ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רדוקציה ✔רציונליזם - מבוא ✔רציונליזם (בעברית: שכלתנות) הוא מונח בפילוסופיה שלו מספר משמעויות: רציונליזם... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨רציונליזם - מבוא
רציונליזם (בעברית: שכלתנות) הוא מונח בפילוסופיה שלו מספר משמעויות:

רציונליזם היא התנהגות המקדמת את מטרותיו של האדם, המטרה אינה נקבעת בהכרח באופן מושכל, אולם המבחן הרציונלי בודק אם הפעולה שננקטה מקדמת את אותה מטרה או לא.

הגישה העומדת בבסיס הפילוסופיה המערבית המודרנית, שעל - פיה כל התופעות בעולם ניתנות לתיאור ולהסבר באמצעות כללי הלוגיקה והדיאלקטיקה. גישה זו שוללת הסברים מיסטיים ועל - טבעיים, או לפחות דוחה אותם כבלתי - רלוונטיים. את הגישה הזאת נהוג לכנות - רציונליות.

אסכולה בפילוסופיה המערבית הגורסת כי מותר ואף צריך להניח קיומן של ישויות, תופעות וידע באמצעות היקשים לוגיים המתבססים על ידע קיים בצורה א - פריורית. מקובל לראות באסכולה הזאת אסכולה מנוגדת לאמפיריציזם, שעל - פיו מותר להניח קיומן של ישויות ותופעות רק על - פי התנסות ישירה. אסכולת הרציונליזם גורסת גם כי חלק מהידע שיש לאדם הוא מולד, וזאת בניגוד לאסכולת האמפיריציזם שעל - פיה כל הידע נלמד מן הניסיון.

תוכן עניינים:

1 הגדרה

1.1 התזות הרציונליסטיות

1.2 ביקורת הרציונליזם

1.3 הרציונליזם בדת היהודית

1.4 רציונליזם באסלאם

1.5 בנצרות

1.6 בהומניזם

הגדרה:

הרציונליזם הוא זרם פילוסופי הטוען באופן כללי, שהידע והמושגים שלנו אינם תלוים בניסיון החושים. הרציונליזם במילים אחרות הוא חופש המחשבה - אידאולוגיה המאפשרת חשיבה לאדם וקוראת לו להשתמש בשכלו הישר וטוענת ששכלו הוא הכלי החזק ביותר בטבעו. הרציונליסטים טוענים שהידע שלנו הוא הרבה יותר גדול מהידע שהחושים שלנו מסוגלים לקלוט ולרכוש. "תוספת" ידע זה נובע, בדרך זו או אחרת, מתוכנו, מהחשיבה שלנו. זרם זה מנוגד לזרם האמפיריציזם הטוען שהידע שלנו נובע רק (או לפחות, ברובו) מניסיון החושים.

התזות הרציונליסטיות:

ישנן 3 תזות המסבירות את דרך פעולתו של רציונליסט:

תזת האינטואיציה - דדוקציה - לפי השקפה זו, בתחום מסוים X כלשהו, אנו רוכשים ידע בדרך האינטואיציה. פירושו שחשיבה אינטלקטואלית באותו תחום, בעזרת השכל הישר והרציונלי שלנו, גורמת לנו לצבירת ידע אינטואיטיבי בתחום X. ידע זה נראה לנו כאמיתי ואנו גם מאמינים באמונה שלמה באמיתותו. מתוך האמיתות האינטואיטיביות האלו, בדרך של דדוקציה, אנו מגיעים למסקנות שנובעות מהאמיתות בדרך לוגית, במילים אחרות - מגיעים לידע. דרך דדוקטיבית פירושה - הסקת מסקנות, בדרך לוגית, מתוך הנחות אמיתיות שהנחנו בהתחלה (אלו הן האמיתות האינטואיטיביות). אם ההנחות אמיתיות והדרך הלוגית תקפה, בהכרח גם המסקנות (קרי, הידע הסופי) תהיינה אמיתיות. הידע שאנו רוכשים בדרך זו מכונה ידע א - פריורי, כלומר ידע שנרכש ללא קשר לניסיון החושים. ישנן דרגות שונות של "קיצוניות רציונליסטית" - מאלו שטוענים שידע א - פריורי זה הוא אמיתי תמיד ולחלוטין עד לאלו שסבורים שבדרך זו יש גם אפשרות לטעות ולהגיע לאמת שאינה מוחלטת אלא הסתברותית וסבירה.

תזת הידע המולד - לפי השקפה זו האדם הוא יצור רציונלי ועל כן הוא נולד עם ידע א - פריורי. ידע מולד זה לא נוצר בדרך אינטואיציה - דדוקציה ולא בעזרת ניסיון החושים אלא הוא פשוט חלק מטבע האדם (דעה הומניסטית) או ידע שהונחל לאדם על ידי האל (דעה דתית) או נרכש בדרך אבולוציונית של ברירה טבעית (דעה אבולוציוניסטית).

תזת המושגים המולדים - לפי השקפה זו אנו לא נולדים עם ידע א - פריורי אלא עם מושגים (CONCEPTS) מולדים, כלומר לא נרכשים על ידי הניסיון. מושגים מולדים אלו, יכולים, בדרך של חשיבה אינטלקטואלית, לגרום לרכישת אינפורמציה וידע.

הרציונליסטים משתמשים בלפחות אחת מהתזות האלו בנוסף לעקרונות הבאים:

ההכרח הרציונלי - האומר שאת כל הידע שרכשנו בעזרת התזות האלו לא יכולנו לרכוש בדרך אחרת, למשל ניסיון החושים.

עליונות הרציונליות - הידע הנרכש בדרך רציונליסטית תמיד עולה על כל ידע שנרכש בדרך הניסיון. לדוגמה, דקרט טוען שידע א - פריורי תמיד מעל לכל חשד של טעות בעוד ידע ניסיוני יכול להיות מוטעה היות שגם חושינו יכולים לטעות. אפלטון אומר שידע א - פריורי עולה מטפיזית (הוא נצחי, מושלם, בלתי משתנה וכו') על ניסיון החושים.

ביקורת הרציונליזם:

הביקורת העיקרית נגד הרציונליזם נובעת מזרם האמפיריציזם הטוען שכל הידע שלנו נובע מניסיון חושינו. באופן שטחי ולא לגמרי מדויק, נוהגים לחלק קבוצה של פילוסופים חשובים של המאות 17-18 לקבוצת הרציונליסטים - דקרט, שפינוזה ולייבניץ בני היבשת האירופית וקבוצת האמפיריציסטים - לוק, ברקלי ויום הבריטים.

האמפיריציסטים טוענים שאם כבר אינטואיציה - דדוקציה יכולה להביא לידע, זה יהיה רק ידע בנושאים של עולמנו הפנימי כמו אמונות דתיות, עקרונות מוסר וכו' ולא ידע הנוגע לעולם החיצוני לנו כמו עולם הטבע. דקרט אומר שדרך האינטואיציה - דדוקציה אנו יכולים לדעת שאלוהים קיים, שהוא יצר את העולם, שיש הבדל בין גוף לנפש ושסכום זוויות המשולש 180 מעלות. אנחנו מאמינים לחלוטין בידע זה, הוא ממשיך, ולאמונה כל כך מלאה לא היינו יכולים להגיע רק דרך ניסיון החושים. הרי החושים יכולים לטעות, להיות חלק מחלום, משגעון או ממניפולציות של שד (דימון) רע. האמפיריציסטים טוענים שאין שום דרך להוכיח את נכונות האינטואיציות שלנו. שגעון ו"שדים רעים" יכולים לגרום שגם האינטואיציה תטעה. דקרט טוען שהאינטואיציה תמיד אמיתית כי אלוהים ערב לאמיתותה. אם כך, עונים המתנגדים, נכשל דקרט כשל לוגי מעגלי - אלוהים ערב לאמיתות האינטואיציה הקובעת שאלוהים קיים. בנוסף, תהליך אינטואיטיבי - דדוקטיבי דורש מאמץ רב של זיכרון וכידוע, לא תמיד ניתן לסמוך באופן מוחלט על הזיכרון. לייבניץ אומר שחושים מספקים לנו מידע ואמת רגעיים בלבד לגבי התחום הנחקר ואנו לא יכולים לקבוע אמת כללית על סמך רגעים אקראיים אלו. האמת המלאה והכללית נקבעת רק בדרך האינטואיציה שאינה תלויה ברגעיות החושים אלא היא כוליות בפני עצמה. ליבבניץ מוסיף ואומר שבתחומים כמו מתמטיקה או גאומטריה, המושגים והעקרונות מולדים. שום ניסיון אמפירי לא יכול להביא אותנו לעקרונות אלו. בתחומים אחרים כמו מוסר, שיפוט, מטפיזיקה ולוגיקה הידע נרכש בדרך אינטואיטיבית. ניתן כאן לראות את אחת החולשות החשובות של הדעה הרציונליסטית. רציונליסט מאמין באמונה שלמה שהידע שלו שהושג בדרך האינטואיציה, הוא אמיתי. האם הוא יכול להוכיח זאת ללא שום שימוש אמפירי? אתה יודע אינטואיטיבית שגוף אדום לא יכול להיות כחול באותו הזמן ושאם גוף נמצא במקום A הוא לא יכול להמצא באותו הזמן, גם במקום B. אך האם תוכל להגיע לעקרון הראשון ללא ידע אמפירי על האדום והכחול? (יש המנסים לפתור בעיה זו באומרם שהרציונליסט יודע אינטואיטיבית מה חייב להיות ללא קשר הכרחי למה שישנו במציאות - כלומר אני יודע אינטואיטיבית שאדום שונה מכחול ושגוף לא יכול להיות דבר אחד ודבר שונה באותו זמן, על כן לא יכול להיות אדום וכחול באותו הזמן. זאת ללא קשר אם אני יודע מה זה כחול או אדום). אך אני יודע אינטואיטיבית שגוף לא יכול להיות בשני מקומות שונים באותו הזמן ואני משוכנע באמיתות עקרון זה. אך מכניקת הקוואנטים אומרת אחרת ואז יש שתי אמיתות, אחת אינטואיטיבית ואחת אמפירית המנוגדות ביניהם. אזי או שאחת מהן היא שקרית - ואיך אקבע איזו היא השקרית? - או ששתיהן נכונות ואז נוצר כאן כשל לוגי.

יום מסכים שישנם תחומים רבים שבהם הידע הוא אינטואיטיבי - מתמטיקה, אלגברה, גאומטריה, לוגיקה, אתיקה, אסתטיקה, מטפיזיקה ועוד. אך תחומים אלו עוסקים ביחסים בין מספרים וזוויות, רגשות, דעות, טעם, שיפוט ערכי וכו' ולא בעולם ממשי. בכל התחומים האלו המשפטים יסודם בטאוטולוגיה (Tautology), כלומר, משפטים שגם אם הם אמיתיים, הם אינם נותנים שום מידע לגבי העולם הממשי ולא ניתנים להוכחה אמפירית. אפלטון ניגש לבעיה בדרך אחרת. הוא מביא סוג של פרדוקס - כשאנו ניגשים לחקור דבר מסוים עלינו לדעת מראש מה בדיוק אנו חוקרים. אך אנחנו לא יכולים לדעת זאת מראש, לפני שחקרנו. אם, מאידך, אנחנו ניגשים לחקירה מבלי לדעת מראש מה אנו בדיוק חוקרים, אז מה נחקור? אפלטון פותר זאת באומרו שיש לנו ידע א - פריורי מולד אך הוא נמצא ברוחנו ובלתי מודע להכרתנו. ידע א - פריורי זה יוסט לכוון הכרתנו על ידי גורם חיצוני היכול להיות גם אחד מחושינו. מכאן נובע שכאשר אנו חוקרים נושא אנחנו לא חוקרים דבר חדש (שהיה יוצר את הפרדוקס שלמעלה) אלא מעלים אל ההכרה ידע מולד קודם, שהיה קיים עד עכשיו ברוחנו ומעבר להכרתנו. הרבה מתנגדים היו להסבר זה. מאידך, ברור לכל אחד שיש בנו ידע על העולם החיצון שלא נרכש בדרכי ניסיון או אינטואיציה ולא נישאר אלא לקבל שהוא ידע מולד. הדוגמה הבולטת ביותר היא השפה. אנשים לומדים מילים אך הם מסוגלים ליצור משפטים ומבנים לשוניים מורכבים מבלי שרכשו ידע זה בשום צורה מוקדמת. מכאן שזה ידע מולד.

הרבה מתנגדים לרעיון הידע המולד. אחת הטענות היא שאם יש ידע מולד הוא צריך להיות אוניברסלי. אך אנו יודעים שגם אם נתיחס כמולד לידע שגוף אינו יכול להמצא בשני מקומות שונים באותו הזמן, הרבה ילדים ישללו זאת. אם כך, ידע זה אינו מולד. מנסים לפתור זאת בטענה שאומנם הידע מולד אך הוא אינו חייב "להופיע" ישר בלידה אלא רק בשלב מאוחר יותר בחיים. רגע ה"הופעה" נקבע בדרך אבולוטיבית והתפתחותית ועל כן, בילדים (שעדיין לא הגיעו להתפתחות המתאימה) הידע עדיין לא קיים ודומה במפגרים שהתפתחותם פגומה. העובדה שידע זה נוצר בנו בדרך ארוכה של אבולוציה והתפתחות, היא גם ערובה לאמיתות הידע. אך למרות כל ההסברים הללו, עדיין קיים הקושי הגדול להוכיח מעל לכל ספק שידע מסוים הוא מולד ולא נרכש. מצד שני, אין שום קושי (כמעט) להוכיח את ההיפך כלומר שידע מסוים נרכש בדרך ניסיון. אפילו האמונה באלהים אינה הוכחה לידע מולד. לפי דקרט אני יודע מנסיוני שאני סופי (אמות בעתיד) ולא שלם (אינני מסוגל לכל דבר), אך רכישת ידע על סופיות ואי - שלמות מחייב ידע א - פריורי על נצחיות ושלמות (קרי, אלהים). זו לא רק הוכחה לקיום אלהים אלא גם הוכחה שקיומו הוא ידע מולד. אך ישנן תרבויות ואידאולוגיות שאינן מקבלות מושגים אלו ואינן מכירות בקיום אלהים. אם אני שייך לאידאולוגיה זו, הייתכן שיש בי ידע מולד שאני מודע לו אך אני מתכחש לו? יש כאן כשל לוגי.

לפי לוק - האדם נולד כ"לוח חלק" (טאבולה ראסה) שהניסיון ממלא אותו במשך הזמן. לפי לייבניץ - האדם נולד כגוש שייש שהניסיון יפסל אותו במשך הזמן אך ניסיון זה צריך להתחשב בצורתו ההתחלתית ובעורקי השייש המגבילים במידה מסוימת את הפסל הסופי. גורמים אלו הם - כשרונות, נטיות, פוטנציאל ומשכל שהם אינדיווידואליים בכל אדם.

יש הרואים בסיבתיות הוכחה לידע מולד. אני רואה צלחת נופלת לרצפה ונשברת ואני יודע שהצלחת נשברה כי נפלה על הרצפה. דבר זה מחייב ידע מוקדם שלכל תוצאה יש סיבה המקדימה אותה. לוק שולל זאת באומרו שגם הסיבתיות נרכשת בצורת ניסיון היות שבמשך זמן אנו רואים זוגות של פעולות שתמיד כאשר מתרחשת הראשונה בהן, ברגע סיומה מתרחשת גם השנייה. מהנסיון הזה אנו מסיקים שיש סיבות ויש תוצאות.

הרציונליזם בדת היהודית:

רציונליזם יהודי בימי הביניים

הניסיון לנסח את עיקרי היהדות בהתאמה לפילוסופיה האריסטוטאלית היה מהלך שהחל בקרב פילוסופים יהודים בספרד כמו הפילוסופים חסדאי קרשקש ויוסף אלבו בעל "ספר העיקרים" והגיע לשיאו הדיסקורסיבי ב"מורה נבוכים". גישתו הרציונלית של הרמב"ם קיבלה ביטוי למשל בסוגיית "ביאת המשיח וימות המשיח"

. מגמה זו זכתה לאהדה ולהמשך בקרב מייסדי ספרות ההלכה הספרדים שביקשו ליצור בסיס משפטי שיטתי ומובנה המבוסס על ניסיון אמפירי, המקבל ביטוי נרחב בספרות השאלות והתשובות, מתוך גישה ביקורתית לשיח הבלתי שיטתי - האסוציאטיבי של הדיון התלמודי, הקופץ מדיון לסיפור ומסיפור לאגדה ומאגדה חוזר לדיון, מבלי שהדיון יוביל למסקנה לוגית או להיסק לוגי בסופו. "משנה תורה" להרמב"ם, ו"התלמוד הקטן" של ר' יצחק אלפסי הובילו מהלך עיוני שתכליתו לחולל רדוקציה של מכלול הידע שהצטבר עד זמנם לקודקס חוקים מקיף ולוגי, שהגיע לשיאו ב"שולחן ערוך". הוגה יהודי שהושפע במיוחד מגישות רציונליסטיות הוא הרמב"ם. כמעט כל הגותו של הרמב"ם שוללת הסברים מיסטיים ומחייבת הסברים לוגיים לעקרונות היהדות ולתופעות הטבע. הרמב"ם פעל בצדם של מוסלמים חסידי האסכולות מועתזילה וכלאם והושפע מהם במידה רבה. הוא ניסה להשתמש בשיטתם כדי לנסח את עקרונות היהדות, למשל בספרו מורה נבוכים. אף כי שיטתו של הגאון מווילנה הייתה דומה לשיטתו של הרמב"ם בכך שהשתמש בטיעונים לוגיים וסלד מהסברים מיסטיים לעקרונות היהדות, הוא התנגד לדעותיו של הרמב"ם בספר "מורה נבוכים", ואף כתב כי "הפילוסופיה היטתה את לבבו". מגמה דומה רווחה בקרב אנשי הלכה ופוסקים בארצות אגן הים התיכון, מהיעב"ץ בפאס ועד ר' חיים פלאג'י באימפריה העות'מאנית.

רציונליזם באסלאם:

באסלאם היו נפוצות בימי הביניים תורות רצינליסטיות של הכלאם כמו המועתזילה. חסידי התורות האלה הושפעו מאוד מהפילוסופיה היוונית, בפרט מכתבי אפלטון ואריסטו שתורגמו לערבית, וניסו לבסס את עקרונות האסלאם על הלוגיקה היוונית.

בנצרות:

הנצרות מתבססת במידה רבה על תאולוגיה, כלומר על ניסוח לוגי של עקרונות הדת. התאולוגיה נבדלת מהרציונליזם הפילוסופי המודרני בהנחות היסוד שהיא מניחה על העולם. קיומו של האל, למשל, הוא הכרחי בתאולוגיה, ועם זאת, הנוצרים ראו צורך בניסוח לוגי פורמאלי של ההוכחות לקיום האל. דוגמה לכך היא ההוכחה שניסח אנסלם מקנטרברי במאה ה - 11, המכונה הטיעון האונטולוגי. אנסלם מקנטרברי נחשב למייסד הסכולסטיקה, שהיא שיטה המתבססת בין היתר על לוגיקה ועל דיאלקטיקה כדי להוכיח אמונות ודוגמות.

מרטין לותר שנחשב כמייסד הנצרות הפרוטסטנטית במאה ה - 16, התנגד נחרצות להסבר דוגמות ואמונות באמצעים לוגיים. מרטין לותר ידוע באמרתו: "התבונה היא הזונה הגדולה ביותר של השטן" (בגרמנית: Vernunft... ist die hchste Hur, die der Teufel hat., דרשה בעיר ויטנברג, 17 בינואר 1546). כוונתו של לותר הייתה שהאדם מתפתה להוכחות הגיוניות בשעה שהוא נואש מהאמונה, כשם שגבר מתפתה לזונה כשהוא נואש מאשתו החוקית. אף על - פי כן, תאולוגיה התפתחה גם בנצרות הפרוטסטנטית.

בהומניזם:

הומניזם אינו דת, אלא תורת מוסר. יש לו מאפיינים המזכירים דת, בפרט את הדת הנוצרית, אולם הוא אינו מניח את קיומו של האל, כך שאדם יכול להיות הומניסט בין אם הוא מאמין ובין אם הוא אתאיסט. תורת המוסר ההומניסטית היא תורה המבוססת על לוגיקה ועל דיאלקטיקה. מבחינה זו הדיון בעקרונות המוסר בהומניזם דומה לדיונים סכולסטיים. ההומניסטים מאמינים כי עקרונות המוסר נובעים מן השכל האנושי ולא מישות על - אנושית, וכי לפיכך כולם ניתנים לניסוח לוגי.
אתיאיזם הוכחה מאמץ הוכחה לקיום אלוהים אריסטו ספקות למידה ימות המשיח עתיד גוף ונפש האמת המלאה רציונאליות רציונליות רציונליזם
חרדות / פחדים / חששות - ממה נובעת חרדה? מה יוצר פחד? איך להתמודד איתם?
...איך להתמודד איתם? חרדות ופחדים. התקף חרדה. חרדה ופחד נוצרים מחוסר הבנה. חרדה = פחד חזק מאוד. התקף חרדה = חרדה חזקה מאוד. פחד = חשש מכך שהמציאות תהיה בצורה שנוגדת את רצונו של האדם. פחד = חוסר הבנה. האדם אינו מבין מה טוב בכך שהמציאות שלו ברגע הזה היא כפי שהיא. האדם אינו מסכים ואינו מקבל את המציאות שלו ברגע הזה. האדם חושש מההשלכות שיכולות להיות למציאות שלו ברגע הזה על הרגעים הבאים. האדם חושש מכך שברגעים הבאים המציאות תהיה שונה לחלוטין מהרצון שלו. והכל כמובן נובע מחוסר הבנה של האדם את המציאות. אם
הערכה עצמית זה רע, חוסר הערכה עצמית זה טוב, מה רע בערך עצמי חיובי? מה טוב בערך עצמי שלילי? האם ערך עצמי זה טוב או רע? למה לא להעריך את עצמך? ערך עצמי אמיתי, אני אלוהים, הערכה עצמית נמוכה, שבו איש תחתיו, ערך עצמי גבוה
הערכה עצמית זה רע, חוסר הערכה עצמית זה טוב, מה רע בערך עצמי חיובי? מה טוב בערך עצמי שלילי? האם ערך עצמי זה טוב או רע? למה לא להעריך את עצמך? ערך עצמי אמיתי, אני אלוהים, הערכה עצמית נמוכה, שבו איש תחתיו, ערך עצמי גבוה
...עצמית זה טוב, מה רע בערך עצמי חיובי? מה טוב בערך עצמי שלילי? האם ערך עצמי זה טוב או רע? למה לא להעריך את עצמך? ערך עצמי אמיתי, אני אלוהים, הערכה עצמית נמוכה, שבו איש תחתיו, ערך עצמי גבוה למה ערך עצמי חיובי הוא מקור לסבל? הרבה אנשים מאמינים שהערכה עצמית חיובית היא טובה, ושעליהם להעריך ולאהוב את עצמם. אולם אליעד מסביר שתפיסה זו היא השורש לכל הסבל שיש לבן אדם בחיים. הסיבה לכך פשוטה: סבל נוצר כאשר קורה דבר שאינך רוצה שיקרה. ככל שאדם מעריך את עצמו יותר, הוא חושב שהמציאות צריכה להתאים את עצמה אליו. כשהמציאות...
ריבוי פרטנרים מיניים, חילופי זוגות, החלפת זוגות, סקס בשלישיה, פוליאמוריה, זוגיות, מערכות יחסים, לצרף עוד גבר, לצרף עוד אישה, לצרף עוד מישהו, לצרף מישהי, אורגיה, יחסי מין, מערכת יחסים פתוחה
ריבוי פרטנרים מיניים, חילופי זוגות, החלפת זוגות, סקס בשלישיה, פוליאמוריה, זוגיות, מערכות יחסים, לצרף עוד גבר, לצרף עוד אישה, לצרף עוד מישהו, לצרף מישהי, אורגיה, יחסי מין, מערכת יחסים פתוחה
...החלפת זוגות, סקס בשלישיה, פוליאמוריה, זוגיות, מערכות יחסים, לצרף עוד גבר, לצרף עוד אישה, לצרף עוד מישהו, לצרף מישהי, אורגיה, יחסי מין, מערכת יחסים פתוחה האם חילופי זוגות או יחסים פתוחים מעידים על חוסר אהבה? אליעד כהן דן לעומק בנושא ריבוי פרטנרים מיניים, חילופי זוגות, פוליאמוריה, מערכות יחסים פתוחות וסקס בשלישייה, ובוחן האם הרצון לצרף פרטנרים נוספים לזוגיות מעיד על חוסר אהבה, פחד מאינטימיות או דווקא להפך - ביטחון ואמון בקשר. אליעד פותח את הדיון בשאלה מדוע אנשים שנמצאים בזוגיות ירצו לצרף עוד אדם לקיום...
ניתוח שיחת שכנוע, ניתוח שיחה, תקשורת בין אישית, NLP, ניתוח שיחת מכירות, שיטות שכנוע מתקדמות, טיפים לשכנוע, אימון למכירות, אימון לאנשי מכירות, טיפים למורים פרטיים, טיפול בהתנגדויות מכירה
ניתוח שיחת שכנוע, ניתוח שיחה, תקשורת בין אישית, NLP, ניתוח שיחת מכירות, שיטות שכנוע מתקדמות, טיפים לשכנוע, אימון למכירות, אימון לאנשי מכירות, טיפים למורים פרטיים, טיפול בהתנגדויות מכירה
...תקשורת בין אישית, NLP, ניתוח שיחת מכירות, שיטות שכנוע מתקדמות, טיפים לשכנוע, אימון למכירות, אימון לאנשי מכירות, טיפים למורים פרטיים, טיפול בהתנגדויות מכירה איך לפתוח שיחת שכנוע באופן מוצלח? אליעד כהן מדגים כיצד פתיחה נכונה של שיחת שכנוע עשויה להשפיע באופן משמעותי על התוצאה שלה. תחילת השיחה צריכה להיות מותאמת לרמת הקרבה ולאופי השיח הרצוי. לדוגמה, השאלה מה נשמע? היא כללית יותר, ואינה מזמינה פתיחות אישית, בעוד שהשאלה מה שלומך? יוצרת קשר אישי ומביעה אכפתיות. אפילו שימוש בשם הפרטי מוסיף עוד נדבך של אינטימיות...
געגוע, האם אפשר להתגעגע למי שעשה לך רע? האם אפשר להתגעגע למשהו רע? למה יש געגוע? איך נוצר געגוע? למה אני מתגעגעת אליו? למה אני מתגעגע אליה? למה מישהו מתגעגע למי שעשה לו רע? להתגעגע לדבר רע, איך להפסיק להתגעגע?
געגוע, האם אפשר להתגעגע למי שעשה לך רע? האם אפשר להתגעגע למשהו רע? למה יש געגוע? איך נוצר געגוע? למה אני מתגעגעת אליו? למה אני מתגעגע אליה? למה מישהו מתגעגע למי שעשה לו רע? להתגעגע לדבר רע, איך להפסיק להתגעגע?
...להתגעגע למי שעשה לך רע? האם אפשר להתגעגע למשהו רע? למה יש געגוע? איך נוצר געגוע? למה אני מתגעגעת אליו? למה אני מתגעגע אליה? למה מישהו מתגעגע למי שעשה לו רע? להתגעגע לדבר רע, איך להפסיק להתגעגע? האם אפשר להתגעגע למישהו שעשה לך רע? אליעד כהן מסביר שגעגוע הוא תמיד לדברים שנתפסים כטובים, אך הוא מחדד ומציג מורכבות מסוימת בנושא. הוא מתחיל מהסבר פשוט ודוגמה נפוצה: האם ייתכן מצב שבו אישה נפרדה מגבר שעשה לה רע מאוד, ועדיין תתגעגע אליו? אליעד אומר שיש כאן שני מצבים שונים שצריך להבדיל ביניהם: מצב ראשון הוא...
ליקוטי מוהרן ח"א ז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן ח"א ז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
...חא ז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן למה התורה מתארת את המצב הרוחני כגלות? אליעד כהן מסביר ששאלת הגלות אינה רק מצב פיזי של עם ישראל לפני שלושת אלפים שנה, אלא מצב תודעתי שקיים עד היום. הוא מסביר כי המושג גלות אינו מתייחס רק למצב בו עם ישראל נמצא תחת שיעבוד פיזי של עם אחר, אלא מדובר בשיעבוד פנימי ועמוק הרבה יותר - שיעבוד האדם לתאוות, לפחדים, ולרצונות שונים שהוא אינו מצליח להשתחרר מהם...
חוסר עניין, חוסר משמעות בחיים, למצוא עניין בכל דבר, להטיל ספק, תחושת התחדשות, לא מוצא עניין, משעמם בחיים, מה לעשות כשמשעמם? איך לעשות שלא ישעמם? איך לפתור בעיה?
חוסר עניין, חוסר משמעות בחיים, למצוא עניין בכל דבר, להטיל ספק, תחושת התחדשות, לא מוצא עניין, משעמם בחיים, מה לעשות כשמשעמם? איך לעשות שלא ישעמם? איך לפתור בעיה?
...למצוא עניין בכל דבר, להטיל ספק, תחושת התחדשות, לא מוצא עניין, משעמם בחיים, מה לעשות כשמשעמם? איך לעשות שלא ישעמם? איך לפתור בעיה? מה עושים כשמשעמם בחיים? אליעד כהן מסביר לעומק את נושא השעמום והיעדר המשמעות בחיים, ומציג גישה מעשית כיצד ניתן למצוא עניין בכל מצב ולהתגבר על תחושת השעמום וחוסר המשמעות. הנקודה המרכזית שאליעד מדגיש היא ששעמום הוא תוצאה של חוסר התחדשות פנימית ותחושה שהמציאות אינה מעניינת כי אין בה משהו חדש או שונה. מה זה בעצם שעמום, ולמה אנחנו משתעממים? שעמום, לפי אליעד כהן, מתרחש כאשר...
נוסחה לזוגיות מוצלחת, נוסחה לזוגיות טובה, אהבה עצמית בזוגיות, איך להצליח בזוגיות? במה תלויה זוגיות טובה, מי אשם שהזוגיות לא מצליחה? במה תלוי שהזוגיות תצליח, גישור זוגי, בעיות בזוגיות, טיפול זוגי, קשיים בזוגיות
נוסחה לזוגיות מוצלחת, נוסחה לזוגיות טובה, אהבה עצמית בזוגיות, איך להצליח בזוגיות? במה תלויה זוגיות טובה, מי אשם שהזוגיות לא מצליחה? במה תלוי שהזוגיות תצליח, גישור זוגי, בעיות בזוגיות, טיפול זוגי, קשיים בזוגיות
...טובה, אהבה עצמית בזוגיות, איך להצליח בזוגיות? במה תלויה זוגיות טובה, מי אשם שהזוגיות לא מצליחה? במה תלוי שהזוגיות תצליח, גישור זוגי, בעיות בזוגיות, טיפול זוגי, קשיים בזוגיות במה תלויה הצלחה בזוגיות? הנושא שבו עסק אליעד כהן הוא מהי הנוסחה לזוגיות מוצלחת, או במילים אחרות, במה תלויה הצלחה או כישלון בזוגיות. על פי ההסבר, הדבר המרכזי שיקבע אם זוגיות תצליח או תיכשל הוא היכולת של כל אחד מבני הזוג להרגיש טוב עם עצמו ללא תלות בזוגיות. זאת אומרת, שכדי להצליח בזוגיות באופן מוחלט, אדם צריך לדעת לאהוב את עצמו...
איך לשכוח מישהו? איך לא להתגעגע? איך לשכוח את האקסית? איך לא לרצות לחזור? איך להתמודד עם פרידה? התמודדות אחרי פרידה, התמודדות עם געגוע, זוגיות, מערכות יחסים
איך לשכוח מישהו? איך לא להתגעגע? איך לשכוח את האקסית? איך לא לרצות לחזור? איך להתמודד עם פרידה? התמודדות אחרי פרידה, התמודדות עם געגוע, זוגיות, מערכות יחסים
...איך לשכוח את האקסית? איך לא לרצות לחזור? איך להתמודד עם פרידה? התמודדות אחרי פרידה, התמודדות עם געגוע, זוגיות, מערכות יחסים איך לשכוח מישהו ולהפסיק להתגעגע אליו? כאשר אדם רוצה לשכוח מישהו, להפסיק להתגעגע, או לא לרצות לחזור לאקסית, זה קורה בדרך כלל כי הוא מזהה חסרונות מסוימים באדם או במערכת היחסים. לדוגמה, אם מישהו מחליט להתפטר מהעבודה שלו בגלל חסרונות מסוימים במקום העבודה, או להיפרד מבן זוג בגלל תכונות או התנהגויות שליליות, מתעוררת בעיה - הוא עדיין מתגעגע ליתרונות שהיו שם. השאלה היא איך אפשר לשכוח...
האם להיות קשה להשגה? איך לגרום למישהו לרצות אותך? איך לפתח זוגיות? איך לפתח מערכת יחסים? איך לעשות טיזינג נכון? איך ליצור אהבה?
האם להיות קשה להשגה? איך לגרום למישהו לרצות אותך? איך לפתח זוגיות? איך לפתח מערכת יחסים? איך לעשות טיזינג נכון? איך ליצור אהבה?
...איך לפתח זוגיות? איך לפתח מערכת יחסים? איך לעשות טיזינג נכון? איך ליצור אהבה? האם כדאי לעשות טיזינג כדי למשוך את בן הזוג? אליעד כהן מסביר לעומק את החיסרון והיתרון בשימוש בטיזינג (Teasing) - כלומר, בלהיות קשה להשגה או להראות שאתה לא רוצה את הצד השני כדי שירצה אותך יותר. הרעיון המרכזי הוא שאנשים נוטים לרצות את מה שאין להם או את מה שמאתגר אותם, ולכן לכאורה יש היגיון להשתמש בטיזינג כדי לגרום לאחרים להתעניין בך יותר. לדוגמה, אדם שמרגיש מושפל ורוצה להעלות את הערך העצמי שלו, עשוי לרצות דווקא את מי שאומ
פרפרים הם חופשיים
...מפחדים מאובדן ומנטישה. אנחנו מנסים לתפוס כל דבר יפה וטוב, שעובר בחיינו, מתוך חשש שאם לא נאחז בו הוא יאבד. מתאמצים לאחוז בעבודה שלנו, במשפחה, בחברים, במכרים, במחשבות שלנו, בדרך שבה בחרנו ללכת, באמונות שלנו ואפילו בתחושות שלנו. אך האם אנו יכולים לאחוז בכל אלו? ואף יותר מכך, האם אנו באמת רוצים לשמור ולשלוט בכל אלו? חישבו רגע על פרפר מרהיב שחולף לידכם, פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו לפרפר? מה יקרה לאותם דברים שראיתם בו? פשוט, הפרפר יאבד מפרפריותו...
אינטימיות - הגשר לעצמי ולאחר
...- הגשר לעצמי ולאחר אינטימיות היא מילה עם קונוטציות שונות ומשונות. היא מחברת אותנו למרכיב חיוני ביחסים רומנטיים, היא מחברת אותנו ליכולת שלנו להיות פגיעים, כנים ואמיתיים בכל מערכות היחסים שלנו - בזוגיות, במשפחה ועם חברינו הקרובים. קיים הקשר קרוב הרבה יותר של אינטימיות. האינטימיות שלנו עם עצמנו. הכוונה אינה רק בהקשר המיני והמקובל של עינוג עצמי, בשלל צורותיו, שמהווה נושא בפני עצמו, סביבו קיימות שלל התניות חברתיות וגם מרכיב אשם חברתי כבד - במיוחד בקרב נשים, ושאלת מתן הלגיטימציה או האי לגיטימציה למיניות...
מידה כנגד מידה - מבוא
...עין תחת עין), עיקרון מוסרי, הנהגתי ומשפטי שהינו מהמובילים בתורה, ונחשב לעקרון יסוד בהבנת תורת הגמול במקרא. מהותו של עיקרון זה שאלוהים מתנהג וגומל לבני אדם באותו האופן שבו הם מתנהגים, ואף בית דין צריך להתייחס ולענוש את המובאים לפניו, ביחס ישר למעשיהם ובהתאם לאופן שבו התנהגו כלפי האחרים. ענישה של מידה כנגד מידה הייתה מקובלת בתרבויות הקדומות, ונראה ששימשה כאמת מידה ברורה לגילום של מושג הצדק. ביהדות המקור מקורו של המושג ביהדות הוא כנראה במשנה במאמר במידה שהאדם מודד - בה מודדים לו. היבט אחר של מושג ז
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להשיג אותו?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להשיג אותו?. הרצאה על ביטחון עצמי. מדוע האדם רוצה ביטחון עצמי? מה נחשב להצלחה בחיים? מה האדם חושב שצריך לעשות בחיים כדי להצליח? מהן השיטות לפיתוח ביטחון עצמי, ומדוע הן לא עובדות? מדוע שכנוע עצמי לא עובד? מדוע אמונה עצמית לא עובדת? מדוע דמיון מודרך לא תמיד עובד? ממה נובעת תחושת הביטחון / חוסר הביטחון העצמי של האדם? איך יודעים האם נוסחה היא עובדת או לא? מדוע האמת נכונה בכל מקום? מדוע המציאות לא משתנה, למרות השכנוע העצמי...
להיות שלמה במקום מושלמת - (לא לנשים ואמהות בלבד)
...חיי היומיום תובעים מכל אחד מאיתנו התמודדות עם מטלות רבות. השאיפה הטבעית של כל אחד, היא להיות מוצלח בכולן, אולם יש ולעיתים אנו נסחפים, ומנסים ולהיות לא רק מוצלחים, אלא ממש מושלמים בהכל. אני עברתי לאחרונה חוויה דומה. כאמא טריה לילד שני, קינן במוחי המיתוס עליו גדלתי ואותו ראיתי בסרטים, של האם המושלמת, הכל - יכולה, אשר מצליחה בקלות ובזרימה מוחלטת להיות פנויה רגשית לחלוטין לשני ילדיה, ולפנות לשניהם זמן איכות, במטבחה ניחוחות של בישול ואפייה טריים, ביתה נקי ומצוחצח תמיד והכביסה בו תמיד מקופלת בזמן, וכמ...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת...
אמונות, דפוסים ומציאות
...יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו...
אושר - האם אתה מאושר באמת?
...בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - האם אתה מאושר באמת?. אדם שואל, איך אדע האם אני מאושר כן או לא? הרבה אנשים מבטיחים, תעשה כך תהיה מאושר, האם באמת אני מאושר או לא? והשאלה החדה יותר, היא כיצד אפשר לדעת האם האדם מאושר כן או לא? מהו המבחן לאושר? נתחיל מהסוף, אם יש שאלה כזו הרי שאינך מאושר מספיק, אולי בדרך להיות מאושר, אך אם היית מאושר לא היית מחפש אותו. כמו אדם שצמא ורעב, ברגע שהרווה את צימאונו, הרי שמפסיק לחפש את האוכל והשתייה. בפועל, יתכן שהאדם יחווה שחסר לו משהו, ואף על פי כן ירגיש מאושר...
חשיבות יישום עקרון הביזור בארגונים - מחשבות מקריאת הספר "חכמת ההמונים" של ג'יימס סורוביצקי
...מקריאת הספר חכמת ההמונים של גיימס סורוביצקי האם ביזור הנו דבר מועיל? מדוע קשה לנו כל כך לבזר פעולות בארגונים? מה היא חשיבות הביזור בארגונים פורמאליים ובלתי פורמאליים? מקריאת הספר חכמת ההמונים של גיימס סורוביצקי, ולאחר מחשבות ויישום של עקרון הביזור, הבנתי כי יש משמעויות רבות לעקרון זה. ניתן ליישם עקרון זה בפעולות כמו קבלת החלטות, יישום החלטות, פעולות של תחזוקת הארגון, פעולות פיתוח והרחבת הארגון, חשיבה משותפת לפני קבלת החלטות, ניתוח בעיה והעלאת פתרונות לבעיה ועוד. מה זה ביזור? ביזור הנה פעולה של חלוקת...
מוות / שכול / אובדן ומשמעות החיים - מהו ערך החיים והמוות?
...- מהו ערך החיים והמוות? הפעם אני רוצה לדבר על התמודדות עם מוות. וכשאני אומר התמודדות עם מוות, הכוונה להתמודדות עם אובדן, מישהו מת לאדם קרוב משפחה, חבר או כל אחד. ואנשים בלוויה צועקים, איפה אתה? לאן הלכת? וצועקים וזועקים. ואנשים מתחרפנים כשמישהו מת, ומי ששומע אותי עכשיו חושב שהשתגעתי לגמרי וחושבים, מה אם ימות לך מישהו קרוב, ילד, הורה אח, לא תתחרפן? וחושבים שהשאלה מטופשת. ותכף נראה מי המטופש האמיתי. ואנשים בעצם בוכים על האובדן, כל אובדן כלשהו, ובטח ובטח אובדן חיים, ואנשים בוכים ובוכים. והאדם בעצם...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רדוקציה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רדוקציה, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רדוקציה, איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הפרדה בין דבר להיפוכו מדוע כולם רוחניים? איך לתמחר עלות הצעת מחיר? משמעות חיובית חסך רגשי בילדות טווינה פחד להחליט להיפרד פחד לגלות איך לפתח ביטחון עצמי בזוגיות? חוסר הערכה עצמית מודחקת אהבה לא הדדית בגידה זאת חוסר אהבה להיות מאושר בלי תנאים אושר החשק המיני של רבי נחמן מברסלב איך למנוע בגידה? החלטות הקורונה החלטות במשא ומתן איך להתמודד עם מחשבות רעות? להתמודד עם גירושין הצבת גבולות איך לעשות דייט מוצלח? סדנא למכירות מוצר בינוני להעניש ילד אוטיסט לגרום לילד להיות בוגר לתכנת את התת מודע השפעת תת המודע דיכאון ו ocd טיפול רגשי במחלות נפש שיקולים לחזור לאקסית לשכוח את האקס או לחזור לאקס hip hinge האם צריך להוריד משקל עבודה? הוכחת קיומו של אלוהים האם יכול להיות אלוהים? הארה רוחנית ושלמות אדם מואר מילון מושגים בספר להיות אלוהים מה מיוחד בספר להיות אלוהים? לרצות פחות כסף כסף באינטרנט ללא השקעה למה אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים? למצוא את משמעות החיים ליהנות מהנאה אמיתית שורש ההנאה האם יש בחירה חופשית על הרצון? לסבול בלי בחירה חופשית צורת היקום האם העולם תמיד היה קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, מאמן אישי לביטחון עצמי, אימון אישי רוחני בנושאי רדוקציה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 17:54:15 - wesi4