ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שטיפת כלים ✔ז'וליה קריסטבה / זרים לעצמנו ✔ז'וליה קריסטבה בוחנת בספר פילוסופי פסיכולוגי חברתי זה את שאלת הזר והאחר. יש... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ז'וליה קריסטבה / זרים לעצמנו
ז'וליה קריסטבה בוחנת בספר פילוסופי פסיכולוגי חברתי זה את שאלת הזר והאחר.

יש להניח שיש לה מושג מה מקרבה ראשונה לנושא. בולגריה שחייה את החלק החשוב של חייה בצרפת וכותבת בצרפתית.

האחר, הזר העומד מעבר לשערינו הפחיד אותנו תמיד. המפלצות הזרות. עשרות יצירות תרבות נכתבו על האחרים, כמעט תמיד ברברים. קוואפיס ושירו מחכים לברברים, מקס פריש ומחזהו אנדורה הם רק שתי דוגמאות מוכרות ומייצגות את הזרם הזה.

כשאנחנו מדברים היום על זר הדבר הראשון שעולה בדעתנו הם העובדים הזרים המציפים את העולם. בסוף שנות החמישים אירופה שיוועה לידים עובדות כדי להתגבר על נזקי המלחמה. מדינות פתחו שערים בפני עובדים זרים. ארצות שנפגעו מאוד כמו גרמניה, פתחה את השער לפועלים שבאו מספרד, איטליה וארצות הבלקן. זרים אך עדיין קרובי תרבות, אירופאים.

כשכלכלת המדינות הללו התפתחו חזרו מהגרי העבודה שהפכו אמידים יחסית לעובדים בארצם שלהם הביתה. ספרד פתחה את שעריה בפני עובדים ממרוקו הספרדית. גרמניה בפני טורקים, הולנד בפני כל מי שהיה מוכן לעבוד ובעיקר יוצאי ארצות שהיו בשליטה הולנדית בעבר. אינדונזיים ואחרים. אלו היו העובדים הזרים שהביאו את האחרות. דת אחרת תרבות אחרת וצבע אחר.

המדינות הנאורות, כל אחת בדרכה ובלי לחזות את העתיד אזרחו את הפועלים הללו ואלו כאזרחים הביאו את כל משפחתם. אנחנו יודעים איך אוכלוסיית אירופה נראית היום, ולכולנו יש דעה, גם אם היא נאמרת בקול שקט על השינוי הדמוגרפי העצום.

אצלנו הדברים היו קצת אחרים. לנו היה מיעוט משלנו. הערבים. מבלי להיכנס לשאלה הפוליטית אפשר לבדוק את היחס אל האחר. קל לבדוק אותו דווקא מצד העבודה הזרה.

עד אמצע שנות השישים מטבע הלשון "עבודה ערבית" ציין עבודה זולה ובעיקר גרועה. אחרי מלחמת ששת הימים התחילו לזרום אל תוך הארץ עובדים ערבים חדשים. ממה שהיה עד לא מכבר "חוץ".

אני מכיר את הנושא מענף הבניה. הם עבדו ביעילות, בזול, ללא תנאים סוציאליים. לזמן לא ארוך מרכיב השכר במחיר הבניה ירד. אלא שכאן נוצרה בעיה חדשה. פועלי בניין יהודים, קבועים בחברות גדולות (סולל בונה, רסקו ואחרות) נעלבו שערבים לקחו את עבודתם. ובעיקר בלי שקראו לזה בשם, העלבון היה גזעני. גם אצל הערבים הישראליים. מיד המציאו מיני שמות ותארים לפועלים שאי אפשר היה לפטר, כולם קודמו בדרגה ושכרם עלה. הם הפכו למיני משגיחים על ערביי השטחים. כדי לקצר, אחרי גלגולים "עבודה ערבית" כבר לא הייתה מלת גנאי לתוצרת. מעכשיו פועלי בניין יהודיים בעיקר לא חזרו יותר לעבוד בבניה. זו הייתה עבודה שערבים עושים. עבודה ערבית קיבלה משמעות חדשה. החקלאות ועוד ענפים עברו תהליך דומה.

מכר שלי שגר בצפון הארץ פוטר מעבודתו ולא מצא עבודה. בייאושו פנה לבתי מלון ומסעדות בעיר מגוריו וביקש לעבוד אפילו בשטיפת כלים. אצלנו עושים את זה רק ערבים ענו לו והוא נשאר מובטל זמן רב.

הזרים. לנוחותנו קוראים להם עובדים זרים, לא סתם אחרים. אנחנו בקושי רואים אותם ולא יודעים עליהם כלום. מעטים דנים בשאלת הזכויות שלהם, רבים יותר לא רוצים אותם כאן. לא להכיר, לא להבין. עולמם לא מעניין איש. השאלה היא רק עם הם עובדים טוב. מרוויחים מעט, יחסית. לשאלת המי הם אנו מפנים את גבנו.

ז'וליה קריסטבה לא כותבת על הדברים הפשטניים הללו. אותה מעניינת האחרות הפנימית. הזרות על כל מובניה. הזר - פניה של שנאת האחר. היא פותחת. הוא לא באמת הפולש האחראי לכל תחלואי היישוב.

הזר השוכן בקרבנו הוא פניה הנסתרים של זהותנו. הוא הופך את ה"אנחנו" לבייתי.

במבט על הקורה בעולם, עליו כתבתי בדרכי היא שואלת האם נוכל לחיות באופן אינטימי וסובייקטיבי עם אחרים. ללא גירוש החוצה, ללא שיטוח והחלקה.

האם הזרים מאושרים? פרצופו של הזר שורף את האושר שלנו. אנו מזהים מיד את העור, העיניים השפתיים. הם לא כמו שלנו. הבנאליות היא היוצרת קהילה.

האם אפשר להגיד אני ייחודי מול הזר ויכול לקבל אותו או לקבל את ייחודי שלי ומעדיף להרוג אותו.

השינוי ההכרחי היום במצבם של הזרים מוביל להרהור על יכולתנו לקבל אופני אחרות חדשים. קליטת הזרות שהחברות שלנו מציעות מתבררת כבלתי קבילה על ידי היחיד המודרני, הקנאי לשונותו הלאומית האתנית האתית. לאומיות בורגנית שהפכה סימפטום רומנטי בתחילה והגיע עד לטוטאליטאריות.

הזר נמצא במלכודת זיכרון של אושר שהיה, שכדרכו של זיכרון תמיד מופרז. האושר שהיה לא ייתן להתנסות באושר אחר, התמזגות של ממש וינציח זרות. הזר כמוהו כילדו של אב שאין ספק בקיומו אך הוא נעדר..

הזר איבד את אימו.

אלבר קאמי ראה זאת. הזר שלו מתגלה עם מות אימו. יתום קר. חסיד בדידות. הוא נאמן לצל אחד, אידיאל אבהי, מרסו מת לעצמו. הוא מבין שגזר דין מוות הוא הדבר היחיד המעניין באמת עבור האדם.

הזר חשוף עצבים. עובד זר. בלתי נלאה. גופו ונשמתו שותתים דם. הוא מושפל כשהוא ממלא מקום של משרת. בתוך כניעותו הוא שומע שהוא עובד יותר טוב מהמקומי, דבר שבמצבו לא מוסיף לו ערך או גאווה. הוא רואה במקומיים נעלים עליו, אך גם עיוורים לעצמם. אין להם את מרחק הראיה שיש לו עליהם.

האדישות היא שריונו של הזר. הוא מחוץ לטווח הפגיעות של דחיות. הוא איננו משתייך לשום מקום, לשום זמן הזיכרון שוקע. ההווה מושעה.

לו נותר בארצו, ודאי היה שולי, חולה, ללא בית.. במקום החדש הוא נושא את פרדוקס השחקן. הוא מרבה מסכות ומיני אני מזויפים. לזר אין עוד עצמו. אני עושה מה שרוצים ממני, אך זה לא אני. אני אינני שייך לאני. "אני" קיים?

בין שהזר הוא מנקה רחובות או נסיכה אסייתית הכותבת זיכרונות בשפה שאולה, מרגע שיש לזרים פעולה, הם משתרשים.

הזר, שפניו אל הארץ האבודה, הוא אוהבו של חלל אבוד. גן עדן האבוד הוא תעתוע. בדמדומי המלנכוליה והנוסטלגיה, הזר מתנה אהבים עם ההיעדר. חופשי מכבלים הקושרים אותו לבני עמו הוא מרגיש חופי לגמרי. חירות הנקראת בדידות.

הניסוח המופיע לעתים "לחיות את השנאה" כפל המשמעות שלה לא תמיד ברור לזר. לחיות איזו שנאה? שלו למקום החדש? של אנשי המקום אליו? השנאה הופכת אותו לאמיתי. שנאה כלפי כולם, שנאה כלפי אף אחד שנאה כלפי עצמו.

לחיות עם האחר מעמת אותנו עם האפשרות להיות אחרים בעצמנו. ארתור רמבו כתב "אני הוא האחר" הודאה בקיומה של רוח רפאים. אמירה מגלה את האפשרות והצורך להיות זר. לחיות זר. להיות גולה.

לא לדבר את שפת אמך. לגור בתוך צלילים מנותקים מזיכרון הילדות.

הזר הוא זה שעובד. המקומיים שייכים לעולם התרבות. הזר רואה עדיין בעבודה ערך. הדור השני, בני העובדים הזרים מאמצים, או שואפים להגיע לחיים המתוקים. התרת רסן ולעתים קרובות עבריינות.

עבודה היא הנכס היחיד שאפשר לייצא ללא מכס. איזה אסון כשלא משיגים רישיון עבודה.

כדי לסכם חלק מדעותיה חוזרת ומתייחסת קריסטבה בכמה פסקאות מבריקות לספר הזר של קאמי. זר ממי. צרפתי החי באלג'יר. זר לערבים, זר לעצמו. תמיד היה זר. מות אמו בפסקה הראשונה איננו מעורר בו רגש של ממש. כשהוא הורג גבר על החוף, את מי הוא הורג, ערבי מקומי? צרפתי? את עצמו. זרותו של האירופי בצפון אפריקה מתחילה בגלותו הפנימית. היא מסבירה את מרסו גיבור הספר:

"איש אינו קרוב לי., כל מלה היא פחות סימן של דבר ויותר סימן אי האמון שלי בדברים. ואם אדבר, אינני מדבר אל אדם כלשהו, אני מדבר אל עצמי על הדברים, או אפילו על בני האדם כדברים, ואני נמצא בפנים ובחוץ בעת ובעונה אחת. אבל בעיקר בחוץ. אין לי פנים. אני הוא הכפילות... העשייה והדיבור חשובים בעיני כקליפת שום. עד המוות, כולל אותו?

הזרות בהתגלמותה. הזר ביותר. הזר מכל זר.

כסילים שואלים לעתים קרובות את הזר, מה המוצא שלך, המקורות שלך, הזר שנמלט מהמקור גם אם המקור ממשיך ללוות, ללוש, לבלום ולהכאיב, הזר הוא הבוגד המלנכולי. אם שאלת הזרות, בוערת בעצמותיכם לכו לשאול את אימא שלכם.

הספר הבא שקריסטבה מפרשת הוא ספרו של נבוקוב "חייו האמיתיים של סבסטיאן נייט". נבוקוב ידע דבר או שניים על הזרות. אני לא אכנס כאן לניתוח הספר, יש לפנינו עוד דרך לעשות.

למושג זר יש היום מובן משפטי. זה שאין לו אזרחות של המדינה בה הוא יושב.

הזרים נקרעים בין שתי תפיסות שונות. האחת אומרת "אינני כמוכם" ומצד שני כמעט במעמד של דרישה "הכירו בי" תחושת עלבון ותחושת כבוד פנימי.

קריסטבה בודקת כמה מיתוסים והשתקפויות ספרותיות של הזר. את אברהם שהלך מביתו ומבית אביו איננה מזכירה, היא מתחילה עם הדנאידות. נקבות זרות. נשים נולדו במצרים והגיעו לארגוס. אייסכילוס כתב עליהן והנציח מיתוס מרוחק. זרות רצחניות. תהליך שקריסטבה מסבירה היטב ועוקבת אחרי קבלת היוונים את קבלת הזרות. התפיסה הפוליטית המשפטית והדתית של היוונים הקדומים. וכבר אז עולה טענת העם על מלכם "ריחם על זרים ואת עירו הרס"

מושג הברברים, המתייחס לזרים נולד בימי מלחמת פרס יוון. באתונה נולד החוק הדורש מכל אזרח הרוצה להשתתף בחיים האזרחיים - פוליטיים להוכיח מוצא אתונאי כפול. הן מצד האב והן מצד האם. החורגים מכלל זה יקראו ברברים "כלום בן כלום" ברברי היה כל מי שאינו יווני. ברברופון היה כינוים של אנשי אסיה הקטנה שלחמה ביוונים. אחר כך התרחב המושג גם ליוונים שהגייתם כבדה ומגושמת. המלחמות הגבירו את הרתיעה מהברברים "החיצוניים" אלו שעמדו מחוץ לפילוסופיה היוונית המתהווה. הזרים הפכו להיות "הומו אקונומיקוס" הם רכשו זכות עבודה במחיר מס בשווי שכר יום עבודה בחודש. אריסטו היה צאצא של משפחת עובדים זרים שכאלה. אפלטון דגל בגירוש מהעיר של עובדים שהתעשרו.

המובן האלים של המלה ברברי נולד רק בזמן מלחמות האימפריה הרומית, והפכה לתיאור הרוע, האכזריות והפראות.

הזרות הבאה שקריסטבה בוחנת היא הזרות היהודית. היא מתחילה כמובן בעם. אלו שעמדו בברית ייחודית זרה לכל סביבתה.

הרבה איסורים יש על קבלת הזר לעם הנבחר. את עמלק צריך להשמיד. "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם. גם דור עשירי לא יבוא בקהל ה'"

צריך לזכור את האיסור על המואבי.

עם זאת מצווה העם לא לשנוא את המצרי שבקרבו ישב. וילדים בני דור שלישי רשאים לבוא בקהל ה'. "והיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך כשם שנאמר ואהבת לרעך כמוך, כך נאמר לגרים" "וגר לא תונה ולא תלחצנו כי גרים הייתם בארץ מצרים". לא הגלה הקב"ה את ישראל לבין האומות, אלא כדי שיתווספו עליהם גרים"

חזרות תכופות למדי וציווים לגבי ההתייחסות לגרים, הרבה יותר מאשר למצוות העשה ולא תעשה הקשורות ליהדות עצמה. האנושות כולה באפן אוניברסאלי ראויה לכבוד. לכן נתן משה את התורה ב66 שפות.

ומכאן לגרה המפורסמת ביותר. רות המואבית. זו שבאה מעם שאסור לו לבוא עד דור עשירי בקהל ה'. את סיפורה של רות אין צורך לספר. סיפור המתחיל באלימלך העוזב את ארץ יהודה מתיישב במואב האסורה וכעונש מת הוא ומתים בניו. האגדה מספרת שצאצאיהם של שתי הכלות המואביות, דוד הצעיר ממשפת רות הרג את גולית צאצא של ערפה, אחותה של רות שחזרה למואב.

כשהושמדה סדום האמינו לוט ובנותיו שהם היחידים ששרדו בעולם והולידו שני ילדים. עמון ומואב. רות צאצאית של סיפור גילוי העריות היא אם השושלת של מלכות יהודה. בהמשך גם שלמה המלך נושא את נעמה העמונית. רות הזרה, שהשאלה אם התגיירה או לא איננה ברורה כלל, התקבלה לאחר שקיימה את הדבר החשוב ביותר ליהדות מאז ומעולם. היא ילדה בן ליהודי.

אני אדלג על התייחסות לפאולוס וחוק האזרחות הרומאית בעת התפשטות הנצרות, וכן על דנטה הגולה וכן עוד כמה ניתוחים על מעמדו של הזר. בסופו של עניין נשאלות כמה שאלות. האחת היא מה ההבדל בין זכויות אדם ובין זכויות אזרח כשמברים על הזר, שאלה שהעלתה חנה ארנדט.

והשאלות הפתוחות שנשארו: מיהו זר?

מי שאינו חלק מהקבוצה, מי שאינו "שייך" האחר.

לזר ברוב המקרים יש בעיקר הגדרה שלילית.

שלילית ביחס למה? אחר לעומת איזו קבוצה?

קריסטבה חוקרת התפתחות של תפיסה חברתית ופילוסופית כשהיא מסתמכת על דעתם והביוגרפיות של אנשי רוח רבים. השינויים בתפיסת הזרות. הגלות הפנימית של הזר. הזכויות שניתנו ונלקחו חזרה.

אני לא מאמין שמישהו ישנה את דעתו על זרים בעקבות הספר החשוב הזה, ובכל זאת הוא כל כך חשוב להבנת מיני תהליכים שאנו עוברים. בכל פעם שמרימים עיניים נתקלים בזר. ומלבד התעלמות או איבה אנו לא בוחנים לא אותו ולא את התייחסותנו אליו. בימינו הזרות הפכה להיות חלק מרובנו. אנו מתיירים ארצות והופכים לזרים לזמן קצר. נוסעים ללמוד בחו"ל. עובדים בחברות בינלאומיות. זרות החודרת לפינות רבות. ועדיין אנו בוחנים את הזר כאחר המוחלט, כמישהו לזלזל בו או להיות מאוים על ידו.

וכמו שכבר פרויד איבחן והטיף, בימינו לא צריך יותר להטמיע את הזר אלא לכבד את שונותו. המלה לכבד נשמעת קצת אירונית בהקשר הזה. לכבד אפריקאי מטאטא רחובות?

כמה חשוב הספר הזה אם הוא גורם לנו לבחון את עצמנו ולו לרגע.
שאיפות זיכרון ילדות גלות מובטל המוות שלמה המלך פחדים עתיד הוכחות להתגבר על קנאה תיעדוף
ייעוץ לפסיכולוגים, אימון אישי, יעוץ למאמנים אישיים, ייעוץ למטפלים אישיים, טיפול אישי, איך לשכנע, שיווק ומכירות, NLP, להיות מאמן אישי, ללמוד אימון אישי, טיפול פסיכולוגי, ייעוץ פסיכולוגי
ייעוץ לפסיכולוגים, אימון אישי, יעוץ למאמנים אישיים, ייעוץ למטפלים אישיים, טיפול אישי, איך לשכנע, שיווק ומכירות, NLP, להיות מאמן אישי, ללמוד אימון אישי, טיפול פסיכולוגי, ייעוץ פסיכולוגי
...למאמנים אישיים, ייעוץ למטפלים אישיים, טיפול אישי, איך לשכנע, שיווק ומכירות, NLP, להיות מאמן אישי, ללמוד אימון אישי, טיפול פסיכולוגי, ייעוץ פסיכולוגי איך נוצר קיבעון מחשבתי וכיצד מטפלים בו? אליעד כהן מסביר כי קיבעון מחשבתי נוצר כשהאדם מזדהה באופן מוחלט עם דימוי או תפיסה שלילית מסוימת, כמו תחושה של כישלון, חוסר הצלחה או חוסר כסף. אדם שמרגיש שהוא לוזר מזדהה רק עם התמונה של הכישלון, מבלי לראות אופציה אחרת. כדי לפרק את הקיבעון, אליעד מציע להתחיל בלחשוף לאותו אדם את האפשרות השנייה - את הדימוי ההפוך שבו...
כלום, מהות הכלום, אחדות הנפרדות והאחדות, אחדות המהות והצורות, הוויה של המציאות
כלום, מהות הכלום, אחדות הנפרדות והאחדות, אחדות המהות והצורות, הוויה של המציאות
...והצורות, הוויה של המציאות מה זה כלום והאם אפשר להגדיר את מהותו? אליעד כהן מסביר בהרצאה את המושג כלום בצורה מפורטת ומדוקדקת. ראשית, הוא מציין את הקושי המהותי בהגדרת הכלום. לדבריו, כל ניסיון להגדיר את הכלום הוא בעייתי מעצם העובדה שכל הגדרה של כלום מיד הופכת אותו למשהו, ובכך מאבדת את הכלום עצמו. אליעד מדגיש נקודה זו באומרו שכל דבר שינסו להגדיר ככלום, מיד יפסיק להיות כלום, ולכן הוא גם משהו וגם לא משהו. כלומר, הכלום הוא בעצם מצב שבו מתקיימים בו - זמנית שני הפכים: הוא כן משהו וגם לא משהו. ההרצאה מת
מוטיבציה למאמץ, למה להתאמץ? ליהנות ממאמץ, עומס יסף, מאמץ הכרחי, מוטיבציה להשגת מטרות, השגת יעדים, עמידה במטרות, הכרחי להתאמץ, צריך להתאמץ, פחד ממאמץ, מאמץ גופני, פיתוח גוף
מוטיבציה למאמץ, למה להתאמץ? ליהנות ממאמץ, עומס יסף, מאמץ הכרחי, מוטיבציה להשגת מטרות, השגת יעדים, עמידה במטרות, הכרחי להתאמץ, צריך להתאמץ, פחד ממאמץ, מאמץ גופני, פיתוח גוף
...ליהנות ממאמץ, עומס יסף, מאמץ הכרחי, מוטיבציה להשגת מטרות, השגת יעדים, עמידה במטרות, הכרחי להתאמץ, צריך להתאמץ, פחד ממאמץ, מאמץ גופני, פיתוח גוף למה חשוב להתאמץ ואיך ליהנות ממאמץ? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד מוטיבציה למאמץ הכרחית כדי להשיג יעדים ולהגיע לתוצאות בכל תחום בחיים. מאמץ הוא לא רק פעולה פיזית או גופנית, אלא גם מצב נפשי ומנטלי. ההנחה הבסיסית שאליעד מציג היא שכדי להתקדם, הכרחי לחוות מאמץ, ואם אדם אינו חווה קושי או עומס, הוא לא באמת מתקדם. מהו עומס יסף ולמה הוא חיוני להתקדמות? אליעד מסביר...
מפחד להתחיל עם בחורה, כי - אני מתבייש ממנה @ למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, פחד להתחיל עם בנות, למה אני מפחד להתחיל עם מישהי? למה אני מפחד לפתח שיחה עם בחורה? למה אני מפחד לפנות אליה? למה אני מפחד לגשת לאישה? טיפול בפחד גישה לבנות, שבירת פחד גישה לנשים, להתגבר על פחד גישה לבחורות, פחד גישה פיקאפ, פחד לדבר עם נשים - חלק 8
...מתבייש ממנה @ למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, פחד להתחיל עם בנות, למה אני מפחד להתחיל עם מישהי? למה אני מפחד לפתח שיחה עם בחורה? למה אני מפחד לפנות אליה? למה אני מפחד לגשת לאישה? טיפול בפחד גישה לבנות, שבירת פחד גישה לנשים, להתגבר על פחד גישה לבחורות, פחד גישה פיקאפ, פחד לדבר עם נשים - חלק 8 ולהלן אציג עוד דוגמה לאמונה מוטעית ולאמונה שגויה שנפוצה אצל גברים (וגם אצל נשים), שיוצרת אצל גברים פחד גישה לאישה ופחד גישה למישהי. שזה בעצם הפחד להתחיל עם מישהי, פחד לגשת לנשים, פחד לפתח שיחה...
תכונות אופי / אופי - מהי תכונת האופי החשובה ביותר?
...ביותר? אופי. תכונות אופי. מהי תכונת האופי החשובה ביותר? השורש של כל תכונות האופי הוא אחד. השורש של כל תכונות האופי של האדם, זאת המחשבה שלו. אין שום דרך להגיע לשלמות בתכונת אופי אחת, בלי להיות מושלם גם בכל שאר תכונות האופי כולן. כדי להיות מושלם בתכונת אופי אחת, על האדם להגיע לשלמות מחשבתית. מאחר ששורשה של תכונת האופי הוא המחשבה של האדם, ממילא כדי להגיע לשלמות של תכונת אופי אחת, על האדם להגיע למחשבה מושלמת. מאחר ששורשן של כל תכונות האופי הוא אחד, ממילא כולן קשורות זו לזו ונובעות זו מזו. זא כל תכונת...
לקרוא אנשים כמו ספר / קריאת אנשים / אינטואיציה - איך לקרוא אנשים כמו ספר פתוח? איך לפתח יכולת קריאת אנשים?
.../ אינטואיציה - איך לקרוא אנשים כמו ספר פתוח? איך לפתח יכולת קריאת אנשים? ובו יתבאר העניין של קריאת אנשים ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי לקרוא אנשים פירושו, להבין בני אדם, גם בלי שהם יספרו לך על עצמם בצורה גלויה. והשאלה היא, איך באפשרותו של האדם לקרוא אנשים ולהבין אותם, גם בלי שהם יגלו את מה שהם חושבים? והתשובה היא, כי קיימת דרך לקרוא אנשים. והיא, בעיקר על ידי זה, שהאדם לומד לקרוא את עצמו. ומה זא שהאדם קורא את עצמו? ואיך בדיוק זה עוזר לקרוא אנשים אחרים? תשובה: כל בני האדם שייכים לאותה המשפחה,...
משמעות החיים, האם יש לחיים משמעות? משמעות החיים על פי אליעד כהן, האם אליעד כהן יגרום לך לאבד את משמעות החיים? אחדות שקרית, איבדתי משמעות לחיים, האם כדאי שתהיה לך משמעות בחיים? איך לראות את החיים כמשחק? מהות החיים
משמעות החיים, האם יש לחיים משמעות? משמעות החיים על פי אליעד כהן, האם אליעד כהן יגרום לך לאבד את משמעות החיים? אחדות שקרית, איבדתי משמעות לחיים, האם כדאי שתהיה לך משמעות בחיים? איך לראות את החיים כמשחק? מהות החיים
...משמעות החיים על פי אליעד כהן, האם אליעד כהן יגרום לך לאבד את משמעות החיים? אחדות שקרית, איבדתי משמעות לחיים, האם כדאי שתהיה לך משמעות בחיים? איך לראות את החיים כמשחק? מהות החיים האם התוכן של אליעד כהן גורם לאיבוד משמעות בחיים? אליעד כהן שואל, האם מה שהוא מלמד גורם לאנשים לאבד את המשמעות לחיים שלהם? והתשובה שלו מורכבת: גם כן וגם לא. הוא מסביר את התהליך שבו אדם עלול לאבד משמעות לחיים בעקבות הלימוד שלו, ובמקביל גם כיצד אותו אדם יכול למצוא או ליצור משמעות חדשה וטובה יותר. מה המשמעות של משמעות בחיים...
לשלוט בחוקי הפיזיקה, לשלוט במציאות, להרגיש כמו אלוהים, לדמיין שאתה אלוהים, לשלוט בשכל, לצאת מהשכל, לשנות את המציאות, לצאת מהמטריקס, להיות אלוהים
לשלוט בחוקי הפיזיקה, לשלוט במציאות, להרגיש כמו אלוהים, לדמיין שאתה אלוהים, לשלוט בשכל, לצאת מהשכל, לשנות את המציאות, לצאת מהמטריקס, להיות אלוהים
...כמו אלוהים, לדמיין שאתה אלוהים, לשלוט בשכל, לצאת מהשכל, לשנות את המציאות, לצאת מהמטריקס, להיות אלוהים האם אפשר לשלוט בחוקי הפיזיקה ולהרגיש כמו אלוהים? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד ניתן להרגיש כמו אלוהים ולשלוט בחוקי הפיזיקה. הוא מתחיל בהבהרה שבני האדם מאמינים שכל הגופים הגשמיים עשויים מאותו חומר פיזי. לדוגמה, כאשר אדם מסתכל על שתי ידיו, הוא חושב שהן עשויות מאותו חומר. אולם, אם בוחנים זאת מקרוב, מגלים שברמה האטומית, מדובר בחלקיקים שונים. לכן, לפי אליעד, אי אפשר להניח באופן מוחלט שהכל זהה לחלוטין...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
...אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים ומשמש לעיתים קרובות כהצדקה להליכה אחרי רבנים, מנהיגים רוחניים או מורים שאינם בהכרח מלמדים את האמת. אליעד כהן מתייחס למשפט זה כאל משפט שקרי ומטעה, משום שלטענתו, הוא מאפשר לאנשים להמשיך להיות חסרי דעת, לסבול ולהישאר בטעות. לפי אליעד, הסיבה שאנשים פונים ללימוד תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר...
חרבות ברזל - עסקת חילופי שבויים, עסקה לשחרור החטופים, האם לשחרר את החטופים בכל מחיר? למה לא לשחרר את החטופים? למה כן לשחרר את החטופים? למה פוליטיקאים יעדיפו לשחרר את החטופים על פני אפשרויות אחרות? נוהל חניבעל, בני ערובה, המלחמה בטרור
...שבויים, עסקה לשחרור החטופים, האם לשחרר את החטופים בכל מחיר? למה לא לשחרר את החטופים? למה כן לשחרר את החטופים? למה פוליטיקאים יעדיפו לשחרר את החטופים על פני אפשרויות אחרות? נוהל חניבעל, בני ערובה, המלחמה בטרור וכאן נסביר שיקולים בעד ונגד שחרור החטופים. ולמה פוליטיקאים ישראלים יעדיפו לשחרר את החטופים על פני להמשיך את הלחימה? כי בכל אפשרות שנבחר יש יתרון וחיסרון. ואם חושבים על המיקרו ברמת הפרט, כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. ולכן צריך לעשות הכל כולל הכל כדי להציל את החיים. כי אלו שכבר מתו...
הפרעת אישיות נרקיסיסטית - מבוא
...- מבוא הפרעת אישיות נרקיסיסטית (באנגלית: Narcisistic Personality Disorder, ובראשי תיבות: NPD) היא הפרעת אישיות המשתייכת לקבוצה ב של הפרעות האישיות. ההפרעה מתבטאת בדפוס מתמשך של התנהגות חריגה המאופיינת ברגשות מוגזמים של חשיבות עצמית, צורך מוגזם בהערצה ויכולת נמוכה לגלות אמפתיה כלפי אחרים. הלוקים בהפרעה משקיעים זמן רב בחשיבה ובפנטזיות על השגת כוח או הצלחה, או על המראה שלהם. לעיתים קרובות הם מנצלים את האנשים הסובבים אותם. ההתנהגות מתחילה בדרך כלל בבגרות המוקדמת, ומשפיעה על הפרט בכל תחומי החיים. עם...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
...חלק 2 ברם אינני כופר בתרומה השרידותית והחיובית של מערכת הבת, כי הרי ישנם אותות חשמליים שיודעים גם להפיק שמחה, תיקווה, אופטימיות... אין עוררין שאותות אלו תרמו להתפתחות הגוף ולסיכויי הישרדותו, אולם ועפ עיקרי תורת ההתפתחות שנצפתה בעולם החי, משפחת העצבים שהתפתחה פיזיולוגית ובמגמה זהה להתפתחות הגוף האנושי - היתה אמורה להפרד מהעשבים הרעים שנבטו בלהקתה ולהשאר עם החברים הטובים שתרמו לכלל החברים בלהקה. היינו אמורים לפגוש היום גוף אנושי מפותח שמח אופטימי עליז מאושר... כי הרי אחרת הגוף האנושי לא יכל להתפתח...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
...אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי. שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אליעד: לפני, בוא...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4
...4 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3. איך תקשיב לאדם שעל הגג? תגובה למאמרם של אליצור ועומר ישראל אור - בך מה תאמר לאדם שעל הגג? הוא טקסט חלוצי חשוב, מבוסס ומועיל. נכון מאוד לצייד את האדם שלמטה באמצעים כאלה כשהוא ניצב מול האדם שלמעלה במאבקו בין החיים והמוות. בנרטיבה זו מתארים המחברים את הלך נפשו של האדם העומד על הגג בצורה רגישה ומתוך הבנה עמוקה את האיזון הקיומי והקריטי המתקיים שם על הגג. נקודת המוצא של אליצור ועומר היא, כי גם רגע לפני ההתאבדות, הלך נפשו של המתאבד מייצג קונפליקט
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3
...מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 2. האני והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה הראשונית. אם האם תאחר להאכיל את תינוקה, הוא ירגיש זנוח ומשם - סובל וכואב. תינוק שהיחס אליו טוב, יידע שבסופו של דבר תבוא הנחמה והגמול. האחר המפתח חוסר סובלנות לתסכול, מפתח אי אמון בטענה לפיה בסופו של דבר הטוב קיים. רבים...
כיצד תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית?
...כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית? עליך להתרגל לעשות יותר ממה שאתה יודע. עליך להיות תמיד במצב שחסר לך ידע ולא במצב שחסרה לך עשייה, כי כל הידע שקיים אצלך חייב להיות מעשי. אתה צריך לקחת את כל הדברים שאתה יודע שאתה צריך לעשות ולעשות אותם, לעשות אותם ככ טוב עד כדי כך שהם יהפכו לחלק ממך. אתה צריך לוודא שההתקדמות שלך תלויה אך ורק בידע שחסר לך ולא בעשייה שחסרה לך. שים לב שאתה לא עושה פחות ממה שאתה יודע, דהיינו שאתה לא במצב שאתה יודע המון דברים שאתה צריך לעשות ושאתה לא מיישם את רובם. תוודא שאתה עושה תמיד את...
סיפור החיים שלכם על הבמה השיווקית
...החיים שלכם על הבמה השיווקית הבלוגים באינטרנט עשו לנו דבר נהדר. הם החזירו אותנו לתקופת האבן, התקופה בה הדברים החשובים הועברו בחברה באמצעות עדות אישית, באמצעות סיפורים שחוללו את הזהות שלנו, כדוגמת סיפורים על מלכים ושופטים שהפכו עם השנים לספר הנקרא היום ביותר בעולם - התנך. תחשבו על כמה סיפורים מכונני זהות שמערכת החינוך משווקת לנו כבר שנים רבות כדי להפוך אותנו לחיילים טובים יותר: הסיפור של טרומפלדור והמשפט האלמותי שלו טוב למות בעד ארצנו, משפט שעיצב אותנו כחברה לוחמת עד טיפת הדם האחרונה. על סיפור מצדה...
זוגיות - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים
...בלימודים זוגיות בלימודים במערכת החינוך מלמדים אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות. ספר התנך, אותו אנחנו לומדים מכיתה א, בנוסף על היותו מסמך דתי הינו, ואולי אפילו...
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
...- אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מהנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמה, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין הזה לעומק, יראה שכל הסיבתיות...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3
...אמת - חלק 3 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2. אם זה כך, אם אפילו הכאב האינסופי שלך הוא מסוג הכאבים שלבסוף עוברים, אז ההחלטה שלך להתאבד היא טעות איומה. יכול להיות שאתה, בעצם, פראייר, אפילו מלך הפראיירים, פראייר של המוות שמרמה אותך. בא נחשוב רגע, מה היה קורה אילו היית יכול להסתכל, אחרי מותך, על החלטתך למות? נניח שכבר התאבדת ואתה מסתכל מן המרחק על ההחלטה שלך למות, וגם על האפשרות שהייתה יכולה להיות מאחורי הפינה אילו היית ממשיך לחיות. מה היית רואה? יתכן מאוד שפתאום היית מבין עד כמה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שטיפת כלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שטיפת כלים, כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שטיפת כלים, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תשובה שלילית כששוברים תאווה נהיה ממנה שתי תאוות האם ההגדרה מדויקת? שינוי קיצוני תסביכים סתרי תורה פחדי ילדים התמודדות עם חרדת כישלון מה זו אהבה עצמית? ביטחון עצמי בראיון עבודה להתחתן ללא אהבה מאוהבת בעצמה חוקיות האושר אושר יציב ליהנות מסקס עם אותו בן אדם לאורך זמן איך לפתח תקשורת בין אישית בדייט? קבלת החלטות קשות להחליט ייאוש ופתרון בעיות ללא פתרון להתמודד עם מוניטין שלילי באינטרנט מוטיבציה ללימודי מתמטיקה לגרום לעסק להצליח בלי לקוחות מכירות למתחילים איזה חומר שיווקי להכין? להתמודד עם ילד מכה רק בשביל הילדים תודעה רוחנית מסר לתת המודע מה ההיגיון בהפרעות נפשיות? סובל מסכיזופרניה למה הוא לא אוהב אותי כמו שאני אוהבת אותו? לצאת עם האקסית לשלוט בתנועה שרירי הגב התחתון אלוהים אינו הישות היחידה אלוהים טוב ורע הארה קורית באופן אקראי לשמור על הארה שנעלמת איך זה מרגיש להיות אלוהים? להיות אלוהים דרך כל רצון ופעולה יצירת מקורות הכנסה פסיבית חייבים לי כסף מה משמעות החיים? המשמעות של החיים מחשבות שליליות אוטומטיות אווירה חיובית קארמה האם באמת יש בחירה חופשית? היקום מתכווץ מי ברא את הבורא? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי רוחני, מורה רוחני מומלץ בתחום שטיפת כלים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2178 שניות - עכשיו 21_11_2025 השעה 02:15:23 - wesi4