ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרשת תולדות: מרום העולם לשגרת חיים ✔"ואלה תולדות יצחק בן אברהם, אברהם הוליד את יצחק" (בראשית כה, יט). כך נפתחת... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פרשת תולדות: מרום העולם לשגרת חיים
"ואלה תולדות יצחק בן אברהם, אברהם הוליד את יצחק" (בראשית כה, יט).

כך נפתחת פרשת השבוע, פרשת תּוֹלְדֹת.

לכאורה פתיחה שגרתית לפתיחת סיפור התפתחותו של דור חדש [1].

"לכאורה" אמרנו, למה?

עיון קל מעלה שפסוק זה אינו ככל הפתיחות האחרות, יש בו כפילות המופרדת על ידי טעם מפסיק [2]. הפרדה שבמקרה זה מציינת לא רק מעבר מחלק אחד למשנהו, אלא למעשה שני חלקים שמשמעותם זהה: החלק הראשון של הפסוק "יִצְחָק בֶּן אַבְרָהָם" הוא שווה משמעות לחלק השני "אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת יִצְחָק". שני חלקי הפסוק משדרים תוכן אחד, יצחק הוא בנו של אברהם. מה ניתן להבין מחזרה ספרותית זו?

דברי יונתן מעלים את הטיעון הבא: "בגלל שהיה דיוקנו של יצחק דומה לדיוקנו של אברהם היו בני אדם אומרים באמת אברהם הוליד את יצחק" [3].

למה צריך לומר: "באמת אברהם הוליד את יצחק", וכי אין זה מפורש בתורה?

רש"י מבין בכך הרחקת לזות שפתיים אפשרית: "ליצני הדור אומרים מאבימלך נתעברה שרה שהרי כמה שנים שהתה עם אברהם ולא נתעברה הימנו, מה עשה הקב"ה, צר קלסתר פניו של יצחק דומה לאברהם, והעידו הכל אברהם הוליד את יצחק" [4].

פרשנים אחרים מציעים לראות בחזרה זו הדגשת יתרון יצחק על ישמעאל [5].

הדיון הנוכחי מציע לראות בכך רמיזה נוספת של המספר המקראי לגבי ניסיון העקידה. בפרשיות השבוע הקודמות מצויות רמיזות ביקורתיות אחדות כלפי ניסיון העקידה [6].

גם הפעם.

בבחינת: אב מסוגל להעלות את בנו לקרבן ולהניף על צווארו את המאכלת?

נראה שגם לסופר המקראי קשה לעכל זאת. האמירה הנוכחית, באה כאילו לומר, כן למרות הכל מדובר כאן באב ובנו, יצחק הוא בנו של אברהם.

אבל, אין לראות בכך המשכיות רגילה של בן במימוש מורשת אביו.

אנו מציעים לראות בכך אמירה מבחינה: לאחר האמירה הראשונה "יִצְחָק בֶּן אַבְרָהָם" באה האמירה השנייה "אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת יִצְחָק". אין זו חזרה סתמית על הקודם אלא בבחינת הבחנה - אמנם "אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת יִצְחָק" אבל אין לראות בכך המשכיות רגילה. להיפך, אנו עומדים בפני שינוי מהותי.

לדעתנו, פרשת השבוע, פרשת תּוֹלְדֹת פותחת עידן חדש בהתפתחות העם והאמונה.

אברהם מתואר כאישיות "גדולה מן החיים".

אברהם הוא הראשון העולה לארץ ישראל מתוך מניע אידיאולוגי. הוא מפיץ אמונה חדשה, הוא עסוק ביישובו של עולם. קשור לגדולי העולם דאז, מנהיג גדול שגם אחרים מכירים במעמדו הנכבד [7].

אברהם נתפס כ"אבי המאמינים" [8].

יצחק אינו דמות חובקת עולם כזו, גם לא יעקב [9].

אבל, ההבדל אינו רק בין הדמויות, עלינו לשים לב לאפיון הכללי של שתי תקופות.

תקופת אברהם היא תקופה של הקמה, של חידוש, של חזון ושל אידיאולוגיה.

פרשת תּוֹלְדֹת פותחת עידן של חולין, תקופה בה מספרים לנו על מהלך רגיל של חיי יומיום.

כעת מספרים לנו על קשיי הריון: "וַיִּתְרֹצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ וַתֹּאמֶר אִם כֵּן לָמָּה זֶּה אָנֹכִי" [10], מתואר גם שלא תמיד ילדים זוכים ביחס זהה מההורים: "וַיֶּאֱהַב יִצְחָק אֶת עֵשָׂו כִּי צַיִד בְּפִיו וְרִבְקָה אֹהֶבֶת אֶת יַעֲקֹב" [11], גם קנאה בין אחים מפורטת בסיפור יחסי יעקב ועשיו.

במלים אחרות תפקוד מקובל ושגרתי של משפחה, הורים וילדים.

כלומר, ההבחנה היא בין "פתאום קם אדם בבוקר / ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת, / ולכל הנפגש בדרכו קורא הוא שלום... והוא צוחק גבורת דורות מן ההרים, / ונכלמות משתחוות המלחמות אפיים, / להוד אלף שנים מפכות במסתרים, / אלף שנים צעירות לפניו" [12] לבין "סתם יום של חול / עם בוקר כחול, / בלי חג ומחול, / בלי חצוצרות ותוף... יום רגיל, עם אור וגיל פשוטים כפת של לחם" [13].

הבחנה זו מבדילה גם בין התכנסות של "המון אנשים" לבין מעשה החולין של יומיום.

מידי פעם נקרא הציבור להפגנות, לעצרות עם המונים, יש בהם גם שירים, גם התרגשות.

תמה ההפגנה, נסתיימה העצרת וכל המשתתפים חוזרים הביתה או לבית הקפה או לקולנוע או לתיאטרון או למרכז הספורט, גם לעומסי התנועה, חוזרים לחולין.

והשאלה הגדולה היא עד כמה, אם בכלל, יש התאמה, יש המשכיות בין אמרות הכנף בהפגנה, בין סיסמאות החג של העצרת לבין מעשה החולין של יומיום?

ניקח לדוגמה את העצרות וההפגנות למען השלום.

יש הרבה, והשלום אינו מופיע.

אנשים רבים משתתפים בהפגנות, בעצרות, משמיעים מלים יפות מפריחים אמרות כנף מצוחצחות.

אבל, כמה מהמשתתפים מגשימים, בחיי יומיום, את המוצהר בריש גלי?

יישובו של עולם, סיסמאות - על ערכיות, שירים מרגשים, לכל אלה חשיבות רבה כאמצעי זהות בכל חברה.

אבל, טיבה של החברה אינו נבדק רק על פי סיסמאות ואמרות - כנף "במוצאי שבת בכיכר", אלא על ידי המעשה הרגיל היומיומי של חבריה.

באופן דומה אפשר להבין כך גם תפיסה יסודית ביהדות. יהדות אינה מתמצית אחר ורק במפגשים טקסיים בבית או בקהילה. יהדות מתממשת על ידי מצוות מעשיות וכללי התנהגות על - פי כללי מוסר, שיש למלאן מהנץ החמה ועד לאור הכוכבים. ייתכן מאוד שזו אחת הסיבות לקיומה של היהדות אלפי שנים [14].

אברהם היה עסוק בתשתיות, הוא לא התעסק בקטנות של יומיום. הסופר המקראי ידע היטב לתאר ביסוס אמיתי ויציב של התשתית האמונית שממשיכה לפעול גם בחייו של יצחק ויעקב אחריו.

לא כך יצחק.

לאחר ההתנסות הנוראה בעקידה הוא נישא ואהב את רבקה [15].

אשת יעקב בצרת עקרות, יצחק פונה אל האלוהים, אכן, תמיכת איש באשתו: "וַיֶּעְתַּר יִצְחָק לַה' לְנֹכַח אִשְׁתּוֹ כִּי עֲקָרָה הִוא וַיֵּעָתֶר לוֹ ה' וַתַּהַר רִבְקָה אִשְׁתּוֹ" [16]

יצחק עובד בחקלאות, ורואה ברכה - "וַיִּזְרַע יִצְחָק בָּאָרֶץ הַהִוא וַיִּמְצָא בַּשָּׁנָה הַהִוא מֵאָה שְׁעָרִים" [17], יצחק אינו יכול להשתמש בבארות שחפר אביו, כי פלשתים סתמום. אבל גם בארות חדשות שהוא חופר הוא נאלץ לנטוש, מגורש על ידי השכנים. יצחק אינו נרתע הוא חפר בארות חדשות [18].

בנו יעקב רימהו [19], הוא צייד אותו בברכת הדרך לארם [20].

יצחק הוא היחיד משלושת האבות שלא נטש את הארץ!

יצחק לא הפיץ אמונה חדשה, ולא התערב לפתור בעיות עולם. יצחק לא רץ להשתתף בהפגנות, גם לא בעצרות - עם המוניות, "במוצאי שבת בכיכר".

יצחק התייחס ליומיום ופעל במיטב שיכול היה כדי להמשיך בחיים, ולדאוג לחיי האחרים.

האם לא לכך כוון ביאליק כאשר הוא שר: יְהִי חֶלְקִי עִמָּכֶם, עַנְוֵי עוֹלָם, אִלְּמֵי נָפֶשׁ, / רֹקְמֵי חַיֵּיהֶם בַּסֵּתֶר, צְנוּעֵי הָגוּת וַעֲלִילָה... אַט אַט, כְּמוֹ עַל רָאשֵׁי אֶצְבָּעוֹת, תַּעַבְרוּ בִּנְתִיבוֹת חַיִּים, / וְלִבְּכֶם עֵר, וְאָזְנְכֶם קַשּׁוּבָה, וְעֵינְכֶם מְשׁוֹטֶטֶת תָּמִיד, / וְנַפְשְׁכֶם חֲרֵדָה לִקְרַאת כָּל - רַחַשׁ יֹפִי וְנִדְנוּד תִּפְאָרֶת [21].

והאם אין זה התנאי המוקדם למצב - "כשתאלם תרועת הפסטיבלים / ילבלבו שירי אהבתי / אני יכול לשמוח איך שבא לי / וזהו זה החג האמיתי" [22].

אכן, חשוב שנדע: דווקא ימי חול הם "החג האמיתי".

ומאטעלע אומר:

אם בימי החול

אין חיוך, אין אמונה, אין אהבה

גם ימי החג

והטקסים

הם רק מסגרת פולחנית

לעתים קרובות

ריקה.

הארות ומראה מקום

[1] הביטוי "אֵלֶּה תּוֹלְדֹת" או "וְאֵלֶּה תּוֹלְדֹת" מופיע במקרא גם בהתייחס לדמוית אחרות: נח (בראשית ו, ט), תרח (בראשית יא, כז), ישמעאל (בראשית כה, יב), עשו (בראשית לו, א), ויש דוגמאות נוספות.

[2] הטעם אתנחתא משמש כנקודה ופסיק, כלומר הוא מפריד בין חלקי הפסוק.

[3] יונתן על אתר.

[4] רש"י על אתר.

[5] "לפי שאמר למעלה בישמעאל בן אברהם אשר ילדה הגר המצרית. אבל כאן יצחק עיקר בן היה לאברהם שהוא הוליד את יצחק מאשתו הגמורה כדכת' כי ביצחק יקרא לך זרע" (רשב"ם על אתר), באופן דומה טוען הרמב"ן: : "ולכך חזר והשלים אברהם הוליד את יצחק, לומר כי הוא לבדו תולדותיו וכאלו לא הוליד אחר" (רמב"ן על אתר).

[6] למשל, דברי לפרשת "וירא": גם לשרה אמנו זכות דיבור, תשס"ט, ולפרשת "חיי שרה": אברהם הגדול בודד בעולם, תשס"ח. מופיעים באתר http:/ / motele.wordpress.com

[7] אולי זו אחת הסיבות שהוא מועמד גם בניסיון שהוא מעבר למרקם החיים הרגילים, וליכולתו של אדם רגיל?

[8] מ. חלמיש, ח. כשר, י. סילמן, אברהם אבי המאמינים, רמת גן תשס"ג.

[9] אנו חוזרים להכיר דמות גדולה כזו רק עם הופעת משה בחומש שמות.

[10] בראשית כה, כב.

[11] שם, כח.

[12] אמיר גלבוע, שיר בבוקר בבוקר.

[13] יוסי גמזו, סתם יום של חול.

[14] אין הכוונה להטיף או לכוון למלא מצות אלה או אחרות, אלא לציין את הנתון שבן האמונה הישראלית צריך לממשה במעשים, על - פי כללי מוסר, בכל תחומי החיים: מסחר, שכנות, משפחה, חברות.

[15] "וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה וַיֶּאֱהָבֶהָ" (בראשית כד, סז).

[16] בראשית כה, כא.

[17] בראשית כו, יב.

[18] "וַיַּחְפְּרוּ בְּאֵר אַחֶרֶת וַיָּרִיבוּ גַּם עָלֶיהָ וַיִּקְרָא שְׁמָהּ שִׂטְנָה. וַיַּעְתֵּק מִשָּׁם וַיַּחְפֹּר בְּאֵר אַחֶרֶת וְלֹא רָבוּ עָלֶיהָ וַיִּקְרָא שְׁמָהּ רְחֹבוֹת " (בראשית כו, כא - כב).

[19] "וַיֹּאמֶר בָּא אָחִיךָ בְּמִרְמָה וַיִּקַּח בִּרְכָתֶךָ" (בראשית כז, לה).

[20] "וַיִּקְרָא יִצְחָק אֶל יַעֲקֹב וַיְבָרֶךְ אֹתוֹ... וְאֵל שַׁדַּי יְבָרֵךְ אֹתְךָ וְיַפְרְךָ וְיַרְבֶּךָ וְהָיִיתָ לִקְהַל עַמִּים" (בראשית כח, א, ב).

[21] חיים נחמן ביאליק, יְהִי חֶלְקִי עִמָּכֶם.

[22] נעמי שמר, יש לי חג.
ארץ ישראל הריון אלוהות מנהיג בני אדם דמות לחזר קנאה בין אחים לחייך רמאי להבדיל חיים פרשת תולדות
הספר להיות אלוהים, לא לפחד ללמוד לבד ולטעות בהבנת הספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים, לא לפחד ללמוד לבד ולטעות בהבנת הספר להיות אלוהים
...הספר להיות אלוהים? הרבה אנשים שניגשים לספר להיות אלוהים של אליעד מרגישים פחד ללמוד אותו לבד, והם חוששים לטעות בהבנת התכנים שלו. הפחד הזה נובע מכך שהם שומעים הסברים של אחרים, ובמיוחד מאליעד עצמו. דווקא ככל שהם מקבלים יותר הסברים מפורטים, יותר לעומק ויותר בהירים על הספר, כך הם נעשים מתוסכלים ומתבאסים עוד יותר לקרוא את הספר לבד. מצב זה יוצר תחושה של תלות בהסברים, כך שהאדם חושב שהוא כבר לא יכול להבין את הדברים בכוחות עצמו. מדוע הסברים מפורטים גורמים...
אומנות הפיתוי, איך לא להתחיל עם מישהו? אומנות החיזור, איך להתחיל עם מישהו? איך ליצור משיכה רגשית? איך לגרום לה לאהוב אותך? איך להתחיל עם בחורה? איך לא להתחיל עם בחורה? איך להתחיל עם נשים? איך להתחיל עם גברים? להיות קשה להשגה, תחושת כיבוש, יחס מגעיל
...איך לגרום לה לאהוב אותך? איך להתחיל עם בחורה? איך לא להתחיל עם בחורה? איך להתחיל עם נשים? איך להתחיל עם גברים? להיות קשה להשגה, תחושת כיבוש, יחס מגעיל וכאן אבאר את אחת הטעויות בעולם של אומנות הפיתוי ואומנות החיזור ולגבי איך ליצור משיכה? ואיך לגרום למישהו לרצות אותך לקשר רציני? ואיך לפתח זוגיות טובה? ואיך לא להשפיל אנשים? ואיך לבנות מערכת יחסים לאורך זמן? וטעויות שעובדות לפעמים, אך לא עובדות לאורך זמן ועוד. והטעות היא, כי יש עצה שאכן עובדת לפעמים...
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לכל דבר? האם יש תכלית לחיים?
...החיים - האם יש או אין תכלית לכל דבר? האם יש תכלית לחיים? בהמשך למה שביארתי במאמר תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי?, נבאר עוד את העניין בצורה הבאה: מי שיתבונן בעניין יראה, כי יש 3 אפשרויות. אפשרות אחת היא שלכל דבר בעולם יש תכלית. אפשרות שנייה היא שלשום דבר בעולם אין תכלית. ואפשרות שלישית היא, שלחלק מהדברים בעולם יש תכלית ולחלק מהדברים בעולם אין תכלית. וכדי לפתור בעיה, לשם כך צריך לצמצם את האפשרויות שלה. ולשם כך נצמצם את 3 האפשרויות...
ניתוח סיבתיות באופן מלא, איך לא לדלג על שלבים בניתוח סיבתיות? למה לא רק להפריך את הנחות היסוד של השאלה? איך להתווכח עם דתי? איך לטפל במשוגעים? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? הנחות יסוד שגויות, הנחות יסוד אפשריות
ניתוח סיבתיות באופן מלא, איך לא לדלג על שלבים בניתוח סיבתיות? למה לא רק להפריך את הנחות היסוד של השאלה? איך להתווכח עם דתי? איך לטפל במשוגעים? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? הנחות יסוד שגויות, הנחות יסוד אפשריות
...השאלה? איך להתווכח עם דתי? איך לטפל במשוגעים? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? הנחות יסוד שגויות, הנחות יסוד אפשריות מהו ניתוח סיבתיות ואיך לא לדלג על שלבים בדרך להבנת האמת? ניתוח סיבתיות הוא תהליך מורכב שבמסגרתו האדם מנסה להבין האם אירוע מסוים אכן נגרם על ידי סיבה מסוימת, והאם הסיבה בהכרח מובילה לתוצאה המדוברת. אליעד כהן מסביר כי רוב האנשים עושים טעות נפוצה כאשר הם מנתחים סיבתיות: הם מיד מנסים להפריך את הנחות היסוד של הטענה המוצגת בפניהם, במקום לבדוק...
קורונה, למה באמת סוגרים מחלקות קורונה? מהו השקר של אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה? איך לא לפחד מהקורונה? מהי תוכנית היציאה ממשבר הקורונה? השקרים של סיום סגר הקורונה? מתי יסתיים סגר הקורונה? היערכות לגל שני של קורונה
קורונה, למה באמת סוגרים מחלקות קורונה? מהו השקר של אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה? איך לא לפחד מהקורונה? מהי תוכנית היציאה ממשבר הקורונה? השקרים של סיום סגר הקורונה? מתי יסתיים סגר הקורונה? היערכות לגל שני של קורונה
...איך לא לפחד מהקורונה? מהי תוכנית היציאה ממשבר הקורונה? השקרים של סיום סגר הקורונה? מתי יסתיים סגר הקורונה? היערכות לגל שני של קורונה למה סוגרים מחלקות קורונה ומהו השקר של אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה? הרצאה זו מתארת את תפיסתו של אליעד כהן בנוגע למשבר הקורונה והשפעתו על הציבור ועל מערכת הבריאות. הוא מציין את שורת השקרים שמציב הממשל בסוגיית הקורונה, ומעלה שאלות משמעותיות לגבי ההתנהלות מול המגפה. הוא מתחיל בכך שלדבריו, הקורונה לא נעלמה והיא תישאר בעתיד...
תרגיל בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למילים
תרגיל בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למילים
...טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למילים איך תרגיל בקריאת מחשבות יכול לפתח את החשיבה שלך? אליעד כהן מסביר תרגיל מיוחד שמטרתו לפתח את החשיבה, להעמיק את ההבנה של משמעות המילים ולשפר את כישורי התקשורת הבין - אישית. התרגיל מתחיל בבחירת משפט אקראי, מכל מקור אפשרי כמו שיחה ברחוב, תגובה בפייסבוק או טקסט כלשהו מהאינטרנט. המטרה היא לנתח את המשמעות המדויקת של...
אשליות אופטיות - מהי מהותן של אשליות אופטיות? ומהי משמעותן הרוחנית?
...- מהי מהותן של אשליות אופטיות? ומהי משמעותן הרוחנית? אשליות אופטיות. חמשת החושים. מציאות מדומה. אשליות. מדע. מהי מהותה של אשליה אופטית? ומהי משמעותה? אשליה אופטית = כאשר חוש הראייה של האדם גורם לו לראות את מה שאינו אמיתי = אשליה אופטית. לדוגמה: אדם משפשף את העין שלו ומסתכל על חפץ כלשהו ורואה אותו בצורה כפולה. זו אשליה אופטית. דוגמה נוספת: אדם מסתכל על שני צבעים זהים לחלוטין, רק שכל אחד מהם נמצא בסביבת צבעים אחרת. כל צבע נראה לאדם שונה מהצבע האחר...
מאה אחוז שתשתגע, מאה אחוז שתהיה לך הפרעת אישיות, איך נוצרת הפרעת אישיות? מה בוודאות יגרום לך להשתגע? מה בוודאות יגרום לך להפרעת אישיות גבולית? איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת פרנויה? איך נוצרות מחשבות שווא? איך נוצרת הפרעה נפשית?
מאה אחוז שתשתגע, מאה אחוז שתהיה לך הפרעת אישיות, איך נוצרת הפרעת אישיות? מה בוודאות יגרום לך להשתגע? מה בוודאות יגרום לך להפרעת אישיות גבולית? איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת פרנויה? איך נוצרות מחשבות שווא? איך נוצרת הפרעה נפשית?
...יגרום לך להשתגע? מה בוודאות יגרום לך להפרעת אישיות גבולית? איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת פרנויה? איך נוצרות מחשבות שווא? איך נוצרת הפרעה נפשית? מה הדרך המהירה ביותר להשתגע ולפתח הפרעת אישיות? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד הרצון להשיג משהו באופן מוחלט ובמאה אחוז יוביל בוודאות לבעיות נפשיות שונות, ביניהן חרדות, דיכאון, פרנויה, סכיזופרניה, הפרעות אישיות והפרעות טורדניות כפייתיות (OCD). הרצון עצמו אינו הבעיה, אך כאשר הרצון נעשה מוחלט ומופנה כלפי דבר...
תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות, איזה אופי יש לי? האם יש לי אופי טוב? האם אני סובל ממחלת נפש? איזה תכונות אופי טובות? איזה תכונות אופי רעות? מה זה אופי טוב? מה זה אופי רע? האם יש לי הפרעה נפשית? אבחון עצמי של הפרעה נפשי
תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות, איזה אופי יש לי? האם יש לי אופי טוב? האם אני סובל ממחלת נפש? איזה תכונות אופי טובות? איזה תכונות אופי רעות? מה זה אופי טוב? מה זה אופי רע? האם יש לי הפרעה נפשית? אבחון עצמי של הפרעה נפשי
...לי? האם יש לי אופי טוב? האם אני סובל ממחלת נפש? איזה תכונות אופי טובות? איזה תכונות אופי רעות? מה זה אופי טוב? מה זה אופי רע? האם יש לי הפרעה נפשית? אבחון עצמי של הפרעה נפשי איך אפשר לדעת אם תכונת אופי היא טובה או רעה? הנושא המרכזי שאליעד כהן עוסק בו הוא הבנת תכונות אופי, כיצד להבחין בין תכונה טובה לתכונה רעה, וכיצד להעריך אם תכונה מסוימת משפיעה עלינו באופן חיובי או שלילי. הנקודה הראשונה שאליעד מבהיר היא שאין דבר כזה תכונה שהיא טובה או רעה באופן...
מיצוי, איבוד ריגוש, שחיקה, ריקנות, שעמום, תסכול, חוסר סיפוק, חוסר משמעות, תחושת מיצוי בחיים, תחושת ריקנות בחיים, איבוד עניין בחיים, חוסר סיפוק בחיים, חוסר סיפוק נפשי, חוסר סיפוק עצמי, שעמום בחיים, אובדן משמעות, שחיקה בחיים
מיצוי, איבוד ריגוש, שחיקה, ריקנות, שעמום, תסכול, חוסר סיפוק, חוסר משמעות, תחושת מיצוי בחיים, תחושת ריקנות בחיים, איבוד עניין בחיים, חוסר סיפוק בחיים, חוסר סיפוק נפשי, חוסר סיפוק עצמי, שעמום בחיים, אובדן משמעות, שחיקה בחיים
...שעמום, תסכול, חוסר סיפוק, חוסר משמעות, תחושת מיצוי בחיים, תחושת ריקנות בחיים, איבוד עניין בחיים, חוסר סיפוק בחיים, חוסר סיפוק נפשי, חוסר סיפוק עצמי, שעמום בחיים, אובדן משמעות, שחיקה בחיים האם מרדף אחרי רצונות מוביל לתחושת חוסר סיפוק בחיים? אחת השאלות המרכזיות בהרצאה של אליעד כהן היא האם יש הבדל בין אדם שרודף אחרי רצונות כמו כסף, כבוד, הצלחה וזוגיות, לבין אדם שרודף אחרי רצונות מסוג אחר, כמו לעזור לאחרים, לתת, להשפיע ולשנות את העולם. לכאורה, ניתן לחשוב...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים על דבר...
פחד מול אינטואיציה
...את היכולת לדעת מה הולך לקרות בחיים שלו. כן, זה אולי נשמע הזוי, אך זו האמת. אם תשימו לב, תראו שלכל אחד מאיתנו יש מצפן פנימי שמכוון אותנו בחיים ומאותת לנו על דברים שהולכים לקרות. למצפן הזה יש שמות שונים - אינטואיציה, מצפון, תחושת בטן ועוד. האינטואיציה שלנו היא סוג של תקשורת שיש לנו עם הנשמה שלנו או עם היקום. לפי תפיסתי, עוד לפני שנולדנו, הנשמה שלנו יצרה לעצמה מסלול חיים מגודר ושיעורים מסוימים לחוות בחיים האלה. כאשר היא נמצאת בגוף האדם היא נוהגת בו...
ביקורת קטלנית - היא מרעילה, היא חוסמת, וקשה להתעלם ממנה
...היא מרעילה, היא חוסמת, וקשה להתעלם ממנה. על יצירה בצל הביקורת, והדרכים לעטות עור של פיל בדרך מן המקלדת לדבר המבקר. מיכל גזית ביקורת היא אחת החוויות הקשות בחיי יצירה ובחיים בכלל. היא עלולה לסרס, לשתק, ולכווץ אותנו. היא עלולה לגרום לנו ליצור תוך פזילה החוצה, לטעם הקהל, ובכך לאבד את הזרימה החופשית. יצירה לצורך העניין היא כל דבר שאנחנו מביאים מעצמנו: יוזמה עסקית, יצירת אומנות, ביטוי רגשי, עבודת לימודים, דיבור בפני קהל ותחומים רבים נוספים. האנשים שנוטים...
בחירה חופשית - רצון חופשי - מבוא
...האדם והחלטותיו הם פרי רצון עצמאי ובן - חורין, ואינם קבועים מראש ומוכתבים בידי הסיבתיות הדטרמיניסטית ואף לא על ידי הגורל, או כוחות עליונים. לפי תפיסה זו לאדם יש כושר החלטה וחופש בחירה לגבי מעשיו והאפשרות לשלוט בהם, ובכך לקבוע במידה מסוימת את השתלשלות חייו. בניגוד לרעיון הבחירה החופשית עומדת ההשקפה הפטליסטית שלפיה גורלו של האדם קבוע מראש, וכן ההשקפה הדטרמיניסטית, הרואה סיבה טבעית לכל מאורע והעדפה. תפיסות אלו רואות את האדם כמי שנשלט על ידי כוח חיצוני...
פרחי באך למתעמלים
...באך למתעמלים דר אדוארד באך, שהיה נוירולוג בעל שם עולמי בתחילת המאה ה - 20 טען שהסיבה לכל המחלות הפיזיות נעוצה בנפש האדם וגילה את כוחן של תמציות המופקות מפרחים כדרך לטפל בפן הנפשי - רגשי של בעיות פיזיות נפוצות. כיום אנו מודעים לקשר גוף - נפש יותר מבעבר ותמציות פרחי באך תופסות מקום נכבד בטיפולים ההומאופטים. דר באך מצא שלכל צמח יש תדר אנרגטי ודרך מחקר הוא למד איזו אנרגיה מייצג כל צמח. כך הוא יצר לדוגמה, מספר תמציות העוסקות בריפוי אנרגיית הפחד, כשרגש...
תקשורת - מהי תקשורת?
...לאמצעי התקשורת יש תפקיד מאוד חשוב ולא רק כדי להעביר לנו מידע. המטרה של אמצעים אלו היא לתת לנו את האפשרות ליצור חיבור וקשר ביננו בני האדם, ולשבור את המסכים של זמן ומקום. לווינים, מסעות לחלל, אינטרנט, פלאפונים ועוד - כל אלו הם אמצעים אשר מטרתם לקשר אותנו אחד לשני. שורש המילה תקשורת הוא קשר, ומכאן תפקידה, לקשר ולחבר פעם המרחק בין סיבה לתוצאה היה ארוך יותר, אך היום כבר לא ניתן לברוח מכך. אם מישהו ירצה לברוח מאדם אחר, היום זה כבר לא יהיה לאורך זמן, וזאת...
שלום - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על שלום
...שלום. כולם בעד שלום. השאלה היא איזה סוג של שלום. (נועם חומסקי) כל עוד צבע העור חשוב יותר מזה של העיניים לא נדע שלום. (היילה סלסי) אחרית כל קטטה - חרטה, ואחרית כל ענווה - שלום. (רבי שלמה אבן גבירול) שלום ביחסים בינלאומיים: תקופה של הונאה בין שתי תקופות של מלחמה. (אמברוז בירס) נשאלתי פעם מדוע איני משתתפת בהפגנות נגד מלחמה. עניתי שלעולם לא אשתתף בהפגנה כזו, אך ברגע שתהיה לכם הפגנה בעד שלום, אבוא. (האם תרזה) לבנון היא ההוכחה שאפשר לעשות שלום בר - קיימא...
אמון - מבוא
...מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת)...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה ועם זאת...
דאגות חרדות ופחדים
...סדר מצד אחד, מהצד שני הן יוצרות בלבול לאלו שאינם מתמצאים ממש במושגים. הפעם נדבר על המכנה המשותף בין חרדות, דאגות ופחדים. נתרכז בסיבות והמניעים להיווצרותם ונעלה מעט את רמת המודעות ותשומת הלב שלנו לעניין. ד. ח. פ יכולים להופיע במגוון צורות ומצבים, לדוגמה: פחד מפיטורים, חרדה מזה שיאשימו אותי במשהו שעשיתי, חרדה שיאשימו אותי במשהו שלא עשיתי, חרדת מבחנים, חרדת קהל ועוד המון צורות שונות. למרות כל ההגדרות השונות והמרובות, אפשר לומר שמדובר באותה הגברת בשינוי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על קנאה בין אחים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: קנאה בין אחים, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: קנאה בין אחים, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, אימון אישי לפרישה, מטפל טוב בתחום קנאה בין אחים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 29_06_2025 השעה 05:26:04 - wesi4