ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שינון מנטרות ✔בודהיזם - הכלכל הדגול - חיים קודמים של גוֹטַמַה ✔Mahgovinda Sutta מַהָאגוֹבִינְדַה סוּטַּהI.כך שמעתי פעם הבודהה התגורר ברָאגַ'גַהַה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הכלכל הדגול - חיים קודמים של גוֹטַמַה
Mahgovinda Sutta

מַהָאגוֹבִינְדַה סוּטַּהI.כך שמעתי פעם הבודהה התגורר ברָאגַ'גַהַה, על פסגת הנשרים. וכאשר הלילה עמד להגיע לקיצו, הגַנְדְהַבַּה פַּנְצַ'סִיקְהַה, [1] תוך שהוא מאיר את כל פסגת הנשרים בזוהר מרהיב, [2] ניגש אל הבודהה, ברך אותו, נעמד במקום ראוי ואמר: "אדוני, ברצוני לדווח לך אודות מה שהבחנתי וראיתי במו עיני כאשר הייתי בנוכחותם של ישויות השלושים - ושלוש."

"אם כך, אמור לי פַּנְצַ'סִיקְהַה", אמר הבודהה.

אסיפת הישויות השמיימיות

(devasabh)

I."אדוני, בימים עברו, לפני זמן רב, ביום - הצום של החמישה - עשר בתחילת תקופת הגשמים, בליל ירח מלא כל ישויות השלושים - ושלוש ישבו באולם סוּדְהַמָּא - אסיפה גדולה של ישויות שמיימיות, וארבעת המלכים האדירים מארבעת רובעי עולם היו שם. היה שם המלך האדיר דְהַטַרַטְּהַה מהמזרח בראש נתיניו, כשפניו פונים מערבה, המלך האדיר וִירוּלְהַקַה מהדרום בראש נתיניו, כשפניו פונים צפונה, המלך האדיר וִירוּפַּקְּהַה מהמערב בראש נתיניו, כשפניו פונים מזרחה, והמלך האדיר וֶסַּבַנַה מהצפון בראש נתיניו, כשפניו פונים דרומה.

II.באירועים כאלו זהו הסדר בו הם יושבים, ואחריהם נמצאים מושבינו. והישויות הללו שחיו את החיים הרוחניים תחת הבודהה, הופיעו לא מזמן בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש, נעלים על הדֶווֹת האחרות בבהירות זוהרן והדרן. ומסיבה זו ישויות השלושים - ושלוש היו מרוצות, מאושרות, מלאות הנאה ושמחה, באומרן: 'קהל הדֶווֹת גדל, קהל האַסוּרַה מצטמטם! '. אז סַקַּה יצא בקריאה הבאה:

'ישויות השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדְהַמַה

בראותן דֶווֹת חדשות מגיעות, חסרות דופי ומרהיבות

אשר הובילו חיים רוחניים, וכעת זוכות ללידה טובה.

עולות על כל האחרות בבהירות זוהרן והדרן

תלמידיו של החכם הגדול יוצאי דופן הם.

בראותן כל זאת, השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדהמה. '

לשמע זאת, אדוני, ישויות השלושים - ושלוש עוד המשיכו לשמוח, באומרם: 'קהל הדֶווֹת גדל, קהל האַסוּרַוֹת מצטמטם! '

שמונה אמירות האמת

(aha yathbhuccava)

I.אז סַקַּה, בראותו את סיפוקן, אמר לישויות השלושים - ושלוש: 'רבותיי, האם אתן מעוניינות לשמוע שמונה אמירות אמת בשיבחו של הבודהה? ' ובקבלת הסכמתן, קרא:

II.'מה דעתכם, רבותיי השלושים - ושלוש? בהקשר לדרך בה הבודהה חתר לרווחתם של הרבים, לאושרם של רבים, מתוך חמלה לעולם, לרווחתם ואושרם של ישויות ובני - האדם - איננו יכולים למצוא מורה אחר מהבודהה בעל כאלו תכונות, בין אם נבחן את העבר או ההווה.

III.אכן מנוסחת היטב היא תורת הלימוד של המכובד, נראית כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולבדוק, מובילה קדימה, ראויה להחוות על ידי החכם כל אחד בעצמו - ואיננו יכולים למצוא מגלה של לימוד מקדם שכזה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה.

IV.המכובד הסביר היטב מה נכון ומה מוטעה, מה ראוי לגנאי ומה חסר אשמה, על פי מה יש לנהוג ועל פי מה אין לנהוג, מה שפל ומה אצילי, מה דוחה, חסר - דופי ומעורב באיכויותיו, ואיננו יכולים למצוא מגלה של דברים כאלו, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה.

V.ושוב, המכובד הסביר היטב לתלמידיו את הדרך המובילה לנִיבָּאנַה והם מיזגו, את הניבאנה והדרך, כפי שמי נהר הגַנְגֶס ונהר היַמוּנָא מתמזגים וזורמים יחדיו. ואיננו יכולים למצוא מגלה של הדרך המובילה לניבאנה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה.

VI.והמכובד זכה לבני - לוויה, גם מלומדים [3] וגם כאלו אשר לאחר שחיו את החיים, ביטלו את הנגעים המנטליים, [4] והמכובד חי איתם, כולם עולזים בדבר האחד. ואיננו יכולים למצוא מורה כזה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה.

VII.המתנות שניתנות למכובד מוענקות כראוי, תהילתו מבוססת היטב, ועל אף שכך הדבר, אני חושב, שבני - הלוחמים ממשיכים להיות קשורים אליו, עדיין המכובד מקבל את נדבת המזון שלו ללא יוהרה. ואיננו יכולים למצוא מורה שנוהג כך, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה.

VIII.והמכובד פועל כפי שהוא מדבר, ומדבר כפי שהוא פועל. ואיננו יכולים למצוא מורה שנוהג כך, בכל פרט של הלימוד, בין אם בעבר או בעתיד, אחר מהבודהה.

IX.המכובד חצה את ים הספק, חלף מעבר לכל 'כיצד' ו - 'מדוע', הוא השלים את משימתו ביחס למטרת החיים הרוחניים הנעלים. ואיננו יכולים למצוא מורה שעשה כך, בין אם נבחן את העבר או את ההווה, אחר מהבודהה. '

וכאשר סַקַּה כך סיים להכריז את שמונה אמירות האמת בשבח הבודהה, ישויות השלושים - ושלוש היו אף יותר מרוצות, שמחות ומלאות הנאה ואושר לשמע האמירות בשבחו של המכובד.

I.ואז מספר ישויות קראו: 'הו, אם רק ארבעה בודהות ערים בשלמות היו מופיעים בעולם ומלמדים דהמה כמו הבודהה המכובד! אז היה הדבר לרווחתם ואושרם של הרבים, מתוך חמלה לעולם, לרווחתם ואושרם של ישויות שמיימיות ובני - אדם! ' וכמה אמרו: 'עזבו ארבעה בודהות ערים בשלמות - שלושה יספיקו! ' ואחרים אמרו: 'עזבו שלושה - שניים יספיקו! '

II.לשמע הדבר אמר סַקַּה: 'זה בלתי אפשרי, רבותיי, לא יכול לקרות ששני בודהות ערים בשלמות יופיעו במערכת עולמות אחת. זה לא יתכן. הלוואי שהבודהה המכובד הזה ימשיך להאריך חיים, לשנים רבות, חופשי מחולי ומחלות! זה יהיה לרווחתם ואושרם של הרבים, מתוך חמלה לעולם, זה יהיה לרווחתם ואושרם של ישויות שמיימיות ובני אדם! ' אז ישויות השלושים - ושלוש התייעצו ודנו ביניהם בעניין לשמו התכנסו באולם סוּדְהַמָּא, וארבעת המלכים הגדולים קיבלו עצות ותוכחות בעניין הזה בעוד הם עומדים לצד מושבם ללא זיע:

המלכים המודרכים, האזינו בקשב למילים שנאמרו להם

עומדים שלווים ורגועים, לצד מושבם.

I.אז, אדוני, זוהר מרהיב הבהיק מכיוון צפון, ונראה פאר אדיר יותר מבוהק הישויות השמיימיות. וסַקַּה אמר לישויות השלושים - ושלוש: 'רבותיי, כאשר סימנים אלו נצפים, אור כזה נראה וזוהר כזה מבהיק, אז בְּרַהְמָא יופיע. ההופעה של זוהר שכזה היא הסימן הראשון להתגלמות קרבתו של בְּרַהְמָא.

כאשר הם רואים את הסימנים האלו, בְּרַהְמָא יופיע בקרוב.

זהו האות של בְּרַהְמָא, זוהר עצום ואדיר.

נאומו של סַנַנְקוּמָארַה

(sanakumrakath)

I.אז ישויות השלושים - ושלוש התיישבו כל אחת במקומה המתאים, ואמרו: 'הבה נגלה מה יצא מהזוהר הזה, ולאחר שנגלה מה מהותו, נלך אליו. ' וכך גם אמרו ארבעת המלכים האדירים ביושבם במקומם. כך כולם הסכימו. וכל אחד מהם קיווה שבְּרַהְמָא ישב במושב שהוא עצמו הכין.

II.ובְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה, לאחר שנחת מעולמו השמיימי, ובראותו את הנאתם, קרא את הדברים הבאים:

'ישויות השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדְהַמַה

בראותן דֶווֹת חדשות מגיעות, חסרות דופי ומרהיבות

אשר הובילו חיים רוחניים, וכעת זוכות ללידה טובה.

עולות על כל האחרות בבהירות זוהרן והדרן

תלמידיו של החכם הגדול יוצאי דופן הם.

בראותן כל זאת, השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדהמה. '

לשמע הדבר, אדוני, ישויות השלושים - ושלוש עוד המשיכו לשמוח, באומרן: 'קהל הדֶווֹת גדל, קהל האַסוּרַוֹת מצטמטם! '

I.כעת, באשר לעניין נאומו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה, ולאופן דבריו, קולו היה בעל שמונה איכויות: הוא היה מובחן, ברור, נעים, מושך, תמציתי, תכליתי, עמוק ומהדהד. וכאשר דיבר בקול זה אל האסיפה, קולו לא נשמע מעבר לכך. כל מי שיש לו קול שכזה נאמר עליו שיש לו את קולו של בְּרַהְמָא.

II.אז ישויות השלושים - ושלוש אמרו לבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה: מצויין, בְּרַהְמָא! נהננו ממה ששמענו. גם סַקַּה, אדון הישויות השמיימיות, הכריז בפנינו שמונה אמירות אמת אודות הבודהה, אשר גם מהן נהננו. '

שמונה אמירות האמת

(aha yathbhuccava)

ואז בְּרַהְמָא אמר לסַקַּה: 'כל הכבוד, אדון הישויות השמיימיות. גם אנחנו מעוניינים לשמוע את שמונה אמירות האמת אודות המכובד. '

'טוב, בְּרַהְמָא אדיר' אמר סַקַּה וחזר על אותן שמונה אמירות:

I.- 27 'מה דעתך, אדון בְּרַהְמָא...? ' (כמו פסקאות 5-12) והבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה היה מרוצה, מלא שמחה ומלא הנאה ואושר לשמע דברי השבח לבודהה.

II.אז הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה, לאחר שקיבל דמות גסה יותר, הופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש בדמותו של הצעיר פַּנְצַ'סִיקְהַה. ובהתרוממו באוויר, הוא הופיע מרחף בסיקול רגליים, בדיוק כפי שאדם חזק ישב על גבי מושב יציב או על האדמה. [5] וביושבו כך בסיקול רגליים, אמר לישויות השלושים - ושלוש:

סיפורו של הברהמין הכלכל

(govindabrhmaavatthu)

'משך כמה זמן הבודהה המכובד היה בעל חוכמה רבת עוצמה? '

I.'פעם היה מלך בשם דִיסַמְפַּטִי ולו היה שר [6] ברהמין בשם הכלכל. [7] בנו של המלך היה בחור צעיר בשם רֶנוּ, ובנו של הכלכל נקרא ג'וֹטִיפָּאלַה. [8] הנסיך רֶנוּ וג'וֹטִיפָּאלַה, יחד עם עוד שישה בני - לוחמים, הקימו חבורה של שמונה חברים. לאחר זמן מה הכלכל ניפטר, והמלך דִיסַמְפַּטִי התאבל עליו באומרו: 'אבוי, בדיוק ברגע בו הפקדנו את כל תחומי האחריות בידי הכלכל, והפקרנו את עצמנו להנאות חמשת החושים, בדיוק אז נפטר הכלכל! '

בשומעו זאת, הנסיך רֶנוּ אמר: 'אבי, אל נא תתאבל על מותו של הכלכל יתר על המידה! בנו ג'וֹטִיפָּאלַה פיקח יותר ממה שהיה אביו ויש לו עין טובה למה מועיל ומשתלם. עליך לתת לג'וֹטִיפָּאלַה לנהל את כל העסקים שהפקדת בידי אביו. '

'האם זה כך באמת, בני? '

'כן, אבי. '

סיפורו של הכלכל הדגול

(mahgovindavatthu)

I.אז המלך קרא לאדם מסויים ואמר: 'גש הנה אישי הטוב, לך אל הצעיר ג'וֹטִיפָּאלַה ואמור: 'הלוואי ולג'וֹטִיפָּאלַה הנכבד יהיה טוב! המלך דִיסַמְפַּטִי קורא לך, הוא מעוניין לראותך. '

'כן, הוד רוממותך', אמר האיש והעביר את ההודעה. בקבלו את ההודעה ג'וֹטִיפָּאלַה אמר: 'טוב, אדוני', ויצא לראות את המלך. כאשר הגיע לנוכחות המלך, הוא החליף ברכות נימוסין עמו ולאחר מכן התיישב במקום ראוי. והמלך אמר: 'אנו מעוניינים שג'וֹטִיפָּאלַה הנכבד ינהל את ענייננו. אל תסרב. אני ממנה אותך במקומו של אביך ומסמיך [9] אותך ככלכל. '

'טוב, אדוני', השיב ג'וֹטִיפָּאלַה.

I.כך המלך דִיסַמְפַּטִי מינה את ג'וֹטִיפָּאלַה ככלכל במקומו של אביו. וברגע שמונה לתפקיד, ג'וֹטִיפָּאלַה ניהל את העסקים שאביו ניהל, ולא עשה כל מלאכה שאביו לא עשה. הוא ביצע את כל המשימות שאביו מילא, ולא פחות מכך. ואנשים אמרו: 'הברהמין הזה הוא באמת כלכל אמיתי! אכן הוא כלכל מעולה! ' וכך הברהמין הצעיר ג'וֹטִיפָּאלַה קיבל את הכינוי 'הכלכל הדגול. '

חלוקת הממלכה

(rajjasavibhajana)

I.ויום אחד הכלכל הדגול הלך אל הקבוצה של ששת האצילים ואמר: 'המלך דִיסַמְפַּטִי זקן, חלש, בא בימים. חייו מתקרבים לקיצם והוא לא יוכל להחזיק מעמד עוד זמן רב. מי יוכל לומר עד כמה אנשים מאריכים חיים? כאשר המלך דִיסַמְפַּטִי ימות, מכתירי - המלך [10] מחויבים למשוח את הנסיך רֶנוּ כמלך. רבותיי, עליכם ללכת אל הנסיך רֶנוּ ולומר: 'אנו הידידים האהובים, היקרים והמועדפים של הנסיך רנו, חולקים את שמחותיו וצערו. מלכנו דִיסַמְפַּטִי זקן, חלש ובא בימים... כאשר הוא ימות, מכתירי - המלך מחויבים למשוח את אדון רֶנוּ כמלך. אם אדון רֶנוּ מעוניין לזכות במלכות, אנא ממנו שיחלוק זאת עמנו. '

II.טוב, אדוני', אמרו ששת האצילים, והלכו אל הנסיך רֶנוּ ודיברו איתו כפי שהכלכל הדגול הציע. 'ובכן, רבותי, מי מלבדי, אמור לשגשג אם לא אתם? רבותי, אם אזכה במלכות, אחלוק אותה עימכם. '

III.בבוא העת המלך דִיסַמְפַּטִי נפטר, ומכתירי - המלך משחו את הנסיך רֶנוּ במקומו. לאחר שהפך למלך, הפקיר את עצמו לתענוגות חמשת החושים. אז הכלכל הדגול הלך אל ששת האצילים ואמר: 'רבותיי, כעת המלך דִיסַמְפַּטִי נפטר, ואדון רֶנוּ אשר נמשח תחתיו, הפקיר עצמו לתענוגות חמשת החושים. מי יודע מה יצא מזה? הנאות החושים הינם משכרים. עליכם ללכת אליו ולומר לו: 'המלך דִיסַמְפַּטִי נפטר ואדון רֶנוּ נמשח כמלך. האם אתה זוכר את הבטחתך, אדוני? '

כך הם עשו והמלך אמר: 'רבותי, אני זוכר את מילתי. מי יוכל לחלק את ממלכת הארץ האדירה הזו, אשר כה רחבה בצפון וכה [צרה] בדרום כקידמת עגלה, [11] לשבעה חלקים שווים? '

'מי באמת אדוני, אם לא הכלכל הדגול? '

I.כך המלך רֶנוּ שלח אדם אל הכלכל הדגול לומר: 'אדוני, המלך קורא לך. ' האדם הלך והכלכל הדגול בא אל המלך, החליף עמו ברכות נימוסין, והתיישב במקום ראוי. ואז המלך אמר: 'כלכלי הנכבד, לך חלק את ממלכת הארץ האדירה הזו, אשר כה רחבה בצפון וכה צרה בדרום כקידמת עגלה, לשבעה חלקים שווים. '

'טוב, אדוני. ' אמר הכלכל הדגול וכך עשה.

I.וארצו של המלך רֶנוּ הייתה במרכז:

דַנַטַפּוּרַה לקָאלִיגוֹת, פּוֹטַקַה לאַסַּקוֹת

מַהִיסַּטִי לאַבַנְטִים, רוֹרוּקַה לסוֹבִירִים.

מִיטְהִילָא לוִידֶהוֹת, קַמְפָּא לידי האַנְגוֹת

בֶּנַרֵס לקָאסִים, כך הסדיר זאת הכלכל הדגול.

ששת האצילים היו שמחים על הישגיהם בהתאמה ובהצלחת המשימה: 'מה שרצינו, חשקנו, שאפנו וחתרנו אליו, אותו קיבלנו! '

סַטַּבְּהוּ, בְּרַהְמַדַטַּה, וֵסַּבְּהוּ ובְּהַרַטַה

רֶנוּ ושני דְהַטַרַטְּהוֹת, אלו הם שבעת מלכי הבְּהַאָרַט. '" [12]

[סוף חלק דיקלום ראשון]

התעצמות המוניטין

(kittisaddbbhuggamana)

I."לאחר מכן ששת האצילים הגיעו אל הכלכל הדגול ואמרו: 'כלכל נכבד, כפי שהיית ידיד אהוב, יקר ונאמן למלך רנו, כך היית גם בשבילנו. אנא ממך טפל בענייננו עבורנו! אנו בוטחים בך שלא תסרב לנו. ' וכך הוא ניהל את ארצותיהם של שבעת המלכים המוכתרים, והוא גם לימד את המנטרות לשבעה ברהמינים מובחנים ושבע מאות תלמידים מוסמכים. [13]

II.במשך הזמן דיווחים טובים הופצו בנוגע לכלכל הדגול: 'הכלכל הדגול מסוגל לראות את בְּרַהְמָא במו עיניו, לשוחח עימו פנים אל פנים ולהיוועץ בו! ' והוא חשב לעצמו: 'כעת, הדיווח הטוב הזה מופץ בנוגע לי, שאני מסוגל לראות את בְּרַהְמָא במו עיני, לשוחח עימו פנים אל פנים ולהיוועץ בו. אך אין זה נכון. אולם, שמעתי שכך נאמר על ידי ברהמינים זקנים ומכובדים, מורים של מורים, שכל מי שיוצא להתבודדות מדיטציה במשך ארבעה חודשים של תקופת הגשמים, ומפתח את הגְ'הָאנַה של החמלה, מסוגל לראות את בְּרַהְמָא במו עיניו, לשוחח עמו פנים אל פנים ולהיוועץ בו. נניח ואעשה זאת! ' [14]

III.וכך הכלכל הדגול הלך אל המלך רֶנוּ וסיפר לו על דיווחים ועל משאלתו ללכת להתבודדות ולפתח את הגְ'הָאנַה של החמלה. 'על אף אחד לא לגשת אלי אלא כדי להביא לי מזון. '

'כלכל נכבד, עשה כפי שאתה מוצא לנכון. '

I.וכך גם ששת האצילים השיבו: 'כלכל נכבד, עשה כפי שאתה מוצא לנכון. '

II.הוא הלך אל שבעת הברהמינים ושבע מאות התלמידים וסיפר להם על כוונותיו, והוסיף: כך, רבותיי, אתם תמשיכו עם שינון המנטרות אשר שמעתם ולמדתם, ותלמדו אותם אחד את השני. '

'כלכל נכבד, עשה כפי שאתה מוצא לנכון. '

I.'אז הוא הלך אל ארבעים נשותיו בעלות המעמד השווה, והן אמרו: 'כלכל נכבד, עשה כפי שאתה מוצא לנכון. '

II.כך הכלכל הדגול הקים מגורים חדשים ממזרח לעיר ויצא להתבודדות שם לארבעת חודשי הגשמים, שם פיתח את הגְ'הָאנַה של החמלה, ואף אחד לא התקרב אליו מלבד להביא לו מזון. אך בתום ארבעת החודשים הוא לא חש דבר מלבד חוסר סיפוק ותשישות והוא חשב לעצמו: 'שמעתי שאומרים שכל מי שיוצא למדיטציה בבדידות לארבעת חודשי הגשמים, ומפתח את הגְ'הָאנַה של החמלה, מסוגל לראות את בְּרַהְמָא במו עיניו, לשוחח עמו פנים אל פנים ולהיוועץ בו, אך אני אינני מסוגל לראות את בְּרַהְמָא במו עיני, ואינני מסוגל לדבר איתו, לשוחח עמו או להיוועץ בו! '

השיחה עם בְּרַהְמָא

(brahmun skacch)

I.אז, בְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה קרא את מחשבותיו ובזריזות בה אדם חזק מותח את זרועו המכופפת או מכופף אותה שוב, הוא נעלם מעולם הבְּרַהְמָא והופיע בפני הכלכל הדגול. והכלכל הדגול חש פחד וחרדה, ושערותיו סמרו למראה כזה שמעולם לא ראה קודם לכן. וכך פוחד, חרד ובשערות סומרות, הוא פנה אל הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה במלים האלו:

'הו מראה נהדר, מרהיב ושמיימי

מי אתה, אדון? אני נלהב לדעת את שמך. '

'בעולם השמיימי הגבוה מכולם אני ידוע בפי כל:

בְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה - הכר אותי כך. '

'מושב, מים לכפות הרגליים ועוגות

מתאימים לבְּרַהְמָא, אנא שאדוני

יחליט איזה ארוח מתאים לו. ' [15]

'אנו מקבלים את המתנות שמוצעות: כעת אמור

מה אתה רוצה מאיתנו - ברכה

של רווח בחיים האלו, או בחיים הבאים

אמור, אדון כלכל, מה ברצונך. '

I.הכלכל הדגול חשב לעצמו: 'בְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה מציע לי ברכה. מה עלי לבחור - הטבות בחיים האלו, או בחיים הבאים? ' והוא חשב: 'אני מומחה בעניינים של תועלת בחיים האלו, ואחרים נועצים בי בקשר לזה. נניח ואבקש מבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה הטבה כלשהי לחיים הבאים? ' והוא פנה לבְּרַהְמָא בדברים הבאים:

"זאת אני מבקש מבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה

מתוך חוסר ידיעה, ממנו אשר אין בו ספקות אני שואל:

מה על בני תמותה לעשות

על מנת להגיע אל עולם הבְּרַהְמָא האלמותי?"

"האדם אשר דוחה בשאט נפש כל מחשבות בעלות

לבד, ממוקד, מלא - חמלה

מרוחק מצחנה, חופשי מתאווה -

כך מבוסס וכך מתורגל

יוכל בן - תמותה להגיע אל עולם הבְּרַהְמָא האלמותי." [16]

I."אני מבין 'דוחה בשאט נפש כל מחשבות בעלות'. משמעות הדבר שאדם מוותר על דברי רכושו, אם מעט ואם הרבה, עוזב את קרוביו, אם מעטים ואם רבים, ומגלח את שערו וזקנו, יוצא לפרישות מחיי בית אל חיי חסר - בית. כך אני מבין 'דוחה בשאט נפש כל מחשבות בעלות'. אני מבין 'לבד, ממוקד'. משמעות הדבר שאדם יוצא לדרכו לבדו ומוצא מקום מגורים ביער, למרגלות עץ, בגיא בין הרים, במערת סלע, באדמות קבורה, בג'ונגל או על ערימת עשב במרחבים פתוחים... אני מבין 'מלא - חמלה'. משמעות הדבר היא שהאדם חי מתפרש בכיוון רבע אחד עם תודעה מלאת חמלה, ואז רבע שני, אז שלישי, ואז רביעי. כך אדם שוכן בהתפרשות לכל העולם, מעלה, מטה, ולרוחב, לכל עבר, סביב סביב עם תודעה מלאת חמלה, מורחבת, חסרת גבולות וחופשיה מכעס וזדון. כך אני מבין 'מלא - חמלה'. אך דבריו של האדון בעניין 'מרוחק מצחנה' אינני מבין.

למה אתה מתכוון, בְּרַהְמָא ב'צחנה' בקרב בני אדם?

האר את בורותי בעניין, חכם גדול.

איזה מכשול גורם לאדם להסריח ולהרקיב

לפנות אל הגיהנום, ומנשל אותו ממלכת - הבְּרַהְמָא. '

'כעס, אמירת שקר, הונאה ומרמה

תאוות בצע, גאווה וקינאה

חשק, ספק ופגיעה באחרים

חמדנות ושנאה, טישטוש הדעת ואשלייה:

הצחנה הדוחה אשר אלו מפיצים

מובילה את האדם אל הגיהנום, ומנשלת אותו ממלכת - הבְּרַהְמָא. '

אני מבין מתוך דבריו של האדון אודות הצחנה שאלו דברים אשר לא קל להתגבר עליהם כאשר אדם חי חיי בעל - בית. על כן אצא לפרישות מחיי בעל - בית אל חיי חסר - בית. '

"כלכל נכבד, עשה כפי שאתה מוצא לנכון."

הפנייה אל המלך רֶנוּ

(reurjamantan)

I.כך הכלכל הדגול הלך אל המלך רֶנוּ ואמר: "אדוני, אנא מנה שר אחר לנהל את ענייניך. ברצוני לצאת לפרישות מחיי - בית אל חיי חסר - בית. אחרי מה שהבְּרַהְמָא אמר לי אודות צחנת העולם, אשר לא ניתן להתגבר עליה בקלות כאשר חיים חיי - בית, אני יוצא לפרישות אל חיי חסר - בית:

המלך רנו, אדון הארץ הזו, אני מכריז

עתה עליך לשלוט, לא אייעץ לך עוד!"

"אם חסר לך דבר מה, אדאג למחסורך

אם מישהו יפגע בך, זרועות מלכותי יגנו עליך.

אתה אבי, אני בנך, כלכל הישאר!"

"לא חסר לי דבר, אף אחד לא פוגע בי

לא היה זה קול אנושי ששמעתי -

בבית לא אוכל להשאר."

"'לא אנושי' - מה פשרו של אותו דובר, אשר בשלו

בבת אחת אתה עוזב כך את הבית ואת כולנו?"

"לפני שיצאתי להתבודדות הזו חשבתי על קורבן

הדלקת האש הקדושה, זריית עשב - קוּסַה.

אך כעת - הבְּרַהְמָא הנצחי מעולם הבְּרַהְמָא הופיע.

אני שאלתי, והוא השיב: כעת לא אוכל עוד להישאר עוד."

"כלכל נכבד, אני בוטח בדבריך. מילים כאלו

ברגע ששמעת, אין לך מסלול אחר.

אנחנו נלך בעקבותיך: כלכל, היה מורינו.

כמו אבן חן תרשיש, מהמים המובחרים ביותר

כך בטוהר, נלך בעקבותיך בערותך.

אם הכלכל הנכבד יצא לפרישות מחיי בית אל חיי חסר - בית, אני אעשה כמוהו. להיכן שתלך נלך בעקבותיך. '

הפנייה אל ששת האצילים

(cha khattiyamantan)

I.לאחר מכן הכלכל הדגול הלך אל ששת האצילים ואמר להם: "אדוניי, אנא מנו שר אחר לטפל בעניינכם. ברצוני לצאת לפרישות מחיי בית אל חיי חסר - בית..." וששת האצילים הלכו הצידה ודנו ביניהם: "הברהמינים האלו חמדנים לכסף. ייתכן ונוכל לזכות בכלכל הדגול בעזרת כסף." אז הם חזרו אליו ואמרו: "אדוני, יש הון רב בשבע הממלכות האלו. קח כמה שחפץ ליבך."

"די, רבותיי, כבר קיבלתי הון רב מאדוניי. זהו בדיוק הדבר ממנו אני פורש על מנת לצאת לפרישות מחיי בעל - בית אל חיי חסר - בית, כפי שהסברתי."

I.ששת האצילים שוב הלכו הצידה ודנו יחד: "הברהמינים האלו חמדנים לנשים. אולי נוכל לזכות בכלכל הדגול בעזרת נשים." אז הם חזרו אליו ואמרו: "אדוני, יש המון נשים בשבע הממלכות האלו. בחר לך!"

"די, רבותיי, כבר יש לי ארבעים נשים שוות מעמד, ואני עוזב אותן על מנת לצאת לפרישות מחיי בעל - בית אל חיי חסר - בית, כפי שהסברתי."

I."אם הכלכל הנכבד יוצא לפרישות מחיי בעל - בית אל חיי חסר - בית, נעשה כמותו. לאן שתלך, נלך בעקבותיך:

אם אתה מוותר על התאוות הכובלות את רוב בני האדם, [17]

התאמץ, היה חזק ועמוד בכך בסבלנות!

זוהי הדרך הישרה, הדרך שאין כמותה

דרך האמת, מוגנת על ידי הטוב, אל משכנו של בְּרַהְמָא.

I.אם כך, אדוני הכלכל, המתן נא רק שבע שנים, ואז גם אנחנו נצא לפרישות אל חיי חסרי - בית. לאן שתלך, נלך בעקבותיך."

"רבותיי, שבע שנים הן הרבה יותר מידי, אינני יכול להמתין שבע שנים! מי יודע כמה שנים אדם יחיה? עלינו ללכת לעולם הבא, עלינו ללמוד באמצעות חוכמה, [18] עלינו לעשות מה שנכון ולחיות את החיים הרוחניים, כיוון שבן תמותה אינו בן אלמוות. כעת אני יוצא לפרישות כפי שהסברתי."

I."ובכן, כלכל נכבד, המתן נא רק שש שנים... חמש שנים... ארבע שנים... שלוש שנים... שנתיים... שנה אחת... ואז גם אנחנו נצא לפרישות לחיים חסרי בית. לאן שתלך, נלך בעקבותיך."

II."רבותיי, שנה אחת זה הרבה יותר מידי..."

"אם כך, המתן נא שבעה חודשים..."

I."רבותיי, שבעה חודשים זה הרבה יותר מידי..."

"אם כך המתן נא שישה חודשים... חמישה חודשים... ארבעה חודשים... שלושה חודשים... שני חודשים... חודש אחד... חצי חודש..."

I."רבותיי, חצי חודש זה הרבה יותר מידי..."

"אם כך, כלכל נכבד, המתן נא רק שבעה ימים בזמן שנעביר את ממלכותינו לבנינו ואחינו. בתום שבעת הימים נצא לפרישות אל חיי חסרי - בית. לאן שתלך, נלך בעקבותיך."

"שבעה ימים זה לא יותר מידי, רבותיי. אני מסכים, אדוניי, לשבעה ימים."

הפנייה אל הברהמינים ותלמידיהם

(brhmaamahsldna mantan)

I.לאחר מכן הכלכל הדגול הלך אל שבעת הברהמינים ושבע מאות תלמידיהם המתקדמים, ואמר להם: "כעת, מכובדיי, עליכם לחפש מורה אחר ללמד אתכם את המנטרות. בכוונתי לצאת לפרישות מחיי בעל - בית אל חיי חסר - בית. אחרי מה שהבְּרַהְמָא סיפר לי על צחנת העולם, אשר לא ניתן להתגבר עליה בקלות כאשר חיים חיי - בית, אני יוצא לפרישות אל חיי חסר - בית."

"כלכל נכבד, אל נא תעשה זאת! יש מעט כוח ורווח בחיים חסרי - בית, והרבה כוח ורווח בחיי ברהמין!" [19]

"אל נא תאמרו דברים כאלו, רבותיי! חוץ מזה, למי יש יותר כוח ורווח ממני? אני הייתי כמו מלך למלכים, כמו בְּרַהְמָא לברהמינים, כמו יישות שמיימית לבני - אנוש בעלי - בית, ואני מוותר על כל זה על מנת לצאת לפרישות מחיי בית אל חיי חסר - בית, כפי שהסברתי."

"אם הכלכל הנכבד יוצא לפרישות מחיי בית אל חיי חסר - בית, אנו נעשה כמותו. לאן שתלך, נלך בעקבותיך."

הפנייה אל הרעיות

(bhariyna mantan)

I.לאחר מכן הכלכל הדגול הלך אל ארבעים נשותיו שוות המעמד ואמר להן: "מי מכן המעוניינת יכולה לשוב אל משפחתה ולחפש בעל אחר. בכוונתי לצאת לפרישות אל חיי חסר - בית..."

"אתה הוא ראש המשפחה היחיד אותו אנו מבקשות, הבעל היחיד אותו אנו רוצות. אם הכלכל הנכבד יוצא לפרישות אל חיי חסר - בית, נעשה כמותו. לאן שתלך, נלך בעקבותיך."

היציאה לפרישות של הכלכל הדגול

(mahgovindapabbajj)

I.וכך הכלכל הדגול, בתום שבעת הימים, גילח את ראשו וזקנו, לבש גלימות צהובות ויצא לפרישות מחיי בעל - בית אל חיי חסר - בית. ועמו הלכו שבעת מלכי בני - הלוחמים המוכתרים, שבעת הברהמינים העשירים ויוצאי הדופן עם שבע מאות תלמידיהם המתקדמים, ארבעים נשותיו שוות המעמד, אלפים אחדים של בני - לוחמים, אלפים אחדים של ברהמינים, אלפים אחדים של בעלי - בית, ואף מספר נשות - הרמון.

וכך בחברת מלוויו האלו, הכלכל הדגול נדד דרך כפרים, עיירות וערים מלכותיות. ובכל פעם שהגיע אל כפר או עיירה, הוא היה כמו מלך למלכים, כמו בְּרַהְמָא לברהמינים, כמו יישות שמיימית לבעלי - בית. ובימים ההם בכל פעם שמישהו התעטש או מעד, נהגו לומר: 'הלל לכלכל הדגול! הלל לכלכל שר השבעה! '

I.והכלכל הדגול שהה מתפרש בכיוון רבע אחד עם תודעה מלאת אהבה חסרת גבולות, ואז רבע שני, אז שלישי, ואז רביעי. כך הוא שהה בהתפרשות לכל העולם, מעלה, מטה, ולרוחב, לכל עבר, עם תודעה מלאת חמלה... עם תודעה מלאת שמחה לזולת... עם תודעה מלאה באיזון נפשי, חופשי מכעס וזדון. וכך הוא לימד את חסידיו את הדרך לאיחוד עם עולם הבְּרַהְמָא.

II.וכל אלו שהיו באותה עת תלמידיו של הכלכל הדגול והתמחו בתורתו בשלמות, נולדו לאחר מותם בהתפרקות הגוף בעולם של אושר, בעולם הבְּרַהְמָא. ואלו אשר לא התמחו בתורתו בשלמות נולדו מחדש בקרב הישויות הפַּרַנִימִּיטַה - וַסַבַטִּי, או בקרב ישויות הנִימָּאנַרַטִי, או בקרב ישויות הטוּסִיטַה, או בקרב ישויות היָאמַה, או בקרב ישויות - השלושים - ושלוש, או בקרב ישויות ארבעת המלכים. והעולם הנמוך ביותר אליו מישהו מהם הגיע אליו היה זה של הגַנְדְהַבּוֹת. כך היציאה לפרישות של כל האנשים האלו לא היתה נטולת פירות או עקרה, אלא מניבת פירות ורווח."

III."האם אתה זוכר כל זאת, אדוני?"

"אכן כן, פַּנְצַ'סִיקְהַה. באותה עת אני הייתי הברהמין, הכלכל הדגול, ולימדתי את אותם תלמידים את הדרך לאיחוד עם עולם הבְּרַהְמָא.

אולם, פַּנְצַ'סִיקְהַה, החיים הרוחניים ההם אינם מובילים להתפקחות, לחוסר - תשוקה, לחידלון, לשלווה, לתובנת - על, להתעוררות, לניבאנה, אלא רק ללידה בעולם הבְּרַהְמָא, בעוד שהחיים הרוחניים אותם אני מציג מובילים באופן וודאי להתפקחות, לחוסר - תשוקה, לחידלון, לשלווה, לתבונת - על, להתעוררות, לניבאנה. וזוהי הדרך האצילית בעלת שמונה האיברים, כלומר הבנה נכונה, חשיבה נכונה, דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, קשב נכון, ריכוז נכון.

I.ופַּנְצַ'סִיקְהַה, אלו מתלמידיי אשר התמחו בתורתי בשלמות, באמצעות תבונת - העל האישי שלהם יגשימו, באמצעות הכחדת הנגעים המנטליים בחיים אלו ממש, את החופש חסר השחיתויות של התודעה והלב. ואלו אשר לא התמחו בה בשלמות, חלקם באמצעות הכחדת חמשת הכבלים הנמוכים יוולדו ספונטנית, ויגשימו שם ניבאנה מבלי לשוב אל העולם הזה. חלקם באמצעות הכחדת שלושה כבלים והפחתת החמדנות, שנאה ואשלייה יהיו חוזרים - פעם - אחת, אשר יוולדו פעם אחת נוספת בעולם הזה לפני שישימו קץ לסבל, וחלקם באמצעות הכחדה של שלושה כבלים יהיו נכנסים - לזרם, שאינם יכולים ליפול למישורי היגון, מובטחים להתעוררות. כך היציאה לפרישות של כל האנשים האלו לא הייתה נטולת פירות או עקרה, אלא מניבת פירות ורווח."

כך אמר הבודהה, ופַּנְצַ'סִיקְהַה מהגַנְדְהַבּוֹת היה מרוצה ושמח מדברי המכובד. ולאחר שקד בפניו לברכה, התרחק תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו ונעלם מהמקום.


[1] בסוטה 18 בְּרַהְמָא לובש את דמותו של פַּנְצַסִיקְהַה, אשר כעת מופיע בעצמו.

[2] זוהרן של הישויות הוא מאפיין שכיח. בקובץ על הישויות (deva samyutta) מוזכרות קבוצת דֶווֹת המאירות את כל חורשת גֶ'טַה בזוהרן. זוהרו של בְּרַהְמָא גדול הרבה יותר וזוהר גדול אף מזה מופיע בעת ההתעברות והלידה של בוֹדְהִיסַטַּה.

[3] מלומד: סֵקְהָא, sekh. מלומדים אשר השיגו את אחד משלושת שלבי הדרך הראשונים ועדיין עליהם להשלים את הדרך ולהגשים התעוררות.

[4] מי שביטל את הנגעים המנטליים הוא משוחרר לגמרי - אַרַהַנְט.

[5] הפסקה הזו גם מופיעה בסוטה הקודמת בה בְּרַהְמָא לובש את דמותו של פַּנְצַ'סִיקְהַה וזאת למרות שזהו פַּנְצַ'סִיקְהַה בעצמו שמספר את הסיפור!

[6] שר: פּוּרוֹהִיטַה, purohita. יכול להיות גם כהן דת.

[7] כלכל: גוֹבִינְדַה, govinda. מילולית 'אדון העדרים', אך זהו כינוי בלבד. תפקידו היה רם מעלה ככל הנראה כשל אוֹצֵר או מנהל משק הבית של ארמון.

[8] ג'וֹטִיפָּאלַה, jotipla. משמעות שמו היא 'שומר האור. '

[9] הצורך להסמיך אדם לתפקיד מצביעה על כך שהיה בעל חשיבות במסגרת הארמון.

[10] הפרשנות לא מסבירה מי היו מכתירי - המלך. וולש מציע שהיו אלו ראשי קהילת בני - הלוחמים.

[11] קדמת העגלה: סַקַטַמוּקְהַה, sakatamukha. החלק הדרומי של הודו מחודד כמשולש ומזכיר את צורתה של קדמת עגלה.

[12] רייס דיוויס ניסה למפות את הארצות על פי החלוקה הזו אך גילה חוסר התאמה לא ברורה לסיפור.

[13] מוסמכים: נַהָאטַקַה, nahtaka. מילולית: 'שנרחצו', סיימו את לימודיהם והוסמכו.

[14] זוהי גם הדרך המומלצת על ידי הבודהה בסוטה 13.

[15] הכלכל חש שהוא חייב להציע דבר מה לבְּרַהְמָא, אך לא ידע מה נכון לתת.

[16] כמובן שעולם הבְּרַהְמָא אינו באמת אלמותי, אך בתקופה הטרום - בודהיסטית (או יותר נכון בתקופה בה אין דהמה ביקום), עולם הבְּרַהְמָא היה היעד הגבוה ביותר אליו היה ניתן לשאוף.

[17] בני אדם: פּוּטְהוּגַּ'נַה, puthujjana. בני אנוש, או אנשים ארציים.

[18] מַנְטָאיַה: mantya. לכאורה מילולית 'באמצעות מנטרות', אך הפרשנות מסבירה זאת כ'חוכמה'.

[19] אמירה זו מצביעה על עמדתם של ברהמינים ביחס למעמדם החברתי. וולש רואה בכך אירוניה וביקורת כלפי ברהמינים מצויים אשר ראו במעמדם עמדת כוח ואפשרות לגרוף רווחים.
קדושה עוצמה יהיה טוב למחוק אותה מהראש עצות מחיר גבוה מידי מהות בדידות הבנה ללמוד דמות בודהיזם חיים חיים קודמים
מוגדר ושאינו מוגדר כישות אחת - שלמות העדר ההגדרות, היא שלמות ההגדרות
...כישות אחת - שלמות העדר ההגדרות, היא שלמות ההגדרות כי יש מוגדר ושאינו מוגדר. והאדם מסוגל להגדיר כל דבר, מלבד להגדיר שני הפכים בבת אחת כישות אחת. ואצל האדם תמיד יש, גם חוויה של הגדרה, וגם חוויה של דבר שהוא לא יכול להגדיר אותו שאינו מוגדר. (השכל ומעל השכל). והאדם צריך להשיג את השלמות, שבה הכל אחד. שהאדם עובר למצב שבו יש חוסר הגדרה מוחלט, עד שבעיניו אין שום הגדרת הפרדה בין דבר להיפוכו, עד שהם הופכים להיות אחד ממש. מקום שהוא ככ לא מוגדר, עד שהאדם מסוגל...
ניהול זמן נכון, ניהול זמן יעיל - איך להיות יעיל ולנהל את הזמן בצורה נכונה ואפקטיבית?
...להיות יעיל ולנהל את הזמן בצורה נכונה ואפקטיבית? ובו יתבאר, העניין של ניהול זמן ואיך לנהל את הזמן בצורה היעילה ביותר? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי כדי להבין איך לנהל את הזמן בצורה נכונה, לשם כך יש להבין, מהו ניהול זמן נכון. וניהול זמן נכון, הוא כאשר, האדם מפיק את הטוב ביותר שהוא יכול, במסגרת הזמן שיש לו. כאשר הזמן הוא מוגבל, ניהול זמן נכון, הוא כזה, שבו האדם עושה את הדברים הטובים ביותר, כדי להשיג את המטרות החשובות ביותר, במסגרת הזמן האפשרי. ואיך לנהל...
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 2
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 2
...הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 2 מה משמעות האיחוד בין החמאס לפתח עבור האדם? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת במשמעות העמוקה של איחוד בין שני כוחות מנוגדים, דרך דוגמה מעשית: ההסכם בין חמאס ופתח. אליעד משתמש במקרה זה כדי להדגים את העיקרון הרחב יותר של איחוד בין הטוב, הרע, והלא נורא. לפי אליעד, כאשר כוחות מנוגדים כמו חמאס ופתח מתאחדים, נוצרת ישות חדשה, שלישית, שאינה זהה לאף אחד מהצדדים המקוריים. אך...
איך לפתח את השכל מכל דבר? למה להתעניין בפוליטיקה? למה לשחק משחקי חשיבה? איזה משחקי חשיבה לשחק? דרכים לפיתוח החשיבה, הבדלים בין משחקי חשיבה, איך למצוא עניין בכל דבר? איך לשפר את היכולת השכלית?
איך לפתח את השכל מכל דבר? למה להתעניין בפוליטיקה? למה לשחק משחקי חשיבה? איזה משחקי חשיבה לשחק? דרכים לפיתוח החשיבה, הבדלים בין משחקי חשיבה, איך למצוא עניין בכל דבר? איך לשפר את היכולת השכלית?
...לשחק? דרכים לפיתוח החשיבה, הבדלים בין משחקי חשיבה, איך למצוא עניין בכל דבר? איך לשפר את היכולת השכלית? איך לפתח את השכל מכל דבר? אליעד כהן מסביר שניתן לפתח את השכל מכל דבר, בכל תחום שבו עוסקים, ללא תלות בנושאים ספציפיים. הרעיון המרכזי הוא שהדרך הטובה ביותר לפיתוח החשיבה אינה תלויה רק בתחום מסוים, אלא באיך מתמודדים עם נושאים שונים. לדוגמה, אם האדם מתעסק בפוליטיקה, סודוקו, דמקה, שש בש, שחמט, לימודי כלכלה, NLP או אפילו סוגיות דתיות, הוא תמיד יכול להפוך...
איך לאמן את כל השריר כולו לאורך כל טווח התנועה? איך לאמן את כל החלקים של השריר עצמו? מהי זווית ישום ועקומת הכוח של השריר? היכן הכי קשה לשריר, בתוך טווח התנועה שלו? ומה המשמעות של זה? איך לגוון את האימון? [זווית ישום / עקומת הכוח של השריר / strength curve]
...את כל החלקים של השריר עצמו? מהי זווית ישום ועקומת הכוח של השריר? היכן הכי קשה לשריר, בתוך טווח התנועה שלו? ומה המשמעות של זה? איך לגוון את האימון? (זווית ישום עקומת הכוח של השריר strength curve) המידע הבא נועד, הן עבור מי שרוצה לאמן את כל החלקים שבשריר שלו, הן עבור מי שרוצה לדעת לגוון ולאמץ יותר את השריר שלו, והן עבור מי שרוצה לדעת לרמות את עצמו ואת החברים שלו, בכמה משקל הוא מרים? והן עבור מי שרוצה להבין איך זה באמת עובד. אז בעיקרון, לשריר יש טווח...
חיפוש האמת, חיפוש עצמי, מה צריך להבין? מה הכי חשוב? השאלה הוא השואל, איזה שאלה לשאול, איך לשאול שאלה? שכל או רגש, איך להבין את עצמך? לשאול שאלה אמיתית, רגש או שכל
חיפוש האמת, חיפוש עצמי, מה צריך להבין? מה הכי חשוב? השאלה הוא השואל, איזה שאלה לשאול, איך לשאול שאלה? שכל או רגש, איך להבין את עצמך? לשאול שאלה אמיתית, רגש או שכל
...חשוב? השאלה הוא השואל, איזה שאלה לשאול, איך לשאול שאלה? שכל או רגש, איך להבין את עצמך? לשאול שאלה אמיתית, רגש או שכל למה חשוב לשאול שאלות בצורה נכונה? הדבר המרכזי ביותר שצריך להבין בחיפוש עצמי ובחיפוש האמת, לפי אליעד כהן, הוא לא רק עצם השאלה אלא האופן שבו השאלה נשאלת. אנשים נוטים לחשוב שהשאלה עצמה היא זו שמביאה את התשובה, אך בפועל, מה שחשוב יותר הוא איך שואלים את השאלה, ולא בהכרח התוכן של השאלה עצמה. לדוגמה, אדם יכול לשאול מהי האמת? או מהי המציאות...
למכור לעצמך, למכור ללקוחות, למכור ללקוח ולא לעצמך, השתקפות עצמית בתהליך מכירה, אתה לא הלקוח של עצמך, הלקוח הוא לא אתה, בירור צרכי הלקוח, להאמין במוצר, טעויות של איש מכירות
...לעצמך, השתקפות עצמית בתהליך מכירה, אתה לא הלקוח של עצמך, הלקוח הוא לא אתה, בירור צרכי הלקוח, להאמין במוצר, טעויות של איש מכירות אחת הטעויות של אנשי מכירות, היא שהם מנסים למכור ללקוח את המוצר, בצורה שבה הם היו מוכרים את המוצר לעצמם. והם לא מבינים, שהלקוח, הוא לא המוכר. ויתכן שהלקוח חושב שונה לחלוטין מהמוכר, דהיינו, שצריך למכור את המוצר בצורה שונה לחלוטין מאשר היה המוכר מוכר ללקוח, אם הלקוח היה הוא עצמו. ואני אסביר, כאשר איש המכירות בא למכור ללקוח...
בגידות בזוגיות, למה מגיע לך שיבגדו בך? למה הוא מסתיר את הטלפון? יש לו ידידות, הוא מתכתב עם בחורות אחרות, הוא מנהל רומן, למה הוא בוגד בי? מי באמת אשם? האם לקחת אחריות? כמה אחריות לקחת? להסתיר את הטלפון הנייד, ידידים בזוגיות
בגידות בזוגיות, למה מגיע לך שיבגדו בך? למה הוא מסתיר את הטלפון? יש לו ידידות, הוא מתכתב עם בחורות אחרות, הוא מנהל רומן, למה הוא בוגד בי? מי באמת אשם? האם לקחת אחריות? כמה אחריות לקחת? להסתיר את הטלפון הנייד, ידידים בזוגיות
...בזוגיות, למה מגיע לך שיבגדו בך? למה הוא מסתיר את הטלפון? יש לו ידידות, הוא מתכתב עם בחורות אחרות, הוא מנהל רומן, למה הוא בוגד בי? מי באמת אשם? האם לקחת אחריות? כמה אחריות לקחת? להסתיר את הטלפון הנייד, ידידים בזוגיות למה באמת מגיע לך שבני הזוג יבגדו בך? אליעד כהן מציג את נושא הבגידות בזוגיות מנקודת מבט עמוקה ואישית. לדבריו, כשבן או בת זוג מסתירים את הטלפון הנייד, מתכתבים עם אחרים, מנהלים רומנים או משדרים חוסר נאמנות, זו למעשה תוצאה של בעיות עמוקות...
גאווה / שיגעון גדלות / מגלומניה / יהירות / שחצנות / התנשאות / אגו - מה *טוב* בהם?
...שיגעון גדלות. מגלומניה. מחשבות שווא של גדלות. גרנדיוזיות. אומניפוטנטיות. יכולת כל. אגו מנופח. תסמונת נפוליאון. תסמונת ירושלים. סינדרום ירושלים. היבריס. גבהות לב. כבוד. יהירות. גאוותנות. שחצנות. רברבנות. התנשאות. סכיזופרניה. פסיכולוגיה. אני עליון. סופר אגו. בחירה חופשית. כפי שכבר ביארתי מספר פעמים (ראה: כאן, וגם כאן, וגם כאן), האגו הוא השורש של הרע ושל הסבל שיש לאדם. האגו שחושב שהוא משהו ממשי ונפרד מהישות האחת של המציאות, הוא זה שיוצר אצל האדם את...
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
...דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2 איך לפתור בעיות עם שותפים לדירה לפני סיום החוזה? כאשר נתקלים בבעיות עם שותפים לדירה ורוצים לעזוב לפני תום החוזה, חשוב לבצע סדרה של בדיקות ושאלות מקדימות כדי להימנע מטעויות מיותרות. אליעד כהן מדגיש בהרצאה את הצורך לבחון תחילה את החוזה עצמו, ולא להניח הנחות מוקדמות על סמך תחושות אישיות או התפיסות המוקדמות. לפני שמקבלים החלטות משמעותיות כמו לעזוב את...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...- לשנות את התמונה בעזרת קואצינג Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות הברית. כיום ישנן עשרות אגודות ברחבי העו
היכולת שלך לפתור בעיות תלויה ביכולת שלך לאבחן את מקורן.
...ואתה מבין שיש לך בעיה ואתה גם מבין את הפתרון לבעיה... אבל קשה ליישם את הפתרון בפועל או זה לוקח המון זמן ליישם וכו... זה אומר שלא הבנת את הבעיה מהשורש. ככל שתבין יותר את החוקיות של הדבר, ככה הפעולה המעשית תהיה קלה יותר. כאשר יש לך בעיה ואתה נלחם איתה כדי להגיע לפתרון, אתה עושה את זה לא נכון. במקום להשקיע את האנרגיות של בשביל להילחם בבעיה עד שתגיע לפתרון... תשקיע את האנרגיות שלך לחקור את שורש הבעיה. תנסה להבין את החוקיות מהיסוד. אחרי שתבין את השורש...
אימון אישי - מאמן אישי וסימן שאלה
...אני מאמין שזוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח את הדמיון, ליצור אפשרויות חדשות ולחולל רעיונות חדשים. באופן לא מפתיע, זהו גם אחד הכלים המשוכללים והמתקדמים ביותר שמחזיק כל מאמן אישי טוב באמתחתו. לפעמים הדברים הכי לא טריוויאליים, המקרים הכי מוזרים, הנסיבות הכי שטותיות, מביאים אותי לשאול את השאלות הכי מוזרות שיש, ומשם מגיעות התשובות הכי משמעותיות שאני יכול לקבל. נסו זאת בעצמכם, בפעם הבאה שתיתקלו בבעיה, בפעם הבאה בה תצטרכו לקבל החלטה, במקום למהר לחפש את...
גיליתי את מכונת הזמן!
...מדען שעובד על להמציא מכונת זמן. ממש מכונת זמן פיזית. קראתי את הכתבה ומחשבותיי נדדו בין איזה הזוי לבין איזה מדהים והמחשבה שנשארה בסוף הייתה שאם היו אומרים לנו לפניי כמה עשרות שנים שלכל אחד יהיה מכשיר שיוכל לתקשר עם מי שרוצה בכל מקום שירצה היינו בטח חושבים שהבן אדם השתגע והנה היום - יש לנו מכשירים סלולאריים, אינטרנט, VOIP ועוד כל מיני טכנולוגיות שאפילו עוד לא למדנו להשתמש בהם. כל מה שאנו יכולים לראות בעיני רוחנו - אנו מסוגלים ליצור במציאות ולמעשה כל...
נאיביות - אמת ביחד + ידיעת האלטרנטיבות - קיבעון מחשבתי = התפתחות בריאה
...שהייתי ממליץ עליהן, היא המשוואה הנל והיא באה מתוך נסיון חיים. אם מחפשים סימפון לנאיביות מימין הפתרון הוא משמאל ולמעשה, ההתפתחות הבריאה מבטלת את הנאיביות וחוסר המודעות לדברים כפי שהם. יש פעמים שאנשים לוקחים אנשים אחרים בתור סמכות ועי זה חוסמים לעצמם את ההצלחה ויוצרים לעצמם חסמים פסיכולוגיים כדי להגיע למה שהם רוצים באמת. האדם לפעמים לוקח את הדברים אחרי שנכווה בחיים, כאילו כל דבר שהוא יעשה הוא ייתקל במכשולים ואפילו שהמכשולים לא קיימים במציאות בשבילו...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...הרצאה על תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה ה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד עזוב, עכשיו אני לא רוצה לדעת תשובה לכל שאלה ככה...
לחזור לאחור ולהיות קדימה בעתיד
...סותר ככ שכבר ניתן לחשוד שיש פה משהו. סוג של אוקסימורון אם אתה הולך אחורה, איך תתקדם? אבל איפכא מסתברא, דהיינו, האדם במצב שהוא חוזר לסמוך על האינסטינקטים שלו אבל עם הידע של היום אשר מוביל אותו לעתיד שילוב של עבר ועתיד. כאילו האדם נלקח לעבר ולקח משם את האינסטינקטים כדי לסמוך עליהם, וחזר לעתיד עם אינסטינקטים מפותחים אשר עמידים בפני התמודדות אשר מטרתה לטשטש אותם. והאדם לאחר שעבר מה שעבר, ושם לב לדברים טוב יותר, שהאינסטינקטים עברו אצלו מעבר במשך מיליארדי...
השלמות שבחוסר שלמות
...המקורית בלהיות בן אדם מושלם שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? מאת ענת ניזינסקי אף אחד לא מושלם, אין אדם שהוא מושלם בעולם הזה. כל אחד מאתנו יכול להעיד ששמע את המשפטים האלה אלפי פעמים בחייו. בפעם האחרונה ששמעתי אותם, לפני כמה ימים, לפתע עלתה במוחי שאלה - מיהו אדם מושלם? מה בכלל הכוונה המקורית בלהיות בן אדם מושלם, שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? נראה שהחברה קבעה הגדרות מאוד ברורות ומקובעות לצמד המילים הללו, ומי שלא מתאים להן, נחשב לפגום, או...
קשר השתיקה: הפחד שלא מדברים עליו
...לא פעם עסוקה בפחד מכישלון. מה יקרה אם זה לא יצליח, אם לא יקבלו אותי, אם לא יבואו אליי, אם לא ייצא לי וכו. אבל היום פגשתי בפחד אחר, שהתגלה כמשמעותי יותר, עבורי לפחות, מאשר הפחד מכישלון. אולי כבר ניחשתם - הפחד מהצלחה. זה קרה כשעמדתי לשלוח מייל לשלושה אנשים ולהציע להם את הסדנה שלי - סדנת העצמה נשית בנושא של לאהוב את הגוף. והנה, בתחילה צץ ועלה לו הפחד מכישלון - מה אם הם לא יענו, הם לא יתייחסו בכלל, הם יגידו שזה לא מספיק טוב, שאין לי מספיק ניסיון וכו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שינון מנטרות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שינון מנטרות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שינון מנטרות, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, מאמן אישי, מאמן אישי לקריירה בנושאי שינון מנטרות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5234 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 09:08:02 - wesi4