא על מנת לקבל, נהנה להעניק, לאהוב ללא תנאים
...לאהוב ללא תנאים למה אנשים מעניקים לאחרים ללא ציפייה לקבל בחזרה? אליעד כהן עוסק בשאלה האם אדם שנותן לאחרים עושה זאת רק על מנת לקבל מהם משוב חיובי או שמא ייתכן מצב שבו הוא מעניק הנאה אמיתית בנתינה ללא קשר לתגובה שהוא מקבל. אחת ההנחות המוצגות היא שכאשר אדם מעניק משהו לאחר, הוא מצפה לקבל פידבק חיובי מהמקבל. הנחה זו גורסת שאם המקבל יגיב באופן חיובי, נותן השירות או המתנה ישמח להמשיך להעניק, אך אם לא יקבל תגובה חיובית, הוא יאבד עניין ויפסיק להעניק. אליעד מסביר שבמציאות אין חוקיות מוחלטת לכך, משום שישנם...
איך לגרום לילדים לאכול פירות וירקות? איך לגרום לילדים לאכול בריא? איך לשכנע ילד לאכול ירקות? ילד שלא אוהב ירקות, ילד שמסרב לאכול ירקות, הילד לא אוכל ירקות, הילד לא רוצה לאכול, הדרכת הורים, חינוך ילדים
איך לגרום לילדים לאכול פירות וירקות? איך לגרום לילדים לאכול בריא? איך לשכנע ילד לאכול ירקות? ילד שלא אוהב ירקות, ילד שמסרב לאכול ירקות, הילד לא אוכל ירקות, הילד לא רוצה לאכול, הדרכת הורים, חינוך ילדים
...לאכול פירות וירקות? איך לגרום לילדים לאכול בריא? איך לשכנע ילד לאכול ירקות? ילד שלא אוהב ירקות, ילד שמסרב לאכול ירקות, הילד לא אוכל ירקות, הילד לא רוצה לאכול, הדרכת הורים, חינוך ילדים איך לגרום לילדים לאכול פירות וירקות? הורים רבים מתמודדים עם ילדים שלא אוהבים לאכול ירקות או פירות, ילדים בררניים באוכל שמעדיפים ממתקים או מאכלים מוכרים כמו פסטה, שניצל וקורנפלקס. אליעד כהן מסביר שהבעיה האמיתית אינה מסתכמת בטעם או בררנות של הילד, אלא נעוצה באופן עמוק יותר בתפיסת המציאות של הילד ובדפוסי ההתנהגות של ההורים...
לזרום בחיים, לזרום עם החיים, לקחת את החיים בקלות, הרמוניה בחיים, לחיות בהרמוניה, התאמה למציאות
...הרמוניה בחיים, לחיות בהרמוניה, התאמה למציאות ובו יתבאר, כיצד יכול האדם לחיות בשלום עם המציאות, מתוך תחושה של הרמוניה בחיים ומתוך תחושה של זרימה בחיים, בלי מאבקים מיותרים? כי מי שיתבונן יראה, כי האדם, כל הזמן נמצא במאבק מתמיד עם המציאות. כי תמיד האדם רוצה לשנות את המציאות במשהו. ותמיד האדם מרוצה מהמציאות במשהו, אבל תמיד האדם גם רוצה לשנות את המציאות במשהו. והשאלה היא, איך לזרום עם החיים ואיך לחיות בהרמוניה עם המציאות? ומי שיתבונן יראה, כי מה שגורם לכך שהאדם יזרום עם החיים, זה הדברים הטובים שהאדם...
הכל טוב / לדעת שהכל טוב - מה ידיעה מלאה ואמיתית שהכל טוב?
...טוב - מה ידיעה מלאה ואמיתית שהכל טוב? לדעת שהכל טוב. לדעת שהכל טוב = שלמות רגשית. כל זמן שהאדם אינו יודע בידיעה מלאה ושלמה שהכל טוב, הרי שהוא תמיד ירגיש חסר. לא משנה מה יהיה לאדם, הוא תמיד ימשיך לרצות. או לרצות שיהיה לו טוב יותר, או לרצות שלא יהיה לו פחות טוב. בכל מקרה, תחושת החסר והרצון התמידי תמיד ימשיכו להציק לאדם, גם אם יהיה לו את כל מה שהוא רוצה. רצון = חסר שונה מ: שלמות רגשית. המצב היחיד שבו האדם משתחרר מהרצון ומהחסר, הוא המצב שבו הוא יודע בידיעה שלמה שהכל טוב. כאשר האדם יודע שהכל טוב, הרי...
התמודדות עם קנאה, התמודדות עם סבל, לקנא בעצמך, איך להיות מרוצה ממה שיש? האם יש בחירה חופשית? הכל כרצוני תמיד, למה העצה לא עובדת לי? איך להגיע למאה אחוז? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אקראי?
התמודדות עם קנאה, התמודדות עם סבל, לקנא בעצמך, איך להיות מרוצה ממה שיש? האם יש בחירה חופשית? הכל כרצוני תמיד, למה העצה לא עובדת לי? איך להגיע למאה אחוז? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אקראי?
...עם קנאה, התמודדות עם סבל, לקנא בעצמך, איך להיות מרוצה ממה שיש? האם יש בחירה חופשית? הכל כרצוני תמיד, למה העצה לא עובדת לי? איך להגיע למאה אחוז? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אקראי? למה אנחנו מקנאים ואיך קנאה קשורה לסבל? אליעד כהן מסביר כי כל סבל או תחושה שלילית שאדם חווה היא למעשה סוג של קנאה. כאשר אדם רוצה משהו שאין לו, הוא מרגיש רע, והתחושה הזו נוצרת כי הוא משווה את מצבו הנוכחי למצב שהוא מדמיין שיכול להיות טוב יותר. לפי אליעד, אין אפשרות לחוש רע אם לא קיימת השוואה כזו. גם כאשר נראה שאין מישהו אחר...
אמון - מבוא
...יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה ועם זאת רואים...
מותג לעסק - ללמוד לספר סיפור
...הסיפורי מלווים אותנו לאורך החיים. הגיבורים ממלאים את לבנו באהבה והערצה. לפעמים אנו מזדהים עם גיבור וחיים דרכו. הגיבור ממלא את משאלותינו ונלחם את מלחמתנו. איך הופכים את העסק לסיפור? איך הלקוחות יזדהו עם העסק ויהיו לקוחות נאמנים? איך בנוי סיפור? אנו חיים בסיפורים. הסיפורים מלווים אותנו מילדות ועד בגרות. אפילו בריאת העולם הוא סיפור. בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. והארץ היתה תהו ובהו, וחשך על - פני תהום, ורוח אלהים מרחפת על - פני המים. זה תחילת סיפור הבריאה. לעם או אומה יש סיפור. לכל קהילה,...
אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'
...את המשאב הכי יקר שלך? חלק א על מנת להגיע לרמה גבוהה של הצלחה בחיים וכן לשמור על עצמנו באותה רמה, דרושות איכויות ויכולות מסוימות. אחת מהן היא היכולת לשמור על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה שמניעה אותנו לפעולה מאסיבית על בסיס קבוע. אותה מוטיבציה פועלת בדיוק כמו מנוע של רכב, כל אחד ונפח המנוע שלו, ישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה פנימית בנפח 1.4 וישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה בנפח של 3.5 סמק. מן הסתם, רכב שנפח המנוע שלו עומד רק על 1.4, יתקשה לנוע בעליות שבדרך לירושלים, ולעומתו לרכב עם מנוע 3.5 אותן עליות הן משחק...
חייבים לדבר על קווין / ליונל שרייבר
...אכן, חייבים לדבר על קווין. חייבים לדבר על הספר. חייבים להחזיר אותו לרשימת הקריאה. אינני יודע איך הספר הזה התחמק ממני. הוא יצא לאור כבר ב 2005. ידידה שלי שדעתה נחשבת בעיני הזכירה אותו, המליצה עליו והלוותה לי אותו. למרות השם הגברי, ליונל שרייבר איננו סופר כי אם סופרת. לא ברור למה סופרת פמיניסטית בחרה בשם העט ליונל. זהו ספרה השביעי של ליונל. על הספר הזה היא קיבלה את פרס אורנג. פרס הניתן לנשים בלבד. לגברים יש מספיק פרסים משלהם. בראיון אתה אמרה שבעקבות כתיבת הספר החליטה לוותר על ילדים משלה. כלומר הספר...
האש והאור בשמחת ל"ג בעומר
...והאור בשמחת לג בעומר מדורות, רבי עקיבא, בר יוחאי, בר כוכבא... אלו הם רק חלק מסמלי החג. מה הקשר בינם לבין לג בעומר? אנסה לעשות קצת סדר ולהציע חוט מקשר נוסף. הקשר בין רבי עקיבא לספירת העומר? ימי ספירת העומר, הם ימים של דין. לצערנו, הגזרות שמקרבות אותנו זה לזה, לא תמיד נשארות בגדר קשיים כלכליים בלבד. כך למשל הושמדו קהילות יהודיות רבות באשכנז בשנת תתנו בימי ספירת העומר (בתקופת מסעי הצלב), כך היה בימי חמילניצקי בפרעות תח ותט (שעיקר הזוועות נעשו בימי ספירת העומר) וכך גם בימיו של רבי עקיבא. לרבי עקיבא...
שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית
...מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית. שאלה: האם הבנתי נכון? אליעד: כל מה שהבנת נכון, אבל מהיבט מסוים, למה? כי תמיד יש עוד היבטים. שאלה: אני מרגיש שהשיחות כאן הם מופשטות לא מוחשיות ומשכיחות ממני את חיי היום יום, אז לאן זה מוביל אותנו? אליעד: הלא מוחשי מוביל למוחשי. הלא מוחשי יש לו כמה יתרונות, דבר ראשון הוא מפתח לך...
איך ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר?
...אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר? עבר. האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? האם ניתן לשנות את העבר? נחדד את השאלה: כאשר אדם חי בהווה בצורה שונה מאשר בעבר, אז למרות שמצד אחד ההווה ואולי אף העתיד שלו שונים מהעבר, עדיין את הנעשה על פניו אין להשיב ומה שקרה כבר קרה ולא יוכל להשתנות. אך האם בכל זאת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו לשנות את מה שכבר קרה לנו בעבר? האם ישנה דרך להשיב את אשר כבר נעשה בעבר? התשובה על כך היא כי אכן ניתן לשנות את מה שכבר קרה בעבר ולהחזיר את הגלגל אחורה מבחינה מסוימת כדלהלן. כדי שנבין...
קדושת האדם - זהירות, כל אדם קדוש!
...כל אדם קדוש! זהירות מקדושים, כל בני האדם קדושים המה אני מודה, שנים רבות שרתי, מידי פעם, בקול עז: חבלי משיח הנה זה בא היום [1]. ובחולות סיני, בשהות הארוכה לאחר מלחמת יום כיפור, רקדתי יחד עם שליחי חבד, ורקעתי בנעלים המסומרות, לפי הקצב, על גרגרי הדיונה ההמומה: אני מאמין באמונה שלמה. בביאת המשיח. ואף על פי שיתמהמה. עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא [2]. ובהזדמנויות רבות אחרות צרחתי עד כדי צרידות מיתרי הקול: משיח, משיח אי, יה, יה. מעורר פליאה? וודאי שלא, הרי ברור ומובן, גם מוצדק, כשמש רכה המפיצה אור, רק...
ואהבת לרעך כמוך - מה הפירוש?
...הוא שתאהב את חברך כפי שאתה אוהב את עצמך? או, שלא תעשה לחברך מה ששנוא עליך? האם מדובר רק בחברים ומכרים שלי? זה הרבה יותר מכך. ראשית נתמקד במילים רעיך כמוך. הרע שלך - כלומר, האדם האחר, האדם שהוא לא אתה, הוא כמוך. אתה זה הוא והוא זה אתה. אתם למעשה קורצתם מאותו החומר. באתם מאותו מקור. שניכם יולדתם מאישה, לשניכם נשמה ומקור בואכם משותף. במקור הטהור והאנרגטי הייתם למעשה אחד. נעשה רגע מסע אל המקור, אל המוחלט. נראה בעיני רוחנו אנרגיה אחת גדולה שלמה, נדמה זאת כגוש של חומר ללא פגמים וחלוקות. נתקרב לשם עוד...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיעור ראשון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שיעור ראשון, איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיעור ראשון, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
למנוע מריבה פנטזיית כניעה מה האינטרס של אליעד כהן? לשנות נטייה מינית אולי ההפך הוא הנכון? אובססיה נובעת מדחפים ילדה בחרדה ממה הוא מפחד? איך להתחיל לאהוב את עצמי? חרדה חברתית בגלל מחלת נפש להתמודד עם אובדן של אדם אהוב איך שנאה יוצרת אהבה? מה גורם לאושר? אני לא מצליח להיות מאושר למה היא לא רוצה זוגיות איתך? ממה נובע ספק בנטייה המינית? קבלת החלטות בתנאי אי וודאות מחליט להפסיק לעשן להתמודד עם לחץ חברתי מול השכנים להתמודד עם לקוח שצריך לחשוב מוטיבציה לתזונה חסר מוטיבציה הלקוח אומר לאהוב עבודה במכירות איך ללמד ילד לקבל לא... להעניש ילדים הפצת תורות רוחניות שאלות מהתת מודע איך נוצרות פרנויות? אני סובל מהפרעה כישוף להחזרת אהבה האם כדאי לחזור לאקסית? באמצעות שינוי מנח הגוף בתרגיל איך לדעת על איזה שריר התרגיל עובד? האם אלוהים מאושר? להוכיח שאתה אלוהים התעוררות והארה הארה ללמוד את הספר להיות אלוהים האם הספר להיות אלוהים? הכנסה פסיבית מעסק האם כסף קונה אושר? מטרת החיים ייעוד ומטרת החיים מצב רוח שלילי אדם חיובי להשאיר בחירה חופשית פרדוקס הבחירה החופשית מה קרה בזמן המפץ הגדול? האם העולם תמיד היה קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ פילוסופי, אימון אישי טלפוני, אימון אישי בטלפון בנושאי שיעור ראשון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6411 שניות - עכשיו 19_12_2025 השעה 01:01:43 - wesi4